PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Supermoto yapmak için fiyat/kalite olarak en uygun motoru seçmeye çalışıyoruz.



khois10
16 Aralık 2016, 00:37
Arkadaşlar selamlar,

Başlıkta belirttiğim gibi supermoto yapmak için uygun bir model seçmeye çalışıyoruz. su anda mt07 kullanıcısıyım fakat birkaç arazi deneyiminden sonra enduro tutkunu oldum. Aldığım motosikleti aynı zamanda uygun jant vs ayarlayarak,sehir içinde de kullanabilecegim haylaz,yaramaz bir sm yapmak istiyorum. tabiki aklımızda ktm exc,honda crf,kawasaki klx,yamaha wr250 modelleri var. Yaklasık 3 senedir 600cc'nin altında motosiklet kullanmadım. Acıkcası alıcağım motosikkletin bu nedenle güçlü olmasını istiyorum. Bütcem 20-25 arası fakat ben fiyatı olabildiğince min. seviyede tutmak istiyorum. Motosikletleri detaylı bir sekilde arastırdım tabiki fakat hem arazi ve hem sm için en cok hangisi uygun olacaktır bilemiyorum. Bu nedenle sizlerden destek bekliyor olacağım. Bu arada lc4,drz,sm510 vb modelleri km ve model için düşünmüyorum. Her öneriye açığım arkadaslar,şimdiden teşekkürler.

whitedeamon
16 Aralık 2016, 00:42
Husqvarna nuda

forzaBJK
16 Aralık 2016, 01:06
bi böyle
http://i.hizliresim.com/DBXqA6.jpg (http://hizliresim.com/DBXqA6)
bi böyle
http://i.hizliresim.com/gXj74Q.jpg (http://hizliresim.com/gXj74Q)

telike
16 Aralık 2016, 01:17
İstediğiniz zaman arazi istediğiniz zaman sm yapmak için en uygun motorlardan ilki xr650r, tak sm jant lastiği şehirde gez. Tak araziyi dağ taş gez. Sm jant lastiğiyle benim diyen adamı yerden yere vurur. Xr ın model yılı eski derseniz 16-17ye bir ktm 450exc alıp sm jant lastiği alabilirsiniz. Yine fazlasıyla tatmin eder.

khois10
16 Aralık 2016, 02:28
Bu arada bu konunun bircok kez acildiginin farkindayim. Cogunuda incelemeye calistim. Yinede fikirlerinizi iletirseniz cok sevinecegim. :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 02:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:21 ----------

450exc en sicak baktigim motosiklet su an. En azindan guc olarak gercek bi smye benzeyebilir. Ayrica ktm cok serseri, smc modelini maddi olarak yakalayana kadar bu arayis. tesekkur ederim.

---------- Mesajlar birleştirildi - 02:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:25 ----------


bi böyle
http://i.hizliresim.com/DBXqA6.jpg (http://hizliresim.com/DBXqA6)
bi böyle
http://i.hizliresim.com/gXj74Q.jpg (http://hizliresim.com/gXj74Q)

Mukemmel gozukuyor 250 mi ?

Ros1n2
16 Aralık 2016, 03:00
Ducati hypermotard modelleri var. Yanlış değilsem onlarda sm olarak geçiyor. Çokta güzeller. Bütçenizede uygun http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-ducati-masrafsiz-diyenlere-inat-30000-km-garantili-aciklamada-surpriz-331983055/detay

khois10
16 Aralık 2016, 13:12
Enduro/sm dusunuyorum. Kesinlikle muthis guzel ama cadde icin.

Pulsar41
16 Aralık 2016, 13:34
Ducati hypermotard modelleri var. Yanlış değilsem onlarda sm olarak geçiyor. Çokta güzeller. Bütçenizede uygun http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-ducati-masrafsiz-diyenlere-inat-30000-km-garantili-aciklamada-surpriz-331983055/detay

Arkadaş sigortasını yatırmış. Yine sigorta ile milleti kafalamaya çalışan biri. Be adam banane yatırdığın sigortandan? :farao:

Metehan07-70
16 Aralık 2016, 13:53
Senin ilacın Mz Baghira, amma velakin bulması zor.

