Orijinalini görmek için tıklayınız : Bajaj Bajaj Dominar 400 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
dandal43
04 Mart 2017, 11:21
Aradaki küçük farklarla Japon alınır 1 2 fazla verilip. Olmadı bu fiyat bakalım alan olursa yorumları dinleyelim ona göre karar veririz
Mazzini
04 Mart 2017, 12:33
18bin nedir arkadaş resmen sömürülüyoruz hintli adam gelse satsa daha insaflı fiyat koyar. Bence konu kapanabilir bu fiyattan alan olmaz diye düşünüyorum.
sarıçeto
04 Mart 2017, 14:15
Vergi kol gibi olursa fiyatta böyle olur, bu vergi sistemine dur demek lazım ama nerede bizde öyle vatandaş.
logaritma
04 Mart 2017, 15:10
kimse kusura bakmasında bazı arkadaşların işi gücü distirübütörü suçalamak üreticiyi suçlamak ..
şimdi dominarın fiyatını rupi hint parası üstünden çevirdim dominarın hindistandaki fiyatı bile farklı şehirden şehire değişiyor abs li olanı ile abs siz olanı arasında 500 dolara yakın fark var.. abs siz olan ortamalama 1,38,625 rupi buda 2077 dolara tekabül ediyor..
Hadi ben kuru gene 3.5 tl den aldım..
Yani hindistan fiyatı çıplak 7 bin tl falan desek .. ordan tabiki 2077 dolara gelmez bunun gümrüğü navlunu transport ücreti osu busu var desenki ortalama türkiyeye girişi olsun 9 bin tl falan ...
9 bin tl ye %37 ötv %18 kdv koy tabii daha bilmediğimiz kesin arada evrak kürek ithalat ihracat v.b bir masaraflar vergiler daha vardır.. kısaca benim hesaplamalarıma göre ortalama 15-16 bin tl galeriye bayiye gelişi..
şimdi bu adamlar hiçmi ekmek yemiycek hiç mi dükkan kiraları çalışan maaşları yok bedavaya mı yapıcaklar bu işi bir 2-3 bin tl karda gayet normal ..
birileri suçlanıcaksa bence bu insanlar değil vergileri bu kadar ağır yapanları eleştirmek lazım..
Vergileri bu kadar yüksek tutanları konuşmadığınız ve toz kondurmadığınız sürece böyle distirübütörü bayileri sanki suçluymuş gibi eleştirdiğiniz sürece bu fiyatlar 20 bin tl de olur 30 bin tl de olur...
mavellen
04 Mart 2017, 17:38
Kendimi tutuyorum.Bizmi salağız yoksa bunlarmı çok uyanık.Merak ediyorum o motoru alacak enayiyi.Enayi diyorum çünki 18 bin tl o motora verilirse veren ya çok saftır yada çok parası vardır savuracak.Bu konu benim için burda bitmiştir.Linkini siliyorum.Merakla 18 tl bayılıp bu motoru alacaklar bekleniyor.Sabahlara kadar kur çevirip ötv kdv hesaplayın bunları haklı çıkarın.Bu fiyata bu motoru savunanlar yüzdemi alıyorsunuz.
dyavol-77
04 Mart 2017, 17:46
Kendimi tutuyorum.Bizmi salağız yoksa bunlarmı çok uyanık.Merak ediyorum o motoru alacak enayiyi.Enayi diyorum çünki 18 bin tl o motora verilirse veren ya çok saftır yada çok parası vardır savuracak.Bu konu benim için burda bitmiştir.Linkini siliyorum.Merakla 18 tl bayılıp bu motoru alacaklar bekleniyor.Sabahlara kadar kur çevirip ötv kdv hesaplayın bunları haklı çıkarın.Bu fiyata bu motoru savunanlar yüzdemi alıyorsunuz.
Çok parası olan adam yine bunu almak istemez-neden yürümeyen ve hantal bir motora 18k vereyim?...Bajaj kendini dev aynasında görüp, Honda,Yamaha ile sidik yarıştırmaya kalkarsa hüsran olur kendileri için.
AttilaXtreme
04 Mart 2017, 18:20
Ben alış fiyatı kadar asıl olarak yakış ile parça bakım fiyatlarına bakarım.
Tek silindir ve BAJAJ olduğu için az yakacağına ve sıfır alıp şu an 50.000'i gördüğüm bana kuruş extra masraf ve dert açmayan 200 NS'im gibi 5000'de bir parça bakım açısından masrafsız olacağına emin olduğum DOMİNAR'ı param olsa gözümü kapar 18.000 Liraya alırım.
Bu ölçülere ve piyasaya göre fiyat mükemmel ama ben de para yok sıkıntı orada.
logaritma
04 Mart 2017, 18:35
Mevzu burda motor değil
Mevzu burda para değil
Mevzu burda motoru alıcak olanlarda değil...
Burdaki tek mevzu türkiyedeki vergilendirme sistemi..
ne motoru savunan var nede yüzde alan..
kızıcak birinimi arıyorsun hakaret edicek birinimi arıyorsun ne motoru getirtene laf et nede alana hakaret et bu insanların bir suçu yok .. vergi sistemi ortada ... kızıcağın yer belli ...
mavellen
04 Mart 2017, 19:20
O paraya ninja300 alarımı?Alınır değilmi.Ozaman sözün bittiği yer.O fiyatı tekrar oturup düzenlicekler nedenmi.Ülke bellimi?belli.Gelirdurumu malum.Alacak kişilerde belli.Eğer ben alırsam o paraya ben enayi safın tekiyim.Ben en başta dedim.Bu marka neden satıyor.Çok iyi olduğundanmı?Ucuz olduğundan.Servis ağı geniş.O nedenle bajaj herzaman bajajdır.Asla bir japon veya avrupalı değildir kısa vadede olamazda.Ben neden pulsar 200ns aldım?Ucuz olduğu için.UCUZ.
newmoto76
04 Mart 2017, 19:40
Gelir durumu ile motosiklet satışlarının direkt etkisi yok.
Yıllık ort. gelir 50 bin USD olsaydı yine Türkiyede motosiklet çok satılmayacaktı..
Türkiye de motosiklet potansiyel müşterisi bellidir.
1) İş için kullananlar
2) Ekonomik ulaşım için kullananlar
3) Hobi / Keyif amaçlı kullananlar
4) 40 yaş sonrası sendromuna giripte kendine Harley / Chooper almaya çalışanlar.. vb.
Bu 4 kategorinin Bajaj Dominar müşterisi 3. gruptur... O kitlenin derdi daha çok kaliteli bir ürün satın alıp keyfini sürmektir.
Yanlış hesaplar bunlar. Türkiyede her yıl 800 bin otomobil satılıyor. Ortalaması 80 bin TL nin üzerinde. 200 bin TL nin üzerinde lüks otomobiller satılıyor parası olan gidip alıyor ama aynı adam dur bide Ducati varmış diyip bi motosiklet almayı düşünmez. %1 bile bunu yapmaz..
Bajaj Dominar bu kitleyi tatmin edebilecek bir MARKA güvenine gücüne yada kalite algısına sahip değil.. MEsele bir motosikletin 18 bin TL olması değil.. Bu memlekette motosikelte 18 bin verecek çok adam var ama adamın ilgisini motosiklet çekmiyor o başka..
Nitekim Honda nc 750 , Yamaha MT serileri, BMW GS , F serileri yüksek fiyatlarına rağmen satılıyor. AMa aynı fiyata BAJAJ getir 600 cc 1000 cc olsun satamazsın. Marka o parayı hakediyorum imajı vermiyor.
Dolayısı ile bu konu satın alma gücüyle ilgili değildir.
Şahsen Bajaj ın bu yıl Dominarı çok satacağını umduğunu sanmıyorum.. Dominar referans ve prestij modeli olarak vitrinlerde yer alır. Ona ulaşamayan Pulsar 200 ns yada rs 200 alsın derler ancak onların fiyatıda onlara çoktur ve bu strateji tutmaz :)
Olay bu..
gelir vergisi + ötv + mtv + kdv bir motor alana kadar kaç tane vergi veriliyor 18 bin lira gayet normal bir rakam. kaç kişinin alıp almayacağı tamamiyle ülke ekonomisine bağlı ara segment motorlar da anladığım kadarıyla ya işçi-memur cc yükseltmek için kredi çekip alıyor ya da yeni başlayan ve parası olan gençler, orta yaş insanlar alıyor. 2. kısımdan kimse bu motoru almaz. pek genç işi ya da heyecanlı yeni başlayanın alabileceği bir motor değil. DUKE 390, cbr 500 gibi tasarım açısından çok daha ileride motorların satışı daha fazla olur düşüncesindeyim. esas önemli olan piramidin tabanı memur-işçi takımının ne yapacağı. bu devirde 18 bin lira 'motosiklete' vermek herkesin yapacağı şey değil. motorun elde kalacağı belli değil, piyasası oluşacağı belli değil. kronik arıza vs. bir sürü soru işareti var bunun yanında 18 bin lira çoğu kişinin gözünde araba parası. pulsarı 8000 liraya satmak kolay çünkü o fiyatlara kimse araba almıyor, alamıyor istisnalar harici. yani satışları ns 200 gibi olması imkansız bir şey. kısaca motor kuralkanın elinde patlar. 5-6 sene önce bu motor iyi satardı düşüncesindeyim ama bu ekonomiyle iyi satış adetlerini yakalaması çok zor.
