Orijinalini görmek için tıklayınız : Bajaj Bajaj Dominar 400 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
borana
15 Mayıs 2018, 22:35
Kitapcikta yazan rakamlara bakarsaniz rodaj cok zor hocam😳
aokuyumcu
15 Mayıs 2018, 23:00
Yazilimdan sonra ne gibi degisiklikler olacak cok merak ediyorum.
bir şey değişeceğini sanmıyorum, bajaj motorları düşük devirlerde sağlam tork üretiyor, buda demektir ki motor pistonu yolu uzun ve piston biyel kolunun aşağıda yaptığı dönüş esnasında ki çapta büyük. kafamda balansör yetersiz kalıyor gibi bir fikir oluştu.
Cloud
16 Mayıs 2018, 01:21
Bugün(yani artık dün) sabah rodaj bakımını yaptırdım, titreşim, yan ayak müşürü, soğutma sıvısı azlığı, gidondaki boşluk hissi gibi tüm konuları bir kağıda yazmıştım, sağ olsun Baymoto’da Baybars kardeşim hepsiyle kendisi tek tek ilgilendi. Titreşim dışındakiler halloldu diyebilirim. Tireşime gelince, motor bakım sonrası genel olarak rahatladı ama titreşim aynen 4500dev/dk. sonrası başlıyor ve gidonda bakım sonrası bi nebze azalsa da uzun süreli kullanımda elleri ağrıtacak ve uyuşturacak kadar var açıkçası, bugün sırf deneme amaçlı bakımdan sonra epeyce bir kullandım ve ayaklarım ve ellerim hala yorgun, doğruya doğru.
2000 km kadar kullanıp motorun biraz açılmasını bekleyelim sonra arka dişliyi değişiriz dedi Baybars. Onun önerisi arka dişliyi 42 yapmak. Bakalım 2000km civarında hem ara yağ değişimi hem de dişli değişimine gitmek için konuştum. Ayrıca 500 rodaj bakımı sonrası dilediğin gibi kullan hiçbir şey olmaz dedi. Yine de fazla basmadım dönüş yolunda.
Kısaca titreşim hariç diğer her şey halledildi, bir de arka çanta demiri taktırdım. Çok da güzel oldu, eve gelince de çantamı taktım. Yarın işe git gele başlayacağım bakalım. Üzüldüğüm taraf şu, motorun tipini, gidişini, dengesini çok beğeniyorum. Ama bu titreşim gerçekten elde, ayakta, depoda, selede kısaca sürüş konforuna yönelik her yerde mevcut. Bir kez daha yineleyeceğim, NS150'de 100 km hızı civarında titreşim hissediliyordu ama 120 ile bile dominardaki 80km de hissedilen titreşim yoktu ve aynalarda en ufak bir titreme olmuyordu.
Çok net söylüyorum, şayet arka dişliyi değişmek de bu titreşimi biraz azaltmazsa ben bu aleti diğer tüm yönlerini beğenmeme rağmen değiştirebirim kısa sürede ne yalan söyleyeyim.
Nasıl ellerde hiç titreşim yok sizlerde ben anlayamıyorum, (benim aldığım motorda mı var sadece yani, yoksa titreşim hissiyatımız mı farklı bilemedim) bariz gidonda titreşim var arkadaşlar zaten aynadaki görüntü bozulması da gidonun titremesinden, gidon titremediği halde ayna nasıl titreşir ve görüntü bozulabilir ki. Mesela Norton ben hiç titreşim almıyorum demiş, 120’de titriyor filan denmiş. Benim motorum bakım sonrasında da aynı şekilde 75 km’den itibaren titriyor ve 1 saat civarı kullanınca ellerde ayaklarda direkt yorgunluk var. Üstelik açık söyleyeyim, 90 km ve üstünde ayak peglerinde gidondan çok daha fazla belki gidonun 2 katı titreşim var. Merakım gerçekten dişli değişenlerde bu gidon ve ayak peglerindeki titreşim azaldı mı, hiç aklıma yatmıyor çünkü benim. Ciddi ciddi kısa sürede ben bu dominar sevdasından vazgeçebilirim sırf bu titreşim yüzünden, hatta bugün serviste 4 yıldır NS200 kullanan bir arkadaşla konuştum, dominar kadar titreşim olmadığını söyledi. NS150’den sonra ilk amacım NS200 abs almaktı, keşke alsa mıydım dedim bugün açıkçası.
Bakalım 2000 km sonra dişli değişiminin sonucuna göre bu motorla yola devam edip etmeyeceğime kesin karar vereceğim. Çünkü bu haliyle benim bu titreşimi tolere edemeyeceğim kesin gibi. Ciddi ciddi yeniden küçük cc bir motora dönüş bile yapabilirim böyle giderse. Evet çok erken bu düşünceler için biliyorum, o yüzden zaten bir 2000 km daha sürüp dişli değişiminin vereceği sonuca göre karar vereceğim.
Yazılım denmiş, bir motorda üretim olarak titreşim varsa, yazılım buna hiç bir şey yapmaz, yazılım, hıza, HP'ye, gaz yememe v.s. etki eder benim bildiğim.
Bir başka arkadaş eşimle uzun yol yapabilir miyim demiş, açıkçası ben bırak eşimi, kendim bile yapamam bu haliyle.
Üzgünüm ve açıkçası test motorunda hissettiğim şeyin neredeyse aynını sıfır aldığım motorda da hissetmek ben de ciddi hayal kırıklığı yarattı. Üstelik dediğim gibi motorun diğer her şeyini beğenmeme rağmen sürüş süresi arttıkça titreşim yorduğu için o güzel olan şeyleri unutturuyor insana. ben bu aletle 90 - 120 km aralığında devamlı işe git gel yapacağım, ama daha 80 km sonrası bu şekil titreyen motoru ben 90 - 120 km'lerde nasıl uzun süreli kullanacağım bilemiyorum, önümüzdeki 2000km bunu denemekle geçecek. Sabırla 2000km bekleyeceğim bakalım. Umarım ben yanılırım ve motor açıldıkça ve belki üstüne dişli değişince her şey daha farklı olur. Yaşayıp görelim bakalım.
logaritma
16 Mayıs 2018, 01:33
motorun vibrasyon sorunu çok yaygın ve büyük bir sorun bu belli... google girip dominar 400 vibration yazın dolu forum konuları yabancı sürücülerin vibrasyondan çekdiği sıkıntılar yapdıkları bazı çözümlemeli videolar var..
örnek
https://www.youtube.com/watch?v=Kc17nEP0ynA
videoda adamın yaptığı şey aslında arabadaki ses yada ısı izalasyonuna benzer bir yöntem elinde yapışkanlı dolgu malzemesi var grenaj altında boşluk olan yerleri ve şase birleşim yerlerini dolgu malzemesiyle dolduruyor.. tam hint işi çözüm olmuş :)
Cloud
16 Mayıs 2018, 01:53
Evet o videoları ben de gördüm ama oradaki mesele vibrasyon yüzünden gelen zırıltı v.s. seslerini gidermek, yoksa onları yapıştırmakla motorun titreşimini ortadan kaldırmak mümkün değil. Buradaki mevzu tamamen tek silindirli ve bu kadar güç ve tork veren motor bloğunun şasiye yansıttığı o gücün verdiği vibrasyon ve maalesef Bajaj mühendisleri bunu nasıl azaltabiliriz dememişler gibi sanki. OK duke 390 ve bizzat test ettiğim duke 250de de var titreşim ama ikisindeki de bu kadar değil. Ki dün izlediğim bir videoda duke 390 kullanıp ardından dominara binen 2 kişi de duke'teki titreşimi kastedip, dominar için beterin beteri varmış filan diyorlardı. Ok maliyet farkı filan denilebilir, anlarım ama bosch abs sistemi, brembo frenler, tamamı led farlarla donattığın bir motorda bu titreşim olayına da eğilmen gerekmez miydi?:silent:
Bu kadar donanımlı, bu kadar dengeli, tatlı gidişi olan bir alet yapıp bu vibrasyonu azaltmak için en azından %50 oranında nasıl azaltabiliriz diye bir çalışma yapmadan piyasa sürmeleri de beni şaşırttı.
Ve evet yabancı forum ve kanallarda da motorla ilgili iki mevzu var konuşulan biri topspeed(ki benim umrumda diil, hız derdim hiç olmadı) diğeri ise bu vibrasyon. Çünkü geri kalan her şey gayet iyi yapılmış. Ama bırak son hızı, bu vibrasyon tüm iyi yanlarını unutturabilecek bir şey bir çok insan için maalesef.
Mesela ayak peglerine gelen titreşim öyle bir hissiyat ki, sanki motor bloğunu şasiye en ufak bir titreşim emici takoz koymadan bağlamışlar gibi hissettiriyor insana belli bir hızdan sonra.
Tüm bunları sadece yakınmak amaçlı yazdığım da düşünülmesin lütfen, çünkü dediğim gibi motorun diğer her şeyi oldukça güzel donatılmış. Benim keşke dediğim tek yön bu. Ve şayet dişli değişimi bu durumu bırak yarıya indirmeyi %25 oranında bile rahatlatsa kullanmaya severek devam ederim. Çünkü bunun artmadığı devir ve düşük hızlarda hissedilen sürüş keyfi çok güzel.