HoodlumHavoc
16 Aralık 2016, 13:59
Valla bu konu iyi oldu bende super motoya yonelmek istiyorum ancak kisa vadede olamayacagi icin su an sadece arastiriyorum. Ben daha cok sehir ve asvalt icin istiyorum arada toprak yola fln da girerim diye dusunuyorum o yuzden sadece super moto jantlariyla kullanmak icin bakiyorum bende 250 450 cc arasi bir supermoto almak veya yapip kullanmak istiyorum ancak aklimda bazi sorular var. Ornegin 4 zamanli arazi motorlarinda da 2 zamanli arazi motorlarindaki gibi saat muhabeti yapiliyor. Makine x saattedir gibi. Diger 4 zamanli motorlar gibi km araligina gore bakimlarinin yapilmasi gerekmiyor mu? Bir baska konu ise smc 690 in teknik verilerine bakarken yakita yag karistirilmasi mi gerekiyor o konuda biraz aklim karisti. Ben de konuyu takipteyim.

forzaBJK
16 Aralık 2016, 16:00
Mukemmel gozukuyor 250 mi ?

2013 model 690 enduro r
eger bütceniz el veriyorsa tavsiye ederim, ara ara enduro jant takacam, ara ara sm derseniz enduro modelini almanizi öneririm. enduro dan sm'e dönüstürmek smc modelini enduroya dönüstürmekten cok daha kolay ve daha az masrafli.

http://i.hizliresim.com/m1BjGZ.jpg (http://hizliresim.com/m1BjGZ)

HoodlumHavoc
16 Aralık 2016, 16:23
2013 model 690 enduro r
eger bütceniz el veriyorsa tavsiye ederim, ara ara enduro jant takacam, ara ara sm derseniz enduro modelini almanizi öneririm. enduro dan sm'e dönüstürmek smc modelini enduroya dönüstürmekten cok daha kolay ve daha az masrafli.

http://i.hizliresim.com/m1BjGZ.jpg (http://hizliresim.com/m1BjGZ)

=) mt60 lar cok efsane gorunuyor. Motorunuzun bakimlari ne sekilde oluyor. Mesela 2500 km de bir normal yag degisimi vs seklinde mi yoksa farkli bir proseduru var mi? Mesela gunluk sehirici kullanabiliyormusunuz benzin koy devam et gibi. Birde depo anahtar ile mi aciliyor yoksa normal cevirip mi?

omeraydin
16 Aralık 2016, 16:56
Paranız yoksa supermoto ve arazi keyfi ikisi bir arada olamıyor.

khois10
16 Aralık 2016, 22:45
Arkadaş sigortasını yatırmış. Yine sigorta ile milleti kafalamaya çalışan biri. Be adam banane yatırdığın sigortandan? :farao:

"Ne kurtarsam kar" :))

MrMud
16 Aralık 2016, 23:21
Tanımadığım birinde ortamdan dolayı iki kelime sohbet etmiştim.
450exc sm yapmıştı görüntü olarak muhteşemdi, kullanım olarakta yüzünde güller açıyordu sahibinin anlatırken.
Ama endurou çevirme felan nasıl olur bilemiyorum.
İnsanların olmadığı orman ve arazilerden vazgeçemem :)

F54
16 Aralık 2016, 23:38
xt 660 x /r bakabilirsiniz temiz kullanılmış olanları var

Stunt
17 Aralık 2016, 00:08
450exc de plaka yok supermoto yapıp caddeye çıkacak mısınız

khois10
17 Aralık 2016, 00:49
450exc de plaka yok supermoto yapıp caddeye çıkacak mısınız

Cok onemli bi bilgi paylastin evet cikacagim :/

K121L
17 Aralık 2016, 00:57
Bende bu konuya kafayı takmıştım ve son kararım şu oldu iki motor almak

İlk neden dağa çıkarken gidip hacı şu lastikleri değiştir veya şu jantları değiştir denemek veyahutta dur şunları degiştireyim dememek

İkinci neden hafif bir motor ve düşünce he çokda umurumdaydı diyip bi sigara yakma umursumazlığına sahip olmak

Üç masraf

khois10
17 Aralık 2016, 01:06
Aslina bakarsan bugun bi bilgi edindim lc4 un devam serisi gibi bir seymis 690. enjeksiyon vs gelmis ve 690 enduro olmus. Ve lc4 sm ye cevirilebilen motorlarin basinda geliyor. O nedenle cok sicak bakmaya basladim. Fakat seyi sormak istiyorum 2013 ve uzeri mi onerirsin ozellikle. Ilanlarda uygun fiyatli bikac alt modeli var ?

---------- Mesajlar birleştirildi - 01:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:01 ----------


Bende bu konuya kafayı takmıştım ve son kararım şu oldu iki motor almak

İlk neden dağa çıkarken gidip hacı şu lastikleri değiştir veya şu jantları değiştir denemek veyahutta dur şunları degiştireyim dememek

İkinci neden hafif bir motor ve düşünce he çokda umurumdaydı diyip bi sigara yakma umursumazlığına sahip olmak

Üç masraf

Butce nedir peki ? Yani iyi bir enduro almak icin iyide bir butceye sahip olmak gerekir. Hem 690 smc almak hemde 690 enduro almak demek 50 bin tl demek min. :) mesela bu butceye ne onerirsin ?

