Orijinalini görmek için tıklayınız : Bajaj Bajaj Dominar 400 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Scrambler
09 Mayıs 2020, 12:11
Pek dostlar diyelim bu motosikletle kuzey Avrupa turu yapıyoruz ve yolda bir arıza oldu, bu durumda bildiğim kadarıyla servisi yok ab bölgesinde, bunu deneyimleyen, bu sorunla başaçıkan çözümünü bilen var mı? Daha önce belirtmiştim ya bu ya nc750 x uzun süredir araştırıyorum.
Hocam motor güzel ama avrupa turuna gelmez. Nitekim Sonsuz Rota yt kanalı pulsarla sıkıntı yaşamıştı avrupada. Piston kaynatmıştı sanırım. Parçaları kuralkan göndermişti orda honda bayisinde toplatmışlardı motoru. Hatta subapın biri yanlış gelmiş orda uydurmuşlardı bir şekilde. Şimdi pulsarla dominar farklı cihazlar bunun farkındayız. Ancak olası bir problemi kafamdan atmadan ben yola çıkmazdım. Naçizane fikrimdir.
yürekçe
09 Mayıs 2020, 12:16
Hocam motor güzel ama avrupa turuna gelmez. Nitekim Sonsuz Rota yt kanalı pulsarla sıkıntı yaşamıştı avrupada. Piston kaynatmıştı sanırım. Parçaları kuralkan göndermişti orda honda bayisinde toplatmışlardı motoru. Hatta subapın biri yanlış gelmiş orda uydurmuşlardı bir şekilde. Şimdi pulsarla dominar farklı cihazlar bunun farkındayız. Ancak olası bir problemi kafamdan atmadan ben yola çıkmazdım. Naçizane fikrimdir.
En basit ve tanınan motorla yola çıkardım ben olsam.
Xt600 bunlardan biri mesela
kdiner
09 Mayıs 2020, 21:24
Pek dostlar diyelim bu motosikletle kuzey Avrupa turu yapıyoruz ve yolda bir arıza oldu, bu durumda bildiğim kadarıyla servisi yok ab bölgesinde, bunu deneyimleyen, bu sorunla başaçıkan çözümünü bilen var mı? Daha önce belirtmiştim ya bu ya nc750 x uzun süredir araştırıyorum.
Antalya dan bir çift dominar ile yurt dışına çıkmışlardı 17 veya 18 yılında belki burda da paylaşılmış olabilir.
maktama
09 Mayıs 2020, 21:37
Gideceğiniz ülkelerdeki servis ve yedek parça bulunabilirliği elinizden geldiğince araştırın. Mümkünse bir çok ülkede bayiisi servisi bulunan honda yamaha gibi motorları tercih ederseniz sorun çıkma halinde daha kolay çözüm bulabilrisiniz. Yanlış bilmiyorsan bajaj'ın halen avrupada bir bayiisi/servisi yok.
ozan1991
09 Mayıs 2020, 22:00
ben ülke dışına çıkmaya cesaret edemem şahsen ufak tefek şeyler özel servislerde halledilir belki ama parça gerekirse ne yapılır ulaştırılır belki bir şekilde diyelim o da binbir türlü eziyet
BOO_74
09 Mayıs 2020, 23:00
Şu salgın hikayesi biraz sakinlesin, bakalım gidilyor mu ;)
levend84
10 Mayıs 2020, 00:22
En basit ve tanınan motorla yola çıkardım ben olsam.
Xt600 bunlardan biri mesela
Guney amerika turuna çikan bir çift vardi,
Ybr125 le cbf150 arasindan,
Ybr125 i tercih etmislerdi.
Meksikada,kolombiyada,brezilyada,ve diger ulkelerde.
Cbf150 parcasi mi kolay bulunur,yoksa ybr parcasi mi?
Cevabi yukarida.
ulkerhan
10 Mayıs 2020, 01:06
Hocam motor güzel ama avrupa turuna gelmez. Nitekim Sonsuz Rota yt kanalı pulsarla sıkıntı yaşamıştı avrupada. Piston kaynatmıştı sanırım. Parçaları kuralkan göndermişti orda honda bayisinde toplatmışlardı motoru. Hatta subapın biri yanlış gelmiş orda uydurmuşlardı bir şekilde. Şimdi pulsarla dominar farklı cihazlar bunun farkındayız. Ancak olası bir problemi kafamdan atmadan ben yola çıkmazdım. Naçizane fikrimdir.
avupra'da satılmıyor diye tofaş ve lada ile yurtdışına çıkmayalım...
bajaj'ın avrupada olmaması üzücü, pulsar'ın supap kırması ise motoru sıkıştırınca yaşanan kronik bir sorun. tıpkı cbr250'nin krank sorunu gibi.
kuralkan ise gerekeni yapmış.
burada tartışmamız gereken konu, sadece avrupa seyahati ise her motorla çıkılabilir,
dünya turuna çıkılacak ise her ülkede parçası ve servisi olan motorla çıkmak daha doğru olur ybr gibi..
levend84
10 Mayıs 2020, 01:32
avupra'da satılmıyor diye tofaş ve lada ile yurtdışına çıkmayalım...
bajaj'ın avrupada olmaması üzücü, pulsar'ın supap kırması ise motoru sıkıştırınca yaşanan kronik bir sorun. tıpkı cbr250'nin krank sorunu gibi.
kuralkan ise gerekeni yapmış.
burada tartışmamız gereken konu, sadece avrupa seyahati ise her motorla çıkılabilir,
dünya turuna çıkılacak ise her ülkede parçası ve servisi olan motorla çıkmak daha doğru olur ybr gibi..
Guney amerikanin bazi ulkelerinde bajaj var,
Brezilya,Arjantin,peru,venezuela,şili.
Avrupada da satiş ve servis olsa cidden iyi olurdu.
y.selimbatu
10 Mayıs 2020, 06:36
Samimi cevaplar için çok teşekkürler.
Ben olaya birazda şu pencereden bakıyorum, dominarın şu anki fiyatı oldukça yüksek, bir iki sene önce olsa,bu motoru alır yolda kalırsamda kalırım der bırakır gelirdim. Ama şimdi öyle değil,hani fiyata çıkmışken biraz daha kasıp nc ve müadili bir motor olmak durumu var.Küçük cc ile de o rotalar yapılır çok doğru,dominarlada yapılırve yüzde 95 sorun çıkmaz.Ancak ya çıkarsa ;)) ve uzun bir yola çıkarken tüm olasılıkları hesaplayarak çıkmak gerek diye düşünüyorum. Atıyorum Norveç' de bir çekici parasının bizim bütün maaş kadar olduğunu düşününce garanti dışı bir servisin fiyatını düşünemiyorum :))
tarzan rıfkı
10 Mayıs 2020, 11:35
arkadaşlar gayette avrupaya çıkılır motor duk390 değilmi ? motor sıkıntısı her türlü çözülür duke 390 dominar ortak motoru paylaşıyor tıpkısının aynısı.herhangi bir ktm servisi turu kurtatır diye düşünüyorum.kaldıki dominar sağlam bir motor her türlü güvenilip yola çıkardım ben.gideceğiniz rotadaki ktm servislerini not alın yeter diye düşünüyorum
BOO_74
10 Mayıs 2020, 13:19
Tarzan Rıfkı’ya katılıyorum. Uzay mekiği mi bu, parçası bulunmasın. Motor parcası her türlü bulunur, ktm den husquarna dan. Grenajı - farı da bantlarsın gelince yaptırırsın. Daha öncelikli sorun euro nun biraz pahalı olması ;)geçen sene 6 küsürken bile bir çok şey pahalı gelmişti bana, 1,5 euro dan benzin almak gibi...
yürekçe
10 Mayıs 2020, 13:50
Tarzan Rıfkı’ya katılıyorum. Uzay mekiği mi bu, parçası bulunmasın. Motor parcası her türlü bulunur, ktm den husquarna dan. Grenajı - farı da bantlarsın gelince yaptırırsın. Daha öncelikli sorun euro nun biraz pahalı olması ;)geçen sene 6 küsürken bile bir çok şey pahalı gelmişti bana, 1,5 euro dan benzin almak gibi...
