PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Bajaj Bajaj Dominar 400 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı



Sayfa : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 [117] 118 119 120 121

espresso
14 Eylül 2023, 10:21
Konu rüzgardan açılmışken, xmax de alt taraf daha çok rüzgar alıyor, ilave reflektor olmazsa kask da çok ses yapıyor. Domi de -tur paket- standart ön cam göğüse gelen rüzgarı kesiyor, kaskta türbülans yapmıyor, nisbi daha sessiz. Bu arada bahsettiğin rotaları zaman zaman ben de yapıyorum, sabah ayazında veya akşam serinliğinde bacaklarımın arasındaki motordan gelen sıcaklık hoş oluyor, elim üşüdüyse de ısıtıyorum.
Ammaaa pazar market alışverişi yapacaksam veya seyahate gittiğim yerlerden bir şeyler alacaksam xmax açık ara kullanışlı. Tekirdağdan kavun ve karpuz, keşandan peynir (evet hepsini bir seferde) yurtdışından çeşitli promilli sıvılar, reçel, kahve, börek, çocuklarıma lego oyuncak vb getirmişliğim vardır.

Benim xmax'ı aldıktan sonra rodaj bakımındayken bacak koruyucu denen öne iki yanlara takılan plastik parçalardan taktırmıştım, önden gelen bütün rüzgarı kesiyor hatta yağmurlu havalarda pantalon zaten kuru kalıyor ama botlarıma su bile değmemiş oluyor o kadar farketmişti, ön cama deflektör de takınca rüzgar alan tek yerim ellerim, kışın 4-5 derece havalarda İstanbul'da işe giderken yarım saatten sonra ellerim üşümeye başlıyordu ama sırtım terliyordu. xmax ile rüzgar almadan sürmeye alışmışım, geçenlerde İstanbul'dan gelirken öndeki deflektörün tutan parçası kırıldı, deflektörsüz sürünce bütün rüzgarın ön camdan direkt kaskın üzerinde patlaması çok rahatsız etti, kulak tıkacı kullanmasam çekilir yol değildi.
Şimdi dominar aklıma girmişken rüzgar mevzusu da aklıma takıldı ama bir çaresi bulunur elbet, zaten şu an satışta olan UG modeli elciklerde rüzgar koruması ile geliyor, ön cama bir deflektör takarım, botlarım zaten sağlam adventure botlardan, pantalonum da kışlık modeli, artık pantalon üstüne rahat giyip çıkarmalık alt yağmurluk alırım, kışlık montun içine giymeye neopren iç mont almıştım terliyorum diye giymemiştim yepyeni duruyor dolapta onu giyerim gerekirse.

İlk fırsatta Lüleburgaz'daki dominar bayisine gidip görüşeceğim. Daha motoru alınca bir takım düzgün lastik lazım onun da farkındayım, sanırım çanta demirleri ile geliyormuş, arkaya çanta seti de şart, başka ne aksesuar gerekir ona da bakacağım. Sanırım bu vitesli motorlarda orta ayak da üzerinde gelmiyor sonradan taktırılıyor.

Vitesliye alışmak da bir günlük kapalı alan hakimiyet eğitimine bakar, zaten ehliyeti vitesli motosiklet ile almıştım, alışırım bir şekilde.

mertowski
14 Eylül 2023, 11:13
Sezon diye tabir edilen hızlı al-satın olduğu dönem yavaş yavaş bitiyor. Satış için elini çabuk tutmanı öneririm. Satışı yaptıktan sonra yada kredi kartından tek çekim ile online olarak motürü satın alırım ki fiyat sabitlenmiş olur. E-kuralkan'ın sitesinde bir üyelik oluşturarak motürü sepete atıp da bekletebilirsin. Bir arkadaşım N250 alacağı zaman sepete atmış kalmış ürün, sonra motüre zam gelmiş bir ara satın almaktan vazgeçecekti. Bir bak bakayım dedim sepete fiyat ne görünüyor? 4 bin tl ucuza almış oldu motürü o andaki güncel satış fiyatından.

Daha önce de söyledim. Al geç Dominar'ı, beğenmezsen satarsın sıfır Kymco, 2.el 2018-2022 kasa Xmax alırsın.



xmax 250'ye bile otobanda sürünce 4.5litre/100km yaktırabiliyorum, dominar 5-6 yaksa ne olacak.

Eski kasa Xmax'ler gerçekten güncel modellere göre çok yakıyor. 2015'i de kullandım, şuanda 2018 Xmax 300 kullandığım için bunun farkını çok net biliyorum. Xmax 300 ile 2 kişi, full+full yüklü, topcase üzerine kaçak kat çıkılı halde şiddetli rüzgarda bile en fazla 100km/4lt yaktı. Normal rüzgarlı havada 2 kişi aynı yük 3.8-3.5 lt ortalaması ile gidiyoruz. şehir içi yüksüz 2 kişi 3lt'yi geçmedi hiç bir zaman. Yılbaşı yaklaşıyor. Yılbaşı demek zam demek. Firmalar artık yılbaşı zammını yüksek oran gibi görünmesin diye 2'ye bölerek yapıyor. Kasım gibi bir zam, yılbaşında bir zam şeklinde. Elini çabuk tutmak yararına olacaktır.

mavellen
14 Eylül 2023, 12:40
Ben artık İstanbul'dan taşındım, burada Trakya'nın ortasına şehir içi motorla bir yere gitmem, ekipman giymeme değmez, ekipmanlarımı giyene kadar yürürüm ya da çok uzaksa arabayla giderim. Bu yüzden xmax sahibi olmamın gereği kalmadı.
Pandemi başından beri evden çalıştığım için motorla işe gidip gelmiyorum, ayda belki bir ya da iki haftasonu fırsat bulabilirsem Tomygun ve Cyan ile köfteci rotalarında sürüyorum, bizim sürdüğümüz ara yollar, köy yolları vb. de xmax için yorucu oluyor. Orman içinden çok güzel virajlı yollar, xmax ile bile güzel gidiyorum ama bozuk yollarda tangur tungur olmuyor, ben tangur tungur gittiken sonra köftecide sohbet ederken Cyan aaa ben hiç hissetmedim o çukurları deyince artık vitesliye geçmek gerektiği fikri kafama girdi. Tomygun ile Edirne'ye sürdüğümüzde o sakin sakin 110-120 ile sürdüm derken ben peşinden songaz gittiğimde de aklıma girmişti. Bunlar birleşince xmax'ın çok sevsem de benim için mantığı kalmadı. Xmax benim için büyükçekmece-maslak arası işe gidip gelme motoruydu, artık kullanım şeklim çok değişti, dominar 400 UG de kağıt üzerinde tam o yollara uygun, vstrom 650 öncesi hem xmax'dan birazcık daha güçlü olsun hem de vitesliye alışayım motoru olması bakımından mantıklı.

