PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Kawasaki Kawasaki Ninja 250R Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı



Sayfa : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 [71] 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182

ejlover
15 Ağustos 2011, 00:42
farları aldım bauhaus tan 39.90 tl osram nightbreaker H7 55w .ama kısmetse bugun değiştircem..tabi yakıt tasarrufu yaparsın 1haftadır benzın ışığım yanıyor:queen: böylece bitmeden gidiyom halen:mrgreen: mesafe kısa olunca aceleye getirmiyom 5dk geç olsun sağlam olsun..bugün yine ışıklarda rastlaşırız belki:cat:


hocam bir de onlarin plus'lari var sanirim. Bir de TR'de online magazalardan birinde her iki model de vardi ama kutulari kask seklindeydi ve motor icin sarsinti dayanikli falan diyordu. Siteyi bulamadim bilen varsa paylasirsa sevinirim bu arada :)
Sormak istedigim onlarin Bauhaus'ta satilanlardan bir farki var mi acaba?

sigaraöldürr
15 Ağustos 2011, 01:00
hocam bir de onlarin plus'lari var sanirim. Bir de TR'de online magazalardan birinde her iki model de vardi ama kutulari kask seklindeydi ve motor icin sarsinti dayanikli falan diyordu. Siteyi bulamadim bilen varsa paylasirsa sevinirim bu arada :)
Sormak istedigim onlarin Bauhaus'ta satilanlardan bir farki var mi acaba?

benim ampulünde bi tanesi patladı =/ bana sarsıntı dayanaklı bişi lazım. bazen akşamları çukurları görmüyorum abuk sabuk çukurlarda buluyorum kendimi,bide malum yerin acı sı >.<
takması kolaymı ben baktımda çözemedim neresini nasıl sökücem = d

ya bu arada benim 2010 model ninja- egsoz daki siyah boya yer yer dökülmeye başlamış normal değil,erken gibi geldi bana ?

ninja_omer
15 Ağustos 2011, 01:29
hocam bir de onlarin plus'lari var sanirim. Bir de TR'de online magazalardan birinde her iki model de vardi ama kutulari kask seklindeydi ve motor icin sarsinti dayanikli falan diyordu. Siteyi bulamadim bilen varsa paylasirsa sevinirim bu arada :)
Sormak istedigim onlarin Bauhaus'ta satilanlardan bir farki var mi acaba?
benım bauhaus tan aldıklarımda pakette plus yazıyor ama senin dediğinle aynımı acaba? http://img405.imageshack.us/img405/4717/dscn0834b.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/405/dscn0834b.jpg/) Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

---------- Post added at 00:29 ---------- Previous post was at 00:23 ----------


benim ampulünde bi tanesi patladı =/ bana sarsıntı dayanaklı bişi lazım. bazen akşamları çukurları görmüyorum abuk sabuk çukurlarda buluyorum kendimi,bide malum yerin acı sı >.<
takması kolaymı ben baktımda çözemedim neresini nasıl sökücem = d

ya bu arada benim 2010 model ninja- egsoz daki siyah boya yer yer dökülmeye başlamış normal değil,erken gibi geldi bana ?
ampülleri değiştirmek kolay açıkcası..hiçbir alet felan gerekmeden çıkarıp takabiliyorsun..kafa grenajının altından elini içeri uzattığında ampüllerin soketlerini çıkarcan ilk önce..sonra ampül yuvalarını tutan siyah plastik takoz var onuda çıkarıcan elinle ve ampüle ulaştın.. ampülü çıkarırken dikkat etmek gerek yuvayı tutan yay var fazla zorlama bence mandalından ayırınca hemen çıkıyor zaten ampül..burda anlatınca biraz karışık oldu motor başında 15 dk.ını almaz :)

ejlover
15 Ağustos 2011, 01:56
Tamam plus abi seninkiler de benim dediklerim motorlar icin olan versiyonu. Ama bulamadim gitti hangi magazada gordugumu 50TL civarindaydi ciftinin fiyati. Dedigim gibi kutulari da kask seklindeydi. SAnirim araba icin olanlari taktiginiz icin kisa surede patliyorlar..

Bi de yine motor icin 4000K'lik modeli vardi rider mi neydi modelin adi da yine OSRAM.. Bi bulsam siteyi...

---------- Post added at 00:56 ---------- Previous post was at 00:52 ----------

Buldum :)

Pardon night breaker degil night racermis:
http://www.feyizoglu.com/Osram-Night-Racer-Ampul-H7-H4-90-Daha-Fazla-Isik-_46497.html#0
http://www.feyizoglu.com/Osram-X-Racer-Extra-Mavi-Ampul-Xenon-Gorunumlu-_46498.html#0

Night breaker'lar mi daha iyi yoksa bunlar mi? deneyen oldu mu hic?

ninja_omer
15 Ağustos 2011, 13:40
Tamam plus abi seninkiler de benim dediklerim motorlar icin olan versiyonu. Ama bulamadim gitti hangi magazada gordugumu 50TL civarindaydi ciftinin fiyati. Dedigim gibi kutulari da kask seklindeydi. SAnirim araba icin olanlari taktiginiz icin kisa surede patliyorlar..

