PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Bajaj Bajaj Dominar 400 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı



Sayfa : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 [103] 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121

maktama
09 Temmuz 2020, 09:38
nasıl sıfırlıyor?

2017 yılında aldığım 2017model Dominar kullanıyorum, böyle bir sorun olmadı(Pulsar'da bolca yaşadım ama :D )
Akünüzü sökün şarj edip tekrar deneyin, akünüzün kurulumu uygun şekilde yapılmamış olabilir. Sorun devam ediyorsa uygun fiyata vlm akü alın takın. Aküye bağlı alarm/gps takip sistemi varsa onlar da aküyü sömürebiliyor.

hn33
09 Temmuz 2020, 10:28
2017 yılında aldığım 2017model Dominar kullanıyorum, böyle bir sorun olmadı(Pulsar'da bolca yaşadım ama :D )
Akünüzü sökün şarj edip tekrar deneyin, akünüzün kurulumu uygun şekilde yapılmamış olabilir. Sorun devam ediyorsa uygun fiyata vlm akü alın takın. Aküye bağlı alarm/gps takip sistemi varsa onlar da aküyü sömürebiliyor.

Yok hocam hiçbirşey takılı degilken yapıyor ama ilginç olan sadece trip sıfırlıyor saat ve genel km sayacı sıfırlamıyor

4till4
09 Temmuz 2020, 14:33
arkadaşlar 4 bin devir altında gaz yememe oluyor ya hani yeni yazılım atarak bu sorunu çözen var mı ?
Birde yazılımdan sonra max devir kaça düşüyor 8.500 e mi ?

reo
09 Temmuz 2020, 21:45
arkadaşlar 4 bin devir altında gaz yememe oluyor ya hani yeni yazılım atarak bu sorunu çözen var mı ?
Birde yazılımdan sonra max devir kaça düşüyor 8.500 e mi ?

Hocam ben birkaç defa yaşadım ama orada kaldı. Son dönemde hiç olmadı. Hatırladığım kadarıyla motor iyice ısınmadan yani çalıştıktan sonra ilk 5 dakika içinde ve çok yavaş hızda giderken oluyordu. Yüksek viteste düşük devirde giderken falan olmadı hiç.
Bu nedenle servise falan götürmedim. Yazılım falan derken mevcut düzen de bozulmasın istedim.

mavellen
10 Temmuz 2020, 10:21
arkadaşlar 4 bin devir altında gaz yememe oluyor ya hani yeni yazılım atarak bu sorunu çözen var mı ?
Birde yazılımdan sonra max devir kaça düşüyor 8.500 e mi ?

Bende çok uzun zamandır olmuyor.Düşük devirlerde düşük hızda dahi.Yazılımda yükletmedim.

4till4
14 Temmuz 2020, 18:48
Ben de oluyor agalar yani mesela sabah ise giderken 1 defa aksam dönüşte 1 defa olmak üzere her marşta 1 kere yaşıyorum.Yani motor soğuk diyeceğim sıcak havada bikac dk çalıştıktan sonra çıkıyorum yola zaten.Ama anladığım kadarıyla 3.500 4.000 gibi hızlarda sabit gidip gazı açtığınızda oluyor bu ama 1 defa oluyor tekrsr etmiyor.Serviste yeni yazılımdan atmayı düşünüyorum ama devir kesici 9.000den 8.500 e dusuyor ve hep kesicide gitmesem de sıcak gelmedi şimdilik

reo
16 Temmuz 2020, 20:47
Bugün muayeneyi yaptırdım. Çok kısa sürdü.
Arka çanta demiri ve tabla üzerindeydi sadece çantayı takmamıştım, bu halde hiç kusur yazmadılar. Bu bilgiyi bırakayım buraya.

Ama araba gibi değil işlemler; herşeyi sana yaptırıyorlar, motoru çevir, getir, döndür, şuraya çıkart, uzun kısa farı aç, vs vs.
175tl parayı ne için alıyorlarsa artık.

Hafif kusur olarak sadece kısa far ayarı bozuk yazmışlar. Sapma %99 yazıyordu, anlamını henüz bilmiyorum.
Böylece rodaj bitmeden muayeneden geçmiş oldu motorum :)

mavellen
17 Temmuz 2020, 12:52
Bugün muayeneyi yaptırdım. Çok kısa sürdü.
Arka çanta demiri ve tabla üzerindeydi sadece çantayı takmamıştım, bu halde hiç kusur yazmadılar. Bu bilgiyi bırakayım buraya.

Ama araba gibi değil işlemler; herşeyi sana yaptırıyorlar, motoru çevir, getir, döndür, şuraya çıkart, uzun kısa farı aç, vs vs.
175tl parayı ne için alıyorlarsa artık.

Hafif kusur olarak sadece kısa far ayarı bozuk yazmışlar. Sapma %99 yazıyordu, anlamını henüz bilmiyorum.
Böylece rodaj bitmeden muayeneden geçmiş oldu motorum :)

Seninki eski kasamı?

Geçen hafta zincir dişli değişimi için servise gittim.Yeni dominar nasıl dedim?Mükemmel dedi.Sadece 5 hp fark varmış birde üstten çift milmiş dedim.Servis kesinlikle eski kasa ile alakası yok tamamiyle yeni bir motor dedi.Amartisörlere varıncaya kadar garklı diyor.Sıfır titreme diyor.Tek silindir sıfır titreme ise mükemmelmiş.

Yeni kullıcılarda biraz anlatsa deneyimlerini fena olmaz hani.Biz vaktinde ne var ne yok yazdık buraya ama yeni kasa sahipleri bilgileri kendilerine saklıyor heralde.

Şuan yeni motor almadım.Fiyatlar şahlanınca bekliyorum.Eğer dedikleri gibiyse bu ug tükürdüğümü yalayabilirim :) 500f ile bunun arasındaki en büyük varklardan biri çif silindir olması.Dominarın avantajı ise yedekparçaya ulaşılabirlik hondadan daha iyi.Bu paralara tercih yapacak olsam honda derim.

İndirim yokmu Ekrem bey.Sesiniz soluğunuz çıkmıyor.Nerdesiniz?

5.Bajajı alacağım.Aslında bana kıyak yapmanız bile lazım.Nerde bulacaksınız benim gibi müşteriyi.Ben sizin yerinizde olsam benim gibi kullanıcılara özel indirim yapardım.Sizdende bekliyoruz böyle şeyler.

hn33
17 Temmuz 2020, 16:26
Yeni kasa dominar için şu an için tek sorun trip sıfırlaması iki üç güne bir tripler kendilerine sıfırlıyor yeni kasa dominar 400 ug çogunda var gibi görünüyor başka eksi yanı yok

kdiner
17 Temmuz 2020, 17:14
Seninki eski kasamı?

Geçen hafta zincir dişli değişimi için servise gittim.Yeni dominar nasıl dedim?Mükemmel dedi.Sadece 5 hp fark varmış birde üstten çift milmiş dedim.Servis kesinlikle eski kasa ile alakası yok tamamiyle yeni bir motor dedi.Amartisörlere varıncaya kadar garklı diyor.Sıfır titreme diyor.Tek silindir sıfır titreme ise mükemmelmiş.

Yeni kullıcılarda biraz anlatsa deneyimlerini fena olmaz hani.Biz vaktinde ne var ne yok yazdık buraya ama yeni kasa sahipleri bilgileri kendilerine saklıyor heralde.

Şuan yeni motor almadım.Fiyatlar şahlanınca bekliyorum.Eğer dedikleri gibiyse bu ug tükürdüğümü yalayabilirim :) 500f ile bunun arasındaki en büyük varklardan biri çif silindir olması.Dominarın avantajı ise yedekparçaya ulaşılabirlik hondadan daha iyi.Bu paralara tercih yapacak olsam honda derim.

