PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Tulpar - Custom Enduro Projesi



Sayfa : 1 2 3 4 5 6 [7] 8 9 10

matrax33
06 Kasım 2017, 23:32
Abi sağolasın yardımın için. Çarşamba günü boşum inşallah bu konuyla ilgileneceğim.

Elimde eksoz bikaç tane var. Birini pizza gibi doğrayıp salyangoz için kullanabilirim. Onun sacıda ince iyi olur bence. Çizdiğin şekle göre yaparım inşallah. Hemde onun huni gibi şekli sayesinde genişleme daralma işi kolay olur.

Ekektrot kaynağından anlamıyorum. Gazaltını baya öğrendim. Sağolsun Mehmet ve Sedat abi inceliklerini öğretiyorlar. Eksozcu hatrım geçen var ama ben önce kendim bi deneyeyim. :D O kadar uğraşıyor parada almıyor ayıp oluyor. Kendim beceririm diye düşünüyorum.

Tüp konusunda ne yapayım ? Elimde 4 zamanlıdan çıkan eksoz var. Onun içini söküp dediğin şekilde kapak mı yapsam ? Yoksa mz eksozunun içinden çıkanı mı kullansam ? Kağıda çizdiğin kapak sistemi vardı mz eksozunda. Tüp kısmına o eksozu kısaltıp takabilirim. İçinden çıkan parça bi karış anca gelir zaten.


4 zamanlının tüpü geniş gelebilir. Tüp ince uzun olmalı 50-60 cm civarı yeter. Motordan gelen ince boruda yüzde 70 ine girmeli, susturucudan gelen boru motordan gelen ince boruyu içeride geçmeli ki tepmeyi sağlasın. En güzeli paslanmaz sacdan büktür hem temiz bişey olsun üzerinede aliminyum plaka yaparsın perçinle hoş görüntü olur. Giriş çıkışlara da huni yaparsın

Ekarademir
06 Kasım 2017, 23:49
Ön tarafa salyangoz yapabilirsen,arkaya bir turbine core mantığında çalışan tüp ayarlasan veya yapsan efsane bişey olur:) Ama bu sefer silindir ve piston dayanmayacaktır.Eksoz konusunda kendi motorum için bir çalışma yapıyorum eğer başarabilirsen sanada destek verebilirim.

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:26 ----------



Abi bu sistem exup yani eksoz kontrol sistemi olmadan sence bu motorda mantıklımı ?

Türbin core ne bilmiyorum :D

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:44 ----------


4 zamanlının tüpü geniş gelebilir. Tüp ince uzun olmalı 50-60 cm civarı yeter. Motordan gelen ince boruda yüzde 70 ine girmeli, susturucudan gelen boru motordan gelen ince boruyu içeride geçmeli ki tepmeyi sağlasın. En güzeli paslanmaz sacdan büktür hem temiz bişey olsun üzerinede aliminyum plaka yaparsın perçinle hoş görüntü olur. Giriş çıkışlara da huni yaparsın

Elimde ezik olmayan mz eksozunun arka tarafıda var. Yani boru yerine kullanılabilir.

İçerisini çizip yollar mısın ? Hatta ölçü çap vs olursa mükemmel olur. :D

matrax33
07 Kasım 2017, 11:45
Ön tarafa salyangoz yapabilirsen,arkaya bir turbine core mantığında çalışan tüp ayarlasan veya yapsan efsane bişey olur:) Ama bu sefer silindir ve piston dayanmayacaktır.Eksoz konusunda kendi motorum için bir çalışma yapıyorum eğer başarabilirsen sanada destek verebilirim.

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:26 ----------



Abi bu sistem exup yani eksoz kontrol sistemi olmadan sence bu motorda mantıklımı ?

exupsuz bir çok 2 zamanlıda salyangoz eksoz kullanılıyor.


https://www.youtube.com/watch?v=ZSh4snOmbNA


exuplular için zaruri olabilir. Ama genel olarak 2 zamanlı motorlarda performans amaçlı kullanılabiliyor.

Bu exup da tamamen eksoz valfi değil daha çok yanma odasını genişletiyor da denilebilir. 2 zamanlı olanlarda.

Senin bahsettiğin tam olarak eksoz valfi yamaha fzrlerde kullanılan sistem.

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:49 ----------


https://www.youtube.com/watch?v=d9n6do0__Rs

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:40 ----------


https://www.youtube.com/watch?v=QI1vvB24n0c

KTM250
07 Kasım 2017, 14:31
Evet çok güzel yapmış gerçekten:) Benimde hedefim bu ,kendi excmin eksozu baya kötü durumda eğer yapabilirsem aynı mantıkta üreterek sadece boğaz kısmını değiştirmeyi düşünüyorum.Ama epey zorlu bir süreç.Önemli olan tam oturacak çizimi çıkartabilmek..

Exup bizim motorlarda genelde yüksek devirde eksoz çıkışını %50 genişleterek içerdeki dumanı çok hızlı tahliye ediyor.Buda performans olarak makinada epey hissediliyor.Ama salyangoz veya arka tüp bu hızlı gelen duman için yeterli değilse Performans düşüyor.Dolayısıyla Arka tüpte fmf ve akrep gibi markalar Turbine mantığında düz borular üretiyorlar. Bu boruların içindeki deliklerde özel şekiller var ve duman gelince vortex etkisi yaparak salyangozdan o biriken dumanı hızla tahliye ediyor.Bazı firmalar ise Artık türbine takıyorlar.Duman geldikçe türbine dönüyor ve aynı şekilde dumanı hızla çekiyor.Turbo mantıgı.

Eksoz çalışmamda çizime başladım. Son durum bu :)

https://i.hizliresim.com/g9PGXO.jpg (https://hizliresim.com/g9PGXO)

matrax33
07 Kasım 2017, 15:23
Evet çok güzel yapmış gerçekten:) Benimde hedefim bu ,kendi excmin eksozu baya kötü durumda eğer yapabilirsem aynı mantıkta üreterek sadece boğaz kısmını değiştirmeyi düşünüyorum.Ama epey zorlu bir süreç.Önemli olan tam oturacak çizimi çıkartabilmek..

Exup bizim motorlarda genelde yüksek devirde eksoz çıkışını %50 genişleterek içerdeki dumanı çok hızlı tahliye ediyor.Buda performans olarak makinada epey hissediliyor.Ama salyangoz veya arka tüp bu hızlı gelen duman için yeterli değilse Performans düşüyor.Dolayısıyla Arka tüpte fmf ve akrep gibi markalar Turbine mantığında düz borular üretiyorlar. Bu boruların içindeki deliklerde özel şekiller var ve duman gelince vortex etkisi yaparak salyangozdan o biriken dumanı hızla tahliye ediyor.Bazı firmalar ise Artık türbine takıyorlar.Duman geldikçe türbine dönüyor ve aynı şekilde dumanı hızla çekiyor.Turbo mantıgı.

Eksoz çalışmamda çizime başladım. Son durum bu :)

https://i.hizliresim.com/g9PGXO.jpg (https://hizliresim.com/g9PGXO)

Aslında tam olarak yaptığı eksoz gazını biriktirerek 7000 devirden sonra gazı bırakıyor itmeyi artırıp motorun devirlenmesini sağlıyor. Sistemin gavurca adı Power valf. Türkiye de biz karıştırdığımız için exup diyoruz. Aslında exup çok daha farklı sistem. Çizim işinden anlıyosan Erdi ölçü versin onada bi salyangoz çiziver. CNC den bi kaç parça sac plaka kestirip kaynattırsın.

