PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Tulpar - Custom Enduro Projesi



Sayfa : 1 2 3 4 5 [6] 7 8 9 10

Ekarademir
16 Ekim 2017, 00:18
Emremm Parça bu

http://www.mzparcalari.com/mz-125-150-250-251-301-pol-rotor.html?search=pol%20rotor

O çıkıntılı kısım beyinin ucundaki parçayla beyin arasından geçip gidiyor. Ordaki manyetik alanı kesip bırakıyor heralde.

matrax33
16 Ekim 2017, 00:20
Krankın açısını anlamak için elektronik bir parça var sanırım.
Beyin dediğiniz büyük ihtimal elektronik bir yaklaşım sensörü.
Endüstride "indüktif swiç" derler. Tabii moto. da yerine göre tasarlamışlardır. Açı ayarı filan.

beyin dediğimiz okuma sensörü ve CDI. Erdinin aldığı malzemede ikisini bir aynı yerde sığdırmışlar.

Tek değiştirmediği bobin. Üzerindeki klasik ateşleme bobini muhtemelen ısınıp iptal oluyor.

emremm
16 Ekim 2017, 00:20
Evet, pickup sensörü tetikleyen metal, dönen parça.
---------
@matrax33
Yalnız şuna itirazım var.
İnd. bobininin iç direnci aynı ise kullanılabilir. Aynı akımı çekerler.
İnd. bobininde iki tane sargı var. Primer, sekonder direçlerinde büyük fark yoksa bobin, bobindir.

matrax33
16 Ekim 2017, 00:21
Siz benden iyi biliyorsunuz.:)
Ben bunları hiç görmedim.
Biz platine doğrudan ind. bobinini bağlardık. :)

o sistem elektronik olmuyor işte klasik ateşleme.

Ekarademir
16 Ekim 2017, 00:22
Bobin tavsiyen var mı ? Sanayide bulabileceğim bişeyse yarın alayım deneyeyim

matrax33
16 Ekim 2017, 00:24
Bobin tavsiyen var mı ? Sanayide bulabileceğim bişeyse yarın alayım deneyeyim

Motorun orjinal bobinini bi dene

https://www.beratmotor.com/Images/Urun/13122016153111.jpeg

bu tip bobinler olmaz.

https://ae01.alicdn.com/kf/HTB15_MaSXXXXXXoapXXq6xXFXXXt/Araba-Ate%C5%9Fleme-Bobini-Modülü-Magneto-Yedek-Elektronik-Motor-Briggs-Stratton-Model-695711-802574-796964-Tekleyen-Çözmek.jpg


bu tip bobin olmalı ama hangisi uyar elindeki beyine emin değilim.

Ekarademir
16 Ekim 2017, 00:29
Orjinal bobin bende yok. İnternettedede yok. Ama gösterdiğim bobinle beyin bağlayan çok kişi var. Onlarda bi sorun olmamış.

Devir saatini bobinden almıştım. Beyin takınca oda çalışmıyordu. Söktüm yine aynı sorun devam etti.

emremm
16 Ekim 2017, 00:31
o sistem elektronik olmuyor işte klasik ateşleme.

Biliyorum.:)
Biz platinle birlikte çalışan transistörlü bir devre yapıp platinin bozulmasını (meme yapması derler.) önlerdik.:)

Tabii bir süre sonra platinin mekaniği dayanmaz, yine arıza verirdi. Ama uzun süre kullanırdık.

aokuyumcu
16 Ekim 2017, 00:32
selam
ihtiyaç duyulan set şu sanırım ama yenisi bayağı pahalı çıkma set bulmalı .
http://www.mzparcalari.com/image/cache/data/mz/mz-6/mz-125-150-250-251-301-volant-sargi-bobin-konjektor-set-1000x750.jpg

matrax33
16 Ekim 2017, 00:38
Orjinal bobin bende yok. İnternettedede yok. Ama gösterdiğim bobinle beyin bağlayan çok kişi var. Onlarda bi sorun olmamış.

Devir saatini bobinden almıştım. Beyin takınca oda çalışmıyordu. Söktüm yine aynı sorun devam etti.

orjinal dediğim motorun asıl bobini çinliden çıkan bobin. tulpar olmadan önceki hali. Ben hiç bir elektronik ateşleme motorda o bobini ne gördüm nede kullandım.

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:35 ----------


selam
ihtiyaç duyulan set şu sanırım ama yenisi bayağı pahalı çıkma set bulmalı .
http://www.mzparcalari.com/image/cache/data/mz/mz-6/mz-125-150-250-251-301-volant-sargi-bobin-konjektor-set-1000x750.jpg

teknik olarak bu parçaların sadece 1 tanesi eksik. Bobin olanı.

Ekarademir
16 Ekim 2017, 00:39
aokuyumcu O farklı bi sistem. Scooterlerde olan. Onuda denedim diğer motorda. Pek randıman alamadım. MZ için orjinal olanı iyiysede o kadar parayı vermek istemem. Olup olmayacağı belli değil.

matrax33Yarın inşallah vaktim olursa deneyeceğim.

aokuyumcu
16 Ekim 2017, 00:49
https://www.youtube.com/watch?v=ALwxh0VIaJs
https://www.youtube.com/watch?v=aSl-7aerMnk
fabrikanın orjinal mz söküp takma videosu belki rast gelmişsindir ama görünce bir linkini atayım dedim. ikincisi ateşleme ile ilgili

Ekarademir
16 Ekim 2017, 00:51
Ezberledim onu :mrgreen::mrgreen: Biraz daha izlersem Almanca öğreneceğim

GaCCaLL
16 Ekim 2017, 12:24
Hocam yaptığın işe lafım yok eline emeğine sağlık ama şu fotoraflaman var ya helal olsun dizi izler gibi izliyorum ya :)
hergün bakıp dur bakalım yeni bişeyler olmuşmu diye :)

Ekarademir
16 Ekim 2017, 12:53
Hocam yaptığın işe lafım yok eline emeğine sağlık ama şu fotoraflaman var ya helal olsun dizi izler gibi izliyorum ya :)
hergün bakıp dur bakalım yeni bişeyler olmuşmu diye :)

Şu ara pek fotoğraf çekmiyorum. Hep benzer şeyler diye. Mesela bugün ifa karbüratörü dağıtıp mazota yatırdım. Fren merkezinide söküp bakacağım içinde ne var diye. Bunlara gerek yok diye düşünmüştüm ama koyayım belki benzer durumda kalan olur. Burda gördüğü gibi kendi tamir eder. :D

GaCCaLL
16 Ekim 2017, 13:33
Koy tabiki zahmet olmuyorsa illaki birine faydası dokunur.Yolum o taraflara da düşerse rahatsız edicem seni zaten.

Ekarademir
17 Ekim 2017, 21:39
Koy tabiki zahmet olmuyorsa illaki birine faydası dokunur.Yolum o taraflara da düşerse rahatsız edicem seni zaten.

Zahmet önemli değilde eski fotoğraflar bozuluyor ona canım sıkılıyor. Otoser konusunda hiç fotoğraf kalmamış. Bu konudada ilk sayfalardaki mesajlarda resimler silinmiş. Facebook albümüne koyup ordan link veriyordum. Niye siliniyor anlayamadım.

Tabi kapım her daim açık. Profilimde iletişim bilgilerim mevcut. Haftasonu gelde iyi bi gezelim kapadokya bölgesini

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:11 ----------

Bugün çok mutluyum.

Aşamaları yazayım mutluluğumun sebebide belli olsun.

Pazar sabahından beri çeşit çeşit yol deniyordum. Ve denemeye çıkıp yolda kalıyordum.

