Orijinalini görmek için tıklayınız : Tulpar - Custom Enduro Projesi
Sayfa :
1
2
[
3]
4
5
6
7
8
9
10
Dash_1905
01 Ağustos 2017, 02:05
Hocam projeyi en başından beri adım adım takip ediyorum. Çok güzel bir motor ortaya çıkardınız. Naçizane birkaç tavsiyem olacak. Şu kafa kısmı yani far ve çamurluğun olduğu yer bu güzel projeyi baltalandığını düşünüyorum. Çamurluk daha zarif birşey yapabilirsiniz. Ayrıca far kısmını acerbis far ile değiştirirseniz görünüş olarak daha iyi görüneceği kanaatindeyim. Ayrıca boya kalitesi çok iyi görünmüyor. Ona da daha güzel boya yapabilirseniz ortaya bir şaheser çıkacağını düşünüyorum. Motor ve arka salıncak kısmındaki işçiliğiniz muntazam olmuş. Ama grenaj kısımlarına gelince çok uğraştım artık binmek istiyorum demişsiniz gibi.
K121L
01 Ağustos 2017, 02:42
Bu motoru arazide çakıl taşlarını fırlatırken görmemize az kaldı :)
Kolay gelsin
MrMud
01 Ağustos 2017, 03:57
Hocam projeyi en başından beri adım adım takip ediyorum. Çok güzel bir motor ortaya çıkardınız. Naçizane birkaç tavsiyem olacak. Şu kafa kısmı yani far ve çamurluğun olduğu yer bu güzel projeyi baltalandığını düşünüyorum. Çamurluk daha zarif birşey yapabilirsiniz. Ayrıca far kısmını acerbis far ile değiştirirseniz görünüş olarak daha iyi görüneceği kanaatindeyim. Ayrıca boya kalitesi çok iyi görünmüyor. Ona da daha güzel boya yapabilirseniz ortaya bir şaheser çıkacağını düşünüyorum. Motor ve arka salıncak kısmındaki işçiliğiniz muntazam olmuş. Ama grenaj kısımlarına gelince çok uğraştım artık binmek istiyorum demişsiniz gibi.
Erdi arkadaşa katılıyorum dostum, görsel işin çıtı pıtı kısmı evet ama, bence bi kaç değişiklik yaparsan motor siparişi bile alırsın emin ol :)
Hatta ilk siparişe adımı yaz :)
Çin malı ktm farları var uyguna, çamurluk 30 liraya felan kuba black cat camurlugu olabilir..
Renk konusu senin zevkin, bana fikrimi soracak olursan beyaz turkuaz yada sarı siyah teması efsane olur :)
ahmetyildiz
01 Ağustos 2017, 09:47
Konuya nedense ben yeni denkgeldim ve tek seferde baştan sona tek kelime kaçırmadan okudum.
Öncelikle yapamazsın diyenlere azmin ile verdiğin cevap için özel teşekkür ederim. Bazı insanlar kendi beceriksizliklerini bunlara ustalarda dahil her insanda var zannediyor bazen bilerek isteyerek bazende bilmeden herşeyden korkutup vazgeçrmeye çalışıyorlar deli oluyorum bu duruma.
Biz buaralarda ikinci el motor alırkan kendini usta zanneden kişiler sorduğumuz 10 motordan 9 unu sakına alma parça bulamıyoruz diyorlar e bakıyorum benimle yaşıt motorun en ufak parçasına kadar buldunuz oda ayrı bir olay.
Eski ustalar iyi hoş ustalarından ne görmüşlerse öğrenmişler üzerine bişiler ekleyenler iyi usta olmuşlar ama eski cıraklık dönemlerinden kalma bilgilerle bilgisayar kullanmanın nimetlerinden yararlanmadan heleki yeni motorları açan ustalar ışık görmüş tavşan gibi kalıyorlar birde ahkam kesiyorlar deliriyorum bu ortama. "OLMAZ" "O BULUNMAZ" gibi lafları söyleyen ustalarla selamlaşmayı bile kesmeye başladım
BU konularda çok doluyum sanırım benimde Nacizane 2006 model bir honda cbf 250 motorum var inşallah niyetim bu kış evin altında komple söküm scrambler tarzı gibi bişiler yapabilmek bakalım nasip.
Elinize emeğinize sağlık. Kendi elinizle Zevkinizle emeğinizle ürettiğiniz bir ürünü kullanmanın zevkini inşallah herkez anlar.
Ekarademir
01 Ağustos 2017, 22:26
K121L Aksilik olmazsa inşallah bu haftasonuna çalıştırmayı düşünüyorum. Aksaray'ın Ortaköy ilçesinin Devedamı köyünde çok samimi arkadaşım var. Ona ziyarete gideceğim hemde motoru deneyeceğim tarla yollarında. Ordanda motorun satışını almaya Sarıyahşi ilçesine.
Dash_1905 ve MrMud İkinizde haklısınız. :mrgreen: Moturu yapmaya ilk başladığımda facebookda bi sayfa gördüm. Orda satılan ürünlerin ekran görüntüsünü almıştım telefona. Baya bi zaman geçti hala sipariş vermedim. Sonrada şimdilik dursun dedim. Ama içimde ukte kaldı habire aklıma geliyor acaba değiştirsem mi diye. :mrgreen: Çamurluk çok büyük ve yamuk yumuk. Far iyice sararmış ayrıca çatlaklar var. Kendi bağlantıları kırılmış dayson ile yapıştırdım. Pek doğru düzgün önümüde göstermiyor zaten. Ekran görüntüsünü aldıklarımı aşağıya koyayım. Sizde tavsiye verin bi el atın hayrınıza bu işe. :mrgreen: Tabi başka tavsiyelerde alabilirim. Bunların fiyatları normal mi pahalı mı onuda bilmiyorum. Kazık yemeyelim durduk yere. :mrgreen: Renk konusunda fazla renk düşünmüyorum açıkcası. Siyah kırmızı iki renk yeterli bence. Jantlar nikelajlı onları bile siyaha boyayasım var. :)
Bu elciği düşünüyorum. Işıklı olduğu için güzel. Amerikan park şeklinde bağlarım geceleri görünürlük içinde iyi olur.
https://scontent-frt3-2.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/20525208_1288180371293121_8568269089677949676_n.jp g?oh=b02a6779ccef0aeeae141b2ef3c7f751&oe=5A34C258
Bu çamurluk biraz pahalı geldi bana. Bağlantı yerleride tutmuyorda onlar uydurulur kolay.
https://scontent-frt3-2.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/20597460_1288180407959784_7176469906980946894_n.jp g?oh=d73006590c2c3732996db8ea87f0131c&oe=5A34C5C1
Bu far çok hoşuma gitti. Kırmızıya boyarım güzel durur. Ama işte internetten alıyorum. Küçük filan gelirse kelebek konmuş gibi durmasın. :mrgreen:
https://scontent-frt3-2.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/20479536_1288180491293109_5641387250545392022_n.jp g?oh=1d2a2230d647822ac653fbbe5a8c31ca&oe=5A2EA700
Bu stop lambasıda hoşuma gitti. Yakışacağını düşünüyorum ama plaka işi karıştırıyor. Küçük plaka bastırabilirmiyim? Satışı üstüme alınca plaka değişimi olacak. Kanunen küçük plaka yaptırabiliyormuyum?
https://scontent-frt3-2.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/20620796_1288180514626440_3972216122349105676_n.jp g?oh=792a1fe27b42a9486abc41b8d72b93e7&oe=5A033F14
Bunuda korkuluğa bikaç tane taksam iyi olur geceleri.
https://scontent-frt3-2.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/20480005_1288180584626433_7283570402454167325_n.jp g?oh=d02e5781726fac83372494856847153a&oe=59FD3289
Buda görünürlük için iyi.
https://scontent-frt3-2.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/20621056_1288180627959762_766089347650891481_n.jpg ?oh=17f998a10de77302d0e037281df3ebab&oe=59F4B39E
Düşüncelerinizi bekliyorum. :)
ahmetyildiz Güzel yorumun için teşekkür ederim. Sürekli sanayi ile içli dışlıyım ve çok denkgeldiğim bi durum ustaların kendini büyük görmesi. Normal insanlarda ustaları gözünde çok büyütüyor. Mesela beni uğraşırken gören çoğu kişi aynı şeyi soruyor. "Sanayide mi yetiştin?" Yani birinin yanında çıraklıkla filan büyüğümü sanıyorlar. Hiç çalışmadım sanayide diyorum inandıramıyorum.
