PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Kawasaki Kawasaki Ninja 250R Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı



Sayfa : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 [91] 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182

mevlutgs
03 Nisan 2012, 08:57
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-kawasaki-yesil-kaplumbaga-79631832/detay

Frank Lucas
03 Nisan 2012, 23:24
çok fark olucağını zannetmiyorum,ama bilen varsa nekadar yaktığını bende öğrenmek istiyorum,habire benzin ışığı yanıyor moralim bozulmaya başladı :)

Zippo's
03 Nisan 2012, 23:28
çok fark olucağını zannetmiyorum,ama bilen varsa nekadar yaktığını bende öğrenmek istiyorum,habire benzin ışığı yanıyor moralim bozulmaya başladı :)

Senin alt sakal ne oldu,yaptırdın mı ?

Frank Lucas
03 Nisan 2012, 23:37
şu aralar saldım kendimi hiçbişeyle uğraşmıyorum birnevi ot gibi yaşıyorum,yaptırınca buraya koyucamresimleri, bikaç yerle daha konuşuyorum şimdi en iyi teklifi verene yaptırıcam:)

mevlutgs
03 Nisan 2012, 23:47
arkadşlar motorumu satmışım

dreamkiller
04 Nisan 2012, 01:26
geçmiş olsun dream... aynı yağmurda bende kullandım bir sorun yaşamadım ama. yağını kontrol ettin mi, mekanik bir sorun da olabilir..istersen bir güneşe çıkar ıslak kalan bir devre filan varsa kurusun. herşey olabilir gerçi ama belki bujilerde ya da sigortasında sıkıntı çıkmış ta olabilir.. dediğim gibi az bir güneşe çıkar,biraz sonra tekrar dene çalıştırmayı.yoksa mecbur ustaya gideceksin. Benide bilgilendir gelişmelerden. Tekrar geçmiş olsun kardeş.

Rio tesekkur ederim abicim.. Kendim birseyler yapmaya calistim, sag kütügü söktüm switchlerin baglantilarini kontrol ettim, ardindan sigortalari kontrol ettim ve gene ayni tik yok!! Artik seve seve servise gidecek insallah ama insallah buyuk bir sorun yoktur.. :(

atilla_hakan
04 Nisan 2012, 02:34
Merhaba arkadaşlar bugünden itibaren bende aranıza katıldım. Müsait bi zaman resim ve videolarımı ekleyeceğim Hoşcakalın.

rio_mavi
04 Nisan 2012, 04:56
Rio tesekkur ederim abicim.. Kendim birseyler yapmaya calistim, sag kütügü söktüm switchlerin baglantilarini kontrol ettim, ardindan sigortalari kontrol ettim ve gene ayni tik yok!! Artik seve seve servise gidecek insallah ama insallah buyuk bir sorun yoktur.. :(

Geçmiş olsun ozaman dream. Servis için kartala nasılgötüreceğinde ayrı bir muamma gerçi. Arıza tespitini ve nekadar para ödediğinide paylaşırsan sevinirim. yaa ninjajılar bir ara toplanalım caddebostan sahilde.. artık havalar ısındı. bağdat caddesinde kortej yapalım. Veya topluca bir haftasonu şile-sapanca ya da belgrad gezisine çıkalım. dreamkiller sende şu arızanı giderde birsonrqaki c.tesi ya da pazara etkinlik yapalım.

dreamkiller
04 Nisan 2012, 10:10
eyvallah kardeşim.. valla o zamana kadar yapılır gerci ama ben 15 nisan günü toplu sürüsle hyocular ve kawacılar istanbul parka gidelim derim türkiye gp ye???

masterabi
04 Nisan 2012, 10:42
arkadaşlar şu başlıktaki konuyu inceleyebilir misniz? böyle birşey yaşayan var mı aranızda? normal midir?

http://www.motosiklet.net/forum/mt-atolye-teknik-servis/100806-ninja-250r-ilk-calistirma-problemi.html#post2634693

teşekkürler

rio_mavi
04 Nisan 2012, 11:24
jigleyi sonuna kadar acmış kamil ondan 8000 dewirdedir

---------- Mesajlar birleştirildi - 10:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:21 ----------


eyvallah kardeşim.. valla o zamana kadar yapılır gerci ama ben 15 nisan günü toplu sürüsle hyocular ve kawacılar istanbul parka gidelim derim türkiye gp ye???

bana uyar ne war o tarihte yarış felanmı? az detay verirmisin?

masterabi
04 Nisan 2012, 11:41
[QUOTE=rio_mavi;2634779]jigleyi sonuna kadar acmış kamil ondan 8000 dewirdedir[COLOR="Silver"]

şu jigle konusunu biraz açabilir misin?

ccman
04 Nisan 2012, 13:30
gaz kelebeği ve rolanti ayar vanasını sol grenajdan bu sekilde görebilirsin.