Dün yine mekan belli.

https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/22491579_1355293554581802_1459763360627988305_n.jp g?oh=cbdcee6867a765bde77d172e8e3cbf65&oe=5A83D78F

Ateşlemeyi tekrardan platine çevirmiştim.

https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/22489880_1355293604581797_3475267639417746528_n.jp g?oh=43d24d843072ee7e8f094c2bbedeedfc&oe=5A3C9A47

https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/22552333_1355293644581793_1857740534499230942_n.jp g?oh=17bf3e1fa6e4ed72b46337e319e74fae&oe=5A3DDD79

Almanın üstünde İfa karbüratör geldi. Eski tip. Önceki aldığım MZ'in üstünde orjinal bing 84 geldi. Ve bende çin malı karbüratör almıştım. Yani elimde üç karbüratör var denemeler yapmak için. Öncelikle İFA'dan başladım.

https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/22519434_1355293744581783_4125633420377851776_n.jp g?oh=05b39ad27bf00d6d3d0475718d3609e5&oe=5A6F7DD8

Mazota yatırmıştım akşamdan. İçini iyice bi temizlemeye niyetim var.

https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/22519572_1355293781248446_7173140679172950753_n.jp g?oh=8245b5c28e929e2c88f55de98c580c9f&oe=5A679068

Söktüm parçaladım. Parçaları diş fırçası ile temizledim kiri pisliği attım.

https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/22450102_1355293827915108_4711517312287100475_n.jp g?oh=aa8bb989941acefe0f4dbff58b2ffacb&oe=5A3BB9DB

Kamyonum havalı. Yani kompresör var. (her modelde olmaz o yüzden belirttim) Hava tabancası temizlik için çok iyi oluyor. Ve ben karbüratör temizliğindede kullanıyorum. :mrgreen:

https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/22491483_1355293881248436_5054337435682040727_n.jp g?oh=ba25c2a1c63a6735d744e20a0cc15c2a&oe=5A85EFE8

Temizledim topladım. O aşamanın fotoğrafını unutmuşum. Taktım üstüne ne yaptıysam çalıştıramadım. Zaten toplarken aklıma gelmişti.

İfa karbüratör çok cins birşey. Ayarı filan yapılmıyor. Zaten ayar vidalarında kafa kalmamış tornavida tutmaya. İyice mahvolmuş. Tamir takımı sipariş etmek lazım. Bende tekrar söktüm manifoldu. Diğerleriyle devam edeceğim.

Normalde kendi contası ile kapatmıştım. Sökerken farkettim iyi tutmamış. Bende contaları boşverip dayson ile kapatmak istedim. Ordan hava aldığı için patırdadığını tahmin ediyorum. Daysonu akşamdan sürüp kapattım. Sabaha kadar kurusun.

https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/22490044_1355293974581760_1970029540561941618_n.jp g?oh=4b959412cc5c1ac99ce4790a76abd750&oe=5A3DC939

Sabah oldu ve işlere başladım.

Çin malı olanı taktım. Rölantide iyi saydırıyor ama yüksek devir yok. Bing 84'ü taktım. Onda yüksek devir görüyor ama aragazını iyi yemiyor. Birde gaz takılı kalıyordu.

İçini iyice inceledim. İğne bazı zamanlarda tam girmiyor. Piston aşağı kadar inmiyor. Elimde eski bi iğne vardı onu taktım. Onu takınca düzeldi. Gazın takılı kalmasını hallettim.

Karbüratör memesinin altında şöyle bi parça var. Adını bilmiyorum. Bing84'den çıkan küçük. Çin malı olandaki daha uzun. Uzunu takıp denedim.

https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/22490044_1355293974581760_1970029540561941618_n.jp g?oh=4b959412cc5c1ac99ce4790a76abd750&oe=5A3DC939

Boştayken çalıştırdım. Mükemmel gaz yiyor. Devir çok yükseliyor ama denemek için çıktığımda sonuç hüsran oldu. Motor yerinden kalkmadı. Geri orjinali taktım.

Sonrada rölanti cmemesini (adı bu heralde) değiştirdim. Fotoğraftaki orjinali. Çin malındakinin delikleri daha ufak.

https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/22490044_1355293974581760_1970029540561941618_n.jp g?oh=4b959412cc5c1ac99ce4790a76abd750&oe=5A3DC939

Bu orjinali takınca yüksek devirde duruyor rölantide. Diğerini takınca tak tak saydırmaya başladı. Onuda hallettim.

Manifolddanda hava almayınca artık patırdamada büyük ölçüde düzeldi.

Burda sayamayacağım bi sürü parçayı değiştire değiştire denedim. Ve en sonunda istediğim sonuca ulaştım.

https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/22491675_1355294114581746_2557526860422493728_n.jp g?oh=9590e7bb3fb95cb9f6638afd30501c48&oe=5A7D5B30

Ekipmanlarımı giydim çarşıya muhasebecinin yanına gidiyorum. Hemde yolda motoru denerim diye düşündüm.

İlk kalkışta belli etti zaten. Altımdan çıkacak gibi oldu aşırı bi güç gelmiş. Ben daha önce hiç böyle güçlü görmemiştim bunu.

Yola çıktım gaza biraz basıyorum hemen devir saatinin kadranı sona dayıyor vites istiyor. 0-100 ölçecem bi ara. Çok ani hızlanıyor. :mrgreen:

İkinci viteste gazı biraz fazla vermişim. Giderken. Bi baktım arka teker sarmış. :mrgreen:

Bi yerde göbekten dönerken gazı açtım. Eskiden olsa hiç bişey olmazdı. Yan yan gitmeye başladım. Bilmeden yaptım güzelde oldu ama tırsmadımda değil. :mrgreen: Gaza biraz fazla yüklenince arka sağa sola atıyor. Ön kaldırmayı denemedim ama denesem onuda her türlü yapar.

Devir yolda giderkende çok rahat yükseliyor. Patırdama yok.

Tam böyle uçuyorum kaçıyorum derken motora bi haller oldu. Sağa çektim stop etti. Bi yandan sövüyorum nazar değdim heralde diye.

Motoru kontrol ettim karbüratör rölanti ayar cıvatası düşmüş. İyi sıkmamışım heralde.

https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/22552333_1355294221248402_2841495696967637724_n.jp g?oh=3a111f717bc24b7e16674ac49dcd1a4d&oe=5A68A879

Ordan hava aldığı için düzgün çalışmıyor. Çalıştırıyorum rölantide çalışıyor ama gazı açar açmaz stop ediyor.

Yanımda bi afiş gördüm. Kenarını yırttım deliği tıkadım. Eve beni atsın yeter. Elimde o cıvatadan 2 tane daha var. :mrgreen:

https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/22491715_1355294307915060_2971411016792788021_n.jp g?oh=5a3080b68f83b672ed891a98aaab123b&oe=5A663F41

Evden cıvatayı tamamlayıp tekrar çıktım. Motor beklediğim gibi çok şükür. Ve bu elektronik ateşleme takılı değilken böyle. Birde onu takınca neler olacak tahmin edemiyorum. MZ gerçekten çok deli bi motormuş. Bu kadar övgü boşuna değilmiş.

Kasacı Mehmet abi Nevşehir'e gidip gelelim dedi motoru bırakmak zorunda kaldım. Ama öyle hoşuma gitti ki ayrılmakta istemiyorum. Hemen uzun yola düşesim var. :mrgreen: Dağları tepeleri ezesim var.

İnşallaf haftasonuna onlarda olacak. Hava soğuk bile olsa bi şekilde benim dağda tepede denemem lazım.

Arka fren yok bu arada. Merkezi söktüm. Merkez lastikleri ölmüş. Yerine yenisine bakacağım. Tamir takımı bulamayabilirim buna uygun. Uydurma yoluna gideceğim. Motor ustasınada söyledim merkez getirt diye. Eğer o önce getirirse sıfırını takarım. Geç kalırsa tamir yoluna gideceğim.

https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/22491763_1355293917915099_6980887481340966552_n.jp g?oh=b5b9b002439263c9c8b13a57849b3dc5&oe=5A3D78B4

Birde video koyayım. Videoda son gaz vermedim. Baktım 9u geçiyor elimi çektim. 8 bin oluyormuş MZler normalde. En fazla 8 görüyormuş yani. 9u gördüm ya devir saati bozuk yada başka bi durum var. Zarar görmesin diye fazla basmadım. Düz yolda 8i gördüm yol bitti dahada uzatamadım.