Çok samimi olduğum bi arkadaşım var 10 yıllık arkadaşız. Hani yakın arkadaşların arasında özel cümleler vardır. Kimse anlamaz ama onlar güler. Bizim aramızdaki bi cümlede " olmaz yav öyle olur mu?"
Sanayideki ustalara yıllardır ne zaman iş tarif etsek bu cevabı aldık. Sadece motor değil farklı iş kollarındada böyle. Ustaya iş tarif edince, onu böyle yapsan olur diyince hep bu cevabı verdiler. Arkadaşımında kafası pek çalışır. :mrgreen: Sonra ver kendim yaparım diyim yapıncada "haa oluyormuş" derler. Kimiside onu demez çamur atmaya çalışır. Yakında o kırılır bozulur vs diye. Ustalığına toz konduramazlar.
Sen o marş kolunu asla takamazsın diyen usta diye bahsetmiştim. Geçende bir başka motor ustasına benden için " komple kendi topladı o motoru. Elektiriğini bile kendi çekti" diyordu. Uzaktaydım ama kulak kabarttım duydum. Yüzüme söyleyemiyor hala. :mrgreen:
Ben yaptım demenin zevki hiçbişeyde yok. Benim ilk aracım kamyondu. 92 model hurdayken aldım. Komple topladım onuda. Tabi o ağır vasıta olduğundan birçok şeyi ustasına yaptırdım. Tabi ustaya yaptıramadığım şeyleri kendim yaptım. Onları kullanmanın zevki bir başka. Görüpte "nerde yaptırdın" diye soranlara kendim yaptım diyincede gururlanıyor insan. :mrgreen:
Yada önceki işlerimde "kendim topladım, kendim yaptım" diye söylemek güzel oluyor. Söylemeyi geçelim ben binince zevk alıyorum ötesi mühim değil. Otoser mesela satmaya kıyamıyorum. Her gün ailemden laf duyuyorum sat diye. Yada çevremden kurtul şundan taksi al diye laf geliyor. Ama o benim çocuklarıma miras kalacak. İnşallah olursa çocuğum. Her parçasında benim emeğim var. Hatta kanım var. :mrgreen: Projelerde sürekli sakarlık oluyor. Mesela şu an 3 parmağım kesik. Sağ bileğimde kesik var ve bileğimin üstünde eksozdan dolayı baya yanık var.
Bende sazı eline alınca susmayan ozan gibiyim. Yazdıkça yazıyorum. :mrgreen: İnşallah sende kışın istediğine ulaşırsın. Elimden birşey gelirse profilimde iletişim bilgilerim var.
Ama benden sana nacizane tavsiye. O motoru bozmak yerine JAWA yada Planet alıp ondan yapsan çok daha güzel olur. İki zamanlının keyfi hiçbişeyde yok. Onlara çok yakışıyor. Jawa ceylandan daha güzel olur scrambler. Yada 350ye farklı depo takıp oynarsan oda yakışır. Güç ve hız olarakda tatmin eder.
Çok arıza yapar iki zamanlı ile uğraşılmaz diyenler var. Ben Otoser'e sıfır motor yaptırdım. Aylar oldu maşallahı var daha hiç arıza yapmadı. Arada bi karbüratör şamandırası sorun yapıyor benzin kaçırıyor. Ondada benzini kullanmadığım zaman kapatıyorum sorun olmuyor. Jawaya bendeki gibi elektronik ateşleme yapıp iyi bide motorunu ayarlarsan hiç üzmez. 60 modelleri kullanılıyor hala sağda solda. Öyle sağlam motor onlar. MZdende iyi olabilir. Ama MZ'in şasesiyle çok oynamak gerekir. Jawa daha uygun tip olarak. Kalite olarakda MZ uygun. 1-2 bin liraya bulursun o kadarda ucuz.
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:17 ----------
Bak mesela youtubede bu var. Bunlar baya prof çalışmış ama yapılamayacak şey değil. Daha iyiside yapılabilir. Biraz emek lazım. El marşı bile koymuşlar. Sesi yeter be. :mrgreen:
https://www.youtube.com/watch?v=dKnT-TM6WJc
Buda inşallah benim ilerdeki projem olacak. Jawa Bobber.
https://www.youtube.com/watch?v=a1jSyhPYloI
MrMud
01 Ağustos 2017, 22:52
Erdi far hariç parçalar güzel ama o far iğrenç duruyor emin ol.
Çünkü bin bir çeşit motorda denk geldim hepsi iğrenç.
Whatsappdan atacağım replica KTM farı var onu takarsan çok daha orjinal duracaktır emin ol :)
Alonedark93
01 Ağustos 2017, 22:56
Erdi far hariç parçalar güzel ama o far iğrenç duruyor emin ol.
Çünkü bin bir çeşit motorda denk geldim hepsi iğrenç.
Whatsappdan atacağım replica KTM farı var onu takarsan çok daha orjinal duracaktır emin ol :)
Tam bende yazacaktım far ve o elcik koruma hiç olmamış.
İlk düşmede eline alırsın o plastik elcik korumayı.
Hem ışıklı filan pulsara takıyor millet onu. :queen:
Sen yetenekli adamsın acerbisin resimlerine bak arkasındaki demir malzemeyi yaparsın üstünde plastik bişeyler katar kendi elcik korumanı yaparsın bence.
Ekarademir
02 Ağustos 2017, 20:15
Bin bilsende bir bilene danış demiş atalar. Tamam vazgeçtim almıyorum onları. :D
Ktm farıda pek ufak yav. Çok küçük durur üstünde
Alonedark93
02 Ağustos 2017, 20:51
Bin bilsende bir bilene danış demiş atalar. Tamam vazgeçtim almıyorum onları. :D
Ktm farıda pek ufak yav. Çok küçük durur üstünde
Sen o plastik elciği takmadın ya Allah senden razı olsun.
Ama dediğim gibi yapabilirsin.
Ekarademir
02 Ağustos 2017, 21:46
Amin cümlemizden.
Hiç elcik görmedim o yüzden nasıl yapacağımı bilmiyorum. Önce görsem daha iyi yaparım. :D mz için olandan alayım bari
Alonedark93
02 Ağustos 2017, 22:00
Amin cümlemizden.
Hiç elcik görmedim o yüzden nasıl yapacağımı bilmiyorum. Önce görsem daha iyi yaparım. :D mz için olandan alayım bari
Profilindeki numara seninmi? WhatsApp dan yazdım bak yardımcı olur inşallah.
airhead
03 Ağustos 2017, 00:39
hacıagbi kolay gelsin.proje cok basarılı olmuş.gaz yememe sorununu cözebildinmi?
Ekarademir
03 Ağustos 2017, 20:53
Alonedark93 Whatsappdada yazdığım gibi elcik konusu biraz dursun. Çamurluğuda kendim yapmaya karar verdim. Eldekiyle oynayacağım. Farda dursun şimdilik. Artık bineyim onları zaman içinde hallederim. :)
airhead Sağolasın. Parçalar dün geldi kargodan. Ama bugün işim yoğundu bakamadım. Yarında Kayseri'deyim cumartesi vaktim olursa o konuyla ilgileneceğim inşallah. Bugün çalıştırdım bi tur attım. Yağ pistona ulaşana kadar 100-150 metre basabildim. Sonra yine gaz yememeye başladı. Rölantide çalıştırıp sigara içtim bende karşısında. :mrgreen: Birde video çekmiştim burayada atayım.
Enduro yapayım derken bobber gibi chopper gibi ses çıkarmışım motordan. :mrgreen:
Facebook Video Adresi (https://www.facebook.com/Otukenli68/posts/1289910491120109?notif_t=like¬if_id=1501778964737002)
Şimdi bana gidonu yükseltmeye birşey lazım. Motor yükseldiği için gidon aşağıda kalıyor. Çalışma sorunundan sonra o konuya el atacağım.
shooter1
04 Ağustos 2017, 01:41
azıcık chopper sesi andırıyor ama gaz verince mz sesi çıkmaya başlar
nat675
04 Ağustos 2017, 09:01
Kardeşim çok güzel bir işle uğraşıyorsun.
Güzel günlerini gör inşallah motosikletin...