En büyük çekincem de xmax ile sürerken rüzgal almamaya alışmışım, naked bir motorda o rüzgar nasıl olacak onu bilemedim. yağmura yakalandığımda yağmurluk takmının yalnızca üst kısmını giyip ıslanmadan devam edebilmek gibi avantajlarım vardı.

Haa, dominar 400 daha çok yaksın umurumda değil, zaten çok kısıtlı vakitte zar zor gezmeye fırsat buluyorum, keyif versin de yaksın. xmax 250'ye bile otobanda sürünce 4.5litre/100km yaktırabiliyorum, dominar 5-6 yaksa ne olacak. Zaten yılda 5bin km anca yol yaparım. her gün git gel toplam 100km işe gidip gelen biri olsaydım düşünürdüm yakıtı şimdi bu benzin zamlarından sonra bile dert etmiyorum.

Amortisörleri güzel. Dönüşlerde gayet başarılı. Üzerinde gelen tekerlerin yağmur performansı çok berbat. Bir kere arkadan kaydım. Mesela sabah gelirken, önümde bir araç vardı. Önümdeki araçla Soldan gelenle kesişeceğim yer tamda önümdekine yaklaştığım ana denk geliyordu. Genelde hep böyle denk gelir, ne hikmetse. Azıcık gazı açtım 137 çıktım. Çok rahat sıkıntı çekmeden sollamayı yapıp kenara çekildim. Dediğim gibi 160 kadar canlı motor. O zaten sizi kurtarıyor. Ben orjinal tur camını söktüm. Aslında orjinal tur camı ile kullanmak çok keyifli ama rüzgarı fazlasıyla hissediyorum. O yüzden söktüm. Yerine 60 cm tur camı taktım. Vitesleri çok yumuşak geçiyor. 10 bine gelmeme çok birşey kalmadı. 1 ve 2. versiyonu kıyasladığımda, tour modelinin vites geçişleri daha güzel. Şimdiye kadar sahte boşa denk gelmedim. Zırıltısı var motorun. Bağzen bu ses nerden geliyor diyorum. Bir birine çarpan plastik sesi. Bağzan var bağzan yok. Onu dert etmiyorum. Ayak peglerinde baya titreşim var. 30 dakikalık yolda iyi hissettiriyor. Somunların arasına plastik contalar taksak sönümlermi bilmiyorum. Zaten contası olduğunu farzediyorum. Elciklerde 120 ile giderken bile titreşim yokmuş gibi. Selesi çok kötü. Xmaxdan sonra o konforu aratır. Farları çok iyi. 80-100 arası giden biri için yakıt tüketimi 3,3 litre. Sapma payı ile 3,5 lire civarı. Belirli km aralıklarında motorda bir uğultu var. Rampa aşşağı inerkende defalarca denedim, bu uğultu nedir diye. Gazı kestiğimde bile var. Motor bloğunun içinden değil. Dışardan gelen bir uğultu. Grenajdan yapar deniyor ama, grenajdan yapan daha tiz olması lazım. Bu biraz daha tok. Bir gün ne olduğu çıkar ortaya. Bu uğultu 250-400 çoğunda var. Hiç hissetmiyorum diyende var. Boyum 178 cm. Aynaları bana yetiyor. Ekstra aparat takmaya gerek duymadım. Trafikte araçların arasından rahat geçebiyorum. İlk önceleri geçmez, araçlara değer gibi geliyor ama sonra beklemektense denemek istiyorsun. Motoru yatırdığında çizgisinden sapmıyor. Güzel dönüyor. Gelecek hafta bakıma gireceğim. 10-50 yağ koyduracağım. Birde onu denemek istiyorum. 10-40 putoline ve castrolde vites geçiş hissiyatım aynı. Aklıma gelenler bunlar.

espresso
14 Eylül 2023, 13:53
Amortisörleri güzel. Dönüşlerde gayet başarılı. Üzerinde gelen tekerlerin yağmur performansı çok berbat. Bir kere arkadan kaydım. Mesela sabah gelirken, önümde bir araç vardı. Önümdeki araçla Soldan gelenle kesişeceğim yer tamda önümdekine yaklaştığım ana denk geliyordu. Genelde hep böyle denk gelir, ne hikmetse. Azıcık gazı açtım 137 çıktım. Çok rahat sıkıntı çekmeden sollamayı yapıp kenara çekildim. Dediğim gibi 160 kadar canlı motor. O zaten sizi kurtarıyor. Ben orjinal tur camını söktüm. Aslında orjinal tur camı ile kullanmak çok keyifli ama rüzgarı fazlasıyla hissediyorum. O yüzden söktüm. Yerine 60 cm tur camı taktım. Vitesleri çok yumuşak geçiyor. 10 bine gelmeme çok birşey kalmadı. 1 ve 2. versiyonu kıyasladığımda, tour modelinin vites geçişleri daha güzel. Şimdiye kadar sahte boşa denk gelmedim. Zırıltısı var motorun. Bağzen bu ses nerden geliyor diyorum. Bir birine çarpan plastik sesi. Bağzan var bağzan yok. Onu dert etmiyorum. Ayak peglerinde baya titreşim var. 30 dakikalık yolda iyi hissettiriyor. Somunların arasına plastik contalar taksak sönümlermi bilmiyorum. Zaten contası olduğunu farzediyorum. Elciklerde 120 ile giderken bile titreşim yokmuş gibi. Selesi çok kötü. Xmaxdan sonra o konforu aratır. Farları çok iyi. 80-100 arası giden biri için yakıt tüketimi 3,3 litre. Sapma payı ile 3,5 lire civarı. Belirli km aralıklarında motorda bir uğultu var. Rampa aşşağı inerkende defalarca denedim, bu uğultu nedir diye. Gazı kestiğimde bile var. Motor bloğunun içinden değil. Dışardan gelen bir uğultu. Grenajdan yapar deniyor ama, grenajdan yapan daha tiz olması lazım. Bu biraz daha tok. Bir gün ne olduğu çıkar ortaya. Bu uğultu 250-400 çoğunda var. Hiç hissetmiyorum diyende var. Boyum 178 cm. Aynaları bana yetiyor. Ekstra aparat takmaya gerek duymadım. Trafikte araçların arasından rahat geçebiyorum. İlk önceleri geçmez, araçlara değer gibi geliyor ama sonra beklemektense denemek istiyorsun. Motoru yatırdığında çizgisinden sapmıyor. Güzel dönüyor. Gelecek hafta bakıma gireceğim. 10-50 yağ koyduracağım. Birde onu denemek istiyorum. 10-40 putoline ve castrolde vites geçiş hissiyatım aynı. Aklıma gelenler bunlar.

