Orijinalini görmek için tıklayınız : Bajaj Bajaj Dominar 400 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Yeni versiyonun eskisinden yol yutuş açısindan bir farkı yok. Rodajdayken bile eski versiyonun rodadaji bitmiş halinden daha az titreşim.
Psyduck
02 Mart 2023, 11:21
3 tane sıfır pulsar aldım, sattım. İlk ikisinde olmadı ama 3. sünce stop etme vardı. Çok nadir yapıyordu. Benzinden alakalı olduğu düşünüyordum. Emin değilim, sallıyorum.
Dominar ilk versiyon vardı. Onda stop etme çok nadir, uzun yol yaparken yol kenarında çalışır bırakırdım. O zaman bağzen stop ederdi. Yakıt genelde vpower koyardım. Bulamassam shell normal. Yeni aldığım dominar 2 gelince oda süpriz. Youtube ve diğer formlarda stop etme şikayetleri duydum. Bile bile aldım ben. Bana sağlam motor bloğu lazım. Varsın stop etsin razıyım.
Benimkini teslim alayım durumları burdan devamlı yazarım.
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:45 ----------
Dominarda beni en çok rahatsız eden, stock dişlilerle insanı vibratöre döndüren titreşimiydi. Dişlileri değişince o dertden kurtulmuştum ama başka şeylerden feragat etmek zorunda kalmıştım. Bunu çok merak ediyorum. Gazlaması nasıl, kıpraşımı nasıl. Yola gidişi nasıl. Umarım ilk versiyon gibi güzel yol tutuşu vardır.
Trafikte aralardan geçerken stop edince çok tehlikeli oluyor. 1-2 kere ciddi kaza tehlikesi atlattım. Şu an ciddi ciddi satmayı düşünmeye başladım motoru. Ben artçılı, eşimle beraber biniyorum. Hadi düşük hızda stop ettiği için devrilsem bana bir şey olmaz ama kendimden çok eşimi düşünürüm. Daha motor 1600kmde. Henüz benzin pompası sorunlu mu onu da bilmiyorum. Sıcak havada yolda bırakacak mı hep süpriz. Bunu satıp üzerine biraz koyup japon mu alsam diye bakınmaya başladım. 200 bin civarına uzun yolda artçılı rahat gidecek pek bir japon da bulamadım. Titreşimi biraz fazla da olsa en mantıklı tenere 660 gibi geldi.
mavellen
02 Mart 2023, 11:34
Trafikte aralardan geçerken stop edince çok tehlikeli oluyor. 1-2 kere ciddi kaza tehlikesi atlattım. Şu an ciddi ciddi satmayı düşünmeye başladım motoru. Ben artçılı, eşimle beraber biniyorum. Hadi düşük hızda stop ettiği için devrilsem bana bir şey olmaz ama kendimden çok eşimi düşünürüm. Daha motor 1600kmde. Henüz benzin pompası sorunlu mu onu da bilmiyorum. Sıcak havada yolda bırakacak mı hep süpriz. Bunu satıp üzerine biraz koyup japon mu alsam diye bakınmaya başladım. 200 bin civarına uzun yolda artçılı rahat gidecek pek bir japon da bulamadım. Titreşimi biraz fazla da olsa en mantıklı tenere 660 gibi geldi.
Hareket halinde iken stop etmemesi lazım. Stop etse bile kilitlememsi lazım. Hareket halinde stop başıma gelmiştim ama debriyajı bırakınca vurdurup çalışmıştı.
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:30 ----------
Dönüşlerde nasıl olur orasını bilemiyorum. Hiç başıma gelmedi. Neticede kaydırmalı debriyajı var. Sertliği alması lazım diye düşünüyorum. Senin yerinde olmadığım için durumu seninkadar iyi bilemem. Umarım halledersin. Zaten mutlu değilsen dominar ile vedalaşmak en güzeli.
Psyduck
02 Mart 2023, 12:01
Hareket halinde iken stop etmemesi lazım. Stop etse bile kilitlememsi lazım. Hareket halinde stop başıma gelmiştim ama debriyajı bırakınca vurdurup çalışmıştı.
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:30 ----------
Dönüşlerde nasıl olur orasını bilemiyorum. Hiç başıma gelmedi. Neticede kaydırmalı debriyajı var. Sertliği alması lazım diye düşünüyorum. Senin yerinde olmadığım için durumu seninkadar iyi bilemem. Umarım halledersin. Zaten mutlu değilsen dominar ile vedalaşmak en güzeli.
Bende dururken hiç stop etmedi tps değiştikten sonra. Benim yaşadığım sorun bazı tek silindir KTM’lerde de olan sorun. 390 adventure araştırırken rastlamıştım bu soruna. Bu sorun yüzünden vaz geçmiştim. Hızım yüksekken hiç denk gelmedim. Şöyle oluyor; 1. Vitese takılı, debriyaj çekili, ufak ufak ara gaz vererek aralardan geçerken, debriyaj full çekili olmasına rağmen çat diye susuyor motor. Ya da 3. Ve ya 2. Viteste giderken vites küçültmek için debriyajı çektiğim anda çat diye susuyor. İlk marşta veya vurdurma şeklinde çalışmıyor. 2. Marşta çalışıyor genelde. İlk marşta da çalıştığı oluyor ama genelde 2. Marşta çalışıyor.
Teker kilitleme de yok ama çok düşük hızda motor susunca denge kaybı oluyor. Akan trafikte hareket halindeki arabanın önüne düşüyordum. Allahtan adam beni fark etti de çarpmadı bana. Durup motoru 2. marşta çalıştırdım devam ettim.