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:23 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:10 ----------

buda power valf sistem https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/7/76/VTAC_diagram.jpg

buda senin bahsettiğin exup sistemi

https://dewataspeedblog.files.wordpress.com/2011/02/exup-fzr250.jpg?w=486

KTM250
07 Kasım 2017, 15:41
Aslında tam olarak yaptığı eksoz gazını biriktirerek 7000 devirden sonra gazı bırakıyor itmeyi artırıp motorun devirlenmesini sağlıyor. Sistemin gavurca adı Power valf. Türkiye de biz karıştırdığımız için exup diyoruz. Aslında exup çok daha farklı sistem. Çizim işinden anlıyosan Erdi ölçü versin onada bi salyangoz çiziver. CNC den bi kaç parça sac plaka kestirip kaynattırsın.

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:23 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:10 ----------

buda power valf sistem https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/7/76/VTAC_diagram.jpg

buda senin bahsettiğin exup sistemi

https://dewataspeedblog.files.wordpress.com/2011/02/exup-fzr250.jpg?w=486

Ktm 2 zamanlı motosikletlerde hangi devirde açılmaya başlayacağını ayarlayabiliyorsun. Mesela birden açılmasını istiyorsan kırmızı yay takıyorsun. eğer yavas yavas açılmasını istiorsan yeşil yay takıyorsun. bunuda ince ince ayarlıyabiliyorsun. Tamamen sürüş teknigine kalmıs bişey. Ama artık shercolarda bunu elektirikli yapmışlar. shercodaki sistem daha tutarlı. Elektirikli bir motor var devire ve karaktere göre teli çekerek açılmayı sağlıyor. İnsan merak edip inceleyince harbiden inanılmaz mühendislik isteyen işler bunlar. Erdiye yardımcı olacağım. Benimkini bir denemesini yapayım.eğer olursa gerisi basit zaten. Silindire sokup kaynatacağız. önemli olan çizimde eşit parçalar halinde açılımı alabilmek.

matrax33
07 Kasım 2017, 15:52
Ktm 2 zamanlı motosikletlerde hangi devirde açılmaya başlayacağını ayarlayabiliyorsun. Mesela birden açılmasını istiyorsan kırmızı yay takıyorsun. eğer yavas yavas açılmasını istiorsan yeşil yay takıyorsun. bunuda ince ince ayarlıyabiliyorsun. Tamamen sürüş teknigine kalmıs bişey. Ama artık shercolarda bunu elektirikli yapmışlar. shercodaki sistem daha tutarlı. Elektirikli bir motor var devire ve karaktere göre teli çekerek açılmayı sağlıyor. İnsan merak edip inceleyince harbiden inanılmaz mühendislik isteyen işler bunlar. Erdiye yardımcı olacağım. Benimkini bir denemesini yapayım.eğer olursa gerisi basit zaten. Silindire sokup kaynatacağız. önemli olan çizimde eşit parçalar halinde açılımı alabilmek.

Benim 96 model grf 125im vardı. Onunkide elektronikti ayrı tetikleyicisi vardı. 7000 devirde açıyordu. Ktmlerin 2 zamanlılarını söküp inceleme fırsatım olmadı. Sanırım kmx lerde de 7000 devirde açıyodu.

Ekarademir
07 Kasım 2017, 23:48
Salyangoz kısmında sorun yok. Spiralin ağzına zımpara takıp ince ince traşlarım. Motorun üstünde puntalayıp tam şeklini veririm. Sonrada dışarda kaynatırım. Benim takıldığım nokta tüp kısmı :D kaç kapaklı yapmalıyım kaç cm aralı olmalı. İçindeki boruların çapı uzunluğı ne olmalı. Esas mevzu bu :D

Mz için yapılmışı böyle bişey var. Buna benzetebilirim.

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRnnKiSutu1dPuMyZ8gOQJ90o68JPU3e gbqnRyMYe98i3Q5ZziUyw

Orjinal mz endurolardada varmış böyle eksoz

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRhBpuL0YXxf8Tb4O_j6Cqol2a6VTzU2 zg8Q9fImOztNkkLQ5wy3w

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQ1fNJ-MIEwjABvx9xjMxJyU9D_KrKFYU8NnsLys6rHrbLZOnTj

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:45 ----------

Bide bacağımın dibinden geçeceği için ona ısı yalıtımı yapmak lazım. Bobberlerde filan kullanılan bi sargı var adını bilen var mı ? Yada başka neyle yapabilirim. Pantolonu filan yakmayım :D

matrax33
08 Kasım 2017, 00:18
Hayal ettiğim eksoz 1. resimdeki gibi.

Tüpün boru çapı Salyangozun en geniş çapından daha ince olsun.

Tüpün uzunluğunu 60 cm yap.

Salyangozdan gelecek ince boru tüpe 45 cm girsin.

Susturucu boru da 20 cm tüpe girsin.

Tüple salyangoz arasındaki boruyu miminum çapta yap. Hemen hemen orta parmaktan biraz kalın kıvamda.

Eksoza sarılan zımbırtının adını unuttum. Eksozcuya sor bilir o.

KTM250
08 Kasım 2017, 07:43
yanmaz cam elyaf fakat bunun boyle urgan gibi kalin olani var. metresi 25tl idi digerine gore daha saglam.

Ekarademir
08 Kasım 2017, 19:22
Hayal ettiğim eksoz 1. resimdeki gibi.

Tüpün boru çapı Salyangozun en geniş çapından daha ince olsun.

Tüpün uzunluğunu 60 cm yap.

Salyangozdan gelecek ince boru tüpe 45 cm girsin.

Susturucu boru da 20 cm tüpe girsin.

Tüple salyangoz arasındaki boruyu miminum çapta yap. Hemen hemen orta parmaktan biraz kalın kıvamda.

Eksoza sarılan zımbırtının adını unuttum. Eksozcuya sor bilir o.

Tüpteki çıkış aynı çapta mı olsun girenle ? Bide tek bitane olunca çok gürültü yapmaz mı ? Polisler sıkıştırıyor malum :D

---------- Mesajlar birleştirildi - 19:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:21 ----------


yanmaz cam elyaf fakat bunun boyle urgan gibi kalin olani var. metresi 25tl idi digerine gore daha saglam.

Onla sarsam tipsizde durabilir. Aliminyumdan muhafaza mı yapsam diye düşünüyorum

matrax33
08 Kasım 2017, 19:53
Tüpteki çıkış aynı çapta mı olsun girenle ? Bide tek bitane olunca çok gürültü yapmaz mı ? Polisler sıkıştırıyor malum :D

---------- Mesajlar birleştirildi - 19:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:21 ----------



Onla sarsam tipsizde durabilir. Aliminyumdan muhafaza mı yapsam diye düşünüyorum

Ses büyük çoğunlukta zaten haznenin içinde olacak. Susturucu pek etkilemez sesi. Komple eksozu tıkaman lazım sesi azaltmak için. Polislerin yanında tın tın kullan. Çıkış anynı çapta olsun çok ufak olursa cıvık cıvık poturdar motor.

