PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : R25 2. geri çağırılma. Yamaha'dan bilgi geldi.



Sayfa : [1] 2

VeliTrknn
14 Mart 2017, 17:15
Değerli Yamaha Sahibi,


Yamaha'nın ürün kalitesi ve performansının sürekli takibine yönelik politikasının ve bağlılığının bir parçası olarak, sahip olduğunuz motosiklette fabrikanın tespit ettiği bir kusur bulunabileceğini üzülerek bildiriyoruz.


1. Motorunuzun yakıt deposunu şaseye birleştirilen montaj braketi hatalı ölçülere sahip olması nedeniyle braketin yakıt deposuna temas edebilme ihtimali bulunmaktadır. En kötü durumda yakıt sızıntısı meydana gelebilir.

2. Kontak alt grubundaki kontak kilidi devre kartına su temasının ihtimali bulunmakta kontak kilidi elektrik terminalinin korozyona uğrayabilme ihtimali bulunmaktadır. En kötü durumda sürüş sırasında elektrik kesilebilir ve motorunuz durabilir.


Bu nedenle, en kısa zamanda yetkili Yamaha bayinize müracaat etmenizi ve motosikletinizin şasi numarasını ve güncel kilometre değerini bildirerek, yakıt deposu montaj braketi ile kontak kilidi alt terminalinin değiştirilmesi için uygun bir randevu ayarlanmasını sağlamanızı önemle tavsiye ederiz.
Bayi ziyaretiniz için bu mesajın çıktısını alıp yanınızda götürebilirsiniz. Tüm bu işlemler elbette ki ücretsiz olarak yapılacaktır.

Bu geri çağırmanın sebep olabileceği rahatsızlıktan dolayı özür dileriz. Ancak müşterilerimizin ve araçların güvenliğini sağlamak adına yapmak zorunda kaldığımız bu geri çağırma işleminden dolayı bizi anlayışla karşılayacağınıza inanıyoruz.

Sizlerin her zaman güvende olması, tabii görevimizdir.

Saygılarımızla,

Salurbey
14 Mart 2017, 17:44
R25 sahibiyim ve r25 i çok seven biri olarak 2.defa açıklanan üretim hatası geri çağırma süreci benim birçok olasılığı düşünmeme sebep oldu. Yazan sorunun yaratacağı sonuclar ölümcül olabilir. Motorla yolculuk ederken hangi pozisyonda kontak sorunundan dolayı motorun stop edeceğini bilemiyorum,ölümcül sona götürecek bir stop etme yaşayabilirim.

Ben forumda r25 çok defa savundum. Kendi hatam olmadan üretimden dolayı yaşayacağım bir kaza çok canımı sıkar.

Yeni geri çağırma için kaydımı yaptırdım, tamiri yapılacak 1 hafta içinde peki bu işler bittikten sonra ben tekrar motoruma sonuna kadar guvenip canımı emanet edip nasıl yol yapacağım. Ben ki gülü seven dikenine katlanır diye düşünürken şu anda canım çok sıkıldı.

Tamir süreci garanti kapsamında yapıldıktan sonra ne yapacağımı dusunecegim ve karar verecegim. Allah kaza bela vermesin.

dyavol-77
14 Mart 2017, 17:47
R25 sahibiyim ve r25 i çok seven biri olarak 2.defa açıklanan üretim hatası geri çağırma süreci benim birçok olasılığı düşünmeme sebep oldu. Yazan sorunun yaratacağı sonuclar ölümcül olabilir. Motorla yolculuk ederken hangi pozisyonda kontak sorunundan dolayı motorun stop edeceğini bilemiyorum,ölümcül sona götürecek bir stop etme yaşayabilirim.

Ben forumda r25 çok defa savundum. Kendi hatam olmadan üretimden dolayı yaşayacağım bir kaza çok canımı sıkar.

Yeni geri çağırma için kaydımı yaptırdım, tamiri yapılacak 1 hafta içinde peki bu işler bittikten sonra ben tekrar motoruma sonuna kadar guvenip canımı emanet edip nasıl yol yapacağım. Ben ki gülü seven dikenine katlanır diye düşünürken şu anda canım çok sıkıldı.

Tamir süreci garanti kapsamında yapıldıktan sonra ne yapacağımı dusunecegim ve karar verecegim. Allah kaza bela vermesin.

Satınız-CBR 500R alınız,güzel-güzel geziniz...:bounce:

Salurbey
14 Mart 2017, 17:50
dyavol, üzüldüm bu duruma gerçekten.Senin yazdığın öneriyi düşünüceğim. iş canımı çok sıkmaya başladı,olan olduktan ve ölen öldükten sonra tüm parçalar değişse ne olur!??

hattoi
14 Mart 2017, 17:55
En azından sorunu görmezden gelmeyip gerekli müdahaleyi yapmak için servise çağırıyorlar. Hintli gibi inkâr etmiyorlar.

Ama tabi Yamaha alıp bunları yaşamakta üzücü olabilir.

mertology
14 Mart 2017, 17:59
R25 sahibiyim ve r25 i çok seven biri olarak
...
yaşayacağım bir kaza çok canımı sıkar.

