Orijinalini görmek için tıklayınız : Bajaj Bajaj Dominar 400 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
YasinC
20 Aralık 2016, 20:01
Bajaj dominar 400 ün performansını gören kadın delirmek üzere olduğunu söylüyör:queen::queen:
https://www.youtube.com/watch?v=Fea19AEQCos&list=FLep3-pBZPjKzXLNPtjZH_TA&index=1210
::sas:: Bu gerçek mi yav
jimi_hendrix
20 Aralık 2016, 21:49
Okuyorum da nc lere konforlu, performanslı diyenlere bakıyorum nc sahiplerine bi sorun totolarının durumunu :) bi de 130 dan sonra 750 Cc olan nc nin ivmelenmesini :) bu makina da performanslı olmayan torklu bi makina, 750 lik ncde 55 beygir, 400 dominarda 35, 750 lik ncde 68 tork, 400 luk dominarda 35 tork var
Abi nc nin olayı dizel araba gibi devir çevirmesi (100 ile giderken 3000rpm diye biliyorum yanlışım varsa düzeltin) Hani bizim konfor dediğimiz sessizlik sakinlik, motorun bağırmaması. İşte bu 400cc motor torku aşağı bir devirde vermesine rağmen bağırıyor abi.
ilterirfan
21 Aralık 2016, 14:04
12bin rs200'ün yeni fiyatı farkında mısın?
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:55 ----------
Epeyce konuşulmuş hakkında;
fiyatı 16500 civarı olur. 390'a 20000TL veremeyen arkadaş; hem fiyat hemde yedek parça ve bakım fiyatlarını düşününce bu motoru tercih edecektir.
Şu paraya olursa r25 alırım gibilerinden gelen cevaplar beni şaşırttı super sport ile naked karşılaştırmaları dikkat çekici olmuş. Pulsar 200ns geldiğinde de bu konuşmalar olmuştu; ama açık ara önde Pulsar.
Bende bazı arkadaşların dediği gibi Enduro kafasındaım as200 ü istemiştim. Ama Ns ve As serisinin bir farkı olmadığını denemeler sonucu anladım. Yanı As enduro değil. Çin malı bir kros motora binince anladım (ki o keyfi hiçbirşeye değişmem).
ara cc açığımız vardı ülke olarak; Euro4 emisyonları sağolsunlar o açıkları kapattılar. Tenere250, vstrom250, versys 300, pulsar400 derken geçiş motorlarımız arttı.
Bence bu motosiklet satacaktır. Temennim Kuralkan'ın Ns200 satıslarından sonra öçzgüven patlaması yaşamadan; kullanıcıyı üzmeden fiyatlandırmasıdır. Ns200lerde yaşanan bazı sorunları umarım bu motorda yaşanmaz.
Gerçi hala jant kırdığına inanan halkımız varken; denemeden de sorun var demelerine inanmam. Denemek isterim ve deneyeceğim. Bajajın yedek parça ve servis ücretlerinin ucuz olması ve daha önce yedek parça ile ilgili sorun yaşamamış olmamdan ötürü denemekten korkmayacağım bir modeldir.
Yeni çıkan motorun Hindistandaki inceleme videosunu izleyip 160km yi geçmiyor diyenlere; Ns200 ün son hızı 135km (fabrika verilerine göre) Dominar400 ün ise; 165km.. ,Bence 180i görecektir (rodaj sonunda).. Ki görmese bile topspeed düşünmeyen (düşünsem farklı makinelere bakarım) biri olarak bana stabil gidebiliği hıza bakarım. Bence 400cc uzun ömürlü bir makina olacak.
Birde ülkemizdeki şahane vergi sistemi olmasa tadından yenmez.
sheriff87
21 Aralık 2016, 15:07
12bin rs200'ün yeni fiyatı farkında mısın?
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:55 ----------
Epeyce konuşulmuş hakkında;
fiyatı 16500 civarı olur. 390'a 20000TL veremeyen arkadaş; hem fiyat hemde yedek parça ve bakım fiyatlarını düşününce bu motoru tercih edecektir.
Şu paraya olursa r25 alırım gibilerinden gelen cevaplar beni şaşırttı super sport ile naked karşılaştırmaları dikkat çekici olmuş. Pulsar 200ns geldiğinde de bu konuşmalar olmuştu; ama açık ara önde Pulsar.
Bende bazı arkadaşların dediği gibi Enduro kafasındaım as200 ü istemiştim. Ama Ns ve As serisinin bir farkı olmadığını denemeler sonucu anladım. Yanı As enduro değil. Çin malı bir kros motora binince anladım (ki o keyfi hiçbirşeye değişmem).
ara cc açığımız vardı ülke olarak; Euro4 emisyonları sağolsunlar o açıkları kapattılar. Tenere250, vstrom250, versys 300, pulsar400 derken geçiş motorlarımız arttı.
Bence bu motosiklet satacaktır. Temennim Kuralkan'ın Ns200 satıslarından sonra öçzgüven patlaması yaşamadan; kullanıcıyı üzmeden fiyatlandırmasıdır. Ns200lerde yaşanan bazı sorunları umarım bu motorda yaşanmaz.
Gerçi hala jant kırdığına inanan halkımız varken; denemeden de sorun var demelerine inanmam. Denemek isterim ve deneyeceğim. Bajajın yedek parça ve servis ücretlerinin ucuz olması ve daha önce yedek parça ile ilgili sorun yaşamamış olmamdan ötürü denemekten korkmayacağım bir modeldir.
Yeni çıkan motorun Hindistandaki inceleme videosunu izleyip 160km yi geçmiyor diyenlere; Ns200 ün son hızı 135km (fabrika verilerine göre) Dominar400 ün ise; 165km.. ,Bence 180i görecektir (rodaj sonunda).. Ki görmese bile topspeed düşünmeyen (düşünsem farklı makinelere bakarım) biri olarak bana stabil gidebiliği hıza bakarım. Bence 400cc uzun ömürlü bir makina olacak.
Birde ülkemizdeki şahane vergi sistemi olmasa tadından yenmez.
Hoca Dominarın fabrika verisi max hızı 165 diye kim dedi. 148 diye yazmış adamlar. 165 olsa zaten benim gibi aksiyon peşinde olmayan uzun yolcular için hayli hayli yeterli olurdu. Ama 148 biraz düşündürüyor. Ne bilim bizim yollar kasap magandalarla doluyken azıcık daha kaçsın diye düşünmekten alamıyoz kendimizi.
dyavol-77
21 Aralık 2016, 21:18
Hoca Dominarın fabrika verisi max hızı 165 diye kim dedi. 148 diye yazmış adamlar. 165 olsa zaten benim gibi aksiyon peşinde olmayan uzun yolcular için hayli hayli yeterli olurdu. Ama 148 biraz düşündürüyor. Ne bilim bizim yollar kasap magandalarla doluyken azıcık daha kaçsın diye düşünmekten alamıyoz kendimizi.
Rampa aşağı ıkına-kıkına 152 görüyor....Ne 180'i...???
burak burk
21 Aralık 2016, 21:28
bi kaç videodada var belirtmişler 148 olarak açıklanan fabrika verisi ama biz 165 km hıza kadar ulaştık demiş.ben bas bas oramı buramı yırttım 170 den aşağı olmaz olamaz diye yani gerçekten büyük başarısızlık olmuş.bu kadar güçlü bir motorun bu kadar yavaş gitmesi enteresan.ya ciddi kazmaymış bunu yapanlar yada çok ciddi sınırlamalar konmuş motora.
Seko
22 Aralık 2016, 18:18
R25 bundan daha iyi,kaliteli bir motosiklet. Bunu görmek için alim olmaya gerek yok-ha tersini iddia eden olursa; benim gözümde motor cahili değil, zırcahildir.
Burada saçmalayanları susturacak yeni ve normal ölçümler geldiğinden tekrar yazıyorum. Aşağıdaki videoda görüleceği üzere motorun daha iyi bir sürücüyle 0-100 hızlanma süresi her defasında 7 saniyenin altında kalıyor. Duke 390'dan her durumda 1 saniye daha yavaş ki onun zaten bu kiloyla Duke'u geçmesi mümkün değil ama R25 hariç bu forumda saçmalayan bazı arkadaşların yazdığı gibi 250 cc modeller veya Duke 200 kadar da değil.
https://m.youtube.com/watch?v=37GyNqEcl60
Kalite mevzusunda da evet bu motor kesinlikle R25'ten kaliteli bir motor. Sanırım sen R25'i yakından hiç görmedin. R125 de R25'ten kaliteli bir motor. Inazuma'yı falan zaten kıyaslayamam. Motorların kalitelerini güçleri veya performansları belirlemiyor. Ayrıca tut ki ben yanılıyorum, ben R25'i gördüm de konuşuyorum, sen neye istinaden konuşuyorsun ? Bu motorun üzerinde Honda yazıyor olsa en başta sen övecektin. Markacılık da bir tür cahilliktir, kolaya kaçmadır.
