Orijinalini görmek için tıklayınız : ENDURO ya yeni başlayacaklar için sürüş bilgileri.
atilas
04 Ocak 2017, 21:53
Konuyla ilgilenen varmı? Varsa bildiğim kadarıyla yardımcı olmaya çalışayım .
enduroya yeni başlamadım ama bu adam gibi stabilize de yanlamak istiyorum suda teker yapmak istiyorum
ama beceremiyorum cesaret edemiyorum :)
makina da bu ....
http://i.hizliresim.com/1Vpgvp.jpg (http://hizliresim.com/1Vpgvp)
https://www.youtube.com/watch?v=NpCubYprqFQ
crxforever
04 Ocak 2017, 22:50
videoyu soluksuz izledim.çok özendim çok gaza geldim . :thumleft:
bu hale gelene kadar kaç kere kol bacak kırmış kaç motor eskitmiştir acaba.
enduroya yeni başlamadım ama bu adam gibi stabilize de yanlamak istiyorum suda teker yapmak istiyorum
ama beceremiyorum cesaret edemiyorum :)
makina da bu ....
http://i.hizliresim.com/1Vpgvp.jpg (http://hizliresim.com/1Vpgvp)
https://www.youtube.com/watch?v=NpCubYprqFQ
Hocam bu tür videolardan uzak durmak lazım aşırı gaz veriyor :mrgreen:
Espri bir yana bu kıvama sizde gelebilirsiniz kesinlikle, hatta geldiğinizde çokta zor olmadığını düşünüyorsunuz, düşmekten, kendinizin ve motorun sağını solunu kırmaktan korkmamaniz gerekiyor :)
Bu sabah hava güzeldi ama yerler hafif camurumsuydu, ışıklarda en önde olmanın verdiği yetkiye dayanarak önümü güvenli görünce kalkışta bi 5 metre felan yanladığımda, yaya gecidindeki liseli kardeşlerimizden "Ooooo" seslerini duymak güne motive olmamı sağladı :mrgreen:
Arada böyle şeyler iyi geliyor :)
atilas
05 Ocak 2017, 08:56
enduroya yeni başlamadım ama bu adam gibi stabilize de yanlamak istiyorum suda teker yapmak istiyorum
ama beceremiyorum cesaret edemiyorum :)
makina da bu ....
http://i.hizliresim.com/1Vpgvp.jpg (http://hizliresim.com/1Vpgvp)
https://www.youtube.com/watch?v=NpCubYprqFQ
Bu video konu başlığının altındaki yerine cuk diye orturdu .
Bundan güzel örnek olmaz başlamak için.
Soruyorum
Videoda sürücüyü hiç otururken gören varmı ?
---------- Mesajlar birleştirildi - 08:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:40 ----------
Ben arazide yaklaşık 3 yıldır spesial (gasgas,husqvarna,ktm,vs) motorlarla haftasonları enduro (artık hard a kaçıyor) yapıyorum.
Birkaç ay önce grup olarak yabancı bir eğitmenden eğitim aldık.
Adam bize başlangıç seviyesi eğitimi verdi.
Bizde biz tecrubeliyiz baba ne işimiz var başlangıç seviyesi demedik.
Gördük ki temel de yanlışlarımız var.
Başı düzgün olmayan iş sonrada düzgün olmuyor.
Başlıktada belirttiğin gibi işe başından başlayacağız.
Akşama bir iki duruş pozisyonu fotosu bulayım devam ederiz konuya.
murat 60
05 Ocak 2017, 09:09
Konuyla ilgilenen varmı? Varsa bildiğim kadarıyla yardımcı olmaya çalışayım .
tabıkı memnun olurum motoru henüz almadım memlekete gelmedı beklıyoruz mart ayını crf 250l rally ön hazırlık olur enazından takıpdeyım
KTM250
05 Ocak 2017, 10:13
enduroya yeni başlamadım ama bu adam gibi stabilize de yanlamak istiyorum suda teker yapmak istiyorum
ama beceremiyorum cesaret edemiyorum :)
makina da bu ....
http://i.hizliresim.com/1Vpgvp.jpg (http://hizliresim.com/1Vpgvp)
https://www.youtube.com/watch?v=NpCubYprqFQ
Videoda motoru kullanan sürücü extreme,hard enduroda yıllarca yarışmış birisi,Extreme enduroda çok ciddi başarıları var.2 yıl önce emekli oldu ve tarz değiştirdi ancak sürüş tarzını halen değiştirmemiş..
