PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Kawasaki Er 5 Mi Honda Cbf 500 Mu



Sayfa : 1 2 [3] 4

darksilence
25 Ekim 2007, 05:46
İki motoru da denedin mi?.....:silent::silent:

alp abi gözünü seveyim..en azından cbfdeki gerçekleri görmezden gelmeyelim..er-5 de mükemmel bir makine tamam haklısın..ama en azından cbf de ön arka disk ağırlığı biraz fazla olduğu için azıcık daha oturaklı gibi...arka lastikler 150 lik tutuşu artırır bence...:wiinkk::rendeer:

silverback
25 Ekim 2007, 09:27
ya bırakın arkadaşlar fiyatları kimse hesaba katmıyo mu?! bence er5 fiyatını hakıını daha çok veriyooooooooo

sysroot
31 Ağustos 2009, 02:15
Konu pörtlücek : ) Ama gerçekten fiyatına göre çok iyi bi motor CBF 500 Kaba geliyor bana:)

explosion999
31 Ağustos 2009, 02:33
gerçekten de pörtlemiş:)

demirgursel
01 Eylül 2009, 20:21
biraz öyle olmuş:mrgreen:

ahmetrasim
11 Kasım 2009, 10:53
Bende konu hazır pörtlemişken bir iki şey yazayım istedim..

uzun sure F650 GS (ki hala aklım ondadir) ve F650GS e gore fiyati nedeniyle CBF500 kovaladıktan sonra ER-5 sahibi oldum.

Hızlı fikir degisikliginin en onemli nedeni kesinlikle fiyattı. Ayni model ve yakin km.de CBF ile ER5 arasında 1500-2000 lira fark var. Bu fark ile;

1. yeni baslayan biri, kisisel ekipmanlarinin tamamini gayet duzer
2. cc. yukselten biri hep istedigi turu (benzin, konaklama, yeme icme vb.) gayet rahat yapar hatta biraz kasarsa iki tur bile yapar
3. parcasi pahalı diyenler bi suru parca alır
4. hiz vs. diyenler 160-170ni 6. viteste 5-6 bin devirde gorur daha derse biraz daha gaz acar (ben denemedim o yuzden son surat nedir bilmiyorum)
5. yakit diyenler epey litre yakit alır bol bol gezer ki benim bi suredir tuttugum kayitlara gore coook zorlamadan karisik kullanımda 4,5 (5) lt/100 km yakıyor ER-5; sanirim az yaktigi hep soylenen F650 GS'e cok yakin bir deger

Bu arada benim scooterdan sonraki ilk motorum. Kullanımı gayet rahat ve dengeli, sadece fren konusunda dikkatli olmayı gerektiyor, okuduğum, duyduğum ve birazda gördüğüm kadarıyla.

Bakim, parca vs. zaman zaman beni de korkutsada, biraz mevzudan anlayan ve elinden is gelen biriyseniz bence buda sizi korkutmamali...

yani 6000-7000 liraya bu kalite ve konfor bence gayet makul.

saygilar

berse01
18 Kasım 2009, 21:20
:queen::queen::queen::queen::queen::queen:

Birde bana denk gelseydin ya.....:queen::queen:O kadar da çeşmeye gittim...:queen::queen::queen:

Kawasaki çaresiz ha......:queen::queen::queen::queen:

ya bu kavasaki er5 ten bende almaya niyetim varben iskenderunluyum burada 2006 modelini buldum temiz 5000 tl ye verecek gibi ne dersin alayımmı birde gerçek yakıt miktarı nedir bunun

alp_tunay
18 Kasım 2009, 21:47
ya bu kavasaki er5 ten bende almaya niyetim varben iskenderunluyum burada 2006 modelini buldum temiz 5000 tl ye verecek gibi ne dersin alayımmı birde gerçek yakıt miktarı nedir bunun
Temiz se al derim.... hemde hiç durma... Çok iyi fiyat... :cat::cat::cat:

Şu günkü fiyatlarla 20 milyona şehir içi 140-150 km gider... Ş dışı kullanıma göre (Kendimden söyleyim 100-140 km hız) 160 km civarı..... ama 100-120 arası süper ekonomik.... Er 5 in tek gerekeni k&n hava filtresi... :cat::cat::cat:

szr
18 Kasım 2009, 22:00
Alp abi çok gidip geliyorum ybr 250 ile Er-5 arasında ; dediğin yakıt tüketimi gerçekten çok iyi ; bunun için k&n hava filtresi mi gerekiyor sadece; bide gazla fazla oynamamak:silent:

alp_tunay
18 Kasım 2009, 22:08
alp abi gözünü seveyim..en azından cbfdeki gerçekleri görmezden gelmeyelim..er-5 de mükemmel bir makine tamam haklısın..ama en azından cbf de ön arka disk ağırlığı biraz fazla olduğu için azıcık daha oturaklı gibi...arka lastikler 150 lik tutuşu artırır bence...:wiinkk::rendeer:

Hay o kampana kafanıza düşsün..... :pr::pr::pr::pr: Yaw bi disk fren için kaldı ki o da arka fren kampana... Hadi ön olsa neyse....

Bi disk için 4000 lira fark verip cbf alacağıma bin lira daha verir fazer alırım.... :wiinkk::wiinkk: 2 bin lira daha verir gsr alırım....

Nedir bu cbf fanatikliği hala anlamış değilim.... 500 segmentinde en gereksiz motor(türkiye şartları için ).... Muadili fiyatına 600 lük makine alınabiliyor....:cat::cat::cat:

---------- Mesaj ekleme zamanı: 21:08 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 21:04 ----------


Alp abi çok gidip geliyorum ybr 250 ile Er-5 arasında ; dediğin yakıt tüketimi gerçekten çok iyi ; bunun için k&n hava filtresi mi gerekiyor sadece; bide gazla fazla oynamamak:silent:

K&N filtre şart... Birde bujilerin denso 9 nmara ise Motorunda herhangi problemin yoksa bu miktarın üzerinde asla yakmaz...... Gazla oynamadan olmuyor..Ama uzun süreli sıkmak aşırı yakmalara neden oluyor her makinada olduğu gibi....

Ybr ile arasında ki fark hız-tork-güç.... Eğer devamlı şehiriçi kullanacaksan ybr derim..Er5 i sokma ş.içine... Hem makinaya yazık hem de sana... Ellerin kolların ağrır makina üzülür.....
Ama ağırlıklı ş.Dışı diyorsan Er5... :cat::cat::cat:

szr
18 Kasım 2009, 22:13
K&N filtre şart... Birde bujilerin denso 9 nmara ise Motorunda herhangi problemin yoksa bu miktarın üzerinde asla yakmaz...... Gazla oynamadan olmuyor..Ama uzun süreli sıkmak aşırı yakmalara neden oluyor her makinada olduğu gibi....

Ybr ile arasında ki fark hız-tork-güç.... Eğer devamlı şehiriçi kullanacaksan ybr derim..Er5 i sokma ş.içine... Hem makinaya yazık hem de sana... Ellerin kolların ağrır makina üzülür.....
Ama ağırlıklı ş.Dışı diyorsan Er5... :cat::cat::cat:

Abi; ağırlıklı şehiriçi olacak ama uzun yoldada gidecek bi makine; tavsiyen benim için iyi oldu ; şehiriçine sokma diyorsan almayız ama ikisinin fiyatıda çok yakın ; bakalım ne de karar kılacağız:cat:

sysroot
18 Kasım 2009, 22:22
Hay o kampana kafanıza düşsün..... :pr::pr::pr::pr: Yaw bi disk fren için kaldı ki o da arka fren kampana... Hadi ön olsa neyse....

Bi disk için 4000 lira fark verip cbf alacağıma bin lira daha verir fazer alırım.... :wiinkk::wiinkk: 2 bin lira daha verir gsr alırım....

Nedir bu cbf fanatikliği hala anlamış değilim.... 500 segmentinde en gereksiz motor(türkiye şartları için ).... Muadili fiyatına 600 lük makine alınabiliyor....:cat::cat::cat:

---------- Mesaj ekleme zamanı: 21:08 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 21:04 ----------



K&N filtre şart... Birde bujilerin denso 9 nmara ise Motorunda herhangi problemin yoksa bu miktarın üzerinde asla yakmaz...... Gazla oynamadan olmuyor..Ama uzun süreli sıkmak aşırı yakmalara neden oluyor her makinada olduğu gibi....

