PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Motosiklet Tavsiyesi ve Bazı Sorular



Ekarademir
25 Mayıs 2017, 21:07
Merhabalar.

Başlığı inşallah doğru yere açmışımdır.

Bir süre önce hem biraz tecrübe olsun hemde acemiliği atayım diye Zonghsen 200gy almıştım.

Her haftasonu şehir dışına çıkıyorum ve bu motor küçük geliyor. 200 cc motor sonuçta. Geçen hafta Aksaray'dan Konya'ya gittim. Rüzgar vardı 80i geçmedi. Kamyonlar beni sollayınca da büyütmeye karar verdim. :) Rüzgar yokken bile 100 ancak yapıyor. Ve baya yoruyor. Dayak yemiş gibi oldum.

Aklımdaki motor enduro. Diğerlerinde pek gözüm yok. Fazla bi bütçe de yok. Zonghseni satarsam 5. Birde Otoser var onuda satarsam 10-11 olur bütçe. Daha fazla arttıramam iki vasıtamı satıp tek vasıta yapacağım. :)

Biraz araştırma yaptım. KLE500, F650, XL600 Transalp, XT600 gözüme çarpan modeller. Hepside güzel bana hitap ediyor. (Başka bu tip ucuz yollu enduro varsa tavsiye alabilirim)

Mesela İstanbul'da 4500e 92 model Transalp var. Onu alma niyetim var. Yada XT600 var Balıkesir'de. Oda 4600dü sanırım.

Bu saydığım motorlardan hangisini tavsiye edersiniz?

Artıları eksileri nelerdir?

Aslında en çok gönlüme yatan Transalp. Onunda yakıtı malum. Yakıt düşürülebilir mi? (Mesela jawalarda karbüratör deliğine tel sokuluyor, ruslarda cg karbüratörü takılıyor.)

Bu modellerin parça bulunabilirliği nasıldır? Parça fiyatları nasıldır?

Tamir işi elimden gelir. Mekanik kısmı sorun değil. Ama elektronik işinden hiç anlamıyorum ve Aksaray'da motosiklet elektiriğine bakan usta yok.

Günlerdir bunları düşünüyorum. Ve işi bilenlerin tavsiyesine yol göstermesine ihtiyacım var.

Eski model olması önemli değil. Eski olanın arızası az olur. Kaba düzen araç. Mesela 92 ve 93 model kamyonum var. At arabası gibi. Konfor yok sırf mekanik. Ama arıza açmıyor. Yeni modellerde sürekli bi beyin arızası vs vs. Lüks çoğaldıkça arıza çoğalır. O yüzden eskiyi severim. Tamirinide kendim yaparım.

Yine niyetim eski alıp toplamak. Forumda önceki konularımdan beni bilen biliyordur toplama işini hallederim. Ama mühim olan yedek parça bulunabilirliği ve fiyatları. Yada uydurma yapılıp yapılamayacağı.

Biraz dağınık oldu konu. İşte günlerdir bunları düşünüyorum anlayın düşüncelerim dağınıklığını. :mrgreen:

Esen kalın.

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:01 ----------

Hiç fikri olan yok mu ?:silent:

yusufkalaz
25 Mayıs 2017, 21:21
Size benim tecrübem yetmez ama en azından konu güncel kalsın.☺

Macit250
25 Mayıs 2017, 21:32
Hocam fiyat aralığınız çok uygun olmayan bir yerde.Beraber gezdiğimiz arkadaşımda xl600 kullanıyor.Eski model ama temiz.Dağ tepe geziyoruz bir sıkıntısını görmedim.Yanlız bana göre çok ağır geldi.Tecrübe edinene kadar dikkatli olmak lazım.Temizide ne şekilde bulunur şans işi.

Madem yolculuk yapmayı seviyorsunuz.11 12 aralığında temiz 250 cc birşeyler bakmanız daha iyi olur.En azından parça bulunabilirliği ,kolay sürüş standard 120 130 kms modellere bakın derim.

Ben şahsen 10 11 verecek olsam cbr 250 kawasaki 250 r tercih ederdim.Dik sürüşe yakın olması sizi uzun yolda üzmeyeceği kanısındayım.
Bir ara takasla pulsar geldi bana 1 sene eşeğe biner gibi bindim .Dağ tepe ,uzun yol bir kere yolda bırakmadı.Okadar zorladım ki motosikleti ,elimde kalacak bu diye diye 1 sene kullandım.Satarkende expere soktuk bir kuruş masrafı çıkmadı.
Bu fiyat aralığında ya piyango çekeceksiniz yada 3 4 bin daha bulup temiz bir xt600 felan bulacaksınız.Kimse 8 10 bine temiz 600 cc makine satmaz .illaki bir masrafı vs olacaktır.

Mondial rx nasıl makinedir bilemem ,yakından bakınca şekli şemali güzel.Mondial servisleri her şehirde mevcut.Bir süre para biriktirene kadar sizi idare edebilir belki.8-9 bine kadar düşmüş az km olanları.Forumları okuyup eksi artı yönlerine bakın derim.