Uğraşırım diyosan bu sistemi yap. Çok fazla sesi azaltacağını sanmıyorum. Çünkü ses eksozdan değil salyangozdan ciğerli ciğerli yankılanacak.


https://www.youtube.com/watch?v=qvn8-B-IJuA

---------- Mesajlar birleştirildi - 19:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:40 ----------

Buda yamahanın orjinal eksozunun iç detayı. Sesi elyafla kesmişler.



https://www.youtube.com/watch?v=ndtT7u1um1Y

Ekarademir
08 Kasım 2017, 19:56
Bu videodaki şekildeydi eksozun içi. MZ eksozunun yani. Ben ilk baştaki duvarı kesip karşıdaki deliği kapatmıştım. Şimdi tam tarif edemiyorum fotoğrafta çekmemiştim. Sonra bu aşağıdaki videodaki gibi ses çıkmaya başlayınca geri sökmüştüm.

Gürültü önemli. Sesin az çıkması lazım. Hadi polisi geçsem ben kendim rahatsız oluyorum. :mrgreen:

MZ susturucusunun içini taksam tüpe azaltmaz mı sesi? Videodaki gibi ses çıkarsa çekilmez olur uzun yollar.

https://youtu.be/AWLaUP1tUow

KTM250
08 Kasım 2017, 20:09
Eksoz için bugun epey mesai harcadım..::)Yarın ilk resimdeki parçayı toplayacağım. Bugün 2 parçasını kesip sanayide silindirde büktürdüm. açılar falan tuttu. Diğer parçalarıda kesip deneme yapmak lazım.



https://i.hizliresim.com/GyGEDv.png (https://hizliresim.com/GyGEDv)

https://i.hizliresim.com/yzjmqM.png (https://hizliresim.com/yzjmqM)

https://i.hizliresim.com/6yMQNk.png (https://hizliresim.com/6yMQNk)

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:05 ----------


Tüpteki çıkış aynı çapta mı olsun girenle ? Bide tek bitane olunca çok gürültü yapmaz mı ? Polisler sıkıştırıyor malum :D

---------- Mesajlar birleştirildi - 19:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:21 ----------



Onla sarsam tipsizde durabilir. Aliminyumdan muhafaza mı yapsam diye düşünüyorum

Elyafı susturucunun içine sarcaksın,dışında zaten muhafaza olması lazım.:) Bu elyaf orjinalıne gore daha sert ve sağlam.

Ekarademir
08 Kasım 2017, 20:11
Sen benden önce halledeceksin eksoz işini. :) Hadi bakalım güzel olacağa benziyor. Kesim büküm çizim derken daha orjinal olacak seninki.

KTM250
08 Kasım 2017, 20:12
Sen benden önce halledeceksin eksoz işini. :) Hadi bakalım güzel olacağa benziyor. Kesim büküm çizim derken daha orjinal olacak seninki.

Olursa sanada yapacağım kendi salyangozum çok kötü durumda savaştan çıkmış gibi :) yenisi 2000tl:) Bugün bide piston aldım . 550 lira :S

Ekarademir
08 Kasım 2017, 20:13
Ben şu jawadakini soruyorum dışa sarılanı

http://1.bp.blogspot.com/-nfwyZ8UAMio/UchKQ-Du-jI/AAAAAAAAX7M/lA7JUjATsAI/s1600/9.JPG

matrax33
08 Kasım 2017, 20:13
Bu videodaki şekildeydi eksozun içi. MZ eksozunun yani. Ben ilk baştaki duvarı kesip karşıdaki deliği kapatmıştım. Şimdi tam tarif edemiyorum fotoğrafta çekmemiştim. Sonra bu aşağıdaki videodaki gibi ses çıkmaya başlayınca geri sökmüştüm.

Gürültü önemli. Sesin az çıkması lazım. Hadi polisi geçsem ben kendim rahatsız oluyorum. :mrgreen:

MZ susturucusunun içini taksam tüpe azaltmaz mı sesi? Videodaki gibi ses çıkarsa çekilmez olur uzun yollar.

https://youtu.be/AWLaUP1tUow

sesi kesmen için içini doldurman gerek eksozun ya elyafla yada bulaşık teliyle :D O zamanda eksoz yapmanın anlamı kalmıyor boğuyor motoru. 1. vidyodaki odalardan yap kafa ütülemeyecek kıvama gelsin.

Ekarademir
08 Kasım 2017, 20:14
Olursa sanada yapacağım kendi salyangozum çok kötü durumda savaştan çıkmış gibi :) yenisi 2000tl:) Bugün bide piston aldım . 550 lira :S

Sağolasın. Salyangozu ısıtarak düzeltiyorlar youtubede videosu vardı. İçine hava basıp dıştan ısıtıyorlar. Havanın basıncıyla dışa doğru düzeliyor eksoz. İstersen onuda bi dene

matrax33
08 Kasım 2017, 20:15
Olursa sanada yapacağım kendi salyangozum çok kötü durumda savaştan çıkmış gibi :) yenisi 2000tl:) Bugün bide piston aldım . 550 lira :S

hangi marka aldın piston ?

KTM250
08 Kasım 2017, 20:17
hangi marka aldın piston ?

Orjinali 816tl idi Vertex 750 Ben prox aldım

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:17 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:16 ----------


Sağolasın. Salyangozu ısıtarak düzeltiyorlar youtubede videosu vardı. İçine hava basıp dıştan ısıtıyorlar. Havanın basıncıyla dışa doğru düzeliyor eksoz. İstersen onuda bi dene

Boğazda 3-4 kaynak var artık şişme ile genişleyecek yeri kalmadı.Bu eksozu epey taktım kafaya bir kaç aydır uğraşıyorum. İnşallah yapabilirim.

Ekarademir
08 Kasım 2017, 20:20
https://www.youtube.com/watch?v=BGEkBf87vU4

Şunuda şuraya koyayım. İki kilo sac gitse 5 lira tutar. Adamlar 2000 lira istiyor he

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:19 ----------

Yapılır yav yapılmayacak birşey değil. Adamlarda kalıp var preste basıp hallediyor. Kalıp olmayınca biraz uğraştırır ama yapılır illa ki.

KTM250
08 Kasım 2017, 20:20
https://www.youtube.com/watch?v=BGEkBf87vU4

Şunuda şuraya koyayım. İki kilo sac gitse 5 lira tutar. Adamlar 2000 lira istiyor he

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:19 ----------

Yapılır yav yapılmayacak birşey değil. Adamlarda kalıp var preste basıp hallediyor. Kalıp olmayınca biraz uğraştırır ama yapılır illa ki.

50 sefer izledim bu videoyu :) Yani işin mühendislik kısmı epey zor. göründüğü gibi değil. Ben mühendiz değilim ama kalkıstık bakalım :)

Ekarademir
08 Kasım 2017, 20:25
Elinde örnek varken yapması daha kolay. Zaten mühendisler düşünmüş yapmış. Oda senin elinde. Benzer şekilde kopyala o iş tamam. :)

Nice insanlar var mühendisten daha fazla şey bilip sanayide heba olan.

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:24 ----------


sesi kesmen için içini doldurman gerek eksozun ya elyafla yada bulaşık teliyle :D O zamanda eksoz yapmanın anlamı kalmıyor boğuyor motoru. 1. vidyodaki odalardan yap kafa ütülemeyecek kıvama gelsin.

