Orijinalini görmek için tıklayınız : Uzun mesafe Cruiser'i
tembeladam
11 Mayıs 2017, 14:49
Merhabalar gençler, üstadlar.
30 yaşını devirmiş 1.85 boyunda bir adamım. 2011 yılına kadar kullandığım bir de cbf 150'im vardı. şimdi ben bunları niye yazıyorum derseniz.
şehir içerisinde çok gezmeden genellikle hafta sonları 200 - 300 kilometreyi kesintisiz yapabileceğim, ya da 3 - 4 saat durmadan (benzin için belki) gidebileceğim bir cruiser'a ihtiyacım var.
bu saydığım şartta aslında uzun yol için touring motosiklet alınması gerektiğinin farkındayım ama serde cruiser aşkı var geçmiyor bir türlü.
işin daha çetrefilli kısmı ise benim bu cruiser'ı çoğu zaman artçı ile kullanacak olmam, sürekli bir artçı ve yükle gezebileceğim ve uzun yollara vurabileceğim bir cruiser arıyorum. haliyle rahatlık en önemli nokta. 2014 - 15 gibi kymco venox 250 alacaktım o zamanlar artçım yoktu, ama şimdi, hem venox 250'nin halini biliyorsunuz, hem de artçı ile birlikte 250 cc'lik motoru uzun yola sürmek çok hoşlandığım bir düşünce değil. kawasaki en500 düşündüklerimin arasında idi ama o da maalesef çok büyük değil(benim boyutlarımın büyük olduğu doğrudur). fiyat olarak 25 bin tl'ye kadar çıkabilirim ama beni öldürür 20 bin tl'nin altında olabilirsem çok çok mutlu olurum.
kısacası önerilerinize çok ihtiyacım var, şimdiden dört gözle bekliyorum.
tekeriniz düz bassın.
nzm75
11 Mayıs 2017, 15:31
Hocam GV 650 seni mutlu edebilir 2007 2008 model temiz bulunabiliyor oldukça iri güçlü 85 beygir makina
GV650 biraz sorunlu bir makine.
Eğer amaç uzun yolsa ve şehir içi kıvrak kullanım çok söz konusu olmayacaksa size gidecek bir vn800 bakabilirsiniz.
En500'den tam olarak cruiser hissiyatı alamama imkanınız var.
Bunun dışında marauder800 veya intruder800 modelleri artçılı kullanımda sorun yaratmayacak modeller.XVS 1100 Dragstar düşünülebilir.
anılbel
11 Mayıs 2017, 17:00
500 cc üzeri bütün kaliteli cruiserler işinizi görür.
tembeladam
12 Mayıs 2017, 15:23
nzm75, Easx, anılbel; cevaplarınız için teşekkür ederim.
anılbel'in de dediği gibi 650 üstü bir cruiser işimi görecektir, yekünde 150 kilometreyi azamide görüp 100 - 120 kilometre arası sorunsuzca götürebileceğim bir crusier süper bir şey, ama artçı ile olacağım için frenler işin içine giriyor, önde ve arkada disk fren olsun istiyorum malum şehirden çıkarken ve şehirler arası yollarda bile aşırı dikkatli motor kullanmamız gerekiyor, bu yüzden ya yüksek torklu bir makine düşünülmeli, ya da nzm75'in de dediği gibi bütün parayı yüksek beygire yatırmalı. fakat ben enjeksiyonu sevmiyorum, keza sorun çıkardığı zaman büyük baş ağrısına neden oluyor, evet daha az yakıyor evet sorun çıkarması çok olağan değil, ama karburatörlü motorlara nazaran daha çetrefilli olduğu için karburatörlü motor her zaman ilk tercihim.