İnstagram video adresi (https://www.instagram.com/p/BaWTt6JAKNb/)

matrax33
18 Ekim 2017, 01:07
Elektronik ateşlemede performans daha da artar diye fazla beklentiye girme. Platinlide yapacağın en iyi ayar elektronikten bi tık daha yukarda olur. Ama sürekli ayar kaçmaz. İkilemde de kalmazsın acaba tam oldumu ayar diye. Avantajı stabil performans.

nat675
18 Ekim 2017, 01:15
makina ateş ediyor dedikleri bu işte... :cat:

GaCCaLL
18 Ekim 2017, 10:16
Başkan BİM sponsorluğunda çalışmalar tam gaz diyorsun yine :queen:

https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/22450102_1355293827915108_4711517312287100475_n.jp g?oh=aa8bb989941acefe0f4dbff58b2ffacb&oe=5A3BB9DB

https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/22490044_1355293974581760_1970029540561941618_n.jp g?oh=4b959412cc5c1ac99ce4790a76abd750&oe=5A3DC939

Ekarademir
19 Ekim 2017, 13:38
Elektronik ateşlemede performans daha da artar diye fazla beklentiye girme. Platinlide yapacağın en iyi ayar elektronikten bi tık daha yukarda olur. Ama sürekli ayar kaçmaz. İkilemde de kalmazsın acaba tam oldumu ayar diye. Avantajı stabil performans.

Haftasonu deneyeceğim tekrar onu. Denizli'den Aydın abi gelecek. Oda orda delirecek niye düzen almıyor diye. Motoru komple yarıp tekrar toplayacağız. Bütün rulmanlar keçeler oringler değişecek.

---------- Mesajlar birleştirildi - 13:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:35 ----------


makina ateş ediyor dedikleri bu işte... :cat:

Daha hala tam güce ulaşmadı. :D

---------- Mesajlar birleştirildi - 13:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:37 ----------


Başkan BİM sponsorluğunda çalışmalar tam gaz diyorsun yine :queen:

https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/22450102_1355293827915108_4711517312287100475_n.jp g?oh=aa8bb989941acefe0f4dbff58b2ffacb&oe=5A3BB9DB

https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/22490044_1355293974581760_1970029540561941618_n.jp g?oh=4b959412cc5c1ac99ce4790a76abd750&oe=5A3DC939

Evden çarpıyorum onları. Anneme belli etmeden. :D :D

Ekarademir
25 Ekim 2017, 21:22
Facebookda farklı Mz gruplarına üye olmuştum. Ordaki gönderileri takip edip bilgi sahibi oluyordum. Ordan Aydın Selek ile tanıştım. Ve kısa süre sonra her gün konuşur hale geldik. MZ konusunda baya bilgili. Motor ustası değil aslında. Yani meslek olarak yapmıyor ama MZ hastası. Motorun düzen almaması hakkında sürekli konuşuyorduk oda benim gibi kafayı yiyecek hale gelmişti. En son baktı olacak gibi değil çıktı geldi Aksaray'a. Denizli'den.

Önce motorun sorunu anlamak için biraz kurcalamayla başladık.

https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/22687874_1360478217396669_4400394167620518278_n.jp g?oh=9e05221d399a5cfd0ca998c3449a889e&oe=5A7AD57F

Sonrada parçaladık motoru. Bendeki beyin bozuk çıktı. Onu iade etmeyi deneyeceğim alırsa. Aydın abi beyin getirmişti onunla iyi çalışıyor.

https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/22788878_1362421213869036_5930792982320753198_n.jp g?oh=a5e7165e62b4650c234bf0adf9337223&oe=5A728F36

Mz grubundan tanıdığımız Erol abi var Aksaray'ın Demirci köyünde. Biz buluşunca oda geldi sağolsun.

https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/22780411_1362421933868964_447574906216768763_n.jpg ?oh=e05ea0c78f0adf79b0e7c0b6fc373947&oe=5A7E41F5

Tabi Aydın abi gelince boş durdurmak olmaz kendi motorunuda bi kurcalattı. :mrgreen:

https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/22814124_1362421250535699_682795978097975938_n.jpg ?oh=0b96a741a1bdcdba66dc54f8fe952dbc&oe=5AAAE04B

Aydın abi MZ tamir videolarında gördüğüm blok sökme aparatınıda getirmiş. Çekiçle girişmeye gerek yok yani. Rahatlıkla dağıttı motoru.

https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/22780375_1362421333869024_6084414670248858414_n.jp g?oh=699d95230f156fe1fb5205fee7173df4&oe=5AAA66C5

https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/22730569_1362421363869021_2304671334585044994_n.jp g?oh=3f956d5dc6007c909197fe62437ec472&oe=5A64D907

https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/22730187_1362421410535683_6979691787516779166_n.jp g?oh=5e7cee1756319ceb40b7a302889ff62c&oe=5AAEEA9F

https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/22730138_1362421467202344_916251465530820930_n.jpg ?oh=3d6fb8fe9c8258c28e3c217f6c064f0a&oe=5A6479F9

Şanzıman rulmanları orjinal çıktı. 89 model ve şanzıman rulmanlarına hiç dokunulmamış. Fotoğraftaki rulmanın içi dağılmaya başlamış. İyi ki açmışız yani. Rulmanlar komple değişecek.

https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/22729089_1362421510535673_1444961519901669287_n.jp g?oh=383fa7306fa14ae26216344e70725673&oe=5A74C73E

https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/22730434_1362421550535669_2484439651921181796_n.jp g?oh=7f085edd9d4189466d4727cf877c5261&oe=5A80561C

Krank rulmanlarıda ses yapıyordu. Onunda ömrü bitmiş.

https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/22730301_1362421633868994_6070230384678434256_n.jp g?oh=b8ca503769ad7e89b5cbf57cf19659fe&oe=5A6C50FD

Orjinal dkf rulman. MZ'in eski adı dkf imiş.

https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/22788986_1362421697202321_1992778869283928432_n.jp g?oh=aaf3da351074b33c10e40e2e6b84b407&oe=5A7C87DC

Debriyaj balatalarınıda kontrol ettik. Balatalar orjinal çıktı. 28 senede fazla bi eskime olmamış. 5 balatadan bir tanesini değiştirdik. Olması gereken mm ölçüsüne geldi. Aslında onuda değiştirmek gerekmezdi ama açmışken yenilensin istedik. Ya motor fazla kullanılmamış yada Mz balata eskitmiyor.

https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/22853040_1362421793868978_5743008292659374267_n.jp g?oh=533826f0073b6857088a0747c41c084e&oe=5A7F9538

https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/22688782_1362421880535636_4762968783225667980_n.jp g?oh=7897d1dc14b7c4760bca6baa302500ab&oe=5A7E28F8

Bir gün böylece geçti. Bizim motorcu ekipten Turan var arkadaşım. Onun evi müsaitti gittik orda kaldık. Motor toplamak bahane oldu gerçekten çok eğlenceli gün geçirdik. Gece 2-3 gibi anca uyumaya geçtik. Kafa dengi adamlar vakit nasıl geçti bilemedik.

Pazartesi günü Erol abinin eksozuda aradan çıkaralım dedik. Motoru gitmiyormuş oda eksoza kazık çakmış delmiş önceden. :mrgreen: Onu düzelteceğiz ve temizleyeceğiz.

90 numara yağı yiyince nasıda yanıyor. :mrgreen:

https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/22729098_1362422107202280_1239146548869079200_n.jp g?oh=93574be76902a8ebab1c80842f905e3b&oe=5A631B6E

Bloktaki rulmanları takmak için piknik tüpü kullanıyoruz. Isınınca çok kolay şekilde yerine giriyor. Çakmaya gerek kalmıyor. Krank içinde bi alet var. Krank çapında bi demir parçasını ısıtıp rulmana taktık. Isısını aktardı ve kranka çok rahat şekilde girdi. Bloğu ısıtıncada diğer tarafı bloğa oturdu. Rulmanlar tamamen yenilenmiş oldu. Şanzıman dişlilerinde bi sıkıntı yok. Krankı tornacıya götürüp üstünden sildirdik. Karıncalanma vardı. Tüm keçelerde değiştirildi.

https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/22730621_1362422210535603_1167426469149683975_n.jp g?oh=e14139bc5759f7f70ca1e36c70770390&oe=5A801163

https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/22728810_1362422247202266_5895465913638947211_n.jp g?oh=97369df0c2d4dbf5345a9731487c04b8&oe=5AAAE66D

https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/22728923_1362422293868928_2534336235977999078_n.jp g?oh=cfb1fab4824ba283b146532e4c4956ac&oe=5AAF5548

https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/22780678_1362422330535591_6980304074374156754_n.jp g?oh=7c9fe339c25342cf6c345c7def166fd1&oe=5A785705

Akşama kadar bunlarla uğraştık. Aslında tüm gün böyle geçmedi. Sanayiye bi gittik çok vakit kaybı oldu. Her gittiğimiz yerde çay çorba muhabbet derken vakit geçti. Pazartesi günü fazla uğraşamadık yani.

