PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : İkinci El Aldığım MCT 250 Son Hızı Çok Düşük



griatmaca
03 Mart 2017, 21:26
Arkadaşlar merhaba. Eylül ayının sonunda aldığım ikinci el MCT 250 model motosikletimin son hızını çok düşük buluyorum. Bu yüksek hızlar yapmak istememden veya çok hızlı gideceğimden değil ancak motosikletim çok zorlayarak 90-100km görüyor ancak çok zorlandığını düşünüyorum. Devir göstergesi de yok diye daha fazla zorlayamıyorum. Motosikletimi 12 bin km'de aldım, ve aldığımda iyi olduğunu düşünüyordum ancak söküp taktıkça, uğraştıkça ne kadar bakımsızmış, kilometre her şey demek değilmiş anladım, ancak bu bana biraz pahalıya patladı, para olarak değil.

Yaptıklarım:
-Motosikletimin emme manifoldları yaşından dolayı eskiyip parçalanmıştı, değiştirdim.
-Aldıktan sonra 130 km yol yaparak evime geldim, ardından yağını değiştirdim.
-Üstünden adını bile duymadığım markada bujiler çıktı, yerine NGK bujiler taktım
-Hava filtresini değiştirdim.
-Çeşitli ayarlarda yağlar kullandım, şu an 15-50W yağ kullanmaktayım, yeni koydum.
-Ön arka dişli ve zinciri set olarak değiştirdim, arkaya 34 dişli taktım(parça yanlış getirilmişti, ben orjinalini istemiştim ancak üstündeki dişli çok kötü diyerek bekleyemeyip aldım ve değiştirdim)

Arkadaşlar ben üniversitede öğrenciyim, şehir dışında bir okulda okuyorum, 100 cc cup motosikletim vardı ancak havalar ısınınca gezmek ve burada ihtiyacım olunca bir yerlere gidip gelebilmek istiyordum, bu motosiklet benim 6-7 yıl öncesinden, lise yıllarımdan beri hayalimdi, cesaret edip kredi çektim, aldığımda çok mutlu oldum ancak böyle sorunlarla karşılaşmak, daha doğrusu bu tip sorunları çözememek, ustaya götürmek de gereksiz maliyetli olduğu için biraz moralim bozuldu. Geçen sefer ilk kez sanayide ustaya ellettim motoru ve yağını değiştirttim ve birkaç parça aldım. Usta yağ değişimi için 20 TL aldı, aynı işlemi kaç kez yaptığım için bu ücret bile bana adil gelmedi.

Sorunum motosikletimin çok düşük hızlarda, çok zorlanması. Benzerleri 120-130 km hızlarda zorlanırken bu motosiklet niye 90da bu kadar zorlanıyor? Yardımlarınızı bekliyorum, şimdiden çok teşekkür ederim.

Mamba09
03 Mart 2017, 23:26
hocam motorunda herhangi bir ses/arıza olmadığını varsayarak konuşyorum -12 binde bişey olmaz-
karbüratör temizliği ve senkron ayarı yaptırmanı tavsiye ederim. aynı bakımda hava filtreni değiştir. muhtemelen bişeyler düzelir.

griatmaca
04 Mart 2017, 13:06
Senkron ayarını sorayım ustaya öyleyse en yakın zamanda gidip baktırayım. Karbüratör temizliğine çok güvenemiyorum, forumda ustaya pek ellettirmeyin diyordu birçok kişi ama onu da soracağım. Teşekkür ederim.

diablof
04 Mart 2017, 13:55
ön dişlin kaç diş dostum? o önemli. 34 e 14 var ise eğer üstünde 90-100 de kalır ama daha atik olur motor.

15 diş ön dişliyle hızını yükseltebilirsin.

ama bu motorlar kassan 140 yokuş aşaa son hız. yani 100 max 110 kullanım için uygun hızlar. daha hızlı istiyorsan başka motor bakacaksın.

kolay gelsin.

griatmaca
05 Mart 2017, 19:29
Diablof cevabın için teşekkür ederim dostum. Ön dişlim orjinal 14 dişli arka 32 dişli ancak. Amacım son hızında gitmek zaten, sadece 80-90km ortalama hızla yol alabilmek istiyorum, yol biraz uzayınca 70 lr gitmek sıkıyor diye bir araştırayım dedim, sonra ortalama 100le seyehat edenleri görünce bende mi bir terslik var dedim. Belki de benim zorlanıyor dediğim devirleri daha o kadar da yüksek devirler değildir ben de tam emin olamıyorum. Tekrar teşekkürler dostum.

