PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Bajaj Bajaj Dominar 400 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı



Sayfa : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 [119] 120 121

cc007
10 Ocak 2024, 20:55
Sonunda bayiden teslim alabildim 3 günde teslim etmiş oldular,bayiden sonraki 10kmlik sürüşte fark ettiğim iki şey ters maşa gerçekten çok çok daha konforlu hissettiriyor bu bariz belli,belki bunda kalın lastiğinde etkisi vardır.Diğer bi hissiyatım bence d250 kadar yüksek değil bu motor ayaklarım daha iyi yere basıyormuş gibi hissettim.
Buda ilk fotoğrafı;
https://i.hizliresim.com/kvm5v8y.jpeg (https://hizliresim.com/kvm5v8y)
Önce bi maşallah diyelim🙂. Nasıl ilk sürüş deneyiminiz?

denizz1
10 Ocak 2024, 21:32
Önce bi maşallah diyelim��. Nasıl ilk sürüş deneyiminiz?

Teşekkürler hocam,valla dediğim gibi ilk gözüme çarpan konforu oldu D250’ye göre bence bariz bi şekilde daha konforlu,henüz sadece 10km sürdüm ama sanki nispeten D250’ye göre daha az bi titreşim varmış gibi geldi bana.Rodajdan sonra daha da azalırsa gerçekten zevkli bi makina olcak bence,ekranda gecikme var diyorlardı bu doğruymuş D250deki ekranla aynı ekran değil sanırım veya yazılımsal bişey var o tarafta.Asıl şaşırdığımsa tipi bire bir aynı olmasına rağmen sürmeye başladığım da sanki çok ayrı bir markanın çok ayrı bi kategorideki motosikletini sürüyormuş gibi hissettirdi.Yeşil istiyordum ama yeşil fotoğraflardaki gibi durmayınca siyah tercih ettim bence gerçekten çok daha iyi yakışıyor bu renk aralara biraz gümüş kaplama attırmak istemiştim ama sanırsam yapmayacağım onun yerine ön ve arka çamurluğu karbon kaplama kaplatmayı düşünüyorum.

Lunatique
10 Ocak 2024, 23:10
Teşekkürler hocam,valla dediğim gibi ilk gözüme çarpan konforu oldu D250’ye göre bence bariz bi şekilde daha konforlu,henüz sadece 10km sürdüm ama sanki nispeten D250’ye göre daha az bi titreşim varmış gibi geldi bana.Rodajdan sonra daha da azalırsa gerçekten zevkli bi makina olcak bence,ekranda gecikme var diyorlardı bu doğruymuş D250deki ekranla aynı ekran değil sanırım veya yazılımsal bişey var o tarafta.Asıl şaşırdığımsa tipi bire bir aynı olmasına rağmen sürmeye başladığım da sanki çok ayrı bir markanın çok ayrı bi kategorideki motosikletini sürüyormuş gibi hissettirdi.Yeşil istiyordum ama yeşil fotoğraflardaki gibi durmayınca siyah tercih ettim bence gerçekten çok daha iyi yakışıyor bu renk aralara biraz gümüş kaplama attırmak istemiştim ama sanırsam yapmayacağım onun yerine ön ve arka çamurluğu karbon kaplama kaplatmayı düşünüyorum.

Ben de Dominar 250'den 400'e geçtiğimde iyi anlamda daha farklı gelmişti.
Sanki kullanımı daha kolay, gidon dönüşleri daha iyi ve hatta ağırlık merkezi daha iyi konunlandırılmış gibi gelmişti. Belki de ben öyle hissettim bilemiyorum. LCD ekranı D250@ye göre daha kaliteli.
Ama titreşim daha fazla. Kullanan çok kişi de aynı şeyi söylüyor ilk defa sizden daha az olduğunu duydum.

denizz1
10 Ocak 2024, 23:15
Belki de titreşim konusu bana öyle gelmiş olabilir hava yağmurluyken teslim aldım.O yüzden aklım genel olarak yağmurdaydı sürerken lastiklerde mumlu diye bütün odağım ordaydı belki o yüzden hissedememiş olabilirim.

Lunatique
10 Ocak 2024, 23:20
Olabilir :D
Hayırlı olsun parasına göre gerçekten iyi motosiklet iyi yapmışsınız.
Titreşim dayanılmayacak gibi değil.
Benim aldığım dönemdeki partilerde lastik balansı kötüydü o da normalden daha fazla titreşime neden oluyordu. Bir dolu suç attım motora sonra gidip lastik aldım, balans ayarı yapıldı motor normale döndü.
Yağ olarak da Putolime Ntech Pro koydurdum bir tık daha azaldı titreşim. 100-110km hızlarda neredeyse hissetmiyorum. 130'a kadar yine gideri var.
Arka çanta takacaksanız bir de Ali Cabbar veya başka bir yerden güçlendirme demiri alıp takın orijinal çanta demiri kırılabiliyor. Güçlendirme ile sapasağlam oluyor.

denizz1
10 Ocak 2024, 23:34
Yağ konusunda bende putolıne geçmek istiyorum da,bu servis tam motulcu 10w40 7100e mahkum ettiler beni,10w50 putolıne denemek istiyorum,daha iyi oluyor diyorlar.

mavellen
11 Ocak 2024, 12:00
Motorlarınız hayırlı olsdun arkadaşlar. Allah güzel günlerde kazasız sürüşler nasip etsin.