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:16 ----------
Son bir şey daha diyeyim, bunun yerine gidip R25 almak eğer tercihiniz SS değilse açık ara enayiliktir. Tabi fiyatları aynıysa. Hiç bir şeyi olmasa ABS'si var.
dyavol-77
22 Aralık 2016, 18:54
Burada saçmalayanları susturacak yeni ve normal ölçümler geldiğinden tekrar yazıyorum. Aşağıdaki videoda görüleceği üzere motorun daha iyi bir sürücüyle 0-100 hızlanma süresi her defasında 7 saniyenin altında kalıyor. Duke 390'dan her durumda 1 saniye daha yavaş ki onun zaten bu kiloyla Duke'u geçmesi mümkün değil ama R25 hariç bu forumda saçmalayan bazı arkadaşların yazdığı gibi 250 cc modeller veya Duke 200 kadar da değil.
https://m.youtube.com/watch?v=37GyNqEcl60
Kalite mevzusunda da evet bu motor kesinlikle R25'ten kaliteli bir motor. Sanırım sen R25'i yakından hiç görmedin. R125 de R25'ten kaliteli bir motor. Inazuma'yı falan zaten kıyaslayamam. Motorların kalitelerini güçleri veya performansları belirlemiyor. Ayrıca tut ki ben yanılıyorum, ben R25'i gördüm de konuşuyorum, sen neye istinaden konuşuyorsun ? Bu motorun üzerinde Honda yazıyor olsa en başta sen övecektin. Markacılık da bir tür cahilliktir, kolaya kaçmadır.
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:16 ----------
Son bir şey daha diyeyim, bunun yerine gidip R25 almak eğer tercihiniz SS değilse açık ara enayiliktir. Tabi fiyatları aynıysa. Hiç bir şeyi olmasa ABS'si var.
Ben gördüm ''mühendis bey'' kafanı yorma sen... Sen al Bacac'ı gelince...biz de senden bi tur isteriz test için bakalım dediğin kadar var mıymış!!!...
YasinC
22 Aralık 2016, 19:13
Burada saçmalayanları susturacak yeni ve normal ölçümler geldiğinden tekrar yazıyorum. Aşağıdaki videoda görüleceği üzere motorun daha iyi bir sürücüyle 0-100 hızlanma süresi her defasında 7 saniyenin altında kalıyor. Duke 390'dan her durumda 1 saniye daha yavaş ki onun zaten bu kiloyla Duke'u geçmesi mümkün değil ama R25 hariç bu forumda saçmalayan bazı arkadaşların yazdığı gibi 250 cc modeller veya Duke 200 kadar da değil.
https://m.youtube.com/watch?v=37GyNqEcl60
Kalite mevzusunda da evet bu motor kesinlikle R25'ten kaliteli bir motor. Sanırım sen R25'i yakından hiç görmedin. R125 de R25'ten kaliteli bir motor. Inazuma'yı falan zaten kıyaslayamam. Motorların kalitelerini güçleri veya performansları belirlemiyor. Ayrıca tut ki ben yanılıyorum, ben R25'i gördüm de konuşuyorum, sen neye istinaden konuşuyorsun ? Bu motorun üzerinde Honda yazıyor olsa en başta sen övecektin. Markacılık da bir tür cahilliktir, kolaya kaçmadır.
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:16 ----------
Son bir şey daha diyeyim, bunun yerine gidip R25 almak eğer tercihiniz SS değilse açık ara enayiliktir. Tabi fiyatları aynıysa. Hiç bir şeyi olmasa ABS'si var.
SS400 modeli çıktığında anlayacaksın ne demek istendiğimi. İspanyol vatandaş alıp yazılım ile kurcalar ise tam belli olur bu motorun kısıtlanıp kısıtlanmadığını. Motor 120'den sonra nefesi kesiliyor.
R25 kullanan kişi bu motora bindiğinde vay neymiş demez.
Yazılım demek;
https://www.youtube.com/watch?v=AN5ztVJvbkc
Videoda da bir şey yok.
Seko
22 Aralık 2016, 19:53
Ben gördüm ''mühendis bey'' kafanı yorma sen... Sen al Bacac'ı gelince...biz de senden bi tur isteriz test için bakalım dediğin kadar var mıymış!!!...
Benim mühendis olmam nedense forumda bir iki kişiye çok batıyor. Sallama yorum yapmadığımdan olsa gerek. Benim anlamadığım senin ve senin gibi Japon hayranlarının, başkalarının almaya güçlerinin yetmediği büyük hacimli Japonlar yerine alternatif başka markaları bulamamalarından nasıl bir keyif aldığınız ? Neden böyle bir şeyin gerçekleşmesinden rahatsızlık duyuyorsunuz ? Neden ucuz markalara düşmansınız ? Bak verdiğim linki izle, motorun performansı senin sandığın gibi değil. Burada boş yere motoru aşağılamaya çalışma gelince çok yanıldığını göreceksin. Sanırsın ki forumda herkes her ışıkta 0-100 deniyor, 7 saniyeyi beğenmiyor. Bir de Duke 390'la kıyaslayıp duranlar biraz da onun rahatsızlığından, titreşiminden de bahsetsinler. Herhalde motor seçmek için tek kriter (her ne kadar bunun performansı gayet iyi olsa da) performans olmamalı değil mi ?
Son olarak ne iş yaparsın, mesleğin nedir bilmiyorum ama benim mesleğime laf sokmayı bırak. Bu forumda bir sürü mühendis var.
---------- Mesajlar birleştirildi - 19:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:48 ----------
SS400 modeli çıktığında anlayacaksın ne demek istendiğimi. İspanyol vatandaş alıp yazılım ile kurcalar ise tam belli olur bu motorun kısıtlanıp kısıtlanmadığını. Motor 120'den sonra nefesi kesiliyor.
R25 kullanan kişi bu motora bindiğinde vay neymiş demez.
Yazılım demek;
https://www.youtube.com/watch?v=AN5ztVJvbkc
Videoda da bir şey yok.
Performans kısıtlanmış olabilir ona bir şey diyemem ama sonuçta 35 BG motor. Belki SS'i 43 BG çıkaracaklar bilemeyiz. R25 kullanan birisi aksine arada uçurum olan bir çekiş gücüyle karşılaşacak. Herkes kronometre tutup 0-100 deneyerek motor sürmüyor. Bunun 3. Viteste 40 km hızla giderken hızlanması falan da var. Bırak bunu, tek silindirli olan CBR250R bile alt devirlerde R25'e kıyasla daha iyi gidiyor hissi verir. Ben TNT250 denedim, motor 6 bin devire kadar CBF150 gibiydi. Sonra coşuyor tabi. Çift silindirin karakteri böyle.
acemi60
22 Aralık 2016, 20:20
Takip ettiğim kadarıyla Bajaj Dominar 400 hakkındaki tartışmaların odak noktası top speed. Bu da Türkiye motosiklet camiasının marka yöneticileri tarafından neden adam yerine konmadığını açıklıyor. "Yinülsün içülsün hesap möhöm dael" misali tek derdimiz top speed. Bizdeki tüketici profili şöyle; Varımızı yoğumuzu verirken aracın masraflarını nasıl karşılayacağımız aklımızın ucundan geçmez. Ondan sonra oto yıkamacıya gidip "kaç paraya yıkıyorsun?" diye sorarız. Motorun son hızı piyasadaki bazı 250cc modellerden daha düşük olabilir. Fakat asıl üzerinde durulması gereken hususları kimse gündeme getirmiyor.
- Yakıt tüketim değerleri nedir? Sarf malzemeleri, yedek parça fiyatları, bakım aralıkları nedir?
- Bu modelin kronik sorunları olacak mı? Olursa gerçekten ilgi gösterilecek mi?
- Pulsar 200 NS'deki gibi birileri "en son 120 ile gittiğimi hatırlıyorum diyecek mi?"
- Servis ağı biraz daha nitelikli müşterilere hizmet vermeye hazır mı?
Aklıbaşında bir tüketici kitlemiz olsaydı Kuralkan, Pulsar 200NS yerine Pulsar 220F modelini getirirdi. Çok daha kullanışlı olduğunu izlediğim bu model yerine 200NS getirildi. Çünkü daha hızlıydı.
Dominar 400'ü izleyeceğim. Son hızı aklı başında kişiler için gayet yeterli. Otoban dahil tüm yollarda gayet güzel sürüş yapılır. EDS kamera ağının daha da yaygınlaşacağı, hız aşımı cezalarının çok yüksek meblağlara çıkarılmasının düşünüldüğü günümüzde top speed meraklılarını tebessüm ile karşılıyorum. Yanlış izlemediysem 8000 devirde 140 km/h hız yapıyor. Bu da çok fazla yakmaz diye düşündürüyor.
kdiner
22 Aralık 2016, 20:33
Henüz Türkiye ye gelmedi ama 200ns için yazılım yüklemesi yapılan cihazda hem ktm yazılımları hemde 400cc gelen motorların yazılımları yüklü, bu şekil getirmeyi belki yeni yasal zorunluluktan dolayı güç kısıtlaması yapmış olabilirler tam emin değilim bu konuda, ordaki sınırlama ne şekilde onu da bilmiyoruz belki buraya farklı da gelebilir, biz doğmamış çocuğa dön biçmeye başladık, şuan mt25 kullanıyorum boya kalitesi iyi değil motorda michelin lastik var ne fren iş yapıyor nede lastikler ya ben kullanmasını bilmiyorum yada bu insanlar michelin lastikleri çok övüyor.
