Orijinalini görmek için tıklayınız : Piyano konusu Hk.
ByYlmzZz
07 Mayıs 2017, 18:38
üstadlar daha önce motorun bana açtığı sorunları yazdım.motor çalışmıyor ve bir usta piston segmanın gittiğini söyledi.bende hiçbir ustaya güvenmediğim için kendim sökmeye başladım motoru.elimden böyle işler gelir.şimdi külbütör kapağını açtığımda piyanolara ve subaplara baktım.bilmediğimden soruyorum,tekeri elimle çevirdiğimde piyanoların hareketini gördüm fakat subapla aralarında baya boşluk var ve subaplara açılıp kapanmıyor teker döndüğünde.motor kompresyon yapıyor görüyorum fakat çalışmamasının sebebi piyano ile subap arasındaki boşluk olabilir mi?ateşleme yapmıyor.elimle piyanoyu yukarı aşağı hareket ettirdiğimde subplara değip ses yapıyor şıkırtı sesi.bunun normali piyano ile arasında hiç boşluk olmaması gerektiği mi?
korkmazunal
07 Mayıs 2017, 19:11
Piyano nedir hocam. Piston değil mi o?
shruikan
07 Mayıs 2017, 19:39
piyano ne ya?
https://www.youtube.com/watch?v=SW_ZcXDY6as
fatih.met
07 Mayıs 2017, 19:44
üstadlar daha önce motorun bana açtığı sorunları yazdım.motor çalışmıyor ve bir usta piston segmanın gittiğini söyledi.bende hiçbir ustaya güvenmediğim için kendim sökmeye başladım motoru.elimden böyle işler gelir.şimdi külbütör kapağını açtığımda piyanolara ve subaplara baktım.bilmediğimden soruyorum,tekeri elimle çevirdiğimde piyanoların hareketini gördüm fakat subapla aralarında baya boşluk var ve subaplara açılıp kapanmıyor teker döndüğünde.motor kompresyon yapıyor görüyorum fakat çalışmamasının sebebi piyano ile subap arasındaki boşluk olabilir mi?ateşleme yapmıyor.elimle piyanoyu yukarı aşağı hareket ettirdiğimde subplara değip ses yapıyor şıkırtı sesi.bunun normali piyano ile arasında hiç boşluk olmaması gerektiği mi?
piyanolar hareket ederken sübapları aşağı itecek kadar aşağı inmiyor mu? bugün bende motoru yardımda senin dediğin gibi sübapları elimle iteleyim dedim öylesine ve yaylar çok sert baya zorlandım. egzantrik milinin yatağından bir tane yarım daire şeklinde sekman çıktı ama onu takmak için 3 tane yer var ve hangisinin acaba? :D neyse benim bloğun söküp toplama videosu var ben oradan hallederim zaten.
sübap ayarını yapıyorlarya hani o uçtan işte onları sıkıcan olucak. yani nasıl tarif edeyim bilmiyorum. sübabı aşağı iten pim var ve o pimin çevresini kaplayan 8 numara bir somun var.
sübap ile o pim arasında 0.6 mm boşluk kalacak kadar aralık olacak ve o konumdayken pimi pense ile sabit tutup kenarını kaplayan 8 numara somunu sıkacaksın.
genelde bu sağlıklı olmaz ve özel sübap sıkma lokması yapmışlar onlardan kullansan daha iyi olur.
bak bu lokmadan bahsediyorum = lokma (https://youtu.be/k6aTYNwXWjE?t=1h6m53s)
bu arada bu video benim motor bloğunu söküp takma videosu :)
...neyse, sorununu bu videoyu izleyerekte çözebilirsin işte belki.
darkmotor
07 Mayıs 2017, 19:54
Pıyano egzantirık milinin hareketiyle subapları açar ,kapatır.Motorun üstten egzantirikli ise egzantirik miline hareketı ,kranktan gelen egzantirık dişlisine bağlı egzantirik zinciri sağlar. Subaplar hic hareket etmiyorsa egzantirik zincirinde sıkıntı olabilir.Piyanoda hareket varsa egzantırık mılinde ,zincirinde sıkıntı görünmüyor. Subap aralıklarını uygun şekilde ayarlaman gerek
fatih.met
07 Mayıs 2017, 20:03
Pıyano egzantirık milinin hareketiyle subapları açar ,kapatır.Motorun üstten egzantirikli ise egzantirik miline hareketı ,kranktan gelen egzantirık dişlisine bağlı egzantirik zinciri sağlar. Subaplar hic hareket etmiyorsa egzantirik zincirinde sıkıntı olabilir.