Pistonlar
05 Mart 2017, 02:07
https://www.youtube.com/watch?v=MQbs5SsMPZY
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:02 ----------
kimse kusura bakmasında bazı arkadaşların işi gücü distirübütörü suçalamak üreticiyi suçlamak ..
şimdi dominarın fiyatını rupi hint parası üstünden çevirdim dominarın hindistandaki fiyatı bile farklı şehirden şehire değişiyor abs li olanı ile abs siz olanı arasında 500 dolara yakın fark var.. abs siz olan ortamalama 1,38,625 rupi buda 2077 dolara tekabül ediyor..
Hadi ben kuru gene 3.5 tl den aldım..
Yani hindistan fiyatı çıplak 7 bin tl falan desek .. ordan tabiki 2077 dolara gelmez bunun gümrüğü navlunu transport ücreti osu busu var desenki ortalama türkiyeye girişi olsun 9 bin tl falan ...
9 bin tl ye %37 ötv %18 kdv koy tabii daha bilmediğimiz kesin arada evrak kürek ithalat ihracat v.b bir masaraflar vergiler daha vardır.. kısaca benim hesaplamalarıma göre ortalama 15-16 bin tl galeriye bayiye gelişi..
şimdi bu adamlar hiçmi ekmek yemiycek hiç mi dükkan kiraları çalışan maaşları yok bedavaya mı yapıcaklar bu işi bir 2-3 bin tl karda gayet normal ..
birileri suçlanıcaksa bence bu insanlar değil vergileri bu kadar ağır yapanları eleştirmek lazım..
Vergileri bu kadar yüksek tutanları konuşmadığınız ve toz kondurmadığınız sürece böyle distirübütörü bayileri sanki suçluymuş gibi eleştirdiğiniz sürece bu fiyatlar 20 bin tl de olur 30 bin tl de olur...
Hindistandaki motorlarda vergi çok yüksek
9 bin demişsiniz bu fiyat Hindistandaki vergiler dahil
İsterse bajaj 15 bine çok rahat satar motoru
2017 ktm fiyatlarına bakacak olursak
Duke 250 abs 17.000
Duke 390 abs 21.500
Aradaki fiyat farkı 4.500 tl
2017 bajaj fiyatlara bakacak olursak
200ns abs 11.300
Dominar 400 abs 18.000
Aradaki fiyat farkı 6.700 tl
logaritma
05 Mart 2017, 02:51
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:02 ----------
Hindistandaki motorlarda vergi çok yüksek
9 bin demişsiniz bu fiyat Hindistandaki vergiler dahil
İsterse bajaj 15 bine çok rahat satar motoru
2017 ktm fiyatlarına bakacak olursak
Duke 250 abs 17.000
Duke 390 abs 21.500
Aradaki fiyat farkı 4.500 tl
2017 bajaj fiyatlara bakacak olursak
200ns abs 11.300
Dominar 400 abs 18.000
Aradaki fiyat farkı 6.700 tl
benim bajajım hiç olmadı onu söyliyim sadece uzakdan takip ettiğim kadarı ile motorlar kaliteli 50-60 binde çok bajajlar gördüm.. fiyatları tutarlı.. şimdiye kadar 200 serisinde kullanıcı kesmini üzmemeye özen gösterdiler fiyat politikasında buda satışlarına büyük etki ettiki aşırı fazla bajaj görüyorum..
şimdi böyle bir firma tutupda bacağına sıkmaz.. zaten pazar git gide küçülüyor.. herkes pazardan ekmek kapma kaygısında.. 15 bin tl ye 100 tane satmak varken 18 bin tl ye 10 tane bile zor satıcaklarını iyi bilir.. 15 bine karı 100 bin tl olucaksa 18 binden 10-20 bin tl olucak belki yani yüksek fiyata satmak firmanın lehine değildir aleyhinedir.. demek ki kurtarmıyorki bu fiyatlara satıyorlar ..
honda kawa yamaha gibi bir brand değerleri henüz oluşmadı ki o farkı motorun fiyatına eklesinler öyle bir lüksleri yok..
Ben cf moto 400nk modeline takip ediyorum hemen hemen aynı ayar bajajla .. cf motonun 400 cc lik abs li modeli ile 650 cc lik modeli aynı fiyat yurtdışında.. 6 bin dolar.. abs siz modelide 5500 dolar.. şimdi bu ülkelerde vergi yok yada sembolik vergiler.. bu motorda türkiyeye gelse 400 lüğü olucağı abs sizi 18 bin tl olucak o civar ... abs lisi 20-21 arası olucak..
bajaj dan büyük bir farkı olmıycak. bunlar firmaların elinde olan şeyler değil çünkü.. vergiler ödemeler evrak kürek türkiyede çok fazla ..
birde insanlar bir garip istiyorlarki kimse ekmek yemesin motorun maliyeti neyse o fiyata satılsın.. bu işden insanlar ekmek yiyicek ki kirasını vergilerini çalışanların maaaşlarını ödesin evine para götürsün işini devam etttrsin yeni modelleri getirtebilsin..
O paraya ninja300 alarımı?Alınır değilmi.Ozaman sözün bittiği yer.O fiyatı tekrar oturup düzenlicekler nedenmi.Ülke bellimi?belli.Gelirdurumu malum.Alacak kişilerde belli.Eğer ben alırsam o paraya ben enayi safın tekiyim.Ben en başta dedim.Bu marka neden satıyor.Çok iyi olduğundanmı?Ucuz olduğundan.Servis ağı geniş.O nedenle bajaj herzaman bajajdır.Asla bir japon veya avrupalı değildir kısa vadede olamazda.Ben neden pulsar 200ns aldım?Ucuz olduğu için.UCUZ.
Z300'ün fiyatı 24 bin TL.
dandal43
05 Mart 2017, 12:26
Ya arkadaş sen neden durmadan alacak olan enayidir yok şöyledir böyledir diyorsun sözün bitti yer deyip duruyorsun bu konu benim için bitmiştir diyorsun hala yazıyorsun neden hakaret etme çabasındasın bırak kim ne yaparsa yapsın bajaj kötülüyorsun ama sende bajaj sahibisin nasıl iş o anlamadım
mavellen
05 Mart 2017, 12:47
Ya arkadaş sen neden durmadan alacak olan enayidir yok şöyledir böyledir diyorsun sözün bitti yer deyip duruyorsun bu konu benim için bitmiştir diyorsun hala yazıyorsun neden hakaret etme çabasındasın bırak kim ne yaparsa yapsın bajaj kötülüyorsun ama sende bajaj sahibisin nasıl iş o anlamadım
Bu ne perhiz bune lahana turşusu.Tekrar oku iyice anla ondan sonra yaz,ama çocukca yazma rica ederim.Bajajı kötülemiyorum.Delimiyim alacağım motoru kötülermiyim.Neresinden ne cımbızlayıpda yazdın anlam vermek mümkün değil.Aslında sana cevap yazmakda gereksiz ama.Şunu bir anla önce.Demekki bizde bir hayal kırıklığı olmuşki buda istemeden yorumlarımıza etkilemiş.Enayilik ne zamandan beri hakaret oldu.Enayinin anlamı;Farkında olmadan alacağı malın pahasından çok para verip almakdır.Hakaret değil.Bunu anla önce.
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:43 ----------
Z300'ün fiyatı 24 bin TL.
Farkındayız.Sende bilmediğim birşeyimi gözüme soktun.Ne dedik konunun başında fiyatı 18 bin tl civarında veya üzerinde açıklanırsa o paraya temiz japon alınır.Bunda herkes hem fikirdi.O japon temiz kullanılırsa 1-2 sene sonra değiştirmek istediğinde zarar etmeden satılıp başka bir motorda alınır.Al bunu bakalım 2.Elini kaça satacaksınız.Ben deyim.Bu motor 18-tl alınır,14-tl satarsan öp başına koy oda çok ama çok temiz olmak şartı ile.Abarttığımı düşünenler olursa.2.el piyasası oluştuğunda dediğimden farklı olursa rica ederim bu yorumumu az önce yaptığınız gibi gözüme sokun.
ekrem ata
05 Mart 2017, 13:08
Bajaj 2017 fiyatları konu başlığına aypmış olduğum açıklamayı burada da arz ediyorum.
Değerli arkadaşlar;
1. Türkiye’de 2017 yılında maalesef hepimizin alışması gereken bir kur gerçeği vardır. Çok kısa açıklamam gerekirse;
2014 yılı nisan ayında PULSAR NS 200 ilk defa müşteriler ile buluştuğunda 7.371 tl parekende fiyatı ile satışa sunulmuştu. Dolar kuru 2,10 seviyesinde idi. Yani 3.510 usd parekende fiyatına sahipti.
