Orijinalini görmek için tıklayınız : Kawasaki KLE 650 Versys mi Er6 F mi. Sizce Hangisi..
ismail sen
06 Aralık 2016, 11:30
Merhaba arkadaşlar,
Yaklaşık 5 yıldır scooter kullanıyorum (GTS 250i evo,Integra 750d,Piaggio X10 350),otobüs hariç hemen hemen her türlü araçla trafik tecrübem var birkaç kez arkadaşlarımın vitesli motorlarını kullandım ve sadece vitesli yada scooterimi satmadan keyfe keder hem scooter hem vitesli kullanmak üzere bir motosiklet alma niyetine girdim ve işi bilenlerden tavsiye istedim,farklı noktalarda hatta farklı şehirlerden işi bilenler,mevcut scooter tecrübem üzerine kısa sürede adapte olabileceğim vitesli motosiklet için,kullanımı kolay,konforlu,oturaklı ve ekonomik motor olarak kawasaki versys önerdiler,ben önceleri alt kısmı yani motoru ve egsozu açıkta olduğu için beğenemedim ama sonrasında gözüm alıştı fakat eşim,çocuklarım ve diğer kime sorduysam nasıl bu motor diye herkes tipsiz buldu,kimi karnı açık bağırsakları gözüküyor dedi kimi sadece çok çirkinmiş dedi geçti..:cyclopsan
Muadili olarak er6f aklıma geldi ama daha evvel tavsiye aldığım kişilere sorduğumda ısrarla ER6F değil Versys dediler,bir de size sormak istiyorum,aynı marka aynı alt yapı hemi de grenajlı şöyle ötesi berisi kapalı ER6F varken hazır,neden ısrarla versys,41 yaşındayım ve KONFOR çok öncelikli benim için onun dışında sanırım oturuş pozisyonu farklı olabilir..
Bir de versys ciler ikinci elde bayağı bir yüksek gidiyorlar,ER6F nisbeten iyi,öyle de bir avantajı var..Sıfır fiyatları farklı bilgim var..
Foruma danışmak istiyorum..Versys olmazsa olmazmı yani ER6F olsa ne olur ki..Eksileri artıları bilenlerden yorum rica ediyorum..
iyi günler dilerim..
Levent
06 Aralık 2016, 12:01
İkisi aynı bloklar olsada karakterleri ve tarzı farklı motosikletlerdir. Önce buna karar vermek lazim.
ismail sen
06 Aralık 2016, 12:25
İkisi aynı bloklar olsada karakterleri ve tarzı farklı motosikletlerdir. Önce buna karar vermek lazim.
Görüntü olarak ER6F daha hoşumuza gidiyor,ama tavsiyeler ısrarla versys diyor,aradaki farklar hususunda bilgi almak istiyorum bilenlerden..
Levent
06 Aralık 2016, 12:38
Görüntü olarak ER6F daha hoşumuza gidiyor,ama tavsiyeler ısrarla versys diyor,aradaki farklar hususunda bilgi almak istiyorum bilenlerden..
ER-6F
Duruş, ve kullanım amacı olarak spor bir motosiklettir.
Nispeten eğik oturursunuz.
Versys 650
Duruş ve kullanım amacı daha çok tur motosikletidir.
Gezer,görürüm diyorsanız,daha rahat, dik oturuş
yüksek cam, pratik çanta montajı, artçı için konforlu
nispeten başlangıç sınıfı tur motosikletidir.
Gerçi yeni dönemde 300 'lük starter tur motorları geliyor
ama, bu güne kadar 600-650 sınıfı başlangıç tur motorları idiler.
ikisi arasında aman aman bir performans farkı yok, eş değer beygir ve tork
gücüne sahipler, yanılmıyorsan er6 f 3-5 beygir fazla idi.
efe-e
06 Aralık 2016, 12:43
ER6F, Versys'e göre daha agresif bir motor. Oturuş pozisyonu sebebiyle de Versys'e nazaran biraz rahatsız.
Kusura bakmayın, yaşınızdan ve yapacağınız seyahatleri eşinizle yapacağınızı tahminimden dolayı Versys size daha uygun olacaktır.
ryangt
06 Aralık 2016, 13:20
aynı motor ancak farklı yazılım barındırıyor. Er6F hem daha sportif aerodinamik yapısı ve yazılımsal farklılığıyla Versys'e göre daha sportif ve rahatsız ancak şehiriçinde çok daha pratik bir motosiklettir. Versys 650 ise konfor ve çok yönlü kullanım maksatlı bir motosiklettir.
