PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : SERT FREN YUMUŞATMA - KALİPER RAHATLATMA (resimli ) CBF600SA



antilop_skul
16 Aralık 2016, 12:00
Selama arkadaşlar fikir olsun diye yazıyorum

yeni bir cbf 600 aldım motor bakımsız bikaç işlemi yaptım fakat arka frenim sertti baya yumuşatma çalışmalarını anlatıyorum

https://s28.postimg.org/y552gejgt/20161216_102000.jpg (https://postimg.org/image/6hsd2aya1/)

öncellikle kaliperimizi söküyoruz . ön tarafta 12 yarım anahtar ile açabileceğimiz bir vida bulunuyor bu vidayı sökünce kaliper serbest kalıyor .


https://s28.postimg.org/6j2avq03x/20161216_102155.jpg (https://postimg.org/image/mu2es1cll/)


kaliperimizi söktük simdi sıra balataları sökmekte balataları sökmek için 8 anahtar işimizi görecektir. balatalı sökerken kaliperdeki ve kaliper alt baglantısındaki metallere iyi bakın yamuk olursa takamazsınız tekrar.

https://s28.postimg.org/9sgq26o7h/20161216_102543.jpg (https://postimg.org/image/kfaj7lwcp/)


simdi wd 40 ile kaliperimizin içindeki yuvarak pistonu yağlıyoruz ve 1 dk kadar bekleyip yagın pistondan iceri süzülmesini bekliyoruz . yag süzüldükten sonra fren pedalımıza basıyoruz piston dısarı cıkacak ( dikkat pisronu tamamen cıkartmıyoruz. )


sonra elimize sert bir demir parçası alıp pistonu iceri itiroyuzki pistonun girdiği kanal rahatlasın bu işlemi birkaç defa tekrarlıyoruz ve 3. yapısımda biraz rahatlama oldu .


bu arada balatalarımızı kontrol ediyoruz benim balatalarım yanmıs kim bilir ne zaman takıldı nasıl kullanıldı .
ince bir zımpara yardımı ile balatalarımızı zımparalıyoruz fotografta cıkan pisliği göreceksiniz.


https://s28.postimg.org/liunjkgzx/20161216_103305.jpg (https://postimg.org/image/6mw4bz5l5/)
https://s28.postimg.org/ba26dqsy5/20161216_103401.jpg (https://postimg.org/image/ccccwabrd/)


simdi söktüğümüz gibi takacagız fakat hareketli olan parçayı yaglıyoruz ( kaliperin şaseye tutundugu pimi )

parçaları takıyoruz ve ( elim çok yaglı oldugu için foto cekemediğimden burayı yazılı anlatıyorum ) fren hidroliğimize bakıyoruz gerekl ise değişiyoruz ve frenin havasını alıyoruz .

FREN HAVA ALMA İŞLEMİ :

fren havası almak icin kaliperimiz yerine takılı olacak vve elimizde 8 anahtar olması gerekiyor .

1 - freni pompalayın ve sertleşince basılı tutun .
2 - havala alma somunu ( üzerinde lastik şapka olan ) gevşetin
3 - fren basılı şekilde hava alma somununu sıkın ve bu işlemi temiz yag cıkana kadar yapın .

hidrolik seviyesi azalmıssa doldurun ve gerekli temizlik işlemlerini yapın .

( hidrolik yag boyaya zarar verebilir. )

https://s28.postimg.org/6colsmqz1/20161216_105444.jpg (https://postimg.org/image/7rq6hcs21/)

ulkerhan
11 Ocak 2017, 23:05
emeğinize sağlık. fakat fren tertibatında her türlü yağlama ürününün güvenli olduğunu düşünmüyorum.

sert fren yumuşatma işleminin doğrusu kaliper tamamiyle sökülür, piston yerinden çıkarılır, tüm hareketli parçalar sökülür, metal parçalar tiner ile temizlenir, paslanmış parça varsa zımparalanır ve geri toplanır.

antilop_skul
11 Ocak 2017, 23:09
Haklisiniz fakat soktugum pistonu takacak ekipmanim yok yaza dogru mengene alip denerim bikere dusurmustum pistonu takamamis gunlerce takmaya calismistim

Alonedark93
11 Ocak 2017, 23:46
Elinize sağlık. Bir sorum olucak bu işle alakalı. Siz kaliperi wd40 ile yağladığınızı söylediniz ama yetkili servisler balata spreyi ve tel fırça ile temizliyor çok şahidim. Balata spreyi aksine yağı alır kurutur orayı ama sizinki yağlı. Kafam takıldı biri beni aydınlatabilirmi.?? Şahsen bende çok tel fırça ve balata spreyi kullandım.

Not: hava karlı yere tuz dökülmüşse her kullanımdan sonra kalipere basınçlı su vurunuz ya da balata spreyi.

pea
11 Ocak 2017, 23:53
Genelde piston yatağını temizlemek için balata spreyi ve koruma/pürüzsüzleştirme için biraz gres kullanılıyor.
Tiner sağlıklı olmayabilir ama WD40/gres/bir çeşit yağlayıcı kullanmak iyidir.

Nikkfurie
12 Ocak 2017, 00:30
WD 40 yerine balata temizleme spreyi ile temizleyip fren kaliperleri için üretilen yüksek ısıya dayanıklı (1000 derece) özel gres kullanmalıydın..

WD40 kaliperin içindeki oringe zarar verir,standart gres yağı da 200 derecede buhar olur gider ki fren anında min 700-800 derece ısı oluşur..

birde balataların üzerinde hidrolik yağını yüksek ısıdan koruyan plakalar olması lazım,değişimi yapan çok bilmiş ustalarımız balatayı yenilerken onları söküp atmış olmalı!

fz6_fazer
12 Ocak 2017, 01:05
Emeğine sağlık böyle konuları sabitlemek gerekir
Birde video çekerek desteklesen tadından yenmezdi

antilop_skul
08 Şubat 2017, 09:26
balata spreyi yagı pisi atıyor fakat kurutuyor buda hareketi kısıtlıyor .

elimde o an wd 40 vardı yaklasık 1000 km yaptım suan bir sıkıntı yok .

balatanın üzerinde duran baskı sacından bahsediyorsanız o duruyor =)

video çekmek aklıma gelmedi birdahaki sefere insallah .

velizrsln
13 Şubat 2017, 23:24
bende anlamadım keşke bir video olsaydı, benim motorda geri geri giderken sıkıyor freni

antilop_skul
13 Şubat 2017, 23:47
Havalar biraz duzelsin hidrolik degisimi yapicam ozaman video ceker atarim