Bu video konu başlığının altındaki yerine cuk diye orturdu .
Bundan güzel örnek olmaz başlamak için.
Soruyorum
Videoda sürücüyü hiç otururken gören varmı ?
---------- Mesajlar birleştirildi - 08:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:40 ----------
Ben arazide yaklaşık 3 yıldır spesial (gasgas,husqvarna,ktm,vs) motorlarla haftasonları enduro (artık hard a kaçıyor) yapıyorum.
Birkaç ay önce grup olarak yabancı bir eğitmenden eğitim aldık.
Adam bize başlangıç seviyesi eğitimi verdi.
Bizde biz tecrubeliyiz baba ne işimiz var başlangıç seviyesi demedik.
Gördük ki temel de yanlışlarımız var.
Başı düzgün olmayan iş sonrada düzgün olmuyor.
Başlıktada belirttiğin gibi işe başından başlayacağız.
Akşama bir iki duruş pozisyonu fotosu bulayım devam ederiz konuya.
Hocam sen bir başlangıç yap, bende arkadan gelicem hayırlısıyla, Eğitimlerden ne öğrendiysek öğretmeye çalışırız hiç değilse.
Mart başlarında ciddi bir eğitime yazılmayı düşünüyorum, gerekirse orda öğrendiğimi günü birlik buraya aktarırım.
Sürüş dışında özelden ekipman ve motor hakkında gelen soruları gördüğüm an cevapliyorum zaten.
Enduroya bir adım biz parante atarak gidiyoruz şuan :)
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:15 ----------
Bu da geçen pazartesiden bi kare, arkadaş her virajda nereye dönsem diye düşününce benim çıldırma anım :mrgreen:
Kamera almadığım için videodaki arkadaşla kask değiştim, sevdiğim küçük bir bölümünü upload ettim, youtube kanalı kullanmadığım için upload sitesi kullandım umarım video açılır.
Arkadaşımda uzun versiyonu var video düzenleme aşamasında, bitirdiği zaman atabilirim.
http://sendvid.com/ls0o33yo
Ahmetbahadır
05 Ocak 2017, 11:12
Aynen hocam ekipmanla alakalı bekliyoruz yorumlarınızı.Şahsen enduro aklımda olmadığı için tüm ekipmanımı ciddi meblağlar verip asfalta göre tamamladım.Şimdi enduroya girince doğal olarak hiç birini kullanmayacağız.O açıdan enduro için F/P ürünleri listesi yaparsanız seviniriz.
Videoda motoru kullanan sürücü extreme,hard enduroda yıllarca yarışmış birisi,Extreme enduroda çok ciddi başarıları var.2 yıl önce emekli oldu ve tarz değiştirdi ancak sürüş tarzını halen değiştirmemiş..
Criss bu işin piridir neyi kullansa fark etmez bunlari becerebilecek kabiliyet/bilgi birikim sahibidir
Bizler elbet onun gibi kullanamayiz
Kullaniriz belki ama uzun yillarimizi alir bunu becerebilmek belki de yaşımiz yetmez ( kendi adima konusuyorum)
Fakat dedigim gibi sadece YANLAYARAK kullansam kafi ha öyle 300 500 metre degi 50 metre yanlasam yeter
Bunun birde f 800 le pistte yaptigi ni gösteri var aman allahim
Yanliz atladigimiz bi nokta da şu! adam hem kullanmayı biliyor hem düşmeyi
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:46 ----------
videoyu soluksuz izledim.çok özendim çok gaza geldim . :thumleft:
bu hale gelene kadar kaç kere kol bacak kırmış kaç motor eskitmiştir acaba.
Bi adamlarin kol bacak kirmasi pek muhim değil
Hatta motor parçalaması hic umrunda olmuyordur kullandigi motosikletler sponsorlar tarafindan. karşılanıyor
Hani bizim parfüm alirken tezgahta sürdüğümüz testir gibi düşün
Buna veriyorlar motoru al vur kir parçala ne kadar parcalarsa o kadar çok para veriyorlar
Ktm mail attim motor kullanacak eleman lazim diye yok dediler :):P
atilas
05 Ocak 2017, 21:45
Konu başlığından hareketle Chris Birch ün videosunda
Enduroya yeni başlayacakların dikkat etmesi gereken Chris Birch sürekli ayakta enduro yapıyor.
