Orijinalini görmek için tıklayınız : Bajaj Bajaj Dominar 400 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
mattiadestro
21 Nisan 2020, 17:48
mecbur alınacak çünkü dolar 7 sınırında, rakipleri de zamlanacak.
GokhanUzun
21 Nisan 2020, 19:10
Angrypower hocam senle konuşmuştuk. Bende orj ebattan yanayım bundan dolayi aslında seçenek kısıtlı 120-160ta bayağı bir seçenek var. Neyse kullanıcı yorumu yok mu acaba buralarda yoksa niyeti bozup taktiracam valla birini ��
Elbette ki bulabiliyorsanız orijinal ebattan şaşmamak lazım.
Kış girişinde anlas winter grip plus aldım ve tüm kış kullandım. Anlas'ta 150/60 ebat olmadığı için 160/60 taktırmıştım arkaya.
Dominar torklu bir makine olduğu için büyük ebadın bir sıkıntısını görmedim. Tabi şunu da belirtmem lazım ki ben halen orijinal arka dişliyi kullanıyorum. Arka dişliyi küçülttüyseniz 160 lık arka lastik ağır gelebilir.
Ayrıca, büyük ebat fazladan ağırlık anlamına da geldiği için özellikle sert kullanıyorsanız debriyaj ve zincir ömrü bir miktar kısalır...
Artısına gelirsek, yere temas eden alan büyüdüğü için fren performansı bir miktar artıyor.
yurekli_emin
21 Nisan 2020, 20:47
evet böylelikle kuralkan yine ayağına sıkmış oldu.dominar ug başlamadan biten motorlar arasına ismini yazdırdı.bu dolar zammı vs değil direk bu kadar yoğun taleple karşılaşınca kurnazlığa döktüler işi kanımca.36 bin tl bu motora kimse vermez.alanlar bayram etti göbek attı alamayanlar listeden çıkardı
Aynen öyle oldu valla. Artık 0 Dominar dan vazgeçtim.
vandamme
21 Nisan 2020, 21:23
Çok değil 3 yıl önce bu fiyata 2.el temiz binek araç alinabiliyordu...
moneyfold
21 Nisan 2020, 21:30
Dözizdeki yükselişle uzaktan yakından alakası olmayan %14.4 lük bir zam bu. 28990 ₺ den bu yana gelen zamlar ve bu dönemlerdeki döviz değişimi bundan önceki zamlarda nispeten kabul edilebilirdi ama bu zam resmen dominarın ya sınırlı sayıda anck getirilebilir olduğunu ya da patronu yanlış stratejileriyle yönlendiren yeni bir yönetim kadrosunun var olduğunu gösteriyor. Ben lisemden net bir şekilde çıkardım, heves edip alayım diye düşündüm naked motorun bir dolu dezavantajına rağmen ama 2-3 ay önceki fiyata göre saçma artmış fiyata zor da olsa eyvallah deyip niyetlenmiştim fakat şimdi hiç mi hiç kabul edilebilir bir yanı kalmadı. Üstelik tam da patlama yapıp çok hızlı koşacak zaman bu fiyat stratejisinin bizim göremediğimiz çok bariz bir açıklaması olmalı diğer türlü çok manasız ve resmen marka - distribütöre karşı iticilik oluşturmkatan başka bir şey değil.
mavellen
22 Nisan 2020, 10:15
dominar 400 ug 36100tl oldu bilginize
Elinizi çabuk tutun dahada zamlanmadan alınmı demek istiyorsun.Elimizde hala dominarın 1.versiyonu var.1.versiyonu almış birinin 2.versiyonu alma olasılığı nekadar çok.Ben tek silindirden azat olup artık multi silindirli birşeylere geçmek istiyorum.
Angrypower
22 Nisan 2020, 10:49
Yerli ve milli dezenfektan BOREL ile Kuralkan'daki pazarlama bölümünü böyle anlamsız düzenlemeler yapmadan önce dezenfekte etmek gerekiyor. Bu nasıl bir virüstür? Bir firma nie sürekli kendi ayağına sıkar???
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:48 ----------
Elinizi çabuk tutun dahada zamlanmadan alınmı demek istiyorsun.Elimizde hala dominarın 1.versiyonu var.1.versiyonu almış birinin 2.versiyonu alma olasılığı nekadar çok.Ben tek silindirden azat olup artık multi silindirli birşeylere geçmek istiyorum.
Çakacaksın bir tane Yamaha XJ6 sonra brom brom gezeceksin :)
yürekçe
22 Nisan 2020, 13:28
Mantıken
400ug 29.900 tl'ye satılırken Dolar 6tl idi
30.000/6=5000$
Yani mptorun ortalama değeri 5000 dolar ise
Dolar 7tlx5000= 35.000tl eder.
Hesaplayınca yeni vergiler vs ile 36.000 tl çıkıyor.
BOO_74
22 Nisan 2020, 15:19
29k tl lik rakam uygundu, 400cc vergilerine rağmen.
Şu an döviz arttı, elde yeni makine yok yeni siparişlerde mecbur yeni kurdan gelecek.
Daha az vergisi olan 250cc de 30k tl nin altına motor yok-crf250 hariç şu an o kelepir.
Eldekileri bitirip yeni siparişleri açınca göreceğiz yeni fiyatları.