Neyse sabırla sürüp, bekleyeceğim bakalım.
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:53 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:44 ----------
bir şey değişeceğini sanmıyorum, bajaj motorları düşük devirlerde sağlam tork üretiyor, buda demektir ki motor pistonu yolu uzun ve piston biyel kolunun aşağıda yaptığı dönüş esnasında ki çapta büyük. kafamda balansör yetersiz kalıyor gibi bir fikir oluştu.
Balansör kesin yetersiz kalıyor, hatta balansörsüz gibi hissettiriyor belli devirlerde.
ozan1991
16 Mayıs 2018, 01:53
Evet o videoları ben de gördüm ama oradaki mesele vibrasyon yüzünden gelen zırıltı v.s. seslerini gidermek, yoksa onları yapıştırmakla motorun titreşimini ortadan kaldırmak mümkün değil. Buradaki mevzu tamamen tek silindirli ve bu kadar güç ve tork veren motor bloğunun şasiye yansıttığı o gücün verdiği vibrasyon ve maalesef Bajaj mühendisleri bunu nasıl azaltabiliriz dememişler gibi sanki. OK duke 390 ve bizzat test ettiğim duke 250de de var titreşim ama ikisindeki de bu kadar değil. Ki dün izlediğim bir videoda duke 390 kullanıp ardından dominara binen 2 kişi de duke'teki titreşimi kastedip, dominar için beterin beteri varmış filan diyorlardı. Ok maliyet farkı filan denilebilir, anlarım ama bosch abs sistemi, brembo frenler, tamamı led farlarla donattığın bir motorda bu titreşim olayına da eğilmen gerekmez miydi?:silent:
Bu kadar donanımlı, bu kadar dengeli, tatlı gidişi olan bir alet yapıp bu vibrasyonu azaltmak için en azından %50 oranında nasıl azaltabiliriz diye bir çalışma yapmadan piyasa sürmeleri de beni şaşırttı.
Ve evet yabancı forum ve kanallarda da motorla ilgili iki mevzu var konuşulan biri topspeed(ki benim umrumda diil, hız derdim hiç olmadı) diğeri ise bu vibrasyon. Çünkü geri kalan her şey gayet iyi yapılmış. Ama bırak son hızı, bu vibrasyon tüm iyi yanlarını unutturabilecek bir şey bir çok insan için maalesef.
Mesela ayak peglerine gelen titreşim öyle bir hissiyat ki, sanki motor bloğunu şasiye en ufak bir titreşim emici takoz koymadan bağlamışlar gibi hissettiriyor insana belli bir hızdan sonra.
hocam değiştirseniz ne alıcaksınız peki onu düşündünüzmü titremeyen hintli motoru yoktur herhalde cc küçültüp japonamı yöneliceksiniz ben titremeyen motor kullanmadığım için daha önce katlanılmaz gelmiyor beni ns150 de kullandım tvs apachede titriyor yani hepsi
Cloud
16 Mayıs 2018, 02:04
hocam değiştirseniz ne alıcaksınız peki onu düşündünüzmü titremeyen hintli motoru yoktur herhalde cc küçültüp japonamı yöneliceksiniz ben titremeyen motor kullanmadığım için daha önce katlanılmaz gelmiyor beni ns150 de kullandım tvs apachede titriyor yani hepsi
NS 150'deki titreşim 2 yıl ve 17650 km deneyimle bence dominarın yarısı bile değildi. Ama orada 150cc ve 17hp vardı, burada 400 cc ve 35 hp :) Titreşimin de bunlara göre artıyor oluşu normal, mesela NS200'de de 150'den fazla titreşim olduğu söylenir genelde. Çünkü cc'sine göre güçleri oldukça fazla bu motorların, ister istemez yansıtıyorlar tek silindirle titreşimi.
Değişirsem ki umarım buna gerek kalmaz, o zaman düşünürüm. Şimdilik amacım değişmeden bunu nasıl azaltabilirim yönünde. Sıfır motoru en azından 1 sezon kullanmadan satmak istemiyorum açıkçası. Bajaj'ın küçük motorlarına dönüş yapılabilir ya da japonların(ikinci el de olabilir, sıfır şart değil.)
Siz TVS apaçi den sonra az hissediyorsunuz anladığım kadarıyla. Bense NS150'den sonra oldukça fazla hissediyorum :)
Neyse bir kaç ay sabredelim ve dişli değişimi neticesini görelim bakalım. Henüz Dominardan vazgeçmiş değilim, sabırlı bir insanımdır, durum tespiti yapıp çözümler bulmadan vazgeçmem kolay kolay.:) Umarım bulduğum çözümler işe yarar ve buradan paylaşırım onları da. Şimdilik 2000km kadar bu konuya ara verip süreceğim. :) Kim bilir belki bu sürede ben de sizin gibi buna alışırım ve böyle de oluyormuş deyip devam ederim. :)
ozan1991
16 Mayıs 2018, 02:16
NS 150'deki titreşim 2 yıl ve 17650 km deneyimle bence dominarın yarısı bile değildi. Ama orada 150cc ve 17hp vardı, burada 400 cc ve 35 hp :) Titreşimin de bunlara göre artıyor oluşu normal, mesela NS200'de de 150'den fazla titreşim olduğu söylenir genelde. Çünkü cc'sine göre güçleri oldukça fazla bu motorların, ister istemez yansıtıyorlar tek silindirle titreşimi.
Değişirsem ki umarım buna gerek kalmaz, o zaman düşünürüm. Şimdilik amacım değişmeden bunu nasıl azaltabilirim yönünde. Sıfır motoru en azından 1 sezon kullanmadan satmak istemiyorum açıkçası. Bajaj'ın küçük motorlarına dönüş yapılabilir ya da japonların(ikinci el de olabilir, sıfır şart değil.)
Siz TVS apaçi den sonra az hissediyorsunuz anladığım kadarıyla. Bense NS150'den sonra oldukça fazla hissediyorum :)
Neyse bir kaç ay sabredelim ve dişli değişimi neticesini görelim bakalım. Henüz Dominardan vazgeçmiş değilim, sabırlı bir insanımdır, durum tespiti yapıp çözümler bulmadan vazgeçmem kolay kolay.:) Umarım bulduğum çözümler işe yarar ve buradan paylaşırım onları da. Şimdilik 2000km kadar bu konuya ara verip süreceğim. :) Kim bilir belki bu sürede ben de sizin gibi buna alışırım ve böyle de oluyormuş deyip devam ederim. :)
dişli küçültmek torku azaltıyorsa titreşimide azaltmazmı doğru orantıda. bencede acele karar vermeyin 0 almışsınız o kadar
Cloud
16 Mayıs 2018, 02:21
dişli küçültmek torku azaltıyorsa titreşimide azaltmazmı doğru orantıda. bencede acele karar vermeyin 0 almışsınız o kadar
Aynen işte ben de umarım bu olur diyerek sabırla bekleyeceğim ve bunu deneyeceğim:cat:. Tahminim ve yapan arkadaşlarımdan da edindğim bilgi bunun işe yaradığı ve motorumu satmayıp bunu denemem yönünde. dediğim gibi denemeden asla satmaya kalkmam. Yıllar önce çok daha fazla sorunlu 250cc hyosungumu bile 6 ay kullanmıştım :) Bunda en azından şimdilik titreşim harici bir sorun yok.
Bu arada konuyu değiştireyim ve bana göre olumlu bir yanından daha bahsedeyim. Rodaj dönemi boyunca benim dominar 100km'de ortlama 3.5lt. benzin tüketmiş. Bu da benim için oldukça iyi bir veri. Tabii bu süreçte 5000 devir altı ve 80 km üst hız limiti ile kullandım çoğunlukla.
Bakalım şimdi bugün yeniden benzin aldım ve yarından itibaren TEM'de daha yüksek hızlarda işe git gel yapacağım, yakıt durumu ne olacak? Onu da yazarım buradan.
logaritma
16 Mayıs 2018, 02:42
o dolgu malzemesi seside keser vibrasyonuda çok büyük ölçekde azaltır.. sönümleme yapar çünkü yani vibrasyonu belli ölçüde emer şaseye vermez yansıtmaz haliyle sizede vibrasyon az yansır.. gerçi oda o yapışkanlar zamanla sönümlemeyi yapamıycaklarından uzun ömürlü bir çözüm olmıycaktır.
vibrasyonun size çok gelmesinin en büyük etkeni vibrasyonun ne olduğunu bilmeniz.. pek çok insanın ilk motoru ise yada vibrasyonu zaten yüksek motorlar sürmüşlerse onlara vibrasyon doğal gelebilir.. çünkü vibrasyonu doğallaştırmışlardır.. ama ömrü boyu yüksek hacim düşük hacim farketmez vibrasyonsuz motorlar sürmüş biri inip sizin motorunuza binse vibrasyondan çok fazla şikayetçi olabilir..
bende 20 yılın üstünde motor sürüyorum 3 aylık jinlumun olmuşdu kısa süreli hayatımda aldığım iki çinliden biridir.. ondan önce kawalarım yamahalarım larım bmw f650 lerim bir sürü motorum olmuşdu vibrasyon az çok nedir biliyorum sanırdım heleki bir xt600 üm vardı efsaneydi :) böbrek taşın varsa hastaneye gitme :) 5 km sür kesin düşürürsün :) neyse jinluna bir sürdüm ben vibrasyon nedir bilmiyormuşum onu anladım yada şikayet ettiğim vibrasyon vibrasyon değilmiş onu anladım.. :) maslakdan beşiktaşa iniyordum ellerim ayaklarım uyuşuyordu :) ..
vibrasyondan vidaları gevşiyordu zırt pırt vidaları sıkıyordum yokluyordum :)) ..
