Orijinalini görmek için tıklayınız : Bajaj Bajaj Dominar 400 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Cloud
04 Mayıs 2018, 20:29
Üstadım o 3 ayın da ayrı bir zevki güzelliği var. Üst baş çamur oluyor belki ama uygun ekipmanla bir nebze sıkıntı gidiyor.
Haa bi dakka, o 3 ay hiç gitmiyor değilim, kışın da hava aşırı soğuk değilse bazen yağmurda bile gidiyorum, hele hele hava açıksa soğukta olsa gidiyorum ama diğer 9 ay gibi devamlı gitmiyorum hepsi bu, yani motoru kapatıp yatırmıyorum yanlış anlaşımasın.Bu 5.motosikletim daha hiç kışın motor yatırmış değilim. Sadece kışın aşırı yağmur, kar, ve 10 derece altı soğuk olunca işe gitmiyorum, bunu kendime prensip edindim, zaten var olan riski 3'e 5'e katlamanın alemi yok. Yoksa kışın soğukta da binmek için kurye tipi elcik kılıfı bile aldım tip mip umursamadan. Ayağıma lastik çizme giyip otoparkta spor ayakkabilarla değişip ofise çıktığım da oldu geçen kış. :) Kısaca kullanabildiğim kadar kullanıyorum diyeyim mevsim düşünmeden. Ama aşırı yağmur ve aşırı soğukta eziyete dönüştüğü için toplu taşımaya talim edip vapurda metroda kitabımı okuyup çayımı içiyorum onu da özlüyor insan koymuyor o yüzden. Hem motosikleti de özletiyor adama güzel oluyor.
böyle bir şehirde 9 - 10 ay kesintisiz motosiklete binmek büyük bir avantaj zaten varsın 2 - 3 ay da her zaman binmeyeyim diyorum.
Angrypower
04 Mayıs 2018, 20:30
Ben metrobüsten nefret ettiğim için çok ayaklarım sırılsıklam gittim işe. Güzelliği falan olmuyor. Bildiğin hamallık ama metrobüse binmekten iyidir. Minibüs-metrobüs-otobüs. 3 vesayit gidip 2 vesayit dönüyorum. Belden ameliyatlıyım, malum metrobüste yaşlı ve çocuklu bol oluyor. Yer verince canım yanıyor, vermeyince kan çıkıyor. O yüzden motor candır gerisi heyecan. Param olursa kışa birde sym fiddle 2 düşürürsem değme keyfime. Pıtı pıtı giderim genelde metrobüsten iyidir. Lakin Pulsar daha avantajlı idi :)
Ben nedense Pulsarımı daha çok seviyordum. Zaten tur camından sonra arka çantada takasım geliyor. Gene nakeddan enduro devşireceğim galiba. Hiç hoşuma gitmiyor.
Cloud
04 Mayıs 2018, 20:37
Ben metrobüsten nefret ettiğim için çok ayaklarım sırılsıklam gittim işe. Güzelliği falan olmuyor. Bildiğin hamallık ama metrobüse binmekten iyidir. Minibüs-metrobüs-otobüs. 3 vesayit gidip 2 vesayit dönüyorum. Belden ameliyatlıyım, malum metrobüste yaşlı ve çocuklu bol oluyor. Yer verince canım yanıyor, vermeyince kan çıkıyor. O yüzden motor candır gerisi heyecan. Param olursa kışa birde sym fiddle 2 düşürürsem değme keyfime. Pıtı pıtı giderim genelde metrobüsten iyidir. Lakin Pulsar daha avantajlı idi :)
Ben nedense Pulsarımı daha çok seviyordum. Zaten tur camından sonra arka çantada takasım geliyor. Gene nakeddan enduro devşireceğim galiba. Hiç hoşuma gitmiyor.
Ben sırf metrobüse binmemek için minibüs metro, vapur ve kısa mesafeli de olsa otobüs yapıyorum. Metrobüse binsem bir vasıta daha az bineceğim ve daha çabuk gideceğim ama o metrobüse bineceğime bir vasıta fazla binip vapurda çay ve kitap keyfi yapa yapa gidiyorum. metrobüs hele hele iş saatlerinde binilecek gibi değil. Yazın da bayıltır adammı kokudan, şöförler babalarının malı gibi klima açmıyor insanı çıldırtıyorlar v.s. Bunları hep yaşadım, kendimce çözümler ürettim, ama motosikletin sunduğu çözümü henüz hiç bir şey sunmuyor istanbul'da, havaadan gitmedikçe hala en hızlı ve bireysel kullanım için uygun olanı bence de motosiklet.
Bu arada metrobüs güzergahına esasında doğru çözüm metro olmasıdır bana göre, metrobüs adeta eziyet hatta işkence gibi.
Bu arada Dominar yerine abs'li pulsar200ns alacakken Dominar'ı aldım ben de, umarım bu titreşme mevzusundan pişman etmez beni. Zira NS150'deki titreşim ne aynada ne gidonda yoktu, ve hiç rahatsız etmiyordu. bundaki titreşim (en azından rodajda iken hissettiğim bu) çok alt devirde başlıyor, merak ediyorum 110 - 120 ile rahat gitsin diye aldık o hızlarda deli gibi titreşmez umarım diyorum. sizlerden gelen yorumlar öyle değil gibi ama bilemedim, bu kadar düşük devirde titreşmesi hatta 6.viteste şu anda 80 üstünde fena titreyecek gibi bir gidişatı var, umarım rodaj sonrası yanıltır beni. Sizler ne dersiniz bilemem. Ama ulan ben bizim Ns150'yi biraz daha kullansa mıydım acaba dedim bu sabah bi ara. Onun haricinde şüphesiz acaip fazla artısı var tabii. İkisi arasında şimdilik titreşim seviyesi dışında bariz fark var her anlamda Dominar daha iyi tabii. Şu aynaları titretmeyeydi iyiydi.:cherry:
Şu rodaj bi bitsin hele bakalım. İleride muhtemelen dişliyi küçülteceğim ben de daha rahat gitsin diye.