Ben, mahalle arası tamircisinin bile el atabileceği, ya da bir köyde traktör tamircisinin yapabikeceği basitlikte bir motor tercih ederdim.
Karbüratörlü ve elektronik olmayan..
Scrambler
10 Mayıs 2020, 14:36
Uzun soluklu bir motosiklet turuna çıktığınız zaman odaklanmanız gereken şey yoldan keyif almak, gezmek, görmek, eğlenmek, kamp yapmak vs dir bana göre. Şimdi çıktınız 15 günlük bir tura. 10. Gün bir sıkıntı olursa bütün auranız kaçar. O tur zehir olur. Ki dönmeniz lazım süre kısıtlı, işiniz gücünüz var sonuçta.
İlla sorun çıkacak diye bir şey yok. Ama çıkarsa servisle tamirle uğraşmak için bütün planınız bozulur. Ha bu durumu japon bir motorda da yaşayabilirsiniz. Ama daha kolay ve hızlı halledebilirsiniz, bu su götürmez bir gerçek. Sorunsuzluğu ve parça bulunabilirliği daha yüksek bir japon sizi daha az üzecektir. Sanmayın gidip ktm servisinde ucuza yırtacağınızı. Bir de biz kendi ustalarımıza kızıyoruz ama orada esnaflık falan yok. Onu da geçtim her birim masrafınızı 7-8 tl ile çarpacaksınız. Büyük bir sorunda yara açar.
Misal burda dominarım olsa avrupa turuna çıkacaksam satar crf alır öyle çıkarım. Değiştir yağı devam et. Sürpriz sorun çıkarması çok düşük bir ihtimal.
Dominar sorunlu demiyorum sağlam bir motor ama rüştünü yıllardır ispatlamış bir japondan daha sağlam değildir. Lütfen saptırmayalım. Benim burada bahsettiğim genel olarak kafa rahatlığından ibarettir.
Nitekim Deneme tahtası Erkin bile dünya turunu crf ile yapmayı planlıyordu ki kendisinin tecrübesi ortadadır.
Son olarak bu yaptığımız hesapların hepsi fakirliğimiz yüzündendir. Biz bilmiyor muyuz Africa Twin alıp vuralım kırbacı. Yok işte.
Kusura bakmayın uzun oldu,
Sevgiler.
ozan1991
10 Mayıs 2020, 15:13
sağlam zaten zincir atması dışında yolda bırakmadı hiç onuda kendim yaptım :) ama her ihtimali düşünmek lazım bence uzun bir yolda,bozulsada halledilir zaten ekrem beyde ilgilenir tahminim öyle bir durumda ama motorsuz bir süre beklemek zorunda kalabilirsiniz gurbet ellerde
tarzan rıfkı
10 Mayıs 2020, 18:30
evet servis ücreti olarak ucuza çıkma durumu yok.eğerki önemli bir şey ise hele hayatınız kararır.ama bu tüm motor markalar için geçerli.ktm servisi sizin her türlü işleminizi yapar halleder.ama kaça çıkarsınız :) onu işte allah bilir.ben pulsar ile gidip mahsur kalan birini hatırlıyorum.hiç bir parça vs bulamamıştı ona anca parça yollayıp dönebilmişti.
BOO_74
11 Mayıs 2020, 08:42
Benzin 1,5 €, su 1€, kahve 2,5-3€.
Sabah kahvaltı sandeviç +kahve 8 euro, 50 tl
Ayak üstü yedim 10+€ yani 77tl.
Motor hiç arıza çıkarmasa bile ucuz değil artık.
cb 650f
12 Mayıs 2020, 18:01
selam tex 69 arka sele çantası almayı disunuyorum ama ölçüler uyarmi bilmiyorum kullanan varsa yazarsa sevinirim
yürekçe
12 Mayıs 2020, 18:45
Arkadaşlar,
Dominarın fabrika çıkışı yeşil antifiriz kullabılmış.
Kırnızı, yeşil renkleri var antifirizlerin.
Renkkerin anlamı ve kategorisi var mı?
Genel bir başlığı da hortlattım bu konuda..
Ben hep yağ soğutuculu motor kullandım.
Tecrübeli arkadaşlardan yorum bekliyorum.
MR.BERK
12 Mayıs 2020, 18:57
İnorganik Antifriz:
Genellikle açık parlak yeşil renktedir.
Fosfat (demir koruyucu) ve silikat (alüminyum koruyucu) içerir.
Demir motor bloku, alüminyum sirkülasyon pompası, silindir kapağı ve soğutma sıvısının geçtiği parçaların olduğu araçlarda korozyonu önler.
Ortalama ömrü 40.000-50.000 km, 2 yıldır.
Organik Antifriz:
Turuncu, pembe, koyu yeşil başta olmak üzere birçok farklı renkte olabilir.
2-EHA asit ve bazı organik asitler içerir.
Fosfat ve silikat içermediğinden inorganik antifriz kadar güçlü korozyon koruması sağlayamaz.
Motora geç nüfuz eder ama uzun süre koruma sağlar.
Ortalama ömrü 200.000 km, 5 yıldır.
Hibrit Organik Antifriz:
Organik ve inorganik antifrizlerin karışımıdır.
Sarı ve turuncu başta olmak üzere kırmızı ve pembe renkte de olabilir.
Nitritli Organik Antifriz:
Genellikle kırmızı ve koyu pembe renklidir.
Organik antifrize nitrit ve molibden gibi bileşenlerin eklenmesiyle üretilir.
Ömrü 1 milyon km’ye kadar çıkabilir.
Diğer antifrizlere göre daha pahalıdır.
Daha çok iş makinelerinde ve kısa sürede çok yol olan büyük araçlarda kullanılır.
Kırmızı Antifiriz Özellikleri
En çok kullanılan, en iyi antifriz olarak bilinen kırmızı antifrizin özellikleri:
· Daha düşük donma noktasına sahiptir.
· Kış mevsiminin sert geçtiği bölgelerde daha çok tercih edilir.
· Dizel motorlu ve LPG’li araçlar için özellikle tavsiye edilir.
Kırmızı Antifriz ile Mavi Antifriz Arasındaki Fark:
Japonya’da üretilen otomobillerde genellikle kırmızı renkte antifriz kullanılıyor. Avrupa ve Uzak Doğu menşeli otomobillerde genellikle mavi ya da kırmızı, Amerikan menşeli otomobillerde ise yeşil ya da turuncu antifriz tercih ediliyor. Mavi antifriz, klasik üretim teknolojili inhibitör eklenerek üretilmiş ve mavi renkle renklendirilmiş; kırmızı antifriz ise organik üretim teknolojili inhibitör eklenerek üretilmiş ve kırmızı renk ile renklendirilmiştir.
Organik inhibitör eklenerek üretilen kırmızı antifrizin mavi antifrize oranla üç kat daha uzun ömürlü olduğu bilinir. Fakat aracınızın markası, modeli ve üretim yılı da renk seçiminde etkilidir. Örneğin; daha etkili temizleme sağlayan kırmızı antifrizi yaşlı bir otomobile koyduğunuzda yerleşmiş kirleri güçlü bir şekilde atacak, radyatörde açılmalara ve delinmelere sebep olacaktır.
Kırmızı Antifriz ile Yeşil Antifriz Arasındaki Fark
Yeşil antifrizler genellikle inorganik inhibitör eklenerek üretiliyor ve yeşil renk ile renklendiriliyor. Bu yüzden kırmızı antifrizler yeşillerden daha güçlü bir etkiye sahiptir.
pesimistt
13 Mayıs 2020, 08:36
https://i.hizliresim.com/3Itwip.png (https://hizliresim.com/3Itwip)
arkadaşlar benimde zamanında çok araştırdığım,hala bir çok kişinin araştırdığı dominarda yapılan ön veya arka yada her ikisinde yapılan değişikliklerin motora etkileri artıları veya eksileri nedir ne değildir diye.yabancı bir siteden bulduğum dişli değişimlerinde motorda oluşan tork ve son hız değişimleri fotoğrafta açıkça gözükmektedir.ilgilenen ve değişim yapmak isteyen arkadaşlara faydası olacağını düşünüyorum.