Videodan gördüğüm kadarıyla, kendi kendine açılır kapanır ayna yakışmış motosiklete. :)
Ekarademir
05 Ağustos 2017, 00:04
Gaz verincede tam olarak MZ gibi çıkmıyor. Jawa klasiğe benzer tok ses çıkıyor. Sevdim bu halini. Mzin sesini hiç sevmezdim jawaya bayılırdım. :D
Amin inşallah. He çok orjinal bi ayna o. :D ustadan aldım yivi tutuyomu diye denedim. Somunu sıkmadım öyle duruyordu. Hala sıkılı değil kafasına göre takılıyor. :D
Ekarademir
06 Ağustos 2017, 01:50
Bugün saatlerce uğraştım ve krank keçesini değiştirmeyi başardım. Ama sonuç değişmedi. Motor hala boğuluyor.
Rölantide çok iyi motor. Ama gaz verince patırdıyor. Daha çok gaz verincede boğuluyor ve elimi sabit tutsamda devir düşmeye başlıyor. Sonrada stop edecek gibi oluyor elimi çekiyorum gazdan.
Pistonun iyi olduğunu düşünüyorum. Tek marşta alıyor uğraştırmıyor.
Bugün o şekilde eve dönerken benzin bitti. Benzin biterken motor düzeldi düzgünce gaz yedi hızlandı sonra stop etti. Tahminimce benzin çok gidiyor. Sorun karbüratörde olabilir. Sıfır almıştım ama kurcalayacağım onuda yarın.
Başka fikri olan var mı bu soruna ?
matrax33
07 Ağustos 2017, 03:54
Erdi far hariç parçalar güzel ama o far iğrenç duruyor emin ol.
Çünkü bin bir çeşit motorda denk geldim hepsi iğrenç.
Whatsappdan atacağım replica KTM farı var onu takarsan çok daha orjinal duracaktır emin ol :)
Benim farıma laf etme :D
---------- Mesajlar birleştirildi - 03:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 03:47 ----------
Bugün saatlerce uğraştım ve krank keçesini değiştirmeyi başardım. Ama sonuç değişmedi. Motor hala boğuluyor.
Rölantide çok iyi motor. Ama gaz verince patırdıyor. Daha çok gaz verincede boğuluyor ve elimi sabit tutsamda devir düşmeye başlıyor. Sonrada stop edecek gibi oluyor elimi çekiyorum gazdan.
Pistonun iyi olduğunu düşünüyorum. Tek marşta alıyor uğraştırmıyor.
Bugün o şekilde eve dönerken benzin bitti. Benzin biterken motor düzeldi düzgünce gaz yedi hızlandı sonra stop etti. Tahminimce benzin çok gidiyor. Sorun karbüratörde olabilir. Sıfır almıştım ama kurcalayacağım onuda yarın.
Başka fikri olan var mı bu soruna ?
karbüratör yan sanayi ise yapabilir. krank keçeleri hava alıyosa muhtemelen motoru yarman gerekicek.
Motor yanımda olsa arızasını hemen tespit ederdik.
hava filtresini sök. avcunla açık kapalı yaparak gaz yedirmeye çalış. Hiç bir koşulda gaz yemiyosa karbüratör bozuk( elindeki orjinal karbüratörü bi şekilde tamir et dene) veya krank keçeleri değişecek.
---------- Mesajlar birleştirildi - 03:54 ---------- bir önceki mesaj zamanı 03:50 ----------
Şunu da ekleyeyim meme numaraları orjinal mi onu kontrol et. Farklı numara memelerle deneme yanılma yap.
yulis
07 Ağustos 2017, 11:59
tebrikler çok güzel bir çalışma konuyu takipteyim ya anlamadığım bu elektronik ateşlemede sentenin kaçık olma ihtimali yokmu ?
varsa bunu nasıl anlarız hani keçe patlak olsa genelde ısınınca yapar bu sorunu soğukken düzgün çalışması gerekmezmi ?
gerçekten çok başarılısın el yatkınlığı aslında beceriklilik derler yapılmaz diye birşey yok
ben hurdadaki borulardan bisiklet iskeleti yaptığımda şimdi çok ünlü bir markanın distribütörü olmaz o yapılmaz gitmez gönyesi tutmaz dedi
o şekilde iki bisiklet yaptım hala da biniyorum 15 sen olmuştur taş gibi insan dediğin gibi ben yaptım deyince gurur duyuyor bisikletçi
dükkanımızda sergiliyoruz hala başarılarının devamını dilerim
Ekarademir
09 Ağustos 2017, 22:27
Sağolun arkadaşlar yorumlarınız için.
Birkaç gündür bilgisayarı açıpda uzun uzun yazamadım.
matrax33 Buraya yazdığını görmeden dediklerini yapmış bulundum. Deneme yanılma yoluyla çözdüm gibi sorunu. Birazda tesadüf. Önceki mesajında demiştin "sorun basit birşey olabilir" diye. Öylede oldu.
yulis O yüzden kranka kaynatmadık daha. Motoru biraz denedikten sonra tam yerini bulup kaynatılacak parça. İnsanın kendine güveni olmalı ve olumsuz düşünceleri takmamalı. Sonrası "yaptım oldu" Benimde bir bisikletçi arkadaş var. Oda çeşit çeşit fikirle geliyor ama bi vakit bulupda yapamadık. En son kendi oturaklı 3 tekerli yapmış ilk denemeye görede iyi olmuş. :)
Neyse konuya döneyim. :mrgreen:
Havalı tabanca kasacıda var diye oraya götürdüm motoru. Blok kapağı sökme takma artık çocuk oyuncağı gibi. Marş kolunuda daha düzgün ayarlıyabiliyorum. Bi zamanlar imkansız derlerdi. Gittim kamyon servisinde mengenede yaptım. (kasacıda yoktu. ) Çok daha iyi oldu.
Orta sehpa olarakda bims kullanıyorum sanki ona göre ayarlamış gibi olmuş. :mrgreen:
https://scontent-frt3-2.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/20708418_1295399153904576_9033838806081302007_n.jp g?oh=ff42d4d6cfdcdee2bf05eef6e7857b73&oe=59F745CB
Tüm mesele debriyajı sökmek. Malum videoyu izledim. Orda bunu sökmek için özel bi boru var. Sedat abi benzerini yaptı oraya bakıp sağolsun.
https://scontent-frt3-2.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/20708023_1295399183904573_6093132440417280400_n.jp g?oh=7f7493e421110d84864a0275b6fbdc88&oe=59F1BCB9
https://scontent-frt3-2.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/20638588_1295399250571233_2191956514533161763_n.jp g?oh=addb2c7622620b352a618f5086692f51&oe=5A288E51
Ama bu yapılan alet işe yaramadı. Yiv tutmuyor bozulmuş iyice krankın. Bende bu tip parçaları sökmek için çektirme olur. Gittim kamyon servisinden onu aldım geldim. Onla söktüm debriyajı.
https://scontent-frt3-2.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/20767922_1295399287237896_5801084083381640260_n.jp g?oh=fc5023e7779447f7a06aa3728132f76c&oe=5A265617
https://scontent-frt3-2.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/20638330_1295399317237893_8728941612993096228_n.jp g?oh=8aa002f22ed40a48a1910e9eced29b68&oe=5A306E03
Çektirmede bu arkada görünen alet.
https://scontent-frt3-2.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/20664418_1295399347237890_4333219013662585934_n.jp g?oh=5352f13c2d28f90b69540a51d98b8687&oe=59EE535B
Keçeyi çıkarmak baya zor. İkide sac almıştım değiştiririm diye. Ama o sacı değiştirmek için bloğu yarmak lazım. O yüzden onlar dursun. Keçenin birini sokmaya çalışırken telef ettim. Neyseki 2 tane almıştım. :mrgreen:
https://scontent-frt3-2.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/20663598_1295399373904554_7090215445743705771_n.jp g?oh=c1c13da067b06d451ebf2c124f66ea2c&oe=59F1B7A5
Tornavida ile sokmaya çalışınca yamuldu. Bende ona uygun boru bulup içine çaktım ikinciyi.
https://scontent-frt3-2.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/20638320_1295399397237885_3825246324627891699_n.jp g?oh=b1df50bd013945a3b72a666c57937c70&oe=5A2EF55F
Motoru toplayıp marşa bastım. Sonuç yine aynı. O an tam bi hayal kırıklığı. Sonra sinirlendim " ...... motorunun hadi yüzmeye gidelim" dedim. Toplandık Narlıgöl'deki kaplıcaya gittik. Büyük havuz filan var iyi oluyor. Tavsiye ederim Aksaray'a yolu düşeceklere.
