Orijinalini görmek için tıklayınız : 2. El Cruiser Piyasası
gooner
18 Aralık 2016, 01:17
Arkadaşlar merhaba hepinize,
2 yıl Rks Cruiser 250 kullandıktan sonra motorumu büyütmeye karar verdim.Yaklaşık 20 bin lira param var.Aklımda herhangi bir motor yok.Shadow,Dragstar,Vulcan ne denk gelirse alacağım.İşin garip kısmı şu ki bir şey denk gelmiyor.
İzmir'de yaşıyorum.10 yıllık motorları 20 bin liranın altına almanız zor.5 tane motor baktım.1 tane Dragstar 16 bin lira istedi,diğerleri 20 bin liranın altına düşmüyor.Motorlar 10-11 yaşında olduğu için çizikler,darbeler,yıpranmalar oluyor doğal olarak.Hepsi lastik istiyor zaten.2 lastik almaya kalksan 1000 lira.Özel egzoz yaptırmaya kalksan o da 400-500 civarı tutar.Motorların her birinde sorun vardı zaten.Farı kırık olan,egzozundan yağ gelen,vitesi boşa geçmeyen,aküsü bitik olan..
Bu paralara 2016 model MT-07 alınıyor.Tamam naked motorla karşılaştırılmaz belki ama 2016 model Yamaha marka 700 cc motordan bahsediyoruz.2005 model cruiser alsam 3-4 sene binsem 2020 yılında ben onu kime satabilirim ?
Bu piyasa beni yıldırıyor.Biraz daha bekleyeceğim olmazsa tarz değişikliğine gideceğim.Cruiser sevdamdan vazgeçmek çok zor olacak.
Sizin de düşüncelerini duymak isterim.Herkese iyi sürüşler..
natila
18 Aralık 2016, 08:01
arkadaşım %100 haklısın ancak ben bu fiyatları yazanları suçlamıyorum çünkü alan mal çok ki adam yazıyor... bi de bu fiyatı isteyen adam farkında değil galiba adamın motoru kıymetliyse bizim de paramız kıymetli... geçen adamın biri 20 yaşında bi makinaya 17 bin istemiş 12 dedim adam çok bozuldu... ulan 20 yaşında 17 ye araba yok sığır... bi de şöyle bi görüş var makine adamın istediği fiyata verir, tamam doğru da para da benim istediğim kadar veririm :) bir de yalan yazıyorlar acil, nakite ihtiyaım var diye... bende bundan önce gv 250 vardı bunun kaporasını vermiştim acil paraya ihtiyacım vardı 11,5 istiyordum 9,5 a verdim.. acil diyor adam 18 istiyor 15 veriyorum olmaz diyor, nasıl bi aciliyet bu... yersen... ama dediğim gibi bunlara bu paraları veren mal çok piyasada...
polo34
18 Aralık 2016, 09:42
mecburen yamaha xv950'ye kasıcan, başka yolu yok, alıcan sıfır gibi ya da sıfırını kafan rahat edecek, ileride 950cc den daha büyük olsun demezsin heralde:) 10000 daha senin bütçeye sıkışmış, 20000 nakit varmış+rks'yi takas olarak gider bence... 29000 tl ye sıfır km yamaha xv950 kaçırma derim
gooner
18 Aralık 2016, 10:17
mecburen yamaha xv950'ye kasıcan, başka yolu yok, alıcan sıfır gibi ya da sıfırını kafan rahat edecek, ileride 950cc den daha büyük olsun demezsin heralde:) 10000 daha senin bütçeye sıkışmış, 20000 nakit varmış+rks'yi takas olarak gider bence... 29000 tl ye sıfır km yamaha xv950 kaçırma derim
Rks'yi sattım Polo34.Onunla birlikte 20 bin liram var.XV950 güzel makine.Yaza kadar beklersem o parayı da bulurum gibime geliyor.Bu kadar eski motorlara 20 bin liranın üzerinde vereceğime yazı beklerim daha iyi.
