PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Bajaj Bajaj Dominar 400 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı



Sayfa : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 [44] 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121

gerivites
01 Mayıs 2018, 23:24
Döminar da Pulsar gibi önü alçak buda hızlı gidince rüzgar sizi geriye itiyor ve gidona asılmak zorunda kalıyorsunuz ve kolda ağrı yapıyor ben bu yüzden gidon yükseltme taktırdım, gidon yükseltme ve ön cam yokken İstanbul Antalya yaptım elimden omuzuma kadar sıkıntı yaptı, gidon yükseltme taktım ön cam yoktu İstanbul Trabzon yaptım sıkıntı olmadı, bu durum boyunuza göre değişebilir ben 1,63cm boyundayım ona göre düşünün.

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:52 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:50 ----------



Tam emin olmamakla birlikte pulsarın aynası dominarın aynasından kol kısmı biraz daha uzun sanırsam net değilim onu söylim.

Yok ben gidon yükseltmenin titreşime faydası açısından söyledim onu. Aynalar yine titriyor ama görüş öncekine göre daha iyi. Şu anda bende ayna değiştirmek gibi ihtiyaç hissettirmiyor.

Angrypower
01 Mayıs 2018, 23:26
120'den sonra aynaya bakma amacım bişeyler gelior mu die? Bişeyler dememden kasıt ne gelirse 2 tane görüyorum :queen:

gerivites
01 Mayıs 2018, 23:28
http://www.gp kompozit.com/Pulsar-Elcik-Koruma,PR-806.html

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:36 ----------

Aradaki boşluğu silip bakın.

180 lira da çok yav. Ben şu tek şerit ince olanları şekil olarak daha çok seviyorum

şuna benzer bişey
https://mcdn01.gittigidiyor.net/33422/tn30/334228961_tn30_0.jpg

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:26 ----------


120'den sonra aynaya bakma amacım bişeyler gelior mu die? Bişeyler dememden kasıt ne gelirse 2 tane görüyorum :queen:

ayna için vidaları sıkmayı falan deneyen oldu mu acaba

Angrypower
01 Mayıs 2018, 23:37
180tl çok diyorsun ama kırılmıyorlar. En iyi senaryoda kapı açsalar, elin sağlam kalacak. Birde öyle düşünmek lazım.

HyperXCrossfire
02 Mayıs 2018, 00:05
Arka çanta demiri,ön tur camı alırken, monero marka acerbıs rally çakması bir elcik koruma aldım bende fiyatı ucuz olduğu için. Aldığım yerde sanırım fazla satılmadığı için ucuz ama malzeme olarak fena değil.En azından alüminyum malzemeden yapılmış.şu an bağlantıları tam olmadı onları ayarlamaya çalışıyorum.Taktığımda örnek olması için atarım resimleri.

Tur camı, normale göre daha rahat ettirdi ama rüzgarı kafada fena patlatıyor.

Arka çanta demiri, görüntüsü ve malzeme kalitesi nedeniyle gp kompozit tercih ettim bende.Denildiği gibi büyük çantada arka stopları bir miktar kapatıyor.Ya çanta tablasını biraz öne bağlamak lazım yada çantaya bir ışıklandırma iyi olur.Normal araçlar yine görebilir ama yüksek araçlarda biraz sorun yaratabilir yakın mesafelerde.

Angrypower
02 Mayıs 2018, 00:16
Acaba kafada rüzgar patlıyor derken, Pulsar'daki gibi mi? Yoksa daha mı rahatsız edici? Duruma göre takabilirim. Sevmiyorum duruşunu ama sanki gerekiyor benim için...

Cloud
02 Mayıs 2018, 01:28
Herkese merhaba,

Ben de bir Dominar alarak (ilk motosikletim) aranıza katılmak üzereyim. İstanbul Avrupa yakasında ikamet ediyorum. Motosikleti kullanma amacım ev-iş arası ulaşım aracı ve hafta sonları da ufak(kısa mesafe) gezintiler şeklinde olacak. Belki ilerleyen günlerde 300-500 km mesafelerdeki yakın şehir gezileri yapabilirim. Ancak kış aylarında (yağışlı havalarda) kullanmayı düşünmüyorum.

Bu ilk motorum olacak ve hız - top speed tutkunu biri değilim. Tın tın zevk alarak gezmeyi düşünüyorum. Otoyolda vs. maksimum 120 ile gitmesi bence yeterli bir hız gözüküyor.

Motosikleti ilk aldığım esnada bazı eklentileri direkt serviste taktırmayı düşünüyorum. Bu konuda sizin fikirlerinizi almak istedim.

Aşağıdaki eklentileri direkt taktırmayı düşünüyorum.
+ Gidon yükseltme,
+ Arka su sıyırıcı (çamurluk)
+ Jant şeritleri
+ Telefon tutucu
+ Teknotakip (Bunu hemen takabildiklerinden emin değilim)


Aşağıdakileri ise ilerleyen zamanlarda gerekli görürsem almayı düşünüyorum.
- Elcik koruma
- Tur Camı
- 42'lik arka dişli,
- Çanta demiri
- Topcase
- Lastik


Bu eklentiler hakkında tecrübelerinize dayanarak fikirlerinizi (kesin al, olmasa da olur, alma gibi) rica ediyorum.

Son olarak beyaz, mürdüm ve gece mavisi renkleri arasında çok kararsız kaldım. Biliyorum bu zevk meselesi ama kullandığınız renkte yaşadığınız bir problem (çok kir belli ediyor, çabuk çiziliyor, soluyor vs. ) var mı diye merak ediyorum.


Yanıtlarınız için şimdiden teşekkür ediyorum.

Öncelikle hayırlı, uğurlu olsun motorunuz. İlk motor olarak biraz pahalı bir tercih olsa da almışsınız, illa ki kullanılır, dikkatle sürün. tecrübeniz yoksa eğitim almaya bakın, çok fark ettiriyor. ben zamanında Honda GS2 almıştım ilk motorumu aldıktan 3500km sonra ve çok faydasını gördüm. (Sonrasında da teorik çeşitli eğitimler v.s.)