Enduro ya yeni başlayacaklar arazide ayakta sürüş pratikleri yaparak başlamalıdırlar.
Oturarak olmazmı ?
Bir yere kadar olur tabiki ama oturmak doğru olsaydı Chris Birch videoda oturuyor olurdu.
Zaman kaybetmemek için işe başından ayakta sürüş çalışmalarıyla başlanmalı.
Şimdi oturayım sonra ayakta kullanırım
Oturarak edinilen yanlış refleksleri silmek içinde zaman geçecek.
Ayakta duruş şeklimiz nasıl olacak.
Eller , ayaklar ,vücut , kollar vs
Bunları yazacağım müsait olunca
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:09 ----------
http://i.hizliresim.com/LZvWaG.jpg (http://hizliresim.com/LZvWaG)
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:42 ----------
http://i.hizliresim.com/bkvdM8.jpg (http://hizliresim.com/bkvdM8)
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:43 ----------
http://i.hizliresim.com/9gYPqk.jpg (http://hizliresim.com/9gYPqk)
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:44 ----------
Motokros fotoğrafına dikkat ederseniz işaret parmakları debriyaj ve fren manetlerinin sürekli üzerinde.
Debriyaja tek parmağın gücü yetmiyorsa en fazla iki parmağı kullanabiliriz.
Kollara dikkat edersek , dirsekler yere bakmıyor .
Yengeç gibi bir görüntü oluşmuş.
Hızlı gittiği için biraz öne eğmiş vücudun üst kısmını.
Normal hızlarda vücut daha dik durmalı.
Bmw li fotoğrafta vücudun yandan görünüşüne gelirsek
Botun topuğu peg e dayanmış
Vücut 90 derece dik duruyor
Bacaklar düz olacak dizler bükülmemiş (fotoda hafif bükük doğru değil)
Vücut pozisyonumuz bu şekilde olacak.
Gaz açıp hızımız artarken vücudun üst kısmı hıza göre , dizleri bükmeden öne gelecek.
Fren yaparkende yine dizleri bükmeden üst beden arkaya gidecek
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:38 ----------
Bir profesyonelin video görüntüsünü buldum
Yazdıklarımın uygulaması
Videoyu yüklüyorum
Yarın biter
stevejones
05 Ocak 2017, 21:54
ılk baslangıc motoru ıcın enduro sınıfı yanlısmıdır*
?
mısal 125 yada 150cc enduro ve enduroda lastık secımı dıger sınıf motorlara nazaran bır tık dahamı onem arz eder?
tesekkurler
ılk baslangıc motoru ıcın enduro sınıfı yanlısmıdır*
?
mısal 125 yada 150cc enduro ve enduroda lastık secımı dıger sınıf motorlara nazaran bır tık dahamı onem arz eder?
tesekkurler
Şehir ici kullanacaksiz arazi lastiği yerine enduro lastik alın, dual-sport lastikler ile şehir icindede çok rahat yok tutuşu sağlarsınız.
Başlangıç için enduro secimi bence diğerlerinden daha mantıklı , düşme yan yatma gibi durumlarda maddi hasarı en aza indirdiğini düşünüyorum.
Tarz olarakta enduroyu benimsediyseniz eğer, şiddetle başlangıç motoru olarak tavsiye ederim küçük CC bir enduro.
Yanlız fiziksel durumunuza bağlı olarak endurolarin iri yapısı kişiyi zorlayabilir bunu da ekleyeyim.
atilas
05 Ocak 2017, 22:26
ılk baslangıc motoru ıcın enduro sınıfı yanlısmıdır*
?
mısal 125 yada 150cc enduro ve enduroda lastık secımı dıger sınıf motorlara nazaran bır tık dahamı onem arz eder?
tesekkurler
Bütçe kısıtlıysa yol motorlarında daha uygun seçenekler var.