Bugün ise yenilenmiş ve euro4 standartlarına göre hazır edilmiş PULSAR NS 200’in parekende fiyatı 11.300 tl’dir. Yani 3,70 kur hesabından 3.054 usd’dir. Maalesef gerçek budur. Aradaki fark bajaj ve Kuralkan desteği ile kapatılmaktadır.
Kısaca 3 yıllık süreç içinde kur % 86, ürün fiyatı ABS ilave edildiği halde sadece % 53,3 artmıştır.
İlk söyleyeceğim gayet şeffaf olarak budur.
2. Bajaj 2017 yılında tüm modellerinde Euro-4 standartını uygulamayı ana hedef olarak koymuştur. Bu konuda öncü olmuştur. Zira bu standart motorseverlere önemli avantajlar sağlamaktadır. 2018 yılından itibaren zaten tüm markalar uygulama zorunda kalacaktır. Euro-4 kısaca şunları ihtiva eder;
• Daha güvenli bir fren sistemi, (abs veya kfs)
• Daha az egzoz emisyonu,
• Obd 1 bağlantı sistemi ile elektronik arıza teşhisi,
• Otomatik yanan farlar,
• Yakıt buharı kontrol ve geri dönüş sistemi,
• Dayanıklılık testi (20.000 km’ye kadar)
Tüm bu standartların getireceği ilave maliyetler elbette vardır. Ancak sağladığı avantajlar göz önüne alındığında çok önemli standartlardır.
3.Dominar 400 fiyatı 18.000 tl ile çok iyi bir aralıkta satışa sunulmuştur. Bunu çok açık olarak bilerek ifade ediyorum. Üzerinde % 37 ötv ile % 18 kdv yükü olan bu segmentte DOMİNAR 400 taşımış olduğu özellikler açısından çok avantajlıdır. Üzerinde dört yıldan fazla çalışılmıştır. Bu modelimizin PULSAR NS 200 gibi çok önemli bir boşluğu dolduracağına eminim. Zira gerek şehir içi, gerekse şehir dışı seyahatlerde çok tercih edilen ara bir segmenttir. Test sürüşlerinde özellikleri çok daha iyi anlaşılacaktır. Bazı kıyaslamalarda verilerin iyi anlaşılması önem arz ediyor. Sadece 6500 devirde elde edilen 35 NM tork ile 10.000 devirde elde edilen 22,6 NM tork arasındaki temel fark daha az yakıt, daha az arıza, daha konforlu bir sürüş demektir.
4. Motosiklet üzerindeki ilave maliyetler açısından her mecrada gerek vergi maliyetleri, gerekse trafik sigortası, ekipman, ruhsat-plaka maliyetleri gibi detayları mutlaka gündeme getiriyoruz. En üst kademede de bunları dile alıyoruz. Ancak söylemem gereken önemli bir konu maalesef motosiklet sektörü henüz üvey evlat muamelesi görüyor. Ancak mücadelemizden yılmayacağız.
Tüm bunlara karşın motorsever arkadaşlarımın fiyatlar karşısındaki haklı itirazlarına saygı duyuyorum.
Ama satışta olan tüm modellerimizin taşımış olduğu özellikler ve fiyatları göz önüne alındığında önemli bir avantaj sağladığına eminim. 3 yıldır olduğu gibi sizlerin yanında olmaya devam edeceğiz. Özellikle tüm markaların kıyaslamalarında 2017 model ve Euro-4 özellikleri ile beraber mukayese yapılması daha anlamlıdır. Dediklerim 2-3 ay içinde çok daha iyi anlaşılacaktır.
Bajaj 2016 yılında % 118’lik Pazar büyümesi ile tüm markalar içinde en fazla büyüyen marka olmuştur.
İlginiz için teşekkür eder, saygılarımı sunarım.
mavellen
05 Mart 2017, 13:27
Ekrem ata bey,
2 adet pulsar aldım birini sattım diğeri elimde.Hem fiyatı uygundu hemde motor fevkalede güzeldi.Halen severek biniyorum.Dominarı ilk açıkladığınızda çok mutlu oldum.Çocuklar gibi şendim diyebilirim.Pulsarı satıp bunu alayım dedim.Fityat açıklanınca gerçekten çok üzüldüm.
Şimdi pulsarı kapıya koysam yarın birine satarım.Onu sattım diyelim sonra gidip dominarı alayım.18 bin tl ye.Peki ilerde değiştirmek istesem hemen satabilecekmiyim?Bu motorun 2.eli oluşacakmı.Hepimiz bunu merak ediyoruz.Bu konuda yani 2.el oluşumda bir yardımınız olacakmı.Sizde iyi bilirsiniz firmaların kuvvetini 2.eli belirler.İkinci eli olan bir araç herzaman paha eder.
Bağzı arkadaşlar bu motorun sipariş üzerine geleceğini.Vitrinde süs olarak bekleyeceğini düşünüyor.Sizin riske girip bir sürü dominar getireceğinizi düşünmüyor.Bu olasık varmı?
Sağolsun devletimizin ödün vermez yüksek vergisi herzaman bizi ikilemde bıraktı.
AttilaXtreme
05 Mart 2017, 13:53
1- Bu motor CF 400 NK ile kıyaslandığnda
a)Dominar tek silindir 400NK çift silindir (iki ocak benzin yakıyor)
b)400 NK metal ve malzeme kalitesi olarak Dominar'n yarısı etmez.
c)Japonların ikinci elini almaya kalksan bile ne güvenebilirsin ne de benzin parça/bakım vs gibi masrafı ile başa çıkabilirsin
2-200 NS için yapılan tezvirat bu motor için de başlamış. Mis gibi satar güzel de ikinci eli olur.
logaritma
05 Mart 2017, 14:06
tabii satar en başda bajajcı bajaja güvenen bir kesim var 200 serisinden 400 serisine çıkmak terfi etmek istiycek bir kesimde olucaktır..
bajajda kimse gidip tiko 18 bini vermez bunun taksidi olur kampanyası olur vadesi olur kredisi olur..
yani tiko sıcak parayla almak zorunda değilsin.. bajaj üç beş bankayla anlaşsa misal kredide düşük faizle o bile alınma için bir nedendir..
18 bin tl çok olabilir ama parası az olana ödeme imkanlarını doğru sunarsan 18 bine taksitle sıfır vade farkıyla çok cüzzi kredi faiziyle ile bajaj mı yoksa tiko 18 bin tl sıcak parayla japon mu desen çoğu bajajı tercih edicektir..
onun dışında 18 bin tl sıcak parayla bende bajaja girmem şahsen japona yönelirim ikinci elde bmw ye yönelirim çok alternatifler var ... yeterki sıcak para olsun..
ekrem ata
05 Mart 2017, 14:38
Ekrem ata bey,
2 adet pulsar aldım birini sattım diğeri elimde.Hem fiyatı uygundu hemde motor fevkalede güzeldi.Halen severek biniyorum.Dominarı ilk açıkladığınızda çok mutlu oldum.Çocuklar gibi şendim diyebilirim.Pulsarı satıp bunu alayım dedim.Fityat açıklanınca gerçekten çok üzüldüm.
Şimdi pulsarı kapıya koysam yarın birine satarım.Onu sattım diyelim sonra gidip dominarı alayım.18 bin tl ye.Peki ilerde değiştirmek istesem hemen satabilecekmiyim?Bu motorun 2.eli oluşacakmı.Hepimiz bunu merak ediyoruz.Bu konuda yani 2.el oluşumda bir yardımınız olacakmı.Sizde iyi bilirsiniz firmaların kuvvetini 2.eli belirler.İkinci eli olan bir araç herzaman paha eder.
Bağzı arkadaşlar bu motorun sipariş üzerine geleceğini.Vitrinde süs olarak bekleyeceğini düşünüyor.Sizin riske girip bir sürü dominar getireceğinizi düşünmüyor.Bu olasık varmı?
Sağolsun devletimizin ödün vermez yüksek vergisi herzaman bizi ikilemde bıraktı.
Değerli mavellen;
Bu soruya cevap vermek kolay değil. Benim kendi düşüncem açısından hiçbir tereddütüm yok. Konuştuklarımız 3 yıl önce Pulsar NS 200 konusundaki sürece benziyor.
Bugün PULSAR NS 200 modelimiz hem ikinci el satış hareketliliği açısından, hem de birinci el satış rakamları açısından önemli bir konumdadır. Adeta bu segmentte yeni bir çığır açmıştır. 2016 yılında tüm vitesli grupta cc gözetmeksizin Türkiye’nin en çok satan 2 nci motosikleti durumundadır.