Salı günü ise motoru üstüne bindirip elektriği bağladık. Sorunun neyde olduğunu bulmak için Erol abinin motorun parçaları kullandık. Aydın abinin getirdiği parçaları kullandık. Ama ne yaptıysak olmuyor. Son deviri görmeden patırdıyor motor. Çeşit çeşit karbüratör denedik olmadı.

https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/22729022_1362422400535584_7763867915779323992_n.jp g?oh=4f7f4a5bc90652d4977bf3483d0ac319&oe=5A6561E9

https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/22814392_1362422497202241_4775711191426220246_n.jp g?oh=58bca1556e37e3adcd92a6a1ddd5ee7a&oe=5A6791FE

Motor çalışır haldeyken açık hava filtresini söktü Aydın abi. Yerine tam takmayıp ucunu biraz yatırdı. Sonra motor gaz yemeye ve son deviri görmeye başladı. Meğer tüm sorunların temelinde açık hava filtresi varmış. Normalde Aydın abi MZ'de filtreyi söksede birşey olmuyormuş. Ama bende sökükken yada açık hava filtresi varken motor patırdıyor yüksek devirde. En azından sorunu bulduk ona baya sevindik.

Tabi sonra çeşitli filtre denemeleri oldu. Mesela kadın çorabı. :mrgreen:

https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/22789063_1362422537202237_1286491937803720276_n.jp g?oh=28b375ce03a8294932de8f232648fe4a&oe=5A6D9DA7

Eski motordan çıkan filtre. Oda açıktı işe yaramadı.

https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/22688706_1362422587202232_1145664605052997139_n.jp g?oh=ee4ef1bfb5c19b14bd38d0bf5d4c7a9c&oe=5A7EE928

Çeşitli hortumlarla uzatıp planetin filtresini taktık. Hava giriş yerini biraz bantladık. O uydu ama onu motora takamam. Zürafa boynu gibi değişik bişey oldu. :mrgreen:

O günde öyle geçti. Gece Aydın abiyi yolcu ettik. Çok güzel üç gün geçirdik. Motor tamiri haricinde gezdik eğlendik.

Bu projeye başladığımdan beri biçok şehirden dostlar edindim. Görüşüp vakit geçirdiklerimde oldu. İlerde vakit geçireceklerimde var. Projenin başında bahsettiğim Adanalı motor ustası Ahmet abiylede Antalya'da görüşmüştük mesela. Aksaray'dan geçerken haber etmişti ordada görüştük. Bunlar güzel şeyler bence.

https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/22688736_1750325871706587_3981737276960430888_n.jp g?oh=c0504b3b73364d0f535e861b75eb7935&oe=5A6D0050

Bugün ise motoru toplayacaktım. Debriyaj telini takarken koldaki telin girdiği yeri kırdım. O kızgınlıkla motoru atölyeye sokup ceza verdim. Cumartesiye kadar öyle dursunda aklı başına gelsin. :mrgreen:

yürekçe
26 Ekim 2017, 10:47
Sadist misin mazosist mi anlamadim ki..
Motoru mu acitiyorsun
Kendine mi kastin var..
Ama su var ki, ben zevk aliyorum yav..

GaCCaLL
26 Ekim 2017, 13:22
Baya ara vermiştin sebebi belli oldu :) umarım zevkini çıkara çıkara binersin artık..valla mutlu oldum okudukca zira güzel şeyler adam ta kalkıp denizliden gelmiş kafa dengi adamlarla 3 gün takılmışsınız ne muhabbetler dönmüştür orda varya üf..

matrax33
26 Ekim 2017, 20:16
Yakın zamanda benimde nevşehirde bir bakım işim olacak gibi bende gelmeyi düşünüyorum motora bakmaya :D

Ekarademir
26 Ekim 2017, 22:49
Sadist misin mazosist mi anlamadim ki..
Motoru mu acitiyorsun
Kendine mi kastin var..
Ama su var ki, ben zevk aliyorum yav..

Aslında ceza sebebinde birazda işlerim etkili. Ay sonu geldi ben motorla uğraşacam diye işi gücü boşladım. Biraz işime dönmeliyim. Kamyonda arıza var onla bile ilgilenmedim motor yüzünden. :D

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:44 ----------


Baya ara vermiştin sebebi belli oldu :) umarım zevkini çıkara çıkara binersin artık..valla mutlu oldum okudukca zira güzel şeyler adam ta kalkıp denizliden gelmiş kafa dengi adamlarla 3 gün takılmışsınız ne muhabbetler dönmüştür orda varya üf..

Son bikaç işim kaldı. Bu haftasonu onları halledip bineceğim inşallah. Şunu yapsam böyle daha iyi olurdu vs vs derken yeni iş çıkarıyorum. :D

Aynen en güzelide o muhabbet kısmı zaten. Yıllar geçsede hatırladıkça güleceğim baya hatıra birikti. İnşallah Antalya planı yaptık. Bu ekiple toplanacağız yeniden.

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:45 ----------


Yakın zamanda benimde nevşehirde bir bakım işim olacak gibi bende gelmeyi düşünüyorum motora bakmaya :D

Buyur gel kapım her daim açık. Sen gelmesen ben gelecektim. :D Dpüden kaydımı sildirmek için geleceğim bi ara. Üç senem geçti Kütahya'da. Gelme niyetim var özledim oraları.

Gelmeden haber et ama. Ona göre o günümü boş ayarlayayım.
05056306460

Ekarademir
28 Ekim 2017, 20:52
Bu motor bu kamyona nasıl yüklenecek?

https://scontent-frt3-2.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/22788851_1365119630265861_1404820835672589076_n.jp g?oh=9f4f10c4a92ebcaf08614a4b95c641c5&oe=5A6C932A

https://scontent-frt3-2.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/22814291_1365119763599181_676839092110338957_n.jpg ?oh=01d94827b84a0a71483f34bfc564ddc1&oe=5A623F93

https://scontent-frt3-2.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/22814325_1365119900265834_7435446336023853264_n.jp g?oh=5ba88ea79c227a1e8eec2ff9fe0b85bf&oe=5A6A0DC2

İnsan gücününde bi sınırı varmış. :mrgreen: Tek başımja beceremeyince mahalledeki pideciden eleman aldım geldim.

Mekan yine sanayi.

https://scontent-frt3-2.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/22886153_1365120010265823_5441925267450859472_n.jp g?oh=f37d9cf7640d2736b0dbb1a05c6f9b5e&oe=5A678268

Motorda takoz iyi olmamıştı. Önce titreşimi halletmem lazım. İlk aldığım şaseden kestim takoz aparatını.

https://scontent-frt3-2.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/22886323_1365120300265794_8115278143837501973_n.jp g?oh=2922291367041bd341a64c3e33c2b126&oe=5A69EC0A

https://scontent-frt3-2.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/22852109_1365120360265788_8217407130427184400_n.jp g?oh=64705344166544482cbb668ff669d7a4&oe=5A75876B

https://scontent-frt3-2.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/22851670_1365120410265783_8636457372846527317_n.jp g?oh=2ed769336f86f740e8afea4b77a4a2bb&oe=5A6679E9

https://scontent-frt3-2.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/22789118_1365120456932445_5409466440620674607_n.jp g?oh=4ab74e908b5045b7a27674ee6f532e46&oe=5A77E6B4

Kaynağıda geliştirdim baya. Tam istediğim gibi yapabiliyorum. Burda üç kat kaynak attığım için şekil kötü duruyor.

https://scontent-frt3-2.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/22853218_1365120486932442_5753222418936421482_n.jp g?oh=d08a6cd8c6ee4932e08b1aa48ca23087&oe=5A78857A

Akünün kutup başını çıkarmıştım ama şase kablosu yandı. Bi yerden şase almış. Bende statörden giden kabloyu komple değiştirdim.

https://scontent-frt3-2.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/22815073_1365120593599098_6527853522874422209_n.jp g?oh=795d18b854099d5a080dddcd6e7b2ab5&oe=5A78873F

https://scontent-frt3-2.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/22815160_1365121496932341_5862002677286394183_n.jp g?oh=2a676f1ef9ca0ae885a65f7a0e07e235&oe=5A661F59

Motordaki korkuluğuda söktüm. Zaten gözüme batıyordu son zamanlarda.