Angrypower
04 Mayıs 2018, 20:45
Aslında bende işe giderken E5 yerine sahil yolundan gitsem daha fazla keyif alacağım da lastikleri değiştirmedim. İBB park ve Bahçeler saolsun sabah 7.00’da açıyorlar fışkiyeleri sonra her yer göl. Barbaros Bulvarına geliyorsun, Niagara Şelalesi olmuş. Üstünde ne var ne yok hepsi çamur oluyor.
Cloud
04 Mayıs 2018, 20:50
Aslında bende işe giderken E5 yerine sahil yolundan gitsem daha fazla keyif alacağım da lastikleri değiştirmedim. İBB park ve Bahçeler saolsun sabah 7.00’da açıyorlar fışkiyeleri sonra her yer göl. Barbaros Bulvarına geliyorsun, Niagara Şelalesi olmuş. Üstünde ne var ne yok hepsi çamur oluyor.
Ben taşındığım semtten TEM kullanılarak gidildiğini bilmiyordum 6 ay motorla e5'te eziyet çektim. işi fark edince son 1,5 yıldır e5'ten hiç motorla işe gitmedim büyük rahat ettim. E5 tam bi çılgınlık halinde, motosiklet için acayip tehlike arz ediyor. TEM'de en azından adam gibi emniyet şeridi var ve minibüsçüsüydü, zırt pırt tali yoluydu yok, çok daha güvenli.
Angrypower
04 Mayıs 2018, 21:00
Sabah Bahçeşehir’de tam bir keşmekeş var. O yüzden E5 daha bir ferah oluyor. Akşam dönerken Polis amcalarla konvoy yapıyoruz.
Birgün Polis arkamda onda siren bende beyaz çakarlar, yardık gidiyoruz trafiği. Artık başım ağrıdı sürekli arkamdan bağırıyor. Yol verdim. Arabalara saydırdı cezalar eve gelecek die, bana da motor sende yavaş git dedi. Sonuç; dayanamayıp gene geçtim. Bu sefer yakalayamadı da :queen:
Norton772
07 Mayıs 2018, 08:53
beyler bizim dominar'da discover aynası kullananınız var mı acaba? Ayna uzatma aparatı alacağıma ayna alırım aynı para. Önemli olan güzel görüş veriyor mu? Tvs aynası gördüm resimlerde ama görünüşü bence çirkin gibiydi.
gerivites
07 Mayıs 2018, 10:35
Benim aynadan yana bir rahatsızlığım yok. Cumartesi günü ilk bakımı yaptırdım 600kmde. Motor biraz rahatladı sanki sıkışık trafikte düşük hız düşük devir eskisine göre daha rahat gidiyor gibi bir hisse kapıldım. bir de bugün yağmurda 2nci 3ncü viteste yaramazlıklar yapayım dedim arka lastik felaket atıyor :) orijinal lastikler ıslak zeminde çok sıkıntılı
Angrypower
07 Mayıs 2018, 10:48
Aldığım günden beridir bas bas bağırıyorum. O lastiklere kuruda bile gücenmeyin. Ani hareketleri tolere edemiyor hele ki ıslakta aman ha. Isındıktan sonra kuru asfaltta ( aynalı) olmayan yerlerde sorun yok fazla ama ivedilikle değiştirilmesi gerekiyor.
gerivites
07 Mayıs 2018, 10:49
Aldığım günden beridir bas bas bağırıyorum. O lastiklere kuruda bile gücenmeyin. Ani hareketleri tolere edemiyor hele ki ıslakta aman ha. Isındıktan sonra kuru asfaltta ( aynalı) olmayan yerlerde sorun yok fazla ama ivedilikle değiştirilmesi gerekiyor.
Yok zaten biliyorum daha önce kuruda da attı. Bu sefer adrenalin olsun diye yaptım felakeeet :queen:
Angrypower
07 Mayıs 2018, 11:16
Şuna powertronic takıp 10k rpm bastırıp, arka dişliyi 40’lık yapıp 200 basabilir miyiz acaba? :queen:
ozan1991
07 Mayıs 2018, 11:57
Benim aynadan yana bir rahatsızlığım yok. Cumartesi günü ilk bakımı yaptırdım 600kmde. Motor biraz rahatladı sanki sıkışık trafikte düşük hız düşük devir eskisine göre daha rahat gidiyor gibi bir hisse kapıldım. bir de bugün yağmurda 2nci 3ncü viteste yaramazlıklar yapayım dedim arka lastik felaket atıyor :) orijinal lastikler ıslak zeminde çok sıkıntılı
kurudada sıkıntı hocam ışıklarda kalkış yaparken ani gazla kalk motor samba yapmaya başlıyor 50 metre yanlayarak gidiyorum :)
Cloud
07 Mayıs 2018, 13:11
beyler bizim dominar'da discover aynası kullananınız var mı acaba? Ayna uzatma aparatı alacağıma ayna alırım aynı para. Önemli olan güzel görüş veriyor mu? Tvs aynası gördüm resimlerde ama görünüşü bence çirkin gibiydi.