Yeni geri çağırma için kaydımı yaptırdım, tamiri yapılacak 1 hafta içinde peki bu işler bittikten sonra ben tekrar motoruma sonuna kadar guvenip canımı emanet edip nasıl yol yapacağım. Ben ki gülü seven dikenine katlanır diye düşünürken şu anda canım çok sıkıldı.

Tamir süreci garanti kapsamında yapıldıktan sonra ne yapacağımı dusunecegim ve karar verecegim. Allah kaza bela vermesin.

Peki ya Yamaha dışında X bir markanın motosikletini kullanıyor olsaydınız ve üretici bu sorunu fark ettiğinde iyileştirmeyi sizinle paylaşmak yerine bir sonraki modelde gerçekleştirse ve sizin haberiniz olmasa; daha mı güvende hissederdiniz?

not: Yamaha kullanmıyorum, sadece objektif olarak merak ediyorum.

Shrieker
14 Mart 2017, 17:59
R25 modeli için kötü, Yamaha'nın marka değeri için iyi haber.

OZARSLAN
14 Mart 2017, 18:01
Salurbey'e katılmamak imkansız ...

Çok geçmişi bilmem ama Yamaha R25 ile gerçekten çok güzel bir motor yaptı ; beğeniliyor , gazlanıyor , viraja iyi oturuyor fakat bu kadar güzel ve özel bir motor bizim canımıza mal olacak hatalar içersinde piyasaya sürülüyor ...

İnşallah daha fazla can sıkmadan biter artık şu motorun sıkıntıları , sahibi değilim tarzım bile değil fakat arkadaşlarımızın , motor sevdalılarının yaşayacağı her türlü sorun benimde sorunumdur ... Olaya birazda bu açıdan bakmak gerek !

Zz300
14 Mart 2017, 18:03
bu r25 lerinde çağrılma olayı bir türlü bitmedi,la benzin sızdırma ihtimali ne demek ya allah korusun adam tapagaz giderken motor alev alsa,birde en kötü durumda yakıt sızıntısı olabilir demiş hey allahım ya.

İnsanı sevdiği motosikletten vazgeçirtir,mide bulandırır böyle şeyler.Yazık valla,ben ne kadar r25 veya mt25 kullanıcısı olmasamda gerçekten üzücü bir durum,allah sabır versin r25 ve mt25 kullanan arkadaşlara.

Salurbey
14 Mart 2017, 18:04
ozarslan demek istediğimi hissettiklerimi tamamen anlamış. bakalım ne gibi bir aksiyon alacağıma karar verip sonra forumla paylaşacağım.

zekeriyaimam
14 Mart 2017, 18:10
2. Kontak alt grubundaki kontak kilidi devre kartına su temasının ihtimali bulunmakta kontak kilidi elektrik terminalinin korozyona uğrayabilme ihtimali bulunmaktadır. En kötü durumda sürüş sırasında elektrik kesilebilir ve motorunuz durabilir.

Pulsar 200ns:bounce:

Salurbey
14 Mart 2017, 18:20
Peki ya Yamaha dışında X bir markanın motosikletini kullanıyor olsaydınız ve üretici bu sorunu fark ettiğinde iyileştirmeyi sizinle paylaşmak yerine bir sonraki modelde gerçekleştirse ve sizin haberiniz olmasa; daha mı güvende hissederdiniz?

not: Yamaha kullanmıyorum, sadece objektif olarak merak ediyorum.

forumda r25 i benim kadar seven az kullanıcı vardır.İYİ ve GÜVENİLİR Marka olmanın bazı gerekleri vardır,Yamaha şu anda gerekeni yapıyor.Fakat benim serime yönelik 2.büyük hata. Ölümcül sonuçlar yaratmayacak hataları kabul ederim,örnek boya solması veya akması vs vs fakat tekrar ediyorum bu ÖLÜME götürme potansiyeli olan bir durum..

.3. kez baska bir hata olmayacagını nerden bilicem kim garanti edecek ?

çözüm sanıırım seri üretimde kendi ispatlamıs 3-5 yıldır piyasada olan ve bu tarz ÖLÜMCÜL üretim hatası olmayan motor almak olacak benim için.

fireblade e
14 Mart 2017, 18:24
Her markada böyle sorunlar olabilir.Hatırlarsanız Koskoca Honda 2008 mod.1000rr ların makinelerini yağ yakma problemi yüzünden değiştiriyordu. (2008. 1000 RR ı olan bir arkadaşımla İst.dan Tekirdağ a sıka sıka gidip geldiğimizde 1.5 lt.yağ yakmıştı motor),sonra BMW 1200 gs i olan bir arkadaşımda servise çağrılIP arka teker şaft bağlantıları değiştirilmişti.Bu örnekler çoğaltilabilir.... Servis çağırdıysa gidin yaptırın ne güzel adamlar sattıkları malın arkasında duruyorlar.

VeliTrknn
14 Mart 2017, 18:39
Bulunduğum şehirde yamaha bayiisi yok. Bunun çin ankaraya gideceğim kayıtı nereden yaptırıyoruz ? Ayrıca tamir süreci hakkında bilginiz var mı ?