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:17 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:02 ----------
arkadaşım %100 haklısın ancak ben bu fiyatları yazanları suçlamıyorum çünkü alan mal çok ki adam yazıyor... bi de bu fiyatı isteyen adam farkında değil galiba adamın motoru kıymetliyse bizim de paramız kıymetli... geçen adamın biri 20 yaşında bi makinaya 17 bin istemiş 12 dedim adam çok bozuldu... ulan 20 yaşında 17 ye araba yok sığır... bi de şöyle bi görüş var makine adamın istediği fiyata verir, tamam doğru da para da benim istediğim kadar veririm :) bir de yalan yazıyorlar acil, nakite ihtiyaım var diye... bende bundan önce gv 250 vardı bunun kaporasını vermiştim acil paraya ihtiyacım vardı 11,5 istiyordum 9,5 a verdim.. acil diyor adam 18 istiyor 15 veriyorum olmaz diyor, nasıl bi aciliyet bu... yersen... ama dediğim gibi bunlara bu paraları veren mal çok piyasada...
Ben de Rks 250'yi 6 bin liranın altında fiyata vermiştim.Piyasası 7 bin lira civarı.Kış gelmeden motoru büyütmek istiyordum ondan ucuza verdim.Birde şöyle bir durum var.İzmir'de 20 bin lira civarı motor aratıyorum.Çıkan motorların neredeyse tamamı 40 bin km'de :)
watercolours
18 Aralık 2016, 11:09
Cruiser ikinci el piyasası gerçekten fahiş. Adam sanki canını satıyor. Klasik değil, bir şey değil. Sökük dökük, istenen fiyatlar dudak uçuklatan cinsten. Yabancı sitelerde adamlar 2005 model vn1700'ü 3-4000 dolara alayım mı, fazla mı diye soruyor.
gooner
18 Aralık 2016, 12:09
Bu arada VX950 fiyatlarına baktım.2014 modelleri 25 bin lira civarında.Düşündüğümden daha ucuzmuş.
polo34
18 Aralık 2016, 12:10
Üste bankadan kredi çeksen faiziyle sana neye mal olur, yazın almak istesen yeni fiyat ne olur, arada farka göre bir hesap yapmak lazım,sıfırı için 29250 tl epey eski fiyat, belki asılsan biraz daha kırarlar.
burakgülen
18 Aralık 2016, 12:17
ya bana biri lütfen açıklayabilir mi..?
motosiklet km.si ve yaşı arttıkça neden pahallanıyor bu ülkede..??
bir süredir bende cruiser motosikletlere bakınıyorum.. hatta gönlümdeki alet honda shadow spirit.. bu sitedeki küçük bir araştırma ile (yanlışım olursa lütfen düzeltin) 2006 de sıfırı 16.000 civarı satılırken.. çok satmamasından ötürü 2008 gibi 14.200 lere kadar inmiş..
en son mart 2016 ayında bir arkadaş spirit'e 18.000 tl ile sahip oldu.. malum siteye baktığımda 20.000tl nin altında yok ne yazık ki..
neyse.. bu arada 2014 yamaha bolt (xv 950) sıfır satılırken 23.500 gibi bir fiyata sayılıyor idi..
polo34
18 Aralık 2016, 12:40
Şüphesiz sıfır km alternatifleri az olduğu için bu durumlara gelindi, 250cc japon sıfır cruiser piyasada yok, inanabiliyormusunuz? Avrupa yanıbaşımızda, sanki afrikada ücra bir ülkeyiz, xv950 bana göre can simidi ama tren elbette sıfırları ucuza satılırken kaçtı, bu hali bile 29dan al beni diyor...
nzm75
18 Aralık 2016, 12:41
kawasaki vulcan s düşünebilirsin 24 25 gibi fiyatlara düşebiliyor acil piyasasında çok teknolojik değil ama en azından bir iki yaşında motor alırsın
burakgülen
18 Aralık 2016, 12:52
hyosung gv 300 için bir umutlanmıştım bir süre.. ama bir iki fotoğraf dışında hiç bir net bilgi yok ne yazık ki.. honda usa en son rebel 300 ve 500 tanıttı.. nisan gibi satışı da başlayacak.. cruiser ve ülkemizi düşününce bazı markaların modelleri dışında japon olarak 2009 da son bir seri gelmiş ve kalmış..
örnek veriyorum shadow spirit halen honda usa de satışına devam ediyor.. yamaha star motorcycle olarakta çok farklı alternatifler sunuyor.. peki orası usa dedik geçtik..
bize kalan japonlar 2. 3. bazen 4 yada 5. el değiştirmiş.. km.ne güvenilmeyen.. kullanıcısının ne yaşadığı hangi kazaları atlattığı belli olmayan sanki sıfırmış gibi ücret istenilen makinalar..
cruiser motosiklet sevdalıları olarak biraz şansız olduğumuz söylenebilir sanki..
watercolours
18 Aralık 2016, 13:38
Vulcan S, V-twin olmamakla beraber cruiser'lar içinde en teknolojik olanı.