Bi de yine motor icin 4000K'lik modeli vardi rider mi neydi modelin adi da yine OSRAM.. Bi bulsam siteyi...

---------- Post added at 00:56 ---------- Previous post was at 00:52 ----------

Buldum :)

Pardon night breaker degil night racermis:
http://www.feyizoglu.com/Osram-Night-Racer-Ampul-H7-H4-90-Daha-Fazla-Isik-_46497.html#0
http://www.feyizoglu.com/Osram-X-Racer-Extra-Mavi-Ampul-Xenon-Gorunumlu-_46498.html#0

Night breaker'lar mi daha iyi yoksa bunlar mi? deneyen oldu mu hic?
x racer olanı mavi-beyaz artık nasıl görünür yolda bilemem ama benim taktıklarımın aynısı yani motor yada araba için olan diye ayrılmıyor..standart hepsi..verdiğin linkteki night racer modeli bence daha iyidir sarı-beyaz karışık yanıyor biraz..alırken yetkiliye sorduğumda 2700-3000 K demişti benım nightbreakerlar için..

Felon
15 Ağustos 2011, 14:16
night racerların açıklamasındada normallere oranla %90 daha fazla ışık ve 35metre aydınlatma yazıyor yani night breakerla aynı.nightbreaker çok daha ucuz
@ninja_ömer
akalım tabi bende beyaz vizörü takarım :)

ejlover
15 Ağustos 2011, 14:24
http://www.osram.com/_global/pdf/Professional/Automotive_Lighting/Motorcycle_lamps/327035-PP-NRP_Folder_401W026-en.pdf

Burada sarsıntıya dayanıklı olduğu yazıyor. Sanırım tek fark bu ki bu da sanırım patlamasını engelliyor ;)

Bi de çeviri hatası var sitede 35m. aydınlatma değil aslında fazladan 35metre daha aydınlatma sağlıyor :p

Felon
15 Ağustos 2011, 14:33
http://www.osram.com/_global/pdf/Professional/Automotive_Lighting/Motorcycle_lamps/327035-PP-NRP_Folder_401W026-en.pdf

Burada sarsıntıya dayanıklı olduğu yazıyor. Sanırım tek fark bu ki bu da sanırım patlamasını engelliyor ;)

Bi de çeviri hatası var sitede 35m. aydınlatma değil aslında fazladan 35metre daha aydınlatma sağlıyor :p
Şekilli kutu yapmışlar ama bi ampül için çok para istiyolar bence :) çünkü kesmede hiçbirinin garantisi yok belki 2yıl gider belki 2 gün

ejlover
15 Ağustos 2011, 15:21
Şekilli kutu yapmışlar ama bi ampül için çok para istiyolar bence :) çünkü kesmede hiçbirinin garantisi yok belki 2yıl gider belki 2 gün

Bence de :) Kutuyu shubert'e yaptırmışlar :p Bu arada H7 değil mi bizim motorların farı?


Bu arada şu tarz yapılabiliyorsa madem ben bundan yaptırmayı düşünebilirim. Hem kısalar hem uzunlar kısalar'da aynı anda yanıyor. Uzunları açınca da ikisi birden parlıyor :) Sanırım şiftli dual bi-xenon taktırmış:


http://www.youtube.com/watch?v=aQA1HE5rtvo

overcloud
15 Ağustos 2011, 15:46
bu ancak mercek uygulaması ile yapılabiliyor h7'lere. bunu yapabilmek içinde far tasını camından ayırmak gerekiyor. riskli bir iş ama yapanlar var. daha önce yapan bir ninja kullanıcısı olmuştu forumdan.

Felon
15 Ağustos 2011, 15:50
farı camıyla tasından ayırmak için fırında ısıtmanız gerekiyor ama farınız sağlamsa bi sorun yoksa tavsiye etmem çünkü tekrar yapıştırdığınızda nem su alabilir içi buhar olur her su geldiğinde zamanla kararma yapar

ejlover
15 Ağustos 2011, 17:12
farı camıyla tasından ayırmak için fırında ısıtmanız gerekiyor ama farınız sağlamsa bi sorun yoksa tavsiye etmem çünkü tekrar yapıştırdığınızda nem su alabilir içi buhar olur her su geldiğinde zamanla kararma yapar


bu ancak mercek uygulaması ile yapılabiliyor h7'lere. bunu yapabilmek içinde far tasını camından ayırmak gerekiyor. riskli bir iş ama yapanlar var. daha önce yapan bir ninja kullanıcısı olmuştu forumdan.