Ertesi gün yani pazar günü yine erkenden uyandım. Daha önceden otoser'de benzer durum başıma gelmişti. Zaten başıma ne geldiyse bu yeni parça takıntımdan geliyor. Karbüratörde kırık parça var diye gitmiş sıfır almıştım. Tamir yoluna gitmemiştim iyi olur yeni karbüratör diye. Eski karbüratörü çıkardım. Yenideki parçaları söküp ona aktardım. Memeye dokunmadım.
https://scontent-frt3-2.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/20729516_1295399433904548_8343120802792265417_n.jp g?oh=93ebfd721d67d5c0991f30bd7947e453&oe=5A34F36D
https://scontent-frt3-2.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/20728075_1295399470571211_3715397457050424686_n.jp g?oh=d54f84f1a3ed3da6434c4c9776f015b0&oe=5A325732
https://scontent-frt3-2.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/20727909_1295399587237866_6407618661440719548_n.jp g?oh=f2fc761032e823a5c5bc61b6708e1541&oe=5A2E0ED8
Motoru çalıştırdım ve sonuç eskisine göre çok çok iyi. En azından motorun üstüne biniliyor. Denemek için ekipmanları topladım hemen. Bayağıdır giymiyordum özlemişim. Gerçi bu sıcaklarda bi hayli zor oluyor. :mrgreen: Arkadaşlar pikniğe çağırmıştı bende motorla gelecem dedim.
https://scontent-frt3-2.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/20708158_1295399547237870_1676992024470000722_n.jp g?oh=b2ef27ecac06cf6cf6085c5557414a71&oe=59F2FDE8
https://scontent-frt3-2.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/20708266_1295399517237873_8779652876084005312_n.jp g?oh=a185f88cef5e860368f97a2b3a8bd0dc&oe=5A3728A8
Motorla 40-50 km yol yaptım ilk izlenimlerim şu şekilde.
-Karbüratör ayarı bozuk. Aşırı benzin yakıyor ve gitmiyor. Bir günde yakmışım 5 litre benzini. :mrgreen:
-İlk kalkışta çok zayıf. İkinci viteste mükemmel tork var. Gaza dokununca şahlanıyor. Üçüncü vites normal. Dörde atınca yemiyor boğuluyor.
-Hız ölçemedim. Sanayide kasacının ordayken çocuğun biri gaz halatıyla oynadı. Sonrada abi bu çıkmış diye ucunu gösterdi. "Koparmışsın eline sağlık" dedim. :mrgreen: Parasında filan değilimde o halatı bulmak çok zor. Yani km saati artık çalışmıyor.
-Devir saati bazen çalışıyor bazen çalışmıyor kafasına göre. Eskidende böyleydi. (Sonradan taktım orjinalde yoktu) Beyin yada bobin arızalı diye düşünüyorum. Saati yeni almıştım.
-6-7 bin devire gelince patırdamaya başlıyor. Sanki kesiciye girmiş gibi gaz kesiyor.
-Az devirde toparlaması zor oluyor stop edecek gibi oluyor.
Eve geldikten sonra bujiyi değiştirdim. Biraz daha düzeldi motor. Ama yukarda saydıklarım hala devam ediyor.
Motoru iyi güzel yerine uydurdum ama işte motor arızalı çıktı şansıma.
Eski motorun karbüratörünü takmayı düşünüyorum. Tornacıya bi manifold yaptırıp takayım diyorum. Hem az yakar hemde onda ayar cıvatası filan var. Bu karbüratörün ayar cıvatasını o kadar kurcaladım bişey değişmiyor.
Neyse iyi kötü motora binebiliyorum. Çok keyifli birşey olmuş. Gidonu yükseltmem lazım o alçakta kalmış.
Yardımlarınızı beklerim. Yukarda yazdığım sorunlara. :mrgreen:
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:04 ----------
He birde hava filtresine baktım baya benzin basmış oraya.
matrax33
10 Ağustos 2017, 00:49
erdi motoru çalıştırıp tam gaz yaparak bana hem eksozdan çıkan dumanı hemde motorun sesini dinletebilir misin.
Ekarademir
10 Ağustos 2017, 06:53
erdi motoru çalıştırıp tam gaz yaparak bana hem eksozdan çıkan dumanı hemde motorun sesini dinletebilir misin.
Bugün Kayseri'de olacağım yarın yapayım inşallah
yürekçe
10 Ağustos 2017, 07:08
ben planet motora böyle bir olay yükleyeyim dedim..
aklım fikrim bu..http://https://www.google.com.tr/search?q=planet+motor&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjsxtDY48vVAhXhCsAKHRHNDQIQ_AUICigB&biw=1280&bih=918#imgrc=EQqI0MPLLV12TM:
ahmetyildiz
10 Ağustos 2017, 08:58
ahmetyildiz Güzel yorumun için teşekkür ederim. Sürekli sanayi ile içli dışlıyım ve çok denkgeldiğim bi durum ustaların kendini büyük görmesi. Normal insanlarda ustaları gözünde çok büyütüyor. Mesela beni uğraşırken gören çoğu kişi aynı şeyi soruyor. "Sanayide mi yetiştin?" Yani birinin yanında çıraklıkla filan büyüğümü sanıyorlar. Hiç çalışmadım sanayide diyorum inandıramıyorum.
Çok samimi olduğum bi arkadaşım var 10 yıllık arkadaşız. Hani yakın arkadaşların arasında özel cümleler vardır. Kimse anlamaz ama onlar güler. Bizim aramızdaki bi cümlede " olmaz yav öyle olur mu?"
Sanayideki ustalara yıllardır ne zaman iş tarif etsek bu cevabı aldık. Sadece motor değil farklı iş kollarındada böyle. Ustaya iş tarif edince, onu böyle yapsan olur diyince hep bu cevabı verdiler. Arkadaşımında kafası pek çalışır. :mrgreen: Sonra ver kendim yaparım diyim yapıncada "haa oluyormuş" derler. Kimiside onu demez çamur atmaya çalışır. Yakında o kırılır bozulur vs diye. Ustalığına toz konduramazlar.
Sen o marş kolunu asla takamazsın diyen usta diye bahsetmiştim. Geçende bir başka motor ustasına benden için " komple kendi topladı o motoru. Elektiriğini bile kendi çekti" diyordu. Uzaktaydım ama kulak kabarttım duydum. Yüzüme söyleyemiyor hala. :mrgreen:
Ben yaptım demenin zevki hiçbişeyde yok. Benim ilk aracım kamyondu. 92 model hurdayken aldım. Komple topladım onuda. Tabi o ağır vasıta olduğundan birçok şeyi ustasına yaptırdım. Tabi ustaya yaptıramadığım şeyleri kendim yaptım. Onları kullanmanın zevki bir başka. Görüpte "nerde yaptırdın" diye soranlara kendim yaptım diyincede gururlanıyor insan. :mrgreen:
Yada önceki işlerimde "kendim topladım, kendim yaptım" diye söylemek güzel oluyor. Söylemeyi geçelim ben binince zevk alıyorum ötesi mühim değil. Otoser mesela satmaya kıyamıyorum. Her gün ailemden laf duyuyorum sat diye. Yada çevremden kurtul şundan taksi al diye laf geliyor. Ama o benim çocuklarıma miras kalacak. İnşallah olursa çocuğum. Her parçasında benim emeğim var. Hatta kanım var. :mrgreen: Projelerde sürekli sakarlık oluyor. Mesela şu an 3 parmağım kesik. Sağ bileğimde kesik var ve bileğimin üstünde eksozdan dolayı baya yanık var.
Bende sazı eline alınca susmayan ozan gibiyim. Yazdıkça yazıyorum. :mrgreen: İnşallah sende kışın istediğine ulaşırsın. Elimden birşey gelirse profilimde iletişim bilgilerim var.
Ama benden sana nacizane tavsiye. O motoru bozmak yerine JAWA yada Planet alıp ondan yapsan çok daha güzel olur. İki zamanlının keyfi hiçbişeyde yok. Onlara çok yakışıyor. Jawa ceylandan daha güzel olur scrambler. Yada 350ye farklı depo takıp oynarsan oda yakışır. Güç ve hız olarakda tatmin eder.