Fabrikada konulan yağda putoline. Bende 10/50 kullnıyorum.

denizz1
11 Ocak 2024, 12:45
Olabilir :D
Hayırlı olsun parasına göre gerçekten iyi motosiklet iyi yapmışsınız.
Titreşim dayanılmayacak gibi değil.
Benim aldığım dönemdeki partilerde lastik balansı kötüydü o da normalden daha fazla titreşime neden oluyordu. Bir dolu suç attım motora sonra gidip lastik aldım, balans ayarı yapıldı motor normale döndü.
Yağ olarak da Putolime Ntech Pro koydurdum bir tık daha azaldı titreşim. 100-110km hızlarda neredeyse hissetmiyorum. 130'a kadar yine gideri var.
Arka çanta takacaksanız bir de Ali Cabbar veya başka bir yerden güçlendirme demiri alıp takın orijinal çanta demiri kırılabiliyor. Güçlendirme ile sapasağlam oluyor.

Teşekkürler hocam bu arada iyi dilekleriniz için.

---------- Mesajlar birleştirildi - 12:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:44 ----------


Motorlarınız hayırlı olsdun arkadaşlar. Allah güzel günlerde kazasız sürüşler nasip etsin.

Fabrikada konulan yağda putoline. Bende 10/50 kullnıyorum.

Teşekkürler hocam inşallah diyelim,bu arada göstergedeki boşluğu doldurmak için bi malzeme kullanan varmı

OsaK
11 Ocak 2024, 14:38
Yağ konusunda bende putolıne geçmek istiyorum da,bu servis tam motulcu 10w40 7100e mahkum ettiler beni,10w50 putolıne denemek istiyorum,daha iyi oluyor diyorlar.

Hayırlı olsun, güle güle kullanın. Dominar 400 parasına göre iyi makinedir. Ben de 2023 modelini yaklaşık 7 aydır kullanıyorum, şu an 3 bin km'nin üzerindeyim. Gayet memnunum, bir problem yaşamadım. Rodaj bakımınında bana sordular Castrol mu Putoline mı koyalım diye, Putoline'nın bir 150 farkı vardı diye hatırlıyorum, ben de Putoline olsun demiştim. Şu anda ciddi bir titreşim yok makinede.

İkinci olarak, lastikleri en kısa zamanda değiştirmenizi öneririm. Orjinal lastiklerin kuruda bir sorunu yoktu ama ıslakta bana hiç güven vermemişti. Ben 2 bindeyken Michelin Pilot Power 2CT taktırdım, ıslak ve kuru performansı şahane ötesi. Tavsiye ederim.

denizz1
12 Ocak 2024, 00:15
Hayırlı olsun, güle güle kullanın. Dominar 400 parasına göre iyi makinedir. Ben de 2023 modelini yaklaşık 7 aydır kullanıyorum, şu an 3 bin km'nin üzerindeyim. Gayet memnunum, bir problem yaşamadım. Rodaj bakımınında bana sordular Castrol mu Putoline mı koyalım diye, Putoline'nın bir 150 farkı vardı diye hatırlıyorum, ben de Putoline olsun demiştim. Şu anda ciddi bir titreşim yok makinede.

İkinci olarak, lastikleri en kısa zamanda değiştirmenizi öneririm. Orjinal lastiklerin kuruda bir sorunu yoktu ama ıslakta bana hiç güven vermemişti. Ben 2 bindeyken Michelin Pilot Power 2CT taktırdım, ıslak ve kuru performansı şahane ötesi. Tavsiye ederim.

Öncelikle teşekkürler,evet lastiği değiştireceğim.Aklımda 3 tane model var Mitas Sport Force Plus,Viento Sport bide şuan sizin kullandığınız power 2ct,arkadaşımın mt25inde power 2ct vardı ve nerdeyse diz değdirme seviyesine kadar güvenli bi şekilde yatırıyordu.Mitasıda baya bi övüyorlar.

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:27 ----------

İnternette gezinirken motolastik de pirelli diablo rosso sport diye bi lastik buldum dominar 400e uygun olan modeli 7500 lira,viento sportla aynı fiyat michelinden 1k ucuz bu seri acaba rosso serisinin kötü bir lastiğimi ? Normal rosso 2-3ler şuan 10-11 in üzerinde

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:12 ----------

Kendi sorumu kendim cevaplayayım bari diablo serisinin küçük hacimli motosikletler için üretilen versiyonuymuş tabi kalite aynımı orası bi düşündürür

cc007
12 Ocak 2024, 11:14
Öncelikle teşekkürler,evet lastiği değiştireceğim.Aklımda 3 tane model var Mitas Sport Force Plus,Viento Sport bide şuan sizin kullandığınız power 2ct,arkadaşımın mt25inde power 2ct vardı ve nerdeyse diz değdirme seviyesine kadar güvenli bi şekilde yatırıyordu.Mitasıda baya bi övüyorlar.

