PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Bajaj Bajaj Dominar 400 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı



Sayfa : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 [49] 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121

mavellen
21 Mayıs 2018, 22:23
Mesela 6 vitesde fıtı fıtı giderken atılman gerektiğinde mecbur vites düşmen gerekiyor.Tabi anlık tepki istiyorsan bunu yapıyorsun.Yoksa gazı açıncada yiyor.Neticede torkdan feragat ediyorsun bu vesile ilede titremiyor.Feragat edilen torkda çok hissedilmiyor.Ben 67 kiloyum.En azından ben hissettmiyorum.Rampadada denedim bildiğiniz uzuyor.150 km hız ile 7 derecelik rampayı çıkmışlığım var.Benim yazdıklarımda kendi edindiğim tecrübe ile sabit.

Cloud
21 Mayıs 2018, 22:39
Mesela 6 vitesde fıtı fıtı giderken atılman gerektiğinde mecbur vites düşmen gerekiyor.Tabi anlık tepki istiyorsan bunu yapıyorsun.Yoksa gazı açıncada yiyor.Neticede torkdan feragat ediyorsun bu vesile ilede titremiyor.Feragat edilen torkda çok hissedilmiyor.Ben 67 kiloyum.En azından ben hissettmiyorum.Rampadada denedim bildiğiniz uzuyor.150 km hız ile 7 derecelik rampayı çıkmışlığım var.Benim yazdıklarımda kendi edindiğim tecrübe ile sabit.

O vites düşme işini şu anda da 6.viteste düşük hızdaysam yapmak durumunda kalıyorum zaten, o konuda sıkıntı olmaz.
Bu durumda hiç 42 ile uğraşmayıp direkt 40T yapayım ben de o zaman. Çünkü benim bu motorla ilgili şu anda tek yakınmam titreşim, özellikle de aynalardaki ve ayak peglerindeki titreşim. Başka en ufak bir derdim yok. Bu haliyle bile işe git gel'de çokça yormuyor, ama iş dışında uzun kullanınca akşam yorgunluğu fark ediyorum. Mesela bugün işlerim vardır, bir kaç farklı yere gittim, şu an ciddi yorgunum ayaklardaki titreşimden.

Angrypower
21 Mayıs 2018, 22:49
Daha yeni takıp 20km yol yaptım. En sağlıklı bilgiyi hafta sonu yazarım kanımca. İlk izlenimlerim bunlar ama satıp yüksek cc makine kovalamama gerek kalmadı gibi.

ozan1991
21 Mayıs 2018, 22:53
Daha yeni takıp 20km yol yaptım. En sağlıklı bilgiyi hafta sonu yazarım kanımca. İlk izlenimlerim bunlar ama satıp yüksek cc makine kovalamama gerek kalmadı gibi.

son hızda bir değişiklik olurmu acaba

mavellen
21 Mayıs 2018, 23:11
son hızda bir değişiklik olurmu acaba

Hadi olsun en fazla 170km fazlası rampa aşşağı mümkün ancak.Motorun top speedi hakkaten yok.40 dişli ile düz yolda 8 bin deviri geçemessiniz.

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:02 ----------


O vites düşme işini şu anda da 6.viteste düşük hızdaysam yapmak durumunda kalıyorum zaten, o konuda sıkıntı olmaz.
Bu durumda hiç 42 ile uğraşmayıp direkt 40T yapayım ben de o zaman. Çünkü benim bu motorla ilgili şu anda tek yakınmam titreşim, özellikle de aynalardaki ve ayak peglerindeki titreşim. Başka en ufak bir derdim yok. Bu haliyle bile işe git gel'de çokça yormuyor, ama iş dışında uzun kullanınca akşam yorgunluğu fark ediyorum. Mesela bugün işlerim vardır, bir kaç farklı yere gittim, şu an ciddi yorgunum ayaklardaki titreşimden.

Yoruyor adamı.Su götürmez bir gerçek.

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:04 ----------

Genel olarakda güzel bir motor dominar 400.100 km git gel için çok iyi.İhtiyaç halinde uzuyor.Ben pulsarla 140km geçemiyordum.140 ile giden araçları sollayamıyordum.Canımı çok sıkıyordu.Bağzı şöförler sanki inat eder gibi 140 sabit giderlerdi.Dominar ile öyle değil.Bastımmı gidiyorum.Yalan olmasın tam hatırlamıyorum en son 167 km hızı görmüştüm.O hızla giden çok nadir araç var.Sollaman gerektiğinde rahatlıkla sollayabiliyorsun.

ozan1991
21 Mayıs 2018, 23:12
Hadi olsun en fazla 170km fazlası rampa aşşağı mümkün ancak.Motorun top speedi hakkaten yok.40 dişli ile düz yolda 8 bin deviri geçemessiniz.

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:02 ----------



Yoruyor adamı.Su götürmez bir gerçek.