---------- Mesajlar birleştirildi - 01:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:04 ----------


xt 660 x /r bakabilirsiniz temiz kullanılmış olanları var

Ilk motorum mt 03 du xt ile motor blogu ayni . yetersiz buluyorum,ayrica xt cok agir bir motor. :(

forzaBJK
17 Aralık 2016, 03:37
=) mt60 lar cok efsane gorunuyor. Motorunuzun bakimlari ne sekilde oluyor. Mesela 2500 km de bir normal yag degisimi vs seklinde mi yoksa farkli bir proseduru var mi? Mesela gunluk sehirici kullanabiliyormusunuz benzin koy devam et gibi. Birde depo anahtar ile mi aciliyor yoksa normal cevirip mi?

mt60'lar hem görünüs hem güven olarak efsaneler, asfaltta tutuslari yagista güneste harika, arazide sert zeminde iyi, yumusak zeminde veya camurda iyi degiller.
bin km bakimindan sonra - ki üretim yilina göre degisir - her 10 bin km'de bakimlari oluyor, yag degisimi dahil.
Yag degisimi konusunda her yil sezon baslangicinda yapilmasini tavsiye ederim, lakin özellikle büyük hacimli tek silindirli motorlarda yaga yakit karisimi olabiliyor ve bu yaglama sistemi icin bir dereceden sonra büyük sorunlara neden olabiliyor.
günlük sehir ici ise gidip gelmek icin kullaniyorum, ara ara turlara cikiyorum, kontrolleri yapmadan hic bir motosiklet ile benzin koy devam sakat olabilir. fakat kastettigin özel bir bakima gerek kalmiyor ve kabaca benzini koy devam et oluyor dedigin gibi.
depo arkada ve kontak anahtari ile aciliyor. 12 litre aliyor, gaz kolunu kullanmana bagli olarak 150 ile 250 km arasi yol gidebiliyorsun son damlaya kadar (ki denedim, edirne otoyolunda son damlasina kadar 240 km yol yaptim - lanet olasi otoyolda 110 km boyunca bir tane benzinlik olmaz mi... / minimum olarak 135km sonra yedek depo lambasi yanmisti)

---------- Mesajlar birleştirildi - 03:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 03:14 ----------

arkadasin söyledigi gibi, para yoksa ikisi bir arada olmuyor.
20-30 dakikada jantlari degistiriyorum ben kullanim amacina göre..

http://i.hizliresim.com/0NrMEo.jpg (http://hizliresim.com/0NrMEo)

---------- Mesajlar birleştirildi - 03:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 03:18 ----------


Cok onemli bi bilgi paylastin evet cikacagim :/

ayrica 450'nin sm modelide var zaten, fakat arkadassin bahsettigi gibi trafige cikmak icin yeterli donanima sahip degil o model.

---------- Mesajlar birleştirildi - 03:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 03:19 ----------


Aslina bakarsan bugun bi bilgi edindim lc4 un devam serisi gibi bir seymis 690. enjeksiyon vs gelmis ve 690 enduro olmus. Ve lc4 sm ye cevirilebilen motorlarin basinda geliyor. O nedenle cok sicak bakmaya basladim. Fakat seyi sormak istiyorum 2013 ve uzeri mi onerirsin ozellikle. Ilanlarda uygun fiyatli bikac alt modeli var ?[COLOR="Silver"]

Motor halen LC4 olarak geciyor (Liquid Cooled 4- Valve - Su Sogutmali 4 Subapli) model olarak Duke, SMC ve Enduro'larda kullaniliyor. Duke ve Supermoto LC4 modelleri 620cc ile baslayip su an 690cc'ye cikardilar, Enduro LC4 modelleri ise 640cc'den 690cc'ye cikti.
yanlis bilgi vermeyim; sanirim Enduro (veya SMC) 2012 modelden itibaren gercek 690cc olarak ciktilar, 70 küsür beygir ve tork olmasi lazim ve 150 kilo. 2014'den itibaren full elektronik gaz kolu, cift buji ve abs eklendi kaba olarak. en az 2012 modeli tavsiye ederim.

telike
17 Aralık 2016, 11:46
450exc de plaka yok supermoto yapıp caddeye çıkacak mısınız

Var güzel kardeşim.