Ben Gece Mavisi aldım, çok da memnunum o renk aldığıma. İlk başta beyaz diyordum ama şimdi bu renkten çok memnunum, oldukça koyu ve simli gibi güneşte içinde parıldayan bir boyası var. Depodaki o ped zaten çıkacak gibiydi çıkarttım attım ve aşağıdaki gibi bir ped taktım, deponun yanlarına da stomp grip taktım.
Foto:
https://resmim.net/f/v4yAxt.jpg
https://resmim.net/f/4gxaVx.jpg
Yaptıklarım:
Aynaları elimdeki tvs aynaları ile değişmiştim ama byugün orjinalleri tekrar taktım, çünkü gidon yükseltme ile orjinalleri bir denemek istiyorum, randıman vermezse TVS aynalarını geri takacağım, olduk.a yüksek ve iyi gösteriyordu çünkü. Bakalım Perşembe günü uzun bir rodaj sürüşü yapacağım aynanın sonucunu yazarım.
Aldığımda hemen yaptığım şey gidon yükseltme takmak oldu GP kompozit. Bende km sayaç kablosu dışında hiç bir kablo gerilmedi ama km kablosu dönerken filan etkilemese de gerginleşti ve bu sebepten yerinden fırladı, kapağını oturtamadım ve kelepçe ile sabitledim rodaj bakımında serviste düzelttireceğim. Dediğim gibi depo üstüne ve yanlara ped taktım.Yanlara taktığım şeffaf 3M stomp gripler deli gibi yapışıyor kaymak mümkün değil. :)
Bu arada bugün gidon yükseltmeyi biraz daha gidonu kendime yakın olavak şekilde tekrar ayarladım, önceki sürüşte ileride kalmış gibi geldi bana, şimdi cruiser motor gidonu gibi oldu çok beğendim. GP kompozitin iyi yanı ufaktan da olsa kendinize gidonu yaklaştırabilme şansı veriyor. Takması biraz zahmetli servis taksa daha iyi olabilir. Ben motoru şehir dışı bir bayiden getirttiğim için kendim otoparkta taktım, yoksa alırken taktırıdım açıkçası. Böylece km telim çıkmazdı :)
Bu arada padok aldım, nortonûn kinin aynısı. Zincirimi yağladım, çünkü motoru teslim aldığımda epey kuru idi zincir. (Bu iş için ve belki kafama eserse ara yağ değişimlerinde kullanacağım.)

Yapacaklarıma gelirsek:
- Rodaj bakımında servise dörtlü flaşör ekleteceğim.(Pulsar da da vardı çok işime yarıyordu)
- Arka çanta demiri illa ki alacağım çünkü ben de %80 - 90 işe git gele kullanıyorum ve çıplak haliyle efektif olmuyor benim için motosiklet.(Ben GP almıycam çok aşağıda duruyor, diğerinin görüntüsü ve fonksiyonelliği daha iyi geldi bana.) Topcase zaten 45 litre kargo topcase'im var.
- Uzun ön tur camı. (Bunu da muhtemelen kışa girerken alırım.
- Kışa girerken bir takım (muhtemelen Michelin, Pulsarda çok memnundum) lastik alacağım.
- Duruma göre 2000 km sonra belki bir 42'lik arka dişli taktırabilirim, eğer titreşime ve vites aralıklarına etkisi olacaksa.
- Belki ucuz yollu bir çift mini sis farı olabilir.(İşten hep gece geç saat dönüyorum, bu sebeple görünür olmak önemli benim için)

Bunlar haricinde şu an başka bir şey düşünmüyorum.[COLOR="Silver"]

Motoru aldım daha 2 kez ve 60 km sürebildim, soğuk algınlığıyla ilaç şu bu kendime gelemedim(motordan değil balkondan:) )
Bugün hiç değilse üstüne oturayım ayarlarımı yapayım diye otoparkta biraz hasbıhal ettim kendisi ile.
bakalım artık 3.defa perşembe günü süreceğim, kısa sürede rodajı bitirip işe git gele başlamam lazım çünkü. Muhtemelen 3 - 4 güne 500km yaparım ve bakıma sokup işe gidip gelmeye başlarım.

Angrypower
02 Mayıs 2018, 01:33
Stomp gripleri nereden aldın acaba?

Cloud
02 Mayıs 2018, 01:42
stomp gripleri n11'den aldım, biraz pahalıca 3M olduğu için ama iş görüyor. Şeffaf stomp grip diye aratınca çıkıyor. ben o çıkanların en ucuzunu aldım ve küçük çaplı kenarlarını keserek yerleştirdim yanlara.

Angrypower
02 Mayıs 2018, 02:34
Yavaş yavaş bakayım. Motor mürdüm olduğuniçin şeffaf değil de siyah da olursa sorun olmaz kanımca. :P

Norton772
02 Mayıs 2018, 07:58
Stomp grip bende depoya değil de onun altındaki siyah kısma düşünüyorum çünkü dizler oraya denk geliyor ve dizlik kullandığım için orayı çizecek sanki.

Angrypower
02 Mayıs 2018, 09:06
Aynen. Bende zaman zaman dizliklerle kullanıyorum. Bugün de öyle yaptım mesela. Norton hocam sen alıp karar kıl da bende senden kopya çekeyim :P

Cloud
02 Mayıs 2018, 10:53
[/COLOR]
Stomp grip bende depoya değil de onun altındaki siyah kısma düşünüyorum çünkü dizler oraya denk geliyor ve dizlik kullandığım için orayı çizecek sanki.