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:04 ----------

Genel olarakda güzel bir motor dominar 400.100 km git gel için çok iyi.İhtiyaç halinde uzuyor.Ben pulsarla 140km geçemiyordum.140 ile giden araçları sollayamıyordum.Canımı çok sıkıyordu.Bağzı şöförler sanki inat eder gibi 140 sabit giderlerdi.Dominar ile öyle değil.Bastımmı gidiyorum.Yalan olmasın tam hatırlamıyorum en son 167 km hızı görmüştüm.O hızla giden çok nadir araç var.Sollaman gerektiğinde rahatlıkla sollayabiliyorsun.

ben top speed i düşürür diye düşünüyordum 40 yapmak için bir engel yok o zaman

Angrypower
21 Mayıs 2018, 23:23
Top speedi yükseltiyor. Alttan dolu dolu getirirsen deviri fırlıyor alet. 160km/sa hızda rpm limit ışığı yanmıyor ki bende 163km/sa de yanıyor ve onu görebilmek için hafif meyilli yol gerekiyordu. Bugün iki motorduk ve o yüzden fırlayamadım ama benim için vites aralarının uzaması bile başlı başına yeter. Ayrıca 120km/sa ile giderkende aynadan arkada ne olup bittiğini görmek de paha biçilemez.

ozan1991
21 Mayıs 2018, 23:25
Top speedi yükseltiyor. Alttan dolu dolu getirirsen deviri fırlıyor alet. 160km/sa hızda rpm limit ışığı yanmıyor ki bende 163km/sa de yanıyor ve onu görebilmek için hafif meyilli yol gerekiyordu. Bugün iki motorduk ve o yüzden fırlayamadım ama benim için vites aralarının uzaması bile başlı başına yeter. Ayrıca 120km/sa ile giderkende aynadan arkada ne olup bittiğini görmek de paha biçilemez.

hocam iyice test etde olmadı bende yaptırıyım bi ara

Angrypower
21 Mayıs 2018, 23:26
Dediğim gibi anca hafta sonu ama 2.viteste 80, 3.viteste sanıyorsam 100 yapıyordu alet :thumright

ozomoto
21 Mayıs 2018, 23:55
hocam beşiktaştan sarıyer istikametine gider gibi gidersek buraya nasıl çıkabiliyoruz? baltalimanının oradan sarıyer tünele çıkan bir yol var oradanmı acaba

Sarıyer yolunda kilyos istikametine saparsanız biraz bahçeköy havası alıp bu yola çıkabilirsiniz hocam :) Yolun adı sarıyer rumeli feneri yolu diye geçiyor haritadan da en uygun yolu seçebilirsiniz. Kesinlikle tavsiye ederim :)

ozan1991
21 Mayıs 2018, 23:57
Sarıyer yolunda kilyos istikametine saparsanız biraz bahçeköy havası alıp bu yola çıkabilirsiniz hocam :) Yolun adı sarıyer rumeli feneri yolu diye geçiyor haritadan da en uygun yolu seçebilirsiniz. Kesinlikle tavsiye ederim :)

bahçeköyden geçip kemerburgaz yoluna devam etmiştim çok keyifliydi rumeli fenerine gidicem mutlaka :)

Norton772
22 Mayıs 2018, 00:02
Dediğim gibi anca hafta sonu ama 2.viteste 80, 3.viteste sanıyorsam 100 yapıyordu alet :thumright

Normal hali ile 3. Viteste 94 km hız yapıyor aşağı yukarı. 4. Vites de 119 km. Bugün biraz bastım ve 155'e kadar çıktım ve daha fazla sürdürmedim. Güzel ivmeleniyor ama. Standart dişli ile 120 km hızda aynadan herşey çift görünüyor. Benim için tek titreşim totoda hissettiğim titreşim. Gidon ve ayak peglerinde rahatsız eden bir durum yok. Sele ile ilgili bir şeyler yapabilirsem çok memnunum motordan. Sadece vitesler biz kemikli geçiyor. Onu da bir dahaki bakımda motul yağ ile denemeyi düşünüyorum. Pulsar'da bu şekilde vites yumuşuyordu.

Angrypower
22 Mayıs 2018, 00:13
Sabah basamam trafik var, akşam basamam gene öyle. Mecbur haftasonunu bekleyeceğiz nedir? Ne değildir? die. Şimdilik ben halimden memnundum. Özellikle 120'de aynalar çift gösteriyor mu acaba die baktım. Ha gazlanırsam hafta sonu belki sonunda uçmakdereye giderim. Kim bilir belki üstümden bir de kuş geçer :queen:

Huseyin9595
22 Mayıs 2018, 00:15
CF De titreşim vardır diyen arkadaşım sen hiç 400nk kullandım mı acaba?

Satma nedenim benim devamlı motosiklet değiştirme isteğimle alakalı bir durum benim açtığım konulara bakarsanız 7 ayda 4 motor kullandım.

CF motodan önceki motorum r25ti onuda 2 ay kullandım. Öncelikle r25ten daha atik ve daha hızlı bence hızı kıyaslanamaz.Ben r25 ile 173 yaptığım yolda 400nk ile 183 yaptım üstelik naked makina.