senin sorununla ilgili konuyu okudum,bence senin sorunun gaz kelebeğinin ya da gaz telinin takılması.
bizim motorlarda jigle yok.karbüratörlü değil; enjenksiyonludur.ilk çalışmada kendisi yüksek devirde calışıp bir süre sonra 1-2 dk icinde 1000-1500 d/d düşer.bu devirlere düşmez ise sen siyah vanadan bunu ayarlayabiliyorsun.
tavsiyem o arızayı yapınca sol grenajı sök kendin yavaş yavaş o takıldığını söylediğin devirlere cık 30 sn kadar o devirde motoru tut ve gazı kapat.bunu bir kac kere dene.yine takılırsa resimdeki metal parçayı sen manuel olarak elinle kapat.gaz teli bağlıdır o metal parçaya.telmi kelebekmi sorusuna cevap ise teli söküp elinle gaz ver bırak,takılırsa kelebek değilse tel sorunudur.cünki sen yavaş yavaş alt devirlere düşüyor demişsin.bence bu olabilir.
kolay gelsin

saygılar



http://img705.imageshack.us/img705/5448/040420125014.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/705/040420125014.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

masterabi
04 Nisan 2012, 14:04
gaz kelebeği ve rolanti ayar vanasını sol grenajdan bu sekilde görebilirsin.

senin sorununla ilgili konuyu okudum,bence senin sorunun gaz kelebeğinin ya da gaz telinin takılması.
bizim motorlarda jigle yok.karbüratörlü değil; enjenksiyonludur.ilk çalışmada kendisi yüksek devirde calışıp bir süre sonra 1-2 dk icinde 1000-1500 d/d düşer.bu devirlere düşmez ise sen siyah vanadan bunu ayarlayabiliyorsun.
tavsiyem o arızayı yapınca sol grenajı sök kendin yavaş yavaş o takıldığını söylediğin devirlere cık 30 sn kadar o devirde motoru tut ve gazı kapat.bunu bir kac kere dene.yine takılırsa resimdeki metal parçayı sen manuel olarak elinle kapat.gaz teli bağlıdır o metal parçaya.telmi kelebekmi sorusuna cevap ise teli söküp elinle gaz ver bırak,takılırsa kelebek değilse tel sorunudur.cünki sen yavaş yavaş alt devirlere düşüyor demişsin.bence bu olabilir.
kolay gelsin

saygılar



http://img705.imageshack.us/img705/5448/040420125014.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/705/040420125014.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

takıldığını söylediğim devirler şu şekilde. ilk çalıştırmada hangi devirde sabit tutarsam o devirde kalıyor. 4bin 5 bin 6bin, sanki gaz veriyormuşum gibi davranıyor motor ve açık gaz sesi veriyor. yaklaşık 2dk sonra devir yaklaşık 2000dev/dk ya düşüyor sonra hiçbir sorun çıkmıyor. dur-kalk-gazla-kapat ama ertesi gün sabah yine aynı olay oluyor.

motor soğuk olduğu için mi yapıyor diye düşündüm ama o zaman da niye gaz açtığım kadar yerde takılı kalsın ki? gaz teli sıkışması olsa, o zaman da belli eder kendini elcikten diye düşünüyorum. (GT250R da başıma gelmişti)

overcloud
04 Nisan 2012, 18:07
takıldığını söylediğim devirler şu şekilde. ilk çalıştırmada hangi devirde sabit tutarsam o devirde kalıyor. 4bin 5 bin 6bin, sanki gaz veriyormuşum gibi davranıyor motor ve açık gaz sesi veriyor. yaklaşık 2dk sonra devir yaklaşık 2000dev/dk ya düşüyor sonra hiçbir sorun çıkmıyor. dur-kalk-gazla-kapat ama ertesi gün sabah yine aynı olay oluyor.

motor soğuk olduğu için mi yapıyor diye düşündüm ama o zaman da niye gaz açtığım kadar yerde takılı kalsın ki? gaz teli sıkışması olsa, o zaman da belli eder kendini elcikten diye düşünüyorum. (GT250R da başıma gelmişti)

Bu bir arıza değil. Aslında kulanım hatasından kaynaklanan bir durum. Aynı şey benim de başıma gelmişti.

otomatik jikle takılı kalıyor. düzelsin diye gaz veriyorsun bu sefer devir 8 binlere çıkıyor ve inmiyor. motoru kapatıp açıyosun düzeliyor vs vs..

bende de 1 - 2 defa olmuştu.

jikle devredeyken motor sürmemen lazım ya da motor çalıştıktan sonra en az 1 - 2dk çalışıp ısınmasını bekleyip, sonra sürüşe geçmek gerekiyor.

tek çözüm budur.

ayrıca ilk çalıştırma anında elcik ile gaz vermene gerek yok, sadece marşa bas. motor zaten elcik ile ilk anda kendiliğinden otomatik olarak gaz veriyor (elini elciğin üzerine koymana bile gerek yok).

gaz kelebeğine yada rolanti ayarına dokunma. bir süre yukarıda bahsettiğim gibi yap. sorun olmayacaktır.

eğer motor iyice ısınmadan rolanti ayarı yaparsan otomatik jikle devreden çıktığı anda motorun sürekli stop etmeye başlayacaktır.

rolanti ayarını motor en az 20 - 30dk boyunca çalışıp ideal çalışma sıcaklığına ulaştığında yapmalısın.

dreamkiller
04 Nisan 2012, 18:36
Rio 15 Nisan Türkiyo motorsiklet federasyonunun düzenlemiş oldugu lokal türkiye motogp nin ilk ayagı istanbul park da kosulacak.. ben hatunla oraya gidecegim motorla eger hyo ve kawa kullanan 250 cc kullanıcıları bir araya gelirsek sabah kahvaltı yapar ordan geceriz hep birlikte istanbul park a..

ayrıca overcloud, ccman, ejlover.. abiler benim sorunla ilgili bir fikriniz varmıdır? son bir kaç gün daha kendim deneyecegim olmazsa servise gidecegim..