Evet dizler asıl oraya denk geliyor bu yüzden ora boyasız sanırım ama oraya siyah alınabilir, bunu ben de düşünebilirim.Çünkü Yazın ben de pantolonu bırakıp önce soft dizliğe geçsem de bi süre sonra o da pişirdiği için sert dizliğe geçiyorum o çizebilir, gerçi pulsarda çizmemişti.
Forumların güzel tarafı bu işte gereksiz kavga, tartışma olmadığı zaman harika beyin jimnastiği ve fikir alış verişi oluyor

Angrypower
02 Mayıs 2018, 13:18
Stomp grip için takipteyim. Tur camı içinde düşüncelerdeyim. Takarsam fiyakası bozulur die :salut:

HyperXCrossfire
02 Mayıs 2018, 13:30
Duruşu bence güzel, biadil olarak adlandirilan düz cam var bende. Kafada patlatiyor dedigim büyük ihtimalle rüzgar direk yukariya geldigi için kaskda pit pit rüzgar carpma sesi yapiyor. Fiziksel olarak çok fazla birseyi yok.

Angrypower
02 Mayıs 2018, 15:49
Aradım servisi 1 tane kalmış. Kimseye satmayın akşam gelip taktıracağım dedim. Bakalım zaten en kötü ihtimal koşun taktıracaktım. Dişli işine girsem mi die düşünüyorum şuan. Torkun azalması bu dandik lastiklerle yararıma olur. En fazla Pulsar gibi kalksa bana yeter.

Norton772
02 Mayıs 2018, 18:52
Stomp grip uygulaması. Birol ustanın eline sağlık. 50 tl'çık sıkışmış :)
https://i.hizliresim.com/6J32k3.jpg (https://hizliresim.com/6J32k3)
https://i.hizliresim.com/Lb9agz.jpg (https://hizliresim.com/Lb9agz)

thamade
02 Mayıs 2018, 19:41
Öncelikle hayırlı, uğurlu olsun motorunuz. İlk motor olarak biraz pahalı bir tercih olsa da almışsınız, illa ki kullanılır, dikkatle sürün. tecrübeniz yoksa eğitim almaya bakın, çok fark ettiriyor. ben zamanında Honda GS2 almıştım ilk motorumu aldıktan 3500km sonra ve çok faydasını gördüm. (Sonrasında da teorik çeşitli eğitimler v.s.)

Ben Gece Mavisi aldım, çok da memnunum o renk aldığıma. İlk başta beyaz diyordum ama şimdi bu renkten çok memnunum, oldukça koyu ve simli gibi güneşte içinde parıldayan bir boyası var. Depodaki o ped zaten çıkacak gibiydi çıkarttım attım ve aşağıdaki gibi bir ped taktım, deponun yanlarına da stomp grip taktım.
Foto:
https://resmim.net/f/v4yAxt.jpg
https://resmim.net/f/4gxaVx.jpg
Yaptıklarım:
Aynaları elimdeki tvs aynaları ile değişmiştim ama byugün orjinalleri tekrar taktım, çünkü gidon yükseltme ile orjinalleri bir denemek istiyorum, randıman vermezse TVS aynalarını geri takacağım, olduk.a yüksek ve iyi gösteriyordu çünkü. Bakalım Perşembe günü uzun bir rodaj sürüşü yapacağım aynanın sonucunu yazarım.
Aldığımda hemen yaptığım şey gidon yükseltme takmak oldu GP kompozit. Bende km sayaç kablosu dışında hiç bir kablo gerilmedi ama km kablosu dönerken filan etkilemese de gerginleşti ve bu sebepten yerinden fırladı, kapağını oturtamadım ve kelepçe ile sabitledim rodaj bakımında serviste düzelttireceğim. Dediğim gibi depo üstüne ve yanlara ped taktım.Yanlara taktığım şeffaf 3M stomp gripler deli gibi yapışıyor kaymak mümkün değil. :)
Bu arada bugün gidon yükseltmeyi biraz daha gidonu kendime yakın olavak şekilde tekrar ayarladım, önceki sürüşte ileride kalmış gibi geldi bana, şimdi cruiser motor gidonu gibi oldu çok beğendim. GP kompozitin iyi yanı ufaktan da olsa kendinize gidonu yaklaştırabilme şansı veriyor. Takması biraz zahmetli servis taksa daha iyi olabilir. Ben motoru şehir dışı bir bayiden getirttiğim için kendim otoparkta taktım, yoksa alırken taktırıdım açıkçası. Böylece km telim çıkmazdı :)
Bu arada padok aldım, nortonûn kinin aynısı. Zincirimi yağladım, çünkü motoru teslim aldığımda epey kuru idi zincir. (Bu iş için ve belki kafama eserse ara yağ değişimlerinde kullanacağım.)

Yapacaklarıma gelirsek:
- Rodaj bakımında servise dörtlü flaşör ekleteceğim.(Pulsar da da vardı çok işime yarıyordu)
- Arka çanta demiri illa ki alacağım çünkü ben de %80 - 90 işe git gele kullanıyorum ve çıplak haliyle efektif olmuyor benim için motosiklet.(Ben GP almıycam çok aşağıda duruyor, diğerinin görüntüsü ve fonksiyonelliği daha iyi geldi bana.) Topcase zaten 45 litre kargo topcase'im var.
- Uzun ön tur camı. (Bunu da muhtemelen kışa girerken alırım.
- Kışa girerken bir takım (muhtemelen Michelin, Pulsarda çok memnundum) lastik alacağım.
- Duruma göre 2000 km sonra belki bir 42'lik arka dişli taktırabilirim, eğer titreşime ve vites aralıklarına etkisi olacaksa.
- Belki ucuz yollu bir çift mini sis farı olabilir.(İşten hep gece geç saat dönüyorum, bu sebeple görünür olmak önemli benim için)

Bunlar haricinde şu an başka bir şey düşünmüyorum.[COLOR="Silver"]

Motoru aldım daha 2 kez ve 60 km sürebildim, soğuk algınlığıyla ilaç şu bu kendime gelemedim(motordan değil balkondan:) )
Bugün hiç değilse üstüne oturayım ayarlarımı yapayım diye otoparkta biraz hasbıhal ettim kendisi ile.
bakalım artık 3.defa perşembe günü süreceğim, kısa sürede rodajı bitirip işe git gele başlamam lazım çünkü. Muhtemelen 3 - 4 güne 500km yaparım ve bakıma sokup işe gidip gelmeye başlarım.