Endurolar yüksektir biraz , arazide başlayacaksanız (ben öyle yaptım)başlangıç motoru olarak çok iyi seçenek
Boy uzunsa yolda da başlangıç motoru olur.
cenkito
06 Ocak 2017, 07:46
Beyler çorbada benimde tuzum olsun.
1.Enduroya giriş
http://www.youtube.com/playlist?list=PLlur54ugvzNKGIuFDwITlXrSENMeqikEQ
2.Orta seviye
http://www.youtube.com/playlist?list=PLlur54ugvzNL3sphVv6Tcd5XZT3IG46xa
3.Daha ileri seviye
http://www.youtube.com/playlist?list=PLlur54ugvzNKACMo1nCRKFsAbKnnVBPfT
Düşe kalka iyi eğlenceler şimdiden
:cat: :cat:
atilas
06 Ocak 2017, 08:28
https://www.youtube.com/watch?v=8O7BX79F5z4&feature=em-upload_owner
---------- Mesajlar birleştirildi - 08:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:14 ----------
Enduro motor ayakta kullanılır dedik
Arşivden buna çok güzel örnek çıktı
Görüntüdeki kişi profesyonel antrenör
Eğitim alanına gidiyoruz
İzlediğiniz gibi sürekli ayakta
Bu pozisyonda yorulmadan motor kullanılır.
Ne kadar rahat kullandığını görüyorsunuz
Bu kullanım tarzını oturttuktan sonra Chris Birch gibi arka kaydırmalar kendiliğinden olmaya başlar
atilas
07 Ocak 2017, 13:03
https://www.youtube.com/watch?v=4dhIS-wetKg
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:02 ----------
https://www.youtube.com/watch?v=4dhIS-wetKg
Profesyonel değiller ama tecrübeli ve eğlenceliler.
Hep profesyonel yetenekleri izlersek, kendimizi bilinç altımızda başarısız, hissederiz. :)
Arada amatör arkadaşlarıda takip edip kendimizle kıyaslamakta fayda var.
Grubuda uzun suredir takip ederim, izlemesi çok keyif verir onlarla gezmiş kadar olursunuz. :)
https://www.youtube.com/watch?v=Gtzj08W_DzY
KUVVETMİRA
07 Ocak 2017, 14:42
"cennetmekan sultan prometheus han" (http://www.motosiklet.net/forum/members/prometheus-1184.html)ın dönemindeki gibi bir enduro vurgusu başladı son zamanlarda.
izlemedeyiz efendim. (http://www.campaigntr.com/wp-content/uploads/2013/06/2009-DDBCo-KTM-610x427.jpg)
"cennetmekan sultan prometheus han" (http://www.motosiklet.net/forum/members/prometheus-1184.html)ın dönemindeki gibi bir enduro vurgusu başladı son zamanlarda.
izlemedeyiz efendim. (http://www.campaigntr.com/wp-content/uploads/2013/06/2009-DDBCo-KTM-610x427.jpg)
Herkes bir gün toprak olacak hocam :)
KUVVETMİRA
07 Ocak 2017, 15:03
Herkes bir gün toprak olacak hocam :)
çamura yatmadan yaşamak var azizim :cherry:
çamura yatmadan yaşamak var azizim :cherry:
Ota b*ka bulaşmayı milletçe severiz efenin :mrgreen:
atilas
07 Ocak 2017, 16:21
Enduroya nasıl başlanır konusunu işlemeye çalışıyorum .
Yeni başlayanlar , başlayacak olanları doğru şekilde başlatmak amacım.
Forumda enduroya pek ilgi yok gibi.
Konunun magazin boyutu daha çok ilgi çekiyor.
Aslında o videoların içinde olmak o kadar da zor değil.
Bir sporla seyirci olarak ilgilenmekte güzeldir ,
İçinde olmak için tek başına izlemek yetmez.
Düşünün , milyonlarca futbol izleyisinden kaç tanesi seyrederek gol atmıştır.