Cloud
16 Mayıs 2018, 02:49
o dolgu malzemesi seside keser vibrasyonuda çok büyük ölçekde azaltır.. sönümleme yapar çünkü yani vibrasyonu belli ölçüde emer şaseye vermez yansıtmaz haliyle sizede vibrasyon az yansır.. gerçi oda o yapışkanlar zamanla sönümlemeyi yapamıycaklarından uzun ömürlü bir çözüm olmıycaktır.
vibrasyonun size çok gelmesinin en büyük etkeni vibrasyonun ne olduğunu bilmeniz.. pek çok insanın ilk motoru ise yada vibrasyonu zaten yüksek motorlar sürmüşlerse onlara vibrasyon doğal gelebilir.. çünkü vibrasyonu doğallaştırmışlardır.. ama ömrü boyu yüksek hacim düşük hacim farketmez vibrasyonsuz motorlar sürmüş biri inip sizin motorunuza binse vibrasyondan çok fazla şikayetçi olabilir..
bende 20 yılın üstünde motor sürüyorum 3 aylık jinlumun olmuşdu kısa süreli hayatımda aldığım iki çinliden biridir.. ondan önce kawalarım yamahalarım larım bmw f650 lerim bir sürü motorum olmuşdu vibrasyon az çok nedir biliyorum sanırdım heleki bir xt600 üm vardı efsaneydi :) böbrek taşın varsa hastaneye gitme :) 5 km sür kesin düşürürsün :) neyse jinluna bir sürdüm ben vibrasyon nedir bilmiyormuşum onu anladım yada şikayet ettiğim vibrasyon vibrasyon değilmiş onu anladım.. :) maslakdan beşiktaşa iniyordum ellerim ayaklarım uyuşuyordu :) ..
vibrasyondan vidaları gevşiyordu zırt pırt vidaları sıkıyordum yokluyordum :)) ..
Evet ben de ilk deneyimlerimi oldukça az vibrasyonlu japonlarda yaptığım için sonrasında da uzun süreli hep vibrasyonu az motorlar sürdüğüm için bindiğim ve deneme sürüşü yaptığım her motorda dozuna kadar anlıyorum vibrasyon oranını maalesef. Vibrasyonsuz ya da vibrasyonu az olan motora hiç binmeyen biri için dediğiniz gibi hissiyat illa ki farklı olacaktır. Ama bir kez öyle bir motor süren önceki deneyimlerinin aslında ne olduğunun daha iyi farkına varır haklısınız. Ben dominarı test motorunda hissettiğim vibrasyona rağmen aldım, ama orada üst devir ve hızları çokça zorlama şansım olmadığı ve 2 yıllık daha az vibrajyonlu bir Bajaj modeli deneyimimle bunu da tolere edebilirim diye düşündüm ama bu şekliyle benim için kolay tolere edilebilir değil, belki dişli değişimi ve sizin dediğiniz gibi hiç değilse sele altı şase kısmına ve gidona benzeri izolasyınlarla iş bir nebze değişebilir. kendi çapında bunları da denemeyi düşünmekteyim ufaktan.:)
gurell.42
16 Mayıs 2018, 10:12
Merhaba. 42 Dişli Dominar 400 ve orjinal disliye sahip Dominar 400 test etme şansım oldu. Direk kullanıcıdan. Şunu belirtmek isterim ki titreşim benim için problem değil. 45 dişli dominari cok düşük km de test ettim sanırım 2bin civarinda idi evet titreşimi aşırı derecede hissettim. 42 dişlisi olan d400 ü 2 kez deneme şansım oldu ilki 2-3bin km arasında. Orjinal disliye nazaran titreşim oldukça az 120den sonra rahatsiz edici seviyeye geliyordu. Ayni d400ü 7-8 bin km arasinda test ettiğim de ise kullandığım 2017 ns200den titresimin cok az bi farkı olduğunu hissetim. Yani olumlu sonuç verdi benim için. Motor km yaptikca sanırım daha da güzel oluyor.
Cloud
16 Mayıs 2018, 13:48
Merhaba. 42 Dişli Dominar 400 ve orjinal disliye sahip Dominar 400 test etme şansım oldu. Direk kullanıcıdan. Şunu belirtmek isterim ki titreşim benim için problem değil. 45 dişli dominari cok düşük km de test ettim sanırım 2bin civarinda idi evet titreşimi aşırı derecede hissettim. 42 dişlisi olan d400 ü 2 kez deneme şansım oldu ilki 2-3bin km arasında. Orjinal disliye nazaran titreşim oldukça az 120den sonra rahatsiz edici seviyeye geliyordu. Ayni d400ü 7-8 bin km arasinda test ettiğim de ise kullandığım 2017 ns200den titresimin cok az bi farkı olduğunu hissetim. Yani olumlu sonuç verdi benim için. Motor km yaptikca sanırım daha da güzel oluyor.
Merhaba.
İşte bunlar güzel haberler. kdiner, mavellen gibi bu motorda daha deneyimli arkadaşlarım da bana aynını söylediler ve ben de 2000km sabredip 42 dişliye geçeceğim. Yukarıda yazdıklarımın motoru tamamen kötülemek amaçlı yazıldığı sanılmasın bir kez daha yazıyorum, sadece hissettiğimin durum tespitini yaptım. Nitekim iyi yanlarını da sık sık belirttim. Ama dişli değişiminden umutluyum. zaten 120 km üstünde çokça sürüş yapan bir kullanıcı değilim, ortalamam 90 120 aralığıdır hep. Şimdikinden %30 - 40 azalmış olsa eyvallah devam ederim uzun süre. O yüzden 2000 km sabredip bu konudan daha fazla dem vurmayacağım.
Bu arada motorun hatta her motorun km'si arttıkça daha rahatlıyor orası kesin. Önceki motorlarımda da yaşadım bunu. Hatta bir önceki Bajaj motorumda 10.000km sonra motorun hız artışı, üst hızlardaki rahatlığı fark edilir şekilde artmıştı, konfor olarak. Bunda da illa ki bir nebze fark edecektir.
Mesela birazdan işe gideceğim, heyecanlanıyorum bunca yıla rağmen yeni bir motorum var diye. :)
Herkese keyifli ve daha az titreşimli sürüşler! Ben 2000km'yi doldurmaya gidiyorum :cherry::)
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:26 ----------
EDİT:
İşe gelmeden lastik havalarını da kontrol ettim biraz iniklerdi, şişirdim, bunun küçük bir etkisi oldu mu bilmiyorum ama TEM'de biraz daha pürüzsüz asvaltta yol almanın mı etkisi bilmiyorum ama titreşim aynen devam etmesine rağmen bir nebze daha iyi gibiydi. Umutluyum ben bu 42 dişli işinden du bakalım.
Bu arada motor gazı verdikçe acayip hoşuma giden bir sesle ileri atılmıyor mu, böyle gidecekse titresin varsın dedirtti bana.:cherry:
Şıkıştığın anda gaz tepkisi öyle güzel geliyor ki, bu durum hoşuma gidiyor.
gurell.42
16 Mayıs 2018, 15:10
Cloud. eğerki dominarını bir kaç ay içerisinde satmayı düşünürsen ben talip olabilirm. Bende de 200ns var absli model aksesuar falan baya birşey yaptım 15bin bakımını yaptırıp vermeyi düşünüyorum. Dominar400 bilinçli kullanıcıları gayet tatmin eder. Titreşimi dert edenleri KTM360 yamaha XT660x gibi tek silindirli yüksek cc motorlara bindirdikten sonra tekrar sormak lazım titreşim nasıldi diye :) titreşim tamamen yok edilemez lakin azaltılabilir. bunlardan birisi seleye işlem yaptırmaktan geçiyor. kesinlikle kendi Dominarıma yapacagım bi uygulama var. tarif etmek gerekirse kaucuk takozlardan gidon uzatması yapmayı düşünüyorum. Mt07 kullananlar bilir gidonun 3 5 cm ileri geri esnemesini. Orada bulunan kaucuk takozlar sayesinde gidondaki titreşim minumum seviyede. bu takozlar asansör makina dairesinde motorun ana gövdesinde bulunuyor:) bir diğer işlem ise motor blogundaki bağlantı vidalarının belli bi torkla sıkılması bu basit bi işlem.