Abi ben en iyisi kağıt kalemi bi elime alayım. Çizip göstereyim sana. :mrgreen:

matrax33
08 Kasım 2017, 20:35
Elinde örnek varken yapması daha kolay. Zaten mühendisler düşünmüş yapmış. Oda senin elinde. Benzer şekilde kopyala o iş tamam. :)

Nice insanlar var mühendisten daha fazla şey bilip sanayide heba olan.

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:24 ----------



Abi ben en iyisi kağıt kalemi bi elime alayım. Çizip göstereyim sana. :mrgreen:

Ben 10 senedir inşaat sektörü, ondan öncede 15 sene sanayideydim. Tanıdığım mühendislerden mühendis sınıfına giren 10 insan belki tanıdım belki tanımadım. Türkiye'de tıp haricinde okuldan mezun olup kendi mesleğini hakkıyla yapabilen yok. Okuldan bomboş kafayla geliyorlar sektörün içine. Kafası çalışan sahada öğreniyor işi. Çalışmayan memur oluyor zaten.

Ekarademir
08 Kasım 2017, 20:39
Aynen abi çok haklısın. Mesleğim gereği bende çok fabrikaları geziyorum. Ustaların başına mühendis koyuyorlar. Ama herşeyi ustaya soruyor. :mrgreen:

https://i.hizliresim.com/mJRGdV.png

Hangisi iyi olur? Az ses yapacak çok kaçacak. :mrgreen:

matrax33
08 Kasım 2017, 20:48
http://www.bilgiustam.com/resimler/2008/04/egsoz.jpg


Şu iyi gibi. Dolaşımı çok. Senin 1. 2. resimde dolaşım yok düz gidiyor gaz. 3. sünde nispeden dolaşıyor.


Bu resimdeki baya geziyor.

Ekarademir
08 Kasım 2017, 22:12
Abi ben en iyisi MZ susturucusunun içini çıkarayım. Şu an üstündeki takılı olan güzel ses çıkarıyor. Adana yapımı filan demişti aldığım arkadaş. Onun dışına ince sac büktüreyim. Önünü arkasını kapatıp kullanırım. Gerekirse önüne bi kapak daha eklerim. En kolay o olacak tüpte. Salyangozuda MZ fotoğrafındaki gibi yaparım heralde. Orjinal salyangoz gibi yapmayı deneyeceğim ama benim teker yakın olduğundan fazla mesafe yok önde.

Becerebilirsem şunun tipi hoşuma gitti.

https://scontent-frt3-2.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/23231339_1593025177403556_5992418838359737891_n.jp g?oh=775e57eacd6bf616843964faa41ff06b&oe=5AAFC6C0

https://scontent-frt3-2.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/23316791_10155373158247800_8717765164366538474_n.j pg?oh=2d0a42dbb579151f79a552ef3fd5c55f&oe=5AA58C53

Mobilet eksozu bulsam onun kıvrımlı kısmınıda kullanabilirim aslında

https://www.alimmotor.com/image/cache/catalog/aja_1501_1550/1544-800x600.JPG

GLADiUSS
08 Kasım 2017, 22:16
Abiler ben anlamadım bu egzozda salyangoz meselesini ya mz in orijinal egzozunda yok 2 zamanlı çoğu eski motosikletlerde yok faydası nedir bir anlatsanız bizi aydınlatsanız

Ekarademir
08 Kasım 2017, 22:54
Abiler ben anlamadım bu egzozda salyangoz meselesini ya mz in orijinal egzozunda yok 2 zamanlı çoğu eski motosikletlerde yok faydası nedir bir anlatsanız bizi aydınlatsanız

Detaylı bilgileri daha iyi bilen anlatır ben düşüncemi yazayım.

MZ deveboynu Planete göre ince. Adana'da MZ toplayıp yarışanlar planet deve boynu kullanıyor. Çapı daha kalın olduğundan daha güçlü oluyor motor. Salyangoz ile çok daha kalın yapılacak.

Performans isteyen motorlarda yapıyorlar bunu. Mz Jawa Planet gibi motorlarda amacına yönelik kullanmamış olabilirler. Yukarda yolladığım fotoğraftaki bildiğim kadarıyla orjinal MZ ve salyangoz eksoz ile üretilmiş. Enduro modeli.

Türkiye'de tek diye bi ilan görmüştüm. Jawa enduro. Hatta adamla fiyatta anlaşamadık onu alıp toplayacaktım. Ondada salyangoz eksoz vardı. Adam jawa demişti ama CZ olabilir o motor. Bu videodakine benziyor.

https://www.youtube.com/watch?v=_Z8qn2_8ejc

Bu arada şu videonun 4. dakikasında MZ'e yapılmış salyangoz var

https://www.youtube.com/watch?v=annWn0Hhv74

Buda salyangozlu vespa. Vitessiz motor gaza basmayla ön kaldırıyor

https://www.youtube.com/watch?v=h2lXrIwe3UI

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:54 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:50 ----------

Matrax33 Abi bu CZ gücü nerden alıyor böyle? Exup varmı bu motorlarda?


https://www.youtube.com/watch?v=cYio2c149WE

matrax33
08 Kasım 2017, 23:06
Detaylı bilgileri daha iyi bilen anlatır ben düşüncemi yazayım.

MZ deveboynu Planete göre ince. Adana'da MZ toplayıp yarışanlar planet deve boynu kullanıyor. Çapı daha kalın olduğundan daha güçlü oluyor motor. Salyangoz ile çok daha kalın yapılacak.

Performans isteyen motorlarda yapıyorlar bunu. Mz Jawa Planet gibi motorlarda amacına yönelik kullanmamış olabilirler. Yukarda yolladığım fotoğraftaki bildiğim kadarıyla orjinal MZ ve salyangoz eksoz ile üretilmiş. Enduro modeli.

Türkiye'de tek diye bi ilan görmüştüm. Jawa enduro. Hatta adamla fiyatta anlaşamadık onu alıp toplayacaktım. Ondada salyangoz eksoz vardı. Adam jawa demişti ama CZ olabilir o motor. Bu videodakine benziyor.

https://www.youtube.com/watch?v=_Z8qn2_8ejc

Bu arada şu videonun 4. dakikasında MZ'e yapılmış salyangoz var

https://www.youtube.com/watch?v=annWn0Hhv74

Buda salyangozlu vespa. Vitessiz motor gaza basmayla ön kaldırıyor

https://www.youtube.com/watch?v=h2lXrIwe3UI

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:54 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:50 ----------

Matrax33 Abi bu CZ gücü nerden alıyor böyle? Exup varmı bu motorlarda?

https://www.youtube.com/watch?v=cYio2c149WE

Hayır yok. 2 zamanlı tüm motorlar içi düzgünse hepsi güçlüdür.Götten depolu mobiletlerde uyuzluk vardı hatırladığım, bide puch'lar. Sebebide silindirlerinde 2 emiş kanalı var. Onlarda çok eski zaten şimdi olsa antika sınıfına girer. Bu CZ'^den de vardı bende. Çalıştıramadım hiç ama ateşleme sorunu vardı. Yedek parçada yoktu eskiden. Bloğun üzeri kırıktı sürekli avans kayıyodu heralde.

Zamanında hurdadan 1 tane minsk almıştım 175lik. Pistonu çizikti. Ona yeni bi piston uydurdum 3 tanede yanlış hatırlamıyosam segman kestirdim. 3 segmanlıydı sanırım. motoru çalıştırıp ilk deneme sürüşümde kafama geçti. Debriyajı her bırakışımda tekteker gidiyodu makina :D Arkadaşımın biri elimden aldı gitti.