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:27 ----------

İnternette gezinirken motolastik de pirelli diablo rosso sport diye bi lastik buldum dominar 400e uygun olan modeli 7500 lira,viento sportla aynı fiyat michelinden 1k ucuz bu seri acaba rosso serisinin kötü bir lastiğimi ? Normal rosso 2-3ler şuan 10-11 in üzerinde

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:12 ----------

Kendi sorumu kendim cevaplayayım bari diablo serisinin küçük hacimli motosikletler için üretilen versiyonuymuş tabi kalite aynımı orası bi düşündürür
2023 Dominar 400 lerin lastikleri artık radyal lastik. Alırken de yine radyal olan serileri araştırırsanız daha iyi olur. Daha stabil bir sürüş sağlar. İnternetten radyal lastik ile radyal olmayan arasındaki farkları araştırın bir tavsiyem. Anlas güzel lastik ama basınçlarına dikkat etmek lazım gibi geldi bana yaptığım araştırmalar sonucunda. Mirasta aynı şekilde. Düşük hava ile kullanınca kat falan atıyor anlas ve mitas. Benim kafamda lastik konusunda çok karıştı orjinalinde kaldım en son☺️

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:13 ----------

Gösterge etrafındaki boşluk bende bir sıkıntı yaratmadı. O nedenle oraya herhangi bir işlem yapma ihtiyacı hissetmedim.

vycmajoris
13 Ocak 2024, 18:02
45 000 km dir kullandığım 20 model 400 ug de, tekleme, gaz yememe ve devirde dalgalanma sorununu ikinci kez yaşadım. Daha öncede benzer durum başıma geldiğinden, orta bujiyi ve buji piposunun anormal şekilde yaptığı kurumu temizledim. Sorun düzeldi, benzer sorunları yaşayanlar tps ye girmeden ilk önce bunu denesin. Temizlemek yerine doğrudan yeni bujide takabilirsiniz, ben sorundan emin olduğumdan bu şekilde düzelttim. Temizleme için wd40 kullanabilirsiniz. İyi sürüşler.

re_death
13 Ocak 2024, 21:27
anlas ve mitas kullanan biri olarak , 1 hafta önce tekrar mitas taktırdım , anlas güzel yavaş sakin kullanımda sıkıntı çıkartmaz yere çok iyi yapışır 2 kere dönereken yolun azizliğpine uğrayıp kaymasına rağman asfaltı yakaladığı gibi uhu gibi yapışıp düşmemei engellemiş bir lastiktir ama tek sıkıntısı yüksek hızda kafa sallaması yaptı bende, mitasta zamp gibi yapışıoyor daha güvende hissettirdiği için mitas tercihim olmuştur ve yüksek hızlarda kafa sallama sorunu yaşamamıştım yeni taktığımda deneme şansım olmadı daha lastik rodaj dönbemindeyim hala :)
dip not: anlası aldığım dönemde lastik kalıplarında sorunlar vardı büyük ihttimalle düzeltilmiştir , her iki lastiğide tercih edilebilir diğer markaları deneyimlemediğim için diğer arkadaşların yorumlarınıda alıp tercih yapabilirsin

denizz1
13 Ocak 2024, 21:31
Açıkcası anlası zaten kafada elemiştim zaten şuan mitas ile pirelli rosso sport arasındayım aralarında da 1k gibi bir fark var pirelliye güvenip aslında onu almak istiyorum ama fiyat performans bişey yapalım derken kaliteden ödün vermişmidir güvenemiyorum.

denizz1
15 Ocak 2024, 23:45
Bu motor için yan çanta kullanan varmı,internette pek bişey bulamadım.Arka çantayla pek aram yok uzun yolda 20-22şer litrelik 2 yan çanta arka seleye de bi 30ltlik sosis çanta kullanmayı düşünüyorum.Yan çanta önerebilecek varsa sevinirim.

virs
17 Ocak 2024, 03:17
Motorla gelen yaz lastiğini düşük hızlarda viraj yaparken bile kaydığı için yazın 500 km sonrası değiştirmiştim. Pirelli MT60 RS 110/70R17 54H ve 150/60R17 66H lastik takımını öneririm. % 70 asfalt, % 30 toprak 4 mevsim lastik. 5-6 aydır kullanıyorum, 7000 km falan yaptım, hiç üzmedi. Sağanak yağışlı havalar dahil motoru kullanıyorum, sıkıntı yok. Yol tutuşu harika. Genel olarak asfaltta kullanıyorum. Arazide deneme şansım olmadı henüz. Karlı yollarda denemeyi pek düşünmüyorum :D


Merhaba dominar ekibi.
Ne olacak bu aynaların hali? Hız 80kmh olmakla birlikte görüntü flu oluyor ve arkadaki araçların hızlarını tahmin edemiyorum. Ayna titreşimine çözüm nedir?

Bir de ön dişliden şıkır şıkır ses geliyor, güzel bir zincir sesi ama biraz fazla gibi geliyor bana. Sizlerde de bu ses varmı?

Titreşimin daha az olduğu devirlerde sürmek lazım. 5-6 bin devir ideal gibi. Bir de ayna genişletme sonrası bende 120 lerde de aynalar gösteriyor. Özellikle sol ayna net, sağ da hafif titreşim var yine

denizz1
18 Ocak 2024, 13:45
Sanırım tps başıma geldi bile,henüz 150kmdeyim ama sabah 3 kere marş verdim calısmadı 4.de çalıştı,bi kaç gün daha takip edip artık servise uğrayacağım sanırım.

Yunus Özbek
19 Ocak 2024, 21:19
Sanırım tps başıma geldi bile,henüz 150kmdeyim ama sabah 3 kere marş verdim calısmadı 4.de çalıştı,bi kaç gün daha takip edip artık servise uğrayacağım sanırım.