Eğer boyunuz 175 üzeri değil ise Versys kullanımı biraz daha zorlaşır. 180'dan çok daha fazlaysanız da ER6f'e fazla gelmeye başlarsınız.
Versys'e çantalar ekleyip artçı ile uzun yollar fazlasıyla rahatça mümkün ancak ER6f'te o kadar değil.
Er6f'te şehir içinde pratikçe her yere kolay manevralarla girip çıkmak mümkün, Versys'te o kadar değil.
ismail sen
06 Aralık 2016, 14:16
Yorumlarınızdan anladığım kadarıyla ağırlıklı şehiriçi kullanım için ER6F daha iyi,denge yol tutuş olarak bir fark da yok sanırım,artçı konforu ise gördüğüm kadarıyla seleleri aynı gibi, bir fark olacağını sanmıyorum,süspansiyon yani amortisör sertliğinde de fark yok ise grenajlı olması nedeniyle tercihim er6f olacak bir süredir ara ara zmoto yu arayıp soruyorum ama ellerinde her iki modeli aynı anda yakalayamadım gidip eş zamanlı incelemek istiyorum ama mümkün olmadı..Şu anda ER6F var Versys yok malesef..Boyum 1.78 ve her iki motorda sıkıntı olmayacağını anlıyorum yorumlarınızdan,ama forumdaki kullanıcıların versys de 1.75-1.80 arası topuğu yere basmıyordu hatırladığım kadarıyla..
ryangt
06 Aralık 2016, 15:10
Şunu düzeltelim; Versys süspansiyonu daha yumuşak ve konforludur, er6f ise daha sert ama daha başarılı viraj performansı sergiler. Bacak boyununda önemi var ama er6fe ben tam ayaklarim yere basacak şekilde oturabilirken versyse tabanlarim yere sevmiyor. Boyum 1.74. ancak dediğim gibi anatomide önemli.
Siz 1.78 ile her iki motora da uygunsunuz.
Motorlar gümrükte, cumaya kadar çekmiş olurlar (:
Levent
06 Aralık 2016, 15:26
Sizin için versys doğru tercih.
Eş durumu da hasıl ise, illaki versys daha uygun.
Tecrübe olarak sabittir, hem de R6 gibi bir motordan
sonra kullanıyorum bu motosikleti..Tercih sizin..
http://i.hizliresim.com/nj2dq0.jpg
anafartas
06 Aralık 2016, 15:31
Tracer 700 de güzel onada bakabilirsin, nasıl karıştırdım kafayı değil mi? :)
ismail sen
06 Aralık 2016, 16:17
Tracer 700 de güzel onada bakabilirsin, nasıl karıştırdım kafayı değil mi? :)
Yani bu Tracy,Versy'den de cıbıldak,biraz daha kapalı versiyon bişeyler peşindeyim..Er6f i kurcalamamın sebebi grenajlı olması..
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:17 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:16 ----------
Motorlar gümrükte, cumaya kadar çekmiş olurlar (:
Fuara kadar yok dediler sanki versys için..
anafartas
06 Aralık 2016, 16:27
Çok tecrübeli olmamakla birlikte şöyle bir yorum yapabilirmiyim, bence siz hem yaş itibariyle hemde eş itibariyle zaten hız yapmazsınız diye düşünüyorum, umarım yanılmıyorumdur. Bu durumda size çıplak gelen bu motorlardaki grenajlar fazlasıyla yeterli olacaktır. Racing motorlarda bulunan bu tam grenajlar anladığım kadariyle rüzgarı tamamen sürücüden uzak tutmak amaçlı. Hız çok fazla değilse yarım grenajlar da fazlasıyla iş görüyordur diye düşünüyorum. Grenaj meselesini görüntü amaçlı önemsiyorsanız ona bişey diyemem ancak bu seferde konfordan feragat etmek gerekiyor maalesef...
Ahmetbahadır
06 Aralık 2016, 16:55
Versys'in tipini nasıl beğenmediler.Bence orta sınıf endurolarda açık ara en yakışıklı motor.Ben de NC 750X ve versys arasındayım ve honda çok daha mantıklı gelmesine rağmen sırf görüntü yüzünden eleyemiyorum versys'i.
ismail sen
06 Aralık 2016, 17:13
Versys'i değil grenajsız motoru beğenmediler, bence kategorisinde heybetli ve yakışıklı bir motor,evet aerodinamikten ziyade görüntü meselesi,hep her tarafı kapalı scooter kullandığımdan görüntü olarak ona alıştık ve alıştılar,ben atlattım o meseleyi de işte gerisi daha evvel dediğim gibi..Bir de motor görüntüsü olarak çevremde herkesin bayıldığı X10 350 ye binerken işim daha zor..umarım anlatabilmişimdir derdimi.. :rendeer:
Tİme_shİft42
06 Aralık 2016, 17:40
Artçılı iseniz versys tipine fazla takılmayın zamanla alışılır endurodur
Er6f daha spor tarzıdır
burak burk
06 Aralık 2016, 17:49
versys varken kesinlikle bence er6f bakılmaz yani.kaldıki er6f artık ninja 650 olarak yeni yılda üretilicek.2. elde versys kadar değerli değil.konfor vs ne anlatılımki versys işte :thumleft:
illede ernf tarzı olucak derseniz yamaha xj6f onuda düşünebilirsiniz
vitalx
06 Aralık 2016, 20:17
kesinlikle size daha uygun olacaktır versys. yan çanta arka çanta vs biçok eşyanızla uzun yolculuklara çıkabilirsiniz. boyunuz 1.75 altıysa zorlanabilirsiniz, sele yüksekliği fazla. R1200GSA kadar yüksektir. er6n nin torku düşük beygiri yüksektir. ama değerleri yakın.
ismail sen
07 Aralık 2016, 14:20
İlginize teşekkürler arkadaşlar,vitesliye bir geçeyim de bunlardan biriyle inşallah,sonrasında yola scooterla mı vitesliyle mi devam edeceğime karar vereceğim,scooterdan çıkmak istememin asıl nedeni vitesli motorun alternatif olarak önü açık olması..birde artık 150 km hızla sınırlı kalmak istemiyorum,motorun son hızı yüksek olsun 140-150 ile uzun yolda ve otobanda gidebileyim istiyorum..
Levent
07 Aralık 2016, 15:03
İlginize teşekkürler arkadaşlar,vitesliye bir geçeyim de bunlardan biriyle inşallah,sonrasında yola scooterla mı vitesliyle mi devam edeceğime karar vereceğim,scooterdan çıkmak istememin asıl nedeni vitesli motorun alternatif olarak önü açık olması..birde artık 150 km hızla sınırlı kalmak istemiyorum,motorun son hızı yüksek olsun 140-150 ile uzun yolda ve otobanda gidebileyim istiyorum..
Eğer derdiniz hızlı olmak ve hizli sürmek ise, 650 sizi tatmin etmez bunu bilin.
650'lik sport turing'in top speedi 200'lerde gezer.
200'e gelmesi de zaman alır.
Sürekli 150-160 km ile seyahat etmek isterseniz, 1 depo benzin ile 200 km yol gidemeyebilirsiniz.
İhtiyacı doğru belirlemek önemli. Sonra pişman olup zarar etmeyin. Bütçeniz nedir bilmiyorum ama
İhtiyacınız olan 1000 cc haciminde bir motor gibi algılıyorum.
Nikkfurie
07 Aralık 2016, 15:13
.......... 150-160 km ile seyahat etmek isterseniz, 1 depo benzin ile 200 km yol gidemeyebilirsiniz.......
sevgili modum adamın gözünü korkutma yahu :rendeer:
650 cc civarı maxi endurolar 150-160 bandında 5 bilemedin max 5,5 lt yakar ki bu rakkamları artçılı ve yüklü seyehatler için yazıyorum..
versys depo 21 lt rahatlıkla 400 km gider 100-120 km bandında da 500 km rahat gider..
Levent
07 Aralık 2016, 15:39
sevgili modum adamın gözünü korkutma yahu :rendeer:
650 cc civarı maxi endurolar 150-160 bandında 5 bilemedin max 5,5 lt yakar ki bu rakkamları artçılı ve yüklü seyehatler için yazıyorum..
versys depo 21 lt rahatlıkla 400 km gider 100-120 km bandında da 500 km rahat gider..
Açıkçası gönül ister ki Versys 650, gazı hiç birakmadan sabit 160 km sürat ile 400 km yol yapabilsin.
İstanbuldan full depo çıkıp, Keşan'a (240) km vardığımızda lamba yaktı.
Hiç yolu bırakmadan ortalama 130-150 ile gidildi.
Bir etkinlik yapıp deneyebiliriz de :)
2015 Model - 15.000 km'de versys 650 için konuşuyorum.
2015 Model - Versys 1000 için ise, 21 litre ile ortalama hız (Yol bilgisayarı) 130 km/h 285 km'de benzin bitirmişliğim vardır. ( Veria - Igoumenitsa ) arasında..
Bu da bu yaz yaptığım ve motoru sıkıştırdığım zamanlardan %100 bilgi. Kullanım klavuzuna göre konuşmuyorum :flower:
Dipnot:
Senin dediğin o 400 km / 1 depo onuda yaptım.
Verys 1000 ile.
Ortalama maksimum sürat 90-100
Genellikle %3-5 eğimli yol ile
415 km yol gittim.. (Geze geze)
Aynı yolu dönerken yine çok sıkıştırmadan 120-140 aralığında
1.5 depo ile döndüm.
Bak bu değerler çok taze, 1 Nisan 2016 tarihinden bu güne kadar
yaptığım 21 bin km yolda analiz ettim..
Çiçek gibi bilgi ;):bestmt:
ismail sen
07 Aralık 2016, 15:40
Eğer derdiniz hızlı olmak ve hizli sürmek ise, 650 sizi tatmin etmez bunu bilin.
650'lik sport turing'in top speedi 200'lerde gezer.
Maksat hız değil,hızlı gidebilen bir motosiklette güç ve hızın elimin altında olması ve gerektiği zaman 140-150 lere çıktığımda benden bu kadar dememesi..bindiğim motorum yağ gibi akıyor ama son hızı 150 malesef..
Levent
07 Aralık 2016, 15:57
Maksat hız değil,hızlı gidebilen bir motosiklette güç ve hızın elimin altında olması ve gerektiği zaman 140-150 lere çıktığımda benden bu kadar dememesi..bindiğim motorum yağ gibi akıyor ama son hızı 150 malesef..
Durum bu ise problem yok, 150'den sonra da 190-200'e kadar gider yavas yavas.
Nikkfurie
07 Aralık 2016, 16:02
.....Bak bu değerler çok taze, 1 Nisan 2016 tarihinden bu güne kadar
yaptığım 21 bin km yolda analiz ettim..
Çiçek gibi bilgi ;):bestmt:
ehehe benim bilgi daha tazeydi ama beraber kısa zaman içinde tazeleriz yine güzel olur ;)
iki hafta önce Mudurnu daki YoldanÇık kampına katıldık,
otobanda 160-170 gittik,İstanbul-Bolu-Mudurnu-İstanbul 5,3 ortalama ile bitirdim..
yalnız şöyle bir durumda var grup sürüşü yapıyorsanız tüketim hep yüksek çıkar zira düşük vites yüksek devir kapışma moduna girebiliyorsunuz :pl:
Levent
07 Aralık 2016, 16:13
ehehe benim bilgi daha tazeydi ama beraber kısa zaman içinde tazeleriz yine güzel olur ;)
iki hafta önce Mudurnu daki YoldanÇık kampına katıldık,
otobanda 160-170 gittik,İstanbul-Bolu-Mudurnu-İstanbul 5,3 ortalama ile bitirdim..
yalnız şöyle bir durumda var grup sürüşü yapıyorsanız tüketim hep yüksek çıkar zira düşük vites yüksek devir kapışma moduna girebiliyorsunuz :pl:
:) Tempolu sürdüğün sürece 8-9 litreden aşağı düşmüyorlar açıkçası, tabi ben Versys için konuştuğumun da altını çizeyim.
İnşallah beraber tekrar süreriz, o zaman daha net ortaya çıkar.
ismail sen
11 Aralık 2016, 11:20
Tracer 700 de güzel onada bakabilirsin, nasıl karıştırdım kafayı değil mi? :)
Dün Er6f in 4 silindirli alternatifi diversionf e bakmak için yamaha bayiine gittim,bir motor beni öyle bir kendine çekti ki diversion a bakamadan ona yöneldim bu ne dedim mt-09 tracer dediler,vitesli tecrübem yok dedim o halde mt07 tracer olabilir anca dedi satıcı..Ama abisi öyle bir yakışıklıydı ki dönüp bakamadim bile bir daha 7 olana..dedim ki bunun bir silindirini kapatsak gücünü düşürsek de bunu alsam bu çok yakisikli dedim,sürüş modlari var kendi kendine yapıyor o işi dediler..versys i bayide olmadığı için göremedim ikinci el satanlari da daha kesin karar vermeden alacakmış gibi oyalamak istemedim..yani bayiye bi gelse gidip bakıp karar vereceğim sonra ikinci ele bakacaksam yine bakacağım..Bu arada Mt09 tracer aklımı basimdan aldı..yeni renkmis mat gri üzeri met.lacivert..her an robota donusecek transformers gibiydi kendileri..Ne diyosunuz ders almak şartıyla uzun süreli en hacimli (750cc 50 hp) ve agir (240 kg) tecrübesi integra olan birisi olarak mt09 tracerin olabilitesi var mı yoksa aşkımı baska baharlara mi ertelemeliyim..
vBulletin v4.2.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by
vBSEO