khois10
17 Aralık 2016, 12:17
mt60'lar hem görünüs hem güven olarak efsaneler, asfaltta tutuslari yagista güneste harika, arazide sert zeminde iyi, yumusak zeminde veya camurda iyi degiller.
bin km bakimindan sonra - ki üretim yilina göre degisir - her 10 bin km'de bakimlari oluyor, yag degisimi dahil.
Yag degisimi konusunda her yil sezon baslangicinda yapilmasini tavsiye ederim, lakin özellikle büyük hacimli tek silindirli motorlarda yaga yakit karisimi olabiliyor ve bu yaglama sistemi icin bir dereceden sonra büyük sorunlara neden olabiliyor.
günlük sehir ici ise gidip gelmek icin kullaniyorum, ara ara turlara cikiyorum, kontrolleri yapmadan hic bir motosiklet ile benzin koy devam sakat olabilir. fakat kastettigin özel bir bakima gerek kalmiyor ve kabaca benzini koy devam et oluyor dedigin gibi.
depo arkada ve kontak anahtari ile aciliyor. 12 litre aliyor, gaz kolunu kullanmana bagli olarak 150 ile 250 km arasi yol gidebiliyorsun son damlaya kadar (ki denedim, edirne otoyolunda son damlasina kadar 240 km yol yaptim - lanet olasi otoyolda 110 km boyunca bir tane benzinlik olmaz mi... / minimum olarak 135km sonra yedek depo lambasi yanmisti)

---------- Mesajlar birleştirildi - 03:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 03:14 ----------

arkadasin söyledigi gibi, para yoksa ikisi bir arada olmuyor.
20-30 dakikada jantlari degistiriyorum ben kullanim amacina göre..

http://i.hizliresim.com/0NrMEo.jpg (http://hizliresim.com/0NrMEo)

---------- Mesajlar birleştirildi - 03:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 03:18 ----------



ayrica 450'nin sm modelide var zaten, fakat arkadassin bahsettigi gibi trafige cikmak icin yeterli donanima sahip degil o model.

---------- Mesajlar birleştirildi - 03:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 03:19 ----------



Motor halen LC4 olarak geciyor (Liquid Cooled 4- Valve - Su Sogutmali 4 Subapli) model olarak Duke, SMC ve Enduro'larda kullaniliyor. Duke ve Supermoto LC4 modelleri 620cc ile baslayip su an 690cc'ye cikardilar, Enduro LC4 modelleri ise 640cc'den 690cc'ye cikti.
yanlis bilgi vermeyim; sanirim Enduro (veya SMC) 2012 modelden itibaren gercek 690cc olarak ciktilar, 70 küsür beygir ve tork olmasi lazim ve 150 kilo. 2014'den itibaren full elektronik gaz kolu, cift buji ve abs eklendi kaba olarak. en az 2012 modeli tavsiye ederim.

Siz bilgili bi abiye benziyosunuz 😁😁

---------- Mesajlar birleştirildi - 12:17 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:13 ----------

Agziniza saglik gercekten guzel bilgiler edindim :)

forzaBJK
17 Aralık 2016, 15:17
Var güzel kardeşim.

var derken?

HoodlumHavoc
17 Aralık 2016, 16:25
mt60'lar hem görünüs hem güven olarak efsaneler, asfaltta tutuslari yagista güneste harika, arazide sert zeminde iyi, yumusak zeminde veya camurda iyi degiller.
bin km bakimindan sonra - ki üretim yilina göre degisir - her 10 bin km'de bakimlari oluyor, yag degisimi dahil.
Yag degisimi konusunda her yil sezon baslangicinda yapilmasini tavsiye ederim, lakin özellikle büyük hacimli tek silindirli motorlarda yaga yakit karisimi olabiliyor ve bu yaglama sistemi icin bir dereceden sonra büyük sorunlara neden olabiliyor.
günlük sehir ici ise gidip gelmek icin kullaniyorum, ara ara turlara cikiyorum, kontrolleri yapmadan hic bir motosiklet ile benzin koy devam sakat olabilir. fakat kastettigin özel bir bakima gerek kalmiyor ve kabaca benzini koy devam et oluyor dedigin gibi.
depo arkada ve kontak anahtari ile aciliyor. 12 litre aliyor, gaz kolunu kullanmana bagli olarak 150 ile 250 km arasi yol gidebiliyorsun son damlaya kadar (ki denedim, edirne otoyolunda son damlasina kadar 240 km yol yaptim - lanet olasi otoyolda 110 km boyunca bir tane benzinlik olmaz mi... / minimum olarak 135km sonra yedek depo lambasi yanmisti)

---------- Mesajlar birleştirildi - 03:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 03:14 ----------

arkadasin söyledigi gibi, para yoksa ikisi bir arada olmuyor.
20-30 dakikada jantlari degistiriyorum ben kullanim amacina göre..

http://i.hizliresim.com/0NrMEo.jpg (http://hizliresim.com/0NrMEo)

---------- Mesajlar birleştirildi - 03:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 03:18 ----------



ayrica 450'nin sm modelide var zaten, fakat arkadassin bahsettigi gibi trafige cikmak icin yeterli donanima sahip degil o model.