Üstelik titreşim r25ten daha az 110km ye kadar. 110dan sonrası r25ten çok az daha yüksek fakat 110a kadar hiçbir yeri titremiyor nerdeyse. Titreşim beni rahatsız eder duke250 yi değiştirmeme sebep oldu hızlanmasıyla beraber 400nk da titreşimden yana hiçbir sıkıntım olmadı.
Değiştirme için iki sebebim var birisi artçı diğeri dediğim gibi yeni tatlar almak :D

Hala alamadım ben a ehliyet yoksa bakardım fazera aklımda hep çok beğeniyorum :D

ozan1991
22 Mayıs 2018, 00:44
Sabah basamam trafik var, akşam basamam gene öyle. Mecbur haftasonunu bekleyeceğiz nedir? Ne değildir? die. Şimdilik ben halimden memnundum. Özellikle 120'de aynalar çift gösteriyor mu acaba die baktım. Ha gazlanırsam hafta sonu belki sonunda uçmakdereye giderim. Kim bilir belki üstümden bir de kuş geçer :queen:

benide al gidersen alçıyı çıkardım ben bugün :)

Cloud
22 Mayıs 2018, 01:34
Benim baştan beri motorla ilgili tek sıkıntım var o da titreşim, bilhassa da aynalardaki titreşim. 40t dişli bunu bitimişse hele de 120km gibi hızlarda, ben 2500 ara bakımda bu dişliyi taktırırım arkadaş. Zaten motorun en güzel yanı alt devirde başka motorla yapacağın hızı yapması.Titreşimi de halledersem işte o zaman iyi ki 250cc filan almamışım dedirtir bana, ki fiyatı ile dedirtti zaten.
Merakım sadece şu 42 takılsa titreşimde yine iyileşme olmaz mı hem torku da fazla yitirmemiş olur. Servis de 42 takarız rahatlar deyince merak ettim. Ama zırt pırt da dişli değişmek istemiyorum açıkçası.Yani asıl faydayı 40 verecekse baştan bi kere onu takıp yola devam edelim.

Angrypower
22 Mayıs 2018, 08:16
Son durum. Abi değiştirmeyin. Çok gaza getiriyor. Oğlum dur , oğlum yapma, oğluma,oğlum,öğ... die gidiyorum. Tutamıyorum aleti.

gerivites
22 Mayıs 2018, 09:59
Son durum. Abi değiştirmeyin. Çok gaza getiriyor. Oğlum dur , oğlum yapma, oğluma,oğlum,öğ... die gidiyorum. Tutamıyorum aleti.

Top speed anlamında mı gaza getiriyor. Düşük süratlerde gaz tepkisi ne kadar değişti

tommygun
22 Mayıs 2018, 10:01
Son durum. Abi değiştirmeyin. Çok gaza getiriyor. Oğlum dur , oğlum yapma, oğluma,oğlum,öğ... die gidiyorum. Tutamıyorum aleti.

Baymoto'da test ettiğim motorda da dişli değişimi yapılmıştı, deli gibi gidiyordu motor.

Cloud
22 Mayıs 2018, 10:05
Baymoto'da test ettiğim motorda da dişli değişimi yapılmıştı, deli gibi gidiyordu motor.

Yalnız, test ettiğimiz aynı motorsa deli gibi gidiyor ama deli gibi de titriyordu. :)
Üzerinde kaç dişli vardı bilmiyorum ama bakımda benimkiyle yan yana idi dişlisi daha küçüktü çap olarak.

Benim motordaki durum sanki 42 dişli bile olsa motor rahatlayacak gibi. Yani bakım sonrası nispeten rahatladı bir de dişli biraz daha rahatlatsa iş bitecek tadından yenmeyecek. Bu dişli değişimlerinin neredeyse hepsini deneyen bir kdiner arkadaşımız var bildiğim. O okursa 40 mı 42 mi hangisi hangi kullanıcıya gider hangisi titreşimi ne hale sokar en iyi o yorumlar sanırım. 40'ı anladık ciddi rahatlatıyor, benim merakım hani 42 olsa arada çok bariz bir fark mı olur, yani titreşimi o kadar rahatlatmaz mı 42 dişli?

Bir de bu dişli değişimlerinin ileride negatif bir getirisi olur mu? Mesela orjinal dişliye göre ömrü nedir, orjinalle aynı metalden midir? Yoksa daha mı uyduruktur v.s v.s?
Ben her halükarda dişliyi değişeceğim için ısrarla sorup duruyorum bu mevzuları. :)
Bu arada birazdan işe gideceğim, bugün benim Domi 1000'km'yi devirecek.:)

EDİT:
Dün Oktay Motor'a mail atmıştım bu dişli konusunda, şöyle cevap dönülmüş:
"42 diş %20, 40 diş %35 net olarak motoru rahatlatır. Konfor ve yakıt tasarrufu sağlar" denmiş.
Bu durumda ben de 40 diş olarak değişeceğim demektir. Angrypower'da çok olumlu geri bildirim veriyor çünkü.

mavellen
22 Mayıs 2018, 10:27
Yalnız, test ettiğimiz aynı motorsa deli gibi gidiyor ama deli gibi de titriyordu. :)
Üzerinde kaç dişli vardı bilmiyorum ama bakımda benimkiyle yan yana idi dişlisi daha küçüktü çap olarak.

Benim motordaki durum sanki 42 dişli bile olsa motor rahatlayacak gibi. Yani bakım sonrası nispeten rahatladı bir de dişli biraz daha rahatlatsa iş bitecek tadından yenmeyecek. Bu dişli değişimlerinin neredeyse hepsini deneyen bir kdiner arkadaşımız var bildiğim. O okursa 40 mı 42 mi hangisi hangi kullanıcıya gider hangisi titreşimi ne hale sokar en iyi o yorumlar sanırım. 40'ı anladık ciddi rahatlatıyor, benim merakım hani 42 olsa arada çok bariz bir fark mı olur, yani titreşimi o kadar rahatlatmaz mı 42 dişli?

