PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Mt-25 Tecrübelerim 2300 km, maksimum hız, tüketim, sorunlar



rinustalarin
23 Mayıs 2017, 11:28
Merhabalar.

30 yaşta başlangıç için alınabilecek en makul makine olduğunu düşündüğüm bu "şirin" cihaz ile gül gibi geçinip gidiyoruz. Tüketiminden şikayetçi olsam da (Çeşme otobanında min 120 çoğunlukla 140 civarı gidersen ne olmasını bekliyordun ki) şehir içinde rahatça dolaşıyorum. Tüketimi de makul agresiflikte 3.5-4.0 arası 100 km'de. Egzozu da değiştirmeyi düşünmemeye başladım. Biraz ölü bir sesi var ancak ben alıştım artık hoşuma gidiyor.

Motosikletlerin kalkışta ne kadar hızlı olduğunu bilmeyen 2 litre dizel ya da benzinli BMW'ler ile oldukça eğlendiğimi söylemeden edemeyeceğim.

Geçen gün fırtınalı çeşme otoyolunda 5-6 saniye 172'ye kadar çıktım. Gösterge 173 olur olmaz da devir ışığı yandı. Çabuk çabuk ancak acele de etmeden (:)) gazı kesip seyir hızıma geri döndüm. Bilemiyorum daha yüksek hızları gören oldu mu. Ben tamamen düz ve eğimsiz bir yolda yaptım bunu. fırtına olmasa 175 belki 176'ya çıkılabileceğini düşünüyorum. Lastikte stok lastik. Rosso filan takmadım. Nasıl olsa yağmurda kullanmıyorum, yaz da geldi, virajlarda abartarak yatayım gibi bir derdim de yok (ya dur zaten daha kaç km'lik adamsın derler adama). Yeni alacak birileri okuyorsa bunu, yeni başlayan için hele hele yağmurlar artık bir kaç aylığına tatile çıkacakken, durduk yere 1000 tl'ye yakın bir ek masraf çıkartıp rosso falan lastik oldukça lüks. Ama lastik özellikle panik frende fena kayıyor. Bunu da bilin. Ancak dozajında agresiflikler, 30-40 derecelik viraj yatışlarında falan kayan da bir lastik değil. Hatta ısınmamış halde bile kuru zeminde gayet de direniyor lastik yoldan kopmamak için. Elbette çok tecrübelilere naylon geliyor bu lastik, ancak bu motoru da ona takılacak tecrübe sahibi kaç kişi satın alır (ne bileyim mt-07 falan dururken ya da xsr 700---inşallah bir sonraki motorum olur) orasını bilemem.

Hatta geçen gün, sinirlendiğim bir şöföre dönel kavşakta yatık konumda değilken şöyle bir egzoz sesi dinleteyim dedim debriyajı çekerek, tabi bu işlemin sonunda debriyajı erken ve sert bırakınca, arka teker aldığı güçle önce sağa, sonra sola doğru muhteşem bir muntazamlıkta kaydı. Hani birine şov yapayım diye çalışıp yapmaya kalksam, muhtemelen asfalt ile yakın dostluklar kurardım. Ancak bu kaymasıyla ünlü irc lastikler, orada bana heyecan dolu 2 saniye yaşattı. Ha ilk gün daha mum tabaka üstünde yeni yağan yağmurda yaşattığı tecrübe o kadar da hoş değildi, ancak motorun viraj içinde (ki o gün gayet de sakin kullanıyordum. aslında kayma tehlikeli bile değildi ancak toplam motor tecrübemin 50. km'si bile değildi. O kayışla düşerim sanıp panik yaptım) kaydığı ilk ve son an oldu. Fazla zorladığımı söyleyemem ancak kendi kabiliyet sınırlarım içerisinde de ne yaparsam yapayım, bir şekilde çizgisini tutturdu hep kaymadan.

Otoyol tecrübesi tahmin edileceği üzere çok keyifli değil. fırtınalı havada ya 90 ile gideceksin, ya da min. 120 civarı olmak kaydıyla 130-140. arada kalan hızlarda sanki arkadan birileri motoru toynaklıyormuş hissiyatı veriyor, tedirgin oluyor insan.

Maksimum hıza geri dönecek olursak. Mümkün olmadığını bilsem de bir arkadaşın arkadaşı r25 ile 205 gibi bir hız gördüğünü iddia etti, ancak benim bildiğim 180 civarlarında r25'in ulaşabileceği maksimum hız. Mt-25 de 174-176 falan. Sizlerin tecrübeleri ne oldu? Anlatsın vakti olan. Bir de egzozu değiştirmeyi düşünmüyorum dedim ama... Uygun fiyata tüketimi artırmayacak ufak bir dokunuş mevcut mu? Zaten az yakmıyor, daha da fazla yakmasıyla uğraşmayalım.

Sağlıcakla

MoKo777
23 Mayıs 2017, 11:39
9.000 km kullanıp sattım. Yakıt ortalamam 3.8 lt idi.(Agresif sürmüyorum ve genelde otoyolda 110 km hızla gidiyorum.) Max hız olarak eğimli yolda 174 görmüştüm. Gerçekten çok keyifli motor severek kullandım. Bagajsızlık problemi ve artçı ile sürüşün rahat olmaması sebebiyle sattım iron max aldım pişman değilim :)

hokahey
23 Mayıs 2017, 11:53
güzel bir yazı olmuş.

rinustalarin
23 Mayıs 2017, 14:37
güzel bir yazı olmuş.

Dilimiz döndüğünce :)

Esas mt-25 başlığı çok karışık bir hal almış. Ondan böyle ayrı yazayım dedim. Gören olur, yazan olur diye.