Güzel uzun uzun yazıp detaylı bilgiler için teşekkür ederim.
Lastik zaten daha bayiden çıkmadan ya da hemen sonrasında iyi bir takım lastikle değiştirmek şart gibi.
kendi ön camı xmax gibiyse de hemen uzun tur camı ya da xmax'da yaptığım gibi deflektör de şart o zaman.
diğer özellikleri xmax'dan sonra bana yetecek gibi. sele olayını da konfor sele ile hallederim bri şekilde, zaten çukurlu yollarda eskiden dağ bisikletinden kalma alışkanlıkla refleks olarak ayağa kalkıyorum, xmax'da ayağa kalkmak kolay olmasa da en azından darbeleri almayacak kadar kalkmaya alışkınım bunda daha kolay olur.

ilk fırsatta buradaki bayiye gideceğim, servisine bakacağım nasıl çalışıyorlar, servistekileri gözüm tutması önemli.
Belki bayi ile xmax takası için de konuşurum kendim satmaya uğraşmam, xmax'ı nasıl olsa kolay satar.

Lunatique
14 Eylül 2023, 16:01
Güzel uzun uzun yazıp detaylı bilgiler için teşekkür ederim.
Lastik zaten daha bayiden çıkmadan ya da hemen sonrasında iyi bir takım lastikle değiştirmek şart gibi.
kendi ön camı xmax gibiyse de hemen uzun tur camı ya da xmax'da yaptığım gibi deflektör de şart o zaman.
diğer özellikleri xmax'dan sonra bana yetecek gibi. sele olayını da konfor sele ile hallederim bri şekilde, zaten çukurlu yollarda eskiden dağ bisikletinden kalma alışkanlıkla refleks olarak ayağa kalkıyorum, xmax'da ayağa kalkmak kolay olmasa da en azından darbeleri almayacak kadar kalkmaya alışkınım bunda daha kolay olur.

ilk fırsatta buradaki bayiye gideceğim, servisine bakacağım nasıl çalışıyorlar, servistekileri gözüm tutması önemli.
Belki bayi ile xmax takası için de konuşurum kendim satmaya uğraşmam, xmax'ı nasıl olsa kolay satar.

Sizin bileceğiniz iş tabi ama bayiler çok öldürür fiyatı.
Bajaj'da online alma imkanı varken isterseniz kredi kartı vb. ile satın alın.
O gelene kadar XMAX'ınızı çok daha iyi bir fiyata satarsınız.

Orijinal çanta demiri ile kullanacaksanız da mutlaka güçlendirme demiri alıp takın.
Ali Cabbar 350TL'ye satıyordu en son, googleida aratırsanız görseller çıkıyor.
Motorun bir parçası gibi görünüyor, görüntüsü hoş diye Ali Cabbarı tercih etmiştim ben.
Çanta demiri çok ahım şahım bir malzemeden yapılmadığı için güçlendirmesiz kırılabiliyor.

Kayra.y07
14 Eylül 2023, 20:00
Merhabalar dominar 400 ug motorum var , motor ısınınca 4 bin de az 6 bin üstü devirlerde acayip bir titreme meydana geliyor. Ben öncesinde sağ sol buji değiştirmiştim , brisk yarış bujisi diye vuruntu yapınca 100 km kadar kullandım orjinale geçtim. Bundan beridir motorda sıkıntı var sorun neyden kaynaklanıyor olabilir , yardımcı olabilecek biri var mı ? Antalya da tayfun motorda bile onaramadılar .

espresso
14 Eylül 2023, 20:05
Sizin bileceğiniz iş tabi ama bayiler çok öldürür fiyatı.
Bajaj'da online alma imkanı varken isterseniz kredi kartı vb. ile satın alın.
O gelene kadar XMAX'ınızı çok daha iyi bir fiyata satarsınız.

Orijinal çanta demiri ile kullanacaksanız da mutlaka güçlendirme demiri alıp takın.
Ali Cabbar 350TL'ye satıyordu en son, googleida aratırsanız görseller çıkıyor.
Motorun bir parçası gibi görünüyor, görüntüsü hoş diye Ali Cabbarı tercih etmiştim ben.
Çanta demiri çok ahım şahım bir malzemeden yapılmadığı için güçlendirmesiz kırılabiliyor.