Şimdiki çinliler kıçını toplamadığından eski motorlar şaşırtıcı geliyo kıyaslayınca.

Ekarademir
08 Kasım 2017, 23:13
Benim motorda öyle olaydı bi :mrgreen:

O CZ'de çalışmama sorunu var zaten heralde. İki tane video izledim ikisindede rölantide durmuyor. Hele birinde vurdurarak çalıştırıyorlar.

İki tane tüp yapmaya karar verdim abi. Biri susturuculu normal kullanım için. Biride sırf performans için. Uslu giderken birini takarım. Arazide hoplayıp zıplayacağımda performans için olanı takarım.

Performans için olanı çizebilir misin? Birebir aynısını yapmaya çalışayım.

matrax33
08 Kasım 2017, 23:16
Senin çizdiğin 2. resimdeki gibi yap.

Xarex
09 Kasım 2017, 10:28
Ben şu jawadakini soruyorum dışa sarılanı

http://1.bp.blogspot.com/-nfwyZ8UAMio/UchKQ-Du-jI/AAAAAAAAX7M/lA7JUjATsAI/s1600/9.JPG

Amyant sargı olarak geçiyor ismi. Direk egzos sargısı olarak da yazıyorlar. Şu anki motorumda kullanıyorum, egzosa el değmezken manifoldu elimle rahatça tutuyorum, çok iyi yalıtım sağlıyor.
https://i.resimyukle.xyz/VBJK0c.jpg (https://resimyukle.xyz/resim/VBJK0c)

KTM250
09 Kasım 2017, 22:38
Bugün çizimi reele döktüm.Plastik malzemeden kesip birleştirmesini yaptım.Hedeflenen parça ile aynı gibi.Bi kaç kaynakçı ile görüştüm bu iş bizi tam 1 gün uğraştırır dediler. Cm i 1tlye kaynıyormus.Çizioz ama kaynak vs uzun iş. bakalım Çizime devam edeyim.

https://i.hizliresim.com/a1gN7d.jpg (https://hizliresim.com/a1gN7d)

https://i.hizliresim.com/YOVEoD.jpg (https://hizliresim.com/YOVEoD)

matrax33
09 Kasım 2017, 23:13
Bugün çizimi reele döktüm.Plastik malzemeden kesip birleştirmesini yaptım.Hedeflenen parça ile aynı gibi.Bi kaç kaynakçı ile görüştüm bu iş bizi tam 1 gün uğraştırır dediler. Cm i 1tlye kaynıyormus.Çizioz ama kaynak vs uzun iş. bakalım Çizime devam edeyim.

https://i.hizliresim.com/a1gN7d.jpg (https://hizliresim.com/a1gN7d)

https://i.hizliresim.com/YOVEoD.jpg (https://hizliresim.com/YOVEoD)

Bunu yeni bir başlık altında detaylıca anlatıp farklı kişilerin yararlanmasını sağlarsanız güzel olur.

1 gün falan alacak iş değil ben 1-2 saate kaynatırım onu. Yapacak bişey yok ama. Hakkıyla kaynak yapmayı öğrenmek yıllar alıyor. Usta ne istese helaldir. Motoru topladıysan vidyoyu bekliyorum. 2. part gelmedi.

KTM250
09 Kasım 2017, 23:20
Bunu yeni bir başlık altında detaylıca anlatıp farklı kişilerin yararlanmasını sağlarsanız güzel olur.

1 gün falan alacak iş değil ben 1-2 saate kaynatırım onu. Yapacak bişey yok ama. Hakkıyla kaynak yapmayı öğrenmek yıllar alıyor. Usta ne istese helaldir. Motoru topladıysan vidyoyu bekliyorum. 2. part gelmedi.

Valla dediğin gibi kaynakçı bulmak baya zor.Gerekirse kendim öğrenip yapacağım.Makinalar çok pahalı değil.
Piston halen sürat kargoda gelmedi gitti.Haftasonuda tur var heralde yetiştiremeyeceğim.Daha eksozuda çözmem lazım.Eksoz düzelmeden piston değişsede boş.:)

Başlık konusunda bu forumda pek ilgili insan yok.Takip ettiğim bi kaç konu dışında hep saçma sapan konular var.Burda erdinin konusunuda işgal ediyoruz kızmaz inşallah bana:)

matrax33
09 Kasım 2017, 23:24
Valla dediğin gibi kaynakçı bulmak baya zor.Gerekirse kendim öğrenip yapacağım.Makinalar çok pahalı değil.
Piston halen sürat kargoda gelmedi gitti.Haftasonuda tur var heralde yetiştiremeyeceğim.Daha eksozuda çözmem lazım.Eksoz düzelmeden piston değişsede boş.:)

Başlık konusunda bu forumda pek ilgili insan yok.Takip ettiğim bi kaç konu dışında hep saçma sapan konular var.Burda erdinin konusunuda işgal ediyoruz kızmaz inşallah bana:)

Sen konuyu aç ilerde yararlanmak isteyen birileri illaki olur. Kaynak işine gelirsek bu eksozu senin kaynatman zor. Hem malzeme ince ve paslanmaz, hemde boru tipi. Yani yıllardır plaka kaynağı yapan adam bile eline almaz bunu ben yapmam diye. Senin yapacağında malzemeyi bozmaktan öteye gitmez. Ver parasını kaynatsınlar en güzeli.

Ekarademir
11 Kasım 2017, 20:48
Xarex Sağolasın.

KTM250Estağfirullah tabi ki kızmam. Ama bencede ayrı bir başlık açsan güzel olur. Yani burda paylaşman benim için sorun değil. Ama salyangoz eksozu eski olup senin gibi yeniden yapmak isteyenler için kılavuz olur. Googlede arayan bile bulabilir başlığını. Bugün takip edilmez ama ilerde başkasının işine yarar. Bende bazı şeyleri bu başlıkta o yüzden paylaşıyorum. Bugün kimsenin ihtiyacı olmasada ilerde birine faydam dokunabilir diyerek.

Kaynak makinasıda pek ucuz sayılmaz. Benim kaynakta kullandığım gazaltı 2-3 bin lira vardır en ucuzu. Mecburen arkadaştakini kullanıyorum. :mrgreen: Bi ara küçük olanlardan almaya niyetlendim. İkinci eli 600e bulmuştum. Ama onlarda sorunluymuş. Punta yapmaktan öteye gidemiyormuş hemen ısınıyormuş. Çanta kaynak ucuz ama ondada kalın malzeme kaynatılır. İnce sac kaynatılmaz deler. Bide eksoz gibi içinde hava basıncı olan malzemede olmaz. Kaçırır kaynak yerlerinden.

Başka kaynakçıları gez bence. Eksozcuları gez. İşi az olan birine yaptır. Cm 1 lira diye birşey ben hiç duymadım. Eksoz ve kaynak işi kabala hesap olur.

Bende bugün biraz uğraştım eksozla. Sonra sıkılıp bıraktım. Eldeki eksozu bozup olmayacak çok tipsiz duruyordu. Senin yaptığın gibi sacdan yapmak lazım. Ama onada kasacıdaki kaynağın teli kalın geliyor. Bozuk kaynıyor. İnce tel bulmak lazım.

