PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Kawasaki Kawasaki Ninja 250R Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı



Sayfa : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 [90] 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182

ccman
28 Mart 2012, 11:23
dostum 160lık lastigin fotğrafını koyabılır mısın ıca etsem merak ettim



arkadaşım burada diğer bir kaç resim daha var.teker i tam karşına alıp bakarsan 140mm oluyor.satıcıların dediği gibi sürtme falan da yok.hatta jant uysa michelin in 180 lik lastik bile girer,

[img=http://img638.imageshack.us/img638/3868/img2012032200430.th.jpg] (http://imageshack.us/photo/my-images/638/img2012032200430.jpg/)

ejlover
28 Mart 2012, 11:36
zaten fazla yormama taraftarıyım motoru arkadaslar.180 için direnmeye gerek yok.bizim fren sistemlerimiz çok iyi değil.abs de yok. 600lükler gibi kuvvetli bir frenleme yok.motorda kilo olarak hafif. durmak problem. ben birkaç kez ani frenleme yaptım. fren mesafesinin nekadar uzun olduğunu anladım. araba gibi zınk diye asfalta yapışmıyor. biraz daha havada kalıyor hafiflikten ötürü. 180 - 190 gibi süratlerde aleti durduramayız.

Nasil araba gibi zink durmuyor?!?!?!?

Siz motoru almadan once gerhangi bir egitim aldiniz mi?

Motorlar bizimki de dahil arabalardan cok daha kisa mesafede durur kilo avantaji nedeni ile. Kaldi ki ninjanin frenleri tum degerlendirmelerde olumlu not almistir. Bu da demek oluyor ki frenajda ciddi bir hata yapiyorsunuz.

Yazdiginiz cogu seyden yola cikarak motorun uzerinde daha fazla vakit gecirmeden iyi bir egitime baslamaniz gerektigini dusunuyorum. Motorun sakasi olmaz..

overcloud
28 Mart 2012, 12:14
zaten fazla yormama taraftarıyım motoru arkadaslar.180 için direnmeye gerek yok.bizim fren sistemlerimiz çok iyi değil.abs de yok. 600lükler gibi kuvvetli bir frenleme yok.motorda kilo olarak hafif. durmak problem. ben birkaç kez ani frenleme yaptım. fren mesafesinin nekadar uzun olduğunu anladım. araba gibi zınk diye asfalta yapışmıyor. biraz daha havada kalıyor hafiflikten ötürü. 180 - 190 gibi süratlerde aleti durduramayız.

Valla ben frenajdan memnunum, çoğu zaman 140 - 150'lerden 100km'li hızara düşmek için fren kullanmıyorum. tabi makul bir mesafede takip ediyorum araçları ya da trafiğin durumuna göre gaz kesip motorun üzerinde dik pozisyona geçiyorum.

Eğer stok IRC lastikleri kullanıyorsan dediğin gibi alet durmuyor ama kaliteli lastik aldıysan frenajda çok bariz bir fark oluyor.

ninja_omer
28 Mart 2012, 13:23
yorumlarda @overcloud a katılıyorum.. lastık farkıda çok önemli.. 180-185 km yapmaz diyenlere sesleniyorum buradan.. '09 model stock ninjayla edirne yolunda 180 ve bursa yolunda 185 km hızı gördüm ister inanın ister inanmayın. bacaklarım full kapalı çene depoya yapışmış 76kg civarıyım. ama bu hızları yol boyunca 1kere gördüm zaten motor,lastık iyice ısındıktan sonra yapılabiliyor. inşallah bu yaz hedef 190km. gopro yuda aldık çok şükür:mrgreen: çekip burda yayınlarız:king: yeşil fıstığımın farkı olsun:joker:

ccman
28 Mart 2012, 17:18
frenaj konusunda eljover haklı,
ben şahsım adına konuşayım yeni lastikler ile "ısındıktan sonra" limitler dahilinde blokaj etmeden ön arka yani ikisininde klitlemeden aynı anda bastım mı resmen yapışıyor.
bu konu ile ilgili ileri sürüş eğitimleri var youtube da.hatta film yabancı ama Türkçe seslendirmeli bir program vardı.faydalı.

küçük bir konu paylaşayım sizlerle;mademki konu hız ve motor ki konuyu ben açmışım;
sürat konusunda istanbul dışındaki arkadaşlarımız trafikten dolayı daha avantajlı,istanbul için 250r ideal bir motor.gecen sezon gilera fuocco 500i kullandım ondan öncesi 3 sezon r6.tabiki sürat konusunda r6 ile ölçüşemeyiz.
benim ninja 250 seçmemdeki en önemli etken 2003 te ki motor kazasından sonra boyun fıtığımın olması ve r6 nın ya da yamahanın sürüş,oturma pozisyonundan dolayı cektiğim ağrılardır.kawasakinin oturuş pozisyonu daha dik ve rahat.r6 ile çeşme ye gidip geldikten sonra 2 gün boyun ağrısından yatardım.ninjayı 6 gün kullanabiliyorum ağrısız sızısız.