Çok arıza yapar iki zamanlı ile uğraşılmaz diyenler var. Ben Otoser'e sıfır motor yaptırdım. Aylar oldu maşallahı var daha hiç arıza yapmadı. Arada bi karbüratör şamandırası sorun yapıyor benzin kaçırıyor. Ondada benzini kullanmadığım zaman kapatıyorum sorun olmuyor. Jawaya bendeki gibi elektronik ateşleme yapıp iyi bide motorunu ayarlarsan hiç üzmez. 60 modelleri kullanılıyor hala sağda solda. Öyle sağlam motor onlar. MZdende iyi olabilir. Ama MZ'in şasesiyle çok oynamak gerekir. Jawa daha uygun tip olarak. Kalite olarakda MZ uygun. 1-2 bin liraya bulursun o kadarda ucuz.
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:17 ----------
Bak mesela youtubede bu var. Bunlar baya prof çalışmış ama yapılamayacak şey değil. Daha iyiside yapılabilir. Biraz emek lazım. El marşı bile koymuşlar. Sesi yeter be. :mrgreen:
https://www.youtube.com/watch?v=dKnT-TM6WJc
Buda inşallah benim ilerdeki projem olacak. Jawa Bobber.
https://www.youtube.com/watch?v=a1jSyhPYloI[/QUOTE]
Biz buralarda 2006 model cbf i yaptıracak usta ve parça bulamazken mz java gibi fantazi motorlar bize hayal bizim ustalara yeni çin motoru götüreceksin onları iyi çözüyorlar elektroniği olmayacak 4 japonun büyük makinesi olmayacak 2010 model altı olmayacak ancak ozaman nazlanmıyorlar
Velhasıl yavaş yavaş takımlarımı tamamlamaya başladım kendim çözebildiğim kadar yapmaya calışıyorum motorum dengesiz çalışıyordu dün açtım youtube den karbüratör ayar videolarını izledim bi kaçtane hemen akşam uyguladım ne gördüysem motor saat gibi şimdi marşa daha basarken alıyor. ustaya götürsem sadece ayardan az para alacağı için yapmak istemicekti ısrar edince de bu arızalıdır belki hava alıyordur kirlenmiştir felan deyip sökecekti sonra uğraş dur....
Ustalar Toplanıp bi köşede sıkıştırmasalar beni bari...
Ekarademir
10 Ağustos 2017, 10:07
ben planet motora böyle bir olay yükleyeyim dedim..
aklım fikrim bu..http://https://www.google.com.tr/search?q=planet+motor&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjsxtDY48vVAhXhCsAKHRHNDQIQ_AUICigB&biw=1280&bih=918#imgrc=EQqI0MPLLV12TM:
Açılmadı
................
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:02 ----------
Ahmetyıldız çok haklısın. Ustayla uğraşmak ayrı dert. İki zamanlı deme sebebim birazda ondan. Basit sistem. Usta olmasada olur. Eş dost yardımıyla , el yordamıyla çözüm bulunuyor. :D Biraz uğraşınca ustası olursun zaten.
Motor saat gibi çalışınca yüzündeki mutluluğu tahmin edebiliyorum. :D
ahmetyildiz
10 Ağustos 2017, 11:23
youtube de Yabancı kalanları takip edince farkettim çeliği cocuğu yaşlısı farketmeeksizin custom motosiklet yapıyorlar yedek parça bulmada cok avantajlılar bize göre tamam ama geri kalanında bizden farkları neki... adamlar işçilik ücretlerinin pahalılığından mecbur kalıp kendileri çözmüşler işi
Ekarademir
10 Ağustos 2017, 23:52
Ama onlardaki fark çok. Mesela çoğunda garaj var. Bizde kaç kişide garaj var ?
Alet takımıda bol adamlarda. Bi lokma takımı 200 30ü lira. Kaç kişi takım dizebilecek paraya kıyıp ?
Bizde yapacak ortamı oluşturmak bile maliyetli. Ben mesleğim sayesinde toparladım mesela. Hırdavatçıya mal getirdim nakliyeye 50 yazdım karşılığında 60 liralık matkap aldım ödeştim. Bana maliyeti 4 5 lira oldu yani. :D
Çocukken en büyük eksikliğim 14b15 anahtardı benim. Bisiklete lazım bilirsin. Hiç bulamazdım bulursam dünyalar benim olurdu. Gidip satın almak nerdee :D o videodaki çocuklar takım tezgahında istediği aleti bulur :D
Ekarademir
14 Ağustos 2017, 00:20
Matrax33 video hala çekemedim. Ama biraz gelişme oldu onları yazayım.
Ustaya gittim dün. Orda başka biri daha vardı. Avans ayarını kurcaladılar. Tam yerini bulunca motor dahada düzeldi. Yüksek devir yemeye başladı. Tabi birde hava filtresini söktüğüm için. Onu sökünce motor bi canlandı. Filtre takınca tam gaz yemiyor.
Yüksek devire çıkması için karbüratör memesine baktı usta. Oda en küçüğündenmiş. Sıfır olan karbüratörün memeyi getirdim ondaki biraz büyüktü onu takıncada canlandı.
Bugün arkadaşlarla pikniğe gittik. Onun konusunuda açacağım inşallah. 100 km yol yaptık. 5.7 litre benzin yaktı. Ve bunun çoğuda dökülen benzin. :mrgreen: Karbüratör şamandırasında sorun var. Motor çok yatık duruyor o şekildeyken daha çok akıtıyor benzin. Ona çözüm bulacağım.
1. viteste zor kalkıyor. 2-3 muhteşem. 4. vitesi her yolda yemiyor zorlanıyor. Ben genelde 3. viteste gittim 4-5 bin devirde. Hız kilometresi yok arkadaşlar ölçtü 100le filan gidiyormuşum. Motor zaten yüksek devire çıkamıyor zorlanıyor. Bu haliylede çok iyi aslında. Ama neden daha iyi olmasın?
Sanırım benzin yetişmiyor yüksek devire çıkamıyor. Tabi yükünde etkisi var. Baya yükledik motoru. Çantalar filan derken rüzgarda kesti. Rampada tıkanıyor zor çıkıyor. Düzü bulunca dörde attım fazla basamadım ekipman yoktu korktum. Yolunu bulunca baya bi hızlı gidecek belli etti. Ama rampa yukarı durduğumda kalkış baya zor oluyor yarım debriyaj gidiyorum toplamıyor.
Hiç bu kadar zevk almadım motor sürmekten.
Dün halamınoğlunun nişanı vardı. Onun amcası Aşır abim eski ustalardan. Onu orda yakalayınca hemen konuyu motora çektim. Durumu baya anlattım. Eksozu kontrol et dedi. MZ'in eksoz çıkışı orjinalde çok kalın. Benim taktığım eksoz yarısı kadar. Birde dört zamanlı eksozu olduğundan sorun oluyor olabilir. Eksozu kesip içinin elyafını filan boşaltmayıda düşünüyorum. Yüksek devire çıkmama sebebi o olabilir. Motor çok fazla duman vermek istiyor ama veremiyor çıkış dar.
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:32 ----------
Buda motorla yaptığım ilk gezi. Geziden ziyade deneme sürüşüde denilebilir.
Aksaray-Güzelyurt Gezisi (http://www.motosiklet.net/forum/etkinlik-gezi-fotograflari/181790-aksaray-guzelyurt-gezisi.html)
matrax33
14 Ağustos 2017, 00:55
eksozu neden boşaltmamıştın ki ?
Yerinde olsam motoru komple sökerim. Madem o kadar uğraştım emek verdim. Krank bilyalarını, keçelerini, gerekiyosa kolu. gerekiyosa da piston segman değiştirirdim.
Motoru toplayan kişi kişiler iyi toplamamışsa ( zaten apaçiden çıkma motor her tarafını kurcalamışlardır. )motor bloğundan dahi hava alıyor olabilir.
Yani motorun haşat olduğu zaten belli tek tek sorunlarla uğraşıp tek tek çözüm bulmaya çalışana kadar parçala motoru tertemiz topla. İçin rahat rahat binersin.
KTM250
14 Ağustos 2017, 08:46
Helal olsun güzel olmuş elinize sağlık..:)
c4gin
14 Ağustos 2017, 13:22
çıkma 2 zamanlı eksozu bulman bayağı iyi olur daha öncede konusu geçti,
Eksoz çıkışı dar olup balondan sonra normal genişlikte bir çıkıştan gaz dışarı atılacak, balon olmayan 2 zamanlılar da performans düşüşü olur.
KTM in 2 zamanlı kross motorlarını incele derim.