Sabah zor çalışmasının sebebi büyük ihtimalle aküdür. Tps sensörü arızasında rölantide yüksek devirle çalışma, gaz yememe, sık sık stop etme gibi problemler görülür.

denizz1
19 Ocak 2024, 22:32
Bugün tek marşta çalıştı sanırım sıkıntı yok şimdilik diğer motorum hala ilanda ona aldığım bosch aküyü buna takıcam,zaten akü özellikleri ikisininde aynıymış.

denizz1
08 Şubat 2024, 00:44
Bu yol bilgisayarındaki menzil bilgisi doğru mu ? Yoksa ona güvenip gitsek bi anda yolda kalırmıyız 50km falan gösterirken.

eyesneverlie
08 Şubat 2024, 09:03
2.vitese atarken bazen tak diye bir ses geliyor, bazen de hiç ses gelmeden geçiyor neden olabilir?
Putoline yağ koyuldu 1500 km önce bu arada. Debriyaj kavraması cok yukarıda kavrıyor ondan yapıyor olabilir mi?

cc007
08 Şubat 2024, 20:00
Bu yol bilgisayarındaki menzil bilgisi doğru mu ? Yoksa ona güvenip gitsek bi anda yolda kalırmıyız 50km falan gösterirken.
Hiç denemedim güvenmediğimden. Ama normal bir kullanımda 280-300 km diyebilirim menzil için. Her yakıt aldığımda TRIP 1 yada TRIP 2 yi sıfırlar 280 km de yaklaşık yakıt alırım. Agresif sürmüyorum. Yakıt verilerini ona göre düşünün. Agresif kullanımda bu menzil düşer tabiki. Yakıt aldığımda da en az içinde 1 lt daha yakıt kalmış oluyor. 13 lt depoya göre konuşuyorum.
Bu arada marş almama sorunu çözüldü mü?

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:57 ----------


2.vitese atarken bazen tak diye bir ses geliyor, bazen de hiç ses gelmeden geçiyor neden olabilir?
Putoline yağ koyuldu 1500 km önce bu arada. Debriyaj kavraması cok yukarıda kavrıyor ondan yapıyor olabilir mi?
1 den 2 ye bir sert geçmesi normal. Ama çok yukarıda kavraması debriyaj ayarı ile alakalı. Bir ayar yaptırmanızı tavsiye ederim. Sert geçişte bir miktar yumuşayabilir ama tamamen kaybolmasını beklemeyin. Bunun karakteristiği o. Ama diğer vites geçişleri yumuşacık olması lazım.

denizz1
09 Şubat 2024, 00:25
[QUOTE=cc007;4764653]Hiç denemedim güvenmediğimden. Ama normal bir kullanımda 280-300 km diyebilirim menzil için. Her yakıt aldığımda TRIP 1 yada TRIP 2 yi sıfırlar 280 km de yaklaşık yakıt alırım. Agresif sürmüyorum. Yakıt verilerini ona göre düşünün. Agresif kullanımda bu menzil düşer tabiki. Yakıt aldığımda da en az içinde 1 lt daha yakıt kalmış oluyor. 13 lt depoya göre konuşuyorum.
Bu arada marş almama sorunu çözüldü mü?

Şuan marşta hiç bi sıkıntı yok saat gibi diyebilirim,bende genelde refuel yazdığı zaman alıyorum ve yaklaşık olarak 9-9.5 litre benzin alıyor,buda demek ki 2-2.5 litre kala gibi yanmaya başlıyor ona göre hareket edeceğim o zaman.Şuan hoşuma gitmeyen tek şey rodaj bakımından sonra azalır dediğim titreşim daha çok arttı belki de şuan yağ daha motora oturmadığı için öyle hissediyorum emin değilim.Lastikleri de bugün mitas sport force ile değiştirdim yola oturması bi tık daha iyi gibi geldi.[COLOR="Silver"]

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:56 ----------

Bi güncelleme yapayım lastiklerle ilgili,yaklaşık 60km yaptım bugün yeni lastiklerle.Henüz mumlu olmasına rağmen fren mesafesi ciddi şekilde düştü diyebilirim.Viraj konusunda açıkcası şansımı zorlamak istemedim ne desem yalan olur ama arkadaşımla aynı lastiği aldık aynı anda taktırdık o şansını zorlamayı seviyor çok iyi diyor bakacağız :)

eyesneverlie
09 Şubat 2024, 15:54
2 ve bazen 3. vitese atarken oluyor sadece. Şöyle söyleyeyim 2 ye atıyorum ama yavaş bir şekilde ama soldan hafif bi tak sesi geliyor, bazen hiç gelmiyor.

tommygun
09 Şubat 2024, 16:22
2 ve bazen 3. vitese atarken oluyor sadece. Şöyle söyleyeyim 2 ye atıyorum ama yavaş bir şekilde ama soldan hafif bi tak sesi geliyor, bazen hiç gelmiyor.

Ben zincirdendir diye düşünüyorum. Zinciriniz kaç km'de? Zinciriniz yağlı mı? Zincirinizin gerginliği ne durumda?

eyesneverlie
12 Şubat 2024, 15:06
Zincir 6300 km de ve motul ile yağlanıyor. Zincir ayarından cok anlamam ama zinciri yukarı dogru çektigimde 3-4 cm bir hareket payı var hocam.

tommygun
12 Şubat 2024, 15:59
Zincir 6300 km de ve motul ile yağlanıyor. Zincir ayarından cok anlamam ama zinciri yukarı dogru çektigimde 3-4 cm bir hareket payı var hocam.

