Okan Sinan Ocan
02 Şubat 2017, 17:18
Merhaba Arkadaşlar,
İçerisinde bulunduğumuz kış şartlarını garajda geçiren motorlarımızın akülerinin (sorunsuz olsalar dahi) performanslarında düşüş görülecektir. Normal bir akünün -10 derecelerde geçireceği sadece bir kaç geceden sonra bile performansında ciddi düşüş beklenmelidir.
Bu durumda ilk çalıştırmada yapılan genel hata motoru kontağı açar açmaz ilk marşta çalışmaya zorlamak olacaktır. Böyle bir durumda akünün iyice azalmış olan performansı başarısız olan ilk çalıştırma teşebbüsünde kaybolacak sonraki denemelerde marş devreye girdiği halde enjeksyon sistemini yeterli olarak çalıştıracak enerji bulunmadığından , marş dönüyor olsada motor çalışmayacaktır. Bir kaç deneme sonrasında akü tamamen ruhunu teslim eder ve takviyesiz çalıştırmak mümkün olmaz ki bu da çok tavsiye ettiğimiz birşey değildir. Akünün çıkarılarak sağlıklı şekilde şarj edilmesi en güvenli yol olacaktır.
Gelelim bu tür soğukta beklemiş motorun kolayca çalıştırılması şekline;
Öncelikle motor üzerinde kontağı açtığınızda devreye girmesini engelleyebileceğiniz bütün ilave elektrik donanımının kapalı olduğundan emin olunuz. (elcik ısıtma , sis farı v.s.)
Akünüzün eski ise kontağı açmadan önce far soketini sökerek (otomatik yanan farlı modellerde) sisteme yardımcı olabilirsiniz.
Bu işlemlerden sonra motorun kontağını açın ve enjeksyon sisteminden gelen vızıltı sesi kesilene kadar kontağı açık tutun
Kontağı kapatın
Tekrar açın ve yine vızıltı kesilene kadar bekleyin.
Kontağı kapatın
Kontağı açın ses kesilene kadar bekleyin ardından marş düğmesine motor çalışana kadar basın.
Eğer akünüzde ciddi bir sorun yok ise motorunuz kolayca çalışacaktır.
Sevgilerimle
İçerisinde bulunduğumuz kış şartlarını garajda geçiren motorlarımızın akülerinin (sorunsuz olsalar dahi) performanslarında düşüş görülecektir. Normal bir akünün -10 derecelerde geçireceği sadece bir kaç geceden sonra bile performansında ciddi düşüş beklenmelidir.
Bu durumda ilk çalıştırmada yapılan genel hata motoru kontağı açar açmaz ilk marşta çalışmaya zorlamak olacaktır. Böyle bir durumda akünün iyice azalmış olan performansı başarısız olan ilk çalıştırma teşebbüsünde kaybolacak sonraki denemelerde marş devreye girdiği halde enjeksyon sistemini yeterli olarak çalıştıracak enerji bulunmadığından , marş dönüyor olsada motor çalışmayacaktır. Bir kaç deneme sonrasında akü tamamen ruhunu teslim eder ve takviyesiz çalıştırmak mümkün olmaz ki bu da çok tavsiye ettiğimiz birşey değildir. Akünün çıkarılarak sağlıklı şekilde şarj edilmesi en güvenli yol olacaktır.
Gelelim bu tür soğukta beklemiş motorun kolayca çalıştırılması şekline;
Öncelikle motor üzerinde kontağı açtığınızda devreye girmesini engelleyebileceğiniz bütün ilave elektrik donanımının kapalı olduğundan emin olunuz. (elcik ısıtma , sis farı v.s.)
Akünüzün eski ise kontağı açmadan önce far soketini sökerek (otomatik yanan farlı modellerde) sisteme yardımcı olabilirsiniz.
Bu işlemlerden sonra motorun kontağını açın ve enjeksyon sisteminden gelen vızıltı sesi kesilene kadar kontağı açık tutun
Kontağı kapatın
Tekrar açın ve yine vızıltı kesilene kadar bekleyin.
Kontağı kapatın
Kontağı açın ses kesilene kadar bekleyin ardından marş düğmesine motor çalışana kadar basın.
Eğer akünüzde ciddi bir sorun yok ise motorunuz kolayca çalışacaktır.
Sevgilerimle