PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Motorsiklet tavsiyesi



atakanburnt
28 Şubat 2017, 16:32
Selamın aleyküm aranıza alanyadan katılıyorum 19 yaşındayım 11 yaşımda motorsikletle tanıştığımdan beri üstünden inmiyorum :cherry:
Bu aralar cross işine fazla merak sardım e tabi güzel memleketimin yaylalarıda buna müsait olduğu için
ancak çok fazla bilgi bulamadım internette ben 2 zamanlı 250cc makine bakıyorum fakat çok fazla çeşit var
gas gas husquvarna husaberg ktm ec racing gibi ve aralarında çok fazla fiyat farkı var ben beni üzmiycek birşeyler arıyorum
20bin tl gibi bir bütçem var uzman abilerimden tavsiyelerini bekliyorum
birde bu motorların bakımları nasıl oluyor kaç saate bir vs birde bu a piston b piston muhabbeti nedir ?

KTM250
01 Mart 2017, 20:47
Selamın aleyküm aranıza alanyadan katılıyorum 19 yaşındayım 11 yaşımda motorsikletle tanıştığımdan beri üstünden inmiyorum :cherry:
Bu aralar cross işine fazla merak sardım e tabi güzel memleketimin yaylalarıda buna müsait olduğu için
ancak çok fazla bilgi bulamadım internette ben 2 zamanlı 250cc makine bakıyorum fakat çok fazla çeşit var
gas gas husquvarna husaberg ktm ec racing gibi ve aralarında çok fazla fiyat farkı var ben beni üzmiycek birşeyler arıyorum
20bin tl gibi bir bütçem var uzman abilerimden tavsiyelerini bekliyorum
birde bu motorların bakımları nasıl oluyor kaç saate bir vs birde bu a piston b piston muhabbeti nedir ?

Merhaba,daha önce special motor kullandınızmı?Eğer kullanmadıysanız,alanyada bu iş ile uğraşan pek çok kişi var ve akrif bir enduro gurubu var.öğrenmek isterseninz isimlerini özel mesaj yolu ile belirtebilirim.Alanya enduro cennetidir.Geçen yıl orada yapılan yarışa katılmıştım.
Motor seçimi konusunda 6500 euroya sıfır beta xTrainer öneririm.Türkiye'de epey yaygınlaşmaya başladı.Yedek parçası ktm gurubuna göre daha ucuz.
ikinci önerim Husqvarna,bu motorlar ktmlere kıyasla süspansiyonlarda farklılıklar vardır..Husqvarnayıda ktm üretiyor ancak süspansiyon sistemleri farklı resimde solda husky sağda ktm deki farklılıkları görüyorsun.
http://i.hizliresim.com/qb3zaR.jpg (http://hizliresim.com/qb3zaR)

Bu bahsettiğim huskyler 2015 sonrasında üretildi,2010-2014 arası husaberg olarak piyasaya sürülmüştüler.Şu an husa üretilmiyor.
20bin tl ye 2015 husky veya 24bin tl ye sıfır beta alabilirsin.Motor aldıktan sonra yaklaşık 2000bintl ekipman masrafın olacaktır..


Piston sekman olayınıda şöyle belirteyim;Motor orjinalde A pistonda gelir ve üzerinde 2 sekman takılıdır,Kullanıma göre 50-90 saat arasında sekman aşınır.Motor zaten güç olarak size bunu hissettirir.Bu durumda üst kapağı açıp sekmanların ara boşluğu ölçülüp değişimine karar verilir.kitapçıktaki değer 0.40 mm veya daha az olmalıdır.Eğer değişim yapmazsanız boşluk artar ve piston etekleri silindire vurmaya başlar.bu durumda pistonda zarar görür aynı zamanda silindiride bozar.Artık sekman kurtarmaz.pistonu ve silindiride kitapçıktaki değerlere göre ölçüp B Pistonu kurtarıyorsa ve silindirde çizik yoksa B piston ve sekman atılır.Çizik varsa kompile değişim olur.

atakanburnt
01 Mart 2017, 21:08
Merhaba,daha önce special motor kullandınızmı?Eğer kullanmadıysanız,alanyada bu iş ile uğraşan pek çok kişi var ve akrif bir enduro gurubu var.öğrenmek isterseninz isimlerini özel mesaj yolu ile belirtebilirim.Alanya enduro cennetidir.Geçen yıl orada yapılan yarışa katılmıştım.
Motor seçimi konusunda 6500 euroya sıfır beta xTrainer öneririm.Türkiye'de epey yaygınlaşmaya başladı.Yedek parçası ktm gurubuna göre daha ucuz.
ikinci önerim Husqvarna,bu motorlar ktmlere kıyasla süspansiyonlarda farklılıklar vardır..Husqvarnayıda ktm üretiyor ancak süspansiyon sistemleri farklı resimde solda husky sağda ktm deki farklılıkları görüyorsun.
http://i.hizliresim.com/qb3zaR.jpg (http://hizliresim.com/qb3zaR)

Bu bahsettiğim huskyler 2015 sonrasında üretildi,2010-2014 arası husaberg olarak piyasaya sürülmüştüler.Şu an husa üretilmiyor.
20bin tl ye 2015 husky veya 24bin tl ye sıfır beta alabilirsin.Motor aldıktan sonra yaklaşık 2000bintl ekipman masrafın olacaktır..


Piston sekman olayınıda şöyle belirteyim;Motor orjinalde A pistonda gelir ve üzerinde 2 sekman takılıdır,Kullanıma göre 50-90 saat arasında sekman aşınır.Motor zaten güç olarak size bunu hissettirir.Bu durumda üst kapağı açıp sekmanların ara boşluğu ölçülüp değişimine karar verilir.kitapçıktaki değer 0.40 mm veya daha az olmalıdır.Eğer değişim yapmazsanız boşluk artar ve piston etekleri silindire vurmaya başlar.bu durumda pistonda zarar görür aynı zamanda silindiride bozar.Artık sekman kurtarmaz.pistonu ve silindiride kitapçıktaki değerlere göre ölçüp B Pistonu kurtarıyorsa ve silindirde çizik yoksa B piston ve sekman atılır.Çizik varsa kompile değişim olur.

Teşekkür ederim kaç gündür cevap bekliyordum bekledğime değdi :)
Daha önce special motor kullanmadım o yüzden beni bu konuda bilgilendircek birilerini arıyorum ama bulamadım varsa bildiğiniz bana yardımcı olabilicek özelden iletirseniz sevinirim :)