Orijinalini görmek için tıklayınız : Bajaj Bajaj Dominar 400 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
kdiner
04 Ocak 2019, 23:13
Kuralkan fabrikadan bu şekil bir servislere bildirim gelmiş.
( Tüm BAJAJ DOMİNAR kullanıcılarının dikkatine...
Kuralkan dominar modeli için iyileştirme yapmıştır.
Zincir sürtme aparatını garantiniz bitsin yada bitmesin ücretsiz yeni aparatla değiştirebilirsiniz. ) Bilginize.
HappyPuppy
05 Ocak 2019, 00:32
Kuralkan fabrikadan bu şekil bir servislere bildirim gelmiş.
( Tüm BAJAJ DOMİNAR kullanıcılarının dikkatine...
Kuralkan dominar modeli için iyileştirme yapmıştır.
Zincir sürtme aparatını garantiniz bitsin yada bitmesin ücretsiz yeni aparatla değiştirebilirsiniz. ) Bilginize.
Dostum zincir sürtme aparatı ne ola ki? Ben zincir veya zincir koruma parçasına dair hiç bi sorunla karşılaşmadım bugüne kadar. Ne olduğunu merak ettim.
levend84
05 Ocak 2019, 00:42
Dostum zincir sürtme aparatı ne ola ki? Ben zincir veya zincir koruma parçasına dair hiç bi sorunla karşılaşmadım bugüne kadar. Ne olduğunu merak ettim.
Buyuk ihtimalle,
Arka salincak,sol tarafinda zincirin uzerinde yüzdüğü lastik parçadan bahsediyorlar.
Salincak gobegine montajlaniyor
Ayrica o parcanin teknik ismi
ZİNCİR SIYIRICI olarak geçer..
https://i.hizliresim.com/0Rn5E9.jpg (https://hizliresim.com/0Rn5E9)
kdiner
05 Ocak 2019, 12:18
Dostum zincir sürtme aparatı ne ola ki? Ben zincir veya zincir koruma parçasına dair hiç bi sorunla karşılaşmadım bugüne kadar. Ne olduğunu merak ettim.
Bende tam olarak çıkaramadım ve bir sorunla karşılaşmadım.
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:15 ----------
Buyuk ihtimalle,
Arka salincak,sol tarafinda zincirin uzerinde yüzdüğü lastik parçadan bahsediyorlar.
Salincak gobegine montajlaniyor
Ayrica o parcanin teknik ismi
ZİNCİR SIYIRICI olarak geçer..
https://i.hizliresim.com/0Rn5E9.jpg (https://hizliresim.com/0Rn5E9)
Eğer bu parça ise büyük ihtimal zincirde sürtme izi oluyor, zincir bu parçaya değdiği için zincirde sürtme izi bırakıyor buna istinaden bu parçayı değişiyorlar olabilir, orjinal zincir bu parçaya sürtüyor ben 520 oringsiz zincir kullandığım için orjinalindeki gibi sürtme izi hiç yapmıyor ama en azından bu parçayı yenilemiş olurum sonuçta motor 30000km ye dayandı.
levend84
05 Ocak 2019, 12:23
Bende tam olarak çıkaramadım ve bir sorunla karşılaşmadım.
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:15 ----------
Eğer bu parça ise büyük ihtimal zincirde sürtme izi oluyor, zincir bu parçaya değdiği için zincirde sürtme izi bırakıyor buna istinaden bu parçayı değişiyorlar olabilir, orjinal zincir bu parçaya sürtüyor ben 520 oringsiz zincir kullandığım için orjinalindeki gibi sürtme izi hiç yapmıyor ama en azından bu parçayı yenilemiş olurum sonuçta motor 30000km ye dayandı.
Yok,ne iz birakacak zincirde..
O malzeme lastik(kaucuk)bildigin yumusak bir parca.
Tam tersi,zincir ona surterek aşındirir kanal yapar.
kdiner
05 Ocak 2019, 15:25
Yok,ne iz birakacak zincirde..
O malzeme lastik(kaucuk)bildigin yumusak bir parca.
Tam tersi,zincir ona surterek aşındirir kanal yapar.
Zarar vermiyor ama sürtmeden dolayı zincirde iz belli oluyor, bu parçanın ortası çukur kenarı yüksektir ve zincir hareket edince orta çukurda değil parçanın bir kenarından doğru hareket ediyor ve zincir yağlı olunca sürtme izi belli oluyor o yüzden dedim ama zaten plastik parça zincire etki etmez, etki plastik parçaya oluyor dediğin gibi.
Ben o parçayı zincir kaydırıcı diye biliyorum; maksadı zincir maşaya çarpıp sürtmesin her iki parça da aşınmaya maruz kalmasın...
Bayinin elindeki son motordu ve 2017 de gelen 2. parti olduğunu söyledi. Pazarlığı baştan sıkı tuttu demek :)
Şehir dışında daha uygun fiyatlar var ama motoru getirmek kış sezonunda zor olur diye çok düşünmüyordum. Bu kargo işi nasıl oluyorki, montajlı halde zarar vermeden taşımak zordur bence, güvenebilir miyiz?
Son olarak, anlamadığım konu şudur; Isparta'daki bayi nasıl bakım hediye etti, yani bakımı nasıl yaptırdınız?