Salurbey
14 Mart 2017, 18:58
motoru aldığınız bayi size yönlendirme ve sürec hakkında yardımcı olacaktır. ben servis hizmeti aldığım bayi üzerinden telefon ile kayıt açtırdım,servis bana gün vericek sonra montaj işlemleri için götüreceğim.Montaj ve değişim işlemlerinin ne kadar süreceğiyle ilgili bilgim yok,servis benim evime çok yakın olduğu için sormadım,randevu tarihini bildirmek maksadıyla aradıklarında montaj süresi*hakkında bilgi talep edicem. Ücret alınmıyor garanti kapsamında değişiyor.

not: forumda r25 kullanıcılarının oldugu bölümede ara ara göz atmanızı tavsiye ederim.

..YaNKee..
14 Mart 2017, 19:05
Arızanın yapılacak olması güzel aslında..

Salurbey
14 Mart 2017, 19:09
özelden atıyorum mesajı 650f için. buraya ait bir konu olmadı.

DKN
14 Mart 2017, 19:11
R25 modeli için kötü, Yamaha'nın marka değeri için iyi haber.

amaç böyle bi düşünce yaratmakmıydı acaba :mrgreen:

acemi60
14 Mart 2017, 19:42
Üretim hataları olabilir. Fakat arka arkaya sıralanması kötü.
Demek ki hızlı geliştirilen bir üründe böyle sıkıntılar beklenmeli. Hindistan'da Bajaj markası Hero'ya göre hızlı bir atak yaparak daha ileri modeller üretmeyi başardı. Fakat sorunlar bitmiyor. En azından Yamaha dürüstlükle motorları servise çağırıyor.
Aşağıdaki başlık Honda'nın karbüratörü hatalı olarak türkiye'de sattığı 2011-CBF150'lerin sorunlarının dile getirildiği başlık;
http://www.motosiklet.net/forum/mt-atolye-teknik-servis/91418-yeni-cbf150%27de-cozulemeyen-tekleme-sorunu.html

Bu sorun Honda Türkiye ve servisleri tarafından asla kabul edilmedi. Servise çağırılma yapılmadı.
Günün birinde sorunun Honda tarafından çözüldüğü medyada yer aldı.
Fakat resmi bir geri çağırma değildi. Bakınız aşağıdaki link;
http://www.motosiklet.net/forum/moto-sohbet/95295-cbf150-motorda-kesiklik-konusunda-iyilestirme.html#post2482228
Sorun yaşayanlardan benim gibi haberi alanlar servise gittiğinde ücretsiz ve gayri resmi olarak karbüratörde gerekli iyileştirme yapıldı. Bunu ben adam yerine koyulmamak olarak kabul ediyorum.
Son yılların medarı iftiharı Bacac yetkilileri ise artık sorunlardan gına geldiğinde "Bizim motorumuz ucuz. Olur öyle" mealinden açıklama yapmakla yetindiler.
Türkiye şartlarına göre sonuç; Yamaha İyidir. Fakat zaman kötü...

^adm^
14 Mart 2017, 19:52
Geri çağırmalar neden negatif algılanıyor anlamıyorum.Ben R25 sahibi değilim ama bir firma yıllar sonra bile ürünlerindeki kronik sorunları bulup, size kadar ulaşıp ücretsiz bir hizmet sunuyorsa bu muhteşem bir hizmettir.

MoRFy
14 Mart 2017, 19:59
YAMAHA R25 i iyileştirmeye devam edip sıkıntılarını ortadan kaldırmaya devam ediyor. Hııımmmm o zamansa 2023 t R25 alabilirim. :queen:

Şakası gırgırı bir yana tuğlası, harcı çalınmış müteahhit işi yapılara benziyor şu motor. Keşke biraz özene böze yapsaydılar yada hiç yapmasaydılar. Yamahayı kötülemiyorum harika motorları var YBR sinden R1 ine kadar ama R25 olmamış özürlü doğmuş bir motor bence.

sdirer
14 Mart 2017, 20:46
Sıkıntı yokmuş, çok çok hafriyat kamyonları etrafında gezinirken motor durur..
:sunny: aha böyle kalınır. Sonra kalan sağlar pilav yer.. :salut:

Zippo's
14 Mart 2017, 21:39
Bunlar hic olmasaydi daha iyi olurdu tabii ki.Gonul ister ki hic sorunu olmasin o kadar para veriyoruz.Ben daha yeni aldim r25 i.1000 km olmadi henuz,suan memnunum.Bu garantiden yapilacak islerde beni korkutmuyor hic.

En azindan cbf lerde hondanin yaptigi gibi inkar edip yokusa surmuyorlar :)
Onun disinda r25 muazzam bir motor mu kalite olarak,bence degil.Grenajlari vs aman aman degil.Ama 2. El temiz motor almak istersen cbr 250 ile arasinda 1000 ₺ oynuyorken soba borusu egzostlu makyajlanip cbr 125 gostergesi koyulan tek silindir cbr 250 yi yine almazdim,yine almazdim :)

Cbr 250 de kac kullanici da belli devir araliginda gelen sesten sikayetci oldu.Sonuc noldu,hicbirsey..