Umarım sahaya çıkacak enduro severlere ulaşırız.
vay arkadaş adama bak 4 silindiri ne yapıyor
biz de aman abs olsun şöyle olsun güvenli olsun diyoruz kendimizi olmadık kalıplara sokuyoruz hayatı korkarak yaşıyoruz :)
biraz gözümüzün pası silinsin :P
http://www.dailymotion.com/video/x5c92px
http://www.dailymotion.com/video/x5c92px
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:19 ----------
http://www.dailymotion.com/video/x5c92px
MrMud
20 Şubat 2017, 21:51
vay arkadaş adama bak 4 silindiri ne yapıyor
biz de aman abs olsun şöyle olsun güvenli olsun diyoruz kendimizi olmadık kalıplara sokuyoruz hayatı korkarak yaşıyoruz :)
biraz gözümüzün pası silinsin :P
http://www.dailymotion.com/video/x5c92px
http://www.dailymotion.com/video/x5c92px
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:19 ----------
http://www.dailymotion.com/video/x5c92px
"I love the challenge, I love the Danger."
Dediğinde kapattı konuyu. İzlememiştim bu videoyu @F54 sagolasin, Chris Brich felan takip ederim bayağı ama bu dayımda hokkalıymış.
Az sonra "O makina bende olsa ohooo" diyen biri gelicek.
:) :) o makina bizde muhtemelen silip silip seyrederiz yolda kullanmaya korkarız aman toz olmasın pislenmesin
adam yanlamayı bıtak cayır cayır frenle dönüyor çılgın ya :)
MrMud
20 Şubat 2017, 22:05
:) :) o makina bizde muhtemelen silip silip seyrederiz yolda kullanmaya korkarız aman toz olmasın pislenmesin
adam yanlamayı bıtak cayır cayır frenle dönüyor çılgın ya :)
Hocam tabi maddiyattan korkup yapabilecek olan varsada yapamiyor.
Bu adamın bu seviyeye gelene kada neler parçaladığını hesaplayamayız bile.
Bizim senede en iyi ihtimalle 300 gün çalışıp 1400 lira asgari ücret alan vatandaş neyle denesin, nasıl geliştirsin kendini.
Ha biri çıkıp derse "o imkanlar bende olsa ohoooo" diye, ona eyvallah. :)
Bizim ülkemiz, kendi imkanlarıyla uçak yapıp üstüne bide sıfır eğitim ile uçak sürüp, devlet tarafından uçakları gömülerek imha edilip, bir daha yaparsan müebbetten yargilanirsin denilen Vecihi'nin ülkesi :)
Sonra da malum filmde sanki saf aptal beceriksiz bir pilotmus gibi kazındı kafamıza :)
Vecihi denilince kahkaha atmaya başlar olduk :)
Diyoruz ki neden üretmiyoruz ?
Bilmem ki, neden acaba :)
Konuyuda dağıttım vallahi, niye böyle kızdım anlamadım.
Alonedark93
20 Şubat 2017, 22:18
Hocam tabi maddiyattan korkup yapabilecek olan varsada yapamiyor.
Bu adamın bu seviyeye gelene kada neler parçaladığını hesaplayamayız bile.
Bizim senede en iyi ihtimalle 300 gün çalışıp 1400 lira asgari ücret alan vatandaş neyle denesin, nasıl geliştirsin kendini.
Ha biri çıkıp derse "o imkanlar bende olsa ohoooo" diye, ona eyvallah. :)
Bizim ülkemiz, kendi imkanlarıyla uçak yapıp üstüne bide sıfır eğitim ile uçak sürüp, devlet tarafından uçakları gömülerek imha edilip, bir daha yaparsan müebbetten yargilanirsin denilen Vecihi'nin ülkesi :)
Sonra da malum filmde sanki saf aptal beceriksiz bir pilotmus gibi kazındı kafamıza :)
Vecihi denilince kahkaha atmaya başlar olduk :)
Diyoruz ki neden üretmiyoruz ?
Bilmem ki, neden acaba :)
Konuyuda dağıttım vallahi, niye böyle kızdım anlamadım.
O imkanlar bende olsa ohoooo.!!
:)
Hocam tabi maddiyattan korkup yapabilecek olan varsada yapamiyor.
Bu adamın bu seviyeye gelene kada neler parçaladığını hesaplayamayız bile.
Bizim senede en iyi ihtimalle 300 gün çalışıp 1400 lira asgari ücret alan vatandaş neyle denesin, nasıl geliştirsin kendini.