Bayi ile konuşucam, olur ya çok öldürürse zaten o kadar keriz değilim. Ama hesabımı yaparım, sarı sitede ölücülerle muhattap olmak ya da bayiye ucuza vermek arasındaki fiyat farkına göre bayi eğer az öldürürse bayiye takas edebilirim, o anki motoru satarken sarı siteden arayanlarla muhattap olmanın yaratacağı sinir stres aradaki farka değiyorsa bayiye al xmax'ı ver dominarı derim tabi ki.

cc007
14 Eylül 2023, 23:56
Arkadaşlar motorum 1300 km de ve hızlandıkça resmen etrafı göremeyecek kadar titreşimmi desem sekmemi yapıyor desem birşey var. Ama totomu biraz kaldırınca motosikletten motorla temasımı kesince herşey güzel süt liman. 110 km/h ten sonra sekmekten titreşim den yolu göremiyorum resmen. Ön tekerlek değiştirdim ve balans yapıldı(cepten ve yetkili servis harici güvendiğim bir usta tarafından tabi bu işlem) arka tekere henüz bir işlem yaptırmadım. 80-90 km/h olan sıkıntı artık 110 km/h ten sonra başlıyor. Her sürüşten sonra kollarımda ve başımda bir ağrı oluyor sekmekten titremekten. Canım sürmek istemiyor resmen bir yerlerim ağrıyacak yine diye. İnanılmaz konforsuz ve önümü göremediğimden emniyetsiz bir sürüş deneyimi oldu Dominar benim için. Sizlerde de varmı bunu yaşayan?

BayMaellard
16 Eylül 2023, 17:28
Arkadaşlar arka süspansiyon biraz yumuşak gibi geliyor. Bir iki tık sıkmanın faydası olur mu? 150 ile giderken tankslapper yüzünden kaza yapmıştım. Acaba arka süspansiyonu biraz daha sert olsaydı tankslapper engellenir miydi?

kdiner
17 Eylül 2023, 11:40
Arkadaşlar arka süspansiyon biraz yumuşak gibi geliyor. Bir iki tık sıkmanın faydası olur mu? 150 ile giderken tankslapper yüzünden kaza yapmıştım. Acaba arka süspansiyonu biraz daha sert olsaydı tankslapper engellenir miydi?

Kilo durumunuza göre ve yüklü kullanıma göre amortisörleri sertleştirmek gerekli zaten yumşak olacağı için esnemesi daha fazla olur.

Yunus Özbek
17 Eylül 2023, 20:06
Arkadaşlar arka süspansiyon biraz yumuşak gibi geliyor. Bir iki tık sıkmanın faydası olur mu? 150 ile giderken tankslapper yüzünden kaza yapmıştım. Acaba arka süspansiyonu biraz daha sert olsaydı tankslapper engellenir miydi?

Ben en sert ayarın bi altına aldırdım hiç faydası olmadı. Tank slapper olmaması için yüksek hızlara çıktığınızda depoyu bacaklarınızla tüm gücünüzle sıkın ve gidonu gevşek tutun.

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:59 ----------


Arkadaşlar motorum 1300 km de ve hızlandıkça resmen etrafı göremeyecek kadar titreşimmi desem sekmemi yapıyor desem birşey var. Ama totomu biraz kaldırınca motosikletten motorla temasımı kesince herşey güzel süt liman. 110 km/h ten sonra sekmekten titreşim den yolu göremiyorum resmen. Ön tekerlek değiştirdim ve balans yapıldı(cepten ve yetkili servis harici güvendiğim bir usta tarafından tabi bu işlem) arka tekere henüz bir işlem yaptırmadım. 80-90 km/h olan sıkıntı artık 110 km/h ten sonra başlıyor. Her sürüşten sonra kollarımda ve başımda bir ağrı oluyor sekmekten titremekten. Canım sürmek istemiyor resmen bir yerlerim ağrıyacak yine diye. İnanılmaz konforsuz ve önümü göremediğimden emniyetsiz bir sürüş deneyimi oldu Dominar benim için. Sizlerde de varmı bunu yaşayan?

Zincir ayarı hatalı olabilir, fren diskleri yamuk olabilir, jantlarda - lastiklerde sıkıntı olabilir, bunları kontrol etmek lazım. Ben istanbuldan tokata 150 160 yapıştırarak gittim geldim böyle sıkıntılarım olmadı.

cc007
18 Eylül 2023, 00:16
Ben en sert ayarın bi altına aldırdım hiç faydası olmadı. Tank slapper olmaması için yüksek hızlara çıktığınızda depoyu bacaklarınızla tüm gücünüzle sıkın ve gidonu gevşek tutun.

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:59 ----------



Zincir ayarı hatalı olabilir, fren diskleri yamuk olabilir, jantlarda - lastiklerde sıkıntı olabilir, bunları kontrol etmek lazım. Ben istanbuldan tokata 150 160 yapıştırarak gittim geldim böyle sıkıntılarım olmadı.
Zincir ayarı yapıldı düzgün, jantlara bakıldı sıkıntı yok. Ama dış lastik zor oturuyor her seferinde, Lastik bakıldı ama belli olmuyor ki o da. Ancak değiştirmek lazım. Bir testi yok malesef. Disklere hiç baktırmadım sıkıntı olacağını düşünmediğimden. Çünkü daha motoru yıkamadım bile. Onlarada bir baktırayım olmadı. Teşekkürler.

mavellen
19 Eylül 2023, 12:42
Dün 10000 bakımına girdim. 1300-tl ödeme yaptım. Yağ olarak 10/50 putoline koyduk. Blokda yağ kaçağı vardı. Servise vites milinin oringini değiştirelim dedim. Onu değiştiler. Bütün blok vidaları sıkıldı. Gözlemlediğim kadarı ile yağ kaçaklarım artık yok. İnşallahda hiç olmaz. Eve dönüş yolunda ne var ne yok bastım. Olacak bir şey varsa olsun diye. Eve gelmeden petrole uğradım yakıt aldım. Motoru soğuttum. Aldığımdan beri ilk defa yıkadım. Temiz olunca fena görününmüyor. Sonra tüm cıvataları wd40 sıktım. Farkettimki ayaklarımda karıncalanma yok. Normalde 30 dakikalık sürüşte karıncalanma olurdu. Bunu sabah gelirken de farkettim. Bakımdan önce titreşim daha çok gibiydi. Blok cıvatalarını sıkınca belki etkisi olmuştur. Psikolojik olduğunu sanmıyorum. Fiziksel bariz hissedilen bir şey. Oxford elcik ısıtma almıştım yaz ortasında. Onları takmanın vakti geldi. Lastikleri değişmem lazım. Yaz başımı değişsem diyorum bilemedim. Kışın motoru pek kullanmam. Lastik olarak bridgestone batlaks modeli takacağım. Bridgestondan başkasınıda takmam zaten. Yaz kış performansını çok sevmiştim. Dominar 1 modeldede 2 takım bitirmiştim.

