PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Commuter ile Commuter görünümlü Cruiser Kıyaslaması (CBFvs.Avenger)



cenkyenmez
22 Mart 2017, 09:53
Selamlar,
Dün başlangıç motorum olan, sıfır aldığım Yamaha Crypton (110) cub'ı 11.ayında 11.000km'de iken sattım.

Kısa bir süre önceye kadar Hyosung gv250 düşünüyordum. Ev değiştirme durumumdan dolayı ekonomik anlamda, debriyajlı motosiklet konusundaki tecrübemin azlığından dolayı tedbir (acemilik çekmek) anlamında Hyosung almayı 14-15 ay erteledim.

Bu süreçte motosikletsiz kalmak da istemiyorum, debriyajlı bir motosiklete de sahip olmak istiyorum.
Yorumlarıma denk gelmiş arkadaşlar bilirler, bir çok "motor öneri" konusunda Honda CBF150'yi önerirdim. Muhtemelen ben de bu durumda gidip CBF150 alacaktım. Bir kaç test sürüşünde Bajaj Avenger Street 150 kullandım, hoşuma da gitti. Cruiser alma hayalimi ertelemiş olduğum için Avenger'ın tipi nedeniyle bu iki motosiklet arasında (CBFvsAvenger) kararsız kaldım, fikirlerinizi bekliyorum.

Commuter ile cruiser görünümlü cruiser'ı kıyaslamanın doğru olmadığını biliyorum ancak benim fikir beklediğim kısım, kasa tipi değil de dayanıklılık, kalite ve konfor parametreleri.

Sürekli artçı'lı sürüyorum.
Aylık 1.000km yol yapıyorum (ortalama)
Günlük işe gidip geliyor (toplam40km), hafta sonları ufak geziler yapıyorum(200-400km).
Artçım da ben de iki motosikletin de konforunu (kısa test sürüşleri yaptıktan sonra) beğendik.
Yani şehir içi işe gidip gelirken konforda ikisi de eşit olacaktır. (bana göre)
Yaklaşık 0-3.000km aralığında bir motosiklet satın alıp, 15.000-16.000km sürmeyi planlıyorum.

Detaylarımı açıkladıktan sonra özet halde, cevap arıyor olduğum iki sorumu yazıyorum:
1-Bana göre uzun olan hafta sonu turlarımda (200-400km arası) hangi motosikletin artçı konforu daha iyi olur? (cbf vs sissy barlı avenger)
2-Max 20.000km'ye kadar kullanılacağı göz önünde bulundurulunca, avenger sağlamlık konusunda cbf'ten geride kalır mı?

(Not: Farklı önerilere karşı değilim ancak farklı bir model almama konusunda kararlıyım.)

diablof
22 Mart 2017, 10:06
ikisi de commuter olmasına rağmen, ikisinin de farklı sürüş teknikleri var.

cbf sürer gibi avangeri süremezsiniz. avangerin yatma açısı, viraj kabiliyeti ve kontrolü cbf e göre daha farklıdır. açıkçası daha azdır. cbf ile atak hareketler yapabilirsiniz. ama avanger ile daha sakin kullanmak zorunda kalırsınız motorunuzu.

honda ile bajaj markasını kıyaslamıyorum. cbf ömürlük bir motordur. bajaj da iyi bir motor ama avanger yeni bir motor. daha ne gibi sıkıntıları var açıkçası pek bilinmiyor.

cbf e gelirsek artçılı sürüşte de çok rahat edersiniz. evet avanger biraz daha rahat olabilir ama bunu pek farkedeceğinizi zannetmiyorum. özellikle cbf te topcase de olacaksa artçı sırtını rahatlıkla yaslayabilir ve rahat bir oturuş pozisyonu alabilir.

gv 250 den önce sürülmesi gereken illa avangerdir diye bir şey yok. cbf ile başlayıp, debriyajlı motorda vites ve motora hakim olmayı ilerletip, sonrasında gv ye geçebilirsiniz. hatta daha rahat edersiniz. karşılaştırma yapma fırsatınız olur. mesela cbf te kontra ile dönüyordum ama avangerde yada gv de kontra pek yapamazsınız. çünkü kol ve oturuş pozisyonu kontraya pek müsait değildir. daha kalça ile ve direksiyon ile dönmek durumundasınız.

toparlarsak bence ikisini de deneyin. ufak dönüşleri deneyin bir görün. trafikte aralara nasıl girer çıkar ikisi de nasıl hareket kabiliyeti vardır onları inceleyin ona göre kara verin.

izmirde yaşıyormuşsunuz. pek trafiği olan bir şehir değil. o yüzden çok atik, sürekli aralardan kaçmak gerekecek bir motora ihtiyaç duyacağınızı düşünmüyorum lokasyon açısından.

kolay gelsin.

cenkyenmez
22 Mart 2017, 10:41
Cevap için teşekkürler,
CBF'de sırt dayamalı topcaselerden olacak (evde bir küçük bir büyük sırt dayamalı topcase'im bekliyor, cub'ı satarken vermedim)
Avenger'da sissy barlı olacak.