İndirim yokmu Ekrem bey.Sesiniz soluğunuz çıkmıyor.Nerdesiniz?

5.Bajajı alacağım.Aslında bana kıyak yapmanız bile lazım.Nerde bulacaksınız benim gibi müşteriyi.Ben sizin yerinizde olsam benim gibi kullanıcılara özel indirim yapardım.Sizdende bekliyoruz böyle şeyler.

Titreşim konusunda hakikaten eskisinden eser yok sele biraz sert geldi bana ama size sıkıntı yapmıyor sadece sert olduğunu hissediyorsunuz hızlanması daha iyi egzoz sesi de güzel, 2020 Pulsar var akü de sıkıntı yok ama saat sıfırlıyor yapacak birşey yok böyle devam ediyoruz devre ile halledeceğim artık. Bekledikce böyle giderse motorun tekerleğini bile alamayacaksın haberin olsun.

mavellen
17 Temmuz 2020, 20:11
Belki Ekrem amca bize indirim yapar diye ümidim var ama. Aç tavuk buğday ambarı misali olmasa bari.

Kemal çok pahalı bilader. Deli paralar istiyorlar. Eşeklik ettim Anamurdaki 500f yi 39 bine almadım. Ne vuruyorum dizime gel bana sor.

Baktım alamıyorum eldekine sahip çıkacam, yada hanımı kandırabilirsem 650f kolluyorum. Ekrem amca indirim yaparsa şayet başkasına bakmam dominar alır geçerim.

Gözlediğim 500f ve 650f vardı şimdi dominarıda ekledim listeye. Birini alsamda şu ikilemden kurtulsam.

kdiner
17 Temmuz 2020, 21:39
Belki Ekrem amca bize indirim yapar diye ümidim var ama. Aç tavuk buğday ambarı misali olmasa bari.

Kemal çok pahalı bilader. Deli paralar istiyorlar. Eşeklik ettim Anamurdaki 500f yi 39 bine almadım. Ne vuruyorum dizime gel bana sor.

Baktım alamıyorum eldekine sahip çıkacam, yada hanımı kandırabilirsem 650f kolluyorum. Ekrem amca indirim yaparsa şayet başkasına bakmam dominar alır geçerim.

Gözlediğim 500f ve 650f vardı şimdi dominarıda ekledim listeye. Birini alsamda şu ikilemden kurtulsam.

Bende yeni dominar almayı istiyordum ama fiyatı bana yüksek geldi bende bari Pulsar alayım dedim hem üstü param da cebimde kalmış oldu şimdilik böyle idare ediyoruz zaten tabakhaneye birşey yetiştirmiyorum ama insanın elinin altında torkun olduğunu bilmesi iyi olurdu yapacak birşey yok. Sen ondasın ben jx6 yı alamadım kafasızlığım yüzünden boşver alnımıza yazıldı ise elbet bir gün istediğimiz bir motor olur.

mavellen
18 Temmuz 2020, 09:09
Bende yeni dominar almayı istiyordum ama fiyatı bana yüksek geldi bende bari Pulsar alayım dedim hem üstü param da cebimde kalmış oldu şimdilik böyle idare ediyoruz zaten tabakhaneye birşey yetiştirmiyorum ama insanın elinin altında torkun olduğunu bilmesi iyi olurdu yapacak birşey yok. Sen ondasın ben jx6 yı alamadım kafasızlığım yüzünden boşver alnımıza yazıldı ise elbet bir gün istediğimiz bir motor olur.

Haklısın,nasipten ötesi yok Kemal.

reo
19 Temmuz 2020, 00:05
Benimki eski kasa ama 1 yıl önce trafiğe çıkmış. Benden önceki sahibi de ben de işten güçten motora binemediğimizden daha 2000km dolmadı :)
Eski kasa böyle titremese çok şahane motor ama idare ediyoruz. Ayrıca yeni kasa için söylenen sıfır titreşim söylemlerine de bence inanmayın arkadaşlar. Titreşimsiz hintli motor olmaz, hem de tek silindir.

Mavellen, bu pazarlık konusu 2017 de yine vardı sanki :)

mavellen
20 Temmuz 2020, 09:34
Benimki eski kasa ama 1 yıl önce trafiğe çıkmış. Benden önceki sahibi de ben de işten güçten motora binemediğimizden daha 2000km dolmadı :)
Eski kasa böyle titremese çok şahane motor ama idare ediyoruz. Ayrıca yeni kasa için söylenen sıfır titreşim söylemlerine de bence inanmayın arkadaşlar. Titreşimsiz hintli motor olmaz, hem de tek silindir.

Mavellen, bu pazarlık konusu 2017 de yine vardı sanki :)

Ben 30 bini geçtim.Eğer bende kalırsa bu motor 100 bini deviririm rektefiye yapmadan.Günlük 150 km garantim var.Benim bu motorda titreşim diye bir sorunum yok.Yeni kasadaki titreşimi kullanmadan birşey diyemem.Youtube incelemerine pek itibar etmiyorum.En güzeli deneyip görmek.Bu motordaki ana sıkıntım selenin çok rahatsız edişi.Sele konforlu olsa fizana bile giderim bu motorla.Son gezideki totonum perişan hali bana bu motorla uzun yola stop dedirtti.

2017 yılında baya baya uğraştık pazarlık için ama Ekrem bey nuh dedi peygamber demedi.Bayiye gittim bana faturayı gösterdi.Adam 17500 satsa ona 500 tl kar kalıyordu.Oda son fiyat 17500 demişti eski müşterisi olduğum için.Ben başka yerden istediğim fiyata bulmuştum.Ben eski kasayı evladiyelik saklamak istemiyorum.400 cc motor tecrübemi aşalı çok oldu.Ekrem bey zaten konuya mesaj yazmadı.Bende satar giderim.2017-2018 500f radarımda.ALLAH izin verirse bugün yarın alırım.Uygun düşerse 650f de kolluyorum.Takipteyim.Ekrem bey dominarı verirseki (şuan uzak bir ihtimal gibi görünüyor) hondanın yüzüne bile bakmam.Neticede dominar bildiğim tanıdığım ne yapar ne yapamaz çokca tecrübe ettiğim bir motor.Mülk ALLAHIN nasipte ne varsa ondan ötesi hikaye.

Yalnız yeni dominarcılar hiç paylaşım yapmıyor.Bende bundan şikayetçiyim.Resim atsalar birşeyler karalasalar burası biraz şenlense pekde fena olmaz.Eski tayfa gidince burası çok sessizleşti.En son ozan vardı oda sattı mt07 aldı.Bir ben birde senle beraber arada sırada yazan birkaç eski kasa sahibi kaldı.

---------- Mesajlar birleştirildi - 09:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:19 ----------

Dün motorda biraz değişiklik yapayım dedim.Sıkıldım aynı sürüşten.Neler yapabilirimki?Çok seçenek yok.
Gidon yükseltmeyi sökeyim dedim.Söktüm.Geri takarken herdefasında birşeyi eksik taktım :) 3 kere sökmek zorunda kaldım.Son söküşümde gidon saplamalarının paslandığını farkettim.Hemen liqui molly zincir sipreyi ile tüm parçaları yağladım.O ara yanımda sadece zincir sipreyi vardı.

Sol aynanın yüksek hızlarda döndüğünü biliyordum.Hazır elim değimişken onu söktüm.3 civatası var onlarıda söktüm.Civata yerlerine microsdan aldığım sıvı kuvvetli yapıştırıcıyı doldurdum.Biraz bekledim civataları yerine takıp sıktım.Kaya gibi oldu.Şuan elimde zor çeviriyorum.Yeni zincirlemi yağladım.Göstergeleri polishledim.