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:36 ----------

Bi süredir fotoğraf eklemiyordum. Yaptıklarımıda ekleyeyim.

Geçen pazar çok yağmur vardı ve dışarı çıkamamıştım.

Motor önden bakınca boş duruyordu. Soğutma için ızgara vardı. Hemde grenajı sağlam tutuyordu. Onu takayım bari dedim.

Önce demirini kestim. Şimdiki motor büyük olduğundan sığmıyor.

https://scontent-frt3-2.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/23472979_1378368038941020_279943345648719448_n.jpg ?oh=3578b887d95060c334fe6fb8df05578c&oe=5A93B953

https://scontent-frt3-2.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/23380417_1378368128941011_1988622210249619496_n.jp g?oh=9a5ffaed90eb6bbb5e29dff5de5a7ec0&oe=5A9BFA7A

Sonrada plastik ızgarayı kestim.

https://scontent-frt3-2.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/23380182_1378368188941005_2742762560208242532_n.jp g?oh=6a392258e8c3041f67f7071a75cf6065&oe=5AAF048C

https://scontent-frt3-2.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/23435254_1378368248940999_7374654265569169383_n.jp g?oh=141a2b19a5d2c742b2d3c9b0e3df7e12&oe=5AA2BFC2

Korna takacak yer bulamıyordum. Kornam yoktu bayadır. Öne takmıştım fren yapınca ön teker koparıp atmıştı. Hazır bunu takmışken arkasınada kornayı taktım.

https://scontent-frt3-2.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/23319499_1378368318940992_9007821093736074623_n.jp g?oh=c5471e877438acaa4cf164b6a4d82c4a&oe=5AAE1BF8

Yerine taktım.

https://scontent-vie1-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/23435261_1378368378940986_5668326251289309096_n.jp g?oh=46ceaf8939f2d16c5f34927b814e754e&oe=5A67D731

Buda diğer taraf.

https://scontent-frt3-2.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/23517527_1378368448940979_1246986344567111147_n.jp g?oh=db3cc792d41e50a79a8937c4ecde9868&oe=5A9757EA

Çamurluk çok tipsiz duruyordu. Arkasından kestiğim içinde kötü. Önü çok uzun olduğu içinde kötü. Onla oynadım birazda.

https://scontent-frt3-2.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/23376275_1378368492274308_749445066654216998_n.jpg ?oh=3929473752276d87e58abdb6ca3a8280&oe=5A6328A3

Biraz geriden tekrardan deldim.

https://scontent-frt3-2.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/23376080_1378368545607636_8903358654359537987_n.jp g?oh=e9a0c1a53d4348347f1ac7dc88dfff7b&oe=5AA2154A

https://scontent-frt3-2.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/23380425_1378368615607629_1855925911016239560_n.jp g?oh=61825749eec3d4b59a0101539c683ab1&oe=5AA73213

Arka tarafı motora değiyordu. Onunda altına boru koydum.

https://scontent-frt3-2.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/23472074_1378368682274289_5043185353132097145_n.jp g?oh=824a7e0bdb66694d73aebadac2677ee0&oe=5AA78388

Biraz daha güzel oldu bence.

https://scontent-frt3-2.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/23376597_1378368765607614_3690292295880483287_n.jp g?oh=7204077d45be9b6f4679c8c0239b3453&oe=5A9BDC2A

https://scontent-frt3-2.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/23380253_1378369005607590_3780235159556987141_n.jp g?oh=706863b0c7d99bd952bd15dd57242cca&oe=5A67676C

Bugünde eksozlarımı topladım mekana gittim. Niyetimde salyangoz eksoz yapmak vardı. Birde ayak koyma yerlerini düzeltmem gerekiyor.

Korkuluğu söktüğümden beri çok tipsiz duruyordu. Bide yere çok yakındı.

https://scontent-frt3-2.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/23316456_1378369092274248_4751588260315661363_n.jp g?oh=bc1512d6084bc753ca0b2b52a5a7dd79&oe=5A625689

Bu sefer tecrübeliyim. Önce fişleri söktüm. Geçen kaynak yaparken yakmıştım şase kablosunu. :mrgreen:

https://scontent-frt3-2.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/23472409_1378369158940908_4985652324193499968_n.jp g?oh=e0c0cd2a0f1ca022ae1bcfdb8c4806ea&oe=5AA168DC

Alman MZ'den çıkan ayak koyma yerlerini kesip kaynatıp ayarladım.

https://scontent-frt3-2.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/23434966_1378369262274231_6038750001659717774_n.jp g?oh=f377c68fbd6af3c1ea89cb98b5ae9d44&oe=5AAD8328

Baya güzel oldu ama fotoğraf çekmeyi unutmuşum. Siz şimdilik hayal edin fotoğrafı sonra eklerim. :mrgreen:

Eksozada elimde önceden kalan deveboynu ile giriştim. Ama çok tipsiz olduğu için bıraktım. Sac büküp yapmak lazım. Eksoz kesip kaynatınca çok tipsiz oluyor.

Yada hazır ikinci el bi salyangoz bulup uydurmalıyım.

https://scontent-frt3-2.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/23376354_1378369375607553_6996454487036122760_n.jp g?oh=be55ba531db6be694cfd52a1e882718e&oe=5A63CCA5

Elimdeki susturucuyla biraz oynadım. Motorun gürültüyü azalttım. Görselliğe bakacak zaman kalmamıştı. Onlarda sonra artık.

Bir arkadaştan karbüratör gövdesi buldum. O gelince inşallah rölanti sorunuda hallolacak.

yürekçe
11 Kasım 2017, 20:52
Ama bu azicik kiii..
Hemen okudum bitti..
Devamini isterik..

Ekarademir
11 Kasım 2017, 21:00
Ama bu azicik kiii..
Hemen okudum bitti..
Devamini isterik..

Valla şu ara işe kendimi çok kaptırıp fotoğraf çekmeyi unutuyorum. Ayakları çekmemişim. Arka fren yoktu onu yaptım çekmemişim. Eksozun detaylarını hiç çekmemişim.

Bi video gördüm onuda atayım. Kışın bende böyle olabilirim. :mrgreen:


https://www.youtube.com/watch?v=zAOkLhu0f4M&feature=youtu.be

Ekarademir
12 Kasım 2017, 23:07
Bugün Tulpar'ımla 200 km yol yaptım. Aksaray'ın Ortaköy ilçesinin Devedamı köyüne gittim arkadaşın yanına.

Hiç yolda kalmadım çok şükür. Motorun gidişi güzel. 5. Vitesi zor yiyor onada 18 yerine 16 dişliyi takacağım tekrar. Akşam hava buz gibiydi dönerken. Parmakları hissetmedim bi ara. :mrgreen:

Yarın inşallah eksoz çalışmalarına devam edeceğim.

Matrax33 abi salyangoz yapmayıp sadece tüp yapsam nasıl olur? Salyangoz işi baya uğraştıracak gibi. Kalın bi borudan deveboynu yapıp arkaya kadar götürsem ve orda tüpe bağlasam.