YBR125 aynalarına da bir bakın, çok güzel görüş sağlar, hatta cbf150'de takanlar vardır memnundurlar. O kadar ki fabrika çıkışı 1200super tenere de bile orjinal ybr aynaları vardır. Görünüşü de haklısınız tvs'nin o incecik borularından iyi. Ama TVS aynaları müthiş görüş sağlıyor. Ben şimdilik orjinalleri geri taktım ama ön camla o yüksek görüntü kapanacak, (pulsarda ön cam olunca iyi durmuştu) o zaman sanırım ya tvs aynalarına döneceğim ya da ybr125 aynası takacağım. Siz de ön cam var tvs aynaları da kötü durmaz. Ama ybr aynalarını düşünebilirsiniz, görüntüsü de iyidir. Ben muhtemelen TVS aynalarını bırakıp ybr 125 aynası alıp takacağım, görüntüsü daha orjinal aynalara yakın tip olarak, üstelik ybr aynalarında bizimki ya da tvs'ninki gibi yanlara doğru bozulmalar olmuyordu. Bizim Hint aynalarda niyeyse tvs, bajaj hep bir balık gözü ayna gibi yanlara doğru bozulma var.(Gerçi ilginçtir, dominar'ın orjinal aynalar pulsarla aynı olmasına rağmen bozulma fark etmedim sadece fazla geniş açılı gibi normalden aşırı uzak gösteriyorlar, gidon yükseltme ile fena da olmadı ama yine de TVS'ninkiler daha yüksek ve dışta olduğu için çok daha iyi oldu. Ybr aynasından tek korkum onlarda biraz boyutu kısa acaba yine içte kalır mı korkusu. Bir yerlerde gidip orjinal ayna ile ölçmek lazım ayna kolunun uzunluğunu. Ön camla birlikte TVS'nin duruşu kötü olmaz, ön camsız bende de biraz fazla yüksek oldu sırıttı haklısınız bu konuda. Ama ön cam öncesi takıp onlarla devam edebilirim de.
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:56 ----------
kurudada sıkıntı hocam ışıklarda kalkış yaparken ani gazla kalk motor samba yapmaya başlıyor 50 metre yanlayarak gidiyorum :)
Ben aldığımdan beri hiç yanlamadı, ama gaz ve debriyajı öyle bir yumuşak kullanıyorum ki sorma.:cherry:
Test sürüşünde o gaz açmaların neler yaptığını görünce elime eskisinden de iyi hakim olmaya başladım. Ama ben de en geç Kasım gibi kaliteli bir lastikle değişirim muhtemelen. Şu an gram masraf edecek durum yok gibi, bu yazı çıkartacağım bunlarla. Kışın zaman zaman kuruda çıkıp yağmura yakalanabiliyorum özellikle sonbaharda. O zaman Pulsarda Michelin Pilot Street'ler çok işe yarıyordu. Bakalım bunda da belki yine michelin düşünebilirim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:11 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:08 ----------
Şuna powertronic takıp 10k rpm bastırıp, arka dişliyi 40’lık yapıp 200 basabilir miyiz acaba? :queen:
Dişliyle ilgili benim derdim de hız artırmaktan ziyade vites aralıklarını azıcık uzatmak ve işe yarayacaksa bir nebze daha vibrasyonu azaltmak. Hız 120 ile titremeden gitse uzun süreli yeter bana. Çünkü işe gitgelde 120 üstüne hiç çıkmıyorum ortalamam 90 - 110 aralığı. Gezme işini ancak günübürlük ve yakın civar yaparım o da içimden gelirse 2 yıl Pulsarla sadece 2 kez keyfi gezmiştim o da yakın yerlere. Bununla da en uzun yapacağım belki bir kez babamın kabrini ziyarete gitmek olabilir. Gerisi şehir etrafında dolaşmak olur o da içimden gelirse. eskisi gibi gezme keyfim pek yok. Bu yüzden yüksek hıza çok fazla ihtiyacım olmaz.
gerçi benim gezerken de yüksek hıza ihtiyacıkm yok 120 ile rahat rahat gidecekse Dominar benim için tamamdır, alma sebebim budur. NS150 gidiyordu ama redline sınırında gidiyor ve yoruluyordu, bu aynı hızı düşük devirde yapacaksa ve abs ile adam gibi duracaksa benim için tamamdır zaten bunları da düşünerek almaya karar verdim. Ha nedir, önümde delirmiş bir boş kasalı kamyon ya da otobüs hızlı giderken onun oluşturacağı tehlikeyi atlamak için 130 - 140 a saniyelik çıkması yeterlidir benim için. topspeed'in 160 olması önemli değildir. Kimse ile yarışacak değilim. öyle olsa racing seven biri olurdum, ki hayatım boyunca racing almayacağımı biliyorum.
