PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : ktm veya yamaha tercihi konusunda yardım.



SHaDooM
22 Aralık 2016, 18:20
Öncelikle Merhaba İki Motor Arasında Kafam Bir Hayli Karışık. KTM DÜKE 250 ABS mi Yoksa YZF-R25 mi. Genel olarak Motosiklet tecrübem var. Bir çok Motoru Kullandım. Bir yanım diyor KTM al az yakar cebinde paran kalır. Fakat bugün süpermoto Ankara'ya gittiğimde servis bakım ücretlerini öğrenince (300 Küsür TL)ayrıca bir kaç parça fiyatını sorduğumda....! Hemen Kendimi yan tarafa Yamaha Bayisine Attım. Dedim R25 alayım bari Biraz da SS sürelim :) boyu Boyuma Posu Posuma denk geldi :)) Sınıfları Farklı Olsada İki Motora da Eşit Mesafedeyim. Sizce Hangisini Tercih edeyim.

Mimarca
22 Aralık 2016, 19:46
Abs olmadığı icin yamaha r25 kafadan eliyorum..

gogozh
22 Aralık 2016, 20:10
R25 sahipleri bu cevaptan sonra beni taslayabilir ama r25 bomboş bir makina ya ne üzerinde lastik var ne ABS var Duke yerine RC modelini de tercih edebilirsin

burak burk
22 Aralık 2016, 20:58
bende bu 2li demiyim 3lü rc250 de ekledim listeme.kısaca kendi görüşüm.
rc250 oturuş rahatsız öne ciddi eğiliyorsun ,sele rahatsız çok ufak.abs kaydırmalı debriyaj lastikler az yakması çok kaçması görüntü süper.yanlış olmasın 16.000 tl pazarlıklı eğer mrf lastikli istersen 15.500e bana verdiler.ama o oturuş şekli alıpta pişman olmamak için vazgeçtim.390ı sürmüşlüğüm var zevkli ama mantıklı değil.
duke 250 herşey aynı extradan oturuş ve sele daha rahat.şu an pulsar sürdüğümden arkaba bir motor almak istemedim bide yeni kasa çıktı.15.000 tl ye alabilirsin pazarlıklı.
yamaha görüntü zaten efsane oturuş sele oldukça iyi.2 silindir kullanması bence daha zevkli.duke ile rc arasında bir öne yatması var çok rahat.motor zaten efsane.son gelenlerde serilerde kronik sorunlar yok.bu kadar güzelliğin acı reçetesi abs yok lastikler facia.15.750 son rakam verdiler.
pek kısa olmadı ama durum bu:P zaten herkes biliyor artık tercih meselesi.benim bu 3lüden tercih yamaha r25 oldu.eğer motorumu satarsam beyaz r25 alıcam koruma takozu hediyesiyle.kader kısmet diyorum kullanım alanını yapıcağın yolu vs düşün ona göre tercihini yap derim.şimdiden hayırlı olsun bu arada yamahaya bende sordum bakım ücretini 180 170 arası tutuyor km ye göre değişiyor dedi.

IRau
22 Aralık 2016, 21:38
Motorun bakimini niye dert ediyosun
Kendinde yaparsin...


Aman motorum garantiden cikmasin,
Aman motoruma yetkili usta baksin...

Mimarca
22 Aralık 2016, 21:45
Racing sürüyorsan o çatal açılacak hocam :)

serkanADH13
22 Aralık 2016, 21:55
KTM kesinlikle DEĞİLDİR,,,

R25 tercihin olmalı,
sesi çok iyi gidişi iyi çekişi iyi SESİ İYİ SESİ,,,

KTM her türlü GÜRÜLTÜLÜ MOTORDUR,,,

killingroad
22 Aralık 2016, 22:02
Duke ile MT25 arasında kalmış biri olarak ben tercihimi MT25'ten yana kullandım.