Yok ozaman hiç gerek yok :) Ben elektrik tesisatı ve xenon beyinleriyle hazır kit olarak fiziksel müdahale yapmadan gerçekleştirilebilir sandım da sevindim bi an :) Aslında mantiken de mümkün ama hazır kit yoksa yapacak bir şey yok..

---------- Post added at 16:12 ---------- Previous post was at 15:15 ----------

Night racer'lardan aldım bakalım yarın elimde olur takıp dener resimlerle paylaşırım durumu :)

overcloud
15 Ağustos 2011, 18:37
aslında h4ler için motorlu olarak satılan kitler var, ama h7'e yok maalesef :(

geçtiğimiz sene içinde bende çok araştırdım en sonunda zenon alıp huzura erdim.

xenon ile far ayarına dokunmadan 150mt kadar harika bir aydınlatma yapıyordu fakat bu seferde diğer araçlardan sürekli uyarı alıyordum. dörtlüleri yakanlar, arkasına geçer geçmez bana yol verenler, arkamdan selektör yapanlar. sonra başıma dert almamak için farı aşağı aldırdım. şu an araçlardan uyarı gelmiyor vede hemen farkediliyorum.

Osram'ın ürünleri genelde sarı ışık verir ama normal halojene göre daha parlak ve daha iyi aydınlatma sağlar. benim uzun hüzmede osram cool blue takılı ama sarı yanıyor.

4300k beyaz renk olarak philips crystal clear düşünülebilir ama bu ampullerde çok pahalı. bence xenon almak en mantıklısı.

Typerkan
16 Ağustos 2011, 12:21
Çok başarılı allah ne verdiyse takmış arkadaş :)

http://www.youtube.com/watch?v=m4YxIIbg-AQ&feature=related

Felon
16 Ağustos 2011, 12:32
Çok başarılı allah ne verdiyse takmış arkadaş :)

http://www.youtube.com/watch?v=m4YxIIbg-AQ&feature=related
müthiş olmuş arka lastik kaçlık acaba yanakları çok ince orjinal jantı değiştirmiş olmalı?

__sArSıLmAz__
16 Ağustos 2011, 12:32
onu sürmeside bi başka olur :cherry:

forza46
16 Ağustos 2011, 13:00
hiç sağda solda kawasaki bayisi servisi görmedim daha , aldıktan sonra sorun falan oluyor mu bakımlarda olsun parça konusunda olsun irtibat konusunda olsun ??

istanbulccc
16 Ağustos 2011, 14:01
[QUOTE=ejlover;2427420]Bence de :) Kutuyu shubert'e yaptırmışlar :p Bu arada H7 değil mi bizim motorların farı?


Bu arada şu tarz yapılabiliyorsa madem ben bundan yaptırmayı düşünebilirim. Hem kısalar hem uzunlar kısalar'da aynı anda yanıyor. Uzunları açınca da ikisi birden parlıyor :) Sanırım şiftli dual bi-xenon taktırmış:



Benim Bahçe :) bende diyorum bu videoyu bir yerden hatırlıyorum. Mercekli Bi-xenon eski motosikletimden

http://www.motosiklet.net/forum/mt-atolye-teknik-servis/58655-kawasaki-ninja-250r-bi-xenon-modifiye.html

Bu da şu an ki tabiki daha profesyonel ellerden çıkma

http://img17.imageshack.us/img17/6530/imag0156k.jpg

http://img204.imageshack.us/img204/7715/imag0157x.jpg

ejlover
16 Ağustos 2011, 14:06
Çok başarılı allah ne verdiyse takmış arkadaş :)

http://www.youtube.com/watch?v=m4YxIIbg-AQ&feature=related

Hay maşallah :p Ama daha çok eksik var gibi, arka hidrolik depo pedal setler falan :p

Bu arada açık hava filtresi mi takmış? Krank filtresinin arkasındaki sanki öyle duruyordu. Motorlar'da hava filtresinden ses alınıyor mu?

---------- Post added at 13:06 ---------- Previous post was at 13:02 ----------


[QUOTE=ejlover;2427420]Bence de :) Kutuyu shubert'e yaptırmışlar :p Bu arada H7 değil mi bizim motorların farı?


Bu arada şu tarz yapılabiliyorsa madem ben bundan yaptırmayı düşünebilirim. Hem kısalar hem uzunlar kısalar'da aynı anda yanıyor. Uzunları açınca da ikisi birden parlıyor :) Sanırım şiftli dual bi-xenon taktırmış:



Benim Bahçe :) bende diyorum bu videoyu bir yerden hatırlıyorum. Mercekli Bi-xenon eski motosikletimden

http://www.motosiklet.net/forum/mt-atolye-teknik-servis/58655-kawasaki-ninja-250r-bi-xenon-modifiye.html

Bu da şu an ki tabiki daha profesyonel ellerden çıkma

http://img17.imageshack.us/img17/6530/imag0156k.jpg

http://img204.imageshack.us/img204/7715/imag0157x.jpg

Hocam vallahi süper olmuş ama onca işi gözüm almadı ne diyeyim :(

istanbulccc
16 Ağustos 2011, 14:13
Zor bir işlem mutlaka usta ellerde yapılmalı, sonunda değiyor ama motosikleti garanti dışı bırakacağından ilk 2 sene önermem

2 sene sonunda süreç zaten görsel düzenlemeler, daha sonra başka bir motosiklet arayışı şeklinde gidiyor.