overcloud
04 Nisan 2012, 19:02
çok saçma bir soru olacak ama, kill switch yüzünden olabilir mi?

yanlışlıkla off durumda bırakmış olabilir misin?

ejlover
04 Nisan 2012, 22:06
takıldığını söylediğim devirler şu şekilde. ilk çalıştırmada hangi devirde sabit tutarsam o devirde kalıyor. 4bin 5 bin 6bin, sanki gaz veriyormuşum gibi davranıyor motor ve açık gaz sesi veriyor. yaklaşık 2dk sonra devir yaklaşık 2000dev/dk ya düşüyor sonra hiçbir sorun çıkmıyor. dur-kalk-gazla-kapat ama ertesi gün sabah yine aynı olay oluyor.

motor soğuk olduğu için mi yapıyor diye düşündüm ama o zaman da niye gaz açtığım kadar yerde takılı kalsın ki? gaz teli sıkışması olsa, o zaman da belli eder kendini elcikten diye düşünüyorum. (GT250R da başıma gelmişti)

Hocam motorda egsoz ve/veya hava filtresi var mi? Varsa o yuzden yapiyor bunu cunku bizim motorlar.

Overcloud'un soyledigi gibi motor tam isinmadan gaz vermezseniz bir sorun olmaz.

Yapilan modifikasyonlar sensorlerdeki olcum degerini degistiriyor. Gaz verdiginiz anda da otomatik jikle hepten sapitiyor.

atilla_hakan
04 Nisan 2012, 22:35
overcloud istanbulun neresinde ikamet ediyorsun. Müsait olduğunuz zamanlarda toplanalım.

ejlover
05 Nisan 2012, 00:53
çok saçma bir soru olacak ama, kill switch yüzünden olabilir mi?

yanlışlıkla off durumda bırakmış olabilir misin?

BEn de basta oyle sandim Hocam ama arkadas yazmis kirmizi dugme acik durumdayken diye :)


Hocam arkadaslarin soylediklerine ekleyecek bir seyim yok. Kuruduktan sonra duzelmediyse bir sigorta arizasi olabilir.

ccman
05 Nisan 2012, 00:53
Darısı başınıza

http://img192.imageshack.us/img192/5041/050420125015.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/192/050420125015.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

http://img26.imageshack.us/img26/1058/050420125016.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/26/050420125016.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

dreamkiller
05 Nisan 2012, 01:03
çok saçma bir soru olacak ama, kill switch yüzünden olabilir mi?

yanlışlıkla off durumda bırakmış olabilir misin?

Aslinda sorun sacma degildi over.. Lakin biraz daha ayrintiya girecek olursam kill switch i off durumda ben birakmadim kendi off takilmis :) eve gelirken bir arkadasimin tavsiyesi uzerine wurth marka kontak speri ve kontrol icin kacak kontrol kalemi aldim.. Kill switchin elektrik gelen kisminda akim varken anahtari actigimda ilgili kabloda elektrik olmadigini gordum.. Evet asiri saganak yuzunden o noktaya su almis ve oksitlenmis.. Kontak spreyi ile sorunu cozdum ve makinam eskisi gibi sahane calisiyor.. :-)

Not: montaj yaparken sag kutuge hafif zarar verdim ve yenisini sormak icin z moto yu aradim.. Ellerinde yokmus ve 4 hafta sure verdiler temin icin ve fiyat : 355 TL... Bu ne lan deyip e-bay e baktim 20-35 dolar arasinda degisiyor fiyatlar.. Ulan bu kadar istismar edilmezki bir kitle hayret birsey yaa :/

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:03 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:00 ----------


Darısı başınıza

http://img192.imageshack.us/img192/5041/050420125015.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/192/050420125015.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

http://img26.imageshack.us/img26/1058/050420125016.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/26/050420125016.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

Vuuuuu :-) super olmus kardesim allah kazadan beladan nazardan korusun..

rio_mavi
05 Nisan 2012, 01:10
ccman hasta oldum dostum çamurluklarına. geçen hafta sonu bende yaptırıyodum,fakat tekerleri bekliyorum.yeni lastiklerimi alayım lastik yanaklarına göre yaptırcam. ---
dream kardeş, bana uyar toplanalım gidelim.kahvaltı yapalım birkaç motorsiklet toplanabilirsek.gerekli çoğunluğu sağlayamazsak sen kız arkadasınla yalnız gidersin orda buluşuruz enolmadı.


cc şimdi dikkat ettimde sinyaller yere mi bakıyo senin? görünme olayını minimuma indirmişin gibi. yoksa ayarlıycanmı yukarıya?

dreamkiller
05 Nisan 2012, 01:25
ccman hasta oldum dostum çamurluklarına. geçen hafta sonu bende yaptırıyodum,fakat tekerleri bekliyorum.yeni lastiklerimi alayım lastik yanaklarına göre yaptırcam. ---
dream kardeş, bana uyar toplanalım gidelim.kahvaltı yapalım birkaç motorsiklet toplanabilirsek.gerekli çoğunluğu sağlayamazsak sen kız arkadasınla yalnız gidersin orda buluşuruz enolmadı.


cc şimdi dikkat ettimde sinyaller yere mi bakıyo senin? görünme olayını minimuma indirmişin gibi. yoksa ayarlıycanmı yukarıya?