Thracian
18 Aralık 2016, 14:02
Sırf şu 2.eldeki abartılı cruiser fiyatları yüzünde ya elimdeki motosikleti çok uzun bir süre kullanmayı planlıyorum yada orta ayar bir naked düşünüyorum.Onun dışında biraz yeni olsun dersen XV 950 bolt ve Vulcan S şimdilik en mantıklı seçenekler gibi gözüküyor.
acgh1907
18 Aralık 2016, 14:13
Vulcan s ile xv 950 arasinda bir karar verilecekse sayet xv 950 dogru tercih olur kanisindayim.
capozzz
18 Aralık 2016, 14:23
Vulcan s cruiser olarak değerlendirilecek bir makine değil. Ne görüntü ne kullanım olarak cruiser arayan adamın beklentisini karşılamaz. Efsane DS ve Shadow lar haricinde aranıyorsa; Vn 900 klask ve custom, xv 950, suzuki intruder lar bakılabilir.
gooner
18 Aralık 2016, 15:01
Vulcan S bence de dış görünüş olarak güzel bir motor değil.
watercolours
18 Aralık 2016, 15:27
Vulcan S spor bir cruiser'dır. Ancak Türkiye'de cruiser denince akla klasik cruiser gelir. Sevilir sevilmez, ama Vulcan S bir cruiser. Hatta gavurların çoğu cruiser seyir motoru ise Vulcan S dört dörtlük cruiser'dır diyor.
Şahsen aşırı klasik sevmiyorum (Indian hariç). M800 güzeldi ama kasayı bozdu, sele ile depo arasındaki bütünlük ne Honda'da var, ne Yamaha'da, belki biraz Kawasaki'de vardır).
XV950 yandan çok hoş, ama depo çok dar, oturaklı cruiser havası yok. Bir de gösterge paneli tüm cruiser'lar içinde en kötüsü.
capozzz
18 Aralık 2016, 16:07
Vulcan S (motor bloğunu görmezden gelirsek) kasa olarak DS 650 sport, Ds 1100 sport ya da eski M 800 e benzeyen bir motosiklet. Ama sadece kasa görüntüsü bu şekilde. Motor bloğunda zaten V olmamasıyla görüntüden kaybediyor. Kullanım olarak da torku verdiği devir olarak cruiser kullanımına uygun değil, yüksek devri çevirmek isteyen bir makine. Eski EN 500 gibi. cruiser olarak değerlendirilemez, beklentiyi karşılamaz derken kullanım olarak diyorum. Bir DS 650 yi kullandığın gibi kullanamazsın o makineyi. Ds 650 de 40-50 ile giderken 4. vitese atmış olabilirsin, o durumda mırıl mırıl düşük devir homurtu sesini de alırsın. Vulcan s, makinesinin yapısı itibari ile bunu veremiyor. Görüntüden bahsetmiyorum, kullanım olarak gerçek anlamda cruiser deneyimi yaşamak isteyen insanın alacağı bir motor değil Vulcan S. İşte teknolojiktir, sürmesi zevklidir, kötü bir motor değildir vs bunlar başka şeyler.
watercolours
18 Aralık 2016, 17:31
Vulcan S'i araştırdığım için söylüyorum. Vulcan S motoru Ninja 650 motorudur ama olduğu gibi alınmamıştır. Yapılan düzenlemelerle düşük-orta devirlerdeki torku yükseltilmiştir. Kullanıcıların yorumuna bakılırsa da 3500 devirin üstündeyken her viteste gidebilen bir motormuş. Öte yandan klasik cruiserlarda olmayan bir son hıza sahip. Mesela VN900'ün en çok eleştirilen yönü motorda güç olmasına rağmen 5. vitesin kısa seçilmiş olduğu ve yüksek hızlara çıkamamasıdır. Hatta bazıları 105km üstünde titreşim başladığından bahseder. Vulcan S, spor ve cruiser tarzının birleşimi benim vardığım sonuç.
