Orijinalini görmek için tıklayınız : Daytona 250'nin gelisimi
Capitao_3
01 Mart 2017, 00:58
Arkadaslar simdi Regal Raptor Daytona 250leri arastiriyordum ama net bilgilere ulasamadim.
Bu motor uzun yillardir uretilen bir model yillar icerisinde ne gibi gelisime ugradi..
mesela titresim konusunda yeni modellerde ilerleme varmi?
Kronik problemleri ne kadar cozuldu?
Felis Leo
01 Mart 2017, 09:11
Yeterli araştırmamışsın, regal, hyo ve daystar forumlarını iyice oku herşeyi öğreneceksin.
Bu motor bloğu (görece, yani regal raptor markasının tarihine nazaran)aslında eski sayılabilecek bir tasarıma sahip. Honda, yanlış hatırlamıyorsam CMX 250 (Rebel diye de biliniyor) motor bloğunun bir kopyası. Lifeng Group tarafından önceleri 2005-2006'larda 250 cc lik bloklarda kullanarak bizde Regal Raptor dd 250 E9 adıyla bilinen motosikletlerle satışa sunuldu. Daha sonraları bu blok üzerinde yapılan geliştirmelerle 2011 sonrası modellerde (Regal Raptor 250 E-9B, 150 E-2F, 250 E-10 vb) balansör iyileştirmesi yapılarak titreşim önemli oranda azaltıldı. Daytona da bu balansörlü modellerden (250 E-6C). Üretimin önemli bir oranını kendi fabrikasında gerçekleştiriyor. Daytona ve Spider tasarımları ünlü motosiklet tasarımcısı Johnny Pag imzasını taşıyor.
Diğer bilgilere gelecek olursak, firma 1998'de piyasada önemli pay sahibi, 1999'da ilk iki silindir su soğutmalı bloğu üretiyor. 2003'te ilk cruiser modeli satışa sunuyor (Çin'de).
Ayrıca firmanın 2009 yılında 800 cc'lik bir motor bloğu geliştirdiği de iddia ediliyor fakat bu daha çok efsane gibi, bu bloğa sahip bir model, en azından biz buralarda görmedik.
Kronik problem olarak en önemli sorun şanzıman sorunu olarak dillendiriliyor. Yeni modellerde bu problem henüz çok kendini göstermiş değil çünkü 2014-2015 ve sonrası modeller arasından henüz 20-30 bin km lere ulaşan çok fazla sayıda motosiklet olmadığı için bence bu konu şu an bilinmiyor. Daha önceki modellerde bu sorunun yaklaşık olarak 14-20 bin km aralığında ortaya çıkma ihtimalinin olduğu, masraf olarak da yine yaklaşık olarak 800 tl gibi bir meblaya çözüldüğü kullanıcıları tarafından dile getirilmişti.
Bunun dışında ben kronik başka bir problemine denk gelmedim. Etrafımdaki kullananlar genelde memnun, özellikle tasarım bakımından değme japon markalara taş çıakrtacak kadar güzel. Malzeme kalitesi orta sayılır. Benim görebildiğim kadarıyla (çok fazla kullanma şansım olmadı, kısa turlar attım ve yüksek hızlara çıkmadım)titreşim belirli bir hızdan sonra çok ağır olmamakla birlikte hissediliyor. Parçaları normalde çok ucuz, çok ucuzun da altında fiyatları var hatta fakat bizim memleketin aç gözlü yedek parça tedarikçileri yüzünden fahiş fiyatlar istenebiliyor. Bu gibi durumlarda bence en iyi çözüm yurt dışından sipariş vermek. Çeşitli siteler üzerinden yurt dışından hemen tüm parçalarını (motor bloğu dahil) getirtebiliyorsunuz. Hatta 300 cc ye dönüştürmek için gereken kit ve blok parçaları da dahil.