Olur rio o zamana kadar konusur netlestiririz konuyu.. Bu arada cc bende istiyom bu camurluktan organize edebilirmiyiz birgun yaptirdigin yere birlikte gitsek halletsek? Burde sorun olmazsa motorun sol tarafindaki baglantilari gosteren bur fotografta koyabilirmisin camurlugun?

brooklynnn
05 Nisan 2012, 01:43
ccman arka teker kaclıktı dostum problem yasadınmı extra bır modıfıyeye gerek kaldı mı takarken

masterabi
05 Nisan 2012, 01:56
Bu bir arıza değil. Aslında kulanım hatasından kaynaklanan bir durum. Aynı şey benim de başıma gelmişti.

otomatik jikle takılı kalıyor. düzelsin diye gaz veriyorsun bu sefer devir 8 binlere çıkıyor ve inmiyor. motoru kapatıp açıyosun düzeliyor vs vs..

bende de 1 - 2 defa olmuştu.

jikle devredeyken motor sürmemen lazım ya da motor çalıştıktan sonra en az 1 - 2dk çalışıp ısınmasını bekleyip, sonra sürüşe geçmek gerekiyor.

tek çözüm budur.

ayrıca ilk çalıştırma anında elcik ile gaz vermene gerek yok, sadece marşa bas. motor zaten elcik ile ilk anda kendiliğinden otomatik olarak gaz veriyor (elini elciğin üzerine koymana bile gerek yok).

gaz kelebeğine yada rolanti ayarına dokunma. bir süre yukarıda bahsettiğim gibi yap. sorun olmayacaktır.

eğer motor iyice ısınmadan rolanti ayarı yaparsan otomatik jikle devreden çıktığı anda motorun sürekli stop etmeye başlayacaktır.

rolanti ayarını motor en az 20 - 30dk boyunca çalışıp ideal çalışma sıcaklığına ulaştığında yapmalısın.

aslında evet modifikasyon var two brothers slip on egzost var. biraz düşününce evet egzostu değiştirdikten sonra olmaya başladı. (tam emin değilim ama)

çok teşekkür ederim yardımlarınız için...

---------- Post added at 00:56 ---------- Previous post was at 00:53 ----------


Hocam motorda egsoz ve/veya hava filtresi var mi? Varsa o yuzden yapiyor bunu cunku bizim motorlar.

Overcloud'un soyledigi gibi motor tam isinmadan gaz vermezseniz bir sorun olmaz.

Yapilan modifikasyonlar sensorlerdeki olcum degerini degistiriyor. Gaz verdiginiz anda da otomatik jikle hepten sapitiyor.

two brothers slip on egzost taktırmmıştım. extra bir ayar gerekiyor mu? sadece susturucu kısmı değiştirildi.

atilla_hakan
05 Nisan 2012, 02:51
http://a7.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-prn1/s720x720/537065_10150707846525798_741565797_9301741_1635753 298_n.jpg

Arkadaşlar plakalığı iptal edip kuyruk altından çift egsoz yaptırmayı düşünüyorum ne dersiniz.

ejlover
05 Nisan 2012, 02:53
aslında evet modifikasyon var two brothers slip on egzost var. biraz düşününce evet egzostu değiştirdikten sonra olmaya başladı. (tam emin değilim ama)

çok teşekkür ederim yardımlarınız için...

---------- Post added at 00:56 ---------- Previous post was at 00:53 ----------



two brothers slip on egzost taktırmmıştım. extra bir ayar gerekiyor mu? sadece susturucu kısmı değiştirildi.

O zaman ciddi bi sorun yok demektir merak etmeyin. Isinmadan gaz vermezseniz bi sey olmaz :) Karburatorlulerde ayar yapilmasi lazim ama EFI motorlarda olmamasi lazim. Usta yapariz demisti ama hava filtresini bekledim bi 300km sonra 5,000 bakimina goturucem o ara arastiririm detayli ;)

rio_mavi
05 Nisan 2012, 03:12
http://a7.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-prn1/s720x720/537065_10150707846525798_741565797_9301741_1635753 298_n.jpg

Arkadaşlar plakalığı iptal edip kuyruk altından çift egsoz yaptırmayı düşünüyorum ne dersiniz.

Atilla bence iptal etme.motor zaten siyah,benimkide öyle.. Plakalığı iptal edince hem ordaki plaka ampülünden hemde kedi gözünden oluyorsun. Trafikte risk teşkil eder. senin için önemsiz gözükebilir bu aparatlar ama arkadan gelen araç için büyük önem arz ediyor. Burdan herkeze söylüyorum beyler '' Görünmek bizim mesuliyetimizde olan bir konudur'' arkamızdan gelen aracın mesuliyetinde değildir bizi görmek. Siyah ceket , siyah kask , arka aparatlarda iptal.. ee ne kaldı geriye.
Ayrıca çift eksoz diosun ama naaptın be dostum yaa.r6 değil bu. Bence orjinalliğini pek elleme. Zaten geçiş motorudur bu. Satamazsın elinde kalır ya da değerinin altında gider. Orjinallik iyidir derim ben..Benim fikrim tabi arkadaşlarımın görüşlerinede saygı duyarım...

ccman
05 Nisan 2012, 09:55
Vuuuuu :-) super olmus kardesim allah kazadan beladan nazardan korusun..

seninde olsun arkadaşım ;).grenaj.net yer burası,müsait olursam gideriz elbet ;).çamurluk bağlantı resmide en kısa zamanda atarım

---------- Mesajlar birleştirildi - 08:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:49 ----------


ccman hasta oldum dostum çamurluklarına. geçen hafta sonu bende yaptırıyodum,fakat tekerleri bekliyorum.yeni lastiklerimi alayım lastik yanaklarına göre yaptırcam. ---

cc şimdi dikkat ettimde sinyaller yere mi bakıyo senin? görünme olayını minimuma indirmişin gibi. yoksa ayarlıycanmı yukarıya?

plakalık kapalı arkadaşım ondan yere bakıyor sinyaller.inşallah seninde olur.