Cloud
16 Mayıs 2018, 17:24
Cloud. eğerki dominarını bir kaç ay içerisinde satmayı düşünürsen ben talip olabilirm. Bende de 200ns var absli model aksesuar falan baya birşey yaptım 15bin bakımını yaptırıp vermeyi düşünüyorum. Dominar400 bilinçli kullanıcıları gayet tatmin eder. Titreşimi dert edenleri KTM360 yamaha XT660x gibi tek silindirli yüksek cc motorlara bindirdikten sonra tekrar sormak lazım titreşim nasıldi diye :) titreşim tamamen yok edilemez lakin azaltılabilir. bunlardan birisi seleye işlem yaptırmaktan geçiyor. kesinlikle kendi Dominarıma yapacagım bi uygulama var. tarif etmek gerekirse kaucuk takozlardan gidon uzatması yapmayı düşünüyorum. Mt07 kullananlar bilir gidonun 3 5 cm ileri geri esnemesini. Orada bulunan kaucuk takozlar sayesinde gidondaki titreşim minumum seviyede. bu takozlar asansör makina dairesinde motorun ana gövdesinde bulunuyor:) bir diğer işlem ise motor blogundaki bağlantı vidalarının belli bi torkla sıkılması bu basit bi işlem.
Şu an satmaya niyitem yok. Ama bi ara istanbul'a yolunuz düşerse şu belli torka sıkma işini yapalım benim motora ya da istanbul'da bu işi yapacak tanıdığınız varsa yaptırayım :) Öte yandan bu dedikleriniz bu kadar basit bir işlemken bajaj mühendisleri ve servisleri bunları neden yapmıyorlar ya da yapamıyorlar anlamadım:) Adamlar zevk için titreşimli motor üretiyorlar bu durumda öyle mi?:)
Ben bu konuyu kapatıyorum. Bir gün motorumu satarsan malum sitede ilanlarda görürsünüz. Ama takas yapmam haberiniz ola. :wiinkk:
Bahsettiğiniz gidona lastik kauçuk v.s. gibi bir şeylerle en azından aynaların tireşimini bitirme fikri bende de mevcut, yani dominardan öyle kolay vazgeçecek değilim. Ki yukarıda 50 kere filan, bir süre kullanıp dişli değişecem yazdım, yanlış hatırlamıyorsam. titreşim azaltılabilir doğrudur, ben aşağı yukarı ne yazdım, azaltılabilirse, %25 bile azalsa yola devam ederim bu motorla dedim, çünkü ben de uzun yıllar ve ağırlıkla ulaşım amaçlı aldım. Stok haliyle beni tatmin etmedi bu titreşim onu anlatıyorum. Forumlarda bunlar yazılacak çizilecek ki fikir teatisi olsun. Yoksa kimse negatif yanlarını yazmasın, hep öve öve bitiremeyelim bu mudur doğru olanı.
Bu arada bilinçli kullanıcı değilsin muamelesi yapmışsınız gibi algıladım. Beni tanımadığınız için bu konuda size cevap dahi vermeyeceğim.
Bence bahsini ettiğiniz çözümleri Bajaj ve marka önemli değil benzeri model titreşimli motorları olan firmalara yazınız, ki onlarda titreşimin nasıl azaltılabildiğini öğrensinler. Ciddiyim bu konuda.
Hadi bana eyvallah.![COLOR="Silver"]
NOT: örnek verdiğiniz motorlar sizce sports tourer ya da sport cruiser yani uzun yola ve seyahate yönelik motorlar mı? yoksa o tarz motorların genelde titreşimli olduğu bilindiği ve amaçları belli olduğu için zaten kullanıldıkları arazi ve yollarda titreşimin bir öneminin kalmadığı için mi öyleler. Dünyadaki en titreşimsiz modellerle bahsi geçen motorların sürüleceği arazilere ve yollara ortamlara girildiğinde sizce onların titreşimsizliğinin bir önemi kalır mı?
dominar gibi harika özellikler ile donatılan motordaki titreşimin bundan daha az olmasını beklemek bilinçsizlik değildir, böyle bir modelde iyileştirilmesi gerekenin ne olduğunu görmektir olsa olsa.
neyse ben bilinçsiz bilinçsiz motor sürmeye gidiyorum şimdi daha yapılacak 1400km var:cherry:
hu24n
16 Mayıs 2018, 18:09
Arkadaşlar iyi akşamlar. ns 200 üm vardı dominar a yükselttim. tescil işlemleri yapılacak. pulsarla dominar arası yakıt tüketimi hakkında bilgi almak istemiştim. yardımcı olabilirmisiniz teşekkürler.
Norton772
16 Mayıs 2018, 18:16
Arkadaşlar iyi akşamlar. ns 200 üm vardı dominar a yükselttim. tescil işlemleri yapılacak. pulsarla dominar arası yakıt tüketimi hakkında bilgi almak istemiştim. yardımcı olabilirmisiniz teşekkürler.
0.5-1 lt arası biraz daha fazla yakar. Ben agresif kullanmıyorum ve ortalamam şimdilik 3.2-3.5 lt
Angrypower
16 Mayıs 2018, 20:18
Ben agresif kullanıyorum zamlara inat. 4,38-4.40lt. Daha da fazla çıkmıyor.
gurell.42
16 Mayıs 2018, 21:06
cloud kardes sen beni bastan sona yanlış anlamişsin :) bilinçli kullanıcı derken seni kendimi başkasını kast ettim.
mavellen
16 Mayıs 2018, 21:28
Motorun şimdiyekadar olan sorunları gaz kesme ve titreşim.Bu titreşim stock dişliler ile rahatsız edecek boyutlarda.Ne yalan söyliyeyim benim hayal kırıklığına uğradığım yanları bunlar değildi.Bunlar bana göre çözülebilir bir sorun.Bahsettiğiniz gibi bencede balansör yeterli değil.Yazılımla çözülebileceğinede bende inanmıyorum.Mekanik bir sorun yazılım ile nasıl giderilir?Ben yazılım yükletmeyi düşünmüyorum mecbur kalmadığım sürece.Pulsarlarla yaşadığım tecrübe bana sorunun yok ise yazılım attırma diyor.Yaklaşık 10 ündür motor sürmüyorum.Nedeni ise hala ön dişliyi değiştirecek bir zaman bulamamış olmam.Yaklaşık olarak 100 km yol kat etmek zorundayım.Bu mesafeyi stock dişliler ile yapmak ancak 80-90 hadi bilemedin 100 km hızlar ile mümkün.
Stock dişiler ile ışıklarda kalkarken gazlayın.Sanki ellerinize darbeli matkap ile vuruluyormuş hissiyatı var.Bu pulsarda yoktu.Pulsarda bukadar torkda yoktu.Dişli değişiminden sonra aynı hareketi yaptığınızda kaybettiğiniz torkdan ötürümüdür bilemiyorum o hissiyat azalıyor.
Ben ön 16t arkada 43t kullanıyorum.Bana en büyük kaybı debriyaj balatası olur.Eğer debriyajı çok kullanırsam ve yarım debriyajı sık kullanırsam.Zaten 6.vitese geçince ışıklar olmadan uzun bir süre gittiğim için sorun olmuyor.
Bu bahsettiğim dişliler ile bile şehir içinde kaçacak torku muhafaza ediyor.Zaten gazladığınızda sizi üzmüyor.
Arkadaşlar mal bu.Bundan iyisi cb500f.Cb500f de eşşek yükü ile para.Zaten bütçe olsa gider onu alırız.Şuan 33 bin tl ben aldım dominarı 16 bin tl civarı arada 2 kat fark var.
Norton772
16 Mayıs 2018, 21:58
Ben sık sık antalya side arasında gidip geliyorum iş için. Beni bu mesafeler kesinlikle yormuyor. Pulsar ile gidon yükseltme olmadan ellerde uyuşma ve yorgunluk oluyordu. Bunda olmuyor. Bence biraz fazla takıyorsunuz kafaya. Ben özellikle gidon yükseltme öncesi de pek rahatsız olmamıştım pulsar'daki kadar. Bunu yaptıktan sonra daha da rahatladım. Şu 2000 km muhabbeti bitsin de biraz daha gaz açıcam. Yarından sonra bundan da kurtuluyorum. Bazı şeyler hakkında daha somut görüş belirtirim.
ozan1991
16 Mayıs 2018, 22:00
Motorun şimdiyekadar olan sorunları gaz kesme ve titreşim.Bu titreşim stock dişliler ile rahatsız edecek boyutlarda.Ne yalan söyliyeyim benim hayal kırıklığına uğradığım yanları bunlar değildi.Bunlar bana göre çözülebilir bir sorun.Bahsettiğiniz gibi bencede balansör yeterli değil.Yazılımla çözülebileceğinede bende inanmıyorum.Mekanik bir sorun yazılım ile nasıl giderilir?Ben yazılım yükletmeyi düşünmüyorum mecbur kalmadığım sürece.Pulsarlarla yaşadığım tecrübe bana sorunun yok ise yazılım attırma diyor.Yaklaşık 10 ündür motor sürmüyorum.Nedeni ise hala ön dişliyi değiştirecek bir zaman bulamamış olmam.Yaklaşık olarak 100 km yol kat etmek zorundayım.Bu mesafeyi stock dişliler ile yapmak ancak 80-90 hadi bilemedin 100 km hızlar ile mümkün.
Stock dişiler ile ışıklarda kalkarken gazlayın.Sanki ellerinize darbeli matkap ile vuruluyormuş hissiyatı var.Bu pulsarda yoktu.Pulsarda bukadar torkda yoktu.Dişli değişiminden sonra aynı hareketi yaptığınızda kaybettiğiniz torkdan ötürümüdür bilemiyorum o hissiyat azalıyor.