Yarın bi daha deneyeceğim bakalım salyangozu. Bu sefer farklı bi düşüncem var uygulamaya geçebilirsem salyangozuda hallederim. Eksoz ve karbüratör işini hallettikten sonrada grenaj işine girişeceğim inşallah. Çok tipsiz gelmeye başladı motor gözüme. :mrgreen: Tenereye benzetecem inşallah.

https://scontent-frt3-2.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/23380080_1379391592171998_9184732380125303186_n.jp g?oh=275ffed6b11ba634f847b882fd66db62&oe=5A9805A4

https://scontent-frt3-2.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/23519124_1379391632171994_4468092542002975554_n.jp g?oh=01681323c0e385a543348cd66b024c1b&oe=5A99762B

https://scontent-frt3-2.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/23472272_1379391668838657_1550308311579372580_n.jp g?oh=8efd3a3540cbd78856b8855ee6cfa660&oe=5A6555D4

matrax33
13 Kasım 2017, 02:02
Salyangoz yapmayacaksan üstündekinden kötü sonuç çıkar. Hiç bozma derim. Yapacağın krenaj da şu polyesterden olacak olan pek uzun ömürlü olmaz. Çatır çutur kırılıp gider dökülür çürür. Hazır krenaj kitleri var onlardan uydur farklı bişey.

Bende kullanmadığım 1 takım ktm kit var arkadaşımın dükkana bırakmıştım bulabilirsem göndereyim uydur. Ön çamurluk hariç.

Ekarademir
13 Kasım 2017, 19:59
Salyangoz yapmayacaksan üstündekinden kötü sonuç çıkar. Hiç bozma derim. Yapacağın krenaj da şu polyesterden olacak olan pek uzun ömürlü olmaz. Çatır çutur kırılıp gider dökülür çürür. Hazır krenaj kitleri var onlardan uydur farklı bişey.

Bende kullanmadığım 1 takım ktm kit var arkadaşımın dükkana bırakmıştım bulabilirsem göndereyim uydur. Ön çamurluk hariç.

Valla abi orjinal eksozdan birşeyler yaptım. Bu salyangoz meselesi iyice canımı sıktı. Orjinalle olabilecek en iyi şekilde hallettim. Böyle binerim ben artık buna.

Grenaj yapma isteğimin sebebi ön tarafı Tenere gibi yada F650 gibi farın birleşik olması. Öyle görüntü daha hoş geliyor yani gözüme. Düşüncen için sağolasın ama KTM grenajıda buna benzer olur. O bahsettiğim malzemeden kamyonlara tampon yapıyorlar. Aynı şeyden bahsetmiyoruz sanırım. Baya sağlam çünkü. Otoser'e tampon yaptırmıştım. Adama sağlam oldu mu abi dediğimde adam tamponu dükkanın dışını hızlıca fırlattı. Yere düştü sürüklendi filan. Git bak sağlammıymış dedi. :mrgreen: Bi senedirde durur Otoser'de. Hiç bozulma olmadı.

Açıkcası motor bitti ben hevesimi aldım. Her gün çeşit çeşit karar alıyorum. :mrgreen: Böylelikle satıp daha büyük bi motor mu alsam diyorum bazen. Satılır mı para eder mi o var. Bana maliyeti 4000 bu motorun. O fiyata satabilsem üstünü tamamlayıp gidip 600 cclik bişey alsam diyorum.

Sonrada artık sıkıntısız bi motorum var niye başıma bela alayım diyorum. MZ bozulsa bile parçası çok ucuz. Artık pek bozulacak parçada kalmadı çoğu sıfır. Büyük motor bi arıza yapsa benim buna harcadığımdan daha fazla paraylada ayağa kalkabilir. Muayenesi bitene kadar binsem iyice tadını çıkarsam diyorum. Kafada çeşit çeşit düşünce var yani. :mrgreen:

Mesela bunları yazarken bile karar değişiyor. Bilgisayarı açtığımda internetten ilanlara bakıyordum. Sonra Honda NX250 gördüm. Çok az uğraşarak benim motoru ona benzetebilirim. Yine fikirler değişti. "Yine ne varsa benim tulparımda var" diyorum. :mrgreen:

https://i.hizliresim.com/a1N4gQ.png

Bu dişli lastiğin asfaltta kullanımda hıza büyük etkisi var mı? Motoru aldığımda lastikler yeniydi. İyice yenmiş 6 ayda. Asfaltta daha çabuk bitiyor sanırım. Birde bunun hıza ne gibi etkisi olur? Dişli olduğu içinde motor fazla hız yapmıyor olabilir mi?

---------- Mesajlar birleştirildi - 19:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:46 ----------

MZ hastalarıyla muhabbet halindeyim. Onlar Planet deveboynu takınca güce olumlu etkisi oluyor. Salyangozla aynı mantık aslında. Boruyu kalınlaştırınca güzelleşiyor. Benim deveboynu çok tipsizdi.

Boru bükme makinası Bilal abide var onun yanına gittim. Amörtisörün yanından geçecek en kalın boru 52lik. Ondan yapalım dedik. Zaten diğer borular çekme yapıyormuş güzel bükülmüyormuş.

https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/23434893_1380095365434954_4614627788320549958_n.jp g?oh=7275102f47e90e8c3b7a391cb95afb33&oe=5A9C6CF2

Buda boru bükme makinası.

https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/23473050_1380095412101616_2725569838965765875_n.jp g?oh=2b0aabc56ddd02ca30d2825aa892af78&oe=5A6838D0

İlk yapılan eksozun huni kısmı düzgündü. Onunla devam etmek istedim. Boruya giriş yapacağı için.

https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/23472457_1380095462101611_6062097576316148618_n.jp g?oh=8e1da518a7ec5404e90fdcd066ee6ad3&oe=5A64908C

Arkasınada son yaptığım susturucuyu taktım. Fazla ses çıkarmasın diye yapmıştım ama kesip biçtikçe çok farklı ses çıkıyor. Mesela bu yaptığımda Zil eksoz gibi oldu. Bu susturucu eski halindeyken orjinal MZ sesi çıkıyordu. Performansı güzel oldu ama.

Eksozda benim sanat eserim belli oluyor. Kaynak çapaklarını karpit kaynağı ile eritti arkadaş. Biraz daha düzgün gözükmeye başladı.

https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/23559963_1380095488768275_1191488137034207884_n.jp g?oh=765b00b0c7c06b9219883a6ab3810cdc&oe=5A91884A

Yeni yapılan deveboynu.

https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/23434975_1380095618768262_3919513890289013009_n.jp g?oh=d1ec56392b42021faa2c6982d6e383be&oe=5A61800E

Bunlarda bugün artanlar. Şimdilik dursun ilerde lazım olur. :mrgreen: Bir tane daha eksoz yapacağım bunlardan birinden.

https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/23434878_1380095548768269_2692992161791593539_n.jp g?oh=3cc870e93f264b20513955e1a1810217&oe=5A9393DE

Buda son hali. Eskisine göre daha düzgün gözüküyor. Yukardan geçtiği için eksozun baş kısımları grenajın altında kaldı gözükmüyor.

Parlak krom sacdan muhafaza gibi birşey yapacağım üstüne. Pisliği kapatsın hemde hoş durur.

https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/23472403_1380095715434919_8925086489688341001_n.jp g?oh=b9e00477d23a380d967a070c4480aa45&oe=5AAC4715

Motorun tipini bozan şeylerden biride arkanın çok yüksek olması. Onu biraz düşürmem lazım bi ara.