Eksoz yapmak için kolları sıvadım.

https://scontent-frt3-2.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/22789107_1365120620265762_3770153575991556897_n.jp g?oh=3a763ce21594ae7f339ce5acd4d075b9&oe=5AAE14EE

https://scontent-frt3-2.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/22815543_1365120666932424_6612781150423241233_n.jp g?oh=6c1392b6f52b2d6aa8cf7e3c2f6cbfd4&oe=5AA84CA8

https://scontent-frt3-2.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/22814494_1365120783599079_2758692969988955263_n.jp g?oh=931bd3a60db27d139818f31c44680401&oe=5A6361AD

https://scontent-frt3-2.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/22788841_1365120930265731_5013732810756693173_n.jp g?oh=8e52a14ec97a700a9375d20257f89d48&oe=5A70F3C3

https://scontent-frt3-2.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/22788688_1365121153599042_1139020433550884452_n.jp g?oh=fef144a82efaad99e27a6665d4803f6e&oe=5A725C8A

Isıya dayanıklı boya ilede boyadım.

https://scontent-frt3-2.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/22788984_1365121356932355_2082389297873213084_n.jp g?oh=d56bcbac4091abea259b7830d4b787ab&oe=5AAE7AC4

https://scontent-frt3-2.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/22789098_1365121623598995_89767379149125284_n.jpg? oh=8dc691e628329fdad58e898efa32b20d&oe=5A69ACAD

Bugünde böyle geçti. Elimde üç tane eksoz var. Hepsinin farklı sesi var.

Bunları bitirince motoru denemek istedim. Ve yine sonuç hüsran. Zaten bu çin malı karbüratörden hayır gelmeyeceğini biliyordum. Motor çalışıyor gaz yemiyor. Boğuluyor belli. Sonrada hiç çalışmamaya başladı. Üç eksozuda denedim eksozdan değil. Bi tanesi önceden düzgün çalışan eksozdu zaten. Onda bile çalışmadı motor. Ateşlemede var.

Aydın abiylede bu konuyu konuşmuştuk. Bendeki bing84'ün içinden bi parça kırık çıktı. Yerine karbüratör bulup ondan parça taktık oda kırıldı. Yani o karbüratör çöp oldu. Aldığım çin malı 84'ü emaneten takmıştık. İyi kötü çalıştırıyordu oda gitti şimdi.

Yarın Otoser'in karbüratörü deneyeceğim. Birde elimde 200lük cg karbüratörü var onu deneyeceğim. Onlar olmazsa Mz grubundan orjinal karbüratör arayışına geçeceğim.

Ekarademir
30 Ekim 2017, 00:31
Tecrübe çok şey ifade ediyor. Ve bende acı tecrübelerle öğreniyorum herşeyi.

Dün motoru çalıştıramamıştım. Üzerinde çin malı MZ karbüratörü vardı. Daha önceden çalışan motor çalışmaz olmuştu.

Elimdeki orjinal karbüratörün memenin altındaki parça kırıldığı için onu takmıştım. Ve karbüratör denemelerine başladım yine.

Otoserin karbüratörü denemek istedim. İğnesiz farklı bi sistemi var. Önce onu denedim.

https://scontent-frt3-2.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/22814506_1366110233500134_6127454722182914749_n.jp g?oh=f09024d0f5d94d23a68009ca93547e8b&oe=5A7CE19F

https://scontent-frt3-2.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/22814310_1366110273500130_7366438197025942870_n.jp g?oh=90c13f326ee4441fe5a0fa3763fadf66&oe=5AAFF78F

https://scontent-frt3-2.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/23031373_1366110346833456_3868448346174084641_n.jp g?oh=fe253f9b12a4c2735bb00a3ae9af94f2&oe=5AA69E20

Dışarda fena yağmur yağıyor. Aceleyle taşındım içeri.

https://scontent-frt3-2.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/22851684_1366110390166785_4913255076487181425_n.jp g?oh=26e21417f8bb95de9f3707567e5a822b&oe=5AA65A9C

https://scontent-frt3-2.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/22885951_1366110456833445_1641961842945267436_n.jp g?oh=cf32f2916e0916fe61189bcc2d4f8435&oe=5A66838E

Çalışmadı yine.

Çin malıylada çalışmamaya devam ediyor. Kırıkta olsa bingi taktım geri. Kırık olan parça bu elimdeki.

https://scontent-frt3-2.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/22852235_1366110613500096_1799233629664883212_n.jp g?oh=6c005b470b06d98505f7688c655d10dc&oe=5AAB18A3

https://scontent-frt3-2.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/22815123_1366110656833425_7449611325831691824_n.jp g?oh=0a51b7d407d9aafd251cd71b8534fef4&oe=5AA9DE30

Hava filtresinin daha büyüğünü bulup onuda taktım.

Bunu takınca tek basmada aldı.

Bunuda tecrübe etmiş oldum. MZ çok nazlı motor. Karbüratör seçiyor. Orjinali takınca kırık parçayla bile çalışıyor.

Motorun gaz yemesi çok iyi. Rölantiye geç düşüyor sadece. 10-11 deviride görüyor daha fazlasına basmadım. Yağmur yağdığı için deneyemedim.

Hava filtresi bi nebze uyum sağladı gibi. Patırdama belli belirsiz artık. 10-11 deviride görüyor patırdamadan. Önceden en fazla 8 gösterebilmiştim patırdayıp tıkanıyordu.

Bi süre böyle binip orjinal karbüratör bulmam lazım. Onuda bulunca inşallah daha iyi sonuç alacağım.

Yaptığım eksozlada güzel oldu. Motorlu testere gibi cızz cızz gaz yiyor. :mrgreen:

GaCCaLL
30 Ekim 2017, 10:46
Müdür bunun orjinal karburatoru bing 84 değil mi yani?
şu malzeme işini görmüyormu senin şuan?
"http://www.mzparcalari.com/mz-251-301-karburator-memesi-bing.html"

yada sıfır bing 84 43$ aliexpressde ki bence uygun bir fiyat aslında

https://tr.aliexpress.com/store/product/free-shipping-replace-carburetor-carb-Bing-84-carburetor-carb-KS-MZ-TS250-SACHS-K125-250-350/1866092_32789709922.html

Ekarademir
30 Ekim 2017, 11:59
Ordan aldım zaten sıfır karbüratörü. Çin malı olan o. Tamir takımı aldım oda çin malına uyuyor binge uymuyor. Memelerin delikleri ve uzunlukları farklı. Mecbur çıkma bulunacak. Aliexprese iş kalınca keihin yada pwk alabilirim. Ordakide orjinal bing değil zaten. Dıştan birebir aynı ama içi farklı. Ama artık deneme yapmaktan bıktım. Orjinal candır :D

GaCCaLL
31 Ekim 2017, 10:49
Ordan aldım zaten sıfır karbüratörü. Çin malı olan o. Tamir takımı aldım oda çin malına uyuyor binge uymuyor. Memelerin delikleri ve uzunlukları farklı. Mecbur çıkma bulunacak. Aliexprese iş kalınca keihin yada pwk alabilirim. Ordakide orjinal bing değil zaten. Dıştan birebir aynı ama içi farklı. Ama artık deneme yapmaktan bıktım. Orjinal candır :D

Senin hurdadan aldığın mzin üstüncen çıkan karburator neydi hoca kaçırdım galiba orayı ben?