Ben ön 16t arkada 43t kullanıyorum.Bana en büyük kaybı debriyaj balatası olur.Eğer debriyajı çok kullanırsam ve yarım debriyajı sık kullanırsam.Zaten 6.vitese geçince ışıklar olmadan uzun bir süre gittiğim için sorun olmuyor.
Bu bahsettiğim dişliler ile bile şehir içinde kaçacak torku muhafaza ediyor.Zaten gazladığınızda sizi üzmüyor.
Arkadaşlar mal bu.Bundan iyisi cb500f.Cb500f de eşşek yükü ile para.Zaten bütçe olsa gider onu alırız.Şuan 33 bin tl ben aldım dominarı 16 bin tl civarı arada 2 kat fark var.
bende onu diyorum titreşimden memnun değilsiniz belki ama bu paraya daha iyisinin olmadığını düşünüyorum japon 250 lik bile alınmıyor bu paraya bence kıymetini bilelim yeterki zırt pırt masraf çıkarmasın ben titreşimi göze alarak aldım
mavellen
16 Mayıs 2018, 22:03
bende onu diyorum titreşimden memnun değilsiniz belki ama bu paraya daha iyisinin olmadığını düşünüyorum japon 250 lik bile alınmıyor bu paraya bence kıymetini bilelim yeterki zırt pırt masraf çıkarmasın ben titreşimi göze alarak aldım
Zaten çoğumuzun tercih sebebide o.Hayrını görmeye bakalım o halde.
Cloud
17 Mayıs 2018, 10:07
cloud kardes sen beni bastan sona yanlış anlamişsin :) bilinçli kullanıcı derken seni kendimi başkasını kast ettim.
Siz de kusura bakmayın o zaman, bu yüz yüze olmayan iletişim ortamlarında birbirimizin yüzündeki mimikleri, ses tonunu görme şansı olmayınca sadece yazılanlardan genellikle yanlış algı olabiliyor. Selamlar kardeşim.
Bu arada genele söylüyorum motorumdan devasa yakınmam yok.
Bakın kendi bloğuma yazdıklarımı ekleyeyim sanırım en adam gibi yorumum bu yazıda oldu.(Bloğumdaki yazıyı mesajın en sonuna açık olarak ekledim)
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:42 ----------
[/COLOR]
Motorun şimdiyekadar olan sorunları gaz kesme ve titreşim.Bu titreşim stock dişliler ile rahatsız edecek boyutlarda.Ne yalan söyliyeyim benim hayal kırıklığına uğradığım yanları bunlar değildi.Bunlar bana göre çözülebilir bir sorun.Bahsettiğiniz gibi bencede balansör yeterli değil.Yazılımla çözülebileceğinede bende inanmıyorum.Mekanik bir sorun yazılım ile nasıl giderilir?Ben yazılım yükletmeyi düşünmüyorum mecbur kalmadığım sürece.Pulsarlarla yaşadığım tecrübe bana sorunun yok ise yazılım attırma diyor.Yaklaşık 10 ündür motor sürmüyorum.Nedeni ise hala ön dişliyi değiştirecek bir zaman bulamamış olmam.Yaklaşık olarak 100 km yol kat etmek zorundayım.Bu mesafeyi stock dişliler ile yapmak ancak 80-90 hadi bilemedin 100 km hızlar ile mümkün.
Stock dişiler ile ışıklarda kalkarken gazlayın.Sanki ellerinize darbeli matkap ile vuruluyormuş hissiyatı var.Bu pulsarda yoktu.Pulsarda bukadar torkda yoktu.Dişli değişiminden sonra aynı hareketi yaptığınızda kaybettiğiniz torkdan ötürümüdür bilemiyorum o hissiyat azalıyor.
Ben ön 16t arkada 43t kullanıyorum.Bana en büyük kaybı debriyaj balatası olur.Eğer debriyajı çok kullanırsam ve yarım debriyajı sık kullanırsam.Zaten 6.vitese geçince ışıklar olmadan uzun bir süre gittiğim için sorun olmuyor.
Bu bahsettiğim dişliler ile bile şehir içinde kaçacak torku muhafaza ediyor.Zaten gazladığınızda sizi üzmüyor.
Arkadaşlar mal bu.Bundan iyisi cb500f.Cb500f de eşşek yükü ile para.Zaten bütçe olsa gider onu alırız.Şuan 33 bin tl ben aldım dominarı 16 bin tl civarı arada 2 kat fark var.
Bu yazdıklarına aynen katılıyorum. Ve dün yaptığım ilk işe git gel sonrası kafamda daha fazla şey oturdu, motorumdan ayrılma gibi bir niyetim yok, bu pekişti. Yukarıdaki blog yazımı aşağıya linksiz açık olarak da koyacağım. Senin ve Kemal kardeşimin ÖM'lerle desteğine buradan da teşekkürler. Gerçekçi yaklaşımına ayrıca teşekkür ederim. Benim anlatmaya çalıştığım şeyleri daha uzun süredir kullanan biri olarak net yazmışsın.
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:45 ----------
Ben sık sık antalya side arasında gidip geliyorum iş için. Beni bu mesafeler kesinlikle yormuyor. Pulsar ile gidon yükseltme olmadan ellerde uyuşma ve yorgunluk oluyordu. Bunda olmuyor. Bence biraz fazla takıyorsunuz kafaya. Ben özellikle gidon yükseltme öncesi de pek rahatsız olmamıştım pulsar'daki kadar. Bunu yaptıktan sonra daha da rahatladım. Şu 2000 km muhabbeti bitsin de biraz daha gaz açıcam. Yarından sonra bundan da kurtuluyorum. Bazı şeyler hakkında daha somut görüş belirtirim.
Siz Pulsar NS200 de alıyordunuz o titreşimi çünkü güçlü idi, bense NS150'de dominara göre neredeyse çok az alıyordum, bunun referansı var benim bünyede fark ondan sanırım.:)
2000km mevzusuna gelince ben de 6000devri geçmeden sürüyorum ama servisim istediğin gibi kullan hiç bir şey olmaz dedi. Ha ben kitabına uyacağım o ayrı. Bu vibrasyon için bir ürün sipariş ettim gidon yükseltme bağlantılarına ve sele altına hatta uyarsa peglere de uygulayacağım sonucu buradan yazarım işlemi yapınca. Haklısınız bazen fazlaca titizlenen ve kafaya takan bir yapım vardır, sebebi iyi olsun istemek. Bir de evet bir 250ccden az para verdik belki ama genel ekonomik durumumuza bakınca ben bir motosiklete verebileceğim en yüksek meblağı verdim, e biraz titizlenmeyelim mi yani.:cherry:
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:47 ----------
bende onu diyorum titreşimden memnun değilsiniz belki ama bu paraya daha iyisinin olmadığını düşünüyorum japon 250 lik bile alınmıyor bu paraya bence kıymetini bilelim yeterki zırt pırt masraf çıkarmasın ben titreşimi göze alarak aldım
Sana da katıldığımı belirteyim kardeşim, bu konuda fikriyatım biraz yumuşadı dün iş dönüşü. Aşağıya bloğumdaki yazımı açık olarak ekleyeceğim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:50 ----------
Dominar 400 ile rodaj bakımı sonrası izlenimler...
15 Mayıs Salı günü Midnight'ın(Bajaj Dominar 400) rodaj bakımı vardı.
Servisim Baymoto'da sağ olsunlar oldukça detaylıca ilgilendiler motorumla. Yan ayaklıktaki müşür işe yaramıyordu, onu düzelttiler artık düzgün çalışıyor. Soğutma sıvısı biraz azdı, onu da tamamladılar. Ön maşadaki boşluk hissi halledildi. Yağ değişti. Vidaları kontrol edildi. Benim gidon yükseltme aparatını takarken yanlışlıkla çıkarttığım ve üstünkörü sabitlediğim km kablosu doğru şekilde yerine oturtuldu. Motorla ilgili şikayet ettiğim gidondaki ve aynalardaki titreşim için gidonda ufak ayarlamalar yapıldı, ayrıca arka çanta demiri de takıldı ve eve dönünce elimdeki 45 lt. arka çantayı taktım. Motor oldukça kalıplı olduğu için Pulsar NS150'de biraz büyük duran çanta daha kalıplı bir motosiklet olan Dominar'da sırıtmadı ve güzel durdu. Servisin taktığı yüksek arka çanta demiri de gayet iyi durdu, bana göre görüntüsünü çok fazla bozmadı motorun.
Tüm bunların sonunda bugün (yani dün) ilk kez işe gidip geldim Midnight'la, yani siftahı yaptık, onunla sezonu açtık diyebilirim.