Şu sorun haricinde çok memnunum motordan. Bütün beklentimi karşılıyor. Dengeli, ağır olduğu için uzun yolda rayında gidiyor. 2 kişiyi rahat çekiyor ama bu stop olayı sıkıntı.
mavellen
02 Mart 2023, 12:40
Bende dururken hiç stop etmedi tps değiştikten sonra. Benim yaşadığım sorun bazı tek silindir KTM’lerde de olan sorun. 390 adventure araştırırken rastlamıştım bu soruna. Bu sorun yüzünden vaz geçmiştim. Hızım yüksekken hiç denk gelmedim. Şöyle oluyor; 1. Vitese takılı, debriyaj çekili, ufak ufak ara gaz vererek aralardan geçerken, debriyaj full çekili olmasına rağmen çat diye susuyor motor. Ya da 3. Ve ya 2. Viteste giderken vites küçültmek için debriyajı çektiğim anda çat diye susuyor. İlk marşta veya vurdurma şeklinde çalışmıyor. 2. Marşta çalışıyor genelde. İlk marşta da çalıştığı oluyor ama genelde 2. Marşta çalışıyor.
Teker kilitleme de yok ama çok düşük hızda motor susunca denge kaybı oluyor. Akan trafikte hareket halindeki arabanın önüne düşüyordum. Allahtan adam beni fark etti de çarpmadı bana. Durup motoru 2. marşta çalıştırdım devam ettim.
Şu sorun haricinde çok memnunum motordan. Bütün beklentimi karşılıyor. Dengeli, ağır olduğu için uzun yolda rayında gidiyor. 2 kişiyi rahat çekiyor ama bu stop olayı sıkıntı.
İnşallah stop sorunun çözülür. İlla bir etken vardır bu duruma mahal veren.
Bende sabırsızlıkla bekliyorum. Gelsin bol bol geri bildirim yapacağım.
denizz1
03 Mart 2023, 00:36
Dominar 250 sahibi olarakta 650.km de benim başıma geldi sensör arızası,normalde 2023 modellerde bu sıkıntıyı çözdük demişlerdi ama cozememisler belli ki parçanın siparişini geçtiler,bide motorun arka teker kısmından deli gibi ses geliyordu Kadıköy Bay-Motoya gittim bugün ölçüm yaptılar yamukluk varmış onunda siparişini geçtiler,başta bende herşey üst üste gelince epey bir satsam mi diye düşündüm hatta arkadaşıma 1-1500 ucuza satıcaktım cb250r almak için ama iki parçanında hemen siparişi gecilince tekrardan bir sevmeye başladım sanırım
Atincozkan
03 Mart 2023, 01:32
Duke 390,1 veya 2 de giderken debriyaja basinca nadiren istop ediyordu.subap ayari yaptirdim duzeldi
mavellen
03 Mart 2023, 12:43
https://www.amazon.com.tr/gp/product/B07WHP52WQ/ref=ppx_yo_dt_b_asin_title_o00_s00?ie=UTF8&psc=1 Telefon tutucuyu aldım. Daha önce normal ahtapotlardan denemiştim. Bu daha fazklı geldi. Bunuda denemek istedim. İstediğim gibi çıkarsa bir adet daha alacağım.
Vites çorabı, yağ, filitre ve diğer bakım elemanlarınıda toplu şekilde alıp kenara koyacağım.
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:40 ----------
https://www.amazon.com.tr/Peosevi-Motosiklet-De%C4%9Fi%C5%9Ftirme-Evrensel-Ayakkab%C4%B1/dp/B09TS9S3MT/ref=sr_1_7?keywords=vites+%C3%A7orab%C4%B1&qid=1677836429&sr=8-7 bu ürünü kullanan varmı?
Macabre
09 Mart 2023, 10:40
Selam herkese. Forumda yazıldıysa ben bulamadım. O yüzden şimdiden kusura bakmayın. Dominar 250 için, İstanbul'da önerebileceğiniz, bu motordan gerçekten anlayan bir usta var mıdır? Anadolu yakası özellikle. Öneriniz doğrultusunda İstanbul'un her yerine de gidebilirim. Motor Dominar 250. Daha 10.000 KM de. Debriyajı çekince hem ses geliyor hem de sağ ayak koyduğum yerde bir şeyler hissettiriyor (malzeme kalitesinden ötürü bu km de debriyaj balatası problem olabilir diye düşünüyorum). Motor vites geçişleri arasında özellikle 3 - 4 - 5 . vitesler arasındaki fark çok anlaşılmıyor. Ve Motor kompresyon sırasında böyle sanki uçak hava alanına iniyormuş gibi bir ses yapıyor. Motorun bütün bakımlarını yetkili serviste zamanında yaptım. Yağı tam ve zincir bakımını aksatmadan 350-400 km de bir yapıyorum. Bütün önerileriniz için şimdiden teşekkür ederim.
kdiner
11 Mart 2023, 15:44
Selam herkese. Forumda yazıldıysa ben bulamadım. O yüzden şimdiden kusura bakmayın. Dominar 250 için, İstanbul'da önerebileceğiniz, bu motordan gerçekten anlayan bir usta var mıdır? Anadolu yakası özellikle. Öneriniz doğrultusunda İstanbul'un her yerine de gidebilirim. Motor Dominar 250. Daha 10.000 KM de. Debriyajı çekince hem ses geliyor hem de sağ ayak koyduğum yerde bir şeyler hissettiriyor (malzeme kalitesinden ötürü bu km de debriyaj balatası problem olabilir diye düşünüyorum). Motor vites geçişleri arasında özellikle 3 - 4 - 5 . vitesler arasındaki fark çok anlaşılmıyor. Ve Motor kompresyon sırasında böyle sanki uçak hava alanına iniyormuş gibi bir ses yapıyor. Motorun bütün bakımlarını yetkili serviste zamanında yaptım. Yağı tam ve zincir bakımını aksatmadan 350-400 km de bir yapıyorum. Bütün önerileriniz için şimdiden teşekkür ederim.
Hangi servise gidiyorsun, Kadıköy de baymoto var onlar işini fazlası ile görür, debriyajı çekince sesin değişmesi normal ama diğerleri için birşey diyemem.