Bir de bu dişli değişimlerinin ileride negatif bir getirisi olur mu? Mesela orjinal dişliye göre ömrü nedir, orjinalle aynı metalden midir? Yoksa daha mı uyduruktur v.s v.s?
Ben her halükarda dişliyi değişeceğim için ısrarla sorup duruyorum bu mevzuları. :)
Bu arada birazdan işe gideceğim, bugün benim Domi 1000'km'yi devirecek.:)

EDİT:
Dün Oktay Motor'a mail atmıştım bu dişli konusunda, şöyle cevap dönülmüş:
"42 diş %20, 40 diş %35 net olarak motoru rahatlatır. Konfor ve yakıt tasarrufu sağlar" denmiş.
Bu durumda ben de 40 diş olarak değişeceğim demektir. Angrypower'da çok olumlu geri bildirim veriyor çünkü.

Senin istediklerin 42 de var.40 yapma 40 sana fazla gelir.

tommygun
22 Mayıs 2018, 10:38
Yalnız, test ettiğimiz aynı motorsa deli gibi gidiyor ama deli gibi de titriyordu. :)
Üzerinde kaç dişli vardı bilmiyorum ama bakımda benimkiyle yan yana idi dişlisi daha küçüktü çap olarak.

Benim motordaki durum sanki 42 dişli bile olsa motor rahatlayacak gibi. Yani bakım sonrası nispeten rahatladı bir de dişli biraz daha rahatlatsa iş bitecek tadından yenmeyecek. Bu dişli değişimlerinin neredeyse hepsini deneyen bir kdiner arkadaşımız var bildiğim. O okursa 40 mı 42 mi hangisi hangi kullanıcıya gider hangisi titreşimi ne hale sokar en iyi o yorumlar sanırım. 40'ı anladık ciddi rahatlatıyor, benim merakım hani 42 olsa arada çok bariz bir fark mı olur, yani titreşimi o kadar rahatlatmaz mı 42 dişli?

Bir de bu dişli değişimlerinin ileride negatif bir getirisi olur mu? Mesela orjinal dişliye göre ömrü nedir, orjinalle aynı metalden midir? Yoksa daha mı uyduruktur v.s v.s?
Ben her halükarda dişliyi değişeceğim için ısrarla sorup duruyorum bu mevzuları. :)
Bu arada birazdan işe gideceğim, bugün benim Domi 1000'km'yi devirecek.:)

EDİT:
Dün Oktay Motor'a mail atmıştım bu dişli konusunda, şöyle cevap dönülmüş:
"42 diş %20, 40 diş %35 net olarak motoru rahatlatır. Konfor ve yakıt tasarrufu sağlar" denmiş.
Bu durumda ben de 40 diş olarak değişeceğim demektir. Angrypower'da çok olumlu geri bildirim veriyor çünkü.

Baymoto'da sorduğumda dişli değişimiyle son hızın 183'e çıktığını ama kalkışın yavaşladığını söylemişlerdi. 150'lik motordan inince o "yavaş" kalkış da beni uçurmuştu. Lacivert motordu benim kullandığım, evet titriyordu.

Cloud
22 Mayıs 2018, 10:43
Senin istediklerin 42 de var.40 yapma 40 sana fazla gelir.

Titreşimi yeterince azaltmaz diye korkum, yoksa ben de 42 yapayım diyorum ama. 42 uyar mı diyorsun? Baymoto da 42 önerdi bakımda. Bir bildiği vardır dedim, ondan sorup duruyorum. Derdim şu titreşim aynalarda bitsin, ayaklarda da azalsa kafi.

---------- Mesajlar birleştirildi - 10:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:40 ----------


Baymoto'da sorduğumda dişli değişimiyle son hızın 183'e çıktığını ama kalkışın yavaşladığını söylemişlerdi. 150'lik motordan inince o "yavaş" kalkış da beni uçurmuştu. Lacivert motordu benim kullandığım, evet titriyordu.

Evet evet ben de 150cc'den sonra ona binince uçmuş bu alet deyip almaya karar verdiydim. Ama o alet gibi titreyecekse 42 dişli ile aynalara fayda etmeyecekse kötü olur. O aletin aynalar titriyordu çünkü.

Norton772
22 Mayıs 2018, 10:44
İzlenimleri bekliyoruz artık ilerideki günlerde. Bende yapabilirim bire değişim olumluysa durum. Bu arada seleye bir uygulama yapıp o bölgedeki titreşimi halleden var mı? Beni bir tek o kısım biraz gıcık ediyor.

Cloud
22 Mayıs 2018, 10:51
İzlenimleri bekliyoruz artık ilerideki günlerde. Bende yapabilirim bire değişim olumluysa durum. Bu arada seleye bir uygulama yapıp o bölgedeki titreşimi halleden var mı? Beni bir tek o kısım biraz gıcık ediyor.