Ekarademir
31 Ekim 2017, 13:56
Ondan ifa çıktı. İçi baya dağılmış. Temizledim topladım çalışmadı onla. Ayar cıvataları ölü onun. Tamir takımını bulsam belki onlada çalışır.

Dün baya sürdüm. Gidişi çok iyi motorun. İstediğim gibi oldu diyebilirim. Patırdamada yok. Debriyaj flanşı boşa çıktı yolda kaldım ama o önemli değil alışkınım :D :D

GaCCaLL
31 Ekim 2017, 14:22
Debriyaj flanşı boşa çıktı yolda kaldım ama o önemli değil alışkınım :D :D


Ona küçük süprizler yapın :)

Ekarademir
31 Ekim 2017, 23:11
Ona küçük süprizler yapın :)

Takarken Aydın abi demişti bu seni yolda bırakır diye. Yeni bi flanş alacaktım zaten. Bide elle sıkınca hiç oturmamış yerine. Yolda çıktı marş yapamadım. Arkadaşı aradım geldi sanayiye götürdü beni. Artık sürpriz olmuyor. Arkadaşı arayıp "Kadirciğim canım arkadaşım" dedim. "Nerde kaldın lan?" diye cevap verdi. Oda alıştı. :mrgreen:

Sanayide sıktımda bu seferde abartmışım. Havalıyla baya sıktım motora bindim debriyaj hiç ayırmıyor. :mrgreen::mrgreen: Yarın vakit bulursam tam ayarında sıkacağım inşallah.

Ekarademir
02 Kasım 2017, 21:30
Motorun debriyaj işinide hallettim. Almandan çıkan debriyaj flanşı iyi değil diye öncekini takmıştık. Bende geri söktüm almanı taktım. :mrgreen: Önce arkasına büyük somun koyup cıvatayı havalı makinayla sıkıp yerine oturttum. Sonrada diğer parçalarını toplayıp kapattım.

Bi süre uğraşmadan kullanma niyetindeyim. Sağa sola gidiyorum deniyorum.

Motorun yağ atma sorunu kalmadı. Çekişi gayet güzel. 18 diş takmıştım öne. 3. viteste 100ü çok rahat görüyor. Daha yüksek vitesleri deneyecek yol bulamadım. Havanın iyi olduğu bi gün şehirdışına çıktığımda ölçerim onuda.

Aniden hızlanmasını çok seviyorum. Bazen hızlanayım derken arka teker sarıyor. Dönüşlerde gaz açmaya korkuyorum artık. :mrgreen: Birine kızdım bugün direksiyon hafif sola kırıkken gazladım. Bi baktım yan yan gidiyorum. :mrgreen: Tekerde yapar heralde artık. Ama onu yapacak adam lazım. Ben denemedim denemekde istemiyorum. :)

Şuan tek sıkıntı rölantiye geç düşüp rölantide saydırmaması. Oda karbüratördeki kırık parçadan. Onu bulunca o sorunda hallolacak inşallah. Rölantiyi yüksek tuttuğumda sorun olmuyor aslında. Stop etmiyor yani. Böylede seviyorum hakiki enduro gibi çalışıyor rölantide yüksek devirde.

Yürüyen aksamı ve mekaniği hallettiğimi düşünüyorum. Arka fren merkezi gelmiş onu takacağım . Birde ayak basma yerlerini yeniden yapmam lazım. Korkuluğu sökünce kötü durmaya başladı.

Benim proje bitmeyecek belli oldu. Sürekli yeni birşeyler yapmak istiyorum. Şimdide kafayı grenaja taktım. Grenaj yapmayı öğreniyorum bikaç gündür. Nasıl yapacağımı buldum. Boş vakitte o işe girişeceğim.

Birde eksoz gözüme çok çarpıyor. Sıkıştırma için bi yere balon eksoz yapayım diyorum. Ondanda iki çıkışla sağlı sollu çıkış versem. Güzel durabilir. Eksoz konusunda tavsiyelere açığım. En iyi performansı nasıl alabilirim? Klepesiz olduğundan direk salyangoz yapamıyorum. Acı tecrübeyle sabit. :mrgreen: Matrax33 özellikle senin yardımını istiyorum eksoz konusunda. Orjinal eksoz çok tipsiz oluyor. Şöyle bişey takmak istiyorum ucuna.

https://i.ytimg.com/vi/SwhExXKoD8k/hqdefault.jpg

Yamaha tenere hoşuma gidiyor. Ona benzetmeyi düşünüyorum grenajı. Örnek fotoğraf koyayım.

http://images.mcn.bauercdn.com/upload/210948/images/1752x1168/2008%20Yamaha%20XT660Z%20Tenere.jpg?mode=max&quality=90&scale=down

Buda atımla gezerken. :mrgreen: Korkuluğu sökünce güzel oldu bence.

https://scontent-frt3-2.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/23167765_1369688293142328_2054885671039950201_n.jp g?oh=4aee653c6ace72aa5d0096611c30b8c9&oe=5AAA52E4

GaCCaLL
02 Kasım 2017, 22:36
Benim proje bitmeyecek belli oldu. Sürekli yeni birşeyler yapmak istiyorum. Şimdide kafayı grenaja taktım. Grenaj yapmayı öğreniyorum bikaç gündür. Nasıl yapacağımı buldum. Boş vakitte o işe girişeceğim.


Hocam nerden öğrendiysen bizle de paylaşsan :)

Ekarademir
03 Kasım 2017, 19:19
O güne çıkalımda paylaşırım tabiki. Hatta ona ayrı konu açabilirim. Çok kişiye faydalı olur bence. Grenajı tamir gerektiren yada kırık olan çok kişi var ve grenaj gerçekten çok pahalı.

Tampon üretimi yapanları izledim. Yada tamiri. Aslında çok kolay. Ama biraz el becerisi ve yaptıktan sonra ustalık istiyor.

Elyafı var bide sıvısı var. Kalıbın içine elyafı seriyorsun. Üstüne fırça ile boya yapar gibi o sıvıyı yediriyorsun. Dondukça bi kat daha. Kaç kat istiyorsan. Öncesinde kalıp yağlanıyor tabi. Bittikten sonra üstüne macun zımpara astar boya.

Tamirde bu şekilde. Elyafı kırık yere serip üstüne o sıvıyı sürüyorsun. Donup kalıyor zaten. Benim yapacağım grenajda öncelik kalıp çıkarmak. Yada üstünde elyafın tutunacağı karton vb bişey yapıp sabit tutmak.

jimi_hendrix
05 Kasım 2017, 01:33
O güne çıkalımda paylaşırım tabiki. Hatta ona ayrı konu açabilirim. Çok kişiye faydalı olur bence. Grenajı tamir gerektiren yada kırık olan çok kişi var ve grenaj gerçekten çok pahalı.

Tampon üretimi yapanları izledim. Yada tamiri. Aslında çok kolay. Ama biraz el becerisi ve yaptıktan sonra ustalık istiyor.

Elyafı var bide sıvısı var. Kalıbın içine elyafı seriyorsun. Üstüne fırça ile boya yapar gibi o sıvıyı yediriyorsun. Dondukça bi kat daha. Kaç kat istiyorsan. Öncesinde kalıp yağlanıyor tabi. Bittikten sonra üstüne macun zımpara astar boya.

Tamirde bu şekilde. Elyafı kırık yere serip üstüne o sıvıyı sürüyorsun. Donup kalıyor zaten. Benim yapacağım grenajda öncelik kalıp çıkarmak. Yada üstünde elyafın tutunacağı karton vb bişey yapıp sabit tutmak.

hocam peki özkütlesi hafif midir?. Hafif ise bir projem için bunu kullanmak istiyorum.

Ekarademir
05 Kasım 2017, 19:10
hocam peki özkütlesi hafif midir?. Hafif ise bir projem için bunu kullanmak istiyorum.