Not : marka fanatigi degilim.Ama hepimiz tahmin edebiliyoruz ki suan cbr 250 kullanan arkadaslara kafa kafaya r25 versek kosa kosa alirlar :)

fazil
14 Mart 2017, 21:40
Yamaha Fz6'da da olmustu bir geri cagirma yillar once. Tps sensoru degismisti. Gaz kelebegi sensoru yani kucuk bir potansiyometre. Isininca iletkenligi kendi kendine degisip, motor devri kendiliginden degismeye basliyordu. Motoru o zamanlar Kiziltoprk'taki Samura Motor Yamaha servisine goturmustum, seve seve bedelsiz degistirdiler.

O gunden beri de bir daha problem cikmadi. (Yaklasik 10 yil oluyor) Yani size tavsiyem endiselenmeye gerek yok.

Salurbey
14 Mart 2017, 21:47
sanırım R25'deki olası sorunun yol açabileceği sonuçlar tam anlaşılamadı.Yamaha açıklamasına yazmış "motor sürüş esnasında durabilir" okuyan arkadaşlar sanırım bu kısmı kaçırıyor.Parça değişse ne değişmese ne.Kaza olduktan sonra....Bu sorunun sürüşün hangi anında ortaya çıkacağını biliyormuyuz ? 150 km ile giderken kontaktaki üretim hatası sonucu motorum durdu diyelim,sonra Yamaha tüm parçaları değşitirdi fakat ben çoktan ölmüşüm,HEE diğer r25 ve mt25 kullanan arkadaşlar 3.bir soruna kadar hayatta kalır,o açıdan bakarsam olaya tabiki pozitif bir durum çıkarmak mümkün.

belkide bu sorun biri çok büyük bir kaza geçirip hayatını kaybettikten sonra Global YAMAHA'ya bildirildi, sorunun üretimden sonra kademeli olarak motor kullanıldıkça geri dönüşler ve servis bildirimleri yoluyla olması mümkün.Üretimden sorumlu yetkili biri şirketin hangi veri kanallarıyla bu geri dönüşlere ulaştığını bilemiyorum.neyse....

burak burk
14 Mart 2017, 21:52
motoru geri çağırıyorlar azar küfür,çağırmıyorlar neden hatalı motor satıyorlar yine küfür.ne yapsalar yaranamadı adamlar sizlere.üretildiği yıldan beri 1. veya 2. geri çağırma nedeniyle motoru arızalanan varmı? yağ pompası çok ciddi bir durumdu erken fark edildi ama bu tamamen zaten mekanik bir durum.daha yarın kredi çekicez motoru teslim almadan bütün seriye bakıcam yamahada.

Grumpy
14 Mart 2017, 21:56
Benım ıcın onemlı olan sorun ıhtımalı olan bır motosıkletı gerı cagırıp garantı kapsamında tamır etmek degıl sorunsuz motosıklet uretmek/satmaktır.

Salurbey
14 Mart 2017, 22:08
Bu arada cok yakın arkadaşımla beraber almıştık motorları. Kendisi mt25 sahibi,o da kontrol etti bugün ayni Yamaha servisine gidiyoruz,onun motoruda sorunlular içinde.

Yani mt 25 sahipleride bir kontrol etsin sadece r25 e özel bir durum yok. Bilginiz olsun.

Potenza
14 Mart 2017, 22:14
Ne r25 miş yaw, her sene başka bir sorundan geri çağrılıyor.
Baktığınızda her sorun başlı başına yolda kalmaya ve hatta kaza yapmaya bile götürebilecek nedenler.
Geçen sene de yağ pompası sorunu vardı sanırım.
İnsan ister istemez düşünüyor, önümüzdeki sene de ne için çağrılacak diye.
Güven böyle bir şey dökülen su kabını doldurmuyor işte.
R25 i 1400 km kadar kullandım, ilk çıktığında. O sınıfta sanırım sürüş keyfi, performans konusunda daha iyisi yoktur diye düşünüyorum.
Ama gel gelelim bu devam eden sorunlar yakışmadı bu motora. Umarım son olur.

fazil
14 Mart 2017, 22:34
Herhangi bir hizda motor durursa ölmezsiniz bu arada, motor durmasi, motor kitlenmesi demek degil, sadece motor yavaslamaya baslar, siz de o arada önlemini alirsiniz.

MazhaRR
14 Mart 2017, 22:36
sanırım R25'deki olası sorunun yol açabileceği sonuçlar tam anlaşılamadı.Yamaha açıklamasına yazmış "motor sürüş esnasında durabilir" okuyan arkadaşlar sanırım bu kısmı kaçırıyor.Parça değişse ne değişmese ne.Kaza olduktan sonra....Bu sorunun sürüşün hangi anında ortaya çıkacağını biliyormuyuz ? 150 km ile giderken kontaktaki üretim hatası sonucu motorum durdu diyelim,sonra Yamaha tüm parçaları değşitirdi fakat ben çoktan ölmüşüm,HEE diğer r25 ve mt25 kullanan arkadaşlar 3.bir soruna kadar hayatta kalır,o açıdan bakarsam olaya tabiki pozitif bir durum çıkarmak mümkün.

belkide bu sorun biri çok büyük bir kaza geçirip hayatını kaybettikten sonra Global YAMAHA'ya bildirildi, sorunun üretimden sonra kademeli olarak motor kullanıldıkça geri dönüşler ve servis bildirimleri yoluyla olması mümkün.Üretimden sorumlu yetkili biri şirketin hangi veri kanallarıyla bu geri dönüşlere ulaştığını bilemiyorum.neyse....