piyano deyince akıla yamaha gelir. şaka yapıyorum, evet dediğiniz şey piyano.
teşekkürler bilgilendirme için. şimdi yukarıda iki üyeye dil uzatacağım kızacaklar o yüzden gerek kalmadı anladı onlar zaten :) konu sahibi yardım isterken çıkıpta konu sahibi ile alay etmek nedir niye yapılır çözemiyorum doğrusu.. neyse ben video paylaştım ve onun motoruyla aynıdır aşağı yukarı. videodan bakıp çözebilir sorunu.
Piyano deyince ben de Yamaha zannettim :mrgreen:
ByYlmzZz
07 Mayıs 2017, 20:40
Piyano nedir hocam. Piston değil mi o?
hocam piyano imiş araştırdım ve öğrendim.zaten bilen kişiler yorumlarını yaptılar.
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:35 ----------
piyano ne ya?
https://www.youtube.com/watch?v=SW_ZcXDY6as
hocam alaycı tavrınıza diecek söz bulamıyorum.değersiz yorumunuz için teşekkürler
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:36 ----------
piyanolar hareket ederken sübapları aşağı itecek kadar aşağı inmiyor mu? bugün bende motoru yardımda senin dediğin gibi sübapları elimle iteleyim dedim öylesine ve yaylar çok sert baya zorlandım. egzantrik milinin yatağından bir tane yarım daire şeklinde sekman çıktı ama onu takmak için 3 tane yer var ve hangisinin acaba? :D neyse benim bloğun söküp toplama videosu var ben oradan hallederim zaten.
sübap ayarını yapıyorlarya hani o uçtan işte onları sıkıcan olucak. yani nasıl tarif edeyim bilmiyorum. sübabı aşağı iten pim var ve o pimin çevresini kaplayan 8 numara bir somun var.
sübap ile o pim arasında 0.6 mm boşluk kalacak kadar aralık olacak ve o konumdayken pimi pense ile sabit tutup kenarını kaplayan 8 numara somunu sıkacaksın.
genelde bu sağlıklı olmaz ve özel sübap sıkma lokması yapmışlar onlardan kullansan daha iyi olur.
bak bu lokmadan bahsediyorum = lokma (https://youtu.be/k6aTYNwXWjE?t=1h6m53s)
bu arada bu video benim motor bloğunu söküp takma videosu :)
...neyse, sorununu bu videoyu izleyerekte çözebilirsin işte belki.
yorumun için sağol üstad o aparatı bulabilirmiyim internette acaba? araştırmam gerek sanırım bu aparatı.piyanolar egzantiriğin hareketine göre hareket halindeler.fakat piston inip çıktıkça subapların açılıp kapanması gerek ama malesef subaplar ahreket etmiyor.yarın silindiride sökücem ama tavsiyeleriniz varmıdır bana?subapların sıkıntılı olduğunu nasıl anlayabilirim? piyano ve subap arasında tahmini olarak 0,10 mm olarak boşluk var
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:39 ----------
Pıyano egzantirık milinin hareketiyle subapları açar ,kapatır.Motorun üstten egzantirikli ise egzantirik miline hareketı ,kranktan gelen egzantirık dişlisine bağlı egzantirik zinciri sağlar. Subaplar hic hareket etmiyorsa egzantirik zincirinde sıkıntı olabilir.Piyanoda hareket varsa egzantırık mılinde ,zincirinde sıkıntı görünmüyor. Subap aralıklarını uygun şekilde ayarlaman gerek
piyanoda hareket var ustadım.peki ateşleme yapmamasını neye bağlayabiliriz?subap kesmesi mesela nasıl anlaşılabilir
shruikan
07 Mayıs 2017, 20:50
ne demek, her zaman ::fool::
fatih.met
07 Mayıs 2017, 22:26
piyano ucu ile sübap başının arasında çok küçük bir boşluk olması lazım. tiger 250 sübap boşluğu ne kadar bilmiyorum ama benim tvs apachi için 0.6 mm ile 1 mm arası boşluk kabul edilebilir bir değer.