__sArSıLmAz__
16 Ağustos 2011, 14:14
genelde herkes motoruna ses için egsoz takıyor ama bir bilinmeyen olayda hava filitresi olayıdır.takın bakim bi k&n hava filitreside sesi dinleyin:bounce:

Zippo's
16 Ağustos 2011, 14:17
genelde herkes motoruna ses için egsoz takıyor ama bir bilinmeyen olayda hava filitresi olayıdır.takın bakim bi k&n hava filitreside sesi dinleyin:bounce:

ozel mesajlarina bakarmisin sarsilmaz

forewer
16 Ağustos 2011, 17:57
genelde herkes motoruna ses için egsoz takıyor ama bir bilinmeyen olayda hava filitresi olayıdır.takın bakim bi k&n hava filitreside sesi dinleyin:bounce:
Hava filtresi ve egsoz bilhassa ikisi birden takılan motorlarda hava benzin karışımı ciddi anlamda fakirleştiğinden orta-uzun vadede motoru kucağınıza alırsınız. Ninja 250 enjeksiyonlu olduğu için power commander ile olayı dengelerseniz hem performansınız ciddi anlamda artar hem de motoru korursunuz.

ninja_omer
16 Ağustos 2011, 18:44
selam koray:king: service manual e nasıl ulaşırım? bilg. da varmı senın yoksa kitapçık olarakmı var?

CBP
16 Ağustos 2011, 19:43
peki K&N hava filtresi hakkında düşünceleriniz nelerdir ? taktıran var mı ninja sına ? fiyatı performansı nasıl acaba ?

---------- Mesajlar birleştirildi - 18:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:31 ----------

benim motorumda akrapovic egzos var. hava filtresini degistirsem birde Power commander işiyle ugrasmak zorunda kalırmıyım.
Zorunlu bir degisiklik olur mu. Kullanıp farkı gören varsa; performans ve yakıt konusunda paylasirsa sevinirim.

forewer
16 Ağustos 2011, 20:27
selam koray:king: service manual e nasıl ulaşırım? bilg. da varmı senın yoksa kitapçık olarakmı var?

Upload ettim. Buradan indir kardeş.
http://hotfile.com/dl/126990685/f9ce252/Kawasaki_EX250K8F_Ninja_250R_08_Service_Manual.zip .html

ninja_omer
16 Ağustos 2011, 20:37
Upload ettim. Buradan indir kardeş.
http://hotfile.com/dl/126990685/f9ce252/Kawasaki_EX250K8F_Ninja_250R_08_Service_Manual.zip .html
tamam hemen indirdim çok sağol :cat:

mevlutgs
16 Ağustos 2011, 21:37
kaç para kn filtre eğer sesi etkilerse alacam hemen hemde yarın kaç para nerede var??

overcloud
17 Ağustos 2011, 00:54
en son sorduğumda kn flitre için 80$ fiyat vermişlerdi.

__sArSıLmAz__
17 Ağustos 2011, 09:53
arkadaşlar ön lastik 30 ,arka tekerede 33 hava vuruyorum doğrumudur ?
yanlız şöyle bişey var:lastik soğuk olmuyo genelde motoru yarımsaat kadar kullanıyorum öyle hava vuruyorum

CBP
17 Ağustos 2011, 10:09
benim bildigim on lastik 28 arka 32 olması lazım.

__sArSıLmAz__
17 Ağustos 2011, 10:43
ozaman 29 a 33 mü yapcaz
çünkü hava hortumunu siboptan çekince 1 psi hava dışarı kaçıyor diye biliyorum,yani hep 1 fazla vurucaz dimi

overcloud
17 Ağustos 2011, 10:54
28 - 32 yap. o kadar detaylı düşünme..

ben 28 30 yapıyorum 32 yaptığımda davul gibi sekiyor arka lastik..

gurcano
17 Ağustos 2011, 10:58
Benim motoru götürdüğüm yetkili servisteki usta egzosu değiştirmeyeceksen K&N hava filtresine boşuna para verme demişti... Ondan sonra internetten biraz araştırma yaptım, egzosu değiştirince tamam ses güzelleşiyor ama motorun yakıt karışımı allak bullak oluyor. Eğer Power Commander falan uygulanmazsa değil güç artışı güç kaybı bile olabiliyormuş. Bir de Dyno'ya çıkması, işini bilen bir ustanın ince ayarları yapması, Dyno'da bir takım lastikin aşınması gibi dertler de arka arkaya geliyormuş.
E bunlar yapılmadan egzos değişirse ne oluyor. Motorun ömründen götürüyor, fazla yakabiliyor, güç kaybı olabiliyor, dengesiz tork dağılımı olabiliyor falan filan...
Velhasılı vazgeçtim egzos megzos işinden, kalsın orjinaliyle...