Ben sele altındaki şasi borularına yalıtım malzemesi yapıştırdım, sügerimsi yapışkanlı bir malzeme, sıfırlamıyor ama rahatlattı eski haline göre. Hatta 1 metre idi elimde epeyce kaldı yarın artçı selesinin oradakilere de yapıştıracağım. denemek amaçlı ayak pegleri altıan da taktım, kısa sürede düşecektir ama denedim yine de.

Malzeme şu:
https://urun.n11.com/yapistirici-ve-bant/oto-ses-isi-yalitim-malzemesi-kaucuk-sunger-yapiskanli-6mm-kalin-P237573278?icid=990005_prudsys_emptycart

Çok kaliteli bir şey değil, ama iş gördü bir nebze.Önceki halinden biraz daha rahat. Parçalanmayacağını bilsem gidon elciklerine de yapıştırırdım ama çabuk parçalanacak gibi duruyor, sele altında daha uzun süre iş görecektir.

Norton772
22 Mayıs 2018, 11:10
Olmadı kalın çift taraflı bant gibi bir şey ile denerim bende.

kdiner
22 Mayıs 2018, 11:12
Orjinal dişli kullandım mı kullanmadım mı hatırlamıyorum ama en azından kendi motorumda kullanmadım, ya titreşime alıştım yada yok yada ben tınlamıyorum da olabilirim, ayakta sıkıntı yok, sele de sıkıntı yok, eğer sele sağ sol uzantı uçlarını sıkarsam o zaman kıpraşma veriyor ama sıkmadan normal tutuyorum oda yok, gidonda biraz var ama sorun değil, 4500 devir de veya civarında vites atmayı denerseniz onun da etkisi olur.

Norton772
22 Mayıs 2018, 12:15
Orjinal dişli kullandım mı kullanmadım mı hatırlamıyorum ama en azından kendi motorumda kullanmadım, ya titreşime alıştım yada yok yada ben tınlamıyorum da olabilirim, ayakta sıkıntı yok, sele de sıkıntı yok, eğer sele sağ sol uzantı uçlarını sıkarsam o zaman kıpraşma veriyor ama sıkmadan normal tutuyorum oda yok, gidonda biraz var ama sorun değil, 4500 devir de veya civarında vites atmayı denerseniz onun da etkisi olur.
Hocam sendeki dişli kaçtı?

Etogan
22 Mayıs 2018, 13:00
Herkeze merhabalar

kdiner
22 Mayıs 2018, 13:19
Hocam sendeki dişli kaçtı?

bende şuan 42 var artçı almıyorum kullanım da yapmıyorum, bu şekilde arka çanta ve kamp malzemelerim ile gayet iyi ama yan çantaları da takıp içini yükleyince biraz yavaş gibi kalıyor, geçen ki burdur ısparta gezisinde eksisini hissettim o yüzden acaba 43 mü yoksa 45 mi taktırsam diyorum, 45 takmam her halde çünki devamlı uzun yol yapmıyorum, 43 taktırırım oda 45 ile arasında çok fark olmayacak gibi, benim dişli değişimim vites arasını uzatmaktı ve 42 den memnunum ama komple yükleyince uzun yolda eksik kalıyor, olmadı 43 alıp birde dolu şekilde uzun yolda görmek lazım.

Cloud
22 Mayıs 2018, 13:27
bende şuan 42 var artçı almıyorum kullanım da yapmıyorum, bu şekilde arka çanta ve kamp malzemelerim ile gayet iyi ama yan çantaları da takıp içini yükleyince biraz yavaş gibi kalıyor, geçen ki burdur ısparta gezisinde eksisini hissettim o yüzden acaba 43 mü yoksa 45 mi taktırsam diyorum, 45 takmam her halde çünki devamlı uzun yol yapmıyorum, 43 taktırırım oda 45 ile arasında çok fark olmayacak gibi, benim dişli değişimim vites arasını uzatmaktı ve 42 den memnunum ama komple yükleyince uzun yolda eksik kalıyor, olmadı 43 alıp birde dolu şekilde uzun yolda görmek lazım.

Peki, 42'de aynalardaki titreşim durumu nasıl? Benim neredeyse tek derdim bu! 42 dişli ile aynalarda 110 - 120 km gibi hızlarda titreşme olmuyorsa, 42 takarım ben de.

Benim sele altına yaptığım uygulamayı bugün işe gelirken iyice yokladım, kendimi seleye dikkate verip, ciddi işe yaramış görünüyor. Şu anda gidondaki kıpraşma da aynı malzemeyi gidon yükseltme ile gidon arasına taktığım için biraz daha iyi gibi. Aynalardaki titreşimi 42 dişli keserse bi daha söz titreşim lafı etmeyecem :)
bu arada bugün motoru kısa bi süre bilhassa yokladım 6000devir üstünde de 7000'de de rpm limit lambası filan yanmıyor ben de.:silent:

Angrypower
22 Mayıs 2018, 15:36
Tek beni taşıdığı için motor, şunu söyleyebilirim; motorun hem Torku’nun pek faydası yok bana. Pulsar kadar olsa yetiyor. Lakin 27nm den alağıya düştüğü sanmıyorum. Vites araları uzadı. Titreşim azaldı. Psikopat bişeye dönüştü ama kompresyonda azaldı. Yavaşlayacağım zaman iki vites iki vites düşüyorum. Yoksa nanay. Eskiden 6’dan 7’ye atmaya çalışırdım. Şimdi ise 5’ten sonra 6 olduğunu unutuyorum.

konak1
22 Mayıs 2018, 16:45
Arkadaşlar 40 dişlimi yoksa 42 dişlimi?
Genelde 2 kişi kullanıyorum motoru 3500km, titreşim olayı mağlum hangisi doğru olur?

kdiner
22 Mayıs 2018, 17:43
Peki, 42'de aynalardaki titreşim durumu nasıl? Benim neredeyse tek derdim bu! 42 dişli ile aynalarda 110 - 120 km gibi hızlarda titreşme olmuyorsa, 42 takarım ben de.