IRau
18 Aralık 2016, 18:25
shadow iyidir ölüsü bile sorun çıkartmıyor 10 -11 yaşındakiler
watercolours
18 Aralık 2016, 18:37
Yukarıda birisi sebeplerden biri olarak cruiser modellerinin kısıtlı olmasını söylemişti. Ona da katılıyorum. Mesela cruiser sevenlerin kaçı beyaz, kaçı siyah bir cruiser'a binmek ister? Suzuki C800 var. 2016 modeli beyaz idi. Aynı zamanda yurtdışında siyah renkli bir B.O.S.S. versiyonu var. Suzuki Türkiye hiç siyah olandan getirdi mi? Hayır. Yukarıda denildi, Honda'nın ABD'de çeşit çeşit cruiser'ı var. Kaçı Türkiye'de? Sıfır. Böyle distribütörlerin olduğu ülkemizde tabii ki eldeki bir avuç cruiser yurtdışından fazla edecektir.
vader
19 Aralık 2016, 11:19
Arkadaşlar merhaba hepinize,
2 yıl Rks Cruiser 250 kullandıktan sonra motorumu büyütmeye karar verdim.Yaklaşık 20 bin lira param var.Aklımda herhangi bir motor yok.Shadow,Dragstar,Vulcan ne denk gelirse alacağım.İşin garip kısmı şu ki bir şey denk gelmiyor.
İzmir'de yaşıyorum.10 yıllık motorları 20 bin liranın altına almanız zor.5 tane motor baktım.1 tane Dragstar 16 bin lira istedi,diğerleri 20 bin liranın altına düşmüyor.Motorlar 10-11 yaşında olduğu için çizikler,darbeler,yıpranmalar oluyor doğal olarak.Hepsi lastik istiyor zaten.2 lastik almaya kalksan 1000 lira.Özel egzoz yaptırmaya kalksan o da 400-500 civarı tutar.Motorların her birinde sorun vardı zaten.Farı kırık olan,egzozundan yağ gelen,vitesi boşa geçmeyen,aküsü bitik olan..
Bu paralara 2016 model MT-07 alınıyor.Tamam naked motorla karşılaştırılmaz belki ama 2016 model Yamaha marka 700 cc motordan bahsediyoruz.2005 model cruiser alsam 3-4 sene binsem 2020 yılında ben onu kime satabilirim ?
Bu piyasa beni yıldırıyor.Biraz daha bekleyeceğim olmazsa tarz değişikliğine gideceğim.Cruiser sevdamdan vazgeçmek çok zor olacak.
Sizin de düşüncelerini duymak isterim.Herkese iyi sürüşler..
Merhaba,
İmkanınız var ise yakın illere de (Aydın , Manisa vs.) bakın derim. Şu anda kullandığım motosikleti Manisa'dan aldım ben mesela.
Bu şekilde alternatifleriniz biraz daha artacaktır.
Bunun dışında biraz daha para biriktirip XVS950 Midnight Star (Bolt değil) modeline de bakabilirsiniz bence. 2011 - 13 arası modeller 26 - 28 lira bantlarında bulunabiliyor. Pazarlıkla fiyat daha da aşağıya çekilebilir.
Saygılarımla.
viper08
19 Aralık 2016, 12:13
Merhaba arayisisiniza çözüm olur mu bilmem ama 97 VN800 vulcan var bende, sorunsuz makine , motor yenilemeden yeni çıktı, lastik ister sadece . Akü(yuasa) yağ(motul) yağ filtresi yeni,muayene yeni. Dilerseniz gelin misafir edeyim sizi kafaniza yatarsa alırsınız, olmadı tanışmış oluruz.
gooner
19 Aralık 2016, 12:48
Merhaba arayisisiniza çözüm olur mu bilmem ama 97 VN800 vulcan var bende, sorunsuz makine , motor yenilemeden yeni çıktı, lastik ister sadece . Akü(yuasa) yağ(motul) yağ filtresi yeni,muayene yeni. Dilerseniz gelin misafir edeyim sizi kafaniza yatarsa alırsınız, olmadı tanışmış oluruz.
Merhaba,
Eski model motor almak istemiyorum açıkçası.2005 sonrasına bakıyorum.Mersin'desiniz sanırım.Oraya motorla gelmek biraz sıkıntı olur gibi :)Teklifiniz için teşekkür ederim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:34 ----------
Merhaba,
Eski model motor almak istemiyorum açıkçası.2005 sonrasına bakıyorum.Mersin'desiniz sanırım.Oraya motorla gelmek biraz sıkıntı olur gibi :)Teklifiniz için teşekkür ederim.