YasinC
22 Aralık 2016, 20:40
Henüz Türkiye ye gelmedi ama 200ns için yazılım yüklemesi yapılan cihazda hem ktm yazılımları hemde 400cc gelen motorların yazılımları yüklü, bu şekil getirmeyi belki yeni yasal zorunluluktan dolayı güç kısıtlaması yapmış olabilirler tam emin değilim bu konuda, ordaki sınırlama ne şekilde onu da bilmiyoruz belki buraya farklı da gelebilir, biz doğmamış çocuğa dön biçmeye başladık, şuan mt25 kullanıyorum boya kalitesi iyi değil motorda michelin lastik var ne fren iş yapıyor nede lastikler ya ben kullanmasını bilmiyorum yada bu insanlar michelin lastikleri çok övüyor.
Michelin pilot street kullanıyorum uzun süredir. Daha şükür üzmedi. Sanayinin mıcırlı sulanmış yollarından da çok geçiyorum maalesef. Ama ilk başlarda soğukken kayıyor bir süre kullandıktan sonra gerçekten iyi tutuyor. Hatta bir ara meraktan inip lastiğe elimi koyduğumda sıcaktı. Şöyle deyim Kasım ayında yaptım ben bu hareketi akşam hava soğuk asfaltta buz gibiydi. A
kdiner
22 Aralık 2016, 20:47
Soğuk havada veya yağmurlu havada hoşuma gitti ama yazın bir artısını göremedim bildiğin gidiyor motor lastik varmı yokmu belli değil.
YasinC
22 Aralık 2016, 20:52
Michelin'in hangi lastiği ?
kdiner
22 Aralık 2016, 21:06
Pilot stret 2015 veya 16 çıkışlı, Mt 25 te kullanıyorum orjinal ebat.
mavellen
23 Aralık 2016, 09:39
Henüz Türkiye ye gelmedi ama 200ns için yazılım yüklemesi yapılan cihazda hem ktm yazılımları hemde 400cc gelen motorların yazılımları yüklü, bu şekil getirmeyi belki yeni yasal zorunluluktan dolayı güç kısıtlaması yapmış olabilirler tam emin değilim bu konuda, ordaki sınırlama ne şekilde onu da bilmiyoruz belki buraya farklı da gelebilir, biz doğmamış çocuğa dön biçmeye başladık, şuan mt25 kullanıyorum boya kalitesi iyi değil motorda michelin lastik var ne fren iş yapıyor nede lastikler ya ben kullanmasını bilmiyorum yada bu insanlar michelin lastikleri çok övüyor.
Abarlıtı övüyorlar,Ben micheli aracımda kullandım 2 takım beğenmedim.Lakin motorda kullanmadım aracımda verdiği performansdan sonra kullanmayıda düşünmedim.Gittim bridgestone aldım bizim akdenizde on numara lastik.
Seko
23 Aralık 2016, 09:58
Takip ettiğim kadarıyla Bajaj Dominar 400 hakkındaki tartışmaların odak noktası top speed. Bu da Türkiye motosiklet camiasının marka yöneticileri tarafından neden adam yerine konmadığını açıklıyor. "Yinülsün içülsün hesap möhöm dael" misali tek derdimiz top speed. Bizdeki tüketici profili şöyle; Varımızı yoğumuzu verirken aracın masraflarını nasıl karşılayacağımız aklımızın ucundan geçmez. Ondan sonra oto yıkamacıya gidip "kaç paraya yıkıyorsun?" diye sorarız. Motorun son hızı piyasadaki bazı 250cc modellerden daha düşük olabilir. Fakat asıl üzerinde durulması gereken hususları kimse gündeme getirmiyor.
- Yakıt tüketim değerleri nedir? Sarf malzemeleri, yedek parça fiyatları, bakım aralıkları nedir?
- Bu modelin kronik sorunları olacak mı? Olursa gerçekten ilgi gösterilecek mi?
- Pulsar 200 NS'deki gibi birileri "en son 120 ile gittiğimi hatırlıyorum diyecek mi?"
- Servis ağı biraz daha nitelikli müşterilere hizmet vermeye hazır mı?
Aklıbaşında bir tüketici kitlemiz olsaydı Kuralkan, Pulsar 200NS yerine Pulsar 220F modelini getirirdi. Çok daha kullanışlı olduğunu izlediğim bu model yerine 200NS getirildi. Çünkü daha hızlıydı.
Dominar 400'ü izleyeceğim. Son hızı aklı başında kişiler için gayet yeterli. Otoban dahil tüm yollarda gayet güzel sürüş yapılır. EDS kamera ağının daha da yaygınlaşacağı, hız aşımı cezalarının çok yüksek meblağlara çıkarılmasının düşünüldüğü günümüzde top speed meraklılarını tebessüm ile karşılıyorum. Yanlış izlemediysem 8000 devirde 140 km/h hız yapıyor. Bu da çok fazla yakmaz diye düşündürüyor.
Bravo arkadaşım. Şurada rakamların gazına gelmeyip aklı selim düşünen iki üç kişiden birisin. Bir de şu var, naked motorla 160 yapmak nedir, nasıl bir şeydir milletin haberi yok. 160 yapsa bile o hızda rüzgardan sürüş keyfi kalmıyor, 140'a inince "Oh be" diyorsun. Zaten bu kadar tartışmanın altında sürüş zevkinin gözardı edilmesi yatıyor. Duke 390 bundan performans olarak üstün ama sorun bakalım kaç kişi o motorla 500 km yol yapıp keyif almış. Bunlar önemli şeyler ama millet MotoGP'ye girecekmiş gibi değerlendirme yapıyor. Şu motor 100 km'de 3 - 3.5 yaksa, bakım maliyetleri düşük olsa, yeme de yanında yat. Siz bırakın 0-100'ü, son sürati de fiyatına odaklanın. Performansı iyi olacak merak etmeyin. Ayrıca sesi de on numara... Bunları kimse konuşmuyor.
sheriff87
23 Aralık 2016, 10:41
Bravo arkadaşım. Şurada rakamların gazına gelmeyip aklı selim düşünen iki üç kişiden birisin. Bir de şu var, naked motorla 160 yapmak nedir, nasıl bir şeydir milletin haberi yok. 160 yapsa bile o hızda rüzgardan sürüş keyfi kalmıyor, 140'a inince "Oh be" diyorsun. Zaten bu kadar tartışmanın altında sürüş zevkinin gözardı edilmesi yatıyor. Duke 390 bundan performans olarak üstün ama sorun bakalım kaç kişi o motorla 500 km yol yapıp keyif almış. Bunlar önemli şeyler ama millet MotoGP'ye girecekmiş gibi değerlendirme yapıyor. Şu motor 100 km'de 3 - 3.5 yaksa, bakım maliyetleri düşük olsa, yeme de yanında yat. Siz bırakın 0-100'ü, son sürati de fiyatına odaklanın. Performansı iyi olacak merak etmeyin. Ayrıca sesi de on numara... Bunları kimse konuşmuyor.
Hah işte bizde onu dedik halen diyoruz, duy biz eeey Kuralkan fiyatı düşük tut alabilelim. Top speed peşinde olan apaçi rossiler almasın bu motoru. Ha performansı daha iyi olaydı iyiydi gerekçesini yukarlarda yazdım ama mevcut kriz koşullarında ekonomiklik herşeyden önce geliyor. Hadi toplanın beyler sinerji yapalım fiyatı düşük gelsin :-)
mavellen
23 Aralık 2016, 11:21
Kimse kusura bakmasım bu polemiğe girmek istemiyorum ama arzu ettiğim performans bu motrda şuanki videolarda yok.Gerçi motoru sürende çok iyi değildi.Asıl performansı ülkemize geldiğinde belli olacak.Ben sollamalarda 170 kadar çıksın isterdim.İstemeyenlerde isterdi muhakkak.İstemem yan cebime koy.Pulsar 200 ns performansında bir motoru neden alayım.Ben diyorumki bana neden verin pulsarı satayım bunu alayım ama o nedenlerin hiçbiri görünen o köyde yok malesef.Bu performans ile 14 bine satsalarda almam bu motoru.Hem vergi dilimim değişecek hemde halihazırdaki motorumla aynı performansı alacağım.Yok böyle birşey.Pulsarda 135 km hıza ulaşıyorum ama bağzı deyuslar sıkıştırdığında kaçmak istiyorum pulsarın gücü buna yetmiyor.Verdiğim para bindiğim motor fazlasını hak ediyor kaliteli güzel hoş bir motor pulsar.Amma velakin dominar değil.Bu motora toz kondurmayanlar bu motor ülkeye geldiğinde alır test eder videolar çeker bizde burdan izleriz.İnşallah ben yanılıyorumdur ki yanılmak istiyorum çünki böyle bir motor istiyorum.Ama pulsar 200 ns performansında değil.
Zz300
23 Aralık 2016, 11:26
Daha motor ülkeye giriş yapmadan başlamışsınız tartışmaya,bu bajaj markasına takıntılı olan çok kişi olduğunu zaten 200 ns den kaynaklı biliyorum.Bende kawasakiden önce pulsar 200 ns kullandım ve motordan memnun kaldım,taki z 300 ü görene kadar etkilendim ve birikmişim vardı aldım.