istanbul içinde sadece keyif için sürülebilecek tek motorun ninja 250 olduğuna karar verdiğimden aldım.istanbulda motor sürmek gerçekten zor ve diğer illere göre tehlikeli.bununda sebebi istanbuldaki araç sürücülerinin motosiklet kullanım oranının az olması.örnek ;izmir deki sürücülerin çoğu motor da sürdüğünden trafikte motora daha saygılılar,yol verirler motosiklete dikkat ederler.istanbuldaki gibi arkadan gelen motoru görünce geçilmenin verdiği hazımsızlık yüzünden sizi sıkıştırıp ya da yolunuzu kesmesler.çünki motor sürmemiş araç sürücüleri istanbulda daha çok ve motora saygısızlar. "çünkü kendisi trafikte beklerken yanından süzülen bir motorun arkasından gıpta ve kıskançlıkla bakıyorlar"
bu sebepler yüzünden ben 600 lük bir motor yerine 250 cc nin yetip yetmeyeceğini çok düşündüm.5 ocak ta daha siyah r6 için kapora vermiştim ama fuar a kadar bir çok forum site gezdim görüş ve önerileri okudum,fuar sonrası da r6 siyah olmadığından ve istanbul trafiği vb sebelerden dolayı 250r a karar verdim.iyi de ettiğimi motoru ilk sürdüğümde anladım.
kendi aracım ve şirket aracım var zaten,uzun bir yola gideceksem ne diye benim icin eziyet olan boyun ağrısı çekeyim ki biner aracıma giderim.şimdi de değişiklik istediğimden orasını burasını yok karbon folyo yok lastik,karbon egzost vs vs uğraşıyorum.evimde müsait giriş kat kapısı düz giriş kapıdan girip balkona kadar girer motor,evi de motor yüzünden bu şekilde özellikle tuttum.şu an yurt dışındayim ve benim motor evin salonunun ortasında grenajlar kafa her şey sökük geldiğimde carbon fiber folyo kaplamaya devam için beni bekliyor.haftaya devam edeceğim.

saygılar.

http://img515.imageshack.us/img515/1750/kkekmece2012032700443.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/515/kkekmece2012032700443.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

---------- Mesajlar birleştirildi - 14:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:55 ----------

eljover sendeki bu mu ?

http://www.youtube.com/watch?v=1IoFtOuZHVw&feature=player_embedded

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:33 ----------

bu da yakışmış...

http://www.youtube.com/watch?v=PkRNP_-djIA&feature=related

ejlover
28 Mart 2012, 20:35
frenaj konusunda eljover haklı,
ben şahsım adına konuşayım yeni lastikler ile "ısındıktan sonra" limitler dahilinde blokaj etmeden ön arka yani ikisininde klitlemeden aynı anda bastım mı resmen yapışıyor.
bu konu ile ilgili ileri sürüş eğitimleri var youtube da.hatta film yabancı ama Türkçe seslendirmeli bir program vardı.faydalı.

küçük bir konu paylaşayım sizlerle;mademki konu hız ve motor ki konuyu ben açmışım;
sürat konusunda istanbul dışındaki arkadaşlarımız trafikten dolayı daha avantajlı,istanbul için 250r ideal bir motor.gecen sezon gilera fuocco 500i kullandım ondan öncesi 3 sezon r6.tabiki sürat konusunda r6 ile ölçüşemeyiz.
benim ninja 250 seçmemdeki en önemli etken 2003 te ki motor kazasından sonra boyun fıtığımın olması ve r6 nın ya da yamahanın sürüş,oturma pozisyonundan dolayı cektiğim ağrılardır.kawasakinin oturuş pozisyonu daha dik ve rahat.r6 ile çeşme ye gidip geldikten sonra 2 gün boyun ağrısından yatardım.ninjayı 6 gün kullanabiliyorum ağrısız sızısız.

istanbul içinde sadece keyif için sürülebilecek tek motorun ninja 250 olduğuna karar verdiğimden aldım.istanbulda motor sürmek gerçekten zor ve diğer illere göre tehlikeli.bununda sebebi istanbuldaki araç sürücülerinin motosiklet kullanım oranının az olması.örnek ;izmir deki sürücülerin çoğu motor da sürdüğünden trafikte motora daha saygılılar,yol verirler motosiklete dikkat ederler.istanbuldaki gibi arkadan gelen motoru görünce geçilmenin verdiği hazımsızlık yüzünden sizi sıkıştırıp ya da yolunuzu kesmesler.çünki motor sürmemiş araç sürücüleri istanbulda daha çok ve motora saygısızlar. "çünkü kendisi trafikte beklerken yanından süzülen bir motorun arkasından gıpta ve kıskançlıkla bakıyorlar"
bu sebepler yüzünden ben 600 lük bir motor yerine 250 cc nin yetip yetmeyeceğini çok düşündüm.5 ocak ta daha siyah r6 için kapora vermiştim ama fuar a kadar bir çok forum site gezdim görüş ve önerileri okudum,fuar sonrası da r6 siyah olmadığından ve istanbul trafiği vb sebelerden dolayı 250r a karar verdim.iyi de ettiğimi motoru ilk sürdüğümde anladım.
kendi aracım ve şirket aracım var zaten,uzun bir yola gideceksem ne diye benim icin eziyet olan boyun ağrısı çekeyim ki biner aracıma giderim.şimdi de değişiklik istediğimden orasını burasını yok karbon folyo yok lastik,karbon egzost vs vs uğraşıyorum.evimde müsait giriş kat kapısı düz giriş kapıdan girip balkona kadar girer motor,evi de motor yüzünden bu şekilde özellikle tuttum.şu an yurt dışındayim ve benim motor evin salonunun ortasında grenajlar kafa her şey sökük geldiğimde carbon fiber folyo kaplamaya devam için beni bekliyor.haftaya devam edeceğim.

saygılar.

http://img515.imageshack.us/img515/1750/kkekmece2012032700443.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/515/kkekmece2012032700443.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

---------- Mesajlar birleştirildi - 14:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:55 ----------

eljover sendeki bu mu ?

http://www.youtube.com/watch?v=1IoFtOuZHVw&feature=player_embedded

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 14:33 ----------

bu da yakışmış...

http://www.youtube.com/watch?v=PkRNP_-djIA&feature=related

Lastik illaki etkiler onemli derecede frenaji. Ama stok IRC lastiklerle de egitimlerde zink diye durabilecek hale geliyorsunuz. Hem guvenli surus hem ileri surus teknikleri egitimi aldim. Lastiginiz ne olursa olsun Ozellikle on freni etkin kullanip lastiginize gore kaydirmadan durmaya alisabilirsiniz, alismalisiniz. Her halukarda 1tonun uzerindeki bir arabadan daha kisa mesafede durabilmaniz lazim. O acidan @ccman'in bahsettigi video'yu en azindan izlemenizde ve bos bir yolda bol bol antreman yapmanizda fayda var.