kdiner
19 Eylül 2023, 13:17
Dün 10000 bakımına girdim. 1300-tl ödeme yaptım. Yağ olarak 10/50 putoline koyduk. Blokda yağ kaçağı vardı. Servise vites milinin oringini değiştirelim dedim. Onu değiştiler. Bütün blok vidaları sıkıldı. Gözlemlediğim kadarı ile yağ kaçaklarım artık yok. İnşallahda hiç olmaz. Eve dönüş yolunda ne var ne yok bastım. Olacak bir şey varsa olsun diye. Eve gelmeden petrole uğradım yakıt aldım. Motoru soğuttum. Aldığımdan beri ilk defa yıkadım. Temiz olunca fena görününmüyor. Sonra tüm cıvataları wd40 sıktım. Farkettimki ayaklarımda karıncalanma yok. Normalde 30 dakikalık sürüşte karıncalanma olurdu. Bunu sabah gelirken de farkettim. Bakımdan önce titreşim daha çok gibiydi. Blok cıvatalarını sıkınca belki etkisi olmuştur. Psikolojik olduğunu sanmıyorum. Fiziksel bariz hissedilen bir şey. Oxford elcik ısıtma almıştım yaz ortasında. Onları takmanın vakti geldi. Lastikleri değişmem lazım. Yaz başımı değişsem diyorum bilemedim. Kışın motoru pek kullanmam. Lastik olarak bridgestone batlaks modeli takacağım. Bridgestondan başkasınıda takmam zaten. Yaz kış performansını çok sevmiştim. Dominar 1 modeldede 2 takım bitirmiştim.

Wd40 vidaları daha kolay sökmek için kullanılıyor sen nasıl bir mantık ile vidalara sıktın yoksa hareketli yerleri mi kastettin.

mavellen
19 Eylül 2023, 13:22
Wd40 vidaları daha kolay sökmek için kullanılıyor sen nasıl bir mantık ile vidalara sıktın yoksa hareketli yerleri mi kastettin.

Paslanmasın diye karoser üzerindekilere sıktım.

sallami
19 Eylül 2023, 13:51
Paslanmasın diye karoser üzerindekilere sıktım.

Wd 40 değilde ben çok memnunum xcp rust blocker var. Şirkette enjeksiyon kalıplarına sıkıyoruz. Su bile gelse paslanmıyor. Motorada sıktım.

yeditepely
22 Eylül 2023, 19:58
çok hızlı gitmesi önemli değil, otobanda çok zorlanmadan 120-130'la gidebileyim ama en azından 140-150'ye kadar da fazladan güç kalsın xmax gibi nefesi 120'den sonra tükenmesin yeter bana.

Ama hala karar verebilmiş değilim, hem görüntüsü hoşma gitti gibi ama hakkında internetten çok yazı okuyorum, ufak tefek sorunlar daha önce xmax ile başıma gelmeyen şeyler gelirse sinirim bozulur. Bakalım, acelem yok nasıl olsa keyfi bir değişim olacak.

Bende sizinle aynı durumdayım. İtalyan Piaggio xevo 250 maxi scooter motorum var. Bende rüzgar almamaya alıstım. Deflektörde kullanıyorum. Rahatlıgı cok güzel. Ocak ayında bu dururken bir tane cf moto 250sr aldım. Devamlı rüzgar yedim, yatık sürmekten bileklerim ağrıdı.350km de sattım. Dominar biraz daha dik oldugu icin istiyorum birazcık. Xmax400 abs baktım 300-350 küsür bandında fiyatları. Sanırım bende sizin gibi alıp alısamazsam satmaya calısacagım. Eger alısırsamda mahalle ici yakın yerler icin 50cc bir motor dusunuyorum. Hakkımızda hayırlısı olur insallah. Şimdiden kazasız belasız sürüşler.

vlad1462
23 Eylül 2023, 11:14
https://guidessimo.com/document/1908799/bajaj-dominar-400-service-manual-179.html

eski kasa dominar için tamir klavuzu.

mavellen
23 Eylül 2023, 12:59
Dominarın orjinal ön dişli 15T. 14T dişli sipariş ettim. Bakalım bu dişliden sonra titreşim nasıl olacak.

cc007
23 Eylül 2023, 13:14
Merhaba. Titreşim konusunda bir ikazda bulunmak istiyorum bende. Yeni gelen dominarların çoğunda balans sorunu var arkadaşlar. Hemde hatırı sayılır derecede. Filmden balans yapılmış. Tecrübeli olmayan sürücüler genelde sekme şeklinde hissedilen bu hatayı titreşimle karıştırıyor. Hızlandıkça da daha konforsuz ve kontrolsüz bir sürüşe sebep olan balans sorununu gördüğüm kadarı ile servisler garantiye sokmuyor. Balans olup olmadığını anlamak için sürüş esnasında ileri bakarken ilerisi buğulu gibi etraf net görünmüyorsa 100 km/h ve üstü hızlarda poponuzu hafif koltuktan kaldırın. Motorla teması kesin. Görüş netleşiyorsa balans yaptırın😁. Sadece titreşim, çok rahatsız etmiyor. balans sorunu olmadığında zevkli bir sürüş hissiyatına dönüşüyor hatta. Ben balans yaptırdıktan sonra çok rahatladım.

espresso
23 Eylül 2023, 14:35
Merhaba. Titreşim konusunda bir ikazda bulunmak istiyorum bende. Yeni gelen dominarların çoğunda balans sorunu var arkadaşlar. Hemde hatırı sayılır derecede. Filmden balans yapılmış. Tecrübeli olmayan sürücüler genelde sekme şeklinde hissedilen bu hatayı titreşimle karıştırıyor. Hızlandıkça da daha konforsuz ve kontrolsüz bir sürüşe sebep olan balans sorununu gördüğüm kadarı ile servisler garantiye sokmuyor. Balans olup olmadığını anlamak için sürüş esnasında ileri bakarken ilerisi buğulu gibi etraf net görünmüyorsa 100 km/h ve üstü hızlarda poponuzu hafif koltuktan kaldırın. Motorla teması kesin. Görüş netleşiyorsa balans yaptırın��. Sadece titreşim, çok rahatsız etmiyor. balans sorunu olmadığında zevkli bir sürüş hissiyatına dönüşüyor hatta. Ben balans yaptırdıktan sonra çok rahatladım.