Biraz bol geldi bana. Bence o gerginliği 2-3 cm'e göre ayarlasanız daha sağlıklı olur, muhtemelen ses kesilir. Zincirinizde baklalar arası bir bolluk, bir sıkılık gibi deformasyonlar var mı?

cc007
23 Şubat 2024, 22:42
Merhaba arkadaşlar. Benim motorumda arka freni basınca tak diye bir ses geliyor. Ama her seferinde olmuyor. Aynı durumu yaşayan varmı başka?

kdiner
23 Şubat 2024, 23:20
Merhaba arkadaşlar. Benim motorumda arka freni basınca tak diye bir ses geliyor. Ama her seferinde olmuyor. Aynı durumu yaşayan varmı başka?
Disk vidasını kontrol edin belki ABS devreye giriyor da olabilir.

cc007
26 Şubat 2024, 09:12
Disk vidasını kontrol edin belki ABS devreye giriyor da olabilir.
Tamam bir bakayım ona teşekkürler.

cc007
02 Mart 2024, 09:23
Tamam bir bakayım ona teşekkürler.
Tak sesini çözemedim malesef. Gevşek bir yerde yok. Süreklide yapmıyor. O şekilde kullanıyorum.
Peki ön farda buğu sorunu olan varmı arkadaşlar. Varsa çözümü için ne yaptınız? Bunun far değiştirmeye gerek varmı?

Yobaaz
02 Mart 2024, 12:53
abs hocam o gayet normal

cc007
04 Mart 2024, 17:35
Arkadaşlar ön farında buğu problemi olan varmı diye sormuştum. Varsa nasıl çözdünüz?

OsaK
04 Mart 2024, 18:11
Arkadaşlar ön farında buğu problemi olan varmı diye sormuştum. Varsa nasıl çözdünüz?

Ben şu ana kadar herhangi bir buğu problemi yaşamadım. 3 bin+ km'deyim. Sağanak yağmurda sürdüğüm oldu birkaç kez. Motorun garantisi devam ediyorsa bence servisten değişim isteyin.

cc007
04 Mart 2024, 19:19
Ben şu ana kadar herhangi bir buğu problemi yaşamadım. 3 bin+ km'deyim. Sağanak yağmurda sürdüğüm oldu birkaç kez. Motorun garantisi devam ediyorsa bence servisten değişim isteyin.
Garanti devam ediyor. Yıkasam falan anlayacağımda daha yıkamadan farın içinde buğu var. Dediğiniz şekilde yapayım ben olmadı. Servisten değişim isteyeyim.

kdiner
20 Mart 2024, 13:19
Arkadaşlar ön farında buğu problemi olan varmı diye sormuştum. Varsa nasıl çözdünüz?

Hiç bir şey yapmana gerek yok kendiliğinden düzelir ha benim için sıkıntı diyorsan garantisi var ise başvuru yapın yenisi gelir değişim yapılmış olur ama onun da garantisi yok oda buğu yapabilir, LED olduğu için ısı üretemiyor buda havaya bağlı olarak buğu yapmasına neden oluyor.

tecrube0
28 Mart 2024, 18:29
216 km yolda 120-150 arasi giderek 100 km de 5 litre benzin normal mi😅

denizz1
28 Mart 2024, 18:55
Normal hocam benimde ortalamam 100kmde 5 litre,zorlasak 4litre yskarda canı sağolsun.Benim hero 130kmde 4.5 litre yakıyo bu 5 yakmış çok mu :) :) :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 18:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:50 ----------

Havalar burda ufaktan 25 bandına oturmaya başladı yaz bu sene erken gelecek belli ve epey sıcak olacak gibi,bu mevsimde bu havalar normal değil,bugün bi iş için Fethiye’ye gidip geldim.Giderken 130-150 genel hızımda rahattımda,dönerken arkadaşım olduğu için 80-90 bandını pek geçemedim motor bi sıcak çalışıyormuş gibi hissettirdi.500km sonra 5bin bakımı geliyor 10w50 koydursam bu sefer etkisi olur mu biraz sıcaklığa?

cansedefoglu
01 Nisan 2024, 13:48
beyler selamlar herkese benim motorda bir sorun var bunu servise götürdüm adam hiç karşılaşmadım dedi motor 6 gündür serviste ve hala sorun çözülmüş değil size danışmak istedim, motor ısındığında 15 20 km yol yaptığımda kendini kitliyor ne geriye ne ileriye gidiyor hem boşta hem viteste. servis kaliperlerden frenlere herşeyi boşaltmış yeniden takmış yol yapmış ama düzelmemiş sorunun sadece abs den kaynaklanabiliceğini düşünüyorum dendi. abs fiyatı 20 bin civarı sizce ne yapmalıyım? motor 2023 dominar 400 ug 7800 km de boş yere 20 binlik olmak istemiyorum kendi kendine oluşan bir şeyden dolayı anlam veremedim gitti