Motoru çalıştırdım vitese attım stop etti.Debriyaj teli ayarsız oldu tabi.Yükseltmeyi sökünce oda gevşedi.Onuda ayarladım sonra düzene girdi.
Bugün işe gelirken farkettimki benim vitesler kemikli geçmiyor.Aynı magirus münübüsün vitesleri gibi, çıt çıt geçiyor.Çok hoşuma gitti.3 sene kazık gibi kullanmışım.Bilsem enbaştan gidon yükseltmeyi takmazdım.Aslında gerekde yokmuş.Sökünce anladımki çokda değişen birşey olmamış.

Kalyoncudan 3 adet yağ filitresi,debriyaj teli,vites çorabı ve bağzı bakım ekipmanları aldım.Çok sık yağ değişimi yaptığım için elimin altında bulunmasını istedim.Gelecek sefere petrolofisi yağını kullanacağım.Israrla tavsiye ettiler.Kullanıp göreyim.Şu aralar ayda birkere bakıma giriyorum.

emredoner
20 Temmuz 2020, 13:13
Merhabalar,motosikletinin zincir, dişli seti değişim vakti geldi, oringli zincir ve orjinal boyutta dişli seti tavsiye edeceğiniz site var mı acaba? Zincir için did önermeyin lütfen bütçem o kadarına çıkamıyor maalesef :thumright

kdiner
20 Temmuz 2020, 13:19
Merhabalar,motosikletinin zincir, dişli seti değişim vakti geldi, oringli zincir ve orjinal boyutta dişli seti tavsiye edeceğiniz site var mı acaba? Zincir için did önermeyin lütfen bütçem o kadarına çıkamıyor maalesef :thumright

kalyoncu motor, bizim motor sayfalarına bir bakın, dinamik zincirde cz marka zincirde var internete yazın elbet çıkar.

emre_t
21 Temmuz 2020, 15:47
Herkes selam ;
Yeni domicilerden yazan yok denmiş araya bir gireyim dedim :) 2017 model sıfır km olarak aldım. şuan 1000 km deyim rodajımı daha tamamlayamadım şuan 5.500 devirde kesiciye giriyor hala. ilk 500 km oldukça dikkatli kullandım tüm talimatlara uydum. 2.000e kadarda aynı şekilde devam edeceğim.
maxem 45lt çanta, gp uzun tur camı (59cm) ve orta sehpa taktım. boyum uzum olduğu için ayna yükseltme aparatlarıda pahalı olduğundan tvs apache 150nin aynasını taktım. ancak sağ ayna ters pasoymuş bunu montajda öğrendim o nedenle eski somununu müsait bir zamanda geri takacağım. 1000 km tecrübelerime göre titreşim yok demek doğru olmaz hissedilir bir şekilde ayak pegleri özellikle artçım çok hissettiğini söyledi. kafada zırıltı var çözümü daha öncede yazılmış zaten ekran etrafına tek taraflı sünger montajı yapılıyor. ki bunu bizim yapmamıza bırakmalarına gerek yoktu. zincirimi düzenli olarak yağlamaya çalışıyorum. seleden yana çok sıkıntı yaşamadım çünkü en uzun yol olarak 90km falan kullandım. ancak ilerde yaşarmıyım bilemem.tork gerçekten başarılı. yakıt tankı kafamı karıştırdı. 14 lt yazıyor ancak dün 50 tl lik yakıt aldım (benzin işareti yanıp sönerken) tankın içinde yakıt seviyesi neredeyse en üstteydi. çizgi olarakta en üst çizgi hariç dolu gösteriyordu.viteslerin kemikli geçmesi güzel. hız veya tork için ön veya arka dişli değişimini gerekli görmedim taktir meselesi ama orjinalden şaşmamak lazım.
eksi gördüklerim daha doğrusu keşke dediğim selenin bı tık daha geniş olması iyi olabilirdi. herkese selamlar kazasız güzel sürüşler dilerim.

maktama
21 Temmuz 2020, 16:34
Herkes selam ;
....14 lt yazıyor ancak dün 50 tl lik yakıt aldım (benzin işareti yanıp sönerken) tankın içinde yakıt seviyesi neredeyse en üstteydi. çizgi olarakta en üst çizgi hariç dolu gösteriyordu.
...

Benzini motor durana kadar bitirdiğinizde 12.3-12.5 lt kadar alıyor. Göstergedeki tüm çizgiler bittikten sonraki kullanım km'nize bağlı olarak 9lt-11,5lt arası alırsınız genelde. 14 lt almayı beklemeyin. daha bugün benzin dibine kadar bitmeye yakın 11.77 lt aldım (motor ani gazlamalarda hafif hafif gaz yememeye başladığında anlayın ki sakin kullanımda 5-10km'niz ya vardır ya yoktur tam benzin bitirmeye.



... orjinalden şaşmamak lazım.
...
O orjinali de yapan senin benim gibi bir insan, çok büyütmeyin gözünüzde. Orjinal hali sadece seni, senin kullanım tarzını, kullandığın yolları vs düşünerek değil ; firmanın para kazanması amacıyla genel ortalama kullanıcılara göre belirliyorlar. Ha, o ortalama sana uyuyorsa ne güzel, ama "modifiye-özelleştirme " olayı sadece keyif için değil ihtiyaçlar için de yapılıyor. Ne yaptığınızı biliyorsanız, araştırıp öğrenip uyguluyorsanız kazanç sağayacaktır; ha bilmiyorsanız ya da araştırmadan olaya dalıyorsanız zarar ettirir/ettirebilir normal olarak, öyle bir durumda hiç bulaşmayın zaten.:cat:

Bu motorun torku bana gereksiz fazla geldiği(her zaman tek kişi sürüyorum mesela) ve "ORJİNAL" 45T dişlide vites aralıkları çok kısa olduğu için 43T dişli ile rahatlattım motoru. Tork çok az(%4 civarı)düştü, bununla birlikte ihtiyaç halinde devir kesiciye girmeden ulaşılan max hız da arttı, vites aralıkları uzadı.

Çoook önceki bir mesajımda da yazmıştım: "Bu motor piyasaya, sırf piyasada farklılaşmak için "power cruiser" denilerek çıktı, ve bunu da 45T dişli koyarak yaptılar". Ancak maksimum hız düşüklüğünden dolayı da zamanında iyi eleştiri de aldılar(200cc'lik ns200 155km/h iken 373cc'lik Dominar161km/s'de mi ne kesiciye giriyor orjinal dişlilerde). Velhasılı, ilk 10bin km 45T, sonrasında 2bin km 42T, ve beğenmeyip hemen sonrasında 24bin km'dir 43T kullanan biri olarak bu motorun asıl olması gereken dişlisi 43T'dir bana göre.