Son olarak bu paraya enduroyu geçin hocam,temiz bir cbr 250 alın mis gibi senelerce binin.Yada alım gücü var ise 3 5 bin kredi çekin .0 yada az km bir 250 cc alıp yolunuza devam edin derim

Ekarademir
25 Mayıs 2017, 21:39
200cc kullanıyorum ve bıktım işin açığı. En az bi 500 cc olmalı. Yahu kamyon sollayacağım. Solunda ağır ağır gidiyorum. Tam önüne geçeceğim bi rüzgar çarpıyor sağa sola yalpalıyorum. Gaza dokununca çabucak geçebilmeliyim. Biraz seri olmalı yani.

Zaten kamyon şöförüyüm 60-70 sürat ile günlerimi geçiriyorum. Bari motosiklette o sıkıntıyı çekmeyeyim. :mrgreen:

Masraf çıkacak zaten onun farkındayım. Mesela motorun rektefe ne kadar tutar? İşçilik hariç. Bu tip bi motorun silindir vs kaç para tutar?

Bugün spada x fire 200 ccye bindim. Denemek için. Sıfır motosiklet 6500e verecek. Ama sürünce hoşuma gitmedi açıkcası. Alışmışım geniş geniş binmeye. Çok dar geldi o motosiklet. Yani geniş ağır bi enduroda rahat edebiliyorum.

Macit250
25 Mayıs 2017, 22:48
Şöyle düşünün atıyorum aldınız bir sebebden krank kırdınız.Mikron ölçümle takılan krankı bulabilecekmisiniz.Sıfırını bulamayacaksınız emin olun ,buldunuz diyelim 1 ay da gelse ,1 ayda motosiklet yatsa sezon zehir oldu.
Başka bir büyük sıkıntı çıktı,etrafınızda tamirci eş dost yoksa.Götür başka ile nakliye vs derken kanser sebebi.
Eski motosikletin en büyük sıkıntıları elektrik tesisatı,20 senelik motosikletin olabilecek en ufak elektrik sıkıntısında durmadan şase yapması motorun çalışmaması.Yolda elektrik gidince olabilecek kazalar.

Ben eskiye yönelecek olsam en kötü senaryoyu düşünürüm.Sonuçda paranız olsa eskiye binmezsiniz.
Siz bilmezsiniz belki bu forumda mamba09 nickli arkadaşla benim başımdan bir krank olayı geçti.Onun 2003 model japonu krankdan yattı dünya masraf yaptı.Benim 2006 japon krank dan bana 2 sezon önce 2800 tl masraf açtı.
Parayı düşünmedim ama ben ona uyacak krankı bulup taktırana kadar 2.5 ay bekledim.

Eski o yüzden sıkıntılı.Çok çok bilindik biriyse alın derim.Ama ilana kanıpda şehirler arası yolu tepip boşuna gitmeyin .O yüzden yeni olsun 250 cc olsun .

Eğer çok çok agresif kullanmayacağım derseniz sizin ilacınız cbf 500 yada temiz er 5 olur.Yada scooter severim uzun yoldada gitsin derseniz kymco 500 i r ilaç gibi olur.Scoter diye düşünmeyin hem rahat hemde 500 cc .Piaggo x9 bindim katır gibi gidiyordu alet uzun yolda.


İşiniz zor Allah kolaylık versin .sıralamanız eski japon yada daha yeni kore şeklinde gitsin.Çinli ucuz vs ben önermiyorum kesinlikle.binenede saygı duyarım ama zevk meselesi

whitedeamon
25 Mayıs 2017, 23:14
O fiyata tnt bulabilrsiniz.Bende arkadaşlara katılıyorum.Güncel motorun hatalarıda güncel olur.Ee malum devir internet devri sorun oldumu anında çözümde bulunuyor.Hem parça bulunurluğu açısından daha rahat olursunuz.

Ekarademir
26 Mayıs 2017, 16:41
Yorumlarınız için sağolun. Macera peşinde olmayayım en iyisi. Çin malınıda sevmiyorum.

Alem buysa kral jawa diyorum :D bi jawa bakayım bari. 250 cc alıp bobber yapabilirim. Yada style bulup enduro yapabilirim. Bakalıö hayırlısı.

DKN
26 Mayıs 2017, 17:12
otosere nasıl kıyacaksınız :pale:

zangiff
26 Mayıs 2017, 17:41
Cbr 250 dene zaten sport touring makine rahat rahat sürersin.

Ari Gold
26 Mayıs 2017, 19:21
Cbr 250 sport touring değil enduro cruiser. Yanlış bilgi vermeyelim

Ekarademir
26 Mayıs 2017, 23:09
otosere nasıl kıyacaksınız :pale:

Kıyamıyorum zaten sorun orda. Geçen birine sattım. Adama teslim edecektim. Sabah evin arkasında gözgöze geldik otoserle. Biraz bakıştık. Adamı aradım vazgeçtim dedim :D

O tip motorları sevmiyorum. Kararımıda verdim gibi. Ya jawa alacağım yada bu zonghsene jawa motoru koyup custom bi enduro yapacağım.

