PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Tulpar - Custom Enduro Projesi



Sayfa : 1 2 3 4 [5] 6 7 8 9 10

Ekarademir
29 Eylül 2017, 09:58
Okurken zevk aldığım tek konu abi,eline sağlık. O küçük şeyler de ne yapıcaksın acaba merakla bekliyorum.

Sağolasın. Onu fazla kurcalamam heralde. Motor bilya dağıtmış gibi. Karbüratörde sorun var. Frenler tutmuyor ve boyası eski. Onları çözsem yeter.

Ekarademir
01 Ekim 2017, 21:02
Geçen gün bloğun kapağını toplayıp kapatmıştım. Marş kolunu denedim dişli boşa dönüyordu. Kolu geriye çekince marş yapıyordu. Yani kolda boşluk var.

Tekrar söktüm.

https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/22154301_1339992672778557_9103077195984867555_n.jp g?oh=50ab468765ea8ea96ccffd8fa494bb2c&oe=5A83C2C4

Marş kolunun girdiği yer. Aşınmadan dolayı sanırım tam dişe oturmuyor.

https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/22050246_1339992716111886_559400851641269265_n.jpg ?oh=7a2e923b3b0ec1f4ceee357b6396876c&oe=5A3D2443

Bi pul buldum. Kola denedim tam uydu. Milde çentik var. Çentiği geçip dişliye oturması lazımdı. Tam oraya uygun pul buldum.

https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/22195755_1339992739445217_7644665968212713547_n.jp g?oh=e7bf432e50f57f5da371a999956ac7b2&oe=5A8219A2

Pulu yerine koyup öyle taktım kapağı.

https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/22089351_1339992789445212_919382140166596489_n.jpg ?oh=5d4ca8ad5a28db1419420e74e37f1602&oe=5A87BBAF

Topladım bu sefer oldu.

Dün akşam yapıyordum bunları. Elimde parça olmadığı için işlere devam edemedim. Bende ufak motorla ilgileneyim dedim. Onun karbüratörü ve ateşleme kısmını temizledim. Frenlerini ayarladım. Onların fotoğraflarınıda buraya atayım bari. Yusufkalaz sırf senin için atıyorum he. :mrgreen:

https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/22089194_1339992892778535_2133960403039354179_n.jp g?oh=51b6bb30848109e796810331d808e9a3&oe=5A4BBD0F

https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/22154494_1339992939445197_5520034425070145501_n.jp g?oh=e5d0a61b76bf9654ce17ef669ae488d8&oe=5A8435DD

https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/22089793_1339993002778524_2149471295307182993_n.jp g?oh=6a32874c0554bd6e67fb8ffbd78ff229&oe=5A487B77

https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/22050373_1339993049445186_2627612395545711099_n.jp g?oh=5732c2e858ed77c2dcc3d3fe045acf12&oe=5A41F4F9

Önceki sahibi conta yerine hızlı yapıştırıcı sürmüş. Yani japon yapıştırıcısı gibi birşey. Her yerinden benzin ve yağ atmış. Temizlemek baya uzun sürdü. Bugün çalıştırdım ama krank bilyası dağılmış çok kötü çalışıyor. Onla sonra ilgilenirim artık.

Bugün sanayiden cırt kelepçe ve fiş kılıf alıp elektirik işine giriştim.

Öncelikle kabloların fişlerini yeniledim. Çok eskimiş ve tellerin yarısı kopuk. Yarın birgün tamamen kopacak ve beni yolda bırakacak. Şimdiden önlem almak lazım.

https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/22089636_1339993366111821_7983257178488116154_n.jp g?oh=bfb77a1fdb2b45f554b7cda823d1e970&oe=5A4DC527

https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/22154579_1339993529445138_5437764352289642279_n.jp g?oh=c0862705401ac489fefc99a782425aca&oe=5A439BC2

Motorda hiçbirşeyden gözüm korkmaz ama bu yerine oturtma işi işkence gibi. Bugün kriko kullandım biraz daha kolay oldu.

https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/22049822_1339993636111794_620713767423173417_n.jpg ?oh=e18dbad70cb7f896f85a0b9de6216030&oe=5A3E98D0

https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/r270/22049848_1339993719445119_5470026332370493611_n.jp g?oh=1e42f88215092635321c1bf763fb3313&oe=5A7C8D31

https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/22049901_1339993749445116_3897432637809845110_n.jp g?oh=10d752257dced816e0e6083004b3a5df&oe=5A879A6D

https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/r270/22154189_1339993832778441_3006637858925068191_n.jp g?oh=e7647c3ee65043c1a664f94b7ef7c955&oe=5A4A75A9

Motoru oturtunca yeni elektronik parçalara yer yaptım. Diyot tablası takmak için uygun şekilde deldim.

https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/22050050_1339993879445103_8914453953477504756_n.jp g?oh=5c54d6a3459af8a55fa6d9fdd8cd4017&oe=5A49F094

Sonrada bobin için yer yaptım.

https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/22154351_1339993936111764_2703832554782294519_n.jp g?oh=7d92a3eb03502650dc56b5dc2d841f45&oe=5A3F8D5D

https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/22049994_1339993996111758_3530482182450127174_n.jp g?oh=1e98a40bbb7dfc0954cca891c6be4e13&oe=5A476CD3

Konjektörü önceki yerine taktım.

MZ grubundan tanıştığım Aydın Selek'i aradım. Cg tesisatını çözdüm ama Mz tesisatı karmaşık. Ondan hangi kablonun ne işe yaradığını öğrenip topladım tesisatı.

Depoyu takıp çalıştırtım. Biraz çalıştı boğulup stop etti.

Sonra baya uğraştırdı. Hatta ayağım ağrıdığı için kardeşime evden iş ayakkabısı getirttim. :mrgreen: Terlik mahvetti.

Sorunu buldum nihayet.

Krank kısmına yağ doldurup bırakmıştım yıkamadan sonra. Sızdırdım ama hepsi gitmemiş. Pistonuda yağlayıp yerine sokmuştum. Yani çalışan kısımda çok yağ var. O yüzden buji hemen ıslanıyordu.

Bujiyi söküp temizleyince ilk marşta kolay çalışıyor ama stop edince tekrar buji temizlemek gerekiyor.

Motoru çalıştırdığımda biraz yaksın diye elimi gazdan çekmedim. Aşırı duman vardı. Kendimi sırlar dünyası çekimlerinde gibi hissettim. Uzakdan bakan biri beni göremez dumandan. Hatta annem pencereye çıkıp "apartmana geliyor yapma" dedi. :mrgreen:

O haldeykende bi turladım. Motor aşırı güçlü. Daha doğru düzgün ayar yok ama yinede iyi. Ben önceki motora alıştığımdan bu çok farklı geldi. Yağmur başladığı ve hava karardığı için devam edemedim. Birde video çektim onu koyayım.

Motoruda bırakıp çıktım yarın çalışmıyorum inşallah bitireceğim.

https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/22154576_1339994189445072_3316236914929560321_n.jp g?oh=b77e137350ce4cb31e62b7ef4420b4d0&oe=5A83910D

https://www.instagram.com/p/BZtljdRgOcg/

Eksozu tutan yer kırılmış yine. Bu eksozda çok gürültü var. Orjinal eksozu takmayı düşünüyorum. Bu kadar gürültü fazla. İnsanlar rahatsız oluyor.

matrax33
01 Ekim 2017, 22:47
bu motorun sesi bile daha oturaklı çıkıyor. diğeri önceki sahipleri gibi cıvık cıvıktı.

yusufkalaz
01 Ekim 2017, 22:52
Eyvallah abim.Yanlız küçük daha eylencelidir gibi :)
Kolay gelsin.

GaCCaLL
01 Ekim 2017, 23:56
Ses çok iyi gibi :) devamını bekliyoruz hocam..:cat:

Ekarademir
02 Ekim 2017, 20:50
Sağolun.