OsaK
01 Nisan 2024, 15:39
beyler selamlar herkese benim motorda bir sorun var bunu servise götürdüm adam hiç karşılaşmadım dedi motor 6 gündür serviste ve hala sorun çözülmüş değil size danışmak istedim, motor ısındığında 15 20 km yol yaptığımda kendini kitliyor ne geriye ne ileriye gidiyor hem boşta hem viteste. servis kaliperlerden frenlere herşeyi boşaltmış yeniden takmış yol yapmış ama düzelmemiş sorunun sadece abs den kaynaklanabiliceğini düşünüyorum dendi. abs fiyatı 20 bin civarı sizce ne yapmalıyım? motor 2023 dominar 400 ug 7800 km de boş yere 20 binlik olmak istemiyorum kendi kendine oluşan bir şeyden dolayı anlam veremedim gitti

Merhaba, ben böyle bir sorun hiç duymadım şu ana kadar. Açıkçası sorunun kaynağının ne olabileceğini bilemiyorum ama yetkili servisin garanti şartları içinde çözmesi gerekiyor, sizden hiçbir şekilde para talep etmemeleri lazım bence. Daha 7800 km'deki bir motorda böyle bir sorun çıkması çok anormal.

cc007
03 Nisan 2024, 09:34
beyler selamlar herkese benim motorda bir sorun var bunu servise götürdüm adam hiç karşılaşmadım dedi motor 6 gündür serviste ve hala sorun çözülmüş değil size danışmak istedim, motor ısındığında 15 20 km yol yaptığımda kendini kitliyor ne geriye ne ileriye gidiyor hem boşta hem viteste. servis kaliperlerden frenlere herşeyi boşaltmış yeniden takmış yol yapmış ama düzelmemiş sorunun sadece abs den kaynaklanabiliceğini düşünüyorum dendi. abs fiyatı 20 bin civarı sizce ne yapmalıyım? motor 2023 dominar 400 ug 7800 km de boş yere 20 binlik olmak istemiyorum kendi kendine oluşan bir şeyden dolayı anlam veremedim gitti
Sorunu çözebildinizmi ne yaptınız?

Dagor
20 Nisan 2024, 17:31
16 Nisan tarihi itibariyle tekrardan aranıza katılmış bulunuyorum. Almak üzere olan veya aklına takılan arkadaşlar için tecrubelerimi söyleyip merhaba demek istedim :) 2024 d400ug Ankara'dan selam eder (ektedir). Henüz 140 km yapabildim. Acele etmeden, hevesimi ala ala rodajımı yapıyorum. Stop etme, yamuk ön disk vb sorunlar umarım başıma gelmez diyordum ama bu sabah işe gelirken 3.viteste tak diye motor duruverdi. Bu başlık altında okuduğum yaklaşık 150 sayfanın da verdiği güvenle panik yapmadan yoluma devam ettim. İlk rodajım olduğu için ister istemez kıllığım tutabiliyor ancak kitapçıktan dışarı çıkmamaya çalışıyorum. Dikkat ettiğim 3 şey devirlerle bol bol oynamam, yumuşak ve sık vites değişiklikleri ve motoru sıkıştırmamak (önerileriniz başım üstüne). Şu deviri geçme şeklinde bir bilgi görmedim ancak 6000e fazla yaklaşmıyorum. Rodaj bakımına kadar stop etmeler devam ederse tps için servisle görüşeceğim. Lastikler yavaş yavaş kendine geliyor gibi görünüyor ancak mrf'yle aram iyi olmadığından 500 bakımında değiştirmeyi düşünüyorum. Servise sorduğumda (Favori Moto/Ankara) elinde continental lastik bulunduğunu ve bi beden büyük takınca daha da iyi olacağını söylüyor. Boyutları değiştirmeyi düşünmüyorum ancak continental'le ilgili fikir vermek isteyen olursa çok sevinirim.
https://i.hizliresim.com/sn4bfi1.jpg

cansedefoglu
25 Nisan 2024, 07:24
selamlar hayır daha sorunu çözemedim yetkili servise götürdüm pek deneyimli değildi o da başka bir servise yönlendirdi diğer serviste biraz uzak onun için fırsat bulamadım hocam işin sorun tarafı garanti belgemi bulamıyorum yeniden alma şansım olursa aldığım bayiden o şekilde halletmeye çalışacağım

kdiner
27 Nisan 2024, 20:43
selamlar hayır daha sorunu çözemedim yetkili servise götürdüm pek deneyimli değildi o da başka bir servise yönlendirdi diğer serviste biraz uzak onun için fırsat bulamadım hocam işin sorun tarafı garanti belgemi bulamıyorum yeniden alma şansım olursa aldığım bayiden o şekilde halletmeye çalışacağım

Serviste kayıtlarınız vardır o şekil başvuru yapsınlar illa garanti belgesi olmasına gerek yok diye biliyorum.

ceyhanli
30 Nisan 2024, 13:16
servisler kullanıcı hatası demek için varlar. öncelikle geçmiş olsun. bende dominar 250 ile arıza yaşadım birkaç gün önce. Aniden stop etti ve sonrasından çalışmadı. servise çekici ile götürdüğüm motosiklet için servis tarafından motosikletin klapej çektiği motor içinin açılıp parça listesinin verileceğini söylediler. Motosikletim 7bin km de ve servis bakımlı. Garantinin bunu kullanıcı hatası kabul edip karşılamayacağını söyledi. Motor yağının nerdeyse tamamının hava filtresinden çıktığını söyledi. 19 bin gibi fatura çıkartıldı tarafıma. Kuralkan a konuyu ilettiğimde servis değerlendirmesine göre hareket edileceğini beyan etti. Servis kuralkan a kuralkan servis e atıyor konuyu.