Benim sele altına yaptığım uygulamayı bugün işe gelirken iyice yokladım, kendimi seleye dikkate verip, ciddi işe yaramış görünüyor. Şu anda gidondaki kıpraşma da aynı malzemeyi gidon yükseltme ile gidon arasına taktığım için biraz daha iyi gibi. Aynalardaki titreşimi 42 dişli keserse bi daha söz titreşim lafı etmeyecem :)
bu arada bugün motoru kısa bi süre bilhassa yokladım 6000devir üstünde de 7000'de de rpm limit lambası filan yanmıyor ben de.:silent:

110-120 de görüyorsun ama biraz parazitli mi desem yoksa kaydırmalı mı desem o şekil yani ama beni zor duruma bırakacak bir görüntü sıkıntısı yok.

---------- Mesajlar birleştirildi - 17:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:33 ----------


Tek beni taşıdığı için motor, şunu söyleyebilirim; motorun hem Torku’nun pek faydası yok bana. Pulsar kadar olsa yetiyor. Lakin 27nm den alağıya düştüğü sanmıyorum. Vites araları uzadı. Titreşim azaldı. Psikopat bişeye dönüştü ama kompresyonda azaldı. Yavaşlayacağım zaman iki vites iki vites düşüyorum. Yoksa nanay. Eskiden 6’dan 7’ye atmaya çalışırdım. Şimdi ise 5’ten sonra 6 olduğunu unutuyorum.

katılıyorum özellikle son paragrafa.

---------- Mesajlar birleştirildi - 17:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:37 ----------


Arkadaşlar 40 dişlimi yoksa 42 dişlimi?
Genelde 2 kişi kullanıyorum motoru 3500km, titreşim olayı mağlum hangisi doğru olur?

istanbuldasınız isterseniz ümraniye servisini veya avrupa yakasında kayalar ve oktay motoru arayıp test motorunu bir deneyin onlarda dişli değişimi yapılmış test motorları olabilir, iki kişi kullanıyorsun 40 sizi rahatlatır ama 42 veya 43 daha iyi olur düşüncesindeyim özellikle 43, 43 neden öneriyorum ben 3 lü çantayı takıp uzun yola gidince yüklü olarak 42 biraz yavaş kaldı gibi siz 2 kişi bineceksiniz o yüzden 43 mantıklı olur.

Angrypower
22 Mayıs 2018, 19:27
Oktay Motor'daki test motorunda 40t dişli var üstünde.

Cloud
22 Mayıs 2018, 21:06
Beni taa Anadolu yakısndan ille Oktay Motor'a götürteceksiniz 40 dişliyi anlamak için :)
Şaka bir yana sanırım 42'yi bir deneyeceğim son tahlilde.
Ama Kemal kardeşim 42'de de aynalarda 110 - 120'de kıpraşma var demiş, bu durum canımı sıkmıyor değil.
40 yapıp da sonra pişman olur muyum bilemedim.

Angrypower
22 Mayıs 2018, 21:32
Walla bende Avrupa yakasındayım hemden Beylikdüzü'nde. Oktay Motor her şekilde sana daha yakın :)

ozan1991
22 Mayıs 2018, 21:49
Beni taa Anadolu yakısndan ille Oktay Motor'a götürteceksiniz 40 dişliyi anlamak için :)
Şaka bir yana sanırım 42'yi bir deneyeceğim son tahlilde.
Ama Kemal kardeşim 42'de de aynalarda 110 - 120'de kıpraşma var demiş, bu durum canımı sıkmıyor değil.
40 yapıp da sonra pişman olur muyum bilemedim.

ilk bakıma baymoto ya gitmiştim kapalıydı resmi tatildi sanırım oradan oktay motor a geçtim 20dk sürdü 110 u da geçmedim giderken :)

Angrypower
22 Mayıs 2018, 21:57
Tekrardan uyarımı yapıyorum. Vatandaşlık görevimi yerine getiriyorum. Benim gibi kompresyon ile frenlemeyi seviyorsanız 40t dişli o imkanı elinizden alıyor ve frenlere daha fazla basmanıza sebep oluyor. Diğer önemli uyarı ise çok fena kaçmaya başlıyor makine. 160'da rpm limit yanmıyor ve sanırsam halen 8000rpm de falan oluyor makine. Kendinizi kaybeden bir yapınız varsa yaklaşmayın. Şahsen ben kaybediyorum lakin 5000rpm de 120 falan yapıyor. Bunu da söylemiş olayım.