Ekarademir
14 Ağustos 2017, 22:55
Matrax33 Yıllar içinde eksozun içinde elyaf kalmamıştır diye düşünmüştüm. Bir başka deyişle üşendim. :mrgreen:
Şimdi ilk fırsatta o konuya el atacağım. Performans için nasıl bir eksoz yapmalıyım? İçini komple boşaltsam yeterli olur mu?
Motorada el atacağım bu gidişle. Artık biraz binmem lazım. Parça parça gideceğim. Yaz sezonunda motorsuz kalmak kötü oluyor. Yavaş yavaş ilerlemeliyim.
KTM250 Sağolasın
c4gin Salyangoz eksozu mu diyorsun? Onun performans arttırdığını okumuştum. Ama onlar çok pahalı. Çıkması bile pahalı. Bana kendim yapabileceğim birşey lazım. :mrgreen: Sacı o şekle getirebilirim ama onun içi nasıl? Boş mu ?
Bendeki eksoz fotoğraflarda gözüküyor. Dar şekilde geliyor. Eski 4 zamanlının susturucusundan geçip çıkıyor. Susturucunun çıkışıda gelen boru ile aşağı yukarı aynı kalınlıkta. Ama yanlarında birkaç delik var.
JafJaf
15 Ağustos 2017, 02:59
Abi foto yok mu foto ? Uyumadan napmış diye fotolara bakayım dedim yok
c4gin
15 Ağustos 2017, 11:27
Matrax33 Yıllar içinde eksozun içinde elyaf kalmamıştır diye düşünmüştüm. Bir başka deyişle üşendim. :mrgreen:
Şimdi ilk fırsatta o konuya el atacağım. Performans için nasıl bir eksoz yapmalıyım? İçini komple boşaltsam yeterli olur mu?
Motorada el atacağım bu gidişle. Artık biraz binmem lazım. Parça parça gideceğim. Yaz sezonunda motorsuz kalmak kötü oluyor. Yavaş yavaş ilerlemeliyim.
KTM250 Sağolasın
c4gin Salyangoz eksozu mu diyorsun? Onun performans arttırdığını okumuştum. Ama onlar çok pahalı. Çıkması bile pahalı. Bana kendim yapabileceğim birşey lazım. :mrgreen: Sacı o şekle getirebilirim ama onun içi nasıl? Boş mu ?
Bendeki eksoz fotoğraflarda gözüküyor. Dar şekilde geliyor. Eski 4 zamanlının susturucusundan geçip çıkıyor. Susturucunun çıkışıda gelen boru ile aşağı yukarı aynı kalınlıkta. Ama yanlarında birkaç delik var.
Merhaba,
2 zamanlı benzinli motorlarda eksoz en önem arzeden parformans elemanıdır.
El yapımı motorlarda bu kısım hususi işçilikle yapılır.
https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/42/b2/81/42b2811909f16f30ead1c4d2db52f22e--pipe-styles.jpg
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:24 ----------
https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/8e/60/26/8e6026fa6ce66f67625f6a2592c9b4d8--motorcycle-exhaust-motorcycle-engine.jpg
Bunlar kadar afilli olmasa bile en azından 2 zamanlı benzinli motor eksozu olması şart.
http://i52.tinypic.com/2d0gfg8.jpg
https://play.google.com/store/apps/details?id=exhaust.calc
GaCCaLL
15 Ağustos 2017, 12:21
Merhaba,
2 zamanlı benzinli motorlarda eksoz en önem arzeden parformans elemanıdır.
El yapımı motorlarda bu kısım hususi işçilikle yapılır.
https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/42/b2/81/42b2811909f16f30ead1c4d2db52f22e--pipe-styles.jpg
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:24 ----------
https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/8e/60/26/8e6026fa6ce66f67625f6a2592c9b4d8--motorcycle-exhaust-motorcycle-engine.jpg
Bunlar kadar afilli olmasa bile en azından 2 zamanlı benzinli motor eksozu olması şart.
http://i52.tinypic.com/2d0gfg8.jpg
https://play.google.com/store/apps/details?id=exhaust.calc
Hocam bu kıymetli bilgi için teşekkürler.
Bu arada @Ekarademir hocam konuyu yakın takipte inceliyorum. Sizinde emeğinize sağlık eldeki imkanlarla ortaya birşeyler çıkarıyorsunuz. Kolay Gelsin.
Ekarademir
16 Ağustos 2017, 00:38
Abi foto yok mu foto ? Uyumadan napmış diye fotolara bakayım dedim yok
Gezi konusuna bak orda var :D
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:33 ----------
Merhaba,
2 zamanlı benzinli motorlarda eksoz en önem arzeden parformans elemanıdır.
El yapımı motorlarda bu kısım hususi işçilikle yapılır.
https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/42/b2/81/42b2811909f16f30ead1c4d2db52f22e--pipe-styles.jpg
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:24 ----------
https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/8e/60/26/8e6026fa6ce66f67625f6a2592c9b4d8--motorcycle-exhaust-motorcycle-engine.jpg
Bunlar kadar afilli olmasa bile en azından 2 zamanlı benzinli motor eksozu olması şart.
http://i52.tinypic.com/2d0gfg8.jpg
https://play.google.com/store/apps/details?id=exhaust.calc
Üsttekiler çok uğraştırır. Alttaki yapılabilir. Bugün eksozcuya gittim Bilal abi ypktu kardeşi vardı. Oda abim daha iyi bilir eldeki eksozu bozmayalım dedi. Düz boru yapsam şekildekine benzer. Çok mu gürültülü olur acaba ? Elimde 2 tane MZ eksozu var. Onları mı değerlendirsem ? Orjinal haliyle sığmıyor. Ucundan kesince sığabilir. Çift eksoz bile yapabilirim onlarla.
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:35 ----------
Hocam bu kıymetli bilgi için teşekkürler.
Bu arada @Ekarademir hocam konuyu yakın takipte inceliyorum. Sizinde emeğinize sağlık eldeki imkanlarla ortaya birşeyler çıkarıyorsunuz. Kolay Gelsin.
Sağolasın. Sende bilirsin jawadan iki zamanlıyı. Tavsiyelere açığım. :D
c4gin
16 Ağustos 2017, 08:06
https://play.google.com/store/apps/d...d=exhaust.calc
Buy mini uygulamayı indir motor hacmine göre yapılması istenen eksoz ölçüleri var,
performans istiyorsan buna yakın olmalı düz boru veya orjinalini bozalım bozmayalım mevzuları doğru yaklaşımlar değil. Üsttekiler kadar çok başarılı uğraşıcı olmasa da 2 zamanlı eksozu olmalı.
GaCCaLL
16 Ağustos 2017, 15:02
Sağolasın. Sende bilirsin jawadan iki zamanlıyı. Tavsiyelere açığım. :D
vaktim olsa ondan güzel bir cafe racer çalışması yapmaktı niyetim ama 2 senedir ayak marşına vurmadım bile ölece otoparkta bekliyor :pale: ben orjinaline sağdık kalarak tekrardan temizledim boyadım. Birde Şehiriçi sıkışık trafikte kullanmaya pek elverişli olmayınca(debriyaj hemen şişiyor sıkışık trafikte) insan kullanmak istemiyor haliyle.:sunny:
matrax33
16 Ağustos 2017, 21:02
eksozu söküp gaz yiyip yemediğini denedin mi ?
Ekarademir
16 Ağustos 2017, 21:37
https://play.google.com/store/apps/d...d=exhaust.calc
Buy mini uygulamayı indir motor hacmine göre yapılması istenen eksoz ölçüleri var,
performans istiyorsan buna yakın olmalı düz boru veya orjinalini bozalım bozmayalım mevzuları doğru yaklaşımlar değil. Üsttekiler kadar çok başarılı uğraşıcı olmasa da 2 zamanlı eksozu olmalı.
İndirdim ve bugün çok işime yaradı sağolasın.
vaktim olsa ondan güzel bir cafe racer çalışması yapmaktı niyetim ama 2 senedir ayak marşına vurmadım bile ölece otoparkta bekliyor :pale: ben orjinaline sağdık kalarak tekrardan temizledim boyadım. Birde Şehiriçi sıkışık trafikte kullanmaya pek elverişli olmayınca(debriyaj hemen şişiyor sıkışık trafikte) insan kullanmak istemiyor haliyle.:sunny:
En azından pazardan pazara çalıştırıp sesini dinlemek lazım. :) Jawa her daim hastası olduğum bi motor. Grenajlıları çok daha hoşuma gidiyor. Tı tın tın tın :mrgreen:
eksozu söküp gaz yiyip yemediğini denedin mi ?