Tabi zevkler, renkler, ihtiyaçlar vs vs meselesi...:king:

mavellen
21 Temmuz 2020, 16:49
Herkes selam ;
Yeni domicilerden yazan yok denmiş araya bir gireyim dedim :) 2017 model sıfır km olarak aldım. şuan 1000 km deyim rodajımı daha tamamlayamadım şuan 5.500 devirde kesiciye giriyor hala. ilk 500 km oldukça dikkatli kullandım tüm talimatlara uydum. 2.000e kadarda aynı şekilde devam edeceğim.
maxem 45lt çanta, gp uzun tur camı (59cm) ve orta sehpa taktım. boyum uzum olduğu için ayna yükseltme aparatlarıda pahalı olduğundan tvs apache 150nin aynasını taktım. ancak sağ ayna ters pasoymuş bunu montajda öğrendim o nedenle eski somununu müsait bir zamanda geri takacağım. 1000 km tecrübelerime göre titreşim yok demek doğru olmaz hissedilir bir şekilde ayak pegleri özellikle artçım çok hissettiğini söyledi. kafada zırıltı var çözümü daha öncede yazılmış zaten ekran etrafına tek taraflı sünger montajı yapılıyor. ki bunu bizim yapmamıza bırakmalarına gerek yoktu. zincirimi düzenli olarak yağlamaya çalışıyorum. seleden yana çok sıkıntı yaşamadım çünkü en uzun yol olarak 90km falan kullandım. ancak ilerde yaşarmıyım bilemem.tork gerçekten başarılı. yakıt tankı kafamı karıştırdı. 14 lt yazıyor ancak dün 50 tl lik yakıt aldım (benzin işareti yanıp sönerken) tankın içinde yakıt seviyesi neredeyse en üstteydi. çizgi olarakta en üst çizgi hariç dolu gösteriyordu.viteslerin kemikli geçmesi güzel. hız veya tork için ön veya arka dişli değişimini gerekli görmedim taktir meselesi ama orjinalden şaşmamak lazım.
eksi gördüklerim daha doğrusu keşke dediğim selenin bı tık daha geniş olması iyi olabilirdi. herkese selamlar kazasız güzel sürüşler dilerim.

Bende devamlı yakıtı 9-10 litre alabiliyorum.Tek dişe düşünce petrole gidiyorum.

Yeni kasayı merak ediyorum.Kullananlardan bilgiler gelirse bir öngörümüz oluşur.

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:34 ----------


Benzini motor durana kadar bitirdiğinizde 12.3-12.5 lt kadar alıyor. Göstergedeki tüm çizgiler bittikten sonraki kullanım km'nize bağlı olarak 9lt-11,5lt arası alırsınız genelde. 14 lt almayı beklemeyin. daha bugün benzin dibine kadar bitmeye yakın 11.77 lt aldım (motor ani gazlamalarda hafif hafif gaz yememeye başladığında anlayın ki sakin kullanımda 5-10km'niz ya vardır ya yoktur tam benzin bitirmeye.


O orjinali de yapan senin benim gibi bir insan, çok büyütmeyin gözünüzde. Orjinal hali sadece seni, senin kullanım tarzını, kullandığın yolları vs düşünerek değil ; firmanın para kazanması amacıyla genel ortalama kullanıcılara göre belirliyorlar. Ha, o ortalama sana uyuyorsa ne güzel, ama "modifiye-özelleştirme " olayı sadece keyif için değil ihtiyaçlar için de yapılıyor.

Bu motorun torku bana gereksiz fazla geldiği(her zaman tek kişi sürüyorum mesela) ve "ORJİNAL" 45T dişlide vites aralıkları çok kısa olduğu için 43T dişli ile rahatlattım motoru. Tork çok az(%4 civarı)düştü, bununla birlikte ihtiyaç halinde devir kesiciye girmeden ulaşılan max hız da arttı, vites aralıkları uzadı.

Çoook önceki bir mesajımda da yazmıştım: "Bu motor piyasaya, sırf piyasada farklılaşmak için "power cruiser" denilerek çıktı, ve bunu da 45T dişli koyarak yaptılar". Ancak maksimum hız düşüklüğünden dolayı da zamanında iyi eleştiri de aldılar(200cc'lik ns200 155km/h iken 373cc'lik Dominar161km/s'de mi ne kesiciye giriyor orjinal dişlilerde). Velhasılı, ilk 10bin km 45T, sonrasında 2bin km 42T, ve beğenmeyip hemen sonrasında 24bin km'dir 43T kullanan biri olarak bu motorun asıl olması gereken dişlisi 43T'dir bana göre.

Tabi zevkler, renkler, ihtiyaçlar vs vs meselesi...:king:

Orjinal dişli ile 145 falan görüyor.

Ben uyabilecek bütün dişlileri denedim.Arkaya 40 bile taktım.Ön 16 arka 40 depoda 30 km fazla gidebiliyordum.Sıkıldım yeni dişliler almam lazımdı.Bu seferde ön 16 arka 42 aldım.Böyle güzel oldu gibi.Gelecek sefere hala satmassam arkayı 43 yapacağım.

maktama
21 Temmuz 2020, 18:03
....

Orjinal dişli ile 145 falan görüyor.

...
Yok, orjinal ön+arka dişliler ile 158km/s -161km/s'civarı kesiciye giriyor. Sadece arkayı 43T'de yaptığınızda 160km/s'de daha yeni devir ışığı yakmaya başlıyor. Gerektiğinde bu hızlarda seyir edebilmek de bana yetiyor, üstünde gözüm yok(Yani şimdilik). :)
Resmi olarak 145km/s yapıyor yazabilir belki kitapçığında falan ama o hızda kesiciye girseydi millet alay konusu yapardı, gömerdi motoru ns200 ile kıyaslayıp(ki niye sadece 160km/s yapıyor diye gömdüler de )

mavellen
22 Temmuz 2020, 10:43
Yok, orjinal ön+arka dişliler ile 158km/s -161km/s'civarı kesiciye giriyor. Sadece arkayı 43T'de yaptığınızda 160km/s'de daha yeni devir ışığı yakmaya başlıyor. Gerektiğinde bu hızlarda seyir edebilmek de bana yetiyor, üstünde gözüm yok(Yani şimdilik). :)
Resmi olarak 145km/s yapıyor yazabilir belki kitapçığında falan ama o hızda kesiciye girseydi millet alay konusu yapardı, gömerdi motoru ns200 ile kıyaslayıp(ki niye sadece 160km/s yapıyor diye gömdüler de )

Hintlilerin videosunda izledim.145 den fazla yapmamışdı.Ben satın alınca direk değişmiştim dişlileri.

4till4
23 Temmuz 2020, 18:05
Ön dişli 16 -arka dişli orjinal max 172 yaptim.
Öne eski 15 takıp arkayi 43 yapsam yada önde 16 arkada 43t olsa çok tork kaybetmeden son hız yükselir mi ?

kdiner
23 Temmuz 2020, 18:40
Ön dişli 16 -arka dişli orjinal max 172 yaptim.
Öne eski 15 takıp arkayi 43 yapsam yada önde 16 arkada 43t olsa çok tork kaybetmeden son hız yükselir mi ?

Ön 16 arka 45 ile ön 15 arka 43 aynı orana denk geliyor çok bir fark yok, ön dişli biraz daha ucuz olduğu için önü değiştirmek daha hesaplı.

sayha
25 Temmuz 2020, 09:59
Bendeki ug orijinal haliyle rahat 170 görüyor yavaş yavaş açılmaya basladi

mavellen
25 Temmuz 2020, 11:55
Bendeki ug orijinal haliyle rahat 170 görüyor yavaş yavaş açılmaya basladi

Seninkide bukadar güncellemeden sonra gitsin artık.Bajaj ufak tefek sorunlarıda hallederse 3.veya 4.kasada daha iyi motorlar yapacak gibi duruyor.Dominar 2 nin dayanıklığı ilk kasa gibi olursa daha sağlam çift silindirli motorlar gelebilir.Dominar 2.kasada çift silindir olup bu fiyatlardan satılsaydı piyasayı siler süpürürdü dicem ama millette alım gücü kalmadı.

cb 650f
29 Temmuz 2020, 16:06
arkadaşlar bugün dominara 400 ug zamlanaçakmış 38000tl bekleniyor

serkan_emp
29 Temmuz 2020, 17:15
Bende de UG var. 150-160 lara çok çabuk çıkıyor. Top speed yokuş aşağı 181 gördüm en fazla. Zaten devir 10bine çok yaklaşmıştı. Kesici de bu civarlarda sanırım. 9750-10000 arasıdır.

gondors1990
02 Ağustos 2020, 14:15
İyi bayramlar herkese. Uzun yolda tek kişi 30.40 kg yüklü bir şekilde 7bin devir 130 140 km hızlarda sürmek motosikleti çok yorar mı ? 42 disli var bu arada. Teşekkürler.

hn33
02 Ağustos 2020, 20:44
İyi bayramlar herkese. Uzun yolda tek kişi 30.40 kg yüklü bir şekilde 7bin devir 130 140 km hızlarda sürmek motosikleti çok yorar mı ? 42 disli var bu arada. Teşekkürler.