Velhasılı kelam fiyatlar bu piyasa koşullarında normal, bizim gelirimiz normal artmadığı için alım gücü giderek düşüyor. Bu gidişle sıfır motor hayal olacak
ozomoto
22 Nisan 2020, 17:50
Sanırım yeni gelen part güncel kurdan geliyor, 30k ile 36 olduğu zamanlar arasındaki kurlar aynı oranda artmış. Gümrükte yansırsa 40 falan olur herhalde. Japonlar da yeni siparişleri güncel kur ile çekerse japon hayalimiz de suya düşecek. Lastik tercihi konusunda ben 2 yıldır 160 anlas Capra kullanıyorum, yağmurlu hava da güven veriyor, kuru havada da. Virajda da motorun sınırlarını zorlayabiliyorum. Tavsiye ederim, muhtemelen aynısını tekrar alacağım.
kdiner
22 Nisan 2020, 18:59
Yurt dışı mallarına %10 vergi geliyor bu onun artışı ve birde dolar hikayesi var.
ozan1991
22 Nisan 2020, 19:57
36 bin biraz fazla oldu bence
tarzan rıfkı
22 Nisan 2020, 21:13
aslında şöle yaptılar anladığım kadarıyla yeni gelen extra ötv zammı ve dolar artışını tek potada birleştirdiler.en güncel fiyatlı bu motor çünkü o yüzden baya pahalı geliyor bize.öbürlerininde fiyatını bir görelim ondan sonra anlaşılır dominarın fiyatının nerede olduğu.bu arada şu an 3000 daha verirseninz duke 390 alabiliyorsunuz ki ben öyle yapardım.
kdiner
22 Nisan 2020, 23:08
aslında şöle yaptılar anladığım kadarıyla yeni gelen extra ötv zammı ve dolar artışını tek potada birleştirdiler.en güncel fiyatlı bu motor çünkü o yüzden baya pahalı geliyor bize.öbürlerininde fiyatını bir görelim ondan sonra anlaşılır dominarın fiyatının nerede olduğu.bu arada şu an 3000 daha verirseninz duke 390 alabiliyorsunuz ki ben öyle yapardım.
31550tl iken 36000tl oldu, aradaki 5550tl bulamayan 3000tl daha ekleyip 9950tl yi nerden bulsun ha parası olana zaten koymaz.
tarzan rıfkı
22 Nisan 2020, 23:16
31550tl iken 36000tl oldu, aradaki 5550tl bulamayan 3000tl daha ekleyip 9950tl yi nerden bulsun ha parası olana zaten koymaz.
yok 36 bin dominar 39 duke390.yoksa arada 10 bin vardı zamdan önce
kdiner
23 Nisan 2020, 01:17
yok 36 bin dominar 39 duke390.yoksa arada 10 bin vardı zamdan önce
31 e alamıyok, 36 ya alamıyok 39 a hiç alamıyok alanlara hayırlı olsun, bu zamanda elimizde ki olan motor ile işler düzelene kadar devam.
cb 650f
23 Nisan 2020, 17:26
%10 gümrük vergisi 30 eylül 2020 kadar gecerli
moneyfold
25 Nisan 2020, 06:10
Hindistan uzakdoğu ülkesi mi??
cb 650f
25 Nisan 2020, 10:32
hindistan geçmiyor
moneyfold
25 Nisan 2020, 12:49
Evet ama herkesten önce kuralkan yaptı zamm. bir arkadaş fiyat değişimleriyle döviz artışı oranlı demiş ama bir daha bakmasını tavsiye ediyorum + %9 zam var kura ek olarak.
Bu arada,
Sofuoğlu instagramdan paylaşmış destek olalım.
https://www.instagram.com/p/B_ZTJhjAqvd/
İlk depomu bugün bitirdim. Yaklaşık 1.5 ay önce aldığım yakıt 9.45 litreydi ve bugün 261. km de tek çizgi kaldı.
Yaklaşık olarak 3,6 lt/100km yakmışız rodaj kullanımında. Birkaç istisna dışında 5000 deviri geçmedim.
Daha önceki motorum pulsar ns160 aynı güzergahta rodaj sırasında 2.5lt civarında yakmıştı ve rodajdan sonraki normal kullanımda yakıtı yaklaşık %15 oranında artış göstermişti.
ozan1991
27 Nisan 2020, 01:15
arkadaşlar zincir ve dişli ömrü nedir sizce ortalama? 15 bin e geldim zincir sürekli sarkmaya başlıyor kullanım ömrümü doluyor acaba
vlad1462
27 Nisan 2020, 01:30
ben 15.000 km de sadece zincir değiştirdim.
BOO_74
28 Nisan 2020, 00:03
3,9 litre/100km de benim ilk depoda yaktı. Aynı şekilde ben de 5000 civarı kullandım. Yanlız motorun çekişi şahane, torklu motor başka keyifmiş.
sariasker
29 Nisan 2020, 01:21
Selam arkadaşlar; yeni yayınladığım videomu sizlerle paylaşıyorum.
İyi seyirler...Kanalıma desteklerinizi bekliyorum
https://www.youtube.com/watch?v=lQVa179MmWs
levend84
30 Nisan 2020, 14:48
D400 UG tanitim videosu yüklenmiş.
ozan1991
30 Nisan 2020, 22:04
bugün yine zincirim attı neden böyle yapıyor sürekli 500km önce serviste gerginliği alındı bu 2. oldu zincir atıyor
kdiner
30 Nisan 2020, 22:33
bugün yine zincirim attı neden böyle yapıyor sürekli 500km önce serviste gerginliği alındı bu 2. oldu zincir atıyor
Zincir ayarını ve dişlilerin kontrol ettir, sağ sol ayar noktası aynı çizgide değil ise bu zincirin çapraz dönmesine veya dişlilerin dişleri yamukluk oluştu ise buda zincirin atmasına neden olur birde zincir dişli ne uygun değildir oda yapar ha birde zincirin ön dişliye yakın yerde gezdiği plastik bir parça var o zinciri yukarı kalkmasına neden olup attırıyor dur malum garanti kapsamında o plastik parçayı sabit tutsun diye bir parça takıldı.
plectrum
05 Mayıs 2020, 16:07
%10 gümrük vergisi 30 eylül 2020 kadar gecerli
30 eylulde kalkacak mı
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:04 ----------
Arkadaşlar 2016 -2017 modellerde cok sorun var diyorlar. Çok masraf acar mı domınar nasıldır? sorunlar kronıkmı
pulsarcan
05 Mayıs 2020, 17:47
domıye nıyetlı ıse,buradakı ve face grubundakı bilgileri ciddiye alma fuzuli muhabbet..