Şimdi esas konu benim bajaj markasında baktığım en önemli nokta;
Bir kere malzeme kalitesine çok bakmamak lazım sanıyorum bajaj dominardada çok kaliteli malzeme kullanılmamış.Ama derler ya ne kadar ekmek o kadar köfte o misal işte.Kalitesiz malzemenin en büyük avantajı ise benim gözümde ucuz parça fiyatlarıdırki nitekimde öyle zaten.Japon motoruna binince gerçekten değeri daha çok anlaşılır bajajın :)
Hp ve tork konusuna gelince evet tek silindirden 400 cc güç üreten 35 hp bir motor bloğu göze çarpıyor.Ve r25 ile kıyase ediliyor.Bu karşılaştırma bence çok saçma çünkü r25 ile 400 cc motorun hızlanması bir olmayacaktır.Ha topspeed bakımından r25 daha yüksek veriler veriyor olabilir ama ben bu konuda tamamen motorun hızlanmasına rampadaki performansına bakarım ki bu konuda bajaj dominar kıyase edilen r25 den çok daha tatminkar olacağını düşünüyorum.
ekrem ata
23 Aralık 2016, 12:39
Ben de ilk defa canlı olarak dün gördüm.
Benim ilk izlenimim çok olumlu. (tersini söylemezsiniz zaten dediğinizi duyar gibiyim ama gerçek fikrim böyle)
• Görüntü çok güzel, dolu dolu bir görüntüsü var.
• Sele daha yumuşak (NS 200’e göre)
• Sele daha alçak (boyum 1,73. Her iki ayağım ile yere basabiliyorum) ve geniş. Artçı için de oldukça rahat bir oturum sağlanmış.
• …
Tüm mesajlarında özellikle konforlu sürüş vurgusu var, çok önemli. Sele dizaynı ve genel görüntü de bu şekilde.
Son hız konusunda biz resmi açıklama hariç bir bilgi veremeyiz. İlk videolarda 160 km/h görülmeye başladı. Bu konuda çok farklı bilgiler zaman içinde gelecek,
Ama ısrar ile 35 ps en yüksek güce 8000 rpm, 35 nm değere ise 6500 rpm’de ulaşmasına dikkat çekiyorum. Bu değerler siz 6 ncı viteste iken trafik akışına göre vites değişimine bile gerek kalmadan çok farklı devirlerde keyifli ve güvenli bir sürüş yapabileceğinizin ipuçlarını veriyor. Özellikle bu torkun zevki eğimli yolda çok daha iyi hissedilecek.
Tüm bunların haricinde bajaj avantajları devam edecek. Uygun yedek parça, yaygın servis ağı…
26-27 Aralık 2016 tarihlerinde Bayiler Toplantımızda tanıtım yapacağız. Sonrasında tüm mecralarda çok daha fazla göreceksiniz.
Şahsen kanaatim sektörde PULSAR NS 200 gibi bir ilk olacak ve bu segmentte kalabalık kullanıcılara ilk defa ulaşmış olacağız.
Hayırlı cumalar…
Saygılarımla…
Seko
23 Aralık 2016, 12:41
Kimse kusura bakmasım bu polemiğe girmek istemiyorum ama arzu ettiğim performans bu motrda şuanki videolarda yok.Gerçi motoru sürende çok iyi değildi.Asıl performansı ülkemize geldiğinde belli olacak.Ben sollamalarda 170 kadar çıksın isterdim.İstemeyenlerde isterdi muhakkak.İstemem yan cebime koy.Pulsar 200 ns performansında bir motoru neden alayım.Ben diyorumki bana neden verin pulsarı satayım bunu alayım ama o nedenlerin hiçbiri görünen o köyde yok malesef.Bu performans ile 14 bine satsalarda almam bu motoru.Hem vergi dilimim değişecek hemde halihazırdaki motorumla aynı performansı alacağım.Yok böyle birşey.Pulsarda 135 km hıza ulaşıyorum ama bağzı deyuslar sıkıştırdığında kaçmak istiyorum pulsarın gücü buna yetmiyor.Verdiğim para bindiğim motor fazlasını hak ediyor kaliteli güzel hoş bir motor pulsar.Amma velakin dominar değil.Bu motora toz kondurmayanlar bu motor ülkeye geldiğinde alır test eder videolar çeker bizde burdan izleriz.İnşallah ben yanılıyorumdur ki yanılmak istiyorum çünki böyle bir motor istiyorum.Ama pulsar 200 ns performansında değil.
Sen bu motoru denediğinde NS200 ile bir fark görme, ben sana motoru hediye edeceğim. Bak aradaki farka güzel bir örnek vereyim, yaklaşık aynı guçte bir tane benzinli mesela 1.6 litre bir tane de turbodizel araç sür, yalnız dizelin torku diğerinin iki katı olsun. Onları şöyle virajlı yokuşlu yollarda dene, araçlar yüklü olsun yalnız, sonra tekrar konuşalım.
Arada yazdım ama güme gitti, motorun son videosunda 0-100'ü en çok 6.9 saniye. 6.3 s bile çıktığı oldu. O 8.2'lik fabrika verisine ve ilk çıkan testlere takılmayın. Hint'li kullanıcılar gaza basmaya korkuyorlar.
mavellen
23 Aralık 2016, 13:47
Sen bu motoru denediğinde NS200 ile bir fark görme, ben sana motoru hediye edeceğim. Bak aradaki farka güzel bir örnek vereyim, yaklaşık aynı guçte bir tane benzinli mesela 1.6 litre bir tane de turbodizel araç sür, yalnız dizelin torku diğerinin iki katı olsun. Onları şöyle virajlı yokuşlu yollarda dene, araçlar yüklü olsun yalnız, sonra tekrar konuşalım.
Arada yazdım ama güme gitti, motorun son videosunda 0-100'ü en çok 6.9 saniye. 6.3 s bile çıktığı oldu. O 8.2'lik fabrika verisine ve ilk çıkan testlere takılmayın. Hint'li kullanıcılar gaza basmaya korkuyorlar.
Hayalkırıklığına uğramamak için önce başkaları alsın konular kısır döngüden çıkıp olgunlaşsın a zaman değerlendireceğim.Hintli basamıyor onu gördüm.
Serdar35
23 Aralık 2016, 21:01
Arkadaşlar kusura bakmayın bu naked modeli naked alacaklar topspeed düşenmezler zaten 160 gördünmü ya boyun kası yapar yada kendini arkada bulursun. Yapmayın topspeed çok önemli ise racing alacaksınız.bu araç tekrarlıyorum naked adı üzerinde çıplak. Yani grenaj yok yoksa rüzgar sonuna kadar yersin.alırken tarzı sizi yansıtıyormu diye bakıp alınmalı hıza bakmayın bu araç 200 yapsada siz üzerinde duramazsınız. Öyle bi fizik kuralı yok
YasinC
23 Aralık 2016, 21:37
Şu rüzgar muhabbeti cok sıktı. Kullanmadınız anliyorum da z800 yada daha basiti xj6 gibi deli gibi torku yüksek ivmelenen ve cok yüksek hizlara cikan nakedlar var. Top speedde 180 görünce 180 basmayacagiz. Uzun yolda, otobana cikinca 140-150 ile giderken motorun limitlerinde gitmemek. Son videoda ki sürücü gaz verince diğer videolara göre iyi gidiyor. Gelsin ülkemizden test videolari gelmeye baslayinca hersey belli olur.
hokahey
23 Aralık 2016, 23:17
Beyler, kaçırdığımız bir nokta var: yakıt tüketimi ne alemde olacak? Malum, benzin fiyatları arş-ı âlâya doğru bir seyir halinde. Binaenaleyh yakıt tüketimi burada önemli bir husus olarak akıllarda soru işareti bırakmakta.
Sizce dominar yakıt tüketimi nasıl olur?
Serdar35
23 Aralık 2016, 23:35
Şu rüzgar muhabbeti cok sıktı. Kullanmadınız anliyorum da z800 yada daha basiti xj6 gibi deli gibi torku yüksek ivmelenen ve cok yüksek hizlara cikan nakedlar var. Top speedde 180 görünce 180 basmayacagiz. Uzun yolda, otobana cikinca 140-150 ile giderken motorun limitlerinde gitmemek. Son videoda ki sürücü gaz verince diğer videolara göre iyi gidiyor. Gelsin ülkemizden test videolari gelmeye baslayinca hersey belli olur.
Kullanmadın derken?
YasinC
23 Aralık 2016, 23:37
Kullanmadın derken?
Sürekli bu naked, bunla hızlı gidilmez vs gibi cümleler sıktı artık o yüzden yazdım.
Serdar35
23 Aralık 2016, 23:51
Sürekli bu naked, bunla hızlı gidilmez vs gibi cümleler sıktı artık o yüzden yazdım.