İnşallah yarın sesi çok daha güzel olacak. Eksozu tutan bi parça vardı o koptu. Koparken eksozun yanınıda aldı. Yani orda bi kaçak var. Eksozun bağlantı yerinin sıktırmasını bulamadım ordanda kaçak var. O yüzden ses olması gerektiğinden kötü. Ama yinede bu haliylede iyi. :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:18 ----------

Bugün hava kötüydü. Sabahtan motorun grenajlarını takıp sanayiye gittim.

https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/22089969_1340901662687658_3185044347285185639_n.jp g?oh=57e1456b8c0d12ef9a30d8a4d57c0276&oe=5A3CCC2D

Eksozcunun elinde iş vardı. Bende kendim giriştim. Eksozu yarıp içini çıkardım. Çok fazla kurum vardı.

https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/22140818_1340901706020987_6335093848883279888_n.jp g?oh=a8c6e6a815d28512d0c2f9631a1e496c&oe=5A3A3BE8

https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/22195421_1340901749354316_8541844478183495752_n.jp g?oh=6947126386c247b96cafe6e7423f27e1&oe=5A7E4372

Sonrada parçaları pürmüz ile yaktım. İçini yaktıktan sonrada makinayla yıkadım.

https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/22195268_1340901779354313_6437261598239090234_n.jp g?oh=fe1f7fd2fed80e3e8e943d3435cf1849&oe=5A8344EE

Sonrada Kadir'le beraber yerine taktık. Tipsiz olduğunun farkındayım ama artık boyayınca filan düzelir diye umuyorum. Eksoz konusundan gerçekten sıkıldım. Bide bunun sessizliği güzel. Kafa şişirmiyor.

https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/22196149_1340901816020976_1438249782626068633_n.jp g?oh=4ea55ff9a1fe4d5be0c66fe57619e707&oe=5A3B1FD0

Eksozcudan çıkınca motor çalışmadı. Baya uğraştım çalıştıramadım. Platinin araya tornavida sokunca buji ateşliyor ama normal marş koluna basınca ateşlemiyor. Bende itekleyerek ustaya götürdüm. Platinden anlayan birine. Ben henüz kavrayamadım o işi.

Arka frende sıkmaya başladı. Gideceğim yer uzundu zaten iyice işkenceye döndü. Gidince usta halimi gördü hemen sandalye çekti çay söyledi. Şıp şıp ter damlıyor adamda üzüldü bana. :mrgreen:

Platini değiştirince düzeldi. Tek marşta almaya başladı motor. Çalışması güzel fena değil. Boştayken gaz verince devri baya yükseltiyor. Ama yola çıkınca boğuluyor gitmiyor.

Boğulma sebebinide sonradan buldum. Fren sıkıyor. Hele en son kilitlendi hiç yürümemeye başladı. Neden yaptığını henüz bulamadım. Hava cıvatasını gevşetip sıkışıklığı açıyorum devam ediyorum ama yine sıkıyor. Hiç fren kullanmasam bile yavaş yavaş frene basıyormuşum gibi. Önce normal ilerliyorum az gidince fren sıkmaya başlıyor. En sonunda kilitliyor.

Birde video atayım.

https://www.instagram.com/p/BZv7lBZg3Bq/?hl=tr&taken-by=ekara68

Hava filtresi bulamadım buna uygun. Daha birde o uğraştıracak.

matrax33
02 Ekim 2017, 21:07
eksoz hiç olmamış zaman içinde halledersin tek sorun o kalsın.

platin ayarı çok basit. önce platin ağzını temizle zımparayla.

üstten tornavidayı sok pistonu üst ölü noktaya al. o esnada platin 1-2 mm arası açıklıkta olacak şekilde civatasını sık.

bir kaç farklı aralıkta motor ateşleme yapar ve çalışır ama performans farkı olur.

en iyi performans verdiğine inandığın aralığı kendin motorunu tanıdıkça çözersin. çantanda tornavida buji anahtarı zımpara eksik olmasın.

arka tekeri sök balataları kontrol et. ısındıkça şişip tekeri sıkıyodur. biraz üzerinden taşlayabilirsin.

GLADiUSS
02 Ekim 2017, 21:31
Abi çok merak ediyorum özel olacak ama ne iş yapıyorsun bu kadar boş vakti nasıl buluyorsun ve şunu demek istiyorum devletimiz sana imkan verseydi kesin büyük işler yapabilirdin bu kadar uğraşıp sıkılmadan yapabilmek herkesin harcı değil takdir ediyorum seni

Ekarademir
02 Ekim 2017, 23:42
matrax33 Dediğin şekilde yarın bi deneyeyim inşallah. Frenide az önce arkadaş çağırdı yanına giderken hava cıvatasını söküp pistonları iyice içine bastım. Sonrada hiç arka fren kullanmadan gittim geldim. Yarın onada bi göz atacağım.

GLADiUSS Ambarcıyım. Böyle diyince genelde anlayan olmuyor açıklayayım. :mrgreen: Kayseri Aksaray hattında kamyonla ambar taşımacılığı yapıyorum. İki kamyonum var birinde kendim çalışıyorum. Bir haftada 5 sefer atıyoruz yaz günlerinde. Yani bu hafta ben 3 sefer şoför 2 sefer atıyor 3 gün yatıyor. Diğer hafta değişiyoruz ben 2 sefer atıp 3 gün yatıyorum o 3 sefer atıp pazar yatıyor. Bi sefer 1 tam gün birde yarım gün sürüyor. Yani Aksaray'da yükü erken bitirdiğim günler öğleden sonra boşum. Kayseri'de olduğum günler ise sabah 5de evden çıkarım bazı gün 7 de bazı gün gece1 de gelirim belli olmuyor. İş yoğunluğuna göre ise sefer sayısı düşüyor. Mesela şu haftalarda 4 sefer atıyoruz ve haftada 3 gün çalışmıyorum. Kışın ise haftada 5 gün boşum.

Benim yaptıklarım aslında basit şeyler. Benden çok daha iyi şeyleri yapanlar var ama devlet onlarada imkan vermiyor. Tam tersi köstek oluyor. Çok gördü öylesini bu ülke. Mesela ilk aklıma gelen Vecihi Hürkuş. Yada Antepli Mennan Usta. Makina konusunda dahi adam. Bende biraz kendimi ona benzetiyorum mekanik olan şeylere ilgim büyük ama elektronikten hiç anlamıyorum.

matrax33
03 Ekim 2017, 00:17
matrax33 Dediğin şekilde yarın bi deneyeyim inşallah. Frenide az önce arkadaş çağırdı yanına giderken hava cıvatasını söküp pistonları iyice içine bastım. Sonrada hiç arka fren kullanmadan gittim geldim. Yarın onada bi göz atacağım.

GLADiUSS Ambarcıyım. Böyle diyince genelde anlayan olmuyor açıklayayım. :mrgreen: Kayseri Aksaray hattında kamyonla ambar taşımacılığı yapıyorum. İki kamyonum var birinde kendim çalışıyorum. Bir haftada 5 sefer atıyoruz yaz günlerinde. Yani bu hafta ben 3 sefer şoför 2 sefer atıyor 3 gün yatıyor. Diğer hafta değişiyoruz ben 2 sefer atıp 3 gün yatıyorum o 3 sefer atıp pazar yatıyor. Bi sefer 1 tam gün birde yarım gün sürüyor. Yani Aksaray'da yükü erken bitirdiğim günler öğleden sonra boşum. Kayseri'de olduğum günler ise sabah 5de evden çıkarım bazı gün 7 de bazı gün gece1 de gelirim belli olmuyor. İş yoğunluğuna göre ise sefer sayısı düşüyor. Mesela şu haftalarda 4 sefer atıyoruz ve haftada 3 gün çalışmıyorum. Kışın ise haftada 5 gün boşum.

Benim yaptıklarım aslında basit şeyler. Benden çok daha iyi şeyleri yapanlar var ama devlet onlarada imkan vermiyor. Tam tersi köstek oluyor. Çok gördü öylesini bu ülke. Mesela ilk aklıma gelen Vecihi Hürkuş. Yada Antepli Mennan Usta. Makina konusunda dahi adam. Bende biraz kendimi ona benzetiyorum mekanik olan şeylere ilgim büyük ama elektronikten hiç anlamıyorum.

usta ayarladıysa kurcalama. platini yeni takmış motor güzel çalışıyor. ne gerek var. Sadece teknik bilgiyi cebine at. Muhakkak kaçıcak o platin aşındıkça ayarı.

Ekarademir
03 Ekim 2017, 01:45
usta ayarladıysa kurcalama. platini yeni takmış motor güzel çalışıyor. ne gerek var. Sadece teknik bilgiyi cebine at. Muhakkak kaçıcak o platin aşındıkça ayarı.

Rölantide güzel çalışıyor ama sonrası yok. Yine eski sıkıntılar var. Bu akşam biraz deneme imkanım oldu.

Boşda çalışmasında sıkıntı görünmüyor. Ama vites yükseltemiyorum. 3'den sonrasında boğuluyor. 1-2 viteslerdede Biraz motoru sündüreyim desem giderken stop ediyor. Gazdan elimi çekip yeniden basınca çalışıyor. Karbüratörü ve ateşlemeyi kontrol etmem lazım.