Benzer sürecin DOMİNAR 400 ile de yaşanacağını bekliyorum. İlk sinyaller de öyle geliyor. Elbette bu segmentin satış adetleri 200-250 cc kadar olmayacaktır ama bana gelen mesajlardan anladığım önemli bir kesim 200-250 cc’lerden 400 cc’ye geçiş için uygun alternatifleri izliyor.
Keşke kur seviyeleri böyle olmasa idi de 16.000 tl satış fiyatı seviyesinden bu modelimizi konuşabiliyor olsa idik. Gene de iddialı bir fiyat olduğuna inanıyorum.
Saygılarımla...
mavellen
05 Mart 2017, 15:54
Önümüzdeki hafta içi dominar için bayii ile görüşeceğim.Kimse bana sen enayi olacaksın demesin.O an doğal olarak kızgındım.18bin tl az değil.Bir gönlümde biraz sabret pulsara bir sene daha bin ondan sonra al diyor.Hafta içi bayii ile görüştükden sonra kesin kararımı verecem.Hakkımda hayırlısı bakalım.
AttilaXtreme
05 Mart 2017, 18:11
16.000 gzel fiyattı ama Ekrem abi. Keşke :)
Ben primle çalışıyorum. NS 200'ü bankadan 24 ay kredi çekip almıştım. Şimdi 2,5 sene önce kazandığımın yarısı kadar bile kazanamıyorum. Başka iş baksam bile durumlar malum, iş miş yok. Olsa da çalıştığım işte kazandığımla hemen hemen aynı paraya geliyor. Keşke ekonomi düzelse ama kısa vadede pek umutlu değilim maalesef. Bankadan yine 24 ay vadeli 10-12 kredi çekip kendi motorumu da satarak bunu alırdım ama hiç gözüm yemiyor. Ödeyebileceğimi sanmıyorum.
Kısacası bir müddet bakıp yutkunmakla idare edeceğiz sanırım:silent:
efendy06
05 Mart 2017, 18:58
c)Japonların ikinci elini almaya kalksan bile ne güvenebilirsin ne de benzin parça/bakım vs gibi masrafı ile başa çıkabilirsin
Atilla abi,
200NS'in 10 bin bakımı 182 liraya geliyor. Bu fiyata sadece yağ (Motul 5100 10w40), yağ filtresi, hava filtresi ve işçilik dahil. Bizzat yaptırdım, fiyatı biliyorum. Hatta 200NS için 10 bin bakımında bujilerin de değişmesi gerektiği serviste Mahmut usta tarafından söylenmişti ve değiştirmiştik. Buji fiyatını hatırlamadığımdan onu yazmıyorum.
Şu an kullanmakta olduğum CBR250R'nin 8 bin periyodik bakımı ise 190 lira, içinde yağ (Motul 5100 10w40), yağ filtresi, hava filtresi, bu filtrelerin contaları ve işçilik dahil. 8 bin periyodik bakımında servise sordum, buji değişim aralığı 24 binmiş CBR'nin. Aslında 25 bin imiş ama 24 bin bakımında değiştiriyorlarmış.
Aradaki en temel fark 200NSın 5 bin km bakım aralığı varken CBRnin 4 bin km bakım aralığı olması, o da kaba bir hesap ile, 200NS'de 3 adet bujinin 10 bin km'de bir değişimi ile CBR'de tek bujinin 24 bin km'de bir değişimi hesaplanır ise, muhtemelen arada belirgin bir maliyet farkı kalmayacaktır. İki motorun da bahsettiğim bakımlarını yetkili servisinde yaptırdım.
Benzin konusunda ise, R25 falan baz alarak hesaplama yaparsan doğrudur, 200NS'den fazla yakıyorlar cidden, ancak, CBR250 ile kıyasladığımda yakıt olarak CBR'nin daha avantajlı olduğunu görüyorum. Hep aynı benzinlikten (SHELL Pursaklar) hep aynı pompadan (4 Nolu pompa) ve hep aynı benzinden alıyorum (VPower 95 oktan) alıyorum. Sıkıştırarak kullandığımda bile 4,2 litreyi geçmiyor CBR. Bu sıkıştırmaktan kasıt 200NS ile görebildiğim maksimum süratin üstündeki (140km/h - 170km/h arası) süratler. Sıkıştırdığımda 200NS de yakıyordu o kadar. Sakin kullanarak (90 km/h)3 litre yakıt verisi elde edebildim CBR250 ile, 200NS ile de aynı kullanımda 3 litreyi yakıyordum.
Şimdi lütfen bana Japonlarda karşılayamayacağımız maliyet nedir açıklar mısın abi?
Dahası, kaç ay oldu, Ekrem ATA Bey'e mesaj yazmıştım, kendisi benden şase numaramı mail atmamı istemişti. Aynı gün atmıştım. Üstünden kaç ay geçti, ben o pulsarı sattım, CBR aldım, 1 aydır biniyorum, arada iş bile değiştirdim. Ekrem ATA Bey (Eskiden Ekrem abi diye hitap ederdim, samimi bulurdum, ama anladım ki o iş öyle olmuyor) halen bana cevap verecek. Sorum da motorumun garantisinin devam edip etmediği idi. Ben motorumun benimle alakası olmayan, olmayacağı da gayet belli olan servis bakımlı (1000km ve 5000km bakımları 4-44 motorsda, 10000 bakımı ise Yağcılar motor'da yapılmış) motorumun arızası için cebimden toplamda 800 tl ödedim. Motorumun tamiri sonrasında ise, sattım.
Şimdi çok maliyetli japon motoru olan CBR250R kullanıyorum. Bajaj'da varolan "bakımların sisteme işlenmemiş olması" sıkıntısı aynen yaşandı. Honda Türkiye ile iletişime geçtim. Ertesi gün, ilk iki bakımın yapıldığı servis ile görüşüp, bakımların serviste, vaktinde yapıldığının teyidini alıp, benim gittiğim servisin servis danışmanını arayıp, konuyu iletip, sonrasınde beni o danışmana yönlendirip, 24 saat içerisinde eski bakımlarımın sisteme işlenmesi sağlandı. Bu süreçte benim yaptığım tek şey Honda Türkiyeye mail attım, servise gidip kahve içtim. Gerisini kendileri hallettiler.
Ekrem ATA Bey halen bana dönecek.
Sorunu da anlatayım, nasıl olsa sorulacak.
Motorumun zincirinde bir vurma vardı, fark ettiğim gibi servise gittim. Gitmişken de hem bakım yaptırdım, hem zincir değiştirdik. Bozulmuş zincir.
Neyse buraya kadar her şey normal. Sonra servis bana motorumun 1000km ve 5000 km bakımlarının sistemde görülmediğini, bu bakımları yaptırdığım servis ile görüşerek sisteme işlenmesini sağlamam gerektiğini, aksi takdirde motorumun mevcut durumunun "garanti dışı" olduğunu söyledi. Eh adam haklı, 4-44 yapmış bakımları, sisteme işlememiş. Ancak bu bahsettiğim dönemde (bu konudaki gerçekleri de biliyorum) 4-44 servisliği iptal edilmiş, firma kapanmış. Yani o bakımları işleyecek servis yok, haliyle muhattap yok. İşte bu süreçte ben Ekrem ATA Bey'e mesaj attım. Herhangi bir cevap alamadım. Aradan birkaç ay geçti, motorum arıza yaptı, ben de mecburen aşağıdaki süreci işlettim;
Çubuk barajına gidiyorum, arkadaşla mangal yakacağız, küt diye stop etti motor. Bir daha da çalışmadı. Servisi aradım, durumu anlattım. Video vs. göndermemi istediler, gönderdim. Tarif üzerine bir şeyler denedik, çalışmamakta inat etti. Son olarak servise götürmem gerektiği söylendi. Servis bana o an 70 km mesafede, ben dağın başındayım. Neyse, motoru eve çektim. Ustam ile (daha önce kendisini yetkili servis olması için Ekrem ATA Bey ile görüştürmüştüm) kontrol ettiğimizde, (bakımdan çıkalı 1000km olmuş) akünün kutup başlarını kapatarak elektriği izole eden o kauçuk zımbırtılardan akünün + kutbundaki kablonun olması gereken yerinden daha aşağıda duruyor. Yoldaki bir tümsektenmidir nedir bilmem, akü yerinden oynayarak bu kutup başı beyne temas etmiş. Temas ettiği yerde bariz elektrik kaynaklı yanık vardı. Beyin yanmış. Neyse internetten beyin aldım kuralkan satış sitesinden. Çalıştırdık, hiç sorun yokmuş gibi çalıştı motor. Zaten başka bir 200NS beynini denemiştik beyin sipariş etmeden önce.
Bunlardan sonra soğudum zaten motordan, bahçede çektim üstüne brandayı, garajda yatırdım. Sonra bir gün (ben yazalı neler olmuş neler) Ekrem ATA Bey'den mesaj geldi şase numarasını istemiş. Mail adresi vermiş, oraya göndermemi istemiş, yoğunluktan cevap veremediğini de ekleyip gönlümü almak için özür de dilemiş. Ben o mail adresine o şase numarasını yolladım. Sonra motoru sattım, yeni motor aldım, 1 aydır yeni motoruma biniyorum, halen Ekrem ATA Bey bana garanti için cevap verecek.