ozan1991
07 Mayıs 2018, 13:51
bi dominar gezisi yapsak hocam yakında günübirlik filan katılan olurmu önce benim iyileşmem lazım gerçi
Cloud
07 Mayıs 2018, 14:01
bi dominar gezisi yapsak hocam yakında günübirlik filan katılan olurmu önce benim iyileşmem lazım gerçi
Gezi gününe, mesafesine, dönüş saatine bağlı olarak ben düşünebilirim(yeni gelin gibiyim di mi:mrgreen:), ama şu rodajı bitirmem şart, yağmur bugün sekteye uğrattı mesela, ne güzel plan yapmıştım, Darlık yoluna gideceğidim :cherry::pr:
Şaka bir yana benim boş günlerimde ana okulundan belli saatte almam gereken bir çocuğum var ve günübirlik dediğin gezi benim için yarım günlük olabiliyor ancak, ben ancak sabah saatlerinde ve öğleden sonra 16:00 da dönmek üzere katılabilirim şehir içi ve civarı buluşmalara yani benim işim yaş.:bounce::santa:
gerivites
07 Mayıs 2018, 14:45
cumartesi olursa ben de katılabilirim.
ozan1991
07 Mayıs 2018, 14:49
gidip bi ağva turu yapsak orada çay içer kahvaltı yapar 2 gibi dönüş yoluna çıkarız yada sizde organize edebilirsiniz
ekrem ata
07 Mayıs 2018, 15:19
Bu hafta sonu rotayı bize doğru çevirin...:)
https://i.hizliresim.com/OoG7rP.png
kdiner
07 Mayıs 2018, 17:47
Dominarıma yeni koruma demirini de montaj yaptım, sis farı ile küçük işim vardı onu da hallettim, dörtlü ikazımız sıkıntısız çalışıyor. Hafta sonu bir aksilik olmaz ise kamp yapacağız oradan etkinliğe geçmeyi düşünüyoruz bakalım biraz da hava durumuna bağlı.
http://www.hizliresimyukle.com/images/2018/05/07/31957901_10213340332276483_1076016790867279872_n.j pg
http://www.hizliresimyukle.com/images/2018/05/07/31956321_10213340330916449_1533109922294661120_n.j pg
http://www.hizliresimyukle.com/images/2018/05/07/31958354_10213340331516464_2385460600391073792_n.j pg
http://www.hizliresimyukle.com/images/2018/05/07/31969847_10213340330516439_1313453852984344576_n.j pg
http://www.hizliresimyukle.com/images/2018/05/07/31961122_10213340331196456_7020908735836979200_n.j pg
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:34 ----------
https://www.youtube.com/watch?v=vMdjj6iYoq8
Norton772
07 Mayıs 2018, 17:47
Yeni koruma demiri güzelmiş hafiften ktm havası vermiş. Maliyeti nedir?
kdiner
07 Mayıs 2018, 17:59
Yeni koruma demiri güzelmiş hafiften ktm havası vermiş. Maliyeti nedir?
facebook sayfasında ali cabbar beyden aldım, 230tl koruma demiri artı birde 15tl kargo ücreti var.
Angrypower
07 Mayıs 2018, 18:05
Walla bende isterim o koruma demirinden. Nereden Temin edildi?
bursalıali
08 Mayıs 2018, 03:41
Kemal koruma demiri çok güzel de renk daha farklı bir şey olsaydı daha mı güzel olurdu ki?
Cloud
08 Mayıs 2018, 13:41
Koruma demirindeki takozlar demirle beraber mi satılıyor, bir de siyah rengi var mı?
Ben de o rengin alakasız olduğunu düşündüm de o yüzden sordum.
Gerçi koruma demirini değişmeyi düşünmüyorum şimdilik ama...
ozan1991
08 Mayıs 2018, 14:03
renk alakasız olmuş ama başka renk yoksada boyanabilir aslında
kdiner
09 Mayıs 2018, 13:27
Kemal koruma demiri çok güzel de renk daha farklı bir şey olsaydı daha mı güzel olurdu ki?
Elimde olan bu ve beyaz vardı bende bunu kullandım, ilerde bakarız ya sıkıntı yok.
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:23 ----------
Kemal koruma demiri çok güzel de renk daha farklı bir şey olsaydı daha mı güzel olurdu ki?
renk alakasız olmuş ama başka renk yoksada boyanabilir aslında
Beyaz boya vardı ben de az kalmış olan bu mavi olanı kullandım, ilerde renk değişikliğine gidebilirim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 17:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:24 ----------
Kemal koruma demiri çok güzel de renk daha farklı bir şey olsaydı daha mı güzel olurdu ki?
Koruma demirindeki takozlar demirle beraber mi satılıyor, bir de siyah rengi var mı?
Ben de o rengin alakasız olduğunu düşündüm de o yüzden sordum.
Gerçi koruma demirini değişmeyi düşünmüyorum şimdilik ama...
Evet koruma demiri ile birlikte geliyor, renk kombinasyonu var birde size kalmış renk olayı nasıl ne renk isterseniz yapıyor, ben boyasız aldım farklı bir işlem yapacak olduğum dan dolayı ama onu da bir ara hallettireceğim o yüzden bu renk kullandım.
---------- Mesajlar birleştirildi - 13:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:26 ----------
Zincir yağlama sistemimiz de tamamdır.
http://www.hizliresimyukle.com/images/2018/05/09/32079547_10213352103810764_4669413780499726336_n.j pg
http://www.hizliresimyukle.com/images/2018/05/09/32081071_10213352104730787_6861414433810284544_n.j pg
http://www.hizliresimyukle.com/images/2018/05/09/32215289_10213352105010794_1735146382194376704_n.j pg
Cloud
09 Mayıs 2018, 13:31
kdiner, seni yakında Dünya turuna çıkacakmış gibi bir hazırlığın içinde görüyorum, haydi hayırlısı. Bu haliyle senin Dominar rahatlıkla bir around the world yapar arkadaş.:cherry:
Hatta Kuralkan sponsor olsun, kdiner kardeşim buradan Hindistan'a Bajaj fabrikalarına ziyarete Dominar400'le gitsin.:cat:
Muhtemelen uluslararası en uzun yolculuk yapan Dominar ünvanını da alır bu sayede.