Oluroyle'nin dediği oldu nazara mı geldim nedir. Bi türlü rast gitmiyor. :)

GaCCaLL
03 Ekim 2017, 02:04
Valla hocam ben jawayı eski işyerimden çalıştırıp getirmeye üşeniyorum sen sıkıldıkça söküp söküp topluyorsun ya ne diyeyim :mrgreen: hayır benim jawanın da elektriğinde bi yer şase yapıyor onu bulmam lazım esas. Diğer motorla çekip evin önüne getireyim de orda söker takar bakarım en azından. Seni gördükçe şevke geldim bende çalıştırdıktan sonra bir video koyayım. Buda eski videolardan biri mesela
hyQkIEv8bwU

Ekarademir
03 Ekim 2017, 20:50
Maşallah çok temiz duruyor jawa. Yatırma kıymetini bil bence. Böyle motorlar kalmadı artık. Yada biraz oyna scrambler yap. Çok güzel oluyor biri yapmış. Benimde ilerde niyetim o.

https://www.youtube.com/watch?v=dKnT-TM6WJc

matrax33
03 Ekim 2017, 22:14
motorunda hiç sorun yok gaz yemesi harika. devirlenmesi falan mükemmel. hava filteri olmadığı için boğuluyordur yolda. düz yolda avcunla karbüratörü yarım tıkayıp bi dener misin boğulma olayını ? Acaba dişli oranları şanzımana ağır geliyor olabilir mi ? Orjinal mz dişli oranına bir bakar mısın eski motordan ? Motora binme şansım olsa nokta atışı tespit yapabilirdim ama burdan bu kadar yardım edebiliyorum. Tahmin yürütme.

son attığın videodaki motor jawa değil CZ. o elemanlarda sırf jawa ve cz restore yapan profesyoneller.

arka süspansiyonları iptal edip tek amasitore çevirmek ciddi mühendislik istiyor. O adamların yaptıkları işçilikte motor yapmak ciddi bütce ve teknik bilgi istiyor. Kaynak makinası taş motoruyla pek olacak iş değil. Tasarımına da önem vermek gerek.

https://www.youtube.com/channel/UCP-Ed2NwxaSjWICSUM-PUTA

burda ki arkadaşı çok takdir ediyorum mesela. Harika bi iş çıkarttı. Şapka çıkarmalık. İzlemediysen göz at.

GaCCaLL
04 Ekim 2017, 09:52
Maşallah çok temiz duruyor jawa. Yatırma kıymetini bil bence. Böyle motorlar kalmadı artık. Yada biraz oyna scrambler yap. Çok güzel oluyor biri yapmış. Benimde ilerde niyetim o.

https://www.youtube.com/watch?v=dKnT-TM6WJc


Önceden izlemiştim hocam ama hem vakit+nakit de lazım bu işlere ama töbe billah bu adamlar gibi yapamam tabiki.
Adam marş motoru takmış ben nerden bulayımda nasıl takayım benimkine :) daha şehiriçi debriyajın şişmesine engel olamadık..Bilgisi olan anlatabilirse sevinirim açıkcası :mrgreen:



son attığın videodaki motor jawa değil CZ. o elemanlarda sırf jawa ve cz restore yapan profesyoneller.

arka süspansiyonları iptal edip tek amasitore çevirmek ciddi mühendislik istiyor. O adamların yaptıkları işçilikte motor yapmak ciddi bütce ve teknik bilgi istiyor. Kaynak makinası taş motoruyla pek olacak iş değil. Tasarımına da önem vermek gerek.


+1 :cat:

Ekarademir
05 Ekim 2017, 20:46
matrax33 Valla abi o karbüratörde sıkıntı vardı. Orjinalde değilmiş zaten. Diğer motorun ki Bing84dü. Bende manifoldu değiştirip onu taktım. Sonra biraz daha düzeldi motor. En azından artık düzgün çalışıyor yolda boğulmuyor. Hala istediğim serilik yok ama şuan çin malı motordan iyi durumda. Motorun dişli oranına bakamadım ama MZ grubundan tanıdığım Aydın abiye sormuştum. 22 44 gibi birşeydi tam hatırlayamadım. Ve 3. viteste patinaj yapıyor demişti. Onun motoru baya güzel maşallah. MZ dişlisi 18-22 arasında oluyor. Eski motordan 22 çıktı. Bundan 21 çıktı. Ben ise 18 taktım ve arka 55di sanırım. 3. viteste 80i rahat görüyor bassam dahada fazlasını görecek. Elimde birde 16 dişli var. Onu taksam diyede düşünüyorum. Hız olmaz ama kısa mesafede çok iyi toplar. Yol bulamadım deneme yapamadım. Platinde sorun var benim. MZ için olan elektronik beyinlerden alacam ateşlemesi güzelleşsin.

Zaten o videodakiler kadarını yapabileceğimi düşünmüyorum. Marş takmak bile bi sürü eziyet. O taktıkları parçalar bi sürü para. Ama ona benzerini yapabilirim ilerde. Muayenesi bitene kadar bu motora bineyimde. Sonra evraksız filan satıp başka projeye geçerim diye düşünüyorum. Bakalım kısmet. Daha bunu bitiremedim. :mrgreen:

GaCCaLL O kadarı zaten olmaz. En azından sağıyla soluyla biraz oynanabilir. Tabi vaktinde yoksa o ayrı mesele.

Debriyajdan bende dertliyim. Bugün 2 defa yolda kaldım debriyajın somunu iyi sıkmadığım için. Çarşının ortasında debriyaj boşa çıktı motor stop etti durunca. Sağdan soldan düz tornavida 21 anahtar bulup yaptım az gittim yine oldu. Yine aynı eziyet millet beni izler ayrı dert. :mrgreen: Birde sağda solda müşteriler görüyor ben yere bağdaş kurmuşum debriyajın kapağı söküyorum. :mrgreen:

Sonra bi kere düzelttim hiç durmadan sanayiye gittim. Işıklarda bile durmadım baya riskli oldu. Fren debriyaj kullanmadan vardım sanayiye. Kasacının orda havalı tabancayla iyice sıkınca halloldu mevzu. Sıkarken krankda döndüğü için elle sıkmak olmuyor. Havalı tabanca ile çok daha iyi sıkılıyor.

Aslında benim lastik tavsiyesine ihtiyacım var. Bu lastikler yağmurda hiç tutmuyor. Önümüzde kış malum. Hazır sökmüşken ön arka 18 mi yapsam diyede düşünüyorum. MZ'den çıkan 18 jant çemberi var. Telleride uydurabilirsem önü çevirebilirim. Yada telleri kısaltıp bi kılavuz alıp kendim mi diş açsam. 21 lastik bulunmuyor varsada çok pahalı. Arkaya kalın lastik buldum 150 liraya. İnternette 300 lira cıvarıydı. İkisinide 18 yaparsam onlardan alıp takabilirim. Hemde supermoto gibi olur. Tavsiyeleri beklerim.

GaCCaLL
06 Ekim 2017, 09:41
matrax33 Valla abi o karbüratörde sıkıntı vardı. Orjinalde değilmiş zaten. Diğer motorun ki Bing84dü. Bende manifoldu değiştirip onu taktım. Sonra biraz daha düzeldi motor. En azından artık düzgün çalışıyor yolda boğulmuyor. Hala istediğim serilik yok ama şuan çin malı motordan iyi durumda. Motorun dişli oranına bakamadım ama MZ grubundan tanıdığım Aydın abiye sormuştum. 22 44 gibi birşeydi tam hatırlayamadım. Ve 3. viteste patinaj yapıyor demişti. Onun motoru baya güzel maşallah. MZ dişlisi 18-22 arasında oluyor. Eski motordan 22 çıktı. Bundan 21 çıktı. Ben ise 18 taktım ve arka 55di sanırım. 3. viteste 80i rahat görüyor bassam dahada fazlasını görecek. Elimde birde 16 dişli var. Onu taksam diyede düşünüyorum. Hız olmaz ama kısa mesafede çok iyi toplar. Yol bulamadım deneme yapamadım. Platinde sorun var benim. MZ için olan elektronik beyinlerden alacam ateşlemesi güzelleşsin.

Zaten o videodakiler kadarını yapabileceğimi düşünmüyorum. Marş takmak bile bi sürü eziyet. O taktıkları parçalar bi sürü para. Ama ona benzerini yapabilirim ilerde. Muayenesi bitene kadar bu motora bineyimde. Sonra evraksız filan satıp başka projeye geçerim diye düşünüyorum. Bakalım kısmet. Daha bunu bitiremedim. :mrgreen:

GaCCaLL O kadarı zaten olmaz. En azından sağıyla soluyla biraz oynanabilir. Tabi vaktinde yoksa o ayrı mesele.

