PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Kawasaki Kawasaki Ninja 250R Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı



Sayfa : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 [33] 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182

acun0
13 Aralık 2010, 11:32
walla dostlar bu motoru aramaya tam başlamışken bildiğim ve güvendiğim bi motorcudan bu motora sadece görüntü demesi ile bütün hayallerimi yıkması bir oldu... offf üstad tam anlamı ile beni bitirdi.. bide üstüne bunun ikinci elini alma alıcaksan sıfırını al diye üstüme baskı kurması ve zayıf olduğunu düşündürmesi ile resmen psikolojik baskı uygaladılar.. karar veremiyorum.. şu adamlara temiz bi araç götürmedikçe benle dalga gecicekler gibi gözüküyolar.. sinirimi bozdu adamlar walla..


şimdi bu sözleri söyleyen motorcu elbette ki bu granaj kısmındaki R yapısından dolayı 600 gücü beklemesinden kaynaklanan bir tepki.
tam bir 600 yapısında olan bu motor 250 cc oldugunu unutursa böyle tartışma ortamı dogması dogal.
insanların birilerinin fikrine saygı duymaması beni hep rahatsız etmiştir.
sen onun fikrine göre hareket edeceksen hemen hemen aynı paralara 900 rr ,zx6, cbr 600 f, başka bir race 600 lük tarzı motor alman o motorcuyu daha çok sevindirecektir. o motorcu sadece hızı kafasına takmış ve ses isteyen olaylara at gözlügüyle bakan birisi
bu motor bu kadar boş bir motor mu ki de ben 2006 model cbr 600 f imi satıp ninja 250 aldım. ve kullanıyorum. yakıt olmuş 4 bin artık zevklerimi bu yönde tasarlamalıyım.
zayıf dedigin motor şu anda internette35 bin yapmış satılık bir ninja var ne sorunu yaşamış hayasung gibi kırank mı kırmış piston mu çıkarmış o senin ustan kaç defa ninja 250 tamir etmiş de zayıf mış
:pr:

overcloud
13 Aralık 2010, 20:32
walla dostlar bu motoru aramaya tam başlamışken bildiğim ve güvendiğim bi motorcudan bu motora sadece görüntü demesi ile bütün hayallerimi yıkması bir oldu... offf üstad tam anlamı ile beni bitirdi.. bide üstüne bunun ikinci elini alma alıcaksan sıfırını al diye üstüme baskı kurması ve zayıf olduğunu düşündürmesi ile resmen psikolojik baskı uygaladılar.. karar veremiyorum.. şu adamlara temiz bi araç götürmedikçe benle dalga gecicekler gibi gözüküyolar.. sinirimi bozdu adamlar walla..

motosiklette herşey beklentilerle ilgili.

zayıf derken neye göre zayıf dedi acaba?

600cc'lik bir motora göre tabiki zayıf kalır ama hızlanması ve atikliği 650cc tek silindirli bir enduro kadar iyidir. (daha iyi olabilir belkide).


125cc bir motordan ninja'ya geçiş yapan biri olarak söyleyebilirim ki gayet yeterli, standard 2.0 motorlu binek araçlardan daha seri hızlanan bir motosiklet. trafikte araçların kolay kolay arkadan sıkıştıramayacağı bir motosiklet. son sürati bir otomobil kadar iyi olmayabilir ama aramızda kaç kişi son sürate çıkıyor ki ya da son sürati görebileceğimiz kaç tane yol var ki? (son süratide 185km civarı bu arada..)

bütçe sıkıntısı olmayan biri tabiki 600cc'den inipte 250cc motora geçtiğinde yetersiz diyecektir.

sonuçta 600cc motorlar ninja 250'nin 3. viteste ulaştığı hıza 1. viteste ulaşabiliyor..

motoruma bakım yaptırdığım usta da ninja alacağına er5 al demişti bana ama hem yakıt hem bakım masrafı daha az olduğu için ninja'yı tercih ettim, asla da pişman olmadım.

toprak yol hariç her yerde gayet yeterli bir motor olduğunu düşünüyorum.

sonuçta 250cc'de türkiye'de st kanuni ile ninja 250'nin alternatifi yok. kaliteli yolda ninja'dan geçiyor..

bana kalırsa alırsan asla pişman olmayacağın bir motordur ninja

forewer
13 Aralık 2010, 20:50
600cc'lik bir motora göre tabiki zayıf kalır ama hızlanması ve atikliği 650cc tek silindirli bir enduro kadar iyidir. (daha iyi olabilir belkide).



