Orijinalini görmek için tıklayınız : Supermoto vs Cross
AWESQME
25 Nisan 2017, 14:02
Herkese selam. Honda CRF 250L sahibiyim. Araziden yola geçmeyi düşünüyorum. DL650 almayı düşünüyordum ancak CC yükseltmeden, 140 kilolardan 240 kilolara geçmeden önce başka ne yapabilirim diye düşünürken aklıma motorumu supermotoya çevirmek geldi. CRF nin aşığıyım, hastasıyım, sapığıyım :queen: Bu motoru ölene kadar sürebilirim ancak uzun yol için pek uygun bir alet değil. Bu yüzden CC yükseltmeyi düşünüyordum ancak SM nin tadını almadan CC yükseltmek istemiyorum şuan.
Konuya gelicek olursak, SM ile cross arasında sürüş, top speed, tork vb olarak ne gibi farklılıklar var. Neyi artar neyi azalır? Farklılıktan kastım jant, dişli filan bahsetmiyorum. Teknik veriler olarak ne gibi farklar oluşucak onu merak ediyorum.
Herkese şimdi den teşekkür ederim. Kazasız belasız bol sürüşler...
Supermoto:
http://car.blogs.com/.a/6a00d83455aeb969e201b7c6cfc644970b-500wi
Cross:
http://frmderin.com/wp-content/uploads/Honda-CRF250L-5.jpg
CrazyBullet
25 Nisan 2017, 14:30
Supermotolar endurolardan türemiştir. Enduro'nun jantı ufak, lastikleri farklı, süspansiyonları genel ifade ile daha sert ve kısa, vites aralıkları fazla olan ve frenlerleri farklı versiyonlarıdır. Motor gücü enduro ile supermoto arasında bir kıstas değildir. KTM, Husqvarna gibi markaların pek çok enduro ve supermoto modelleri arasındaki fark (örn. smc) süspansiyon, jant, fren (biri 4 piston diğeri 2) ve lastikten ibarettir.
sdirer
25 Nisan 2017, 15:18
Geçenlerde bu konuyu sitede bayağı konuşmuştuk. Crazy'nin söylediği gibi fabrikasyon farklar var olsa elde sumo ya da cros'un biri olunca tüm dünyadaki genel uygulama jantları değiştir devam. :cat:
örnekler:
1. Ben :cherry: http://i.hizliresim.com/yEDm4n.jpg (http://hizliresim.com/yEDm4n) mondialin dönüşmüşü.
2. https://www.youtube.com/watch?v=RjZPYdGeUq0&t=318s kawasakinin cross'tan dönüşümü.
3. https://www.youtube.com/watch?v=uqqZiqb5yFQ ktm'nin dönüşümü
4. https://www.youtube.com/user/MotonosityX/videos honda CRF450R'in dönüşümü
5. https://www.youtube.com/watch?v=8SGhT0ghldA suzuki DRZ 400'ün dönüşümü.
6. youtube'de supermoto conversion yazınca bol bol video çıkıyor. Jantları değiştir devam: :)
yunusus
25 Nisan 2017, 15:42
Vakti zamaninda bir xz250 vardi bende. Supermotoya cevirme isi jant lastik degisimiyle zaten tamamlaniyor ben supermoto gecisi icin crosstaki 52 disliye dokunmadan 43 disli ve bu takima gore zincir ayarladim. Cross ile 125de kesiciye girerken Supermoto hali ile 168e kadar cikabilmemi sagladi. Yani sadece jant lastik degisimi ile top speedde bi oynama yakalayamazsin.
velizrsln
25 Nisan 2017, 15:45
1 ay bindim ben fazla bilgim yok ama çok güzeldi dişli lastikle sahilde gezemiyordum tabi ben acemilikten, birde nedense gücüne göre fazla yakıyorlar sanırım bunlar, dişli lastik her türlü heryerde ama görünüş tip olarak yol sm lastiği tabi
AWESQME
25 Nisan 2017, 16:30
Artık araziden yola kayıcağım için ya motoru SM ye çeviricem ya da direk yol motoruna geçicem. Performans olarak fazla bi oynama olmayacaksa motoru değiştirmek daha mantıklı olabilir. 3 bin tl ona harcayana kadar üstüne 5 bin koyup R25 yada Ninja 300 almak daha iyi olabilir.
vBulletin v4.2.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by
vBSEO