PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Bujinin Nedemek Olduğu



okan4037
12 Temmuz 2006, 12:32
beyler ben bujının ney ıse yaradıgını bılmıyorum bu konu hakkında bılgılendırırsenız sevınırım:rendeer: ayrıca bır arkadas bujıyı bosch bujı ıle degısıtırsenız yolda kalmazsınız demıstı bunuda acıklarsanız sevınırım:P

*************************************************
»»»»»» Bu Mesaj Moderator tarafindan düzenlenmiştir.»»»»»»
http://www.motosiklet.net\modules\Forums\images\smiles\ic on_arrow1.gifForuma yazilacak konular ilgili bölümlere yazilmalidir. Yanlış bölüme açılan başliklar yöneticilerce ilgili bölüme taşınır... Tekrarı halinde SİLİNİR! Bu nedenle itiraz türü yazilarin da silinmesi, veya cevaplandirilmasi sorumlunun yetkisindedir.
http://www.motosiklet.net/forum/images/icons/icon2.gif Forum admin ve yöneticileri kurallara uymayan mesajlari degistirme ve silme hakkina sahiplerdir.
http://www.motosiklet.net/forum/images/icons/icon2.gif Foruma üye olan herkes Forum Kurallarını (http://www.motosiklet.net/forum/announcement.php?f=14) kabul etmiş sayılır.
http://www.motosiklet.net/forum/images/icons/icon2.gif Şikâyetler için... info@motosiklet.net
************** Site Yöneticisi: olcan138 (http://www.motosiklet.net/forum/member.php?u=12999) **************

gazman
12 Temmuz 2006, 12:34
:queen: :queen: :queen: buji neymis..:queen: yahu ustad ciddimisin yaaa..bujiyi bilmiyonmu..??
buji motorun kalbidir..ateslemeyi saglar.ngk ve bosch en kalitelileridir..pistonun ustunde bulunur.aldigi elektrik akimini atesleme odasina ileterek.ateslemeyi saglar..bu atesleme sonrasi,pistona itme gucu olarak yansir..ve boyle surer gider..:queen:

L O S E R
12 Temmuz 2006, 12:40
öncelikle selam arkadaşım...
buji silindir içerisine gelen motorun sıkıştırma zamanında basıncı artarak ısınan hava-yakıt karışımını ateşlemeye yarayan ve iş zamanını elde etmeye yardımcı olan bi parçadır...
not:sadece benzinli ve lpg li araçlarda bulunur dizellerde olmaz.

PcKopatGhostRider
12 Temmuz 2006, 12:41
buji motorun yanma odasına gelen yakıt ve havanın patlamasını yüksek gerilimlerle kıvılcım çakarak sağlayan parçadır.. bu gerilim konjektör sayesinde yükseltilir(20-25000 volt gibi)..

kısaca özetlemişimdir umarm.. :)

ışık ercan
12 Temmuz 2006, 12:41
arkadaşla dalga geçmeyi bırakta sen biliyorsan anlat .
buji üzrine yüklenen elektrik enerjisi ile piston içindeki sıkıştırılan benzini ateşleyen parçadır. bosch amrkası ise iyi olarak bilinen bir marka olduğundan sorunsuz ürünler üretir .buda bujinin sorunsuz çalışması için bir ölçüttür.

PcKopatGhostRider
12 Temmuz 2006, 12:43
ve son olarakta bosch ve champian kaliteli markalardır.. çin malı motosiklet aldığında en çok dikkat etmen gereken nkta budur.. ilk iş bujiyi deiştirmektir..

okan4037
12 Temmuz 2006, 12:46
hımmm tesekkurler arkadaslar anladım pekı bosch bujı ne kdar bıde bı ara sey duymustum genıs capılıı olursa yakıtı artıırır dıye fılan dogrumu bu:silent:

L O S E R
12 Temmuz 2006, 12:54
arkadaşım her zaman için orjinal buji kullanmalısın...
orjinallikten kastım tırnak aralığı ve sayısı(tabi modifikasyon yoksa)
iyi bi marka arkadaşın dediği gibi bosch,champion,ngk gibi

bu arada edindiğin bilgi doğru ve fiyat olarakta fazla birşey değildir en kralı 10 - 15 ytl dir diye tahmin ediyorum...
125mt ngk ya 5 ytl vermiştim...

okan4037
12 Temmuz 2006, 12:56
pekı ben degıstırmelımıyım degıstırırsem ne gıbı avantajlar ve dezanatajlar saglar bana

PcKopatGhostRider
12 Temmuz 2006, 12:58
deiştirirsen dezavantajın aksine çok avantajın olur.. iyi bir yanma sağlayarak hem yakıttan tasarruf hemde daha iyi performans alırsın.. hemde tam yanma sağlayarak çevre dostu olursun.. :) ve son olarak bujin kaliteli olacağından sık sık buji deiştirmk zorunda kalmazsın.. :wiinkk:

praetorian
12 Temmuz 2006, 13:02
pekı bu bujıde sorun varsa motor bı anda 90la gıderken 30 a 40 a dusermı(hafıf yokus cıkarken)(asya as125T motor)

PcKopatGhostRider
12 Temmuz 2006, 13:08
düşebilir tabiki.. buji yanıp yeterince ateşleme yapamıyodur.. ama bu karbüratör ve hava filtresiylede alakalı olablr..