Merhaba,

Öncelikle yorumlarınız için teşekkür ederim. Aldığınız tank pad ve stomp grip ler gerçekten çok yakışmış.

Ayna değiştirmek benim de aklımda, ancak gidon yükseltme ile orjinal aynaları bir müddet deneyeceğim. İhtiyaç duyarsan değiştiririm.

Zincir yağlamak için ben kdiner in önceki mesajlarında koyduğu bir çubuk benzeri bişey ayarlamayı düşünüyorum. Daha pratik gözüküyor. Olmaz ise mecbur biz de padok alacağız. Ayrıca son zamanlarda Oktay motor'un orta sehpa taktırabildiğini duydum ama emin değilim.

Dörtlü de eğer motor üzerinde çok emanet gibi durmuyorsa ben de taktırırım.

Ayrıca geçmiş olsun. Bir an önce iyileş de güzel havaları kaçırma bari :)

mavellen
02 Mayıs 2018, 20:07
180 lira da çok yav. Ben şu tek şerit ince olanları şekil olarak daha çok seviyorum

şuna benzer bişey
https://mcdn01.gittigidiyor.net/33422/tn30/334228961_tn30_0.jpg

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:26 ----------



ayna için vidaları sıkmayı falan deneyen oldu mu acaba

Benimkiler gevşekti.Ayna dibindeki üç vidayı sıktım sağlamlaştı.

Angrypower
02 Mayıs 2018, 20:13
Merhaba,

Öncelikle yorumlarınız için teşekkür ederim. Aldığınız tank pad ve stomp grip ler gerçekten çok yakışmış.

Ayna değiştirmek benim de aklımda, ancak gidon yükseltme ile orjinal aynaları bir müddet deneyeceğim. İhtiyaç duyarsan değiştiririm.

Zincir yağlamak için ben kdiner in önceki mesajlarında koyduğu bir çubuk benzeri bişey ayarlamayı düşünüyorum. Daha pratik gözüküyor. Olmaz ise mecbur biz de padok alacağız. Ayrıca son zamanlarda Oktay motor'un orta sehpa taktırabildiğini duydum ama emin değilim.

Dörtlü de eğer motor üzerinde çok emanet gibi durmuyorsa ben de taktırırım.

Ayrıca geçmiş olsun. Bir an önce iyileş de güzel havaları kaçırma bari :)

Oktay usta orta sehpa takıyor ama yeniden imal ediyor. YouTubede videosu mevcut. Bana 3gün sonra gel al dediler. O yüzden yanaşmadım :)

Bende tur camı taktım. Şeklini bozdum motorumun. Performans dişliyi de takacaktım ama son bir tane kalmış ve söz vermiş. Müşterisi hazır kapamadım. Artık başka zamana kaldı o iş.

Cloud
02 Mayıs 2018, 21:37
Merhaba,

Öncelikle yorumlarınız için teşekkür ederim. Aldığınız tank pad ve stomp grip ler gerçekten çok yakışmış.

Ayna değiştirmek benim de aklımda, ancak gidon yükseltme ile orjinal aynaları bir müddet deneyeceğim. İhtiyaç duyarsan değiştiririm.

Zincir yağlamak için ben kdiner in önceki mesajlarında koyduğu bir çubuk benzeri bişey ayarlamayı düşünüyorum. Daha pratik gözüküyor. Olmaz ise mecbur biz de padok alacağız. Ayrıca son zamanlarda Oktay motor'un orta sehpa taktırabildiğini duydum ama emin değilim.

Dörtlü de eğer motor üzerinde çok emanet gibi durmuyorsa ben de taktırırım.

Ayrıca geçmiş olsun. Bir an önce iyileş de güzel havaları kaçırma bari :)

Teşekkürler. Zaten stomp gripleri deponun yanları çizilmesin aynı zamanda da sıkınca kaymasın diye taktım, kaymama konusunda ciddi işe yarıyor.
Depo pedine gelince, benim orjinal o siyah olan çıkmak üzereydi zaten pek bir işlevselliği de yok. pulsardaki daha kaliteli ve bulunduğu yeri koruyan bir şeydi, bundaki öyle değil, o yüzden söktüm gitti, ben sökmesem zaten kendisi zamanla çıkacak gibiydi.
Bakılım yarın üçüncü kez bineceğim sürmek için, hala tam iyileşmiş değilim ama hava iyi hız da yapmayacağım için binerim.

Bu arada orjinal aynaları dün geri takarken ben de fark ettim sol ayna dibindeki vidalardan biri gevşekti ve sıktım bende, bakalım yarın gidon yükseltme ile bir de onları deneyeceğim. TVS aynaları gayet iyi iş görüyor ama orjinalleri de dün durduğu yerde kontrol ettim iyi ayarlanınca arkayı gösterecek gibi, yarın sürüşte netleşecek artık. Bu aynalardaki gecşekliğin titreşime sebep olduğunu sanmıyorum ama, çünkü tvs aynalarıda da ufaktan titreşim oldu devri biraz yükseltince geçen sefer sürdüğümde fark ettim. Yine de yarın tekrar deneyeceğim bakalım.

Flaşör benim için şart gibi, gece sürüşü de sıklıkla yaptığım için. pulsarda gidona sabitlemişlerdi biraz iç kısma, bu sefer sol aynamı az bişey içeri çektim, bakalım o aralığa monte ettirmeyi düşünüyorum flaşör düğmesini, ama işlevselliği için mutlaka taktıracağım.