bir tane resim paylaşayım google'den; tamirci piyano ile sübap başı arası boşluğu ölçüyor sentil çakısı ile. bizim saygıdeğer ustalarımız sentil çakısı kullanmadan göz hesabı boşluk bırakırlar.
sizin piyano ucu ile sübap başı arasındaki boşluğunuz çok ise yapmanız gereken şey sübap'a değecek olan piyano ucundaki pimi aşağı ittirmek.
nasıl yapıldığını sormayın çünkü bende haftaya ilk defa yapacağım. maaş yatsın conta takımı, buji ve buji piposu alıp toplayacağım motorumu.
https://i.ytimg.com/vi/pgZymnFuMe0/hqdefault.jpg
ey macit250 nerdesin? bana cahil diyen macit250! bunları yapmak için mühendismi olmamız lazım ey macit250 gibi üyeler? bazen bu forumda öyle uyuz insanlar oluyorki monitörden bunların suratına bir tane çakasım geliyor.
bakın aklıma ne geldi :D
motosiklet ile giderken birden bire tahliye sübabını iten piyano ucu kırılsa ne olur? karbüratörden habire benzin gelir gelir geri gider karbüratöre. karbüratör ve benzin otomatiği bozulabilir yada enjeksiyonlu ise makine enjeksiyon arıza yapar.
ByYlmzZz
07 Mayıs 2017, 23:06
piyano ucu ile sübap başının arasında çok küçük bir boşluk olması lazım. tiger 250 sübap boşluğu ne kadar bilmiyorum ama benim tvs apachi için 0.6 mm ile 1 mm arası boşluk kabul edilebilir bir değer.
bir tane resim paylaşayım google'den; tamirci piyano ile sübap başı arası boşluğu ölçüyor sentil çakısı ile. bizim saygıdeğer ustalarımız sentil çakısı kullanmadan göz hesabı boşluk bırakırlar.
sizin piyano ucu ile sübap başı arasındaki boşluğunuz çok ise yapmanız gereken şey sübap'a değecek olan piyano ucundaki pimi aşağı ittirmek.
nasıl yapıldığını sormayın çünkü bende haftaya ilk defa yapacağım. maaş yatsın conta takımı, buji ve buji piposu alıp toplayacağım motorumu.
https://i.ytimg.com/vi/pgZymnFuMe0/hqdefault.jpg
ey macit250 nerdesin? bana cahil diyen macit250! bunları yapmak için mühendismi olmamız lazım ey macit250 gibi üyeler? bazen bu forumda öyle uyuz insanlar oluyorki monitörden bunların suratına bir tane çakasım geliyor.
bakın aklıma ne geldi :D
motosiklet ile giderken birden bire tahliye sübabını iten piyano ucu kırılsa ne olur? karbüratörden habire benzin gelir gelir geri gider karbüratöre. karbüratör ve benzin otomatiği bozulabilir yada enjeksiyonlu ise makine enjeksiyon arıza yapar.
aslında nasıl yapıldığını mantık olarak ilerlediğimde yapabilirim.öncelikle setil(filler)çakısı gerek bana.birde şöyle birşey var.tekeri çevirdiğimde oluşan khava bujiyi taktığım yerden basınçlı olarak geliyor bu ne anlama gelir? egzoz subabında bir sorun var demek galiba?açılmıyor sanırım subap.oluşan basınçta bujinin ordan çıkmak zorunda kalıyor.bu bir sorundur doğru mu?
fatih.met
07 Mayıs 2017, 23:12
aslında nasıl yapıldığını mantık olarak ilerlediğimde yapabilirim.öncelikle setil(filler)çakısı gerek bana.birde şöyle birşey var.tekeri çevirdiğimde oluşan khava bujiyi taktığım yerden basınçlı olarak geliyor bu ne anlama gelir? egzoz subabında bir sorun var demek galiba?açılmıyor sanırım subap.oluşan basınçta bujinin ordan çıkmak zorunda kalıyor.bu bir sorundur doğru mu?
bujinin oradan hava gelmesi normal bir şey. aslında eksik söylüyorsunuz, bujinin oradan gelen şey benzin ile hava karışımı olması lazım.
motorda "kompressyon" terimi kullanırlar yani bu "sıkıştırma" anlamına geliyor. motor bloğu içerisinde benzin ve hava karışımı sıkışıp "buji" yardımı ile patlatılmak suretiyle çalışmaktadır.
buji sökülü olduğu zaman içeride sıkışması gereken hava/benzin karışımı buji yuvasının oradan uçup gidiyor ve sizin bahsettiğin şey de budur yani bu normal bir şey.