BOO_74
11 Mart 2023, 21:29
Tur paket D400 ‘ün rodajına devam ediyorum. Aynı gün içinde İstanbul-Tekirdağ-İstanbul 300km ye yakın yol yaptım. Yamaha myride uygulamasına göre ort 75km/h yapmışım, max 123km/h yi görmüşüm.
Otoyolda aşırı rüzgar vardı, motor 190kg ben 110kg savrulmadan gittim geldim, ağır vasıta çıkışlarında yan rüzgarı hissetsemde şerit dışına çıkmadım.
Depo uyarısı çok erken yanıyor, tahminen 90km gösteriyor, bence bir depo 300km zor görür, riskli görür. Bunu beğenemedim, kalan yakıtla 220km menzil veriyor, daha 2-3 km olmadan pat 180km oluyor, sonra yine 200km oluyor, ooo daha gider dediğinde paat 160km sonra 120km sonra 90 km diyor ışık yakıyor, gittiğin belki 30-40 km, 90-110km/h seyir hızı. Güvenemedim, 250 km sonrası doldur depoyu daha sağlıklı.
Rodaj max devri 6500d/d de 115-117km/h gösterge hızına gayet rahat oturuyor, titreşim yok. 123km/h gibi kırmızı ışık yakıyor, ilk 2000km zorlamayacağım.
Lastik ile ilgili bir sorun yaşamadım, lakin çok yumuşak kullandım.
Kontak anahtarı zor girmeye başladı, wd40 istiyor sanırım.
Yaklaşık 5 saat civarı sele üzerindeydim, son saat totoyu ağrıttı.
4-4.5 saat daim gider yoluna göre 200-350km yol yaparım standart haliyle hiç sorun değil.
Xmax250 den farkı 90-100km/h nin üzerine çok rahat hızlanması, özellikle yurdum kamyonları ve otobüslerinin arkasında kalmamak için keyifli. Bakalım ilk 2000km sonrası nasıl olacak…
Macabre
15 Mart 2023, 09:20
Hangi servise gidiyorsun, Kadıköy de baymoto var onlar işini fazlası ile görür, debriyajı çekince sesin değişmesi normal ama diğerleri için birşey diyemem.
Baymoto sürekli gittiğim bir servis. Hatta bütün bakımları orada yapıyorum. Ama sanki yoğunluk olduğu zaman çok ilgilenemiyorlar. Misal yazılım güncelleme sorduğumda cihazda problem var gibi bir yanıt almıştım. O yüzden alternatif sordum.
kdiner
15 Mart 2023, 23:35
Baymoto sürekli gittiğim bir servis. Hatta bütün bakımları orada yapıyorum. Ama sanki yoğunluk olduğu zaman çok ilgilenemiyorlar. Misal yazılım güncelleme sorduğumda cihazda problem var gibi bir yanıt almıştım. O yüzden alternatif sordum.
Yazılım atılmıyor artık.
etasci
17 Mart 2023, 16:16
Merhaba arkadaşlar sizlere kayseriden yazıyorum dominar 400 tur aksesuarlı motorsikleti 0 almak istiyorum ancak ben motor sürmeyi bilmiyorum bu araçta rahatlıkla öğrenebilir miyim aktif araba kullanıyorum. ayrıca stop etme sorunu bajaj tarafından çözüldü mü yoksa hala 0 motorsikletlerde devam ediyor mu
Psyduck
17 Mart 2023, 16:40
Merhaba arkadaşlar sizlere kayseriden yazıyorum dominar 400 tur aksesuarlı motorsikleti 0 almak istiyorum ancak ben motor sürmeyi bilmiyorum bu araçta rahatlıkla öğrenebilir miyim aktif araba kullanıyorum. ayrıca stop etme sorunu bajaj tarafından çözüldü mü yoksa hala 0 motorsikletlerde devam ediyor mu
Motor ağır bir motor. Ben daha öncesinden sukuter kullanmama rağmen 4-5 kere ağırlığını taşıyamayıp devirdim. Hele bir de boyun kısaysa öğrenmek için doğru motor bu olmuyor. Sana tavsiyem daha düşük cc daha hafif bir motorla başlaman. 125 veya 250cc tercih edebilirsin
Atincozkan
17 Mart 2023, 20:10
etasci öğrenirsin ve kullanırsın ama öğrenmen tam olmaz eksik olur ve öğrenirken zevk almassın.
100-150kg arası naked motorlarla terchien 15-20 beygirler başlaman en sağlıklısı.
dominar 400 190kilo yakıt ekleyince 200 olur.
bütçen ne bilmoyrum ama.en az 7-8bin km hafif ve güçsüz motor daha iyi olur.
dar dönüşler,yavaş manevralar,fren debriyaj kontrolunu hafif ve kıvrak motorda ögrenirsen daha kolay daha zevkli
honda cb125r,duke 125 duke 200,nk 150,benelli 125s,benelli tnt 125,benelli bn125,rks tnt 202 bunlara bir bak incele
bütçene göre sıfır yada 2. el alırsın
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:02 ----------
hyosung gd 250n var eklememişim
mavellen
18 Mart 2023, 09:39
Ağır motor bağzan iyi kullanana bile eziyet oluyor.
Dominar ayın 15 inde bayiye teslim edildi. Bayi gelip almamı söyledi ama ben gidip almadım. Müthiş hava muhalefeti var. Bugünde hava pek iç acısı değil amma bugün nasipse gidip alacağım. Dün bayiye gidip şöyle bir fiziksel temas kurdum. İlk hissiyatım eski dominardan farklı gibi geldi. Anında elektrik aldım. İlkinden daha yakışıklı. Notere 743 lira ödedim. Şöförler odasına 126 lira. Sigorta içinde 1700-tl. Sırada yapan bulursam kasko var.
