rinustalarin
23 Mayıs 2017, 11:28
Merhabalar.
30 yaşta başlangıç için alınabilecek en makul makine olduğunu düşündüğüm bu "şirin" cihaz ile gül gibi geçinip gidiyoruz. Tüketiminden şikayetçi olsam da (Çeşme otobanında min 120 çoğunlukla 140 civarı gidersen ne olmasını bekliyordun ki) şehir içinde rahatça dolaşıyorum. Tüketimi de makul agresiflikte 3.5-4.0 arası 100 km'de. Egzozu da değiştirmeyi düşünmemeye başladım. Biraz ölü bir sesi var ancak ben alıştım artık hoşuma gidiyor.
Motosikletlerin kalkışta ne kadar hızlı olduğunu bilmeyen 2 litre dizel ya da benzinli BMW'ler ile oldukça eğlendiğimi söylemeden edemeyeceğim.
Geçen gün fırtınalı çeşme otoyolunda 5-6 saniye 172'ye kadar çıktım. Gösterge 173 olur olmaz da devir ışığı yandı. Çabuk çabuk ancak acele de etmeden (:)) gazı kesip seyir hızıma geri döndüm. Bilemiyorum daha yüksek hızları gören oldu mu. Ben tamamen düz ve eğimsiz bir yolda yaptım bunu. fırtına olmasa 175 belki 176'ya çıkılabileceğini düşünüyorum. Lastikte stok lastik. Rosso filan takmadım. Nasıl olsa yağmurda kullanmıyorum, yaz da geldi, virajlarda abartarak yatayım gibi bir derdim de yok (ya dur zaten daha kaç km'lik adamsın derler adama). Yeni alacak birileri okuyorsa bunu, yeni başlayan için hele hele yağmurlar artık bir kaç aylığına tatile çıkacakken, durduk yere 1000 tl'ye yakın bir ek masraf çıkartıp rosso falan lastik oldukça lüks. Ama lastik özellikle panik frende fena kayıyor. Bunu da bilin. Ancak dozajında agresiflikler, 30-40 derecelik viraj yatışlarında falan kayan da bir lastik değil. Hatta ısınmamış halde bile kuru zeminde gayet de direniyor lastik yoldan kopmamak için. Elbette çok tecrübelilere naylon geliyor bu lastik, ancak bu motoru da ona takılacak tecrübe sahibi kaç kişi satın alır (ne bileyim mt-07 falan dururken ya da xsr 700---inşallah bir sonraki motorum olur) orasını bilemem.
Hatta geçen gün, sinirlendiğim bir şöföre dönel kavşakta yatık konumda değilken şöyle bir egzoz sesi dinleteyim dedim debriyajı çekerek, tabi bu işlemin sonunda debriyajı erken ve sert bırakınca, arka teker aldığı güçle önce sağa, sonra sola doğru muhteşem bir muntazamlıkta kaydı. Hani birine şov yapayım diye çalışıp yapmaya kalksam, muhtemelen asfalt ile yakın dostluklar kurardım. Ancak bu kaymasıyla ünlü irc lastikler, orada bana heyecan dolu 2 saniye yaşattı. Ha ilk gün daha mum tabaka üstünde yeni yağan yağmurda yaşattığı tecrübe o kadar da hoş değildi, ancak motorun viraj içinde (ki o gün gayet de sakin kullanıyordum. aslında kayma tehlikeli bile değildi ancak toplam motor tecrübemin 50. km'si bile değildi. O kayışla düşerim sanıp panik yaptım) kaydığı ilk ve son an oldu. Fazla zorladığımı söyleyemem ancak kendi kabiliyet sınırlarım içerisinde de ne yaparsam yapayım, bir şekilde çizgisini tutturdu hep kaymadan.
Otoyol tecrübesi tahmin edileceği üzere çok keyifli değil. fırtınalı havada ya 90 ile gideceksin, ya da min. 120 civarı olmak kaydıyla 130-140. arada kalan hızlarda sanki arkadan birileri motoru toynaklıyormuş hissiyatı veriyor, tedirgin oluyor insan.
Maksimum hıza geri dönecek olursak. Mümkün olmadığını bilsem de bir arkadaşın arkadaşı r25 ile 205 gibi bir hız gördüğünü iddia etti, ancak benim bildiğim 180 civarlarında r25'in ulaşabileceği maksimum hız. Mt-25 de 174-176 falan. Sizlerin tecrübeleri ne oldu? Anlatsın vakti olan. Bir de egzozu değiştirmeyi düşünmüyorum dedim ama... Uygun fiyata tüketimi artırmayacak ufak bir dokunuş mevcut mu? Zaten az yakmıyor, daha da fazla yakmasıyla uğraşmayalım.