Sockafella
13 Mayıs 2020, 17:35
Arkadaşlar merhaba.
Dominar fotoğraflarına bakarken sissy bar takılmış birkaç motor gördüm ve bence çok hoş durmuş. Türkiye'de sissy bar bulabileceğimiz bir yer var mı? Bakındım biraz fakat bulamadım.
yürekçe
14 Mayıs 2020, 08:48
Arkadaşlar merhaba.
Dominar fotoğraflarına bakarken sissy bar takılmış birkaç motor gördüm ve bence çok hoş durmuş. Türkiye'de sissy bar bulabileceğimiz bir yer var mı? Bakındım biraz fakat bulamadım.
Çanta demiri var mıydı o fotoğrafta?
Belki o demirden ykseltilmiştir.
Direkmen dikme ise, el yapımıdır.
100-200 e yaptırılır
mavellen
14 Mayıs 2020, 11:02
Merhaba.
Yorumunuz için teşekkür ederim. Bu tip dergi ve video işlerini yapan arkadaşların kaçırdığı nokta distribütör ile kötü olmamak için yuvarlak yorumlar yaparken aslında izleyicinin sözünüze olan itimadını kaybetmeleri. Hal böyle olunca da bana göre işini bilen kullanıcının dikkate aldığı bir insan olmaktan da çıkıldığından belki iş yaparım derken komple silik bir tip oluyorsunuz. 1-2 sene ortada gözüküp sonra yok olan arkadaşların asıl sebebi budur. Ancak siz doğruyu konuşan ve sözü dinlenen biri olursanız distribütörler ne söylerseniz söyleyin sizinle ters düşmek istemezler. İzleyicinin veya okuyucunun desteği arkanızda olduktan sonra istediğiniz gibi bağımsızca konuşmak çok zor olmaz. Bu destek devam ettiği sürece de tüm distribütörler motosikletleri değerlendirmek için ilk size gelirler zira bir sözünüze motosikleti alacak veya vazgeçecek onlarca, yüzlerce insan vardır.
Açıkçası firmaların benden beklentileri önemli değil. Benim için önemli olan bu motosikleti almak için hayal kurup, binbir zorlukla ve alın teriyle kazandığı parasını verecek insanın benden olan beklentisi.
Motosikletiniz de hayırlı olsun. Umarım sorunsuz sıkıntısız binlerce kilometre yaparsınız.
Sevgiler
Çöpe biniyoruz napalım.Vlogerlar vaktinde ballandıra ballandıra kaydırmalı debriyajından tut tork canavarlığınakadar anlattı.Hemen youtube açın geçmişe seyehat edin herşey yerli yerinde.Zaten yaptığınız videolar birbirinize benzerliğide çok.İzlemiyorum artık sizleri vallaha çokda iyi yapıyorum.En iyi geri bildirim bizzat kullanıcısından.
Yeni versiyonun üzerine elbette birşeyler koyacaklar aksi halde müşteriye aynı özelliklerle dayatmanında mantığı nerde.
Biz aldık senelerdir sürüyoruz.Senin gibi 1 saat sürmüyoruz.Üst versiyon çıksın ug de çöp olur sizin nazarınızda.
Eski kasada çok satacaktı fiyatı motoru dumur etti.Aynı sorun yeni kasayada olacak.
Dip not ilave edeyim.Eski kasa ile 2000 km yol yaptım çok az molalı.Yakıtı fulle devam.sıfırdan 2000 üstü rakıma asvaltı bile olmayan yollara gittim.O çöp teneksinde baya sağlam motor bloğu varmışki hala sağlam duruyor.
Birileri çıkar yakında ugyede titriyor der.Tek silindir olup titrememesini beklemekde ayrı bir dünyadan gelmek gibi birşey.
cb 650f
14 Mayıs 2020, 18:21
400 ug titreşim var ama surucuye rahatsızlık verecek kadar degil bende cb 650f vardı 2015 model sıfır almıştım onda bile titreşim vardı
serkan_emp
15 Mayıs 2020, 17:23
Videoyu izlemeden ne kadar da yorumlamışsınız. Açın bi izleyin adam ne demiş.
oialdemir
16 Mayıs 2020, 11:28
Çöpe biniyoruz napalım.Vlogerlar vaktinde ballandıra ballandıra kaydırmalı debriyajından tut tork canavarlığınakadar anlattı.Hemen youtube açın geçmişe seyehat edin herşey yerli yerinde.Zaten yaptığınız videolar birbirinize benzerliğide çok.İzlemiyorum artık sizleri vallaha çokda iyi yapıyorum.En iyi geri bildirim bizzat kullanıcısından.
Yeni versiyonun üzerine elbette birşeyler koyacaklar aksi halde müşteriye aynı özelliklerle dayatmanında mantığı nerde.
Biz aldık senelerdir sürüyoruz.Senin gibi 1 saat sürmüyoruz.Üst versiyon çıksın ug de çöp olur sizin nazarınızda.
Eski kasada çok satacaktı fiyatı motoru dumur etti.Aynı sorun yeni kasayada olacak.
Dip not ilave edeyim.Eski kasa ile 2000 km yol yaptım çok az molalı.Yakıtı fulle devam.sıfırdan 2000 üstü rakıma asvaltı bile olmayan yollara gittim.O çöp teneksinde baya sağlam motor bloğu varmışki hala sağlam duruyor.
Birileri çıkar yakında ugyede titriyor der.Tek silindir olup titrememesini beklemekde ayrı bir dünyadan gelmek gibi birşey.
Çok ön yargılı bir yaklaşım olmuş. Youtube da bu işi yapan herkesi aynı kefeye koymuşsunuz. Kimin bu işten para kazandığı kimin reklam aldığı bellidir. Konuşurkende anlarsınız. Alişan bir motosikleti bir saat sürüp anlatmaz. Çalışma şekli bu değil. Lansman yapılırken olur bu dediğiniz. Ancak o da 2 gün boyunca süren ve motosiklet medyasındaki önemli kişilerin bütün gün o motosikleri sürdüğü bir organizasyondur.
Alişan bir motoru fabrikadan alırsa minimum 2 hafta o motosikleti aktif olarak kullanır. Hakkınıda vererek kullanır. Hatta öttürür motosikleti. Burada bahsettiğimiz adam CSS de defalarca bulunmuş bir adam. Bir saat sürsede ne oldğunu anlar motorun. İki haftada minimum 750-1000 km sürüyor ki motor bir gün sonra çalışmamazlık yapıyor mu ? Elektronik bir problem çıkarıyor mu ? Yoksa 2 gün sürekli orasını burasına çekip şekil bir video yapıp yabancı medyadan metni çevirip konuşabilir. Ama adam sana motor bloğunun değişen en küçük parçasını bile söylüyor.
Bence haksızlık ediyorsunuz. Memleketin sorunu bu zaten. Hiç bir şeyin detayı yok bizde. Ya iyi ya kötü. Ya efsane ya çöp. Biraz detaycı olalım. Biraz insanları sınıflandırmak yerine kendi becerilerimize bakalım. Yiğidin hakkını verelim.
...
Bence haksızlık ediyorsunuz. Memleketin sorunu bu zaten. Hiç bir şeyin detayı yok bizde. Ya iyi ya kötü. Ya efsane ya çöp. Biraz detaycı olalım. Biraz insanları sınıflandırmak yerine kendi becerilerimize bakalım. Yiğidin hakkını verelim.
Memleketi psikolog koltuğuna yatırsan borderline-narsist çıkar :)
Alişan Fidan'ın gerek eski gerek de yeni kanalındaki işi takdire şayan, beğenmeyen gitsin piksel falan takılsın, yakışır.
mavellen
16 Mayıs 2020, 23:06
Gidip işinize bakın.2017 den beri sürdüğüm motora yeni versiyonu çıktığı için kimsenin çöp demeye hakı yok.Alişanı tanımam etmem aea dan sonrada kimseyi takip etmiyorum.Herkimse bahsettiğiniz şahsa bir önyargım yok.Arkadaşların paylaşımı sonrası yorum yazdım.Tekrar okudum bahsettiğiniz gibi ağır olmamış.Napalım ses etmeyelimmi.Git ug yi başka motorla karşılaştır.Eski versiyonu yeni ile karşılaştırmak kadar beyhude başka ne olabilir.Elbette yeni herzaman yenidir.Gererseniz olumsuz yorumlarada katlanacaksınız.Benim motorum kötü olsaydı kötü derdim.Yavaş hızlanıyor iyi rampa çıkıyor.Enduro gibi dağ bayır banamısın demiyor.2 teker abs kaydırmalı debriyajlı ev enjeksiyonlu elektronik bir motor.Tek dezavantajı ağır olması.Piyasada kaçtane bu segmentte motor var.Yiğidi öldür hakkını yeme diyorsunuz ya ön yargının kendisi sizde.Şeffaf bakın.Satacam bu motoru kurtulacağım sonunda.En güzeli 500 lük honda ne diye uğraşıyorum elalemin hintlileriyle.
Alişanı beğenmiyor değilim.Şahsın varlığından bihaberim.Bi zahmet siz gidip pikel takılın.
oialdemir
16 Mayıs 2020, 23:50
Sizin motorunuza kimse kötü dememiş ki. Bir çok eksik giderilmiş iyi bir motor daha iyi bir hale gelmiş. Burada ben sizin yorumunuzu sert ve ön yargılı buldum. Sebebi de şu. Sürekli aynı şeyleri çekip milletten bedava kask mont koparan adamlar ile işini tarafsız yapmaya çalışan bir adamı aynı kefeye koymuşsunuz. Bu konuda bana ve bir çok insana göre hala haksızlık yapıyorsunuz. Kimsenin motorunuza laf ettiği yok.
mavellen
17 Mayıs 2020, 00:10
Sizin motorunuza kimse kötü dememiş ki. Bir çok eksik giderilmiş iyi bir motor daha iyi bir hale gelmiş. Burada ben sizin yorumunuzu sert ve ön yargılı buldum. Sebebi de şu. Sürekli aynı şeyleri çekip milletten bedava kask mont koparan adamlar ile işini tarafsız yapmaya çalışan bir adamı aynı kefeye koymuşsunuz. Bu konuda bana ve bir çok insana göre hala haksızlık yapıyorsunuz. Kimsenin motorunuza laf ettiği yok.
Youtubçuların pek tarafsız olanı yok.O yüzden hiçbirini takip etmiyorum.Belki bu arkadaş diğerlerinden iyidir.Ona başarılar.
Bu yaz bu motoru satıp kurtulurum dahada bajajın kapısından geçmem.2.eli ölü bir malı kim nediye alsın.Eski kasanın 2.eli yok 2.kasanın nasıl olacak acep.Ben 15 bine havada karada satarımda ug yi 30 bine 2.elde nasıl satacaklar.Bir malı alırken bunuda düşünmek lazım.36 bin lira sıfır fiyatı.Bu parayı buna verenekadar gider 500f alırım daha konforlu daha güçlü gezer tozarım.
oialdemir
17 Mayıs 2020, 00:22
Ekonomi rezil bir durumda. Herşey pahalı. Maalesef bu durum uygun fiyata sahip olmamız gereken şeyleri. Ateş pahası yapıyor. Haklısınız marka algısı ve fiyat konusunda
Youtubçuların pek tarafsız olanı yok.O yüzden hiçbirini takip etmiyorum.Belki bu arkadaş diğerlerinden iyidir.Ona başarılar.
Bu yaz bu motoru satıp kurtulurum dahada bajajın kapısından geçmem.2.eli ölü bir malı kim nediye alsın.Eski kasanın 2.eli yok 2.kasanın nasıl olacak acep.Ben 15 bine havada karada satarımda ug yi 30 bine 2.elde nasıl satacaklar.Bir malı alırken bunuda düşünmek lazım.36 bin lira sıfır fiyatı.Bu parayı buna verenekadar gider 500f alırım daha konforlu daha güçlü gezer tozarım.
CB500F on numara motosiklet de onun da ikinci eli zayıf, Yamaha'nın agresif fiyat politikaları yüzünden bu model Türkiye piyasasında kendine bir yer edinemedi maalesef. Herkes üzerine biraz daha verip MT-07 aldı.
mavellen
18 Mayıs 2020, 09:38
CB500F on numara motosiklet de onun da ikinci eli zayıf, Yamaha'nın agresif fiyat politikaları yüzünden bu model Türkiye piyasasında kendine bir yer edinemedi maalesef. Herkes üzerine biraz daha verip MT-07 aldı.
İkisi kesinlikle aynı motor değil.Araştırılır ve beklenirse güzel temiz 2.el denk gelir.
tommygun
18 Mayıs 2020, 10:03
CB500F on numara motosiklet de onun da ikinci eli zayıf, Yamaha'nın agresif fiyat politikaları yüzünden bu model Türkiye piyasasında kendine bir yer edinemedi maalesef. Herkes üzerine biraz daha verip MT-07 aldı.
Piyasada tutulmayan motorların 2. elinde ciddi fiyat avantajı var. Kasım ayında 2014 model bir Cb 500 F kaçırdım, 18.000 TL'ye satılıyordu, 12.000 km.de miydi neydi.
levend84
18 Mayıs 2020, 10:59
Piyasada tutulmayan motorların 2. elinde ciddi fiyat avantajı var. Kasım ayında 2014 model bir Cb 500 F kaçırdım, 18.000 TL'ye satılıyordu, 12.000 km.de miydi neydi.
Gecen sene 21-22 den aşaği temiz ve duzgunleri yoktu.
18 bin tl fiyat biraz dolap geldi,motor duzgunmuydu.
tommygun
18 Mayıs 2020, 11:07
Gecen sene 21-22 den aşaği temiz ve duzgunleri yoktu.
18 bin tl fiyat biraz dolap geldi,motor duzgunmuydu.
Tramere işlememiş kazası vardı, sağ yan kapak ve sağ manet değişecekti, elcikler,zincir ve lastikleri de yenilesek iyi olurdu. İlanı da sarı sitede Cb500F bölümüne değil yanlışlıkla farklı bir bölüme girmişti. O dönem acil satması gerekiyordu, bize nasip olmadı.
Piyasada tutulmayan motorların 2. elinde ciddi fiyat avantajı var. Kasım ayında 2014 model bir Cb 500 F kaçırdım, 18.000 TL'ye satılıyordu, 12.000 km.de miydi neydi.
(Sana değil de mavellen'e yazıyorum asıl:) 2016 ve üstü 2. nesil kasası alınırsa daha iyi olur; LED far ve ön amortisöre preload ayarı geldi 2016'larda. Şekil olarak da benim daha hoşuma gidiyor 2. nesil.
levend84
18 Mayıs 2020, 12:54
Tramere işlememiş kazası vardı, sağ yan kapak ve sağ manet değişecekti, elcikler,zincir ve lastikleri de yenilesek iyi olurdu. İlanı da sarı sitede Cb500F bölümüne değil yanlışlıkla farklı bir bölüme girmişti. O dönem acil satması gerekiyordu, bize nasip olmadı.
Abi bilemezsın başka ne sıkıntısı olduğunu,
500f leri geçtim bahsettiğin kasım ayında yanı sezon sonunda duzgun domınarlar bile 19-20 fiyat bandındaydı..
Almadığın iyi olmuş,
2 sene once 2012 45.000 km de nc700s bakmaya gitmiştik,fiyat piyasasına göre 4 bin tl aşağıdaydı,konuşurken satan kişi park halinde ekmek arabası topcaseye dokundu motor devrildi ön far gösterge değişti demişti,tabı ben yutmadım,arkadaş anlatırken ben hala gargara yapıyordum.
dedim karşıda okul bahçesi var orada tecrube edeyım,tamam dedi
abartmıyorum motor düz gitmeyi bırak gidonu tek elle tutsak takla atacak,motor sesi bir tuhaf,motor kasıntılı yürüyor,gösterge değişti deyince motoru daha detaylı inceledım resmen 80-90 bin km deyim diyor
ama resimlerde cillop gibi duruyordu orası ayrı mevzu::ressam::
Cloud
18 Mayıs 2020, 15:10
Herkese merhaba.