---------- Mesajlar birleştirildi - 03:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 03:19 ----------



Motor halen LC4 olarak geciyor (Liquid Cooled 4- Valve - Su Sogutmali 4 Subapli) model olarak Duke, SMC ve Enduro'larda kullaniliyor. Duke ve Supermoto LC4 modelleri 620cc ile baslayip su an 690cc'ye cikardilar, Enduro LC4 modelleri ise 640cc'den 690cc'ye cikti.
yanlis bilgi vermeyim; sanirim Enduro (veya SMC) 2012 modelden itibaren gercek 690cc olarak ciktilar, 70 küsür beygir ve tork olmasi lazim ve 150 kilo. 2014'den itibaren full elektronik gaz kolu, cift buji ve abs eklendi kaba olarak. en az 2012 modeli tavsiye ederim.

Bilgiler icin cok tesekkur ederim icimi rahatlattiniz gercekten ozel bakim dedigim habire piston segman mi degistirecez diye dusunmustumde anladigim kadari ile normal naked bir motor gibi bakimi yag degisimi kontrolleri vs yazdim bunlari aklima tesekkur ederim.

forzaBJK
17 Aralık 2016, 18:33
Bilgiler icin cok tesekkur ederim icimi rahatlattiniz gercekten ozel bakim dedigim habire piston segman mi degistirecez diye dusunmustumde anladigim kadari ile normal naked bir motor gibi bakimi yag degisimi kontrolleri vs yazdim bunlari aklima tesekkur ederim.

LC4 LC8 ibareli motorlar üretim yilina göre 10 bin km gibi servis araliklari vardir, RACING ibareli motorlar ile karistirmamali. Örnegin 450 EXC (Enduro Cross [X - haç, ingilizce cross] Country) Racing motorlu makina ve bakimlari kilometre olarak degil, kullanilan saat üzerinden yapiliyor. Ilk saatlik servisten sonra her 10 saatte bir servis görmesi gerekiyor.

LC4 motorlari icin ekleme; üretim yilina bagli olarak her on bin kilometrede veya her yil servis görmesi öngörülür, hangisi daha önce dolarsa. Bir yil icinde iki servis görmesi gerekebilir, bir yil icinde 20 bin km devirirsen mesela.

telike
17 Aralık 2016, 18:38
var derken?

450exc plaka alabiliyor. Enduro olduğu için far tertibatı var. Sxf modelleri motocross olduğu için yok onlara çıkmıhor. Malümsite de bakarsanız satılık plakalı 450 exc ler var.

forzaBJK
17 Aralık 2016, 18:59
450exc plaka alabiliyor. Enduro olduğu için far tertibatı var. Sxf modelleri motocross olduğu için yok onlara çıkmıhor. Malümsite de bakarsanız satılık plakalı 450 exc ler var.

Sonradan ve ekstra masraf ile bircok motoru trafige uygun hale getirmek mümkün, fakat fabrika/bayii cikisli trafige cikma izini yoktur - yani plaka yoktur.

telike
18 Aralık 2016, 12:35
Sonradan ve ekstra masraf ile bircok motoru trafige uygun hale getirmek mümkün, fakat fabrika/bayii cikisli trafige cikma izini yoktur - yani plaka yoktur.

Yav he tamam senin eşşeğin kancık olsun. Sidik mi yatıştırcam senle bi de. Herşeyi çok biliyonuz biz bi boktan anlamıyoz zaten. Neyse ne diyosan de milleti yanlış yönlendirme yeter

Sm almak isteyen dostum cevabım sana 450exc lerin plakaları istersen çıkartabiliyorsun. Malüm sitrde de plakalı modelleri satılıyor.. Plaka çıkması imkansız modeller var kesinlikle yırtınsan da çıkmaz. Örneğin crf250r falan. Fakat gidip sıfır 450exc de alsan faturası ile kapalı alanda binebilir çekici ile nakliyesini yapabilirsin. İstersen emniyete gidip plakasını da çıkartabilirsin. Bir abimiz 250 exc aldı ona plaka çıkarttı. Hem de 2t makina. Yani öyle çok da şeyyapmamak lazım

---------- Mesajlar birleştirildi - 12:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:31 ----------


Sonradan ve ekstra masraf ile bircok motoru trafige uygun hale getirmek mümkün, fakat fabrika/bayii cikisli trafige cikma izini yoktur - yani plaka yoktur.