Bence yormaz

mavellen
03 Ağustos 2020, 14:05
İyi bayramlar herkese. Uzun yolda tek kişi 30.40 kg yüklü bir şekilde 7bin devir 130 140 km hızlarda sürmek motosikleti çok yorar mı ? 42 disli var bu arada. Teşekkürler.

Katırgibi birşey bu.Bakımları aksatmadığın sürece fizana bile gider.İstisnalar kaideyi bozmaz.Bu nedenle herdaim temkinli olmakda fayda var.

Tek elden 30 bini geçeli çok oldu.Hala devam ediyoruz.3 kere zincir dişli değiştim 2 kerede lastik.Latik yine bitmek üzere.Bu sefer bridgeston alacağım.

Simsar
03 Ağustos 2020, 16:48
Arkadaşlar uygun fiyata zincir önerisi olan var mı?

balıkcı
03 Ağustos 2020, 22:30
Yaklaşık iki ay önce linkteki zinciri aldım. Şu ana kadar bir sıkıntı yok. Ön 15t arka 43t dişlilerim.
Ktm SMR 560 Choho O-Ring Zincir 520 Ho 120L(2006-2007)

https://www.hepsiburada.com/ktm-smr-560-choho-o-ring-zincir-520-ho-120l-2006-2007-p-HBV00000AQ76Q?magaza=motoonline

qwerkek
04 Ağustos 2020, 11:38
Beyler merhaba. Motor 2den 1e geçerken debriyajı tam sıkıp ara gaz versem de dişliler birbirine sürterek geçiyor. Bu sorunu yaşayan var mı acaba?

mavellen
04 Ağustos 2020, 11:45
Beyler merhaba. Motor 2den 1e geçerken debriyajı tam sıkıp ara gaz versem de dişliler birbirine sürterek geçiyor. Bu sorunu yaşayan var mı acaba?

Senin motor yeni kasamı?

qwerkek
05 Ağustos 2020, 10:37
Hayır 2017 model, Her defasında yaşamıyorum bu sorunu, yüksek hızlardan bir anda durmam gerektiğinde oluyor. Tamam vitesi hızına geldiğinde yavaş yavaş değişmem lazım ama yine de ışıklarda falan durmam gerektiğinde tak tak atıyorum, diğer geçişlerde bir sıkıntı yok ama 2den 1e geçerken dişlilerin birbirine vurması duyuluyor ve hiç hoş olmayan bir şekilde geçiyor 1. vitese.

---------- Mesajlar birleştirildi - 10:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:54 ----------

Merhaba yabancı forumlarda yağın eski olmasından ve debriyajın yeterince sıkı olmamasından kaynaklı olduğunu ileri sürdüler. Aynı sorunu yaşayan varsa diye yazıyorum. Yağ, yağ filtresi sipariş ettim gelince deneyeceğim. Sizlerle de sonucu paylaşırım yaşayan olursa mağdur olmasın.

Bahsettiğim ses bu videodaki sestir:
https://www.youtube.com/watch?v=YQPHazQjkn0#:~:text=Change%20the%20oil%2C% 20double%20check,lever%20fully%20when%20changing%2 0gears.&text=What%20happens%20is%2C%20a%20motorcycle,hear% 20that%20%27nasty%27%20sound.

cb 650f
06 Ağustos 2020, 14:42
dominar 400ug 38600tl

mavellen
06 Ağustos 2020, 16:25
dominar 400ug 38600tl

Maşallah Maşallah suyundada koysunlar.

cb 650f
06 Ağustos 2020, 17:17
ucuz hiçbirşey kalmadı duke 390 55000tl cb 250r 37500tl mt 25 sıfırı yok 2 eli adamlar 40 45 arasi ilana koymuşlar ys 125 22500tl duke 250 39000tl

reo
07 Ağustos 2020, 00:13
ucuz hiçbirşey kalmadı duke 390 55000tl cb 250r 37500tl mt 25 sıfırı yok 2 eli adamlar 40 45 arasi ilana koymuşlar ys 125 22500tl duke 250 39000tl

Okurken başım döndü yemin ediyorum :)

mavellen
08 Ağustos 2020, 13:50
Bu motorla uzun yola dahada gitmem diyordum ama şartlar insanı mecbur bıraktığında yapacakda çok şek kalmıyor geriye.Araç hanımdaydı onlarda Afyonda benimde acil Adanaya gitmem gerekti tek araç dominar olunca birde konforsuz sele beni korkutsada, rossmandan aldığım şişme minderi takıp çarşamba gece saat 1 sularında Gazipaşadan vurdum motoru anamur yoluna.Adana virüs olayların patladığınıda duyunca Adanada ne yakıt aldım nede markete uğradım.Kendimi yolda vereceğim molalar konusunda disipline aldım.Her 3 saatde bir mola verdim.Molalar son 3 saate yaklaşınca içimde durmak bitmeyen bir mola verme hissi uyanıyordu.Hiçmi düzgün yolu olmaz bizim buraların.Devamlı dön dur bitmek bilmeyen yavaş virajlar.Yeterli aydınlatm yok zaten, yol çizgileri dersen silik, tek yön, bol bol kamyyon tır solla kuyruğa gir sonra hepsini tek tek geç.Yolculuğumun büyük bölümü gece geçti.Adana otobanına varınca hava aydınlanmaya başladı ama bende müthiş bir uyku.Uyumamak için kendimi zor tutuyorum.Arabada insanın uykusu gelirde bu isteğin motordada tavan yaptığını bizzat deneyimlemiş oldum.Otobanda daha çok uykum geldi.Bu sefer molalar sigara içmek için değil yüzümü yıkamak içindi.Adana otobanında sonra molalar yarım saate düştü.Sık sık durup yüzümü yıkıyordum.Dur biryerde yat diceksiniz ama gece yola çıkmamın nedenide sabah saat 8 de memlekette olmak zorunda olmamdı.Düzgün yollar erdemli ve adanaya kadar.Düğer yerler atraksiyon viraj falan filan.Biryerden sonrada çekilmiyorlar.

Sabah saat 8 de slim lastiklerimle köye vardım.Lastik seçimim berbat ötesiydi.Alırken bu yollarıda hesabaa katmam gerekiyordu.Devamlı Antalyanın asvaltında sürecek halim yoktu.Bundan sonra hangi motoru alırsam alayım slim lastik hayatta almamam gereken bir tercih olur.Arkadan kayma mucur yollarda tavan yaptı.Bu yollarda lastiğinde anası ağladı.Lastiğe baktığımda bir sürü kesikler oluşmuştu.Kayrak taşlar küçük küçük bir sürü kesik oluşturmuş.