Naci63
05 Mart 2017, 20:09
Bence iyi bir ustaya önce sübap sonra da senkron ayarı yaptırın. Senkron ayarını kafadan değil, cihazla manifolta bağladığı vakum saati ile yapsın. Böylece tam ayar olur. Ayrıca karbüratör-hava filtresi arası ve karbüratör silindirler arası manifoltta hava kaçağı olup olmadığına baktırın. Debriyaj balatasının kaçırıp kaçırmadığını ve frenlerin sıkıp sıkmadığını kontrol ettirin. Motor çok bağırıyor ancak gitmiyorsa debriyaj balatası da bitmiş olabilir. Selamlar.

griatmaca
05 Mart 2017, 20:19
Teşekkürler Naci63. Sübap ayarı ve senkron ayarının fiyatlarını biliyor musunuz acaba öğrenciyim de ona göre gideyim. Geçen gün burada ustaya sordum sübap ayarını yapabilir miyiz usta diye işte şöyle zor böyle zor bu motosiklette diyince tamam kalsın dedim.

Naci63
05 Mart 2017, 20:39
Teşekkürler Naci63. Sübap ayarı ve senkron ayarının fiyatlarını biliyor musunuz acaba öğrenciyim de ona göre gideyim. Geçen gün burada ustaya sordum sübap ayarını yapabilir miyiz usta diye işte şöyle zor böyle zor bu motosiklette diyince tamam kalsın dedim.

Fiyatı bilemem, şehre göre değişir. Ama hiç te zor olduğunu düşünmüyorum. Bende yıllar evvel ramzey 250 vardı. Motoru sizinki le aynı. İşinin ehli her usta yapabilir sübap ayarını. Dikkat edilecek husus:
1. motor tam soğuk olmalı. Mümkünse akşamdan bırakmalısınız. Mümkün değilse kontak kapandıktan sonra en az 3-4 saat beklemeli. Ilık bile olsa ayar düzgün olmaz.
2. Usta mutlaka doğru sentil kullanmalı. Asla göz kararı olmaz sübap ayarları.

Fiyat bence senkron+sübap ayarı 50 TL civarıdır. Fazlası kazıktır.

griatmaca
05 Mart 2017, 22:10
Bana sübap ayarını tek başına 100 tl gibi bir rakam verdi diye hatırlıyorum o zaman...
Bir de karbüratorun bağlandığı hava hortumu zamanla büzüşüyormuş sanırım, karbüratorun oturduğu kısımda çok hafif açıklık vardı usta o oturmaz, kapanmaz dedi bu boğazdan da bulamazsın dedi. Ben de kendi imkanımla alüminyum bant ile kapattım oraları, sorun bundan da kaynaklanabilir mi acaba?

EmirhanDrmz
06 Mart 2017, 03:53
Dostum Her Hafta Sübap Ayarı Yaptırmaya Gidiyordum Nerdeyse.Ustaya Baka Baka Öğrendim.20 TL Veriyordum Balıkesirde Ben. Youtube'de Videolarınıda Bulabilirsin.

Naci63
06 Mart 2017, 07:10
Bana sübap ayarını tek başına 100 tl gibi bir rakam verdi diye hatırlıyorum o zaman...
Bir de karbüratorun bağlandığı hava hortumu zamanla büzüşüyormuş sanırım, karbüratorun oturduğu kısımda çok hafif açıklık vardı usta o oturmaz, kapanmaz dedi bu boğazdan da bulamazsın dedi. Ben de kendi imkanımla alüminyum bant ile kapattım oraları, sorun bundan da kaynaklanabilir mi acaba?

Karbüratörün fazla hava alması motorun çekişini düşürür. Sizin motorun iyi bir ustada elden geçmesi lazım. O parçayı söküp piyasada arayın. Aynısı yoksa bile illa ki bir muadilini bulursunuz.

griatmaca
08 Mart 2017, 11:04
Cevaplarınız için çok teşekkür ederim. En yakın zamanda motosikletimi sübap ve senkron ayarı için bir ustaya götüreceğim. Sizin söylediklerinizden yola çıkarak hava hortumunun hava alan yerlerini kapatarak motorun performansını denedim ve şu anda eski haliyle arasında adeta uçurum var, sanırım sorun bundan kaynaklanıyormuş. Karbüratörün hava ayarını kendim güzelce yaptım, ve sorunum tamamen çözüldü diyebiliriz. Sorunu kalıcı bir şekilde çözmek için hava hortumunun orjinali olmasa bile dediğiniz gibi muadilini alarak değiştireceğim. Yardımlarınız için teşekkür ederim. Kazasız, keyifli sürüşler!