Nasıl bir bayi/servis anlayışı var ki bu motorda lastiklere balans gibi önemli bir şeyi atlayabiliyorlar?

DickName
23 Eylül 2023, 15:01
Nasıl bir bayi/servis anlayışı var ki bu motorda lastiklere balans gibi önemli bir şeyi atlayabiliyorlar?

https://i.ibb.co/jkp1Fnx/yok-ki.jpg

cc007
23 Eylül 2023, 19:38
Nasıl bir bayi/servis anlayışı var ki bu motorda lastiklere balans gibi önemli bir şeyi atlayabiliyorlar?
Bayiden ziyade fabrikadan o şekilde sıkıntılı geliyor muhtemelen. Servis kısmındaki sıkıntı ise bunu garantiye sokmaması. Biz bozuyormuşuz gibi davranması.

denizz1
23 Eylül 2023, 23:37
10bin kmyi geçen kullanıcı varmı şuan?Benim 250d 8bin kmye geldi açıkcası artık çok daha yükseltmeden kmyi model değiştirmek istiyorum.Scooterımıda satmadan 50-60 ekleyebilirim maks o yüzden radarda d400 var.Aşağı yukarı aynı sıkıntılaramı sahip yoksa başka bir problem yaşayan varmı.

Lunatique
24 Eylül 2023, 07:27
10bin kmyi geçen kullanıcı varmı şuan?Benim 250d 8bin kmye geldi açıkcası artık çok daha yükseltmeden kmyi model değiştirmek istiyorum.Scooterımıda satmadan 50-60 ekleyebilirim maks o yüzden radarda d400 var.Aşağı yukarı aynı sıkıntılaramı sahip yoksa başka bir problem yaşayan varmı.

Benim 10.200km oldu.
Şimdiye kadar bir sıkıntı yaşamadım.
İkinci el ilanları en yüksek km'ye göre sıraladığınızda 100.000km'yi geçen de var.

kdiner
24 Eylül 2023, 22:35
Motor yurt dışından kasa içinde geliyor sadece ön teker baskı uygulanmış bir şekilde kasaya monte ediliyor, ön ve arka teker de zaten balans kurşunu var, henüz 10k ya ulaşamadım eli kulağında 2 3 hafta içerisinde bakıma girmiş olurum her halde, 1 hafta önce 5k lik güney doğu Anadolu turunu yaptım şimdilik bir sıkıntım yok herkeste olan titreşim harici tabi Allah'tan elim ayağım tutmuyor demiyorum benim tek sıkıntım sele rahatsız ediyor onun harici memnunum.

mavellen
25 Eylül 2023, 10:47
Ben 10 bindeyim. Bakımıda yaptırdım. Tek şikayetim uğultu problemi. Haricinde yağ kaçaklarım vardı. Şükür son bakımdan sonra onlar artık yok.

cc007
25 Eylül 2023, 13:45
Motor yurt dışından kasa içinde geliyor sadece ön teker baskı uygulanmış bir şekilde kasaya monte ediliyor, ön ve arka teker de zaten balans kurşunu var, henüz 10k ya ulaşamadım eli kulağında 2 3 hafta içerisinde bakıma girmiş olurum her halde, 1 hafta önce 5k lik güney doğu Anadolu turunu yaptım şimdilik bir sıkıntım yok herkeste olan titreşim harici tabi Allah'tan elim ayağım tutmuyor demiyorum benim tek sıkıntım sele rahatsız ediyor onun harici memnunum.
Evet bendede kurşunlar vardı. Balans cihazına girdiğinde orjinal haliyle ön 30-10(sağ-sol), arka 60-40(sağ-sol) balanslı çıktı. Yapılan balans sonrası ön ve arka 0-0 ayarlandı. Yani kurşun var balanslı diye güvenmeyin hiç.

espresso
25 Eylül 2023, 14:12
Evet bendede kurşunlar vardı. Balans cihazına girdiğinde orjinal haliyle ön 30-10(sağ-sol), arka 60-40(sağ-sol) balanslı çıktı. Yapılan balans sonrası ön ve arka 0-0 ayarlandı. Yani kurşun var balanslı diye güvenmeyin hiç.

demek ki bajaj fabrikasında bu balans aşamasını sallıyorlar önemsemiyorlar. Ne kadar ekmek o kadar köfte mevzusu sanırım.

mgokhan57
01 Ekim 2023, 19:49
Oo Kemal kardeşim, yeni Bajaj Dominar 400 ün hayırlı olsun. Sinop merkeze beklerim. Numaram sende vardı, yoksa yaz buradan ararım seni.

Bergson
02 Ekim 2023, 09:54
Dominarda lastik basınç sensörü kullanan varmı? Varsa memnun mu ? Markası ne?

kdiner
03 Ekim 2023, 15:16
Oo Kemal kardeşim, yeni Bajaj Dominar 400 ün hayırlı olsun. Sinop merkeze beklerim. Numaram sende vardı, yoksa yaz buradan ararım seni.
Tşk ederim evet numara hala duruyor, Türkiye turu bitti bundan sonrası keyfi turlar olur 3 5 il ve 15 günlük şeklinde inşallah bir gün gelirim.

cc007
07 Ekim 2023, 09:18
Dominar'ında Mitas Sport Force+ lastik kullanan varmı?

kissofh3ll
08 Ekim 2023, 10:27
arkadaşlar selamlar 2000 kmde dominar 4000 ug modeli motorum var. dün virajlı bir dağ yolunda dikkatimin dağılması sonucu yan tarafı toprak olan yola düştüm hızım düşüktü ve çok fazla sürüklenmedim elcik koruması ve aynada ufak çizikler oluştu ancak asıl hasarı sol koruma demiri aldı. resimde de göreceğiniz üzere yamuldu. sizce maliyeti ne kadar olur? koruma demiri değişmese de olur mu? daha önce başına gelen var mı? bana sanki vida yerinden eğilmiş gibi geldi.