2019 Kasımında full aksesuar 11.600km'deki dominarımı 17bin'e sattım, o zaman da sonrasında da alan arkadaş bana dua etti. Far korumadan tut, orta sehpaya, arka çantaya kadar doluydu, buradan beni bilen arkadaşlar motoru hatırlar. Anlamadığım aynı tarihlerde 19 bine daha boş domileri satabilen olmuş mu, ki ben iyi sattım o fiyata diye sevinmiştim. 2.elde millet delirmiş gibi fiyat çekiyor, benim sıfır alma sebebimdir mesela 2 ele güvenememek ve uçuk fiyatlar. Dominar400 UG mutlaka eskisinden iyidir ama 36 bin eder mi, hadi nakite diyelim 32 ye aldınız, eder mi? Alıp benim gibi 1,5 yıla satarsanız aşırı zarar etmez misiniz, ki ben 17.900 e alıp 17.000'e sattım. Üstünde neredeyse yok yoktu o ayrı, gene de zarar ettim sayılır çünkü az kullandım ve 2000 tl den fazla aksesuarı vardı, ama bi malı satmaksa amacın makul fiyata verecen ki satabilesin. Benim 2.eli tercih etmeme sebep vermiyorsa senin fiyatın ben gider sıfır alırım. Yoksa beklerken böyle üstüne yenisi gelebiliyor. Tabii ki eskisi çöp olamaz, insanlar benim 2010 da aldığım abs bile olmayan Hyundai Getzleri alıyor hala. Ybr 125 hala 2.elde ravaçta.
Memlekette zaten ekonomi malum, her şey normalin 3 katına satılıyo. Paran varsa almazsan bi kaç aya fiyat uçuyo, bunun sorumlusu belli, başkalarına ya da firmalara kız dur boşa.
Benim Dominardaki tek eleştirim titreşimiydi zamanla ona da alışmıştım ama işe gidip gelirken skuter ihtiyacı yüzünden sattım, bajaj değil honda marka vitesli motor da olsa satacaktım.
2.eli ölü deniyor, doğru fiyata koyarsan satılıyor arkadaş, abartmazsan satılıyor, ben 1 haftada sattım, önceki pulsarı 1 ayda o da fiyatı daha makul yapınca sattım. Satılmayacak mal yok yanlış fiyat var bana göre.
Aynısı sıfır için de geçerli. Dominar UG'yi 30 bin civarına koysa Bajaj en azından 250cc Japonlara tercih edilirdi, ama bu fiyatla edilmez. Ben 2018 de 17 model domiyi sıfır alırken 250cc Japonlardan ucuza geldiği için aldım mesela. Muhtemel olacak olan, elde kalan UG'ler gene 2021 ve 22 de nispeten uyguna satılır, bizim aldığımız gibi daha fazla alan olur o zaman, ama o da firmanın yanlışı olur. Adam bana taa Ispartadan İstanbula yolladı domiyi nakliye parası istemeden, niye çünkü 1.5 yıldır adamın elinde 15 tane 2017 model Dominar bekliyordu.
Çok uzattım, ama dönem de fena, bir şeyi alıyorsun 2 aya fiyat uçuyor. Xmax aldım ki önceki ötv indirimini kaçırıp kazık yedim ama şimdi aldığım fiyat 6 ayda üstüne 5 bin tl'ye yakın arttı. İyi ki beklememişim daha fazla dedirtti.
Elinizdeki motordan memnunsanız kullanın gitsin, ayrıca çöp demek hiç bir ürün için doğru değil, hiç kullandığım bi tabir değil, herkesin bütçesi ihtiyacı farklı, kimseyi aldığı ürün için abartarak eleştirmeye hakkımız da yok. Çöp ne demek yaa, ver para alalım KTM 390 adv o zaman, bu mudur?
Son söz bugün olsa Domi UG'yi almazdım. O gün 2018 de fiyat ve donanımı cezbetti beni. Şu an vitesli motor alsam tek tercihim Hero xpulse200 olurdu mesela, ki o bile 2 ayda 2bin tl arttı.
Domi için çokça atıp tuttuğum videom olmasa da zamanında ben de amatörce anlatmıştım youtube da bi kaç videoda, MotaHayat M.M.E. diye ararsanız ulaşırsınız.
Kendi bütçeniz ve ihtiyacınıza bakın gerisi hikaye çünkü.
Herkese selam, kalın sağlıcakla.
Not: Covid19 salgını varken motor mevzusu benim için 2.sırada bile değil hayatımda belki 5.sıra filandır. Yaşlandım mı ne?😊
mavellen
18 Mayıs 2020, 23:23
(Sana değil de mavellen'e yazıyorum asıl:) 2016 ve üstü 2. nesil kasası alınırsa daha iyi olur; LED far ve ön amortisöre preload ayarı geldi 2016'larda. Şekil olarak da benim daha hoşuma gidiyor 2. nesil.
Bu yaz kısmetse dominarı satacağım İNŞALLAH.Ya sıfır honda düşünüyorum yada 2.el 500f.Nasipte hangisi varsa.500f için dediğin gibi 2016 üstü modellere bakıyorum.Ötv indirimi gelse hemen dominarı ilana koyar Alanya honda akdenizde soluğu alırdım.Biliyorum aldım aldım yoksa yaya kaldım.
Bu bajaj beni çok gerdi.Motordan yana sıkıntım olmasada firmanın satış politikası beni mudur etti.Dominar almasaydım mt07 alıyordum.O zaman dominar yeni gelmişti bir furya vardı uygn fiyatından ötürü hemen aldım.Keşke o uygun fiyata kanmayıp gidip mt07 alsaydım diyorumda o zamanda mt07 yürütecek ne piskolojiye nede tecrübeye sahiptim.Mt07 ile patladımmı orda kalırdım orası kesin.Artık sakin sürüyorum ama yinede agresif bir motor almayacağım.
Adam motor yapmış yaptığı motora 13 bin devir gösterge koymuş.Satış temsilciside bu 13 bin bandının açılacağına inanmışki dominar ilk çıktığında torkundan beygirinden bahsedilirken bunlardanda bahsediliyordu.Meğer motorda 13 bin devir çevirecek kabiliyet yokmuş.Motor 9500 son devri.Adama sormazlarmı neden 13 binlik gösterge yaptım.Bunların 4 adet motorunu aldım.Benim gibi bir müşteride bulamazlar.Dahada kapılarına gitmem İNŞALLAH.Alırım honda temiz binerim sıkılırsamda değerinde satarım.Ne ben üzülürüm nede alan üzülür.Adamların motorları herzaman pirim yapıyor.
2.eli oturmamış bir dominarın nasıl bir geleceği olabilir.Firmanın umrunda değil 2.el.Ben sattığım kadar satabileyim modundalar.Satda görelim kaçtane satacaksın.Sokağa çıkıyorum adım başı mt25 yada r25.Peynir ekmek gibiler.
levend84
19 Mayıs 2020, 00:35
Hondanin motosikletine hiç sahip olmadim
Ama otomobiline sahip olduk.
2003 senesinde 2000 model civic 1.6ies almistik,tabi o zamanlar şimdilerdeki gibi keko tayfasi yoktu,arac stok oynanmamişti
Çok iyi hatirliyorum,aldigimizda 3 yaşinda 35bin km deydi(izmirde buyudugum icin ordan hatirliyorum)bu arabaya 2 sene bindik,o donem S plakalarin cogalmaya başladigi zaman buyuk birader servis işine girmek icin arabayi sattik,
Abartmiyorum,o civic ten aldigim keyfi baska bir araçtan alamadim,döneminin çok ilerisinde bir uretim ve sorunsuzluk sunan bir araçti.
Daha sonra,hyundai,kia serisi araclarim oldu,hatta kisa bir donem gaza gelip(tok kapi sesi ayagina) 2009 fsi jetta aldim baktim olacak iş degil 2 ay icinde hemen sattim.tekrar kia ya döndüm.
Unutmadan,köyde bir tane honda jeneratorumuz var,20 yasinda vardir.hala taş gibi..
Uzun lafin kisasi,
Düzgün bir kullanicinin elinde uzerinde ``honda``yazan bir makina/arac vs,varsa kesinlikle tereddut edilmeden alinmalidir.hee ufak tefek sorunlar illaki cikabilir ama,bir mali uzerindeki etiketi ve ismi sattirir.kullanicilari populer yapar..
Son 6 aydir nc700s kovalamaktan yoruldum
Artik cb500F leri radarima aldim.
Km kriterim yok,yeterki onceki sahipleri belli duzgun kullanilmiş olsun.
Honda fanboyu gibi gorunmek istemem,sonucta babamin mali degil..
Mevzuyu biraz uzattim,ben kaçar..:king:
Cloud
19 Mayıs 2020, 16:59
Bu yaz kısmetse dominarı satacağım İNŞALLAH.Ya sıfır honda düşünüyorum yada 2.el 500f.Nasipte hangisi varsa.500f için dediğin gibi 2016 üstü modellere bakıyorum.Ötv indirimi gelse hemen dominarı ilana koyar Alanya honda akdenizde soluğu alırdım.Biliyorum aldım aldım yoksa yaya kaldım.
Bu bajaj beni çok gerdi.Motordan yana sıkıntım olmasada firmanın satış politikası beni mudur etti.Dominar almasaydım mt07 alıyordum.O zaman dominar yeni gelmişti bir furya vardı uygn fiyatından ötürü hemen aldım.Keşke o uygun fiyata kanmayıp gidip mt07 alsaydım diyorumda o zamanda mt07 yürütecek ne piskolojiye nede tecrübeye sahiptim.Mt07 ile patladımmı orda kalırdım orası kesin.Artık sakin sürüyorum ama yinede agresif bir motor almayacağım.
Adam motor yapmış yaptığı motora 13 bin devir gösterge koymuş.Satış temsilciside bu 13 bin bandının açılacağına inanmışki dominar ilk çıktığında torkundan beygirinden bahsedilirken bunlardanda bahsediliyordu.Meğer motorda 13 bin devir çevirecek kabiliyet yokmuş.Motor 9500 son devri.Adama sormazlarmı neden 13 binlik gösterge yaptım.Bunların 4 adet motorunu aldım.Benim gibi bir müşteride bulamazlar.Dahada kapılarına gitmem İNŞALLAH.Alırım honda temiz binerim sıkılırsamda değerinde satarım.Ne ben üzülürüm nede alan üzülür.Adamların motorları herzaman pirim yapıyor.
2.eli oturmamış bir dominarın nasıl bir geleceği olabilir.Firmanın umrunda değil 2.el.Ben sattığım kadar satabileyim modundalar.Satda görelim kaçtane satacaksın.Sokağa çıkıyorum adım başı mt25 yada r25.Peynir ekmek gibiler.
Önceki mesajımda Hero xpulse filan dedim ama, öte yandan bi gerçeği de görüp söylemeden duramayacağım, ben de uzun yıllar sonra Yamaha aldım, keşke ötv indirimi varken alsaymışım diyorum, bi aksilik olmazsa bütçem de yeterse küçük cc bile olsa ben de bundan sonra alırsam Bajaj, CFMoto filan alacağımı sanmıyorum. Ama zaten bunları niye alıyoruz, bütçe meselesi işte. Aynı paraya Honda, Yamaha vardı da biz mi almadık hesabı. Ben sırf gerçekten uzun süreli maxi skutır ihtiyaından aldım xmax'ı ama bundan sonra da muhtemelen(gene büyük konuşmayayım ama) ikinci eli de olsa daha sorunsuz markaların ürününü, geleceği belirsizlerinkini almamayı denerim.
Şu söylenebilir, ki başka bi başlıkta biri bana yazmış, işte bu markalar alınmazsa satmazsa nasıl tutunup büyüyecek filan. Valla kusura bakmasınlar da, kimsenin malının, markasının büyüyeceğine v.s. sine benim onun ürününü alıp kazıklanmam ya da sürekli sorun yaşamam katkı yapmasın artık, ben sıkıldım bu işten. Sürekli ürün gamı değişen, servisinde sıkıntı olacak mı kaygısı yaşadığım ya da sıfır alıp kısa sürede sorun yaşadığım markalardan ürün aldıkça ben daha büyük kazık yiyorsam ben de bu küçük adam halimle kendimi bütçemi düşünürüm, neticede biz o marka sahibi tüccarlara göre küçük adamlarız arkadaş. Para kazanmak ürünü tutturmak istiyorlarsa adam gibi arkasında duracaklar, müşteri odaklı olacaklar sorunları çözecekler v.s., ki Bajaj Tr yine de bu konuda iyi iş yapıyor bence, sonra nolur bilmem ama bir Ekrem ATA Bajaj için büyük katkı sunmuştur mesela. Umarım daha iyi olurlar keşke olsalar biz de Honda, Yamaha deyip durmayalım, ama dediğim gibi biz de bu kısıtlı bütçelerle kendi işimize gücümüze bakacaz bi saatten sonra Bajaj mı batacak, CTMoto mu kaçacak bana ne arkadaş. Benim ekonomik durumum bozulunca bana birileri al bu motoru sana indirdik fiyatını diyor mu?
Hero Xpulse'ye hala hastayım o ayrı. :cherry:
Herkese selam.
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:42 ----------
Bu konuda bir de eskiden yaşadığım bi mevzuyu anlatıp gideyim.
Yıllar önce ilk motorum cbf 150'den sonra hevesle gidip Hyosung gv250 Aquila aldım 2.el. Ama motor cillop gibi 1600km'de daha full aksesuar garantisi sürüyor filan. Sahibine sordum çok az km bu kadar aksesuar donatmışsınız niye satıyorsunuz filan, çocuk o zaman bana ben gv650'ye geçeceğim ondan satıyorum dedi. Tabii ben bu konuda tecrübesizim ya o zaman yedim bunu zaten pırıl pırıl aleti görünce dibim düşmüş, fiyatı da biraz indirtmişim filan. Bankadan cbf150 parasınının üstüne tüketici kredisi çekip aldım Hyosung'u. Sevinçten uçacam alet cillop, eşim filan delirdi görünce. Herkes beğeniyo.
Gelgelelim, ben alete kapalı otopark bile tutmuşken daha ilk ayında elektrik sistemi sorun çıkarttı, sonra kronik sorun olan belli devirde gaz yememe mevzusu baş gösterdi, garantiden beyin değişecek deniyor ama servis mahalle arası bi yer, ustanın tüm iyi niyetine rağmen distribütör o dönemki çayna motor furyası gazıyla motorcu olmuş bi firma, yedek parça filan yollamıyor, bi kaç ay sonra egzantrik zinciri şıkırdamaya başladı, derken ben 6 ayda en az 6 kez servise gittim. 6. ayın sonunda motoru sattım ki ben satarken distribütör de değişti, Kuralkan aldıydı Hyoyu falan filan. O kızgınlıkla gidip ybr125 almıştım. Ve o kadar mutlu etti ki beni 1 yılda 15bin km yaptım bakkala bile onla gittim, hani tam az daha koy ybr al mode on oldum. sonra bi daha Yamaha Honda dışında motor almam dedim durdum. (O ara bigün bi motosiklet aksesuarcısında da Hyosung'u aldığım çocuğa rastladım ben de ybr var, dedim aldın mı gv650'yi, ık mık etti, konuyu değiştirdi filan, mağazadan çıktı arkadaşıyla baktım o da Honda Transalp'e biniyor:wiinkk: :P )
Zaten sonra da araba alıp motosiklete epeyce bi ara verdiydim filan.
Böyle böyle insanlar Japondan şaşma moduna kafasına geliyor işte, ki ben o aradan sonra 2 kez Bajaj aldım tüm ön yargılarımı yıkıp, tabii bütçe de vardı işin içinde, cbf150 alacakken vazgeçip tipine filan gaza gelip tabii sağlam indirime de Pulsar NS150 aldım. Çokça memnuniyetsiz değildim ama işte malum can sıkıcı küçük tefek şeyleri vardı onun da.
Hal böyle olunca işte genelde sana ne diyor tecrübeliler Japondan şaşma falan filan.
Haydi yeniden veda ediyorum kalın sağlıcakla.
Ah xpulse ahh:queen:
ulkerhan
19 Mayıs 2020, 18:25
Önceki mesajımda Hero xpulse filan dedim ama, öte yandan bi gerçeği de görüp söylemeden duramayacağım, ben de uzun yıllar sonra Yamaha aldım, keşke ötv indirimi varken alsaymışım diyorum, bi aksilik olmazsa bütçem de yeterse küçük cc bile olsa ben de bundan sonra alırsam Bajaj, CFMoto filan alacağımı sanmıyorum. Ama zaten bunları niye alıyoruz, bütçe meselesi işte. Aynı paraya Honda, Yamaha vardı da biz mi almadık hesabı. Ben sırf gerçekten uzun süreli maxi skutır ihtiyaından aldım xmax'ı ama bundan sonra da muhtemelen(gene büyük konuşmayayım ama) ikinci eli de olsa daha sorunsuz markaların ürününü, geleceği belirsizlerinkini almamayı denerim.
Şu söylenebilir, ki başka bi başlıkta biri bana yazmış, işte bu markalar alınmazsa satmazsa nasıl tutunup büyüyecek filan. Valla kusura bakmasınlar da, kimsenin malının, markasının büyüyeceğine v.s. sine benim onun ürününü alıp kazıklanmam ya da sürekli sorun yaşamam katkı yapmasın artık, ben sıkıldım bu işten. Sürekli ürün gamı değişen, servisinde sıkıntı olacak mı kaygısı yaşadığım ya da sıfır alıp kısa sürede sorun yaşadığım markalardan ürün aldıkça ben daha büyük kazık yiyorsam ben de bu küçük adam halimle kendimi bütçemi düşünürüm, neticede biz o marka sahibi tüccarlara göre küçük adamlarız arkadaş. Para kazanmak ürünü tutturmak istiyorlarsa adam gibi arkasında duracaklar, müşteri odaklı olacaklar sorunları çözecekler v.s., ki Bajaj Tr yine de bu konuda iyi iş yapıyor bence, sonra nolur bilmem ama bir Ekrem ATA Bajaj için büyük katkı sunmuştur mesela. Umarım daha iyi olurlar keşke olsalar biz de Honda, Yamaha deyip durmayalım, ama dediğim gibi biz de bu kısıtlı bütçelerle kendi işimize gücümüze bakacaz bi saatten sonra Bajaj mı batacak, CTMoto mu kaçacak bana ne arkadaş. Benim ekonomik durumum bozulunca bana birileri al bu motoru sana indirdik fiyatını diyor mu?
Hero Xpulse'ye hala hastayım o ayrı. :cherry:
Herkese selam.
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:42 ----------
Bu konuda bir de eskiden yaşadığım bi mevzuyu anlatıp gideyim.
Yıllar önce ilk motorum cbf 150'den sonra hevesle gidip Hyosung gv250 Aquila aldım 2.el. Ama motor cillop gibi 1600km'de daha full aksesuar garantisi sürüyor filan. Sahibine sordum çok az km bu kadar aksesuar donatmışsınız niye satıyorsunuz filan, çocuk o zaman bana ben gv650'ye geçeceğim ondan satıyorum dedi. Tabii ben bu konuda tecrübesizim ya o zaman yedim bunu zaten pırıl pırıl aleti görünce dibim düşmüş, fiyatı da biraz indirtmişim filan. Bankadan cbf150 parasınının üstüne tüketici kredisi çekip aldım Hyosung'u. Sevinçten uçacam alet cillop, eşim filan delirdi görünce. Herkes beğeniyo.
Gelgelelim, ben alete kapalı otopark bile tutmuşken daha ilk ayında elektrik sistemi sorun çıkarttı, sonra kronik sorun olan belli devirde gaz yememe mevzusu baş gösterdi, garantiden beyin değişecek deniyor ama servis mahalle arası bi yer, ustanın tüm iyi niyetine rağmen distribütör o dönemki çayna motor furyası gazıyla motorcu olmuş bi firma, yedek parça filan yollamıyor, bi kaç ay sonra egzantrik zinciri şıkırdamaya başladı, derken ben 6 ayda en az 6 kez servise gittim. 6. ayın sonunda motoru sattım ki ben satarken distribütör de değişti, Kuralkan aldıydı Hyoyu falan filan. O kızgınlıkla gidip ybr125 almıştım. Ve o kadar mutlu etti ki beni 1 yılda 15bin km yaptım bakkala bile onla gittim, hani tam az daha koy ybr al mode on oldum. sonra bi daha Yamaha Honda dışında motor almam dedim durdum. (O ara bigün bi motosiklet aksesuarcısında da Hyosung'u aldığım çocuğa rastladım ben de ybr var, dedim aldın mı gv650'yi, ık mık etti, konuyu değiştirdi filan, mağazadan çıktı arkadaşıyla baktım o da Honda Transalp'e biniyor:wiinkk: :P )
Zaten sonra da araba alıp motosiklete epeyce bi ara verdiydim filan.
Böyle böyle insanlar Japondan şaşma moduna kafasına geliyor işte, ki ben o aradan sonra 2 kez Bajaj aldım tüm ön yargılarımı yıkıp, tabii bütçe de vardı işin içinde, cbf150 alacakken vazgeçip tipine filan gaza gelip tabii sağlam indirime de Pulsar NS150 aldım. Çokça memnuniyetsiz değildim ama işte malum can sıkıcı küçük tefek şeyleri vardı onun da.
Hal böyle olunca işte genelde sana ne diyor tecrübeliler Japondan şaşma falan filan.
Haydi yeniden veda ediyorum kalın sağlıcakla.
Ah xpulse ahh:queen:
patron, ben de isterim transalp'e gs'e varandero'ya binmeyi. fakat bir arızada ya da bakım sırasında yüksek maliyetler ödemek beni mutsuz ediyor. kaldı ki o kadar bütçem dahi yok.
çok şükür elim anahtar tutuyor, her türlü el aletim, ölçü aletim, havalı aletlerim vesaire var.
pulsar 200'üm var. eski sahibi pek korumadığı için furş bilyası paslanmış ses yapıyor.
yedek parça ucuz hiç canım sıkılmadı. orijinal furş takımını 100 tl gibi bir rakama aldım. takımın içinde gres yağı bile var.
yarım günde taktım mis gibi oldu.
arka disk yamuktu gene canım sıkılmadı. 1 saatte diski değiştirdim, civataların dahi yenisini aldım. loctite ile civataları torkladım. 85 tl cebimden para çıktı.
arkadaşta gs var. abs sensörü arızalandı sadece parça parası yüzünden 2 ay boş otobüste ayakta gitti.
daha önce apache vardı bende 40k kilometrede yağ eksiltmeye başladı. yarım saatte silindiri söktüm, rektefiyeciye götürdüm, 200 tl para verdim 2 saatte çiçek gibi topladım. conta ve yağ parası ile 250 tl masrafım oldu.
yılda 10-12k kilometre yapıyorum hem bakım, hem parça parası yüzünden beni anca ya hintli, ya da çinli mutlu eder.
Cloud
19 Mayıs 2020, 18:31
patron, ben de isterim transalp'e gs'e varandero'ya binmeyi. fakat bir arızada ya da bakım sırasında yüksek maliyetler ödemek beni mutsuz ediyor. kaldı ki o kadar bütçem dahi yok.
çok şükür elim anahtar tutuyor, her türlü el aletim, ölçü aletim, havalı aletlerim vesaire var.
pulsar 200'üm var. eski sahibi pek korumadığı için furş bilyası paslanmış ses yapıyor.
yedek parça ucuz hiç canım sıkılmadı. orijinal furş takımını 100 tl gibi bir rakama aldım. takımın içinde gres yağı bile var.
yarım günde taktım mis gibi oldu.
arka disk yamuktu gene canım sıkılmadı. 1 saatte diski değiştirdim, civataların dahi yenisini aldım. loctite ile civataları torkladım. 85 tl cebimden para çıktı.
arkadaşta gs var. abs sensörü arızalandı sadece parça parası yüzünden 2 ay boş otobüste ayakta gitti.
daha önce apache vardı bende 40k kilometrede yağ eksiltmeye başladı. yarım saatte silindiri söktüm, rektefiyeciye götürdüm, 200 tl para verdim 2 saatte çiçek gibi topladım. conta ve yağ parası ile 250 tl masrafım oldu.
yılda 10-12k kilometre yapıyorum hem bakım, hem parça parası yüzünden beni anca ya hintli, ya da çinli mutlu eder.
Haklısınız.
Zaten mesele de bu işte, durum olmayınca hepimiz için aynısı geçerli, ki siz şanslısınız eliniz anahtar tutuyor.
Ben bu dediklerinizi şimdi xmax'ta bile yapıyorum, koruma demirini kendim aldım taktım geçen gün, orjianlin yarı fiyatına yan sanayi sissy barı göbeğim çatladı takana kadar ama taktım filan. Ama işte mesele bunları yapamayıp bütçesi de kısıtlı insanların yaşaması, büyük markadan ikinci el küçük motor alsa belki daha rahat eder filan.
Haa o GS'i alıp da işletim masrafına parası yetmeyene acımam, kusura bakmayın, almayacak o zaman, ben mesela hayatım boyunca (piyango filan çıkmazsa) almayacağımı biliyorum GS filan. Heves etmek başka ama bir de gerçekçi olmak var. Motoru satın almak borç harç olabiliyor, sonrasını düşünmeden almamak da lazım. Bedavadan yürümüyor ki bu meretler.
ulkerhan
19 Mayıs 2020, 18:55
Haklısınız.
Zaten mesele de bu işte, durum olmayınca hepimiz için aynısı geçerli, ki siz şanslısınız eliniz anahtar tutuyor.
Ben bu dediklerinizi şimdi xmax'ta bile yapıyorum, koruma demirini kendim aldım taktım geçen gün, orjianlin yarı fiyatına yan sanayi sissy barı göbeğim çatladı takana kadar ama taktım filan. Ama işte mesele bunları yapamayıp bütçesi de kısıtlı insanların yaşaması, büyük markadan ikinci el küçük motor alsa belki daha rahat eder filan.
Haa o GS'i alıp da işletim masrafına parası yetmeyene acımam, kusura bakmayın, almayacak o zaman, ben mesela hayatım boyunca (piyango filan çıkmazsa) almayacağımı biliyorum GS filan. Heves etmek başka ama bir de gerçekçi olmak var. Motoru satın almak borç harç olabiliyor, sonrasını düşünmeden almamak da lazım. Bedavadan yürümüyor ki bu meretler.
çinden ziyade özellikle hintlide tamir yaparken yüzüm gülüyor.
tvs motorumu sökerken egzantrik rulmanı skf, krank rulmanı koyo. ben sanayi sitesinde pahalılığından dolayı koyo rulman bulamıyorum adam krank miline takmış. karbüratörü söküyorum temizlemek için japon mikuni. far sinyal fiem marka.
bajaj'a bakıyorum. tüm rulmanlar skf, keçeler hta, enjeksiyon ünitesine bakıyorum bosch logosu göz kırpıyor. fren hortumuna bakıyorum brembo yazıyor. debriyaj tasına bakıyorum fcc yazıyor yüzüm gülüyor.
japon'a geçiyorum aynı parçalar.
sonra çin'e bakıyorum abuzittin marka rulman, çapak içinde taş gibi olmuş keçeler vs. mikuni yerine mlkuni karbüratör.
japon ile hintli arasındaki en büyük kalite farkı montaj ve boya kalitesi. söktüğüm için biliyorum kullanılan malzemeler hepsi kalite. fakat montaj leş. boya kalitesi leş.
Cloud
19 Mayıs 2020, 20:28
çinden ziyade özellikle hintlide tamir yaparken yüzüm gülüyor.
tvs motorumu sökerken egzantrik rulmanı skf, krank rulmanı koyo. ben sanayi sitesinde pahalılığından dolayı koyo rulman bulamıyorum adam krank miline takmış. karbüratörü söküyorum temizlemek için japon mikuni. far sinyal fiem marka.
bajaj'a bakıyorum. tüm rulmanlar skf, keçeler hta, enjeksiyon ünitesine bakıyorum bosch logosu göz kırpıyor. fren hortumuna bakıyorum brembo yazıyor. debriyaj tasına bakıyorum fcc yazıyor yüzüm gülüyor.
japon'a geçiyorum aynı parçalar.
sonra çin'e bakıyorum abuzittin marka rulman, çapak içinde taş gibi olmuş keçeler vs. mikuni yerine mlkuni karbüratör.
japon ile hintli arasındaki en büyük kalite farkı montaj ve boya kalitesi. söktüğüm için biliyorum kullanılan malzemeler hepsi kalite. fakat montaj leş. boya kalitesi leş.
Yok galiba benim demek istediğimi siz tam anlamadınız. Hintlilerde kalite sıfır Çinli gibi demek istemedim, ben Türkiye'de bu ürünleri getirenlerin düzgün iş yapmamasını, ürünlerin arkasında yeterince durmamasını, dolayısıyla insanları bir ya da iki kez kullandıktan sonra bezdirmelerini kastetmeye çalıştım. Yoksa ben mesela Dmoinarımı severek kullandım, daha da kullanırdım, ama skutır almam daha mantıklıydı diye sattım, çünkü son 3 yıldır iki tekeri neredeyse sadece ulaşım için işe gitgelde kullanıyorum. motosiklet bagajıdı, yağmuru çamuruydu efektiflikten çıkmıştı. yoksa Dominar'ın bir çok yönü japonla ya da ortağı olduğu KTM ile benzeşiyor mesela, evet abs bosh, frenler bybre şu bu. Ama gelgelelim Tr'de servise gidince o kalitede hizmet yok. servise gitme diyemezsiniz ki herkese, herkes sizin gibi eli anahtar tutan insan değil, kaldı ki tutsa da yapmak istemeyebilir, ben çoğu zaman özellikle garanti de varsa niye ben yapıyorum servis niye var derim, hatta üşenirim bazen yapmaya. Hiç yapamayacak olup da motora binmeyi çok seven de var, ben motorcu eli anahtar tutacak kardeşim diyene de çokça katılamıyorum, eli anahtar tutmayan binmesin'e gelir iş.
hintliler Çinli ile Japon arası kalitede hatta küçük cc'de bazen japondan üstün benim gözlemim, ama işte öyle bi saçma arıza ya da kronik sorun oluyor ki şaşıp kalıyorsun Hintli dedirtebiliyor. Ama dediğim gibi asıl üzen ya da can sıkan kısmı TR'deki distribütörler, servisler, eğitimsiz, donanımsız bu işi yapanlar, yaptırtanlar. Kişisel olarak artık yaş da 50'ye dayanınca ben uğraşmamak adına sorunsuzluğun, arkasında durulmasının peşindeyim.
(haa bundan sonra hintli, çinli filan alırsam da daha az dijital ve eletronik donanımlı küçük cc alırım, çünkü servisin o dijital aksamdan, elektronikten anlayıp anlamadığından emin olamıyorsun maalesef bu markalarda. O yüzden dedim, yeni birisi sıfır Bajaj ya da CFmoto şu bu alacağına temiz ikinci el bir küçük cc japon alsa belki daha rahat edebilir)
Neyse ben kaçtım artık selamlar!
ozan1991
19 Mayıs 2020, 20:58
şuan parça sıkıntısı yaşanıyormuş geçen zincir dişli değişimi yaptırıcaktım yoktu parça hindistandan gelmiyormuş şuan yarın tekrar sorucam gelmiştir umarım
kdiner
19 Mayıs 2020, 23:31
şuan parça sıkıntısı yaşanıyormuş geçen zincir dişli değişimi yaptırıcaktım yoktu parça hindistandan gelmiyormuş şuan yarın tekrar sorucam gelmiştir umarım
Dişlileri ve zinciri başka internet sayfalarından bakarakta alabilirsin illa orjinal olmasına gerek yok tabi mecbur değişmen gerekmiyor sa.
ozan1991
20 Mayıs 2020, 00:22
bajaj yedek parçaları.com güvenlimidir kullanmadım hiç
vBulletin v4.2.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by
vBSEO