Duke daha kaliteli işçiliğe ve parçalara sahip, bu nedenle bu daha kaliteli parçalar da daha pahalı oluyor haliyle. Bakım açısından bilemiyorum tabii, yedek parça açısından söyledim.
Yamaha'da ABS olmamasını çok bir dezavanaj olarak görmedim ben, hatta daha çok "ABS'siz frenle durmayı öğreneyim de, ABS'li bir motor ileride zaten alırım" diye düşündüm.
Tercihimin asıl sebebi titreşim, kısa ve öz. :)

SHaDooM
22 Aralık 2016, 22:28
ABS benim için pek sorun değil. Hatta iyi bir kullanıcı için ABS'siz motor daha iyi diyebilirim. KTM'nin test sürüşünü de yaptım. Tek silindirden ötürü titreşim var heleki uzun seyahatlerde kıçı bacağı uyuşturur diye düşünüyorum. Motor dediğiniz gibi 69 model disel man kamyonu gibi çalısıyor. KTM de beni cezbeden inanılmaz derecede az yakıyor olması. Ortalama R25 den 100 km bazında 1-1.5 litre az yakıyor malum benzin şuan Ankara'da 5.22 TL. Ayrıca oyuncak gibi bisiklet niyetine kullan :) fakat parça fiyatları çok uçuk. Garanti bitene kadar da malum servisi bizi öttürür. R25 ise yere biraz daha yakın çok rahat lastik değiştirip devirli kullanılırsa şehir içi 3.5 litre yakar gibi. Benim derdim yakıt, vay arkadaş motorda bişe yakıt sorgulatır hale getirdiler bizi....

Grumpy
23 Aralık 2016, 00:10
R25 olması sebebıyle yamaha tercıh etmezdım. Duke 250'ye de o parayı vermezdım. Duke/rc 390 dan asagı motor almam ktm'den. Tıtresım konusuna gelınce test motoru tıtrer, motor kullanmayı bılen bılmeyen bınıyor, ehlıyetı olsun yeter. Bınmeye bınıyor, zorluyor lan kac gıdıyor bu napıyor acep? dıyor falan canına okuyorlar. Kullananlardan duyduguma gore bakımdan sonra tıtresım azalıyor, sıkayet olmaktan cıkıyor konu.

Yamaha servıs bulunurlugu acısından avantajlı ıllere gore ancak r25 rc250/390 ıle kıyas goturebılecek bır makına degıl. Garantı konusunda ılla servıste yapman gerekmıyor, kendınde yapabılırsın. Motosıklette hedef satmak olmamalı. Daha alıp bınmeden satısını dusunmek dogru mantık degıl, vay efendım satarken servıse sokmadın mı bakıma goturmedın mı derse ne dıycem? Hıcbır ustanın motoruma benden daha ıyı bakacagına ınanmıyorum. Adam benım baktıgım motoru almazsa almasın, ese dosta gıder. Yakıt konusunda bırı bırınden en fazla 20 lıra fazla yakar cokta dusunmemek gerek.

Ktm fanboyu degılım 390cc altı motorlarını sevmıyorum, spormotoyu da zerre sevmem. Yamahaya kınımde yok asla bır r25 almam/aldırtmam esıme dostuma ama bır mt07 olsa canını alana kadar bıner, kısın salonumda gun asırı tozunu alırım, cırkın kerata.

hasmet
23 Aralık 2016, 01:05
Duke ile MT25 arasında kalmış biri olarak ben tercihimi MT25'ten yana kullandım.

Duke daha kaliteli işçiliğe ve parçalara sahip, bu nedenle bu daha kaliteli parçalar da daha pahalı oluyor haliyle. Bakım açısından bilemiyorum tabii, yedek parça açısından söyledim.
Yamaha'da ABS olmamasını çok bir dezavanaj olarak görmedim ben, hatta daha çok "ABS'siz frenle durmayı öğreneyim de, ABS'li bir motor ileride zaten alırım" diye düşündüm.
Tercihimin asıl sebebi titreşim, kısa ve öz. :)