Bildiğimiz bakalit. Bilmiyorum hafifliğini. Farklı farklı isimleri var gerçi. Sizin orda ne denilir bilmiyorum. Fiberglassda deniliyor.

Elyafı şöyle birşey.

http://www.modelucak.net/yapimtamir/serkan/1.jpg

Uygulamada böyle.

http://img.teamhelps.pp.ua/images/h6QySYiJhyQ.jpg

matrax33
05 Kasım 2017, 19:54
https://i.ytimg.com/vi/SwhExXKoD8k/hqdefault.jpg

bu büyüklükte tüp koyacaksan tüpün giriş çıkış boru çapları ince olmalı. Bu 4 zamanlı motor eksozu olduğu için bunun çıkış ağzı açık, tüm sıkıştırma tüp içinde sağlanıyor. İçi elyaf dolu filtresi var. 2 zamanlılarda onu koyamazsın kurum dolar. Elinde hazır bi tüp olsa onun üzerine boru döşeyerek güzel bi eksoz yapabilirsin. Ama performans için en iyisi salyangoz gırtlak+tüp.

https://dirtbikemagazine.com/wp-content/uploads/2014/07/300pipeScala1200.jpg

Bu sanırım el yapımı. Güzel bi kaynak işçiliğiyle yapılabilir.

Tüpün prensibide şöyle olmalı

https://i.hizliresim.com/o6dzdo.jpg

Egsoz olacak incelikte istediğin çapta boru bulman zor. Leş gibi ağır eti kalın boru bulabilirsin. Bence en uygunu paslanmaz 0,75 sacdan kendin büktürüp gaz altıyla kaynatman.

En son da üzerine alüminyum plakayla perçinle kaplar hoş görüntü sağlarsın. Soba boyasıyla falan motor leş görüntü oluyor. Hem daha az ısınır hemde sticker falanda yapabilirsin.

logaritma
05 Kasım 2017, 20:12
ilk sayfada Mz gördüm yaram depreşti ne güzel motordur 90 lılarda benim için efsaneydi Mz301 her işe gelirdi önüne kazalı bir racingin grenajını tak olurdu racing .. telli jant düz sele tak olurdu caferacer.. kendide güzel giderdi çok seri aletti..

Ekarademir
05 Kasım 2017, 20:27
Tekrar salyangoz yapmaya korkuyorum. Geçen motoru yerinden kaldıramamıştım. :mrgreen:

Benim bir diğer sorunumda yerin dar olması. Ön tarafa böyle büyük salyangoz yapamam. Yani boruyla uzatıp yapmak lazım. Fotoğraftaki gibi.

http://www.adrenalin-pedstop.co.uk/upload/products/b514250b-8a0b-43fb-b38e-0da9d7471147.JPG

https://im0-tub-tr.yandex.net/i?id=29d1834f2aa6b0eaf6253f1f7f50d159&n=13

Yani motordan çıkan deve boynu arkaya kadar gidecek. Orda balon yapacağım. Sacı rulo haline getirebilirim. Çapraz rulo yapıp huni halinede getirebilirim. Yani bu fotoğraftakileri yapabilirim. Susturucu hariç.

Aksaray'da bi ustada şu aşağıdaki eksozu gördüm. Daha önceden bu eksozu CZ Scrambler yapanlardada görmüştüm. Bu eksoz işime yarayabilir mi? Fresko eksoz deniliyor. Kesin olacağını bilsem alır üstüne takarım. Ama o kadar para verip olmamasını istemem.

https://im0-tub-tr.yandex.net/i?id=3c8ceb4c2f721e0e8afc2dfe5a606136&n=13


https://www.youtube.com/watch?v=dKnT-TM6WJc

Tabi bunun birde gürültüsü var. Malum polisler çok sıkıştırıyor şu aralar. Polisle uğraşmakta istemiyorum.

Mz orjinal eksozu iyi ama çok tipsiz duruyor.

Performans için güzel bi salyangoz yapsam. Yani sadece balon kısmını. Ordan çıkan borudan çift çıkış versem. Sağlı sollu Eksoz taksam arkaya doğru. Çok güzel görüntü olacak.

Şu aşağıdaki ufak susturucundan buldum 100 lira diyor usta. Balon kısmını halledersem ucuna bunuda takabilirim. Elyafı boşaltıp.

http://i.ytimg.com/vi/tlb9vgHWg6s/hqdefault.jpg

matrax33
05 Kasım 2017, 20:47
Bak salyangoz veyahut geniş boğaz çıkışının espirisini anlatayım. Geçenkinin kötü olmasının sebebinide anlarsın.

Motor eksoz gazı atmaya başladığında gaz bu geniş haznede birikir sen bu geniş haznenin çıkış tarafındaki boruyu ne kadar ince tutarsan bu gaz geri teperek motorda sıkıştırmayı sağlar. Akabinde motorun alt devirlerde torklu olur.

Yani bu geniş hazneye kocaman çıkış koyarsan motor düzde güzel uzasa da tüm eksoz gazını direkt bıraktığı için çekişi düşük olur.

salyangoz şekli verilmesinin sebebi gaz birikecek hazneyi maksimum seviyede tutma amaçlı. Sen elinden geldiğin kadar motor çıkışı kısmını geniş bişeyler yap. Ama bu hazneden tüpe kadar olan kısım boruyu minimum incelikte tut. Çokda ince olmasın ki kurum tıkamasın. Tüpün en büyük amacıda hazneden gelecek minimum seviyedeki gazı tekrar toparlayıp tekrar geri tepme sağlamak ve sesi azaltmak.

fresko eksozu unut üzerindekinden farkı olmaz. Hemen hemen oda fresko.

ilk 2 resimdeki hazneyi yapabilirsen yap. Ama işin püf noktası hazne ve tüp arasındaki bağlantının boru çapı. Bu 2 resimdeki hazneyi yapabiliyosan, sana çizdiğim tüpüde kolaylıkla yapabilirsin. Sadece iç detayındaki susturucu farklı. Üzerinede alüminyum kaplama yaparsan görüntüyüde güzelleştirmiş olursun.

Ekarademir
05 Kasım 2017, 21:05
Sağolasın cevaplar için.

Geçen sefer giriş borusunun yarı çapında çıkış koymuştum ama çok güçsüz olmuştu. Sonra onu söküp daha büyüğünüde takmıştım. Yine olmamıştı.

Daha küçük çıkış mı koymalıydım yani ?

MZ'de klepe olmadığı için bu salyangozda nelere dikkat etmeliyim?

Şunu yap olur diyebileceğin bi çizim varmı? Onu örnek alarak yapayım.

Yada Tek tüp içinde bitirsem herşeyi. Sacdan bi boru yapıp motordan oraya kalın boruyla gelsem. Orda çizdiğin şekilde düzen yapsam. Mz susturucusunun içindede o şekilde parçalar var. Onuda kullanabilirim.

Şu şekilde durur yani.

http://www.spormoto.com/site/wp-content/uploads/2014/07/142486_KTM_450_EXC-F_90de_right_MY2017_studio-1024x575.jpg

matrax33
05 Kasım 2017, 21:54
Eğer salyangoz veya hazne dediğimiz geniş gırtlağı yapmayacaksan üzerindeki uzunca olan tüpü kısaltman motorun performansta aleyhine olur. Boğulur.

Üstte gönderdiğin motor 4 zamanlı.


yapabiliyorsan ; O deveboynunun hiç açısını bozmadan sadece daha büyük çaplı borularla.

https://i.hizliresim.com/nJbk0a.jpg

Kırmızı çizgiye şişirebildiğin büyüklükte geniş hazne,
mavi çizgiye ince boru,
Sarıya da tüp.

Mümkünse tüm eksozun et kalınlığı aynı malzemeden olsun. Hurda malzemelerle su borularıyla değil sacdan bükerek yapabilirsin en kolayı.
Elektrot kaynağıyla da olmaz o iş gaz altıyla yapman lazım. Elektrot deler.


Bunu eksozcu bi tanıdığına tarif etsen çok kolay yapabilir ama sözünün geçeceği birisi olmalı.