Bu arada trafiğe çıkma iznini fabrika ya da bayi değil dövlet buba veriyor. Hiçbir motosikleti bayiden alır almaz trafiğe çıkartamazsın zaten.

navarin11
18 Aralık 2016, 13:19
Arkadaşlar, satılan herbir motorlu taşıt için Türkiyede plaka alınabilmesi için prosedür gereği trafiğe uygunluk belgesi alması gerekir, bu bir model serisi için ilk satılan taşıt için makina mühendisleri, ve trafik mühendisleri tarafından birlikte tesbit edilerek uygunluk belgesi verilir, o belgeye dayanılarak o model ve tip için bir daha uygunluk belgesi istenmez var olan belgeye göre uygunluk belgesi otomatik olarak var sayılıri taaaaki yeni bir model ithal edilinceye veya imal edilinceye kadar.

forzaBJK
18 Aralık 2016, 15:56
Yav he tamam senin eşşeğin kancık olsun. Sidik mi yatıştırcam senle bi de. Herşeyi çok biliyonuz biz bi boktan anlamıyoz zaten. Neyse ne diyosan de milleti yanlış yönlendirme yeter

vay vay vay, bok mok filan, laflara bak sen.. :thumleft:

yanlis yönlendirmeden bahsetmisken; öyle istedin mi emniyete gidip plaka cikaramiyorsun fabrika cikisi exc makilaraina iste, sinyal lambalari yoksa, aynalari yoksa, eksoz dumanin emisyon degerleri uygun degilse, motorun gürültü degerleri uygun degilse..




Bu arada trafiğe çıkma iznini fabrika ya da bayi değil dövlet buba veriyor.

ne veriyor devlet, plaka veriyor, hangi araclara veriyor plakayi, ilgili kanunda/kararnamede/yönetmenlikte plaka verilebilmesi icin gereken sartlari yerine getiren araclara.

ben ne yazmisim:

...fakat fabrika/bayii cikisli trafige cikma izini yoktur - yani plaka yoktur.

telike
18 Aralık 2016, 16:09
vay vay vay, bok mok filan, laflara bak sen.. :thumleft:

yanlis yönlendirmeden bahsetmisken; öyle istedin mi emniyete gidip plaka cikaramiyorsun fabrika cikisi exc makilaraina iste, sinyal lambalari yoksa, aynalari yoksa, eksoz dumanin emisyon degerleri uygun degilse, motorun gürültü degerleri uygun degilse..




ne veriyor devlet, plaka veriyor, hangi araclara veriyor plakayi, ilgili kanunda/kararnamede/yönetmenlikte plaka verilebilmesi icin gereken sartlari yerine getiren araclara.

ben ne yazmisim:

O zaman piyasadaki plakalıların hepsi sahte senin dediğine göre. 2t diyorum plaka çıkıyor diyorum. Gözümle gördüğüm şey kardeşim yalan mı aöylicem? Ben canlı örneklerim var diyorum. Sen varsayım sunuyorsun.
Bu kadar 450exc lerin plakası nereden geldi? Arkadaş zaten bütçesini yazmış. Sıfır almak biraz zorlayacaktır. Ki piyasada da "plakasız" dediğin 450exc lerin plakalıları mevcut. Balıklama atlamayın.

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:07 ----------

Daha önce bu forumda yanlış bildiğim bir konuda bir arkadaşla tartışmıştık. Sonradan farkettim ki evet ben yanlış biliyormuşum. Kusura bakma benim hatam doğrusu senin dediğinmiş dedim geçtim. Şimdi piyasada plakalı onlarca exc450 varken nasıl onlara plaka çıkmıyor denebiliyor? Exc250 2t ye bile çıkartılıyor arkadaşlar.

forzaBJK
18 Aralık 2016, 18:55
O zaman piyasadaki plakalıların hepsi sahte senin dediğine göre.

Benim dedigime göre; Bayiiden sifir EXC aldiginda plaka cikarmak icin trafige uygun hale getirmen gerekiyor. örnegin sinyaller, ayna gibi bir takim seyler eklemek gerekiyor. Yani piyasadaki plakali EXC'lerde bunun gibi modifikasyonlar yapilmis.


2t diyorum plaka çıkıyor diyorum. Gözümle gördüğüm şey kardeşim yalan mı aöylicem? Ben canlı örneklerim var diyorum. Sen varsayım sunuyorsun(*).

iki arkadasim EXC kullanici biri 450 digeri 530 EXC kullaniyor, ikiside plakali. Fakat plaka cikarabilmeleri icin daha önce de bahsettigim modifikasyonlari yapmak zorunda kaldilar. neydi bunlar mesela: ayna, sinyal lambalari gibi seyleri kendileri sonradan eklediler, lakin bayii cikisli bu donanima sahip degiller ve plaka cikarabilmek bir kac baska seylerin yani sira zorunlu seylerdir bunlar..


Bu kadar 450exc lerin plakası nereden geldi?

Bu kadar 450exc'lerin plakalari bilmem kac mesajdir anlatmaya calistigim modifikasyon sonrasinda geldi.


Ki piyasada da "plakasız" dediğin 450exc lerin plakalıları mevcut. Balıklama atlamayın.

Baliklama atlamayin derken; bayiiden alacagin sifir EXC plakasizdir, yani bahsettigim modifikasyonlari (ki daha fazlasi gerekebilir) yapmadan plaka cikaramazsin.
Bu bayii cikisli sifir EXC'ler disinda veya sifir olmayan ama modifikasyon yapilmamis EXC'ler disindaki EXC'lerin plakasiz oldugunu iddaa ettigimi hatirlamiyorum.

Bastan bu yana söylemek istedigim; Plakasi olmayan EXC'ye plaka cikarmak icin bir takim modifikasyonlar sart. Bu modifikasyonlar olmadan Plaka cikaramazsin EXC'ye. Cesitli yollardan cikarmis olsan bile sinyalsiz bir motosiklet ile en gec TÜV'de sorun yasarsin..



Daha önce bu forumda yanlış bildiğim bir konuda bir arkadaşla tartışmıştık. Sonradan farkettim ki evet ben yanlış biliyormuşum. Kusura bakma benim hatam doğrusu senin dediğinmiş dedim geçtim. Şimdi piyasada plakalı onlarca exc450 varken nasıl onlara plaka çıkmıyor denebiliyor? Exc250 2t ye bile çıkartılıyor arkadaşlar.

bahsettigin o arkadaslarinin motosikletlerinde örnegin sinyal var mi?

zheroen
19 Aralık 2016, 13:25
Ktm Smc r ve endro r hakkında
Specs lerde süspansiyon modelleri aynı gözüküyor.
frenlerde caliperler aynı galiba ama disklerinde ki çaplar endorda daha geniş buda fren performansını artırıcı neden zaten ,
kağıt üzerinde kaster açısında yarım derece fark var smc de daha dik kontralarda çeviklik sağlamalı
dingil mesafeleri farklı ,ecu yazılımlarıda farklıdır muhakkak
Ktm SMC R ile Endro R arasındaki çok bilinmeyen farklar veya hissiyat olarak farklar nelerdir ?
Şehiriçinde ve arazide yerine göre tekerlek ve jant kullanıldığı sürece en iyi seçim sizce ne olur ?

forzaBJK
19 Aralık 2016, 17:27
Ktm Smc r ve endro r hakkında
Specs lerde süspansiyon modelleri aynı gözüküyor.
frenlerde caliperler aynı galiba ama disklerinde ki çaplar endorda daha geniş buda fren performansını artırıcı neden zaten ,
kağıt üzerinde kaster açısında yarım derece fark var smc de daha dik kontralarda çeviklik sağlamalı
dingil mesafeleri farklı ,ecu yazılımlarıda farklıdır muhakkak
Ktm SMC R ile Endro R arasındaki çok bilinmeyen farklar veya hissiyat olarak farklar nelerdir ?
Şehiriçinde ve arazide yerine göre tekerlek ve jant kullanıldığı sürece en iyi seçim sizce ne olur ?

2012 ve daha yeni modeller üzerinden konusuyorum:
- Süspansiyon ayni, ayarlari farkli..
enduro daha yumusak

- arka fren sistemi ayni, ön fren sistemi farkli
smc'de ön fren sabit dört pistonlu ve radyal baglantili, ayrica ön fren diski 320 milimdir
enduroda esnemeli ve iki pistonludur, fren diski 300 milimdir

- kaster acilari ayni olmasi lazim tek fark kaster izinde, o da bir kac milim olmasi lazim

- ecu yazilimlari ayni

benim gözeüme carpan ilk fark süspansiyon farkiydi, smc olduca sert, ona karsi enduro pamuk gibi. fren olarak - yumusak kullandigimdan herhalde - bir fark göremedim.

iki yönlü kullanmak icin bir 690 almayi düsünüyorsaniz, enduro modeli üzerinden degisiklik yapmanizi tavsiye ederim.

khois10
21 Aralık 2016, 18:14
2012 ve daha yeni modeller üzerinden konusuyorum:
- Süspansiyon ayni, ayarlari farkli..
enduro daha yumusak

- arka fren sistemi ayni, ön fren sistemi farkli
smc'de ön fren sabit dört pistonlu ve radyal baglantili, ayrica ön fren diski 320 milimdir
enduroda esnemeli ve iki pistonludur, fren diski 300 milimdir

- kaster acilari ayni olmasi lazim tek fark kaster izinde, o da bir kac milim olmasi lazim

- ecu yazilimlari ayni

benim gözeüme carpan ilk fark süspansiyon farkiydi, smc olduca sert, ona karsi enduro pamuk gibi. fren olarak - yumusak kullandigimdan herhalde - bir fark göremedim.

iki yönlü kullanmak icin bir 690 almayi düsünüyorsaniz, enduro modeli üzerinden degisiklik yapmanizi tavsiye ederim.

Kesinlikle oneriye katiliyorum. Iki yonlu kullanmak icin enduro almak daha mantikli. Agirlik bi 15 20 kg kadar farkediyor bildigim kadariyla. Geri kalan cogu sey ayni. Onemli bilgileri fazlasiyla aktarmis zaten forzabjk.

zheroen
21 Aralık 2016, 20:14
hayır smc r 2.5kg daha ağır kaster açısıdıda 0.5 derece farklı

forzaBJK
21 Aralık 2016, 20:41
Kesinlikle oneriye katiliyorum. Iki yonlu kullanmak icin enduro almak daha mantikli. Agirlik bi 15 20 kg kadar farkediyor bildigim kadariyla. Geri kalan cogu sey ayni. Onemli bilgileri fazlasiyla aktarmis zaten forzabjk.

ktm 690 enduro r üzerinden projeye baslamayi agirliklari acisindan degil, ki kayda deger bir fark yoktur smc ile enduro arasinda, daha cok smc ile enduro modellerin teknik farkliliklarindan dolayi daha uygun görüyorum.

- smc modellerin ön aksi ve üclü köprüsü enduro modellerinden daha genis. buna smc'leirn ön fren disk'in cap farkida eklenince (smc 320mm, enduro 300mm), 21'lik enduro jantin 320 mm'lik fren diski ile birlikte yerlestirmek imkansiza yakin birsey oluyor. ek ugrasi veya aparat olmadan fren kaliperi jant tellerine sürtüyor ve jantin ortalanmis bir sekilde montaji mümkün olmuyor.

- enduro modeli üzerinden yola cikarsak is cok cok kolaylasiyor. söyle ki; enduro jantini cikar, fren diskini cikar, smc janta fren diskini montajla, smc jantini motora montajla, göstergeyi smc jantin capina göre ayarla.. bitti

ek olarak bir kereye mahsus;

amortisör koruma kenarlari smc lastigin sürtmeyecek sekilde kesilmesi/kirpilmasi gerekiyor, veya 450smr korumalari ile degistirilmeli (ben öyle yaptim)
göstergede lastik capi ayarini etkin kilmak icin gösterge kablolarindan bir tanesini iptal etmeniz gerekiyor. (yanlis hatirlamiyorsam pin 16 [gri kablo] olmasi laizm, yine yanlis hatirlamiyorsam 12v akim vardir bu kabloda)
ayaklik kisaltilmasi gerekir veya smc ayaklik + ayak gensiletici takmak gerekir (ben o sekilde yaptim)




hayır smc r 2.5kg daha ağır kaster açısıdıda 0.5 derece farklı

kaster acisinin farkli oldugu bilgisi nereden? ben aralarinda herhangi bir aci farki olmadigini biliyorumda.

zheroen
21 Aralık 2016, 22:22
Türkiye ktm distribütörü supermotonun sitesinden baktım
büyük tekerlek çapı kaster izni büyteceği için enduro versyonunda 0.5 derece azaltmışlar

forzaBJK
22 Aralık 2016, 16:44
Türkiye ktm distribütörü supermotonun sitesinden baktım
büyük tekerlek çapı kaster izni büyteceği için enduro versyonunda 0.5 derece azaltmışlar

ikisinden biri yalan söylüyor; yarin bir arastirayim bakayim hangisiymis :)
ktm.com 63° diyor ikisine
spormoto 63° enduro, 63,5° smc diyor

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:44 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:58 ----------

telefon ile de görüstüm ve ktm.com sayfasinda ve kullanim kilavuzlarindaki degerler ile örtüsmedigini söyledim, muhtemelen yazim hatasi bilgisini verdiler.

2017 modellerin kullanim kilavuzu:
- SMC (sayfa 192): http://www.ktm.com/globalassets/product-manuals-pim-data/dok_bike_bed_17_3213538_en_om__sen__aepi__v1.pdf
- Enduro (sayfa 180): http://www.ktm.com/globalassets/product-manuals-pim-data/dok_bike_bed_17_3213548_en_om__sen__aepi__v1.pdf