Onu denemedim ama eksoz yaptık. Birazdan ekleyeceğim resimleri. O iş tamam. :mrgreen:
KTM250
16 Ağustos 2017, 21:49
Erdi bey bişey soracağım konuyu inceledim kompile,Statör ve tesisatı kompile çin'e çevirdiniz,volanta okuyucda taktınız.Ancak bu tesisat ve volant 2 zamanlı motor ile uyumlumudur? 2 zamanlı motor her turda ateşler,4 zamanlı 1 turu boş geçer sonra ateşler.Bu konuda sıkıntı oldumu nasıl çözdünüz?
Ekarademir
16 Ağustos 2017, 22:27
Bugün çok mutluyum. Bu yazıyı yazarken bile yöresel tabir ile "sırtarıyorum" :mrgreen:
Haziran ayının başında başlamıştım bu işe. O zamandan beri 2 ay 2 hafta geçmiş. Doğru düzgün motora binme tadını alamamıştım. Sürekli bi aksilik çıkmıştı.
Gerçi aksilik çıkmasıda bi yönden iyi. Baya tecrübe sahibi oldum. Ve eksiklikleride tamamlamış oldum.
Dün işim bitince eksozcu Bilal abiye gittim. Kendi yokmuş kardeşi Kadir vardı. Burdaki resimleri gösterdim. Salyangoz eksoz yapmak çok zor dedi. Bencede zor günlerce uğraştırır sıfırdan yapması. Şemayı gösterdim. Abim gelince baksın o daha iyi anlar dedi. Dün öylece gitti.
Bugün işi bitirince yine gittim.
Motoru aldığım Murat 2 tanede orjinal MZ eksozu vermişti. Biri orjinal biri oynanmış ses yapması için. Açıkcası kalabalık eder diye gerek yok demiştim ama Murat "gün gelir lazım olur abi bulunsun" demiş vermişti. Allah razı olsun iyi ki vermiş.
Eksozcuya giderken sağlam olan eksozuda götürdüm yanımda. Motorun arkaya bağladım. Onun resmini çekemedim ama baya komik bi görüntü oldu. :mrgreen: Şöyle bi görüntü diyeyim.
https://cdn-st1.ofpof.com/content/yoh3avnyyy/gallery/tasiyici-2_780x994-dicqnj9qn6.jpg
Yine Bilal abi yoktu. Saat 5 gibi hayvanlara bakmaya eve gidiyor. Bugün bu iş bitmeli. Haftasonu Konya'ya gidecem dedim. Eski eksoz çok uzundu. Önce onun arkasından biraz kesti.
https://scontent-frt3-2.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/20841766_1301558533288638_8249408543492533382_n.jp g?oh=f9c77e2c3e2f7204f8ba7a28db229b05&oe=5A392DF1
Buda ucu.
https://scontent-frt3-2.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/20882391_1301558573288634_9087255171122905583_n.jp g?oh=cc0a6490d37d6b7789f242d0438f8821&oe=59EF38D6
Kesilen kısımda gürültüyü engellemek için 3 tane kapak vardı.
Ön kısım boş. Aynı c4gin'in gösterdiği programdaki gibi.
İçi baya bi kurum doluydu. Kaç yıldır temizlenmedi kimbilir. Önce pürmüzle yakıp sonrada yıkadı.
https://scontent-frt3-2.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/20800282_1301558629955295_1152972189060177098_n.jp g?oh=5aa63d99a557b2119ec9fec06ca3ba7c&oe=5A2B4ABB
https://scontent-frt3-2.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/20799246_1301558686621956_5464998277492013993_n.jp g?oh=473429a9bf3fc96d5f3bae6de65245c5&oe=5A1E50F2
Eski ve yeni.
https://scontent-frt3-2.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/20799541_1301558746621950_1405459338470479889_n.jp g?oh=ed4b1dcc5ca5fa03da38df4b64ad0893&oe=5A25075A
İçindeki boruyu kesti. Lazım olmayacak.
https://scontent-frt3-2.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/20882668_1301558806621944_3996081164187815946_n.jp g?oh=d4cd6cf838317c1cf99f76a9f1464b1a&oe=5A2085F6
Yerine takmak için üstüne ayak kaynattı.
https://scontent-frt3-2.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/20842063_1301558856621939_5465696151700448709_n.jp g?oh=fcbacd0cf88464e5fdf75b4f92c179f0&oe=5A28DD57
Yeri tamam.
https://scontent-frt3-2.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/20914598_1301558913288600_1515884474731029495_n.jp g?oh=78926187261466cd4cfdcd305016eaef&oe=5A1CBF0F
Kesilen kısmın içini çıkardım. Resimde görünen kısmı kaldı. Ne kadar yaksada temizlenmemiş.
https://scontent-frt3-2.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/20882327_1301558966621928_8500383695060572196_n.jp g?oh=177fa0476bd7c291a8f8c2a42ffff694&oe=5A352971
Buda çıkan karşılığı.
https://scontent-frt3-2.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/20799869_1301559186621906_7575879417343209676_n.jp g?oh=baffd79560754d48cce010bc7c3109c4&oe=5A1BB07B
Tekrar yakınca gördük ki tek delik yokmuş. Eskiden bi ortadaki görünüyordu. :mrgreen:
https://scontent-frt3-2.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/20800068_1301559309955227_1443379214493084450_n.jp g?oh=934493e743a400af76fbc97455122720&oe=5A33C123
Buda kesip attığımız kısımdan çıkan parça.
https://scontent-frt3-2.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/20882070_1301559029955255_6911488148610872164_n.jp g?oh=35b2961169735e18aea4d014d1b09a31&oe=5A1E76F6
İçinde 3tane kapak var. Bunlar sesi engelliyor diye tahmin ediyorum.
https://scontent-frt3-2.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/20840875_1301559126621912_3253627259702531942_n.jp g?oh=7990fee5e2ea45722d27a07bf99ee2c8&oe=5A285997
O ara bi tır geldi onu yapmaya geçtiler. Benim iş zaten hatır işi. Normalde motorsiklet ile pek kimse uğraşmaz. Hele benim iş gibi pis işle kimse uğraşmaz. Hatta Kadir fotoğraf çekerken "aman beni paylaşma gören gelmesin" demişti. Abiside önceden kimseye burda yaptırdığını söyleme diye uyarmıştı. :mrgreen:
Onlar ordayken ben semaverin yanındayım, sınırsız çay var, keyfim yerinde.
https://scontent-frt3-2.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/20841875_1301559256621899_1248112372983017148_n.jp g?oh=886623bc7fa0edd64e1d5c6da04e850d&oe=5A1D7590
Daha sonra sesi engellemesi için içine kapak yaptı. Tek kapak yeterli bence. Zaten koyacak mesafede az.
https://scontent-frt3-2.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/20800025_1301559366621888_2769192746105624031_n.jp g?oh=2088f1c6450488b5714d9e95d8499e5d&oe=5A25A65C
İçine kaynattı. Sonrada oksijen ile 3 tane delik açtı.
https://scontent-frt3-2.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/20841942_1301559413288550_5813624980089015726_n.jp g?oh=35ec8b113abc7c108f695bcd63034aa4&oe=5A37CAF4
https://scontent-frt3-2.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/20800243_1301559466621878_2396929138871452341_n.jp g?oh=3302760de296a5ad8e9104c28f29d2df&oe=5A27D272
Sistemi aynı şemadaki gibi oldu. Sadece bunda gürültüyü azaltması için bir kapak var.
Toparlayıp taktık üstüne. Motorun grenajları takmadan bi sesini dinlemek için çalıştırdım. Sesi aynı jawa 350 gibi çıkıyor. İyide gaz yiyor. Denemek için hemen toparlayıp üstüne atladım.
https://scontent-frt3-2.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/20883104_1301559543288537_5303838705713340754_n.jp g?oh=0771104c09155452edef98483c9d14ed&oe=59EBE8CC
Tipsiz oldu ama tip işini sonra hallederim.
Motoru bi süredir bu şekilde kullanıyordum. Birinci viteste baya bağırtıp zar zor kaldırıyordum. Binerkende içimde kötü his var ya yine olmazsa diye. :mrgreen:
Eski alışkanlıkla çok gaz verip debriyajı bırakmaya başladım. Arka teker sarmaya başladı. Sağa sola taş atıyor filan. :mrgreen: Orda ilk şoku yaşadım. Sonra yan yan çıkıp ana yola geçtim. Gaza dokunmamla altımdan çıkacak gibi oldu.