..............valla ne yalan söyleyeyim bende sübap ayarını göz kararı yapmayı düşünüyorum :D sentil çakısına para vermeyeyim birde diyorum. he forumda birinde varsa belki bana ödünç verebilir :)
ByYlmzZz
07 Mayıs 2017, 23:46
bujinin oradan hava gelmesi normal bir şey. aslında eksik söylüyorsunuz, bujinin oradan gelen şey benzin ile hava karışımı olması lazım.
motorda "kompressyon" terimi kullanırlar yani bu "sıkıştırma" anlamına geliyor. motor bloğu içerisinde benzin ve hava karışımı sıkışıp "buji" yardımı ile patlatılmak suretiyle çalışmaktadır.
buji sökülü olduğu zaman içeride sıkışması gereken hava/benzin karışımı buji yuvasının oradan uçup gidiyor ve sizin bahsettiğin şey de budur yani bu normal bir şey.
..............valla ne yalan söyleyeyim bende sübap ayarını göz kararı yapmayı düşünüyorum :D sentil çakısına para vermeyeyim birde diyorum. he forumda birinde varsa belki bana ödünç verebilir :)
üstad bu bahsettiğim kompresyon öylesine buji yuvasına güç uygulamış ki yalama olmaya sebep olmuş buji yubasında.buda aklıma , acaba egzost subabı işlevini yerine getiremediği için(egzost subabı açılamadığı için)kaçış yolu olarak buji yuvasını tercih etmiş gibi.egzost subabının açılamaması gibi bir durum olabilir mi?rampalarda gaz vermeme rağmen motor yavaşlıyor ve ateşlemeyi kesiyordu.tekleme olmuyordu ama ciddi anlamda boğuluyordu motor
hokahey
07 Mayıs 2017, 23:52
abi ne uğraşıyon ya ver bi ustaya yapsın işte. her şeyden anlamak zorunda değiliz ki!
fatih.met
08 Mayıs 2017, 00:04
üstad bu bahsettiğim kompresyon öylesine buji yuvasına güç uygulamış ki yalama olmaya sebep olmuş buji yubasında.buda aklıma , acaba egzost subabı işlevini yerine getiremediği için(egzost subabı açılamadığı için)kaçış yolu olarak buji yuvasını tercih etmiş gibi.egzost subabının açılamaması gibi bir durum olabilir mi?rampalarda gaz vermeme rağmen motor yavaşlıyor ve ateşlemeyi kesiyordu.tekleme olmuyordu ama ciddi anlamda boğuluyordu motor
buji boşluğundan hava atıyor ama emme sübabından sürekli hava ve benzin çektiği için buji boşluğundan atabiliyor. yani buji takılı iken içerideki sıkışan hava habire bir gevşer bir sıkışır onda sorun yok. buji yuvasının da hava basıncından dolayı yalama olması mümkün değil, siz bujiyi fazla dıkıp yuvayı yalama yaptıysanız geçmiş olsun :) yeni bir üst kapak alacaksınız motor için.
kafanız karışmış, motorun içine emme sübabından hava giriyor. eğer tahliye sübabından çıkamayacak olsa emme sübabından hava gelmez çünkü içerideki hava tahliye olmadığı için silindir içi basınç eksi değere düşmemiş oluyor.
motor içinin çalışma prensibini göstereyim.
https://www.youtube.com/watch?v=g_sca3VQ7KA
yani tahliye olmadığı için piston aşağıya indiğinde silindir içerisinde zaten hava olduğundan dolayı emme sübabında hava emmeyecek ve motor gittikçe yavaşlayarak duracak.
abi ne uğraşıyon ya ver bi ustaya yapsın işte. her şeyden anlamak zorunda değiliz ki!