İkisinde de konfor aynı gibi, anladığım kadarıyla uzun sürüşlerde de aynı olacaktır. Avenger'ı gv250'ye hazırlık olsun diye değil de bu süreyi çakmada olsa cruiser görünümlü bir motosiklet ile geçireyim gerekçesi ile düşünmeye başladım.

Genel olarak sakin sürdüğüm ve çok dar aralara girmediğim için sürüş tarzı benim açımdan problem olmuyor, ikisini de test ettim.

Tek soru, Avenger'ın gelecekte sorun çıkarıp çıkarmama durumu. Sırf tipi için böyle bir riske girilir mi?

HAZZILHAR
22 Mart 2017, 11:54
Cevap için teşekkürler,
CBF'de sırt dayamalı topcaselerden olacak (evde bir küçük bir büyük sırt dayamalı topcase'im bekliyor, cub'ı satarken vermedim)
Avenger'da sissy barlı olacak.

İkisinde de konfor aynı gibi, anladığım kadarıyla uzun sürüşlerde de aynı olacaktır. Avenger'ı gv250'ye hazırlık olsun diye değil de bu süreyi çakmada olsa cruiser görünümlü bir motosiklet ile geçireyim gerekçesi ile düşünmeye başladım.

Genel olarak sakin sürdüğüm ve çok dar aralara girmediğim için sürüş tarzı benim açımdan problem olmuyor, ikisini de test ettim.

Tek soru, Avenger'ın gelecekte sorun çıkarıp çıkarmama durumu. Sırf tipi için böyle bir riske girilir mi?

Lifan LF250-B 'yi incelerseniz hem görüntüsünden, hem avenger ile denk sayılabilecek kalitesinden, hem de fiyatından ötürü fikriniz değişebilir.

2. eli düşünerek bir hamle yapacaksanız tabii ki CBF daha mantıklı olur. Avenger mı CBF mi derseniz ben olsam marka kalitesi, 2. el piyasası ve servis avantajından ötürü CBF'i tercih ederdim.

cenkyenmez
22 Mart 2017, 13:37
Lifan 250-B sahibinden sitesinde şu an sadece 5 (beş) adet görünüyor ve yakınımda malesef yok. Ayrıca olsa bile planladığım bütçeyi aşıyor. Çok olmasa da güç ve ağırlık konusunda da planladığım aralığın üzerinde kalıyor. Yine de öneri için teşekkürler.
Ben de CBF'e daha yakınım, sadece Avenger'ın görüntüsünü daha çok beğeniyorum. Bakalım haftaya almayı planlıyorum.

Tyrannos
22 Mart 2017, 15:21
Bende İzmir'deyim. Aynı ikilemde kalmıştım. Avenger görüntüsü biraz daha güzel diye tercih edecektim. Sonra baktım motor 7 bin lira. İkinci eli 5.5'lara gidiyor. İkinci el bulamayınca, 2. el CBF aldım 3bin kilometrede. Şuan 7bin kmdeyim. Bence geçici motor olacaksa CBF alın. Diğerinin 2. eli çok yavaş. GV'ye geçerken satamazsınız, sonra planlarınızı ertelemek zorunda kalırsınız.

CBF 2016 modellerin karbüratörü eskilerden farklı daha az yakıyor ve yağ eksiltme problemleri bu modellerde yok. Ayrıca Honda Yükseliş'te güzel servis hizmeti veriyor. Aralara gir çık yapmakta sizin için çok kolay olacak. Hafta sonu uzun yol bende yapıyorum, 200-250km rahat yaparsınız. 400km'ler falan yorar. Onu GV alınca yapın artık :).

DKN
22 Mart 2017, 15:37
dünya bi yana, bajaj v bi yana... ikisinin tam ortası sayılır, ne comuter ne cruiser :cherry: az daha bekleyin gelicek

http://tecake.in/wp-content/uploads/2016/07/bajaj-v15.jpg

cenkyenmez
22 Mart 2017, 16:26
Hocam artçı konforu en önemli etkenim diyorum, tek kişilik motoru nasıl alayım :)

DKN
22 Mart 2017, 16:34
Hocam artçı konforu en önemli etkenim diyorum, tek kişilik motoru nasıl alayım :)

tek kişilik değil. artçı selesi kapak içinde (açılabiliyo)

cenkyenmez
22 Mart 2017, 16:40
Motoru satmasam belki bekleyebilirdim de, o kadar bekleyeceğimi sanmam :(