Haydi selametle...
Edit: Ankara'da Mahmut Usta bajaj kullanıcıları için büyük şanstır, bu mesajımdan Mahmut usta hakkında kötü çıkarımda bulunulmasın lütfen, o prosedürü söyledi haklı olarak. Sıkıntı sonrasında başlıyor.
18 bin TL çok para mı ? Çok para. Peki ABS'li 400 cc son teknoloji bir motor için çok para mıdır ? Değildir. Bu kadar basit. Diyelim ki ben sıfır motor almak istiyorum, ikinci elle işim yok, var mı alternatifi ? Yok. Bakın rakibi gibi duran Duke 390 24 bin oldu, gidin sindirebiliyorsanız alın. Değer kaybına gelince de, yukarıda 24 bin TL dediğim Z300'ü iki sene sonra kaça satarsınız ? Cevap verirken kendiniz kaç verirsiniz onu da düşünün. Ben 17 - 18'den fazla vermem, kaldı ki zaten güvenemem, almam. İki sene önce gidip MT-125'e 12 bin TL verenler satmak için aylarca kıvrandılar, motorlar ellerinde patladı. Hala kıyamayıp 20 bin'e dayanmışları 10500'e satmaya çalışıyor garipler. Yani o mevzuyu kafaya takmaya gerek yok. Honda hariç her markada zarar ediliyor, Honda'da zarar edilmemesinin sebebi de her ay kafalarına göre yaptıkları zamlar oluyor.
Fiyatı falan geçin, benim açımdan tek sorun denediğimizde motoru beğenip beğenmeyeceğimiz...
logaritma
05 Mart 2017, 19:44
hondanın zarar etmemesinin tek nedeni motorda çok küçük bir ticari segment var arabadaki ticari alan gibi nasılki şirketler belli araçları her zaman şirket aracı olarak ön planda alırlar hatta bazı arabaların adı bile şirket aracına çıkmışdır.. motordada bu var.. evlere yemek servisinde kargo hizmetinde kurye hizmetinde genelde tercih edilen motorlar hondalar eskiden activalardı şimdi pcx ler oldu viteslide cbf ler oldu.. hondayı honda yapan budur..
hondanın yüksek sınıf cbr gibi modellerinin dışında çokda ikinci eli kuvvetli modeli yok transalplerinb ile sıfırına bakın ikinci eline bakın..
efendy06
05 Mart 2017, 20:09
hondanın zarar etmemesinin tek nedeni motorda çok küçük bir ticari segment var arabadaki ticari alan gibi nasılki şirketler belli araçları her zaman şirket aracı olarak ön planda alırlar hatta bazı arabaların adı bile şirket aracına çıkmışdır.. motordada bu var.. evlere yemek servisinde kargo hizmetinde kurye hizmetinde genelde tercih edilen motorlar hondalar eskiden activalardı şimdi pcx ler oldu viteslide cbf ler oldu.. hondayı honda yapan budur..
hondanın yüksek sınıf cbr gibi modellerinin dışında çokda ikinci eli kuvvetli modeli yok transalplerinb ile sıfırına bakın ikinci eline bakın..
Transalpin sıfırı yok. Olsa da 100km'de 6 litre yakan bir motor. Performansı 6 litrelik değil bu arada. Bozulmuyor o başka. Ama ne sıfır ne ikinci el, bizim ülkenin benzin fiyatı ile bakılarak, transalp bir kıstas olamaz :)
burak burk
05 Mart 2017, 20:43
16 17 aydır pulsarımı kullanıyorum.hiç bir sıkıntım olmadı.hatta 2.marşta bile çalıştırmadım hep ilkinde aldı.çevremde alma etme yazık günah vs tepki aldım.iyiki almışım hiç bir sorunum ve sıkıntım olmadı verdiğim para helal olsun.2015 ekim 8.100 tl 0km.bu hafta içi motorumu satıyorum sebebimde piyasayı yakalamak için.250ccler malum artık 20bini geçmiş durumda.bu hafta içi ya r25 rengi yoksa mt25 alıcam.param artık anca 250 cc almaya yetiyor dahası değil.dominarında fiyatını bekledim tabi herkes gibi hayal kırıklığına uğradım.hem ucuz hem çok pahalı.neden ucuz abs olması yepyeni motor olması 250 cc fiyatına 370 cc olması tork olması vs diğer donanımlar.neden pahalı çünkü 18.000 tl bajaj etmez.kimseninde vericeğini sanmıyorum.2 sene kullaniyim ilerde satarım gibi bir kafaya giren biri bunu almaz.bunu alan adam 50k falan binerim satarım diyen adamın motoru bu.o yüzden hiç bir zaman 2.eli gelişmicek bu motorun.tıpkı cbr500 ün 27.600 tl olması ve piyasa bir elimin parmaklarını geçmemesi gibi.bende eledim ve r25 mt25 allah ne verdiyse 2 motordan birini bu hafta içi alıcam.ktm 390 demiş çoğu 2016 ktm 390 21.500 tl !! telefonla görüştüm gel abi bir şeyler ayarlarız orta yol buluruz vs konuştuk belki gidicem detaylı konuşucaz ama 21.000 tl 2016 modeli diyebilirsiniz gibi.18 yerine 21 vermek evet arada 3 var ama çok daha mantıklı olucağını düşünüyorum.2017 modeli kıyaslamak tabi daha mantıklı olucaktır ama şu anda durum böyle.
ekrem ata
05 Mart 2017, 22:59
Değerli efendy06;
Uzun değerlendirmenizi okudum. Bir şeyler yaşamışsınız ve biz sizlere gerekli memnuniyeti sağlayamamışız anlaşılan. Notlarıma bakacağım. Bana hangi isminiz ile mesaj yazdığınızı rica edeceğim. Eğer gerçekten bir çözüm üretilmedi ise özür dileriz.
Bajaj’ın sektöre dâhil olduğu 2014 yılından itibaren Ankara’da yarayan kanamız yetkili servislerimizin yetersizliği idi. Birçok olumsuz geri dönüşler ürün eksenli değil, servis eksenli idi. Mengü16 arkadaşımız da konuyu haklı olarak birkaç defa gündeme getirmişti.
Başkentimizde bajaj ilgisi oldukça yüksek. 2015 yılında % 5,16 olan Pazar payımız 2016 yılında % 18’lere kadar çıktı. Ancak aynı oranda hizmet karşılığını verememiştik. Geçtiğimiz yıl bir yetkili servisimiz ilave edildi. Bizzat konu ile ben de uğraştım. Ankara’da bu maksatla iki defa ziyarette bulundum. Özellikle 1 ay kadar önce yeni bir yetkili servisimiz daha oldu ve artık Ankara kesinlikle emin ellerde diyebilirim.
Aşağıdaki adreste hizmete açılan Bajaj Yetkili servisimiz ile artık Ankara’lı motorseverlerin Bajaj motosikletlerini güvenle kullanabileceklerini açık yüreklilikle ifade edebilirim.
Bajaj Türkiye olarak 2016 yılında en fazla mesai ve yatırımlarımızı satış sonrası hizmetler konusuna ayırdığımızı, bu yatırımlarımızın devam edeceğini bu vesile ile duyurmak isterim.
Saygılarımla…
HALİS KORAMAZ-MOTOMEKANİK
ADRES: İLKBAHAR MAH. SEMT KONRAD ADENAUER CAD. N.HÜRKAN APT. NO:46/A CANKAYA ANKARA
TELEFON: 0 312 4892129
FAX: 0 533 2416561
http://i.hizliresim.com/br5dLb.png
http://i.hizliresim.com/5gd1DL.png
http://i.hizliresim.com/ojgROb.png
http://i.hizliresim.com/01qozZ.png
YasinC
05 Mart 2017, 23:22
Ankara'da daha Motomekanik'e uğramadım ancak servis problemi yüzünden kızıp motoru başka yere yaptırdım yaşadığım problem yüzünden o sırada bakımlarını da yaptırdığım için garanti dışında motorum. MT Garage (Mete usta) servis verdiğiniz özellikle Sincan'daki servisinizden fersah fersah önde hatta hava filtresi yüzünden sinirlenip internetten bakıp Mete ustayı bulup oraya gittim. Servis verdiğiniz yerin beceremediği işi yarım saatte yaptı. Servis verdiğiniz yer gibi motora küfretmedi de.
Motomekanik yeni açılmış, o yerde normalde başka yer vardı. Fotoğraflardan tanıdım şimdi. Önümüzdeki cumartesi oraya uğrayacağım. 9000 km oldu komple bir bakımdan geçirsinler.