Debriyajdan bende dertliyim. Bugün 2 defa yolda kaldım debriyajın somunu iyi sıkmadığım için. Çarşının ortasında debriyaj boşa çıktı motor stop etti durunca. Sağdan soldan düz tornavida 21 anahtar bulup yaptım az gittim yine oldu. Yine aynı eziyet millet beni izler ayrı dert. :mrgreen: Birde sağda solda müşteriler görüyor ben yere bağdaş kurmuşum debriyajın kapağı söküyorum. :mrgreen:

Sonra bi kere düzelttim hiç durmadan sanayiye gittim. Işıklarda bile durmadım baya riskli oldu. Fren debriyaj kullanmadan vardım sanayiye. Kasacının orda havalı tabancayla iyice sıkınca halloldu mevzu. Sıkarken krankda döndüğü için elle sıkmak olmuyor. Havalı tabanca ile çok daha iyi sıkılıyor.

Aslında benim lastik tavsiyesine ihtiyacım var. Bu lastikler yağmurda hiç tutmuyor. Önümüzde kış malum. Hazır sökmüşken ön arka 18 mi yapsam diyede düşünüyorum. MZ'den çıkan 18 jant çemberi var. Telleride uydurabilirsem önü çevirebilirim. Yada telleri kısaltıp bi kılavuz alıp kendim mi diş açsam. 21 lastik bulunmuyor varsada çok pahalı. Arkaya kalın lastik buldum 150 liraya. İnternette 300 lira cıvarıydı. İkisinide 18 yaparsam onlardan alıp takabilirim. Hemde supermoto gibi olur. Tavsiyeleri beklerim.

müdür sen bi lastik ölçülerini yazsana buraya.

Benim araştırdığım bendeki jawanın orjinal çekoslovak balatadan lazım bizim trden aldıklarımız fason üretim olduğu için şişiyor diyorlar.
Zira balataları saçları debriyaj otomatiğini telini vs hepsini sıfırladım ama motor biraz ısınsın şişmeye başlıyor.
Halbüse debriyaj için olan yağıda kullanım kitapçığına göre doldurmuştum.

Ekarademir
07 Ekim 2017, 21:00
Lastik ölçüsünü bilmiyorum. Bunların hepsi aynı zaten 200gy olanlar. Sendekide bundan değil mi ?

Facebookda jawa 350 cc diye grup var. Orda bi sorarsan yardımcı olurlar bence.

Çok fazla karar değiştiriyorum. :D sabah Kayseri'ye giderken f650 bulsamda üstüne jawa motoru atsam diyordum. Gün içinde farklı fikirler derken şimdi eve geldim ve alman mzden çıkan jantları aktarayım diyorum :D

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:24 ----------

Aklıma geldi. Mzin balataları değiştirecektim. Aydın abiyle konuşuyorduk. Hepsini yenileme araya 2tane eski karıştır demişti. Hatta onları ölç şu mmyi geçmesin demişti. Sendekide öyle bi sorun olabilir. Mzde hepsi birden değişince sıkıntı çıkarıyormuş. Araya bikaç eski koyup inceliği tutturmak lazımmış. Yani 2 yeni balata yerine eski takılacak. Diğerleri yeni olacak kaç tane takılıyorsa.

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:27 ----------

Bugün iş bitince sanayiye gittim kasacıya çay içmeye. Eksozları önceden oraya bırakmıştım zaten. Adamların üst katı depo gibi kullanıyorum. :mrgreen:

Elim boştu bari eksoz yapayım dedim. Eksozcuya gidecek yüzde kalmadı zaten. 4defa yaptırdım sanırım farklı farklı şeyleri. Bu sefer kendim deneyeyim dedim. Elimde önceki motoru aldığım arkadaşın verdiği zil eksoz denilen eksozdan vardı. Oda aynı uzunlukta ve sığmaz. Önce onu kesip içini çıkardım.

https://scontent-frt3-2.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/22228448_1345579132219911_281207182412262612_n.jpg ?oh=0e0478c1426d2e438e1c6ea1515efc3a&oe=5A4AD5AC

İçinden bu çıktı. Zaten kısaymış bundaki. İçide normal eksoza göre farklıydı. Daha karmaşık bi yapı vardı.

https://scontent-frt3-2.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/22228135_1345579188886572_8484018124762327705_n.jp g?oh=da8dbf8aef6fe28059e04f631967e262&oe=5A85652A

Ucunu biraz kesip büktüm. Yerine taktım. Buda biraz kısa oldu gibi. :)

https://scontent-frt3-2.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/22366620_1345579225553235_7447988098865630226_n.jp g?oh=ed1fc8902f23feb93759a1a4b74e83d7&oe=5A3B7328

İçine o parçayı taktım. Parça uzun geldi. Dış sacından bi parça daha alıp ekledim kapağınıda kapattım. Diğer eksozla farkı şu şekilde.

https://scontent-frt3-2.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/22308819_1345579272219897_6991688984438086617_n.jp g?oh=4638598099feedc8ae3cf039e63a4600&oe=5A7D43A1

Kaynak işinide biraz daha iyi yapabilmeye başladım. Arası yarıktı boşluğu doldurduğum için öyle kötü duruyor. Bi ara güzelce taşlayıp boyayacağım.

https://scontent-frt3-2.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/22279973_1345579312219893_7606614353272409580_n.jp g?oh=0eb57e6977bf67d30434cb81fc68d8f3&oe=5A8071C0

Sonra geri topladım.

https://scontent-frt3-2.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/22221808_1345579342219890_3942570411469404087_n.jp g?oh=8abd1d7413cdcff52b9127354cf2d496&oe=5A7AC602

https://scontent-frt3-2.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/22196276_1345579395553218_6312231430542169063_n.jp g?oh=b9b99b1866c8d0f9453d071f419a1e84&oe=5A3F3628

Sonuç bence çok iyi oldu. Hem sesi güzel hemde performansı bi nebze iyi. Elimde 3 tane eksoz var. :mrgreen: Biri sessiz orjinal olan. Biri zil eksoz ince ama güzel sesi var orjinal 2t cros makina gibi. Biride kara jawalar gibi tak tak ötenden.

matrax33
07 Ekim 2017, 21:49
EKsozun ucuna aşşağıya bakan bişi yap yoksa plakalığı eritiyor. Benim motorumda da aynı sorun var kuyruğu komple eritti. Benimki titanyum ben oynayamıyorumda.

Ekarademir
07 Ekim 2017, 21:55
Fotoğrafta yakın duruyor ama onun ucu motora göre sağa bakıyor abi. Onu öyle ayarladım yarın çekerim fotoğrafını.

Birde benim esas sorunum arka fren. Günlerdir arka fren kullanamıyorum. İptal etmiş durumdayım.

Frene birkaç kez basınca sıkışıyor. Geri bırakmıyor. Sabah bakıyorum sıkmış. Havalandırmayı gevşetip hidrolik akıtıyorum bırakıyor. O şekilde fren kullanmadan biniyorum.

Arka fren merkezinde piston gibi birşey var balatayı sıkan. O sıkıyor ama geri yerine gelmiyor. Bırakmıyor yani. Fren merkezi bulmam imkansız gibi birşey. Orjinal tamir takımıda bulacağımı sanmıyorum. Ne yapabilirim?

Son çare söküp sanayiden uydurma parça yapmaya çalışacağım. Başka bi sıkıntısı varmı diye burdan soruyorum.

yusufkalaz
07 Ekim 2017, 21:58
Güzel olmuş abi sayende sıkıcı günümde 12 Daki eylenceli geçti :)

Abi günü boş geçen bir usta oraya bi fren merkezi uydurur.Stud ustalarına uğrarsa daha rahat olur onlar 1 diske 2,3 fren merkezi takıyorlar.

matrax33
07 Ekim 2017, 22:15
Fotoğrafta yakın duruyor ama onun ucu motora göre sağa bakıyor abi. Onu öyle ayarladım yarın çekerim fotoğrafını.

Birde benim esas sorunum arka fren. Günlerdir arka fren kullanamıyorum. İptal etmiş durumdayım.

Frene birkaç kez basınca sıkışıyor. Geri bırakmıyor. Sabah bakıyorum sıkmış. Havalandırmayı gevşetip hidrolik akıtıyorum bırakıyor. O şekilde fren kullanmadan biniyorum.

Arka fren merkezinde piston gibi birşey var balatayı sıkan. O sıkıyor ama geri yerine gelmiyor. Bırakmıyor yani. Fren merkezi bulmam imkansız gibi birşey. Orjinal tamir takımıda bulacağımı sanmıyorum. Ne yapabilirim?

Son çare söküp sanayiden uydurma parça yapmaya çalışacağım. Başka bi sıkıntısı varmı diye burdan soruyorum.

Merkezi diğer tarafa aldığın için hortum kısa geliyor olabilir mi ? durduk yere fren merkezinin arıza çıkarması normal değil.

Ekarademir
07 Ekim 2017, 22:31
Yok hortum uzun bile geliyor. Tutan parçayı yeni yapmıştım onu bi kontrol edeyim. Aslında aklıma geldi baktım ona ama düz görünüyordu. Gözle görülemeyen bi yamukluk olabilir.