Adanada işimi hallettikden sonra aynı gün öğledensonra 3 de düştüm yola.Sıcağa kalmamak için ertesi gün gitmeyi tercih etmedim.Mersinde bir gurup motorcu gördüm.Ankara plakalılardı.Silifkede antalya mut istikamtine kadar beraber sürdük.Birinde süper tenere diğerlerinde gs vardı.Çok güzel motorları vardı.ALLAH kaza vermesin.Tenereli arkadaş çok tehlikeli sürüyordu.Heralde ankaranın trafiğinde alışmış olmalı dicem ama o sürüş bizim akdenizde adamı öldürür.Burda kimse yol vermez.Beklemen kollaman gerekir.Dikkatsiz çıkış yapmamalısın.Arkadaşların güçlü motorlarına karşılık ben dominarla onlarda önce silifkeye geldim.Antalya istikametine döndüm onlarda heralde Muta yöneldi sonra arkamda hiç görmedim.Birtane tenerem olsa güzel olurdu ama dominar tenereyi aratmadı sağolsun.Anlık 140 km hızlara çıkışı zaten beni fazlasıyla tatmin etti.İunu farkettim ben bu grupla beraber sürerken virajlara haddinden fazla yatmışım.Birkeresinde sağa dönen virajda az daha dizlerim bile yere değecekti.Assvalt pek güzel değil.Bizim buralarda viraj yapmak tehlikeli.Tek sürmek en iyisi adamı başdan çıkarıyorlar.

saat akşam dokuzbuçukda Anamura geldim.Sonra bizim berbat virajlı yollar başladı.Git git bitmiyor.Biryerde sonra aydınlatmada bitti.Bir sürü tır kamyon araba konvoy ne ararsan var.Hiç keyifli gelmiyor.Birde yorgunum.24 saatdir motor sürdüğümü hesaba katarsak bana eziyet olmaya başladı.Menzile 1 saat kala birtane range roverın arkasına geldim.Dğzde hızlı virajda yavaş.Sakin ol olup dedim.Bu senin yolu aydınlatır bunu takip et sakın geşme.Baya bir süre böyle gittik sonra önümüze bir pickup çıktı.Bizim landci pikapı geçmedi.10 dakka böyle gittik sonra dayanamadım ikisini birden geçtim.Benden cesaret alan landcide geçti ama arkama gelip dayandı.Zannedersem yolu bilmiyor.Virajlarıdabilmiyor.Gazipaşaya kadar beni takip etti.Hızlıca adamın önünü aydınlatarak Gazipaşaya kadar getirdim herifi hanımı herkimse.Sonra jandarma çevirme yerli olduğum için beni soruşturmadan bıraktılar ve istikamet eve.Yazılanlarda kazaların varışa yakın olduğunu hatırlayarak 90la eve geldim.Motoru park ettim.Bu arada motor 5 bin yağ bakımına gelmiş oldu.Bir günde 1000 km yol yaptım.

Eski kasa dominar.Birinci elden temiz kullanılmış olanını km aldanmadan göz kapalı alınır.İddia ediyorum hondanın sorunsuzluğu kanıtlanmış motorlarında bir farkı yok.Formda bu motora en büyük dayanıklılık testini @angypower yapmıştı.Uzun yolda en çok km @kdiner ve bende heralde.Şu saat itibari ile 35 km de.

@kdiner benim zırıltı göstergeden geliyormuş.Adanaya giderken göstergeyi oynattım sallanıyor.Müsait zamanda civatalarını locktitle yapacağım.

Eski kasa dominar iyi fiyata güzel bir motordu.Ellerinizdeki motorun kıymetini bilin.Evladiyelikler.İstisnalar elbette çıkabilir.Genelleme yaptım.Şimdilik bukadar.

reo
08 Ağustos 2020, 14:33
Mavellen hocam yollar kalabalık mıydı? Haftaya Antalya'dan Hatay'a geleceğim araçla. Acaba diyorum sahil yolundan değil Konya üzerinden mi gelsem?

Bu arada, diğerlerini bilmem de benim motor tam evladiyelik. Yılda 3-5 bin km yaparak garajda yatıyor. Rahmetli komşumuz Mehmet amcanın 70li yıllardan kalan CZ marka motoru geliyor aklıma. Emekli olunca fırına ekmek almaya falan giderim artık :)

kdiner
08 Ağustos 2020, 15:01
Bu motorla uzun yola dahada gitmem diyordum ama şartlar insanı mecbur bıraktığında yapacakda çok şek kalmıyor geriye.Araç hanımdaydı onlarda Afyonda benimde acil Adanaya gitmem gerekti tek araç dominar olunca birde konforsuz sele beni korkutsada, rossmandan aldığım şişme minderi takıp çarşamba gece saat 1 sularında Gazipaşadan vurdum motoru anamur yoluna.Adana virüs olayların patladığınıda duyunca Adanada ne yakıt aldım nede markete uğradım.Kendimi yolda vereceğim molalar konusunda disipline aldım.Her 3 saatde bir mola verdim.Molalar son 3 saate yaklaşınca içimde durmak bitmeyen bir mola verme hissi uyanıyordu.Hiçmi düzgün yolu olmaz bizim buraların.Devamlı dön dur bitmek bilmeyen yavaş virajlar.Yeterli aydınlatm yok zaten, yol çizgileri dersen silik, tek yön, bol bol kamyyon tır solla kuyruğa gir sonra hepsini tek tek geç.Yolculuğumun büyük bölümü gece geçti.Adana otobanına varınca hava aydınlanmaya başladı ama bende müthiş bir uyku.Uyumamak için kendimi zor tutuyorum.Arabada insanın uykusu gelirde bu isteğin motordada tavan yaptığını bizzat deneyimlemiş oldum.Otobanda daha çok uykum geldi.Bu sefer molalar sigara içmek için değil yüzümü yıkamak içindi.Adana otobanında sonra molalar yarım saate düştü.Sık sık durup yüzümü yıkıyordum.Dur biryerde yat diceksiniz ama gece yola çıkmamın nedenide sabah saat 8 de memlekette olmak zorunda olmamdı.Düzgün yollar erdemli ve adanaya kadar.Düğer yerler atraksiyon viraj falan filan.Biryerden sonrada çekilmiyorlar.

Sabah saat 8 de slim lastiklerimle köye vardım.Lastik seçimim berbat ötesiydi.Alırken bu yollarıda hesabaa katmam gerekiyordu.Devamlı Antalyanın asvaltında sürecek halim yoktu.Bundan sonra hangi motoru alırsam alayım slim lastik hayatta almamam gereken bir tercih olur.Arkadan kayma mucur yollarda tavan yaptı.Bu yollarda lastiğinde anası ağladı.Lastiğe baktığımda bir sürü kesikler oluşmuştu.Kayrak taşlar küçük küçük bir sürü kesik oluşturmuş.