Uzun ön cam, o biadil düz olanı ben de yakıştığını düşünüyorum, pulsarın biadil camı daha çirkin geliyordu mesela bana, bununki hiç fena durmuyor, motoru daha da büyük gösteriyor arka çanta ile birlikte, hoş gösterse ne olur, göstermese ne olur, öyle şekil şemal çok aşırı takılmıyorum artık, işlevsellik, efektiflik benim için daha önemli, çünkü ağırlıkla ulaşım amaçlı kullanıyorum motosikleti artık.

gerivites
02 Mayıs 2018, 21:42
Ayaklık açık olmadığı halde, motor viteste, debriyaj çekili iken marş almayan kimdi. bugün benimki de almadı :) boşa atınca çalıştı. Önceden bu şekilde 2-3 kez çalıştırdım, bugün niye çalışmadı anlamadım. Tekrar deneyeceğim yarın.

Cloud
03 Mayıs 2018, 14:51
Bendim.Hala aynı, rodaj bakımında ya da belki daha önce servise göstereceğim.Marş düğmesine basınca kontak kapalıymış muamelesi yapıyor adeta. Dün de denedim tık yok boşa almadıkça.Ben de ayaklık stop da ettirmiyor açınca.

---------- Mesajlar birleştirildi - 14:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:57 ----------

Biraz önce sürüşten eve girdim. Abartıp 130 km yol yapmışım. Darlık - Teke yoluna gittim, harika yol, tam bir eğitim yolu.
Motor da ne yalan söyleyeyim, bu uzun kullanımda hele de o yolda beni çok tatmin etti, rodajda olmasına rağmen, oh be! dedim açıkçası:).

Bir kaç tespit:
130 km yola rağmen(gerçi üst sınır 75 - 80km olacak şekilde ve genelde 40 - 70km arası sürdüm) devasa bir yorgunluk yok. Pulsar NS150'den bariz olarak daha rahat bir sürüşü var. Daha fazla güven veriyor bu da kesin.
Üstündeki lastikler Darlık virajlarında hiç de fena değillerdi, sürüş boyunca en ufak bir kayma olmadı, tabii ilk kalkışlarda ben de gazı çok dikkatle açtım, o yüzden kalkışlarda da hiç yanlama olmadı.
Motordaki titreşim aynalarda ve gidonda gazı açmaya başlayınca hissediliyor ama aynalar kıpraşsa da arkası seçilmeyecek hale gelmedi hiç, daha üst devirlerde de durum sadece bu kadarsa mesele yok demektir.(Ama yine de titreşime bi faydası oluyorsa 43 ya da 42 dişli işini düşünebilirim. 43'e daha yakın gibiyim, hem motor yorulmaz,hem tork da azalmaz sanki.
Bu arada sanırım yeniden TVS aynalarına döneceğim, orjinal aynalar gidon yükseltmeyle düşündüğümden biraz daha iyi hale gelmiş olsa da, yine de o TVS aynalarındaki ferah feza arkayı görme işi yaş. O yüzden rodaj sonrası TVS aynalarını takarım, onlar hem yüksek hem daha dışarıda, görüş çok daha rahat oluyor, cruiser mode on hesabı:P.

Bu arada gidon yükseltmede kendime biraz daha yaklaştırarak yaptığım iyileştirme müthiş olmuş, sürüş o kadar rahatladı ki, benim gibi sportif amaçlı değilde seyahat ve işe git gele kullanacaklar gidon yükseltmesiz bu alet sürülmez diyesim var.:)

Bir de sorum var yine:
Benim motorun radyatör seviyesini gösteren o yeşil sıvı minimum'a daha yakın duruyor, tam ortada ya da maksimuma yakın seviyede değil. Sizlerde nasıl? Bana az gibi geldi, bakımda bunu da söyleyeceğim.

Böylece bakımda hem bu sıvı seviyesini, hem yan ayaklık marş mevzusunu hallettireceğim. Yan ayaklığın oradaki kablo ve kibrit kutusu modundaki aparata baktım ama kablolar girip çıkıyor gibi değil içine sabitlenmiş gibi, yani kendim halledeceğim bir şey değil. Bakalım haftaya bakımda servis ne diyecek.

Muhtemelen haftaya bugün rodajı tamamlar ve aksilik olmazsa haftaya Cuma rodaj bakımını yaptırırım, bakımda bir çanta demiri ve duruma göre (yaz sonu desem de) uzun ön cam da taktıracağım galiba, bütçe elverirse tabii. Ama çanta demiri şart bugün sırt çantası ile sürdüm benim gibi yaşlı ve azıcık konfor arayan adama sırt çantası olmuyor aga.:):mrgreen: O 45 litre çanta oraya takılacak, çaresiz yok.:bounce::cherry:

Motora 3. binişimde toplamda 200 küsur km yaptım bile. Motorun sürüşü zevkli orası kesin, Darlık yolunda oldukça eğlendik kedisi ile.
Ara ara oraya idmana gitmek de fayda var, zira bazı aşırı dar virajlarda azıcık daha idmana ihtiyacım var, düz yollarda sürmekten pas yapmış bünye.:)

Bir kaç da foto atalım o kadar yazı okuttuk boşa gitmesin :mrgreen:

https://i.hizliresim.com/oOB0pR.jpg (https://hizliresim.com/oOB0pR)

https://i.hizliresim.com/0EOlAL.jpg (https://hizliresim.com/0EOlAL)[COLOR="Silver"]

https://i.hizliresim.com/PlXnV6.jpg (https://hizliresim.com/PlXnV6)

gerivites
03 Mayıs 2018, 15:08
Benim de 600km yaklaştı. Cumartesi günü ümraniyede ilk bakımı yaptırmayı düşünüyorum.
Su kontrolü olarak daha önce seyretmiştim oktay motorun videosunda https://youtu.be/QUn-EdZm5Zw?t=3m55s

Norton772
03 Mayıs 2018, 16:37
Bugün kamera ie deneme çekimi yaptım. Nasıl çıktı bilmiyorum. Akşama bir göz atıcam bilgisayarda.