Ayrıca kuyruk iptali yaptım bende ama plaka lambası üzerinde takilidir

---------- Mesajlar birleştirildi - 08:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:51 ----------


ccman arka teker kaclıktı dostum problem yasadınmı extra bır modıfıyeye gerek kaldı mı takarken

michelin power pure 2CT *120x70x17 *160x60x17 hiç bir sorun cıkmadı arkadaşım.söylendiği gibi zincir koruma iptaline falan gerek duymadan CUK diye oturdu.

forewer
05 Nisan 2012, 10:31
Geniş taban lastik alacak arkadaşlar jantı değiştirmezseniz hiçbir anlamı olmaz. Aksi taktirde lastik öyle cuk diye oturmuyor, içe doğru kıvrılıyor daha bombe bir hal alıyor ve motosikletin viraj davranışını değiştiriyor.. Ayrıca görsel olarak da kendini belli edemiyor bu yüzden, yine eski lastik abatlarında görünüyor. Benim arka 160 idi 180 taktırdım sonradan pişman oldum. Orjinal jantınızla lastiğin en fazla 1cm genişini takın fikrimce. Aranızdan birisi 150 veya 160 yanaklı motosikletin jantını da alarak değişim yaparsa ne demek istediğimi çok iyi anlayacaksınız.

ccman
05 Nisan 2012, 11:40
Geniş taban lastik alacak arkadaşlar jantı değiştirmezseniz hiçbir anlamı olmaz. Aksi taktirde lastik öyle cuk diye oturmuyor, içe doğru kıvrılıyor daha bombe bir hal alıyor ve motosikletin viraj davranışını değiştiriyor.. Ayrıca görsel olarak da kendini belli edemiyor bu yüzden, yine eski lastik abatlarında görünüyor. Benim arka 160 idi 180 taktırdım sonradan pişman oldum. Orjinal jantınızla lastiğin en fazla 1cm genişini takın fikrimce. Aranızdan birisi 150 veya 160 yanaklı motosikletin jantını da alarak değişim yaparsa ne demek istediğimi çok iyi anlayacaksınız.

CUK diye oturdu tabirini geniş taban lastik takmak isteyipte teker çevresinde zincir koruma arka maşa camurluk vb herhangi bir değişiklik yapmadan oturdu anlamında söyledim arkadasım.
elbetteki lastiği dar bir janta takarsak bombe ve tekerin yere basacak alanı üzerinde farklılıklar yaratacağiz.özellikle benim gibi çift hamur teknolojisi kullanılan bir lastikte farklı tepkiler verecektir.arka tekerdeki ortadaki orta sertlik yapısı lastik bombe yaptığı için virajlarda dış yumuşak hamur lastiği ancak daha fazla yattığımda kullanabileceğimdir.benim için tek fark bu.
ayrıca bu tip lastikler 250cc tarz motorlar için pek üretilmiyor,şimdi benim motor için ben bu tip lastiği kullanamayacakmıyım ? ebatlar min. benim taktığımdan başlıyor.herkez bilir ki motorda benim tabirimle PAPUÇ sağlam olacak,parasına acımayacaksın.12bin verip motor alıyoruz üzerine bin liraya lastik taktırmaya paraya acırsak,irc lastikler ile bir gün acınacak hale düşeriz.lastik tipi markası şeçim meselsidir.ben bu güne kadar michelinden başka lastik takmadım arabamda dahil.istediğim lastiği takınca motora olan güvenim artıyor.sonuçta ben olması gerekenden daha iyisini taktım motora gerisi benim sürüş tarzım ve tecrübeme kalıyor.motoru alıp üzerindeki lastikler ile 6 km yaptım.(daytona motordan -buz motor a kadar)
ayrıca 160 tan 180 cıktım diyorsun bunu 250r da yapmamışsındır herhalde.genel olarak söylediklerinde haklısın.
daha öncede belirtmiştim burada "jant değişmek gerekmese lastiği taktığım gün 180 lik takardım diye"

kısaca ben power pure 2ct olsun kafam rahat olsun dedim ve en küçük ebatı da 250r a uyduğu için taktırdım.özellikle frenajda çok faydasını gördüm.gerekmez inşallah ama gerektiği zaman da altımdaki lastik benim kafamdaki en iyi lastik olsun mantığıdır.herkeze de takın demiyorum,"takılmışı var" diyorum merak edenlere.

herkez kendi sürüş tarzına göre lastik seçmeli.
benim tercihim power pure.
http://img441.imageshack.us/img441/5072/15058252.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/441/15058252.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

örnekler
http://img821.imageshack.us/img821/5004/cccsh.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/821/cccsh.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

saygılar

kemalpak
05 Nisan 2012, 12:27
Arkdslar bana acil orjnal lastiklere on arka kac hava vuruyosunuz soliyeblrmsnz cnku on lastigmbrz inik gelmis sanirsam ustnde 36 yazio ama anliamamdm

atilla_hakan
05 Nisan 2012, 12:35
Ryw kardeşim bunu bi düşüneceğim.