Hocam sizi biliyorum,saygı duyuyorum ama lütfen beni anlayışla karşılayın.
Bu sorunlar hayatı sorun teşkil ediyor fakat bence bu kadar büyütmemek lazım.Siz,ben veya bir başkası kim olursa olsun bugüne kadar hiç kronik sorunu olmayan bir motosiklet dahi alsak olacağı varsa olur.Yani ölümden bu kadar korkmanın bir anlamı yok diye düşünüyorum.Hem motora binip hem ya elektrik keserse demek bile bile lades gibi birşey.Motosiklete binelim veya binmeyelim zincir kopabilir,lastik patlayabilir vs. vs. bunun gibi yüzlerce örnek verilebilir fakat gerçek bir tane, Allah'ın dediği olur.Tabii ki bu demek değildir ki kör-cahil motora binelim tabii ki önlemimizi alıcaz.

espresso
14 Mart 2017, 22:53
Benım ıcın onemlı olan sorun ıhtımalı olan bır motosıkletı gerı cagırıp garantı kapsamında tamır etmek degıl sorunsuz motosıklet uretmek/satmaktır.

Artık 21. yüzyıldayız. Üretim süreçlerinde mühendislerin değil muhasebeci ve pazarlamacıların sözü geçiyor. Haliyle her üründe böyle sorunlar olması muhtemel. Yine bu şekilde geri çağırma yapan firmalar iyi sayılır. Kazaya neden olabilecek hata sonucunda olan kazalarda kurbanlara biraz tazmnat veririz daha ucuza malolur, hatayı düzeltmek, bir sürü geri çağırmak daha pahalı da diyebilirlerdi.

Malesef sistem böyle ama tüketim toplumu olmak böyle bir şey işte.

Salurbey
14 Mart 2017, 22:56
Katılıyorum size fakat kronik sorundan dolayı yaşamak istemiyorum kötü bir olayı. Kendi r25 mi forumda görenler olmuştur cok defa resim paylaştım gözüm gibi bakarım. 12500 km yol yaptım beni bir gün zorda bırakmadı ne viraj ne sollamada ne 170 km suratlerde. Ama üretim hatası yapılmış ve basit hatalar değil,benim moralimi bozan şey büyük sorunlar yaşatabilecek hatalarin r25 de çıkıyor olması. Ben yağ pompası ve debriyaj tası değişimini 4500 km de yaptırmistim ve uzerine 8000 km daha yol yaptım. Fakat bu ikinci geri çağırma peki üçüncü geri çağırma olmadan o hata benim hayatıma mal olursa veya ölmeden kurtulduğum ama çok hasar aldığım bir kaza ya sebep olursa. Son 1 yıl içinde iki defa ciddi sorunlarla çağrılan motoruma guvenerek nasıl yol yapicam bu sezon ?

Çözüm şu benim için 4 veya 5 yıldır üretimi olan ve büyük ciddi kronik sorunları olmayan bir motor almak.

MoRFy
14 Mart 2017, 22:58
Bunlar hic olmasaydi daha iyi olurdu tabii ki.Gonul ister ki hic sorunu olmasin o kadar para veriyoruz.Ben daha yeni aldim r25 i.1000 km olmadi henuz,suan memnunum.Bu garantiden yapilacak islerde beni korkutmuyor hic.

En azindan cbf lerde hondanin yaptigi gibi inkar edip yokusa surmuyorlar :)
Onun disinda r25 muazzam bir motor mu kalite olarak,bence degil.Grenajlari vs aman aman degil.Ama 2. El temiz motor almak istersen cbr 250 ile arasinda 1000 ₺ oynuyorken soba borusu egzostlu makyajlanip cbr 125 gostergesi koyulan tek silindir cbr 250 yi yine almazdim,yine almazdim :)

Cbr 250 de kac kullanici da belli devir araliginda gelen sesten sikayetci oldu.Sonuc noldu,hicbirsey..

Not : marka fanatigi degilim.Ama hepimiz tahmin edebiliyoruz ki suan cbr 250 kullanan arkadaslara kafa kafaya r25 versek kosa kosa alirlar :)

Hocam genel konuşma bence takas versek alırlar felan. Herkez motorunu severek alıyor. Severek alıp kullananlar var birde severek alıp okadar para verdik olaylara bak diyip pişman olanlar birde bunu dışarı vuramayıp içine atanlar var. Benim motorum bende kalsın severek aldım kafam rahat sen kendi adına konuş bence. Bu arada keşke olmasa böyle şeyler giden paralar vatandaşın parası ondan önce giden para motorcu kardeşlerimizin arkadaşlarımızın parası bu olaya sevindiğimiz falan yok biz burada sadece bir markanın sadece 1 modelini eleştiriyoruz tabikide araya mizah girecek üzüldüğümğüz kadar bi nebzede olsa gülümseyeceğiz. Soba borusu diyorsunuz ya CBR250 egzozuna bence soba borusu falan değil o seyyar köfteci borusu :)

fazil
14 Mart 2017, 23:00
Yine bu şekilde geri çağırma yapan firmalar iyi sayılır. Kazaya neden olabilecek hata sonucunda olan kazalarda kurbanlara biraz tazmnat veririz daha ucuza malolur, hatayı düzeltmek, bir sürü geri çağırmak daha pahalı da diyebilirlerdi.