Bakım sonrası titreşimde bir nebze azalma olduğunu rahatlıkla söyleyebilirim, özellikle bugün TEM üzerindeki sürüşümde bunu hissettim, bakımın hemen sonrası eve gelirken sanki o kadar iyi gelmemişti, ama bugün işe gidip gelirken daha hoşuma gitti. Ayrıca aynalardaki titreşimin özellikle 80 km ve üstünde arkayı - hele de gece - seçilemeyecek kadar kötü göstereceğini düşünüyordum ama 110 km'ye çıkana dek titreşim olsa da arkadaki araçlar rahat seçiliyor. 110km civarında ise görüntü de bozulmalar başlıyor. Bu konuyu kendi yöntemimle gidon yükseltici ile gidon arasına yalıtım malzemesi koyarak iyileştirmeyi düşünüyorum, hatta ilgili malzemenin siparişini de verdim. Aynı malzemeden sele altına, şasi borularına da uygulamayı düşünüyorum. Gidondaki ve seleden gelen vibrasyonu biraz daha azaltabilirsem Midnight tadından yenmez olacak çünkü.
Bugün bakım sonrası ilk kez işe git gel yapınca kendisine daha çok ısındım. Motorun özellikle ivmelenmesi ve ara hızlanmaları çok iyi. Gazı açtığınız anda uzamaya başlıyor ve insana böyle gidecekse titresin varsın dedirtecek kadar sıkı gidiyor. İşte o titreme işini de hem kendi uygulamamla hem de belki 2000 küsur km sonra servisimin de önerdiği gibi arka dişliyi 42T ile değişerek daha da iyi hale getirebilirsem, gerçekten de Midnight ile uzun süreli beraber olabiliriz. Ki onu alış nedenim 4 - 5 yıl civarında kullanmaktı. Vibrasyon biraz fazla olunca önce ufak bir hayal kırıklığı yaşadım açıkçası, bu haliyle uzun süre kullanabilir miyim diye düşüneyazdım, ama dün rodaj sonrasındaki izlenimim bu haliyle bile işe git gel de çok fazla yormayacağı oldu. Hele iyileştirme yapılırsa bu iş tamamdır.
Bu arada iş dönüşü ilk kez gece sürüşü yaptım, Dominar'ın farları bugüne kadar sürdüğüm motorlar içinde en iyi aydınlatan farlar diyebilirim rahatlıkla. Sanki otomobil farı gibi aydınlatıyor yolu. Çok beğendim. Aynı şekilde led sinyaller ve arka stoplar da çok uzaktan bile fark edilecek kadar iyi yanıyorlar.
Dominar, 100 km hız üstüne çıkılınca kulağa hoş gelen bir motor sesi veriyor. Gaz verdikçe zevk alıyorsunuz bu sesten.
Kısaca, 600 küsur km sonra Midnight'la yaptığım ilk iş günü sürüşü düşündüğümden çok daha güzel geçti. Titreşimi dert ediyordum ama o kadar yormadı beni 33 km gidiş ve 33 km dönüş boyunca. Motorun gidişi, dengesi, virajı, gaz tepkisi, müthiş farları ve gece çok net görünen göstergesi v.s. gibi iyi özellikleri, titreşimi unutturdu açıkçası ve ciddi ciddi kafaya takmaya başladığım titreşim konusunda moralimi yükseltti bugün Midnight. Yapacağım iyileştirmeler sonrasında sanırım bunu dert etmeden sürüşün keyfine varmaya odaklanacağım.
Dominar 400'ün rodaj döneminde, yani ilk 500 km'lik kullanımımda, ortalama 100km'de 3.5 lt. benzin tükettiğini söyleyeyim. Bu esnada 80 km hızı geçmeden ve genelde şehir içi kullanımı yaptığımı belirteyim.
Şimdilik bu kadar, çok bile yazmışım. Ama bugün gerçekten kafamdaki endişelerimi epeyce gidermeme neden oldu Dominar 400. Sanırım onunla bugün, ilk 600 km'nin sonunda işe gidiş geliş yolunda daha iyi bir dostluk kurmaya başladık.
Ne diyeyim yeni bir sezon ve yine yeni bir motosiklet, keyifli ve heyecan verici bir durum bu motosikletseven için. Üstelik Midnight benim satın aldığım 250 cc üstündeki ilk sıfır motosikletim, enjeksiyonlu, su soğutmalı ve abs'li ilk motosikletim de oluyor kendisi aynı zamanda.
Daha önce de söylediğim gibi sizler daha iyilerine sahip olursunuz umarım.
Nice yollara!
Yazının orjinali şurada meraklısına: https://mymotorcycleexperience.blogspot.com.tr/2018/05/dominar-400-rodaj-bakm-sonras-izlenimler.html
Norton772
17 Mayıs 2018, 11:05
Hadi gözün aydın diyelim o zaman. Bugün sabah side'ye giderken biraz kolu açtım ve çabuk bir şekilde 153 km'ye kadar çıktım, sonrasında gazı kestim. Gidiyor meret :)
Cloud
17 Mayıs 2018, 11:32
Hadi gözün aydın diyelim o zaman. Bugün sabah side'ye giderken biraz kolu açtım ve çabuk bir şekilde 153 km'ye kadar çıktım, sonrasında gazı kestim. Gidiyor meret :)
Teşekkürler. Gerçekten moralim yükseldi ve motora daha bir ısındım dün. Birazdan sırf keyfi sürmek için dışarı çıkacağım, uyarsa yeniden bir Darlık virajlarını deneyeceğim. Gazı açınca gitmem demiyor, gidiyor kerata. 153 km benim belki de otomobille bile bir elin parmağını geçmeyecek kadar az gördüğüm bir hız, bir motosiklet için daha ne olsun dedirtecek bir hız bana göre.
Sizin de tekeriniz düz bassın aman diyim hız yaparken maksimum dikkat!
Norton772
17 Mayıs 2018, 12:33
Teşekkürler. Gerçekten moralim yükseldi ve motora daha bir ısındım dün. Birazdan sırf keyfi sürmek için dışarı çıkacağım, uyarsa yeniden bir Darlık virajlarını deneyeceğim. Gazı açınca gitmem demiyor, gidiyor kerata. 153 km benim belki de otomobille bile bir elin parmağını geçmeyecek kadar az gördüğüm bir hız, bir motosiklet için daha ne olsun dedirtecek bir hız bana göre.
Sizin de tekeriniz düz bassın aman diyim hız yaparken maksimum dikkat!
Yüksek hızla benim de işim yok. Sadece arada bir hızlanıp motoru açarım.
Cloud
17 Mayıs 2018, 16:13
Yüksek hızla benim de işim yok. Sadece arada bir hızlanıp motoru açarım.
Sürüş mantalitemiz benzer gibi. Ben de ara ara aynını yapıyorum, genelde ise 90 - 120 km hız aralığında sürüyorum.
Angrypower
17 Mayıs 2018, 21:08
Bugün yazılımı attık. Yarın şehir dışına çıkacağım ama araba ile. Cruise control varken kalkıp motorla gidemeyeceğim. Otoban hız sınırı motor için 100. Tövbeler olsun 100 ile gidersem o sebepten araba ile çıkacağım. Yazılımı bir dahaki hafta içi test edeceğim artık.
gurell.42
17 Mayıs 2018, 21:15
Cloud anlayışın için teşekkür ederim. Bilinçli kullanıcı olduğunuz yaptığın eleştirinin şiddetinden belli. İnşallah bende bigun dominar sahibi olacağım yasim 26 uzun yıllar kullanmayi düşünüyorum. gecen sene yazın 2015 kle versys almaktan son anda vaz geçtim. Hemde çok uygun fiyata denk gelmişti. versys alacak kadar param var lakin o motoru hakkiyla kullanabilirmiyim diye cok düşündüm. Gerek aksesuar konusu yedek parça ve bakım masraflari işin içine girince hemen vazgeçtim 2017 200ns ile yola devam dedik. Dominar tam bana hitap ediyor. Motorun cigerine kadar da bilsem araştırmaya devam :)
Cloud
17 Mayıs 2018, 22:10
Cloud anlayışın için teşekkür ederim. Bilinçli kullanıcı olduğunuz yaptığın eleştirinin şiddetinden belli. İnşallah bende bigun dominar sahibi olacağım yasim 26 uzun yıllar kullanmayi düşünüyorum. gecen sene yazın 2015 kle versys almaktan son anda vaz geçtim. Hemde çok uygun fiyata denk gelmişti. versys alacak kadar param var lakin o motoru hakkiyla kullanabilirmiyim diye cok düşündüm. Gerek aksesuar konusu yedek parça ve bakım masraflari işin içine girince hemen vazgeçtim 2017 200ns ile yola devam dedik. Dominar tam bana hitap ediyor. Motorun cigerine kadar da bilsem araştırmaya devam :)
Estağfurullah, ben çok bilinçliyim diye bir iddiam yok, ben de hala öğreniyorum, bilmediğim yığınla şey var hem motosiklet, hem hayata dair. Mesela sizin bahsettiğiniz gidonla maşanın ana bağlantısındaki kauçukların çok ince olduğunu fark ettim bugün, onların daha kalını takılamaz mı oraya hatta benzerlerini bir de bir üst kısma gidona bağlanan kafaya taksak filan dedim. yani hepimizin birbirimizden öğrenebileceği şeyler mutlaka vardır.
Eleştiri dozunda ve karşıdakine hakaretamiz hale gelmedikçe mutlaka olmalı, olacak, yoksa forumlarda yazmanın anlamı yok.(Hatta biraz dozu kaçmış ve çok sert eleştiriye bile olmasın demem, onun dozu da küfre şiddete varmıyorsa sadece sözde kalıyorsa sıkıntı yoktur bana göre.)