ozan1991
22 Mayıs 2018, 22:04
Tekrardan uyarımı yapıyorum. Vatandaşlık görevimi yerine getiriyorum. Benim gibi kompresyon ile frenlemeyi seviyorsanız 40t dişli o imkanı elinizden alıyor ve frenlere daha fazla basmanıza sebep oluyor. Diğer önemli uyarı ise çok fena kaçmaya başlıyor makine. 160'da rpm limit yanmıyor ve sanırsam halen 8000rpm de falan oluyor makine. Kendinizi kaybeden bir yapınız varsa yaklaşmayın. Şahsen ben kaybediyorum lakin 5000rpm de 120 falan yapıyor. Bunu da söylemiş olayım.

hocam tork neyi etkiliyor peki tork azalıyor ama daha çok kaçıyor beygiremi ekleniyor bu torktan giden anlamıyorum fazla bu konuları

Angrypower
22 Mayıs 2018, 22:15
Yanlışım varsa düzeltsinler ama hp ile tork ters orantılı zaten. Birisinin eğrisini yukarı çekersen otomatikman diğeri aşağıya düşüyor. Ha kaç hp oynamıştır desen? İnanki bilmiyorum. Ben titreşimi azaltmak ve vites aralığını büyütmek için taktım. Memnunum. Tek eksiğim lastikler kaldı. Onu da bir dahaki aya değiştiririm belki. Hazır benzin sabitken hafta sonu uçmakdereye gazlayayım. Kim bilir belki bu sefer uçmakdereye ulaşırım? :)

mavellen
22 Mayıs 2018, 22:17
hocam tork neyi etkiliyor peki tork azalıyor ama daha çok kaçıyor beygiremi ekleniyor bu torktan giden anlamıyorum fazla bu konuları

Torku düşürüyor beygiri arttırmıyor.Torkuda kalkışda düşürüyor.Yani halihazırda motordaki torkun aslında kaybolduğu yok olduğu yerde duruyor.Motor kendini kasmadan yüksek sürata çıkıyor.Yüksek süratda kapasitesi ne ise o.

kdiner
22 Mayıs 2018, 22:19
Beni taa Anadolu yakısndan ille Oktay Motor'a götürteceksiniz 40 dişliyi anlamak için :)
Şaka bir yana sanırım 42'yi bir deneyeceğim son tahlilde.
Ama Kemal kardeşim 42'de de aynalarda 110 - 120'de kıpraşma var demiş, bu durum canımı sıkmıyor değil.
40 yapıp da sonra pişman olur muyum bilemedim.

İsterseniz numaranızı gönderin özelden veya bana 05464168600 WhatsApp tan yazın size kısa bir video atayım orda kaç hızla gidip ayna ne durumda görebilirsiniz ama titrediği bile gözükmüyor videoda ne derece etki eder video size göre onu bilmiyorum.

Cloud
23 Mayıs 2018, 12:20
Tekrardan uyarımı yapıyorum. Vatandaşlık görevimi yerine getiriyorum. Benim gibi kompresyon ile frenlemeyi seviyorsanız 40t dişli o imkanı elinizden alıyor ve frenlere daha fazla basmanıza sebep oluyor. Diğer önemli uyarı ise çok fena kaçmaya başlıyor makine. 160'da rpm limit yanmıyor ve sanırsam halen 8000rpm de falan oluyor makine. Kendinizi kaybeden bir yapınız varsa yaklaşmayın. Şahsen ben kaybediyorum lakin 5000rpm de 120 falan yapıyor. Bunu da söylemiş olayım.

Hımm ben 42 takacağım o zaman, zira ben de kompresyonu sık kullanırım, yani yavaşlamak için önce gaz kesip motor frenine başvururum. 40 mavellen'in dediği gibi bana gelmez bu durumda. Bir de 45 dişli olan bir aleti 40'a indirmek bana biraz fazla geliyor açıkçası, 42 ya da 43 düşünüyordum baştan beri, 42 tamamdır bu durumda. İşin acayibi, motora ve titreşime ufaktan adapte olmaya başladım sanırım dün akşam eve dönerken iyiden iyiye titreşimi daha az hissettim. :) Ama motorun genel gidişi hakkaten 45 dişli ile bayağı kasılıyor gibi, bi şekilde rahatlaması lazım. 42 bu işi yapacaktır benim düşüncem. Ha ne olur baktım 42 de benim çok işime yaramadı o zaman 40'a döndürürüm, ama 42 işimi görecektir diye umuyorum. Biraz rahatlaması, vites aralarının uzaması ve titreşimin azalması bana yetecek çünkü.

---------- Mesajlar birleştirildi - 10:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:46 ----------


İsterseniz numaranızı gönderin özelden veya bana 05464168600 WhatsApp tan yazın size kısa bir video atayım orda kaç hızla gidip ayna ne durumda görebilirsiniz ama titrediği bile gözükmüyor videoda ne derece etki eder video size göre onu bilmiyorum.

Kemal kardeşim whatsapp'tan yazdım sana.