Evet hocam bendeki bu egsoz. Hatta bu videoya tav olup aldim :)) Ikincisini ilk defa goruyorum. Ancak orjinal bir sey oldugunu sanmiyorum. Yani kaynakla monte etmek lazim + gercekten 600cc'lik egsozu ise performansa negatif etkisi olur geri basinc dusmesi nedeni ile alt devirleri kaybedersiniz. Ben orjinallikten yanayim modifiyede :)

Frank Lucas
28 Mart 2012, 21:36
@ejlover siz hangi eğitimleri aldınız ? çünkü bende karpuz gibi kullanıyorum,şu ana kadar aman aman sıkıntım olmadı ama 140 dan 100 kmye motorun hızını düşüremiyorum,anca açıyorum bedenimi rüzgara doğru o şekilde yavaşlıyorum :) yazın eğitime gidicem de hangisine gitsem bilmiyorum

orcax
28 Mart 2012, 21:46
2012de TR'ye beyaz gelmedi gelmeyecek ne yazik ki. 2011'lere bakmanız lazım.




Max hızı düz yolda ölçmek lazım. Bizim motorlar (en azından benimki) 140a kadar çok seri hızlanıyor. 140-150 arası standart haliyle oldukça yavaş bir şekilde gidiyor (78kiloyum). Standartta max 150gördüm. Şu an üzerinde Yoshimura egsoz var. 140-150 hızlanması daha seri hale geldi. Max 160 gördüm ancak bayaa uzun sürüyor 160a çıkması.

Motorun rodajına inanılmaz önem verdim. Bakımları tam zamanında yapıldı. Motorda sadece iPhone ürünleri kullanıldı v.s. 160 üstü düz yolda zor. Olur mu olur ama biraz fabrika çıkışı şans işi. 170 üzeri hızlar benim kanaatime göre standart motorla düz yolda (arkaya da rüzgar almamak kaydıyla) 80kilo civari sürücülerle zor. Full eksoz, filtre, bir de powecommander takıp standart dişlilerle çok rahat olur. Ama 180 ve üzeri hızlarda dişli değişmiştir.

Hava filtresi yolda o da gelince tekrar denerim. 160a daha rahat çıkar ama daha üst hızlara ulaşmasına etkisi fazla olmaz. Standart motorlarla boşuna zorlamayalım yazık :)



Hocam ben Yoshimura TRC Full Karbon kullanıyorum. Yalnız yoshimura TR distribütörü Ninja20R için full carbon modeli getirmiyor. Ben Amerika'dan özel getirdim. Akrapovic alabilirsiniz karbon TR'den. Ama onda da susturucudan sonraki boru kısmı açıkta kalıyor. Yoshimura'da krom kaplama parçası da geliyor + dB killer geliyor :cat:

benim motorda kn filtre ,iridyum bıji,leovince eksoz, power commander, arka dişlide 45 su an 150km ye kadar canavar gibi çıkıyorum 170 e doğru 12.5 devire geliyor

ejlover
28 Mart 2012, 22:33
@ejlover siz hangi eğitimleri aldınız ? çünkü bende karpuz gibi kullanıyorum,şu ana kadar aman aman sıkıntım olmadı ama 140 dan 100 kmye motorun hızını düşüremiyorum,anca açıyorum bedenimi rüzgara doğru o şekilde yavaşlıyorum :) yazın eğitime gidicem de hangisine gitsem bilmiyorum

Hocam hangi sehirdesiniz? Istanbul'da bildigim kadariyla Honda'nin egitimleri en kapsamli olan. Ileri surus icin de OMM'yi oneririm. Onlardan sonra da CSS var viraj icin.

Ben Ankara'dayim temel ve guvenli surus egitimlerini Ulusan Motor'dan aldim. 4 gun teorik egitim var Alman standartlarinda onayli slaytlar ve videolar esliginde veriliyor. Ondan sonra da yaklasik 21 saat pratik egitim vardi. Sccoter'dan baslayip ninja 250 dogru gidiyor. Ordan da kendi motorunuzla adaptasyon aliyorsunz. Son olarak da ileri surus egitimi aldim. Mayista da CSS'e gidiyorum.

rio_mavi
29 Mart 2012, 02:29
Beyler frenleme ile ilgili bir aciklama getireyim. 2 kez acil frenleme yapmam gerekmisti. Cok yuksek bir suretten aniden sifara inmem gerekiyordu. ilkinde frenleri kokledigim halde kayarak mercedesin arkasina giriyordum yanindan kayarak dewam ettim.,ikincisindede vites dusurme ve arkayi kaydirmiycak sekilde kisarak frenleri denedim yine basarili denecek bir mesafede duramadim. Benle ayni anda fren sikan araba ise benden daha kisa bir surede durmustu. İşin özü şu ki lastiklerim fabrika çıkışında motorun ustunde gelen tayavan malı dandirik lastikler. Ve cogu arkadasta benim gibi hemen lastik olayına girmediginden üzerindeki lastiklere güvenerek gaza asilmamalarini çünkü bu tekerleklerle motorun durdurulmasının zor oldugunu fren mesafesinin uzadıgını soylemek ıstedim. Frenleme mesafesi iyi değil derken bunu kastetmiştim.