GaCCaLL
08 Ekim 2017, 21:05
Lastik ölçüsünü bilmiyorum. Bunların hepsi aynı zaten 200gy olanlar. Sendekide bundan değil mi ?

Facebookda jawa 350 cc diye grup var. Orda bi sorarsan yardımcı olurlar bence.



[/COLOR]Aklıma geldi. Mzin balataları değiştirecektim. Aydın abiyle konuşuyorduk. Hepsini yenileme araya 2tane eski karıştır demişti. Hatta onları ölç şu mmyi geçmesin demişti. Sendekide öyle bi sorun olabilir. Mzde hepsi birden değişince sıkıntı çıkarıyormuş. Araya bikaç eski koyup inceliği tutturmak lazımmış. Yani 2 yeni balata yerine eski takılacak. Diğerleri yeni olacak kaç tane takılıyorsa.[COLOR="Silver"]


yok müdür 20gg gureba bi alet bendeki süpermoto tipli olan arka 15" çin malı cruiser motorlarınkiyle aynı

Birde bendeki jawanın eski balata mı kaldı nerden bulayım.. Ayrıca kendi üstündeki orjinal balatayla da şişiyordu zati ondan değiştirdiydim.

Arka fren merkezide çin malı merkezlerinki uyması gerek diye düşünüyorum ben fiyatları çok pahalı değil onların değiştirsen?

Ekarademir
09 Ekim 2017, 02:02
Sen o zaman dediğimi yap. JAWA 350 cc diye facebookda arat grup çıkar. Yada beni ekle arkadaş olarak. Ben gruba alayım. Orda çok bilgili kişiler var. Bi çözümü vardır illa.

---------- Mesajlar birleştirildi - 02:02 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:56 ----------

Motoru deneme sürüşüne çıkardım hemde gezmiş olduk. Başlığı burda. (http://www.motosiklet.net/forum/etkinlik-gezi-fotograflari/183635-zevkli-sefalet-tuzgolu-gezisi.html)

16 diş taktım yola çıkmadan önce. İlk başta gidişi baya iyiydi. 6 bini geçmesede 120 hızı rahat görüyordu 5. viteste. Yani tam uygun dişliyi buldum. Orjinal MZ oranı gibi oldu.

Ateşlemede büyük problem var. Platin düzen tutmuyor zaten çıkma platin taktırmıştım. Bendeki ölünce. Sıfırını ancak internetten getirtmek lazım. Ayarda tutmuyor pek.

Yol boyunca arıza ile uğraştık. Çok şükür sonunda eve dönebildik. Baya tecrübe oldu. Ve kesin kararımı verdim orjinal MZ elektronik ateşleme alacağım. Platinle filan uğraşılmaz.

matrax33
09 Ekim 2017, 02:08
Platini değiştirirken meksefesinide değiştir. Genelde birlikte arıza yaparlar. Araba meksefeleri uyar.

https://images.hepsiburada.net/assets/OA/500/otm8571710861.jpg

Ekarademir
09 Ekim 2017, 02:24
Şunu alacağım abi. Meksefe işi bitecek inşallah. Birde bobin alayım ateşlemeyi yenilemiş olurum.

http://www.mzparcalari.com/image/cache/data/mz/mz-8/mz-125-150-250-251-301-beyin-cdi-100x100.jpg

Ekarademir
12 Ekim 2017, 20:53
Elektronik ateşlemeden önce platin değiştirip bi süre kullanmak istedim. Aksaray'da baya motorcu gezdim ve bulamadım. En son birinin elinde son bir tane platin kalmış onuda ben aldım. :mrgreen: İnternette bolca var ama kargo beklemesi uzun hikaye. Eve dönerken birazda lazım olanları almıştım. Mivzer yayından takoz yapma niyetim var. Yay onun için.

https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/22365385_1350639775047180_3348931917607007255_n.jp g?oh=741c6f9019cd7eee612041b941b23d78&oe=5A6FCFB8

https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/22366526_1350639665047191_1960016765274362044_n.jp g?oh=8e0ff8b8169e1e0f0dc35b09b1b663dd&oe=5A7A16FB

Meksefede almıştım reno için olandan.

https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/22365512_1350639801713844_3454167427267485545_n.jp g?oh=84e8e13bbd4e69fa96452cc6c5570e0a&oe=5A39CEEA

Meğer platinin ucunda üç katman varmış. Ucu siyah gibiymiş. Ortada bakır rengi kısım var. Ben iki platin gördüm ikisininde sadece en dibi vardı.

https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/22405529_1350639741713850_7536459101521644827_n.jp g?oh=b2d79694c5d0c678cad67c9c2144bc6f&oe=5A7B455D

Alttaki yeni. Fark ortada.

https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/22489688_1350639928380498_8160286443412416619_n.jp g?oh=4505de39cd38a8a64cafecc3b78222bb&oe=5A7C5494

Yağ kaçaklarını tamir etmek içinde yağı boşalttım bi yandan.

https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/22366501_1350639881713836_7324496113907824461_n.jp g?oh=f24e5f2305785b492f5feecc82563f4d&oe=5A805F4B

Motorla pazar günü Tuzgölündeydik. Biraz fazla oynamışız motorların hali perişandı. Bende koltuğu sökünce bunu gördüm. Baya uğraştım temizlemeye. Sonrada akünün yerini değiştirip arkaya torpido gibibişey yaptım. Hemde çamuru pisliği almasın koltuğun altına.

https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/22405605_1350639968380494_1931915285369710781_n.jp g?oh=a8f7a67f85c57af67b8bae44c61cbb96&oe=5A862CF8

Platin ve meksefeyi bağladım.

https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/22448348_1350639998380491_675782918030492367_n.jpg ?oh=5c26f4f0a8a94cf7ed349053f54c3cfc&oe=5A850765

Karbüratörüde söküp temizledim. Fren tutmuyordu onun içinde merkezleri söktüm. Temizleyip topladım ama havasını alamadım. Üst merkez bozulmuş. Bunun havayı alması zaten zordu ama ne yaptıysak olmadı. Ustaya söyledim yenisini getirtecek.

https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/22448348_1350639998380491_675782918030492367_n.jpg ?oh=5c26f4f0a8a94cf7ed349053f54c3cfc&oe=5A850765

https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/22491566_1350640068380484_3451538064677286033_n.jp g?oh=9f09c715a0d0bab12924370d4ee0f923&oe=5A719AEF

Akşam olunca hava soğudu bende yeni civcivimle uğraştım. Komple motoru söküp krank bilyalarını değiştirdim. Bir gün mazotta motor parçalarını bekletip iyice silip temizledim. Sonrada topladım.

https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/22365523_1350640111713813_5414881812459828501_n.jp g?oh=94d9213e430a22a669d1a050f2f7f799&oe=5A884C99

Sabahta motordan benzin çekip denedim. Oda süper oldu gidişi filan on numara.

https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/22448521_1350640141713810_3264099040887228687_n.jp g?oh=3f1d9aef79b04562ab5910c95218c1b4&oe=5A704703

Motoru birkaç gündür kullanıyorum o şekilde. Gidişi çok güzel oldu. Hala bi patırdama oluyor 7 bin devir civarında kesiliyor. Platin ince ayar istiyor onada uğraşmadım.

Elektronik ateşleme siparişi verdim. İnşallah haftasonu gezisine elektronik ateşleme ile çıkacağım.

Bi yandanda lastik jant arayışındayım. Onları değiştirmem lazım bunla olmuyor.