Sayın Ekrem bey, okuyor musunuz?:)
kdiner
09 Mayıs 2018, 13:43
kdiner, seni yakında Dünya turuna çıkacakmış gibi bir hazırlığın içinde görüyorum, haydi hayırlısı. Bu haliyle senin Dominar rahatlıkla bir around the world yapar arkadaş.:cherry:
Hatta Kuralkan sponsor olsun, kdiner kardeşim buradan Hindistan'a Bajaj fabrikalarına ziyarete Dominar400'le gitsin.:cat:
Muhtemelen uluslararası en uzun yolculuk yapan Dominar ünvanını da alır bu sayede.
Sayın Ekrem bey, okuyor musunuz?:)
tşk ederim ama o kadar uzun boylu değilim, sonuçta pasaport vize sigorta ıvır zıvır olduğu için bir yıl gezmeden tozmadan para biriktirip evrakları halledip 1 yıl sonra da tura çıkmam gerek bu asgari ücretle, ben sadece Türkiye sınırları içinde gezebiliyorum, hevesim var ama imkanlar el vermiyor.
Cloud
09 Mayıs 2018, 13:48
tşk ederim ama o kadar uzun boylu değilim, sonuçta pasaport vize sigorta ıvır zıvır olduğu için bir yıl gezmeden tozmadan para biriktirip evrakları halledip 1 yıl sonra da tura çıkmam gerek bu asgari ücretle, ben sadece Türkiye sınırları içinde gezebiliyorum, hevesim var ama imkanlar el vermiyor.
İşte ben de o yüzden Kuralkan sponsor olsun dedim. Yoksa ben de istesem de bırak dünyayı, Türkiye turuna bile çıkamam eldeki imkanlarla.
Sen yine iyi geziyorsun, kazasız belasız nice gezilere diyeyim.
kdiner
09 Mayıs 2018, 13:54
İşte ben de o yüzden Kuralkan sponsor olsun dedim. Yoksa ben de istesem de bırak dünyayı, Türkiye turuna bile çıkamam eldeki imkanlarla.
Sen yine iyi geziyorsun, kazasız belasız nice gezilere diyeyim.
tşk ederim, cümlemiz kazasız belasız kullanırız inşallah.
mavellen
09 Mayıs 2018, 20:37
Benim motorun ön dişli 16t arkayıda 43 yapmıştım.Bu sayede yüksek devirleri görmeden 130-140 arası rahat gezinebiliyordum.Geçen pazar ön dişliyi söküp orjinalini taktım.Arka dişlide 43 de kaldı ellemedim.Bugün 100km yol yapıp denedim.158 km de rpm ışığı yanıyor.Yalnız 8 bin devirde elciklerde öyle bir titreşim oluyorki evlere şenlik.120 bandınakadar raatsız eden bir titreşim yok.Sakin fıtı fıtı gidilir.Yalnız bu şekilde mümkün değil süremem.En kısa zamanda ön dişliyi tekrar değiştireceğim.
Angrypower
09 Mayıs 2018, 21:44
Arka dişliyi 40 yapmayı dene. Bu motoru ben 2den 1e çekince pulsar gibi stop ettiriyorum nedense. Bu gidişle ya motor beni yada ben motoru parçalayacağım. 1500km sonra bakıma girecek gene bakacağım. Motoru kompresyona bırakınca saçma sapan rahatlama geliyor sanki boşa atmışım gibi ferahlıyor iki kastımdan sonra. Yüksek vites düşük devirde gazı açınca gene bir dengesizlik söz konusu. Sert tepilmek istiyor hayvan. Benim anladığım bu.
Cloud
09 Mayıs 2018, 21:46
Benim motorun ön dişli 16t arkayıda 43 yapmıştım.Bu sayede yüksek devirleri görmeden 130-140 arası rahat gezinebiliyordum.Geçen pazar ön dişliyi söküp orjinalini taktım.Arka dişlide 43 de kaldı ellemedim.Bugün 100km yol yapıp denedim.158 km de rpm ışığı yanıyor.Yalnız 8 bin devirde elciklerde öyle bir titreşim oluyorki evlere şenlik.120 bandınakadar raatsız eden bir titreşim yok.Sakin fıtı fıtı gidilir.Yalnız bu şekilde mümkün değil süremem.En kısa zamanda ön dişliyi tekrar değiştireceğim.
Peki ben bişey soracağım. ben bugün şöyle çok kısa 80 km ve biraz üstünü denedim, benim gidonda da acayip titreşim var orjinal haliyle, hatta kendi kendime daha rodajda ve 80 km'de bu alet böyle titreyecekse 100 ve üstünde nolacak diye epey bi düşündüm açıkçası. Şimdi orjinal ön dişli kaç T, arka 45 onu biliyoruz. Bir de siz ön 16, arka 43 iken titreşim anlamında epeyce bir fark gördünüzde mi o haline döndüreceksiniz. öyle ise ben de rodaj sonrası o şekil yapayım. Çünkü bu gidon ve aynalardaki titreşim bende 70 km üstüne çıktığı anda başlıyor, bu durumunun rodaj sonrası çok da fark edeceğine pek inanmıyorum açıkçası. Dişlileri değişmek gerçekten fark ettiriyorsa uzatmadan yapalım diye soruyorum. Neticede aynalar titremesin diye 70 km hızla sürecek değilim ki motoru bunun iki katını yapabiliyor diye aldık değil mi yahu?
berkayildiz
09 Mayıs 2018, 23:42
Şu durum bir netleşmedi bu motorun top speed kaç abi?