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:35 ----------
hep aynı muahbbet zincir dişli,aralara sunger koydum grena sesini kestim,bide suraya gıttık aha resımler,,, adamlar yenı domının fıyatını begenmıyolar sankı 18 e satılırken gıdıp aldılarda 36 az bıle 40 olsunda gereksiz tayfa almasın aga motoru sonra saçma sapan seyler yapıolar 40 dıslı takıolar domıye , ya akıl var mantık var o motora 40 dıslı olur mu aya enduroya ceviriyorlar saçma sapan aksesuarlar takıolar ben utanıyrum görudgum zaman motoru satacaktım az kalsın salla yanı ;) kullanıcı bul gıt yanına ılk sahıbı olsun konus.
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:36 ----------
244 sayfadır bakıyorum 42 dişli taktım şöle oldu , 200 km gıttım şu kadar yaktı abi ytr ya walla sogutunuzz ya,dişe değer bi bilgi farklı bişi yok,laf kalabalıgı çekilmez bi geyik
ozan1991
05 Mayıs 2020, 18:22
ben face grubunada yazdım hala zincirin gerginliğini almak için şu büyük somunu hangi aletle açıcam öğrenemedim anahtar ve ingiliz anahtarı işe yaramıyor bilen biri resmini atabilir mi satın alıcağım ona göre
kdiner
05 Mayıs 2020, 21:26
ben face grubunada yazdım hala zincirin gerginliğini almak için şu büyük somunu hangi aletle açıcam öğrenemedim anahtar ve ingiliz anahtarı işe yaramıyor bilen biri resmini atabilir mi satın alıcağım ona göre
Tam emin olmamakla birlikte elinde kapalı ağızlı 22 19 17 anahtar somunu gevşetmek için kullanırsın birde zinciri gerdirmek için 10 12 anahtar yeterli, 10 12 anahtar iki tane olsun, avadanlıkta işini görecek tüm anahtar takımın var niye kendini kasıyorsun kı.
cb 650f
05 Mayıs 2020, 21:55
bajaj tr gümrük bakanligi yazı yazdı hindistan uzak doğu geçmiyor gelen yanıt malesef hinditanı da kapsiyor diye yazmışlar şu an zam gözükmüyor ama yapmayacaklari anlamina gelmiyor %10 gümrük zammı eylunun sonuna kadar gecerli olacak ama bence geri cekilmeyecek sofo oğlu moted fedarasyonu maliye bakanı ile bir görüşme yapacaklardi geçen hafta sonu ses seda çıkmadı daha
ozan1991
05 Mayıs 2020, 22:01
Tam emin olmamakla birlikte elinde kapalı ağızlı 22 19 17 anahtar somunu gevşetmek için kullanırsın birde zinciri gerdirmek için 10 12 anahtar yeterli, 10 12 anahtar iki tane olsun, avadanlıkta işini görecek tüm anahtar takımın var niye kendini kasıyorsun kı.
ben bu avadanlığı hiç göremedim umarım ben farketmiyorumdur 0 aldım ve hiç görmedim vermemiş olabilirler
kdiner
05 Mayıs 2020, 23:19
ben bu avadanlığı hiç göremedim umarım ben farketmiyorumdur 0 aldım ve hiç görmedim vermemiş olabilirler
Artçı koltuğunu sök koltuğu çevir bak orda olması lazım yoksa demekki koymamışlardır.
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:19 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:18 ----------
bajaj tr gümrük bakanligi yazı yazdı hindistan uzak doğu geçmiyor gelen yanıt malesef hinditanı da kapsiyor diye yazmışlar şu an zam gözükmüyor ama yapmayacaklari anlamina gelmiyor %10 gümrük zammı eylunun sonuna kadar gecerli olacak ama bence geri cekilmeyecek sofo oğlu moted fedarasyonu maliye bakanı ile bir görüşme yapacaklardi geçen hafta sonu ses seda çıkmadı daha
Son gelen zam dolar kurundan olan zamdı ve 10 luk vergi dilimi hariç dediler bakalım sonu ne olur.
okans.
06 Mayıs 2020, 02:35
herkes motor sakliyor bayiler dahil honda ikinci el bir dunya motor vardi nc serisi herkes kaldirmis yada baya sisirilmis fiyatlar koymuslar .Anliyorum dolar euro korona , motor gelmiyor vs ama uzuluyor insan.bundan iki ay evvel trk 502 , dominar vs alsaydik 5-6 bin lira eksigine alacaktik.simdi acikcasi bana dominara 36 bin vermek koyuyor motor ciktiginda 17 18 bandiydaydi ocakta 29bin di .o ara durum yoktu alamadik . simdide fiyatlar agir geliyor.
Hakkimizda hayirlisi.
GRKN_
06 Mayıs 2020, 17:42
Merhabalar herkese, ben de dominar 400 ug ile yıllardır ertelediğim motosiklet alma hayalini gerçekleştirmiş biri olarak aranıza katıldım 🤟Tecrübeli arkadaşlardan lastik tavsiyesi almak isterim, bütçe gerçeklerim dahilinde cadde lastiği olarak Metzeler Sportec Street veya Michelin Pilot Power 2 CT düşünüyorum kuru/ıslak performansı, yol tutuşu ve kullanım ömrü olarak hangisini tavsiye edersiniz. Ayrıca touring lastiği olarak da Anlas capra RD veya Mitas Touring Force var aklımda ama onların ölçüsü (dominarın ön 110 arka 150) 120 ve 160, farklı ölçü pek tavsiye edilmese de, taktırıp memnun olan da mevcut, ciddi bir sıkıntı yaratır mı acaba? yaratmaz ise eksileri ne olur ( yakıt tüketimini felan arttırıyor diyorlar) ve bu ikisinden de kuru/ıslak performansı, yol tutuşu ve kullanım ömrü olarak hangisini tavsiye edersiniz, gerçi Anlasa karşı bi tık ön yargım var forumlarda sıkıntı yaşamış insanlar mevcut.
skucukyazici
06 Mayıs 2020, 22:15
Merhabalar herkese, ben de dominar 400 ug ile yıllardır ertelediğim motosiklet alma hayalini gerçekleştirmiş biri olarak aranıza katıldım Tecrübeli arkadaşlardan lastik tavsiyesi almak isterim, bütçe gerçeklerim dahilinde cadde lastiği olarak Metzeler Sportec Street veya Michelin Pilot Power 2 CT düşünüyorum kuru/ıslak performansı, yol tutuşu ve kullanım ömrü olarak hangisini tavsiye edersiniz. Ayrıca touring lastiği olarak da Anlas capra RD veya Mitas Touring Force var aklımda ama onların ölçüsü (dominarın ön 110 arka 150) 120 ve 160, farklı ölçü pek tavsiye edilmese de, taktırıp memnun olan da mevcut, ciddi bir sıkıntı yaratır mı acaba? yaratmaz ise eksileri ne olur ( yakıt tüketimini felan arttırıyor diyorlar) ve bu ikisinden de kuru/ıslak performansı, yol tutuşu ve kullanım ömrü olarak hangisini tavsiye edersiniz, gerçi Anlasa karşı bi tık ön yargım var forumlarda sıkıntı yaşamış insanlar mevcut.
100 Oktan tv bir video attı kuralkandan test motoru aldıktan sonra. Detaylı incelemesi gelecek orada değinebilir lastik tavsiyesine, ilk videosunu tam hatırlamıyorum ilk videoya bir bakın sonrasında gelecek detaylı inceleme için takipte kalın derim faydalı bilgi gelebilir.
mavellen
06 Mayıs 2020, 22:26
Merhabalar herkese, ben de dominar 400 ug ile yıllardır ertelediğim motosiklet alma hayalini gerçekleştirmiş biri olarak aranıza katıldım Tecrübeli arkadaşlardan lastik tavsiyesi almak isterim, bütçe gerçeklerim dahilinde cadde lastiği olarak Metzeler Sportec Street veya Michelin Pilot Power 2 CT düşünüyorum kuru/ıslak performansı, yol tutuşu ve kullanım ömrü olarak hangisini tavsiye edersiniz. Ayrıca touring lastiği olarak da Anlas capra RD veya Mitas Touring Force var aklımda ama onların ölçüsü (dominarın ön 110 arka 150) 120 ve 160, farklı ölçü pek tavsiye edilmese de, taktırıp memnun olan da mevcut, ciddi bir sıkıntı yaratır mı acaba? yaratmaz ise eksileri ne olur ( yakıt tüketimini felan arttırıyor diyorlar) ve bu ikisinden de kuru/ıslak performansı, yol tutuşu ve kullanım ömrü olarak hangisini tavsiye edersiniz, gerçi Anlasa karşı bi tık ön yargım var forumlarda sıkıntı yaşamış insanlar mevcut.
Michelin Pilot Power 2 CT sakın alma.Bende var kullanıyorum.Islakda evlere şenlik arka devamlı kayıyor.
100 Oktan tv bir video attı kuralkandan test motoru aldıktan sonra. Detaylı incelemesi gelecek orada değinebilir lastik tavsiyesine, ilk videosunu tam hatırlamıyorum ilk videoya bir bakın sonrasında gelecek detaylı inceleme için takipte kalın derim faydalı bilgi gelebilir.
Faydalı bilgi gelebilir kısmına katılmıyorum. Videoyu izledim; motoru anlatırken (överken) eski dominarı sürekli kötüleyerek bunu yapmış. Bence hiç gerek yoktu. Üstelik 2018 deki dominar incelemesinde iyi/yeterli/güzel dediği bazı özelliklerine bu videoda çok kötüydü falan demiş.
Dominar 400UG İlk sürüş videosu biraz tarafsızlıktan kopmuş, nesnelliğini kaybetmiş gibi geldi bana.
Bu vlogger lar ne zaman adam olacak?
avarekasnak
07 Mayıs 2020, 20:35
herkesi yen dominar almaya yönlendirmek için vloggerleri kullanıyorlar.onlarda aldıkları paranın sahibini dediklerini tekrarlıyorlar.ben domiyi satsam neden aynısını alayım.domi üst ve orta segmente geçişte bir basamak sadece.
mattiadestro
08 Mayıs 2020, 00:38
Faydalı bilgi gelebilir kısmına katılmıyorum. Videoyu izledim; motoru anlatırken (överken) eski dominarı sürekli kötüleyerek bunu yapmış. Bence hiç gerek yoktu. Üstelik 2018 deki dominar incelemesinde iyi/yeterli/güzel dediği bazı özelliklerine bu videoda çok kötüydü falan demiş.