Vites değiştirirken sanki motor boş viteste gibi. Anında devir saati yükseliyor vites istiyor. Ben ömrümde böyle seri motora binmemiştim. Tabi daha serileride vardır illaki. Ama ben binmedim. :mrgreen:
O anki mutluluğum kelimelerle tarif edilmez. Dördüncü vitesede taktım asılıp gidiyor boğulma filan yok. Yol bitti yavaşlamak zorunda kaldım.
Hemen Kadir'in yanına döndüm. Toparlanıp çıkmam lazım ordan. Yol lazım bana. :mrgreen:
Fiyatı sordum. Kadir baya düşündü ne alsak filan. Az alsa ona yazık çok alsa bana yazık. Arkadaşla iş yapınca böyle oluyor. O an 100de istese 200de istese veririm. 50 ver yeter dedi. Bence baya az istedi o işçiliğe göre. Fotoğraflar çabuk geçiyor ama rahat 2 saat uğraşmıştır.
Sanayi civarındaki yollarda turladım. Motor şahlanmış ayrı bi güç gelmiş. Eve dönerken ışıklarda filan zor kalkardım. Şimdi bi kalkışım var taksi yetişemez. Arkadan beyaz dumana boğup gidiyorum. :mrgreen:
Artık fazla bir işi kalmadı. Yağ kaçıran yerleri halledeceğim. Karbüratör benzin kaçırıyor. Eski karbüratörün altı kırık. Yeniye içindekileri aktarıp onu takmam lazım. Km halatı bulmam lazım hızımı görmemek kötü oluyor.
İnşallah haftasonu Konya'ya amcamoğlunun yanına gideceğim. Hem ziyaret hemde deneme. Motoru en son o yoldayken değiştirmeye karar vermiştim. Birde bu haliyle aynı yolda deneyeceğim inşallah.
Ayak marşı haricinde herşeyinden memnunum. Ayak marşıda güzel aslında ama vitesi boşa almak zulüm. Debriyaja basıp çalışmıyor bunlar. İlla boşa alınacak. Boş ise 1-2 arasında bi yerde. Çalışırken alınmıyor. Stop edip uğraşıyorum. Milimetrik bilek hareketi ile çalışırkende alınır ama ona alışmadım daha. Eski haliylede çok zordu boşa alma.
Şimdilik bu kadar. İnşallah cuma günü geri kalan işleri yapma niyetindeyim.
Esen kalın.
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:16 ----------
Erdi bey bişey soracağım konuyu inceledim kompile,Statör ve tesisatı kompile çin'e çevirdiniz,volanta okuyucda taktınız.Ancak bu tesisat ve volant 2 zamanlı motor ile uyumlumudur? 2 zamanlı motor her turda ateşler,4 zamanlı 1 turu boş geçer sonra ateşler.Bu konuda sıkıntı oldumu nasıl çözdünüz?
Açıkcası soruyu görünce bende düşündüm nasıl olduda uydu diye. :mrgreen:
Hiç bi sorun çıkmadı onda. Gayet güzel çalışıyor. Daha önceden yapılmış Jawa gördüm bikaç tane. Onlardada sorun olmadı. Motoru aldığımda Ahmet abi -Adanalı motor ustası, yardımcı olan- önce scooter statörü tak demişti. Oda Adana'da çok yapıyormuş.
Şimdi bende merak ettim niye uyuyor? Mantık olarak uymaması lazım.
Belkide uymamıştır. İki çevrimin birinde ateşliyor birinde ateşlemiyordur. Ama öyle olsa belli olurdu.
KTM250
16 Ağustos 2017, 22:46
Evet o zman bu motor turun birinde ateşlemiyor yani %50 güç kaybı bunun yanında fazladan benzin yakıyor. Buji kablosunu çıkartıp bakın,bujiyi söküp tornavida veya bir çubuk yardımı ile üst noktayı tespit edip ateşlemeyi görebilirsiniz.
Volantın üstündeki okuyucuyu tetikleyen çıkıntılı parçanın tam karşısına aynısından takılsa sorun varsada çözülebilirmi? Denemek lazım:) Elinize sağlık
Ekarademir
17 Ağustos 2017, 07:17
Ahmet abiye sormuştum. Mesajını alta kopyalayayım. :D
Alakası yok 4 zamanlı motorda 2 zamanlı da her turda ateşleme alır dahası bütğn motorlar 4 zamanlıdır
Ekarademir
22 Ağustos 2017, 22:48
Motora bir süredir rahat rahat biniyorum. Ufak tefek yağ kaçaklarını görmezden geliyorum.
Birşeyler yaptım ama onlarıda vakit bulunca ekleyeceğim inşallah.
Duramadım yine birşeyler sipariş ettim. Onlarda gelsinde konuya devam edeceğim inşallah.
Karbüratör memesi 90lıktı. Biraz büyüğünü taktım diye yazmıştım. Geçen kurcalarken kırdım. Geri 90lığı taktım. Çekişi düştü gibi. Birde 6000 devir üstüne çıkamıyor patırtı yapıyor.
118lik meme sipariş ettim. O gelince birde onunla deneyeyim bakalım.
Başka neyden olabilir? Fikri olan varmı?
Ekarademir
30 Ağustos 2017, 20:35
118lik meme taktım motor rölanti harici gaz yemedi boğuldu. Bende geri 90lığı taktım.
Gidişinde bi sıkıntı kalmadı. Yağ ve benzin kaçağınıda hallettim. 6000 deviri geçmiyor o sıkıntım var sadece.
Km halatıda bulabildim. 3. vitesde 80i rahat yapıyor. Sonra biraz zor hızlanıyor motor.
Kalkışta beni taksi geçti geçen. O zoruma gitti. Daha atik yapmam lazım motoru. :mrgreen:
MZ grubunda birini bulup sormuştum. Oda salyangoz eksoz tavsiye etti. Bu konuda birşey diyeceği olan var mı?
Birde pistona klepe yap dedi. O nasıl birşey bilmiyorum tornacıda yapılacak dedi. Cross motorlarda klepe olur performansı etkiler dedi. Bilgisi olan var mı?
Resim koymayınca yazan olmuyor. Bi resim koyayımda bari cevap yazın. :mrgreen:
Garson bana bir çay. Kurdada yağlı benzin. :mrgreen:
https://scontent-frt3-2.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/21150016_1313040792140412_6001968362325563477_n.jp g?oh=3b341b29c10909683b348aa4114314c1&oe=5A2204A7
TamGazDevam
02 Eylül 2017, 13:49
Klepe yaptır dediği klepej çektirmekten bahsediyo sanırım arkadaş, sizin o taraflarda bunu yapan usta var mı bilmem ama mersinde Süleyman Keleş diye bi usta var, mz ustası. Facebooktan bulabilirsin, arkadaş listesinde yer kaldıysa ekle onu iletişime geç :)
yürekçe
02 Eylül 2017, 14:13
Klepe yaptır dediği klepej çektirmekten bahsediyo sanırım arkadaş, sizin o taraflarda bunu yapan usta var mı bilmem ama mersinde Süleyman Keleş diye bi usta var, mz ustası. Facebooktan bulabilirsin, arkadaş listesinde yer kaldıysa ekle onu iletişime geç :)
Mersinde isi olan varsa yardimci olurum.
Neredeymis bu suleyman usta?
Ekarademir
02 Eylül 2017, 14:59
O nasıl oluyor ? Burdada yaptırabilirim nasıl yapıldığını bilsem
TamGazDevam
02 Eylül 2017, 15:28
O nasıl oluyor ? Burdada yaptırabilirim nasıl yapıldığını bilsem
Pistonun hareket ettiği bölge de kısmı çizikler oluşmuş muhtemelen, bu çiziklerde sağlıklı çalışmamasına neden oluyor.
İki zamanlı motosikletlere gömlek çakılma yani rektefe işlemi ile hallolur mu bilmiyorum. Yuvayı genişletecekler haliyle pistonu da büyütmek gerekiyo. Ki zaten mz'in pistonu kocaman bi şey, bu işin piri süleyman usta.
bahsettiğim işlem şu, https://www.youtube.com/watch?v=Glz_adQS8h4&t=5s
vBulletin v4.2.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by
vBSEO