Felon
17 Ağustos 2011, 11:03
Benim motoru götürdüğüm yetkili servisteki usta egzosu değiştirmeyeceksen K&N hava filtresine boşuna para verme demişti... Ondan sonra internetten biraz araştırma yaptım, egzosu değiştirince tamam ses güzelleşiyor ama motorun yakıt karışımı allak bullak oluyor. Eğer Power Commander falan uygulanmazsa değil güç artışı güç kaybı bile olabiliyormuş. Bir de Dyno'ya çıkması, işini bilen bir ustanın ince ayarları yapması, Dyno'da bir takım lastikin aşınması gibi dertler de arka arkaya geliyormuş.
E bunlar yapılmadan egzos değişirse ne oluyor. Motorun ömründen götürüyor, fazla yakabiliyor, güç kaybı olabiliyor, dengesiz tork dağılımı olabiliyor falan filan...
Velhasılı vazgeçtim egzos megzos işinden, kalsın orjinaliyle...
En mantıklısı.Bende sırf bu yüzden orjinal egzos ile devam diyorum.Egzos motoru resmen öldürüyor kimsede 250cc için dynoya çıkartmıyo motoru o zaman bi anlamı kalmıyor.
Sadece ses değişiyor gidense yakıt,performans ve motor ömrü oluyor.

__sArSıLmAz__
17 Ağustos 2011, 11:06
28 - 32 yap. o kadar detaylı düşünme..

ben 28 30 yapıyorum 32 yaptığımda davul gibi sekiyor arka lastik..

eyvallah hocam sağol

---------- Mesajlar birleştirildi - 10:06 ---------- bir önceki mesaj zamanı 10:04 ----------


Benim motoru götürdüğüm yetkili servisteki usta egzosu değiştirmeyeceksen K&N hava filtresine boşuna para verme demişti... Ondan sonra internetten biraz araştırma yaptım, egzosu değiştirince tamam ses güzelleşiyor ama motorun yakıt karışımı allak bullak oluyor. Eğer Power Commander falan uygulanmazsa değil güç artışı güç kaybı bile olabiliyormuş. Bir de Dyno'ya çıkması, işini bilen bir ustanın ince ayarları yapması, Dyno'da bir takım lastikin aşınması gibi dertler de arka arkaya geliyormuş.
E bunlar yapılmadan egzos değişirse ne oluyor. Motorun ömründen götürüyor, fazla yakabiliyor, güç kaybı olabiliyor, dengesiz tork dağılımı olabiliyor falan filan...
Velhasılı vazgeçtim egzos megzos işinden, kalsın orjinaliyle...

aynısı benim ustamda bana söylemişti,bu konuya değindiğin iyi oldu çünkü çoğu kişinin bu konuyla ilgili bilgisi yok,egsozu taktım işlem tamamdır diye bir düşünce hakim

CBP
17 Ağustos 2011, 11:38
dediğiniz gibi 250 cc bi motoru dyno ya sokmak vs biraz sacma geldi banada. her ne kadar motor en verimli sekilde kullanmak lazimsada sonucta benim gozumde bir gecis motoru.
orjinal egzozumda duruyor eger daha sonra sattigim insan egzos istemezse orjialini takabilir. yakit konusunda cok abarti bi fark yasamadim ben simdilik ilerleyen zamanlarda ne olur bilemiyorum.
lastik hava basinci konusuna gelince lastik subaplarin cok kotu degilse o kadar havayi kaciracagini sanmiyorum. sonucta hava pompasinin ucu subaptan ciktigi zaman kesiliyor hava teması.
o sirada pompanın ucundan cikan havada zaten disari cikiyor, lastigin icinden degil.

__sArSıLmAz__
17 Ağustos 2011, 12:10
arkadaşlar motorunda tire zone basınç göstergeci kullanan varmı
ben kullanıyorum,diyer kullanan arkadaşlar memnunlarmıdır? bide ön lastiğinkini ayarlayamıyorum 3 renk gözüküyo ?

CBP
17 Ağustos 2011, 13:25
3 renkte uyari demek oluyormus. kirmizida gozukuyorsa lastikteki hava basincin az demek oluyor yani.
ki sen on lastige 30 bastigini soyledigine gore enteresan bi durum oluyor.