Gidilmez değil gidilir biraz yanlış anlattım galiba.ss ler gibi değil nakedlar çok yorar adamı yüksek hızlar 15dk da bir mola vermek zorunda kalırsın.kolların uyusur boynun ağrır oturuş pozisyonundan dolayı çok afedersin toto acır. Çünki sürüş amacı yüksek hızlar ile uzun mesafe yollar için değildir.kısa mesafede aralardan kolay sıyrılmaktır.atiktir kıvraktır. Mt03 mt 07 inazuma ve son olarak tnt25 kullandım. Mt07 den inmemim sebebi meret bas bas dedikçe benim hertarafımın ağrımasıydı:) 160 vururken bile kafamı öne basmak için ayrıca enerji harcardım.ha benellim şu anda 130 gördünmü titreşim yapıyor ve dahada yoruyor. Amacım hız değil ben naked severim ilk aldığım motorda naked idi son da naked olucak.şehir içi performansları beni kendimden aldığı için naked kullanırım.mt07den sonra ise anlafımki bana yüksek cc olmuyo basacak yer için devamlı geziyordum oda cebe ve vücuduma zarar olduğundan tekrar 250 ye döndüm. Ha basarsın tabi basarsın ama yazık vücuduna.ama bu aractan daha azlasını beklemeyin.aerodinamik yapısı ve zincir dişli ve tork yapısı yüzünden mutlaka aynı değerdeki ss lere göre yavaş kalacaktır
YasinC
24 Aralık 2016, 00:13
Gidilmez değil gidilir biraz yanlış anlattım galiba.ss ler gibi değil nakedlar çok yorar adamı yüksek hızlar 15dk da bir mola vermek zorunda kalırsın.kolların uyusur boynun ağrır oturuş pozisyonundan dolayı çok afedersin toto acır. Çünki sürüş amacı yüksek hızlar ile uzun mesafe yollar için değildir.kısa mesafede aralardan kolay sıyrılmaktır.atiktir kıvraktır. Mt03 mt 07 inazuma ve son olarak tnt25 kullandım. Mt07 den inmemim sebebi meret bas bas dedikçe benim hertarafımın ağrımasıydı:) 160 vururken bile kafamı öne basmak için ayrıca enerji harcardım.ha benellim şu anda 130 gördünmü titreşim yapıyor ve dahada yoruyor. Amacım hız değil ben naked severim ilk aldığım motorda naked idi son da naked olucak.şehir içi performansları beni kendimden aldığı için naked kullanırım.mt07den sonra ise anlafımki bana yüksek cc olmuyo basacak yer için devamlı geziyordum oda cebe ve vücuduma zarar olduğundan tekrar 250 ye döndüm. Ha basarsın tabi basarsın ama yazık vücuduna.ama bu aractan daha azlasını beklemeyin.aerodinamik yapısı ve zincir dişli ve tork yapısı yüzünden mutlaka aynı değerdeki ss lere göre yavaş kalacaktır
Serdar bey zaten sadece sizin için yazmadım mesajımı. Kalp kırdıysam özür dilerim. Geçtiğimiz sayfalarda da yazdım. Elin çinlileri gezi/seyehat motoru bu diye tanıtıyorlar ona kıl oluyorum. Seyehat motoru dediğin naked olmaz zaten :)
Hangi motor olursa olsun otobanda günümüzde kamyonlar bile 120 ile gidiyor. İstanbul'dan Ankara'ya fuar dönüşü Vito ile 130-140'tan aşağı düşmeden geliyoruz. Otobanlar'da kimse 90 ile falan gitmiyor. Bu motor 130-140'ta bağırıyor zaten 125'ten sonra biraz eli ayağı çekiliyor. ilk hız denemesi videolarında 150'yi motor zor görüyor. Zaten o videolardan sonra hala video gelmedi. Eğer bu hız değerler ile gelirse otobanda üzer adamı. Dediğim tek şey bu aslında.
Zaten bu pazar bildiğim kadarı ile Antalya'da bayi toplantısı var diye biliyorum. Birileri denerse görürüz :)
Ayrıca şahsi fikrim bu motorun yazılım ile kısıtlı olmasının sebebi SS400'e engel olmamak :)
Serdar35
24 Aralık 2016, 00:20
Serdar bey zaten sadece sizin için yazmadım mesajımı. Kalp kırdıysam özür dilerim. Geçtiğimiz sayfalarda da yazdım. Elin çinlileri gezi/seyehat motoru bu diye tanıtıyorlar ona kıl oluyorum. Seyehat motoru dediğin naked olmaz zaten :)
Hangi motor olursa olsun otobanda günümüzde kamyonlar bile 120 ile gidiyor. İstanbul'dan Ankara'ya fuar dönüşü Vito ile 130-140'tan aşağı düşmeden geliyoruz. Otobanlar'da kimse 90 ile falan gitmiyor. Bu motor 130-140'ta bağırıyor zaten 125'ten sonra biraz eli ayağı çekiliyor. ilk hız denemesi videolarında 150'yi motor zor görüyor. Zaten o videolardan sonra hala video gelmedi. Eğer bu hız değerler ile gelirse otobanda üzer adamı. Dediğim tek şey bu aslında.
Zaten bu pazar bildiğim kadarı ile Antalya'da bayi toplantısı var diye biliyorum. Birileri denerse görürüz :)
Ayrıca şahsi fikrim bu motorun yazılım ile kısıtlı olmasının sebebi SS400'e engel olmamak :)
belkide satış stratejisi olabilir yazılımla ve iyi bir egzost ile ortalama 10 hp artabilir ama yinede ohızlara çıkmayalım :) gezi diyenlerde halt etmişler ss e ne derler acaba :)
YasinC
24 Aralık 2016, 11:03
Motosiklet 1. servis bakımına kadar 9000RPM'e limitli. 1. servis bakımından sonra 10500'e çıkarılacak. Videolarda neden 9000'den yukarısı görülmediği anlaşıldı.
sheriff87
24 Aralık 2016, 11:13
Motosiklet 1. servis bakımına kadar 9000RPM'e limitli. 1. servis bakımından sonra 10500'e çıkarılacak. Videolarda neden 9000'den yukarısı görülmediği anlaşıldı.
Bak bu önemli bir ayrıntı zira herşeyi değiştirir o ekstra 1500 devir. Bilgiyi nerden aldınız?
YasinC
24 Aralık 2016, 11:29
Vikas Rachamalla adlı hintli vatandaştan. 0-100 testi yapmıştı geçtiğimiz sayfalarda videosu olması lazım.
GP500-1st
25 Aralık 2016, 05:29
Kimse kusura bakmasım bu polemiğe girmek istemiyorum ama arzu ettiğim performans bu motrda şuanki videolarda yok.Gerçi motoru sürende çok iyi değildi.Asıl performansı ülkemize geldiğinde belli olacak.Ben sollamalarda 170 kadar çıksın isterdim.İstemeyenlerde isterdi muhakkak.İstemem yan cebime koy.Pulsar 200 ns performansında bir motoru neden alayım.Ben diyorumki bana neden verin pulsarı satayım bunu alayım ama o nedenlerin hiçbiri görünen o köyde yok malesef.Bu performans ile 14 bine satsalarda almam bu motoru.Hem vergi dilimim değişecek hemde halihazırdaki motorumla aynı performansı alacağım.Yok böyle birşey.Pulsarda 135 km hıza ulaşıyorum ama bağzı deyuslar sıkıştırdığında kaçmak istiyorum pulsarın gücü buna yetmiyor.Verdiğim para bindiğim motor fazlasını hak ediyor kaliteli güzel hoş bir motor pulsar.Amma velakin dominar değil.Bu motora toz kondurmayanlar bu motor ülkeye geldiğinde alır test eder videolar çeker bizde burdan izleriz.İnşallah ben yanılıyorumdur ki yanılmak istiyorum çünki böyle bir motor istiyorum.Ama pulsar 200 ns performansında değil.
Top speed olayında fizik kanunları nasıl işler bunu bilmediğimiz için son süratte amma düşükmüş, yürümüyor, o güce hız az, o fiyata o hız az gibi yorumlar başı çekiyor.
Daha iyi anlaşılması için otomobillerden örnek vereceğim. spor arabalardan, konumuz top speed:) Şimdi rakamların oranlaranıa iyi bakalım. saatte 250 km hıza çıkmak için gereken güç 250 beygir. örnek S2000 honda 240 hp güç 240-250 km/s son hız(GPS)
http://media.caranddriver.com/images/media/267456/honda-s2000-dead-after-2009-photo-255239-s-429x262.jpg
Saatte 300 km hız için gereken tam 500 beygir. örnek ferrari F430 500 beygir 300 km/s son hız(GPS)
http://cynops.fr/wp-content/uploads/2015/06/ferrari-f430.jpg
Saatte 350 km hız için gereken güç 750 beygir. Lamborghini aventador LP750 supervolace. 750 beygir 350 km/s son hız
https://i.ytimg.com/vi/z8MGbheEe9c/hqdefault.jpg
saate 400 km hız için gerekn güç ise tam 1000 beygir. Bugatti weyron 1001 beygir 400 km/s son hız.
http://media.caranddriver.com/images/05q4/267357/2006-bugatti-veyron-164-road-test-review-car-and-driver-photo-9031-s-450x274.jpg
yani 250 hız için 250 beygir yeterken bir 250 beygir daha güç eklersek hız 500'e değilde 300 km ye ulaşabiliyor. diğer bir deyişle 250 km/s ten sonra her 50 km/s hız için 250 beygir daha gerekiyor.
motorda da bu böyle. 250 beygir 500 beygir örneğindeki gibi 25 hp lik cbr250 ile 50 hp lik cbr500 arasında son sürat 165 e 190 oluyor. halbuki güç iki katına çıkmıştı. ama iki motor yanyana kalktıktan 30-40 saniye sonra CBR500 plakası okunmayacak kadar uzamış oluyor. performans hisside bu zaten
Dominardan tork, çekiş ve konfor beklemek lazım. Hızlı naked isteyenler sollarken 180 km ye çıkmak isteyenler 200 ns ten sonra gücü 3 defa arttırmalı. 75hp MT-07 ye tekabül ediyor:)
Fizik kanunları motorda da otomobilde de değişmiyor. son hız için aşırı yüksek beygir gücü istiyor. 35.5 beygir motora fizik kanunları 150 km anlık 160 km de ıkınarak son hıza müsade ediyor. tork ara hızlanmalarda ve üst viteslerde çekiş olarak devreye girer son hızda neredeyse hiçbir faydası olmaz. Bu motorun son hızı 145 e kadar nispeten iyi çıkıp 160 km düzde limit olan MT-25 le 1'e 1 aynı olacaktır.