ABS benim için pek sorun değil. Hatta iyi bir kullanıcı için ABS'siz motor daha iyi diyebilirim. KTM'nin test sürüşünü de yaptım. Tek silindirden ötürü titreşim var heleki uzun seyahatlerde kıçı bacağı uyuşturur diye düşünüyorum. Motor dediğiniz gibi 69 model disel man kamyonu gibi çalısıyor. KTM de beni cezbeden inanılmaz derecede az yakıyor olması. Ortalama R25 den 100 km bazında 1-1.5 litre az yakıyor malum benzin şuan Ankara'da 5.22 TL. Ayrıca oyuncak gibi bisiklet niyetine kullan :) fakat parça fiyatları çok uçuk. Garanti bitene kadar da malum servisi bizi öttürür. R25 ise yere biraz daha yakın çok rahat lastik değiştirip devirli kullanılırsa şehir içi 3.5 litre yakar gibi. Benim derdim yakıt, vay arkadaş motorda bişe yakıt sorgulatır hale getirdiler bizi....

ABS hakkında bence biraz daha okuyun, özellikle kaza geçmişi olan kişilerden. Fikriniz değişebilir. Bence tecrübeden bağımsız herkes için şart bir şey ABS. Opsiyon varsa hiç düşünmez ABS'li modeli tercih ederdim. Elin, dizin, boynun, sağlığın fiyatı yok. Türkiye trafiğinde motosiklet kullanacaksaniz "kontağı çevirince otomatik ayetel kursi okuma" dahil ne güvenlik opsiyonu varsa almak lazım, iki kere düşünmeden.

ABS beceriyle veya tecrübeyle ihtiyaç kalmayacak bir şey değil. Bilakis, yeterli tecrübeyle ancak ihtiyacınız olduğunu anlarsınız. ABS güvenlik için var. Kask gibi. O yüzden kask gibi zorunlu yaptılar Avrupa'da.

Merdo
23 Aralık 2016, 05:21
yine ABS tartışması, akabinde çift silindir tek silindir tartışması, kullanıcının canının istediği motoru alması ve kapanış.

keremkrmn
23 Aralık 2016, 08:02
Ktm bakım ve parça pahalı demişsin de R25 bedava mı?

SHaDooM
25 Aralık 2016, 19:24
Valla arkadaşlarlar r25 de günlük kullanım için uygun düke 250 de. Toplamda günlük işe git gel 20 km yolum var. Ayrıca gezeceğim... ha bu arada yazın uzun yol da yapayım diye düşünüyorum. Ortalama 1000-1500 civarı... son yakıt zamından sonra kafam KTM düke 250 ye doğru gidiyor. Siz ne dersiniz.. sizce hangisini tercih edeyim.

PcK0PaT
25 Aralık 2016, 19:50
KTM kesinlikle DEĞİLDİR,,,

R25 tercihin olmalı,
sesi çok iyi gidişi iyi çekişi iyi SESİ İYİ SESİ,,,

KTM her türlü GÜRÜLTÜLÜ MOTORDUR,,,

Ya arkadaş birde motor tamircisiyim yazmışsın. Belli ki ktm yi hayatında canlı olarak görmemişsin. Torkunu 11 bin devirde veren motor gidiyor ama torkunu en düşük devirde bile fena şekilde hissettiren motor gitmiyor öylemi ? Siz halen motor tamirciliği yapıyorsanız bence bu işi bırakın manavcılık falan yapın meyve sebze satın.

serkanADH13
25 Aralık 2016, 20:00
Ya arkadaş birde motor tamircisiyim yazmışsın. Belli ki ktm yi hayatında canlı olarak görmemişsin. Torkunu 11 bin devirde veren motor gidiyor ama torkunu en düşük devirde bile fena şekilde hissettiren motor gitmiyor öylemi ? Siz halen motor tamirciliği yapıyorsanız bence bu işi bırakın manavcılık falan yapın meyve sebze satın.