Hazır konu açılmışken nisan ayı içinde kartla birçift tekerlek almak istiyorum. Yorumlarınıza baktıgımda bir arkadasın 120lik,diğerinin 160lık hatta uysa 180 lik taktıracağı yazıyor.Şimdi herkez birşey diyince haliyle insan muallakta kalıyor. Ben orjinal ebada sadık kalarak 130luk metzeller düşünüyorum. Bir arkadasta pirelli diabloydu sanırım çok övmüştü aklımın birköşesindede o var.
Yakıt ve performansta kayıp istemiyorum kalın tekerlek ve gösteriş için. Benim için en en önemlisi 130luk metzeller veya pirelli ile virajlarda babalar gibi yatarak dönüş yapabilirmiyim? şuanki tekerler güven vermediğinden ve savrulma yaptıgından dolayı birhayli müzdaribim.

ejlover
29 Mart 2012, 03:40
Beyler frenleme ile ilgili bir aciklama getireyim. 2 kez acil frenleme yapmam gerekmisti. Cok yuksek bir suretten aniden sifara inmem gerekiyordu. ilkinde frenleri kokledigim halde kayarak mercedesin arkasina giriyordum yanindan kayarak dewam ettim.,ikincisindede vites dusurme ve arkayi kaydirmiycak sekilde kisarak frenleri denedim yine basarili denecek bir mesafede duramadim. Benle ayni anda fren sikan araba ise benden daha kisa bir surede durmustu. İşin özü şu ki lastiklerim fabrika çıkışında motorun ustunde gelen tayavan malı dandirik lastikler. Ve cogu arkadasta benim gibi hemen lastik olayına girmediginden üzerindeki lastiklere güvenerek gaza asilmamalarini çünkü bu tekerleklerle motorun durdurulmasının zor oldugunu fren mesafesinin uzadıgını soylemek ıstedim. Frenleme mesafesi iyi değil derken bunu kastetmiştim.


Hazır konu açılmışken nisan ayı içinde kartla birçift tekerlek almak istiyorum. Yorumlarınıza baktıgımda bir arkadasın 120lik,diğerinin 160lık hatta uysa 180 lik taktıracağı yazıyor.Şimdi herkez birşey diyince haliyle insan muallakta kalıyor. Ben orjinal ebada sadık kalarak 130luk metzeller düşünüyorum. Bir arkadasta pirelli diabloydu sanırım çok övmüştü aklımın birköşesindede o var.
Yakıt ve performansta kayıp istemiyorum kalın tekerlek ve gösteriş için. Benim için en en önemlisi 130luk metzeller veya pirelli ile virajlarda babalar gibi yatarak dönüş yapabilirmiyim? şuanki tekerler güven vermediğinden ve savrulma yaptıgından dolayı birhayli müzdaribim.

Hocam lastikte orjinal ebada sagdik kalmaniz en dogrusu. 150-160 da yapsaniz oyle fazla goze carpan bir fark olmuyor. O fark icin ya lastik yamulacak ki virazjda problem olur ya da jant, tasiyici, zincir v.s. bi dolu parca degistirilecek bu sefer de motor gitmiicek. O yuzden alabileceginiz en iyi lastigi alin orjinal ebadta alin.

Fren olayina gelince yukarda da yazdim daha once. Bahsettigim tum egitimlere IRC dandirik lastigiyle katildim ve kabahati lastige buldum ben de. Sonra hoca motoru alip zimbalanmis gibi frenaj yapinca olayin bol bol pratik yapmakta oldugunu anladim. Trafige dalmadan her firsatta bol bol panik fren calistim ve IRC'ler ile kaydirmadan etkili fren yapmaya alistim. Size de tavsiyem budur. Cunku motor kaymaya basladiginda her zaman onunuzdeki engelin sagindan solundan kacacaginiz yer olmayabilir. Allah korusun...

overcloud
29 Mart 2012, 13:14
Beyler frenleme ile ilgili bir aciklama getireyim. 2 kez acil frenleme yapmam gerekmisti. Cok yuksek bir suretten aniden sifara inmem gerekiyordu. ilkinde frenleri kokledigim halde kayarak mercedesin arkasina giriyordum yanindan kayarak dewam ettim.,ikincisindede vites dusurme ve arkayi kaydirmiycak sekilde kisarak frenleri denedim yine basarili denecek bir mesafede duramadim. Benle ayni anda fren sikan araba ise benden daha kisa bir surede durmustu. İşin özü şu ki lastiklerim fabrika çıkışında motorun ustunde gelen tayavan malı dandirik lastikler. Ve cogu arkadasta benim gibi hemen lastik olayına girmediginden üzerindeki lastiklere güvenerek gaza asilmamalarini çünkü bu tekerleklerle motorun durdurulmasının zor oldugunu fren mesafesinin uzadıgını soylemek ıstedim. Frenleme mesafesi iyi değil derken bunu kastetmiştim.


Hazır konu açılmışken nisan ayı içinde kartla birçift tekerlek almak istiyorum. Yorumlarınıza baktıgımda bir arkadasın 120lik,diğerinin 160lık hatta uysa 180 lik taktıracağı yazıyor.Şimdi herkez birşey diyince haliyle insan muallakta kalıyor. Ben orjinal ebada sadık kalarak 130luk metzeller düşünüyorum. Bir arkadasta pirelli diabloydu sanırım çok övmüştü aklımın birköşesindede o var.
Yakıt ve performansta kayıp istemiyorum kalın tekerlek ve gösteriş için. Benim için en en önemlisi 130luk metzeller veya pirelli ile virajlarda babalar gibi yatarak dönüş yapabilirmiyim? şuanki tekerler güven vermediğinden ve savrulma yaptıgından dolayı birhayli müzdaribim.

IRC'lerin ısınması zaman alıyor. ayrıca istanbul gibi bir şehirde asfalt kaliteside yer yer farklı. bence yumuşak hamurlu kaliteli lastikleri bir araştır. buz motorda bir çok model var. ben uygun fiyatlı olduğu için michelin pilot aktiv aldım. 17bin km oldu, dişlerde ve lastiklerin yol tutuğunda bir azalma yok. bütçene göre daha da yumuşak hamurlu lastikleri tercih edebiliirsin.

rio_mavi
29 Mart 2012, 18:17
lastiğe acımıycam.yeterki iyi olsun.metzeler nasıl,istanbula gideri varmı bu yoolllar ıçın?

dreamkiller
29 Mart 2012, 22:58
lastiğe acımıycam.yeterki iyi olsun.metzeler nasıl,istanbula gideri varmı bu yoolllar ıçın?