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:54 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:38 ----------

Gırtlaktaki dönüşü yapabilmen için pizza dilimi gibi borular kullanmalısın. Bi tarafı geniş diğer tarafı dar taş motoruyla tek taraftan taşlaya taşlaya dönüşü yaparsın. Hatta metreyle zaviye farkını bulabilirsen aynı ölçüyü eksilterekte dönebilirsin. Hepsi ustalık isteyen işler emek isteyen işler.

Motorun üzerinde dönüşü puntayla tamamlayıp, eksozu söker araya elektrot koyarak boşlukları doldurursun.

Alonedark93
05 Kasım 2017, 22:03
Eğer salyangoz veya hazne dediğimiz geniş gırtlağı yapmayacaksan üzerindeki uzunca olan tüpü kısaltman motorun performansta aleyhine olur. Boğulur.

Üstte gönderdiğin motor 4 zamanlı.


yapabiliyorsan ; O deveboynunun hiç açısını bozmadan sadece daha büyük çaplı borularla.

https://i.hizliresim.com/nJbk0a.jpg

Kırmızı çizgiye şişirebildiğin büyüklükte geniş hazne,
mavi çizgiye ince boru,
Sarıya da tüp.

Mümkünse tüm eksozun et kalınlığı aynı malzemeden olsun. Hurda malzemelerle su borularıyla değil sacdan bükerek yapabilirsin en kolayı.
Elektrot kaynağıyla da olmaz o iş gaz altıyla yapman lazım. Elektrot deler.


Bunu eksozcu bi tanıdığına tarif etsen çok kolay yapabilir ama sözünün geçeceği birisi olmalı.

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:54 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:38 ----------

Gırtlaktaki dönüşü yapabilmen için pizza dilimi gibi borular kullanmalısın. Bi tarafı geniş diğer tarafı dar taş motoruyla tek taraftan taşlaya taşlaya dönüşü yaparsın. Hatta metreyle zaviye farkını bulabilirsen aynı ölçüyü eksilterekte dönebilirsin. Hepsi ustalık isteyen işler emek isteyen işler.

Motorun üzerinde dönüşü puntayla tamamlayıp, eksozu söker araya elektrot koyarak boşlukları doldurursun.

Matrax abi. Şimdi şimdi bir crf 250l düşün. Fmf egzozlu ama boğazdan değil. Buna mega bomb taksam ne olur ne değişir peki. Konu dağalmadan küçük bir bilgiye ihtiyacım var.?

matrax33
05 Kasım 2017, 22:08
Matrax abi. Şimdi şimdi bir crf 250l düşün. Fmf egzozlu ama boğazdan değil. Buna mega bomb taksam ne olur ne değişir peki. Konu dağalmadan küçük bir bilgiye ihtiyacım var.?

Gaz yeme falan biraz daha etkiler. Biraz daha hırçınlaşır. Büyük fark bekleme. Belki 1 beygir daha. Bende de fmf var megabomb yok.

jimi_hendrix
06 Kasım 2017, 01:34
Bildiğimiz bakalit. Bilmiyorum hafifliğini. Farklı farklı isimleri var gerçi. Sizin orda ne denilir bilmiyorum. Fiberglassda deniliyor.

Elyafı şöyle birşey.

http://www.modelucak.net/yapimtamir/serkan/1.jpg

Uygulamada böyle.

http://img.teamhelps.pp.ua/images/h6QySYiJhyQ.jpg

hee tamam. Fiberglass aynen.

Ekarademir
06 Kasım 2017, 23:15
Eğer salyangoz veya hazne dediğimiz geniş gırtlağı yapmayacaksan üzerindeki uzunca olan tüpü kısaltman motorun performansta aleyhine olur. Boğulur.

Üstte gönderdiğin motor 4 zamanlı.


yapabiliyorsan ; O deveboynunun hiç açısını bozmadan sadece daha büyük çaplı borularla.

https://i.hizliresim.com/nJbk0a.jpg

Kırmızı çizgiye şişirebildiğin büyüklükte geniş hazne,
mavi çizgiye ince boru,
Sarıya da tüp.

Mümkünse tüm eksozun et kalınlığı aynı malzemeden olsun. Hurda malzemelerle su borularıyla değil sacdan bükerek yapabilirsin en kolayı.
Elektrot kaynağıyla da olmaz o iş gaz altıyla yapman lazım. Elektrot deler.


Bunu eksozcu bi tanıdığına tarif etsen çok kolay yapabilir ama sözünün geçeceği birisi olmalı.

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:54 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:38 ----------

Gırtlaktaki dönüşü yapabilmen için pizza dilimi gibi borular kullanmalısın. Bi tarafı geniş diğer tarafı dar taş motoruyla tek taraftan taşlaya taşlaya dönüşü yaparsın. Hatta metreyle zaviye farkını bulabilirsen aynı ölçüyü eksilterekte dönebilirsin. Hepsi ustalık isteyen işler emek isteyen işler.

Motorun üzerinde dönüşü puntayla tamamlayıp, eksozu söker araya elektrot koyarak boşlukları doldurursun.

Abi sağolasın yardımın için. Çarşamba günü boşum inşallah bu konuyla ilgileneceğim.

Elimde eksoz bikaç tane var. Birini pizza gibi doğrayıp salyangoz için kullanabilirim. Onun sacıda ince iyi olur bence. Çizdiğin şekle göre yaparım inşallah. Hemde onun huni gibi şekli sayesinde genişleme daralma işi kolay olur.

Ekektrot kaynağından anlamıyorum. Gazaltını baya öğrendim. Sağolsun Mehmet ve Sedat abi inceliklerini öğretiyorlar. Eksozcu hatrım geçen var ama ben önce kendim bi deneyeyim. :D O kadar uğraşıyor parada almıyor ayıp oluyor. Kendim beceririm diye düşünüyorum.

Tüp konusunda ne yapayım ? Elimde 4 zamanlıdan çıkan eksoz var. Onun içini söküp dediğin şekilde kapak mı yapsam ? Yoksa mz eksozunun içinden çıkanı mı kullansam ? Kağıda çizdiğin kapak sistemi vardı mz eksozunda. Tüp kısmına o eksozu kısaltıp takabilirim. İçinden çıkan parça bi karış anca gelir zaten.

KTM250
06 Kasım 2017, 23:28
Ön tarafa salyangoz yapabilirsen,arkaya bir turbine core mantığında çalışan tüp ayarlasan veya yapsan efsane bişey olur:) Ama bu sefer silindir ve piston dayanmayacaktır.Eksoz konusunda kendi motorum için bir çalışma yapıyorum eğer başarabilirsen sanada destek verebilirim.

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:26 ----------


https://i.ytimg.com/vi/SwhExXKoD8k/hqdefault.jpg

bu büyüklükte tüp koyacaksan tüpün giriş çıkış boru çapları ince olmalı. Bu 4 zamanlı motor eksozu olduğu için bunun çıkış ağzı açık, tüm sıkıştırma tüp içinde sağlanıyor. İçi elyaf dolu filtresi var. 2 zamanlılarda onu koyamazsın kurum dolar. Elinde hazır bi tüp olsa onun üzerine boru döşeyerek güzel bi eksoz yapabilirsin. Ama performans için en iyisi salyangoz gırtlak+tüp.

https://dirtbikemagazine.com/wp-content/uploads/2014/07/300pipeScala1200.jpg

Bu sanırım el yapımı. Güzel bi kaynak işçiliğiyle yapılabilir.

Tüpün prensibide şöyle olmalı

https://i.hizliresim.com/o6dzdo.jpg

Egsoz olacak incelikte istediğin çapta boru bulman zor. Leş gibi ağır eti kalın boru bulabilirsin. Bence en uygunu paslanmaz 0,75 sacdan kendin büktürüp gaz altıyla kaynatman.

En son da üzerine alüminyum plakayla perçinle kaplar hoş görüntü sağlarsın. Soba boyasıyla falan motor leş görüntü oluyor. Hem daha az ısınır hemde sticker falanda yapabilirsin.

Abi bu sistem exup yani eksoz kontrol sistemi olmadan sence bu motorda mantıklımı ?