https://ibb.co/4SRdQqK
https://ibb.co/JBGwh56

Yobaaz
09 Ekim 2023, 08:57
arkadaşlar selamlar 2000 kmde dominar 4000 ug modeli motorum var. dün virajlı bir dağ yolunda dikkatimin dağılması sonucu yan tarafı toprak olan yola düştüm hızım düşüktü ve çok fazla sürüklenmedim elcik koruması ve aynada ufak çizikler oluştu ancak asıl hasarı sol koruma demiri aldı. resimde de göreceğiniz üzere yamuldu. sizce maliyeti ne kadar olur? koruma demiri değişmese de olur mu? daha önce başına gelen var mı? bana sanki vida yerinden eğilmiş gibi geldi.

https://ibb.co/4SRdQqK
https://ibb.co/JBGwh56

orjinal demiri kalyoncu motorda satıyorlar diye biliyorum oraya bakabilirsin maliyet konusunda

mavellen
11 Ekim 2023, 13:45
Bugün 14 dişliyi deneme fırsatım oldu. Titteşim olarak çok bir fark hissetmedim. Daha kısa vites aralığı oldu. Uzun yol yapıp sakin gidenler için pek tavsiye etmem. Şehir içinde kullananlar için 14 dişli bence gayet güzel. 15 dişlide 80 ile giderken gaza abandığınızda hemen tepki vermiyor sonradan ivmeleniyordu. 14 dişlide çok çabuk ivmeleniyor. Rampa çıkarken son vites son gaz abandığımda 144 km hıza çıktım. Gazı bırakmasam 150 görürdü. %7 eğimli rampadan bahsediyorum. Öncedende bu hızlara çıkabiliyordu ama bu kadar seri değildi. Şimdi asıl konuya geleyim.

Önceden bahsettiğim gibi bende 96 başlayıp 106 kadar olan bir uğultu vardı. Şimdi o uğultu sadece gazı bıraktığımda 90 km altında oluyor. Yani komprosyona bıraktığımda. Birde bozuk yoldan giderken var. Zincirden başka birşey olamaz gibi geliyor artık.

Bu motorla uzun yol seyehatlerim olmayacağı için 14 dişliyi kullanacağım. Şehir içinde yüksek vites düşük hızlarda kaldığında hızlanman gerektiğinde sorun oluyordu.

Sonuç olarak 15 ön dişli sizin için çok sorun teşkil etmiyorsa, değiştirmenize hiç gerek yok. Hani o var olan ama olmadığını hissettiğiniz torklarım geri gelsin diyorsanız o başka.

---------- Mesajlar birleştirildi - 13:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:30 ----------

Yakıt tüketimimde 4 litreyi bulacak gibi.

Yunus Özbek
12 Ekim 2023, 11:03
Ben de arkaya 43t dişli taktım. Vites aralıkları uzadığı için şehir içinde daha çabuk hızlanıyor gibi geldi bana. Vitesi büyütmeden çöküyorum gaza uzadıkça uzuyor :)

cc007
20 Ekim 2023, 21:15
Yine zam gelmiş Dominara

tecrube0
21 Ekim 2023, 12:21
Bugün 500 km bakımı için 1278 lira ödedim. Yağ değişimi, filtre, balata spreyi ve işçilik için.

mavellen
23 Ekim 2023, 09:04
Pazar günü yine motorun dişlileri değiştirdim. Şehir için yeni dişli kombinasyonum fena değildi ama ilçe arası yolculukta pekte arzu ettiğim gibi olmadı. Bende sil baştan değiştirdim. Yunus Özbek in yaptığı gibi arkaya 43 dişli taktım. Dişlileri değiştirmek 20 dakikamı almadı. Testini kontrolünü yaptım. Zincir gerginliğine baktım. Bir kaç tur atıp denedim. Asıl denemeyi bugün sabah işe gelirken yapacaktım.

Beni en çok yoran elcik ısıtmalar oldu. Daha önceki dominarın üzerindede oxfor marka elcik ısıtmalar vardı. Eski dominarda 2 sene kullanmıştım. Markadan memnun kalmıştım. Şuan mevcut dominarada aynı markadan almıştım. Montajı yazın yapmak istemediğimden bekletmiştim.

Elcik ısıtmaları takmak 2 saatimi aldım. Orjinal elciklere hasar vermeden sökmek istedim. Orjinal elcikleri çıkarmak çok zor olmadı. Yenilerini yerlerine takmak baya zahmetliydi.Kabloları kafadan geçiremedim. Dominar bire göre kafa tarafına giden kablolar çok tıkış tıkıştı. Kafayı tamamen sötüm. Depo gerenajınıda söktüm. Kabloları güzelce geçirip montaj yaptım. Bu elcik ısıtmayı direk aküye bağlıyoruz. Arada kablo bağlantı ekleri olmuyor. Ön bağlantılarda soketler var. Ana hatta direk aküye bağlanıyor. Neticede bitirdim. İçime sindi. Hiç bir yere hasar çizik vermeden hallettim. Çalıştırdım denedim. Performansı harika oldu.

Sabah işe gelirkende motoru denedim. Dişliler gayet muazzam. Bu kombinasyonu uzun yol yapanlarada tavsiye ederim. Gerçekten çok güzel oldu. Ön orjinal arka 43 mutlaka deneyin.

kdiner
23 Ekim 2023, 10:32
Pazar günü yine motorun dişlileri değiştirdim. Şehir için yeni dişli kombinasyonum fena değildi ama ilçe arası yolculukta pekte arzu ettiğim gibi olmadı. Bende sil baştan değiştirdim. Yunus Özbek in yaptığı gibi arkaya 43 dişli taktım. Dişlileri değiştirmek 20 dakikamı almadı. Testini kontrolünü yaptım. Zincir gerginliğine baktım. Bir kaç tur atıp denedim. Asıl denemeyi bugün sabah işe gelirken yapacaktım.