Halen Öğrenme aşamasındayım 15 yıl olacak :)

KTM yüksek cc ile KALİTEDE KENDİNİ KANITLADI fakat DÜŞÜK CC için bu böyle değil,
DUKE'LER ktm için dünyada gücünden ve saglamlığndan ödün vermeyen seridir,,

AMA düşük cc lerde kalitesizlik,
blok çatlatmalar,
erken devir kesiciler,,

MALESEF KTM 'Yİ FİYASKO,ya sürüklüyor,,,

KTM'nin her serisini sürdüm,
duke 125,,250,,KULLANDIM, ''390 HENÜZ DEĞİL''
Bu arada exc 525,,,,530 SAHİBİ OLDUM,
Ve ŞU ANDA KTM EXC 400 kullanıyorum HER HAFTA,,,

SHaDooM
25 Aralık 2016, 20:19
Ya hocam işte bana böyle gelin. Yani diyorsun ki 250'lik düke alma başını ağrıtabilir öyle mi...?

hasmet
25 Aralık 2016, 20:57
Halen Öğrenme aşamasındayım 15 yıl olacak :)

KTM yüksek cc ile KALİTEDE KENDİNİ KANITLADI fakat DÜŞÜK CC için bu böyle değil,
DUKE'LER ktm için dünyada gücünden ve saglamlığndan ödün vermeyen seridir,,

AMA düşük cc lerde kalitesizlik,
blok çatlatmalar,
erken devir kesiciler,,

MALESEF KTM 'Yİ FİYASKO,ya sürüklüyor,,,

KTM'nin her serisini sürdüm,
duke 125,,250,,KULLANDIM, ''390 HENÜZ DEĞİL''
Bu arada exc 525,,,,530 SAHİBİ OLDUM,
Ve ŞU ANDA KTM EXC 400 kullanıyorum HER HAFTA,,,

Keske oyle olsa. Malesef KTM dayaniklilik konusunda Avrupadaki komsularina daha yakin, Japonlar ile arasinda hala buyuk fark var.

Superduke veya KTM Supertwins forumuna bakin, gozenekli bloktan tutun yamulan yag filtrelerine, oradan antifriz kusmaya kadar bir suru abuk subuk problem goreceksiniz. Benim de sahip oldugum sure zarfinin beste birini malesef serviste gecirdi alet.

Motosiklet guzel, zevkli, hatta performans ve rahatligi bu olcude optimize eden basla bir model bilmiyorum. Ducati kadar sorunlu olmasa da Japonlar kadar dayanikli ve kendini ispatlamis kesinlikle degil.

SHaDooM
25 Aralık 2016, 21:55
Keske oyle olsa. Malesef KTM dayaniklilik konusunda Avrupadaki komsularina daha yakin, Japonlar ile arasinda hala buyuk fark var.

Superduke veya KTM Supertwins forumuna bakin, gozenekli bloktan tutun yamulan yag filtrelerine, oradan antifriz kusmaya kadar bir suru abuk subuk problem goreceksiniz. Benim de sahip oldugum sure zarfinin beste birini malesef serviste gecirdi alet.

Motosiklet guzel, zevkli, hatta performans ve rahatligi bu olcude optimize eden basla bir model bilmiyorum. Ducati kadar sorunlu olmasa da Japonlar kadar dayanikli ve kendini ispatlamis kesinlikle degil.

Vay canına bende sağlam ve dayanaklı ayrıca ekonomik olduğu için onu düşünmeye başlamıştım ki bir anda fikrim değişti. sanırım R25 en hayırlısı olacak.

F54
25 Aralık 2016, 22:19
Ktm bakım ve parça pahalı demişsin de R25 bedava mı?

Ktm 200 250 390 serilerinin bakim maliyeti emin ol 650 cc motordan daha fazla
Merak ediyorsan ktm bayii görürsen fiyat listelerini incele servislere yazmışlar bunu yaparsak bu kadar
Bunu degistirirsek bu kadar
Saat ücreti farkli her motor için
Ben görünce şok oldum
Nc 700 ün yag değişimi buji hava filtresi yağı yag filtresi ktm rc 200 den daha ucuz

killingroad
25 Aralık 2016, 22:32
ABS hakkında bence biraz daha okuyun, özellikle kaza geçmişi olan kişilerden. Fikriniz değişebilir. Bence tecrübeden bağımsız herkes için şart bir şey ABS. Opsiyon varsa hiç düşünmez ABS'li modeli tercih ederdim. Elin, dizin, boynun, sağlığın fiyatı yok. Türkiye trafiğinde motosiklet kullanacaksaniz "kontağı çevirince otomatik ayetel kursi okuma" dahil ne güvenlik opsiyonu varsa almak lazım, iki kere düşünmeden.