Son sürat muhabbeti biter umarım
YasinC
25 Aralık 2016, 08:56
Böyle bir hesap kesinlikle yok. O zaman McLaren F1 396 km hıza nasıl ulaşıyor diye sorarlar yada modelini hatırlamadığım 725hp Mercedes nasıl 430km hız yapabiliyor.
Son hızı etkileyen dünyaca faktör vardır. Motorun karakteristiği, güç ağırlık oranı, aerodinami ve en önemlisi vites kutusu. Yapılmak istenen ve nasıl olması isteniyorsa öyle tasarlanıyor. Daha düşük beygir gücü ile daha yüksek hız elde edilebilir.
Dominardan beklenen 130-140 ile uzun süre gidebilmek yani motorun limitlerinde gitmemek.
GP500-1st
25 Aralık 2016, 10:10
Böyle bir hesap kesinlikle yok. O zaman McLaren F1 396 km hıza nasıl ulaşıyor diye sorarlar yada modelini hatırlamadığım 725hp Mercedes nasıl 430km hız yapabiliyor.
Son hızı etkileyen dünyaca faktör vardır. Motorun karakteristiği, güç ağırlık oranı, aerodinami ve en önemlisi vites kutusu. Yapılmak istenen ve nasıl olması isteniyorsa öyle tasarlanıyor. Daha düşük beygir gücü ile daha yüksek hız elde edilebilir.
Dominardan beklenen 130-140 ile uzun süre gidebilmek yani motorun limitlerinde gitmemek.
Böyle bir hesap malesef var:mrgreen:
Muhtemelen bu konuda benden oldukça az bilgilisin ve tecrubesizsin... yanlışlarını düzeltiyim ve bazı bilinmeyen ayrıntıları ekliyim:)
McLalren F1 in nardo pistinde yaptığı sürat 386km 396 değil Ama burda dünyanın en iyi en pahalı ve en hızlı üretme iddiasında olan ingilizleri(1996) büyük bir hilesi var. MC laren F1 in gerçek son hızı 350 km/s dir. Nordo da rekor kıran F1 motoru fabrikasyon ayarlarıyla oynanarak(egzoz,hava emiş, yakıt oranı) 750-800 beygir gücündedir. Bu motorda bu potansiyel vardır ama yol araçları için yasaktır(emiyon vs)Normal standart araç diye yutturulur basına ve yıllarca dünyanın en hızlı aracı olarak nam salar. Üreten dünyaya yön veren İngilizler olunca kimse bunu yazamaz. Bütün büyük araç dergileri sadece över.
eğer 396 km hız yaptığına inanıyorsn top gearda weyron ve Mclaren F1 kapışmasını izleme yeterli. yan yana 400 km ye kadar hızlanmaları gerekirken daha 270-280 km bugatti yanından uçarak geçer çünkü gerçek son hızı 400 olan weyron 360-370 kmye kadar ivmesini fazla yitirmez.
ayrıca ferrarinin çokça yaptığı press car diye birşey var. youtube aratırsan olayı daha iyi anlarsın. 570 beygirlik F458 italia yı 650 beygirlik yazılımla en üst limitlerde basın mensuplarına verirler ve kullanan test pilotu hızına hayran kalır. test sonuçları uçuk çıkar 0-100ler 0-300 ler:)
Son sürati etkileyen iki ana unsur vardır. gerisi yüzde 3-5 bile değerleri değiştiremez.biri güç diğeri ayrodinamik unsurdur. super araçların hepsinin ayrodinamisi iyidir. yani bunu sabite yakın alabilirsin. onun için güç farkları asıl farka sebep olur.
Bildiğinin aksine güç ağırlık oranı- motor yapısı- torku vs son sürati değitirmez. 500 beygirlik 1000 kilo araçta 1500 kiloluk araçta aynı son sürate ulaşır ama 1000 kg olan daha önce ulaşır:)
Dominar 400'e dönersek naked motorların ayrodinamsi içler açısı olduğundan bu araçlarda verdiğim daha yüksek sürat için gereken çok daha yüksek güç örneği daha da ciddi bir hal alıyor.
Söylediğim gibi bu motorun son sürati yamaha MT-25 le tamamen aynı. 0-100 de aynı. Ha neyi iyi? yerinden kaldırması ve 0-40 km si daha iyi, yakıtı muhtemelen daha iyi, ara hızlanması üst vites düşük süratlerde gazı cevirince alınan yanıt daha iyi. birde ÖTV si iyi:P
YasinC
25 Aralık 2016, 10:43
Böyle bir hesap malesef var:mrgreen:
Muhtemelen bu konuda benden oldukça az bilgilisin ve tecrubesizsin... yanlışlarını düzeltiyim ve bazı bilinmeyen ayrıntıları ekliyim:)
McLalren F1 in nardo pistinde yaptığı sürat 386km 396 değil Ama burda dünyanın en iyi en pahalı ve en hızlı üretme iddiasında olan ingilizleri(1996) büyük bir hilesi var. MC laren F1 in gerçek son hızı 350 km/s dir. Nordo da rekor kıran F1 motoru fabrikasyon ayarlarıyla oynanarak(egzoz,hava emiş, yakıt oranı) 750-800 beygir gücündedir. Bu motorda bu potansiyel vardır ama yol araçları için yasaktır(emiyon vs)Normal standart araç diye yutturulur basına ve yıllarca dünyanın en hızlı aracı olarak nam salar. Üreten dünyaya yön veren İngilizler olunca kimse bunu yazamaz. Bütün büyük araç dergileri sadece över.
eğer 396 km hız yaptığına inanıyorsn top gearda weyron ve Mclaren F1 kapışmasını izleme yeterli. yan yana 400 km ye kadar hızlanmaları gerekirken daha 270-280 km bugatti yanından uçarak geçer çünkü gerçek son hızı 400 olan weyron 360-370 kmye kadar ivmesini fazla yitirmez.
ayrıca ferrarinin çokça yaptığı press car diye birşey var. youtube aratırsan olayı daha iyi anlarsın. 570 beygirlik F458 italia yı 650 beygirlik yazılımla en üst limitlerde basın mensuplarına verirler ve kullanan test pilotu hızına hayran kalır. test sonuçları uçuk çıkar 0-100ler 0-300 ler:)
Son sürati etkileyen iki ana unsur vardır. gerisi yüzde 3-5 bile değerleri değiştiremez.biri güç diğeri ayrodinamik unsurdur. super araçların hepsinin ayrodinamisi iyidir. yani bunu sabite yakın alabilirsin. onun için güç farkları asıl farka sebep olur.
Bildiğinin aksine güç ağırlık oranı- motor yapısı- torku vs son sürati değitirmez. 500 beygirlik 1000 kilo araçta 1500 kiloluk araçta aynı son sürate ulaşır ama 1000 kg olan daha önce ulaşır:)
Dominar 400'e dönersek naked motorların ayrodinamsi içler açısı olduğundan bu araçlarda verdiğim daha yüksek sürat için gereken çok daha yüksek güç örneği daha da ciddi bir hal alıyor.
Söylediğim gibi bu motorun son sürati yamaha MT-25 le tamamen aynı. 0-100 de aynı. Ha neyi iyi? yerinden kaldırması ve 0-40 km si daha iyi, yakıtı muhtemelen daha iyi, ara hızlanması üst vites düşük süratlerde gazı cevirince alınan yanıt daha iyi. birde ÖTV si iyi:P
Dediğiniz doğru olabilir McLaren'in hileli olduğunu bilmiyordum. 10 küsür yılı devirdi o test olayı :)
Yalnız Mercedes'e değinmedin :cherry:
Seko
25 Aralık 2016, 11:46
Top spped ile ilgili olarak öncelikle şu bilgiyi vereyim arakadaşlar, bir aracın hızını 2 katına çıkarmak için 8 kat daha fazla güce ihtiyacınız vardır. Hız artışını oransal olarak hesaplayın ve bunun kübünü alın. Örneğin 40 yerine 60 yaparsanız 60/40 = 1.5 kat hızlı gidersiniz ve bunun için de rüzgara karşı 3.375 kat fazla güç harcarsınız. O yüzdendir ki 29 BG olan Hyosung GT250 R 160 - 170 yapar, 79 BG olan tamamen aynı aerodinamiğe sahip GT650R 220 yapar. O güç farkı rüzgar yer bitirir. Bu konuda ne senaryo yazarsanız yazın açıklayabilirim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:39 ----------
Böyle bir hesap malesef var:mrgreen:
Muhtemelen bu konuda benden oldukça az bilgilisin ve tecrubesizsin... yanlışlarını düzeltiyim ve bazı bilinmeyen ayrıntıları ekliyim:)
McLalren F1 in nardo pistinde yaptığı sürat 386km 396 değil Ama burda dünyanın en iyi en pahalı ve en hızlı üretme iddiasında olan ingilizleri(1996) büyük bir hilesi var. MC laren F1 in gerçek son hızı 350 km/s dir. Nordo da rekor kıran F1 motoru fabrikasyon ayarlarıyla oynanarak(egzoz,hava emiş, yakıt oranı) 750-800 beygir gücündedir. Bu motorda bu potansiyel vardır ama yol araçları için yasaktır(emiyon vs)Normal standart araç diye yutturulur basına ve yıllarca dünyanın en hızlı aracı olarak nam salar. Üreten dünyaya yön veren İngilizler olunca kimse bunu yazamaz. Bütün büyük araç dergileri sadece över.