efendy06
08 Mart 2017, 23:14
Cevaplarınız için çok teşekkür ederim. En yakın zamanda motosikletimi sübap ve senkron ayarı için bir ustaya götüreceğim. Sizin söylediklerinizden yola çıkarak hava hortumunun hava alan yerlerini kapatarak motorun performansını denedim ve şu anda eski haliyle arasında adeta uçurum var, sanırım sorun bundan kaynaklanıyormuş. Karbüratörün hava ayarını kendim güzelce yaptım, ve sorunum tamamen çözüldü diyebiliriz. Sorunu kalıcı bir şekilde çözmek için hava hortumunun orjinali olmasa bile dediğiniz gibi muadilini alarak değiştireceğim. Yardımlarınız için teşekkür ederim. Kazasız, keyifli sürüşler!

Vardır o motorun parçası, bence kalyonucuyu falan bir ara sor.

Hatta ; http://www.mondialyp.com/tr/yedek-parcalar

Burada kategori kısmında "chopper" seçtiğinde model olarak sadece mct gelir. MCT'yi seçtiğinde sağda yedek parça bölümü açılır. Bir incele, belki orjinali bile vardır. Mondial bu yedek parça işinde garip şekilde baya iyi.

MoRFy
08 Mart 2017, 23:44
hocam parça nasıl bişi bilmiyorum ancak tahmin ettiğim kadarı ile kavuçuk bir hortum metal bir boğaza oturuyor ve açıklık kalıyor kenarında... Eğer durum böyle ise o çok hafif kalan açıklığa kırmızı ısıya dayanıklı sıvı conta sürerseniz ve bir süre kurumasını beklerseniz hava kaçağını gidereceksinizdir.

griatmaca
09 Mart 2017, 20:49
Vardır o motorun parçası, bence kalyonucuyu falan bir ara sor.

Hatta ; http://www.mondialyp.com/tr/yedek-parcalar

Burada kategori kısmında "chopper" seçtiğinde model olarak sadece mct gelir. MCT'yi seçtiğinde sağda yedek parça bölümü açılır. Bir incele, belki orjinali bile vardır. Mondial bu yedek parça işinde garip şekilde baya iyi.

Evet buradan bakmıştım, burada gözüken parçaları sipariş olarak verseniz bile birçok sorun çıkıyor, bir kez denedim o yüzden söylüyorum. Bu konuyu okuyan arkadaşlar da varsa mondialyp üzerinden verilen fiyatlar tavsiye edilen satış fiyatları oluyormuş, verdiğiniz siparişse seçtiğiniz bölgedeki ustaya gönderilen bir parça listesi oluyormuş. Bana bunu müşteri hizmetleri ile olan görüşmelerimde söylediler. 6-7 parçalık sipariş vermiştim geçtiğimiz ilkbaharda, ne ürünler geldi, ne yönlendirilen ustanın parçalardan haberi vardı, yönlendirdikleri ustayı arayınca motorunla gel burada bakarız diyen oldu. Ancak yan sanayi parçası var, sanayide görüşmem üzerine olduğunu söylediler. Teşekkür ederim tavsiyen için hocam.


hocam parça nasıl bişi bilmiyorum ancak tahmin ettiğim kadarı ile kavuçuk bir hortum metal bir boğaza oturuyor ve açıklık kalıyor kenarında... Eğer durum böyle ise o çok hafif kalan açıklığa kırmızı ısıya dayanıklı sıvı conta sürerseniz ve bir süre kurumasını beklerseniz hava kaçağını gidereceksinizdir.
Hocam açıklık dediğim kısım oldukça açıktı, ben iyice oturttum, sanayide ustadan istemiştim hatta onlar büzüşüyorlar bir kez açılınca bir daha oturmaz diyip ellemedi, ben şuan idare eden bir şekilde çözdüm durumu, parçanın yenisini alıp değiştiricem umarım en kısa zamanda.

efendy06
10 Mart 2017, 20:10
Evet buradan bakmıştım, burada gözüken parçaları sipariş olarak verseniz bile birçok sorun çıkıyor, bir kez denedim o yüzden söylüyorum. Bu konuyu okuyan arkadaşlar da varsa mondialyp üzerinden verilen fiyatlar tavsiye edilen satış fiyatları oluyormuş, verdiğiniz siparişse seçtiğiniz bölgedeki ustaya gönderilen bir parça listesi oluyormuş. Bana bunu müşteri hizmetleri ile olan görüşmelerimde söylediler. 6-7 parçalık sipariş vermiştim geçtiğimiz ilkbaharda, ne ürünler geldi, ne yönlendirilen ustanın parçalardan haberi vardı, yönlendirdikleri ustayı arayınca motorunla gel burada bakarız diyen oldu. Ancak yan sanayi parçası var, sanayide görüşmem üzerine olduğunu söylediler. Teşekkür ederim tavsiyen için hocam.