Dominar 400UG İlk sürüş videosu biraz tarafsızlıktan kopmuş, nesnelliğini kaybetmiş gibi geldi bana.
Bu vlogger lar ne zaman adam olacak?
aynen bu konu benim de dikkatimi çekti. ilk dominar'da rahatsız edici olmayan bir titreşim var diyordu, genel olarak etliye sütlüye karışmadan tavsiye ederim demişti. şimdi ilk versiyon çöp diyor. alişan iyi arkadaş ama biraz daha zamana ihtiyacı var galiba.
alisanfidan
08 Mayıs 2020, 01:10
Faydalı bilgi gelebilir kısmına katılmıyorum. Videoyu izledim; motoru anlatırken (överken) eski dominarı sürekli kötüleyerek bunu yapmış. Bence hiç gerek yoktu. Üstelik 2018 deki dominar incelemesinde iyi/yeterli/güzel dediği bazı özelliklerine bu videoda çok kötüydü falan demiş.
Dominar 400UG İlk sürüş videosu biraz tarafsızlıktan kopmuş, nesnelliğini kaybetmiş gibi geldi bana.
Bu vlogger lar ne zaman adam olacak?
herkesi yen dominar almaya yönlendirmek için vloggerleri kullanıyorlar.onlarda aldıkları paranın sahibini dediklerini tekrarlıyorlar.ben domiyi satsam neden aynısını alayım.domi üst ve orta segmente geçişte bir basamak sadece.
aynen bu konu benim de dikkatimi çekti. ilk dominar'da rahatsız edici olmayan bir titreşim var diyordu, genel olarak etliye sütlüye karışmadan tavsiye ederim demişti. şimdi ilk versiyon çöp diyor. alişan iyi arkadaş ama biraz daha zamana ihtiyacı var galiba.
Merhaba. Burayı 2006 yılından beri takip etsem de 2010 yılında bir üyeye mesaj atmak için üye oldum. Çok nadir yorum yazarım.
2017'de test ettiğim motosikletin üzerine gerçekten çok şey koymuşlar. Birincisi o zamanlar incelediğimiz motosiklet Soch(üstten tek egzantrik) tipi motora sahipti. Dolayısıyla alt devir torku ve ekonomi düşünülerek üretildiğinden devirlenmesinin biraz daha sakin yapıda olması normal. O zaman da bunu normal gördüğümüz için öyle değerlendirmiştik. Son hızın ve devirlenmenin yavaş olmasına yapılan eleştirilerden dolayı motor yapısı değiştirilmiş. Yeni motorda Doch sisteme geçtikleri için eskiye oranla ciddi farklı bir devirlenmesi var. Zaten sürenler burada yorumlarını yazacaktır.
Yine eski motosiklette videoda eleştirdiğimiz bazı noktasal yerlerdeki (selenin depo ile birleştiği yer, gidon, fren ve debriyaj manetleri) rezonans titreşimlerini gidermişler. Bu çok güzel bir gelişme zira uzun yolda motordan indiğinizde sizde ciddi bir yorgunluk hissi yaratıyordu. Çift balansör sistemine geçtikleri için de diğer parçalara ulaşan titreşim gitmiş. Yani bu düzeltmeyi neden beğenmeyeyim şimdi ben onu anlamadım. Hintliler güzel motosiklet yapamaz mı? Veya hatalarından ders alarak bunu düzeltemez mi? Facebook'taki gruba bakarsanız kullanıcı arkadaşlar da iki model arasında titreşim konusunda uçurum fark olduğunu yazıyor. Bunu söyleyen bir tek ben değilim.
Bosch ABS modülünün kullanılması da önemli bir opsiyon. Çin'den alacağınız ABS modülleri ile arasında 2 katından fazla fiyat farkı var. Bunu yapmasalar da bu motosiklet satacak mıydı? Evet. Eğer böyle bir değişiklik yapılıyorsa kalite hissini ve algısını artırma amaçlı bir yönelim var demektir. Binlerce motosiklet ürettiğinizi düşünürseniz bunun yarattığı maliyet farkını aşağı yukarı tahmin edebilirsiniz sanırım. Kaldı ki ABS hissi de değişmiş.
Bir gün motosikletin eskisini de yenisini de alır sürersiniz ve benim anlattığımdan farklıysa bana gelip "yalancı" diyebilirsiniz ama şu an yaptığınız yorum beni sadece üzdü. Açıkçası yorum yazıp yazmama konusunda çok gittim geldim fakat hakkaniyetli bir şekilde eğrisi doğrusu ne ise söylediğim için çok marka ile ters düştüm. Bu konuya çok hassas yaklaşıyor ve hep kullanıcının tarafında yer alıyorken böyle bir yorumla karşılaşmak insanda biraz motivasyon kaybı yaratıyor. Aslında böyle konuşulmasının sebebi nedense Hint motosikletlerinin beğenilmemesinin ve yerden yere vurulmasının prim yapmasından kaynaklanıyor. Aynı değişimlerin yapıldığı motosikletin üzerinde Honda, Yamaha, BMW, KTM logosu olsaydı beğenip yorum yapmam kimse için sorun olmayacaktı. Hintliler kötü motosiklet yapma evresini geçtiler arkadaşlar. Artık Almanlar ile aynı malzemeleri kullanıyor hatta birçok markayı kendi ülkelerinde üretip teknoloji devşiriyorlar. Çinliler de bu kadar açgözlü olup hiçbir arge yapmadan 30 yıldır CG kopyası motor üretmeyi seçmeseler o eşiği çoktan geçerlerdi.
Ayrıca ne Bajaj ne de başka bir firmadan bugüne kadar yaptığım hiçbir inceleme için hiçbir ücret almadım.
Sevgiler
BOO_74
08 Mayıs 2020, 01:32
Alişan kardeşim, bu forumlar bilgisi olmadan fikri olan arkadaşları çok gördü. Ehliyeti olmadan şu motor iyidir, bu ondan da iyidirler bir yana aman çinli alma aman hintli almayını da tecrübe etmeden önerenler de çok oldu.
Mondi zat 150 ilk çinli motorumdu, züccaciye gibi bir yerden almıştım, delisin dediler, çok severek kullandım, kaza yaptım 2 güne yeni grenajları komik bir paraya taktılar. Daha kaliteli dediler keeway speed 150 aldım zırıl zırıl titriyordu, 1500km zor dayandım. Joyride 200i aldım, nefis makineydi tayvan malıydı. Burgman aldım nefisti. Derbi terra 125 aldım, piyasadaki en pahalı 125 likti, delisin o para verilir mi cbf 150 al dediler, 21” ön jantları ve 15 bg ile çok keyifli makineydi. X max aldım, güzel makine ama burgman yanında biraz “çinli” kaldı, stickeri söküldü, özelliği fazla malzeme kalitesi düşük. İlk defa bir hint motorum d400 ug oldu, ilk izlenimim gayet olumlu, gayet keyifli makine.
Velhasılı kelam yapacağın detaylı incelemede disti ile de kötü olmak istemezsen beğenmediğin şeylere çikibom de biz anlarız ;)disti de lüzumsuz alıngan olabiliyor bazı, sen güvenilirliğini kaybetme yeter.
alisanfidan
08 Mayıs 2020, 02:05
Alişan kardeşim, bu forumlar bilgisi olmadan fikri olan arkadaşları çok gördü. Ehliyeti olmadan şu motor iyidir, bu ondan da iyidirler bir yana aman çinli alma aman hintli almayını da tecrübe etmeden önerenler de çok oldu.
Mondi zat 150 ilk çinli motorumdu, züccaciye gibi bir yerden almıştım, delisin dediler, çok severek kullandım, kaza yaptım 2 güne yeni grenajları komik bir paraya taktılar. Daha kaliteli dediler keeway speed 150 aldım zırıl zırıl titriyordu, 1500km zor dayandım. Joyride 200i aldım, nefis makineydi tayvan malıydı. Burgman aldım nefisti. Derbi terra 125 aldım, piyasadaki en pahalı 125 likti, delisin o para verilir mi cbf 150 al dediler, 21” ön jantları ve 15 bg ile çok keyifli makineydi. X max aldım, güzel makine ama burgman yanında biraz “çinli” kaldı, stickeri söküldü, özelliği fazla malzeme kalitesi düşük. İlk defa bir hint motorum d400 ug oldu, ilk izlenimim gayet olumlu, gayet keyifli makine.
Velhasılı kelam yapacağın detaylı incelemede disti ile de kötü olmak istemezsen beğenmediğin şeylere çikibom de biz anlarız ;)disti de lüzumsuz alıngan olabiliyor bazı, sen güvenilirliğini kaybetme yeter.
Merhaba.
Yorumunuz için teşekkür ederim. Bu tip dergi ve video işlerini yapan arkadaşların kaçırdığı nokta distribütör ile kötü olmamak için yuvarlak yorumlar yaparken aslında izleyicinin sözünüze olan itimadını kaybetmeleri. Hal böyle olunca da bana göre işini bilen kullanıcının dikkate aldığı bir insan olmaktan da çıkıldığından belki iş yaparım derken komple silik bir tip oluyorsunuz. 1-2 sene ortada gözüküp sonra yok olan arkadaşların asıl sebebi budur. Ancak siz doğruyu konuşan ve sözü dinlenen biri olursanız distribütörler ne söylerseniz söyleyin sizinle ters düşmek istemezler. İzleyicinin veya okuyucunun desteği arkanızda olduktan sonra istediğiniz gibi bağımsızca konuşmak çok zor olmaz. Bu destek devam ettiği sürece de tüm distribütörler motosikletleri değerlendirmek için ilk size gelirler zira bir sözünüze motosikleti alacak veya vazgeçecek onlarca, yüzlerce insan vardır.
Açıkçası firmaların benden beklentileri önemli değil. Benim için önemli olan bu motosikleti almak için hayal kurup, binbir zorlukla ve alın teriyle kazandığı parasını verecek insanın benden olan beklentisi.
Motosikletiniz de hayırlı olsun. Umarım sorunsuz sıkıntısız binlerce kilometre yaparsınız.
Sevgiler
yurekli_emin
08 Mayıs 2020, 02:23
Merhaba.
Yorumunuz için teşekkür ederim. Bu tip dergi ve video işlerini yapan arkadaşların kaçırdığı nokta distribütör ile kötü olmamak için yuvarlak yorumlar yaparken aslında izleyicinin sözünüze olan itimadını kaybetmeleri. Hal böyle olunca da bana göre işini bilen kullanıcının dikkate aldığı bir insan olmaktan da çıkıldığından belki iş yaparım derken komple silik bir tip oluyorsunuz. 1-2 sene ortada gözüküp sonra yok olan arkadaşların asıl sebebi budur. Ancak siz doğruyu konuşan ve sözü dinlenen biri olursanız distribütörler ne söylerseniz söyleyin sizinle ters düşmek istemezler. İzleyicinin veya okuyucunun desteği arkanızda olduktan sonra istediğiniz gibi bağımsızca konuşmak çok zor olmaz. Bu destek devam ettiği sürece de tüm distribütörler motosikletleri değerlendirmek için ilk size gelirler zira bir sözünüze motosikleti alacak veya vazgeçecek onlarca, yüzlerce insan vardır.
Açıkçası firmaların benden beklentileri önemli değil. Benim için önemli olan bu motosikleti almak için hayal kurup, binbir zorlukla ve alın teriyle kazandığı parasını verecek insanın benden olan beklentisi.
Motosikletiniz de hayırlı olsun. Umarım sorunsuz sıkıntısız binlerce kilometre yaparsınız.
Sevgiler
Abi seni burada gördüğüme cidden şaşırdım ve sevindim :)
Sen böyle yorumları takma tarafsız ol neyse onu anlat gerisi önemli değil sen kendini biliyorsun zaten böylelerin yanında bizler yani iyiler seni destekleyenler de var.
Motosiklet inceleme videolarına incelediğin o modelin parça fiyatlarını, varsa kronik sorunlarını vesayre ekler misin? Motor alacakların bu bilgilere de ihtiyacı var.
Dominar 400 UG' ye geleyim son gelen zamdan sonra benim listemden maalesef çıktı halbuki çok istediğim bir motosikletti. Bir de bir kaç sağa çekme vs. kronik sorun söylentileri çıktı.
cb 650f
08 Mayıs 2020, 10:27
2004 ten beri yamaha honda suziki marka model sıfır motosiklet aldım küçük cc büyük cc olmak üzere hiç bajaja markası almamıştım taki 400ug gorunceye kadar 1 ay sipariş bekledim 1 sonra motor geldi 1 ayda otv indirimi gelir diye fatura kestirmedim sonuç 400ug gercekten herseyiyle bu sefer eksiz olmuş
Alişan bey, ben sadece videoda farkedip rahatsız olduğum bir konuyu belirtmek istedim, amacım kesinlikle sizi veya yaptığınız işi kötülemek değildir.
Fakat bunu abartılı ifadelerle yapmış olduğumdan dolayı özür dilerim.
Yaptığınız incelemeleri genel olarak beğendiğimi söyleyeyim. Başarılarınızın devamını dilerim.
y.selimbatu
09 Mayıs 2020, 09:24
Pek dostlar diyelim bu motosikletle kuzey Avrupa turu yapıyoruz ve yolda bir arıza oldu, bu durumda bildiğim kadarıyla servisi yok ab bölgesinde, bunu deneyimleyen, bu sorunla başaçıkan çözümünü bilen var mı? Daha önce belirtmiştim ya bu ya nc750 x uzun süredir araştırıyorum.
yürekçe
09 Mayıs 2020, 10:00
Merhaba. Burayı 2006 yılından beri takip etsem de 2010 yılında bir üyeye mesaj atmak için üye oldum. Çok nadir yorum yazarım.
2017'de test ettiğim motosikletin üzerine gerçekten çok şey koymuşlar. Birincisi o zamanlar incelediğimiz motosiklet Soch(üstten tek egzantrik) tipi motora sahipti. Dolayısıyla alt devir torku ve ekonomi düşünülerek üretildiğinden devirlenmesinin biraz daha sakin yapıda olması normal. O zaman da bunu normal gördüğümüz için öyle değerlendirmiştik. Son hızın ve devirlenmenin yavaş olmasına yapılan eleştirilerden dolayı motor yapısı değiştirilmiş. Yeni motorda Doch sisteme geçtikleri için eskiye oranla ciddi farklı bir devirlenmesi var. Zaten sürenler burada yorumlarını yazacaktır.
Yine eski motosiklette videoda eleştirdiğimiz bazı noktasal yerlerdeki (selenin depo ile birleştiği yer, gidon, fren ve debriyaj manetleri) rezonans titreşimlerini gidermişler. Bu çok güzel bir gelişme zira uzun yolda motordan indiğinizde sizde ciddi bir yorgunluk hissi yaratıyordu. Çift balansör sistemine geçtikleri için de diğer parçalara ulaşan titreşim gitmiş. Yani bu düzeltmeyi neden beğenmeyeyim şimdi ben onu anlamadım. Hintliler güzel motosiklet yapamaz mı? Veya hatalarından ders alarak bunu düzeltemez mi? Facebook'taki gruba bakarsanız kullanıcı arkadaşlar da iki model arasında titreşim konusunda uçurum fark olduğunu yazıyor. Bunu söyleyen bir tek ben değilim.
Bosch ABS modülünün kullanılması da önemli bir opsiyon. Çin'den alacağınız ABS modülleri ile arasında 2 katından fazla fiyat farkı var. Bunu yapmasalar da bu motosiklet satacak mıydı? Evet. Eğer böyle bir değişiklik yapılıyorsa kalite hissini ve algısını artırma amaçlı bir yönelim var demektir. Binlerce motosiklet ürettiğinizi düşünürseniz bunun yarattığı maliyet farkını aşağı yukarı tahmin edebilirsiniz sanırım. Kaldı ki ABS hissi de değişmiş.
