PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Bajaj Bajaj Dominar 400 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı



Sayfa : 1 2 3 4 5 6 [7] 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121

burak burk
25 Aralık 2016, 23:28
motorsikletlerin hızlı gidememesinin temel sebebi güç cc tork vs değil sadece aerodinami.araçlara göre 4 5 kat daha fazla sürtünme kat sayıları var.tıpkı yıllarca otomobillerin 300 km hızı geçmesi için ölümüne tasarım çalışmaları gibi.ama motorda bu mümkün değil.mesela
http://ufuk.nl/detay.asp?id=19434

acemi60
26 Aralık 2016, 00:40
Bajaj 200 NS de olduğu gibi bu motoru da orta ayak standart yada opsiyonel takılmaya uygun hale getirmeli. Mevcut halde uygun görülmüyor. Kimileri (örneğin ben) mevcut şartlarından dolayı orta ayak takılmaya uygun olmayan motorlardan uzak duruyor.

GP500-1st
26 Aralık 2016, 01:24
motorsikletlerin hızlı gidememesinin temel sebebi güç cc tork vs değil sadece aerodinami.araçlara göre 4 5 kat daha fazla sürtünme kat sayıları var.tıpkı yıllarca otomobillerin 300 km hızı geçmesi için ölümüne tasarım çalışmaları gibi.ama motorda bu mümkün değil.mesela
http://ufuk.nl/detay.asp?id=19434

Kendi söylediğine kendin inanıyormusun gerçekten merak ediyorum ciddiyim...

120 beygirlik bir spor motor 260 km/s hız yapabiliyor(gps) örnek R6 göstergede 290:)

120 beygirlik bir naked motor 220-225 km hız yapabiliyor(GPS) göstergede 250

120 beygirlik bir otomobil 200 km yapabiliyor(GPS). örnek honda civic sedan 1.6 2013 göstergede 220

Motorların bir otomobilden rüzgara daha çok direnç gösterdeği kanısına nasıl vardın?

cagiran
26 Aralık 2016, 01:51
Bu motoru tahmin ettiğim rakamlardan satmayı düşünenlere 2 kere daha düşünmeleri gerektiğini söyliyim.
Olmuyorsa hiç getirmeyin bence..

Örnekleri var, CB500 mesela,
Satmıyor beklendiği kadar
Performans olarak da bekleneni veremiyor deniyor fiyat olarak ise ötv sinden yenmiyor.
Aynı halt olacaksa hiç olmasın.

Yok uygun fiyatı (ötv dahil) başarabilirseniz bu motor tadından yenmez, şimdiden yan çanta demiri falan tasarımları başlasın.
Seyahat/kamp motorudur, yarış motoru değildir.

Tabiki inazuma ile 140 görünce sevinen ben, 165-170 lere tav olurum.
Hem de bana aynı konforu, yakıt tüketimini verecekse, oh mis.

Mt25 ya da R25 ini satıp cc yükseltcem son hız kasacam diye Dominar bakanlar bence bu forumdan uzaklaşsınlar, aradıkları burada yok.

Burada beklenen, üçlü çantamı doldurayım, varsa artçı mı alayım asfaltlı dağ yollarında, çam kokularında, motorum bayılmadan yolculuk yapayımdır.
Ara sıra plaja da gideriz..

Ben Forza'dan Inazuma'ya geçtim, inanın bana scooter olmasına rağmen Forza, Inazuma ya göre daha hızlı ve daha atak bir motor ama benim bir yerim eksilmedi.

0-100 kapışması ya da son hız denemeleri kimseye bişey ispat etme derdiniz yoksa gereksiz. Şahsen ben bakmıyorum.

Ama bir arkadaşın dediği gibi rampada kamyon da sollamasın bizi bi zahmet :)
Ya da arabalı bir arkadaşımız ile seyahat ederken arkasından yetişmek için uğraşmayalım, peşpeşe gidebilelim yani..

Umarım bu motor bu beklentileri karşılayabilir. Belki almam ama karşılasın isterim.

sheriff87
26 Aralık 2016, 07:17
Beyler aha esas video düşmüş. 0-55 e kadar pulsar 1 km fark bile atmış :-D öyle pulsarın 2 katı fiyatını hakkedecek tork mork farkıda pek yokmuş. https://www.youtube.com/watch?v=yTH55782zvI

mccxcix
26 Aralık 2016, 08:08
Beyler aha esas video düşmüş. 0-55 e kadar pulsar 1 km fark bile atmış :-D öyle pulsarın 2 katı fiyatını hakkedecek tork mork farkıda pek yokmuş. https://www.youtube.com/watch?v=yTH55782zvI

Bence Dominar'da bahsedildiği gibi 35nm tork falan yok bu videolardan gayet anlaşılıyor... ya da varsa nerede acaba "ićinde içinde" mi :)

sheriff87
26 Aralık 2016, 09:02
Bence Dominar'da bahsedildiği gibi 35nm tork falan yok bu videolardan gayet anlaşılıyor... ya da varsa nerede acaba "ićinde içinde" mi :)
Gzli bir düğmesi varmış onunla aktif ediliyormuş torku, sonra surpriz olarak söyleyecekler bize :-D Hİntlilerin acem oyunları. Belkide sırf ağırlıktan böyle hantaldır. Kendi koca kıçını taşıyamıyor. Torku varsada kendini taşımak için var, ki bizde elin hintlisinin motorunu taşımak için ekstra niye mesrafa girelim. Neyseki sezonda değiliz acelemiz yok. Gelsin hele millet ellesin kurcalasın bakarız

Seko
26 Aralık 2016, 10:48
Ya arkadaşlar, yan yana yarışa başlamamış, hangi koşullarda olduğu belli olmayan bir karşılaştırma videosundan nasıl böyle bir sonuç çıkarıyorusunuz ? Farklı zamanlarda farklı yollarda iki video çekmişler, bilgisayarda yan yana koymuşlar. Bir de şunu görüyorum ki herkes 35 Nm tork ve 35 BG'den mucizeler bekliyor. Yukarıda uzun uzun yazdım, 185 kg'lık bir motor 35 Nm torkla bu kadar gidebilir ve 35 BG ile bu kadar sürate çıkabilir. Duke 390 43 BG ile 170 yapıyorsa bu motorun da 167 yaptığı ve 0-100'ünün 6.9 s olduğu videoları var ama nedense hala fabrika verilerine bakarak yorum yapıyor. Ben Bajaj'ın nasıl böyle bir aptallık yapıp motorun kırmızı ışık yandığı noktadaki hızlarını ve 8.3 s gibi anormal bir hızlanma süresini kocaman afişlere yazarak millete duyurduğunu anlamıyorum ? Eğer o değerleri vermeselerdi bunlar hiç tartışılmayacaktı. Duke 250 denmiş yukarıda ama eğer Duke 250 bunun rakibi olsaydı bütün karşılaştırmaları Duke 390 ile yapmazlardı. Umarım birileri bu motorla NS200'ü 0-100 ve 400 m kalkışta karşılaştırır da herkes ne olduğunu görür. İnternette arıyorum ama video bulamıyorum çünkü kimse oturup 400 cc motor ile 200 veya 250 cc motor karşılaştırması yapmıyor. Bir bizde var bu heves nedense... Hayır, neyi ispatlamaya çalışıyorsunuz anlamıyorum ? Motor diğer 400 cc'lere göre hatta 300 cc bazı modellere göre yavaş deyin ama çıkıp da 200 motorlarla kıyaslamayın. Millet inanıp peşinizden gidiyor. Ayrıca SS kasaları naked olanlarla da kıyaslamayın. Hava dirençleri çok farklı. Açın bakın Kawasaki Z300'le Ninja300 arasında neredeyse 15 km/saat hız farkı var.