Benim bildigim bu isler tam olarak boyle olmuyor. Genelde Amerika ya da Avrupa'daki bilincli suruculerin sikayetleri sonucu geri cagirmak zorunda kaliyorlar. Yani uretici mali piyasaya suruyor, kullanici hatasi disinda bir hata bulunursa, uretici, kullanicinin baskisiyla, bu hatayi duzeltmek zorunda kaliyor. Mesela biraz ustte yazdigim Tps arizasi bu sekilde ortaya cikmisti.

Zippo's
14 Mart 2017, 23:20
Hocam genel konuşma bence takas versek alırlar felan. Herkez motorunu severek alıyor. Severek alıp kullananlar var birde severek alıp okadar para verdik olaylara bak diyip pişman olanlar birde bunu dışarı vuramayıp içine atanlar var. Benim motorum bende kalsın severek aldım kafam rahat sen kendi adına konuş bence. Bu arada keşke olmasa böyle şeyler giden paralar vatandaşın parası ondan önce giden para motorcu kardeşlerimizin arkadaşlarımızın parası bu olaya sevindiğimiz falan yok biz burada sadece bir markanın sadece 1 modelini eleştiriyoruz tabikide araya mizah girecek üzüldüğümğüz kadar bi nebzede olsa gülümseyeceğiz. Soba borusu diyorsunuz ya CBR250 egzozuna bence soba borusu falan değil o seyyar köfteci borusu :)

Yanlis anlama hocam lafim sana degildi.Fakat cok iyi biliyorum oyle bir kitle var ki r25 i karalamak icin firsat kollayan..Kesinlikle r25 fanatigi degilim hatta ve hatta forum icinde aylar once attigim postlara bakarsaniz oldurseler 2. El r25 almam diyen biriydim.Ama alternstifini bulamadim.

Su an en son cikan kronik sorun bence ilk yasanan yag pompasi olayindan daha da sacma ve can sıkıcı.Bu kadar basit bir parca vesaire nasil olurda boyle cikar fabrikadan bende sasiriyorum.Ama benim icin iyi tarafi firmanin kabullenip hemen geri cagirmasi ve degistirip duzeltmesi sorunu.

Salurbey in dediklerine katilmamak elde degil.Kazaya sebebiyet vercek bir sorun olabilir.Maalesef alacak cok motor secenegimiz yok,el mahkum iyi taraflarindan bakmaya calisiyoruz.Yoksa bende cbr250rr i geldigi gibi almayi bekleyen kisilerin basindaydim :)

burak burk
14 Mart 2017, 23:30
Japon otomobil devleri Toyota, Nissan, Honda ve Mazda, hava yastıklarında çıkabilecek olası problemler nedeniyle toplamda 3.39 milyon aracı geri çağıracaklarını açıkladı. Firma yetkilileri sözkonusu geri çağırmadan Türkiye'deki araçların da etkinlendiği açıklamasında bulunurken, iki saat sürecek onarımın ücretsiz yapılacağı bilgisi paylaşıldı

Ünlü lüks otomobil markası Porsche, dünya genelinde 60 bin otomobili yakıt borusundaki hata yüzünden geri çağırdı. Geri çağırılan modeller Macan S ve Macan Turbo.

Dünyanın en büyük otomobil üreticisi Volkswagen'in üst segment markası Audi, Çin'deki toplam 681 bin aracını soğutma pompası arızası sebebiyle servise geri çağırdı.

2014 ve 2015 model Volkswagen Passat araçların merkezi elektrik sisteminde sorun saptanması nedeniyle 177 bin otomobil geri çağrılıyor.

gibi gibi her markadan size bulabirim boşuna yormayın ellerinizi.insan elinin deydiği her malda olan olasılık.

IRau
14 Mart 2017, 23:36
benim tek korkum ledlerimi sökmeseler bari grenajları açarken ulan çok uğraştım be

Seko
14 Mart 2017, 23:50
Forumda genel olarak, yüzlerce parçadan oluşan bir aracın tasarım ve üretimini yapmak çocuk oyuncağı zannedildiğinden bu tip hatalarda anında karalama kampanyası başlatılıyor. Firmalar ürünlerini aylarca süren birçok testlerden geçirseler de gerçek hayatta karşılaşılan koşullar bazen beklenmedik sorunlara yol açabilir. Yamaha tarafından yapılan açıklamada dikkat edilirse "olabilir, çıkabilir" şeklinde yuvarlak ifadeler kullanılmış. Bunun anlamı bu problemlerin muhtemelen en fazla bir iki araçta ortaya çıkmış olması ve Yamaha'nın kimseyi riske atmak istememesinden tüm araçlarda gerekli düzeltmeyi yapacağıdır. Yani aslında çok büyük olasılıkla %99.9 hiçbir sorun çıkmayacaktır ama yine de işlerini şansa bırakmıyorlar. Bu tip şeyler tüm firmaların başına gelebilir ve öngörmek imkansıza yakındır. Siz yüz bin araç satarsınız gider bir tanesinde bir şey çıkar. Çoğunlukla tamamen tesadüfidir ama yine de firma sanki yüzlerce araçta çıkmış gibi oturup bir çözüm bulur. Bu da onun gibi bir şey... Yukarıda R1 denmiş ama R1'de bile çıkabilir. Bu konunun motorun kalitesi ile bir alakası yok. Burada istisna olarak sadece belki uzay mekiklerinde falan böyle sorunlar olmaz ki onun bile garantisi yoktur veya arıza yapan ne ise onun yedeği vardır.