Bugünlükte bu kadar.

matrax33
13 Kasım 2017, 20:56
Motorun arkasını düşürürsen pek enduro havası kalmaz. Benim görüşüm çok kötü görünür. Aslında senin motor o kadar açılı yüksek değil enduroya göre daha bi düşük ve alçak. O kadar uğraştın bence satma motoru, spesyel sana özel bişey oldu. Lastiklerin durumu iyi görünüyor 1 sezon daha binersin. Dişli lastiğin son hıza çok etki etmez ama virajlara girmez. Her virarjda besmele çektiriyor. Grenaj yaptırmak yerine güzel bi tasarımla reklamcıya çıkartma yaptırsan çok hoş olur. Belki far grenajı için farklı bişey kullanabilirsin.

Bence enduro yapan bi motor kulubüne falan katıl motoru araziye sür. Yakın şehirlerdeki etkinlikleri takip et. Kapadokya gezisi yapan çok endurocular var. Çok daha zevk alırsın motorundan. Şehir içi şehir dışı kullanımı çok kötü bu motorların. Ben şehir içinde kullanmıyorum bile. Ortalığı yıkıyor motor, trafiği sivili narkotiği hangi polis görse çeviriyor.

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:53 ----------

https://scontent.fsaw1-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/1467261_10153441072375635_668511844_n.jpg?oh=6979c 47de72516b60197018360b7e2d0&oe=5A91EAF2

bak bu çıkartmaların hepsini ben kendim yaptırdım hazır değil.

KTM250
13 Kasım 2017, 21:41
Motorun arkasını düşürürsen pek enduro havası kalmaz. Benim görüşüm çok kötü görünür. Aslında senin motor o kadar açılı yüksek değil enduroya göre daha bi düşük ve alçak. O kadar uğraştın bence satma motoru, spesyel sana özel bişey oldu. Lastiklerin durumu iyi görünüyor 1 sezon daha binersin. Dişli lastiğin son hıza çok etki etmez ama virajlara girmez. Her virarjda besmele çektiriyor. Grenaj yaptırmak yerine güzel bi tasarımla reklamcıya çıkartma yaptırsan çok hoş olur. Belki far grenajı için farklı bişey kullanabilirsin.

Bence enduro yapan bi motor kulubüne falan katıl motoru araziye sür. Yakın şehirlerdeki etkinlikleri takip et. Kapadokya gezisi yapan çok endurocular var. Çok daha zevk alırsın motorundan. Şehir içi şehir dışı kullanımı çok kötü bu motorların. Ben şehir içinde kullanmıyorum bile. Ortalığı yıkıyor motor, trafiği sivili narkotiği hangi polis görse çeviriyor.

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:53 ----------

https://scontent.fsaw1-1.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/1467261_10153441072375635_668511844_n.jpg?oh=6979c 47de72516b60197018360b7e2d0&oe=5A91EAF2

bak bu çıkartmaların hepsini ben kendim yaptırdım hazır değil.

Dişli sağda kick start solda :) eksoz sagdan sola geliyor :) Ktm nin o yıllarda husabergten kopya çektiğini düşünenlerdenim. Arka tüp 10 numara :)

https://i.hizliresim.com/NO8VB5.jpg (https://hizliresim.com/NO8VB5)

2008-2013 yılları arasında husaberg fe 450 kullandım.

https://i.hizliresim.com/WG82lQ.jpg (https://hizliresim.com/WG82lQ)
https://i.hizliresim.com/3pW8Xp.jpg (https://hizliresim.com/3pW8Xp)

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:35 ----------

Erdi eksozu çözmüşssün hayırlı olsun ama benim fikrim sat ve bir ktm 300 exc al keyfine bak derim.65 beygiri Altında hissetmelisin.

matrax33
13 Kasım 2017, 21:47
Dişli sağda kick start solda :) eksoz sagdan sola geliyor :) Ktm nin o yıllarda husabergten kopya çektiğini düşünenlerdenim. Arka tüp 10 numara :)

https://i.hizliresim.com/NO8VB5.jpg (https://hizliresim.com/NO8VB5)

Benim deve boynu soldan geliyor tüp sağda bitiyor, tüple deve boynu arasında da orjinalden bomb var. Mega bomba gerek yok :) sanırım olay huzaberklik değil 93 2000 arası exc'ler hariç hepsi böyle. lc4 motor bloğu diyolar buna sanırım 2006 ya kadar kullanılmış.

https://bikez.com/pictures/ktm/2006/640%20lc4%20supermoto%20orange.jpg bu 2006 model.

https://www.bikepics.com/pics/2007/03/14/bikepics-829682-full.jpg buda 96 model exc

sağdan soldan farklılığı şundan oluşuyor.

Ktm benim bindiğim şaseyi ve motor bloğunu dual sport ve hard enduro olarak 2 farklı modelde kullanmış.

excleri de ayrıeten moto kross için üretmiş.

KTM250
13 Kasım 2017, 21:59
Benim deve boynu soldan geliyor tüp sağda bitiyor, tüple deve boynu arasında da orjinalden bomb var. Mega bomba gerek yok :) sanırım olay huzaberklik değil 93 2000 arası exc'ler hariç hepsi böyle. lc4 motor bloğu diyolar buna sanırım 2006 ya kadar kullanılmış.

https://bikez.com/pictures/ktm/2006/640%20lc4%20supermoto%20orange.jpg bu 2006 model.

https://www.bikepics.com/pics/2007/03/14/bikepics-829682-full.jpg buda 96 model exc

sağdan soldan farklılığı şundan oluşuyor.

Ktm benim bindiğim şaseyi ve motor bloğunu dual sport ve hard enduro olarak 2 farklı modelde kullanmış.

excleri de ayrıeten moto kross için üretmiş.

Evet sen bir dediğimi araştır.1990 ve 2005 yılları arasında ktm bi çok alanda husabergten teknoloji transferi yapmıştır.Hatta sloganları bile huesabergtendır.Dolayısıyla bu soldan kickstart sistemleri şanzuman yapıları ekzantirik vs bi çok parçası acayip benzerdir.

Ekarademir
13 Kasım 2017, 22:06
Matrax33 Doğru diyorsun abi. Zaten arada bi gelip gidiyor. Şu an tekrar aşkla bakıyorum motoruma. Sabah olsada binsem. :mrgreen:

Arka orjinale göre baya yüksek. O yüzden tipsiz geliyor. Biraz düşürüp orjinal haline getirmem lazım. Motorun üstündeykende öne kayıyorum. Bide bu haliyle amörtisörün altını geriye taktığım için fazla yaylanmıyor. Eski haliyle 2 kişi binemezdik değerdi. Şimdiki haliyle 3 kişide binsek fazla esnemiyor. :mrgreen: Yani hem tip için hemde amörtisörün yaylanması için düşürmem lazım.

Reklamcı arkadaşım var ama onu daha gidecek kadar bitirmedim motoru. Birazda benim sade sevmemden dolayı böyle duruyor. Honda NX250'yi inceledim baya. Ona benzetmem çok kolay olacak.

Açık hava filtreside gürültü yapıyor. Ona uygun birşeyde yapmam lazım.

GaCCaLL
13 Kasım 2017, 22:06
Müdür f650 de dişli lastik kullandım ben nispeten spesyal motorlardan ağır olduğu için hiç bir sorun yaşamadım ama parlak asfatta yada ıslak performansı kötüydü lakin günümüz tr yollarındaki pütürlü asfaltta herhangi bir sorun yaşamadım ve hıza sese de milletin böyle abarttığı gibi bir etkisi yok.