Bir de şunu diyeceğim, burada bu işin eğitimini almış arkadaşlar fizik kuralları dahilinde yorum yaparken lütfen gelip de "bunlar aslında doğru değil", yok "aerodinamizmin bu işe bir etkisi yoktur", yok "güç öyle değildir böyledir" falan gibi sallamayın. Bilmiyorsanız bilmediğinizin farkında olun ve yazmayın çünkü saçmalıyorsunuz. Bakın tekrar yazıyorum, son hız tamamen ama tamamen güç ve rüzgar direncine bağlıdır (tekerlek direncini önemsemiyoruz), hızlanma da tamamen tekerlekteki torka (bakın tekerlekteki diyorum) ve kiloya bağlıdır. Bu kadar net söylüyorum. İsteyene formüllerini de yazarım. Vites kutusu tabi ki etkilidir ama motorun gücü yetmiyorsa dişli kutusunu altından da yapsanız yine son hızı değiştiremezsiniz.

mavellen
26 Aralık 2016, 11:27
Yalnız youtube daki topspeed testinde beni memnun eden özellikler adamın açıklamalarından.
Top sepeed denemesinde elçiklerde ve koltukda titreşim yok.
Rodaj sonu basmak için yeterli güveni veriyor.
150km hıza çıkmak için hiçbir efor sarfetmemiş,rodaj sonu denemelerinde güven veriyor
0-150 km hıza 18sn altında ulaşılabilir.

Kimse pulsar 200ns ile karşılaştırmıyor böyle bir saçmalıkda mümkün değil.Pulsar 200ns performansı istemiyoruz,dediğimiz bu yanlışmı anlaşılıyor?

burak burk
26 Aralık 2016, 13:01
Kendi söylediğine kendin inanıyormusun gerçekten merak ediyorum ciddiyim...

120 beygirlik bir spor motor 260 km/s hız yapabiliyor(gps) örnek R6 göstergede 290:)

120 beygirlik bir naked motor 220-225 km hız yapabiliyor(GPS) göstergede 250

120 beygirlik bir otomobil 200 km yapabiliyor(GPS). örnek honda civic sedan 1.6 2013 göstergede 220

Motorların bir otomobilden rüzgara daha çok direnç gösterdeği kanısına nasıl vardın?

120 hp 1300 kiloluk bir araç 210 200 km hız yapabilir
120 hp 220 kiloluk bir motor nasıl 220 km hız yapabiliyor ???
motorların araçlardan daha az sürtünme kat sayısı olduğunu düşünüyorsan çok cahilsin.motoru tek başına rüzgar tüneline koymucaksın üstünede çıkman gerekicek.bi kaç kere daha okumanı tavsiye ederim bisiklet mevzusunu.bide şunu okursan iyi olur.
https://tr.wikipedia.org/wiki/Aerodinamik_(otomobil) altta belirtmiş

TIGERSHARK
26 Aralık 2016, 15:50
Galiba bu motorun tek al benisi ABS si olacak oda fiyatı uygun yaparlarsa

jimi_hendrix
26 Aralık 2016, 18:19
Kendi söylediğine kendin inanıyormusun gerçekten merak ediyorum ciddiyim...

120 beygirlik bir spor motor 260 km/s hız yapabiliyor(gps) örnek R6 göstergede 290:)

120 beygirlik bir naked motor 220-225 km hız yapabiliyor(GPS) göstergede 250

120 beygirlik bir otomobil 200 km yapabiliyor(GPS). örnek honda civic sedan 1.6 2013 göstergede 220

Motorların bir otomobilden rüzgara daha çok direnç gösterdeği kanısına nasıl vardın?

Motorun alanı daha dar o yüzden... Etken alan hesabı vardır, ortalama bir motosiklet ortalama bir arabanın 10da biri kadar bir etken alanı vardır.

Arabalar için Drag coefficient 0,28-0,29 civarlarında gezinirken motorların üstüne sürücü oturduğu anda drag coefficient 0,50-0,55 civarlarında oluyor.

Ha merakınız varsa; Drag Force= (1/2)*(Drag coefficient)*(Etken alan)*^(hız^2)
Şu kadar hız için bu kadar beygir gerekir anlayışı tamamen yanlıştır. 340 hp ile 400km/s hız yapan motor var.

Yalnız bunun dışında lastık çok etkilidir son hız konusunda ve belli bir hızdan sonra lastik direnci drag force yi 2-3 e katlar, Bu yüzden arabalar istediği kadar aerodinamik olsun, 4 tekerleği yüzünden, çok yüksek beygirleree ihtiyaç duyar top speed için.

(otomotivci, makina mühendisiyim)

GP500-1st
26 Aralık 2016, 18:30
120 hp 1300 kiloluk bir araç 210 200 km hız yapabilir
120 hp 220 kiloluk bir motor nasıl 220 km hız yapabiliyor ???
motorların araçlardan daha az sürtünme kat sayısı olduğunu düşünüyorsan çok cahilsin.motoru tek başına rüzgar tüneline koymucaksın üstünede çıkman gerekicek.bi kaç kere daha okumanı tavsiye ederim bisiklet mevzusunu.bide şunu okursan iyi olur.
https://tr.wikipedia.org/wiki/Aerodinamik_(otomobil) altta belirtmiş

Motorların sürtünme katsayıları otomobillerden 4-5 kat yüksek demişsin.

Şimdi 120 beygirlik civic veya 120 beygirlik jetta 220 km hıza çıkarken Yamaha R6 290 km hız yapıyor. eğer motor rüzgara karşı otomobilden 4-5 kat fazla direnç göstriyorsa ve otomobil rüzgarı daha iyi yarıyorsa bu nasıl oluyor. Bunu biraz düşün, atladığın hesaba katmadığın önemli bir noktaya ulaşacaksın. Bu arada bu R6 nın üzrinde insan var:)

Seko bilen biri olarak ısrarla diyorki son sürati agırlık etkilemez güç, ve ayrodinami etkiler. yani R6 nın jetta dan civic ten hafif olması bir etken değil.

Motorların ayrodinamik katsayıları otobillerden kötü(4-5 kat değil) ama buna rağmen rüzgarı daha iyi yarıyor ve 290 yapıyor. yani motorları yüksek sürate çıkarmak otomobillerden senin söylediğinin aksine çok daha kolay. bu nasıl oluyor? çünkü ayrodinamik katsayıya eklenen bir çarpan daha var... çok önemli:)

Seko biliyor ama söylerse herşeyi bilen gençler yine pek oralı olmayacak

jimi_hendrix
26 Aralık 2016, 18:52
Motorların sürtünme katsayıları otomobillerden 4-5 kat yüksek demişsin.

Şimdi 120 beygirlik civic veya 120 beygirlik jetta 220 km hıza çıkarken Yamaha R6 290 km hız yapıyor. eğer motor rüzgara karşı otomobilden 4-5 kat fazla direnç göstriyorsa ve otomobil rüzgarı daha iyi yarıyorsa bu nasıl oluyor. Bunu biraz düşün, atladığın hesaba katmadığın önemli bir noktaya ulaşacaksın. Bu arada bu R6 nın üzrinde insan var:)

Seko bilen biri olarak ısrarla diyorki son sürati agırlık etkilemez güç, ve ayrodinami etkiler. yani R6 nın jetta dan civic ten hafif olması bir etken değil.

Motorların ayrodinamik katsayıları otobillerden kötü(4-5 kat değil) ama buna rağmen rüzgarı daha iyi yarıyor ve 290 yapıyor. yani motorları yüksek sürate çıkarmak otomobillerden senin söylediğinin aksine çok daha kolay. bu nasıl oluyor? çünkü ayrodinamik katsayıya eklenen bir çarpan daha var... çok önemli:)

Seko biliyor ama söylerse herşeyi bilen gençler yine pek oralı olmayacak

ağırlık arttıkça lastik direnci artar abi.

YasinC
26 Aralık 2016, 19:00
Dün ve bugün bayi toplantisi vardi birileri deneyip video atardı ancak ne bir video var ne bir haber.

GP500-1st
26 Aralık 2016, 19:07
ağırlık arttıkça lastik direnci artar abi.

evet lastik sürtünmesini arttırır ama ağırlık bir etken değil, o yüzden bu da geçersiz oluyor. motorların yer ile temas den lastik alanı otomomilden çok daha az(2 lastik 5 cm yüzey motor - 4 lastik 20 cm otomobil)

Güç aynı, hala rüzgara karşı daha az mukavemet göstermesini sağlayan yani daha yüksek sürat yapmasına olanak sağlayan bir sebep var... Kötü rüzgar direncine rağmen:)

R6 nın yaptığı 290 hıza bir otomobili taşımak için yaklaşık 280 beygire ihtiyaç var(gösterge hızı)

TIGERSHARK
26 Aralık 2016, 19:23
Dün ve bugün bayi toplantisi vardi birileri deneyip video atardı ancak ne bir video var ne bir haber.

Ekrem ata ya sormak lazım

AttilaXtreme
26 Aralık 2016, 19:52
NS200'ü ilk alanlardanım. Ufak bir araştırma yapıp o fiyata gözüm kapalı daldım. Çok memnun kaldım.

Bunda da insiyatifimi fiyatı belirler. Benim gözümde ABS'li MT07'nin en düşük ikinci el fiyatı ile yarışır. Eğer o marjın altındaysa yine gözümü kapatır dalar ve ilk alanlardan birisi olurum.
Benim ekonomik koşullarımda birisi için o marjlarla böyle bir motora ulaşmak imkansız. Yakıt ve tamir/bakım ekonomisi de cabası. Harika bir motora binmekte keyfi olur. Titresin titreyebildiği kadar umurumda bile olmaz. :)

Haa... ABS'li MT07'in en ucuz ikinci el fiyatı çevresinde veya üstünde olursa o zaman olmaz..

Sanchezdepol
26 Aralık 2016, 20:08
Fiyatı 14- 15 arası olursa bence çok iyi olur.Cfmoto nk 400 le kapisirlar. İnşallah uygun fiyatta gelir

dyavol-77
26 Aralık 2016, 20:24
evet lastik sürtünmesini arttırır ama ağırlık bir etken değil, o yüzden bu da geçersiz oluyor. motorların yer ile temas den lastik alanı otomomilden çok daha az(2 lastik 5 cm yüzey motor - 4 lastik 20 cm otomobil)

Güç aynı, hala rüzgara karşı daha az mukavemet göstermesini sağlayan yani daha yüksek sürat yapmasına olanak sağlayan bir sebep var... Kötü rüzgar direncine rağmen:)

R6 nın yaptığı 290 hıza bir otomobili taşımak için yaklaşık 280 beygire ihtiyaç var(gösterge hızı)

Hangi 280bg lik otomobil 290 yapıyor-atma be kardeşim...TypeR 310bg ve top speed'i 270km/h...Leon Cupra 300bg ve sürat 270-280( göstergede).

burak burk
26 Aralık 2016, 21:46
allah aşkına motogp de düz yolda 340 yapıyor makinalar.r6 280 290 mı yapıcak.bu konuyu allah aşkına kapatın motor ile alakalı haberler güme gidiyor !!!!
bugün canlı tanıtım vardı facebookta gördüm ama sonra tekrar bulamadım ne oldu ne olmadı bilen yokmu??

GP500-1st
26 Aralık 2016, 22:05
Hangi 280bg lik otomobil 290 yapıyor-atma be kardeşim...TypeR 310bg ve top speed'i 270km/h...Leon Cupra 300bg ve sürat 270-280( göstergede).

Arkadaşlar gösterge hızı ile gps hızını(gerçek hızı) sürekli birbirine soktuğu için göstergede diye not düştüm. Gps diye belirtiyorum kafaları karışıyor. biri 150 beygirlik 2.3 bora ile önceki sayfada 250 yapıyor:) onların anladığı şekil yazdım. gerçekte 220 km son hızı var V5 boranın

290 lık cupra göstergede 280 gidiyor. GPS 260 desem anlamıyorlar. Atan yok şampiyon


allah aşkına motogp de düz yolda 340 yapıyor makinalar.r6 280 290 mı yapıcak.bu konuyu allah aşkına kapatın motor ile alakalı haberler güme gidiyor !!!!
bugün canlı tanıtım vardı facebookta gördüm ama sonra tekrar bulamadım ne oldu ne olmadı bilen yokmu??

Bu konu sana baya büyük geldi. bencede kapatalım.

Konu neydi dominatör 400 niye hızlı gitmiyor, pardon 35.5 beygir motor niye 167 yi geçmiyor:) Biz diyoruzki ne kadar HP o kadar son hız. bu motor MT-25 le aynı son sürati verir. tork son sürate etki etmez, şu 400cc muhabbetinin son hıza faydası yok!

YasinC
27 Aralık 2016, 00:30
https://www.youtube.com/watch?feature=youtu.be&v=XQZNi4CHZu8

GP500-1st
27 Aralık 2016, 00:50
Honda yeni yılda cbr 250 yi 15.800 yapıcağını söyledi. şabattan sonra bir daha zam oldu 16.500(nisan mart gibi)

Bajaj bu motoru cbr 250 ye yakın bi fiyata 16-17 ye satışa çıkarabilirse hem ABS li hem daha torklu, ışıklarda falan cbr250 yi 2-3 boy ayıran bir motor alırsınız.

Herkesi kesmesede meraklısının işini görür:cat: daha yukarı fiyata o işler zor.

Fiyatlar bu kadar yükselmişken devlet en azından 500cc ye kadar ÖTV yi yüzde 8 yapsa, bu yıl krize giren söktörü hareketli satışlar bekleyebilir. Ama bizim yöneticilerde o kadar vizyon yok.

Emin olun ninja 300, yeni 300cc enduro kawa, bajaj 400, yeni duke 390,yeni RC390 Cb500R, CB500F, benelli 500, hatta yamaha ABS li R3 ü getirebilir ve bu motorlar satış adetlerinde en üstlere tırmanır.

burak burk
27 Aralık 2016, 01:12
Arkadaşlar gösterge hızı ile gps hızını(gerçek hızı) sürekli birbirine soktuğu için göstergede diye not düştüm. Gps diye belirtiyorum kafaları karışıyor. biri 150 beygirlik 2.3 bora ile önceki sayfada 250 yapıyor:) onların anladığı şekil yazdım. gerçekte 220 km son hızı var V5 boranın

290 lık cupra göstergede 280 gidiyor. GPS 260 desem anlamıyorlar. Atan yok şampiyon



Bu konu sana baya büyük geldi. bencede kapatalım.

Konu neydi dominatör 400 niye hızlı gitmiyor, pardon 35.5 beygir motor niye 167 yi geçmiyor:) Biz diyoruzki ne kadar HP o kadar son hız. bu motor MT-25 le aynı son sürati verir. tork son sürate etki etmez, şu 400cc muhabbetinin son hıza faydası yok!

evet r6 290 yapıo :):cat::queen::king:
hatta senin IQ dan bakarsak R1 400 e dayıyor:thumleft:

Seko
27 Aralık 2016, 09:09
motorsikletlerin hızlı gidememesinin temel sebebi güç cc tork vs değil sadece aerodinami.araçlara göre 4 5 kat daha fazla sürtünme kat sayıları var.tıpkı yıllarca otomobillerin 300 km hızı geçmesi için ölümüne tasarım çalışmaları gibi.ama motorda bu mümkün değil.mesela
http://ufuk.nl/detay.asp?id=19434

Hayret ben bu yorumu nasıl kaçırmışım ? Bunun üzerine artık formül yazmanın zamanı gelmiş. Motorun rüzgara karşı harcadığı gücün formülünü kelimelerle yazıyorum :

Güç = (0.5 x rüzgar direnç katsayısı x rüzgara karşı iş yapan alan x hava yoğunluğu x hızın karesi) x hız

Rüzgara karşı iş yapan alan dediğimiz şey motorlu adama veya otomobile projektörle ışık tutup görüntüsünü arkadaki perdeye yansıttığımızda çıkan gölgenin alanı oluyor. Formülde ilk parantez içerisindekiler kuvveti veriyor. Onu en sondaki hız ile bir kez daha çarpınca gücü buluyoruz. Birimlere falan hiç girmiyorum. Burada sizin rüzgar direnç katsayınız otomobile göre çok kötü olabilir doğrudur ama bahsettiğim o alan var ya, işte o, otomobilin belki de dörtte biri kadar. O alanı yarıya düşürdüğünüzde bile hızınızı çok daha yukarıya çıkarabilirsiniz. O yüzden apaçiler motorların üzerine yatıp mopedlerle 150 km hıza çıkabiliyorlar. İşin sırrı motorda falan değil üzerine yatmada yani... Ayrıca formülde görüldüğü üzere hızı üç kere kendisiyle çarpıyoruz. Ve karşıdan gelen rüzgar da bu etkiyi arttırıyor. O yüzden hız 2 katına çıktığında harcanması gereken güç 8 katına çıkıyor. İşin tekerlek direncine, kilosuna falan hiç girmedim çünkü tekerlek direnci rüzgarın yanında devede kulaktır.

Performans konularını da boşuna tartışıyorsunuz. Bahsi geçen araçlar insanlar sokakta kullansın diye yapılmışlar, sürat denemesi için değil. O yüzden güçlü olan geçer veya geçemez diyemezsiniz çünkü ne motor güçleri aynı, ne sürtünme katsayıları ne de lastikleri... Hiç kimse şu kadar güçte bir motor şu kadar yapar diyemez. Motorlar kasa olarak birbirinin aynısı olur (Hyosung GT250 ve GT650 gibi), aynı rüzgarla ve eğimle sürülür o zaman tartışılır ki onda bile aralarında kilo farkı var.

Tekrar Dominar'a dönersem, motorun bir videosunu izledim, adam şehir içinde normal gezinti esnasında normal şekilde gaz veriyor (sadece hızlanmak için, kronometre tutmak için değil) ve motor 35 km/saat hızdan 100 km/saat hıza 5 saniyede çıkıyor. Bu esnada bir kez vites yükseltiyor. İşte bunu anlatmaya çalışıyorum çünkü bizim şehir içinde yapacağımız hızlanmalar bunlar olacak. Çoğunlukla aynı viteste, istediğimiz zaman hızlanmayı, istediğimiz zaman yavaşlamayı sağlayacak ve rahat bir sürüş olacak. Buna esneklik deniyor. Bu performans bana yetmez diyen kaç kişi var aramızda ? Şahsen ben 100 km hıza 5 saniyede çıkacağım diye 3 defa vites değiştirerek motor kullanmayı seven birisi değilim. Onu sevenler zaten 250 cc SS motor alıyorlar. Siz kırmızı ışık hariç zaten sıfırdan kalkış yapmayacaksınız. Yaptığınız zaman da belki R25'i geçemeyebilirsiniz (görmeden inanmam) ama tüm araçları rahatlıkla ekip gideceksiniz. Ama sürüş esnasında ara hızlanma yapmak istediğinizde ve bir de artçı varsa 250 cc hiçbir motor Dominar'la yarışamaz. İki vites aşağı inmesi ve sonra tekrar iki vites yukarı çıkması gerekir. Uzun yoldaki yokuşlarda da aynı şekilde. O yüzden bu motorun performansının sorgulanacak bir yanı yok. Bugüne dek memlekete Duke 390'dan başka 400 cc motor gelmediğinden beklenti çok yüksek kalmış ama motorun performansı gayet iyi. CFMoto NK400 geldiğinde de benzer şeyler konuşulacaktır yine R25 muhabbeti dönecektir.

---------- Mesajlar birleştirildi - 09:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:04 ----------


Honda yeni yılda cbr 250 yi 15.800 yapıcağını söyledi. şabattan sonra bir daha zam oldu 16.500(nisan mart gibi)

Bajaj bu motoru cbr 250 ye yakın bi fiyata 16-17 ye satışa çıkarabilirse hem ABS li hem daha torklu, ışıklarda falan cbr250 yi 2-3 boy ayıran bir motor alırsınız.

Herkesi kesmesede meraklısının işini görür:cat: daha yukarı fiyata o işler zor.

Fiyatlar bu kadar yükselmişken devlet en azından 500cc ye kadar ÖTV yi yüzde 8 yapsa, bu yıl krize giren söktörü hareketli satışlar bekleyebilir. Ama bizim yöneticilerde o kadar vizyon yok.

Emin olun ninja 300, yeni 300cc enduro kawa, bajaj 400, yeni duke 390,yeni RC390 Cb500R, CB500F, benelli 500, hatta yamaha ABS li R3 ü getirebilir ve bu motorlar satış adetlerinde en üstlere tırmanır.

Katılıyorum. Açıkçası benim psikolojik limitim 16500'dür. 14900 TL'ye yok satar. ÖTV konusunda da dediğin gibi o vizyon bizim duble yol ve köprü ustalarında yoktur. Yoksa bu memlekette ne motorlar görürüz.

---------- Mesajlar birleştirildi - 09:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:07 ----------

Ekrem Bey, bayi toplantısından görüntü, yorum vs. yok mudur ?

kdiner
27 Aralık 2016, 11:08
http://i.hizliresim.com/5LG6Ml.jpg (http://hizliresim.com/5LG6Ml)
http://i.hizliresim.com/Anyr5r.jpg (http://hizliresim.com/Anyr5r)
http://i.hizliresim.com/0lGJmo.jpg (http://hizliresim.com/0lGJmo)
http://i.hizliresim.com/41GybJ.jpg (http://hizliresim.com/41GybJ)
http://i.hizliresim.com/JqObnj.jpg (http://hizliresim.com/JqObnj)
http://i.hizliresim.com/OVy47P.jpg (http://hizliresim.com/OVy47P)
http://i.hizliresim.com/zaJor9.jpg (http://hizliresim.com/zaJor9)
http://i.hizliresim.com/GPyMoV.jpg (http://hizliresim.com/GPyMoV)
http://i.hizliresim.com/yNzZL7.jpg (http://hizliresim.com/yNzZL7)
http://i.hizliresim.com/6ryW53.jpg (http://hizliresim.com/6ryW53)
http://i.hizliresim.com/ZMOodz.jpg (http://hizliresim.com/ZMOodz)

YasinC
27 Aralık 2016, 16:56
Son topspeed videosunda 130-140'a kadar bir nebze iyi çıkıyor ancak ondan sonra motorun canı çıkıyor.

RODWIN250R
27 Aralık 2016, 17:35
resimler çok güzel... nerde görürüz bu makineyi ? geldimi türkiyeye ?

TIGERSHARK
27 Aralık 2016, 17:55
s

Peki Fiyat ne olacak ? Yada ne zaman açıklamayı düşünüyorsunuz ?

kdiner
27 Aralık 2016, 18:04
resimler çok güzel... nerde görürüz bu makineyi ? geldimi türkiyeye ?

tanıtım olarak bir adet geldi ama şuan zaten kuralkan fabrikasındadır, pazar-pazartesi günü Antalya da tanıtımı yapıldı, bayilere gelmez zaten.

Mengu16
27 Aralık 2016, 18:34
Herkesin kafasında bu motor için farklı fiyatlar var. 15-16 bin lira diyen var 12-13 bin olsun diyen var. 15 bin lira olsun dediğiniz motorun son hızı için bu kadar tartışma neden çıkmış anlamadım. Fiyatı belli olsun sonra alabilecek olan düşünür hızını.

Macit250
27 Aralık 2016, 18:57
Ben nedense pulsar kadar tutulacağını sanmıyorum.İçimde öyle bir his var.Mantıken bakılırsa 12 000 tl civarı olacağını düşünüyorum .Bu motosiklete 15 ve üstü cidden çok olur.Ekran vs güzel.Yanlız kafa kısmı mondial gibi hiç albenisi yok.Hintlilerde keskin hat kullanma gibi bir şey yok.Yuvarlak kafa farları bana 2017 yılına aitmiş gibi gelmiyor.

Hala bir pulsarı olan kişi olarak, bu motosikleti satılır yapacak tek şey bajajın fiyat politikası.400 lük ne zaman gelecek diye adamları yediniz bitirdiniz.Şimdi kalkıp hızı düşük vs gibi saçma şeyler yazıp kendinize güldürmeyin.


Ekrem beye sevgiler.Umarım güzel bir satış skalası yakalarlar.

dyavol-77
27 Aralık 2016, 20:07
http://i.hizliresim.com/5LG6Ml.jpg (http://hizliresim.com/5LG6Ml)
http://i.hizliresim.com/Anyr5r.jpg (http://hizliresim.com/Anyr5r)
http://i.hizliresim.com/0lGJmo.jpg (http://hizliresim.com/0lGJmo)
http://i.hizliresim.com/41GybJ.jpg (http://hizliresim.com/41GybJ)
http://i.hizliresim.com/JqObnj.jpg (http://hizliresim.com/JqObnj)
http://i.hizliresim.com/OVy47P.jpg (http://hizliresim.com/OVy47P)
http://i.hizliresim.com/zaJor9.jpg (http://hizliresim.com/zaJor9)
http://i.hizliresim.com/GPyMoV.jpg (http://hizliresim.com/GPyMoV)
http://i.hizliresim.com/yNzZL7.jpg (http://hizliresim.com/yNzZL7)
http://i.hizliresim.com/6ryW53.jpg (http://hizliresim.com/6ryW53)
http://i.hizliresim.com/ZMOodz.jpg (http://hizliresim.com/ZMOodz)

Süper Sport segmenti (:Bajaj Domine 400), Hintliler Allah tan 2 silindir makine yapmadı,olsa ona da F16 derler...:mrgreen:

j0hnwick
27 Aralık 2016, 22:40
Yazılanları baştan sona kadar okudum bir acemi olarak yorum yapmak istiyorum.Bizim milletin son hız merakını hiç bir zaman anlamadım bu arabada da böyle motosiklettede.Bence bu motorun en önemli yanı fiyatının ne olacağıdır.35 nm tork ve 35 hp bence gayet yeterli.Fiyatının 12 13 olur diyende var 17 18 olur diyende var bi tahmin yaparak hesaplayalım az çok yakın rakam olur.Kuralkan bu aleti hindistandan 1500$ alsa 1500.3.50= 5250 tl kendine %35 kar payı koysa 1837.5 tl eder. 5250 + 1837.5 = 7087.5 tl eder. 7087.5 tl'nin %37si 2622 tl eder. 7087+2622=9709 tl.Bununda %18 kdv sini alırsak 1747 tl eder. 9709 + 1747= 11456 tl eder.Bayiye bu fiyata giriyor.Bayiye'de en fazla %20 kar payı bıraksa distribütör 11456 tl nin %20 si 2291 tl eder. 11456+2291=13747 tl eder.Ve inanın 1500$ doların altında alır kuralkan bu aleti.Bu rakam bence tavan fiyat olmalı.Eğer bu fiyattan gelirse pulsarın yakaladığı başarıyı yakalar ve bajaj türkiyede kolay kolay silinmeyecek bir marka durumuna gelir.Eğer 16 bin tl'ye satışa koyarlarsa bence kendi önlerini kendileri kapatır.Misal 16 binden ayda 50 adet satarsa 13.7 bine bence 5-6 katı rahat satar.

SlimShady1
27 Aralık 2016, 22:55
Son hızına boşa laf etmeyiniz arkadaşlar, otobanda sabit 120-130 gidebilir ise, titreşimsiz olursa, az yakıt tüketirse süper motor. Keşke CBF150 gibi yarım karenajlı olsaymış. Fiyat konusunda 14-16 arası olursa çok satar diye düşünüyorum.

kdiner
27 Aralık 2016, 23:24
Süper Sport segmenti (:Bajaj Domine 400), Hintliler Allah tan 2 silindir makine yapmadı,olsa ona da F16 derler...:mrgreen:

f16 nın modası geçti bu f1017

mccxcix
27 Aralık 2016, 23:51
Türkiye'de yaşayan çoğu vatandaşın özelliği maalesef forumada yansıyor işte. Nedir bu? Okuduğunu anlamama, karşındakinin eleştirisine katlanamama ve kendi kendine olmayan birşeyi çıkartmak. Birincisi ben bu motoru şahsım adına gayet uzun zamandır bekliyordum; burada kimse bu motor "yavaşmış yaeiii", 250 cc lerle "kapışmaz yaeeeii" falan demiyor, genelimiz diyoruz ki; arkadaş adam fabrika verisinde 35 nm tork demiş 35 bhp beygir demiş, buna karşın şuana kadar izlediğimiz videolarda motorda torka dair birşey göremediğimizi ve herhangi bir 250 cc motorla ya da kendi motorları olan 200 ns ile aynı ölçüde hareket edecekse bu motora ne gerek olduğunu vurguladık... Yani adam bunu alacak ama ivmelenme, hız 200-250 cc ile aynı olacak, buna ekstra para verecek ve yıllık ödediği vergiyi yükseltecek... Ne uğruna, biz bunu söylüyoruz! Hatta kendi açıklamam, Duke 250'de 160 görüyordu, ama çevreyolunda ivmelenmesi yetmiyordu belli süre sonra, özellikle İzmir gibi büyük bir şehrin çevreyolunda. Yani yazılanları okuyun, 2-3 yorum bakıyorsunuz birisi "top speedciler geldi laf ediyor" diyor sonra kalıyorsunuz milleti zan altında bırakıyorusunuz, kimse bu motor yavaş son hızı yetersiz demedi, neden alınması gerekli 200-250 cc'den ne farkı varda boşuna vergiyi yükseltelim dedi... Bu kadar yorumun olmasının başka bir nedeni de; herkesin beklentisini Duke 390 ayarında tutmasından dolayı oldu, çünkü 200 NS ile Duke 200 hemen hemen aynı performansları gösteriyor. Saygılar, iyi geceler...

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:48 ----------


Bu motora ilginin sebebi ki benimde öyleydi, herkes Bajaj'ı fiyat performans ürünü olarak görünce ben de dahil bir çok kişi (ki 2-3 senedir nette CS 400 yok VS 400 falan dolanıyor, gizemli videolar fotolar vs...) Dominar'ı özellikle merak ederek bekledi, ancak daha teknik veriler açıklandığında ben direkt yazdım ölü doğmuş diye, hadi dedik bekleyelim videoları vs. gerçekten top speedde değilim ama bahsettikleri "35 NM TORK" nereye gitti nerededir çok merak ediyorum, inşallah açıklarlar. Ayrıca bu motoru herkesin söylediği gibi sattırabilecek tek etken "FİYATI" olacak, yoksa boşuna getirmesinler...

Daha önce yazdıklarımdan bir örnek...

Mengu16
28 Aralık 2016, 00:02
Türkiye'de yaşayan çoğu vatandaşın özelliği maalesef forumada yansıyor işte. Nedir bu? Okuduğunu anlamama, karşındakinin eleştirisine katlanamama ve kendi kendine olmayan birşeyi çıkartmak. Birincisi ben bu motoru şahsım adına gayet uzun zamandır bekliyordum; burada kimse bu motor "yavaşmış yaeiii", 250 cc lerle "kapışmaz yaeeeii" falan demiyor, genelimiz diyoruz ki; arkadaş adam fabrika verisinde 35 nm tork demiş 35 bhp beygir demiş, buna karşın şuana kadar izlediğimiz videolarda motorda torka dair birşey göremediğimizi ve herhangi bir 250 cc motorla ya da kendi motorları olan 200 ns ile aynı ölçüde hareket edecekse bu motora ne gerek olduğunu vurguladık... Yani adam bunu alacak ama ivmelenme, hız 200-250 cc ile aynı olacak, buna ekstra para verecek ve yıllık ödediği vergiyi yükseltecek... Ne uğruna, biz bunu söylüyoruz! Hatta kendi açıklamam, Duke 250'de 160 görüyordu, ama çevreyolunda ivmelenmesi yetmiyordu belli süre sonra, özellikle İzmir gibi büyük bir şehrin çevreyolunda. Yani yazılanları okuyun, 2-3 yorum bakıyorsunuz birisi "top speedciler geldi laf ediyor" diyor sonra kalıyorsunuz milleti zan altında bırakıyorusunuz, kimse bu motor yavaş son hızı yetersiz demedi, neden alınması gerekli 200-250 cc'den ne farkı varda boşuna vergiyi yükseltelim dedi... Bu kadar yorumun olmasının başka bir nedeni de; herkesin beklentisini Duke 390 ayarında tutmasından dolayı oldu, çünkü 200 NS ile Duke 200 hemen hemen aynı performansları gösteriyor. Saygılar, iyi geceler...

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:48 ----------



Daha önce yazdıklarımdan bir örnek...
130km hızda bu motor ile 200NS aynı deviri çevirmeyecek. 200NS'den daha az yakabilir yüksek hızda. Ayrıca 200NS'nin kütük gibi süspansiyonu yerine daha düzgün bir süspansiyon koymuş olacaklarını düşünüyorum. Süspansiyon kalitesinde çok fark yoksa bile ağırlıktan dolayı daha iyi esner.

GP500-1st
28 Aralık 2016, 00:55
Önceki sayfalarda ben son hızı çok hayal kırıklığı yaratır gibi olduğu için arabalardan örnek verdim. Tartışma yanlış yerlere kaydı. Kimse kafa yormadı. ben doğru söylüyorum sen doğru söylüyorsun meselesine döndü. Tuttu seko bir ton formül yazdı bir kişi yorum yapıp okumadı. beğeni bile atmadı.

Memleket 400cc motor görmediki son hızını bilsin. bu aletler satılmıyor. gerçekten bilmiyoruzyoruz kaç yapar. ama fiyat kallavi olunca haklı olarak hızlı olsun istiyoruz. CBR500R nin yaygarası forumda 3 yıl sürdü. herkez hantal gitmiyor, gitmez dedi. biyere vardıkmı varmadık? benimseyip aldıkmı? almadık anca tek tük... 18 e 19 a verdiler bayilerin elinde 2 yaşında sıfır motorlar kaldı.

Şimdi aynı kıyamet bu motorda kopuyor. Bende direk konuya giriyim o zaman cevabını siz verin. 50cc 100cc 150cc den ötv ye yakalanan hangi motor F/P olarak memnun etti müşteriyi, hangisi iyi adetlerde sattı?

Millet müşteri kardeşim. cebiden kol gibi para çıkıyor. Son hızda bekleyecek, performansta. Burda bir ton adam ÖTV nin duman ettiği motorlardan sinek gibi yağ çıkarmaya çalışıyoruz. Durum bu...

Birde Satıcı tarafı var. Adamlar iş yapıyor para kazanıyor. Mesela ben bu motora CBR250 den fazla para vermem. en fazla o kadar, şuan cbr 250 14.800 lira ise buna vereceğim para max 14.000 bin. o da ABS hatrına. Ve bajaj ne honda ne yamaha ne suzuki kimse kimseyi kandırmasın. 14 bini verirken çekinerek veririm hatta almam. ilk alanlardan hiç olmam. gider test ederim o kadar.

Tamam cbr 250 den japondan ucuza 370cc abs li hintli istiyoruz. versin bize 13 e bu motoru kar marjını minimize etsin:) öyle olmuyor işte verebilse bile vermez, vermeyecek. Çünkü ürün gamında çok sattığı 200 ns var. Onu alacak adam 4500 daha veriyim ömürlük bunu alayım kafasına girdimi iş distirbütör tarafından b.oka sarıyor.

Zaten bir malı uygun fiyata sunmak zor iş. Kuralkanın bu topa gireceğini hiç sanmıyorum. Bu 200NS ve RS satışlarının üstüne ufak bi kaymak olur. asıl mal siz 400 istesenizde onlar için 200cc ler:)

Hayaller, hayatlar...

tozlu
28 Aralık 2016, 09:01
bu konuya cevap yazmak istemiyodum aslında, ama kimse bana kızmasın. bu alete 13binden fazla para verilmez.
nasılki ns200, duke200 ün yarı fiyatına yakın girdiyse bunuda satabilmenin tek yolu duke390 ın yaklaşık yarı fiyatından girmektir.
şimdi burda 17-18 yazanlar inanınki 16bile vermezler, 16vereceğime dişimi sıkar duke390 alırım der diğer başlıkta.

gelelim bir diğer huhusa, ns200 duke200 ile kalite olarak değilse bile performans olarak mücadele edebilecek kapasitede bi motor. hem yakıtı az hem iyi uzuyo vs vs.
ama dominar tam bir hantal, duke390 ile baş etmesi imkansız bunuda gördük. e bunu alan adam 20sene binerim bu çok kaliteli motorda diyemiyor şuan (çünkü adamlar ilk kez 400cc yapıyor, ilk, öncesi yok, bu ilk).

sonuç olarak kimsenin fanatiği değiliz, sezarın hakkı sezarın ns200 tam bir f/p canavarı.
ancak dominar400, mt25 den daha performanslı gözükmüyor, daha kaliteli olacağıda muamma, e vergisi de daha yüksek, sonuç olarak 13bin kritik fiyat, neticede ilk kez 400cc motor yapıyorsun. müşteri elini taşın altına sokacaksa, en çokta bajaj ve kuralkan sokmalı diye düşünüyorum.

saygılarımla dostlar.

Seko
28 Aralık 2016, 09:38
Türkiye'de yaşayan çoğu vatandaşın özelliği maalesef forumada yansıyor işte. Nedir bu? Okuduğunu anlamama, karşındakinin eleştirisine katlanamama ve kendi kendine olmayan birşeyi çıkartmak. Birincisi ben bu motoru şahsım adına gayet uzun zamandır bekliyordum; burada kimse bu motor "yavaşmış yaeiii", 250 cc lerle "kapışmaz yaeeeii" falan demiyor, genelimiz diyoruz ki; arkadaş adam fabrika verisinde 35 nm tork demiş 35 bhp beygir demiş, buna karşın şuana kadar izlediğimiz videolarda motorda torka dair birşey göremediğimizi ve herhangi bir 250 cc motorla ya da kendi motorları olan 200 ns ile aynı ölçüde hareket edecekse bu motora ne gerek olduğunu vurguladık... Yani adam bunu alacak ama ivmelenme, hız 200-250 cc ile aynı olacak, buna ekstra para verecek ve yıllık ödediği vergiyi yükseltecek... Ne uğruna, biz bunu söylüyoruz! Hatta kendi açıklamam, Duke 250'de 160 görüyordu, ama çevreyolunda ivmelenmesi yetmiyordu belli süre sonra, özellikle İzmir gibi büyük bir şehrin çevreyolunda. Yani yazılanları okuyun, 2-3 yorum bakıyorsunuz birisi "top speedciler geldi laf ediyor" diyor sonra kalıyorsunuz milleti zan altında bırakıyorusunuz, kimse bu motor yavaş son hızı yetersiz demedi, neden alınması gerekli 200-250 cc'den ne farkı varda boşuna vergiyi yükseltelim dedi... Bu kadar yorumun olmasının başka bir nedeni de; herkesin beklentisini Duke 390 ayarında tutmasından dolayı oldu, çünkü 200 NS ile Duke 200 hemen hemen aynı performansları gösteriyor. Saygılar, iyi geceler...

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:48 ----------



Daha önce yazdıklarımdan bir örnek...

İvmelenmesinin 250 cc kadar olduğunun ispatı var mı elimizde ? Hiç gördük mü 250 cc motor ile yanyana kalkarken ? Hayır kimse görmedi. O torku zaten videolardan göremezsiniz, üzerine binince hissedeceksiniz. O vergi farkını işte o torka veriyorsunuz. Motor ağır olduğu için ilk kalkışının böyle olması normal ama ikinci veya üçüncü viteste yürürken gaz verildiğinde hiçbir 250 cc bununla kapışamaz. Neden kapışamaz çünkü sürüş esnasında kimse hızlanacağım diye birinci vitese düşmez. Dediğim gibi gerçek hayat 0-100'den çok farklı. Motorun ne kadar iyi hızlandığını şehir içi sürüş videolarından çok rahat görebiliyoruz. Ayrıca mesele sadece 0-100 müdür ? Ben de yukarıda bir sürü şey yazıyorum ama kimse okumuyor. Motor 250 cc Japon veya Duke 250 fiyatında olsa alınmaz mı ? Kullanıcılar ve test edenler, yorumlarında öve öve bitiremiyorlar, biz binmediğimiz motora karalama kampanyası başlattık.

---------- Mesajlar birleştirildi - 09:38 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:17 ----------


bu konuya cevap yazmak istemiyodum aslında, ama kimse bana kızmasın. bu alete 13binden fazla para verilmez.
nasılki ns200, duke200 ün yarı fiyatına yakın girdiyse bunuda satabilmenin tek yolu duke390 ın yaklaşık yarı fiyatından girmektir.
şimdi burda 17-18 yazanlar inanınki 16bile vermezler, 16vereceğime dişimi sıkar duke390 alırım der diğer başlıkta.

gelelim bir diğer huhusa, ns200 duke200 ile kalite olarak değilse bile performans olarak mücadele edebilecek kapasitede bi motor. hem yakıtı az hem iyi uzuyo vs vs.
ama dominar tam bir hantal, duke390 ile baş etmesi imkansız bunuda gördük. e bunu alan adam 20sene binerim bu çok kaliteli motorda diyemiyor şuan (çünkü adamlar ilk kez 400cc yapıyor, ilk, öncesi yok, bu ilk).

sonuç olarak kimsenin fanatiği değiliz, sezarın hakkı sezarın ns200 tam bir f/p canavarı.
ancak dominar400, mt25 den daha performanslı gözükmüyor, daha kaliteli olacağıda muamma, e vergisi de daha yüksek, sonuç olarak 13bin kritik fiyat, neticede ilk kez 400cc motor yapıyorsun. müşteri elini taşın altına sokacaksa, en çokta bajaj ve kuralkan sokmalı diye düşünüyorum.

saygılarımla dostlar.

Kendi sınıfında Duke serileri ile başedebilen motor yok. Dominar 400 sürüldüğünde emin ol MT25'ten kat be kat daha güçlü olduğu hissini verecek. Çift silindirlilerin bomboş olan alt devirlerinde bu motor onların 2 - 3 katı tork verecek. Hani bizde "Abi tek silindirlilerin torku çok iyi oluyor" klişesi vardır ya, aslında torkları daha iyi falan değildir. Torku etkileyen en önemli kriter silindir hacmidir. Tek silindirlilerin torkları da iki silindirliler kadar (aynı hacimde) ancak bunlar daha düşük devirlerde maksimum torklarını verdiklerinden gaza dokununca daha iyi gidiyor hissi verirler. Buna kullanıcının yorumu "motor çok güçlü abi" olur. Dominar 400'de ise hem motor tek silindirli, hem de hacimden dolayı tork 250'liklerin 1.5 katı. R25 veya MT25'in 15 Nm verdiği devirlerde bu motor 35 Nm veriyor. Duke 690'ın deli dolu bir motor olmasının sebebi de tek silindirli olması ve bu hissi vermesidir. Şu 0-100'lere takılmayın.

YasinC
28 Aralık 2016, 10:30
Bu motorda 35nm tork ve 35hp güç gözüküyor. MT25 ise 23nm tork ve 36hp güç var.

MT25'in videolarına bakarmısınız 140'tan sonra motor kesiliyor mu ivmelenme nasıl ?

Birde dominarın videolarına bakın 140'tan sonra motorun canı çıkıyor. Zaten 150-160 arası maksimum hızı düz yolda. Eğimli yerde yapılan 167 km hız aldatmaca.

Torktan bahsediliyor ancak bu motorda torka dair bir şey yok vites aralıkları da öyle uzun değil. 1. vites hariç diğer 2. ve 3. viteslerde 10-15 km arasında vites yükseltiyor 4. vites biraz soluklu.

Neyse gelir birileri test eder görürüz. Met edilen o ahım şahım 35nm tork nerdeymiş.

tozlu
28 Aralık 2016, 10:56
saygıdeğer dostum,

bahsettiğimiz motor hintli bir üreticinin fabrikasından çıkan ilk 400cc motor. İLK bak İLK.
yerden yere vurduğumuz çinliler bile yıllardır 600cc 2-4silindir su soğutmalı abs li makinaları satmaya çalışıyor (ve satıyor da bazen).
hindistan motorlarının kalitesini küçümsemiyorum, ancak bu iş risktir (ilk olduğu için).

misal şuan bir Türk firma otomobil üretip avrupa pazarına girse, elin İspanyolu (yada İtalyanı) senin arabanı yılların Alman markalarıyla aynı tutar mı? elbetteki tutmaz, sen naparsın maliyetine satar piyasa yaparsın. bu işler böyledir.

şimdi kalkmış yılların Japon ekolü markalarıyla, bajajın İLK 400cc motorunu kıyaslıyorsun. bakın tekrar söylüyorum, ben Japon fanatiği değilim ve fiyatlarını da pahalı buluyorum. Ancak kimse rüştünü ispatlamamış bu motora 17-18bin vermez, bakın 17-18 etmez demiyorum ama kimse o parayı vermez.

kendi adıma konuşayım, ben parayı kolay kazanmıyorum. 20-30bin km yapmamış, dağ tepe bayır gezmemiş, bütün sensörlerine yağmur değmemiş motora o parayı vermem (Japonda olsa vermem, kimse babamın oğlu değil). isterse 50nm tork yazsın, isterse 90nm yazsın, isterse 50hp güç yazsın. bu motorun vergiler dahil fiyatı 13bin Türk Lirası olmalıdır.

---------- Mesajlar birleştirildi - 10:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:40 ----------

ayrıca dipnot: bu motorun Hindistan satış fiyatına baktım

2230$ (7780)tl , bayi karı, Hindistan içi nakliye ve vergiler dahil. ona göre hesaplayın.

3680$ (13000)tl bence kötü bir fiyat değil. Hindistan perakende fiyatının 5/3 katı.

Lucas
28 Aralık 2016, 11:07
Motor iyi gitmiyormuş.
160 km hızı geçmiyormuş.
MT 25 daha performanslıymış.
Torku bitikmiş.

Motor gelse de şu miş'ler muş'lar bitse artık.

TIGERSHARK
28 Aralık 2016, 12:17
ulan o kadar yazdim hepsi silindi

öncelikle kuralkan 1 e 3 olarak burada satıyor ns 200 800 dolar fabrika satış fiyatı olduğunu biliyoruz

2230 dolar hindistan perakende satış rakamı ise fabrika fiyatı 1115 dolar'dir kuralkan fiyatı en düşük 3345 dolar Türkiye satış rakamı olur en Yüksek fiyatıda ben bu motora 14 veririm,hayır ben 16,olmaz ben 18 üstüne takma dişlerimi veririm diyen salatalık lar belirleyecek

Seko
28 Aralık 2016, 12:33
Bu motorda 35nm tork ve 35hp güç gözüküyor. MT25 ise 23nm tork ve 36hp güç var.

MT25'in videolarına bakarmısınız 140'tan sonra motor kesiliyor mu ivmelenme nasıl ?

Birde dominarın videolarına bakın 140'tan sonra motorun canı çıkıyor. Zaten 150-160 arası maksimum hızı düz yolda. Eğimli yerde yapılan 167 km hız aldatmaca.

Torktan bahsediliyor ancak bu motorda torka dair bir şey yok vites aralıkları da öyle uzun değil. 1. vites hariç diğer 2. ve 3. viteslerde 10-15 km arasında vites yükseltiyor 4. vites biraz soluklu.

Neyse gelir birileri test eder görürüz. Met edilen o ahım şahım 35nm tork nerdeymiş.

Hala öyle gözüküyor, böyle gözüküyor diyorsun. Bu iş gözükmekle falan olmaz. Dediğin gibi gelsin, sürünce herkes ne olduğunu görecek. Adamların sürerken ne kadar bastıklarını nereden biliyoruz ? İkincisi yolda eğim var mı onu nereden biliyoruz ? 400 cc bir motoru insanlar uğraşsalar bile 30 Nm torkun altında üretemezler. Bu işin doğasına, fizik kurallarına aykırı. Süren adamın biri tam olarak şöyle demiş "150'ye hiçbir efor sarfetmeden çıkıyor". Zaten vites lambası 150'de yanıyor, bana göre üzerine hiç çıkmasa da olur.

---------- Mesajlar birleştirildi - 12:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:25 ----------


saygıdeğer dostum,

bahsettiğimiz motor hintli bir üreticinin fabrikasından çıkan ilk 400cc motor. İLK bak İLK.
yerden yere vurduğumuz çinliler bile yıllardır 600cc 2-4silindir su soğutmalı abs li makinaları satmaya çalışıyor (ve satıyor da bazen).
hindistan motorlarının kalitesini küçümsemiyorum, ancak bu iş risktir (ilk olduğu için).

misal şuan bir Türk firma otomobil üretip avrupa pazarına girse, elin İspanyolu (yada İtalyanı) senin arabanı yılların Alman markalarıyla aynı tutar mı? elbetteki tutmaz, sen naparsın maliyetine satar piyasa yaparsın. bu işler böyledir.

şimdi kalkmış yılların Japon ekolü markalarıyla, bajajın İLK 400cc motorunu kıyaslıyorsun. bakın tekrar söylüyorum, ben Japon fanatiği değilim ve fiyatlarını da pahalı buluyorum. Ancak kimse rüştünü ispatlamamış bu motora 17-18bin vermez, bakın 17-18 etmez demiyorum ama kimse o parayı vermez.

kendi adıma konuşayım, ben parayı kolay kazanmıyorum. 20-30bin km yapmamış, dağ tepe bayır gezmemiş, bütün sensörlerine yağmur değmemiş motora o parayı vermem (Japonda olsa vermem, kimse babamın oğlu değil). isterse 50nm tork yazsın, isterse 90nm yazsın, isterse 50hp güç yazsın. bu motorun vergiler dahil fiyatı 13bin Türk Lirası olmalıdır.

---------- Mesajlar birleştirildi - 10:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:40 ----------

ayrıca dipnot: bu motorun Hindistan satış fiyatına baktım

2230$ (7780)tl , bayi karı, Hindistan içi nakliye ve vergiler dahil. ona göre hesaplayın.

3680$ (13000)tl bence kötü bir fiyat değil. Hindistan perakende fiyatının 5/3 katı.

Konumuz şu anda motorun kalitesi değil. Makinası KTM Duke 390 tabanlı olduğu için ben o kadar şüpheli yaklaşmıyorum. Bajaj'ın NS200 ve RS200'den yeterince tecrübesi var. Bu motoru yaparken de mutlaka KTM'nin desteğini almıştır. Kalite demişken ben R25'i de kaliteli bir motor olarak görmüyorum. Inazuma'nın yanında oyuncaktır R25. R25'in yakıt pompası sorunu bu motorda çıksa bazı fanatik arkadaşlarımız motoru tefe koyarlardı. Şu anda benim asıl derdim burada bu motor NS200'le aynı performansta, alınca bir fark görmeyecek sanan arkadaşlarımız. Fiyatına gelince, Japon'ların hiçbirisi şu anda istenilen paraları etmezler, fuardan sonra da hiç etmeyecekler. Motor için hiç kimse 17 - 18 bin veririm demedi zaten. Herkes 15 - 16 bin'den bahsediyor. Bu motoru R25 ile aynı fiyata versinler, imkanım varsa saniye düşünmem alırım. Sırf ABS'si yüzünden bile ondan daha değerlidir. ABS'li R25 gelirse zaten 20 bin TL olacak. Bir tarafta 16 bin TL'ye 400 cc, diğer yanda 20 bin TL'ye 250 cc. Tercih sizin...

CT.ATC
28 Aralık 2016, 12:44
Şu konuyu zerre takip etmiyorum, ama sürekli üstte olması canımı sıkmakla birlikte en çok Kuralkan ve bajaj'a yarıyordur. Sonuçta reklamın iyisi kötüsü olmaz. Fiyatı duke 390'dan 3000-4000 düşük fiyata satılacak bir motosiklet için birbirinizi yiyorsunuz. Duke390 nerdee Bajaj nerde. Ucuz mal alacak kadar zenginseniz diyecek lafım yok ama ben değilim. İsterse takla atsın hint malı çinden bir tık daha kalitelidir o kadar.

Pulsar NS'de gördük, boxerda gördük.
O kadar para varsa o köfte ama, 15bin bantlarına çıkıldıktan sonra da "e paramız anca buna yetiyor" diyen adamı döverler, ilk sopayıda en fakirimiz atar..

Seko
28 Aralık 2016, 13:21
O zaman bu memlekette 250 cc motor olmasın kimse de almasın. Motorların fiyatları giderek suni olarak yükselirken (döviz artmadığı zaman da Japonlar zamlara devam ediyorlar) hala bu yüksek fiyatlı motorları yücelten söylemler forumda gırla gidiyor. Demiyorsunuz ki bu motor iyi çıkarsa fiyatı da uygun olursa belki Japonların biraz burnu sürter de fiyatlarını indirirler. Sadece 250'liklerin değil 600 cc sınıfının fiyatlarını da indirirler çünkü 400 cc motor insana yeter de artar bile. Dua edin de motor güzel çıksın, çok satsın.

Şunu da ilave edeyim, alan alsın hayrını görsün, beğenip alana lafım yok ama Duke 390 süper performansına ve kalitesine rağmen eski kasasıyla bana göre alınacak motor değildir. O yüzden fiyatı oymuş, buymuş çok ilgilenmiyorum. Bir motor rahat ve titreşimi az olmadıkça benim gözümde bir değeri yok. Yeni kasa daha rahat olursa (ki olacağına inanıyorum) başka şekilde düşünürüm. O yüzden Duke da Duke diyen ve sürmemiş olanlara bir kez binip o şekilde değerlendirmelerini tavsiye ediyorum. Binerken mümkünse hanım artçınız da olsun. Bu şekilde baktığım için ben Dominar'ı 400 cc'dek tek motor olarak görüyorum, destekliyorum ve uygun fiyatla satılmasını gönülden istiyorum.

Lucas
28 Aralık 2016, 13:23
Şu konuyu zerre takip etmiyorum, ama sürekli üstte olması canımı sıkmakla birlikte en çok Kuralkan ve bajaj'a yarıyordur. Sonuçta reklamın iyisi kötüsü olmaz. Fiyatı duke 390'dan 3000-4000 düşük fiyata satılacak bir motosiklet için birbirinizi yiyorsunuz. Duke390 nerdee Bajaj nerde. Ucuz mal alacak kadar zenginseniz diyecek lafım yok ama ben değilim. İsterse takla atsın hint malı çinden bir tık daha kalitelidir o kadar.

Pulsar NS'de gördük, boxerda gördük.
O kadar para varsa o köfte ama, 15bin bantlarına çıkıldıktan sonra da "e paramız anca buna yetiyor" diyen adamı döverler, ilk sopayıda en fakirimiz atar..

O zaman orta direk ahalisi ölsündü, motora binmesindi,
yada hep 150 cc motora binsindi,
gidip Vulture alsındı, hayatın keyfini çıkarsındı.