Ybr ile arasında ki fark hız-tork-güç.... Eğer devamlı şehiriçi kullanacaksan ybr derim..Er5 i sokma ş.içine... Hem makinaya yazık hem de sana... Ellerin kolların ağrır makina üzülür.....
Ama ağırlıklı ş.Dışı diyorsan Er5... :cat::cat::cat:

+23425234123421 :wiinkk:

Nasip olursa bende Pazartesi günü ER5 sahibi olucam hayırlısı bakaLım :queen:

berse01
11 Aralık 2009, 21:13
Bende konu hazır pörtlemişken bir iki şey yazayım istedim..

uzun sure F650 GS (ki hala aklım ondadir) ve F650GS e gore fiyati nedeniyle CBF500 kovaladıktan sonra ER-5 sahibi oldum.

Hızlı fikir degisikliginin en onemli nedeni kesinlikle fiyattı. Ayni model ve yakin km.de CBF ile ER5 arasında 1500-2000 lira fark var. Bu fark ile;

1. yeni baslayan biri, kisisel ekipmanlarinin tamamini gayet duzer
2. cc. yukselten biri hep istedigi turu (benzin, konaklama, yeme icme vb.) gayet rahat yapar hatta biraz kasarsa iki tur bile yapar
3. parcasi pahalı diyenler bi suru parca alır
4. hiz vs. diyenler 160-170ni 6. viteste 5-6 bin devirde gorur daha derse biraz daha gaz acar (ben denemedim o yuzden son surat nedir bilmiyorum)
5. yakit diyenler epey litre yakit alır bol bol gezer ki benim bi suredir tuttugum kayitlara gore coook zorlamadan karisik kullanımda 4,5 (5) lt/100 km yakıyor ER-5; sanirim az yaktigi hep soylenen F650 GS'e cok yakin bir deger

Bu arada benim scooterdan sonraki ilk motorum. Kullanımı gayet rahat ve dengeli, sadece fren konusunda dikkatli olmayı gerektiyor, okuduğum, duyduğum ve birazda gördüğüm kadarıyla.

Bakim, parca vs. zaman zaman beni de korkutsada, biraz mevzudan anlayan ve elinden is gelen biriyseniz bence buda sizi korkutmamali...

yani 6000-7000 liraya bu kalite ve konfor bence gayet makul.

saygilar

bende 1 hafta önce er5 aldım telefonunu yada msn adresini verirmisin bir takım bilgiler soracaktım

---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:13 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:08 ----------


Temiz se al derim.... hemde hiç durma... Çok iyi fiyat... :cat::cat::cat:

Şu günkü fiyatlarla 20 milyona şehir içi 140-150 km gider... Ş dışı kullanıma göre (Kendimden söyleyim 100-140 km hız) 160 km civarı..... ama 100-120 arası süper ekonomik.... Er 5 in tek gerekeni k&n hava filtresi... :cat::cat::cat:

başka bir mavi renkte 25 bin kmde krom ve orjinal ekzost lu tek el er5 aldım 6250 tl para verdim sıfır ayarında..ama hava mualesetinden dolayı henüz binmek kısmet olmadı herkeze iyi forum lar

Okan35
07 Mayıs 2010, 16:06
allahım yarabbimmmm :) er 5 mi hondamı mahvoldum bittim gittim yardımcı olunn :( :)

mamt
10 Haziran 2010, 13:09
kesinlikle er5 tavsiye ediceğim bir makinadır. temizse eyer masraflı baş belası birşeye bullaşmamak şartı ile cbf 500 ün yarı masrafında bir motosiklettir.

zafer61
22 Kasım 2010, 23:16
er 5 number one

erdalım
23 Kasım 2010, 00:07
topik hortlamış

Arjantinli69
23 Kasım 2010, 00:53
nasıl hortlamasın abi ER 5 ler çoğalmaya başladı piyasa yapıyor.eskiden 2005 model bulmak zordu bu aralar çoğalmaya başladı.

alp_tunay
23 Kasım 2010, 01:12
Motoru sattık altın oldu heeee.... :pr::pr:

Arjantinli69
23 Kasım 2010, 23:32
aynen öyle ER 5 satmak için sadece cc büyütmek lazım yoksa satılacak motor değil kesinlikle.hem sağlam,hem kaliteli,hem'de ekonomik.
ben motorumu satmaya kalksam 7.500 altına vermem kesinlikle.cbf 500 de neymiş.:P

motorhocası
23 Kasım 2010, 23:57
Cbf 500 alırdım çünkü ismi yeter. Kontrolü en kolay 500cc'lik ara modeldir,ister şehir içi ister şehir dışı Er-5 denilen commuter benzerine fark atar.:cherry:
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-honda-cbf-500-honda-cbf-500-34820429/detay

Arjantinli69
24 Kasım 2010, 00:02
honda oldugu içinmi ismi yeter dediniz biraz açsak hoca.ben şahsen 600 cc nin altında honda marka motosiklet almam.fark atar kısmına zaten katılmıyorum ,ama kawasaki'nin kaliteli,sağlam ve sorunsuz olduğuna katılıyorum.

motorhocası
24 Kasım 2010, 00:05
Hangisinin ismi daha tanınmış onu sormak lazım. 600cc alınsa tabi ki 4 silindir Fz6 Fazer 98Hp.:)

Arjantinli69
24 Kasım 2010, 00:11
Hangisinin ismi daha tanınmış onu sormak lazım. 600cc alınsa tabi ki 4 silindir Fz6 Fazer 98Hp.:)

şimdi isim tanınma kısmı sıkıntılı neden dersen daha çok arıza çıkardığı için olabilir.ben hiç duymadım şu ana kadar kawasaki'ci arkadaşlardan arıza.ama honda'dan çok duydum ve topikleri görüyoruz klasik.
4 silindir ve üzerine lafım yok bende severim ve alırım duruma göre.yani marka takıntım kesinlikle yok :cat:

askon
24 Kasım 2010, 00:13
ben er 5 kadar az yakan cok kaçan ekonomık motor görmedım gecenlerde arkadaşımın memleketıne gıttım bır depo benzın harcadım ve 170 180 km hız hiç ibre düşmedı aşağı ya

alp_tunay
24 Kasım 2010, 00:13
Cbf 500 alırdım çünkü ismi yeter. Kontrolü en kolay 500cc'lik ara modeldir,ister şehir içi ister şehir dışı Er-5 denilen commuter benzerine fark atar.:cherry:
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-honda-cbf-500-honda-cbf-500-34820429/detay

Şöyle çık bi araştırma yap bence.....

Er5 cbf500 den çok çok daha meşhur Türkiyede..... :P:P:P:P

motorhocası
24 Kasım 2010, 00:15
Bu yorum bugün yapıldı.:)
Honda CBF 500 : Hiçbir kronik sorunu olmayan Honda'nın naked modellerinden biri.

Ben 24,000 km deyim. Şimdiye kadar diğer kullanan arkadaşlarımdan, forumlarda ve çevremde edindiğim kadarıyla da hiç bir şikayete rastlamadım. Honda yetkili servisindeki ustam bile masrafsız ve sıkıntısız oluşundan ötürü "fukara motoru" diye bahsediyor ;)

Kaynak: http://www.motosiklet.net/forum/moto-sohbet/83310-tum-motosikletlerin-kronik-arizalari-3.html#ixzz168w2IVAv

Arjantinli69
24 Kasım 2010, 00:17
ben'ki senelerdir bilen bilir suzuki GS 500 hastasıy'dım taki ER 5 alana kadar.kendi kendime diyorum iyiki almışım.koy benzini,bakım zamanı yağını filtresini değiştir,genel bakımlarını aksatma senelerce kullan.ama şehir içi kullanımda sıkılacak görünüyor 1-2 yol bitiyor.sıkıntı yok su soğutmalı sadece bir kaç sefer fan açma durumuna geldi o kadar.

askon
24 Kasım 2010, 00:25
suzıkı kawazakı honda bunlar kalıtelı marka olduklarını cümle alem bılıyor ama ülkemızde bunu bızden daha ıyı bılen honda gerek servıs gerekse parca ve motosıklet satışlarında bu kalıtesını adını küçük cc den buyuğüne kadar pahalı satışları ile fark ettırıyor bu yüzden honda markasına karşı bende nedense antipatı oluştu . o yüzden baktığım ilanlarda genellıkle hondayı es gecıyor dığer marka ve modellere bakıyorum

Arjantinli69
24 Kasım 2010, 00:31
cfb 500 topacından alıntıdır :

bu gün depoyu fulledim, 144 km yol yaptım tekrar depoyu fulledim, 8lt benzin aldı,
yani 100 km ye 5,5 lt gibi bir hesap çıkıyor .

Kaynak: http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/13206-honda-cbf500-kullanicilari-bilgi-paylasim-basligi-29.html#ixzz168xBn8VY
demek oluyorki ER 5 'den fazla yakıyor - özellkik :cyclopsan

motorhocası
24 Kasım 2010, 00:34
Şöyle çık bi araştırma yap bence.....

Er5 cbf500 den çok çok daha meşhur Türkiyede..... :P:P:P:P

Neden meşhur acaba:P

Gpz 500'ün devamı-aynı bloğu kullanması olabilir mi. :wiinkk:

Sonuçta Cbf 500'den daha eski bir teknoloji ve alt yapı var,parçaları neden bu kadar ucuz.:wiinkk:

Ama iyi makinedir o başka, Cbf 500'den sonra.:wiinkk:


http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-kawasaki-gpz-500-93-model-bir-esi-daha-yok/detay

alp_tunay
24 Kasım 2010, 00:44
Bu yorum bugün yapıldı.:)
Honda CBF 500 : Hiçbir kronik sorunu olmayan Honda'nın naked modellerinden biri.

Ben 24,000 km deyim. Şimdiye kadar diğer kullanan arkadaşlarımdan, forumlarda ve çevremde edindiğim kadarıyla da hiç bir şikayete rastlamadım. Honda yetkili servisindeki ustam bile masrafsız ve sıkıntısız oluşundan ötürü "fukara motoru" diye bahsediyor ;)

Kaynak: http://www.motosiklet.net/forum/moto-sohbet/83310-tum-motosikletlerin-kronik-arizalari-3.html#ixzz168w2IVAv

Honda mı fukara motoru.. ?..... :queen::queen::queen:

Satın alırken zaten diğerlerinden 2 bin lira fazla vermeniz gerek.... Tamam servise çok girmez ama girdimi öyle ucuza çıkmaz... Ağadır paşadır... :queen::queen:


Neden meşhur acaba:P

Gpz 500'ün devamı-aynı bloğu kullanması olabilir mi. :wiinkk:

Sonuçta Cbf 500'den daha eski bir teknoloji ve alt yapı var,parçaları neden bu kadar ucuz.:wiinkk:

Ama iyi makinedir o başka, Cbf 500'den sonra.:wiinkk:


http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-kawasaki-gpz-500-93-model-bir-esi-daha-yok/detay

ER5 in bir tane kronik arızasından bahsetsene.... Eski teknoloji den kasıt ne acaba hala orasını anlayabilmiş değilim... :P:P

Sadece bu makinayı Türkiyeye sokan Z motorun ceremesini çekiyor... Kötü bir imaj yarattı herkesde....

Bu da neden bu kadar ucuz soruna cevap.... :cat::cat:

motorhocası
24 Kasım 2010, 00:48
Honda'nın rakiperine karşı ürettiği, aynı tarz aynı hacimde, daha güçlü ürettiği her motosiklet diğerlerinden daha iyidir.
Son.

alp_tunay
24 Kasım 2010, 00:54
Honda'nın rakiperine karşı ürettiği, aynı tarz aynı hacimde, daha güçlü ürettiği her motosiklet diğerlerinden daha iyidir.
Son.

Honda fanatizmi..... :P:P:P Son nokta diyorsun... :P:P:P:P

Ok. Nokta.... :cherry::cherry::cherry:

Arjantinli69
24 Kasım 2010, 01:25
bencede z-motor olmasın arkasında tutana aşk olsun diyeceğim ama,geçenlerde kızıltoprak bayiye gittim vatandaşın biri kawasaki Z 750 almak istiyordu o tatlı turuncuya çalan renginden satış görevlisi arkadaş tüm gelecek olan siparilerin satıldığını sadece 1 tane siyah Z 1000 kaldığını söyledi.şaşırmadım desem yalan olur bütün motorları gelmeden satmışlar alıcak olan arkadaş bile şaşırdı olaya.ilginç durum

speedygogo
24 Kasım 2010, 15:09
benim anlamadığım er-5'e uygun fiyatlı deniyor ama ben ilanlara baktığımda 2005 model temiz olanlara 6500-7500 aralığında istendiğini görüyorum. cbf 500 için ise bu ara 2007 8000 civarında bulunabiliyor. 2 sene için de 500-1500 arası fark normal bence. nerde kaldı er-5'in uygunluğu?

bu aralar ben de 500'lüğe geçmeyi kafaya koyduğum için bu konu beni çok ilgilendirdi :) şimdi yukarıda bahsettiğime göre cbf almak daha mantıklı değil mi?

alp_tunay
24 Kasım 2010, 15:40
benim anlamadığım er-5'e uygun fiyatlı deniyor ama ben ilanlara baktığımda 2005 model temiz olanlara 6500-7500 aralığında istendiğini görüyorum. cbf 500 için ise bu ara 2007 8000 civarında bulunabiliyor. 2 sene için de 500-1500 arası fark normal bence. nerde kaldı er-5'in uygunluğu?

bu aralar ben de 500'lüğe geçmeyi kafaya koyduğum için bu konu beni çok ilgilendirdi :) şimdi yukarıda bahsettiğime göre cbf almak daha mantıklı değil mi?

2005 model temizlere 7000 isteniyorsa aynı tamizlikteki cbf e 9 dan aşağı istemez kimse....

1500 lira uygunluk cazip gelmedi sanırım.... 9 lira vereceksen Cbf e git fazer al 1500 daha verip.... :P:P:P:P

motorhocası
24 Kasım 2010, 15:42
Ne ka köfte oka ekmek :mrgreen:

speedygogo
24 Kasım 2010, 15:50
aynı model olsa 1500 lira (ki aslında o kadar değil. ortalama 1000 diyelim biz ona) oldukça uygun. ama 2 sene için 1000 lira fark normal değil mi sizce?

bir de fazer almak isterim tabi ama önce 2 silindir olsun isterim. 4 silindir için bi 2-3 sene daha var bana göre :)

overcloud
24 Kasım 2010, 16:15
abilerim kusura bakmasın ama bu tartışma biraz sidik yarışına dönmüş sanki :P

bu karşılaştırma aynı ybr 125 ile cbf150'i kıyaslamaya benziyor.

tasarım ve güç olarak birbirine bu kadar yakın olan iki motordan hangisinin daha iyi olduğuna karar vermek bence oldukça güç.

dışardan gördüğüm kadarıyla honda'nın er-5'e göre tek üstün yanı arka disk frenin disk olması ama kawasaki mühendisleride 500cc motora kampana fren takarken düşünmüşlerdir heralde.

ben cbf'i tercih ederdim bunun iki nedeni var

1) dış görünüşünü daha güzel buluyorum

2) evime hem 1km uzaklıkta konşuk motor ve de 13km uzaklıkta esengül kardeşler servisleri olması.

speedygogo
24 Kasım 2010, 17:08
zaten ben de dış görünüş olarak değerlendiriyorum öncelikle :) maalesef ikisini de kullanma imkanım olmadı.

cityrider
24 Kasım 2010, 17:45
Boyum 1:90 olmasaydı bir cbf 500 alıp yıllarca keyifle kullanırdım.
Bu yazacağım marka fanatikliği olarak algılanmasın ama sadece servis kalitesinden dolayı bile Honda tercih edilmeli diye düşünüyorum.

D&B motor (Görhan Usta), Ali Esengül, Anes Motor kawasakiye geçerse o zaman ben de kawa cı olurum. Ama şu anda Honda ya devam..

adasel
24 Kasım 2010, 18:28
şimdi isim tanınma kısmı sıkıntılı neden dersen daha çok arıza çıkardığı için olabilir.ben hiç duymadım şu ana kadar kawasaki'ci arkadaşlardan arıza.ama honda'dan çok duydum ve topikleri görüyoruz klasik.
4 silindir ve üzerine lafım yok bende severim ve alırım duruma göre.yani marka takıntım kesinlikle yok :cat:

honda cbf500 topiğine önce bir bak ondan sonra konuş derim. cbf500 den çok sorun duydum diyen babam olsa inanmam. kronik hiçbir problemi olmayan nadir makinelerden biridir. ayrıca kelimenin tam anlamıyla taş gibi bir makinedir. ister şehir içi ister uzun yol yap. şimdi sende bana diyeceksin "cbf 500 kullanıyosun da ondan bu kadar savunuyosun". benim de sana cevabım "cbf 500 gerçekten de böyleki bende alırken kawa'yı değil de honda'yı seçtim!" olacaktır. kısacası kullandığım için övmüyorum, övebileceğim için kullanıyorum!

kawasaki marka olarak en az honda kadar iyidir. ama er5 - cbf500 ikilisinde cbf500 bariz önde bir makine. ikisini yan yana koyduğun taktirde bile bariz görüntü üstünlüğü vardır. ayrıca hiç sorunsuz makinadır. gerçi er5 sorunlu ya da sorunsuz diyemem çok bilgim yok. ama şunu biliyorum ki, cbf500 de parça sorunu asla yaşamazsın. cbf 500 ün diğer ve en büyük özelliklerinden biri de inanılmaz dengeli bir makine oluşu.

cbf500 ün tek dezabantajı, cityrider'ın da yazdığı gibi selesinin alçak oluşu. gerçi bu da göreceli bir dezavantaj. boyu 1,80 e kadar olan arkadaşlara öneririm cbf500'ü. ama selenin alçak oluşu da kısa boylular ve şehir içi kullanım için de büyük bir avantaj.

extrem_015
24 Kasım 2010, 18:32
cbf cbf cbf 500 500 500 :cat:

Arjantinli69
25 Kasım 2010, 00:36
honda cbf500 topiğine önce bir bak ondan sonra konuş derim. cbf500 den çok sorun duydum diyen babam olsa inanmam. kronik hiçbir problemi olmayan nadir makinelerden biridir. ayrıca kelimenin tam anlamıyla taş gibi bir makinedir. ister şehir içi ister uzun yol yap. şimdi sende bana diyeceksin "cbf 500 kullanıyosun da ondan bu kadar savunuyosun". benim de sana cevabım "cbf 500 gerçekten de böyleki bende alırken kawa'yı değil de honda'yı seçtim!" olacaktır. kısacası kullandığım için övmüyorum, övebileceğim için kullanıyorum!

kawasaki marka olarak en az honda kadar iyidir. ama er5 - cbf500 ikilisinde cbf500 bariz önde bir makine. ikisini yan yana koyduğun taktirde bile bariz görüntü üstünlüğü vardır. ayrıca hiç sorunsuz makinadır. gerçi er5 sorunlu ya da sorunsuz diyemem çok bilgim yok. ama şunu biliyorum ki, cbf500 de parça sorunu asla yaşamazsın. cbf 500 ün diğer ve en büyük özelliklerinden biri de inanılmaz dengeli bir makine oluşu.

cbf500 ün tek dezabantajı, cityrider'ın da yazdığı gibi selesinin alçak oluşu. gerçi bu da göreceli bir dezavantaj. boyu 1,80 e kadar olan arkadaşlara öneririm cbf500'ü. ama selenin alçak oluşu da kısa boylular ve şehir içi kullanım için de büyük bir avantaj.

ben senelerdir incelerim hangi motor nasıldır,ne tür sıkıntılar çıkarır,parça durumu,servis durumu,2.el satış grafiği,yakıt sarfiyatı,senelerce kullanılabilecek motor olup olmadığı gibi bu liste uzayıp gider.
O ku derken sen acaba ER 5 be ya Kawasaki topaçlarını okudunmu diye sormak isterdim ama okumadığınız belli.her zaman tartışırız arkadaşlarımla senin makina nasıl,benim ki şöyle böyle diye.alır kullanır aradaki farka bakarız,yol tutuşu ,ivmelenmesi,fren mesafesi,dengesi gibi tecrübe ederiz.sana'da tavsiye ederim ezbere konuşmamış oluruz.
500 cc kategorisinden bahsediyoruz arada dağlar kadar bariz fark var diyor marka övmesi yapıyorsunuz.benim gördüğüm çevremde'de böyle markayı övmek yerine motoru övmeli.ben'de kesinlikle marka takıntısı yoktur ve yazdımda 4 silindir sınıfında çogu marka iyidir alırım diye.ama 2 silindir sınıfında hiç bir honda markasını beğenmiyorum malesef.
Kawasaki'nin kötü imajının Türkiye'deki tek sorumlusu Z-motor dur.
parça sıkıntısı diye bir şey yok artık bence çünkü bir sürü yurtdışı sitesinden parça temini mümkün yeterki alıcak bütçen olsun.sanki motosiklet yedek parçaları türkiye'de üretiliyor hep ithal parçalar.
son olarak şöyle diyorum Marka Takıntılığını bırakalım artık iyi ve kötü yönlerini söyleyelim soran merak eden arkadaşta ona göre karar versin.500 cc sınıfında kötülenecek bir Japon markası yok bence :cat:

motorhocası
25 Kasım 2010, 00:42
Marka takıntısından bahsedenleri sen çıkarıyorsun, o zaman isimleri değiştir.
Kawasaki Cbf 500 modeli her yönden Honda Er-5 modelinden üstün bir makinedir.

Arjantinli69
25 Kasım 2010, 00:50
Cbf 500 alırdım çünkü ismi yeter. Kontrolü en kolay 500cc'lik ara modeldir,ister şehir içi ister şehir dışı Er-5 denilen commuter benzerine fark atar.:cherry:
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-honda-cbf-500-honda-cbf-500-34820429/detay

yazdığımız yorumları unutuyor gibiyiz :P
bir motor ismi için nasıl güzel olur :silent:

motorhocası
25 Kasım 2010, 00:56
Peki kağıt üzerinde karşılaştıralım iki makineyi, elimde 2006 Honda broşürü var.:)

Yakıt sistemi: 2 adet 34mm'lik eğik VP tip karbüratör.
Max.Güç: 57 Ps@9500d/d
Max.Tork: 45 Nm@8000d/d
Çap x Strok(mm): 73 X 59,6
6 vites O-ring zincirli
Sele yüksekliği: 770mm
Yakıt kapasitesi: 19(3,5 reserve dahil)
Ağırlık: 183 kg

Arjantinli69
25 Kasım 2010, 01:24
bak bu güzel fikir bilgi vermiş oluruz benden ER -5 verileri

Teknik Özellikler
MAKİNE TİPİ : 4-zamanlı,su soğutmalı,Paralel Çift silindir
>SİLİNDİR HACMİ : 498 cc
>SİLİNDİR, ÇAP x STROK : 74 x 58 mm
>SIKIŞTIRMA ORANI : 9.8:1
>SÜBAP SİSTEMİ : DOHC,8 Sübap
>MAKSİMUM GÜÇ : 50.3 PS/9.000 rpm
>MAKSİMUM TORK : 45 N.m (4.6 Kgf.m)/7.200 rpm
>KARBURATÖR : Keihin CVK 34 x 2
>ATEŞLEME : Dijital TCBI
>MARŞ SİSTEMİ : Elektrik
>ŞANZIMAN : 6 - vites
>ŞASİ TİPİ : Yüksek Gerilimli Çelik
>KASTER / TRAIL : 27' / 102 mm
>SÜSPANSİYON ÖN : 37 mm Teleskopik çatal
>SÜSPANSİYON ARKA : Ön yükleme ayarlı çift
>LASTİK ÖN / ARKA : 110/70-17 / 130/70-17
>FREN ÖN : Tek Disk 280 mm,Çift piston kaliper
>FREN ARKA : Tambur 160 mm
>TEKERLEK ÇALIŞMASI ÖN / ARKA : 125 / 114 mm
>BOYUTLAR UxGxY : 2070 x 730 x 1070 mm
>AKS AÇIKLIĞI : 1430 mm
>SELE YÜKSEKLİĞİ : 800 mm
>YAKIT KAPASİTESİ : 17 Lt
>KURU AĞIRLIK : 179 Kg

motorhocası
25 Kasım 2010, 01:35
Torkun yayılımı Cbf 500'de max güce kadar uzun bir devir aralığında. Tork güce yardımcı olur, zaten gücü daha yüksekti.

Boyutları U X G X Y(mm) : 2170 x 765 x 1110
3,5 cm daha geniş, 4cm daha yüksek,10 cm daha uzun.Aks açıklığını yazmamış Honda.:P