PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : krank kutusundan çıkan parça



greyhorse
18 Mart 2017, 23:39
Cümlete selamlar
kısa bir süre önce Jawa 250 aldım.Aldığımda km saat'i çalışmıyordu.Motordan çalışırken tıkırtı geliyordu.Sanki birşey çarpıyor , vuruyormuş gibi...
Sol debriyaj kapağını söktüğümde köşelerde ,yağ içinde metal tozları vardı.Bakınırken krank kısmında bir parça gördüm kargaburun ile çıkardığımda kilometre rediktörünün parçasını olduğu çıktı.Dişliler ezmiş.(Krank kutusundaki metal tozu en iyi ihtimalle bu parçanındır :) )
http://1.1m.yt/9a5rbff.jpg
Şimdi bu durumda ne yapmayı önerirsiniz?Krank kutusunu açıp rulmanları değiştirmeli'mi?Şöyle bir fikir geldi; üst kapağı ve pistonu sök ,krank kutusunu mazot ile temizle dediler.

ahmet.58
19 Mart 2017, 11:47
Öncelikle geçmiş olsun motoru dagitip rulmanlari degistirin dişlide hasar olanlarida degistirin krank kutusunu komple dagitip mazotla temizleyip kurulayin yagi koydugunuzda mazotla karisip bozulmasin.Silindir ve silindir kapagini tamizlemeniz şart çünkü yag pompasi oralara metal tozu olan yaği atmiştir.Silindir o kırıntılardan çizilmişse onuda degistirmen gerek

Mertcan39
19 Mart 2017, 11:57
Öncelikle geçmiş olsun motoru dagitip rulmanlari degistirin dişlide hasar olanlarida degistirin krank kutusunu komple dagitip mazotla temizleyip kurulayin yagi koydugunuzda mazotla karisip bozulmasin.Silindir ve silindir kapagini tamizlemeniz şart çünkü yag pompasi oralara metal tozu olan yaği atmiştir.Silindir o kırıntılardan çizilmişse onuda degistirmen gerek

yağ pompasımı ? bloğun içindeki metal tozlarından arındırmalsınız dişli arasına girerse çizmeye başlar sonrasında uğultu yapar o parçanın yenisi nerde bulursunuz bilmiyorum geçmiş olsun

sdirer
19 Mart 2017, 14:43
Km telinin krankta ne işi var :pr:, nasıl bir dizayn bir anlasam kızacam mühendise ama anlayamadım ki :silent:

greyhorse
20 Mart 2017, 16:24
Motosiklet 2 zamanlı yağ pompası,sübap v.b mekanik aksam yok.krank rulmanları sağlam görünüyor.hareket ettirdiğimde herhangi bir sıkıntı çıkmadı.Biriken metal tozlarını temizledim.Şayet son çare krank'ı açıp rulmanları değiştireceğim.
km dişlisi hareketini debriyaj tasının arkadasında bulunan dişliden sağlıyor.Kopan parça sağ taraftan bir boşluktan krank ve şanzıman kısmına geçmiş .KM dişli mekanizması yan sanayi olarak bulunabiliyor.