Motorla dönmek yerine motorla gelmek yazmışım :)
acgh1907
19 Aralık 2016, 12:53
Bir de 1.80 uzeri boy ve az da kilo varsa Vulcan S cok kucuk gelebilir size..
Genel olarak ne kadar cruiser olsa da bana da o hissiyati veremedi.
Vn900 olabilir, custom modeli olmali.
Onda da tek siyah renk yoktu sanirim, yesil siyah ve beyazi vardi.
Digerleri cok klasik zaten. Triumph speedmaster bakabilirsin.
Ikinci eli zayif tabii, ama bunu artiya cevirip sen de ucuza mal edebilirsin baskasindan alarak. Sifirina sakin bulasma.
Bir de HD var tabii. Street modeli var 26 k civarinda ama su sogutmali ve sessiz olusu negatif. 2014 oncesi Abs sart degil dersen (bence sart) iron 883 bakabilirsin.
Baska da yeni nesil cruiser aklima gelmiyor
HAZZILHAR
19 Aralık 2016, 14:17
Bazı şeylere açıklık getirmek gerek:
1. Vulcan S görüntüsü, oturma pozisyonu, yurtdışında nasıl anılırsa anılsın cruiser değildir. Cruiser görüntüsü verilmiş bir makinedir. Bizzat sürdüm. "watercolours" nickli arkadaşın verdiği bilgiler tamamen kulaktan dolmadır. 3500 devirde tork almak bu makinede mümkün değil. En yüksek tork değeri olan 63 Newton x metreyi 6600 devirde vermektedir. Teknolojik olarak dijital ekranı ve ABS dışında (opsiyonel) hiçbir ekstrası yoktur. Yakıt besleme sistemi ve motor bloğu, emisyon regülasyonlarını sağlaması haricinde cruiser klasmanında kıyaslanacağı hiçbir motosikletten üstün olacak durumda değildir. Yine watercolours nickli arkadaşımızın yanlış söylediği üzere Ninja 650 motor bloğu yoktur. ER6-N, ER6-F motor bloğunun aynısını kullanmaktadır. Kısaca gerçek verileri kulaktan dolma alanlardan değil en azından Kawasaki Japonya sitesinden okuyarak edinmeyi tercih edin.
2. Sport cruiser dedikleriniz Marauder800, Intruder M800, Dragstar Sport, Honda Black Widow, Intruder M1800R (VZR1800), VN900 Custom Special gibi makinelerdir. Bu arada yine watercolours nickli arkadaşın verdiği yanlış bir bilgiyi düzeltelim; Suzuki VL1500 Intruder C1500T ve M1800R Intruder ile B.O.S.S. (Blackened Out Suzuki Style) renk seçeneğini sunmaktadır yaklaşık son 5 yıldır. C1500T Intruder 2016'da giriş yapmıştır, o ayrı. Gelmiyorlar, getirilmiyorlar diye yazılması yanlış bilgi içermektedir.
3. 2. el motosiklet piyasasında daha doğrusu 2. el her türlü araç piyasasında kimsenin anlamadığı ya da anlayıp da kabullenemediği berbat bir yaklaşım var. "2008'de 14 liraydı, niye 18'e satılıyor ?" Yahu arkadaşım hiç mi kafanız ekonomiye basmıyor ? 2008'de ödenen 14 liranın karşılığı bu sene yine 14 lira olur mu ? Paranızın değerini de mi bilmiyorsunuz ? Ha şöyle bir şey var, bunu anlarım: 2014 XVS 950A Midnightstar son parti satış fiyatı o sene 24.750 TL idi. Üstünden 2 sene geçip de 30.000 'e satmak; daha doğrusu satmaya çalışmak insanları aptal yerine koymaktır. Ya onu 25-26 bandına çekeceksin ya da satamadan aylarca bekleyeceksin. Ama 8-10 yıllık bir parayı konuşup da bu sene 12'ye satsın demek yanlıştır. Elbette 18 lira böyle bir motosiklet için lüzumsuz bir miktardır ama 2008'deki sıfır fiyatıyla kıyaslamak da en az o kadar lüzumsuz ve akılsızca bir yorumdur.