KawaZ300
26 Mayıs 2017, 23:16
hocam sıkıntı 200cc de değil zonsghen de çin motorlarının geneli öyle 200 cc nin hakkını veremiyor beygirde tork da ççok az kalıyor ama bi japon dene almadan önce farkları gör yeterli olur bence sana 250 cc japon veya çinli olmayan

Ekarademir
27 Mayıs 2017, 18:56
İnternette biraz araştırdım. Cross motora jawa yada mz motoru koyanlar var. Ve canavar gibi birşey çıkmış ortaya. Bende öyle birşey düşünüyorum. Bi motor buldum Niğde'de. Adamla anlaşırsak yarın alacağım. MZ çalışır yürür evraksız. 450 lira yazmış. Motoru söküp buna takarım. Sökmüşken komple elden geçirip sağlam bi modifiye yaparım. Kimsede olmayan endurom olur. :mrgreen: Oldum olası sevmişimdir iki zamanlıyı.

yusufkalaz
27 Mayıs 2017, 19:15
İnternette biraz araştırdım. Cross motora jawa yada mz motoru koyanlar var. Ve canavar gibi birşey çıkmış ortaya. Bende öyle birşey düşünüyorum. Bi motor buldum Niğde'de. Adamla anlaşırsak yarın alacağım. MZ çalışır yürür evraksız. 450 lira yazmış. Motoru söküp buna takarım. Sökmüşken komple elden geçirip sağlam bi modifiye yaparım. Kimsede olmayan endurom olur. :mrgreen: Oldum olası sevmişimdir iki zamanlıyı.

Bunun devamını bekliyorum,Ne çıkıcak meydana acaba :P

Ekarademir
27 Mayıs 2017, 19:44
Forumun kendin yap kısmını takipte kal o zaman :mrgreen:

Dilara ÖZTÜR
27 Mayıs 2017, 20:22
Merhaba arkadaşlar.
15,000 TL civarı SüperSport bakıyorum. önerileriniz nelerdir ?

(SüperSport deneyimim var)

zangiff
27 Mayıs 2017, 20:25
Merhaba arkadaşlar.
15,000 TL civarı SüperSport bakıyorum. önerileriniz nelerdir ?

(SüperSport deneyimim var)

Az daha kou enduro al.

matrax33
27 Mayıs 2017, 23:43
eski alıp toplamak diye bişey yok. Bu eski motorlar ayarı bi kaçtı mı tekrar randuman tutturamazsın. örnek vereyim motorda bi öksürme baş gösterir bloğuna kadar parçalarsın piston segman egzantirik subap üst kapak ne varsa yenilersin sorun çözülmez. eski motor alınmaz demiyorum. Ama senin tecrübesizliğinde birisi eski model motor alması başına bela alması demek. Çok temiz fazla kurcalanmamış kıl kuyruk kullanıcı biri olmadıkça gidip bu 92 model motor almak, veya bilmediğin bir 92 model çift silindirli 600 lük 750 lik motor almak başına bela almak demek.

Ekarademir
29 Mayıs 2017, 00:25
eski alıp toplamak diye bişey yok. Bu eski motorlar ayarı bi kaçtı mı tekrar randuman tutturamazsın. örnek vereyim motorda bi öksürme baş gösterir bloğuna kadar parçalarsın piston segman egzantirik subap üst kapak ne varsa yenilersin sorun çözülmez. eski motor alınmaz demiyorum. Ama senin tecrübesizliğinde birisi eski model motor alması başına bela alması demek. Çok temiz fazla kurcalanmamış kıl kuyruk kullanıcı biri olmadıkça gidip bu 92 model motor almak, veya bilmediğin bir 92 model çift silindirli 600 lük 750 lik motor almak başına bela almak demek.

İki defa kamyon topladım ve kullanıyorum şükür bi sıkıntısı yok. Birde tripörtör topladım oda sorunsuz. Ama demek ki motorsiklette durum farklı. En azından dört zamanlı motosiklette durum farklı. İki zamanlıda kendime güvenirim.

Maceradan uzak durmak en iyisi. Mz yada Jawa arıyorum bakalım. Kafama yatan birşey olursa iyi bi makina çıkaracağım inşallah.

matrax33
29 Mayıs 2017, 01:08
kamyonlar dizel araçlar ve düşük devirde çalışırlar.

motorlar farklı. eski motorlar daha da farklı. karbüratrü ayara gelmez. bloklar 50 kere açılıp kapanmıştır hava alırlar sittin sene çözemessin sorunu. üst kapak 50 kere işlem görmüştür siboplar kaçırır. yenisini bulmak zor olur bulsan 2 büklüm fiyatı vardır.

silindir çakma gömlektir pistonla uyuşmaz sen 2. el aldığın için bilmezsin motor hararetten kurtulmaz. egzantirik mili aşınmıştır rolanti ayar tutmaz. varda var say say bitmez.

eskisini alıp tüm bunları düzelttirmeye kalksan harcadığın zaman-para seni motor binmeye tövbe ettirir.

Ekarademir
29 Mayıs 2017, 01:11
Tamam tamam bi daha aklıma bile getirmem öyle motosikletleri :mrgreen: