Orijinalini görmek için tıklayınız : 110.000 km cbf 600 sa bakim nelere bakmali?
antilop_skul
08 Ocak 2017, 21:53
Selam dostlar 100bin de bi cbf 600 aldim motoru kusursuz biraz bakim masraf yaptik amansor keceleri yagi bujisi vs degisti. Fakat 110 bin km ye gelince yada u civarlarda ne bakimlari yapilmali nelere goz atmali?
* Debriyajdan ugultu geliyor bilya degisimi ile kesilebilir
* debriyaj balatasi kaciriyor degismesi lazim
* frenler temiz ve yeni. Laatikler is gorur. Fakat. Uzun km ler rahat kullanmak icin ne yapilir ne yapmak gerek biraz tartisip bilgi paylasalim baska zaman yapacak arkadaslarada bilgi olsun
potasyum
08 Ocak 2017, 22:51
2008 öncesi karbüratörlü modeldi dimi?
ogzcngdk
08 Ocak 2017, 22:55
hocam yağ yakma durumuna bakın, o kilometrelerde zaten yazdığınız gibi debriyaja falan bakılır, egzantrik ve subap ayarlarına bakılır, yakıt ve gaz yeme durumyuna göre karbratörüne bakılır.
eğer motor açılırsa zaten değişmesi gereken parçaları usta söyler açmadan bişey söyleyemez.
antilop_skul
08 Ocak 2017, 23:08
2008 öncesi karbüratörlü modeldi dimi?
Evet karbratorlu
@ozgcngdk motoru ben acicam o yuzden soruyorum bi maliyet olusturmak adina degermi dnegmezmi diye . cok sukur yag yakma yok. Su eksiltme yok tek gozle gorulur problem debriyaj onada ayari verecez:)
ardacik
08 Ocak 2017, 23:20
Tekerlek rulmanlari. Gidon furs bilyasi. Zincir disli. Debriyaj ve gaz teli. Kaplinler. Jantlarinda bi balansina baktir. Elektrik tesisatinida bi gozden gecirebilirsin. Sele deisebilir.
potasyum
08 Ocak 2017, 23:21
hocam genelde 100 bin i geçmiş motorların alınıp satıldığına çok şahit olmadık forumda,
genelde otomobillerde geçer kural, 100 bini geçirmeden elden çıkarmak, değer kaybını önlemenin bir yolu olarak görünmekte(etrafımda aracını 90 binlerde elden çıkartan çok gördüm)...motor piyasasında bu durum alımınıza nasıl yansıdı? piyasası ne durumdaydı. mahsuru yoksa ne kadara aldınız
bu arada hayırlı olsun, Allah nazardan kazadan beladan saklasın
antilop_skul
08 Ocak 2017, 23:42
Su sekilde anlatayim. Nc 700x vardi nakite sikistim inazuma f ile takasladim inazuma f 13 e geldi. Inazumayi 30 gun kullanamadim guc e alismistim bikere napariz ne ederiz derken birden bu motor geldi takas yapalim dedim anlastik 14 benim motor 500 ustune nakit saydik yani benden cikan para 13500 oldu .
Km yi kafama takmadim cunki yurtdisi forumlarda cok var 100000 km uzeri.
Sonucta 13500 e 4 silindir 2007 model yeni muayneli eli yuzu duzgun bi motor aldim .
Masraf ciksa ciksa 2 bin 3 bin cikar dedik 17 ye 0 motora bineriz dedik o sekilde aldim bakalim :)
Simdi iste tek amacim az masraf ile uzun kmler binebilmek.
Satmayi dusunmuyorum zaten fakat satilmyacak gibi bir motor degil 120000 de 14500 e satildigini gordum malum siteden
Memory42
08 Ocak 2017, 23:46
Siteye baksan geneli 40 binde ama başındaki 1 i silmişler :) O yüzden gayette alınır satılır.
Hayırlı olsun güle güle kullanın...
antilop_skul
08 Ocak 2017, 23:55
Siteye baksan geneli 40 binde ama başındaki 1 i silmişler :) O yüzden gayette alınır satılır.
Hayırlı olsun güle güle kullanın...
Aynen oyle orjinal km 40 bin olan zaten 22 25 bin tl arasi fiyat cekiyor bu motorlarla duzgun kullanop 200 250 bin goren cok insan var
ogzcngdk
09 Ocak 2017, 00:08
bence kilometresini geri sarmaya çalışmadılarsa bu ülkemizde düşük bir ihtimalde olsa genelde düzgün kullanıcılar kullanmış olabilir.
cbf 600 zaten motor ömrüylede ünlü bir motor, dediğiniz gibi en kötü ihtimal 3-4 bin lira masraf yapar binersiniz.
ama almadan önce mutlaka iyi bir ustaya gösterim sesini dinlesin, iyice baksın size çıkabilecek masrafı az çok söylesin.
MazhaRR
09 Ocak 2017, 00:09
4 silindir motosikletlerin 50 bini geçtiğini ilk defa görüyorum.2011-2012 senelerinde 30 bini geçmiyordu kilometreler, 2015 güncellemesiyle 50 bine çıkarıldı sanıyordum.
beko12345
09 Ocak 2017, 00:12
Bende 2008 model V-stromumu 85.000 kmde sattım. Üstelik mis gibi çalışıyordu gram farklı ses gelmiyordu motorundan.
Alan kişiylede sohbetim devam ediyor, küçük bir türkiye turuna çıktı, kamplara gezilere katıldı vs. Şuan 100.000 civarına geldi hala aynı diyor sahibi.
İyi bakıldığı taktirde bence abartı kmler değil bunlar.
Güle güle kullanın.
whitedeamon
09 Ocak 2017, 00:33
Hocam ayrı konu açmak yerine bu topic altında sorayım bende.2004-2008 arası nispeten eski sayılabilecek motorlara sıfır motor yaptırmanın maliyeti ne olur.Şimdi tonla motor var hepsinin masrafı farklı olur diyeceksiniz.Ama örnek z750s diyelim.Tahmini 4 binliranın altında olur diye düşünüyorum.Hatta bir arkadaşım 4 bin mi ne yaptın kralını yap 2 bin falan demişti.Tabi o farklı bir makinaydı ama oda yaşlanmış bir motordu.
ogzcngdk
09 Ocak 2017, 00:38
Hocam ayrı konu açmak yerine bu topic altında sorayım bende.2004-2008 arası nispeten eski sayılabilecek motorlara sıfır motor yaptırmanın maliyeti ne olur.Şimdi tonla motor var hepsinin masrafı farklı olur diyeceksiniz.Ama örnek z750s diyelim.Tahmini 4 binliranın altında olur diye düşünüyorum.Hatta bir arkadaşım 4 bin mi ne yaptın kralını yap 2 bin falan demişti.Tabi o farklı bir makinaydı ama oda yaşlanmış bir motordu.
motor sıfırlamada piston segmanın dışında debriyaj takımı, subaplar, egzantrik zinciri ve motor içindeki rulmanlarda eğer değişmeye ihtiyacı varsa değişiyor. benim 4 silindir motorların parçaları konusunda fikrim yok ama yan sanayi parça kullanılırsa 2 bin liraya gelir gibi geliyor.
whitedeamon
09 Ocak 2017, 00:48
motor sıfırlamada piston segmanın dışında debriyaj takımı, subaplar, egzantrik zinciri ve motor içindeki rulmanlarda eğer değişmeye ihtiyacı varsa değişiyor. benim 4 silindir motorların parçaları konusunda fikrim yok ama yan sanayi parça kullanılırsa 2 bin liraya gelir gibi geliyor.
Canım kıymetlidir benim hocam :D 2 bin ucuz olsun diye yan sanayi olayına girmem.Ama şöyleki bazen orjinal parçasından daha kaliteli üreten harici firmalar oluyor onlardan alabilirim ama ucuzuna kaçmam.En nihayetinde üstünde gezdiğim alet canım ona emanet.Ayrıca ucuz malın ömrüde diğerine oranla kısa olur devamlı devamlı sanayide dolaşmak hoşuma gitmez.
Alonedark93
09 Ocak 2017, 01:27
Hocam ayrı konu açmak yerine bu topic altında sorayım bende.2004-2008 arası nispeten eski sayılabilecek motorlara sıfır motor yaptırmanın maliyeti ne olur.Şimdi tonla motor var hepsinin masrafı farklı olur diyeceksiniz.Ama örnek z750s diyelim.Tahmini 4 binliranın altında olur diye düşünüyorum.Hatta bir arkadaşım 4 bin mi ne yaptın kralını yap 2 bin falan demişti.Tabi o farklı bir makinaydı ama oda yaşlanmış bir motordu.
Krankda ses varmı? Kawasaki bide krank olayına girerseniz 4 ü de geçer. Motor indirmek bi dünya para. Arkadasımın 2005 636 ne çekmiştik 5 i buldu. (kol çıkartmıştı) 2 bine kawasaki alt motor sıfır imkansız gibi geldi yanlışım varsa düzeltin.
whitedeamon
09 Ocak 2017, 01:32
Krankda ses varmı? Kawasaki bide krank olayına girerseniz 4 ü de geçer. Motor indirmek bi dünya para. Arkadasımın 2005 636 ne çekmiştik 5 i buldu. (kol çıkartmıştı) 2 bine kawasaki alt motor sıfır imkansız gibi geldi yanlışım varsa düzeltin.
Yanlışını bilemem kawa için hocam.Belirttim zaten başka bir motor içindi o 2 bin olayı.Bekliyordum zaten kawa olunca faturanın yüksek olacağını ama benimki tahmindi tabiki yine en doğrusunu bu işle uğraşan ilgilenen yada yaşamış kişiler söyleyebilir.
Alonedark93
09 Ocak 2017, 01:39
Yanlışını bilemem kawa için hocam.Belirttim zaten başka bir motor içindi o 2 bin olayı.Bekliyordum zaten kawa olunca faturanın yüksek olacağını ama benimki tahmindi tabiki yine en doğrusunu bu işle uğraşan ilgilenen yada yaşamış kişiler söyleyebilir.
Sana şöyle söyliyim büyün çevrem tamirci, servis çalışanı. Bahsetiğim 636 2005 2006 aynı kasa. Kendileri yeminli birdaha dükkana kawa sokmıycaz diyorlar. Burda çoğu insan 2el yedek parça almayın diyor z motordan bi krank fiyatı çıktı sadece 5 küsür lira. Türkiyeyi alt üstne getirdik bulamadık. Biraz karaborsa yada geçen sezon bize öyle denk geldi. Sıfır toplamayı unut zaten. Ama bi 600f, 600rr,1000rr, r6 gibi parçası çok bulunmuyor malum bu modeller piyasaya istemediğin kadar. He bide z750 ile z750s in al motor parçaları bir değilse aman. :)
whitedeamon
09 Ocak 2017, 02:02
Sana şöyle söyliyim büyün çevrem tamirci, servis çalışanı. Bahsetiğim 636 2005 2006 aynı kasa. Kendileri yeminli birdaha dükkana kawa sokmıycaz diyorlar. Burda çoğu insan 2el yedek parça almayın diyor z motordan bi krank fiyatı çıktı sadece 5 küsür lira. Türkiyeyi alt üstne getirdik bulamadık. Biraz karaborsa yada geçen sezon bize öyle denk geldi. Sıfır toplamayı unut zaten. Ama bi 600f, 600rr,1000rr, r6 gibi parçası çok bulunmuyor malum bu modeller piyasaya istemediğin kadar. He bide z750 ile z750s in al motor parçaları bir değilse aman. :)
z750s ile ilgili konusunu açtığımda bir cevap gelmişti z750 ile aynı sadece tur versiyonu diye şimdi siz söyleyince aklıma geldi acaba parçaları aynımıdır.
Alonedark93
09 Ocak 2017, 02:24
z750s ile ilgili konusunu açtığımda bir cevap gelmişti z750 ile aynı sadece tur versiyonu diye şimdi siz söyleyince aklıma geldi acaba parçaları aynımıdır.
Aynı diye biliyorum 2004 2011 aynı kasa olması lazım mekanik de aynı. Hesaplarıma göre aksilik çıkmaz ise 4gibi bir rakama biter.
bu km de bmw gs rt serisi sonra vstrom goldving ve birkaç model de pek km bakmazlar yani kullanan adam gibi kullanıp bakmıştır
alacısı bilinçli alıcıdır sahibi tanıdıksa alır kullanır insan gibi binersen 500000 km gider
ben 430000 km cbr 600 f gördüm
437000 bmw f 800 gs
378000 1150 gs gördüm
yani binen biniyor öyle 30 40 k da satmayan da var
ha 110000 km çok diyenler bu forumda bi arkadaşta ybr vardı 145000 km orj motor açılmamış kendisi kuryelik yapıyordu
4 silindir makina için bu km çerez yaniii...
whitedeamon
09 Ocak 2017, 02:43
Aynı diye biliyorum 2004 2011 aynı kasa olması lazım mekanik de aynı. Hesaplarıma göre aksilik çıkmaz ise 4gibi bir rakama biter.
eğer motor uygun fiyata alınırsa 4 bin üstüne konur.Kafa rahat binilir.Sonuçta sıfır motor almışsın gibi bir durum var ortada rodajınıda "İTİNAYLA" yaparsın.Oh mis.
-ZERO-
09 Ocak 2017, 02:58
Demek tek tük de olsa yaşlı motorun kmsini düşürmeyen varmış. Çoğu kişi şaşırmış bu kadar yüksek kmli olmasına fakat aslında sahibindendeki 10 yaşına yakın veya geçmiş motorların yüzde 99 u halihazırda bu kmlerde. Mesela gidip 600f ilanlarindaki km lere bakın. Motor 2000 model öncesi olsa da 30 40 50 bilemedin 60 bin kmdedir 2006 model olsa da. 10 yaşında 40000 km'de motor alıp bunun gerçek km olduğuna inananlar kendilerini kandiriyorlar sadece. Kimse cikip ama benim tanidigim var motorun ilk sahibi km gercekten 10 bin 20 bin demesin. O senin tanidigin arkadas 10.000 de 1 ihtimalle karsilasilan bir istisna.
Şahsen ben ilanlara bakarken eger baktigim arac eski modelse ozellikle yuksek km li yani gercek kmsi olma ihtimali yuksek olan araclara bakiyorum. Satici eger cooook basitce oynanan km'de cakallik yapmazsa yuzde 90 ihtimalle hicbirseyde yapmaz
antilop_skul
09 Ocak 2017, 11:41
kawa da 4 bin civarı normal bir fiyat
ben motoru zaten aldım 100000 bakımı yaptık fakat 110000 e yaklasırken neler değişmeli onu meraktan sordum =)
dalangıç
09 Ocak 2017, 11:47
Bende de 2007 model cbf600 sa var daha önce bu kadar yaşlı ikinci el bir motosiklet almamıştım ne alaka 4 silindir motor olayına girdim onu da anlamadım ama şu bir gerçek bundan sonraki motosikletler bana garip gelecek galiba hemen sevdiriyor kendini :) ben 27500km de aldım şuan 30k çok araştırdım parça bulunabilirlik, bakım masrafları vs sadece benden önce ki sahibinin bakımdan anladığı wd40 ile silmek! Biraz masraf yaptım gerekli şeyleri değiştirdim biraz da keyfi aksesuar işim bitti yaz gelsin diye bekliyorum uzun bir süre kullanmak niyetin zaten son zamlardan sonra başka çare yok gibi.
whitedeamon
09 Ocak 2017, 11:51
kawa da 4 bin civarı normal bir fiyat
ben motoru zaten aldım 100000 bakımı yaptık fakat 110000 e yaklasırken neler değişmeli onu meraktan sordum =)
sizinle ilgili birşey değil hocam yanlış anlamayın şahsen merakımdan sordum.Başka konu açmak istemedim
antilop_skul
09 Ocak 2017, 12:03
çok komik km rakamları var evet tüv türk bile yıllık ortalama arac km si 10-20 bin arası diyor .
10 yasındaki bir aracın 30-40 bin km olması komik sadece . hicmi binmediniz abi . ben bindigim zaman en az 50 km yol yapıyorum .
dalangıç
09 Ocak 2017, 12:11
çok komik km rakamları var evet tüv türk bile yıllık ortalama arac km si 10-20 bin arası diyor .
10 yasındaki bir aracın 30-40 bin km olması komik sadece . hicmi binmediniz abi . ben bindigim zaman en az 50 km yol yapıyorum .
Bunun kontrol edilmesi mevcut son muayene km bakıyorsun SMS olarak geliyor ona göre hareket ettim, bende diyordum nasıl olur diye valla alıp binmeyende varmış garip yani anlarım küçük il olur ilçe olur işin eve yakın olur da hiç mi zevk yapmadın be adam :) benim aldığım adam motosiklet adam başı 10k yapmış :)
antilop_skul
09 Ocak 2017, 18:39
Bunun kontrol edilmesi mevcut son muayene km bakıyorsun SMS olarak geliyor ona göre hareket ettim, bende diyordum nasıl olur diye valla alıp binmeyende varmış garip yani anlarım küçük il olur ilçe olur işin eve yakın olur da hiç mi zevk yapmadın be adam :) benim aldığım adam motosiklet adam başı 10k yapmış :)
Her muayne onceki km dusuren okadar cok insan biliyorumki saymakla bitmez:)
Motoru aliyo kullaniyo muayneye sokmadan en dusuk nekadar tutturabilirse o kmye getirip muayne sokuyorlar ve ayni sekilde her muayne devam ediyor. O sikinti degil yani makina belli eder kendini :)
Selam dostlar 100bin de bi cbf 600 aldim motoru kusursuz biraz bakim masraf yaptik amansor keceleri yagi bujisi vs degisti. Fakat 110 bin km ye gelince yada u civarlarda ne bakimlari yapilmali nelere goz atmali?
* Debriyajdan ugultu geliyor bilya degisimi ile kesilebilir
* debriyaj balatasi kaciriyor degismesi lazim
* frenler temiz ve yeni. Laatikler is gorur. Fakat. Uzun km ler rahat kullanmak icin ne yapilir ne yapmak gerek biraz tartisip bilgi paylasalim baska zaman yapacak arkadaslarada bilgi olsun
Kompresyon testi ve subap boşluğu kontrolü.
AEA'nın 900rr toplama videolarını izlemenizi tavsiye ederim.
youtube.com/watch?v=k0hp8bJkoEs
Motorcu muhabbeti'nin eski motor videosu da faydalı olabilir.
https://www.youtube.com/watch?v=AQpvEWf9vA8
https://www.youtube.com/watch?v=g-OC--z9r7I
antilop_skul
10 Ocak 2017, 11:17
Kompresyon testi ve subap boşluğu kontrolü.
AEA'nın 900rr toplama videolarını izlemenizi tavsiye ederim.
youtube.com/watch?v=k0hp8bJkoEs
Motorcu muhabbeti'nin eski motor videosu da faydalı olabilir.
https://www.youtube.com/watch?v=AQpvEWf9vA8
https://www.youtube.com/watch?v=g-OC--z9r7I
aea nın videosunu izledim fakat okadar kapsamlı bir is yapmayı dusunmuyorum 4 ay falan sürüyor galiba .
diğer videoyuda pc ye gecince izlerim
Mamba09
10 Ocak 2017, 11:29
Merhaba. Elinizdeki kullanım kitapçığında bu bilgilerin hepsi yazar.
Kaç binde ne değisecek falan. Hiç araştırmakla uğraşmayın. Açın kitapçığı ordan devam edin.
Levent
10 Ocak 2017, 11:37
4 silindir motosikletlerin 50 bini geçtiğini ilk defa görüyorum.2011-2012 senelerinde 30 bini geçmiyordu kilometreler, 2015 güncellemesiyle 50 bine çıkarıldı sanıyordum.
Bende bu yazdığınızı ilk defa görüyorum :queen:
Aşağıdak motosiklet honda 600f yani racing sayılabilecek bir makine ve 2oo1 model.. 100.000 olduğunda video cekmisler.
http://www.youtube.com/watch?v=OIPHnFeVqcA
antilop_skul
10 Ocak 2017, 12:24
Merhaba. Elinizdeki kullanım kitapçığında bu bilgilerin hepsi yazar.
Kaç binde ne değisecek falan. Hiç araştırmakla uğraşmayın. Açın kitapçığı ordan devam edin.
elimde motorun kitapcıgı yok internetten buldugum bazı servis manuellerinde ise değişecek parçaları göremedim
whitedeamon
10 Ocak 2017, 12:29
Bende bu yazdığınızı ilk defa görüyorum :queen:
Aşağıdak motosiklet honda 600f yani racing sayılabilecek bir makine ve 2oo1 model.. 100.000 olduğunda video cekmisler.
http://www.youtube.com/watch?v=OIPHnFeVqcA
yarın çalışmalara başlıyorum 200k yapacağım.Hadi bakalım.Hahahaha:D
hasangazili
10 Ocak 2017, 13:34
elimde motorun kitapcıgı yok internetten buldugum bazı servis manuellerinde ise değişecek parçaları göremedim
kullanma kılavuzu burda
https://honda.com.tr/App_Assets/Kilavuzlar/30/46/cbr600f04omtr.pdf
aea nın videosunu izledim fakat okadar kapsamlı bir is yapmayı dusunmuyorum 4 ay falan sürüyor galiba .
diğer videoyuda pc ye gecince izlerim
O video serisini şundan ötürü tasviye ettim, motorun komple sökümünü ve toplanmasını gösteriyor. Bu arada yapılan doğru ve yanlış işler de anlatılıyor. Umarım sizin aracınızda daha uzun yıllar böyle komple bir revizyona gerek kalmaz :)
antilop_skul
10 Ocak 2017, 14:58
kullanma kılavuzu burda
https://honda.com.tr/App_Assets/Kilavuzlar/30/46/cbr600f04omtr.pdf
Bu kitapciga souna kadar baktim motorun icinde degisecek parca yazmiyor yada ben goremedim
Siboplar yag pompaai egzantrik zinciri gergisi vs gibi seyler yok
Bu kitapciga souna kadar baktim motorun icinde degisecek parca yazmiyor yada ben goremedim
Siboplar yag pompaai egzantrik zinciri gergisi vs gibi seyler yok
Bu gibi bilgiler servis kitapçığında bulunur." Honda CBR600F4 service manual" diye aratırsan kolayca bulursun.
Erdost
10 Ocak 2017, 15:38
Alıp uzun süre binecekseniz
1-Teker bilyalari-Takozlari değişecek
2-Gidon bilyaları değişecek
3-Bütün teller, debriyaj ve gaz teli değişecek
4-Baskı balata değişecek
5-Fren kaliperleri düzgün çalişmiyorsa, tamir takımları değişecek
6-Jant balanslari yapılacak
7-Bütün sigortalar, ve ampuller değişecek.
8-Marş motoru sökülüp, kömürleri değiştirilip, gereken parçalar değişecek.
9-Elektrik aksami kontrol edilecek
10-Motor aşağı alınıp en kötü conta takımı değiştirilecek, yağ kaçakları engellenecek.
11-Amortisör bakımları yapılacak.
12-Benzin pompa bakımı yapılacak.
Bu şekilde yaklaşık 3 4 milyar masraf ile sıfır gibi motora binmeye devam edersiniz.
Ben ikinci el motorda, orjinal ama km yapmış motoru ucuz fiyata alıp baştan toplamanın daha sağlıklı olduğunu düşünüyorum.
antilop_skul
10 Ocak 2017, 17:54
Alıp uzun süre binecekseniz
1-Teker bilyalari-Takozlari değişecek
2-Gidon bilyaları değişecek
3-Bütün teller, debriyaj ve gaz teli değişecek
4-Baskı balata değişecek
5-Fren kaliperleri düzgün çalişmiyorsa, tamir takımları değişecek
6-Jant balanslari yapılacak
7-Bütün sigortalar, ve ampuller değişecek.
8-Marş motoru sökülüp, kömürleri değiştirilip, gereken parçalar değişecek.
9-Elektrik aksami kontrol edilecek
10-Motor aşağı alınıp en kötü conta takımı değiştirilecek, yağ kaçakları engellenecek.
11-Amortisör bakımları yapılacak.
12-Benzin pompa bakımı yapılacak.
Bu şekilde yaklaşık 3 4 milyar masraf ile sıfır gibi motora binmeye devam edersiniz.
Ben ikinci el motorda, orjinal ama km yapmış motoru ucuz fiyata alıp baştan toplamanın daha sağlıklı olduğunu düşünüyorum.
Bende sizin gibi dusunuyorum ki suanda 3 4 masraf edilmez bu sistem ile
Suan motorda oncelikli debriyaj ve parcalarina bakmamgerek siboplardan yada egzantrikten cok sukur ses yok. Amansorler elden gecti frenler diskler elden gecti
Lastik aslinda temiz guzel fakat yaza bi lastik alabilirim. Sanziman sikintisiz. Zincir disli temiz. Neyse artik bi yerden sokup bakmaya baslamak lazim para toplayalimda bi gerisi kolay :)
dyavol-77
10 Ocak 2017, 18:19
motor sıfırlamada piston segmanın dışında debriyaj takımı, subaplar, egzantrik zinciri ve motor içindeki rulmanlarda eğer değişmeye ihtiyacı varsa değişiyor. benim 4 silindir motorların parçaları konusunda fikrim yok ama yan sanayi parça kullanılırsa 2 bin liraya gelir gibi geliyor.
2 bin liraya orjinal conta setini ve suparlarını alamazsın, cbf600'ün (2008 öncesi) eksantrik zincir ve gergi paletleri sadece 1200lira civarı. 2000tl anca YBR 125 in motorunu yeniden toparlarsın.
ogzcngdk
10 Ocak 2017, 18:23
2 bin liraya orjinal conta setini ve suparlarını alamazsın, cbf600'ün (2008 öncesi) eksantrik zincir ve gergi paletleri sadece 1200lira civarı. 2000tl anca YBR 125 in motorunu yeniden toparlarsın.
doğrudur :) ybrde o kadar değil yahu 600-700 lira falan :) benim motoru yenilemeye kalksak 3 bin lira civarı tutuyor.
dyavol-77
10 Ocak 2017, 18:27
doğrudur :) ybrde o kadar değil yahu 600-700 lira falan :) benim motoru yenilemeye kalksak 3 bin lira civarı tutuyor.
O kadr değil mi?..Motoliz.com'da (kardeşler-Yamaha) bi göz atıver istersen, krank 800-850 lira.Haaa yan sanayai dersen eyvallah.
ogzcngdk
10 Ocak 2017, 18:44
O kadr değil mi?..Motoliz.com'da (kardeşler-Yamaha) bi göz atıver istersen, krank 800-850 lira.Haaa yan sanayai dersen eyvallah.
hocam ne krankı :) krank kırık değilse neden değişsinki?
Erdost
10 Ocak 2017, 19:50
350 tl conta seti, 100.000 de motor parçalarına bir sıkıntı olacağını düşünmüyorum.Çeşitli ayarlar yapılabilir,ancak motor için aşırı zorlanma olmadıysa taş gibi olacağını düşünüyorum.
MazhaRR
10 Ocak 2017, 20:37
Bende bu yazdığınızı ilk defa görüyorum :queen:
Aşağıdak motosiklet honda 600f yani racing sayılabilecek bir makine ve 2oo1 model.. 100.000 olduğunda video cekmisler.
http://www.youtube.com/watch?v=OIPHnFeVqcA
Levent abi yanlış anladın daha doğrusu ironiyi anlamadın.Türkiye de 4 silindir motosikletler ne hikmetse 50 bini geçmiyor diyorum.:) 2003 model de olsa 2007 model de olsa hepsi max. 50 binde.Sahibinden'de fazla vakit geçiririm 2012'de gezindiğim zamanlar kilometreler max. 30 bin idi demek ki güncelleme gelmiş.:mrgreen: Yoksa avrupada 85 binde zx636'yla neler yapıyor adamlar.Bizim burda kesiciye sokunca kol çıkaran 30 binde zx'ler var.
antilop_skul
10 Ocak 2017, 21:21
Hersye iyi guzelde bu motorun motor kismi cbr 600f ile aynimi kesin olarak
Ayrica km olayi harbiden gercek .
Conta takimini orjinal alacagimi sanmiyorum otosanayide kestirirm oyle bir islem yapilacaksa. ( kayinco oto tamirci ferrari ye falan bile kestirip takabiliyor)
Eğer gerçekten kaliteli contaları var ise ve kesimi de ince bir şekilde yapıyorlar ise sıkıntı olmaz. Amma velakin sanayi esnafının mantalitesiaz çok belli olduğundan ucuza kaçma baştan savma işyapma ihtimalleri yüksek.
İlla sanayiden tedarik decekseniz eski contanızı söküp götürün uygun kalınlıkta kaliteli marka bir conta plakasından mutlaka CNC ile kestirin. Ben şahsen aşırı derecede zor durumda kalmasam bu yola gitmezdim.
AEA'nın videolarında sanırım buna değiniyordu. Orjinal veya DID, Bosch vb orjinal parça üreten firmalar haricinde yan sanayiye kaymamanızı şiddetle tavsiye ederim.
vBulletin v4.2.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by
vBSEO