Ekrem bey size tavsiyem Ankara'da servis verdiğiniz bir kaç yerden servis yetkilerini geri alın insanlar mağdur olmasın.
efendy06
06 Mart 2017, 05:14
Değerli efendy06;
Uzun değerlendirmenizi okudum. Bir şeyler yaşamışsınız ve biz sizlere gerekli memnuniyeti sağlayamamışız anlaşılan. Notlarıma bakacağım. Bana hangi isminiz ile mesaj yazdığınızı rica edeceğim. Eğer gerçekten bir çözüm üretilmedi ise özür dileriz.
Bajaj’ın sektöre dâhil olduğu 2014 yılından itibaren Ankara’da yarayan kanamız yetkili servislerimizin yetersizliği idi. Birçok olumsuz geri dönüşler ürün eksenli değil, servis eksenli idi. Mengü16 arkadaşımız da konuyu haklı olarak birkaç defa gündeme getirmişti.
Başkentimizde bajaj ilgisi oldukça yüksek. 2015 yılında % 5,16 olan Pazar payımız 2016 yılında % 18’lere kadar çıktı. Ancak aynı oranda hizmet karşılığını verememiştik. Geçtiğimiz yıl bir yetkili servisimiz ilave edildi. Bizzat konu ile ben de uğraştım. Ankara’da bu maksatla iki defa ziyarette bulundum. Özellikle 1 ay kadar önce yeni bir yetkili servisimiz daha oldu ve artık Ankara kesinlikle emin ellerde diyebilirim.
Aşağıdaki adreste hizmete açılan Bajaj Yetkili servisimiz ile artık Ankara’lı motorseverlerin Bajaj motosikletlerini güvenle kullanabileceklerini açık yüreklilikle ifade edebilirim.
Bajaj Türkiye olarak 2016 yılında en fazla mesai ve yatırımlarımızı satış sonrası hizmetler konusuna ayırdığımızı, bu yatırımlarımızın devam edeceğini bu vesile ile duyurmak isterim.
Saygılarımla…
HALİS KORAMAZ-MOTOMEKANİK
ADRES: İLKBAHAR MAH. SEMT KONRAD ADENAUER CAD. N.HÜRKAN APT. NO:46/A CANKAYA ANKARA
TELEFON: 0 312 4892129
FAX: 0 533 2416561
http://i.hizliresim.com/br5dLb.png
http://i.hizliresim.com/5gd1DL.png
http://i.hizliresim.com/ojgROb.png
http://i.hizliresim.com/01qozZ.png
Sayın Ata,
Size efendy06@akvaryum.com mail adresinden mail attım, buradaki mesajlaşmam ise mevcut kullanıcı hesabımdan oldu.
Şu an servisi çözmüş olmanızı büyük bir başarı gibi görüyor olabilirsiniz. Evet motomekanik belki bajaj için bir dönüm noktası, bir mihenk taşı olacak başkentte bajaj için, ancak yıl 2017 bilmem farkında mısınız.
Ben başımdan geçeni anlattım, karar vermek, eleştiri yapmak, yaşadığımız sıkıntıyı anlatmak en doğal hakkımız. Bakın şu an CNR250 kullanıyorum, kesinlikle 0 km almak için ödenen parayı motor olarak şuan etmez ama servisine gidiyorum, ne bileyim, Honda Türkiye ile sıkıntımı paylaşıyorum, o ilgi, o alaka o paranın hakkı. Diyorum ki, bu adamlar işlerini bu kadar güzel yapıyor ya helal olsun.
Siz birçok üforum yesinin kabul edeceği bir geçrektir ki, bir dönem ilgilendiniz forumdaki arkadaşların sorunlarıyla, bunun farkındayım. Ancak firmanın pazar payı büyüdükçe ilginiz azaldı, bitti. Sizden başka ilgilenen hiç kimse zaten olmamıştı, dolayısı ile kendi başımıza bırakıldık. Yanlış anlaşılmasın, motor satıldıkça işte şöyle değiştiniz böyle değiştiniz anlamında söylemiyorum bunu, işleriniz arttı sonuçta, yetişemiyorsunuz farkındayım. Ama bir firma sadece Ekrem ATA ile firma olmaz. Hiçbir halt olunmaz bir tek kişi ile. Çünkü o bir kişi yarın istifa eder, çok yoğun olur işleri, vb. durumlarda işte böyle muhattap bulunamaz, kullanıcı ortada kalır.
Ben sizinle empati yaptığımda "Allah kolaylık versin" diyorum hep. Ama biraz da siz başkentteki kullanıcılar ile empati yapın. Ben neden mağdur ediliyorum 4-44 kapandı diye. Banane 4-44ün kapanmış olmasından? Servismiydi? Evet. 21. yüzyılda, bakımını servis kaydına işletemiyorsak motorumuzun, vay o firmanın haline.
hasmet
06 Mart 2017, 07:32
1- Bu motor CF 400 NK ile kıyaslandığnda
a)Dominar tek silindir 400NK çift silindir (iki ocak benzin yakıyor)
b)400 NK metal ve malzeme kalitesi olarak Dominar'n yarısı etmez.
c)Japonların ikinci elini almaya kalksan bile ne güvenebilirsin ne de benzin parça/bakım vs gibi masrafı ile başa çıkabilirsin
2-200 NS için yapılan tezvirat bu motor için de başlamış. Mis gibi satar güzel de ikinci eli olur.
Değil Bajaj, teknolojisini alıp paylaştığı KTM bile Japonların dayanıklılığı ve güvenilirliğine çok uzak. Bir yaş, üç bin km'deki Superduke'umu servisten dört buçuk ay sonra alabildim. İki piston, bir silindir değişti.
Dominar iyi motosiklettir, fiyatı da uygundur, buna itirazım yok. Ama gereksiz yere Japonları kötülemeye de gerek yok bence.
ekrem ata
06 Mart 2017, 08:45
Değerli efendy06;
Bundan sonraki süreçte size mailden yazacağım. Forumu gereksiz yere meşgul etmeyeceğim.
Size katılıyorum. Bir firma tekil şahıs üzerinden yürümez. Zaten de foruma ilk girdiğim günlerde bu düşüncemi arkadaşlara ifade ettim. Bir müddet sonra sizlere cevap veremeyebileceğimi, yetişemeyeceğimi biliyordum. Ama benim başlangıçtaki bu irtibatım sizlere ilk ağızdan marka ile ilgili önemli bilgileri sunmak, sizlerin sorun olarak takıldığınız noktada süreci hızlandırmak maksatlı olduğunu söylemiştim. Ama ara ara sizlere önemli bilgileri sunmaya çalışacağım.
Nitekim de durum öyledir. Halen bazı durumlarda müdahil oluyorum.
Zaten şahsım olarak ben satış sonrası hizmetler birimi gibi faaliyet gösterme imkânına sahip değilim. Doğru da değil. Aylarca bu forumda yazışmaya dahi katılamadım. Firmanın satış ve pazarlama müdürü olarak görev yapıyorum ve kendi sahamızda işlerimiz elbette yoğun. Geri planda oldukça detaylı yürüyen bir alt yapı sistemi var. Şu anda da satış sonrası birim olarak oldukça iyi noktada olduğumuzu birçok bajaj yetkili servisle muhatap olan motor severler bilir.
Netice olarak Ankara’da biz bir kullanıcımızı memnun etmemişiz ve başka bir markaya yöneltmişiz. Bu bizim kusurumuz. Ben şahsen meseleye özet olarak böyle bakıyorum. Gerisi bahane. Zaten yaşadığınız sorun ürün eksenli değil, servis eksenli. Tam o dönemde 4.44 bayi ve servisimizin sağlık sebebi ile kapatma kararı alması elbette sizin sorununuz değil.
Ama ne olursa olsun sizleri bir gün tekrar markamızın içinde görmeyi arzu ederim.
Servisimize de işiniz olsun olmasın bir uğramanızı arzu ederim.
Saygılarımla…
efendy06
06 Mart 2017, 10:03
Ekrem bey yanlış anlamayın. Ben 10 bin kmdeki motorun arızasını kendi çabalarım ve kendi imkanlarım ile cebinden ödeyerek tamir ettirmek zorunda kaldım. Sebebi ise yetkili servis unvanı verilen 4-44 motor. Ben mağdur oldum. Artık ne olursa olsun, markanıza ne binerim ne de birilerine tavsiye ederim. Motorun çekilmesi falan ile beraber bana bir asgari ücrete maloldu bu durum. Bu motoru alan kişiler zaten dar gelirli. Benim param var yaptırdım, peki ya olmayanlar? Ne hakkı var firmanızın bu şekilde insanları mağdur etmeye? Vermeyin yetkiyi madem servis kötü. Beni ne alakadar eder servisin sağlıksız olması?
Velhasıl, şu anda sıfır km Pulsar almayi planlayan 3 arkadaşımı vazgeçirdim. Yazık insanlar bir sürü para verecek, satış sonrası hizmet alamayacak. Servisinize uğramak için hiçbir sebebim yok. Ben sabırla dominiar gelmesini bekliyordum. Şu sıralar motorumu satıp Bayiye kaporta verecektim dominiar için. Tam istediğim, beklediğim motordu. Ama satış sonrası hizmet politikasizliginiz sebebi ile hiç de tarzım olmayan bir motor tercih ettim.