hattoi
14 Mart 2017, 23:52
Takarlar herhalde tekrar.

webingo
15 Mart 2017, 00:03
250 cc motor blogundan ne güç aldı be Yamaha . öyle bi güç aldıki başına hesapsız işler aldı pişman oldu. Yağ pompası yok krozyon vs vs .

astrofizik
15 Mart 2017, 00:27
R25'in en zor tarafı; bu motoru ikici el almak bence..
Çoğu adamın dünya'dan haberi yok,gidip servise parça mı değiştirecek? Servislerde kapıda beklemiyor gel bedavaya parça değiştireyim diye.
Adam yanlaya yanlaya Allah ne verdiyse gidiyor,
Sıfır alıp düzgün kullanan birisi için çok büyük sıkıntı yok,eksik yerler tamamlanıyor.

COQ
15 Mart 2017, 01:39
250cc spor pazarı avrupada çok kısa ömürlü olunca bu segmentte ki şüphelerini farklı konularda paylaşmıştım.
Ciddi bir takip yapmadığım için 250cc sporun neden tutmadığını pek bilmiyorum ama belki de sorunlar çıkması ya da çıkma ihtimali buna sebep olmuş olabilir.
2-3 yıllık bir denemeden sonra Honda direkt 500cc motor üretirken Yamaha ve Kawasaki 300cc'ye döndüler.

Tabi benim şüphelerimi gidermese de yanlış düşündüğümü hissetmeme neden olan bazı şeyler de var.
Mesela Suzuki bu yıl bir 250cc spor üreterek avrupa pazarına girdi.
Yine Honda ve Kawasaki'nin sattığı yıllarda avrupada bu iki markadan bir şikayet duymadık.
Hatta kawasaki Türkiye pist yarışlarında fırtına gibi esti.

Fakat şüphe çeken bir başka konu Honda'nın yeni bir 250cc yapması ama avrupa pazarında bunu satmaması ya da satamaması!
Halbuki oldukça iddialı bir model bu.

Yamaha'ya gelip ne anlatmak istediğimi özetleyeyim.
Yamaha bilindiği gibi R25'e benzer bir motosikleti avrupa piyasasında satıyor.
Türkiye'de 300cc olarak bilinen bu model yanlış bilmiyorsam aslında 300cc'den bir hayli büyük.
Benim merak ettiğim şey bahsi geçen sorunların bu modelde de olup olmadığı.
Yani yamaha bu sorunları sadece R25'te mi yaşıyor yoksa R3 ya da adı her neyse avrupada sattığı modelde de bu var mı?
Ya da avrupada eskiden sattığı R25'lerde aynı sorunlar yaşandı mı?
Çünkü ülkemize ve asya pazarına hala aynı modeli satıyor.
Eğer avrupa pazarında sorun yoksa iğrenç bir çifte standart var demektir.
Bu da hiç hoş değil.

Yasinari
15 Mart 2017, 01:52
Beyler kimse motor ustasi degil belki bu sorunlar Honda da bajajda var adamlarin umurlarinda bile degil bunu kimse bilemez adamlar cagirmis bence iyi haber yani r25 alanlar sonuna kadar mutludur.uzanamadigimiz cigere laf etmeyelim cok kisi biliyoruz cbr i olupda r25 almadigina pisman olan ama r25 olan kimse keske.cbr demiyor

Alonedark93
15 Mart 2017, 01:53
benim tek korkum ledlerimi sökmeseler bari grenajları açarken ulan çok uğraştım be

:) :) :) :) :P:P

elessartt
15 Mart 2017, 08:29
250cc spor pazarı avrupada çok kısa ömürlü olunca bu segmentte ki şüphelerini farklı konularda paylaşmıştım.
Ciddi bir takip yapmadığım için 250cc sporun neden tutmadığını pek bilmiyorum ama belki de sorunlar çıkması ya da çıkma ihtimali buna sebep olmuş olabilir.
2-3 yıllık bir denemeden sonra Honda direkt 500cc motor üretirken Yamaha ve Kawasaki 300cc'ye döndüler.

Tabi benim şüphelerimi gidermese de yanlış düşündüğümü hissetmeme neden olan bazı şeyler de var.
Mesela Suzuki bu yıl bir 250cc spor üreterek avrupa pazarına girdi.
Yine Honda ve Kawasaki'nin sattığı yıllarda avrupada bu iki markadan bir şikayet duymadık.
Hatta kawasaki Türkiye pist yarışlarında fırtına gibi esti.