kdiner
18 Mart 2023, 10:43
Merhaba arkadaşlar sizlere kayseriden yazıyorum dominar 400 tur aksesuarlı motorsikleti 0 almak istiyorum ancak ben motor sürmeyi bilmiyorum bu araçta rahatlıkla öğrenebilir miyim aktif araba kullanıyorum. ayrıca stop etme sorunu bajaj tarafından çözüldü mü yoksa hala 0 motorsikletlerde devam ediyor mu
Tavsiye etmem daha hafif ve düşük CC 2.el bir motor ile öğrenmeye çalış sonuçta motor kaçmıyor öğrendikten sonra yükseltme yaparsın.
mavellen
18 Mart 2023, 11:58
Motoru az önce bayiden teslim aldım. Petrole gidip depoyu doldurdum. 260-tl v power aldı. Dominar v1 ile dominar ug kesinlikle aynı motor değil. Ayaklıklar bile farklı. Titreşim var. Tek silindir bir motor. Titreşim bir öncekinden çok az. Bir önceki vibratör gibiydi. Motora binince otomatikman dizlerim hemen depoyu kavradı. Sürüşü keyifli. Rampa aşağı inişlerim oldu, stop etme olmadı. Güzel devirleniyor. Yola gidiyor. Bu motorda sevmediğim tek yer egzoz sesi. Egzozu sesli. Uzun yolda adamın beynini yer. Egzoz seven arkadaşlardaki beyin çok güçlü olmalı. Vites göstergesi 2. ekranda. sürüş esnasında 2.ekrana bakmak zor. Göstergenin olması çokda önemli değil. Motorun devir sesinden nerde olduğunu anlıyorsun. Bu versiyonun ekranlarına henüz alışamadım. Baya tecrübe etmek gerekecek.
Unutmadan en sevdiğim yanını ekleyeyim. Vitesler pambık gibi. Çıt çıt geçiyor. Bir önceki versiyonda baya baya kemikliydi. Bunda çok yumuşak. O kadar yumuşakki tarifi zor. Bayıldım bu işe.
Tur camı hoşuma gitmedi. En kısa zamanda daha büyüğü ile değiştireceğim.
Depo yanlarındaki dominar yazılarını sökeceğim. Bir öncekindede sökmüştüm. Depoyu sade seviyorum. Cicili bicili yazılar hoşuma gitmiyor.
Bunca senelik motor tecrübem var, 2 senelik aranın ardından ilk defa dominara binince, deviririm diye korkmadım değil. Motorun nasıl birşey olduğunu unutmuşum. Baya ağır geldi bana. Ağır olmasını seviyorum. 5 dakka sonra 100 yıldır motor sürüyorum hissiyatı geri geldi.
Zamanla yaşayarak öğreneceğiz, nasip olursa.
Bu arada motora zam gelmiş. Zam geleceğini bekliyordum. Zam gelmeden alayım demiştim ama zammı seçimlerden sonra bekliyordum.
denizz1
18 Mart 2023, 12:17
Motoru az önce bayiden teslim aldım. Petrole gidip depoyu doldurdum. 260-tl v power aldı. Dominar v1 ile dominar ug kesinlikle aynı motor değil. Ayaklıklar bile farklı. Titreşim var. Tek silindir bir motor. Titreşim bir öncekinden çok az. Bir önceki vibratör gibiydi. Motora binince otomatikman dizlerim hemen depoyu kavradı. Sürüşü keyifli. Rampa aşağı inişlerim oldu, stop etme olmadı. Güzel devirleniyor. Yola gidiyor. Bu motorda sevmediğim tek yer egzoz sesi. Egzozu sesli. Uzun yolda adamın beynini yer. Egzoz seven arkadaşlardaki beyin çok güçlü olmalı. Vites göstergesi 2. ekranda. sürüş esnasında 2.ekrana bakmak zor. Göstergenin olması çokda önemli değil. Motorun devir sesinden nerde olduğunu anlıyorsun. Bu versiyonun ekranlarına henüz alışamadım. Baya tecrübe etmek gerekecek.
Unutmadan en sevdiğim yanını ekleyeyim. Vitesler pambık gibi. Çıt çıt geçiyor. Bir önceki versiyonda baya baya kemikliydi. Bunda çok yumuşak. O kadar yumuşakki tarifi zor. Bayıldım bu işe.
Tur camı hoşuma gitmedi. En kısa zamanda daha büyüğü ile değiştireceğim.
Depo yanlarındaki dominar yazılarını sökeceğim. Bir öncekindede sökmüştüm. Depoyu sade seviyorum. Cicili bicili yazılar hoşuma gitmiyor.
Bunca senelik motor tecrübem var, 2 senelik aranın ardından ilk defa dominara binince, deviririm diye korkmadım değil. Motorun nasıl birşey olduğunu unutmuşum. Baya ağır geldi bana. Ağır olmasını seviyorum. 5 dakka sonra 100 yıldır motor sürüyorum hissiyatı geri geldi.
Zamanla yaşayarak öğreneceğiz, nasip olursa.
Bu arada motora zam gelmiş. Zam geleceğini bekliyordum. Zam gelmeden alayım demiştim ama zammı seçimlerden sonra bekliyordum.
Öncelikle hayırlı olsun ama keşke v-power koymasaydiniz motosikletlere v-power pek yaramıyor diye duymuştum.Tabi bu kulaktan dolma bir bilgi
mavellen
18 Mart 2023, 12:22
Öncelikle hayırlı olsun ama keşke v-power koymasaydiniz motosikletlere v-power pek yaramıyor diye duymuştum.Tabi bu kulaktan dolma bir bilgi
Teşekkür ederim. Önceki motorlardada vpower kullandım. Yakıt kaynaklı bir sorunla karşılaşmadım. Benzini devamlı shellden alırım, varsa vpower yoksa normalini koyarım.
kdiner
18 Mart 2023, 15:51
Motoru az önce bayiden teslim aldım. Petrole gidip depoyu doldurdum. 260-tl v power aldı. Dominar v1 ile dominar ug kesinlikle aynı motor değil. Ayaklıklar bile farklı. Titreşim var. Tek silindir bir motor. Titreşim bir öncekinden çok az. Bir önceki vibratör gibiydi. Motora binince otomatikman dizlerim hemen depoyu kavradı. Sürüşü keyifli. Rampa aşağı inişlerim oldu, stop etme olmadı. Güzel devirleniyor. Yola gidiyor. Bu motorda sevmediğim tek yer egzoz sesi. Egzozu sesli. Uzun yolda adamın beynini yer. Egzoz seven arkadaşlardaki beyin çok güçlü olmalı. Vites göstergesi 2. ekranda. sürüş esnasında 2.ekrana bakmak zor. Göstergenin olması çokda önemli değil. Motorun devir sesinden nerde olduğunu anlıyorsun. Bu versiyonun ekranlarına henüz alışamadım. Baya tecrübe etmek gerekecek.