ABS beceriyle veya tecrübeyle ihtiyaç kalmayacak bir şey değil. Bilakis, yeterli tecrübeyle ancak ihtiyacınız olduğunu anlarsınız. ABS güvenlik için var. Kask gibi. O yüzden kask gibi zorunlu yaptılar Avrupa'da.

ABS ihtiyaç olmayacak bir şey değil demedim, başlanılan motorda ABS olmamasını dezavantajdan avantaja çevirilebilir olarak görüyorum dedim. :)
ABS'nin faydalarını tartışmaya gerek yok elbette, ancak bu tarz destek sistemlerinin, özellikle motosikletteki etki noktası olan fren gibi bir çok insanın aslında bilmediği bir konunun, mekanik doğrular ile öğrenilmesi de ABS'nin varlığından daha önemli bir konu diye düşünüyorum.
ABS'si var diye rahat düşünen bir insan fren yapmayı bilmezse, yarın bir gün gerçekten fren yapması gereken bir tek tecrübede hiç gereği yokken bir yere girebilir, yatık motorda ABS'nin devre dışı olduğunu bilmeden haşırt diye frene asılabilir, başka bir çok problem de yaşayabilir.
"ABS'ye gerek yok ya" demiyorum yani özet olarak, ABS'siz bir motorda fren yapmayı öğrendikten sonra ABS'li motora geçilebilir diyorum. Otomobildeki gibi "sen koy koyabildiğin kadar o artık durur" değil ki motosiklet freni.

Ha bunları söyledim, MT25'te ABS olsa, "bunda ABS var" diyip başka motor mu alırdım? Hayır tabii ki. :) Ama olmaması tek tercih belirleyici değil ve üstelik avantaja çevirilebilir demek istiyorum.

SHaDooM
26 Aralık 2016, 12:49
Arkadaşlar kişisel tartışmalardan ziyade ben olayın tamamen dayanıklılık ve ekonomik boyutundayım. Yani parça fiyatları, servis bakım ücretleri yakıt durumu vs vs.. beni ilgilendiren konular Bunlar. Bakıldığı zaman düke az yakıyor ve dayanıklı diye düşünüyordum fakat arkadaşın biri 390 altı KTM'ler de dayanıklılık sorunu var deyince fikrim değişti. Yamaha Ankara servis bakım ücreti 150 TL dedi. KTM 300 TL ayrıca Yamaha parça fiyatlarına nazaran KTM parça fiyatlarının maşallahı var... aslında bilgi edinmek istediğim konu bu hangi motor daha ekonomik...? Bunu cevaplarsanız çok sevinirim.

hasangazili
26 Aralık 2016, 13:56
Arkadaşlar kişisel tartışmalardan ziyade ben olayın tamamen dayanıklılık ve ekonomik boyutundayım. Yani parça fiyatları, servis bakım ücretleri yakıt durumu vs vs.. beni ilgilendiren konular Bunlar. Bakıldığı zaman düke az yakıyor ve dayanıklı diye düşünüyordum fakat arkadaşın biri 390 altı KTM'ler de dayanıklılık sorunu var deyince fikrim değişti. Yamaha Ankara servis bakım ücreti 150 TL dedi. KTM 300 TL ayrıca Yamaha parça fiyatlarına nazaran KTM parça fiyatlarının maşallahı var... aslında bilgi edinmek istediğim konu bu hangi motor daha ekonomik...? Bunu cevaplarsanız çok sevinirim.

Cevabı sorunun içinde zaten.