Khaira
30 Nisan 2024, 13:51
servisler kullanıcı hatası demek için varlar. öncelikle geçmiş olsun. bende dominar 250 ile arıza yaşadım birkaç gün önce. Aniden stop etti ve sonrasından çalışmadı. servise çekici ile götürdüğüm motosiklet için servis tarafından motosikletin klapej çektiği motor içinin açılıp parça listesinin verileceğini söylediler. Motosikletim 7bin km de ve servis bakımlı. Garantinin bunu kullanıcı hatası kabul edip karşılamayacağını söyledi. Motor yağının nerdeyse tamamının hava filtresinden çıktığını söyledi. 19 bin gibi fatura çıkartıldı tarafıma. Kuralkan a konuyu ilettiğimde servis değerlendirmesine göre hareket edileceğini beyan etti. Servis kuralkan a kuralkan servis e atıyor konuyu.

Geçmiş olsun, Bajaj pişmanlıktır.. Hava filtresinden çıkan yağ nasıl kullanıcı hatası olabilir anlamadım. Ben zamanında defalarca Kuralkan’la iletişime geçmeye çalıştım, her seferinde topu servise attılar.

Servis garanti başvurusu bile oluşturmadan size kitlemeye çalışmış olabilir. Başvuruyu yanınızda yapmalarını isteyin ve garanti başvurusunun birebir takibinde olun. Gerekirse iyi bir avukatla hukuki yollardan ilerleyin derim ben. Bu Bajaj’ın nerdeyse tüm servisleri saçma sapan hareketler yapıyor.

ceyhanli
30 Nisan 2024, 18:54
Teşekkür ederim. Servisin verdiği sanırım genel cevap sıkıştırmışsınız oluyor sürekli. İlk defa motosiklet kullanan birisi değilim. Sıkıştırarak kullansam bile her tarafı teknolojik sensör dolu motosiklette devir kesici, yağ sensörü gibi önlemler var ve onların dediği gibi sıkıştırmış olsam bile motor yağı eksildiğinde görevini yapmayan özellik ne işe yarıyor anlamış değilim. Kuralkan otomatik cevap veriyor sürekli konuyu servisten takip edin diyor. Servis de garantiden yapılmasın diye diretiyor sanırım. Bir zamanlar forumda olan Ekrem Bey orta da yok herşey satana kadarmış. Keşke eski de olsa CBF500 alsaydım diyorum resmen.

---------- Mesajlar birleştirildi - 18:54 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:04 ----------

Biraz önce servis aradı bölge müdürlüğü garanti başvurunuzu yapın inceleyip dönüş yapalım demiş servise. Umarım garanti kapsamında değerlendirirler. Sonucunu da buraya yazarım tekrar.

MuHasdas
02 Mayıs 2024, 21:25
Sa. Arkadaşlar 1 aydır bende sizinleyim, 400ug. Seha 150 den geçtim, iyi de geçmişim. Bi kaç sorum olacak, baya okudun, cevap göremedim, evvelden bahsedildiyse hakkınızı helal edin:

Öncelikle motoru 1500km de aldım. 23 model. 2500 ara bakımını yaptırdım. Servis motul 5100 koyuyorum hep deyip onu koydu. Puto koyar beklemiştim, 300₺ fark istedi (toplam 1500₺).. Biliyorum fazla ama yapacak bir şey yok.. Motor 2.000km barajından sonra resmen kendi kendine değişti, dünyası değişti bildiğin.. Fakat ilk günden bu yana 150-160 ı zar zor yokuşlarda görüyorum (lazım değil belki ama) bunun sebebi nedir?

Kilometre göstergesinden rahatsız edici cızırtı geliyor. Özellikle telefon tutacağı parçayı kullanırsam perişan ediyor. Buraya silikon sıkın dedim servise, kazalı gibi olur abi gerek yok biz denedik vs dediler. Altına ya da üstüne plastik conta gibi bişey sıkıştırmak istiyorum. Sizde de oldu mu? Bişeyler yapan var mı yardım edebilir misiniz lütfen..

5 yılda değişik motosikletler kullandım, ömrümde böyle saçma bi arızamsı görmedim. Artçıların ayağını koymaları için yaptıkları aparatın civarından akıl almaz cızırtı geliyor. O vida sıkılmıyor da. Araya somun civatası vs sıkıştırmaya çalıştım ama tam olmadı, bunu yaşayan var mı? Varsa nasıl çözdünüz?

Teşekkür eder, iyi forumlar dilerim..

kdiner
03 Mayıs 2024, 22:35
Sa. Arkadaşlar 1 aydır bende sizinleyim, 400ug. Seha 150 den geçtim, iyi de geçmişim. Bi kaç sorum olacak, baya okudun, cevap göremedim, evvelden bahsedildiyse hakkınızı helal edin:

Öncelikle motoru 1500km de aldım. 23 model. 2500 ara bakımını yaptırdım. Servis motul 5100 koyuyorum hep deyip onu koydu. Puto koyar beklemiştim, 300₺ fark istedi (toplam 1500₺).. Biliyorum fazla ama yapacak bir şey yok.. Motor 2.000km barajından sonra resmen kendi kendine değişti, dünyası değişti bildiğin.. Fakat ilk günden bu yana 150-160 ı zar zor yokuşlarda görüyorum (lazım değil belki ama) bunun sebebi nedir?