overcloud
05 Nisan 2012, 12:52
Arkdslar bana acil orjnal lastiklere on arka kac hava vuruyosunuz soliyeblrmsnz cnku on lastigmbrz inik gelmis sanirsam ustnde 36 yazio ama anliamamdm

ön 28 - arka 32

aliazgin
05 Nisan 2012, 21:40
İzmir yağmurunda ninjamı kullanmak çok güzelmiş beyaa... taaki arka lastiğim 4 metre kayana kadar :) ama yinede keyifliydi...

rio_mavi
06 Nisan 2012, 00:22
cc michlean takmış,biri pirelli dimond ,arkadaslarda metzeller tak diyor. çok kararsız kaldım yaaa. bu hafta da lastik işini halletmeyi düşünüyodum. Arkadaslar destek verin lütfen her türlü önerilere açığım. CCman dostum kaç para verdin dubleks lastiklerine ? birde şunu merak ediyorum arkadaslar; dubleks lastik daha mı iyi tutunuyor yola yoksa daha mı zor patlıyor?yada herikisimi ?

dreamkiller
06 Nisan 2012, 02:12
Rio sen yapma bari.. Tubeless lastik takmak zorundasin motoruna baska bir alternatifin yok.. Pirelli sport demon i begenmedinmi??

Ben onlere 34 arkaya 36 vuruyorum orta sertlikteki amortisor ayariyla..

ccman
06 Nisan 2012, 02:30
cc michlean takmış,biri pirelli dimond ,arkadaslarda metzeller tak diyor. çok kararsız kaldım yaaa. bu hafta da lastik işini halletmeyi düşünüyodum. Arkadaslar destek verin lütfen her türlü önerilere açığım. CCman dostum kaç para verdin dubleks lastiklerine ? birde şunu merak ediyorum arkadaslar; dubleks lastik daha mı iyi tutunuyor yola yoksa daha mı zor patlıyor?yada herikisimi ?

rio sen kendi tercihini kendin yapacaksin,fiyat -kendi sürüş tarzın-bu işe ayırabileceğin nakit-bulunduğun ya da sürdüğün yolların yapısı.
mesela sert sürüyorsan seni iyi durdurabilecek virajlarda daha fazla yatarak daha hızlı sürmek aynı zamanda konfor gibi niyetin varsa orta sertlikten daha yumuşak tip bir lastik.ya da güncel kullanım icin işe git gel gibi mesela orta sert bir lastik.bir de lastik üzerine ne kadar yük binecek,yük endeksi vs...
marka tercihi sana kalmiş.herkezin ilgi duyduğu beğendiği bir marka vardır.ben lastikleri 950 ye aldım.balans montaj dahil- buz motor kabataş tan.
üzerinden söktüğüm irc lastikler 2011 12 ay imalat.6km kullandim düşünen arkadas varsa yenisinin yarı parasına veririm

Dubleks lastik ne demektir?
Lastik pazarında hatalı olarak kullanılan bir çok tabir vardır. Bunlardan biri de
“dubleks lastik” tanımıdır. Burada anlatılmaya çalışılan aslında iç lastiksiz bir
lastik cinsidir. İç lastiksiz anlamına gelen ingilizce “tubeless” (tyubles) sözcüğü
halk dilinde dubleks olarak değiştirilmiştir. İç lastiksiz lastikler iç lastikli lastiklere
göre daha iyi performans vermelerinin yanında "delinme anında havanın aniden
kaçmasına engel olduklarından dolayı hayati bir önem taşırlar" olay bu

bu gün karbon fiber e devam ettim biraz daha şekil değişti.
şekil 1 a
http://img32.imageshack.us/img32/5383/img2012040500450.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/32/img2012040500450.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

sekil1 b
http://img821.imageshack.us/img821/1257/img2012040500453.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/821/img2012040500453.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

sıra radyatör önü ızgara yapmaya geldi...

Karate_Tıger
06 Nisan 2012, 04:00
Geçmiş olsun dostum ( Dreamkiller ) bu arada sorununda nereden kaynaklandığını bulmuşsun çok sevindim ebaydan daha karlı gözüküyor mutlaka 20 dolar gibiyse parçalar söylemiş olduğun gibi çok kazık bakalım bu işin sonu nereye kadar gidecek :(

rio_mavi
06 Nisan 2012, 04:35
yere daha iyi tutunan orjinal ebatlara sadık kalbileceğim bir lastik almayı planlıyorum. 900 liraya da cıkmayı düşünmüyorum. sanırım dream kardeş almıştı fuardan 400 liraya pirelli. o civarlarda bişi almayı planlıyorum. heralde bende pirelli taktırcam..

overcloud
06 Nisan 2012, 10:55
Rio sen yapma bari.. Tubeless lastik takmak zorundasin motoruna baska bir alternatifin yok.. Pirelli sport demon i begenmedinmi??

Ben onlere 34 arkaya 36 vuruyorum orta sertlikteki amortisor ayariyla..

ön 34 arka 36 ne yaptın yahu...