Beni en çok yoran elcik ısıtmalar oldu. Daha önceki dominarın üzerindede oxfor marka elcik ısıtmalar vardı. Eski dominarda 2 sene kullanmıştım. Markadan memnun kalmıştım. Şuan mevcut dominarada aynı markadan almıştım. Montajı yazın yapmak istemediğimden bekletmiştim.

Elcik ısıtmaları takmak 2 saatimi aldım. Orjinal elciklere hasar vermeden sökmek istedim. Orjinal elcikleri çıkarmak çok zor olmadı. Yenilerini yerlerine takmak baya zahmetliydi.Kabloları kafadan geçiremedim. Dominar bire göre kafa tarafına giden kablolar çok tıkış tıkıştı. Kafayı tamamen sötüm. Depo gerenajınıda söktüm. Kabloları güzelce geçirip montaj yaptım. Bu elcik ısıtmayı direk aküye bağlıyoruz. Arada kablo bağlantı ekleri olmuyor. Ön bağlantılarda soketler var. Ana hatta direk aküye bağlanıyor. Neticede bitirdim. İçime sindi. Hiç bir yere hasar çizik vermeden hallettim. Çalıştırdım denedim. Performansı harika oldu.

Sabah işe gelirkende motoru denedim. Dişliler gayet muazzam. Bu kombinasyonu uzun yol yapanlarada tavsiye ederim. Gerçekten çok güzel oldu. Ön orjinal arka 43 mutlaka deneyin.

Kontaktan alsaydın daha iyi değil miydi, birisi gelir açar Akün biter bir bakmışsın baba akü yok tabi çalışma sistemi nasıl onu bilmiyorum, tur versiyonunda olduğu şekilde dişliyi kullanmayı tercih ediyorum başka dişli kullanmadım benim işimi görüyor şimdilik.

mavellen
23 Ekim 2023, 10:58
Kontaktan alsaydın daha iyi değil miydi, birisi gelir açar Akün biter bir bakmışsın baba akü yok tabi çalışma sistemi nasıl onu bilmiyorum, tur versiyonunda olduğu şekilde dişliyi kullanmayı tercih ediyorum başka dişli kullanmadım benim işimi görüyor şimdilik.

Hareket sensörü var. Hareket algılamadığında kendini kapatıyor.

43 çok iyi. Dene çok beğeneceksin. Beğenmessen dişliyi sök bana gönder, ücretini eft yaparım.

kdiner
23 Ekim 2023, 12:47
Hareket sensörü var. Hareket algılamadığında kendini kapatıyor.

43 çok iyi. Dene çok beğeneceksin. Beğenmessen dişliyi sök bana gönder, ücretini eft yaparım.
İyi bir özellik o zaman, bende çin malı elçik ısıtma var her şeyini bağladım sadece şase kablosu kaldı onu da bir ara hallederim, dişli konusu şimdilik askıda.

cc007
02 Kasım 2023, 10:40
2000 km yi doldurunca sadece kırmızı ikaz lambasının yanma devrimi değişiyor yoksa değişen başka şeyler varmı? Bilen varmı acaba? Psikolojik mi bilmiyorum ama bana sanki biraz rahatladı ve gidişi farklılaştı gibi geldi.

carpediem55
02 Kasım 2023, 18:10
Merhabalar.2019 da zorunlu bir ayrılık sonrası tekrardan dominar almayı düşünüyorum.Klasik 400 ile ug arasında hissiyat olarak ne farklar var tecrübe edenler yardımcı olabilirmisiniz? Klasik 400de yakıttan memnundum sakin kullanimda 3.2lt lerde geziyordu ug de de durum bu şekilde olur mu? Sanki biraz fazla yaklamaya meyilli gibi biseyler okudum.

kdiner
02 Kasım 2023, 22:59
2000 km yi doldurunca sadece kırmızı ikaz lambasının yanma devrimi değişiyor yoksa değişen başka şeyler varmı? Bilen varmı acaba? Psikolojik mi bilmiyorum ama bana sanki biraz rahatladı ve gidişi farklılaştı gibi geldi.
İkaz ve dediğiniz gibi rahatlama da oluyor bana da öyle gelmişti.

---------- Mesajlar birleştirildi - 22:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:56 ----------


Merhabalar.2019 da zorunlu bir ayrılık sonrası tekrardan dominar almayı düşünüyorum.Klasik 400 ile ug arasında hissiyat olarak ne farklar var tecrübe edenler yardımcı olabilirmisiniz? Klasik 400de yakıttan memnundum sakin kullanimda 3.2lt lerde geziyordu ug de de durum bu şekilde olur mu? Sanki biraz fazla yaklamaya meyilli gibi biseyler okudum.

3,2 hayal olur eski versiyona göre malum teknik veride artış var buda yakıta etki ediyor.

cc007
03 Kasım 2023, 15:39
Merhabalar.2019 da zorunlu bir ayrılık sonrası tekrardan dominar almayı düşünüyorum.Klasik 400 ile ug arasında hissiyat olarak ne farklar var tecrübe edenler yardımcı olabilirmisiniz? Klasik 400de yakıttan memnundum sakin kullanimda 3.2lt lerde geziyordu ug de de durum bu şekilde olur mu? Sanki biraz fazla yaklamaya meyilli gibi biseyler okudum.
Yaklaşık 3,60 lt/100km yakıyor benimki

carpediem55
03 Kasım 2023, 18:22
O değerleri nasıl bir sürüş tarzında yakaliyorsunuz hocam. Sakin kullanımda mi?

laz61
03 Kasım 2023, 18:46
Bende istanbul şehir içi 4,5lt/100km yakıyorum. Şehir dışı 3.3lt civarlarına kadar düşüyor. 100km hızlarda

cc007
03 Kasım 2023, 23:18
O değerleri nasıl bir sürüş tarzında yakaliyorsunuz hocam. Sakin kullanımda mi?
Valla direk yol bilgisayarındaki değeri söyledim. 28 km/lt yazıyor. Yaşadığım yer itibariyledir belki. Balıkesir aşırı yoğun trafiğe sahip değil. Şehir dışına çıkınca da 110-120 ortalama hızım. Biraz daha gaz açınca 100 km de 4 lt çok rahat yakacak gibi ama.