GaCCaLL
12 Ekim 2017, 22:44
Elektronik ateşlemeden önce platin değiştirip bi süre kullanmak istedim. Aksaray'da baya motorcu gezdim ve bulamadım. En son birinin elinde son bir tane platin kalmış onuda ben aldım. :mrgreen: İnternette bolca var ama kargo beklemesi uzun hikaye. Eve dönerken birazda lazım olanları almıştım. Mivzer yayından takoz yapma niyetim var. Yay onun için.

https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/22365385_1350639775047180_3348931917607007255_n.jp g?oh=741c6f9019cd7eee612041b941b23d78&oe=5A6FCFB8

https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/22366526_1350639665047191_1960016765274362044_n.jp g?oh=8e0ff8b8169e1e0f0dc35b09b1b663dd&oe=5A7A16FB

Meksefede almıştım reno için olandan.

https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/22365512_1350639801713844_3454167427267485545_n.jp g?oh=84e8e13bbd4e69fa96452cc6c5570e0a&oe=5A39CEEA

Meğer platinin ucunda üç katman varmış. Ucu siyah gibiymiş. Ortada bakır rengi kısım var. Ben iki platin gördüm ikisininde sadece en dibi vardı.

https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/22405529_1350639741713850_7536459101521644827_n.jp g?oh=b2d79694c5d0c678cad67c9c2144bc6f&oe=5A7B455D

Alttaki yeni. Fark ortada.

https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/22489688_1350639928380498_8160286443412416619_n.jp g?oh=4505de39cd38a8a64cafecc3b78222bb&oe=5A7C5494

Yağ kaçaklarını tamir etmek içinde yağı boşalttım bi yandan.

https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/22366501_1350639881713836_7324496113907824461_n.jp g?oh=f24e5f2305785b492f5feecc82563f4d&oe=5A805F4B

Motorla pazar günü Tuzgölündeydik. Biraz fazla oynamışız motorların hali perişandı. Bende koltuğu sökünce bunu gördüm. Baya uğraştım temizlemeye. Sonrada akünün yerini değiştirip arkaya torpido gibibişey yaptım. Hemde çamuru pisliği almasın koltuğun altına.

https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/22405605_1350639968380494_1931915285369710781_n.jp g?oh=a8f7a67f85c57af67b8bae44c61cbb96&oe=5A862CF8

Platin ve meksefeyi bağladım.

https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/22448348_1350639998380491_675782918030492367_n.jpg ?oh=5c26f4f0a8a94cf7ed349053f54c3cfc&oe=5A850765

Karbüratörüde söküp temizledim. Fren tutmuyordu onun içinde merkezleri söktüm. Temizleyip topladım ama havasını alamadım. Üst merkez bozulmuş. Bunun havayı alması zaten zordu ama ne yaptıysak olmadı. Ustaya söyledim yenisini getirtecek.

https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/22448348_1350639998380491_675782918030492367_n.jpg ?oh=5c26f4f0a8a94cf7ed349053f54c3cfc&oe=5A850765

https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/22491566_1350640068380484_3451538064677286033_n.jp g?oh=9f09c715a0d0bab12924370d4ee0f923&oe=5A719AEF

Akşam olunca hava soğudu bende yeni civcivimle uğraştım. Komple motoru söküp krank bilyalarını değiştirdim. Bir gün mazotta motor parçalarını bekletip iyice silip temizledim. Sonrada topladım.

https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/22365523_1350640111713813_5414881812459828501_n.jp g?oh=94d9213e430a22a669d1a050f2f7f799&oe=5A884C99

Sabahta motordan benzin çekip denedim. Oda süper oldu gidişi filan on numara.

https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/22448521_1350640141713810_3264099040887228687_n.jp g?oh=3f1d9aef79b04562ab5910c95218c1b4&oe=5A704703

Motoru birkaç gündür kullanıyorum o şekilde. Gidişi çok güzel oldu. Hala bi patırdama oluyor 7 bin devir civarında kesiliyor. Platin ince ayar istiyor onada uğraşmadım.

Elektronik ateşleme siparişi verdim. İnşallah haftasonu gezisine elektronik ateşleme ile çıkacağım.

Bi yandanda lastik jant arayışındayım. Onları değiştirmem lazım bunla olmuyor.

elektronik ateşleme fiyatları ne civarda Hocam?

matrax33
12 Ekim 2017, 23:33
2. viteste tek teker yapıyo mu ?

Ekarademir
13 Ekim 2017, 09:26
elektronik ateşleme fiyatları ne civarda Hocam?

Beyin 150 pol rotor 25 yanlış hatırlamıyorsam

---------- Mesajlar birleştirildi - 09:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:25 ----------


2. viteste tek teker yapıyo mu ?

Tekeri hiç yapmadım. Beceremeyip düşmektende korkuyorum açıkcası. İş güç var bi tarafımı incitmeyeyim :D

Ekarademir
15 Ekim 2017, 21:01
Sipariş ettiğim parçalar gelmiş. Elektronik ateşleme için beyin takacağım ve tüm sorunlar bitecek. Temenniler o yönde.

https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/22448144_1352648751512949_691378609928163352_n.jpg ?oh=52b2efb7aadde3175220666988f07053&oe=5A766744

Ortadaki cıvata 13lük. Yeni taktığım pol rotorun ortasına giriyor ama sıkılmıyor. Lokma anahtar girmiyordu. Sanayiye gittik metrik 7 alyanlı cıvata bulmak için. Çok gezdim bulamadım. Bende 5 alyan cıvata alıp kafasını kestim. Arkasına kaynattım. Kendi cıvatamı yapmış oldum.

https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/22406244_1352648794846278_6922867487734430301_n.jp g?oh=35594f0d73ffeda841244f22e59525e3&oe=5A6BEDFA

O iş tamam.

https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/22539910_1352648884846269_1414982689603118862_n.jp g?oh=2109f1ed3fb005996261da31e6fd6afd&oe=5A6AA720

Bobin bağlantılarınıda çekip o işi bitirdim.

Marş koluna vites koluna ve ayaklığada lastik sipariş etmiştim onlarıda taktım.

https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/22406079_1352648961512928_427049813778567939_n.jpg ?oh=8345f9f6ab36674e1e4236f5e2d4f75e&oe=5A8395FA

Bunları bitirincede hem motoru denerim hemde arkadaşları görürüm diye evden çıktım. Efor avm var orda buluşacağız. Ve yine yolda kaldım.

https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/22449677_1352648988179592_1642666374170928827_n.jp g?oh=f2181c94750446cac0c5b39717cfca2f&oe=5A824919

İşin kötüsü yanıma hiç alet edavatda almamıştım. Turan'ı aradım yolda kaldım alet edavatı topla gel diye. Yanıma sadece bijon anahtarı almıştım. Oda yetmiyor.

Yan kapağı sökünce anladım mevzuyu. Aşağıdaki fotoğrafta 3 tane fiş var. En soldaki kablodan kopmuş. Kabloyu takayım dedim iyice koptu. Çürümüş. Fişde yerinden koptu geldi.

https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/22308926_1352649014846256_5649115390188339641_n.jp g?oh=77c9cdd99522793fdbd2bb75ca51e22c&oe=5A3B7531

https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/22406157_1352649061512918_8351151123655307336_n.jp g?oh=bfe7a3a66b41c4ef722350ffac471374&oe=5A87C421

Sonra parçayı komple söküp Turan'a verdim. O saatte sağolsun lehim yapıp geldi. İçerden kablo ile uzatmış.

https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/22310395_1352649091512915_6047896121431618750_n.jp g?oh=6caba6e156324e54c266aa6b786ee842&oe=5A86CF49

Tabi tüm bunları Aksaray'ın çok işlek bi caddesinde yapıyoruz. :mrgreen:

https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/22406244_1352649168179574_4148401426544800412_n.jp g?oh=9293022d7a9701e521ceb8c437defef4&oe=5A82CA7D

Sonra bi yemek yiyelim diye ordan çıktık. Az gittik yine stop etti. Kontrol ettim ateşlemeyi kesmiş yine. Bu sefer neyden olduğuna hiç bakmadım bile. Arkadaşı çağırdım kamyonete yükledik motoru. Geldiğinde ilk söylediği

"Olum bundan sonra bişey alırken önce bana sor."

Haklı tabi. Civcivlede yolda kaldıkça onu arardım. :mrgreen: Ben motoru bağlarken aralarında geçen konuşmada Kadir'in beni ne kadar iyi tanıdığını belli ediyordu.

Turan: Düzgün bi motor alıp binmiyor Erdi abi.
Kadir: Düzgün alsa ne olacak? İki gün biner üçüncü gün söker başka bişey yapmaya çalışır.

Sonrasında gençlere zahmetlerinden ötürü kokoreç ısmarladım geceyi kapattık. Yarın ola hayrola. Sabah sökeceğim bakalım derdi neymiş.

Yarın yine gezi planım vardı oda yalan olacak gibi. Erken bitiremezsem motoru.

https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/22406326_1352649238179567_1670319091338354470_n.jp g?oh=14ab475bc8135d55cd2f4914e8c6aa15&oe=5A6B9F35

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:01 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:28 ----------

Bugün sabahın köründe yine atölyeye geçtim. Hava buz gibi ama öyle bi aşkla şevkle gelmişim ki işlemiyor. :mrgreen:

Sanırım beyin arızalı. Çalıştırıyorum gidiyorum biraz gidince stop ediyor ateşleme yapmıyor. Yani ısınınca kesiyor. Bugün sabah bastım marşa çalıştı. Kahvaltı yapmaya gideyim hem deneyeyim dedim gelirken yine itekledim. İnsan kendine bu kadar işkence yapmamalı.

Sonra geri platine çevirdim. Ona baya uğraştım. Bobini değiştirdim denedim. KArbüratör değiştirdim denedim. Memeleri değiştirdim denedim. Neler neler yaptım 5-6 bindeki patırdamaya çözüm bulamadım. Sonunda halloldu 8 bini geçmeye başladı ama bu seferde ara gazı yemiyor motor. Çok değişik çalışıyor.