Cloud
03 Mayıs 2018, 16:38
Benim de 600km yaklaştı. Cumartesi günü ümraniyede ilk bakımı yaptırmayı düşünüyorum.
Su kontrolü olarak daha önce seyretmiştim oktay motorun videosunda https://youtu.be/QUn-EdZm5Zw?t=3m55s

Antifiriz tankı imiş, seviye o videodaki kadar çok değil ben de ama minimum çizgisinin de üstünde, söylediğine göre sıkıntı yok ama yine de bakımda bir baktırayım.

mavellen
03 Mayıs 2018, 18:24
Aslında top speed mevzusu hepimiz biliyoruz ama sadece bilgi olsun diye yazıyorum.Dün 169 km çıktım.Öndeki rüzgarlığı sökmeye karar verdim.Motorun aerodinamikini bozduğunu düşünüyorum.Ayrıca başıma çok rüzgar vuruyor rahatsız ediyor.Belki ben abartıyorum ama motulden memnun kalmadım birdaha asla kullanmıyacağım.Liquemolly ondan çok iyi bence.

Angrypower
03 Mayıs 2018, 18:36
Bende o rüzgarlığı takınca bugün 160km/sa gördüm. Rüzgarla boğuşmama da gerek kalmadı. 1,83m 94kg adamım. Rüzgarı o cam benim için kesince 15km/sa hızlandım. Arka dişli mevzusunu dün de dedim. Elinde kalmamış Oktay Usta’nın. Artık ara ara yoklayacağım geldi mi? Geldi mi? Die. Rüzgarlığı tip olarak sevmesem de işlev olarak gözüme girdi :(

Cloud
03 Mayıs 2018, 19:00
Arka dişli internette bol miktarda var alıp servise tatırabilirsin.

ozan1991
03 Mayıs 2018, 19:09
Bende o rüzgarlığı takınca bugün 160km/sa gördüm. Rüzgarla boğuşmama da gerek kalmadı. 1,83m 94kg adamım. Rüzgarı o cam benim için kesince 15km/sa hızlandım. Arka dişli mevzusunu dün de dedim. Elinde kalmamış Oktay Usta’nın. Artık ara ara yoklayacağım geldi mi? Geldi mi? Die. Rüzgarlığı tip olarak sevmesem de işlev olarak gözüme girdi :(

geçen bende gittiğimde dominarlı bi abi vardı arka dişli değiştiriyordu o da sonuncuyu o almıştır :)

Angrypower
03 Mayıs 2018, 20:57
Yok sonuncuyu bugün takacaklardı. Israr ettim ama söz verdim dedi Oktay Usta. Bende söz üstüne daha fazla ısrar edemedim. Lakin test motorunu aşırdım. Daha güzel çalışıyor o dişli ile.

Cloud
03 Mayıs 2018, 21:35
Yok sonuncuyu bugün takacaklardı. Israr ettim ama söz verdim dedi Oktay Usta. Bende söz üstüne daha fazla ısrar edemedim. Lakin test motorunu aşırdım. Daha güzel çalışıyor o dişli ile.

Titreşime gerçekten etkisi olmuş mu peki test motorunda o dişlinin.

Angrypower
03 Mayıs 2018, 21:51
O test motoru başına gelenlere rağmen benim motordan az titriyordu. Takarsam yorumlarımı söylerim zaten ama vites aralıkları daha geniş ve rahat idi. Üzerinde mitas forcelar vardı. Ben bu nie kaymıyor die kendimi dişli yerine lastiğe kaptırmıştım :queen:

Cloud
03 Mayıs 2018, 22:13
İlk 3 vitesin hatta 4 için bile diyebilirim, araları çok kısa ve devri arttırmaya gelmiyor direkt titretiyor, bu konuda benim için test ettiğim motordan devasa fark yok gibi. Rodajı düzgünce yapmaya çalışıyorum ama ben rodaj sonrası da çok fark edeceğini sanmıyorum. Bu sebeple sordum, gerçekten dişli değişimi biraz daha rahatlatacaksa hem vites aralıklarını hem de titreşimi, ben de değişirim 2000 km sonra filan. Gerçi 40 bana çok düşük gibi geliyor 42 yaptırırım muhtemelen.
kdiner, 40 denemiş ama sonradan 42 yapmış bildiğim kadarıyla ve 42 dişliden daha memnundu yanlış hatırlamıyorsam.
Ya esasen o titreşim çok abartı değil ama ben şu anda 5000 devir üstünü hiç zorlamadığım için üst devirlerde daha artıyor mu bilmiyorum, sizlerden aldıklarıma göre fikir ediniyorum. İlk viteslerde çabuk vites atmak gerekiyor yoksa kıpraşma başlıyor, vitesi atınca rahatlıyor. Bu yüzden vites aralıklarını artıracak bir dişli değişimi rahatlatır gibi bu durumu. Ama o harika toku da kaybetmeyi istemem doğrusu. Bu yüzden 40 dişli biraz fazla gibi geldi bana tork kaybı anlamında. 42 ya da 43 sanki daha ortalama olur gibi, tabii edindiğim izlenimlere göre. Deneyenler daha detaylıca yazarsa memnun olurum.