Rio dostum aylarca roadwinner lara b.k attim durmuyo tutmuyo diye aldigimda lastik bitmek uzereydi ve netekim bitti.. Pirelli sport Demon orjinal ebat lastiklerle degistirdim ve sonuc.. Cok daha iyi yol tutus daha konforlu surus...vb?? Peki frenaj? Cok az farketti.. Egitim sart hocam en azindan panik freni, kontrayi...vb temel surus tekniklerini ogrenip bol bol pratik yapmak, Ejlover arkadasimizin dedigi gibi hayati onem arz ediyor demir atlarimizin uzerindeyken.

Belki hatirlarsin bende lastik alirken inanilmaz arastirmistim burda o markami bu markami diye.. Hocam Metzeller, Pirelli, Michelin, Avon..vb gibi markalar zaten bu ise milyonlarca euro arge parasi harcayan ustunlukleri tartisilmaz markalar.. Birde yumusak hamur tartismasi var piyasada.. Bir markanin x urunu diger markanin uruununden cok dahayumusakken gene ayni markanin z urunu daha sert olabiliyor.. Kisacasi bildigimiz bu markalardan sasma ve onlarin icinde butceni en az yoracak lastikleri satin al.. Ben sport demon i oneririm bir baskasi pilot activ der.. Evet malesef ulkemizde yol kalitesinin bir standarti yok malesef bu yuzden orta sertlikte hamura sahip bir urunu tavsiye ederim.. Ayrica aldigin lastiklerin islak zemin performansinin da iyi olup olmadigini arastirmalisin malum istanbul da yasiyoruz havanin ne zaman supriz yapacagi belli olmuyor.. Saygilar..

overcloud
30 Mart 2012, 00:33
benim motorda kn filtre ,iridyum bıji,leovince eksoz, power commander, arka dişlide 45 su an 150km ye kadar canavar gibi çıkıyorum 170 e doğru 12.5 devire geliyor

ninja'nın standart arka dişlisi 45 değil mi zaten?

acaba ben mi yanlış biliyorum? :silent:

rio_mavi
30 Mart 2012, 01:11
dreamkiller ozaman bende pirelli aliyim senin gibi. kaça aldın çiftini sen? ve nereden aldın? montaj yapıyorlarmı fark ödüyormuyuz montaja?

dreamkiller
30 Mart 2012, 02:00
dreamkiller ozaman bende pirelli aliyim senin gibi. kaça aldın çiftini sen? ve nereden aldın? montaj yapıyorlarmı fark ödüyormuyuz montaja?

Rio ben fuardan biraz kayseri pazarligi 480 liralik seti yanlis hatirlamiyorsam 400 e aldm.. Montaji kendi gittigim servisimde yaptirdim ekstra bir fiyat var tabi.. Yalniz benim usta lastik takip balans yapmayi eski usul makinasiz yapiyor onu da belirteyim :-) gerci arastirinca moto gp de bile hala daha duyarli oldugu icin eski usul balans yapiliyormus. O zaman killanip arastirmistim biraz...

---------- Mesajlar birleştirildi - 01:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:57 ----------


ninja'nın standart arka dişlisi 45 değil mi zaten?

acaba ben mi yanlış biliyorum? :silent:

Overcloud bende oyle biliyorum yanlismiymis??

ninja_omer
30 Mart 2012, 08:41
ön 14 arka 43 bizim motorlarda

overcloud
30 Mart 2012, 10:22
45 arka dişliyi bende düşüneyim :)

overcloud
30 Mart 2012, 16:53
Şimdiye kadar izlediğim en tarafsız ve dürüst karşılaştırma videosu:

http://www.youtube.com/watch?v=sa3zEoAZ8x8&feature=related

[Turan]
30 Mart 2012, 17:54
Şimdiye kadar izlediğim en tarafsız ve dürüst karşılaştırma videosu:

http://www.youtube.com/watch?v=sa3zEoAZ8x8&feature=related

İnglizce derslerime giren hocaların hepsi adriana lima gibi olmasaydıda derse yoğunlaşa bilseydik.

Kısacası alt yazısız çekilmiyor malesef :mrgreen:

inanck
30 Mart 2012, 18:29
Video gerçekten objektif ve tarafsız bir video. Çeken arkadaş iki motoru da sevmiş beğenmiş. Ben öğrenciyken adriana lima yoktu o nedenle biraz bişeyler anladım paylaşmak istedim :)
Aradaki farkları sayıyor videoda, özetle ninja daha sportif ama honda da daha az yakıyor ve pratikte biraz daha işlevsel. Yol tutuş, hızlanma ile ilgili ufak farklılıklar ninja'da üstün diyor.
Ama videoda esas vurguladığı ve esas anlaşılması gereken nokta farklılık değil benzerlik. Sürüş olarak arada neredeyse fark yok diyor.
Velhasıl iki motosikletin de sürüş keyfinin ve pratik hayatta kullanımının birbirine çok yakın oluşundan bahsederek, sanki ikisi aynı motosiklet demeye getiriyor.

overcloud
30 Mart 2012, 19:09
;2628840']İnglizce derslerime giren hocaların hepsi adriana lima gibi olmasaydıda derse yoğunlaşa bilseydik.

Kısacası alt yazısız çekilmiyor malesef :mrgreen:

tercüme yapmaya çalışayım, gerçi inanc arkadaşımız da yazmış :)

Önce iki modelin benzer yönlerini belirtmiş:

-ağırlık

-sürüş pozisyonu (oturma pozisyonu da diyebiliriz)

-sele yüksekliği

-düşük hızlardaki sürüş (ya da düşük hızlardaki hakimiyet diyebiliriz)

-vites kutusu (ikisi de 6 vites)

-rüzgardan korunma

Sonra önemli farklı yönlerinden bahsetmiş:

1) Motor:
Ninja'nın daha güçlü olduğunu ve daha hızlı olduğunu söylüyor.
Ninja'nın motorunun 5bin devire kadar fazla güç üretmediğini ve asıl gücünün 9bin devirden sonra ortaya söylüyor. Motor gücünü en son devirlere kadar koruyabildiğini ekliyor. Gücün ortaya çıkması için devirli kullanılması gerektiğini belirtiyor.