Adanada işimi hallettikden sonra aynı gün öğledensonra 3 de düştüm yola.Sıcağa kalmamak için ertesi gün gitmeyi tercih etmedim.Mersinde bir gurup motorcu gördüm.Ankara plakalılardı.Silifkede antalya mut istikamtine kadar beraber sürdük.Birinde süper tenere diğerlerinde gs vardı.Çok güzel motorları vardı.ALLAH kaza vermesin.Tenereli arkadaş çok tehlikeli sürüyordu.Heralde ankaranın trafiğinde alışmış olmalı dicem ama o sürüş bizim akdenizde adamı öldürür.Burda kimse yol vermez.Beklemen kollaman gerekir.Dikkatsiz çıkış yapmamalısın.Arkadaşların güçlü motorlarına karşılık ben dominarla onlarda önce silifkeye geldim.Antalya istikametine döndüm onlarda heralde Muta yöneldi sonra arkamda hiç görmedim.Birtane tenerem olsa güzel olurdu ama dominar tenereyi aratmadı sağolsun.Anlık 140 km hızlara çıkışı zaten beni fazlasıyla tatmin etti.İunu farkettim ben bu grupla beraber sürerken virajlara haddinden fazla yatmışım.Birkeresinde sağa dönen virajda az daha dizlerim bile yere değecekti.Assvalt pek güzel değil.Bizim buralarda viraj yapmak tehlikeli.Tek sürmek en iyisi adamı başdan çıkarıyorlar.

saat akşam dokuzbuçukda Anamura geldim.Sonra bizim berbat virajlı yollar başladı.Git git bitmiyor.Biryerde sonra aydınlatmada bitti.Bir sürü tır kamyon araba konvoy ne ararsan var.Hiç keyifli gelmiyor.Birde yorgunum.24 saatdir motor sürdüğümü hesaba katarsak bana eziyet olmaya başladı.Menzile 1 saat kala birtane range roverın arkasına geldim.Dğzde hızlı virajda yavaş.Sakin ol olup dedim.Bu senin yolu aydınlatır bunu takip et sakın geşme.Baya bir süre böyle gittik sonra önümüze bir pickup çıktı.Bizim landci pikapı geçmedi.10 dakka böyle gittik sonra dayanamadım ikisini birden geçtim.Benden cesaret alan landcide geçti ama arkama gelip dayandı.Zannedersem yolu bilmiyor.Virajlarıdabilmiyor.Gazipaşaya kadar beni takip etti.Hızlıca adamın önünü aydınlatarak Gazipaşaya kadar getirdim herifi hanımı herkimse.Sonra jandarma çevirme yerli olduğum için beni soruşturmadan bıraktılar ve istikamet eve.Yazılanlarda kazaların varışa yakın olduğunu hatırlayarak 90la eve geldim.Motoru park ettim.Bu arada motor 5 bin yağ bakımına gelmiş oldu.Bir günde 1000 km yol yaptım.

Eski kasa dominar.Birinci elden temiz kullanılmış olanını km aldanmadan göz kapalı alınır.İddia ediyorum hondanın sorunsuzluğu kanıtlanmış motorlarında bir farkı yok.Formda bu motora en büyük dayanıklılık testini @angypower yapmıştı.Uzun yolda en çok km @kdiner ve bende heralde.Şu saat itibari ile 35 km de.

@kdiner benim zırıltı göstergeden geliyormuş.Adanaya giderken göstergeyi oynattım sallanıyor.Müsait zamanda civatalarını locktitle yapacağım.

Eski kasa dominar iyi fiyata güzel bir motordu.Ellerinizdeki motorun kıymetini bilin.Evladiyelikler.İstisnalar elbette çıkabilir.Genelleme yaptım.Şimdilik bukadar.

Dediklerimi yap boşver loktaytı, gösterge çerçevesinin belli bir noktasına süngerimsi parça yapıştır sallansa da süngere değeceği için ses yapmaz bitti gitti. Sen 1000km den bahsediyorsun, arefe günü akşamı 18:35 te İstanbul'dan yola çıktım cuma sabah saat 10:00 da Trabzon sisdağı yaylasında idim, bazen böyle uzun soluklu yol yapıyorum ama insan dominar ı arıyor, seleden yana sıkıntım olmadı ama ellerim ağrıdı.

gondors1990
08 Ağustos 2020, 16:01
Bu motorla uzun yola dahada gitmem diyordum ama şartlar insanı mecbur bıraktığında yapacakda çok şek kalmıyor geriye.Araç hanımdaydı onlarda Afyonda benimde acil Adanaya gitmem gerekti tek araç dominar olunca birde konforsuz sele beni korkutsada, rossmandan aldığım şişme minderi takıp çarşamba gece saat 1 sularında Gazipaşadan vurdum motoru anamur yoluna.Adana virüs olayların patladığınıda duyunca Adanada ne yakıt aldım nede markete uğradım.Kendimi yolda vereceğim molalar konusunda disipline aldım.Her 3 saatde bir mola verdim.Molalar son 3 saate yaklaşınca içimde durmak bitmeyen bir mola verme hissi uyanıyordu.Hiçmi düzgün yolu olmaz bizim buraların.Devamlı dön dur bitmek bilmeyen yavaş virajlar.Yeterli aydınlatm yok zaten, yol çizgileri dersen silik, tek yön, bol bol kamyyon tır solla kuyruğa gir sonra hepsini tek tek geç.Yolculuğumun büyük bölümü gece geçti.Adana otobanına varınca hava aydınlanmaya başladı ama bende müthiş bir uyku.Uyumamak için kendimi zor tutuyorum.Arabada insanın uykusu gelirde bu isteğin motordada tavan yaptığını bizzat deneyimlemiş oldum.Otobanda daha çok uykum geldi.Bu sefer molalar sigara içmek için değil yüzümü yıkamak içindi.Adana otobanında sonra molalar yarım saate düştü.Sık sık durup yüzümü yıkıyordum.Dur biryerde yat diceksiniz ama gece yola çıkmamın nedenide sabah saat 8 de memlekette olmak zorunda olmamdı.Düzgün yollar erdemli ve adanaya kadar.Düğer yerler atraksiyon viraj falan filan.Biryerden sonrada çekilmiyorlar.

Sabah saat 8 de slim lastiklerimle köye vardım.Lastik seçimim berbat ötesiydi.Alırken bu yollarıda hesabaa katmam gerekiyordu.Devamlı Antalyanın asvaltında sürecek halim yoktu.Bundan sonra hangi motoru alırsam alayım slim lastik hayatta almamam gereken bir tercih olur.Arkadan kayma mucur yollarda tavan yaptı.Bu yollarda lastiğinde anası ağladı.Lastiğe baktığımda bir sürü kesikler oluşmuştu.Kayrak taşlar küçük küçük bir sürü kesik oluşturmuş.

Adanada işimi hallettikden sonra aynı gün öğledensonra 3 de düştüm yola.Sıcağa kalmamak için ertesi gün gitmeyi tercih etmedim.Mersinde bir gurup motorcu gördüm.Ankara plakalılardı.Silifkede antalya mut istikamtine kadar beraber sürdük.Birinde süper tenere diğerlerinde gs vardı.Çok güzel motorları vardı.ALLAH kaza vermesin.Tenereli arkadaş çok tehlikeli sürüyordu.Heralde ankaranın trafiğinde alışmış olmalı dicem ama o sürüş bizim akdenizde adamı öldürür.Burda kimse yol vermez.Beklemen kollaman gerekir.Dikkatsiz çıkış yapmamalısın.Arkadaşların güçlü motorlarına karşılık ben dominarla onlarda önce silifkeye geldim.Antalya istikametine döndüm onlarda heralde Muta yöneldi sonra arkamda hiç görmedim.Birtane tenerem olsa güzel olurdu ama dominar tenereyi aratmadı sağolsun.Anlık 140 km hızlara çıkışı zaten beni fazlasıyla tatmin etti.İunu farkettim ben bu grupla beraber sürerken virajlara haddinden fazla yatmışım.Birkeresinde sağa dönen virajda az daha dizlerim bile yere değecekti.Assvalt pek güzel değil.Bizim buralarda viraj yapmak tehlikeli.Tek sürmek en iyisi adamı başdan çıkarıyorlar.

saat akşam dokuzbuçukda Anamura geldim.Sonra bizim berbat virajlı yollar başladı.Git git bitmiyor.Biryerde sonra aydınlatmada bitti.Bir sürü tır kamyon araba konvoy ne ararsan var.Hiç keyifli gelmiyor.Birde yorgunum.24 saatdir motor sürdüğümü hesaba katarsak bana eziyet olmaya başladı.Menzile 1 saat kala birtane range roverın arkasına geldim.Dğzde hızlı virajda yavaş.Sakin ol olup dedim.Bu senin yolu aydınlatır bunu takip et sakın geşme.Baya bir süre böyle gittik sonra önümüze bir pickup çıktı.Bizim landci pikapı geçmedi.10 dakka böyle gittik sonra dayanamadım ikisini birden geçtim.Benden cesaret alan landcide geçti ama arkama gelip dayandı.Zannedersem yolu bilmiyor.Virajlarıdabilmiyor.Gazipaşaya kadar beni takip etti.Hızlıca adamın önünü aydınlatarak Gazipaşaya kadar getirdim herifi hanımı herkimse.Sonra jandarma çevirme yerli olduğum için beni soruşturmadan bıraktılar ve istikamet eve.Yazılanlarda kazaların varışa yakın olduğunu hatırlayarak 90la eve geldim.Motoru park ettim.Bu arada motor 5 bin yağ bakımına gelmiş oldu.Bir günde 1000 km yol yaptım.