kdiner
03 Mayıs 2018, 22:28
İlk 3 vitesin hatta 4 için bile diyebilirim, araları çok kısa ve devri arttırmaya gelmiyor direkt titretiyor, bu konuda benim için test ettiğim motordan devasa fark yok gibi. Rodajı düzgünce yapmaya çalışıyorum ama ben rodaj sonrası da çok fark edeceğini sanmıyorum. Bu sebeple sordum, gerçekten dişli değişimi biraz daha rahatlatacaksa hem vites aralıklarını hem de titreşimi, ben de değişirim 2000 km sonra filan. Gerçi 40 bana çok düşük gibi geliyor 42 yaptırırım muhtemelen.
kdiner, 40 denemiş ama sonradan 42 yapmış bildiğim kadarıyla ve 42 dişliden daha memnundu yanlış hatırlamıyorsam.
Ya esasen o titreşim çok abartı değil ama ben şu anda 5000 devir üstünü hiç zorlamadığım için üst devirlerde daha artıyor mu bilmiyorum, sizlerden aldıklarıma göre fikir ediniyorum. İlk viteslerde çabuk vites atmak gerekiyor yoksa kıpraşma başlıyor, vitesi atınca rahatlıyor. Bu yüzden vites aralıklarını artıracak bir dişli değişimi rahatlatır gibi bu durumu. Ama o harika toku da kaybetmeyi istemem doğrusu. Bu yüzden 40 dişli biraz fazla gibi geldi bana tork kaybı anlamında. 42 ya da 43 sanki daha ortalama olur gibi, tabii edindiğim izlenimlere göre. Deneyenler daha detaylıca yazarsa memnun olurum.

Hafta sonu bir yere kaçmaz isem nasıl olsa Anadolu yakasında oturuyorsun baymoto ya gelirsen benim motoru deneyebilirsin, arka ve yan çanta takılı içleri dolu yol yapmıştım 42 dişli biraz düşük kaldı gibi 43 taktırabilirim, eve 40 takarsan daha uzun olur vites arası, 42 de biraz kısa, 43 te bir tık kısa olur, benim çantalar dışa açık oval olunca biraz etkisini yaşadım gibi,yakında zincir dişli değiştirmek zorunda kalabilirim bitiyor gibi veya uzayan kısımdan bir iki bakla çıkartıp o şekilde kullanabilirim, şimdilik sıkıntı yok gibi. Şuan rodajda olduğun için de titreşimi biraz daha fazla yaşıyorsun.

mavellen
04 Mayıs 2018, 10:30
60₺ benzin ile 300 km yol yaptım.Bebim araba bunun yaktığının yarısını yakıyor.

gerivites
04 Mayıs 2018, 10:37
60₺ benzin ile 300 km yol yaptım.Bebim araba bunun yaktığının yarısını yakıyor.

O nasıl bi araba, el arabası mı :D

tommygun
04 Mayıs 2018, 10:41
60₺ benzin ile 300 km yol yaptım.Bebim araba bunun yaktığının yarısını yakıyor.

60 TL.ye kabaca 10 litre benzin desek, 100 km.de 3,3 lt yakıyor ki güzel bir rakam, ben 250'lik motorla daha fazla yakıyorum.

mavellen
04 Mayıs 2018, 11:07
O nasıl bi araba, el arabası mı :D

Evet el arabası

ozan1991
04 Mayıs 2018, 11:47
Ah ulan dominar tadına varamadan yalan olduk :)

Cloud
04 Mayıs 2018, 15:05
Ah ulan dominar tadına varamadan yalan olduk :)

Ne oldu yahu?:silent:

ozan1991
04 Mayıs 2018, 15:21
Ne oldu yahu?:silent:

kaza geçirdim hocam geçen gün

Cloud
04 Mayıs 2018, 16:36
kaza geçirdim hocam geçen gün

Ne diyosuun, geçmiş olsun, hayırdır sende bir şey var mı? Nasıl oldu ne oldu anlatsana kardeşim.
Sana bir şey olmamışsa gerisini boş ver, umarım büyük kaza değildir.

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:29 ----------

Tekrar geçmiş olsun, ÖM'den okudum verdiğin kaza linkini. Üzücü bi durum ama yine de sana daha kötü bir şey olmamış, motorun da bir şekilde hallolur ne diyelim. Cana geleceğine mala gelsin demekten başka.

kdiner
04 Mayıs 2018, 17:32
kaza geçirdim hocam geçen gün

geçmiş olsun, sende sıkıntı yoksa gerisi gelir.

bursalıali
04 Mayıs 2018, 18:47
Ben de rx3i evo ile (250 cc) bir tek sefer 3.3 litreyi yakalayabildim. Onda da hava çok soğuk olduğu için 7000 devrin üzerine hiç çıkamamıştım . Ocak
2017 de İst Bursa dönüşü idi. Onun dışında her zaman 3.5 - 3.6 gibi. Ozan tekrar geçmiş olsun . Sende durum nasıl? Kırık var mı? Motosiklet kullanabilmeye ne zaman başlayabileceksin ? Sevgilerle.

---------- Mesajlar birleştirildi - 18:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:32 ----------

Sevgili mavellen 3.3 den daha az yakabilen arabanı bana satsana. Marka , model heç möhöm değel ne olsa kabul. Şaka şaka. Benim 3.3 den daha az yakan bir
otom olsaydı , satar mısın diye soran herifi bir güzel döverdim.

mavellen
04 Mayıs 2018, 19:33
Ben de rx3i evo ile (250 cc) bir tek sefer 3.3 litreyi yakalayabildim. Onda da hava çok soğuk olduğu için 7000 devrin üzerine hiç çıkamamıştım . Ocak
2017 de İst Bursa dönüşü idi. Onun dışında her zaman 3.5 - 3.6 gibi. Ozan tekrar geçmiş olsun . Sende durum nasıl? Kırık var mı? Motosiklet kullanabilmeye ne zaman başlayabileceksin ? Sevgilerle.

---------- Mesajlar birleştirildi - 18:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:32 ----------

Sevgili mavellen 3.3 den daha az yakabilen arabanı bana satsana. Marka , model heç möhöm değel ne olsa kabul. Şaka şaka. Benim 3.3 den daha az yakan bir
otom olsaydı , satar mısın diye soran herifi bir güzel döverdim.
Motorla işe gidip gelmekten vazgeçtim ben 60₺ LPG ile 450 km yol yapıyorum.