Motoru yapmak mesele değil inanın. Mesele yaptığınız, sattığınız malın arkasında durabilmektir. Satış sonrası hizmet verebilmektir.
İyi günler dilerim.
Edit: hatta Mahmut usta ile en son görüştüğümde dominar konusu kesinleşip bayilere bilgi verildiğinde, katalog bilgileri için beni haberdar etmesini, atamasını rica etmiştim. Şimdi değil 18 bin, 8 bine satsaniz bajaj almam bit daha.
ekrem ata
06 Mart 2017, 10:41
Ekrem bey yanlış anlamayın. Ben 10 bin kmdeki motorun arızasını kendi çabalarım ve kendi imkanlarım ile cebinden ödeyerek tamir ettirmek zorunda kaldım. Sebebi ise yetkili servis unvanı verilen 4-44 motor. Ben mağdur oldum. Artık ne olursa olsun, markanıza ne binerim ne de birilerine tavsiye ederim. Motorun çekilmesi falan ile beraber bana bir asgari ücrete maloldu bu durum. Bu motoru alan kişiler zaten dar gelirli. Benim param var yaptırdım, peki ya olmayanlar? Ne hakkı var firmanızın bu şekilde insanları mağdur etmeye? Vermeyin yetkiyi madem servis kötü. Beni ne alakadar eder servisin sağlıksız olması?
Velhasıl, şu anda sıfır km Pulsar almayi planlayan 3 arkadaşımı vazgeçirdim. Yazık insanlar bir sürü para verecek, satış sonrası hizmet alamayacak. Servisinize uğramak için hiçbir sebebim yok. Ben sabırla dominiar gelmesini bekliyordum. Şu sıralar motorumu satıp Bayiye kaporta verecektim dominiar için. Tam istediğim, beklediğim motordu. Ama satış sonrası hizmet politikasizliginiz sebebi ile hiç de tarzım olmayan bir motor tercih ettim.
Motoru yapmak mesele değil inanın. Mesele yaptığınız, sattığınız malın arkasında durabilmektir. Satış sonrası hizmet verebilmektir.
İyi günler dilerim.
Edit: hatta Mahmut usta ile en son görüştüğümde dominar konusu kesinleşip bayilere bilgi verildiğinde, katalog bilgileri için beni haberdar etmesini, atamasını rica etmiştim. Şimdi değil 18 bin, 8 bine satsaniz bajaj almam bit daha.
Size mail ile cevap verdim değerli efendy06; kararınıza saygı uyuyorum.
Ama Ankara'da servis sorunu kesin olarak çözülmüştür. Sadece bunun bilinmesini isterim.
Saygılarımla...
NS 200 de jantlar kırılıyordu da inşallah Bunlar kırılmaz
AttilaXtreme
06 Mart 2017, 12:37
He he jantlar kırılıyordu he..
efendy06
06 Mart 2017, 13:52
NS 200 de jantlar kırılıyordu da inşallah Bunlar kırılmaz
Gidip kafadan bir yere çarparsan, ve yeterince süratli isen, xj6 da jant kırabilir. Çay bardağı değil bajajdaki de, tamam mesela ben artık bajaj sevmiyorum ama, koca dünyada 5 tane jantı kırık bajaj fotoğrafı bulup "aha buda kronik sorun" demeniz mantıkla bağdaşmıyor.
mavellen
06 Mart 2017, 14:05
Az önce bayii ile gidip görüştüm.Kısmetse akşam kaporasını vericem.Büyük ihtimal mayıs teslimatından almıyacapım.Ağustos sonu istiyorum.Fiyat konusunda birşey yazacaktım ama yine velveleye gider diye birşey demiyorum.Nasibimde varsa olsun İNŞALLAH.Pulsarıda ilana koydum almak isteyen olursa motorum tertemizdir.Sütte leke var onda yok.
abeciMotoru
06 Mart 2017, 14:25
Bu paraları bir motora veriyosun ve sorduklarında ismine bacac diyorsun düşünsene :D
neyse ben gittim, jantlar kırılınca tekrar görüşürüz.
TIGERSHARK
06 Mart 2017, 14:52
şimdiden alacak arkadaşlara hayırlı olsun hem yorumlarını hemde yollarda görmek dileği ile...
Tİme_shİft42
06 Mart 2017, 14:59
Bu paraları bir motora veriyosun ve sorduklarında ismine bacac diyorsun düşünsene :D
neyse ben gittim, jantlar kırılınca tekrar görüşürüz.
Tamam.....
dandal43
06 Mart 2017, 17:36
Ağustos sevkiyatından almanızın sebebi ne ve ayrıca neden fiyat yazmıyorsunuz alacak olanlar hakkında söylediklerinizi de unutmuşsa benziyorsunuz
hasmet
06 Mart 2017, 18:13
Bu paraları bir motora veriyosun ve sorduklarında ismine bacac diyorsun düşünsene :D
neyse ben gittim, jantlar kırılınca tekrar görüşürüz.
Oyle demeyin. Honda da oyle basladi, Toyota da, yakin zamanda Hyundai de... Cok degil, onbes sene once motoru o markadan tipi bu markadan kopyalanmis araba ureten Hyundai'e bugun bakin bir de... Zamaninda Lexus markasini cikarip Mercedes ve BMW piyasasindan pay kapmaya calisan Toyota icin de "Toyota'ya o kadar para verilir mi?" diyenler olmustu. Simdi hepsinden fazla satiyor. Simdi Hyundai da Genesis markasiyla aynisini yapiyor. Belki bir gun buyuk marka olur Bajaj, kim bilir?
Unutulmamasi gereken bir nokta var ki, Bajaj ile ortakligi olmasaydi KTM'in bugunku basarisi da olmazdi. Bakin hem BMW hem de Ducati cok gec uyandi olaya. Simdi onunla bununla anlasip is gucu ucuz ulkelerde hesapli modeller uretip gelismekte olan ulke pazarlarindan pay almak icin ugrasip duruyorlar. Ama cok gec kaldilar. Ilginc zamanlarda yasiyoruz.
burak burk
06 Mart 2017, 18:57
Bu paraları bir motora veriyosun ve sorduklarında ismine bacac diyorsun düşünsene :D
neyse ben gittim, jantlar kırılınca tekrar görüşürüz.
doğru söle bacacla ensest ilişkimi yaşadın ? bu kadar akılda kalması pek normal değil:cat:
mavellen
06 Mart 2017, 20:19
Ağustos sevkiyatından almanızın sebebi ne ve ayrıca neden fiyat yazmıyorsunuz alacak olanlar hakkında söylediklerinizi de unutmuşsa benziyorsunuz
Ekrem Ata beyin yorumlarından sonra gerçekten olacak en iyi fiyatın bu olduğuna kanaat getirdim.Bajajın satış sorumlusunun burda bize yalan söyliyecek hali yok.Fikrimi değiştirmemde etken oldu,aksi halde bekleyecektim.Ağustos sonu alacağım çünki param o zaman tamamlanmış olacak.Taksit ile değil peşin alacağım.
Evet alacaklara enayi dedim,çünki motorun eder fiyatının daha aşşağı olduğu kanaatindeydim.Ekrem beyin yorumundan sonra bu kanaatim değişti.
Tek korkum pulsar gibi fiyatları aşşağı çekmeleri,alacak olanların hepsinde eminim bu korku vardır.
Her ilde bayii var fiyat konusu bayilerin satış karlarına göre değişiklik gösterebilir pulsarda olduğu gibi.Serbes piyasa.Ben alabileceğim en iyi fiyata aldım diyelim.Benim gibi her sene motor alan kaç müşterisi olabilir bir bayiinin.Fiyatda ona göre olmalı değilmi.
efendy06
06 Mart 2017, 20:39
Ekrem Ata beyin yorumlarından sonra gerçekten olacak en iyi fiyatın bu olduğuna kanaat getirdim.Bajajın satış sorumlusunun burda bize yalan söyliyecek hali yok.Fikrimi değiştirmemde etken oldu,aksi halde bekleyecektim.Ağustos sonu alacağım çünki param o zaman tamamlanmış olacak.Taksit ile değil peşin alacağım.
Evet alacaklara enayi dedim,çünki motorun eder fiyatının daha aşşağı olduğu kanaatindeydim.Ekrem beyin yorumundan sonra bu kanaatim değişti.
Tek korkum pulsar gibi fiyatları aşşağı çekmeleri,alacak olanların hepsinde eminim bu korku vardır.
Her ilde bayii var fiyat konusu bayilerin satış karlarına göre değişiklik gösterebilir pulsarda olduğu gibi.Serbes piyasa.Ben alabileceğim en iyi fiyata aldım diyelim.Benim gibi her sene motor alan kaç müşterisi olabilir bir bayiinin.Fiyatda ona göre olmalı değilmi.