şu devirde usta yokki etrafta düzgün :( çok şükür kendi tek silindir motorumu a'dan z' kendim yapabiliyorum.
hokahey
08 Mayıs 2017, 00:35
valla fatihcigim zaten aksama kadar isim geregi hesap kitap yapmaktan beynim eriyor, bir de bunun uzerine gidip motor ile ugrasamam yani.
ha hobi olarak, zevk alarak yapiyorsan orasi ayri, saygi duyarim.
ByYlmzZz
08 Mayıs 2017, 08:53
abi ne uğraşıyon ya ver bi ustaya yapsın işte. her şeyden anlamak zorunda değiliz ki!
ustaların işçilik için aldığı fahiş fiyatlar ve sonrasında contaya ne gerek var sıvı conta süreriz gibi cümleleri yüzünden asla ustalara motorumu emanet edemem.işinin ehli usta yok mu? var elbette ama benimde gücüm işçiliği ödemeye yetmiyor.ayrıca bu işi öğrenmek istiyorum.
---------- Mesajlar birleştirildi - 08:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:51 ----------
buji boşluğundan hava atıyor ama emme sübabından sürekli hava ve benzin çektiği için buji boşluğundan atabiliyor. yani buji takılı iken içerideki sıkışan hava habire bir gevşer bir sıkışır onda sorun yok. buji yuvasının da hava basıncından dolayı yalama olması mümkün değil, siz bujiyi fazla dıkıp yuvayı yalama yaptıysanız geçmiş olsun :) yeni bir üst kapak alacaksınız motor için.
kafanız karışmış, motorun içine emme sübabından hava giriyor. eğer tahliye sübabından çıkamayacak olsa emme sübabından hava gelmez çünkü içerideki hava tahliye olmadığı için silindir içi basınç eksi değere düşmemiş oluyor.
motor içinin çalışma prensibini göstereyim.
https://www.youtube.com/watch?v=g_sca3VQ7KA
yani tahliye olmadığı için piston aşağıya indiğinde silindir içerisinde zaten hava olduğundan dolayı emme sübabında hava emmeyecek ve motor gittikçe yavaşlayarak duracak.
şu devirde usta yokki etrafta düzgün :( çok şükür kendi tek silindir motorumu a'dan z' kendim yapabiliyorum.
yorumların için sağol üstad.bugün kısmetse motor bloğunu şaseden ayırıp temiz temiz başlayacağım işime.her aşamayı resimleyip burada paylaşmayı düşünüyorum
diablof
08 Mayıs 2017, 10:29
genelde tr de bulacağınız sentil çakılarında 0,05 ve katları olur.
fatih kardeş bir 0 eksik yazmış. sentil ile ayar yaparken 0,05 emme, 0,10 egzoz süpap ayarı yapmanız lazım.
piyano üzerindeki süpap kafaları piston üst ölü noktaya geldiğinde çok uğar şık şık kafaya vuracak şekilde ayarlanır. yani üst ölü noktada değilse boşluk olmaz o arada. bu normal bir durum.
bak hocam bu videoda anlattığı gibi yapacaksın. adam temiz temiz göstermiş. aralıklar 0,05 ve 0,10 olacak.
https://www.youtube.com/watch?v=qZxB7sUG_O4
ama oraya gelene kadar daha sen motoru sökeceksin toplayacaksın en son süpap ayarına geleceksin. sen bi yar motoru sorun ne bir bak bakalım sonrasında yardımcı olmaya çalışırız.
kolay gelsin.
kolay gelsin.
darkmotor
08 Mayıs 2017, 12:41
Sentil çakısını ben motokaçar.com 'dan aparatlar bölümünden bulmuşdum. motosiklet için bütün mm leri mevcut. Ben mcx 150 de eğer yanlış hatırlamıyorsam 0.06 emme 0.07 egzoz subabı olarak ayarlıyordum.
fatih.met
08 Mayıs 2017, 20:52
Sentil çakısını ben motokaçar.com 'dan aparatlar bölümünden bulmuşdum. motosiklet için bütün mm leri mevcut. Ben mcx 150 de eğer yanlış hatırlamıyorsam 0.06 emme 0.07 egzoz subabı olarak ayarlıyordum.
o kadar detaya gereq yoq hoca yaa, araya kağıt girip çıkıyorsa tamamdır :P bizim ustalarımız öyle sağlamlarki adamlar göz ile yapıyor o milimetre hesabını.