L O S E R
12 Temmuz 2006, 13:09
deiştirirsen dezavantajın aksine çok avantajın olur.. iyi bir yanma sağlayarak hem yakıttan tasarruf hemde daha iyi performans alırsın.. hemde tam yanma sağlayarak çevre dostu olursun.. :) ve son olarak bujin kaliteli olacağından sık sık buji deiştirmk zorunda kalmazsın.. :wiinkk:


çok iyi bi şekilde belirtmiş arkadaşımız...:cat:

SAKAL
12 Temmuz 2006, 13:10
cbr 125 e bi buji varmış ona takarak gücünü 1 beygir artırılabiliyormuş

praetorian
12 Temmuz 2006, 13:14
yerım ben onun bı beygırını:)cbrımı ozledım ben ya:(

L O S E R
12 Temmuz 2006, 13:14
cbr 125 e bi buji varmış ona takarak gücünü 1 beygir artırılabiliyormuş

buji güç arttırmaz dostum var olan gücü iyi kullanır...o kesinlikle fasa fiso varsa bile şunu bilin motora kesnlikle zararı olan bişeydir:silent:

okan4037
12 Temmuz 2006, 13:19
ozman ben degıstırıyım bosch bujı ıle heralde takması basıt bıseydır aldıgım yerde takarlar

L O S E R
12 Temmuz 2006, 13:21
aslında sen tak diyecem ama sonra bacağına falan saplanıverir yolda giderken allah muhafaza:) çok kolay arkadaşım ama parça satan yerler takmaz...tamirhanelerden al ya da bujiyi al tamirhaneye koş:)

okan4037
12 Temmuz 2006, 13:40
ben zaten bujının nerde oldugunuda bılmıyorum ama en yakın zamnda degıstırecem bıde bunların genıs uclu kucuk uclusu oluyormus sanırım

Olcan138
12 Temmuz 2006, 13:42
okan4037, sen bırak karıştırma, git alacağın yere, adam kabloyu çeksin baksın, aynısının kaliteil marka olanını versin.
Sonra da git servisine ya da tamircinin birine anahtarla 10 saniyede söküp taksınlar.
Fazla da kafanı yorma...

maxx75
12 Temmuz 2006, 13:44
arkadaslar boyle bi konu acılması iyi oldu ya...Benim motorun ilk calısma anı gercekten cok güzel bazen yarım marsta bile alıyo bende buji nin iyi calıstıgını sanıyorum acaba dogrumu düsünüyorum.Cünkü bi ara karbüratorum kullanılamıycak derecede arızalıydı onun yüzünden kurumlanmıs olabilir diye de düsünmekten kendimi alamıyorum.Acaba bujinin performansı ilk calıstırma anında mı belli olur yoksa yolda giderken yüksek devirlerde mi belli olur.Bu konuda beni aydınlatırsanız COOOKKK sevinirim.He bi de bıji degişimi için özel bi anahtar varmı yoksa herhangi bi ayarlı ingiliz anahtarıyla falan acılırmı?Cevaplarınızı merakla bekliyorum.

OKAN4037 arkadasım senin topigine yazdıgım için kızmamısındır inşallah :)

okan4037
12 Temmuz 2006, 13:54
yok ya estagfurullah :P ne kızacaz bende bılgılenmıs olurum bu sayede:wiinkk:

obkavi
12 Temmuz 2006, 13:56
abi ciddi olamazsın ya inanmıyorum ateşlemeye yarıyo benzin neyla patlıyo sence abi

okan4037
12 Temmuz 2006, 14:01
abı nebılek yafff bılmememk ayıp deıl orenmemek ayıp:P

maxx75
12 Temmuz 2006, 14:08
Hayır niye bu kadar sasırıyolar anlamadım ya...Sanki biz anamızın karnından bujiyle cıktık...

okan4037
12 Temmuz 2006, 14:34
vallla +100000

zeda3000
12 Temmuz 2006, 15:06
Buji seramik dis dokusu ve ic yuzeyinde almis oldugu elektrik akimini anlik patlama sekline ceviren bir nevi cakmaktir.Bu patlama hava ve benzin karimini veren karburator ve silindir araciligi ile olmaktadir.Devir saatinde gormus oldugun rpm sana bu patlamanin ne kadar siklikla oldugunu gosteren en iyi ornek olacaktir,

Madem ki bu isin acemisi sin bence en iyi yontem gorerek anlamaktir,

http://auto.howstuffworks.com/ignition-system.htm

bu siteye bak ve sanirim yeterince bilgi bulacaksin.

okan4037
12 Temmuz 2006, 15:22
guzelmıs verdıgın bılgıler eelelrıne saglık:cat:

PcKopatGhostRider
12 Temmuz 2006, 17:48
dostum buji deiştirmek basit bişeydir.. sen iyi bir buji bul.. hatta benle irtibata geç.. ben sana öneririm alcağın yeri.. kendimiz bile rahatlıkla takarız.. hatta cuma günü toplantıda hallederiz gerekirse.. :cat:

okan4037
12 Temmuz 2006, 17:51
ok kerım hallderız:)