---------- Mesajlar birleştirildi - 12:25 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:54 ----------

28-32 PSI için olandan aldigina emin misin ?

__sArSıLmAz__
17 Ağustos 2011, 14:25
ben hepsi standart sanıyodum aldım taktım,bilmiyodum
arkada sıkıntı yok full yeşil ama önde %80 i yeşil %20 si sarı
şuda gözüme çarptı üzerinde öndede arkada üzerinde 34 yazıyo :silent:
zaten maşşallah şimdiye kadar lastik hiç hava kaçırmadı,nezaman hava basıncına kontrol etsem en fazla 1-2 psi fark oluyo oda lastiğin içindeki hava yoğuşmasındandır diye düşünüyorum (sıcak,soğuk,artçılı)

ejlover
17 Ağustos 2011, 14:52
Şimdi şu Hava Filtresi / Egsoz ve Dyno olayıyla ilgili bir iki şey söylemek istiyorum arkadaşlar:

Motorsiklet ile ilgili bu parçaların modifiyesi ile ilgili detaylı bilgim yok. Ama arabayla ilgili olarak yıllarca uğraştım bu işlerle. Defalarca Dyno üstüne çıktı aracım ve 250'yi dinoya çıkarmaya ne gerek demeyin o kadar da büyültülecek bir olay değil; ayrıca eskiden çok fazla olmadığı için fiyatlar biraz yüksekti ama şu an gayet makul rakamlara ölçüm yaptırabilirsiniz. Ama düzgün bir yerde yaptırmakta fayda var çünkü hata payı bizim motorlar için biraz daha sorun olur düşük güç nedeni ile..

Hava filtresi olayına gelirsek; K&N markanın motorlar için orjinal hava filtresi var modele göre. Bu filtreler sizin orjinal filtrenizin yerine takılırlar ve ses YAPMAZ'lar. Tek avantajı hava geçirgenliği daha rahat olur ve temizleme kiti ile yıkanıp temizlenerek uzuuunnn süre kullanıp hava filtresi değişim masrafına girmemenizi sağlar. Bunun dışında filtreniz temizse ve motorunuzda bir modifikasyon yoksa ekstra güç sağlamayacağı gibi zararı da olmaz çünkü zaten motorun çekeceği hava miktarı bellidir filtre bunu değiştirmez dolayısıyla fakir karışım oluşturmaz.
Bir de hava filtresinin içinde bulunduğu kutunun tamamen iptal edildiği durum vardır ki bu durumda emme manifoldunun kutuya bağlandığı boru açıkta kalır tamamen; bunun ucuna özel (genelde konik şekilli) açık hava filtresi takılır ki sesi yapan da budur. Bu durumda motordaki yağ buharını hava filtresi aracılığıyla geri motora veren krank borusu da açığa çıkar; motora toz v.s. kaçmaması için ve motordan çıkan yağ buharının diğer parçalar üzerinde yoğunlaşıp kirliliğe neden olmaması için bu boruya da bir adet minik krank filtresi eklenir.. Eğer soğuk havanın direkt olarak geldiği bir yere bu açık filtreyi uzate bilirseniz en iyi performans bu şekilde alınır. Aksi halde motora oksijence fakir sıcak hava gideceğinden performans kaybı yaşarsınız.

Egsoz olayına gelirsek de eğer performans kaybı yaşamak istemiyorsanız headers'tan itibaren komple kit almalısınız. Ama bu kitlerde bizim motorlar için nasıl bilmiyorum ama katalitiğin oradaki sensörler iptal edilmesi ve edilmemesine bağlı olarak sorunlar çıkabilir. Bu nedenle bu kitin de beyinde yapılacak yazılım güncellenmesi ile desteklenmesi gerekir. Bu sisteme hava filtresini de ekleyip beyin modifiyesi ile karışımı zenginleştirip, zengin karışım için gerekli olan daha fazla havayı zaten filtre sayesinde sorun yaşamadan çekip komple egsoz sistemi ile de rahatça atabileceğiniz için güç artışına yönelik güzel bir sistem oluşturmuş olursunuz.
Ha sadece son susturu takacaksanız da motorunuzun motor hacmine uygun bir susturucu seçmeniz ve mümkünse katalitiğe dokunmamanız yerinde olacaktır. Eğer motor hacminize uygun bir son susturucu alırsanız ve bunu doğru çapta borularla sisteminize monte ederseniz geri basınçta bir kayıp yaşamazsınız ve motorun ne gidişi ne yakıt sarfiyatı farkedilir bir biçimde değişikliğe uğramaz.

İlk başta dediğim gibi eğer performansa yönelik yükleyecekseniz motorunuzu bu değişikliklerden önce ve sonra dyno'ya girip hatalarınızı görebilirsiniz. Ama asıl olay dyno üzerindeyken tüm takılan parçalara göre düzgün beyin programlamasının yapılamsı ki bunu yapacak da kim var bilemiyorum ülkemizde..