28 - 32 bas lastiklere. artçılı kullanıyorsan arkaya daha fazla basman gerekir sadece :)

kitapçığa bir bak.

davul gibi sert olur o lastikler, nasıl kullanıyorsun motoru o halde :)

---------- Post added at 07:55 ---------- Previous post was at 07:52 ----------


cc michlean takmış,biri pirelli dimond ,arkadaslarda metzeller tak diyor. çok kararsız kaldım yaaa. bu hafta da lastik işini halletmeyi düşünüyodum. Arkadaslar destek verin lütfen her türlü önerilere açığım. CCman dostum kaç para verdin dubleks lastiklerine ? birde şunu merak ediyorum arkadaslar; dubleks lastik daha mı iyi tutunuyor yola yoksa daha mı zor patlıyor?yada herikisimi ?


benim kişisel tercihim pirelli yada michelin yönünde olurdu. bu iki marka otomobil lastiklerinde de başarılı.

bütçen kısıtlıysa alablieceğin en uygun lastik michelin pilot aktiv olabilir. uzun ömürlü. ıslak ve kuru zeminde başarılı. lastikler çabuk ısınıyor. ben taktıralı 17binkm oldu. halen çok iyi durumdalar.


rio sen kendi tercihini kendin yapacaksin,fiyat -kendi sürüş tarzın-bu işe ayırabileceğin nakit-bulunduğun ya da sürdüğün yolların yapısı.
mesela sert sürüyorsan seni iyi durdurabilecek virajlarda daha fazla yatarak daha hızlı sürmek aynı zamanda konfor gibi niyetin varsa orta sertlikten daha yumuşak tip bir lastik.ya da güncel kullanım icin işe git gel gibi mesela orta sert bir lastik.bir de lastik üzerine ne kadar yük binecek,yük endeksi vs...
marka tercihi sana kalmiş.herkezin ilgi duyduğu beğendiği bir marka vardır.ben lastikleri 950 ye aldım.balans montaj dahil- buz motor kabataş tan.
üzerinden söktüğüm irc lastikler 2011 12 ay imalat.6km kullandim düşünen arkadas varsa yenisinin yarı parasına veririm

Dubleks lastik ne demektir?
Lastik pazarında hatalı olarak kullanılan bir çok tabir vardır. Bunlardan biri de
“dubleks lastik” tanımıdır. Burada anlatılmaya çalışılan aslında iç lastiksiz bir
lastik cinsidir. İç lastiksiz anlamına gelen ingilizce “tubeless” (tyubles) sözcüğü
halk dilinde dubleks olarak değiştirilmiştir. İç lastiksiz lastikler iç lastikli lastiklere
göre daha iyi performans vermelerinin yanında "delinme anında havanın aniden
kaçmasına engel olduklarından dolayı hayati bir önem taşırlar" olay bu

bu gün karbon fiber e devam ettim biraz daha şekil değişti.
şekil 1 a
http://img32.imageshack.us/img32/5383/img2012040500450.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/32/img2012040500450.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

sekil1 b
http://img821.imageshack.us/img821/1257/img2012040500453.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/821/img2012040500453.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

sıra radyatör önü ızgara yapmaya geldi...

Hocam anahtarlığa bir nazarboncuğu takıver.

maaşallah çok yakışıklı olmuş motor.

eline sağlık. :cat:

dreamkiller
06 Nisan 2012, 12:27
ön 34 arka 36 ne yaptın yahu...

28 - 32 bas lastiklere. artçılı kullanıyorsan arkaya daha fazla basman gerekir sadece :)

kitapçığa bir bak.

davul gibi sert olur o lastikler, nasıl kullanıyorsun motoru o halde

Valla hocam gayet de güzel kullanıyorum :) Ama kitapçığa tekrar bir bakıp duruma göre lastik havalarını indirebilirim :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:21 ----------


Geçmiş olsun dostum ( Dreamkiller ) bu arada sorununda nereden kaynaklandığını bulmuşsun çok sevindim ebaydan daha karlı gözüküyor mutlaka 20 dolar gibiyse parçalar söylemiş olduğun gibi çok kazık bakalım bu işin sonu nereye kadar gidecek :(

Serkan teşekkür ederim.. Neyseki problemi hallettik.. Bu arada Z Moto nun fiyat politikası yıllardır eleştirilen bir konudur zaten o yüzden insanlar E-Bay i yarattı diyorum ben :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:24 ----------


rio sen kendi tercihini kendin yapacaksin,fiyat -kendi sürüş tarzın-bu işe ayırabileceğin nakit-bulunduğun ya da sürdüğün yolların yapısı.
mesela sert sürüyorsan seni iyi durdurabilecek virajlarda daha fazla yatarak daha hızlı sürmek aynı zamanda konfor gibi niyetin varsa orta sertlikten daha yumuşak tip bir lastik.ya da güncel kullanım icin işe git gel gibi mesela orta sert bir lastik.bir de lastik üzerine ne kadar yük binecek,yük endeksi vs...
marka tercihi sana kalmiş.herkezin ilgi duyduğu beğendiği bir marka vardır.ben lastikleri 950 ye aldım.balans montaj dahil- buz motor kabataş tan.
üzerinden söktüğüm irc lastikler 2011 12 ay imalat.6km kullandim düşünen arkadas varsa yenisinin yarı parasına veririm

Dubleks lastik ne demektir?
Lastik pazarında hatalı olarak kullanılan bir çok tabir vardır. Bunlardan biri de
“dubleks lastik” tanımıdır. Burada anlatılmaya çalışılan aslında iç lastiksiz bir
lastik cinsidir. İç lastiksiz anlamına gelen ingilizce “tubeless” (tyubles) sözcüğü
halk dilinde dubleks olarak değiştirilmiştir. İç lastiksiz lastikler iç lastikli lastiklere
göre daha iyi performans vermelerinin yanında "delinme anında havanın aniden
kaçmasına engel olduklarından dolayı hayati bir önem taşırlar" olay bu

bu gün karbon fiber e devam ettim biraz daha şekil değişti.
şekil 1 a
http://img32.imageshack.us/img32/5383/img2012040500450.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/32/img2012040500450.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

sekil1 b
http://img821.imageshack.us/img821/1257/img2012040500453.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/821/img2012040500453.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

sıra radyatör önü ızgara yapmaya geldi...