Salurbey
23 Mayıs 2017, 15:06
R25 kullandım 16 bin km,çok güzel motor. Şikayetim sadece geri çağırmalardı. Sürüşü,gidişi,görünüşü hepsi başarılı. Ayrıca 2. elde satmam abartısız 1 saatimi almadı. 14.750 ye verdim merak edenlere.

Makul Rider
23 Mayıs 2017, 19:39
Selamlar
Ben de yaklaşık 1 ay önce MT 25 aldım. Daha önce bir yıl pcx 125, bir yıl da cbr 250 kullandım. Motorsikletimi ikinci el 2400 km de aldım. Henüz 500 km yaptım. Sizin vasıtanızla ben de izlenimlerimi paylaşayım.
Öncelikle gaz tepkisi çok hoşuma gitti. Yüksek devirlerde gaz açmaya devam ettiğimde anında tepki almak yüzümde anlamsız bir tebessüme sebep oldu. Max hız gibi bir merakım yok ama ben de sizin gibi rüzgarlı havada 170 gördüm. 120 - 140 lı hızlarda seyretmek bu motorla çok uygun.
Rosso 2 lastikler mevcut. Henüz kötü bir tecrübem olmadı onlarla ilgili. Gayet memnunum.
Oturuş pozisyonu cbr ye göre biraz daha dik ve daha rahat. Yine de gidon yükseltme olayı kafamı kurcalıyor.
Pek dikkat etmedim ama 4 litre civarlarında yakıyor. Zaten kapattım o göstergeyi. Gözüm çok takılıyor :)
Bayraklı Yükseliş Honda servisinden çok memnundum. İz-moto ortamı biraz soğuk geldi.Servisten race blue radyatör koruma istedim. Beklemedeyim. Spor ön cam konusunda kararsızım. Serviste o biraz pahalı(orjinal ve 500 küsur TL), internette 120 tl civarında bulunabiliyor.
Sonuç olarak motorsikletimden memnunum. Hedefim bir yıl da bunu kullanıp seneye bu zamanlar değiştirmek(Duke 390 mı alsam)
Cümleten hayırlı akşamlar...

Macit250
23 Mayıs 2017, 21:07
Aynı pokun grisi de bende var. Ben biraz agresif kullanıyorum. Çünkü çok basit kullanımı var. Motor beni gezdiriyor kendi gidiyormuş gibi geliyor. Çok rahat ve cc ye göre fazla agresif. Daha önce 500 cc naked vardı. Bakıyorumda eksi yönü yok. 2.3. Viteslerin üst devirlerini seviyorum. Çıldırıyor resmen gideceğim diye.
Lastiklere güveniyorum rosso2 var. Genelde otoban seyirim 140 160 arası. Virajlarda şansımıda zorlayıp yatıyorum fazlaca. Çok nadir arka tekerde kaymayı hissediyorum. Ufakdan yusufcuklar uçuşuyor. Rossolar da mantıklı olarak ısınmadığında kayıyor. Bu ara yağmur çok yağıyor.şakır şakır yağmurdada basıyorum bana ıslak zeminde korku yaratmadı.
Bence gidişi iyi, iyi gidişin yakıtıda iyi ama pek umursamıyorum.
Zaten her gün gezemediğim için işten güçten, izin günümde 50 tl lik benzin yakmış umrumda değil açıkcası.
6-7 litrede dolaşsamda mutluyum. Ne farklı bir ses şıkırtı vızırtı hiç birşey yok.

Son hızı hep denesemde stabili tutturamadım. Hava kötü eskişehirde. Çok rüzgar var, ön cam olmasına rağmen 172 - 174 görebildim. Redline girmedi ama motorda gitmedi. Rüzgar el vermedi malesef

whitedeamon
23 Mayıs 2017, 21:50
R25 205 km mi!Abi siz naptınız o motora ya.
Sat kurtul :D

shruikan
23 Mayıs 2017, 22:12
Selamlar
Ben de yaklaşık 1 ay önce MT 25 aldım. Daha önce bir yıl pcx 125, bir yıl da cbr 250 kullandım. Motorsikletimi ikinci el 2400 km de aldım. Henüz 500 km yaptım. Sizin vasıtanızla ben de izlenimlerimi paylaşayım.
Öncelikle gaz tepkisi çok hoşuma gitti. Yüksek devirlerde gaz açmaya devam ettiğimde anında tepki almak yüzümde anlamsız bir tebessüme sebep oldu. Max hız gibi bir merakım yok ama ben de sizin gibi rüzgarlı havada 170 gördüm. 120 - 140 lı hızlarda seyretmek bu motorla çok uygun.
Rosso 2 lastikler mevcut. Henüz kötü bir tecrübem olmadı onlarla ilgili. Gayet memnunum.
Oturuş pozisyonu cbr ye göre biraz daha dik ve daha rahat. Yine de gidon yükseltme olayı kafamı kurcalıyor.
Pek dikkat etmedim ama 4 litre civarlarında yakıyor. Zaten kapattım o göstergeyi. Gözüm çok takılıyor :)
Bayraklı Yükseliş Honda servisinden çok memnundum. İz-moto ortamı biraz soğuk geldi.Servisten race blue radyatör koruma istedim. Beklemedeyim. Spor ön cam konusunda kararsızım. Serviste o biraz pahalı(orjinal ve 500 küsur TL), internette 120 tl civarında bulunabiliyor.
Sonuç olarak motorsikletimden memnunum. Hedefim bir yıl da bunu kullanıp seneye bu zamanlar değiştirmek(Duke 390 mı alsam)
Cümleten hayırlı akşamlar...


demek gücün turuncu tarafına geçme niyetin var :pl: