Orijinalini görmek için tıklayınız : Bajaj Bajaj Dominar 400 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Angrypower
12 Ekim 2018, 11:15
Merhabalar herkese,
700 km de rodaj bakımı yeni yapılmış dominar 400 kullancısıyım manet ve peglerden gelen titreşim ile yaşamaya alıştım.Fakat alt vites biraz yüksek devirde gidondan gelen sese ve yüksek vites 4.5 devirden sonra ki depo titremesine çare nedir? Km arttıkça düzelir mi yoksa dişli küçültme sele minderi tarzı uygulama yapsam fayda sağlar mı?
Teşekkürler.
Servise uğra 30sn içinde çözüyorlar. Keşke rodaj bakımımda söyleseymişsin. Çözümü çok basit.
maktama
12 Ekim 2018, 13:25
42 dişli %7 tork kaybı oluyor, dediğiniz gibi 43'de %4 gibi. Aslında ben de taa en başında 43 mü olmalı dediydim ama 42 kullanan arkadaşlar bana genellikle titreşim için 42 önerdiler, servis de aynını söylemişti o yüzden 42 düşündüm. Benim kullanımım agresif denilemez, tek kişi genellikle düz yolda ve 120 - 130 km üst sınırla sürüyorum. ortalama hızım 100 - 110 gibi oluyor sürdüğüm yol boyunca 5000km'de yalnız bir kez RPM ışığı yaktırdım o da denemek içindi. :)
......
Sakin kullanıyorsanız 42 sizin için ideal. :cat:
Genelde 42 kullananlardan aldığım dönüşler iyi geldi bana. Bi de ben deneyeyim bakalım. neticede 43'e dönmeye engel bi durum yok, siz de dönmüşsünüz. :)
Bir de soru sorayım size ikisini de kullanmışsınız, zincir orjinal haliyle kurtarıyor değil mi her ikisinde de yani bakla filan sökülmüyor değil mi? Ben sökülmüyor diye okumuştum bu başlıkta yanılmıyorsam.
Ben 42'de de 43'te de bakla sökmedim. Ancak 43 dişlide bile zincir gerdirme alanınız 1 bakla boyu kadar azalıyor, bu da zinciriniz sağlam olsa bile çok da gerdiremeyeceğiniz anlamına geliyor. Benim km 20bin'e dayandığı ve zincir bozulmaya yüz tutmadan 1000km kadar önce son kısma kadar gerdirdiğim için bana sorun olmadı. Bu aralar zincir alıp değiştireceğim.
Ancak 42 dişliyi uzun süre kullanacaksanız zincirden bakla aldırmak sonrasında tekrar uğraşmamak adına mantıklı olacaktır. 42 dişliyi motor 10bin ila 12bin km arasındayken kullandığım için zincirim görece daha yeniydi, gerilmeye ihtiyacı yoktu, gerek olduğu anda çok payı da yoktu yalnız(hatta şimdi değiştirdiğim zamandan çektiğim fotoya baktım, gerdirme en sona dayanmış görünüyor 42 dişlide)
gondors1990
12 Ekim 2018, 18:53
Söyledim vidaları sıktık zamanla açılır daha yeni motor dediler başka bir servisede göstermek istiyorum açıkçası bakalım onlar ne diyecek.
Angrypower
12 Ekim 2018, 19:18
Bende açılmadıysa sende hiç açılmaz. Zaten servisten servise sıkıyorlar hepsini, zırıltı ile bir daha uğraşmazsın ama...
gondors1990
12 Ekim 2018, 21:08
30 sn de yapılacak işlem nedir :)
Angrypower
12 Ekim 2018, 21:41
depodan gelen zırıltı.
---------- Mesajlar birleştirildi - 21:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:20 ----------
30 sn de yapılacak işlem nedir :)
depodan gelen zırıltı. bunu söyleyeceksin? Şikayetin bu değil mi???
levend84
12 Ekim 2018, 21:53
30 sn de yapılacak işlem nedir :)
Ilk mesajini yazdiktan sonra sabah(09:00)hemen servise gideydin şimdiye zırıltı kesilmişti..
gondors1990
12 Ekim 2018, 22:05
Teşekkür ederim herkese en kısa sürede gidicem.
NeDemekŞakir
13 Ekim 2018, 01:21
geçmiş olsun Angrypower
Angrypower
13 Ekim 2018, 01:26
geçmiş olsun Angrypower
Teşekkürler...
5000 km bakımım yaklaşıyor. Şuan ki bakım fiyatları ne durumdadır bilgisi olan var mı acaba.
ankara motomekanik e telefonla ulastım 250 tl fiyat verdi bana fazla gibi geldi siz ne düşünüyor sunuz.
teşekkürler
Angrypower
14 Ekim 2018, 00:08
Sen birde 10000km ve 20000km bakımlarını gör :)
maktama
14 Ekim 2018, 09:30
5000 km bakımım yaklaşıyor. Şuan ki bakım fiyatları ne durumdadır bilgisi olan var mı acaba.
ankara motomekanik e telefonla ulastım 250 tl fiyat verdi bana fazla gibi geldi siz ne düşünüyor sunuz.
teşekkürler
Motomekanikte Geçen yıl ağustosta rodaj bakımı 180tl idi. Mart 2018'deki 10bin bakımı için de yine aynı fiyatlar üstünden 280tl istemişlerdi(hava filtresi 45tl + 1 saat daha işçilik 55tl). Anladığım kadarıyla 180tl olan yağ+yağfiltresi değişimi+genel bakım+ 1 saat işçilik 250tl olmuş.
Motomekanik diğerletine göre pahalıdır ancak işlerinin ehlidirler, profesyonelce ve temiz yaparlar işlerini. Motul yağ kullanırlar
5bin bakımında hava filtresi değişmiyor, 10bin'de değişirken hava filtresi fiyatı(75 tl gibi bişey sanırım şuanda orjinali) + 1 saat daha işçilik daha koyacaksın en azından.
Sen birde 10000km ve 20000km bakımlarını gör :)
Benim Domi de 20bin oldu, yağ+yağfiltresi+havafiltresi olarak 150tl'ye kendim yapabildiğim bakımı sırf garanti bozulmasın diye 4yüztl'ye yaklaşan bir fiyatta servise yaptırma konusunda kararsız kaldım, çektim evin önüne motoru, kapattım üstünü. Satmak için bakımlarını yapıp beklettiğim pulsarımı kullanmaya başladım şimdi, öyle ki kış için anlaş wintergrip2 alıp kışı pulsarla geçireyim diyorum. Hem daha güvenli yol almış olurum, hem de daha ekonomik oluyor.
Dominarın lastikler de 20bin km oldu ve kışın sıkıntı olacak, özellkle arka lastik ama 1 yaz daha geçirtir bana, ona lastik almak istesem en az 1200 kağıt çıkacak cepten. Yani servise 3yüz küsür tl vermektense 6yüz küsür tl'lik lastik takımı alıp eski motorumla güvenli yol almak daha mantıklı geldi bana.
Angrypower
14 Ekim 2018, 09:37
20000 bakımında bujilerde değişiyor. Üstüne subap ayarı yapılıyor. Gerekirse zincir ve dişlide değişiyorum öyle kendinin yapabileceği birşey değil pek.
maktama
14 Ekim 2018, 11:05
20000 bakımında bujilerde değişiyor. Üstüne subap ayarı yapılıyor. Gerekirse zincir ve dişlide değişiyorum ....
Bujileri kendim değişebiliyorum, kuralkanda orta buji yok şu anda(1 haftadır yok), olsa 2 takım buji alıp hem pulsarın hem dominarın bujilerini değişmiştim şimdiye kadar. Gerçi şimdi bajaj globaldeki orjinal ingilizce kullanım kalvuzu (https://www.globalbajaj.com/media/21022/dominar-400-om-mar17.pdf)na baktım, bujiler için "Her 5binde kontrol edin, temizleyin, ayarlamasını yapın, 20bin'de kontrol edin, gerekirse ayarlamasını yapın, 40bin'de değişin" yazıyor. Tırnak aralıklarını ayarlayıp temizleyip devam ederim. Zaten 7-8bin km'de bir temizliyordum bujileri. Sizin sayenizde bunu da öğrenmiş oldum.:cat:
Dişli değişimlerini de kendim yapabiliyorum, çok kolay. Motordaki hangi vidanın hangi torkla sıkılacağından tork anahtarına, vida sabitleme sıvısından ısıya dayanıklı fren kaliperi/balatası yağına kadar gerekli alet edevatım var, ileride ihtiyacım olabilecekleri de topluyorum halen yavaş yavaş.
Zincir değişimi hiç yapmadım, ama yapılırken izledim, araştırdım. Aliexprestten zincir bakla sökme takma aparatı almıştım(Pulsarın zincirini değişirken ustanın kullandığının aynısı), onu da hallederim diye düşünüyorum.
Sübap ayarı olayına gelince, dominarlar Pulsar gibi sık (sık derken 20bin km, çok da sık değil yani) sübap ayarı istemez diye biliyorum. Dominarda şimli sistem kullanıyorlar çünkü. Ama araştırayım onu da.
.... öyle kendinin yapabileceği birşey değil pek.
Burada yanılıyorsunuz işte :D , eliniz biraz yatkınsa ve araştırabiliyorsanız, alet edevatınız da varsa gayet de sizin/benim/herkesin yapabileceği şeyler bunlar. Ben yaparken keyif alıyorum, dinleniyorum hatta:D
Benim güvencem 2 motorumun olması. Hani bakım/tamirat yaparken sorun çıkarsa(şimdiye kadar çıkmadı) ortada kalmayacak olmam. Onun için mümkün olduğunca Pulsar üstünde deneyim kazanmaya çalışıyorum, sonra dominarda ve ileride olursa diğer motorlarımda işe yarayacak bu deneyimler. Pulsar için debriyaj balatası seti aldım 3-4 gün önce, motor kapak contasını da aldım, sadece debriyajı sökecek ufak aparatı almak kaldı geriye. Bi 3-4bin km sonra debriyaj balatasını değişmeyi planlıyorum, motor 38bin oldu zira.
Angrypower
14 Ekim 2018, 11:26
Alet edavatların var ise sözümü geri alıyorum :)
mavellen
14 Ekim 2018, 11:45
Bujileri kendim değişebiliyorum, kuralkanda orta buji yok şu anda(1 haftadır yok), olsa 2 takım buji alıp hem pulsarın hem dominarın bujilerini değişmiştim şimdiye kadar. Gerçi şimdi bajaj globaldeki orjinal ingilizce kullanım kalvuzu (https://www.globalbajaj.com/media/21022/dominar-400-om-mar17.pdf)na baktım, bujiler için "Her 5binde kontrol edin, temizleyin, ayarlamasını yapın, 20bin'de kontrol edin, gerekirse ayarlamasını yapın, 40bin'de değişin" yazıyor. Tırnak aralıklarını ayarlayıp temizleyip devam ederim. Zaten 7-8bin km'de bir temizliyordum bujileri. Sizin sayenizde bunu da öğrenmiş oldum.:cat:
Dişli değişimlerini de kendim yapabiliyorum, çok kolay. Motordaki hangi vidanın hangi torkla sıkılacağından tork anahtarına, vida sabitleme sıvısından ısıya dayanıklı fren kaliperi/balatası yağına kadar gerekli alet edevatım var, ileride ihtiyacım olabilecekleri de topluyorum halen yavaş yavaş.
Zincir değişimi hiç yapmadım, ama yapılırken izledim, araştırdım. Aliexprestten zincir bakla sökme takma aparatı almıştım(Pulsarın zincirini değişirken ustanın kullandığının aynısı), onu da hallederim diye düşünüyorum.
Sübap ayarı olayına gelince, dominarlar Pulsar gibi sık (sık derken 20bin km, çok da sık değil yani) sübap ayarı istemez diye biliyorum. Dominarda şimli sistem kullanıyorlar çünkü. Ama araştırayım onu da.
Burada yanılıyorsunuz işte :D , eliniz biraz yatkınsa ve araştırabiliyorsanız, alet edevatınız da varsa gayet de sizin/benim/herkesin yapabileceği şeyler bunlar. Ben yaparken keyif alıyorum, dinleniyorum hatta:D
Benim güvencem 2 motorumun olması. Hani bakım/tamirat yaparken sorun çıkarsa(şimdiye kadar çıkmadı) ortada kalmayacak olmam. Onun için mümkün olduğunca Pulsar üstünde deneyim kazanmaya çalışıyorum, sonra dominarda ve ileride olursa diğer motorlarımda işe yarayacak bu deneyimler. Pulsar için debriyaj balatası seti aldım 3-4 gün önce, motor kapak contasını da aldım, sadece debriyajı sökecek ufak aparatı almak kaldı geriye. Bi 3-4bin km sonra debriyaj balatasını değişmeyi planlıyorum, motor 38bin oldu zira.
Yerim olsaydı bende satmazdım pulsarı.Tam şehir içi motoru.
Angrypower
14 Ekim 2018, 11:51
Ben memlekete gittiğimde otobanda sadece pulsarları görmüştüm. 3tane NS 1tane RS vardı. Şehirlerarası yollarda seyirtiyorlardı. Başkada motosiklet görmedim Bajaj dışında :)
ysnka83
15 Ekim 2018, 08:49
Arkadaşlar günaydın.
Benim domi de yaklaşık 2-3 bin km. dir yakıt pompasından olduğunu düşündüğüm inilti şeklinde ses geliyor
şu an için bir sıkıntı yok ama ileride başka sıkıntılar doğurabilir. Var mıdır aynı sorunu yaşayan veya sebebini bilen?
Bu arada domim yüksek servis fiyatlarından dolayı kendi isteğimle servis dışı bıraktım ve 14500 km'de.
ozan1991
15 Ekim 2018, 11:06
Arkadaşlar günaydın.:)
Benim domi de yaklaşık 2-3 bin km. dir yakıt pompasından olduğunu düşündüğüm inilti şeklinde ses geliyor
şu an için bir sıkıntı yok ama ileride başka sıkıntılar doğurabilir. Var mıdır aynı sorunu yaşayan veya sebebini bilen?
Bu arada domim yüksek servis fiyatlarından dolayı kendi isteğimle servis dışı bıraktım ve 14500 km'de.
gaz verdikçe gelen bir ses var bendede iniltimi dersin uğultumu aynı şeyden bahsediyoruz sanırım :)
ysnka83
15 Ekim 2018, 11:22
gaz verdikçe gelen bir ses var bendede iniltimi dersin uğultumu aynı şeyden bahsediyoruz sanırım :)
Motor çalışırken değilde stop edince duyuluyor daha çok depo taraflarından geliyor bende ki aynı mı bilmem :)
Mantıken motor durduğunda yakıt pompası da durur?
emremm
15 Ekim 2018, 11:33
Motor çalışırken değilde stop edince duyuluyor daha çok depo taraflarından geliyor bende ki aynı mı bilmem :)
O ses gelirken depo kapağını kısa süre aç, kesilir büyük ihtimal.
Depo havalandırma mı tıkanmıştır? O zaman depo ezilir kompresyondan. Tam tıkalı değil herhalde?
Kılavuz'daki tabloda 20'bin de yağ ve filtresi dışında değişecek bir şey yok, bujileri ayarla temizle yazıyor sadece. Subap ayarı demiş eyvallah ama, subap ayarı da bana göre 20000 için erken, kullanıma bağlı olarak bozulmuşsa yapılabilir belki ama normal şartlarda 40.000km' lerden önce gerekmemesi lazım. Ama 20.000 km buji değişimi yazmıyor, ki erken de bence(ki yan tarafta bujileri 40.000km'de değişiniz de yazıyormuş şimdi gördüm). Ben 5000 bakımına geçen hafta 200tl verdim bu arada bilginize. Kılavuzu kontrol ettim orada ne yazıyorsa onu yaptı baymoto. Değişen sadece yağ ve filtresi oldu, gözümle de gördüm.
O inleme sesi dediğiniz, enjeksiyonlu motorlarda gaz verdikçe gelen klasik ses olmasın sakın, daha önce enjeksiyonlu motor kullanmayınca yadırgatabiliyor, o sesi bi de servise sorun bence.
emremm
15 Ekim 2018, 13:24
Depo havalandırma mı tıkanmıştır? O zaman depo ezilir kompresyondan. Tam tıkalı değil herhalde?
Tıkansa o sesi yapmaz zaten.
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:23 ----------
.....
O inleme sesi dediğiniz, enjeksiyonlu motorlarda gaz verdikçe gelen klasik ses olmasın sakın, daha önce enjeksiyonlu motor kullanmayınca yadırgatabiliyor, o sesi bi de servise sorun bence.
Stop edince demiş.
kdiner
15 Ekim 2018, 13:50
Cuma akşam arkadaş ile birlikte kamp yapmak için İzmir e gittik, normalde karagöl de kamp atacaktık ama olmadı bizde Manisa girişte anıtı geçince uygun bir alanda kamp attık sabahın saat 3 ünde.
http://www.hizliresimyukle.com/images/2018/10/15/44223954_258148321514673_1163633208877645824_n.jpg
http://www.hizliresimyukle.com/images/2018/10/15/44131529_243097136365829_1696238513978081280_n.jpg
http://www.hizliresimyukle.com/images/2018/10/15/44122245_773455776319943_1606144359399424000_n.jpg
Bu arada motor oldu mu 25000km bende en iyisi bakımı burda yaptırıp yoluma devam edeyim dedim, şaşalı da Ekrem Gönülçalan a tşk ediyorum, beklemekten canım sıkıldı o kadar uzun bakım sürer mi, benim kendi servisim de bende biraz uğraşınca vakit geçerdi şimdi bu yabancı şuna dokunayım buna elimi süreyim diyemiyorsun fazla tanımayınca ustanın işine de karışamıyorsun neyse ki bitti ama gayet güzel bir bakım oldu, aldığı ücreti bana göre sonuna kadar hak ediyor, cihat kardeşime de tşk ederim, dükkan da temiz düzenli ve özenliydi.
http://www.hizliresimyukle.com/images/2018/10/15/44110931_2082785028440126_8712265589986426880_n.jp g
http://www.hizliresimyukle.com/images/2018/10/15/44034139_333908944036502_2146802698115088384_n.jpg
http://www.hizliresimyukle.com/images/2018/10/15/44054613_196587657904459_8220313052285763584_n.jpg
http://www.hizliresimyukle.com/images/2018/10/15/44074965_313706426109316_1310966044717744128_n.jpg
http://www.hizliresimyukle.com/images/2018/10/15/44106567_307515653196493_1127850388930691072_n.jpg
http://www.hizliresimyukle.com/images/2018/10/15/44112949_690045838033702_6300759062371893248_n.jpg
http://www.hizliresimyukle.com/images/2018/10/15/44171271_2322063454489934_6919218934063300608_n.jp g
Vakit varken biraz kordon boyunda dolaşalım dedik, irtibatım olan pulsar kullanıcısı Sezginle buluştuk yedik iştik birlikte gezdik, daha önceden 2003 yılında askerlik için gelmiştim bu sefer kısa süreli geldim.
http://www.hizliresimyukle.com/images/2018/10/15/43952505_251437738889550_4588083923300384768_n.jpg
http://www.hizliresimyukle.com/images/2018/10/15/44037817_2102769170039569_4647123411334594560_n.jp g
http://www.hizliresimyukle.com/images/2018/10/15/44052903_258091971715726_8289874673324261376_n.jpg
http://www.hizliresimyukle.com/images/2018/10/15/44062874_1671420909634719_4089321173786034176_n.jp g
http://www.hizliresimyukle.com/images/2018/10/15/44063041_299247330928008_1731814509774897152_n.jpg
http://www.hizliresimyukle.com/images/2018/10/15/44077008_1111155355709442_7802774589674618880_n.jp g
http://www.hizliresimyukle.com/images/2018/10/15/44126488_299473313988707_4057690161285169152_n.jpg
http://www.hizliresimyukle.com/images/2018/10/15/44032459_2328049660570785_5350475132697575424_n.jp g
http://www.hizliresimyukle.com/images/2018/10/15/44081548_1871895312893370_7368312607297503232_n.jp g
Yedik içtik İzmirden Manisa da kamp attığımız yerde kamp atacaktık ama öyle olmadı, arkadaş Spil Dağına çıkalım mı dedi tamam çıkalım, çıktıkca yol kenarında Manisa yı izleme sapakları var arada durup resim çekip devam ediyoruz, çıktıkca sisin içine girdik göz gözü görmüyor yol çizgisi de var mı yok mu belli değil tın tın devam ettik, neyse ki sorunsuz milli parkın girişine geldik ama kapı kapalı biz altından eğilerek geçtik, odaklanmışız sise ne düğmeyi gözümüz görüyor nede camda A4 kağıdında girmek için butuna basın yazısını, sonradan fark ettik ama kendimize gülüyoruz.
http://www.hizliresimyukle.com/images/2018/10/15/44115873_286083075341825_8541843972035706880_n.jpg
http://www.hizliresimyukle.com/images/2018/10/15/44112863_546684375785482_3124395043469656064_n.jpg
http://www.hizliresimyukle.com/images/2018/10/15/44098755_2213602565632252_6354718016411795456_n.jp g
Dönüşte hava biraz sisli idi ama aşağı doğru indikce güneşi biraz daha inince tekrar sisi ve merkeze yaklaştıkca tekrar güneşi gördük.
http://www.hizliresimyukle.com/images/2018/10/15/44023193_262914907899210_8171451202223996928_n.jpg
http://www.hizliresimyukle.com/images/2018/10/15/44026434_333640030725765_4897724900401217536_n.jpg
http://www.hizliresimyukle.com/images/2018/10/15/44032489_709745602717390_2281657610283253760_n.jpg
http://www.hizliresimyukle.com/images/2018/10/15/44039091_494012857733934_7475772285316497408_n.jpg
http://www.hizliresimyukle.com/images/2018/10/15/44039097_452771582213346_7739814097146871808_n.jpg
http://www.hizliresimyukle.com/images/2018/10/15/44057252_1348731698591165_4686698614389473280_n.jp g
http://www.hizliresimyukle.com/images/2018/10/15/44079426_543681622745574_7599244413163798528_n.jpg
http://www.hizliresimyukle.com/images/2018/10/15/44088650_242824866411355_2683418892784631808_n.jpg
http://www.hizliresimyukle.com/images/2018/10/15/44088781_487501325067381_128600013856047104_n.jpg
http://www.hizliresimyukle.com/images/2018/10/15/44093823_356119925128524_6779168803684089856_n.jpg
http://www.hizliresimyukle.com/images/2018/10/15/44123927_2129037430681948_2052134291697041408_n.jp g
http://www.hizliresimyukle.com/images/2018/10/15/44126942_247123329303785_2223196302156496896_n.jpg
http://www.hizliresimyukle.com/images/2018/10/15/44148904_274721136491546_5087408999997898752_n.jpg
http://www.hizliresimyukle.com/images/2018/10/15/44165080_2171147419562118_4804779123761217536_n.jp g
http://www.hizliresimyukle.com/images/2018/10/15/44227020_2143322765702448_3334486418180276224_n.jp g
Bu da arkadaşın Manisa dan İstanbul istikametine doğru giderken çektiği resim, geziyi kazasız belasız tamamladık, biraz yağmur yedik ama tedarikli olduğumuz için sıkıntı olmadı.
http://www.hizliresimyukle.com/images/2018/10/15/44079453_328043351081709_1753325385325477888_n.jpg
http://www.hizliresimyukle.com/images/2018/10/15/44081524_320679465182511_9064386542423769088_n.jpg
http://www.hizliresimyukle.com/images/2018/10/15/44091311_1440226619442431_3821860774146473984_n.jp g
https://www.youtube.com/watch?v=SeuYVg5O2-o
Sevgili dostlar,
Bu motosikletin "sağlıklı" son hızı ile ilgili net bilgiye hala ulaşamadım.
120-130 ile zorlamadan stabil gidip, sollamalarda rahatça 150'lere çıkar mı?
Pulsar'dan Dominar'a geçmeye değer mi?
Teşekkürler.
ysnka83
15 Ekim 2018, 14:08
bakalım onu da deneyelim neler olacak. Teşekkürler.
kdiner
15 Ekim 2018, 16:22
bakalım onu da deneyelim neler olacak. Teşekkürler.
Depo kapağını aç, plastik oringli içi delik bir parça var ona hafif üfle birde onun kapağa değdiği kısım var ve onda da delik var elinle temizle üfle ve kapat birde öyle dene, yeni bakım yaptırdı isen belki hava hortumu depo altında bükülme yapmış olabilir oda ıslık gibi stop edince ötme yapmasına neden olabilir.
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:22 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:19 ----------
Sevgili dostlar,
Bu motosikletin "sağlıklı" son hızı ile ilgili net bilgiye hala ulaşamadım.
120-130 ile zorlamadan stabil gidip, sollamalarda rahatça 150'lere çıkar mı?
Pulsar'dan Dominar'a geçmeye değer mi?
Teşekkürler.
120 130 da stabil gidiyorsun hatta 120 ile otobüsün arkasında olsan bile vites düşürmeden sola geçip sollamaya devam edebiliyorsunuz.
ysnka83
15 Ekim 2018, 16:22
Depo kapağını aç, plastik oringli içi delik bir parça var ona hafif üfle birde onun kapağa değdiği kısım var ve onda da delik var elinle temizle üfle ve kapat birde öyle dene, yeni bakım yaptırdı isen belki hava hortumu depo altında bükülme yapmış olabilir oda ıslık gibi stop edince ötme yapmasına neden olabilir.
tamamdır onuda deneyeyim teşekkürler.
Rakaful
15 Ekim 2018, 17:59
İkinci motosikleti şimdiden düşünüyorum. Kafaya tam Mt-25i yerleştiriyorum. Sonra Dominar konusunu forumda görüyorum aklım allak bullak oluyor :)
06Serhat
15 Ekim 2018, 18:06
İkinci motosikleti şimdiden düşünüyorum. Kafaya tam Mt-25i yerleştiriyorum. Sonra Dominar konusunu forumda görüyorum aklım allak bullak oluyor :)
Her iki motoruda test etme şansım oldu. Tork isterseniz Dominar derim. Yalnız şuanda piyasası tam yerine oturmadı. Aynı motoru 17 bin tl ye verende var 20 bin tl ye verende.
Rakaful
15 Ekim 2018, 18:15
Her iki motoruda test etme şansım oldu. Tork isterseniz Dominar derim. Yalnız şuanda piyasası tam yerine oturmadı. Aynı motoru 17 bin tl ye verende var 20 bin tl ye verende.
Son hız takıntım yok zaten kardeşim biliyorsun. Tork daha önemli olduğu için Dominar'a kayıyorum. Aslında fiyatlar oturmadan tam almalık da işte... Benim Cr1e 3-5 ay daha binmem gerekiyor maalesef :)
06Serhat
15 Ekim 2018, 18:34
Son hız takıntım yok zaten kardeşim biliyorsun. Tork daha önemli olduğu için Dominar'a kayıyorum. Aslında fiyatlar oturmadan tam almalık da işte... Benim Cr1e 3-5 ay daha binmem gerekiyor maalesef :)
Aman hocam dikkat edin 150 cc den 400 cc ye geçmek tabiri caizse eşekten inip ata binmektir. Bütçem olsa cbr 250 yi satıp geçmeyi düşünebilirim. Naked ama olsun tork ve Abs için değer :)
Rakaful
15 Ekim 2018, 18:58
80-90da korkmaya başlıyorum sorun yok. Naked candır kardeşim. :) Tork ve absye hem değer hem de bizim gibi insanlara yeter.
06Serhat
15 Ekim 2018, 19:13
80-90da korkmaya başlıyorum sorun yok. Naked candır kardeşim. :) Tork ve absye hem değer hem de bizim gibi insanlara yeter.
Hocam cbrde 170 i gördüm. Cok zorlamadan 140-150 bandında gidebiliyorum. Artık kesmiyor :) Dominar da biraz hız olsa iyi olurdu. Fakat bu kez de tork olmazdı. Aleti tam kıvamında ayarlamışlar. Beğeniyorum. İnşaallah istediğiniz motora vakti gelince sahip olursunuz :)
Rakaful
15 Ekim 2018, 19:39
Hocam cbrde 170 i gördüm. Cok zorlamadan 140-150 bandında gidebiliyorum. Artık kesmiyor :) Dominar da biraz hız olsa iyi olurdu. Fakat bu kez de tork olmazdı. Aleti tam kıvamında ayarlamışlar. Beğeniyorum. İnşaallah istediğiniz motora vakti gelince sahip olursunuz :)
Senin makine güzel kardeşim boşver hızı. Ben spor model sevsem alacağım model Cbr 250 dir. Ama işte naked çekiyor kendine. :) Bakalım nasipse olur niye olmasın. Neyse dominarcı kardeşlerimiz kovmadan gidelim. :)
Angrypower
15 Ekim 2018, 19:50
Senin makine güzel kardeşim boşver hızı. Ben spor model sevsem alacağım model Cbr 250 dir. Ama işte naked çekiyor kendine. :) Bakalım nasipse olur niye olmasın. Neyse dominarcı kardeşlerimiz kovmadan gidelim. :)
Bilakis şevkle izliyoruz :)
Rakaful
15 Ekim 2018, 20:16
Bilakis şevkle izliyoruz :)
Eyvallah kardeşim. Sen de kaza geçirmişsin dominarla gördüm. Allah şifalar versin. Bir daha kaza görmeyesin.
mavellen
15 Ekim 2018, 21:10
Xj6 cı takas etseydi takas ederdim ama adam tok satıcı çıktı.Aslında iyi teklif yapmıştım.
Dominar güzel motor.Fırsat bulup süremiyorum şu aralar.Aslında bu sene pek motor süremedim.Sattığım pulsarda her ay azami 1000 km yapıyordum.
emremm
15 Ekim 2018, 21:32
Bilgi/paylaşım başlığına gezi foto.larını atmak bana biraz tuhaf geliyor.
Angrypower
15 Ekim 2018, 22:03
Eyvallah kardeşim. Sen de kaza geçirmişsin dominarla gördüm. Allah şifalar versin. Bir daha kaza görmeyesin.
Amin. Walla çok acıyor kaza yapınca :pr:
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:00 ----------
Xj6 cı takas etseydi takas ederdim ama adam tok satıcı çıktı.Aslında iyi teklif yapmıştım.
Dominar güzel motor.Fırsat bulup süremiyorum şu aralar.Aslında bu sene pek motor süremedim.Sattığım pulsarda her ay azami 1000 km yapıyordum.
Ya hikayeden kendince pazar oluşturup, motorunu pahalıdan itelemeye çalışıyordu. Yok 4 silindirmiş, yok sesi gidişi farklıymış. Sende motor varsa bende de para var. Anlaşırsak verirsin, anlaşmazsak biter. Bu habire ağlıyor. İyi olmuş. Ben o motorda bir sorunda bekliyorum açıkçası. Malı temiz adam şov peşinde olmaz.
mavellen
16 Ekim 2018, 08:47
Amin. Walla çok acıyor kaza yapınca :pr:
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:00 ----------
Ya hikayeden kendince pazar oluşturup, motorunu pahalıdan itelemeye çalışıyordu. Yok 4 silindirmiş, yok sesi gidişi farklıymış. Sende motor varsa bende de para var. Anlaşırsak verirsin, anlaşmazsak biter. Bu habire ağlıyor. İyi olmuş. Ben o motorda bir sorunda bekliyorum açıkçası. Malı temiz adam şov peşinde olmaz.
Hiç aklıma gelmedi sorun olabileceği.
thamade
17 Ekim 2018, 18:35
Bir rodajın daha sonuna gelmiş bulunmaktayız. Diğer rodajlarda görüşmek üzere, esen kalın :flower:
http://i.hizliresim.com/1Ezklb.jpg
ozan1991
17 Ekim 2018, 21:27
Bir rodajın daha sonuna gelmiş bulunmaktayız. Diğer rodajlarda görüşmek üzere, esen kalın :flower:
http://i.hizliresim.com/1Ezklb.jpg
sende benim gibi gösterge ekranından jelatini çıkarmamışsın rodaj bitene kadar ellememiştim bende :cherry:
Benim motor 5000 bakımını gördü hala duruyor o jelatin. Hatta depodaki ekranınki de duruyordu da onu serviste çıkartmışlar, görsem elletmezdim.:)
50 bini aşmış otomobilimin lcd ekranındaki de hala duruyor, böylece altında çiziksiz bir ekran olacak satarken :wiinkk:
ozomoto
24 Ekim 2018, 11:29
Forumun biraz cansız kaldığını görünce yeni yorumlar ve bilgiler okumak isteyen arkadaşlar için biraz tecrübelerimi paylaşmak istedim. Dominar ile yaklaşık 7.000 km devirdim ve bu süre zarfında İstanbul-Yalova İstanbul- Balıkesir İstanbul- Bolu turları yaptım. Farklı yol koşullarında sürme fırsatım oldu. Anlaş'ın rd model lastiğini taktığım motorda yol tutuşu ve viraj performansı gerçekten beni tatmin etti. Virajda çok dengeli ve sizi korkutmuyor.Islak zeminde şansa gidiyormuş gibi hissetmiyorsunuz. Stok lastiklerle de rumeli hisarı yollarında viraj yapmıştım ve ısındığı zaman onlarla da herhangi bir sorun yaşamamıştım. Onunda videoları youtube sayfamda mevcut zaten. Motorun tork konusuna gelirsek yalova erikli yaylasını bilen bilir. O yaylaya giden yokuştaki bozuk ve tozlu yollarda arkamda yaklaşık 90 kilo arkadaşım, kamp malzemeleri, ben (70 kilo)hiç zorlanmadan 2. viteste düşük süratlerde bile seyir edebildik. O yolculukta iyi ki dominar almışım dedim. Motorun hızlanması gidişi bozuk yollarda dengesi rahatlığı olsun beni gayet tatmin etti.