Hocam açıklık dediğim kısım oldukça açıktı, ben iyice oturttum, sanayide ustadan istemiştim hatta onlar büzüşüyorlar bir kez açılınca bir daha oturmaz diyip ellemedi, ben şuan idare eden bir şekilde çözdüm durumu, parçanın yenisini alıp değiştiricem umarım en kısa zamanda.

Hocam siteden sipariş etme işini bilmiyorum, hiç etmedim ama herhangi bir mondial servisinden isteyebilirseniz getirir muhtemelen.

bursagsli
11 Mart 2017, 20:49
Cevaplarınız için çok teşekkür ederim. En yakın zamanda motosikletimi sübap ve senkron ayarı için bir ustaya götüreceğim. Sizin söylediklerinizden yola çıkarak hava hortumunun hava alan yerlerini kapatarak motorun performansını denedim ve şu anda eski haliyle arasında adeta uçurum var, sanırım sorun bundan kaynaklanıyormuş. Karbüratörün hava ayarını kendim güzelce yaptım, ve sorunum tamamen çözüldü diyebiliriz. Sorunu kalıcı bir şekilde çözmek için hava hortumunun orjinali olmasa bile dediğiniz gibi muadilini alarak değiştireceğim. Yardımlarınız için teşekkür ederim. Kazasız, keyifli sürüşler!

aynı sorun bende de var motor ilk alındığında 110 km hızı görüyor ama şimdi 80 e zor çıkıyor. Debriyaj balatası değiştirdim, karbüratör ve subap ayarı yaptım ama motor yine gitmiyor büyük ihtimal karbüratörden hava alıyor. Ben vites düşürürken genelde aragaz verip düşürüyorum.Bu esnada motorda arada bir karbüratör yada motor bloğu tarafında patlama sesi oluyor. Ses egzozdan falan gelmiyor bu sesin nerden geldiğini anlayamadım

SkyRiderr
09 Mayıs 2017, 09:50
Merhabalar griatmaca yaklaşık 1.5 ay önce bende bir MCT 250 aldım ve hikayemiz seninle birebir aynı. Okurken bunları ben yazdım da acaba unuttum mu diye kendimi sorguladım bir an... Motoru alıp 130 km yol gelmek bile aynı. 80 - 90'da çok zorlanmak ve hatta hava filtresinin karbüratöre uzanan boğazının açıklığı ve bunun karşısında ustanın sana söylediği olay dahi aynı. Burada abilerimiz tecrübe sahibi insanlar çok faydalı çok bilgili yazılar yazmışlar görüyorum. Ancak benim ilk motosikletim MCT ve neler yaparım nasıl durumu düzeltebilirim ya da sen neler yaptın biraz bilgilendirirsen tarif edersen sevinirim. Karbüratör değişecek dediler bana bir iki kez söküp temizlediler falan şu an durum biraz değişik. Motosiklete abandığım zaman (abanmaktan kastım 4. viteste 100 falan) iyi gidiyor ve 5e attığımda aynı çekiş devam edip 110 görüyor düz yolda... Biraz daha devam ettiğimde ise boğuluyor gaz yemiyor. Daha önce yani karbüratörü temizletmeden önce bu hızlara da çıkamıyordum şu anda çıkıyorum ancak nerede gaz yemeyeceğini kestiremiyorum. Karbüratör değiştireceğim ancak 260 TL yan sanayisi. Nasıl olacak bilmiyorum senin başına geldi mi böyle bir şey? Bu arada hava filtresiyle karbüratör arasındaki o lastik boğaz hala açık.

mefairo
10 Mayıs 2017, 01:23
Simdi soyle bi test yapalim. Motor normalde atik olmasi lazm 12bin km de. Ayrica km ye guvenmeyin, km saati arizalidir vs. Benm 1.5 senelik motorum 25bin yani ama km saati 12 bin gosteriyor vs. Ama diyelimki duz yolda atik vs, ama yokusa geldin 4. Vites motor boguluyor, aliyorsun 3 e felan yine dusuyoe guçsuz motor. Boyleyse durum, karburatorden ote subap ayari istiyor motor.