Fakat şüphe çeken bir başka konu Honda'nın yeni bir 250cc yapması ama avrupa pazarında bunu satmaması ya da satamaması!
Halbuki oldukça iddialı bir model bu.

Yamaha'ya gelip ne anlatmak istediğimi özetleyeyim.
Yamaha bilindiği gibi R25'e benzer bir motosikleti avrupa piyasasında satıyor.
Türkiye'de 300cc olarak bilinen bu model yanlış bilmiyorsam aslında 300cc'den bir hayli büyük.
Benim merak ettiğim şey bahsi geçen sorunların bu modelde de olup olmadığı.
Yani yamaha bu sorunları sadece R25'te mi yaşıyor yoksa R3 ya da adı her neyse avrupada sattığı modelde de bu var mı?
Ya da avrupada eskiden sattığı R25'lerde aynı sorunlar yaşandı mı?
Çünkü ülkemize ve asya pazarına hala aynı modeli satıyor.
Eğer avrupa pazarında sorun yoksa iğrenç bir çifte standart var demektir.
Bu da hiç hoş değil.

https://rideapart.com/articles/yamaha-issues-recall-yzf-r3

http://blog.motorcycle.com/2017/03/03/manufacturers/yamaha/yamaha-r3-recalled-potential-fuel-leak-ignition-switch-corrosion/

mrt20
15 Mart 2017, 09:00
Adamlar motorunun arkasında duruyor.
15bin devir çeviren 250cc 40 beygire yakın güç.
Piyasayı salladılar bunlarla. Artık 35-40 hp 400cclik motorları beğenmez oldu millet.
Adamlar 250ccden 37hp güç üretebiliyor diye.
Olmaması gereken bi hata olmuş, bunu düzeltmek için geri çağırılıyor motorlar.
Ve bunlar ihtimal dahilindeki arızalar. Şimdiye kadar yolda stop eden pulsar çok duydum da r25 hiç duymadım.
Arabalarda Toyota yapar bunu bide. Bi hata oldumu hemen servise çağırıp halleder.
Nedense bana yanlış gelmiyor. Dahada tersi, demekki malının arkasında durabiliyorlar diyorum.

zekeriyaimam
15 Mart 2017, 09:32
250cc spor pazarı avrupada çok kısa ömürlü olunca bu segmentte ki şüphelerini farklı konularda paylaşmıştım.
Ciddi bir takip yapmadığım için 250cc sporun neden tutmadığını pek bilmiyorum ama belki de sorunlar çıkması ya da çıkma ihtimali buna sebep olmuş olabilir.
2-3 yıllık bir denemeden sonra Honda direkt 500cc motor üretirken Yamaha ve Kawasaki 300cc'ye döndüler.

Tabi benim şüphelerimi gidermese de yanlış düşündüğümü hissetmeme neden olan bazı şeyler de var.
Mesela Suzuki bu yıl bir 250cc spor üreterek avrupa pazarına girdi.
Yine Honda ve Kawasaki'nin sattığı yıllarda avrupada bu iki markadan bir şikayet duymadık.
Hatta kawasaki Türkiye pist yarışlarında fırtına gibi esti.

Fakat şüphe çeken bir başka konu Honda'nın yeni bir 250cc yapması ama avrupa pazarında bunu satmaması ya da satamaması!
Halbuki oldukça iddialı bir model bu.

Yamaha'ya gelip ne anlatmak istediğimi özetleyeyim.
Yamaha bilindiği gibi R25'e benzer bir motosikleti avrupa piyasasında satıyor.
Türkiye'de 300cc olarak bilinen bu model yanlış bilmiyorsam aslında 300cc'den bir hayli büyük.
Benim merak ettiğim şey bahsi geçen sorunların bu modelde de olup olmadığı.
Yani yamaha bu sorunları sadece R25'te mi yaşıyor yoksa R3 ya da adı her neyse avrupada sattığı modelde de bu var mı?
Ya da avrupada eskiden sattığı R25'lerde aynı sorunlar yaşandı mı?
Çünkü ülkemize ve asya pazarına hala aynı modeli satıyor.
Eğer avrupa pazarında sorun yoksa iğrenç bir çifte standart var demektir.
Bu da hiç hoş değil.

Üstadım avrupada 250cc satmamasının sebebi A2 ehliyet sisteminin hacim sınırı olmaması ve vergi dilimidiye bir saçmalık olmamasından sanıyorum.
Bizim burda %8 vergi olmasa kimse bu motorların yüzüne bakmazdı nacizane düşüncem.Bu motor zaten 321cc olarak tasarlanmış.Vergi dilimi sıkıntısı olan pazarlar için 250cc versiyon da üretilmiş.

astrofizik
15 Mart 2017, 09:46
300 cc altı motorlar otoyola çıkmaz Avrupa'da,
300cc scooter ve motorların bir anda türemesinin en büyük sebebi bu.

HUN
15 Mart 2017, 10:24
Olağan durumlar bunlar yalnız MT 25 lerede baktirin arkadaşlar cunki sorun MT 25 leride kapsıyor şase no dan servislere kontrol ettirin motorlarınızi o gruba giriyormu diye.