Selenin biraz sert, amortisörünün yetersiz olduğu söyleniyor bir de, 250 e-9b ve 150 E-2F modellerinde bu sıkıntı bence yok sele oldukça rahat , fakat daytona bu modellere göre bir iki seviye daha rahatsız bence.
Şu an sıfır km fiyatları çok saçma bir yükselişte, en son 16.000 gibi bir rakam telaffuz edildiğini duydum, bu nedenle bence 2. eli mantıklı, sıfırı saçma.. iyi durumda 2014 model ikinci elleri 8.000 civarlarında bulunabilir. Üreticinin kendi sitesinde Free on Board fiyat 350 cc modeller için 1800 $ olarak belirtilmiş. Gümrük ve diğer vergileri ekleyip aslında su an satıştaki sıfır km modellerdeki kar payını bulmak mümkün.
Ekleme: Bence yakın gelecekte artık 250 cc modelleri ithal edilmeyecek.
Bildiklerimi yazdım umarım fikir vermiştir.
ergunerbaş
12 Mart 2017, 17:42
Hocam ağzınıza sağlık çok güzel bilgiler.Bir kullanıcısı olarak merak ettim parça tedarik için yurtdışı alışveriş sitelerinden söz etmişsiniz detaylı bilgi verebilir misinizz? Teşekkürler
ergunerbaş
13 Mart 2017, 09:57
Nakliye ve gümrük vergisi eklenince sanırım ayni fiyata denk gelecek,anladığım kadarıyla
Felis Leo
13 Mart 2017, 10:39
Şanzımandaki dişliler çelik kalitesi iyi olmadığı için aşınıp kırılıp arıza yapıyor bu arıza düşük km lerdede gözüküyor yerine yeni şanzıman takılsa bile aynı arızayı yapabiliyor ayrıca parçalarıda japon motorlar gibi pahalı.
Nakliye ve gümrük vergisi eklenince sanırım ayni fiyata denk gelecek,anladığım kadarıyla
Bazı parçalar için dediğiniz gibi bir durum var ama bazı parçalar içinse önemli sayılabilecek farklar oluşabiliyor. Tabi bundan yaklaşık 5-6 ay önce incelemiştim ben en son bu siteyi, o zamanlar dolar bu seviyelerde olmadığı için fiyatlar çok daha cazipti, zamanla cazibesini yitirmeye başladı yurt dışı. Buna karşın, örneğin şimdi incelediğimde Arka amortisörleri hala buradan kargo ve gümrük vergisi dahil yaklaşık 90 tl daha ucuza alma imkanı oluyor. Yükte hafif, pahada ağır parçalarda fiyat daha uyguna gelecektir.
ergunerbaş
13 Mart 2017, 20:12
Şanzımandaki dişliler çelik kalitesi iyi olmadığı için aşınıp kırılıp arıza yapıyor bu arıza düşük km lerdede gözüküyor yerine yeni şanzıman takılsa bile aynı arızayı yapabiliyor ayrıca parçalarıda japon motorlar gibi pahalı.
15 bin kilometreye merdiven dayadım.Sabırla şanzıman arızası beklemekteyim.
OZARSLAN
13 Mart 2017, 20:58
15 bin kilometreye merdiven dayadım.Sabırla şanzıman arızası beklemekteyim.
Denklem basit ; Düzgün kullanıcı , sorunsuz motor...
ergunerbaş
13 Mart 2017, 22:05
Şanzımandaki dişliler çelik kalitesi iyi olmadığı için aşınıp kırılıp arıza yapıyor bu arıza düşük km lerdede gözüküyor yerine yeni şanzıman takılsa bile aynı arızayı yapabiliyor ayrıca parçalarıda japon motorlar gibi pahalı.
Sayın Felis Leo hiç bir motorun şanzımanı çelikten üretilmez,sadece belli sertlik derecesine kadar ısıl işlem görerek sertleştirilirler.
vBulletin v4.2.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by
vBSEO