PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Dragstar 650 Yardım



gooner
10 Şubat 2017, 20:51
Merhaba tekrardan;

1 ay önce 2004 model Dragstar 650 aldım.Kilometresi 17 bindeydi.Benden önceki sahibi 5 yıl boyunca sadece 5 bin km yapmış.Mesleği gereği yılın 9 ayını şehir dışında geçirdiği için çok binememiş.Kilometresi çok düşük olduğu için piyasa değerinden 2000 lira fazla vererek aldım.İçime sinerek pırıl pırıl bir makineye sahip oldum.İlk gördüğümde fabrikadan çıkmış gibiydi.1 aydır zevkle sürüyorum.

Yağ,yağ filtresi,hava filtresi ve bujilerini yeniledim.Fren hidroliğini de fırsat bulduğumda değiştireceğim.Gelelim sorularıma:

1-) Hava sıcaklığı soğuk olmadığında bile (16-17 derece) bujiyi çekmeden çalıştıramıyorum.Stop ediyor.Bunun nedeni ne olabilir.Sibop ayarı mı yaptırmam gerekiyor ?

2-) Egzozundaki ilk flanşı ve boruyu söktürdüm.Düşük hızlarda tam istediğim sesi alıyorum fakat 70 km hızı geçtiğim zaman ses beni tatmin etmiyor.Şu an egzozun içerisine baktığımda 3 delikli başka bir flanş daha görüyorum.Acaba onu da mı söktürmeliydim ? Aynı motordan arkadaşımda da var.Onun egzozunda hiç flanş gözükmüyor ve sesi yüksek hızlarda bile çok güzel.Yalnız onun egzozundan da sürekli patlama sesi geliyor.

3-) Motoruma artçı olarak bindiğimde hiç rahat olmadığını farkettim.2 yıl RKS Cruiser kullandım.Artçı için çok rahat bir makineydi.Dragstarda ise artçının dizlerini çok kırmak zorunda kalması ve ayaklıklarının konforlu olmaması beni üzdü.Palet ayaklık aldım fakat yine de konforlu değil.Örneğin Shadowlarda da bu durum böyle mi ?

4-) 1. vitese attığımda her zaman olmasa bile bazen tak diye bir ses geliyor.Yani zor atıyor vitesi.Diğer viteslerde bu sorun yok.Yağ gibi geçiyor.Bahsettiğim şey motor soğukken mutlaka oluyor.Sıcakken bir kaç defa yaşadım bunu.

Teşekkürler..

vader
10 Şubat 2017, 22:51
Merhaba tekrardan;

1 ay önce 2004 model Dragstar 650 aldım.Kilometresi 17 bindeydi.Benden önceki sahibi 5 yıl boyunca sadece 5 bin km yapmış.Mesleği gereği yılın 9 ayını şehir dışında geçirdiği için çok binememiş.Kilometresi çok düşük olduğu için piyasa değerinden 2000 lira fazla vererek aldım.İçime sinerek pırıl pırıl bir makineye sahip oldum.İlk gördüğümde fabrikadan çıkmış gibiydi.1 aydır zevkle sürüyorum.

Yağ,yağ filtresi,hava filtresi ve bujilerini yeniledim.Fren hidroliğini de fırsat bulduğumda değiştireceğim.Gelelim sorularıma:

1-) Hava sıcaklığı soğuk olmadığında bile (16-17 derece) bujiyi çekmeden çalıştıramıyorum.Stop ediyor.Bunun nedeni ne olabilir.Sibop ayarı mı yaptırmam gerekiyor ?

2-) Egzozundaki ilk flanşı ve boruyu söktürdüm.Düşük hızlarda tam istediğim sesi alıyorum fakat 70 km hızı geçtiğim zaman ses beni tatmin etmiyor.Şu an egzozun içerisine baktığımda 3 delikli başka bir flanş daha görüyorum.Acaba onu da mı söktürmeliydim ? Aynı motordan arkadaşımda da var.Onun egzozunda hiç flanş gözükmüyor ve sesi yüksek hızlarda bile çok güzel.Yalnız onun egzozundan da sürekli patlama sesi geliyor.

3-) Motoruma artçı olarak bindiğimde hiç rahat olmadığını farkettim.2 yıl RKS Cruiser kullandım.Artçı için çok rahat bir makineydi.Dragstarda ise artçının dizlerini çok kırmak zorunda kalması ve ayaklıklarının konforlu olmaması beni üzdü.Palet ayaklık aldım fakat yine de konforlu değil.Örneğin Shadowlarda da bu durum böyle mi ?

4-) 1. vitese attığımda her zaman olmasa bile bazen tak diye bir ses geliyor.Yani zor atıyor vitesi.Diğer viteslerde bu sorun yok.Yağ gibi geçiyor.Bahsettiğim şey motor soğukken mutlaka oluyor.Sıcakken bir kaç defa yaşadım bunu.

Teşekkürler..

Merhaba, ben de İzmir'de yaşamaktayım.

1. ve 4. soruların için yorum yapmak isterim.

1. sorunda "buji" diyerek sanırım "jikle" demek istiyorsun. Bahsettiğin sıcaklıklarda (16 - 17 derece) motosikletinin jikleye gerek duymadan çalışması gerekir diye düşünüyorum, bence ustana bir göster.

4.VN 800 kullanıcısıyım, bahsettiğin ses bende de oluyor (özellikle motoru ilk çalıştırdığında boştan 1'e atarken.... 10 bin km den fazladır motor bende ve herhangi bir zararı olmadı) normal diye düşünüyorum.

Saygılarımla.

fazil
10 Şubat 2017, 23:41
1. Karburator ayarlarindan olma ihtimali daha yuksek. Karburatorleri sokup temizlemeyi deneyin, hava ve senkron ayarlarini da kontrol etmek iyi olabilir.
4. Normal, her motorda oluyor bu.

MotorKafa
11 Şubat 2017, 00:56
1- Soğuk havalarda bu çok normal. 2 yıl gv250, 3.5 yıl shadow 750 kullandım. İkisinde de soğuk havalarda jikleyi çekmeden çalışmıyordu. Kısa bir dönem v-strom 1000 kullandım. Şimdi ise cbf-1000 kullanıyorum. Enjeksiyonlu olduklarından dolayı jikleleri otomatik. Bu motorlar da soğuk havada ilk çalıştırıldıklarında yüksek devirli çalışıyorlar. Yani otomatik olarak jikleyi çekiyorlar. Özetle karbüratörü söküp boşa masraf yapma, vaktini harcama.

2- Flanş'tan kastım sanırım susturucu. Susturucuları sökme. Daha yüksek ama daha tiz bir ses oluşur. Özellikle yüksek devirlerde. Shadow'da highway hawk egzoz kullanıyordum. 5. vites 80'den sonra ses bir boka benzemiyordu. Ne yaparsan yap, açık egzozda devir yükseldikçe ses bozulur. Özellikle motorun üstündeyken sürekli aynı tonu duyduğun için daha çok rahatsız olursun.

3- Cruiser'ların artçı seleleri oldukça konforsuzdur. Örneğin kız arkadaşımla İstanbul'dan Kıyıköy'e kadar giderken bile shadow'da çok yoruluyordu. Fakat v-strom'da sadece 1 kere benzin molası vererek Asos'a gittik ve yolda gıkı çıkmadı.

4- Bu tüm motorlarda yaşanan bir durumdur. Teknik olarak konuya hakim olmamakla beraber, 1. vitese boş vitesten geçiş yaptığın için debriyaj balatalarının arasındaki boşluğu almasından kaynaklı olarak bu sesin geldiğini biliyorum.