Easy x, saydığım sebepler ve senin de söylediklerin yüzünden gözlerim suzukiye doğru kayıyor keza dağ yollarında o cüsseye rağmen sevilen bir motor özellikle, intruder 800'ler.
fakat saydığımız motorların hepsi sohc motorlar, cruiser'da dohc kullanarak motorları oksijen delisi yapan bir firma yok sanırım?
diablof
12 Mayıs 2017, 15:32
güzel temiz kullanılmış bir r 80 gs. malum sitede var ilanlar. enjeksiyon sevmiyorum demişsin. oynar durursun karbüratörüyle de:)
dünya turu yap istersen.
temiz kullanılmış nc 750 ile de şahsen çok uzun yol yapabilirsin kesintisiz rahat rahat.
tenere yine bu iş için üretilmiş makinalardan. ama nc gibi enjeksiyonlu bu makinalar.
malum site de enduro yada touring diye aratırsan bir çok seçenek çıkacaktır karşına. önce biraz motor belirle istersen piyasasına bak. sonra marka model sorarsan daha bilgilendirici cevaplar üstadlar tarafından gelecektir.
kolay gelsin.
natila
12 Mayıs 2017, 15:42
20000 e temiz dragstar650 veya shadow750 yapıştırabilirsiniz
Omerburak
12 Mayıs 2017, 17:10
Honda shadow 750 uzun yol için birebir az yakar. Geçen hafta perşembe günü ufak bir abant turu yaptım toplam 580 km de 23 litre benzin yaktı , ortalama km de 20 kuruş :)
HAZZILHAR
12 Mayıs 2017, 17:11
2 kişi cruiser ile sürekli 120 hele de 150 görmeyi umut ediyorsanız, hiç cruiser kullanmamışsınızdır muhtemelen. Rüzgarın tokatlaması bir yana, motoru şişirip zorlarsınız. 110-120 artçılıyken neyse de 150 dayanılacak çile değil. CBF 150'den sonra böyle bir geçiş ölümcül sonuçlanmasın istiyorsanız biraz beklentinizi düşürün.
20.000 gibi bir bütçe ile litre üstü motorlarda sizi amacınıza ulaştırabilecek tek mantıklı motor Yamaha XVS1100A Dragstar. Eski bir kullanıcısı olarak söylüyorum bunu.
Bunun haricinde orta hacimde bu bütçe ile değerlendirmeniz gereken seçenekler de çok kısıtlı. Kawasaki VN800, Suzuki C800/M800 veya Honda VT750-C Shadow seçeneklerinden birini değerlendirmelisiniz.
Bu motorların içerisinde sizin bolca çekiş kuvveti ve torka ihtiyaç duyacağınızı hesaba katarsak Shadow en zayıf ihtimal olarak duruyor. Hem ürettiği 43 HP güçle hem de 60-61 Nm torkuyla muhtemelen beklentilerinizi karşılamayacaktır. Dahası; 2 kişi ve gücü diğer alternatiflere nazaran yetmeyeceğinden gazı normalden fazla açıp istemsiz olarak devri yüksek tutacaksınız. Bu da daha fazla sarfiyat demektir. Tek kişiyken bu konu daha tartışılabilir ama artçılı sürüşte durum farklı. Yalnız en rahat sele ve süspansiyon istisnasız Shadow'da.
Bu sebeple VN800, C/M800 3'lüsünden birini seçmeniz daha mantıklı olur. VN800 56 HP, 64 Nm torkuyla; C ve M800 de 53 HP ve 66 Nm torkuyla sizin beklentilerinizi tam anlamıyla limitlerde karşılar. Ancak bu 3'lü içerisine yakıt faktörünü sokarsak; M800 karışık (şehiriçi/şehirdışı) kullanımda yaklaşık 4,8 lt/100 km civarı bir tüketimle en doğru aday olabilir. Ben de sahibi olduğum için bizzat ölçtüğüm değerdir. VN800 kullanıcısı forum arkadaşımız Eylem de (vader nickli) 5 lt/100 km üzeri tüketimden bahsetmişti daha önceleri. Bunlar bu iki motor arasındaki ufak farklar. C800, M800, VN800 bu aşamada sizin görsel ve teknik tercihinize kalıyor. 3'ü de kampana arka frenli, disk ön frenli. Benim M800'de arka kampana ağırlığa karşı XVS1100 'ün diskinden daha başarılı tutuyor. İkisini de kullanmış biri olarak söylüyorum.