Adamlar motor kontağı aç çalıştır halde nakliye kamyonu ile Orhanlı'ya ambara yolladı ben de gidip aldım çalıştırdım eve geldim:). Nakliyesini onlar karşıladı. Bakımı Isparta hediye etmiyor, burada baymoto etti, daha doğrusu Kuralkan etti. Valla motor tertemiz geldi, üzerinde yorganımsı bir örtü ile ve belgeleri ile geldi depoya, o örtüyü bi ara arabaya dolu yağmasın diye bile kullandım :) Neticede garantili motor gelince bir yeri kırık dökük olsa teslim almam olur biter, zaten gelmeden bir sürü konuştuk iletişim kurduk, Ekrem bey ve yardımcısı da ilgilendi konuyla sağ olsun o zaman.
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:33 ----------
Kuralkan fabrikadan bu şekil bir servislere bildirim gelmiş.
( Tüm BAJAJ DOMİNAR kullanıcılarının dikkatine...
Kuralkan dominar modeli için iyileştirme yapmıştır.
Zincir sürtme aparatını garantiniz bitsin yada bitmesin ücretsiz yeni aparatla değiştirebilirsiniz. ) Bilginize.
Madem böyle bir şey var niye servisler çağırmıyor o zaman bizi, SMS filan atılır ne biliim, buraya girmesem ne yazılım güncellemesinden ne bu işten haberim bile olmazdı. Ara ara kdiner bu bilgileri vermese hiç tık yok valla Kuralkan'dan.
Kesin bilgi mi, gidelim değişelim fırsat bulunca o zaman.
kdiner
05 Ocak 2019, 21:54
Adamlar motor kontağı aç çalıştır halde nakliye kamyonu ile Orhanlı'ya ambara yolladı ben de gidip aldım çalıştırdım eve geldim:). Nakliyesini onlar karşıladı. Bakımı Isparta hediye etmiyor, burada baymoto etti, daha doğrusu Kuralkan etti. Valla motor tertemiz geldi, üzerinde yorganımsı bir örtü ile ve belgeleri ile geldi depoya, o örtüyü bi ara arabaya dolu yağmasın diye bile kullandım :) Neticede garantili motor gelince bir yeri kırık dökük olsa teslim almam olur biter, zaten gelmeden bir sürü konuştuk iletişim kurduk, Ekrem bey ve yardımcısı da ilgilendi konuyla sağ olsun o zaman.
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:33 ----------
Madem böyle bir şey var niye servisler çağırmıyor o zaman bizi, SMS filan atılır ne biliim, buraya girmesem ne yazılım güncellemesinden ne bu işten haberim bile olmazdı. Ara ara kdiner bu bilgileri vermese hiç tık yok valla Kuralkan'dan.
Kesin bilgi mi, gidelim değişelim fırsat bulunca o zaman.
Bilgi kesin garanti olsun veya olmasın servislerde ücretsiz değişim yapıyorlar, dominar Facebook sayfasında bilgi mevcut. Bazı servisler gelmeden önce isim yazdırın diyor gitmeden önce istersen servisle iletişim kur ona göre uygun bir zamanda gidip değişim yaptırabilirsin.
Bilgi kesin garanti olsun veya olmasın servislerde ücretsiz değişim yapıyorlar, dominar Facebook sayfasında bilgi mevcut. Bazı servisler gelmeden önce isim yazdırın diyor gitmeden önce istersen servisle iletişim kur ona göre uygun bir zamanda gidip değişim yaptırabilirsin.
Benim feysbuk hesabım yok, açmayı da düşünmüyorum, yani şimdi burayı da takip etmesem haberim bile olmayacak, böyle şey olur mu? Müşterilerinin hepsi belli, SMS atarsın olur biter veya daha kolayı telefonla arar bilgi verirsin, ben feysbuk takibi MT takibi yapmasam dünyadan habersiz yaşayacam, böyle şey olmaz, bu tip bi müşteri odaklılık olmaz bunu anlatmaya çalışıyorum.
Eyvallah Bajaj'ın müşteriye yaklaşımını övüyoruz sağda solda filan ama bu mevzuda bunu bence tüm kullanıcılara kendisi arayarak ya da sms'le iletmeliydi, ben sosyal ağlardan takiple bunu öğrenemeyebilirim neticede.
maktama
07 Ocak 2019, 15:36
Benim feysbuk hesabım yok, açmayı da düşünmüyorum, yani şimdi burayı da takip etmesem haberim bile olmayacak, böyle şey olur mu? Müşterilerinin hepsi belli, SMS atarsın olur biter veya daha kolayı telefonla arar bilgi verirsin, ben feysbuk takibi MT takibi yapmasam dünyadan habersiz yaşayacam, böyle şey olmaz, bu tip bi müşteri odaklılık olmaz bunu anlatmaya çalışıyorum.
Eyvallah Bajaj'ın müşteriye yaklaşımını övüyoruz sağda solda filan ama bu mevzuda bunu bence tüm kullanıcılara kendisi arayarak ya da sms'le iletmeliydi, ben sosyal ağlardan takiple bunu öğrenemeyebilirim neticede.
