PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : lifan xplore200 m.16. motorumla iki ilki yaşamanın sevinci; ilk yeşil, ilk kros



Sayfa : [1] 2

aymer19
25 Şubat 2017, 21:56
öncelikle uzun bir ara vermişim onu farkettim, bu vesileyle tüm motorcu kardeşlerimi arkadaşlarımı muhabbetle kucaklıyor öpüyorum. iyiki varsınız iyiki hala iki teker üstündesiniz. allah hepinizi nazarlardan kazalardan esirgesin, tekerinize taş değmesin.
hem 16. motorumu almanın sevincini paylaşmak hemde çokta fazla bilgi ve kullanıcı yorumu bulamadığım bu modeli ilgilenen arkadaşlara tanıtmak istedim.
yaklaşık 10 gün öncesine kadar hem mt25 hemde inazumam vardı. ancak hem 2 motorun maliyetli oluşu hem de yeni yaşam tarzıma uygun olmamaları sebebiyle ikisinide sattım. ve 1 haftalık araştırma neticesinde bu sabah itibariyle bir lifan sahibi oldum.

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:44 ----------

aslında bu benim 2. çin yapımı motorum, ilkini zamanında triumph 900 endurom varken ikinci motor olarak almıştım (rks200). ama bu sefer yegane motorum artık uygun fiyatlı bir çinli..🙂...
şehir hayatını kısmen bırakarak köyde ve kendi kurduğum bir çiftlikte yaşamaya başladım. köy yolu asfalt ama son 1km toprak ve kışın arazili pikabımla gidip gelebiliyorum yazın ise malum motora biniyoruz ama baştada dediğim gibi mt 25 te inazumada bu son 1 km ye uygun değiller. dolayısıyla yine düşük cc li araziye girebilecek gerekirse dağa meraya çıkabilecek ama illaki asfalt yoldan şehire de götürebilecek safkan kros olmayan taştan korkmayan bir marka- model arayışına başladım. azda yakmalıydı ilkel olmalıydı, parçası ucuz ve servisi uygun olmalıydı. mekanik bir katır olabilmeliydi kısacası.

cenkito
25 Şubat 2017, 22:01
Hayırlı olsun keyifli kullanislar

aymer19
25 Şubat 2017, 22:11
alternatif çoktu aslında; yuki izci, motoran xf250, ramzey, eski honda xl200, kuba str250, mondialin kros ve enduroları, lifan shalter vb. bunlar hep elendi muhtelif sebeplerden. sona 3 model kaldı

mondial xtreme max 200

kuba blackcat

lifan xplore 200 m

F54
25 Şubat 2017, 22:12
yeni hayatınızda umarım aradığınız huzuru bulursunuz
bende ayda 1 defa kamp yaparak sizin yaşadığınız hayatın hayalini kuruyorum :)

MrMud
25 Şubat 2017, 22:27
Kimi hayal eder kimine nasip olur.
Hayalimdir şu yaptığın, bizede nasip olur inşallah hocam ne diyeyim.

MeNGuC
25 Şubat 2017, 22:46
Lifan çin malları arasında marka kalite olarak en sağlamı olarak biliyorum

Nasipse bende şehir hayatından kaçıcam yemişim emekliliğini yemişim çok para kazanıp lük hayat yaşamayı saten bunları elde edene kadar hayatımız kararıyor

Bende 1 2 dönüm içine 3 odalı ev ve ufak bi ahır 1 inek 10 tane tavuk ve atrafı taştan çevrili çenber meyve ağaçları dikilmiş bahçe sebzelerimi yetiştireceğim ekin tarlası vs vs derken bi cros dağ tepe çiçek olur hayaler paris gerçekler bakalım :)

Birde lastikleri şanbiyerli olmasa ve tel jant olmasa daha iyi olurdu ben için :)

aymer19
25 Şubat 2017, 23:59
mondial ençok rağbet göreni malum, parçası servisi en yaygın olan o. ayrıca 200 luk ve 14. bg ve 14 tork. 150 ligini deneme imkanım oldu motor dışında aynı sanirim 200 le. çok titreşim vardı sürüşü zevkliydi aslında, sele gidon pozisyonu vs güzeldi motor seside keza öyle ama biraz dökülmüştü motor. sahibi "nasıl abi" deyince "haliyle çıkılan krosların izini taşıyor" dedim ama genç arkadaş hiç krosa gitmediğini söyledi..😀..mondial hep aynı yıllar geçti hala 1-2 yılda dağılmaya başlayan motorlar ürettiriyor. şekil hep tamam ama kalite sınıfta kalıyor. mondiali eledim. oysa ilk alternatifti.
kuba yı sağlamlık çeviklik ve arazi performansı olarak çok övmüşler nette. zamanında rks vardı ve oda kubanın yan markasıydı ve sağlamlığından kalitesinden memnun kalmıştım 150 titanikler hala çok satıyor bildiğim kadarıyla. ama 150 lik ve 11 bg. ayrıca kalıbı küçük. ön lastik diğerlerinin aksine 21 değil 19. kubanın çorum bayisini araştırdım eskisi bırakmış ve tarım aletleri satan pekte motorla alakası olmayan bir küçük esnaf almış. yedek parça da hep sorundu zaten kubada. kubayı da eledim.
lifanla ilgili bilgi çok daha az nette. ilan olarak vs de daha mütevazi. burada bir iki tamirci kardeşim çok methettiler. kalite olarak mondialden daha iyi, sağlam denildi. bulduğum yorumlarda bunu destekler nitelikteydi. ilanlardan sahipleriyle yazışma konuşma imkanım oldu özellikle sağlamlık ve yakıt konusunda çok methettiler. teknik olarak mondialle çok benzer aslında 14 bg ve 14 nm. ama lifan yaklaşık 15 kg daha hafif ve bu ona extra çeviklik, hız sağlıyor ekonomi kazandırıyor.
ebat olarak mondialden 20 cm daha uzun. 1-2 cm alçak .boyum 1.80 95 kiloyum, büyük olması motorun altımda küçük kalmaması adına artı bir nitelik. üstelikte hafif olduğu halde.
lifan bisanla ortaktı, devam ediyormu bilm. ama kalitesi belli. lifan fabrikalarını ürün yelpazesine baktım netten. araba vs de üretiyorlar.
lifanda dijital gösterge var ve viteside gösteriyor, mondial bildik zırıldayan analog gösterge, vites yok. her ikisinde de devir göstergesi yok.
titreşimin çok az olduğu yönündeydi netteki bilgiler oysa mondial cidden benim kullandığım en titreşimli motordu. vidaların gevşemesine şaşmamak gerek.
mondial ön farla ilgili çamurluğu aydınlattığı ve tasarımsal hatalı olduğu söyleniyordu. oysa lifanda far daha yukarda sorun cıkartacak gibi görünmüyordu.
maalesef lifanı test etme imkanım olamadı , birazda motorsuz kalmamak adına acele ettim ve tercihim lifandan yana oldu. elinde mevcut olan bir satıyla anlaştım dün akşam otobüse verildi ve bu sabah elimize geçti. şu ana kadar hiç binmemiş ama teorik olarak daha üstün olduğu için tercih etmiştik. sıra test etmeye ve tahminlerin tutup tutmadığını anlamaya gelmişti.

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:53 ----------

ben motor alırken seçerken yüzümdeki tebessüme bakarım. motor iyiyse dudağımın sol ucu 3cm yukarı kayıyor gözlerim kısılıp hain sinsi bir hal alıyor. lifana cidden ilk bindiğimde bu moda girdim. aslında bu lifana has olmaktan çok hafif ve pratik bir krosa binmenin verdiği keyifti. sürekli kızdım kendime neden daha önce almadım diye. endurolarım oldu ama 150-200 kiloluk yol motorlarıydı daha çok.
lifanla bugün 40 km yaptım, çiftliğe geldim akşama doğru araziyede kısmen girmiş oldum.
torku ve hızı çok iyi, 200 cc idealmiş, eşek olacak sonuçta at değil.
sele sert ve dar uzun yola gitmez. maksimum 100 km gidilebilir.
oturuş pozisyonu diğerlerinden daha alçak, biraz enduro gibi ama gidon geniş, keyifli ve kolay kontrolu var.
hafifliği her manevrada hissediliyor. hamallık yok.
titreşim yok. çok az var. yüksek devirde bile titreşimi sorun olarak hissetmiyorsunuz, doğal bir tek silindir kıpırtısı denebilir, çok az.
süspansiyonlar yumuşak denilmişti ama belki yeni olduğundan o kadar değil ama çok sertte değil ben başarılı buldum.
motorun sesi çok yumuşak güzel çalışıyor mekanik tıkırtılar gelmiyor ama egsoz biraz arada kalmış ne tok nede sessiz. daha iyi olabilirdi.
işçilik mondialden biraz daha kaliteli ama malum japon asla değil ama bu fiyata olmasıda beklenemez. ama genel anlamda bir sağlamlık seziliyor. yani belki şasedeki kaynaklar honda kalitesinde değil ama kırılacak gibide değil. pegler manetler orta kalite ama çok kötü değiller. plastikler güzel esnek, onlar daha üst seviye.
far güzel, led stop güzel switch in fren hassasiyeti iyi ayarlanmış.
frenler tam not. honda yamahadan eksiği yok.
lastikler kros enduro karışımı bir dişe sahip 90 km hız sonrası gezinme yapıyor ama kabul edilebilir seviyede zira yol lastiği değiller.
topspeed olarak fazla yüklenmedim doğal olarak ama 110 a kolayca çıkabiliyor. beklediğimden daha iyi.
yokuş çıkarken zorlanmıyor vites kucultmuyor buna cok memnun oldum.
motor ısınınca çok stabil çalışıyor. güven uyandırıyor.
aynalar küçük pek iyi değil. ama titreşim olmadığı için zangırdama yok.
elcikleri sevmedim değiştiririm.
kalitesi, özellikle motor aksamın sağlam duruşunu, frenlerini, boyutlarını ve ergonomisini, hafifliğini, gücünü, göstergesini çok beğendim.
sele kaplamasını, gidon süngerini, elcikleri, bazı kısımlardaki boyasını, pegleri sevmedim.
yakıtı ölçmedim ama az olduğunu düşünüyorum.
genel anlamda çok tatmin oldum ilk gün için. umarım ilerleyen zamanda fikrim değişmez. olanı biteni yazmaya devam edeceğim.
editlemiyorum, yazım ve anlam hataları için özür.

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:45 ----------

Arkadaşlar seri yazdım mesajları sonradan gördüm ilginize çok teşekkürler. topik dışı bir konu diye fazla irdelemedim yarattığım hayatın detaylarını ama kısaca bıraktım ve kaçtım diyorum..😁..herkes erteliyor ya da hayal kuruyor. ben yaptım...hahhahahaaa...serde manyaklık var. yaş oldu 48 bi öğrenemedim sabah sekiz akşam beş yılda bir hafta tatil modunda yaşayabilmeyi. uzun hikaye...😊..ama yapın abi...hayat 1adet..her yıl o bir tek hayattan gidiyor..daha ne deyim..100 baş koyin kuzu...60 kaz ve yumurtluyor..30 tavuk...10 dönüm...arkam dağ..önüm vadi...köy merkezine 1 km şehre 20 km. yol elektrik su ve HAVA mevcut.

MeNGuC
26 Şubat 2017, 00:18
Hangi şehir desiniz hayeler kurarken ona göre kurup yol alırık :)

aymer19
26 Şubat 2017, 15:15
çorumda boğabağı köyü...bir kazdagı değil belki ama iş görüyor...😀

---------- Mesajlar birleştirildi - 13:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:35 ----------

çin mallarında beni iten genelde motor değil ama eğilip bükülerek kaynatılarak yapılan metal çevre ekipmanlarındaki özensizliktir. honda mesela pedalları aluminyumdan doker cnc de işler vs. parça tertemizdir ve yerine mükemmel oturur.ama doğal olarak pahalıdır, boyası anodizedir vs. çinli bu işi bir demire diğerini büküp kaynatarak üzerinide fısfısla boyayarak ifa eder. ucuzdur. iş görür ama içe sinmez. fren pedalı, vites pedalı artçı pegleri ve onları şaseye bağlayan eleman, egsozun nağlantı elemanı kelepçesi vs...
80 km oldu keyif devam etmekte. iyiki almışım. yağmur yedi biraz bakalım pas lekesi olacak mı sağında solunda..

---------- Mesajlar birleştirildi - 14:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:46 ----------

mt 25 le değil ama inazuma ile karşılaştırma yapabilirim sanırım. tabi tork ve hız anlamında yoksa hem farklı tipteler hem kalite klasmanları çok farklı.
inazuma canta cam demir derken 195 kg idi lifan 120 kg yani benimle beraber toplam yükler 290 ve 215 oluyor. inazuma 25 lifan 14 bg. 290/25=11.6 ve 215/14=15.35, beygire düşen kg değerleri. ikisini oranlayınca lifanın her beygiri %30 daha çok yük taşıyor, oysa direk bg oranlarına göre inazuma % 80 daha güçlü. yoldaki gerçek güç hissi tam da ilk hesaba uyuyor hatta daha iyi.
lafın özü lifan her ne kadar ilkel tek silindirli ve inazumanin yarı gücünde olsada hafifliği ve vites oranları sayesinde kesinlikle bu kadar buyuk bir fark hissettirmiyor. oldukça atik ve torklu.

aymer19
27 Şubat 2017, 15:54
150 km deyim, ilk yakıt hesabına göre 3.8 lt/100 km...rodaj için normal, 3 lere düşerse çok hoş olur. şuan için hiç sıkıntı yok. ancak az önce duman çıktı, kokladım plastik değil şarj kablolarına aküye baktım soğuk. sanırım egsozun boyası yandı. umarım baska birsey degildir. bozuk yol performansı gayet iyi. 25 le geçtiğim güzergahı şimdi 45-50 ile kaymadan sapmadan gidebiliyorum.

aymer19
01 Mart 2017, 19:36
290 km sorunsuz. yakıt iikinci olcumde 3.6. motordan çok memnunum, benzin musluğuyla ilgili ufak bir problem yaşadık yetkili servis plaka alım sonrası yenisini isteyecek fabrikadan. arka amortisörün ön yüklemesini sertlestirdik. 95 kiloyum, cok esniyordu. 290 ın 50 km si traktör yoludur yaklaşık, herhangi bir gevşeyen vida ekipman olmadı henüz. sadece ön amortisörden hafif gıcırdama geliyor, toza bağlıyorum.

aymer19
08 Mart 2017, 02:03
yağmur vs derken 380 km deyim plaka ruhsat cıktı bu arada. çanta aldım ucuz yollu. analog gidon saati siparisi vetdim, acerbis elcik koruma aldım henüz takamadım. iridyum buji arıyorum üzerindeki D8TC yerine NGK DR8EIX uyuyor.

Seko
08 Mart 2017, 09:30
Çantalı bir fotoğrafını görebilir miyiz ? Bunda nasıl duruyor merak ettim.

BIYIKLI
08 Mart 2017, 13:29
Arkadaşlar seri yazdım mesajları sonradan gördüm ilginize çok teşekkürler. topik dışı bir konu diye fazla irdelemedim yarattığım hayatın detaylarını ama kısaca bıraktım ve kaçtım diyorum..😁..herkes erteliyor ya da hayal kuruyor. ben yaptım...hahhahahaaa...serde manyaklık var. yaş oldu 48 bi öğrenemedim sabah sekiz akşam beş yılda bir hafta tatil modunda yaşayabilmeyi. uzun hikaye...😊..ama yapın abi...hayat 1adet..her yıl o bir tek hayattan gidiyor..daha ne deyim..100 baş koyin kuzu...60 kaz ve yumurtluyor..30 tavuk...10 dönüm...arkam dağ..önüm vadi...köy merkezine 1 km şehre 20 km. yol elektrik su ve HAVA mevcut.

100 baş kuzu, 60 kaz, 30 tavuk! Afedersin birader yenge işini nasıl çözdün, yani yengeyi şehirden alıp dağ başında yaşamaya nasıl ikna ettin!?

aymer19
11 Mart 2017, 15:39
burada motosiklet devreye giriyor. her sabah köpek kaz tavuk akabinde koyunları görüp sonra şehre iniyorum. evde takılıyorum biraz sonra yapmam gereken şehir işlerini hallediyorum, bir iki arkadaş ziyareti sonra ciftlige dönüş. buraya birde aileminde rahatça kalacağı ev yapacağım. şuan ki biraz küçük, sonrasında belki onlarda buraya gelecekler. sonuçta 20 km tenha köy yolu istanbul ank gibi metropollerdeki arterlerden çok daha kısa sürüyor. 20 dk da sehirdesiniz. esim arabayla sabah cocukları götürecek annesinde kalacak okul bitimine kadar aksamda cocuklari ( 3 ) alip geri gelecek köye.

---------- Mesajlar birleştirildi - 19:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:43 ----------

canta dandik ama cekerim. elcik korumada aldim acerbis ama meger gidonun ici doluymus. henuz monte edemedik. gidon da alacagim sanirim. bu arada gidon saati iridyum buji de aldim. onlarda henuz gelmedi.

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:46 ----------

450 km deyim 500 bakimini p.tesiye yapacagiz. bazı olumsuzluklar oldu. benzin muslugunun yedek kismi tam akış veremiyor 2 km de bir motor stop ediyor. garantiden degisecek. baska bir konu egzoz üzerindeki ısı kalkanı isi gören parçanın vida deliklerini olusturan somunlardan birinin egzoz borusuna olan kaynağının kopması. ayrıca gaz kolunu gidona bağlayan 2vidadan birinin kaybolması. debriyaz balatasından motor soğukken bazen gelen 'cayırt" tarzı ses. ön amortisörlerden gıcırdama sesinin gelmeye başlaması. ufak tefek sorunlar illaki ama japona alışık olanlar için sinir bozucu. 500 km ye yaklasırken basmaya basladım artık. 125 yokuş aşağı gördüm. ama bu lastiklerle güven arzetmiyor. supap seside arttı buna ve benim devirli kullanmama istinaden yakıt 3.7 lt /100 km şuan.biraz fazla, ama 1000 km sonrası biraz daha düşer. 3 e inmez ama bu belli oldu, yani iner ama 90 km sabit gidilirse.
motordan bu saçmalıklar dışında memnunum. en memnun olduğum özellikleri sürüş pozisyonu, hafifliği, mükemmel dozajlı frenleri, vites geçişleri. ilk başta yazmıştım bilmiş gibi kaynak işçiliği berbat diye, cidden öyle. şasedeki kaynak sorunsuz olay cevre ekipmanların işçiliklerinde. sanki alt motoru şaseyi vs lifan özenip yapmışta bahsi geçen elemanları taşerona vermiş gibi. bakın mesela birde elektrik tesisatında özensizlikler var. hani bağlantılar hep farın arkasındaki yerlere denk getirilir ve burada su sızdırmaz kauçuk muhafazalar vs bulunur açıkta kablo görünmez ya bunda o muhafazalar var ama şekil olarak. yahu be montaj yapan adam soketleri bağladın tamam neden bunları gerektiği gibi muhafazalarına guzelce gömmüyorsun. acelen ne yani zaten işin bu değilmi, niye sallıyorsun. motorun tüm elektrik sistemi böyle baştan savma.yazık. egzoz sesidüşük devirlerde hoş ama yükseldikçe gıcık edici bir hal alıyor. akrapovic te takılmazki böylece binecegiz. vibrasyon hızlı ve devirli kullanıma geçince daha hissedilir oldu ama sorun olacak kadar değil, mondial de çok daha fazlaydı.
bugün bu tecrübeyle alırmıydım, evet bu değişmedi . aslında muadili sadece xtreme 200 ki ondan kesinlikle daha sorunsuz. ama 250 cc likleride irdeleseymisim diyorum. rks, ramzey apache vs.

---------- Mesajlar birleştirildi - 14:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:15 ----------

http://i.hizliresim.com/7qXY3r.jpg (http://hizliresim.com/7qXY3r)

---------- Mesajlar birleştirildi - 14:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:24 ----------

http://i.hizliresim.com/nRmkBg.jpg (http://hizliresim.com/nRmkBg)

---------- Mesajlar birleştirildi - 14:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:28 ----------

http://i.hizliresim.com/qb83VD.jpg (http://hizliresim.com/qb83VD)

---------- Mesajlar birleştirildi - 14:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:29 ----------

çantasızken daha güzel;
http://i.hizliresim.com/P0653O.jpg (http://hizliresim.com/P0653O)

aymer19
01 Nisan 2017, 12:26
700 km deyiz ilk bakım 1000 de. artık dipgaz kullandığım için 4 lt ye yakın yakıyor, bu maksimum rakam, daha fazla yakamaz. iridyum buji taktım, elcik koruma monte edildi ve birde gidon saati taktım. motor her anlamda tatmin edici. ilk baştaki egsoz koruyucu kaynağı probleminden sonra herhangi bir sıkıntı yaşamadım. çok memnunum. işin ilginç tarafı o kadar büyük ve havalı motorum oldu bu kadar beğeni alan olmamıştır desem yalan olmaz. oysa çin malı 6 bin tl lik ucuz bir motor. bizim halk cidden bi garip.

MeNGuC
01 Nisan 2017, 12:41
Ben 125 katbürötörlü scooter la şehir içi kulanım 3 veya 3.5 yeri geliyor kısa mesafe kulanırsam 4 bile buluyor sebebi motoru kısa mesafe kulandığım için her çalıştırmadan ısıtıyorum oto jiklenin normale dönmesini bekliyorum malum havalar soğuk

Bu motorun hemde 200 lük 4 lt gayet güzel bence havalar ısındıkça düşecektir ve lastikleri tırnak lı deyilde asfalt lastiği olsa banko 3 lt :)

Seko
01 Nisan 2017, 13:35
Hayır 200 cc bir motor için 4 litre gayet yüksek bir değer keza 125'lik scooter için de 3,5 litre öyle ama sorun motorlarda değil. Ben hiçbir zaman bir motorun neden dip fazla sürüldüğünü çözemedim ? Yokuş mu var, arazi de mi sürüyorsunuz bilmiyorum da normal bir sürüşte dip gaz yaparsanız çok yakacağınız aşikardır. Ayrıca 500 km'deki bir motorda rodaj henüz bitmemiştir.

MeNGuC
01 Nisan 2017, 13:49
Hayır 200 cc bir motor için 4 litre gayet yüksek bir değer keza 125'lik scooter için de 3,5 litre öyle ama sorun motorlarda değil. Ben hiçbir zaman bir motorun neden dip fazla sürüldüğünü çözemedim ? Yokuş mu var, arazi de mi sürüyorsunuz bilmiyorum da normal bir sürüşte dip gaz yaparsanız çok yakacağınız aşikardır. Ayrıca 500 km'deki bir motorda rodaj henüz bitmemiştir.

Enjeksiyonlu modeler 2.5 3 lt yakıyorken karbürötörlü bi scooter veya vitesli motor gayet normal

Şehir içinde 40 60 hoşta e5 teme çıktığım zaman 80 110 arası gidiyorum gitmessen sümük gibi ezilirsin :P

Ve şehir içinde devamlı kısa mesafe kulanmak ta keza sıkıntı her gün 3 5 km relik yol gidiceksin 2 3 dk ısıtma derken saten yoldan çok ısıtmaya benzin gidiyor oto jikle düşene kadar

Sizin 100km re yakıt deyeriniz nedir hiç hesapladınızmı

Seko
01 Nisan 2017, 14:19
Benim motorum 3 litrenin altında yakıyor. 4 litre ile yaklaşık 150 km gidiyorum. Hiçbir zaman, hiçbir durumda tam gaz sürmem. Tam gaz sürüşte verdiğiniz gazın bir kısmını yakmadan atarsınız. Zaten gazı bir miktar kapatınca hızda azalma olmaz. Bir motor gazı ne kadar çok açarsanız o kadar çok yakar, bu kadar basit.

murat 60
01 Nisan 2017, 14:46
alın size lifan 12 yıl oldu sıfır aldım 2005 yılında daha anahtar değmedi

http://i.hizliresim.com/YDgPEk.jpg (http://hizliresim.com/YDgPEk)

aymer19
26 Nisan 2017, 23:19
arada giriyorum kusura bakmayın geç gördüm.
seko 3.5-4 cidden iyi rakam. 150 lik scooterler 4ten fazla yakıyor en ekonomiklerden cbf150 ye 3 yaktırıyorlar bildigim kadarıyla. ama zayıf motor sonucta. dipgaz menguc un de dediği gibi sehirler arası yolda uyum sağlamak arada kamyon vs sollarken akışkanlığı korumak adına şart. yoksa yavaş gidince ezik hissediyorsunuz ki küçük cc motor için tehlikeli bir duygu malum. dipgaz dediysem bu 10 dk boyunca olabilecek bir durum degil zaten, sehir icindeyken olmuyor pek. köy yolunda da illaki traktör kamyon vs cıkınca gaz kesiliyor. dip gazla dip gazın az altının aynı olduğu kısmına katılmıyorum zira ikisi arasında yakıt ve hava miktarı farklı. ha şu olabilir yolun egimine rüzgara vs bağlı hız artışı olayabilir bu durumlarda motor yakmadan atıyor, haklısın, ama düz asfaltta fark var ve max hız için dip gaz gerekiyor. 500 de rodaj bitmez diye üretici firma söyler. ben genelde 500 den sonra tabiri caizse motoru sağır alıştırmamak adına yüklenmelere başlıyorum. ama şunu yapmıyorum mesela 1000 km ye kadar yokuşta zorlamıyorum ya da ardcı varsa vs. ama motorun rahat gidebildiği koşullarda 3-5 dk. dayanıyorum allah ne verdiyse.
murat 60 arkadaşım kazasız belasız sürüşler dilerim. cidden senin motor lifanın kalitesinin ispatı gibi. maşallah.
1000 km oldu. ilk bakıma gideceğiz garantiden musluk değisecek, daha önce yazmıştım sanırım. yedek ayarında benzin az geliyor. onun dışında motorda ilk baştaki egsoz vidası sorunu dışında hiçbir problem olmadı. frenlerden ve amortisörlerden gıcırdama geliyor ams sorun adletmiyorum bunu. tozlu ortamda kullanıyorum sonuçta. 3viteste deneiyajı bırakırken bazen balatadan kaçırma sesi geliyor, bakalım yağ değişimi sonrası kesilecekmi. plastik zincir muhafazası üzerindeki etiketler basınçlı suyla yıkarken ayrıldılar. ayeıca depo üstündeki etikette benzin damladıkça sarardı. bu biraz sinir bozucu. sonuçta cok makbul olmasada artık araclar basınclı suyla yıkanıyor, lifan etiket konusunda çalışmalı bence. düz yolda 110 a kadar rahat çıkıyor orj. lastiklerle. biraz yatınca rüzgarda çok ters esmiyorsa 120 yede kolay ulaşılıyor. üstelik bu hızda motor bağırmıyorda. tek silindirin avantajı, çiftler kadar devir çevirmiyor. bir başka sevdiğim özelliğide max. bg i en yüksek devirde vermesi. hani kimi motor 12 bin cevirir ama max gücü 10 binde verir o yüzden orda vites değiştieirsiniz, yok lifan da güzel bir güç cıkış grafiği var.
geçen motor tam ciftlik girişinde stop etti. çok uğraştım çalışmadı benzin hortumuna baktım benzin geliyor ama tık yok alette. sinirlerim bozuldu haliyle, yine çine övgüler saymaya başlamışken akan benzin miktarı az gibi geldi, weinmedim bir bidon alıp depoyu boşaltayım dedim. 30 sn sonra benzin bitti. anladımki benzin çok azalınca debisi karbüratöre gitmeye yetmiyor, hoetum sökükken boşa aksada takınca duruyor. jeneratörden 1lt benzin çektim, depoya koydum çalıştı. çinlilerden özür diledim yine.😁. motoru çok beğeniyorum. geçenlerde marketin önünde duruyordu çalışan bayanlardan biri aynen şöyle dedi "10 numara motor" . ulan dedim o kadar büyük havalı motora bindik ilk kez bu tarz bir lakırdı oluyor. sen neymişsin be lifan. keh kuh. kıza dedimki yok o kadar pahalı bi motor değil, çin malı. kız "yok ben bilmem, motor güzel motor dedi" . 😘. gözümde devleşti bir anda lifan.😀

acemi60
26 Nisan 2017, 23:54
Motorunuzun hayırlı olsun. Bu arada sizin aldığınız motorlar forum üyeleri için de hayırlı oluyor. RKS200'den sizi hatırlıyorum. Motorun en ince detayları, püf noktaları ortaya konuyor sayenizde. Kazasız belasız sürüşler...

kabyelmen
26 Nisan 2017, 23:56
Aksesuarları takılmış halde fotoğrafı varmı? Varsa atarsanız çok seviniriz.

aymer19
27 Nisan 2017, 00:34
acemi60 çok teşekkürler, elimden geldiğince detaylı anlatmaya çalışıyorum, dürüst yorum yapmaya çalışıyorum yani inazumayı kötüledim mesela kızsalarda. 1150 gs kullanmıştım bir gün için onuda eleştirmistim başka forumda bu sefer gs si olanlar çok kızmıştı. 😊. rks200 hakettiği yeri bulamadı bazı motor problemlerinden oysa cidden kaliteliydi bunu ustalarda söylüyordu. lifanda sorun yaşasam ilk buraya ve acımasızca yazarım. babamın oğlu değil yani, marka manyaklığımda yok. motorlar canlı varlıklarda değiller sonuçta alınma duyguları yok. buraya denk gelipte kullanan sahip olan birinin fikirlerine ulaşabilmek motor seçiminde çok kıymetli malum. bir görev aslında bu. bende mondiali sevmesemde yinede xtreme ye meyilliydim ama burada okuduğum yorumlar vazgeçirdi. umarım 5000 10000 km ye gelince bende lifan hakkında öfke ve hayal kırıklığı yorumları yazmam.🙂

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:33 ----------

kabyelmen; ilk fırsatta, aklımda zaten.

aymer19
30 Nisan 2017, 01:25
http://i.hizliresim.com/DPbkdz.jpg (http://hizliresim.com/DPbkdz)
http://i.hizliresim.com/m3y8kV.jpg (http://hizliresim.com/m3y8kV)
http://i.hizliresim.com/EgdEyn.jpg (http://hizliresim.com/EgdEyn)


acerbis elcik korumalar ve gidon saati. yakında ayarlı kısa aluminyum manet te takacağım zira ön fren biraz yukarda tutuyor.

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:56 ----------

bu tip küçük cc motorlarda (ki buna mt25 vs dahil değil ) motora alıştıktan sonra hız kafi gelmemeye başlıyor, bunu motor yavaş anlamında söylemiyorum, psikolojik bir durum, şöyleki; geçen gün köye gelirken motorda bir hızlanamama devirlenmede gecikme tutukluk hissettim. göstergeye baktım 105 ti. zaten yolun o kısmında hız hep böyleydi, motor yavaş değildi, beklenti hızlıydı.oysa motoru kullanmaya başladığım ilk gün "oo, hiç fena değil demistim" gazı denerken 🙂. beklediğimden ataktı. bu sanırım yeni başlayanlardaki cc yükseltme isteğiyle aynı kaynağa sahip.
Bunu yazmamdaki kasıt benim gibi max. 120 nin ve 105-107 seyir hızını kabul edecekseniz bu motoru alın. mesela 130 gitmek istiyorsanız arada bu onu yapamıyor ya da 120 ile giden bir aracı asla sollamamak var işin başka bir tarafında. şu ana kadar kullandığım en yavaş motor bu. rks 200 135 yapabiliyordu. ancak şöylede bir durum var cbf 150 den pcx 125-150 den ve daha pek çok motordan kesinlikle daha hızlı ve atak.

kabyelmen
30 Nisan 2017, 01:58
Çok güzel duruyor kazasız belasız

isomancan
30 Nisan 2017, 12:05
Çomar'a bak hele :) Kazasız belasız kalın sağlıcakla

aymer19
02 Mayıs 2017, 08:19
teşekkürler, bilmukabele.

Seko
02 Mayıs 2017, 08:41
Şu amortisör gıcırdaması benim ön amortisörlerde de var. Lifan'a özgü müdür nedir anlamadım ?

aymer19
04 Mayıs 2017, 21:34
seko sende ne vardı?

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:07 ----------

1000 bakımı yapıldı, garantiden musluk değişti. sadece yağ değişiyormuş 1000 de. servis ne hikmetse orayı burayıda yağlamış. hatta çıkan yanık yağla da zinciri halletmişler. yahu kasten mi yapar insan bunu, her durduğum yerde yağ damlıyor ayrıca lastiğede hep yağ sıçramış. bunlar sorun değil ama sorun şu; ön fren hidrolik borusu ben bırakırken gayet düzenli çalışıyordu amortisör gömüldükçe deponun dışına kadar kıvrılmıyordu üstelik her depoya değdiğinde "tak" diye ses çıkıyor. bunu ısrarla söyledim onlarda klişe cevap verdiler " biz sadece musluk taktık yağ değiştirdik gerisini ellemedik" . ben bırakırken boru bu kadar bükülmüyordu desekte boşa. cırcırla amortisöre bağlayalım öyle açılmaz dediler. yahu bunu yapan muhendis cırcır sız yaptıysa orjinaline sadık kalmak gerekmezmi? oldu olacak uhuyla yapıştıralım. nasılsa çin malı dandik motor. sıkıyorsa hondaya yapsın. yok onun ordaki olayı neyse onu yapar, yedeğini ister hemen vs. lifan merkezi aradım onlarda ellerinde montaj icin motor olmadığını ama p.tesiye benim için bir kasayı söküp oraya bakacaklarını söylediler. eh buda birşey. ama şunu anladım; olay ucuz motora binilip binilmeyeceği değil, ucuz motorun bu tip muamelerine katlanılıp katlanılamayacağı. adam yapmış, gıcırdasada iş görüyor tamam plastiği vs o kadar afilli değil ama yeterli. yok, iş ana bayi, bayi ve servisin entellektüalitesinde. hoş burdaki servis aynı zamanda hondanında servisi.😁. ama hondanın cbf si vs geliyor en fazla. goldwingi getirsen uçak sanarlar. usta olarak çalışanlar anadoluda çok yetersiz. el yordamıyla is yapıyorlar. eğitim muhtemelen ilkokul terk. küçümsemek için söylemiyorum ama çocuğa sizi güven icinde biryere taşıyacak aracı teslim ediyorsunuz ve yarına al diyorlar. ne yapıyor nasıl yapıyor torkundamı sıkıyor bilemiyorsunuz. zaten kapasitelerini aşan birşey olunca hemen " o öyle olmaz" a bağlıyorlar. herneyse uzattım. lafın kısası o kısmıda uğraşıp biz düzelteceğiz. bu arada son yakıt ölçümü yine 4 lt/100 km . bugün bir arkadaşla skoda codiak ve seat alteca ya baktık seat taki görevli bayan 100 km de 5.5 lt yakıyor dedi. 1.4 otomatik 150 bg. oha dedim içinden lifanın tüketimi için.😀

MeNGuC
04 Mayıs 2017, 22:23
seko sende ne vardı?

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:07 ----------

1000 bakımı yapıldı, garantiden musluk değişti. sadece yağ değişiyormuş 1000 de. servis ne hikmetse orayı burayıda yağlamış. hatta çıkan yanık yağla da zinciri halletmişler. yahu kasten mi yapar insan bunu, her durduğum yerde yağ damlıyor ayrıca lastiğede hep yağ sıçramış. bunlar sorun değil ama sorun şu; ön fren hidrolik borusu ben bırakırken gayet düzenli çalışıyordu amortisör gömüldükçe deponun dışına kadar kıvrılmıyordu üstelik her depoya değdiğinde "tak" diye ses çıkıyor. bunu ısrarla söyledim onlarda klişe cevap verdiler " biz sadece musluk taktık yağ değiştirdik gerisini ellemedik" . ben bırakırken boru bu kadar bükülmüyordu desekte boşa. cırcırla amortisöre bağlayalım öyle açılmaz dediler. yahu bunu yapan muhendis cırcır sız yaptıysa orjinaline sadık kalmak gerekmezmi? oldu olacak uhuyla yapıştıralım. nasılsa çin malı dandik motor. sıkıyorsa hondaya yapsın. yok onun ordaki olayı neyse onu yapar, yedeğini ister hemen vs. lifan merkezi aradım onlarda ellerinde montaj icin motor olmadığını ama p.tesiye benim için bir kasayı söküp oraya bakacaklarını söylediler. eh buda birşey. ama şunu anladım; olay ucuz motora binilip binilmeyeceği değil, ucuz motorun bu tip muamelerine katlanılıp katlanılamayacağı. adam yapmış, gıcırdasada iş görüyor tamam plastiği vs o kadar afilli değil ama yeterli. yok, iş ana bayi, bayi ve servisin entellektüalitesinde. hoş burdaki servis aynı zamanda hondanında servisi.��. ama hondanın cbf si vs geliyor en fazla. goldwingi getirsen uçak sanarlar. usta olarak çalışanlar anadoluda çok yetersiz. el yordamıyla is yapıyorlar. eğitim muhtemelen ilkokul terk. küçümsemek için söylemiyorum ama çocuğa sizi güven icinde biryere taşıyacak aracı teslim ediyorsunuz ve yarına al diyorlar. ne yapıyor nasıl yapıyor torkundamı sıkıyor bilemiyorsunuz. zaten kapasitelerini aşan birşey olunca hemen " o öyle olmaz" a bağlıyorlar. herneyse uzattım. lafın kısası o kısmıda uğraşıp biz düzelteceğiz. bu arada son yakıt ölçümü yine 4 lt/100 km . bugün bir arkadaşla skoda codiak ve seat alteca ya baktık seat taki görevli bayan 100 km de 5.5 lt yakıyor dedi. 1.4 otomatik 150 bg. oha dedim içinden lifanın tüketimi için.��

O araba otomatik vites birde gelsin 5.5 yaksın birde beni yaksın tamamen satış politikası hocam geçniz itibar etmeyiniz :)

aymer19
05 Mayıs 2017, 23:38
menguc haklısın, illaki öyle, bayana aynen bende o şekilde itiraz ettim ama tutturdu yok gaza basmayınca iki silindir devreden çıkıyormusta start stop varmışta bilmemne ..hikaye. bir arkadaş hyundai nin suv unu almıştı, oda güya anormal ekonomikti, sanırım o 1.6 idi. 1ay binemedi benzinle 12 lt ye yakındı yakıt. gidip en pahalısından prince lpg taktırdı 4-5 bin daha verip.
ama suda bir gerçek bazı küçük dizeller ya da lpg liler cidden motor kadar yakıyor. eşimde 2005 meriva vardı otomatik yaktığı lpg inazumanın benzini kadardı ve ben bunu bile bile motorla 100 km bile gitmek istemiyordum zira aynı paraya ailecek gidebiliyorsunuz.😊. ekonomi düşünene şiddetle tavsiyemdir meriva.

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:14 ----------

motor yağ değişimi sonrası daha güzel çalışıyor. motul konuldu. 1250 oldu sanırım km. ilk fırsatta bir amasya yapacağım, bakalım uzun yolda nasıl. özelliklede konfor anlamında cidden o kadar garabet mi onu anlayacağız. yakıtı test edeceğim 100 sabit giderek vs.
debriyajdaki kaçırma hiç olmadı yeni yağdan sonra. rodaj korkusu kalmayıp yüklenmeler başlayınca yüksek devirlerdeki titreşim daha hissedilir oldu ama bence limitler dahilinde. titreme hem peglerde hemde manetlerde var ama iyice devirlendirince hissedilir oluyor. xtremeden çok daha az onda düşük devirlerde de oldukça fazlaydı.
amortisör gıcırtılı çalışıyor, muhtemelen cok toz tutan bir malzemeden yapmışlar keçeleri, aslında körükler sağlam toz girmemeli ama bilm. mütemadiyen bir gıcırtı mevcut.
kısa manet siparişini verdim inşallah uyar, uymazsada uydururuz. aslında öne cam çok elzem gibi. sisler de aklımda. hayırlısı.

aymer19
11 Mayıs 2017, 23:20
gidon pad i ni çaldılar, alanın aklına şaşayım. ali expresten sipariş verdim. la havle vela kuvvete.

uzay gemisi
12 Mayıs 2017, 00:12
gidon pad i ni çaldılar, alanın aklına şaşayım. ali expresten sipariş verdim. la havle vela kuvvete.
hahaha ne düşünerek aldi gidon padini çok merak ediyorum:)

aymer19
12 Mayıs 2017, 22:11
çocuk işi. bi işe yaramazki.🙂

aymer19
01 Haziran 2017, 23:33
1750 km deyiz. Çok memnunum hala. Motor artık rodajı geride bırakma safhasında. Yakıt 3.7 lt/100 km de dengeledi. Genelde tam gaz gidiyorum. Şu ana kadar gevşeyen tek vida plakanınkiler oldu. Onuda silikonla yapıştıracağım.sipariş verdigim aluminyum manetler uymadı. Zaten manetlerin yuvaları çok dar ve uygun alternatif manet aramak biraz boşa caba. Motor hakkında şikayet babında debriyaj ve fren balatalarının kalitesizliğini söyleyebilirim. Ses yapıyorlar debriyaj da soğukken kaçırıyor ilk kalkışlarda.Sorun etmiyorum alıştırm gıcırdamalara. Motorda henüz bir deformasyon yokama öneki mesajlarda da bahsettigim gibi sağda soldaki ufak uyarı etiketleri çok dandik. Hep yerlerinden ayrıldılar. Depo kapağının gerisindekide sapsarı oldu hakında oda gider. Motor ve şanziman cidden on numara. Sagı duydum. Bozuk yolda hiç esirgemiyorum. Hiç dağılma eğilme filan yok. Egsoz sesi çok hoşuma gitmiyor ama hoşa gidecek kalitebir egsozda motor parasına. Kalsın. Motorun en sevdiğim özelliği hafifliği şu ana kada kullandığım en hafif motor ve bu kullanım amacina çok destek veriyor. Lastiklerden şikayetim yok çok camurda biraz kaçırıyor doğal olarak ama asfaltta 120ye çıkabilmenin de bedwli bu olaa gerek. Yoksa çamur lastiği takılsa cidden tam arazi olur.debriyajın maet ayarını daha erken kavrayacak şekilde ayarladim ama yok, pek bişey farketmedi. Çok yukarda kavrıyor yine ustelik manettede oldukç boşluk var.sanki balatalardan birini jnutmuşlar gibi..😊.

mete_han
01 Haziran 2017, 23:38
hayırlı olsun...

aymer19
30 Haziran 2017, 22:15
2350 km deyiz yakıt 3.6-3.7 olarak oturmaya başladı devirsiz kullanılsa 3 e iner. Bugun ilk kez amasyaya gidip geldim lifanla. Toplam 220 km gibi yaptım , yani 110 km mesafe. Aslında uzun yol motoru değil sonuçta malum ama gitmem demedi. 110 da stabil gidebiliyor , sanırım 7-8 bin devirde dönüyor bu hızda. Zaten düz yol maksimum hızı 115 -117 gibi. İnişlerde 134 e kadar çıkabildi 135 demez çünki elimden geleni yaptım. Çıkarken 79 un altına inmedi. Yolda çok dengeli 21 ön tekerin katkısı büyük tabi. Titreşim herhangi bir uyuşmaya vs sebep olmadı. Var ama az. Sele kötü. Yani sonuçta kros özelliği ağır basn bir model ve uzun yol selesi değil. 80 km den sonra alt kısım rahatsız olmaya başlıyor iyiden. Dönüste mahvetti diyebilirim. Sonuç itibarıyle uzun yol tecrübesi için şu özeti yapabilirim; motor performans tork vs olarak gider, süspansiyon yol tutuş tam hafif bir enduro gibi ama sele olayı bozuyor. Bir önceki büyük motorum triumh tiger ı cidden aradım. Üstelik sadece konfor anlamında da değil. :). Yani cbf 150 ile de türkiye turu yapıyorlar ama uzun yol da cidden yüksek performans arıyorsunuz. Yoksa sadece gitmiş oluyorsunuz, zevk-keyf kısmına dokunmıyor kücük cc ler. 100 km den uzun mesafe gitmem sanırım bir daha.
Motordan günlük kullanımımda çok memnunum.kusur olarak fren ve debriyj balatalarının kalitesizliği buna bağlı gıcırtilar söylenebilir. Birde stickerların dandikliği. Gevşeyen pslanan kırıln bir parça yok. Zincirde gevşeme de olmadı. Yakıt azalmaya devam ediyor. Ne ypsamda 3.7 lt/100 km yi gecmiyor artık. 185 tl gibi bir rakam sözkonsu. Benim pikbın 430 dizel yaktığını düsünürsek güzel kar ettiriyor. Lastikler için birşey diyemiyorum, ıslak yolda milletin olabildiği kadar cesur yatmlar vs ypamam şahsen. Kontrollu kullandıkca irc starmax gibi lastiklerde gayet yeterli. Neden vereyimki ıslakta kayacak diye 1000 tl daha. Motor zaten 5500 tl.

aymer19
03 Ağustos 2017, 22:11
3000km deyiz ve servisle ip koptu. Motorla ilgili hiç bir sıkıntım yok. Ancak servis, aslında servis dediğimiz 20-25 yaşında bir usta!, yanında patronun oğlu, bu kadar teknik eleman yani, işinize geliyorsa. Üstelik bu arkadaşlar aynı zamanda honda ve mondial bayide. 17 yıldır tanırım, motorculuklarına insanliklarina birşey diyemem ama müşteriye yaklaşım konusunda cidden sınıfta kaldılar. Ustası iyi değil, söyledimde bana " asgari ücrete çorumda ancak bu kadar" dediler 1000 bakımında. Iyi güzelde bende can taşıyorum, sıktığı vidaya güvenmediğim usta! ya neden motorumu teslim edeyim. Bin bakımında motorun uzerinde bir lastik parcanın olmadıgıni farketmiştim ve demistimki sizin gormediginiz bir anda başka biri almış olamaz mı zira buraya gelirkwn o parça üzerindeydi. Usta kendisi hakkındaki yetersiz olduguna dir fikrimi bilip hoşuna gitmedigi için bunu "bize hırsız dedi" diye aktarmış patronuna. Patronlukta en büyük hata personele inanıp müşteriyi gozden çıkarmaktır. Bu yapıldı bugün. Dedimki senin elemanlar yüzume bakmıyor bile oda dediki "e sende onlara ağır konuşmuşsun, hırsız demişsin" . Muhabbete bak yahu. Profesyonelliğin semrinden bile geçmemişiz..ben o kadar sinirlendimki bu muhabbetin hala devam ettirildigine "sokarım grantisine ne snki 5500 tl lik motorun tamamı bozulsa ne yazar" deyip mekanı terkettim. Arkamdn güle güle diyor. La havle. Sana hırsız neden deyim direk mudehale ederim, parcayı bul tak derim. Halbuki öyle degil.. herneyse götürdüm başka bir genç arkadaşa tertemiz yaptı verdi. Lifan ı aradım granti yanmasın çözüm bul diye VE HAYAL KIRIKLIĞI...mutlaka yetkili serviste yapılmali dedi. Yani kanlı biçakli olsamda mı dedim. Baska servise goturun dedi. Çorumda yok merzifonda var dedim, bilemem dedi. Sağlık olsun dedim , bilinki buradaki servisinizin nemrut davrnışları müşteri sizden memnun olduğu halde garanriyi hiçe saydiracak kadar markadan soğutuyor dedim, mail yzın bakalım dedi.
Sonuç itibarıyle tr de motosiklet servislerinin çapları otomobil sektörundeki gibi asla degil olmycakta.adamın huyuna suyuna gitmeniz lazım zira nasilsa garanti bizde tek servisiz mantığiyla insanlara bir güleryüzü cok görüyorlar.

aymer19
26 Ekim 2017, 00:20
5000 km yi az geçtik. 500 km önce gidon rulmanı değişti, tam düz halde iken bir "tık" hissinden sonra dönüyordu. Yeni bilyalar takıldı sorun kalmadı. Bu arada 3 kez yıkadım sanırım toplamda ve üçüncüsünde depoya fazla sıktığım için su girmiş. Karbüratörden açıp suyu akıttık o şekilde çalıştı. Benzin kapağı contası çok başarılı değil. Bunun dışında hiç bir sorun yok. Hasat sonrası tarlalarda çok gezdim, gidon o yüzden bozuldu sanırım. Yakıt artık stabil 3.5 lt gibi yakar oldu. Kopan gevşeyen kırılan vs bir yeri yok. Paslanmada olmadı henüz. Motordan kullanım amacı doğrultusunda çok memnunum. Ancak malum yavaş geliyor ve uzun yol mümkün değil. Bir iki ay içinde bunu muhafaza ederek birde 650 ve üstü ikinci bir motor edinmeyi düşünüyorum. 2008 ve üstü f 650 gs ya da kawa versys olabilir. Ama gönlüm k 1200 r den yana. Hayırlısı.
Lifan ı tavsiye ederim. İyi bir çinli. Anadoludaki servisleri ise şansa kalmış.

aymer19
24 Aralık 2017, 14:39
6500 km deyiz. Yaklaşık 200 km önce egsoz borusu egsoz içindeki kaynak yerinden ayrıldı. Bir süre öyle kullandım tıkırtısı rahatsız edince ustaya götürdüm. Aklıma icuz yollu performans egsozla değiştirmek geldi. Ustamda zaten tirtantum kaynak pahalı doğrusunu yaparsın deyince 200 tl ye taktırdım. Vana kapalıyken performansı düşürdü zira 125-150 lik uygun küçük bir egsoz. Vanayı çıkarınca ses arttı ( orjinalinden güzel ses bence ) ve performans orjinale göre 3-5 km arttı. Torkta da az ama hissedilir miktarda arttı. Bunun dışında gevşeyen dökülen birşey yyok. Kış şartlarında kullanıyorum zira arabaya göre 1/2.5 oranda yakıyor hemde motoaiklet insanıyız aonuçta ve cidden banamısın demiyor. Eşek gibi kullanmak icin aldım kar çamur saolsun gitmem demiyor. İki hafta önce bir 650 lik enduro ile takas edesi oldum vazgeçtim. 160-170 kg lik enduro bu yollara gelmez..hızı az geliyor ama diğer üstünlükleri helwde hafif pratik ve ilkel oluşu beni değiştiemekten alıkoyuyor.servis dışında hiçbir sikayerim yok. Egsozu japon olsa bu kadar değiştirmezdim, japona orjinal yakışır derdim ama bunda o sıkıntıda yok. Son yağ değişiminde kalın yağ konuldu uyarıma rağmennve şimdi motor ısınıncaya kadar debriyaj kaçırıyor. Sorun yapmıyorum.

aymer19
11 Mart 2018, 00:17
8000 e geldik. Suan itibariyle gidondaki karincalanma yeniden başgösterdi ve cidden sinir bozucu. Muhtemelen yine bilyelerden degil yataktaki deformasyondan. Koy yolunda hizli kullanima dayanamiyor. Metalin kalitesinden olabilir. Yan kapak etiketleri basincli su ile yikarken ciktilar sonunda..bende tekrar yapistirmak icin vs ugrasmadim. Cok camurda kullandim ve zincir lackalasti, kirk liraya degistirdim. Altmotor guzel hic problemsiz calisiyor. Yakiti 3.6 larda suan...Ama bu gidondaki durum cok canimi sıkıyor. Az daha bozulsun yapttracagim yeniden. Bi kac ay icinde gelecek param var, 2013 ve ustu kawa versys 2007-2008 bmw1200 gs alma.ihtimalim cok yuksek . Bunu satmayabilirim belki bilm. Ama japon kalitesini ariyor insan. Motor uzerine duseni eksiksiz yapti ama buyuk gibi olmuyor asla. Araba kullanmiyorum olsada.4*4 mitsu. L200 um var oylece duruyor. Onuda satip esime yeniden kucuk otomatik bi araba alacagim. Ben izmire gitme planida gerceklesirse artik hemen hic araba kullanmayacagim.

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:17 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:09 ----------

Gecen 100 km lik bi mesafeye gideyim.az desarj olayim dedim yok yemedi.30 km den geei dondum zira asla uzun yol makinesi degil. Cok rahatsiz ve hantal. Yani bir cbf 150 ile de gidilmez bana gore ama hic olmazsa selesi daha rahattir . Bu kroslar asla bunun icin yaratilmamis. Denemem de bir daha.

aymer19
08 Nisan 2018, 10:00
Arkadaşlar 8300 km de şuan. Ve ilk mesajlarımda bahsettigim uzere daha buyuk bir motor alma dusuncemi gerceklestirdim ve sıfır afica twin dct aldım. Dolayısıyla km bu noktada artık cok ilerlemez satıncaya kadar. Kısa bir sonuç yazmak istedim.
8500 km ye kadar altmotor hiç bir sorun çıkartmadı. Performans olarak işini görür vaziyette, yakıtı 3.5 lt gibi ve ne yapsanızda 4 ü gecmiyor. Konfor aramayın kros motor sonucta ve en uzak 50 km dayanabilirsiniz.şase sağlam ama bu gidon göbeği sorun çıkarmıştı, yazdım onu öncesinde. 8500 km nin 1500 ü toprak yoldur. Çamurda da gittim kışın. Ayağımı koyarak gittiğim oldu ama saplanıp kaldığım olmadı. Bozulan kırılan hiç bir ekipmanı yok. Ainyal far gosterge vs hepside calisiyor. Gaz teli koptu, yan aku kapagindaki etiketler basincli suyla gitti, egsoz ic kaynagi ayrildi ve yeni sesli ebsoz takildi bu vesileyle, zincir cok gerekmesede degisti, baska hic bir negatiflik olmadi. Cok stabil yag benzin koy git tarzi bir motor. En buyuk avantaji kilosu, 120 kiloyla bisiklet gibi bir kullanimi var.
Alınası bir motor ama şu fikri hiç atamadım kullandığım sure boyunca, acaba 5500 e bunu almak yerine 9-10 bine ikinci el crf 250 mi alsaydım. Size tavsiyem eger mondial kuba dusunuyorsaniz bu motor daha rafine ve saglam gevseme bukulme yapmiyor. Ama az daha koyarim derseniz honda alin ikinci el. O her acidan tatmin edici bir kros.
Arfica ile ilgilide konu acabilirim. Gorusmek uzere.

aymer19
25 Nisan 2018, 03:59
Motor uygun fiyata satıldı, cinlilerin makus talihi..:-)

freelancer
19 Temmuz 2018, 14:22
Hocam iyi ki anlatmışsınız, iyi de anlatmışsınız. Forumda böyle incelemelere ihtiyacımız var. Tam da almayı düşündüğüm zamanda bana yardımcı oldu. Bir sorum olacak, Çorum'da motoru satmak için ölü fiyat vermeniz gerekti mi, yoksa motorun piyasası bir şekilde ilerliyor mu?

Muhammet Art
20 Temmuz 2018, 03:21
Bende kros olarak ilk defa bir motor alocam daha once 4 5 tane daha motorum oldu ama kros ilk defa lifan xplorem ile mondial extrem max 200 arasinda cok takildim bazi yorumlarda lifan kotuleniyo bazilarda mondial mondial kullanicilarinin acaba sikayetci olanlari varmi.. Rizeden Yaziyorum bilen bilir arazi sartlari hep olumsuz onun için bir kros motor tercih etmek zorundayim ama ikilemde kaldim tum motorcu arkadaslarimiza ALLAH kaza bela vermezin Tekerinize Tas değmesin diyerek noktaloyorum..

freelancer
20 Temmuz 2018, 13:57
Bende kros olarak ilk defa bir motor alocam daha once 4 5 tane daha motorum oldu ama kros ilk defa lifan xplorem ile mondial extrem max 200 arasinda cok takildim bazi yorumlarda lifan kotuleniyo bazilarda mondial mondial kullanicilarinin acaba sikayetci olanlari varmi.. Rizeden Yaziyorum bilen bilir arazi sartlari hep olumsuz onun için bir kros motor tercih etmek zorundayim ama ikilemde kaldim tum motorcu arkadaslarimiza ALLAH kaza bela vermezin Tekerinize Tas değmesin diyerek noktaloyorum..

Hocam X-treme'leri Mondial kullanıcılarına soracaksınız. Özellikle Max 150 başlığını incelerseniz hem 150, hem 200'ün maceralarını bulabilirsiniz. Cenkito, Tolga Can ve saz arkadaşları bayağı bayağı anlatmış sağ olsunlar, ben de zamanında faydalanmıştım anlattıklarından. Max'lerde karar kılmamamın nedeni; hem burada bir tane deneyip, beğenmemiş olmam, hem de buradaki Mondial servisiyle sıkıntılarımız.

voodevil
20 Temmuz 2018, 18:17
Bende kros olarak ilk defa bir motor alocam daha once 4 5 tane daha motorum oldu ama kros ilk defa lifan xplorem ile mondial extrem max 200 arasinda cok takildim bazi yorumlarda lifan kotuleniyo bazilarda mondial mondial kullanicilarinin acaba sikayetci olanlari varmi.. Rizeden Yaziyorum bilen bilir arazi sartlari hep olumsuz onun için bir kros motor tercih etmek zorundayim ama ikilemde kaldim tum motorcu arkadaslarimiza ALLAH kaza bela vermezin Tekerinize Tas değmesin diyerek noktaloyorum..

Bende lifan xplore var yaklaşık 7-8 ay önce aldım, özellikle sormak istediğiniz birşey varsa yardımcı olmaya çalışırım.

freelancer
20 Temmuz 2018, 18:42
Bende lifan xplore var yaklaşık 7-8 ay önce aldım, özellikle sormak istediğiniz birşey varsa yardımcı olmaya çalışırım.

Hocam ilkini ben sorayım izninizle. Benim için en bariz sorun, piyasası nasıl? Satmakta zorluk çeker miyim? Satabilmek için ölü fiyat vermem gerekir mi?

İkincisi, incelemeleri biraz okudum, biraz izledim; herkesin kullanımı kendine elbette ancak orta sertlikte arazi kullanımında bulundunuz mu hiç? Eğilip bükülen parçanız oldu mu, başlık sahibi arkadaş gidon rulmanından sıkıntı yaşamış mesela.

Buradaki Lifan satıcısı bir tanıdığım da "arka göbek burçları dağılabiliyor" demişti lakin kendisi Triumph ve KTM kullanıcısı, ona kalitesiz gelmiş olması gayet olası.