Bu konulara umarım açıklık getirebilmişimdir bir nebze olsa :)

---------- Post added at 13:52 ---------- Previous post was at 13:27 ----------

Bu arada performans amaçlı modifiye işini ciddi düşünüyorsanız şu ürünü öneririm size:

http://www.gtechpro.com/images/rr_front_back.jpg
http://www.gtechpro.com/rr_fanatic.html

Ben arabaya almaştım ve hızlanma, fren mesafeleri, tork/beygir eğrileri, tur zamanları, vites değiştirme uyarıları, viraz G kuvvetleri v.s. pek çok veriyi kaydedip hem kendi üzerinden grafiksel olarak hem de PC'ye bağlayıp detaylı analizleriyle görüntülemenizi sağlar. Sürekli dyno'ya çıkmaya gerek kalmıyor :)

Evde hala duruyor benim. Biraz araştırıp motora bağlamayı düşünüyorum ilerde :)

__sArSıLmAz__
17 Ağustos 2011, 14:53
ejlover öncelikle emeğine sağlık,üşenmedim yazdıklarının hepsini okudum.
sondan başliym : dyno üzerindeyken tüm takılan parçalara göre düzgün beyin programlamasının yapılması ki bunu yapacak ustam var.( Ustamla ilgili başka bir örnek verim : hiçbir parça değiştirmeden beyine program atıp zx636 nın max hızını 265 lerden 283 lere kadar taşıdı sadece bir program atarak)
Hava filitresi ve ses olayına gelince : belki sizin kadar bu mekanik işlerden anlamam ama şunu birebir bizzat yaşadım denemeside bedava : kuzenimin aprilia rs 125 ine taktığımız sadece 1 k&n hava filitresiyle motorun sesi bambaşka bir şeye dönüştü.Çok tız çıkan motor sesi bana şöyle bir hadise yaşattı (kuzenim hava filitresini değiştirmiş haberim yok) : ninjamla kuzenimi ışıklarda beklerken,bir diyer ışıklardan birtane motor geliyor ama sesi duydum ve dedim bu kuzenim değil bu büyük motor sesi diye düşündüm ve uzaktan motor bir geldi kuzenim,şok oldum,daha sonra soruncada k&n hava filitresi taktığını söyledi vs...

ejlover
17 Ağustos 2011, 14:59
Ya da eğer iphone'unuz ve motor bağlantı aparatınız varsa buyrun en basit çözüm:
http://a2.mzstatic.com/us/r1000/055/Purple/72/d1/03/mzl.yosopyhe.320x480-75.jpg http://a1.mzstatic.com/us/r1000/030/Purple/ea/4b/a7/mzl.kotfixpo.320x480-75.jpg
http://itunes.apple.com/app/dynolicious/id286208729?mt=8

Bunu da yüklüyorum şimdi yarın denerim ;)

Felon
17 Ağustos 2011, 15:04
çok güzel bilgiler teşekkürler ejlover.
ama sadece son susturucuyu değiştirsek motor için özel yapılmış bi egzos olmadığından yine performans düşüklüğü ve yakıt artışıyla karşı karşıya kalacağız?
eğer motora bi zararı olmayacağına emin olabilsem şu egzosdan almak isterim ses ve farkedilebilirlik açısından.
http://www.tigerexhaust.com/egsoz-modelleri/hyosung/gt_250/egzoz/ra-900.html
Tabi performans artışıda iyi olurdu ama anlattığın işlemler gerekeceğinden performansımı düşürmesin yakıtımı arttırmasın yeter

ejlover
17 Ağustos 2011, 15:06
ejlover öncelikle emeğine sağlık,üşenmedim yazdıklarının hepsini okudum.
sondan başliym : dyno üzerindeyken tüm takılan parçalara göre düzgün beyin programlamasının yapılması ki bunu yapacak ustam var.( Ustamla ilgili başka bir örnek verim : hiçbir parça değiştirmeden beyine program atıp zx636 nın max hızını 265 lerden 283 lere kadar taşıdı sadece bir program atarak)
Hava filitresi ve ses olayına gelince : belki sizin kadar bu mekanik işlerden anlamam ama şunu birebir bizzat yaşadım denemeside bedava : kuzenimin aprilia rs 125 ine taktığımız sadece 1 k&n hava filitresiyle motorun sesi bambaşka bir şeye dönüştü.Çok tız çıkan motor sesi bana şöyle bir hadise yaşattı (kuzenim hava filitresini değiştirmiş haberim yok) : ninjamla kuzenimi ışıklarda beklerken,bir diyer ışıklardan birtane motor geliyor ama sesi duydum ve dedim bu kuzenim değil bu büyük motor sesi diye düşündüm ve uzaktan motor bir geldi kuzenim,şok oldum,daha sonra soruncada k&n hava filitresi taktığını söyledi vs...