Ha biri çıkıp derse "o imkanlar bende olsa ohoooo" diye, ona eyvallah. :)
Bizim ülkemiz, kendi imkanlarıyla uçak yapıp üstüne bide sıfır eğitim ile uçak sürüp, devlet tarafından uçakları gömülerek imha edilip, bir daha yaparsan müebbetten yargilanirsin denilen Vecihi'nin ülkesi :)
Sonra da malum filmde sanki saf aptal beceriksiz bir pilotmus gibi kazındı kafamıza :)
Vecihi denilince kahkaha atmaya başlar olduk :)
Diyoruz ki neden üretmiyoruz ?
Bilmem ki, neden acaba :)
Konuyuda dağıttım vallahi, niye böyle kızdım anlamadım.
Bize imkan lazim değil sadece alim gücü olsa kafii
Gercekten adam 6 ay çalışıp böyle bi motor alabiliyor
Saglik olsun diyelim
Bizde video seyredip off off çekeriz
MrMud
22 Şubat 2017, 11:27
O imkanlar bende olsa ohoooo.!!
:)
Eyvallah :D
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:26 ----------
Bize imkan lazim değil sadece alim gücü olsa kafii
Gercekten adam 6 ay çalışıp böyle bi motor alabiliyor
Saglik olsun diyelim
Bizde video seyredip off off çekeriz
Yansın pahalı motorların alayı, su tutan itfaiyenin hortumunu öpeyim.
- Neyzen Mud
Arkadaslar da bana hep diyo sana bmw yakışır
Ama masrafi ağır gelir
Vergisi sigortasi kasko su vs derken yıllık 2000 tl masrafi var
Hic kullanmasam da gideri belli birde kullanırsak bakımı benzini vs derken 650cc ++ yıllık maliyet 6000 7000 tl gibi maliyeti oluyor
Ya çok zengin olacan yada köpek gibi çalışacaksın
Durum bu malesef
KTM250
28 Şubat 2017, 14:31
Enduroya nasıl başlanır konusunu işlemeye çalışıyorum .
Yeni başlayanlar , başlayacak olanları doğru şekilde başlatmak amacım.
Forumda enduroya pek ilgi yok gibi.
Konunun magazin boyutu daha çok ilgi çekiyor.
Aslında o videoların içinde olmak o kadar da zor değil.
Bir sporla seyirci olarak ilgilenmekte güzeldir ,
İçinde olmak için tek başına izlemek yetmez.
Düşünün , milyonlarca futbol izleyisinden kaç tanesi seyrederek gol atmıştır.
Umarım sahaya çıkacak enduro severlere ulaşırız.
2010 yılından beri enduro ile ilgiliyim.Hem sürüyorum hemde araştırıyorum.Dediğiniz gibi bu forumda ve ülkemizde enduroya pek ilgi yok.Enduroya olan ilginin ve kullanıcı sayısının artması için öncelikle yapılması gerekenler,enduro kulüp ve toplulukları oluşturmaktır.
Enduro tek başına yapılmıyor.Toplu halde gezmek çok daha zevkli ve sürekli sürmek istiyorsunuz.Herhangi bir kulübe üyeyseniz merakli gençleri haftalık toplantı ve sürüş etkinliklerine davet edip herhangi bir ücret talep etmeden enduro sürüşü konusunda bilgilendirmek ve motosiklet üzerinde doğru eğitimi vermek yapılacak en iyi uygulamadır.
Benim gurubumda yaklaşık olarak 12-13 arkadaşım var.aramızda 3 arkadaş yeni,tur esnasında bu arkadaşları ortamıza olarak arazide neyin yanlış neyin doğru olduğunu doğru olarak anlatarak bu işten zevk almalarını ve öğrenmelerini sağlıyoruz.Diğer türlü enduroya başlayan bir sürücü doğru kişilerle doğru bilgiyi alamadığı zaman enduro onun için bir işkence oluyor,hem kendine zarar veriyor,hemde motosikletine zarar veriyor.Bu bahsettiğim konu KTM EXC türü SPECIAl motorlarla yapılan %80 hard %20 soft olarak extreme ve hard enduro tarzı teknik ve zeka gerektiren sürüşleri kapsıyor.GS650 vb gibi motorlarla yapılan uzun gezi stabilize yol tarzı sürüşler için farklı eğitimler uygulanmalıdır.