Eger gucu yerinde diyorsan motorun, yokusta felan ölmuyorsaz tek dert son hizsa, karburator ayari derim. Yada karburator igneleri degistirme vakti gelmis derim . yani dandik bujiyle yagla felan olmaz bu farklar...

griatmaca
31 Ekim 2018, 00:47
Merhabalar griatmaca yaklaşık 1.5 ay önce bende bir MCT 250 aldım ve hikayemiz seninle birebir aynı. Okurken bunları ben yazdım da acaba unuttum mu diye kendimi sorguladım bir an... Motoru alıp 130 km yol gelmek bile aynı. 80 - 90'da çok zorlanmak ve hatta hava filtresinin karbüratöre uzanan boğazının açıklığı ve bunun karşısında ustanın sana söylediği olay dahi aynı. Burada abilerimiz tecrübe sahibi insanlar çok faydalı çok bilgili yazılar yazmışlar görüyorum. Ancak benim ilk motosikletim MCT ve neler yaparım nasıl durumu düzeltebilirim ya da sen neler yaptın biraz bilgilendirirsen tarif edersen sevinirim. Karbüratör değişecek dediler bana bir iki kez söküp temizlediler falan şu an durum biraz değişik. Motosiklete abandığım zaman (abanmaktan kastım 4. viteste 100 falan) iyi gidiyor ve 5e attığımda aynı çekiş devam edip 110 görüyor düz yolda... Biraz daha devam ettiğimde ise boğuluyor gaz yemiyor. Daha önce yani karbüratörü temizletmeden önce bu hızlara da çıkamıyordum şu anda çıkıyorum ancak nerede gaz yemeyeceğini kestiremiyorum. Karbüratör değiştireceğim ancak 260 TL yan sanayisi. Nasıl olacak bilmiyorum senin başına geldi mi böyle bir şey? Bu arada hava filtresiyle karbüratör arasındaki o lastik boğaz hala açık.

Merhaba. Çok uzun zamandır foruma bakmıyordum ancak başımdan geçenleri burada güncel olarak paylaşmak istedim. Öncelikle sübap ayarının yapılması bir şeyi değiştirmedi, karbüratör bench senkronizasyon yapıldı ancak bir şey değişmedi (basınç ölçer ile değil karbüratör sökülerek ayar yapıldı), debriyaj balatası değiştirildi ve bu performans sorunu yine değişmedi. Eğer motorun çekişi iyi diye düşünüyorsan son hızı arttırmak için sadece dişli değiştir derim, diğer işlere hiç girişerek başına masraf ve dert açmamanı tavsiye ederim. Bu motorda önemli olan son hız değil çekişmiş onu anladım bu süreçte.Eğer karbüratör değişimi düşünüyorsan tek karbüratör manifoldu alarak tek bir karbüratörle değiştirmeyi düşünüyorum ben, ancak denemiş değilim, ilerleyen zamanda denemeyi düşünüyorum. Umarım bu süreçte sorunun çözülmüş ve yollarda keyifle gidiyorsundur, tekerinin düz basmasını, seni özgürlüğe götürmesini dilerim.


Simdi soyle bi test yapalim. Motor normalde atik olmasi lazm 12bin km de. Ayrica km ye guvenmeyin, km saati arizalidir vs. Benm 1.5 senelik motorum 25bin yani ama km saati 12 bin gosteriyor vs. Ama diyelimki duz yolda atik vs, ama yokusa geldin 4. Vites motor boguluyor, aliyorsun 3 e felan yine dusuyoe guçsuz motor. Boyleyse durum, karburatorden ote subap ayari istiyor motor.

Eger gucu yerinde diyorsan motorun, yokusta felan ölmuyorsaz tek dert son hizsa, karburator ayari derim. Yada karburator igneleri degistirme vakti gelmis derim . yani dandik bujiyle yagla felan olmaz bu farklar...

Yukarıda belirttiklerini denedim ancak bunu dert edinmeyi bıraktım, benim için çekiş yeterli şu an için, artık hızını arttırmak için çabalayacağımı sanmıyorum bunca uğraştan sonra. Karbüratörün içindeki iğne ve şamadıraları değiştirmek istiyorum ancak yedek parçasını bulamadım, nasıl aratmam, hangi ölçülerde aratmam gerektiğini hiçbir yerden öğrenemedim. Eğer öğrenebilirsem karbüratörün içini yenilemek istiyorum. Yardımın için teşekkür ederim dostum.

bursalıali
31 Ekim 2018, 03:31
Sevgili griatmaca , eğer 100 km gidebilirim dersen Sana Çeşme mondial servisi Çalışkan motoru tavsiye ederim . Gerçekten iki kardeş ikisi de iyidir.
Ya da netden telini bul ara , yardımcı olmaya gayret ederler. Ethem'e benim selamımı da söyleyebilirsin. Yalnız 250 cc mondial den 500 cc performansı
bekleme . Selamlarla.