Kawa versy'i alacak para varsa devamında işletim masraflarına yoksa alma zaten, ama işletmeye de varsa alınabilir, neden olmasın. Haa o motorun hakkını verebilir miyim mevzusu ise göreceli bir konu, o pahalı büyük motorlara binenlerin ne kadarı hakkını verebiliyor ki?:cherry:
Cebimde yeterince param olsa şu anda Africa Twin kullanıyor olurdum ben mesela. Bir motosiklete otomobil parası vereceksem alacağım motor AT olurdu benim de. Hatta Transalp ve AT'in ikinci ellerine de baktım Dominar öncesi ama hem km'leri çok geldi bana, hem de işletim masraflarını yapamayacağımı düşünüp hiç girmedim o toplara. kim bilir belki emeklilikte elime havadan bir para geçerse son motosiklet olarak bir AT alabilirim. :)
Şimdilik evdeki bulgur, komşudaki pirinçten evladır diyerek yola devam edeceğiz Dominarımızla. :) Umarım sen de en kısa zamanda kavuşursun Dominarına. Ama Pulsar'da bence kötü değil, parasının hakkını veren bir motosiklet bana göre.
Selamlar!
Angrypower
17 Mayıs 2018, 22:38
Motor 4500km oldu ve servis ışığı yandı. Haftaya perşembe yada cuma 5000 bakımına girecek. Arka dişli konusunda kararsızım. Lakin uzamasını da seviyorum. Deneme yanılma yöntemine gideceğiz herhalde.
gerivites
17 Mayıs 2018, 23:24
Sakin kullanmakta fayda var :queen:
https://downloader.disk.yandex.ru/preview/f61556cccdeb451d173fd4c8f59b8c9273a518086615906d58 111bb8cd63dfb2/5afe1beb/fKqInKw3d7bLFOeFnMGnhBnt1J8XOEt4gjydgQ8UDDAlO4xbZv ngcZX6_rpvis5_sxXMrQ8y-PllZ3_PxkPBylzAdQeV7WxhgM-cP6EcRy-r8npumZHI4midPdWhecNq?uid=0&filename=IMG_20180517_232143.jpg&disposition=inline&hash=&limit=0&content_type=image%2Fjpeg&tknv=v2&size=600x600
:salut::salut::salut::salut:
thamade
18 Mayıs 2018, 09:57
Sonunda ben de bir Dominar sahibi oldum. Allah herkese isteği aracı kazasız, belasız kullanmayı nasip etsin.
Motoru daha önceden çok araştırdığım için beni şaşırtan pek birşey olmadı. Sadece aşağıdaki iki konu dikkatimi çekti.
Vites değişimlerinde ufak bir sorun yaşıyorum. Sanki benim motora boş vites koymamışlar :) Boşa alacağım zaman çok uğraştırıyor. Rodajda olduğundan ve ilk bakımı yapılmadığı için olabilir mi? Benzer sorunu yaşayanlarınız var mı? Motor henüz 25 km de.
İkinci olarak da arka fren çok yumuşak geldi. Yani sanki durdurmak yerine yavaşlatmaya yarıyor gibi. Bunun sertliğini arttırmak mümkün mü?
Motor haricinde ayrı bir sorun daha olacak. Son gelen zama takılmamak için maalesef ehliyetten önce motoru satın aldım :) Bu pazar ehliyet sınavına gireceğim. Ancak geçtiğimi varsayarsak nüfus müdürlükleri 2 ay sonraya gün veriyorlar. (Bilmeyenler için artık ehliyet trafik şubeden değil nüfus müdürlüklerinden alınıyormuş. Ek bilgi ruhsat da direkt noterden çıkıyormuş.) Sınavı geçtikten sonra kartı çıkarana kadar resmi olarak trafikte kullanabilir miyim? Ya da nüfus müdürlüğüne randevu almadan çat kapı gitsem daha önceden de verme ihtimalleri var mı?
Cloud
18 Mayıs 2018, 10:04
Sonunda ben de bir Dominar sahibi oldum. Allah herkese isteği aracı kazasız, belasız kullanmayı nasip etsin.
Motoru daha önceden çok araştırdığım için beni şaşırtan pek birşey olmadı. Sadece aşağıdaki iki konu dikkatimi çekti.
Vites değişimlerinde ufak bir sorun yaşıyorum. Sanki benim motora boş vites koymamışlar :) Boşa alacağım zaman çok uğraştırıyor. Rodajda olduğundan ve ilk bakımı yapılmadığı için olabilir mi? Benzer sorunu yaşayanlarınız var mı? Motor henüz 25 km de.
İkinci olarak da arka fren çok yumuşak geldi. Yani sanki durdurmak yerine yavaşlatmaya yarıyor gibi. Bunun sertliğini arttırmak mümkün mü?
Motor haricinde ayrı bir sorun daha olacak. Son gelen zama takılmamak için maalesef ehliyetten önce motoru satın aldım :) Bu pazar ehliyet sınavına gireceğim. Ancak geçtiğimi varsayarsak nüfus müdürlükleri 2 ay sonraya gün veriyorlar. (Bilmeyenler için artık ehliyet trafik şubeden değil nüfus müdürlüklerinden alınıyormuş. Ek bilgi ruhsat da direkt noterden çıkıyormuş.) Sınavı geçtikten sonra kartı çıkarana kadar resmi olarak trafikte kullanabilir miyim? Ya da nüfus müdürlüğüne randevu almadan çat kapı gitsem daha önceden de verme ihtimalleri var mı?
Hayırlı uğurlu olsun, güle güle, kazasız belasız, sağlık ve güvenle kullanmanızı dilerim.
Boş vites sıkıntısı pek çok motorda bilhassa rodaj döneminde oluyor, ben çok nadiren yaşadım ilk 500km'de.
Bakımdan sonra düzelir. Geçmiyorsa gaz verip tekrar deneyin, yine geçmediyse çok hafif öne ya da geriye ittirnce motoru geçmesi gerek, bu pek çok motor için geçerli bir şey ve rodaj sonrası da ara sıra olabiliyor.
Arka frenin amacı zaten esasen yavaşlatmak, motosikleti asıl duruduran ön frendir. Ve bence frenajı kombine yapın yani her zaman her iki freni de aynı anda sıkarak durdurun motorunuzu. Pratik yaptıkça buna alışılıyor. Sadece arka frenle duracam deyip bir araca çok yavaş bir hızda bile bindirmek işten bile değil. Motorda ön arka abs var ben sadece arkayı sıkacam demek doğru yaklaşım değil, etkili fren ve durabilmek için doğrusu kombine frenajdır. Arka fren tek başına kullanımı sadece yokuş çıkarken durmanız gerekirse ya da yokuşta dur kalklı trafikte kullanılıyorsa doğrudur. Bunun haricinde amacı yavaşlatmaktır, ki onun için bile çok sert basılmamalıdır. Ben yavaşlamak için de tam olarak durmak içinde alışkanlıkla hep kombine kullanıyorum frenleri. Sadece yokuşta tek başına arkayı kullanıyorum zaten yokuşta çıkarken ön fren durmak için işe yaramaz motoru kaydırır arkaya.
Ehliyet çıkana kadar size bir kağıt vermiş olmalılar, onu ve ruhsatınızı yanınızda taşırsanız bir sıkıntı çıkmayacaktır bildiğim kadarıyla.
ozan1991
18 Mayıs 2018, 10:11
Sonunda ben de bir Dominar sahibi oldum. Allah herkese isteği aracı kazasız, belasız kullanmayı nasip etsin.
Motoru daha önceden çok araştırdığım için beni şaşırtan pek birşey olmadı. Sadece aşağıdaki iki konu dikkatimi çekti.
Vites değişimlerinde ufak bir sorun yaşıyorum. Sanki benim motora boş vites koymamışlar :) Boşa alacağım zaman çok uğraştırıyor. Rodajda olduğundan ve ilk bakımı yapılmadığı için olabilir mi? Benzer sorunu yaşayanlarınız var mı? Motor henüz 25 km de.
İkinci olarak da arka fren çok yumuşak geldi. Yani sanki durdurmak yerine yavaşlatmaya yarıyor gibi. Bunun sertliğini arttırmak mümkün mü?