Unutmadan en sevdiğim yanını ekleyeyim. Vitesler pambık gibi. Çıt çıt geçiyor. Bir önceki versiyonda baya baya kemikliydi. Bunda çok yumuşak. O kadar yumuşakki tarifi zor. Bayıldım bu işe.
Tur camı hoşuma gitmedi. En kısa zamanda daha büyüğü ile değiştireceğim.
Depo yanlarındaki dominar yazılarını sökeceğim. Bir öncekindede sökmüştüm. Depoyu sade seviyorum. Cicili bicili yazılar hoşuma gitmiyor.
Bunca senelik motor tecrübem var, 2 senelik aranın ardından ilk defa dominara binince, deviririm diye korkmadım değil. Motorun nasıl birşey olduğunu unutmuşum. Baya ağır geldi bana. Ağır olmasını seviyorum. 5 dakka sonra 100 yıldır motor sürüyorum hissiyatı geri geldi.
Zamanla yaşayarak öğreneceğiz, nasip olursa.
Bu arada motora zam gelmiş. Zam geleceğini bekliyordum. Zam gelmeden alayım demiştim ama zammı seçimlerden sonra bekliyordum.
Vites göstergesini ana ekrana alabiliyorsun, üstünde gelen yağ var şimdilik pamuk gibidir ilk bakımdan sonra normal haline döner tekrar hayırlı olsun.
tommygun
18 Mart 2023, 19:11
Motoru az önce bayiden teslim aldım. Petrole gidip depoyu doldurdum. 260-tl v power aldı. Dominar v1 ile dominar ug kesinlikle aynı motor değil. Ayaklıklar bile farklı. Titreşim var. Tek silindir bir motor. Titreşim bir öncekinden çok az. Bir önceki vibratör gibiydi. Motora binince otomatikman dizlerim hemen depoyu kavradı. Sürüşü keyifli. Rampa aşağı inişlerim oldu, stop etme olmadı. Güzel devirleniyor. Yola gidiyor. Bu motorda sevmediğim tek yer egzoz sesi. Egzozu sesli. Uzun yolda adamın beynini yer. Egzoz seven arkadaşlardaki beyin çok güçlü olmalı. Vites göstergesi 2. ekranda. sürüş esnasında 2.ekrana bakmak zor. Göstergenin olması çokda önemli değil. Motorun devir sesinden nerde olduğunu anlıyorsun. Bu versiyonun ekranlarına henüz alışamadım. Baya tecrübe etmek gerekecek.
Unutmadan en sevdiğim yanını ekleyeyim. Vitesler pambık gibi. Çıt çıt geçiyor. Bir önceki versiyonda baya baya kemikliydi. Bunda çok yumuşak. O kadar yumuşakki tarifi zor. Bayıldım bu işe.
Tur camı hoşuma gitmedi. En kısa zamanda daha büyüğü ile değiştireceğim.
Depo yanlarındaki dominar yazılarını sökeceğim. Bir öncekindede sökmüştüm. Depoyu sade seviyorum. Cicili bicili yazılar hoşuma gitmiyor.
Bunca senelik motor tecrübem var, 2 senelik aranın ardından ilk defa dominara binince, deviririm diye korkmadım değil. Motorun nasıl birşey olduğunu unutmuşum. Baya ağır geldi bana. Ağır olmasını seviyorum. 5 dakka sonra 100 yıldır motor sürüyorum hissiyatı geri geldi.
Zamanla yaşayarak öğreneceğiz, nasip olursa.
Bu arada motora zam gelmiş. Zam geleceğini bekliyordum. Zam gelmeden alayım demiştim ama zammı seçimlerden sonra bekliyordum.
Hayırlı olsun, Allah kaza bela vermesin.
BOO_74
18 Mart 2023, 20:01
Motoru az önce bayiden teslim aldım. Petrole gidip depoyu doldurdum. 260-tl v power aldı. Dominar v1 ile dominar ug kesinlikle aynı motor değil. Ayaklıklar bile farklı. Titreşim var. Tek silindir bir motor. Titreşim bir öncekinden çok az. Bir önceki vibratör gibiydi. Motora binince otomatikman dizlerim hemen depoyu kavradı. Sürüşü keyifli. Rampa aşağı inişlerim oldu, stop etme olmadı. Güzel devirleniyor. Yola gidiyor. Bu motorda sevmediğim tek yer egzoz sesi. Egzozu sesli. Uzun yolda adamın beynini yer. Egzoz seven arkadaşlardaki beyin çok güçlü olmalı. Vites göstergesi 2. ekranda. sürüş esnasında 2.ekrana bakmak zor. Göstergenin olması çokda önemli değil. Motorun devir sesinden nerde olduğunu anlıyorsun. Bu versiyonun ekranlarına henüz alışamadım. Baya tecrübe etmek gerekecek.
Unutmadan en sevdiğim yanını ekleyeyim. Vitesler pambık gibi. Çıt çıt geçiyor. Bir önceki versiyonda baya baya kemikliydi. Bunda çok yumuşak. O kadar yumuşakki tarifi zor. Bayıldım bu işe.
Tur camı hoşuma gitmedi. En kısa zamanda daha büyüğü ile değiştireceğim.
Depo yanlarındaki dominar yazılarını sökeceğim. Bir öncekindede sökmüştüm. Depoyu sade seviyorum. Cicili bicili yazılar hoşuma gitmiyor.