Sizin asıl ihtiyacınızı Suzuki Intruder C1500T, Kawasaki VN1700 Nomad, H-D Softail serisi, Honda VTX1300, Yamaha Midnightstar 1300 gibi motorlar karşılar ama olay bütçede tıkanıyor. Bu konuda sizin için 62 HP 85 Nm torkuyla XVS1100A Dragstar en mantıklı karar olur. Elektrik tesisatı ve marş rublesi gibi kronik problemlerine müdahale edebilirseniz, sizi üzmeyecektir.
Bu önerileri, saydığım bütün motorlara ya sahip olmuş ya da bir süre sürmüş veya denemiş biri olarak yazıyorum.
Şimdiden hayırlı olmasını dilerim.
DarkWheel
12 Mayıs 2017, 18:08
Rocket Triumph III bir bakın derim. Şaka bi yana XVS 1100 dragstar tam size göre. Artçım uyuyordu uzun yolda.
Omerburak
13 Mayıs 2017, 08:47
Şununda altını çizelim shadowun en düşük devirde verdiği torku ne vn800 ne c800 veriyor . Saygılar
hasmet
13 Mayıs 2017, 09:29
Ama uzun yolda guc daha onemli bence...
Uzun yol icin cok buyuk ve donanimli olmadikca cruiser kotu bir tercih bence.
Kocaman bir on cam sart. Yoksa ruzgara karsi gidona asila asila yarim saatte kollar iptal olur...
Naked'lar bosuna hafif one egimli oturtmuyor surucuyu. Evde koltukta oturur gibi oturmak cok rahat, ama dururken.
capozzz
13 Mayıs 2017, 13:09
Dostum, Hazzılhar'ın da söylediği gibi 150 km basmayı hiç düşünme bile. 10 asniye dayanılmıyor, perişan oluyor insan. Ön cam yoksa zaten rüzgar mahvediyor, cam varsa da titreşim korkunç hale geliyor, bu sefer de eller ve ayaklar karıncalanmaya başlıyor. Bu makinelerle en güzel gideceğin aralık 90-110 kmh arası, ağırlıklı olarak 100 diyelim en güzeli. Yani uzun uzun yolları 100 km hız ile geçmeye sabredecek kadar cruiser sevgin varsa almalısın bu makineyi bence. Yoksa kendini de artçını da perişan edersin, aldığına pişman olursun.
Azami hızın bu aralıklarda olacağına göre sana DS 650 den itibaren yukarıya doğru diğer sayılan motorlar iyi gelecektir. Hiçbirisi öyle yollarda bırakacak alet değil.
Hazzılhar bir yerde daha haklı. Yani ağır yükle yukarıda dediğimiz hızlar aralığında seri şekilde hareket etmeni sağlayacak aletler tabi 1000 cc üstü olanlar. Ama bu sefer de akü bakımı önemli hale geliyor. Jel aküler, içerisinden elektrik akımı geçmediği zamanlarda jel özelliğini kaybetmeye başlar. Neticede makineyi daha seyrek kullanacaksın, ne kadar yatarsa akü o kadar zayıflayacaktır. Bu durumda da özellikle sabahları ilk marşa basarken zorlanacaksın, hatta çalışmaya da bilir. Eğer 1000 cc üzeri alacaksan, özellikle de DS 1100 alacaksan mutlaka akü şarj cihazı da almalısın. Motoru kullanmadığın süre boyunca akü şarja bağlı olmalı. Mesela DS 650 kullanıken ne kadar yatarsa yatsın, her zaman ilk kontakta akü rahatça basardı. 1100 de öyle olmuyor. 3 hafta yattı mı başlıyor ınn ınnn zorlanmaya. Daha ilerisinde de marş rublesini bozmaya gidiyor.
Neticede bütçeyi de düşünürsek 650 den başlayıp, 1100 de biten bir aralıkta modellere bakmakta fayda var. Tabii tüm bunlar, eğer 100 km civarı hızlarda gitmeye razı isen geçerli. Tersi durumda zaten cruiser almamalısın.
Crixa
13 Mayıs 2017, 13:47
honda shadow 750
yamaha 650 dragstar
suzuki 800 volusia yada intruder düşünebilirsiniz hocam
tembeladam
13 Temmuz 2017, 17:05
diablof, natila, Omerburak, HAZZILHAR, DarkWheel, Hasmet, capozzz, Crixa cevaplarınız için teşekkürler.