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:43 ----------
valla fatihcigim zaten aksama kadar isim geregi hesap kitap yapmaktan beynim eriyor, bir de bunun uzerine gidip motor ile ugrasamam yani.
ha hobi olarak, zevk alarak yapiyorsan orasi ayri, saygi duyarim.
benim için eğlence oluyor ama işler şu sıra yoğun olduğu için yorgunlukla uğraşıyorum. bugün conta seti-buji, buji piposu-motul 5100 yağ aldım ama sıvı conta almayı unuttum.
yarın sıvı conta ve balata spreyi alacağım ve artık motor bloğunu iyicene balata spreyi ile temizleyip monte etme vakti geldi.
en önemli nokta ise pistonun üst kapağa çarpmaması için pistonun ne kadar yukarı çıktığına bakacağım ve duruma göre silindir bloğunun altına 2 yada 3 conta koyacağım.
acaba motor bloğunu balata spreyi yerine wd-40 yada tinerle falan temizlesem sorun olur mu?
şundan seneler önce birisi motorun yağ haznesine mazot koymuştu ve motorun içini öyle temizlemişti bendemi öyle yapsam acaba.
ByYlmzZz
08 Mayıs 2017, 21:59
genelde tr de bulacağınız sentil çakılarında 0,05 ve katları olur.
fatih kardeş bir 0 eksik yazmış. sentil ile ayar yaparken 0,05 emme, 0,10 egzoz süpap ayarı yapmanız lazım.
piyano üzerindeki süpap kafaları piston üst ölü noktaya geldiğinde çok uğar şık şık kafaya vuracak şekilde ayarlanır. yani üst ölü noktada değilse boşluk olmaz o arada. bu normal bir durum.
bak hocam bu videoda anlattığı gibi yapacaksın. adam temiz temiz göstermiş. aralıklar 0,05 ve 0,10 olacak.
https://www.youtube.com/watch?v=qZxB7sUG_O4
ama oraya gelene kadar daha sen motoru sökeceksin toplayacaksın en son süpap ayarına geleceksin. sen bi yar motoru sorun ne bir bak bakalım sonrasında yardımcı olmaya çalışırız.
kolay gelsin.
kolay gelsin.
üstad bugün motor bloğunu şaseden ayırdım ve masaya koydum.külbütör kapağını çıkardım ve orada bıraktım.kısmetse yarın silindiride çıkarıp bakıcam duruma.bir debugün sanayiden sentil çakı seti aldım.0.05 den başlayıp 0.05 şeklinde artarak 1mm kadar var.
diablof
09 Mayıs 2017, 10:36
üstad bugün motor bloğunu şaseden ayırdım ve masaya koydum.külbütör kapağını çıkardım ve orada bıraktım.kısmetse yarın silindiride çıkarıp bakıcam duruma.bir debugün sanayiden sentil çakı seti aldım.0.05 den başlayıp 0.05 şeklinde artarak 1mm kadar var.
tamam dostum. ayarı o 0,05 ve bir yanındaki 0,10 la yapacaksın. sorun olmaz merak etme.
sen açma işlemine devam et bakalım neler çıkacak içerden. türk usta işi parça arttırmayacak şekilde sök, söktüğün parçaları belirli sıra ile sakla. hepsini bi torbaya doldurma aman diyeyim :) sonra aranır durursun.
bu arada fotoğraflamayı da unutma. güzel bir konu olacak. ihtiyacı olan faydalanır buradan.
kolay gelsin.
ByYlmzZz
09 Mayıs 2017, 18:01
tamam dostum. ayarı o 0,05 ve bir yanındaki 0,10 la yapacaksın. sorun olmaz merak etme.
sen açma işlemine devam et bakalım neler çıkacak içerden. türk usta işi parça arttırmayacak şekilde sök, söktüğün parçaları belirli sıra ile sakla. hepsini bi torbaya doldurma aman diyeyim :) sonra aranır durursun.
bu arada fotoğraflamayı da unutma. güzel bir konu olacak. ihtiyacı olan faydalanır buradan.
kolay gelsin.
üstad fotoğraflamayı bende düşünüyorum ayak üstü baskı balata kısmını söktüm ve iki kırık parça çıktı.nerenin belli olmuyor.birde büyük bir pul çıktı.onları bulmak için parçalamaya devam edicem.kırık parçaların resimlerini bugün yükleyeceğim kısmetse.birde çıkardığım her parçaya dikkat ederek çıkarıyorum sonradan sorun olmaması için :)
ByYlmzZz
11 Mayıs 2017, 09:27
üstadlar silindiri söktüm ve ilk gördüğüm şey pistonda ki segmanların genişlemiş olmasıydı.pistonda sorun yok biraz kurumbağlamış o kadar.sadece segman takımı aradım bulamadım herhangi bir 250 cc motorun segman tkımını alıp kullansam sıkıntı çıkar mı? kırılan parçaların yerini bulamadım.birde subaplar görüntü itibariyle sağlam ama elimle bastırıp aşağı hareket etmesini sağladığımda çok zor aşağı hareket ediyor bu normalmidir?
diablof
11 Mayıs 2017, 09:49
üstadlar silindiri söktüm ve ilk gördüğüm şey pistonda ki segmanların genişlemiş olmasıydı.pistonda sorun yok biraz kurumbağlamış o kadar.sadece segman takımı aradım bulamadım herhangi bir 250 cc motorun segman tkımını alıp kullansam sıkıntı çıkar mı? kırılan parçaların yerini bulamadım.birde subaplar görüntü itibariyle sağlam ama elimle bastırıp aşağı hareket etmesini sağladığımda çok zor aşağı hareket ediyor bu normalmidir?
dostum devam edeceksin sökmeye. şanzuman onun da aşağısında. silindirde sorun yoktur zaten ama açmışken segmanları değiştirmende fayda var.
silindiri çıkardıktan sonra motor yarma denilen şeyi yapacaksın. debriyaj kapağını çıkarmıştın yanlış hatırlamıyorsam. şimdi sökme işlemine devam edip (ki debriyaj tarafında ufak parçalar çıkmıştı büyük ihtimalle şanzıman dan geldi onlar) şanzımanı çıkarıp dişlileri kontrol etmen gerek.
ezcümle, sen sökmeye devam et. segman ile şimdilik bir işin yok. toplarken lazım olacak yenisi sana.
silindiri al git parçacıya buna uygun segman verin bana de ordan alırsın. genelde standart şeylerdir. milim milim büyüyen yapıları yok. 250cc tek silindir her yerde aynı neredeyse. sorarsın gittiğinde de motorun markasını söyleyerek. yardımcı olurlar.
kolay gelsin.
ByYlmzZz
11 Mayıs 2017, 22:35
dostum devam edeceksin sökmeye. şanzuman onun da aşağısında. silindirde sorun yoktur zaten ama açmışken segmanları değiştirmende fayda var.
silindiri çıkardıktan sonra motor yarma denilen şeyi yapacaksın. debriyaj kapağını çıkarmıştın yanlış hatırlamıyorsam. şimdi sökme işlemine devam edip (ki debriyaj tarafında ufak parçalar çıkmıştı büyük ihtimalle şanzıman dan geldi onlar) şanzımanı çıkarıp dişlileri kontrol etmen gerek.
ezcümle, sen sökmeye devam et. segman ile şimdilik bir işin yok. toplarken lazım olacak yenisi sana.
silindiri al git parçacıya buna uygun segman verin bana de ordan alırsın. genelde standart şeylerdir. milim milim büyüyen yapıları yok. 250cc tek silindir her yerde aynı neredeyse. sorarsın gittiğinde de motorun markasını söyleyerek. yardımcı olurlar.
kolay gelsin.
üstad manyetoyu sökemiyorum.çektirme aparatları varmış ama modele göre değişkenlik gösteriyormuş.aparatsız sökebileceğim yöntem var mı? ya da alternatif bir yol?
hasmet
12 Mayıs 2017, 00:32
tamirci piyano ile sübap başı arası boşluğu ölçüyor sentil çakısı ile. bizim saygıdeğer ustalarımız sentil çakısı kullanmadan göz hesabı boşluk bırakırlar.
Hondanin kucuk motorlarinda intake subab arasi kabul edilebilir mesafe 0.08 mm ila 0.2 mm arasi... Goz karariyla olcuyor demek ki o mesafeyi cebindeki sentil cakisini cikarmaya uşenen "saygideger ustam"... nasil bir goz varsa artik... belki de malum oluyordur...