Angrypower
09 Mayıs 2018, 23:44
Orijinal ön 15T arka 45T. Gidon yükseltme olmadan çok titriyor diyorlar. Gidon yükseltince 120’den sonra ben huylanmaya başlıyorum. Arkayı 40T yapınca da baya titreşimin azaldığını duydum. Lakin test etmeden önermem. Edersemde kesinlikle buradan yazarım.
ozan1991
10 Mayıs 2018, 00:20
Şu durum bir netleşmedi bu motorun top speed kaç abi?
160 ama oynama oluyor konuştuklarım 150 ye rahat çıktığını söylüyor ben henüz test edemedim
Cloud
10 Mayıs 2018, 00:54
Orijinal ön 15T arka 45T. Gidon yükseltme olmadan çok titriyor diyorlar. Gidon yükseltince 120’den sonra ben huylanmaya başlıyorum. Arkayı 40T yapınca da baya titreşimin azaldığını duydum. Lakin test etmeden önermem. Edersemde kesinlikle buradan yazarım.
Valla ben gidon yükseltmeyi motoru aldığımın ertesi günü taktım ama pek de bir etkisi olduğunu sanmıyorum zira 75 km ve üstünde aynalarda bile var titreşim, gündüz vakti bu arka tarafı seçemeyecek kadar değil ama gece araç ışıklarında tahminim sıkıntı yaratacaktır. O yüzden ısrarla soruyorum, yani dişli değişimi titreşimi ciddi anlamda belli bir seviyenin altına indiriyor mu? Rodaj öncesi ve sonrasında titreşimde bariz fark var mı mesela?
Neticede Dominar'da titreşim harici kronik bir sıkıntı yok görünen o ki, bunu da az çok azaltabilirsek o zaman tadından yenmez. Bu arada titreşim motorun yapısı, neticede bu güç tek silindirden çıkyor ister istemez titreyecek, kronik sorun olarak onu görmüyorum tabii yanlış anlaşılmasın. Hani onu da dişli ile filan yarıya indirebileceksem ne ala.
Bu arada aynaların bağlantı yerlerine ya da gidon yükseltme ile gidon arasına, lastik koyarak yeniden takma gibi bir düşüncem de var, hani telefon tutuculardaki gibi bir şey, işe yarar mı bilmem, bi deniyecem fırsatım olduğunda.
Angrypower
10 Mayıs 2018, 01:07
Açıkçası ben 120’den sonra arkadaki herşeyi çift görüyorum. Lakin 85-90’la giderken bana göre hiç titremiyor. Hatta tadından yenmiyor. Ha ben gitmiyorum orası ayrı. Sürekli bir yerlere dalmak zorunda kalıyorum. TEM ıspartakule gişelere gelmeden mesela köpek kovalıyor paralı yolda. İstanbul’da birgün atraksiyonsus geçmiyorki.
levend84
10 Mayıs 2018, 01:38
Açıkçası ben 120’den sonra arkadaki herşeyi çift görüyorum. Lakin 85-90’la giderken bana göre hiç titremiyor. Hatta tadından yenmiyor. Ha ben gitmiyorum orası ayrı. Sürekli bir yerlere dalmak zorunda kalıyorum. TEM ıspartakule gişelere gelmeden mesela köpek kovalıyor paralı yolda. İstanbul’da birgün atraksiyonsus geçmiyorki.
İstanbulda motor kullanan arkadaşları saygıyla selamlıyorum.
Geçen yıl iki kişi xmax250 ile,edirne turu yaptık resmen survivor,arkadaşın motor xj6 ulen o yine rahat uzadı,ben xmaxle ne terler döktüm sağa geçiyorum 140'la gidiyorum arkamda lavuk arabayla dibime gelip tahrik ediyor,sola geçsem olmaz,makas atanımı ararsın aniden yavaşlayanımı sollamaya çıkarken ib..liğine arabasıyla koridor açmadan gazlayanınımı...dönüşte keşan,gelibolu,feribot,lapseki,çanakkale,bursa üzerinden döndük...
Cloud
10 Mayıs 2018, 01:40
Açıkçası ben 120’den sonra arkadaki herşeyi çift görüyorum. Lakin 85-90’la giderken bana göre hiç titremiyor. Hatta tadından yenmiyor. Ha ben gitmiyorum orası ayrı. Sürekli bir yerlere dalmak zorunda kalıyorum. TEM ıspartakule gişelere gelmeden mesela köpek kovalıyor paralı yolda. İstanbul’da birgün atraksiyonsus geçmiyorki.