Bir gün motosikletin eskisini de yenisini de alır sürersiniz ve benim anlattığımdan farklıysa bana gelip "yalancı" diyebilirsiniz ama şu an yaptığınız yorum beni sadece üzdü. Açıkçası yorum yazıp yazmama konusunda çok gittim geldim fakat hakkaniyetli bir şekilde eğrisi doğrusu ne ise söylediğim için çok marka ile ters düştüm. Bu konuya çok hassas yaklaşıyor ve hep kullanıcının tarafında yer alıyorken böyle bir yorumla karşılaşmak insanda biraz motivasyon kaybı yaratıyor. Aslında böyle konuşulmasının sebebi nedense Hint motosikletlerinin beğenilmemesinin ve yerden yere vurulmasının prim yapmasından kaynaklanıyor. Aynı değişimlerin yapıldığı motosikletin üzerinde Honda, Yamaha, BMW, KTM logosu olsaydı beğenip yorum yapmam kimse için sorun olmayacaktı. Hintliler kötü motosiklet yapma evresini geçtiler arkadaşlar. Artık Almanlar ile aynı malzemeleri kullanıyor hatta birçok markayı kendi ülkelerinde üretip teknoloji devşiriyorlar. Çinliler de bu kadar açgözlü olup hiçbir arge yapmadan 30 yıldır CG kopyası motor üretmeyi seçmeseler o eşiği çoktan geçerlerdi.
Ayrıca ne Bajaj ne de başka bir firmadan bugüne kadar yaptığım hiçbir inceleme için hiçbir ücret almadım.
Sevgiler
Her ne kadar polemik sevmeyip uzak durmaya çalışsam da bazı konularda tutamıyorum kendimi.
Bu da onlardan birisi..
Hiç kimsenin videosu altına da bu tip yorum yazmam, yazmadım da.
Kimsenin de özeline dair bir yazı değil bu. Genel olarak gördüklerime, kişisel bakış açımdır.
Öncelikle, herhangi bir ücret alıp-almamak sizin özeliniz. Ki, alabilirsiniz de, iyi veya kötü de olsa, ortada bir emek var.
Ancak, arada teknoloji farkı elbette olacaktır. Aksi halde rekabet edilmez.
Ben bu tip videoları izlemiyorum, sizinkini de izlemedim. Yeni- eski aradındaki fark 10-15 bin tl fark eder mi peki?
Buna 25 vereceğinize buna 40 bin verin diyebilir misiniz ya da siz verir misiniz 400cc motosikkete? ( ülkemiz şartları doğrultusunda )
Bunu es geçerek, 2020 öncesi büuük bir kullanıcı kitlesinin ikinci el piyasasında sıkıntı yaşamasını sağlıyor olduğunuzun farkında mısınız?
Ayrıca, hangi motoru kaç km kullanmışsınız
Hangi yollarda ve şartlarda kaç bin km tecrübeniz var?
Hangi güvenli ve ileri sürüş ve mekanik bilgileriniz var?
Dominar'ın yedek parça, sarf malzemerinin fiyatı mondialle neredeyse aynı.
Bu büyük artı hemen hemen hiç dile gelmiyor.
Evet, ön-arka dişli fiyatları yüksek. O da sürümü düşük olduğundan olsa gerek.
Toparlayacak olursak, kimseyi kırmak- üzmek-yermek niyetinde değilim ama üç-beş araştırmacı/meraklı tembeli ( test imkanı varken etmeyenlerdir kastım ) ve imkanı olup deneyemeyenleri hangi kıstasa göre yönlendiriyorsunuz?
Ben, bu tip videolardaki bilgileri kuyu dibinden gökyüzünü gördüğü kadarıyla anlatan kurbağalara benzetiyorum.
Gökyüzünün daha geniş olduğunu bilenlerle sohbet edince fark ortaya çıkıyor.
Eski kasa Domiye çöp denmiş, 2018-19 125cc honda, yamaha motorların 20 bin tl paralara satıldığı piyasada 400cc ve nispeten kaliteli ve güçlü çift ABS'li makinayı 60-70 binlik makinalarla mı kıyaslıyorsunuz?
Kaldı ki; bu tip videoları çekenler, pek çok modeli ya tam anlamıyla kullanmamıştır ya da kağıt üstünde veya başka videolardan kukaktan dolma bilgilerle kıyaslıyordur.
Titreşim varmış. Neye göre?
Siz hiç moto guzzi kullandınız mı? Yüzbinlik makina! Ama ayaklıktayken bile titremekten yer değiştiriyor..
Ya da, hondanın en çok satan modellerinden transalp'in titreşimini bilen var mı?
Son sözüm, mobyletteden, mz, jawa, çinli pek çok makina, suzuki freewind, suzuki gsr, bmw f800f, gs 500, hyosung gv250, bandit 600/650, nc700, hornet 600, hyosung gtr650, crf 250, ninja 6.36, k1200r, vn800, cbf150, ybr125, mc150, zealsun 125, mt25 vs ( hepsi aklıma gelmedi şimdi ) sahibi olmuş, istanbul-mersin arası, mersin-hatay-antalya aradı gibi ortalama her birinin sahibi ya da motor takas ederek kullandım. Şimfi de 2017 domi sıfır alıp kullanıyorum. 2500km oldu.
Titreşim mondial mc 150 kadar.
Artık üretilmiyor gerçi ama aynı motor bloğu drift 150 bile 9-10 bin seviyesinde.
10 bine drift mi, 20 bine dominar mı tercih edersiniz?
Yorumlardan birinde, "titreşim yok diyenler.." diye bir yorum vardı.
Tekrar soruyorum, neye-kime göre titreşim??
Bu makina sizce naked mı? Tuoring mi?
Dual mi?
En yakın rakibi nk250, artçı selesi yok, servis yok, parça yok.
21.000 tl
Crf 250 28.000tl
Ya Rc390...???
Honda cb125f, 2. Elde 19.000 istedi geçen..
F/p olarak varsa başka " çöp " bilelim.
Amacımız kimseyi kırnak değildir
Şurdakini, oraya koymak değildir
Arada bir dilimiz sürçerse affola
Tutmasını biliriz de..
Sevgilerle motosiklet dostlarım...
vBulletin v4.2.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by
vBSEO