Bunca senelik motor tecrübem var, 2 senelik aranın ardından ilk defa dominara binince, deviririm diye korkmadım değil. Motorun nasıl birşey olduğunu unutmuşum. Baya ağır geldi bana. Ağır olmasını seviyorum. 5 dakka sonra 100 yıldır motor sürüyorum hissiyatı geri geldi.
Zamanla yaşayarak öğreneceğiz, nasip olursa.
Bu arada motora zam gelmiş. Zam geleceğini bekliyordum. Zam gelmeden alayım demiştim ama zammı seçimlerden sonra bekliyordum.
İyi günlerde kullanın. Kemal hocam da yazmış, vites-saat üst ekrana da alınabiliyor. M-S tuşlarını Az kurcalayın görürsünüz. Ben standart ön camdan çok memnunum, kask altına atıyor rüzgarı kaskta uğultu yapmıyor. 59cm + deflektör ful kesiyor rüzgarı ammaaa, yelken etkisi yapıyor, dengeyi etkiliyor.
Tur versiyon üzerindeki stok aksesuarlar her türlü iklimde on binlerce km yapılan yol deneyimi sonrasında eklendi. Dominar Odyssey diye youtube da serileri var.
https://youtu.be/i1K1kkzcJ8A
https://youtu.be/jwARLT-XRXw
https://youtu.be/Og3spEGeTbg
mavellen
20 Mart 2023, 09:26
Vites göstergesini ana ekrana alabiliyorsun, üstünde gelen yağ var şimdilik pamuk gibidir ilk bakımdan sonra normal haline döner tekrar hayırlı olsun.
Hayırlı olsun, Allah kaza bela vermesin.
İyi günlerde kullanın. Kemal hocam da yazmış, vites-saat üst ekrana da alınabiliyor. M-S tuşlarını Az kurcalayın görürsünüz. Ben standart ön camdan çok memnunum, kask altına atıyor rüzgarı kaskta uğultu yapmıyor. 59cm + deflektör ful kesiyor rüzgarı ammaaa, yelken etkisi yapıyor, dengeyi etkiliyor.
Tur versiyon üzerindeki stok aksesuarlar her türlü iklimde on binlerce km yapılan yol deneyimi sonrasında eklendi. Dominar Odyssey diye youtube da serileri var.
https://youtu.be/i1K1kkzcJ8A
https://youtu.be/jwARLT-XRXw
https://youtu.be/Og3spEGeTbg
Çok teşekür ederim. Hepimizin tekeri düz bassın.
Dominardan özür diliyorum. İlk marşa basıp bir kaç kilometre yapınca titreşim var sanmıştım. Sabah işe gelirken farkettim titreşim yokmuş motorda.
Cumartesi hava kapalıydı. Yağmur yağmaz zannetmiştim. Ev iş arası 50 kilometre. Son 20 kilometreye gelince yer gök yarıldı sanki. Donumakadar ıslandım. Kask buğu yaptı. Birşey göremez oldum. Böyle durumlara daha öncede çok maruz kalmıştım. O zamanlar kaskı havalandırıp buğuyu halledebiliyordum. Meğer kaskta tüm havalandırmalarda kapalıymış, açmakta aklıma gelmedi. Acemi motorcuyum. Sıfırdan başlıyor gibiyim. Uzun süre motora ara vermek iyi bir şey değil. 50 cc de olsa haftada bir kez binmek şart.
Motorun gazlaması güzel. Yalnız motorun gücünü hissedemedim. Yeni diye abanmıyorum belki ondandır diye düşünüyorum. Önceki motor gazı açınca yol arardı gitmek için. Bu pek sakin. Motor gücü kısıktır belki diye düşünüyorum yada bana öyle geliyor.
---------- Mesajlar birleştirildi - 09:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:10 ----------
Dün gidon yükseltmeyi taktım. 3 cm boyunda. Oturuş pozisyonu daha dik oldu. Telefon tutucularıda taktım. Bu sefer tutucuları şarjlı olanlardan almadım. Zaten motorda var. Motordaki usb girişi çok güzel. Kalitesiz değil.
Elleri bırakınca motor sağa eğilimli. Elleri bırakmadığında sağ tarafa gideyim demiyoru. Motorun dengesi güzel. Yola gidişi güzel. Depoyu dizlerile sıkınca tamamen bütünleşebiliyordun.
Göstergeleri henüz öğrenemedim. Ortalama yakıt tüketimi varmı? Göstergede şuan bir yakıt tüketimi var. Gösterdiği değerler çok absürt.
Yunus Özbek
21 Mart 2023, 00:08
1 litre ile kaç km gider şeklinde gösteriyor tüketimi. Ve stabil bir ölçüm için sabit bi hızda gitmeniz lazım. Şehir içerisinde gazla sık sık oynayınca çok değişken değerler gösterir.
Bergson
21 Mart 2023, 11:10
Merhaba. Klavuzda kütle ağırlığı 182 kg, yükleme kapasitesi 332 kg (Sürücü dahil ) diyor.Özellikle yük bakımından bu değerlerin üstüne çıkan oldu mu
mavellen
21 Mart 2023, 13:46
Motoru aldığımdan beri rampa inişlerinde stop edip etmediğini denedim. Dün %7 eğimli rampa inişinde 3-5 kere debriyajı devir düşenekadar çekip sonra bıraktım. Stop etmedi.
Ön kafadan ses geliyor gibi sanki. Rodaj bitenekadar buraya odaklanmıyacağım.
Psyduck
21 Mart 2023, 16:14
Merhaba. Klavuzda kütle ağırlığı 182 kg, yükleme kapasitesi 332 kg (Sürücü dahil ) diyor.Özellikle yük bakımından bu değerlerin üstüne çıkan oldu mu
13 litre benzin, 195 kilo, korumalar ve aksesuarlar 5 kilo olsa ıslak 200kg yapar. Benim kilom 85, 110kg arkadaşı artçı olarak aldım. 395 yapar. Hadi onu da geçtim eşim 55 kilo desek 340kg yapar. Mantıken artçılı binen herkes çok zayıf değilse yükleme kapasitesini geçiyor.