Memnun kalmadığım şeylere gelecek olursak ; orta sehpanın olmaması her zincir yağladığım da söylenmeme neden oluyor. Titreşim mevzusu doğru, motorda titreşim var ama gerçekten buna alışıyorsunuz. Forumda bazı arkadaşlar 30-40km sonra el ayaklarını uyuştuğundan bahsetmiş,ben Balıkesir'e giderken 275km sonra yakıt almak için durdum,uyuşma falan hissetmedim sadece kalçada uzun süre oturmaya bağlı yanma vardı , yanımdaki arkadaşımda da dominar vardı ve o seleye file takmıştı,onda benim kadar yanma da olmadı . Yani 2 dominar 275km'yi ortalama 120-130 km hızlarda gittik, herhangi bir uyuşma sorunu yaşamadık,ya biraz abartılıyor ya da çok titreşimsiz motordan bu motorlara geçen insanlar bu durumu yaşıyor. Şöyle bir şeyde var tabi yanlış oturma pozisyonuna bağlı da titreşimi fazla hissediyor olabilirsiniz. Gidonu çok sıkı tutma , depoya yapışık oturma vb. bu gibi durumlarda motordaki titreşimi doğal olarak daha fazla hissedebilirsiniz. Uzun lafın kısası bu motordan vazgeçtirecek soğutacak bir titreşim sorunu yok.
Forum'u gezen ve kafasında soru olan arkadaşlara da tecrübelerim kadar yardımcı olabilirim , saygılar.
gondors1990
24 Ekim 2018, 14:35
Forumun biraz cansız kaldığını görünce yeni yorumlar ve bilgiler okumak isteyen arkadaşlar için biraz tecrübelerimi paylaşmak istedim. Dominar ile yaklaşık 7.000 km devirdim ve bu süre zarfında İstanbul-Yalova İstanbul- Balıkesir İstanbul- Bolu turları yaptım. Farklı yol koşullarında sürme fırsatım oldu. Anlaş'ın rd model lastiğini taktığım motorda yol tutuşu ve viraj performansı gerçekten beni tatmin etti. Virajda çok dengeli ve sizi korkutmuyor.Islak zeminde şansa gidiyormuş gibi hissetmiyorsunuz. Stok lastiklerle de rumeli hisarı yollarında viraj yapmıştım ve ısındığı zaman onlarla da herhangi bir sorun yaşamamıştım. Onunda videoları youtube sayfamda mevcut zaten. Motorun tork konusuna gelirsek yalova erikli yaylasını bilen bilir. O yaylaya giden yokuştaki bozuk ve tozlu yollarda arkamda yaklaşık 90 kilo arkadaşım, kamp malzemeleri, ben (70 kilo)hiç zorlanmadan 2. viteste düşük süratlerde bile seyir edebildik. O yolculukta iyi ki dominar almışım dedim. Motorun hızlanması gidişi bozuk yollarda dengesi rahatlığı olsun beni gayet tatmin etti.
Memnun kalmadığım şeylere gelecek olursak ; orta sehpanın olmaması her zincir yağladığım da söylenmeme neden oluyor. Titreşim mevzusu doğru, motorda titreşim var ama gerçekten buna alışıyorsunuz. Forumda bazı arkadaşlar 30-40km sonra el ayaklarını uyuştuğundan bahsetmiş,ben Balıkesir'e giderken 275km sonra yakıt almak için durdum,uyuşma falan hissetmedim sadece kalçada uzun süre oturmaya bağlı yanma vardı , yanımdaki arkadaşımda da dominar vardı ve o seleye file takmıştı,onda benim kadar yanma da olmadı . Yani 2 dominar 275km'yi ortalama 120-130 km hızlarda gittik, herhangi bir uyuşma sorunu yaşamadık,ya biraz abartılıyor ya da çok titreşimsiz motordan bu motorlara geçen insanlar bu durumu yaşıyor. Şöyle bir şeyde var tabi yanlış oturma pozisyonuna bağlı da titreşimi fazla hissediyor olabilirsiniz. Gidonu çok sıkı tutma , depoya yapışık oturma vb. bu gibi durumlarda motordaki titreşimi doğal olarak daha fazla hissedebilirsiniz. Uzun lafın kısası bu motordan vazgeçtirecek soğutacak bir titreşim sorunu yok.
Forum'u gezen ve kafasında soru olan arkadaşlara da tecrübelerim kadar yardımcı olabilirim , saygılar.
Dişlide bir değişim var mı?
ozomoto
24 Ekim 2018, 15:36
Dişlide bir değişim var mı?
Orjinal dişli kullanıyorum
vBulletin v4.2.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by
vBSEO