---------- Mesajlar birleştirildi - 12:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:52 ----------

kdiner'in bana yolladığı videodan edindiğim izlenip 42 dişli bana yetecek gibi görünüyor. Şimdi sabırla 1450 km daha sürmeye devam mevcutla.
Bu süre zarfında buralara çokça uğrayamayabilirim.
Herkese keyifli sürüşler, sağlıklar.

kdiner
23 Mayıs 2018, 15:03
bende 42 dişli ile ayna görüntüsü bu şekil, ne kadar doğru yanlış video aktarımı olur bilmiyorum.

https://www.youtube.com/watch?v=1lRrM8aN2fQ&t=7s

Mlhbl07
23 Mayıs 2018, 16:51
Arkadaşlar çok uzun zamandır konuyu takip ediyorum bir sonraki motorum dominar olacağı için yakın bir zamanda alamyı düşünüyorum.

aklıma takılan şu; 42 dişli titreşimi ve ykaıt tasarrufunu arttırıp torkdan biraz alıyor, 40 dişli bunun dahada fazlasını yapıyor

Ama ne kadar alıyor torkdan bir örnekleme yapabilecek varmı bunu hissiyat olarak açıklayabilecek biri varmı?

@angrypower sanırım bi tek sende 40 dişli var örnekleyip yardımcı olursan çok sevinirim.
Kafamdaki kabaca örnekde;
Orjinal dişli ile 3. vites 60km hızda gazı biraz açınca 90 ı bulması 1.5 saniye
40 dişli ile 60km hızda gazı açınca 90 ı bulması 2.5 saniye gibi.

Yoksa mavellenin dediği gibi sadece 1. vitesde kalkıştakı torkumu etkiliyor bu dişli olayı?

Angrypower
23 Mayıs 2018, 19:45
Ben öyle saniye falan saymam. Viteslerede dikkat edemiyorum şimdilik. Ancak hafta sonu kesici hızlarını söyleyebilirim. 4.viteste 120 ile giderkenki titreşim eski dişli ile 6.viteste aldığım titreşim kadar. 5.viteste 150’yi geçiyor. Dediğim gibi biraz fazla uzar oldu. Ben hep 6.vitese atmayı unutuyorum. O derece üzüyor. 1.viteste kalkış, özellikle yokuşta kalkarken biraz 3000rpm’ye kadar bir aheste olma durumu var. Rölanti zaten 1500rpm. Oradan hesap et. Yanlayamıyorum artık :)

mavellen
23 Mayıs 2018, 23:04
Ben ilk önce 43 diş almıştım.Uzun yolda bana yetmedi ama şehir içi ideal.120 km hız bandı titreşim olarak çok kötü değil.42 dişli veya ön 16 güzel iş görüyor. Yetiyor.

Angrypower
24 Mayıs 2018, 07:50
Bildiğim bir Dominar ön 16 arka stok idi. Sonradan önü stok arkayı 40 yaptı. Böyle daha iyi diyorki bu adam dominarı bisiklet gibi sürüyor. O kadar hakim...

---------- Mesajlar birleştirildi - 07:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:49 ----------

2.vites 80, 3.vites 106,4.vites 135’te kesiciye giriyor. Dişli değiştirdiğimden beri ipini koparmışlar gibi gidiyorum. 3,84-3,85lt/100km yakıt yaktı makine. Normalde bu kullanım ile 4,36lt/100km yakıyordu. Merak edilen herşeyi anlattım herhalde. Artık 40t dişli nedir? Ne değildir? Hepsini biliyorsunuz.

YasinC
24 Mayıs 2018, 08:58
Torku düşürüyor beygiri arttırmıyor.Torkuda kalkışda düşürüyor.Yani halihazırda motordaki torkun aslında kaybolduğu yok olduğu yerde duruyor.Motor kendini kasmadan yüksek sürata çıkıyor.Yüksek süratda kapasitesi ne ise o.


Arkadaşlar çok uzun zamandır konuyu takip ediyorum bir sonraki motorum dominar olacağı için yakın bir zamanda alamyı düşünüyorum.

aklıma takılan şu; 42 dişli titreşimi ve ykaıt tasarrufunu arttırıp torkdan biraz alıyor, 40 dişli bunun dahada fazlasını yapıyor

Ama ne kadar alıyor torkdan bir örnekleme yapabilecek varmı bunu hissiyat olarak açıklayabilecek biri varmı?

@angrypower sanırım bi tek sende 40 dişli var örnekleyip yardımcı olursan çok sevinirim.
Kafamdaki kabaca örnekde;
Orjinal dişli ile 3. vites 60km hızda gazı biraz açınca 90 ı bulması 1.5 saniye
40 dişli ile 60km hızda gazı açınca 90 ı bulması 2.5 saniye gibi.

Yoksa mavellenin dediği gibi sadece 1. vitesde kalkıştakı torkumu etkiliyor bu dişli olayı?


Arka dişli ile oynamak arka tekerdeki beygir ve tork değerlerini değiştirir.

Arka dişliyi küçültürseniz belli bir orana kadar son hız artar. Ancak kesinlikle her vitesteki hızlanma süresi de artar. Kısaca ivmelenme düşer. Bir şeyleri kazanmak için bir şeylerden ödün vermek maalesef şart.

Bence %7-8 den fazla düşürmeyin. Yanlış bilmiyorsam orijinali 45T. 45 dişten 40'a asla düşürmezdim %10'dan fazla küçültme kesinlikle hissedilir şekilde torku/ivmelenmeyi düşürür artçılı iken üzülürsünüz. En fazla 42'ye düşürürdüm.