4. 20.000 TL'ye 2. el piyasasında düzgün motosiklet bulmak zor. Paranızı biriktirmeye devam edip Honda Rebel 500'ü beklemenizi öneririm. En azından o paraya değecek sıfır bir motosiklet almış olursunuz. Hem de ABS'li ve sportif görünümlü bir cruiser. Gidip de 300'ü gelirse bir şey diyemem. Tek silindirli entry-level bir motosiklet.
5. Harley-Davidson Street serisi (500/750, 500'lüğü ülkemize gelmedi) tamamen bir piyasa yoklamasıdır; ne tipi ne sürüşü, ne sesi, ne duruşu Harley-Davidson ekolüne yakışmamaktadır. Sürdüm, tavsiye etmem. En azından cruiser seven birine tavsiye etmem. Az daha koyup 883'lere bakılabilir ancak Sportster serisinde de 1200'e çıkarsanız gerçek cruiser sürüş tadını alabilirsiniz.
draggy
19 Aralık 2016, 14:23
Son olarak şunu ekleyeyim, referans olarak Almanya veya İngiltere ikinci el motor satış sitelerini açın ve Cruiser motorları TR ile fiyatlarını kıyaslayın ama %40 ÖTV yide unutmadan :) TR size ucuz bile gelecektir.
Cruiser motorlarla normal motorların yapım maliyetleri farklıdır. Kromu, metal çamurlukları ıvırı zıvırı, bi de aksesuarı da pahalı. Adam 30 bin aksesuara harcamış sadece 20 bine satabiliyor örnek olarak.
Cruiser dünyası başka bir alem, naked larla SS lerle karıştırılmamalı, mantık bazen işlemiyor burada :)
capozzz
19 Aralık 2016, 14:40
Vulcan S'i araştırdığım için söylüyorum. Vulcan S motoru Ninja 650 motorudur ama olduğu gibi alınmamıştır. Yapılan düzenlemelerle düşük-orta devirlerdeki torku yükseltilmiştir. Kullanıcıların yorumuna bakılırsa da 3500 devirin üstündeyken her viteste gidebilen bir motormuş. Öte yandan klasik cruiserlarda olmayan bir son hıza sahip. Mesela VN900'ün en çok eleştirilen yönü motorda güç olmasına rağmen 5. vitesin kısa seçilmiş olduğu ve yüksek hızlara çıkamamasıdır. Hatta bazıları 105km üstünde titreşim başladığından bahseder. Vulcan S, spor ve cruiser tarzının birleşimi benim vardığım sonuç.
Dostum, anladığım kadarıyla sen de cruiser motosiklet almak istiyorsun ve Vulcan S'i beğenmişsin. Tüm bu yazacaklarımı, 10 yıldır cruiser makineler sahibi birisi olarak sana yardımcı olması için yazıyorum. DS 650, Shadow 750, Suzuki M 800, Vn 900, DS 1100 ve Vulcan S tamamını kullandım. 3 yıl DS 650 sahibiydim, 6,5 yıldır da DS 1100 sahibiyim. Diğerlerini kısa turlamalar şeklinde kullandım.
Şimdi burada bir ayrım var. Vulcan S'i beğeniyorsan gidip almalısın tabii ama o makineyi "ben cruiser aldım" diye düşünerek alma, veya kimseye cruiser olarak tavsiye etme. Güzel bir motosiklet olarak tavsiye edilir, ama cruiser arayan adama tavsiye edilmez. Kawasaki burada yeni, melez bir ürün yapmış. Bu ürün ilk bakışta cruisera benziyor ama aslında naked bir motosiklet. Kawasaki yapmış, mutlaka iyi bir motosiklet bu alet. Seveni ve alıcısı da mutlaka var. Ama cruiser değil. Şimdi tasarımdan başlayıp, sürüş özelliklerine devam edelim. Bu alet neden cruiser değil ona bakalım;
Tasarım:
Uzaktan çok da dikkat etmeden bakılınca Vulcan S'in silüeti bir cruiser gibi duruyor. Bunda en büyük etkenler; çamurluklar, depo şekli ve alçak profile sahip olması. Ama yakınlaşıldığı zaman; motor bloğunun sıralı çift silindir olduğu, egsozun bir naked egsozu gibi neredeyse gizlenmiş olduğu, arka amortisör yerleşim şeklinin tam bir nakedda olacağı şekilde seçildiğini, arka maşanın da naked motosiklet maşası şeklinde olduğunu görüyoruz. Yani alet uzaktan silüetinde bir cruiserı andırıyor ama teknik bölümlerine baktığımızda bir naked görüyoruz.