yok artık löbraaamm!!! CC ne ettin abi çok güzel yahuu :) Nazar boncugunu haketmiş sonuna kadar bu makina!!

atilla_hakan
06 Nisan 2012, 15:53
rio sen kendi tercihini kendin yapacaksin,fiyat -kendi sürüş tarzın-bu işe ayırabileceğin nakit-bulunduğun ya da sürdüğün yolların yapısı.
mesela sert sürüyorsan seni iyi durdurabilecek virajlarda daha fazla yatarak daha hızlı sürmek aynı zamanda konfor gibi niyetin varsa orta sertlikten daha yumuşak tip bir lastik.ya da güncel kullanım icin işe git gel gibi mesela orta sert bir lastik.bir de lastik üzerine ne kadar yük binecek,yük endeksi vs...
marka tercihi sana kalmiş.herkezin ilgi duyduğu beğendiği bir marka vardır.ben lastikleri 950 ye aldım.balans montaj dahil- buz motor kabataş tan.
üzerinden söktüğüm irc lastikler 2011 12 ay imalat.6km kullandim düşünen arkadas varsa yenisinin yarı parasına veririm

Dubleks lastik ne demektir?
Lastik pazarında hatalı olarak kullanılan bir çok tabir vardır. Bunlardan biri de
“dubleks lastik” tanımıdır. Burada anlatılmaya çalışılan aslında iç lastiksiz bir
lastik cinsidir. İç lastiksiz anlamına gelen ingilizce “tubeless” (tyubles) sözcüğü
halk dilinde dubleks olarak değiştirilmiştir. İç lastiksiz lastikler iç lastikli lastiklere
göre daha iyi performans vermelerinin yanında "delinme anında havanın aniden
kaçmasına engel olduklarından dolayı hayati bir önem taşırlar" olay bu

bu gün karbon fiber e devam ettim biraz daha şekil değişti.
şekil 1 a
http://img32.imageshack.us/img32/5383/img2012040500450.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/32/img2012040500450.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

sekil1 b
http://img821.imageshack.us/img821/1257/img2012040500453.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/821/img2012040500453.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

sıra radyatör önü ızgara yapmaya geldi...

Abi ne yapmışsın makiniya ya süper olmuşşşş valla :) Güle Güle bin

dreamkiller
06 Nisan 2012, 16:03
Abi ne yapmışsın makiniya ya süper olmuşşşş valla :) Güle Güle bin

tahtaya vur tahtaya :)

G.emre
06 Nisan 2012, 19:27
Herkese selamlar...

Hayalimdeki makine ninja 250R ancak kafamda birkaç soru var.
1.si bu motorda artçı varken sürüş nasıl etkileniyor, artçının rahat olduğu söylenebiliyor mu?
2.si de çanta takılıp takılamadığı konusu :/

atilla_hakan
06 Nisan 2012, 20:59
Ccman bende ön cama karbon yaptırmak istiyorum. Nerde Nasil yaptirabiliriz yardımcı olursan mutlu olurum.

ejlover
06 Nisan 2012, 21:01
Valla hocam gayet de güzel kullanıyorum :) Ama kitapçığa tekrar bir bakıp duruma göre lastik havalarını indirebilirim :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:24 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:21 ----------



Serkan teşekkür ederim.. Neyseki problemi hallettik.. Bu arada Z Moto nun fiyat politikası yıllardır eleştirilen bir konudur zaten o yüzden insanlar E-Bay i yarattı diyorum ben :)

---------- Mesajlar birleştirildi - 11:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:24 ----------



yok artık löbraaamm!!! CC ne ettin abi çok güzel yahuu :) Nazar boncugunu haketmiş sonuna kadar bu makina!!

Olay sadece konfor degil; 28 basmaniz gereken lastige gidip 34 basarsaniz guvenliginizi tehlikeye atmis olursunuz. Lastigin patlama riskini arttirmaktan tutun, yol tutusunu azaltmaya sekmeye neden olup kaymasina sebep olmaya kadar bi dolu riski var. Birakin kitapcigi 28'e indirin basinci.

overcloud
06 Nisan 2012, 21:18
Herkese selamlar...

Hayalimdeki makine ninja 250R ancak kafamda birkaç soru var.
1.si bu motorda artçı varken sürüş nasıl etkileniyor, artçının rahat olduğu söylenebiliyor mu?
2.si de çanta takılıp takılamadığı konusu :/

1) artçı varken sürüş konforu beklemeyin. yani artçı selesi var ama göstermelik. artçı ile uzun yol yapmanız zor.
2) çanta takmak mümkün değil. ben kendi motorum için yan çanta demirleri yaptım ama çok çetrefilli bir iş. google'da ninja 250r nasıl sport touring yapılır diye aratın konu başlığı çıkacaktır.

atilla_hakan
06 Nisan 2012, 23:55
istanbulda ikamet eden arkadaşlar Müsait bir zamanda toplanalım. Hem tanışır hemde bilgi alış verişinde bulunuruz.