Honda'nın farklı olduğu nokta burası diyor, çünkü motoru tek silindirli diye ekliyor. Ninja'dan 7 bg daha güçsüz olmasına rağmen torku daha fazla diyor ve ninja'nın gücünü ortaya çıkarabilmesi için ilk 5bin deviri çevirmesi gerekirken honda düşük devirlerde daha torklu ve bu sayede boşa devir çevirmenin gerekmediğini belirtiyor. CBR'ın daha ekonomik olduğunu ekliyor.

2) Süspansiyon:
CBR'ın süspansiyonu Ninja'ya göre daha başarılı diyerek lafa giriyor. (CBR'i kullanmadım ama ninja'nın süspansiyonu hakkında yaptığı yorumlara imzamı atarım)

Ninja'nın süspansiyonu kötü değil ama yoldaki en ufak bir tümsek, yama vs olduğunda hemen zıplıyor. Bu kadar zıplayan bir süspansiyon ile seyahat etme fikrinden hoşlanmıyorum diyor. (kesinlikle haklı) ama beni yanlış anlamayın, ninja ile kaza yaparsınız vs. demiyorum, kesinlike böyle değil diye ekliyor. Uzun lafın kısası honda süspansiyon konusunda ninja'dan daha başarılı diyor.

3) Güveninirlik:

(Bu konuda yaptığı yoruma açıkçası şaşırdım, ve doğru bulmadığımı da video'ya eleştri olarak yazdım)

Güveninirlik konusunda 2 motorun da çok iyi olduğunu söylüyor ama kendi kişisel tercihi Honda'nın daha ağır bastığı yönünde. (Benim katılmadığım nokta ise ninja 20 yıldır piyasada ama cbr ise sadece 1 yıldır piyasada).

4) Frenler:

iki motorda iyi frenlere sahip ama honda ABS opsiyonu ile geldiğini ekliyor.

5) Fiyat:

Ninja, CBR'ın ABS'li ve ABS'siz modellerinden daha pahalı. (İngiltere'de ki fiyatlara göre)

6) Sonuç - tavsiye edilen model:

Eğer spor bir motor istiyorsanız bence ninja'yı almalısınız diyor ve ekliyor; çünkü ninja ile yuksek devir çevirmek çok eğlenceli, 13bin devir çevirebiliyor (bunu anlamadım benim ninja 15bin'in tamamını çeviriyor...), ve gerçek güç 9bin devirde ortaya çıkıyor, bu çok eğlenceli ayrıca cbr'a göre daha hızlı diyor.

Diğer yandan CBR ise "benim" (testi yapan kişinin) tercih edeceğim motor olurdu diyor. eğer kendi paramla tercih yapıyor olsaydım ve bu iki model arasında tercih yapmam gerekseydi CBR'ı tercih ederdim diyor. Muhtemelen daha yavaş olmasını kabullenebilirdim diyor.

Kawasaki: Daha sportif + en hızlısı
Honda: Daha iyi tasarlanmış + gündelik kullanım için ninja'ya göre biraz daha iyi.

Kesin bir olarak biri diğerinden daha iyi diyemiyorum çünkü ikisinide beğendim dedikten sonra benim favorimin hangisi olduğu önemli değil çünkü motoru alacak olan ben değil sizsiniz diyerek videoyu bitiriyor.

mevlutgs
30 Mart 2012, 23:22
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-kawasaki-yesil-kaplumbaga-79631832/detay

tolga1994199
31 Mart 2012, 01:33
arkadaşlar dün düz bi yola çıktım tek başıma bastım uzun süre 140a kadar seri şekilde çıktı sonra yavas yavas 160a kadar geldi 160da kaldı düz yolda 10 dk kadar bastım gaz kesmeden sizce bi problem varmı ?

---------- Post added at 00:33 ---------- Previous post was at 00:31 ----------

ayrıca yamaha ybr 125i olan arkadaşlarla km sayaçlarını karşılaştırdık arkadaş ybrle tam 120le giderken benim hızım 105ti

Alper Kaya
31 Mart 2012, 01:34
arkadaşlar dün düz bi yola çıktım tek başıma bastım uzun süre 140a kadar seri şekilde çıktı sonra yavas yavas 160a kadar geldi 160da kaldı düz yolda 10 dk kadar bastım gaz kesmeden sizce bi problem varmı ?

---------- Post added at 00:33 ---------- Previous post was at 00:31 ----------

ayrıca yamaha ybr 125i olan arkadaşlarla km sayaçlarını karşılaştırdık arkadaş ybrle tam 120le giderken benim hızım 105tibi an cbr125r için söliyosun sandım :D

tolga1994199
31 Mart 2012, 01:36
hehe :cherry: cbr eski motorumdu onunla 125i geçemiyodum tabi düz yolda :cherry:

ejlover
01 Nisan 2012, 20:15
Arkadaslar bugun hafif bir egim gorunce su topspeed olayini deniim dedim o kadar konusulduktan sonra. 170e cok seri ivmelendi motor :)

14,000 devirde 170-175km arasi bir hiza ulasti. 14,500 civari redline'a giriyor. TopSpeed'i deneyemedim ama mevcut devir kesici ve vites oranlari/disliler ile 2010 ve sonrasi Ninja'larin TopSpeed'i 180km civari olmasi lazim. Kesinlikle daha fazlasina mevcut dislilerle cikmaz devir kesicide kalir.

brooklynnn
01 Nisan 2012, 22:17
bir gun ninjalardan birine artci bile olsa binmek isterim
14bin cevirdigini bilmiyordum

Frank Lucas
01 Nisan 2012, 23:06
herkese iyi akşamlar,bugün 3 kişi tekirdağa gittik, hyosung 250 cbr 250 ve ninja 250