Sürüş:
Bir cruiserdan beklenen sürüş şudur;
Düşük devirlerde hemen vites yükseltilebilmeli. Bu yapıldığı zaman alet zorlanmadan gitmeli. Yani 5. viteste 60 la giderken önüme çıkan rampada gazı açtığım zaman, o makine çatır çatır benim verdiğim gazı yemeli ve öne atılmalı. Bu hareketi yaptığında çıkan ses de kulağa çok hoş gelmeli. Son hızının yüksek olmasının bir önemi yok, hatta son hızı yüksek olursa yukarıda yazdığım şeyi zaten yapamaz. Rampada vites düşürmek zorunda kalırsın, devir artar, artan devir de kulağı tırmalayan bir ses çıkmasına sebep olur. Cruiser sahibinin rahatsız olmadan yapacağı maksimum hız 120 dir, daha fazlası hem ses olarak kulağı tırmalar, hem de vücudunu aşırı zorlar. Bunu da uzun süre devam ettiremezsin. Çünkü oturuş pozisyonu itibariyle rüzgara karşı yelken gibi açık duruyorsun. Otoyolda bile rahat gideceğin hızlar 100-110 dur.
Şimdi DS 650, Vulcan S ve Er 6 nın teknik özelliklerine bakalım;
Ds 650; Vulcan S; ER 6;
Maks. gücü: 40 HP-6.500 devirde Motor Gücü 61 hp @ 7500 rpm. Motor Güc 71 hp @ 8500 rpm.
Maks. Tork : 5.1 kg-m-3.000 devirde Tork 63 Nm @ 6600 rpm Tork 66 Nm @ 7000 rpm.
Burada da görüldüğü gibi Vulcan S, teknik özellikleri açısından DS 650 ile hiçbir alaka göstermiyor. Ama bir naked olan Er 6 ile çok yakın değerlere sahip. Sürüş özellikleri de aşağı yukarı Er 6 gibi. Zaten bu yüzden tasarımında egsozun konumu, arka amortisörün konumu, maşa şekli bu tarza uygun seçilmiş.
Yani Vulcan S, standart cruiser alıcısının beklentisini karşılamaz. Standart hareketleri yaptığında alacağın sonuç kötü olur.
Rampaya vurayım dersin, vites düşürmeni ister. Egsozu değiştirmiş olursun, yüksek devir çevireceğin için çıkan ses tizleşerek kulağını tırmalar.
Kullanıcıların yorumuna bakılırsa da 3500 devirin üstündeyken her viteste gidebilen bir motormuş
"-mış", "-muş" ile iş yapma dostum. 3500 ün üstünde her viteste hangi yollarda gidiyor? Giderken canın sıkıldı ani gaz açtın, açtığın gazı bir DS 650 gibi yiyebiliyor mu? Mümkün değil ki, DS torkunu 3000 devirde veriyor, Vulcan 6600 devirde...
Öte yandan klasik cruiserlarda olmayan bir son hıza sahip. Mesela VN900'ün en çok eleştirilen yönü motorda güç olmasına rağmen 5. vitesin kısa seçilmiş olduğu ve yüksek hızlara çıkamamasıdır.
Son hızın yüksek olması, yukarıda da anlattığım gibi cruiser için bir dezavantajdır. Yani Vn 900 ü "son hızı az" diye eleştiren kim gerçekten merak ettim. Böyle bir beklenti yok ki, beklenen şey başka VN 900 de o beklentiye göre üretiliyor.
"Ben, kullanım olarak spor bir motosiklet istiyorum, ama şöyle bakınca da cruiser gibi dursun" diye bir istek varsa Vulcan S alınır. Ama "ben cruiser sahibi olmak istiyorum" diyen insan Vulcan S den uzak durmalı.
natila
19 Aralık 2016, 15:05
bu arada honda, rebel 500 ü getirmeyeceğiz diyor
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:04 ----------
Merhaba arayisisiniza çözüm olur mu bilmem ama 97 VN800 vulcan var bende, sorunsuz makine , motor yenilemeden yeni çıktı, lastik ister sadece . Akü(yuasa) yağ(motul) yağ filtresi yeni,muayene yeni. Dilerseniz gelin misafir edeyim sizi kafaniza yatarsa alırsınız, olmadı tanışmış oluruz.
hocam ne kadar istiyorsun?
vBulletin v4.2.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by
vBSEO