Hard enduro sürüş eğitiminin dışında birde motosiklet mekanik eğitimide çok önemlidir.Hard enduro esnasında sürücü motosikletini çok iyi tanımalı ve nerede nasıl tepki vereceğini hararetini,yağ oranını,motor sesini,sekman,piston saat takibi bakım prosüdürü,REPAıR manuel kitapçığı,süspansiyon ayarları,alt devir ve üst devir için exup yay bilgisi,sürülen bölge için rakım sıcaklık ile alaklı karb meme ayarları vs gibi bir çok konuda bilgi sahibi olmalıdır.Bir hard enduro sürücüsü eğer motosikletinin bakımını yapamıyorsa yıllık olarak motosikletinin bakım ücreti çok ağır gelecektir.Örn. olarak ktm 300exc nin sekman zamanının geldiğini anlayamaz ve sürmeye devam ederse,bozulan sekman nikasil silindirin çapını bozaktır.ve ilk önce piston sonrasında silindir çöp olacaktır..Düzenli sekman değişimi bir pistonun ömrünü 500 saate kadar uzatabilir.
Ayrıca süspansiyon ve exup ayarlarını sürücü yapamıyorsa.Doğal ortamda motosikletini şartlara göre ayarlayamaz ve iyi bir sürüş gerçekleştiremez,Örn. olarak Dik bir rampa var ve tam ortada hız kesip tekrar hızlanmanız gerekiyor.Eğer burda motosikletin ayarı düzgün değilse makina patinaja girecek ve size işkence yapacaktır..
Genel olarak Gurup olmalı ortak bir garaj olmalı garajda tamir ve bakım için alet edevat olmalı gurupta bu işten anlayan ve ticari amaç gütmeden öğrenmenizi sağlayacak tecrübeli endurocular olmasına dikkat edilmelidir.Tecrübelerime dayanarak söyleyeceklerim şimdilik bu kadar.Bu Bahsettiklerim benim gibi aylık ücretle çalışan ve aynı zamanda enduro sporunu devam ettirmek için minumum maliyet maximum zevk orantısı kurmus birisi olarak bütçesi benim gibi olan ve yeni enduroculara tavsiyelerimdir.Bütçesi iyi olan arkadaşlar bakımlarını iyi bir mekanikerde yaptırabilirler.Ama yine exup ve süspansüyon ayar bilgilerini mutlaka öğrenmeliler.Sürüş eğitiminide hiç uğraşmadan bir hoca tutarak çok çabuk öğrenebilir.Ama bu tarz başlangıçların genelde devamlılığı olmuyor....
Bu videoda ön ve arka tekerin bilyalarını değiştiriyorum.bilyalar orjinal değil ama aynı ebatlarda kaliteli bilya olarak daha ucuza maal ettim.Daha öncede böyle yapmıştım.
toplam maliyet 50tl
Orjinal+işçilik olsaydı+70$+100tl işçilik olacaktı.
https://www.youtube.com/watch?v=i60KR8lXbIA
atilas
13 Nisan 2017, 13:06
Teşekkürler video da yazdıklarınızda çok faydalı bilgiler.
stupid
13 Eylül 2017, 18:38
Profesyonel değiller ama tecrübeli ve eğlenceliler.
Hep profesyonel yetenekleri izlersek, kendimizi bilinç altımızda başarısız, hissederiz. :)
Arada amatör arkadaşlarıda takip edip kendimizle kıyaslamakta fayda var.
Grubuda uzun suredir takip ederim, izlemesi çok keyif verir onlarla gezmiş kadar olursunuz. :)
https://www.youtube.com/watch?v=Gtzj08W_DzY
Hututututuututuutu.
mombohunter
12 Kasım 2018, 11:32
Merhaba, mt25 kullanicisiyim evliyim bi cocugum var, bir yetmis boyundayim 72 kiloyum 33 yasindayim (o kadar oldum mu ya hakkaten) neyse kisisel bilgilerden sonra surus bilgilerime geceyim 4000 km tecrubem var. Ayda en fazla iki kez bi bucuk saat motora binebiliyorum. enduroya baslamak istiyorum sizlere bi kac sorum var?
Ben de umut var mi?
Eger umut varsa ne ile baslayim butcem motorum arti bi kac bin tl dir.
Ankarada bu isle ugrasan kimselere nasil ulasabilirim?