Kuralkan'da bu işler -eğer işlerse- biraz yavaş işliyor(sosyal medyada çok hızlı dağılıyor da diyebiliriz ), yani birkaç ay sonra cep telefonunuza mesaj gelebilir. Ha, gelmeyebilir de. Bekleyip göreceğiz.
kdiner
07 Ocak 2019, 16:07
Benim feysbuk hesabım yok, açmayı da düşünmüyorum, yani şimdi burayı da takip etmesem haberim bile olmayacak, böyle şey olur mu? Müşterilerinin hepsi belli, SMS atarsın olur biter veya daha kolayı telefonla arar bilgi verirsin, ben feysbuk takibi MT takibi yapmasam dünyadan habersiz yaşayacam, böyle şey olmaz, bu tip bi müşteri odaklılık olmaz bunu anlatmaya çalışıyorum.
Eyvallah Bajaj'ın müşteriye yaklaşımını övüyoruz sağda solda filan ama bu mevzuda bunu bence tüm kullanıcılara kendisi arayarak ya da sms'le iletmeliydi, ben sosyal ağlardan takiple bunu öğrenemeyebilirim neticede.
Sonuna kadar haklısın.
Kuralkan'da bu işler -eğer işlerse- biraz yavaş işliyor(sosyal medyada çok hızlı dağılıyor da diyebiliriz ), yani birkaç ay sonra cep telefonunuza mesaj gelebilir. Ha, gelmeyebilir de. Bekleyip göreceğiz.
Valla bana yazılım konusunda da en ufak bir şey gelmedi. Yine buradan görüp gitmiştim servise. Haa yazılım olmasa var mıydı bi problem, benim motorumda hiç bi şey yoktu ama, neticede firmadan böyle bir çağrı varsa bunu o zaman sms'le ya da arayarak yapman gerek, feysbuktan paylaşmak nedir arkadaş, bu şekilde müşteri yaklaşımı olur mu?
maktama
07 Ocak 2019, 17:42
Valla bana yazılım konusunda da en ufak bir şey gelmedi. Yine buradan görüp gitmiştim servise. Haa yazılım olmasa var mıydı bi problem, benim motorumda hiç bi şey yoktu ama, neticede firmadan böyle bir çağrı varsa bunu o zaman sms'le ya da arayarak yapman gerek, feysbuktan paylaşmak nedir arkadaş, bu şekilde müşteri yaklaşımı olur mu?
Motorun 4bin devir civarında ara ara gaz yememe konusunun yazılımdan olduğunu halen kabul etmiyor kuralkan, "çok sık karşılaşılan bir sorun değil"e getiriyor konuyu, halbuki oldukça sık karşılaşılan bir sorun ve hint forumlarında da çokça tartışıldı, yazıldı ve bajaj 2017 ortalarında falan sorunu halledecek yeni yazılım çıkartıp üstüne 3 versiyon daha çıkarttı.
Direkt oradaki yazılımı da getirip buradaki motorlara resmi olarak atamıyor çünkü Hindistan BS3(BharatStage3) normlarına/emisyonlarına uygun yazılım çıkartırken bizim yazılımlar Euro4 normuna göre ayarlanmış durumda. BS3 ve Euro4 çok benzer normlar ama aynı tamamen de değiller. Euro4 normlarına uygun yeni yazılım için kim uğraşmalı bilmiyorum ama uğraştıklarını düşünmüyorum. Onun için isteyene/bilgisi olana/sorunu olup motora yazılım güncellensin diye zorlayana sorunu çözen ama BS3 normundaki yeni yazılımı atıyorlardır diye kafamda kurdum. BS3 ile Euro4 aynı olmadığı için resmi olarak mesaj atıp güncellemeye çağırmıyorlar diye düşünüyorum. Ne kadar doğrudur bilemiyorum tabii ama sen (bajaj/kuralkan)üretici/distribütör olarak bir açıklık getirmezsen ben de söylenti yayarım böyle. Bayağı da mantıklı geldi.
Ha, belki de ben fazla kuruyorumdur, belki de kuralkan "kim uğraşıcak şimdi tüm Dominarların yazılım güncellemesiyle, masrafıyla, servis ayarlamalarıyla vs" diyerek sallamış da olabilir bizi. Bu da bir ihtimal tabii. Konu "Türkiye'deki işleyişler" olunca hepsi de olabilecek mantıklı durumlar olarak görünüyor gözüme ne yazık ki.
mavellen
07 Ocak 2019, 22:56
Arkadaşlar yazın hediyeler için Alanya servisine gittiğimde yazılımı sordum.Servis bana ecu sayılı yazılım yükleme önrüne sahip dedi.Yani ecu 10 kere update olabilir fazlasına kapasite veya imkan yok demek istedi.Servis öyle deyince bende yazılım yükletmedim.Mantıklı düşününce saçma geldi.
Arkadaşlar yazın hediyeler için Alanya servisine gittiğimde yazılımı sordum.Servis bana ecu sayılı yazılım yükleme önrüne sahip dedi.Yani ecu 10 kere update olabilir fazlasına kapasite veya imkan yok demek istedi.Servis öyle deyince bende yazılım yükletmedim.Mantıklı düşününce saçma geldi.
Ya, maalesef ve acı olanı şu ki, en iyi serviste bile bir çok şey sadece kulaktan dolma bilgiye dayalı. Sanırım eğitim için toplanıldığında servislere bazı şeyler sadece teorik anlatılıyor, o da karşıdakinin anlayabildiği ile sınırlıdır zaten. Oysa şirket içi eğitim hele hele otomotivdeki bu yetkili servis eğitimlerinde çok ciddi uygulamalı eğitim yapılmazsa, yüksek teknolojili ürünleri alaylı, en azından meslek lisesi eğitimi filan olmayan tamirciye anlatmak oldukça güç olur. Sonuçlardan da bu anlaşılıyor, her biri başka başka şey anlatıyorsa bu durum belli oluyor zaten. Hani bir de müşteriyi de sanki cahil, hiç bir şey bilmiyor sananlar var ki o tam bir facia, oysa o müşteriler içinde acayip eğitimli, hatta otomotiv ve tekniği işinden fena halde anlayanlar da var, bu adama kulaktan dolma bilgiyle yalan yanlış anlatırsan yemez, yemiyor. Benim gibi teknik bilgisi az adam bile en azından eğitimi sayesinde senin attığını, salladığını mantığıyla anlıyor, ama sen beni anlayamadığın için yalan satmaya çalışıyorsun, bu daha da acı.
Geçmişte yetkili servis diye gittiğimde, beyni değişmesi gereken motora "karbüratörü temizledim sorun gitti" diyen servis gördüm ben, bir başkası "motora senkronize ayarı yapacaz sorun geçecek" dediğinde iş bittikten sonra sorunun aynen devam ettiğini biliyorum. Ki hala amerikan chopperdaki aile gibi takılan bir servis burası, acayip artiz, popüler filan.
Bunları niye anlattım, işte bu yazılım vesaire gibi işlerde de, adam bu işlerden hiç anlamıyorsa ve sadece anlatılanı biliyor ve onu uygulamaya çalışıyorsa oradan bir şey çıkmaz. Zaten bu sebeple firmanın bir servisi çok beğenilirken diğeri hiç beğenilmeyebiliyor. Sadece Kuralkan değil, tüm firmaların bu işe çok ama çok büyük önem vermesi gerekiyor, ama gel gör ki çoğunda bu pek de önemsenmiyor. Ürünü satıyoruz daha çok satabilelim'e odaklılar. Oysa bisküvi satmıyorsun ki 2 dakkada tüketilip bitmeyecek, yıllarca kullanılacak bir araç satıyorsun, sonrasında uzun süreli servis hizmeti vereceksin.
Ama bunu da anlamak için nasıl o servisteki eleman ya da usta eğitilecekse, şirketin sahibi başta olmak üzere genel müdüründen servis v.s. müdürüne kadar hepsinin iyi eğitilmiş olması da gerekiyor. Zor dostum zor anlayacağınız.
Bu memleketteki en önemli sıkıntılardan biri de, firmalara hatta onların patronlarına bu tip konularda danışmanlık yapacak, böyle olsa daha doğru olur diyecek adamların yeterli olmaması ya da hep akraba, arkadaş, torpilli tiplere bu tip yerlerin verilmesi sıkıntısı da var illa ki.(Zaten bunu doğru yapan firmalar daha çok sevilip tutuluyor, az olsa da var böyle firmalar)
peyloride
08 Ocak 2019, 11:33
Arkadaşlar yazın hediyeler için Alanya servisine gittiğimde yazılımı sordum.Servis bana ecu sayılı yazılım yükleme önrüne sahip dedi.Yani ecu 10 kere update olabilir fazlasına kapasite veya imkan yok demek istedi.Servis öyle deyince bende yazılım yükletmedim.Mantıklı düşününce saçma geldi.
Böyle bir sınır çok saçma olur, bence servis uğraşmamak adına uydurmuş.(Bilgisayar mühendisiyim) Hiç bir yazılımda böyle bir sınır koymak için mantıklı bir sebep olamaz çünkü hiç bir zaman yazılımın tamamen sorunsuz olduğuna emin olamazsınız, farklı koşullarda farklı sorunlar çıkabilir, farklı yasalar gelebilir vs. vs.
ozan1991
08 Ocak 2019, 16:54
12 gün oldu motoru çalıştırmıyorum yarın biraz çalıştırıyım bari çıkasım gelmiyor bu soğukta :)
kdiner
12 Ocak 2019, 17:28
Bu videoda değişecek olan parçanın resmi var, meğer plastik değişmiyormuş küçük bir saç parça takılıyor.
https://youtu.be/F3s5SNZIT7w
Norton772
13 Ocak 2019, 01:34
Bu arada o eklenen parça zincir kaydırıcı bir şeymiş. Sanırım buna bağlı bir kaza mı ariza mı ne olmuş ondan dolayı bu parçayı ekliyorlarmış. Dediğine göre motor biraz sessizleşmiş, vites geçişleri de daha rafine olmuş.
O videoda değişecek parçaya bakarken çocuk vibrasyon kitinden bahsetti. Bende çocuğun diğer videolarına bakarken bu vibrasyon kiti videosunu gördüm ve orda bazı bölgelerde bu sorundan muzdarip olanlara o kitleri takıyorlarmış ama bazı servislerin de bundan haberi bile yokmuş. video altta ve farklı yerlerdeki vibrasyon için farklı farklı ufak kitler takıyorlarmış. bizim burdaki servislere anlata anlata tüy bitti dilimizde ama hala bir şey yok. Olanlar da münferit çalışma.
https://youtu.be/prdyYHtUFBQ
Peki, bu parçayı taktıran oldu mu Türkiye'de, aramızda yaptırıp aha da şunun içinmiş, sonuçta şu oldu diyen var mı? Bizim servislerde bu parça var mı, gitmeden arayıp, gelince mi gideceğiz? Bajaj TR niye Dominar sahiplerini arayıp, SMS atıp bilgilendirmez? Takılmasa sorun olmuyor mu, olmuyorsa niye takılması, değişmesi gerekiyor? Oluyorsa ne oluyor? Cevap?........:bounce:
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:19 ----------
Bu arada o eklenen parça zincir kaydırıcı bir şeymiş. Sanırım buna bağlı bir kaza mı ariza mı ne olmuş ondan dolayı bu parçayı ekliyorlarmış. Dediğine göre motor biraz sessizleşmiş, vites geçişleri de daha rafine olmuş.
O videoda değişecek parçaya bakarken çocuk vibrasyon kitinden bahsetti. Bende çocuğun diğer videolarına bakarken bu vibrasyon kiti videosunu gördüm ve orda bazı bölgelerde bu sorundan muzdarip olanlara o kitleri takıyorlarmış ama bazı servislerin de bundan haberi bile yokmuş. video altta ve farklı yerlerdeki vibrasyon için farklı farklı ufak kitler takıyorlarmış. bizim burdaki servislere anlata anlata tüy bitti dilimizde ama hala bir şey yok. Olanlar da münferit çalışma.
https://youtu.be/prdyYHtUFBQ
Bizim servisler vibrasyon kiti takacak olsa eminim orta sehpa gibi acayip bi rakam çıkartırlar, ben orta sehpa fiyatını duyunca (bir de motor 3 gün serviste kalacak denince) vazgeçtim orta sehpadan filan. Bir de vibrasyon kiti nedir? Motorun birden fazla bölgesinde titreşim var, epeyce bir farklı yere işlem yapılması lazım, bu vibrasyon kiti direkt motor bloğunun titreşimini mi azaltıyormuş mesela. Motor karakteristik olarak vibrasyonlu ise bizim yaptığımız gibi sele altına ya da dişliyi değişerek filan azaltmak dışında bu kit nasıl bir şey ola ki?
Bu arada ben 42T dişli taktıktan sonra motorun gidişatından (titreşim ve stabilite) oldukça memnunum.
Bu zincir aparatı nanesi ne ise onu bir anlasam ben de motoru ilk açtığım gün gidip değiştireyim diyecem ama net bir şey yok hala.
Kışın hem de balkon altında (çift kat branda altında ama dışarıda) 3 hafta yatan Dominar'ın tek marşta çalışması ve gösterge ekranının error vermemesi ne güzel bir hissiyatmış arkadaş, bunu da belirtmeden geçmeyeyim dedim.:)
Dominar'ın benim bildiğim standart orta ayağı yok, şaseye modifikasyon yapılıp özel üretim bir şey takılıyor, Oktay Usta'da görmüştüm, biraz meşakatli iş ondan (ellerindeki iş yüküne bağlı) 3 gün demişlerdir.
Norton772
13 Ocak 2019, 13:38
Videoyu izlemeden yorum yapmışsın. Orda bir kaç tane ufak parça gösteriyor. Bazısı benzin tankı için, biri sele için bir diğeri de başka bir bölge için. Ufak plastik parçalar işte. Üstelik orjinal bajaj ürünleri ama belli bir tarihe kadar üretilenler için sanırım çünkü orda da herkese takılmıyormuş.
Zincir için ise ruhsatı al yanına git bajaj bayisine iş istemi açtır. Parça gelince de takarlar. Bende yağmurlardan gözümü açıp da gidemedim. Ama hem faydalı hem de önemli anlayabildiğim kadarıyla.
Videolara biraz baktım, vibrasyon kiti sorun değil ona takılmıyorum da, diğer işi de artık motoru ne zaman açarsam o zaman hallederim.(İşte dedim ya önemli ve faydalı ise bunu ben buradan öğrenmemeliyim, çünkü burayı takip etmesem haberim olmazdı, Bajaj arayacak, haber verecek arkadaş, böyle iş olur mu, tesadüfen duyup haber alıyoruz. Aynı yazılım da da böyle oldu.)
Normal şartlarda o kit dediğin şey hele de orjinal bajaj ürünü ise ücretsiz takılmalı servislerce, neticede motoru alırken vibrasyonluydu, biz sonradan vibrasyonlu yapmadık ki. :) ve isteyene değil tüm motorlara geri çağırılıp yapılmalı, demek ki bu bir sorun, o zaman çözmek benim işim olmamalı hele hele cepten para harcayarak. Ufak plastik parçalardan anladığım adamlar sanki takılması gereken takozları unutmuş :) Be adam şunu baştan adam gibi test edip fabrikasyon taksana, sonra milletin ağzına düşüyor Hintli işte bu kadar olur diye.
-------
Ha bu arada orjinal orta sehpa olmadığını çok iyi biliyorum. O yüksek fiyat ve yapılacak işlemin şasiye verebileceği zararı kestiremediğim için sadece fiyat sorup vazgeçtim. Orjinal halini bozmaya gerek yok, zaten neredeyse bir çift lastik parasına da orjinal bile olsa orta sehpa almazdım.
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:20 ----------
Bu arada o videodaki ingilizceyi anlamak için ciddi fonetik uzmanı olmak lazım, ki benim İngilizcem zaten çok iyi değil, bir de İnglice mi Hintçe mi, Arapça mı belli olmayan bir dil var videoda:). Plastik parcaları gördüm, özellikle sele için olan o tek parça vibrasyonun neyini kesiyormuş acaba çok meraktayım, benim yaptığım uygulama bile daha iş görür bir şey. O parça muhtemelen şaşideki selenin uç kısmına gelen çıkıntılı demire takılıyor, ki fabrikasyon unutulmuş ya da ihmal edilmiş besbelli.
Ben kitmiş, zincir nanesiymiş takılmadım da asıl iş Bajaj Türkiye'nin müşterisine bir sms ya da arayarak bu işi bildirmemesi. Millet mücemmi mi, nasıl haberi olacak, herkes burayı ya da sosyal medyayı takip etmiyor ki. Etmek zorunda da değil.
Yoksa o zincir şeysini ya da kiti takınca motor süper olmayacak eminim, tıpkı yazılım gibi. Ekmeğimize göre köfte aldık buna eyvallah ama Bajaj Türkiye bu gibi küçük tefek zımbırtıları değişecekse herkese bilinen kolay yolla SMS ya da Arayarak haber vermelidir!
Şimdi benim Dominar almayı düşündüğüm geçen sene Şubat Mart civarları, orta ayak, çanta demiri, çanta, tur camı ve gidon aparatıyla 20-21.000TL'na satılan bir motor için ben ufak tefek ücret (en azından işçilik) ödeyerek, olduğu zaman (her motorda olmuyormuş galiba) depo zırıltısını kesecek parça setini sonradan almaya razı gelirdim. Tabi ki ideali bunların dediğiniz gibi yapılması ama f/p olarak inanılmaz bir motordu. Şu anki halini bilmiyorum, ama yine de bu açıdan benzer bir yerdedir. Bana denk geldi de tanıdıktan CB500F aldım, yoksa şimdi biniyordum Dominar'a ve beni mutsuz edeceğini de düşünmüyorum.
sheriff87
13 Ocak 2019, 21:26
Maddi sıkıntılar nedeniyle Domdomumu sattım :-( motorsuz ve mutsuzum bide dünya turu hayalleri kuruyordum. Domdomlarınıza iyi bakın
kdiner
13 Ocak 2019, 21:42
Maddi sıkıntılar nedeniyle Domdomumu sattım :-( motorsuz ve mutsuzum bide dünya turu hayalleri kuruyordum. Domdomlarınıza iyi bakın
Hayırlısı olsun, sen yeter ki çıkmak iste dünya kadar motor var.
Norton772
14 Ocak 2019, 00:40
Bu dediklerine bende katılıyorum. Insanları bilgilendirmek bu kadar zor olmamalı. Gerçi videoyu inceleyince adamların ülkesinde de durum aynı çünkü videonun altındaki yorumları okudum ve orda bir sürü insan sağol bizim de haberimiz yoktu demiş. Ayrıca o vibrasyon kiti orda ücretsiz takılıyormuş. Bence asıl o zincir kaydırıcı daha önemli çünkü bundan dolayı birinin zinciri kopmuş yolda giderken ve bir olaya sebebiyet vermiş. Yani belli ki güvenlikle ve koruma ile ilgili lazım bir parça.
mavellen
14 Ocak 2019, 09:29
Bu dediklerine bende katılıyorum. Insanları bilgilendirmek bu kadar zor olmamalı. Gerçi videoyu inceleyince adamların ülkesinde de durum aynı çünkü videonun altındaki yorumları okudum ve orda bir sürü insan sağol bizim de haberimiz yoktu demiş. Ayrıca o vibrasyon kiti orda ücretsiz takılıyormuş. Bence asıl o zincir kaydırıcı daha önemli çünkü bundan dolayı birinin zinciri kopmuş yolda giderken ve bir olaya sebebiyet vermiş. Yani belli ki güvenlikle ve koruma ile ilgili lazım bir parça.
Yalnış hatırlamıyorsam bu zincir zımbırtısından benim motorda var gibi geldi bana.Bakmak lazım.Havalar yağmurlu düzelsin bakayım.
Angrypower
14 Ocak 2019, 09:53
Alakası var mıdır bilmiyorum ama belki hatırlarsınız. Benimde Sfr marka zincir daha 1000km de çıtaks die atıp parçalanmıştı. Belki bu zımbırtı işini doğru yapmadığındandır ve epeyce masraf çıkartmıştı bana.
Norton772
14 Ocak 2019, 10:57
Alakası var mıdır bilmiyorum ama belki hatırlarsınız. Benimde Sfr marka zincir daha 1000km de çıtaks die atıp parçalanmıştı. Belki bu zımbırtı işini doğru yapmadığındandır ve epeyce masraf çıkartmıştı bana.
Benim de aklıma hemen bu geldi.
Angrypower
14 Ocak 2019, 13:32
Epeyce masraftan ziyade tüm zincir ve dişliden bahsetmiyorum. Motor bloğumuda çatlattı. 2-3 kez kaynak atıldı sonunda tutmuştu. Akabinde izmire gidip gelmiştim. Ama bu demek değildir ki kaynak tutmuş sorun yok, aksine tutmayabilirdide o zaman tek parça 1000₺ idi. Üstüne motor yarılıp, ruhsata yeni numara işlenmek zorunda kalınacaktı vs vs vs...
tarikcapar
14 Ocak 2019, 16:09
Merhaba; 190 sayfa postu okuyamadım :) öğrenmek istediğim şu... Bu makineyi a2 ehliyet kullanabiliyor mu ?
sheriff87
14 Ocak 2019, 16:11
Hayırlısı olsun, sen yeter ki çıkmak iste dünya kadar motor var.
Aynen hayırlısı olsun. Bakalım zaman ne getirip ne götürecek bizden
Angrypower
14 Ocak 2019, 21:03
Merhaba; 190 sayfa postu okuyamadım :) öğrenmek istediğim şu... Bu makineyi a2 ehliyet kullanabiliyor mu ?
Kullanabiliyor.
levend84
14 Ocak 2019, 22:48
Kullanabiliyor.
Nerelerdesin sen?epeydir yoktun forumda,
İçtimada yok yazildin hee..
Angrypower
14 Ocak 2019, 23:03
Ankara’ya gittim geldim. Trende ineyim bir selam vereyim dedim de sizin oralar çok soğuk aga. Dereler buz tutmuş. Yemedi :)
tommygun
14 Ocak 2019, 23:16
Ankara’ya gittim geldim. Trende ineyim bir selam vereyim dedim de sizin oralar çok soğuk aga. Dereler buz tutmuş. Yemedi :)
Aaaaa? Ben de Ctesi sabah gidip Pazar sabahı döndüm trenle
levend84
14 Ocak 2019, 23:36
Sanki ankara çok sicak..:pr:
Bende sabah izmirden geldim,cumartesi kuzenim xj6 almis,kontagi aldigim gibi dikili yapip geldim aliagayi gecince hafif yagmur yedim ama olsun..ahh ahhh git gel 240km yaptim 100km de 7-8lt nin altina inmedi,çakal bide benle taşşk geciyor abi dönüşte fullede gel bari diye...
---------- Mesajlar birleştirildi - 23:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:20 ----------
Aaaaa? Ben de Ctesi sabah gidip Pazar sabahı döndüm trenle
Abi Sen zaten her hafta ankarayi yol yapiyorsun..bir ayağin orada..
Angrypower
14 Ocak 2019, 23:51
Yok zaten sıcak değil Ankara. Açıkçası ben Ankara’yı da çok sevmem. Zaten hepi topu 3.gidişim. Her gittiğimde hasta oluyorum. Yemeden içmeden kesiliyorum. 4kg verip geldim :bounce:
tommygun
15 Ocak 2019, 00:45
Yok zaten sıcak değil Ankara. Açıkçası ben Ankara’yı da çok sevmem. Zaten hepi topu 3.gidişim. Her gittiğimde hasta oluyorum. Yemeden içmeden kesiliyorum. 4kg verip geldim :bounce:
4 kg verip gelmişsen maşallah, seyahat pek boş geçmemiş :)
bursalıali
15 Ocak 2019, 03:19
Ya Angry , 120 kilodan 80 e inebilmem için kaç kez Ankara 'ya gidip gelmemi tavsiye ediyorsun ? Kilo verme garantisi ne kadar? Selamlar.
tarikcapar
15 Ocak 2019, 10:00
Kullanabiliyor.
Beğendim makineyi... o zaman bu makine için kaynak oluşturmak lazım piyasa yükselmeden :)
Angrypower
15 Ocak 2019, 10:09
Ya Angry , 120 kilodan 80 e inebilmem için kaç kez Ankara 'ya gidip gelmemi tavsiye ediyorsun ? Kilo verme garantisi ne kadar? Selamlar.
Abi ben ev dışında iken yol psikolojisine giriyorum. Daha doğrusu psikolojim bozuluyor. Dün sadece 1tane gözleme yedim mola yerinde. Lakin benim gibi çok kola içiyorsan bırak derim. En fazla 2haftada 5kg verirsin. Eskiden bende 120kg idim. 84’e kadar düştüm ama ancak 88’de sabitliyebilmiştim. Öncelikle aç karnına yatarak, mideyi küçülterek işe başlanman gerekiyor. Ne yazıkki azar azar olmuyor bu iş. Birden kesip tüm şeker dengeni alt üst etmen gerek. Lakin ne yiyorsan 1/2’simi yada 2/3’ünü yemeyi bir dene. En hayat kurtaranı çatal-bıçak ile yemek ama inan ki insanın uğraşası gelmiyor.
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:07 ----------
4 kg verip gelmişsen maşallah, seyahat pek boş geçmemiş :)
Aksine hayatımın en boş seyahati idi. 10kg verip dönmem gerekiyordu :salut:
---------- Mesajlar birleştirildi - 10:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:08 ----------
Beğendim makineyi... o zaman bu makine için kaynak oluşturmak lazım piyasa yükselmeden :)
Benim Dominar pert olduktan sonra gidip mt-25 aldım. İnanki aldığıma pişman oldum ama yapacak birşey yok :)
Ben sana didim alma deyü :)
bursalıali
15 Ocak 2019, 11:52
O çatal ve bıçakla yemek konusu baya bir aklıma yattı . Sanki uygulanabilir gibi görünüyor. Yalnız o senin yol psikolojisi dediğin nane bende ters
tepki yapıyor . Zaten zor zapt edilir bir iştahım var . Bir de yola çıkınca daha da çoğalıyor. Sevgilerle.