Hayırlı olsun şimdiden. Ben fiyat olayına takığım hala. Bir de satış sonrasına. Kuralkana da pek güvenmiyorum. Eh 200NS ile yaşadıklarım da ortada, ben de çok merakla bekliyordum aslında. Hatta yetkili servis ve bayi olan Yağcılar Motosiklet'e de söylemiştim bekliyorum 400'ü diye. NS ile yaşadıklarımı es geçersek, fiyat bir şekilde kabullenilebilir, ama ben o satış sonrasından o kadar soğudum ki, anlatamam.
mavellen
06 Mart 2017, 21:01
Hayırlı olsun şimdiden. Ben fiyat olayına takığım hala. Bir de satış sonrasına. Kuralkana da pek güvenmiyorum. Eh 200NS ile yaşadıklarım da ortada, ben de çok merakla bekliyordum aslında. Hatta yetkili servis ve bayi olan Yağcılar Motosiklet'e de söylemiştim bekliyorum 400'ü diye. NS ile yaşadıklarımı es geçersek, fiyat bir şekilde kabullenilebilir, ama ben o satış sonrasından o kadar soğudum ki, anlatamam.
Teşekür ederim.Ben 2014 ve 2015 model pulsarlardan almıştım.Şansıma ikisindede sorun olmadı servislerlede yağ değişimi hariç muhattap olmadım.İNŞALLAH dominar ilede sorun yaşamam.Küçük bir ilçede bulunuyorum bayii ve servisi iyi tanıyorum.Alışverişlerimiz şimdiyekadar sorunsuz oldu.İNŞALLAH buda öyle olur.Pulsarıda sattım gibi bu hafta yeni sahibini bulur dominarı alanakadar seyhan 150c var ona binerim.
logaritma
06 Mart 2017, 21:18
Oyle demeyin. Honda da oyle basladi, Toyota da, yakin zamanda Hyundai de... Cok degil, onbes sene once motoru o markadan tipi bu markadan kopyalanmis araba ureten Hyundai'e bugun bakin bir de... Zamaninda Lexus markasini cikarip Mercedes ve BMW piyasasindan pay kapmaya calisan Toyota icin de "Toyota'ya o kadar para verilir mi?" diyenler olmustu. Simdi hepsinden fazla satiyor. Simdi Hyundai da Genesis markasiyla aynisini yapiyor. Belki bir gun buyuk marka olur Bajaj, kim bilir?
Unutulmamasi gereken bir nokta var ki, Bajaj ile ortakligi olmasaydi KTM'in bugunku basarisi da olmazdi. Bakin hem BMW hem de Ducati cok gec uyandi olaya. Simdi onunla bununla anlasip is gucu ucuz ulkelerde hesapli modeller uretip gelismekte olan ulke pazarlarindan pay almak icin ugrasip duruyorlar. Ama cok gec kaldilar. Ilginc zamanlarda yasiyoruz.
hyundai için bir düzeltme yapıyım bilmeden yazmayalım hyundai çok büyük bir grup malum ve araba firması grup içindeki en ufak dilimlerden adamlar gemi ağır kepçe yapıyor ve hatta üçüncü köprüyüde adamlar yaptı.. cumhurbaşkanıyla hyundainin genel müdürü açılışı beraber yapmışdı hatırlıyorsanız..
neyse araba o grupdaki en ufak para sahip dilim.. hyundai cars kurulduğunda yola mitsubishi ile çıkıldı ki hala otak arge yapılıyor gdi teknolojisinde.. bunun dışında hyundai ordan burdan bir şey almadı araçlarını hep kendi tasarladı ve üretti hatta 90 lı yıllarda amerika ingiltereye hyundai kendi burs verip koreden yüzlerce öğrenciyi araba tasarımı arama mühendisliği kısaca araba üstüne hangi bölümler varsa oralara okutmaya yolladı ve o çocuklar şu anda hyundai motorsda çalışıyorlar.. son hamlelerle audinin baş tasarımcısını transfer ettiler. audiyi audi yapan adam Peter Schreyer de hyundai motorsun tasarım bölümünün başına geçirdiler..
kısaca hyundai ne yaptıysa tırnaklarıyla geldi bir düzeltme daha yapalım hyundai motors şu anda dünyanın en büyük Beşinci... Rakamla (5) ... üreticisi vw pazarda kovalıyor ve hesaplara göre hyundai motor group yani kia da hyundainın alt markasıdır genesis gibi .. n power gibi.. 2025 de dünyanın en büyük ilk 3 üreticisi içine giricekler..
daha adamlar ne yapsınki bu kadar kısa sürede bu bir başarı.. almanların 1920 lerden beri araba ürettiğini düşünürsek adamlar 1990 lılarda bu işe başlayıp bu noktaya geldilerse büyük başarı.. hyundai aracımda yok bu arada onuda belirtiyim ..
ama korelilerin azmini hep takdir ettim samsung da Lg de olsun motorsiklet dünyasında hysoung daelim de olsun azimli arge üreten taklit etmeyen çalmayan kopyalamayan insanlar.. üretiyorlar geliştiriyorlar.. ortaklıklar yapıyorlar hysoung da yola suzuki ile çıktı gv650 lerdeki motor misal sv650 lerdeki motordur ama adamlar alıp motoru direk koymadı geliştirdiler kendi argelerini motor üstünde uyguladılar..
keza daelim de öyle EMS (Engine Management System) 13 sensörlü motor yönetim sistemini geliştirdiler adamlar motordan daha fazla performans hemde daha az yakıt ekonomisi elde ettiler ve piaggio dan sonra scooterlar içinde en başarılı bulduğum kombine fren sistemine sahip motorlar adamlar kendileri geliştirmiş abs gibi kombine freni var çok başarılı buldum.. keyless go su immo su yani adamlar yapıyor denirya adamlar arge yapıyor .. arge yapan yani araştırma ve geliştirme yapan firmalar her daim ayakta kalır..
bajaj da öyle kendini geliştiriyor onunda o yanı hoşuma gidiyor.. olduğu yerde saymıyor.
efendy06
06 Mart 2017, 21:24
hyundai için bir düzeltme yapıyım bilmeden yazmayalım hyundai çok büyük bir grup malum ve araba firması grup içindeki en ufak dilimlerden adamlar gemi ağır kepçe yapıyor ve hatta üçüncü köprüyüde adamlar yaptı.. cumhurbaşkanıyla hyundainin genel müdürü açılışı beraber yapmışdı hatırlıyorsanız..
neyse araba o grupdaki en ufak para sahip dilim.. hyundai cars kurulduğunda yola mitsubishi ile çıkıldı ki hala otak arge yapılıyor gdi teknolojisinde.. bunun dışında hyundai ordan burdan bir şey almadı araçlarını hep kendi tasarladı ve üretti hatta 90 lı yıllarda amerika ingiltereye hyundai kendi burs verip koreden yüzlerce öğrenciyi araba tasarımı arama mühendisliği kısaca araba üstüne hangi bölümler varsa oralara okutmaya yolladı ve o çocuklar şu anda hyundai motorsda çalışıyorlar.. son hamlelerle audinin baş tasarımcısını transfer ettiler. audiyi audi yapan adam Peter Schreyer de hyundai motorsun tasarım bölümünün başına geçirdiler..
kısaca hyundai ne yaptıysa tırnaklarıyla geldi bir düzeltme daha yapalım hyundai motors şu anda dünyanın en büyük Beşinci... Rakamla (5) ... üreticisi vw pazarda kovalıyor ve hesaplara göre hyundai motor group yani kia da hyundainın alt markasıdır genesis gibi .. n power gibi.. 2025 de dünyanın en büyük ilk 3 üreticisi içine giricekler..
daha adamlar ne yapsınki bu kadar kısa sürede bu bir başarı.. almanların 1920 lerden beri araba ürettiğini düşünürsek adamlar 1990 lılarda bu işe başlayıp bu noktaya geldilerse büyük başarı.. hyundai aracımda yok bu arada onuda belirtiyim ..
ama korelilerin azmini hep takdir ettim samsung da Lg de olsun motorsiklet dünyasında hysoung daelim de olsun azimli arge üreten taklit etmeyen çalmayan kopyalamayan insanlar.. üretiyorlar geliştiriyorlar..
Sorun korelilerin yaptığı motosikletlerde değil, hiç öyle olmadı zaten. Sorun o motosikletleti bu ülkeye getiren distribütörlerde, servislerde. Yoksa koca hyosung niye bitti? Motor güzel, kalite idare ederden daha iyi, şekli gücü yerinde. Neden gömdük? Distribütör. Daelim güzel motorlar yapıyor, tamam mesela 250cc ss modelini ben beğenmiyorum tasarım olarak, ama diğer motorlarının tipi de güzel, kalitesi de güzel. Peki Türkiyede Daelimin pazar payı nedir? Sebep ne? Distribütör. Yakındır, onu da gömeriz.
vBulletin v4.2.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by
vBSEO