Angrypower
04 Mayıs 2018, 20:00
Walla benim motor da 4.35lt civarı yakıyor. Ocağıma incir ağacı dikti. Nasıl özlüyorum Pulsarı :queen:

tommygun
04 Mayıs 2018, 20:07
Valla test sürüşünden sonra aklımda kalmıştı Dominar'ın gazı açınca hartt diye ivmelenmesi. Dominar alamadık Wolf aldık. 6000 devir max 110 km ile gidersem 2,8 ile 3,3lt/100 km arasında gidiyorum ama sürüşten hiç keyif almıyorum. 6000 devirden sonra bastım mı 4,2 - 4,5 lt/100 km arasında yakıyorum ama keyif alıyorum. Ben de baktım, dedim 3 kuruş fazla yaksın ama keyif versin. Hepinize kazasız belasız sürüşler..

Cloud
04 Mayıs 2018, 20:12
Benim mesela araba ile işe gidip gelmem istanbul'da eziyet, gerçi trafik ve park sorunu olmasa da benzinli aracımla işe gitgel akıl karı olmazdı ama onu geçtim, köprü trafiği artı işe varınca haftasonu bile park yeri için 15 dakika çevre sokakları dolaşmak derdi var.
Motosikletle 35 km ev iş arasını hem trafiğe takılmadan hem de iş yeri otoparkına otomobil almayıp motosiklet almaları nedeniyle çok daha kolay yapıyorum.
Bu arada bu 35 km yolu toplu taşıma ile yaparsam 3 ya da 4 vasıta ile ve 1saat 40 dakikada yapıyorum, motosikletle ise en kötü trafikte bile maksimum 40 dakikada yapıyorum, yol açıksa bu 20 - 25 dakikaya kadar düşebiliyor. O yüzden benzini ne kadar yaktığını bilmem nesini çok düşünmüyorum, ki şehir içinde 6,5 ila 7,5lt arası yakan otomobilime göre her halükarda onun yarısını yakacağı için yine sıkıntı yok.
Toplu taşıma masrafı ile motorun benzin ve hgs kartı masraflarını hesap edince de motorda devasa bir fark çıkmıyor toplu taşımadan az daha fazla ama aşırı üzecek gibi değil, o yüzden İstanbul'da yılın 9 ayı filan motorla işe gidip geliyorum. TEM yolunu kullandığım için de 150 cc'den daha güçlü ve güvenli ve beni emekli edecek bir motosiklet düşündüğüm için bunu aldım, sağlığım ve ömrüm vefa ederse 5,5 yıla emekliyim, İstanbul'u terk edeceğim. Dominar'da kırılıp dökülmezse İstanbul'daki son motosikletim olacak yüksek ihtimal. Yine de zaman ne gösterir bilemem, hayat sürprizlerle dolu. Bu dediğim sadece olmasını istediğim. Olur umarım. Yani bende el mecbur motosiklete bir anlamda, çünkü işimi çok kolaylaştırıyor. Bu sebeple artık motosiklette yakıt hesabı yapmayı bıraktım, çünkü ulaşım anlamında bana sağladığı çok fazla avantaj var.
Kimi zaman izinli günlerimde anadolu yakasında 3 ya da 4 farklı semte gidip 3 - 4 işi öğleden önce bitirip öğleden sonra evde kahvemi içtiğimi biliyorum, bunları otomobille ya da toplu taşıma ile yapsam bir kaç saati bırak bir günde bitiremem. Bu anlamda acayip avantaj sağlıyor, diyorum varsın düşündüğümden biraz fazla yaksın veya toplu taşımadan az pahalıya gelsin, bunca avantajın bir bedeli olacak illa ki.

tommygun
04 Mayıs 2018, 20:18
Benim mesela araba ile işe gidip gelmem istanbul'da eziyet, gerçi trafik ve park sorunu olmasa da benzinli aracımla işe gitgel akıl karı olmazdı ama onu geçtim, köprü trafiği artı işe varınca haftasonu bile park yeri için 15 dakika çevre sokakları dolaşmak derdi var.
Motosikletle 35 km ev iş arasını hem trafiğe takılmadan hem de iş yeri otoparkına otomobil almayıp motosiklet almaları nedeniyle çok daha kolay yapıyorum.
Bu arada bu 35 km yolu toplu taşıma ile yaparsam 3 ya da 4 vasıta ile ve 1saat 40 dakikada yapıyorum, motosikletle ise en kötü trafikte bile maksimum 40 dakikada yapıyorum, yol açıksa bu 20 - 25 dakikaya kadar düşebiliyor. O yüzden benzini ne kadar yaktığını bilmem nesini çok düşünmüyorum, ki şehir içinde 6,5 ila 7,5lt arası yakan otomobilime göre her halükarda onun yarısını yakacağı için yine sıkıntı yok.
Toplu taşıma masrafı ile motorun benzin ve hgs kartı masraflarını hesap edince de motorda devasa bir fark çıkmıyor toplu taşımadan az daha fazla ama aşırı üzecek gibi değil, o yüzden İstanbul'da yılın 9 ayı filan motorla işe gidip geliyorum. TEM yolunu kullandığım için de 150 cc'den daha güçlü ve güvenli ve beni emekli edecek bir motosiklet düşündüğüm için bunu aldım, sağlığım ve ömrüm vefa ederse 5,5 yıla emekliyim, İstanbul'u terk edeceğim. Dominar'da kırılıp dökülmezse İstanbul'daki son motosikletim olacak yüksek ihtimal. Yine de zaman ne gösterir bilemem, hayat sürprizlerle dolu. Bu dediğim sadece olmasını istediğim. Olur umarım. Yani bende el mecbur motosiklete bir anlamda, çünkü işimi çok kolaylaştırıyor. Bu sebeple artık motosiklette yakıt hesabı yapmayı bıraktım, çünkü ulaşım anlamında bana sağladığı çok fazla avantaj var.

Üstadım o 3 ayın da ayrı bir zevki güzelliği var. Üst baş çamur oluyor belki ama uygun ekipmanla bir nebze sıkıntı gidiyor.