(Hesap hatası yaptıysam uyarın)
Mr.wind
21 Mart 2023, 16:34
13 litre benzin, 195 kilo, korumalar ve aksesuarlar 5 kilo olsa ıslak 200kg yapar. Benim kilom 85, 110kg arkadaşı artçı olarak aldım. 395 yapar. Hadi onu da geçtim eşim 55 kilo desek 340kg yapar. Mantıken artçılı binen herkes çok zayıf değilse yükleme kapasitesini geçiyor.
(Hesap hatası yaptıysam uyarın)
Yukleme kapasitesini hesaplarken motorun kuru agirligini dahil etmiyoruz diye biliyorum. Mantiken de oyle olmasi lazim.
Yukleme kapasitesini hesaplarken motorun kuru agirligini dahil etmiyoruz diye biliyorum. Mantiken de oyle olmasi lazim.
Yok hepsi dahil olur; Dominar için 332 - 182 = 150kg makul gibi --> Benim eski CB500F'te bu kapasite 182kg idi, X City'de 185kg idi, V Strom 650'de 215kg. (Touring için niye V Strom gibi yük katırları almak gerektiği ile ilgili güzel bir örnek oldu...)
Özetle; D400 iki kişilik touring için uygun sayılmaz. (Veya en fazla - ekipmanlı olarak - 75kg bir erkek, 60kg bir kadın ve 15kg bagaj için uygun. Hintli ölçüleri ile son derece yeterli aslında...)
Mr.wind
21 Mart 2023, 18:16
Yok hepsi dahil olur; Dominar için 332 - 182 = 150kg makul gibi --> Benim eski CB500F'te bu kapasite 182kg idi, X City'de 185kg idi, V Strom 650'de 215kg. (Touring için niye V Strom gibi yük katırları almak gerektiği ile ilgili güzel bir örnek oldu...)
Özetle; D400 iki kişilik touring için uygun sayılmaz. (Veya en fazla - ekipmanlı olarak - 75kg bir erkek, 60kg bir kadın ve 15kg bagaj için uygun. Hintli ölçüleri ile son derece yeterli aslında...)
Benim cb250r icin kitapcikta soyle yaziyor:
-surucu+yolcu+yuk maksimum 180 kg olmali.
Dominarda 150 kilo biraz kotu olmus. Butce dostu touring motoru olarak tercih edildigi icin, 150 kilo nasil yeterli olur bilemedim vallahi..
Psyduck
21 Mart 2023, 20:11
Benim cb250r icin kitapcikta soyle yaziyor:
-surucu+yolcu+yuk maksimum 180 kg olmali.
Dominarda 150 kilo biraz kotu olmus. Butce dostu touring motoru olarak tercih edildigi icin, 150 kilo nasil yeterli olur bilemedim vallahi..
Biraz ne kadar ekmek o kadar köfte durumu aslında. Vergi farkından fiyatlar arasında çok fark olmasa da vergisiz fiyatları arasında hatırı sayılır bir fark mevcut. Bunun yanında ben eşimle her bindiğimde bir miktar, herhangi bir arkadaşım ile bindiğimde oldukça üzerine çıkıyorum. Herhangi bir sıkıntı olmadı şimdilik. Gerçi daha 1600kmdeyiz.
Biraz ne kadar ekmek o kadar köfte durumu aslında. Vergi farkından fiyatlar arasında çok fark olmasa da vergisiz fiyatları arasında hatırı sayılır bir fark mevcut. Bunun yanında ben eşimle her bindiğimde bir miktar, herhangi bir arkadaşım ile bindiğimde oldukça üzerine çıkıyorum. Herhangi bir sıkıntı olmadı şimdilik. Gerçi daha 1600kmdeyiz.
Aman dikkat, sert bir çukur veya tümsek vs. girdiğinizde şasiyi kırabilirsiniz; üreticinin verdiği sınırların çok üzerine çıkmayın.
xfurkanx19
22 Mart 2023, 12:33
Merhabalar, İstanbulda Dominar 400 için gerçekten iyi bir servis önerebilir misiniz. Anadolu yakası tercihimdir.
1 - 2 servisi aradım birisi 1900 tl birisi 2100 tl bakım fiyatı istiyor 30 bin bakımı için.
kdiner
22 Mart 2023, 12:37
Biraz ne kadar ekmek o kadar köfte durumu aslında. Vergi farkından fiyatlar arasında çok fark olmasa da vergisiz fiyatları arasında hatırı sayılır bir fark mevcut. Bunun yanında ben eşimle her bindiğimde bir miktar, herhangi bir arkadaşım ile bindiğimde oldukça üzerine çıkıyorum. Herhangi bir sıkıntı olmadı şimdilik. Gerçi daha 1600kmdeyiz.
Arka amortisörü normal ayardan biraz daha sert ayara getirin.
Mr.wind
22 Mart 2023, 13:05
Merhabalar, İstanbulda Dominar 400 için gerçekten iyi bir servis önerebilir misiniz. Anadolu yakası tercihimdir.
1 - 2 servisi aradım birisi 1900 tl birisi 2100 tl bakım fiyatı istiyor 30 bin bakımı için.
Ne islem yapilacakmis hocam sordunuz mu? Birde garanti disi degilmi zaten 30bin km neden yetkili servise gidiyorsunuz?
xfurkanx19
23 Mart 2023, 14:46
Hocam klasik 30 bin bakımı yağ değişimi,balata değişimi falan en son 20 binde serviste yapılmıştı.25 bin bakımını başka bir ustaya yaptırmıştım samsunda. Serviste yaptırmak isteme nedenim gitmişken bazı zırıltı ve problemler var onlara da baktırmak istiyorum.