şu 140 olayını denemek için bayağı bi bastık,arkadaşım hyosungla 168 ile giderken beni solladın dedi, beni tüm yol boyunca gördüğüm en son hız 150 km ya var yada yoktu,acaba göstergelerde bi problem olabilirmi ? çünkü bi 10 dakika kadar aralıksız dipgaz gittik benim kadranım 140-150 yi geçmedi

Alper Kaya
02 Nisan 2012, 00:02
herkese iyi akşamlar,bugün 3 kişi tekirdağa gittik, hyosung 250 cbr 250 ve ninja 250

şu 140 olayını denemek için bayağı bi bastık,arkadaşım hyosungla 168 ile giderken beni solladın dedi, beni tüm yol boyunca gördüğüm en son hız 150 km ya var yada yoktu,acaba göstergelerde bi problem olabilirmi ? çünkü bi 10 dakika kadar aralıksız dipgaz gittik benim kadranım 140-150 yi geçmediefe arkadaki cbr 250r da 155km ile peşimizden gelmeye çalıstığını söledi ayrıca 163km idi :D tek benimkini sölediğinde derler hyonun km bozuktur arkadaki cbr ıda söle :D ayrıca salı günü test edicem bi slivri yapalım 150 harbi geçiyormu geçmiyormu ibre gözlerimle görmek istiyorum sorun varsa orda ortaya çıkarırım :D

Frank Lucas
02 Nisan 2012, 00:06
163 olsun farketmez :) yarın garajda arka sehpaya alıp basıcam bakalım nekadar gidiyor :) o 180 i görücem :)

Alper Kaya
02 Nisan 2012, 00:09
163 olsun farketmez :) yarın garajda arka sehpaya alıp basıcam bakalım nekadar gidiyor :) o 180 i görücem :)yok hiç gerek yok ben salı silivride alcam senden onu :D 170 yapcam sağ çekcem geri vercem eğer yapamazsam gerçekten göstergen bozuktur çünkü senin 150 dediğin hızlarda cok hızlıydık 150 olman mümkün değil Devirde kaçta bakarız hem salıyı bekle hata yarın sabahtan sonra yağmur yok gözüküyor hazır motorları mok götürüyorken yarında olabilir:D AYRICA ARALIKSIZ 10DK DİPGAZ gittiğimzde ninja kesin 150yi geçer bide devride yüksek attırdın depoyada yattın kesin gösterge knk :D

tutku1982
02 Nisan 2012, 00:42
163 olsun farketmez :) yarın garajda arka sehpaya alıp basıcam bakalım nekadar gidiyor :) o 180 i görücem :)sen ninja bana ver gopro sana 180km video cıkarayım

Alper Kaya
02 Nisan 2012, 00:47
sen ninja bana ver gopro sana 180km video cıkarayım :Dgerek yok abi ben halledicem motoru alıyım ondanda bir :D ama gerçekten göstergede bi garantilik problem olabilir :D neyse goproyu ödünç sen bana ver bi gazlamalık :D

ejlover
02 Nisan 2012, 00:51
herkese iyi akşamlar,bugün 3 kişi tekirdağa gittik, hyosung 250 cbr 250 ve ninja 250
şu 140 olayını denemek için bayağı bi bastık,arkadaşım hyosungla 168 ile giderken beni solladın dedi, beni tüm yol boyunca gördüğüm en son hız 150 km ya var yada yoktu,acaba göstergelerde bi problem olabilirmi ? çünkü bi 10 dakika kadar aralıksız dipgaz gittik benim kadranım 140-150 yi geçmedi
Arkadaslar bu arada tum bu hiz olayini standart on lastik icin konustum. Eger gidip 110luk lastigi 120 falan yaptiysaniz gostergeleriniz yanlis gosterir. Hiz sensoru on lastige baglidir. Ama az degil daha yuksek hizda gosterir. Bunu da unutmayalim ;)


163 olsun farketmez :) yarın garajda arka sehpaya alıp basıcam bakalım nekadar gidiyor :) o 180 i görücem :)
Sehpada max hiz=0km yukardaki nedenden :))

dreamkiller
02 Nisan 2012, 02:21
Sehpada max hiz=0km yukardaki nedenden :))

:):):) evet evet onun yerine on tarafi sehpaya alip elle cevirsek olmazmi??

---------- Mesajlar birleştirildi - 01:21 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:35 ----------

O degilde turkiyede bulunmayan bir makina var arkadaslar honda cb250 f hornet :) anam 4 silindir 16 valve 40 hp :) olsada yesek.. Ama kawa mi seviyom ben ayri :-)

kullaniciii
02 Nisan 2012, 12:00
Merhaba arkadaşlar. Honda cbr250 e zam geldiğini duydum. ninjayada gelecek düşüncesiyle alımı biraz öne çekmeye karar verdim. Affınıza sığınarak bir sorum daha olacak. Alacağım sıfır km ninjayı bulunduğum şehire getirmek için 300 km kullanırsam rodaj konusunda sıkıntı olur mu? Hatırlarsanız bulunduğum şehirde bayii yok. Teknik açıdan yeterli bilgim olmadığı için yorumlarınızı bekliyorum...

rq7
02 Nisan 2012, 12:08
Merhaba arkadaşlar. Honda cbr250 e zam geldiğini duydum. ninjayada gelecek düşüncesiyle alımı biraz öne çekmeye karar verdim. Affınıza sığınarak bir sorum daha olacak. Alacağım sıfır km ninjayı bulunduğum şehire getirmek için 300 km kullanırsam rodaj konusunda sıkıntı olur mu? Hatırlarsanız bulunduğum şehirde bayii yok. Teknik açıdan yeterli bilgim olmadığı için yorumlarınızı bekliyorum...
ninjacı değilim ama bir sıkıntı olmaz rodajı uzun yolda yapman aksine senin için daha iyi olur

kullaniciii
02 Nisan 2012, 13:32
ninjacı değilim ama bir sıkıntı olmaz rodajı uzun yolda yapman aksine senin için daha iyi olur sağol dostum. Peki kullanma şeklim nasıl olmalı? Yani devir, hız v.s.

rq7
02 Nisan 2012, 14:28
sağol dostum. Peki kullanma şeklim nasıl olmalı? Yani devir, hız v.s.
5000-6000 deviri geçmemeye , aynı vites aynı hızda gitmemeye dikkat et

ejlover
02 Nisan 2012, 14:32
Merhaba arkadaşlar. Honda cbr250 e zam geldiğini duydum. ninjayada gelecek düşüncesiyle alımı biraz öne çekmeye karar verdim. Affınıza sığınarak bir sorum daha olacak. Alacağım sıfır km ninjayı bulunduğum şehire getirmek için 300 km kullanırsam rodaj konusunda sıkıntı olur mu? Hatırlarsanız bulunduğum şehirde bayii yok. Teknik açıdan yeterli bilgim olmadığı için yorumlarınızı bekliyorum...