eğer 396 km hız yaptığına inanıyorsn top gearda weyron ve Mclaren F1 kapışmasını izleme yeterli. yan yana 400 km ye kadar hızlanmaları gerekirken daha 270-280 km bugatti yanından uçarak geçer çünkü gerçek son hızı 400 olan weyron 360-370 kmye kadar ivmesini fazla yitirmez.
ayrıca ferrarinin çokça yaptığı press car diye birşey var. youtube aratırsan olayı daha iyi anlarsın. 570 beygirlik F458 italia yı 650 beygirlik yazılımla en üst limitlerde basın mensuplarına verirler ve kullanan test pilotu hızına hayran kalır. test sonuçları uçuk çıkar 0-100ler 0-300 ler:)
Son sürati etkileyen iki ana unsur vardır. gerisi yüzde 3-5 bile değerleri değiştiremez.biri güç diğeri ayrodinamik unsurdur. super araçların hepsinin ayrodinamisi iyidir. yani bunu sabite yakın alabilirsin. onun için güç farkları asıl farka sebep olur.
Bildiğinin aksine güç ağırlık oranı- motor yapısı- torku vs son sürati değitirmez. 500 beygirlik 1000 kilo araçta 1500 kiloluk araçta aynı son sürate ulaşır ama 1000 kg olan daha önce ulaşır:)
Dominar 400'e dönersek naked motorların ayrodinamsi içler açısı olduğundan bu araçlarda verdiğim daha yüksek sürat için gereken çok daha yüksek güç örneği daha da ciddi bir hal alıyor.
Söylediğim gibi bu motorun son sürati yamaha MT-25 le tamamen aynı. 0-100 de aynı. Ha neyi iyi? yerinden kaldırması ve 0-40 km si daha iyi, yakıtı muhtemelen daha iyi, ara hızlanması üst vites düşük süratlerde gazı cevirince alınan yanıt daha iyi. birde ÖTV si iyi:P
Çok iyi açıklamışsın.
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:42 ----------
Böyle bir hesap kesinlikle yok. O zaman McLaren F1 396 km hıza nasıl ulaşıyor diye sorarlar yada modelini hatırlamadığım 725hp Mercedes nasıl 430km hız yapabiliyor.
Son hızı etkileyen dünyaca faktör vardır. Motorun karakteristiği, güç ağırlık oranı, aerodinami ve en önemlisi vites kutusu. Yapılmak istenen ve nasıl olması isteniyorsa öyle tasarlanıyor. Daha düşük beygir gücü ile daha yüksek hız elde edilebilir.
Dominardan beklenen 130-140 ile uzun süre gidebilmek yani motorun limitlerinde gitmemek.
Güç/ağırlık oranının hiçbir manası yoktur. Tamamen pazarlama amaçlı hesaplanan bir değerdir. Onun etkili olduğu yer otomobil sporlarıdır çünkü orada bütün araçların şanzımanları performansa yönelik hazırlanmıştır. O yüzden pilotlar devir sonuna dayanmadan vites yükseltmezler.
Serdar35
25 Aralık 2016, 12:08
Bunu aprilla rs4de söylemek mümkün değildir 125cc araçtan böyle performans sadece hp ile bağlamamak biraz hatalı olur. Tabi bunu dominara yormuyorum asla yanlış anlaşılmasın aerodinamik dişli oranı tamamen farklı. Amacım sadece topspeed yanlızca ve yanlızca hp ile alakalı değildir demek istedim
burak burk
25 Aralık 2016, 13:01
bu arada evet yukardada biri bahsetmiş ktm lerdede böyle bir durum var.rodaj bakımından sonra 1500 2000 devir arası daha izin veriyor motor.kendini korumaya alıyor rodajdan sonra açılıyor.
mccxcix
25 Aralık 2016, 13:22
bu arada evet yukardada biri bahsetmiş ktm lerdede böyle bir durum var.rodaj bakımından sonra 1500 2000 devir arası daha izin veriyor motor.kendini korumaya alıyor rodajdan sonra açılıyor.
KTM'lerde böyle bir durum yok, sadece uyarı ışığı erken yanıyor rodaj döneminde ilk bakıma kadar o kadar, rodajdan sonra devir daha da yukarı çıkmıyor, ilk çalıştırdığından max. devir neyse 30000 km sonra da max. devir aynı şekilde, bu arada bazı arkadaşlar top speed falan demiş, ben en azından kendi adıma top speedci değilim, KTM Duke 250'm vardı ve max. 160 gördüm, ama 130 km'den sonra hızlanması yavaşlıyordu ve çevreyollarında özellikle İzmir gibi bi yerde yetmiyordu, benim eleştirim top speedden değil, ara hızlanması da yok bu motorun, gördük videolarda aynı ivmeyi aynı hızlanmayı yakalayacaksa neden insanlar alsın bunu, onu soruyoruz? Ben çoğu videoda "tork"a dair hiçbir varlık göremedim, hatta Duke 250'nin bile daha iyiydi, rodajdan sonra da devir falan çıkmayacak bence 1-2 Hintli sallamış onu...
burak burk
25 Aralık 2016, 17:36
KTM'lerde böyle bir durum yok, sadece uyarı ışığı erken yanıyor rodaj döneminde ilk bakıma kadar o kadar, rodajdan sonra devir daha da yukarı çıkmıyor, ilk çalıştırdığından max. devir neyse 30000 km sonra da max. devir aynı şekilde, bu arada bazı arkadaşlar top speed falan demiş, ben en azından kendi adıma top speedci değilim, KTM Duke 250'm vardı ve max. 160 gördüm, ama 130 km'den sonra hızlanması yavaşlıyordu ve çevreyollarında özellikle İzmir gibi bi yerde yetmiyordu, benim eleştirim top speedden değil, ara hızlanması da yok bu motorun, gördük videolarda aynı ivmeyi aynı hızlanmayı yakalayacaksa neden insanlar alsın bunu, onu soruyoruz? Ben çoğu videoda "tork"a dair hiçbir varlık göremedim, hatta Duke 250'nin bile daha iyiydi, rodajdan sonra da devir falan çıkmayacak bence 1-2 Hintli sallamış onu...
valla bilmiyorum orange day sürüşünde rodajdaymış motor rc390.anlatırlarken söylediler.hatta sürdüm geldim bayıldım ama az devir çeviriyormuş dedim.yok dedi rodaj döneminden sonra bu artıcak şimdi böyle korumaya alıyor kendini dedi.bundada o kadar erken gelen tork nerede bulamadım bende
PcK0PaT
25 Aralık 2016, 20:05
Böyle bir geri zekalılık yok arkadaş. Ya siz yıllardır zaten Ktm'ye bu blogu 44 hp olarak üretiyorsunuz. Niye kendi motorunuza bunu 35 hp olarak koyuyorsunuz. Motor 400 cc ama performans olarak 250 cc ayarında. Böyle bir saçmalık olabilir mi ? Zaten 400 cc oluşundan üst vergi dilimine giriyor hem alırken hemde yıllık vergide fazla para verecez. 400'lük parası verecez 250'lik performansı alacaz saçmalık tamamen. Hayallerimi yıktın Bajaj.
GP500-1st
25 Aralık 2016, 20:06
KTM'lerde böyle bir durum yok, sadece uyarı ışığı erken yanıyor rodaj döneminde ilk bakıma kadar o kadar, rodajdan sonra devir daha da yukarı çıkmıyor, ilk çalıştırdığından max. devir neyse 30000 km sonra da max. devir aynı şekilde, bu arada bazı arkadaşlar top speed falan demiş, ben en azından kendi adıma top speedci değilim, KTM Duke 250'm vardı ve max. 160 gördüm, ama 130 km'den sonra hızlanması yavaşlıyordu ve çevreyollarında özellikle İzmir gibi bi yerde yetmiyordu, benim eleştirim top speedden değil, ara hızlanması da yok bu motorun, gördük videolarda aynı ivmeyi aynı hızlanmayı yakalayacaksa neden insanlar alsın bunu, onu soruyoruz? Ben çoğu videoda "tork"a dair hiçbir varlık göremedim, hatta Duke 250'nin bile daha iyiydi, rodajdan sonra da devir falan çıkmayacak bence 1-2 Hintli sallamış onu...
