PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Bajaj Bajaj Dominar 400 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı



Sayfa : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 [94] 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121

ozan1991
02 Ocak 2020, 16:13
benim dominin mtv 280 liraya düşmüş geçen sene daha fazla ödüyordum 3. yılı motorun ondan mı acaba

Angrypower
02 Ocak 2020, 16:17
2017 model olduğu için 1-3 yıl yaş aralığında saymıyor da 4-6 arasında saymışlar. Bu yüzden 333tl yerine 372tl yerine 282tl olarak çıkmış.

GokhanUzun
04 Ocak 2020, 15:11
Merhaba arkadaşlar,

Sıfır km olarak aldığım 2018 model Dominarım ile 6 ayda 10.500 km yaptım.
Ne yalan söyleyeyim, kendisini park halinde gördüğüm ve etrafında dolaşıp kabaca inceleyebildiğim güne kadar Dominar almak aklımda yoktu.
Motosiklet benim için temel ulaşım aracı olduğundan son 7 yıldır 250 cc Japon motoikletlerini tercih ettim ve 105.000 km civarındaki 250 cc tecrübemde hiç bir sorun yaşamadım.
Malumunuz 250 cc az yakar, bakımı görece ucuzdur ve otoyol kullanımları için gerekli gücü sağlar.
Dominarı görüp de 250 cc fiyatına vade farksız olarak 9 taksitle satıldığını öğrendiğimde gözü karartıp bu güzel Hintli'yi aldım.
Satın almadan önce yaptığım araştırmaya göre bazı kronik sorunlar ile karşılaşmam muhtemeldi...

Ön disk yamulduğundan garantiden değişti,
Çoğu kullanıcının sorun olarak gördüğü titreşim beni rahatsız etmedi açıkçası. 400 cc tek silindir motosikletin titreşimsiz olması mümkün değil...

7 yıllık 250 cc kullanımından sonra 400 cc'nin torku ve gücü gayet tatminkar :)
Orjinal lastikleri kış mevsimi haricinde fena değil gibi. Tabii ki sınırlarını zorlamadığınız sürece... Bir ay önce Anlas winter grip plus taktırdım. Çoookkkk keyifli oldu :) Islak zemin fobisi geride kadı :)
Dominarın 8.500 devirde kesiciye giriyor olması yani 164 km/saat hızı geçememesi benim için bir sorun değil. Risk algısı çok yüksek olan biriyim, otoyolda bile nadiren 140'lara çıkarım.
Önemli olan 164 km/saat hıza hiç sürünmeden, nazlanmadan tak diye çıkıyor olması. Tek tek sayarak 180 yapacağına böylesi daha keyifli ve tatminkar bence.
Benim kullanım şeklim ile 100 km'de 3,4 ile 3,8 litre arasında yakıyor. Neredeyse 250 cc sarfiyatı kadar...

Fiyat/performans olarak beni mutlu etti açıkçası.

Tekeriniz düz bassın. Saygılar, selamlar

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:39 ----------

Zincir çok enteresan... 10.500 km oldu henüz ayar bile gerekmiyor :)
Aynalar yetersiz maalesef... Ayna genişletme aparatı taktım iyi oldu.
Aynalarda hatırı sayılır bir titreşim var ama dert etmiyorum açıkçası. Genişletme aparatları sayesinde görüş alanı iyi.

Teknik konulardan pek anlamıyor olmakla birlikte enjeksiyon sistemi hakkında bir eleştirim var. Japonlar gibi pürüzsüz çalışmıyor sanki...
Özellikle soğuk havalarda 3-4 dakika rölantide çalıştırıp ısıttığım halde akıcı bir sürüş için 4-5 dakikalık bir sürüş gerekiyor.
Belki de motorun ısınması uzun sürüyor...
Söylediğim gibi, teknik konulardan pek anlamıyorum.

ozan1991
05 Ocak 2020, 01:24
Merhaba arkadaşlar,

Sıfır km olarak aldığım 2018 model Dominarım ile 6 ayda 10.500 km yaptım.
Ne yalan söyleyeyim, kendisini park halinde gördüğüm ve etrafında dolaşıp kabaca inceleyebildiğim güne kadar Dominar almak aklımda yoktu.
Motosiklet benim için temel ulaşım aracı olduğundan son 7 yıldır 250 cc Japon motoikletlerini tercih ettim ve 105.000 km civarındaki 250 cc tecrübemde hiç bir sorun yaşamadım.
Malumunuz 250 cc az yakar, bakımı görece ucuzdur ve otoyol kullanımları için gerekli gücü sağlar.
Dominarı görüp de 250 cc fiyatına vade farksız olarak 9 taksitle satıldığını öğrendiğimde gözü karartıp bu güzel Hintli'yi aldım.
Satın almadan önce yaptığım araştırmaya göre bazı kronik sorunlar ile karşılaşmam muhtemeldi...

Ön disk yamulduğundan garantiden değişti,
Çoğu kullanıcının sorun olarak gördüğü titreşim beni rahatsız etmedi açıkçası. 400 cc tek silindir motosikletin titreşimsiz olması mümkün değil...

7 yıllık 250 cc kullanımından sonra 400 cc'nin torku ve gücü gayet tatminkar :)
Orjinal lastikleri kış mevsimi haricinde fena değil gibi. Tabii ki sınırlarını zorlamadığınız sürece... Bir ay önce Anlas winter grip plus taktırdım. Çoookkkk keyifli oldu :) Islak zemin fobisi geride kadı :)
Dominarın 8.500 devirde kesiciye giriyor olması yani 164 km/saat hızı geçememesi benim için bir sorun değil. Risk algısı çok yüksek olan biriyim, otoyolda bile nadiren 140'lara çıkarım.
Önemli olan 164 km/saat hıza hiç sürünmeden, nazlanmadan tak diye çıkıyor olması. Tek tek sayarak 180 yapacağına böylesi daha keyifli ve tatminkar bence.
Benim kullanım şeklim ile 100 km'de 3,4 ile 3,8 litre arasında yakıyor. Neredeyse 250 cc sarfiyatı kadar...

Fiyat/performans olarak beni mutlu etti açıkçası.

Tekeriniz düz bassın. Saygılar, selamlar

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:39 ----------

Zincir çok enteresan... 10.500 km oldu henüz ayar bile gerekmiyor :)
Aynalar yetersiz maalesef... Ayna genişletme aparatı taktım iyi oldu.
Aynalarda hatırı sayılır bir titreşim var ama dert etmiyorum açıkçası. Genişletme aparatları sayesinde görüş alanı iyi.

Teknik konulardan pek anlamıyor olmakla birlikte enjeksiyon sistemi hakkında bir eleştirim var. Japonlar gibi pürüzsüz çalışmıyor sanki...
Özellikle soğuk havalarda 3-4 dakika rölantide çalıştırıp ısıttığım halde akıcı bir sürüş için 4-5 dakikalık bir sürüş gerekiyor.
Belki de motorun ısınması uzun sürüyor...
Söylediğim gibi, teknik konulardan pek anlamıyorum.

benim 13 binde zincir attı yolda giderken bi ayar yapın bolluk varsa atmasın

Elektron
05 Ocak 2020, 08:26
Hocam zincir konusunda dikkatli ol 10.000 kmde her türlü bir ayar ister çok sakin de kullansan yolda bırakabilir sen yine de bir baktır.

altuğ41
10 Ocak 2020, 13:36
arkadaşlar merhaba bende aranıza yeni dominarımla katıldım bugun teslim aldım titreşim bana çok gelmedi ama yokta değil zaten alırken de biliyordum fakat düşük devirlerde bi plastik aksamdan zırıltı geliyor böyle bişey ile karşılaşan var mı özellikle kompresör bıraktığımda devir düşerken .

---------- Mesajlar birleştirildi - 13:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:51 ----------


Ayna meselesine çözüm yok,orjinal aynayı kullan gitsin.Apaçi aynası falanda takma.Çok dandik kalitesiz bir ayna.
Kafadan gelen titreşim için ben sünger sardım ama bir süre sonra tekrar gelmeye başladı.Artık oralarla uğraşmıyorum.
capancılar geri kalan kısmını duymasın,komplekse girerler :)

Bende dün aldım yolda gelirken rodajda olduğundan 80 civarı geldim titreşim olayı beni biraz aynada etkiledi ama en çok takıldığım olay düşük devirde gittiğim zaman deponun oralardan plastik akşamdan muhtemelen zırıldı geliyor bununla ilgili yarın servise gitmeyi düşünüyorum .

Simsar
10 Ocak 2020, 15:17
arkadaşlar merhaba bende aranıza yeni dominarımla katıldım bugun teslim aldım titreşim bana çok gelmedi ama yokta değil zaten alırken de biliyordum fakat düşük devirlerde bi plastik aksamdan zırıltı geliyor böyle bişey ile karşılaşan var mı özellikle kompresör bıraktığımda devir düşerken .

---------- Mesajlar birleştirildi - 13:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:51 ----------



Bende dün aldım yolda gelirken rodajda olduğundan 80 civarı geldim titreşim olayı beni biraz aynada etkiledi ama en çok takıldığım olay düşük devirde gittiğim zaman deponun oralardan plastik akşamdan muhtemelen zırıldı geliyor bununla ilgili yarın servise gitmeyi düşünüyorum .
Boşuna gitme o zırıltılar hepsinde var. Hindistan'da birbirine değen parçaların aralarına izole bir parça yerleştirerek çözüyorlar ama uzun iş. Burda yapan olur mu bilemem

altuğ41
10 Ocak 2020, 20:39
Boşuna gitme o zırıltılar hepsinde var. Hindistan'da birbirine değen parçaların aralarına izole bir parça yerleştirerek çözüyorlar ama uzun iş. Burda yapan olur mu bilemem

hadi ya öyleyse kötü ben tam nerden geldiğini anlasam bi şekilde uğraşırım da japonda öyle olaylar yok işte

Angrypower
10 Ocak 2020, 20:44
hadi ya öyleyse kötü ben tam nerden geldiğini anlasam bi şekilde uğraşırım da japonda öyle olaylar yok işte

Depo grenajının şasiye sabitlendiği noktadan ses geliyor. Servise götürürsen elemanlar 3dk geçmeden zırıltıyı keser.

altuğ41
11 Ocak 2020, 20:05
Depo grenajının şasiye sabitlendiği noktadan ses geliyor. Servise götürürsen elemanlar 3dk geçmeden zırıltıyı keser.

Teşekkürler bugun gidemedim servise hava çok güzeldi haftaya kaldı artık

kdiner
14 Ocak 2020, 15:28
Yeni versiyon dominar 400 ün fiyatı 28990tl olarak açıklandı hayırlısı olsun.

tarzan rıfkı
14 Ocak 2020, 17:44
Yeni versiyon dominar 400 ün fiyatı 28990tl olarak açıklandı hayırlısı olsun.

fiyat ciddi iyi 35bin tl r25 ktm duke 250 28 sanırım honda cb250 de galiba 28 idi 250cc parasına dominar iyi rakam.biraz akıllanmışlar iddali bir fiyat ile geldiler yanlış hatırlamıyorsam 1 sene önceki liste fiyat 30 falandı.gücü acaba güncellendimi 35 hp idi ktm gibi 44 oldumu ?

Angrypower
14 Ocak 2020, 17:54
Yeni versiyon dominar 400 ün fiyatı 28990tl olarak açıklandı hayırlısı olsun.

Yeni kasa Dominar, piyasayı domine edebilir o zaman.

YasinC
14 Ocak 2020, 18:04
%15 kadar beygir gücü arttırmışlar fark hissedilir.

kdiner
14 Ocak 2020, 19:35
fiyat ciddi iyi 35bin tl r25 ktm duke 250 28 sanırım honda cb250 de galiba 28 idi 250cc parasına dominar iyi rakam.biraz akıllanmışlar iddali bir fiyat ile geldiler yanlış hatırlamıyorsam 1 sene önceki liste fiyat 30 falandı.gücü acaba güncellendimi 35 hp idi ktm gibi 44 oldumu ?

35hp den 40hp ye çıkarılmış, 50 ye yakın değişim yapılmış.

---------- Mesajlar birleştirildi - 19:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:34 ----------


Yeni kasa Dominar, piyasayı domine edebilir o zaman.

gelsin bir görelim.

vlad1462
14 Ocak 2020, 19:51
2018 modelleri yollarda fazla göremedik. stokta kalan 2018 varsa onları kaça satacaklar acaba. ilanlarda hala 2017 model sıfırlar duruyorken 2020 model getirmelerini beklemiyordum açıkçası. bu fiyatlar ilk parti mallar için geçerli ve subat ortalarında gelecek motorlar. sonrasındada bu fiyat politikasını devam ettirebileceklermi acaba. hayırlısı olsun bakalım.

levend84
14 Ocak 2020, 20:35
Tek egz.milini,

Çift egzantrik miline revize etmişler.

Bu bile ciddi bir iyileştirmedir.

Balansor muylusunun çapini ve dizaynini revize etmisler,ust devirlerdeki vibrasyonu azaltmişlar.

Radyator ve fan kompenantlarinda da dizayn degisikligi var.isil verimi dengelemişler.

Dominar bu gidişle piyasada ciddi yer edinecek.

Guzel çalişmalar bunlar,hintliler boş durmuyor.

Angrypower
14 Ocak 2020, 21:56
Ben yeni kasasını bizzat gördüm. Motor efsane. Bajaj çok geç kaldı getirmek için ama bu saçma sapan piyasada iyi yer edinir yeni kasa Dominar.

kdiner
18 Ocak 2020, 13:42
Ben yeni kasasını bizzat gördüm. Motor efsane. Bajaj çok geç kaldı getirmek için ama bu saçma sapan piyasada iyi yer edinir yeni kasa Dominar.

Bende gördüm hatta üzerine oturmuştum tabi kullanmak nasip olmadı.

sheriff87
18 Ocak 2020, 15:06
Eski dominarcı olarak, yeni dominar özellikleri ve fiyatıyla beni bile heyecanlandırdı. Piyasayı sallar gibi.

Norton772
18 Ocak 2020, 18:59
Titreşimi bir nebze azaltmak adına gidon yükseltme ve önü 16 dişli yapmak işe yarıyor. Aynayı genişletmek daha iyi görüş için lazım. Onun dışında pek bir şey yapmaya gerek kalmıyor.

Enes82
19 Ocak 2020, 11:07
Yeni dominar benimde ilgimi çekti... Fuarı iple çekiyorum...

erhn42
19 Ocak 2020, 22:25
Yenilikler gayet güzel duruyor...testlerde kullanıma da kağıt üzerindeki yenilikler olumlu yansırsa ve fiyat olarak da mt25 i geçmez hatta şu an ki gibi bı tık altında kalırsa tutulur...ki tutulsun piyasa da rekabet artsın...rekabet her zaman biz kullanıcılara olumlu yansır...

balıkcı
21 Ocak 2020, 19:10
Bende gördüm hatta üzerine oturmuştum tabi kullanmak nasip olmadı.

Nerde gördün de oturdun. Bir tane getirmişlermiydi daha önce.

kdiner
21 Ocak 2020, 19:58
Nerde gördün de oturdun. Bir tane getirmişlermiydi daha önce.

şu videoyu 1:10 dakikadan itibaren izle motor istanbul a gelmişti biz konuştuk daha önce bunları.

https://www.youtube.com/watch?v=ylJCnL0Z_S4

pesimistt
31 Ocak 2020, 20:16
DOMİNAR 400 TİTREŞİM SORUNUNU KENDİMCE ÇÖZÜMÜ
https://www.youtube.com/watch?v=aZDc3PBSO60

ozan1991
01 Şubat 2020, 19:56
domide zincir gerdirme nasıl oluyor ben hiç denemedim yapabilirmiyim acaba

kdiner
01 Şubat 2020, 20:08
domide zincir gerdirme nasıl oluyor ben hiç denemedim yapabilirmiyim acaba

orta sehpa veya kaldıraçın var diye düşünüyorum, sağ ve sol kısımda bakarsan dikine çizgileri göreceksin, her iki kısımda gerdirmek için somun var 10 ve 12 anahtarlı, mili tutan somunu biraz gevşet, 12 anahtar ile somunu tut 10 anahtarlı somunu gevşet ve 12 anahtar ile her iki yerin de aynı çizgide olmasını sağla ve zincirin gerginliğini kontrol et uygun ise 12 anahtar sabit 10 anahtarlı somunu sık son olarak milin somununu sık bitti gitti.

engineng
02 Şubat 2020, 12:54
Merhaba arkadaşlar

motorum ara ara istop ediyor boşta veya gaz vermiyorken
kırmızıda bekliyorum kalkmak için gaz verecem cıvvvv. debriyajdayken yani
sanırım kronik
ne yapmam gerekiyor??
sayfamızı tam okumadım daha önce konuşulmuş ise kusura bakmayın. boş zamanımda okuyacam

Angrypower
02 Şubat 2020, 13:00
Dominar’da öyle bir kronik sorun yok. Servise gitmen gerekiyor.

engineng
02 Şubat 2020, 13:16
bi kaç kişi öyle dedi :D:D
ortalama haftada 1-2 kere başıma geliyor usta da ne anlayacak bilmem
o2 sensörü ve ayaklık sensöründen şüpheleniyorum

kdiner
02 Şubat 2020, 17:59
bi kaç kişi öyle dedi :D:D
ortalama haftada 1-2 kere başıma geliyor usta da ne anlayacak bilmem
o2 sensörü ve ayaklık sensöründen şüpheleniyorum

Debriyaj kolunun altındaki müşürü söküp içini açıp temizleyin gres sürün kapatın yerine takın olmadı yenisi ile değiştirin.

engineng
03 Şubat 2020, 11:11
yarın deneyecem gelişmelerden haber veririm
teşekkürler

ozomoto
13 Şubat 2020, 17:04
Arkadaşlar aranızda 2018 xmax300 kullanan oldu mu? Bu sene dominardan xmax300 e geçmeyi düşünüyorum. Gerek konfor gerek bagaj olsun ihtiyaçlarım doğrultusunda böyle bir karar aldım. Takıldığım nokta, dominardan sonra güç bakımından yetersiz gelir mi bana ? iki motoru kullanmış arkadaşlarımda yorum yaparsa memnun olurum.
Dominarın kendi çapındaki torku ve 140-150 gibi hızlara seri bir şekilde çıkıyor olması (sürekli çevreyolu kullandığım için bu ivmelenme meselesi benim için önemli) bana şehiriçi-şehirdışı gayet yetiyor. Aynı durum xmax300de de olur mu?

Cyan
13 Şubat 2020, 18:20
Arkadaşlar aranızda 2018 xmax300 kullanan oldu mu? Bu sene dominardan xmax300 e geçmeyi düşünüyorum. Gerek konfor gerek bagaj olsun ihtiyaçlarım doğrultusunda böyle bir karar aldım. Takıldığım nokta, dominardan sonra güç bakımından yetersiz gelir mi bana ? iki motoru kullanmış arkadaşlarımda yorum yaparsa memnun olurum.
Dominarın kendi çapındaki torku ve 140-150 gibi hızlara seri bir şekilde çıkıyor olması (sürekli çevreyolu kullandığım için bu ivmelenme meselesi benim için önemli) bana şehiriçi-şehirdışı gayet yetiyor. Aynı durum xmax300de de olur mu?

Biri 35 beygir, diğeri 28-29 civarı diye hatırlıyorum. Ağırlıklarını öğrenip her iki motosiklet için kg başına beygir gücü hesaplayabilirsiniz. Bunları birbirine yüzdelersiniz, hızlanmada o bulduğunuz yüzde kadar bir fark hissedersiniz. Scooter'lar (CVT şanzıman sayesinde) ilk kalkışta biraz daha agresif olabiliyorlar, sonrası iki motosikletin beygir güçlerine kalmış bir konu.

Şahsen X-Max 300'ün - sunduğu ekstra konfor da dikkate alındığında - Dominar'dan sonra sizi çok da mutsuz edeceğini düşünmüyorum.

kdiner
13 Şubat 2020, 19:02
Arkadaşlar aranızda 2018 xmax300 kullanan oldu mu? Bu sene dominardan xmax300 e geçmeyi düşünüyorum. Gerek konfor gerek bagaj olsun ihtiyaçlarım doğrultusunda böyle bir karar aldım. Takıldığım nokta, dominardan sonra güç bakımından yetersiz gelir mi bana ? iki motoru kullanmış arkadaşlarımda yorum yaparsa memnun olurum.
Dominarın kendi çapındaki torku ve 140-150 gibi hızlara seri bir şekilde çıkıyor olması (sürekli çevreyolu kullandığım için bu ivmelenme meselesi benim için önemli) bana şehiriçi-şehirdışı gayet yetiyor. Aynı durum xmax300de de olur mu?

bu arkadaşla isterseniz bir görüşün oda dominardan sonra scooter aldı ama kaçlık bilmiyorum.

https://www.youtube.com/channel/UC_19lYSz0v4CnW7TQxuN6Lg

video desteklemiyor sanırsam benim bilgisayardan ötürü, youtube de MotoHayat M.M.E diye aratırsanız bulabilir sorabilirsiniz.

ozomoto
14 Şubat 2020, 09:12
bu arkadaşla isterseniz bir görüşün oda dominardan sonra scooter aldı ama kaçlık bilmiyorum.

https://www.youtube.com/channel/UC_19lYSz0v4CnW7TQxuN6Lg

video desteklemiyor sanırsam benim bilgisayardan ötürü, youtube de MotoHayat M.M.E diye aratırsanız bulabilir sorabilirsiniz.

Çok teşekkür ederim hocam, izledim youtube dan xmax250 almış bu arkadaş. 250 ile 300 arasında da belirgin bir güç farkı var diye biliyorum.

Cloud
14 Şubat 2020, 13:21
Çok teşekkür ederim hocam, izledim youtube dan xmax250 almış bu arkadaş. 250 ile 300 arasında da belirgin bir güç farkı var diye biliyorum.

Merhaba o kişi benim.
Sanırım şu an xmax300 getirilmiyor, çünkü 250 ile arasında 5hp güç farkı olmasına rağmen sağlam bir fiyat farkı vardı. Ben de zaten 250'yi bile zor alabileceğim için vergi dilimini filan da düşünüp 300'e bulaşmadım. Haa ama 300 benim duyduğum izlediğim tam kıvamında olmuş deniyor. İmkanım olsa alabilirdim, o kadar fiyat farkı beni aşıyordu, ki 250 için bile Domi üstüne bi miktar ihtiyaç kredisi çektim. Benim xmax250'nin rodajı tamamlandı. Motordan şimdilik gayet memnunum. Kullanım amacım neredeyse yüzde 90 işe git gel olduğu için ve biraz da sağlık sebepleriyle scooter'a geçtim zaten kanalda bahsettim videolarda. Xmax250 2019 model yeni kasa biliyorsunuz aynı 300 gibi bluecore motoru var ve ben henüz 3 litre üstüne çıkamadım yakıt sarfiyatında. Motor 130 - 140'ı çok rahat görüyor, 120 ile ise güle oynaya gidiyor. Ben zaten dominarda da 110 - 120 aralığında süren biri olduğum için bana güç ve hız anlamında hiç bir düşüş ya da gariplik yaşatmadı xmax, şimdilik oldukça memnunum. Amortisörler sert deniyordu standart halinden bi kademe düşürünce o da iyileşti. Daha ilk 2000km içinde olduğum için çok fazla atıp tutmayayım ama aldığıma en azından şimdilik pişman değilim, 13 yıllık vitesli motosiklet kullanımım sonrası çok tereddütteydim ama o pratikliğe çabuk alışıyor insan, robot gibi geliyor adeta, yağmur çamurdaki az ıslanma ve rahatlık da cabası. Şu ara kış nedeniyle az biniyorum ve bir de ev taşıma ve fizik tedavi telaşem var o sebeple video filan paylaşma işi bir süre duracak ama havalar ısınsın motor km yapsın ben de biraz daha iyileşeyim, çünkü bir fizik tedavi sürecindeyim (yok motor kazası filan diil, omzumda bir tendon yırtığı var o sebepten) tüm bunlardan sonra belki 5000km bakımı sonrası xmax250 2019 model için detaylı bir video çekeceğim hatta dominardan sonra xmax 250 arasındaki fark ve hissiyatlarımı da anlatacağım kanalda.

Şu an için en önemli bir kaç hissiyat farkını yazayım:
Domi sonrası xmax çok pratik
Domi'ye göre hantallık daha az, sanki alet kendi kendine gidiyor.:)
Titreşim yok denecek kadar az.
Yakıt sarfiyatı daha iyi gibi.(en azından benim sürüş tarzımla)
Bagaj topcase olmamasına rağmen benim Domideki 45lt çantadan daha fazla, koca spor çantam ve kapalı kaskım motorun sele altına sığıyor daha ne olsun.
Kirlendiğinde filan gidip yıkaması daha kolayıma geliyor, zincir yağlama v.s. derdi de yok.
Haa ama açık söyliyeyim vitesli motosiklet sürmek bana göre çok daha zevkli. Bu sebeple scooter gerçekten benim gibi ihtiyaç değilse keyfi sürüş için ben vitesli motosikleti tercih ederim doğrusu.

Kısaca:
-Pratiklik, kullanışlılık, eğlencelilik ve %90 şehiriçi işe okula gidiş geliş amaçları için scooter
-Sportif sürüş, daha çok adrenalin, sürüş yetilerini daha iyi geliştirme, daha fazla zevk, bacaklarının arasında motoru hissetmek içinse vitesli motosiklet derim ben.

İmkanlarım daha iyi olsaydı xmax'ın yanına bir de vitesli motosiklet çekerdim, ama en azından şimdilik o imkana sahip değilim maalesef.

Şimdilik bu kadar, herkese selamlar.:king:
Naçiz kanalımdan iyi kötü amatörce paylaşımlar yapmayı deniyorum, ilgilenirseniz hepinizi beklerim efenim. Youtube "MotoHayat M.M.E"

ozomoto
14 Şubat 2020, 15:46
Merhaba o kişi benim.
Sanırım şu an xmax300 getirilmiyor, çünkü 250 ile arasında 5hp güç farkı olmasına rağmen sağlam bir fiyat farkı vardı. Ben de zaten 250'yi bile zor alabileceğim için vergi dilimini filan da düşünüp 300'e bulaşmadım. Haa ama 300 benim duyduğum izlediğim tam kıvamında olmuş deniyor. İmkanım olsa alabilirdim, o kadar fiyat farkı beni aşıyordu, ki 250 için bile Domi üstüne bi miktar ihtiyaç kredisi çektim. Benim xmax250'nin rodajı tamamlandı. Motordan şimdilik gayet memnunum. Kullanım amacım neredeyse yüzde 90 işe git gel olduğu için ve biraz da sağlık sebepleriyle scooter'a geçtim zaten kanalda bahsettim videolarda. Xmax250 2019 model yeni kasa biliyorsunuz aynı 300 gibi bluecore motoru var ve ben henüz 3 litre üstüne çıkamadım yakıt sarfiyatında. Motor 130 - 140'ı çok rahat görüyor, 120 ile ise güle oynaya gidiyor. Ben zaten dominarda da 110 - 120 aralığında süren biri olduğum için bana güç ve hız anlamında hiç bir düşüş ya da gariplik yaşatmadı xmax, şimdilik oldukça memnunum. Amortisörler sert deniyordu standart halinden bi kademe düşürünce o da iyileşti. Daha ilk 2000km içinde olduğum için çok fazla atıp tutmayayım ama aldığıma en azından şimdilik pişman değilim, 13 yıllık vitesli motosiklet kullanımım sonrası çok tereddütteydim ama o pratikliğe çabuk alışıyor insan, robot gibi geliyor adeta, yağmur çamurdaki az ıslanma ve rahatlık da cabası. Şu ara kış nedeniyle az biniyorum ve bir de ev taşıma ve fizik tedavi telaşem var o sebeple video filan paylaşma işi bir süre duracak ama havalar ısınsın motor km yapsın ben de biraz daha iyileşeyim, çünkü bir fizik tedavi sürecindeyim (yok motor kazası filan diil, omzumda bir tendon yırtığı var o sebepten) tüm bunlardan sonra belki 5000km bakımı sonrası xmax250 2019 model için detaylı bir video çekeceğim hatta dominardan sonra xmax 250 arasındaki fark ve hissiyatlarımı da anlatacağım kanalda.

Şu an için en önemli bir kaç hissiyat farkını yazayım:
Domi sonrası xmax çok pratik
Domi'ye göre hantallık daha az, sanki alet kendi kendine gidiyor.:)
Titreşim yok denecek kadar az.
Yakıt sarfiyatı daha iyi gibi.(en azından benim sürüş tarzımla)
Bagaj topcase olmamasına rağmen benim Domideki 45lt çantadan daha fazla, koca spor çantam ve kapalı kaskım motorun sele altına sığıyor daha ne olsun.
Kirlendiğinde filan gidip yıkaması daha kolayıma geliyor, zincir yağlama v.s. derdi de yok.
Haa ama açık söyliyeyim vitesli motosiklet sürmek bana göre çok daha zevkli. Bu sebeple scooter gerçekten benim gibi ihtiyaç değilse keyfi sürüş için ben vitesli motosikleti tercih ederim doğrusu.

Kısaca:
-Pratiklik, kullanışlılık, eğlencelilik ve %90 şehiriçi işe okula gidiş geliş amaçları için scooter
-Sportif sürüş, daha çok adrenalin, sürüş yetilerini daha iyi geliştirme, daha fazla zevk, bacaklarının arasında motoru hissetmek içinse vitesli motosiklet derim ben.

İmkanlarım daha iyi olsaydı xmax'ın yanına bir de vitesli motosiklet çekerdim, ama en azından şimdilik o imkana sahip değilim maalesef.

Şimdilik bu kadar, herkese selamlar.:king:
Naçiz kanalımdan iyi kötü amatörce paylaşımlar yapmayı deniyorum, ilgilenirseniz hepinizi beklerim efenim. Youtube "MotoHayat M.M.E"

Çok memnun oldum, çok teşekkür ederim bilgiler için hocam. Peki boy konusunda, sele yüksekliği fazla mı ? Benim boyum 1.76, sorun olur mu ? Ayrıca birde denge sorunu diye bir şey duymuştum. Önceki modellerde çok varmış sanırım,düşük hızlarda arabaların arasındayken bir denge problemi varmış motorda

Cloud
14 Şubat 2020, 17:49
Çok memnun oldum, çok teşekkür ederim bilgiler için hocam. Peki boy konusunda, sele yüksekliği fazla mı ? Benim boyum 1.76, sorun olur mu ? Ayrıca birde denge sorunu diye bir şey duymuştum. Önceki modellerde çok varmış sanırım,düşük hızlarda arabaların arasındayken bir denge problemi varmış motorda
Yok hiç bir denge sorunu yok, bilakis çok dengeli alet, duracak kadar yavaş hızlarda bile üstelik. Aralardan geçme mevzusunda evet genişliği kimi zaman sorun oluyor, ama büyük motosikletlerin geçebildiği her yerden rahatlıkla geçiyor, üstelik gidon turu çok fazla. Benim boy 1.85, ona rağmen selede en arkaya dayanarak oturunca ayakların ucu yere değiyor sele biraz yüksek 79.5 cm diye biliyorum, siz üstüne oturup hatta mümkünse test etmeden almayın bence. Ben zamanında eski kasasını test etmiştim. Ama kullanıcıları ikisi arasında sadece görüntü benziyor diyor. Yeni kasanın çok iyi yönde geliştirildiğini söylüyorlar, ki eski kasa Endonezya üretimiyken, yeniler Fransa üretimi ve bluecore motorlu. 300 de, 250 de aynı kasa zaten. 2018 ve sonrası yani. Hakkınızda hayırlısı.

DETROITCITY
23 Şubat 2020, 00:12
Arkadaşlar herkese merhaba

1 ay önce dominar alarak aranıza katıldım bir şey soracağım alalı 1.000km daha olmadı bu süre içinde radyatör suyunu tamamını eksiltti aldığımda içinde antifriz yoktu eski sahibi koymamış alır almaz ben ekledim fakat dediğim gibi 1k km olmadan yine eksildi, motor hararet ışığını yakmıyor eksilmenin sebebini bilen varmi acaba.
Birde eski model pulsarda suyu yağa karıştırma sorunu vardı dominarda da varmı acaba bu sorun.

vlad1462
23 Şubat 2020, 01:31
Arkadaşlar herkese merhaba

1 ay önce dominar alarak aranıza katıldım bir şey soracağım alalı 1.000km daha olmadı bu süre içinde radyatör suyunu tamamını eksiltti aldığımda içinde antifriz yoktu eski sahibi koymamış alır almaz ben ekledim fakat dediğim gibi 1k km olmadan yine eksildi, motor hararet ışığını yakmıyor eksilmenin sebebini bilen varmi acaba.
Birde eski model pulsarda suyu yağa karıştırma sorunu vardı dominarda da varmı acaba bu sorun.

motorun hayırlı olsun. motorun kaç km de. antifriz seviyesini nereye kadar tamamladın, sonrasında ne kadar eksildi. önceki sahibinde iken antifriz niye eksilmişki zaten, acaba sorunlu motormu sattı sana.

motor yağ seviyesini kontrol ettinmi, su yağa karışıyorsa yağ seviyen yükselecek ve köpürerek mayonez gibi kıvam alacaktır. yağ dolum kapağınıda söküp kapakta köpük varmı bak.

motorda bariz beyaz duman atma varmı, conta yakmış olabilir.

motorun sağına soluna bak, özellikle egzoz borusu üzerinde beyaz lekeler varmı. antifriz kalıntıları varmı kontrol et, basit bir su kaçağında olabilir.

benim motor şu an 18.000 km lerde ve bugüne kadar hiç ekleme gereği duymadım. max ve min seviyeleri arasında inip çıkabilir.

DETROITCITY
23 Şubat 2020, 17:54
Merhaba cevap verdiğiniz için teşekkür ederim.

motorumu alalı 20 gün oldu 2017 model 17.000 km de şuan 18.000 km oldu, aldığımda antifriz yedek depo boştu eski sahibine neden boş diye sorduğumda orasının ne işe yaradığını bile bilmiyorum dedi mekanik olarak pek motordan anlamıyor gibiydi ben alır almaz hemen ekledim max seviyesinin biraz üzerine çıktım, 20 gün oldu motorumu yıkarken fark ettim yedek depo boşalmış içinde hiç sıvı kalmamış.


sizin tahminlerinize göre motorumu kontrol ettim egzozdan çıkan beyaz bir duman yok, egzozun ucunda ve üzerinde beyaz leke göremedim belki yıkadağım için izler silinmiş olabilir, motor yağı normal seviyesinde ve içine baktığımda köpük göremedim parmağıma biraz yağ sürdüm rengi kahverengi ve su gibi sıvı veya cıvık değil.
bugün bir şey fark ettim antifriz suyunun arkasında kullanmadan önce %50 oranında su ile seyreltin yazıyormuş ben ilk koyduğumda seyretmedim şuan yarı yarıya seyreltip tekrar max seviyesine kadar ekledim acaba bununla ilgisi olabilme ihtimali nedir.

görsel yüklemeyi beceremedim öğrenir öğrenmez görsel paylaşacağım.

Boldpilot
23 Şubat 2020, 18:21
Merhaba cevap verdiğiniz için teşekkür ederim.

motorumu alalı 20 gün oldu 2017 model 17.000 km de şuan 18.000 km oldu, aldığımda antifriz yedek depo boştu eski sahibine neden boş diye sorduğumda orasının ne işe yaradığını bile bilmiyorum dedi mekanik olarak pek motordan anlamıyor gibiydi ben alır almaz hemen ekledim max seviyesinin biraz üzerine çıktım, 20 gün oldu motorumu yıkarken fark ettim yedek depo boşalmış içinde hiç sıvı kalmamış.


sizin tahminlerinize göre motorumu kontrol ettim egzozdan çıkan beyaz bir duman yok, egzozun ucunda ve üzerinde beyaz leke göremedim belki yıkadağım için izler silinmiş olabilir, motor yağı normal seviyesinde ve içine baktığımda köpük göremedim parmağıma biraz yağ sürdüm rengi kahverengi ve su gibi sıvı veya cıvık değil.
bugün bir şey fark ettim antifriz suyunun arkasında kullanmadan önce %50 oranında su ile seyreltin yazıyormuş ben ilk koyduğumda seyretmedim şuan yarı yarıya seyreltip tekrar max seviyesine kadar ekledim acaba bununla ilgisi olabilme ihtimali nedir.

görsel yüklemeyi beceremedim öğrenir öğrenmez görsel paylaşacağım.

soğutma sisteminde kaçak var mı kontrol et bence. Bahsettiğin kap genleşme kabı, radyatörde sıvı eksilmezse orası sabit kalır.Sistemde kaçak varsa motosiklet hararet yapabilir, kış aylarında çok fark edilmese de yazın başınızı belaya sokar.
Belki de sistemde veya radyatörde bi sıkıntı yoktur genleşme kabında çatlak vs vardır, incelemek lazım.

vlad1462
23 Şubat 2020, 21:31
Merhaba cevap verdiğiniz için teşekkür ederim.

motorumu alalı 20 gün oldu 2017 model 17.000 km de şuan 18.000 km oldu, aldığımda antifriz yedek depo boştu eski sahibine neden boş diye sorduğumda orasının ne işe yaradığını bile bilmiyorum dedi mekanik olarak pek motordan anlamıyor gibiydi ben alır almaz hemen ekledim max seviyesinin biraz üzerine çıktım, 20 gün oldu motorumu yıkarken fark ettim yedek depo boşalmış içinde hiç sıvı kalmamış.


sizin tahminlerinize göre motorumu kontrol ettim egzozdan çıkan beyaz bir duman yok, egzozun ucunda ve üzerinde beyaz leke göremedim belki yıkadağım için izler silinmiş olabilir, motor yağı normal seviyesinde ve içine baktığımda köpük göremedim parmağıma biraz yağ sürdüm rengi kahverengi ve su gibi sıvı veya cıvık değil.
bugün bir şey fark ettim antifriz suyunun arkasında kullanmadan önce %50 oranında su ile seyreltin yazıyormuş ben ilk koyduğumda seyretmedim şuan yarı yarıya seyreltip tekrar max seviyesine kadar ekledim acaba bununla ilgisi olabilme ihtimali nedir.

görsel yüklemeyi beceremedim öğrenir öğrenmez görsel paylaşacağım.

motor yağı seviyesi normal ve yağa su bulaşma durumu yoksa conta yanığı veya devirdaim su pompası keçesinin patlayıp yağa su karıştırma ihtimalini eleyebiliriz.
bence geriye iki ihtimal kalıyor, ya ilk ekleme yaptıktan sonra motor düşündüğünden daha fazla su eksiltmişti, sen max seviyesine kadar koysanda çalıştıkça havayı iyice attı ve bu esnada yedek su kabı tekrar azaldı, ikinci kez seviyeyi tamamladın, böylece artık su seviyen eksilmeyecektır.

ikinci ihtimal ise motorda dışarıya su kaçağı vardır. motor olduğu yere su kaçırsaydı illaki sen bunu farkederdin ve tespiti kolay olurdu. motor çalışıp basıç oluştukça su kaçıran bir yerler olabilir, gevşek bir su hortum kelepçesi, kılcal çatlağa sahip devirdaim kapağı, radyatör kenarı köşesi, yedek su kabında vb.

yaşadığın şehir neresi, yakınlarında iyi bir servis varmı,en yakın zamanda motoru bir göster, masraf açmadan ,tadı tuzu kaçmadan sorun her ne ise hallettir.

YasinC
27 Şubat 2020, 11:04
Dominar'ın yerden biraz daha yüksek kalıplı olacak şekilde yol endurosunu yapsalar keşke. Şuan benim gibi kıçının rahatlığına düşkün iri kıyımlar için iyi olur. Tracer 700 vs pahalı kaçıyor

pulsarcan
29 Şubat 2020, 02:50
Merhaba cevap verdiğiniz için teşekkür ederim.

motorumu alalı 20 gün oldu 2017 model 17.000 km de şuan 18.000 km oldu, aldığımda antifriz yedek depo boştu eski sahibine neden boş diye sorduğumda orasının ne işe yaradığını bile bilmiyorum dedi mekanik olarak pek motordan anlamıyor gibiydi ben alır almaz hemen ekledim max seviyesinin biraz üzerine çıktım, 20 gün oldu motorumu yıkarken fark ettim yedek depo boşalmış içinde hiç sıvı kalmamış.


sizin tahminlerinize göre motorumu kontrol ettim egzozdan çıkan beyaz bir duman yok, egzozun ucunda ve üzerinde beyaz leke göremedim belki yıkadağım için izler silinmiş olabilir, motor yağı normal seviyesinde ve içine baktığımda köpük göremedim parmağıma biraz yağ sürdüm rengi kahverengi ve su gibi sıvı veya cıvık değil.
bugün bir şey fark ettim antifriz suyunun arkasında kullanmadan önce %50 oranında su ile seyreltin yazıyormuş ben ilk koyduğumda seyretmedim şuan yarı yarıya seyreltip tekrar max seviyesine kadar ekledim acaba bununla ilgisi olabilme ihtimali nedir.

görsel yüklemeyi beceremedim öğrenir öğrenmez görsel paylaşacağım.

kardesım sana özelden msj attım bana ulas hemen

ozan1991
29 Şubat 2020, 04:48
15 bin bakımda ne yapılıyor arkadaşlar, tahmini ücreti nedir?

mavellen
04 Mart 2020, 10:59
15 bin bakımda ne yapılıyor arkadaşlar, tahmini ücreti nedir?

Ozan garantisi duruyormu seninkinin?Benimki geçtiğimiz şubatta bitti.Ben geçen sene girmiştim 15 bin bakımına çok birşey çıkmadıda net tutarıda hatırlamıyorum.Ben 20 bin bakımında komple dişli zincir buji ve filitreleri değişmiştim baya külfiyetli tutmuştu.

---------- Mesajlar birleştirildi - 10:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:48 ----------

Benim 59 cm tur camı vardı.Tur camı geçtiğimiz günlerde yan ayaklığı açtım sandım meğer açmamışım motoru yatırınca farkettim.Motor yere düşmeden tuttuk çünki motor arkadaşımın üstüne devrildi.Yoksa tutmam mümkün değildi.Devrilince tur camıda kırıldı.Zar zor kaldırdık motoru.Bende orjinal tur camını taktım velakin 150 km hıza çıkınca motorun üstünde duramıyorum.Ben dominar ile turcamsız üzerinde duramıyorken mt07 ile turcamsız nasıl yapıyorlar?

Geçen hafta motoru satmak için ilana koyacaktım.Emsal fiyatlara baktım benimki anca 15-16 ya gider.Komik rakamlar.Satmaktan vazgeçtim.Farzet 16 ya sattım ne alacağım?Hurdası çıkanakadar veya biri gelip illa sat ölümü gör satmassan demediği müddetce satmayacağım gibi durumlar.Sağlık mağlık olsun.

yurekli_emin
04 Mart 2020, 12:47
Selamünaleyküm arkadaşlar! Yok mu yeni Dominar 400 UG' yi alan biri? Anlatsın tecrübelerini yazsın gücü nasıl konfor nasıl?