Kilometre göstergesinden rahatsız edici cızırtı geliyor. Özellikle telefon tutacağı parçayı kullanırsam perişan ediyor. Buraya silikon sıkın dedim servise, kazalı gibi olur abi gerek yok biz denedik vs dediler. Altına ya da üstüne plastik conta gibi bişey sıkıştırmak istiyorum. Sizde de oldu mu? Bişeyler yapan var mı yardım edebilir misiniz lütfen..

5 yılda değişik motosikletler kullandım, ömrümde böyle saçma bi arızamsı görmedim. Artçıların ayağını koymaları için yaptıkları aparatın civarından akıl almaz cızırtı geliyor. O vida sıkılmıyor da. Araya somun civatası vs sıkıştırmaya çalıştım ama tam olmadı, bunu yaşayan var mı? Varsa nasıl çözdünüz?

Teşekkür eder, iyi forumlar dilerim..

Hayırlı olsun, gösterge etrafına süngerimsi malzeme koyabilirsin ben müzik dinlediğim için birşey duymuyorum, ayaklık kısmına ise aynı plastik parçanın biraz kalın olanı kes biç yaparak takabilirsin veya ordaki parçaları yenisi ile değiş diyeceğim artçılı kullanıyorsun yine aynısı olabilir bilmiyorum.

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:34 ----------


Teşekkür ederim. Servisin verdiği sanırım genel cevap sıkıştırmışsınız oluyor sürekli. İlk defa motosiklet kullanan birisi değilim. Sıkıştırarak kullansam bile her tarafı teknolojik sensör dolu motosiklette devir kesici, yağ sensörü gibi önlemler var ve onların dediği gibi sıkıştırmış olsam bile motor yağı eksildiğinde görevini yapmayan özellik ne işe yarıyor anlamış değilim. Kuralkan otomatik cevap veriyor sürekli konuyu servisten takip edin diyor. Servis de garantiden yapılmasın diye diretiyor sanırım. Bir zamanlar forumda olan Ekrem Bey orta da yok herşey satana kadarmış. Keşke eski de olsa CBF500 alsaydım diyorum resmen.

---------- Mesajlar birleştirildi - 18:54 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:04 ----------

Biraz önce servis aradı bölge müdürlüğü garanti başvurunuzu yapın inceleyip dönüş yapalım demiş servise. Umarım garanti kapsamında değerlendirirler. Sonucunu da buraya yazarım tekrar.

Garanti başvurunuzu yapın ne demek bu servis başvuruyu yapmamış mı da bu şekil bir dönüş olmuş bu servisin iş güzarlığı.

cc007
04 Mayıs 2024, 15:00
Sa. Arkadaşlar 1 aydır bende sizinleyim, 400ug. Seha 150 den geçtim, iyi de geçmişim. Bi kaç sorum olacak, baya okudun, cevap göremedim, evvelden bahsedildiyse hakkınızı helal edin:

Öncelikle motoru 1500km de aldım. 23 model. 2500 ara bakımını yaptırdım. Servis motul 5100 koyuyorum hep deyip onu koydu. Puto koyar beklemiştim, 300₺ fark istedi (toplam 1500₺).. Biliyorum fazla ama yapacak bir şey yok.. Motor 2.000km barajından sonra resmen kendi kendine değişti, dünyası değişti bildiğin.. Fakat ilk günden bu yana 150-160 ı zar zor yokuşlarda görüyorum (lazım değil belki ama) bunun sebebi nedir?

Kilometre göstergesinden rahatsız edici cızırtı geliyor. Özellikle telefon tutacağı parçayı kullanırsam perişan ediyor. Buraya silikon sıkın dedim servise, kazalı gibi olur abi gerek yok biz denedik vs dediler. Altına ya da üstüne plastik conta gibi bişey sıkıştırmak istiyorum. Sizde de oldu mu? Bişeyler yapan var mı yardım edebilir misiniz lütfen..

5 yılda değişik motosikletler kullandım, ömrümde böyle saçma bi arızamsı görmedim. Artçıların ayağını koymaları için yaptıkları aparatın civarından akıl almaz cızırtı geliyor. O vida sıkılmıyor da. Araya somun civatası vs sıkıştırmaya çalıştım ama tam olmadı, bunu yaşayan var mı? Varsa nasıl çözdünüz?

Teşekkür eder, iyi forumlar dilerim..
Motosikletinizde yağ değişiminden sonra performans kaybı varsa yağı fazla koymuşlar demektir. Motosikletinizi dik konuma getirip yağ haznesini kontrol edin alt sınır ve üst sınırı arasında olacak camın üstünde az bir boşluk kalması gerekiyor. Gösterge cızırtı işlemini ben yaşamadım ama yaşayanlar göstergeyi söküp sallayınca tıkır tıkır ses geliyor mu bakıyorlar eğer ses geliyorsa içine açıp belirli bölgelerine süngerimsi bir malzeme sıkıştırıyorlar. Artçı ayağı ile alakalı genel cızırtıda da katlı durumdayken eğer sallanıyorsa artçı ayağının altında plastik bir parça var bilyenin girip çıktığı yuvalar. O plastik parça kırılmış olabilir. O nedenle artçı basamağı katlandığında bile yerinde şıkır şıkır oynuyordur o da ses yapar.