Valla NS150'den sonra bana göre dominar ciddi titriyor, evet orada 150cc 17hp motor vardı, burada 400 cc 35 hp var kıyas belki çok dopru değil ama, bugün denedim 80 km üstü 90 filan oldu mu gidonda ciddi titreşim var aynalar dahil, hatta dediğim gibi 75km civarında başlıyor aynalarda, arka seçilmeyecek gibi değil gündüz vakti ama var, ki gece o ince titreme bile araç ışıklarını titretip görüş sorunu yaratır zannımca, daha gece binemedim bakacağız. 120'ye kadar hiç titremiyor demişsin ya, ben daha 80 de böyle ise 120 de ne olur onu meraktayım açıkçası. Meğer Ns150'deki taa 100km sonrası hissedilen titreşim bile hiç bir şey değilmiş diyorum açıkçası. Bilemedim, bakalım buna da alışacağız sanırım. Şu rodajı bi bitirip şöyle düzenli 90 - 100 kmlerde gidebilip buradaki vibrasyın potansiyeline bi bakmak istiyorum orjinal haliyle.
mavellen
10 Mayıs 2018, 09:01
Sizin motorların titreşimi bana normal gelmedi.Arka 43 önler stock dişli ile 120 km hız ile giderken bile aynamdakiler çift değil.Ya benim motor sizinkinden farklı üretilmiş diyeceğim bu mümkün değil.Sizin titreşimi bilemedim.Belkide ben devamlı titreşimli motor kullandığımdan bu bana titremiyormuş gibi geliyor.Lakin motorda titreşim yok demek yalan olur.
Dişli değişimi kişiye göre nasıl sürebileceksen o şekilde vites aralıklarını uzatın.Ama dominarda hiç olmaz ise arka 43 mutlaka olmalı.Arka 45 dişli ile adamı çok yorar bu motor.
HyperXCrossfire
10 Mayıs 2018, 09:22
100kmh den sonra aynalarda cift görme bende de var. Tvs aynalari ile degistirdim, vidalari sıktım ama devam ediyor. Belki locktite tarzinda baglantilari saglamlastirici birsey uygulamak daha iyi olabilir. Onun disinda o hizlarda gidonda titresim de hissetmiyorum işin kötüsü :)
Titresim var motorda evet ama beni rahatsiz etmiyor. Daha çok 5bin devirden sonra oluşan, depo bölgesinden gelen zırıltı daha çok rahatsız ediyor. Onun çözümü de depo birleşim yerlerine yalıtım.
ekrem ata
10 Mayıs 2018, 09:48
https://i.hizliresim.com/JQ0mkB.png
gerivites
10 Mayıs 2018, 09:50
650km falan oldu. İlk bakımdan sonra biraz rahatladı ama titreşim var. Heryerinde var :)
Cloud
10 Mayıs 2018, 15:36
Açıkçası beni aynalar ve gidon dışındaki titreşimler pek rahatsız etmiyor, (ama 4500 dev. geçildiği anda gidondaki vızıldama ile birlikte aynalar da titreşiyor hız kaç olursa olsun, vites büyütünce düzeliyor ama 6.viteste aynı durum daha 100km altı hızlarda olduğu için ileride can sıkıcı olur özellikle gece işten dönerken). hatta aynaları titretmese gidonu bile o kadar umursamam. Ama 2000 km böyle kullanıp muhtemelen ben de arkayı 43 dişli ile değişeceğim. 120'ye kadar aynalar titremeyecekse hiç düşünmeden yaparım çünkü kullandığım yolda 120 üstüne çok nadir çıkıyorum ortalama 90 - 120 aralığında sürüyorum. Ama bir 2000 km hani şu kitapçıktaki rodaj toplam süresini bir bitireyim diyorum.
Bu motorda titreşim yok diyen zaten titreşimin ne olduğunu bilmiyordur, var, var da benim derdim anynalara yansıması, o olmasa umrumda değil titreşim açıkçası. Bakalım belki dişli ile ve gidon yükseltme ile gidon arasına uygulanacak lastiklerle azaltabilirim. Daha motor çok yeni diğer artı özelliklerinin yanında bunu çokça sorun etmiyorum, ama hani düzelme ihtimali varsa niye böyle süreyim.
---------- Mesajlar birleştirildi - 14:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:20 ----------
Bu arada gündüz bu olduğunda bende aynadakiler çift değil ama titriyorlar hız arttıkça(yani görünmüyor, seçilmiyor değiller) ve bu gece karanlıkta araç farlarının fotoğraftaki ışıkla boyama modu gibi görününp arka tarafın seçilmemesine sebep olacaktır tahminim, daha önce bunu GV250'de yaşamıştım çift silindir olmasına rağmen. Henüz gece kullanmadığım için net söyleyemiyorum. Ben bunu NS150'de hiç yaşamadım, hız artsa da titreşim olsa da aynalara yansımıyordu. Tabii Dmoinar'da arka dişli çok büyük, tork nedeniyle, cruiserlar gibi, onların da gv250'de olduğu gibi bir kısmında yüksek hızda bu yaşanıyor tork nedeniyle sanırım. Ben de daha almadan arka dişliyi 43 yapmak lazım demiştim, sanırım bunu yapacağım er geç, ki vites aralarını da uzatmış oluruz sanırım bi nebze.
---------- Mesajlar birleştirildi - 15:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:50 ----------
Evet daha önce titreşimsiz motorlar kullanınca bu biraz keşke olmasa dedirtebiliyor. Yoksa aldık titreşiyor diye yarın satacak değilim ama tolere edilebilir hale getirilebiliyorsa onu yapmayı deneyeceğim.
mavellen
10 Mayıs 2018, 17:09
Gidon yükseltmenin tolöre ettiği titreşim bence pisikolojik.Buna pek inanmayın.Ben pulsarda titreşimi azaltmak için gidonu söküp özel dayanıklı lastiklerden 2 kat kesip koymuştum.Çok az farkı oldu.Uğraşmaya değermi işi olmayan uğraşır.
Servise gidince blok bağlantı vidalarına baktırın.Sıkılması gereken vidalar var.Onlar gevşerse ki bende gevşekti titreşim yapar.