Kafayı yemek üzereyim. Akşam 8'e kadar çeşit çeşit yol denedim. MZ konusunda uzman Aydın abiyle sürekli konuşuyoruz. Fotoğraf video telefon vs. Oda ayrı delirdi. Haftasonuna çıkıp gelecek son çare. Kendi halledecek. :mrgreen:

Yarın birde üstünden çıkan ifa karbüratör ile deneyeyim. Dahada olmazsa motora dokunmayacağım. Haftasonu Aydın abi gelir bikaç gün kalır. İnşallah tüm sorunlarıda halleder.

Bu iş inada bindi. Bi şekilde olacak. Pes etmek yok.

ragnarokkk
15 Ekim 2017, 21:24
Gereksiz bir uğraş her yazında 2 defa yolda kalıyorsun hala şu çapsız aleti tamir etmeye çalışıyorsun.. Arkadaşlarında bıkmış anlaşılan şahsen ben 1, 2 sayfa okuduktan sonra sıkılıp kapatmıştım.Ortaya güzel bir şey çıksa hadi diyeceğim en azından göz doyuruyor oda yok, boş yere harcanan saatler var sadece.Allah akıl fikir versin.

emremm
15 Ekim 2017, 22:09
Vallahi sabrettim sabrettim dayanamadım, yazacağım. :cherry: ragnarokkk'ada katılıyorum.

Üstat. Niye dört zamanlı parçası bol, eski olsa da toplayabileceğin bir motor bulmuyorsun.
İki zamanlı da yakıt da fazla, benzine yağ, biraz fazla kaçırsan yok buji yağladı, yok platin bilmem ne..

Anladığım kadarı ile siz uğraşmayı seviyorsunuz. Fakat bu vakitleri gezmek, görmek için kullanabilirsin.
Nacizane tavsiyem, bir tane XT600 bulun, karbüratörlü, elektronik aksam fazla yok. Toplayın yıllarca binersiniz.

YBR,CBF bile sizi MZ'in yüz katı fazla gezdirir.

Ekarademir
15 Ekim 2017, 22:36
Vee sonunda olumsuz yorumlarda gelmeye başladı. :mrgreen:

Evet aslında ben uğraşmayı seviyorum. Çok fazla boş vaktim var ve böyle değerlendirmeyi seviyorum. Bu tip şeylerle uğraşırken sinir stres hiç birşey kalmıyor rahatlıyorum söküp taktıkça. Olmayınca canım sıkılıyor ama gelip geçici şeyler. İş ve özel hayattaki sıkıntıları unutuyorum motorla uğraşırken.

MZ konusunda ise bi yanlış anlaşılma var sanırım. MZ'in parçası bol. Aradığımı buluyorum. Yakıtıda gayet iyi. MZ grubunda tanışdığım insanlarla konuşuyorum. Geçenlerde İzmir'de toplanıldı ve oraya uzun yolda gidenler yakıt ölçtü. 17 kuruş yakan oldu mesela. Ortalama 20 kuruş yakıyor ayarı düzgün motor. Yani yakıtıda gayet iyi.

Gezip görmeyede vakit kalıyor. Genelde haftasonları motoru denemek için şehirdışına çıkıyorum. Tabi bu hafta çıkamadım arıza büyüktü. :mrgreen:

Dörtzamanlı toplamayıda düşündüm. Hatta bununla alakalı konu açıp bahsettiğin motorda dahil birkaç modeli sormuştum. Bu motora başlamadan önce. Hep olumsuz cevaplar geldi. Dört zamanlıyı toplamak ayrı bi dert. Amatör olarak yapılacak iş değil o. Öyle motoru toplamaya çok çok iyi usta lazım. Ve ona maddi kaynakta iyi olmalı. xt600'ün piston ne kadarmış bi bak netten. MZ pistonunu 40 liraya aldım ben.

İki zamanlıda sistem basit. Mesela şu an motoru normal kullanım için ayarlayabilirim. Çok sıkıntı çıkarmadan binilecek hale getirebilirim. Ama ben mükemmeli istiyorum. O yüzden deneme yanılma yoluyla ilerliyorum. Çok şeyi tecrübe ettim. Ve bunların ilerde bana çok faydası olacak.

emremm
15 Ekim 2017, 22:47
Ekarademir, zamanında ben de Jawa, orjinal MZ kullandım. Yollarda çok kaldım, bilirim yani.
İlk iki zamanlıyı 83 senesinde almıştım.
125cc dört zamanlıya geçtiğimde kendime çok kızmıştım, boşuna uğraşmışım diye.
Siz mutluyum diyorsunuz. Problem yok o zaman. :)

Ekarademir
15 Ekim 2017, 23:06
İşte her insanın huyu farklı. Ben biraz cinsim zaten bu konularda. Çocukkende böyleydim. Sıfır bisan bisiklet almıştım bi hafta sonra eski vitesli bisikleti parçalayıp vitesli bisan yapmıştım. Sürekli bişeyleriyle oynardım. Büyüdüm, minübüs kullanırdım önceki işimde. Ondada farklı farklı şeyler peşindeydim. Sonra nakliye işi derken bu seferde kamyonda öyleydim. Sürekli kurcalıyorum bi yerlerini. Kendi kullandığım kamyonda hurdaydı. Şimdi Türkiye'de tek oldu. Biçok şey ekledim orjinalde olmayan.

Bikaç aydırda motor işte. Motorda illaki bitecek. Bitincede bi anlamı kalmayacak. Satarım belkide o zaman. Farklı bi oyuncak bulurum. Evlenip çoluk çocuğa karışınca bırakırım heralde bu işleri. Gidip BMW F serisinden birşey alıp dahada kurcalamam heralde. Bilmiyorum bakacaz. :mrgreen: Şimdilik böyle mutluyum.

emremm
15 Ekim 2017, 23:09
Hepimizin yolu açık olsun. Sağlıkla. :)

matrax33
15 Ekim 2017, 23:16
Gereksiz bir uğraş her yazında 2 defa yolda kalıyorsun hala şu çapsız aleti tamir etmeye çalışıyorsun.. Arkadaşlarında bıkmış anlaşılan şahsen ben 1, 2 sayfa okuduktan sonra sıkılıp kapatmıştım.Ortaya güzel bir şey çıksa hadi diyeceğim en azından göz doyuruyor oda yok, boş yere harcanan saatler var sadece.Allah akıl fikir versin.

biz merakla zevkle takip ediyoruz, yardım etmeye çalışıyoruz. Arkadaşın sürekli yolda kalma sebebi motoru kendi başına baştan keşfetmeye çabası yüzünden.

Birşeyleri ellerinde üretmenin ortaya çıkarmanın zevki becereksizlere göre vakit kaybı gelebilir. Sen parasını ver iyisine bin.

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:10 ----------

Ben Mz'e yıllarca bindim. Çıkacak sorunlarıda daha ilk mesajımda yazdım yapması gerekenleri yazdım. Erdi benim dediğimi ilk seferde yapmasa da zaman içinde tek tek yapmak zorunda kaldı. En son olarakta elektronik ateşlemesi kaldı. O işi de çözünce motora yağ değişimi arada buji değişimi harici anahtar sürmeden biner.

İşin pisliği zaten temizlendi.

Ekarademir
15 Ekim 2017, 23:30
Sağolasın abi. Bu ateşleme sorununa ne diyorsun? Beyin arızalı gibi geldi bana.

Beyni yerine taktım. Sarı kabloyu bobindeki 1e. Kırmızıyı ise kontak çıkışıyla beraber 15'e bağladım.

Motor rölantide filan iyi. Ama işte dün akşam yola çıktım yolda kaldım.

Sabah marşa bastım aldı sanki birşey olmamış gibi. Simitçiye gittim geri gelemedim yine kesti ateşlemeyi.

İtekleyip eve getirdim. Biraz dinlendi sonra yine çalıştı. Evin civarında bi tur attım. Gidişi filan mükemmeldi aslında. Gaza dokununca kontrol edemedim aşırı bi güç gelmişti. 1 km uzaklaştım yine kesti ateşlemeyi. Sonra yine itekleyerek geldim.

Yani ilk çalıştığında güzel. Ama biraz ısınınca ateşlemeyi kesiyor. Beyin takılıyken bobinide değiştirdim ama düzelmedi. Birde şu var.

Krankı çeviriyorum her turda ateşliyor. Bazen çift çakıyordu. Marş kolunu bırakıyorum bakıyorum hala buji çakıyor. Silindirin peteğine değdiriyorum hani kontrol için. Bikaç sürttüm yine çakmaya devam etti sonra geçti.