Motor haricinde ayrı bir sorun daha olacak. Son gelen zama takılmamak için maalesef ehliyetten önce motoru satın aldım :) Bu pazar ehliyet sınavına gireceğim. Ancak geçtiğimi varsayarsak nüfus müdürlükleri 2 ay sonraya gün veriyorlar. (Bilmeyenler için artık ehliyet trafik şubeden değil nüfus müdürlüklerinden alınıyormuş. Ek bilgi ruhsat da direkt noterden çıkıyormuş.) Sınavı geçtikten sonra kartı çıkarana kadar resmi olarak trafikte kullanabilir miyim? Ya da nüfus müdürlüğüne randevu almadan çat kapı gitsem daha önceden de verme ihtimalleri var mı?
boşa çok kolay geçtiğini düşünüyorum ilk bakıma kadar böyle devam ederse mutlaka servise bildirin yani benim 3. denemem hiç olmadı en kötü 2.denememde boşa geçti.
frenlere sakın güvenmeyin şu aşamada gerçekten tutmuyor benim ilk bakımdan önce abs yi deniyim dedim devreden çıktı motor saldı kendini gittim cbr500 e çarptım arkadan allahtan lastiğe denk getirdim gerçi artçısı vardı düşürüyordu az daha:pale: ilk bakıma gittiğimdede arka fren henüz alışmamış bolca arka freni kullan alışması lazım dediler yani dururum diyip macera arama bir süre :)
gerivites
18 Mayıs 2018, 11:04
Sakin kullanmakta fayda var :queen:
görsel gitmiş
https://downloader.disk.yandex.ru/preview/8aa7aac309f818bd07a2db0ea25aa8843ab6612b7ed89f7985 7aef9d7a3580d9/5afec02b/fKqInKw3d7bLFOeFnMGnhBnt1J8XOEt4gjydgQ8UDDAlO4xbZv ngcZX6_rpvis5_sxXMrQ8y-PllZ3_PxkPBylzAdQeV7WxhgM-cP6EcRy-r8npumZHI4midPdWhecNq?uid=0&filename=IMG_20180517_232143.jpg&disposition=inline&hash=&limit=0&content_type=image%2Fjpeg&tknv=v2&size=2048x2048
Cloud
18 Mayıs 2018, 16:21
Sabah gidon yükseltme ile gidonun arasına ve sele altındaki şasi borularına, aldığım yalıtım malzemesini taktım. Gidonda çokça bir fark olmadı ama sele altında hissedilir bir rahatlama oldu açıkçası, çünkü o bölgedeki boruların tamamına yapıştırdım. Belki gidona daha silikonumsu kauçuğumsu bir şey olsa daha çok işe yarardı, ama selede hissedilir bir azalma oldu çok abartı değil ama işe yaradı. Uyguladığım malzeme basit süngerimsi bir tarafı yapışkanlı siyah bir malzeme, araçların kaput altlarına kapılarının içlerine filan ses ve titreşim azaltmak için uygulanan bir şeymiş.Gidon için aklımda minik bir deneme daha var, bakalım onu yapınca ne olacak :)
Bu arada şaka maka benim motor 800km oldu bile. 2000km'yi çabuk dolduracağım gibi. :)
ozan1991
18 Mayıs 2018, 16:53
Sabah gidon yükseltme ile gidonun arasına ve sele altındaki şasi borularına, aldığım yalıtım malzemesini taktım. Gidonda çokça bir fark olmadı ama sele altında hissedilir bir rahatlama oldu açıkçası, çünkü o bölgedeki boruların tamamına yapıştırdım. Belki gidona daha silikonumsu kauçuğumsu bir şey olsa daha çok işe yarardı, ama selede hissedilir bir azalma oldu çok abartı değil ama işe yaradı. Uyguladığım malzeme basit süngerimsi bir tarafı yapışkanlı siyah bir malzeme, araçların kaput altlarına kapılarının içlerine filan ses ve titreşim azaltmak için uygulanan bir şeymiş.Gidon için aklımda minik bir deneme daha var, bakalım onu yapınca ne olacak :)
Bu arada şaka maka benim motor 800km oldu bile. 2000km'yi çabuk dolduracağım gibi. :)
beni geçmişsiniz hocam 716km de kaldım bende :)
Cloud
18 Mayıs 2018, 17:13
beni geçmişsiniz hocam 716km de kaldım bende :)
İşe git gel yapmaya başladığım için km hızlı artar her gidiş dönüşüm 66 km civarı, bir de motor yeni diye dün de durmadım 110 km civarı kullandım.
Motosikleti işte ya da evdeyken iş halletmeye filan da kullandığım için km normal bir sürücüden hızlı artıyor bende.
mavellen
19 Mayıs 2018, 14:41
Pulsar kullnırken gidona çok şey yapmıştım titreşimi azaltması için.Pisikolojik olarak biraz azaldığını hissediyorsun ama tatbikte değişen birşey olmadığını anlıyorsun.
Benim selede ve depoda zırıltı yok.Belki var ama bana yok gibi geliyor.Hiç titrşimsiz motora binmediğimden.Açıkcası bilemiyorum.
Normalde şimdiye 5 bin km çıkarmış olmam lazımdı.İlk aldığım günki şevk yok.Oksfordun brandasını aldım örttüm üstüne.Sürmekde istemiyorum.
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:26 ----------
Bugün sabah binelim bari dedim şu melete.94km yol yaptım.bunun 20km şehir içi trafiği.3 veya 4 kere 120 lere salındım anlık olarak.Haricinde 80-90km hızlarda.Tüketimim 2.54 litre benzin.Türk parası ile 16-tl.
ozomoto
19 Mayıs 2018, 14:51
Öncelikle yeni dominar sahiplerine hayırlı olsun kazasız belasız sürüşler dilerim. Son 2 haftadır sıkıntılı bir durumla karşı karşıyayım ve sizlere de danışmak istedim.Masabaşı işte çalışıyorum ve boynumda düzleşme olmuş,çok ileri derece olmamasına rağmen sürekli olan bir boyun ağrım var. Dominarı da daha yeni almış ve tadına doyamamışken böyle bir şeyle karşılaşmak gerçekten çok canımı sıktı. Acaba bunu yaşayan ya da tanıdığı olan birileri var mı ? Motosiklet sürmemin buna zararı var mı bilmiyorum,danıştığım birkaç doktorda motor mevzusuna biraz uzak.Merak ettiğim şey bunu yaşayan bir motorcu arkadaşımız var mı bir zararını gördü mü ? Yoksa dominarı satmak ve belki motosiklet sürmeyi bırakmak zorunda kalabilirim.. Öyle bir durumda ne yaparım gerçekten bilmiyorum..
ozan1991
19 Mayıs 2018, 14:52
Pulsar kullnırken gidona çok şey yapmıştım titreşimi azaltması için.Pisikolojik olarak biraz azaldığını hissediyorsun ama tatbikte değişen birşey olmadığını anlıyorsun.
Benim selede ve depoda zırıltı yok.Belki var ama bana yok gibi geliyor.Hiç titrşimsiz motora binmediğimden.Açıkcası bilemiyorum.
Normalde şimdiye 5 bin km çıkarmış olmam lazımdı.İlk aldığım günki şevk yok.Oksfordun brandasını aldım örttüm üstüne.Sürmekde istemiyorum.
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:41 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:26 ----------
Bugün sabah binelim bari dedim şu melete.94km yol yaptım.bunun 20km şehir içi trafiği.3 veya 4 kere 120 lere salındım anlık olarak.Haricinde 80-90km hızlarda.Tüketimim 2.54 litre benzin.Türk parası ile 16-tl.
az yakmışsınız hocam 3.5 lardan bahsediyorlardı basınca 4 diyor angrypower:)
Angrypower
19 Mayıs 2018, 14:56
az yakmışsınız hocam 3.5 lardan bahsediyorlardı basınca 4 diyor angrypower:)
4,37-4,40 o basan arkadaşlar benim kadar tapa gaz gitmiyorlardır. Zincir yola bırakacağım neredeyse :)
Norton772
19 Mayıs 2018, 15:55
Dün iş sonu eve gitmeden önce
https://i.hizliresim.com/LD74Oa.jpg (https://hizliresim.com/LD74Oa)
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:54 ----------
Bu arada gidon yükseltme şu titreşim mevzusunu ciddi hissedilmesini önlüyor sanırım çünkü Facebook'da bu şekilde yazanlar var, bilginize.
levend84
19 Mayıs 2018, 16:00
az yakmışsınız hocam 3.5 lardan bahsediyorlardı basınca 4 diyor angrypower:)
Ozan nasıl oldun kazadan sonra iyileşebildinmi?
tommygun
19 Mayıs 2018, 16:01
Dün iş sonu eve gitmeden önce
https://i.hizliresim.com/LD74Oa.jpg (https://hizliresim.com/LD74Oa)
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:54 ----------
Bu arada gidon yükseltme şu titreşim mevzusunu ciddi hissedilmesini önlüyor sanırım çünkü Facebook'da bu şekilde yazanlar var, bilginize.
Üstadım tur camından memnun musunuz?
Angrypower
19 Mayıs 2018, 16:06
Bana sorulmadı soru ama ben memnunum. Tüm vücuduma çarpacağına, sadece kafama çarpıyor rüzgar.
tommygun
19 Mayıs 2018, 16:08
Bana sorulmadı soru ama ben memnunum. Tüm vücuduma çarpacağına, sadece kafama çarpıyor rüzgar.
Ayıpsın Angrypower sana da sordum farzet :) Bizim Sym Facebook grubunda bir arkadaş Pulsar As 150 camı takmış Wolf'e ve memnunmuş.
bass_
19 Mayıs 2018, 16:13
Bajajların klasik yağa su karıştırma keçe problemi bu motorda var mı Yaşayan oldumu almayı düşünüyorum fakat daha önce kullandığım iki bajaj motordada bu sorunu yaşadım yaşayanlarıda biliyorum ama dominarda bu olayı yaşayan oldumu olmuşsa hiç bulaşmayacağım bu arada bu soruyu bajaj kullanıcısı olarak soruyorum dominara niyetlendim ama iyi araştırmadan gitmek istemiyorum alternatifi ktm duke 250 abs
vBulletin v4.2.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by
vBSEO