Egitim mutlaka almam gerektigine inaniyorum ona para ayiririm.
Tavsiyelerinizi dusuncelerinizi bekliyorum.
Not: imla hatalari icin ozur dilerim telden yaziyorum.
uzay gemisi
12 Kasım 2018, 12:04
Profesyonel değiller ama tecrübeli ve eğlenceliler.
Hep profesyonel yetenekleri izlersek, kendimizi bilinç altımızda başarısız, hissederiz. :)
Arada amatör arkadaşlarıda takip edip kendimizle kıyaslamakta fayda var.
Grubuda uzun suredir takip ederim, izlemesi çok keyif verir onlarla gezmiş kadar olursunuz. :)
https://www.youtube.com/watch?v=Gtzj08W_DzY
Tam komedi ya su allette düşüp kalkmak bile ne kadar zevklidir izlerken çok zevk aldım:)
infazure
19 Kasım 2018, 15:03
Merhaba, mt25 kullanicisiyim evliyim bi cocugum var, bir yetmis boyundayim 72 kiloyum 33 yasindayim (o kadar oldum mu ya hakkaten) neyse kisisel bilgilerden sonra surus bilgilerime geceyim 4000 km tecrubem var. Ayda en fazla iki kez bi bucuk saat motora binebiliyorum. enduroya baslamak istiyorum sizlere bi kac sorum var?
Ben de umut var mi?
Eger umut varsa ne ile baslayim butcem motorum arti bi kac bin tl dir.
Ankarada bu isle ugrasan kimselere nasil ulasabilirim?
Egitim mutlaka almam gerektigine inaniyorum ona para ayiririm.
Tavsiyelerinizi dusuncelerinizi bekliyorum.
Not: imla hatalari icin ozur dilerim telden yaziyorum.
Hocam benim de öyle aman aman bi tecrübem yok. Motor hevesim yıllardır var ancak motordaki bu vites olayı bana hep karmaşık geldi. Scooter ile başladım,sıfır Nmax alıp 2 ay bindim ve sattım, sonra Xmax aldım, 2 bin km civarında ona bindim. Bu esnada ehliyet yok henüz, sonra kursa kaydoldum, kursun motoru ile sınavdan bir gün önce 2 saat ve sınav günü sınava girmeden önce 15 dakika, toplamda 2 kez çalıştım ( mt07 )ve bi kez stop ettirerek ehliyeti aldım. Vites konusunda hala sıkıntılarım var çünkü neredeyse hiç tecrübem yok, vites olayı refleks halini almadı çünkü.
Şu an Africa Twine biniyorum DCT. Vitesli motordan kesinlikle çok çok daha pratik olduğunu düşünüyorum. Taş toprak ve eğimli arazilere girebiliyorum. Çok şükür bu süreç içerisinde düşme kalkma vb olmadı. En büyük korkum arazide tek başıma iken motoru yatırmak, düzeltemeyeceğime eminim çünkü. Ekstra bi eğitim almadım sadece youtube eğitim videoları izledim ama enduro eğitimi alacağım. Benim yaşım da 35 bu arada :)
atilas
19 Kasım 2018, 17:54
Merhaba . İlk sayfada baya yazılı ve görsel bilgi var yeni başlayacaklar için .
bu spora başlamanın en kolay yolu yapan gruplara katılmaktır gelişim daha hızlı olur.
Tek başına sıkıcı olabilir
Fedarasyonun sitesinde yarış takvimi var motokros ve enduro yarışlarını izlemek çok işe yarar.
enduro ve motokros farklı sporlar , mx parkurunda başlangıç yapılabilir soft sürüşlerle
yada orman , dağ yollarında ayakta sürüş yaparak başlanabilir.
ayakta sürüşün gerekliliğini anlamak birkaç günde olmaz birkaç ay yapılmalıdır.
vücut duruşu ilk sayfada var.
sabırla çalışmak gereklidir.
başlangıç olarak kx,crf x,crf r,wr f gibi motorlar uygun fiyatlı sayılabilir ktm exc , exc f,husqvarna ya bütçe yetiyorsa en çok satılan modellerdir
Ankara da çok iyi sürücüler var izinsiz isim vermek doğru olmaz
internetten bulabilirsiniz
vBulletin v4.2.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by
vBSEO