öncelikle 2 ay sonra dönebildiğim için özür diliyorum keza, ani bir taşınma işi sayesinde 2 ay geçmiş farkına bile varamadım.
diablof, özellikle nc750 ve tenere'yi sevsem de en başında dediğim gibi gönülde cruiser sevgisi var, yoksa bir BMW rt 1150'nin peşinde koşabilirdim. ancak önerilerin için teşekkürler.
natila, dragstar 650'nin güç için az gelmesinden korkuyorum doğruyu söylemek gerekirse ve yedek parça konusunda da endişelerim var, ancak yurtdışı her zaman kolay bir kaçış.
Omerburak ve natila, shadow 750 zannediyorum en bilineni ve en rahat motosikletlerden biri, ancak bagaj konusunda çekincelerim var, bildiğim kadarıyla shadow'ların arkasına trunk dediğimiz dev çantalardan koyamıyoruz, ama bu konuda çok bilgisizim o yüzden yanlış hatırlıyor da olabilirim.
HAZZILHAR, 2 kişi full yüklü motorlar 150'yi görmeyi umuyordum açıkçası, uzun süreli değil, ani bir hızlanmayla gerekirşe şeritten uzaklaşabilmek için, ama sürüş için 110 kilometre bir hız düşünüyordum önde cam ile; en temizi yapacağım yolu anlatmak öncelikle kafamda ki cruiser'ı en sonunda http://thumbs4.ebaystatic.com/d/l225/m/mmy7An6zqDD7FfUifmDqNFw.jpg fotorgraftaki hale getirmeyi planlıyorum ki, yük taşıyabileyim, keza her cumartesi sabahı saat 6.30'da kadıköy belediyenin oradan yola çıkıp, kırklareli iğneadasına bir sürü şey taşıyacağım, ve ardından hemen hemen boş bir halde pazar akşamı 21:00 gibi oradan yola çıkacağım, hal böyle olunca cumartesi sabahları özellikle yoldan çok fazla tat almam mümkün olmayacak çünkü saat 10:00'da beni iğne adasında bekleyenler var. maalesef bu yolda ortalama 110 km hızla yol almam gerekecek. şehir içi kullanımım ise genellikle şehirdışına çıkarken olacağı için çok bir derdim yok, ancak arka sokaklarda virajlarda eğlenmek adına suzuki m800'e karşı bir yakınlığım var çünkü daha önce kendisini kullandım, ve virajlarda verdiği tepki bir cruiser için son derece beğenimi toplamıştı.
HAZZILHAR ve DarkWheel xvs1100 bir çok kişi tarafaından sevilen bir klasik ve açıkçası bir klasik, görünüme çok fazla dikkat etmesem de daha önce kullanmadığım için, düzyol ve virajlarda nasıl hissiyata sahip olduğuna dair en ufak bir fikrim yok. ancak m800'ün kampanasının xvs1100'ün disk'inden daha iyi tutması ilgimi çekti. sele rahatlığı için en sonunda darlanarak airhawk alınabilir evet çok pahalılar ancak inanılmaz bir rahatlık.
Hasmet, 90 km hızla giderken (ön cama sahip olduğumuzu düşünerek) az önce yukarda bahsettiğim yolda bir tarafta deniz bir tarafta rüzgar gülllerini içine çekerek giderken hafif öne eğilmek isteyeceğimi sanmıyorum, ancak cruiser'ın rahatlık ve ağırlığı konusunda son derece haklısın ona lafım yok ancak bütçe bu bir yerde bitiyor. yoksa gönnülllerde bir indian chief yatar her zaman.
capozzz, 1000 üstü cc motosikletlerin aküsünün böyle dertleri olduğunu bilmiyordum, ancak elbet ki o motor yatacak, en kötü ihtimal ile kasım şubat ayları arasında yatacak, her ne kadar motoru sevsem'de kış ayları içerisinde kullanabilecek kadar kendime güvenmiyorum.