Ben teşekkür ederim ne demek :)
Dyno üzerinde beyin programlamasının amacı zaten yeni parçalara motorun nasıl tepki verdiği ölçmek. Zaten parça yoksa her aracın beyinde yapılan değişimlere nasıl tepki verileceği bilinir. Son hızı arttırmak içinse en basidi motora giden benzin miktarını arttırmak ya da devir kesiciyi uzatmak. Ki bu işleri bırakmak üzere olduğum dönem arkadaşlar yurtdışından ECU yazıcı cihazı ve gerekli yazılımı temin etmişlerdi ve kendileri yapmaya başlamıştı bu işi :)
Ben biraz daha profesyonel anlamda tam verim alabilmek için gerekenlerden bahsetmeye çalıştım.
Kutu içi filtre motorlarda bir miktar daha arabalara göre ses verir hocam haklısınız o konuda ama bazı motorlarda da filtre tamamen kapalı alanda durur onlarda arkadaşınızdaki gibi ses artışı olmaz ne yazik ki. Ama o arkadaşınız bir de açık filtre takarsa o zaman görün sesi :)

Bu arada filtrelerle ilgili şunu yazmayı unuttum. Açık ya da kutu içi orjinal K&N ya da başka marka bu filtrelerden alıyorsanız bakımına özen göstermeniz şart arkadaşlar. Çünkü gözenekleri çok daha büyük bunların ve tozu tutan tek şey filtrenin yağı. Ama ne kadar iyi bakarsanız bakın özellikle tozlu yollarda kullanıyorsanız size tavsiyem uzak durun bu modifikasyondan çünkü illaki motora kaçacak o tozlar ve uzun vadede ciddi yıpranmaya sebep olacak.

sigaraöldürr
17 Ağustos 2011, 23:14
benım bauhaus tan aldıklarımda pakette plus yazıyor ama senin dediğinle aynımı acaba? http://img405.imageshack.us/img405/4717/dscn0834b.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/405/dscn0834b.jpg/) Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

---------- Post added at 00:29 ---------- Previous post was at 00:23 ----------


ampülleri değiştirmek kolay açıkcası..hiçbir alet felan gerekmeden çıkarıp takabiliyorsun..kafa grenajının altından elini içeri uzattığında ampüllerin soketlerini çıkarcan ilk önce..sonra ampül yuvalarını tutan siyah plastik takoz var onuda çıkarıcan elinle ve ampüle ulaştın.. ampülü çıkarırken dikkat etmek gerek yuvayı tutan yay var fazla zorlama bence mandalından ayırınca hemen çıkıyor zaten ampül..burda anlatınca biraz karışık oldu motor başında 15 dk.ını almaz :)

deniyeceğim ,sağol bilgi için.

bu arada sonax ın cilasını temin ettim. nasıl uygulanır bu bilgisi olan var mı?
pamuk kullanın, ve 5 dk bekleyin beyaz tabakanın kurumasını,sonra pamukla tekrar ovalayın demişler ama bilemedim ben şimdi..

overcloud
18 Ağustos 2011, 00:10
http://img232.imageshack.us/img232/1248/image0877.jpg

http://img163.imageshack.us/img163/214/image0876.jpg

ejlover
18 Ağustos 2011, 14:11
Üstat sağ arka sticker ters olmuş yalnız :(

overcloud
18 Ağustos 2011, 14:16
kuyruktakiler simetrik olsun diye öyle yapıştırdım. Daha doğrusu önce soldan sağa yapıştırdım, biri geldi dedi böyle birbirleriyle simetrik olmadı, söküp ters yapıştırdım bu seferde başka biri geldi böyle ters oldu dedi :) bende ee yeter ulen boyle kalcak diye bıraktım :)

bir ara reklamcıya uğrayıp doğru şekilde bastırcam

Zippo's
18 Ağustos 2011, 14:55
Ya da eğer iphone'unuz ve motor bağlantı aparatınız varsa buyrun en basit çözüm:
http://a2.mzstatic.com/us/r1000/055/Purple/72/d1/03/mzl.yosopyhe.320x480-75.jpg http://a1.mzstatic.com/us/r1000/030/Purple/ea/4b/a7/mzl.kotfixpo.320x480-75.jpg
http://itunes.apple.com/app/dynolicious/id286208729?mt=8

Bunu da yüklüyorum şimdi yarın denerim ;)

Ejlover, bu programda neyin nesiymis.Denediginde sonucu buraya yazarsan sevinirim.Motor baglanti aparatini nereden temin edebiliriz ?

---------- Post added at 13:55 ---------- Previous post was at 13:17 ----------

Ejlover, hatta iphone un jailbreakli ise daha kaliteli bir program var,dashboard diye 50$.Ben suan indirdim ikisinide ama aparati nerden bulabilirim ki