Baska bir deyisle ne yaptiklari iş, ne de gozunuz gibi baktiginiz motosikletiniz, umurlarinda bile degildir. :)
Ustune bir de yaptiklari ustunkorulugu, utanmadan sayginlikmis gibi pazarlayip keklerler milleti...
http://outdoorpowerinfo.com/engine_specs/honda_valve_gaps.asp
MrMud
12 Mayıs 2017, 02:33
üstad manyetoyu sökemiyorum.çektirme aparatları varmış ama modele göre değişkenlik gösteriyormuş.aparatsız sökebileceğim yöntem var mı? ya da alternatif bir yol?
Kardeşim hemen o motordan elini çek, ve yengeye sor, senden benden sağlam usta.
Stop etme olayını hatırla bence :mrgreen:
ByYlmzZz
12 Mayıs 2017, 09:21
Kardeşim hemen o motordan elini çek, ve yengeye sor, senden benden sağlam usta.
Stop etme olayını hatırla bence :mrgreen:
yengede çaresiz kaldı kardeşim :cherry: mecbur sanayiye gidicez yine.ama bunu çektirme aparatı yoktur diye tahmin ediyorum nasıl çıkarıcaz manyetoyu meraktayım:)
diablof
12 Mayıs 2017, 11:15
dostum sanırım şundan lazım sana;
https://www.dokuyucu.com.tr/asp/product/6165/YBR-125-STATOR-CEKTIRME
burada da nasıl çıkarılacağı var.
https://www.youtube.com/watch?v=rOs9nB2z4wE
kolay gelsin.
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:04 ----------
ya da sadece şöyle bir şey le statör kapağını sökebilirsin;
http://i827.photobucket.com/albums/zz191/ahmetersen/scooter%20aparat/ManyetorotarsokmeaparatiScooter.jpg
ByYlmzZz
12 Mayıs 2017, 12:44
dostum sanırım şundan lazım sana;
https://www.dokuyucu.com.tr/asp/product/6165/YBR-125-STATOR-CEKTIRME
burada da nasıl çıkarılacağı var.
https://www.youtube.com/watch?v=rOs9nB2z4wE
kolay gelsin.
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:04 ----------
ya da sadece şöyle bir şey le statör kapağını sökebilirsin;
http://i827.photobucket.com/albums/zz191/ahmetersen/scooter%20aparat/ManyetorotarsokmeaparatiScooter.jpg
üstad bulamıyorum işte.benimkinin ölçüsü 35 mm bu ölçüde hazır satılan yok.az önce sanayide tornacı istersen sana yaparım dedi ama 60 lira :pr:
byinfaz.42
14 Mayıs 2017, 08:03
Usta senin sıkıntı üst tarafta altını açma boşuna takım segman al paran varsa subaplarida değiştir eskisinden iyi çalışır
ByYlmzZz
14 Mayıs 2017, 08:28
Usta senin sıkıntı üst tarafta altını açma boşuna takım segman al paran varsa subaplarida değiştir eskisinden iyi çalışır
üstad sorun şu ki zamanla biraz çapaklar birikmiş motorun her bölgesinde.nadiren de olsa çapaklar var.ben tüm parçaları söküp temiz yıkayıp yağlayıp tekrar toplamam lazım kı motor sağlıklı olsun.ayrıca segmanı bulabilirmiyiz?sadece segman bulabilirsem on numara olur.
byinfaz.42
14 Mayıs 2017, 22:03
Yağ tapasinda mıknatıs var açma boşuna zor toplarsin cok capak varsa gaz yagi bulamazsan mazot kat rolantinde calsitir gaz verme 20 sn calissin yeter ayrı segman satarlar piston ile silindiri goturki ona göre versin ben 150 cc için 20 tl ye aldım konyada
ByYlmzZz
17 Mayıs 2017, 10:12
Yağ tapasinda mıknatıs var açma boşuna zor toplarsin cok capak varsa gaz yagi bulamazsan mazot kat rolantinde calsitir gaz verme 20 sn calissin yeter ayrı segman satarlar piston ile silindiri goturki ona göre versin ben 150 cc için 20 tl ye aldım konyada
üstad motor bloğunda 50.000 km deki motor için ortalama çapaklar var.olması gereken yani.motor bloğunu yarmaya başlamışken tüm çapakları temizleyip tek tek elden geçiricem parçaları
vBulletin v4.2.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by
vBSEO