Sağlıcakla
30 yaşta başlangıç için alınabilecek en makul makine olduğunu düşündüğüm bu "şirin" cihaz ile gül gibi geçinip gidiyoruz. Tüketiminden şikayetçi olsam da (Çeşme otobanında min 120 çoğunlukla 140 civarı gidersen ne olmasını bekliyordun ki) şehir içinde rahatça dolaşıyorum. Tüketimi de makul agresiflikte 3.5-4.0 arası 100 km'de. Egzozu da değiştirmeyi düşünmemeye başladım. Biraz ölü bir sesi var ancak ben alıştım artık hoşuma gidiyor.
Motosikletlerin kalkışta ne kadar hızlı olduğunu bilmeyen 2 litre dizel ya da benzinli BMW'ler ile oldukça eğlendiğimi söylemeden edemeyeceğim.
Geçen gün fırtınalı çeşme otoyolunda 5-6 saniye 172'ye kadar çıktım. Gösterge 173 olur olmaz da devir ışığı yandı. Çabuk çabuk ancak acele de etmeden (:)) gazı kesip seyir hızıma geri döndüm. Bilemiyorum daha yüksek hızları gören oldu mu. Ben tamamen düz ve eğimsiz bir yolda yaptım bunu. fırtına olmasa 175 belki 176'ya çıkılabileceğini düşünüyorum. Lastikte stok lastik. Rosso filan takmadım. Nasıl olsa yağmurda kullanmıyorum, yaz da geldi, virajlarda abartarak yatayım gibi bir derdim de yok (ya dur zaten daha kaç km'lik adamsın derler adama). Yeni alacak birileri okuyorsa bunu, yeni başlayan için hele hele yağmurlar artık bir kaç aylığına tatile çıkacakken, durduk yere 1000 tl'ye yakın bir ek masraf çıkartıp rosso falan lastik oldukça lüks. Ama lastik özellikle panik frende fena kayıyor. Bunu da bilin. Ancak dozajında agresiflikler, 30-40 derecelik viraj yatışlarında falan kayan da bir lastik değil. Hatta ısınmamış halde bile kuru zeminde gayet de direniyor lastik yoldan kopmamak için. Elbette çok tecrübelilere naylon geliyor bu lastik, ancak bu motoru da ona takılacak tecrübe sahibi kaç kişi satın alır (ne bileyim mt-07 falan dururken ya da xsr 700---inşallah bir sonraki motorum olur) orasını bilemem.
Hatta geçen gün, sinirlendiğim bir şöföre dönel kavşakta yatık konumda değilken şöyle bir egzoz sesi dinleteyim dedim debriyajı çekerek, tabi bu işlemin sonunda debriyajı erken ve sert bırakınca, arka teker aldığı güçle önce sağa, sonra sola doğru muhteşem bir muntazamlıkta kaydı. Hani birine şov yapayım diye çalışıp yapmaya kalksam, muhtemelen asfalt ile yakın dostluklar kurardım. Ancak bu kaymasıyla ünlü irc lastikler, orada bana heyecan dolu 2 saniye yaşattı. Ha ilk gün daha mum tabaka üstünde yeni yağan yağmurda yaşattığı tecrübe o kadar da hoş değildi, ancak motorun viraj içinde (ki o gün gayet de sakin kullanıyordum. aslında kayma tehlikeli bile değildi ancak toplam motor tecrübemin 50. km'si bile değildi. O kayışla düşerim sanıp panik yaptım) kaydığı ilk ve son an oldu. Fazla zorladığımı söyleyemem ancak kendi kabiliyet sınırlarım içerisinde de ne yaparsam yapayım, bir şekilde çizgisini tutturdu hep kaymadan.
Otoyol tecrübesi tahmin edileceği üzere çok keyifli değil. fırtınalı havada ya 90 ile gideceksin, ya da min. 120 civarı olmak kaydıyla 130-140. arada kalan hızlarda sanki arkadan birileri motoru toynaklıyormuş hissiyatı veriyor, tedirgin oluyor insan.
Maksimum hıza geri dönecek olursak. Mümkün olmadığını bilsem de bir arkadaşın arkadaşı r25 ile 205 gibi bir hız gördüğünü iddia etti, ancak benim bildiğim 180 civarlarında r25'in ulaşabileceği maksimum hız. Mt-25 de 174-176 falan. Sizlerin tecrübeleri ne oldu? Anlatsın vakti olan. Bir de egzozu değiştirmeyi düşünmüyorum dedim ama... Uygun fiyata tüketimi artırmayacak ufak bir dokunuş mevcut mu? Zaten az yakmıyor, daha da fazla yakmasıyla uğraşmayalım.
Sağlıcakla