Eski kasa dominar.Birinci elden temiz kullanılmış olanını km aldanmadan göz kapalı alınır.İddia ediyorum hondanın sorunsuzluğu kanıtlanmış motorlarında bir farkı yok.Formda bu motora en büyük dayanıklılık testini @angypower yapmıştı.Uzun yolda en çok km @kdiner ve bende heralde.Şu saat itibari ile 35 km de.

@kdiner benim zırıltı göstergeden geliyormuş.Adanaya giderken göstergeyi oynattım sallanıyor.Müsait zamanda civatalarını locktitle yapacağım.

Eski kasa dominar iyi fiyata güzel bir motordu.Ellerinizdeki motorun kıymetini bilin.Evladiyelikler.İstisnalar elbette çıkabilir.Genelleme yaptım.Şimdilik bukadar.

Bende 2 günde 1700 km yol yaptim.Yan çantali bir şekilde. Çok keyif aldım . Hiç bir sıkıntı da yaşamadım.

reo
08 Ağustos 2020, 20:25
Merhaba tekrar arkadaşlar.
Dominar Belen yokuşlarında nasıl gidiyor diye soran bir arkadaş vardı buralarda.
Bugün deneme şansım oldu; artçı ile birlikte gayet güzel gidiyor, hızlanması otomobillere göre daha iyi ve 4bin devir uzerindeyse gazı açmanızla beraber hiç beklemeden tepki veriyor.
Ben oldukça memnun kaldım performanstan. Tork yokuşta gayet yeterli.

mavellen
08 Ağustos 2020, 21:15
Mavellen hocam yollar kalabalık mıydı? Haftaya Antalya'dan Hatay'a geleceğim araçla. Acaba diyorum sahil yolundan değil Konya üzerinden mi gelsem?

Bu arada, diğerlerini bilmem de benim motor tam evladiyelik. Yılda 3-5 bin km yaparak garajda yatıyor. Rahmetli komşumuz Mehmet amcanın 70li yıllardan kalan CZ marka motoru geliyor aklıma. Emekli olunca fırına ekmek almaya falan giderim artık :)

Saat gece 12 den sonra buraya ulaşırsan yollar çok tenha ama 12 den önce burada olursan çok yoğun.Tırcılar gece pek yol almıyor keza tatilcilerde öyle.Gündüz kimi ararsan var.Gecede anamur yolu ve aydıncıkdan silifkeye kadar çok deli virajlar var.20 yıldır gider gelirim buna rağmen 2 kere virajı dönemeyip yoldan çıktığım oldu.Yol çizgisi görünmeyince virajıda kestiremiyorsun.Açılır sanıyorsun ama viraj boyuna kapanıyor.Öyleki en son yeter ulen bit artık dedim.Dünüşde ben çok yorgundum onunda etkisi var.

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:06 ----------


Dediklerimi yap boşver loktaytı, gösterge çerçevesinin belli bir noktasına süngerimsi parça yapıştır sallansa da süngere değeceği için ses yapmaz bitti gitti. Sen 1000km den bahsediyorsun, arefe günü akşamı 18:35 te İstanbul'dan yola çıktım cuma sabah saat 10:00 da Trabzon sisdağı yaylasında idim, bazen böyle uzun soluklu yol yapıyorum ama insan dominar ı arıyor, seleden yana sıkıntım olmadı ama ellerim ağrıdı.

Dediğin gibi yapacağım Kemal.

Senin eline su dökemeyiz üstad.ALLAH var ben senin gibi süremem.Biryerden sonra tahmmül edilmiyor.Belki yalnızım ondan bilmiyorum.Yanımda birisi olsa belki motivasyon olur dicemde ben grup sürüşü yapamam.

Bu arada son fiyatlardan sonra motor almakdan vazgeçtim.Dominar fazlasıyla yetiyor bana fantaziye gerek yok.Param cebimde kalsın.Bu fikre karar vermemdeki etkenlerden biriside Adana otobanında dominarın hızının fazlasıyla bana yetmesi.Sollamada olsun ani hızlanmada olsun ALLAH var istediğimi yaptı.Çift silindir olaydı iyiydi ama napalım elimizde bu var.Kanaat edeyim bende.Sadece toto ağrısı oluyor titreşimden yana bir rahatsızlığım olmuyor.

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:13 ----------


Merhaba tekrar arkadaşlar.
Dominar Belen yokuşlarında nasıl gidiyor diye soran bir arkadaş vardı buralarda.
Bugün deneme şansım oldu; artçı ile birlikte gayet güzel gidiyor, hızlanması otomobillere göre daha iyi ve 4bin devir uzerindeyse gazı açmanızla beraber hiç beklemeden tepki veriyor.
Ben oldukça memnun kaldım performanstan. Tork yokuşta gayet yeterli.

Gayet güzel.Dediğin gibi.Ben rampa yukarı defalarca bilimum motorlu taşıt solladım.

kdiner
08 Ağustos 2020, 23:22
Ben tek gittim dönüşte 2 arkadaşla geri döndük bende şunu anlıyorum tek gittiğim zaman istediğim yerde mola veriyorum, devamlı sürüş yapmadığım kişilerle yola çıktığım zaman arkadaşların ne zırt pırt duruyorsun demesin diye biraz yardıra yardıra gidiyoruz buda benim hoşuma gitmiyor mecbur devam ediyorum.

mavellen
09 Ağustos 2020, 02:01
Ben tek gittim dönüşte 2 arkadaşla geri döndük bende şunu anlıyorum tek gittiğim zaman istediğim yerde mola veriyorum, devamlı sürüş yapmadığım kişilerle yola çıktığım zaman arkadaşların ne zırt pırt duruyorsun demesin diye biraz yardıra yardıra gidiyoruz buda benim hoşuma gitmiyor mecbur devam ediyorum.

En keyiflisi tek gitmek Kemal.Yol uzunsa yakıt alanakadar durmucam yada çok önemli olmadıkca diyorum.Adamın güçlü motoru varsa zırt pırt geriden gelip geçip durup seni tehlikeye atıp duruyor.Hayatta haz etmem o tiplerden.

mavellen
10 Ağustos 2020, 16:55
Arkadaşlar bana sis farı tavsiye edebilirmisiniz?
Aşşağıdakini kullanan varmı?
https://www.kalyoncumotor.com/urun/mts-atom-sis-lambasi-usb-sarj-cikisi

mavellen
11 Ağustos 2020, 22:01
Millet hiç sis farı kullanan yokmu yahu.2 tane değilde birtane taksam nasıl olur eksta aydınlatma için.Gece yolculuğunda dominar nekadarda iyi aydınlatsa gerçekten ekstra aydınlatmaya ihtiyaç var.