Mr.wind
23 Mart 2023, 15:03
Hocam klasik 30 bin bakımı yağ değişimi,balata değişimi falan en son 20 binde serviste yapılmıştı.25 bin bakımını başka bir ustaya yaptırmıştım samsunda. Serviste yaptırmak isteme nedenim gitmişken bazı zırıltı ve problemler var onlara da baktırmak istiyorum.
Hocam kitapciktan 30 bin bakiminda yapilacak islemlere baksaniz, yada servisten neler yapilacagini ogrenseniz daha saglikli bir kiyas yapabiliriz.
Falan dedigimiz islemler hangileri mesela? Periyodik bakim haric neler degisecek ona gore 1900 tl pahaliymis veya ucuzmus diye yorum yapalim.
Sadece periyodik bakim icin 1900 tl fiyat verecek yürek yoktur bence yetkili serviste.
xfurkanx19
23 Mart 2023, 15:19
Tabiki,
Motor yağı ve yağ filtresi, fren balataları, fren hidroliği ve fren sistemi olarak gösteriyor.
tnjşhn
23 Mart 2023, 15:30
sultanbeyli moto25 ben bakimlarimi hep orda yaptiriyotum memnunum
denizz1
23 Mart 2023, 16:59
Tabiki,
Motor yağı ve yağ filtresi, fren balataları, fren hidroliği ve fren sistemi olarak gösteriyor.
Fiyat bence normal,dominar250 de 1.5litre yağ+filtre+işçilik için 750 vermiştim.Sizin üstüne 2 balata ve fren hidroliğide var.
Hocam kitapciktan 30 bin bakiminda yapilacak islemlere baksaniz, yada servisten neler yapilacagini ogrenseniz daha saglikli bir kiyas yapabiliriz.
Falan dedigimiz islemler hangileri mesela? Periyodik bakim haric neler degisecek ona gore 1900 tl pahaliymis veya ucuzmus diye yorum yapalim.
Sadece periyodik bakim icin 1900 tl fiyat verecek yürek yoktur bence yetkili serviste.
Suzuki'niz yok galiba? :P (1.000km bakımına 1.600₺ verdim. Yapılan işlemin malzeme + işçilik hakkı en fazla 1.100₺ olmalı, kalan 500₺ damga parası olarak düşünebilirsin...)
Mr.wind
23 Mart 2023, 18:15
Tabiki,
Motor yağı ve yağ filtresi, fren balataları, fren hidroliği ve fren sistemi olarak gösteriyor.
On arka balata+fren hidroligi+bakim icin fiyat iyi gibi sanki:)
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:14 ----------
Suzuki'niz yok galiba? :P (1.000km bakımına 1.600₺ verdim. Yapılan işlemin malzeme + işçilik hakkı en fazla 1.100₺ olmalı, kalan 500₺ damga parası olarak düşünebilirsin...)
Kalan 500 suzukinin verdigi guven hissinin bedeli sanirim:)
Tabiki,
Motor yağı ve yağ filtresi, fren balataları, fren hidroliği ve fren sistemi olarak gösteriyor.
Fren balataları km'ye göre gelinen servis bakımlarında değişmez normalde, her kişinin kullanım tarzı ve ortamı farklı olduğu için sadece kontrol ve gerekiyorsa değişim yapılır. Motosiklet sürücüsünün kendisi sürüş öncesinde kullanım kılavuzundaki tarife göre balataları kontrol edip değişim gerekip gerekmediğini kendi değerlendirmelidir.
Servislerde balata veya zincir/dişli değişimi yapmayın arkadaşlar, gereksiz fazla para veriyorsunuz. Bu tip sarf malzemelerini dışarıdan servisin verdiği fiyattan çok daha ucuza halledebilirsiniz veya aynı fiyata iki gömlek üstün malzeme kullanırsınız...
Psyduck
23 Mart 2023, 19:40
Kalan 500 suzukinin verdigi guven hissinin bedeli sanirim:)[/QUOTE]
Bajaj bana o güveni versin ben 500 fazla vermeye razıyım 😅
Bergson
24 Mart 2023, 10:30
Haftasonu teslim aldım ve 45 km yaptım. Genel anlamda güzel memnun kaldım. Aynaları beğenmedim ne yaptıysam olmadı. bunlarda da apaçi diye tabir edilen motorların aynaları uyuyor mu?
İkinci olarak garip bir durum biliyorum ama tur camı olmasına ve dizlerimde depoyu kavramama rağmen rüzgar bir şekilde doğrudan apış arasına geliyor gibi hissettim :)) bu duyguyu hisseten başka kullanıcı varmı? Belki uzun süre sonra motosiklete yeniden başladığım içindir bu duygu bilmiyorum ama durum bu
KILINC
25 Mart 2023, 11:56
Merhabalar, İstanbulda Dominar 400 için gerçekten iyi bir servis önerebilir misiniz. Anadolu yakası tercihimdir.
1 - 2 servisi aradım birisi 1900 tl birisi 2100 tl bakım fiyatı istiyor 30 bin bakımı için.
Bende Dominar 400 varken Kartal Topselvi'de Yeşilyurt'a götürüyordum. Hem sakin oluyor hem de muhabbet çay kahve mis gibi takılıyorduk. Güzel insanlar.
RideForLife.
25 Mart 2023, 22:59
Servislerde balata veya zincir/dişli değişimi yapmayın arkadaşlar, gereksiz fazla para veriyorsunuz. Bu tip sarf malzemelerini dışarıdan servisin verdiği fiyattan çok daha ucuza halledebilirsiniz veya aynı fiyata iki gömlek üstün malzeme kullanırsınız...
Kesinlikle katılıyorum. Garanti sürecinde servisten devam. Garantim bitti artık evde garajımda bakımlara devam. Hem daha kaliteli malzeme hem de daha dikkatli bakım.
muyurekli
28 Mart 2023, 00:26
güncel kasko fiyatı nedir acaba? yeni yaptıran var mı?
vBulletin v4.2.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by
vBSEO