Aynam gevşekti,aynanın altında 3 tane bağlantı vidası var.Onları usturuplu kırmayacak şekilde sıkın.
120 km hızla giderken aynada elbette titreşim var çünki alet kıprıyor ama arkandan geleni seçebiliyorsun.Çift görmüyorsun.Dün 160 üzeri giderken bile aynaya bakıyordum :) alışkanlık heralde.
Yalnız şu bir gerçek bastınmı 150 hemen görüyor.
Cloud
10 Mayıs 2018, 17:24
Gidon yükseltmenin tolöre ettiği titreşim bence pisikolojik.Buna pek inanmayın.Ben pulsarda titreşimi azaltmak için gidonu söküp özel dayanıklı lastiklerden 2 kat kesip koymuştum.Çok az farkı oldu.Uğraşmaya değermi işi olmayan uğraşır.
Servise gidince blok bağlantı vidalarına baktırın.Sıkılması gereken vidalar var.Onlar gevşerse ki bende gevşekti titreşim yapar.
Aynam gevşekti,aynanın altında 3 tane bağlantı vidası var.Onları usturuplu kırmayacak şekilde sıkın.
120 km hızla giderken aynada elbette titreşim var çünki alet kıprıyor ama arkandan geleni seçebiliyorsun.Çift görmüyorsun.Dün 160 üzeri giderken bile aynaya bakıyordum :) alışkanlık heralde.
Yalnız şu bir gerçek bastınmı 150 hemen görüyor.
Gidon yükseltme konusunda aynını düşünüyorum, zaten titreşime etkisi olmadı takınca, ama sürüş konforunu çok artırdı, hatta azıcık daha kendime yaklaştırmayı düşünüyorum. Rodaj bakımında iyice bir kontrol etmelerini söyleyeceğim.Ayna bende de sol ayna gevşekti bahsettiğiniz yerlerden sıktım. Aslında şu andaki titreşimde bende de arkadakileri seçememe durumu yok, merakım sizin çıktığınız süratlerde ne olacağı. Şu an rodajda olduğu için sizlerden gelenleri okuyunca fikir sahibi olabiliyorum. Yüksek hızlarda aynadan arkayı kıpraşsa bile seçilecek şekilde görmesi yeterlidir benim için, görüntü tamamen bozulmasın yeter. 120km ile giderken arkamı görebileyim benim için yeterlidir, daha üstünde hiç sürmüyorum çünkü, anlık olarak çıkarım daha üstüne sollama v.s. de.
Ve haklısınız, motor çok kolay yüksek hızlara çıkma eğiliminde. Hele de benim gibi 150cc'den sonra kullanınca tork ve ivmelenme müthiş.
gerivites
10 Mayıs 2018, 17:34
Gidon yükseltme konusunda aynını düşünüyorum, zaten titreşime etkisi olmadı takınca, ama sürüş konforunu çok artırdı, hatta azıcık daha kendime yaklaştırmayı düşünüyorum. Rodaj bakımında iyice bir kontrol etmelerini söyleyeceğim.Ayna bende de sol ayna gevşekti bahsettiğiniz yerlerden sıktım. Aslında şu andaki titreşimde bende de arkadakileri seçememe durumu yok, merakım sizin çıktığınız süratlerde ne olacağı. Şu an rodajda olduğu için sizlerden gelenleri okuyunca fikir sahibi olabiliyorum. Yüksek hızlarda aynadan arkayı kıpraşsa bile seçilecek şekilde görmesi yeterlidir benim için, görüntü tamamen bozulmasın yeter. 120km ile giderken arkamı görebileyim benim için yeterlidir, daha üstünde hiç sürmüyorum çünkü, anlık olarak çıkarım daha üstüne sollama v.s. de.
Ve haklısınız, motor çok kolay yüksek hızlara çıkma eğiliminde. Hele de benim gibi 150cc'den sonra kullanınca tork ve ivmelenme müthiş.
Ya ben dayanamıyorum rodaj modaj 2-3dk yapıştırıyorum gittiği kadar gidiyorum. Kasmayın bu kadar açın gazı :) bi kereden bişey olmaz
Keoma
10 Mayıs 2018, 17:41
2. Viteste gaz kapalıyken motor stop etmiyor.17-18 km hızda ilerleme devam ediyor.Diğer motorlarımda denememiştim hiç.Normal mi?
Ve 3. Viteste 2-3 saniye motor gaz yemedi.Bu 3.kez başıma geliyor.
Cloud
10 Mayıs 2018, 17:49
Ya ben dayanamıyorum rodaj modaj 2-3dk yapıştırıyorum gittiği kadar gidiyorum. Kasmayın bu kadar açın gazı :) bi kereden bişey olmaz
Yok kasmıyorum saniyelik 90 - 100 gördüm bir iki sefer, ama sabırlı adamımdır ve iyi rodaj yapmaya çalışırım genelde. Sorun değil yani. Yarın 500'ü tamamlarım muhtemelen şu an 350 km oldu.
Haa bu arada KTM duke 390, rc390 titreşim başlıklarını okuyunca içim rahatlıyor, çünkü anlatılan titreşimler, hatta çoğu kullanıcıdan daha fazlası olduğu söylenmiş. Sıkıntı etmeyip keyfini sürmek lazım galiba. Gülü seven dikenine katlanır, "ya tek silindir 250cc üstü alet (marka farketmez) almayacan ya da titreşimi takmayacan" diyenler bile var:)
vBulletin v4.2.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by
vBSEO