Angrypower
15 Ocak 2019, 12:13
Walla abi ben eskiden uzun yol yolculukları yapıyordum otobüsle. Mola arası çok fazla oluyordu ve sıkıntı yaratıyordu mide ile alakalı. Sonradan yolda acı çekmemek için yemek yemeyi bıraktım. Şimdi bile araba yada motorla yola çıksam yemek yemem ki istediğim yerde durma özgürlüğüm var olduğu halde. Çatal-bıçak ile yiyip, fazla çiğneme işi de bende yaş. Genede her lokmayı 20 kez çiğnemeye falan çalışıyorum.
Walla abi ben eskiden uzun yol yolculukları yapıyordum otobüsle. Mola arası çok fazla oluyordu ve sıkıntı yaratıyordu mide ile alakalı. Sonradan yolda acı çekmemek için yemek yemeyi bıraktım. Şimdi bile araba yada motorla yola çıksam yemek yemem ki istediğim yerde durma özgürlüğüm var olduğu halde. Çatal-bıçak ile yiyip, fazla çiğneme işi de bende yaş. Genede her lokmayı 20 kez çiğnemeye falan çalışıyorum.
Ben yolculuklarda azar azar ama sık sık olmak üzere daha çok atıştırmalık yemeyi tercih ediyorum.
Çocukluğumun 6 yılı yatılı okulda geçtiğinden, çok hızlı yemek yer, neredeyse çiğnemeden yutardık lokmaları.
Yoksa kafanı sağa çevirdin böreğin kaybolur, sola çevirince elman ortadan yok olur.
Hele birde ekmeği az aldında yemek arasında ekmek almak için masadan kalkarsan döndüğünde tepsi/bardak/yemek hak getire.
Görünmez oluverirdi birden bire.
Hızlı yemek yeyince ve yolculukta birazda hareketsiz ve mide baskı altı pozisyonda olunca, ki motorda çok sık başıma geliyor, mide fena
halde rahatsızlık vermeye başlıyor.
Bu nedenle, özellikle de motosikletle yola çıkıyorsanız, azar azar ama sık sık yemenizi öneririm.
Tabi lokmaları arkanızdan atlı koşturuyormuşçasına çiğnemeden yutmamak kaydıyla.
Son madde yatılı okumuş olanlar için geçersiz. Onlar çiğnemeden yutmaya alışkındır :)
kdiner
15 Ocak 2019, 22:12
Yemek konusunda hiç acele etmem nasıl fit kaldığımı sanıyorsunuz boy 1,63 kilo 60 var veya yok, en son askerden sonra 62 kilo idim galiba şuan da aynı kiloya yakınımdır, Ali abi kısa ama devamlı yediğin için kilo alman normal birde bünye meselesi bazı insanlar çok yer ama kilo almaz bazı insanlar su bile içse kilo yapar, kilo verirsin bir zaman sonra yine alırsın yani nasıl takılıyorsanız aynı şekilde devam.
Angrypower
15 Ocak 2019, 22:41
Ben yolculuklarda azar azar ama sık sık olmak üzere daha çok atıştırmalık yemeyi tercih ediyorum.
Çocukluğumun 6 yılı yatılı okulda geçtiğinden, çok hızlı yemek yer, neredeyse çiğnemeden yutardık lokmaları.
Yoksa kafanı sağa çevirdin böreğin kaybolur, sola çevirince elman ortadan yok olur.
Hele birde ekmeği az aldında yemek arasında ekmek almak için masadan kalkarsan döndüğünde tepsi/bardak/yemek hak getire.
Görünmez oluverirdi birden bire.
Hızlı yemek yeyince ve yolculukta birazda hareketsiz ve mide baskı altı pozisyonda olunca, ki motorda çok sık başıma geliyor, mide fena
halde rahatsızlık vermeye başlıyor.
Bu nedenle, özellikle de motosikletle yola çıkıyorsanız, azar azar ama sık sık yemenizi öneririm.
Tabi lokmaları arkanızdan atlı koşturuyormuşçasına çiğnemeden yutmamak kaydıyla.
Son madde yatılı okumuş olanlar için geçersiz. Onlar çiğnemeden yutmaya alışkındır :)
Abi öyle bir yol psikolojisi oluştu ki birgün Şanlıurfa'dan İstanbul'a dönerken, daha çocuktum. Yolda tuvaletimi yapmak zorunda hissetmiştim. Otobüs muavini seni mi bekleyeceğiz bla bla die üstüme yürümüştü. Yaşım 10 ya vardı ya yoktu. O saatten sonra hiçbir şey yemedim yolda. İstanbul'dan İzmir'e motorla giderken, feribotun kalkmasına 30dk vardı da 1 tost yemiştim Eceabat'ta. Dönerken şlap die feribota bindiğimden hiç yemek yemedim. Hatta su bile içmedim. Pert olan Dominar'la benzin almak ve kredi kartı ile ödeme dışında hiç durmadım.
Şimdi bile araba ile yola çıksam gene yemek yemiyorum. Nereden baksan 22 sene olmuş. Halen yemem, yiyemem...
vBulletin v4.2.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by
vBSEO