Yani krank dönmezkende çaktırıyordu bujiyi. En sonunda kızdım söktüm platini taktım.

emremm
15 Ekim 2017, 23:45
MZ, Jawa'ların elektronik devresi çok basit. İki tane transistör, bir kaç elektr. malzeme.
Yaptığı iş ise platin üzerinden geçen akımı kendi üzerinden geçirmesi.
Yani platinin kontaklarının deforme olmasını önlemek. Bağlantısını bilmiyorum.
Jawa'ya elektronik ateşlemeyi kendim yapmıştım. Şimdikilerden hiç haberim yok.

Yalnız, yanlış da bir şey yazmayayım. Siz elektronik devreyle beraber platini kullanıyor musunuz?

İbrahimfaruk
15 Ekim 2017, 23:48
Yıl olmuş 2017 hala yerli motosikletimiz yerli arabamız yok Neden?çünkü sisteme öyle vi adapte olmuşuz ki ne gerek var elin adamı yapmış zaten diyerek nasıl ilerliycez biz.
Ne okuyosun ?
felsefe
Ne olucan peki?
Yav sanane kendim için okuyorum belki para kazanmak için değil kendim için.
Uzatmıycam özetle harika bi yola çıkmışssınaçok sabırlısın aazminden asla ödün verme klişelişmiş edison örneğini tekrar tekrar denemelerini ama sonunda insanlığı anydınlatışını demedeen geçemeyeceğim.
Ulan ne abarttın alt tarafı bi motor demeyin asla küçümsemeyin.Forumda bi yandan heycanla takip etttiğim buyuzden bitmesin dediğim bi yandan da tulparcı abimiz çok yoruldu bitirsin artık dediğim bana güzel duygular yaşatan bi konu oyzudrn sana teşekkür ederim abim.
Umarım istedğin sonuca ulaşırsın ulaşamasan bie bizim gözümüzde sen zaten başardın.=)

matrax33
16 Ekim 2017, 00:04
Sağolasın abi. Bu ateşleme sorununa ne diyorsun? Beyin arızalı gibi geldi bana.

Beyni yerine taktım. Sarı kabloyu bobindeki 1e. Kırmızıyı ise kontak çıkışıyla beraber 15'e bağladım.

Motor rölantide filan iyi. Ama işte dün akşam yola çıktım yolda kaldım.

Sabah marşa bastım aldı sanki birşey olmamış gibi. Simitçiye gittim geri gelemedim yine kesti ateşlemeyi.

İtekleyip eve getirdim. Biraz dinlendi sonra yine çalıştı. Evin civarında bi tur attım. Gidişi filan mükemmeldi aslında. Gaza dokununca kontrol edemedim aşırı bi güç gelmişti. 1 km uzaklaştım yine kesti ateşlemeyi. Sonra yine itekleyerek geldim.

Yani ilk çalıştığında güzel. Ama biraz ısınınca ateşlemeyi kesiyor. Beyin takılıyken bobinide değiştirdim ama düzelmedi. Birde şu var.

Krankı çeviriyorum her turda ateşliyor. Bazen çift çakıyordu. Marş kolunu bırakıyorum bakıyorum hala buji çakıyor. Silindirin peteğine değdiriyorum hani kontrol için. Bikaç sürttüm yine çakmaya devam etti sonra geçti.

Yani krank dönmezkende çaktırıyordu bujiyi. En sonunda kızdım söktüm platini taktım.

bu taktığın CDI Beyin falan orjinalmiydi ? Ateşleme işi tek tek kontrol ederek çözüme ulaşılabilecek bir düzen. Uzaktan direk sorun tespiti zor. Ama ısındığında ateşlemeyi kesmesi soğuyunca tekrar ateşlemesi beyinde bi sorun olabileceğini düşünüyorum bende. Elektronik ateşlemenin bobinide farklı oluyor sen onuda değiştirmiştin değil mi ?

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:02 ----------


MZ, Jawa'ların elektronik devresi çok basit. İki tane transistör, bir kaç elektr. malzeme.
Yaptığı iş ise platin üzerinden geçen akımı kendi üzerinden geçirmesi.
Yani platinin kontaklarının deforme olmasını önlemek. Bağlantısını bilmiyorum.
Jawa'ya elektronik ateşlemeyi kendim yapmıştım. Şimdikilerden hiç haberim yok.

Yalnız, yanlış da bir şey yazmayayım. Siz elektronik devreyle beraber platini kullanıyor musunuz?

platin düzeni iptal olduğunda elektronik ateşleme diye tabir kullanıyoruz. platin meksefe ve ateşleme bobini iptal oluyor. yerine cdı beyin ve elektronik ateşleme bobini geliyor.

emremm
16 Ekim 2017, 00:05
bu taktığın CDI Beyin falan orjinalmiydi ? Ateşleme işi tek tek kontrol ederek çözüme ulaşılabilecek bir düzen. Uzaktan direk sorun tespiti zor. Ama ısındığında ateşlemeyi kesmesi soğuyunca tekrar ateşlemesi beyinde bi sorun olabileceğini düşünüyorum bende. Elektronik ateşlemenin bobinide farklı oluyor sen onuda değiştirmiştin değil mi ?

İnd. bobini neden farklı?

Ekarademir
16 Ekim 2017, 00:06
emremm Ben o tesisatı baya çözmüştümde sen böyle anlatınca kafam karıştı yine. :mrgreen: Elektronik ateşleme için platin ve meksefe sökülüyor. Kranka bağlı yamuk bi boru parçası var oda sökülüyor. Kranka pol rotor, platinin takılı olduğu yere ise beyin takılıyor. Tekrar tekrar kontrol ettim montajda hata bulamadım.

İbrahimfaruk Güzel yorumun için sağolasın. İnşallah en geç haftasonuna bitecek. En azından çalışma kısmı bitecek. Görsellik için aklımda bikaç şey varda önceliğim canavar gibi çalışması.

emremm
16 Ekim 2017, 00:07
bu taktığın CDI Beyin falan orjinalmiydi ? Ateşleme işi tek tek kontrol ederek çözüme ulaşılabilecek bir düzen. Uzaktan direk sorun tespiti zor. Ama ısındığında ateşlemeyi kesmesi soğuyunca tekrar ateşlemesi beyinde bi sorun olabileceğini düşünüyorum bende. Elektronik ateşlemenin bobinide farklı oluyor sen onuda değiştirmiştin değil mi ?

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:02 ----------



platin düzeni iptal olduğunda elektronik ateşleme diye tabir kullanıyoruz. platin meksefe ve ateşleme bobini iptal oluyor. yerine cdı beyin ve elektronik ateşleme bobini geliyor.

Hımm. bilmiyordum.
Bizim o zamanlar yaptıklarımızda platini kullanmaya devam ediyorduk.

matrax33
16 Ekim 2017, 00:08
İnd. bobini neden farklı?

platinli düzende bobine elektirik direk statörden geliyor.

elektronikte beyin dağıtıyor.

http://www.scooter.web.tr/media/kunena/attachments/legacy/images/sema.jpg

basitçe elektronik ateşlemenin şeması bu

emremm
16 Ekim 2017, 00:13
emremm Ben o tesisatı baya çözmüştümde sen böyle anlatınca kafam karıştı yine. :mrgreen: Elektronik ateşleme için platin ve meksefe sökülüyor. Kranka bağlı yamuk bi boru parçası var oda sökülüyor. Kranka pol rotor, platinin takılı olduğu yere ise beyin takılıyor. Tekrar tekrar kontrol ettim montajda hata bulamadım.



Krankın açısını anlamak için elektronik bir parça var sanırım.
Beyin dediğiniz büyük ihtimal elektronik bir yaklaşım sensörü.
Endüstride "indüktif swiç" derler. Tabii moto. da yerine göre tasarlamışlardır. Açı ayarı filan.

Ekarademir
16 Ekim 2017, 00:14
Matrax33 Bobini üstündeki MZ bobiniydi. Önce onla denedim. Sonrada elimde mako tofaş bobini vardı onla denedim. Mzparcalari.com'dan aldığım beyin.

http://www.mzparcalari.com/mz-125-150-250-251-301-beyin-cdi.html?search=beyin

Bobinde üstünde bu gelmişti.

http://www.mzparcalari.com/mz-125-150-250-251-301-bobin.html?search=bobin

Elimde iki tanede çin malı tesisattan kalma bobin var onlarla denemedim

emremm
16 Ekim 2017, 00:17
platinli düzende bobine elektirik direk statörden geliyor.

elektronikte beyin dağıtıyor.

http://www.scooter.web.tr/media/kunena/attachments/legacy/images/sema.jpg

basitçe elektronik ateşlemenin şeması bu

Siz benden iyi biliyorsunuz.:)
Ben bunları hiç görmedim.
Biz platine doğrudan ind. bobinini bağlardık. :)