Muhtemelen duke 250 ile ışıklarda yarışşalar 160 km ye kadar yan yana ikiz kardeş gibi hızlanacaklar. Evet burda nerde bunun 400cc performansı? sorusu çıkıyor. Ama duke 250 cbr 250 den daha seri, 250cc ye göre atik bi motor
ÖTV zaten bu motorun bütün dengelerini bozuyor. üretildiği hindistanda ve ithal edildiği diğer ülkelerde bu sorun yok.
şimdi NS200 8 bin kusür. bu geldi ABS ile 16 bine. tork güzelde biri 24 hp biri 35.5 hp. attığın taş ürküttüğün kurbağa hesabında adamı zararlı bile çıkarıyor.
İnce eleyen sık dokuyan insanları ikna etmesi için süspansüyonlar NS'e göre çok iyi, teknoloji, dayanıklılık ve üretim kalitesinde ona göre çok iyi olması lazım ki bu pek uzmanlık alanları değil. O konuda hassas ve takıntılı üretimler japon motorları.
Top distiribütöre kalıyor. Gerçekten cezbedici fiyatlara bu motoru müşteri ile birleştirebilecek fiyatı yakalayabilirseler biraz umut var.
ben bu şartlarda pek şansı olduğunu düşünmüyorum. o yüzden bu motora olan ilgiyi anlayabilmiş değilim
sheriff87
25 Aralık 2016, 20:35
Muhtemelen duke 250 ile ışıklarda yarışşalar 160 km ye kadar yan yana ikiz kardeş gibi hızlanacaklar. Evet burda nerde bunun 400cc performansı? sorusu çıkıyor. Ama duke 250 cbr 250 den daha seri, 250cc ye göre atik bi motor
ÖTV zaten bu motorun bütün dengelerini bozuyor. üretildiği hindistanda ve ithal edildiği diğer ülkelerde bu sorun yok.
şimdi NS200 8 bin kusür. bu geldi ABS ile 16 bine. tork güzelde biri 24 hp biri 35.5 hp. attığın taş ürküttüğün kurbağa hesabında adamı zararlı bile çıkarıyor.
İnce eleyen sık dokuyan insanları ikna etmesi için süspansüyonlar NS'e göre çok iyi, teknoloji, dayanıklılık ve üretim kalitesinde ona göre çok iyi olması lazım ki bu pek uzmanlık alanları değil. O konuda hassas ve takıntılı üretimler japon motorları.
Top distiribütöre kalıyor. Gerçekten cezbedici fiyatlara bu motoru müşteri ile birleştirebilecek fiyatı yakalayabilirseler biraz umut var.
ben bu şartlarda pek şansı olduğunu düşünmüyorum. o yüzden bu motora olan ilgiyi anlayabilmiş değilim
Kesinlikle haklısın bende defalarca yazdım. Bu motoru sattıracak tek şey cezbedici fiyatı olur. Oda 400 cc kategorisinde değil. 250 cc kategorisinde. Zira duke 250 ile mt 25 ile aynı fiyat olacaksa kimsenin dönüp bakacağını sanmıyorum. Videoları nete düşmeye başladı öyle draglarda filanda 250 ccleri tokatlayamıyor anca yan yana gidiyorlar. Ama duke 390nın egzos dumanını yutuyor hepsinde... Bugün bi video denk geldi dominarın topspeed 167, en yüksek gördüğüm max hız o oldu.
mccxcix
25 Aralık 2016, 20:49
Muhtemelen duke 250 ile ışıklarda yarışşalar 160 km ye kadar yan yana ikiz kardeş gibi hızlanacaklar. Evet burda nerde bunun 400cc performansı? sorusu çıkıyor. Ama duke 250 cbr 250 den daha seri, 250cc ye göre atik bi motor
ÖTV zaten bu motorun bütün dengelerini bozuyor. üretildiği hindistanda ve ithal edildiği diğer ülkelerde bu sorun yok.
şimdi NS200 8 bin kusür. bu geldi ABS ile 16 bine. tork güzelde biri 24 hp biri 35.5 hp. attığın taş ürküttüğün kurbağa hesabında adamı zararlı bile çıkarıyor.
İnce eleyen sık dokuyan insanları ikna etmesi için süspansüyonlar NS'e göre çok iyi, teknoloji, dayanıklılık ve üretim kalitesinde ona göre çok iyi olması lazım ki bu pek uzmanlık alanları değil. O konuda hassas ve takıntılı üretimler japon motorları.
Top distiribütöre kalıyor. Gerçekten cezbedici fiyatlara bu motoru müşteri ile birleştirebilecek fiyatı yakalayabilirseler biraz umut var.
ben bu şartlarda pek şansı olduğunu düşünmüyorum. o yüzden bu motora olan ilgiyi anlayabilmiş değilim
Bu motora ilginin sebebi ki benimde öyleydi, herkes Bajaj'ı fiyat performans ürünü olarak görünce ben de dahil bir çok kişi (ki 2-3 senedir nette CS 400 yok VS 400 falan dolanıyor, gizemli videolar fotolar vs...) Dominar'ı özellikle merak ederek bekledi, ancak daha teknik veriler açıklandığında ben direkt yazdım ölü doğmuş diye, hadi dedik bekleyelim videoları vs. gerçekten top speedde değilim ama bahsettikleri "35 NM TORK" nereye gitti nerededir çok merak ediyorum, inşallah açıklarlar. Ayrıca bu motoru herkesin söylediği gibi sattırabilecek tek etken "FİYATI" olacak, yoksa boşuna getirmesinler...
mavellen
25 Aralık 2016, 21:39
Top speed olayında fizik kanunları nasıl işler bunu bilmediğimiz için son süratte amma düşükmüş, yürümüyor, o güce hız az, o fiyata o hız az gibi yorumlar başı çekiyor.
Daha iyi anlaşılması için otomobillerden örnek vereceğim. spor arabalardan, konumuz top speed:) Şimdi rakamların oranlaranıa iyi bakalım. saatte 250 km hıza çıkmak için gereken güç 250 beygir. örnek S2000 honda 240 hp güç 240-250 km/s son hız(GPS)
http://media.caranddriver.com/images/media/267456/honda-s2000-dead-after-2009-photo-255239-s-429x262.jpg
Saatte 300 km hız için gereken tam 500 beygir. örnek ferrari F430 500 beygir 300 km/s son hız(GPS)
http://cynops.fr/wp-content/uploads/2015/06/ferrari-f430.jpg
Saatte 350 km hız için gereken güç 750 beygir. Lamborghini aventador LP750 supervolace. 750 beygir 350 km/s son hız
https://i.ytimg.com/vi/z8MGbheEe9c/hqdefault.jpg
saate 400 km hız için gerekn güç ise tam 1000 beygir. Bugatti weyron 1001 beygir 400 km/s son hız.
http://media.caranddriver.com/images/05q4/267357/2006-bugatti-veyron-164-road-test-review-car-and-driver-photo-9031-s-450x274.jpg
yani 250 hız için 250 beygir yeterken bir 250 beygir daha güç eklersek hız 500'e değilde 300 km ye ulaşabiliyor. diğer bir deyişle 250 km/s ten sonra her 50 km/s hız için 250 beygir daha gerekiyor.
motorda da bu böyle. 250 beygir 500 beygir örneğindeki gibi 25 hp lik cbr250 ile 50 hp lik cbr500 arasında son sürat 165 e 190 oluyor. halbuki güç iki katına çıkmıştı. ama iki motor yanyana kalktıktan 30-40 saniye sonra CBR500 plakası okunmayacak kadar uzamış oluyor. performans hisside bu zaten
Dominardan tork, çekiş ve konfor beklemek lazım. Hızlı naked isteyenler sollarken 180 km ye çıkmak isteyenler 200 ns ten sonra gücü 3 defa arttırmalı. 75hp MT-07 ye tekabül ediyor:)
Fizik kanunları motorda da otomobilde de değişmiyor. son hız için aşırı yüksek beygir gücü istiyor. 35.5 beygir motora fizik kanunları 150 km anlık 160 km de ıkınarak son hıza müsade ediyor. tork ara hızlanmalarda ve üst viteslerde çekiş olarak devreye girer son hızda neredeyse hiçbir faydası olmaz. Bu motorun son hızı 145 e kadar nispeten iyi çıkıp 160 km düzde limit olan MT-25 le 1'e 1 aynı olacaktır.
Son sürat muhabbeti biter umarım
Kimin umrunda,arzu ettiklerimi yazdım.200ns performansında bir motor istemediğimi belirttim ki zaten elimde var.Orta segmentte bir motordan beklentim 170km hıza çıkabilmesi bu üreticinin sorunu arzu ettiğim bu olursa alırım olmassa başka markanın illa o hıza çıkan bir motoru mutlaka vardır.150hp lik aracım var 2.3 motor 250 km hıza ulaşabiliyor demekki çok beygir istemiyor.Senin örnek verdiğin spor arabalar en az 6 silindirli ve en az 4 litrelik motora sahip.Malesef senin dediğin gibi spor arabalar ve motorlar aynı olmuyor.Hız muhabbetimiz devam edecek biz 170 km hıza ulaşmasını arzu ediyoruz temennilerimizde böyle.
YasinC
25 Aralık 2016, 22:03
Bugün bayi toplantısı vardı diye biliyorum ortalıkta tek bir haber dönmedi.
vBulletin v4.2.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by
vBSEO