5000-6000 deviri geçmemeye , aynı vites aynı hızda gitmemeye dikkat et

Gecilmemesi gereken devir her arac icin farklıdır. Kullanma kılavuzunda yazar Ninja250 için ilk ... km 4,000deviri sonraki ....km 6,000 deviri gecmemeniz gerekiyor. O km'leri tam hatırlayamıyorum ama 600 ve 400dü sanırım :)

kullaniciii
02 Nisan 2012, 17:10
Gecilmemesi gereken devir her arac icin farklıdır. Kullanma kılavuzunda yazar Ninja250 için ilk ... km 4,000deviri sonraki ....km 6,000 deviri gecmemeniz gerekiyor. O km'leri tam hatırlayamıyorum ama 600 ve 400dü sanırım :) Peki 4000 devir, 6ıncı ve 5inci viteste kaç km hıza denk gelir ? Çok yavaş olacağını düşünüyorum, desenize 2,5 saatlik yol molalarla 7-8 saati bulacak :silent:

overcloud
02 Nisan 2012, 17:45
6'nci viteste 60 - 70km arası bir hız oluyor.

ejlover
02 Nisan 2012, 19:30
Peki 4000 devir, 6ıncı ve 5inci viteste kaç km hıza denk gelir ? Çok yavaş olacağını düşünüyorum, desenize 2,5 saatlik yol molalarla 7-8 saati bulacak :silent:

Evet aynen oyle eziyete donuyor o ilk 1,000km :( Ama sabredin. Sonucta yuzbinlerce km kullanilacak motor. Rodaji geri alma sansi yok ;)

overcloud
02 Nisan 2012, 23:04
yeşil motor yatmış

sinyalleri orijinal değil ve arka stop kırık.

grenajlarda çiziği, kırığı, çıkığı çatlağı yoksa rotama 350 - 400tl masrafı var (orijinal arka stop 250, geri kalanlarla da 4 tane şık led sinyal ve led flaşör alırsın).

baktırma imkanın varsa yeşili düşün derim. pazarlık et 8bin'e al.

yada daha temiz olan siyahı değerlendir. 3bin km daha yuksek ama problem değil. kırığı çıkığı yok. motoru aldıktan sonra aman orasını düzelteyim, şurasına stop taktırayım, güzel sinyal nereden bulurum vs uğraşmazsın.

dreamkiller
02 Nisan 2012, 23:48
Acil!!!! Dun aksam uzeri saganak yagmura yakalanmistim ama motorum saat gibi calisip eve geldim aksam geldigimde guzelce silip uykuya yatirdim kendilerini, ama aradan 24 saat gectiginde isten eve geldim bir istahla ustumu giydim mitorun yanina indim. Anahtari taktim yag ve bos vites lambalari yandi hersey normaldi park lambasida yaniyordu sonra kirmizi anahtari calistir pozisyonuna getirdim marsa bastim ve.... Mars basmiyor :( acaba anahtarlarin oldugu kutuya su mu girdi? Yarin ustayi alip getircem ama bilemedim moralim sifir!!!

tutku1982
03 Nisan 2012, 00:42
https://www.youtube.com/watch?v=zngNARodhAU&context=C423f09fADvjVQa1PpcFPmIWTIaXikm7VOonuJ2rZ3 MjRCzy2TnMo%3D

---------- Post added at 23:42 ---------- Previous post was at 23:38 ----------


https://www.youtube.com/watch?v=zngNARodhAU&context=C423f09fADvjVQa1PpcFPmIWTIaXikm7VOonuJ2rZ3 MjRCzy2TnMo%3D200km 200 km ankara dönüşü:queen:

Mr.cihans
03 Nisan 2012, 01:14
4000 km 2011 orj nınja ıcın 9500 fıyatı nasıldır sızce? Bıde yetkılı servısler expertız yapıyormu zmoto mesela

rio_mavi
03 Nisan 2012, 04:22
Acil!!!! Dun aksam uzeri saganak yagmura yakalanmistim ama motorum saat gibi calisip eve geldim aksam geldigimde guzelce silip uykuya yatirdim kendilerini, ama aradan 24 saat gectiginde isten eve geldim bir istahla ustumu giydim mitorun yanina indim. Anahtari taktim yag ve bos vites lambalari yandi hersey normaldi park lambasida yaniyordu sonra kirmizi anahtari calistir pozisyonuna getirdim marsa bastim ve.... Mars basmiyor :( acaba anahtarlarin oldugu kutuya su mu girdi? Yarin ustayi alip getircem ama bilemedim moralim sifir!!!

geçmiş olsun dream... aynı yağmurda bende kullandım bir sorun yaşamadım ama. yağını kontrol ettin mi, mekanik bir sorun da olabilir..istersen bir güneşe çıkar ıslak kalan bir devre filan varsa kurusun. herşey olabilir gerçi ama belki bujilerde ya da sigortasında sıkıntı çıkmış ta olabilir.. dediğim gibi az bir güneşe çıkar,biraz sonra tekrar dene çalıştırmayı.yoksa mecbur ustaya gideceksin. Benide bilgilendir gelişmelerden. Tekrar geçmiş olsun kardeş.