Crixa, volusia'ları gördüğüm anda bir iç geçiriyorum zaten.
arkadaşlar, üstadlar, bu acil taşınma işleri maalesef bütçemi güzel bir şekilde yaraladı, ya yeniden 20.000 biriktireceğim ya da gözümü karartıp küçük cc'li bir cruiser alacağım gv250 gibi ama gönlüm yeniden para biriktirmekten yana. ancak beni gv250 forum'unda görürseniz şaşırmayın gözüm kararmış demektir motosikletsizlikten.
yardımlarınız için çok çok teşekkür ediyorum ve aklınıza gelen bir şey varsa ne olur eklemekten çekinmeyin.
kadango
13 Temmuz 2017, 20:11
Olmayacak şeyleri bir arada istiyorsunuz, farkındasınızdır herhalde?
tembeladam
14 Temmuz 2017, 16:32
Olmayacak şeyleri bir arada istiyorsunuz, farkındasınızdır herhalde?
kadango, anlamadım ne açıdan? açıklar mısınız?
vader
19 Temmuz 2017, 12:33
Arkadaşlar yukarıdaki yorumlarında gerekenleri söylemişler, ancak ben de iki kelam etmek isterim;
Buradaki sıkıntı sizin alacağınız motosikletten beklentileriniz ve kullanma amacınızla, istediğiniz motor tipinin (cruiser) birbiriyle örtüşmemesi.
Sizin durumunuzda seçim yaparken duygulardan ziyade mantıkla hareket edilmesi gerektiğini düşünüyorum. Dolayısıyla bana göre ihtiyacınız bir enduro ya da touring.
Gv 250 almaktan bahsetmişsiniz, sakın bunu yapmayın, kısa sürede sıkılıp satarsınız.(Yukarıdaki mesajlarınıza dayanarak söylüyorum bunu) gerekirse sabredip tekrar para biriktirmek ve büyük CC bir model almak her türlü daha iyi.
Saygılarımla.
uzay gemisi
19 Temmuz 2017, 12:43
Sizin ilacınız seyahat endurosu. Uzun yol cruiser ile olacak iş değil
gorkemerden
20 Temmuz 2017, 12:55
Merhabalar gençler, üstadlar.
30 yaşını devirmiş 1.85 boyunda bir adamım. 2011 yılına kadar kullandığım bir de cbf 150'im vardı. şimdi ben bunları niye yazıyorum derseniz.
şehir içerisinde çok gezmeden genellikle hafta sonları 200 - 300 kilometreyi kesintisiz yapabileceğim, ya da 3 - 4 saat durmadan (benzin için belki) gidebileceğim bir cruiser'a ihtiyacım var.
bu saydığım şartta aslında uzun yol için touring motosiklet alınması gerektiğinin farkındayım ama serde cruiser aşkı var geçmiyor bir türlü.
işin daha çetrefilli kısmı ise benim bu cruiser'ı çoğu zaman artçı ile kullanacak olmam, sürekli bir artçı ve yükle gezebileceğim ve uzun yollara vurabileceğim bir cruiser arıyorum. haliyle rahatlık en önemli nokta. 2014 - 15 gibi kymco venox 250 alacaktım o zamanlar artçım yoktu, ama şimdi, hem venox 250'nin halini biliyorsunuz, hem de artçı ile birlikte 250 cc'lik motoru uzun yola sürmek çok hoşlandığım bir düşünce değil. kawasaki en500 düşündüklerimin arasında idi ama o da maalesef çok büyük değil(benim boyutlarımın büyük olduğu doğrudur). fiyat olarak 25 bin tl'ye kadar çıkabilirim ama beni öldürür 20 bin tl'nin altında olabilirsem çok çok mutlu olurum.
kısacası önerilerinize çok ihtiyacım var, şimdiden dört gözle bekliyorum.
tekeriniz düz bassın.
Kardeşim selam. Eğer ilgilenirsen severek bindiğim shadowumu satıyorum. Motor çok temiz ve bakımları 17 haziranda yapıldı. Motorda ön cam mevcut. uzun yolda yüksek hızda rahatsız etmiyor. Ben de sürekli artçılı biniyordum ve istanbul edirne arası yol yapıyordum, ta ki 5 ay öncesine kadar. Artık bebek yolda olduğu için satıp 4 tekere geçeceğim mecburen. Eğer düşünürsen numaram 05545580221. Sitede ilan da var. Bana ulaşırsan link paylaşırım. Saygılar.
vBulletin v4.2.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by
vBSEO