Hızlanma ok de atiklik olayı abartı olmuş sankii.:) 650 cc tek silindir bir makinanın torkuyla karşılaştırılamaz bile.

overcloud
13 Aralık 2010, 20:53
evet, aslında hızlanmayı düşünerek sonradan eklemiştim parantezi :) torku tabiki kıyas götürmez.

reak41
13 Aralık 2010, 21:08
slm arkadaşlar bişe sorucam bu plakanın ışığı varya onun ampul kesmiş cıkarttım üstünde 5w12v yazıyodu ama ben yanlşlıkla 10w12v almşım ? sigorta falan atarmı ? attırmayalım

tutku1982
13 Aralık 2010, 22:03
walla dostlar bu motoru aramaya tam başlamışken bildiğim ve güvendiğim bi motorcudan bu motora sadece görüntü demesi ile bütün hayallerimi yıkması bir oldu... offf üstad tam anlamı ile beni bitirdi.. bide üstüne bunun ikinci elini alma alıcaksan sıfırını al diye üstüme baskı kurması ve zayıf olduğunu düşündürmesi ile resmen psikolojik baskı uygaladılar.. karar veremiyorum.. şu adamlara temiz bi araç götürmedikçe benle dalga gecicekler gibi gözüküyolar.. sinirimi bozdu adamlar walla..

selamlar belkide alıp kesinlikle pişman olmıycan motor diyebilirim sıfır aldım 5000 km oldu suan tek bi sorun yaşamadım bu km hep uzun yolda yaptım.Motor gram yag eksiltmiyo uzun yolda arac gecişlerde hiç sıkıntı yaşamıyosun.Eger uzun süre kullancam dersen sıfır al derim geciş motoru olarak düşünürsende temiz 2. el derim .....saygılar.

crypto
13 Aralık 2010, 22:20
selamlar belkide alıp kesinlikle pişman olmıycan motor diyebilirim sıfır aldım 5000 km oldu suan tek bi sorun yaşamadım bu km hep uzun yolda yaptım.Motor gram yag eksiltmiyo uzun yolda arac gecişlerde hiç sıkıntı yaşamıyosun.Eger uzun süre kullancam dersen sıfır al derim geciş motoru olarak düşünürsende temiz 2. el derim .....saygılar.

Arkadaşa kefilim aynen doğrudur söyledikleri :cherry:

tutku1982
13 Aralık 2010, 22:36
Arkadaşa kefilim aynen doğrudur söyledikleri :cherry:

sana 2.el derim temiz sonra buda yetersiz gelir sana:queen::queen::queen:hey 5500 olmuş ninjalan artık ege akdeniz vede karadeniz turlarımız var yeni sezonda...

crypto
13 Aralık 2010, 22:58
sana 2.el derim temiz sonra buda yetersiz gelir sana:queen::queen::queen:hey 5500 olmuş ninjalan artık ege akdeniz vede karadeniz turlarımız var yeni sezonda...

Yok Ninja beni aşar aga, biz iyiyiz böyle cbr'la :cherry:

Ama 6.000 e bırakırsan senin motoru birdaha düşünebilirim :queen:

tutku1982
13 Aralık 2010, 23:06
Yok Ninja beni aşar aga, biz iyiyiz böyle cbr'la :cherry:

Ama 6.000 e bırakırsan senin motoru birdaha düşünebilirim :queen:

6000 km de 9500 tl bırakırım:queen::queen::queen::queen::queen:

crypto
13 Aralık 2010, 23:09
6000 km de 9500 tl bırakırım:queen::queen::queen::queen::queen:


Bi de dost fiyatı degil mi bu? :pr:

Fuarda görüşelim tekrar, ktm duke 125 gelmezse düşünücem teklifini.

tutku1982
13 Aralık 2010, 23:43
Bi de dost fiyatı degil mi bu? :pr:

Fuarda görüşelim tekrar, ktm duke 125 gelmezse düşünücem teklifini.

5600 euro olmuş eşittir 11200 tl artı 300 tl alım satım 11500 eksi 9500 eşittir 2000 tl kar :queen::queen::queen::queen::queen:

casillas00
14 Aralık 2010, 00:18
Bi de dost fiyatı degil mi bu? :pr:

Fuarda görüşelim tekrar, ktm duke 125 gelmezse düşünücem teklifini.

Dukeye bende baktımda kadranda 80e kadar ilerisi kilit ve parca fiyatlarının manşallahı var Honda monda yanında tırt

sapo
14 Aralık 2010, 21:09
arkadaslar bu nınja 250 nın servıs kıtabında yagı 1000 12000 24000 36000 kilometrelerde degistirin diyor bu kilometre bana biraz fazla gibi geliyor haksizmiyim yaw..yoksa bende mi bir eksiklik var.

crypto
14 Aralık 2010, 21:13
Yağ olamaz o büyük ihtimalle hidrolik sıvılarından bahsediyordur, birdaha oku.:silent:

sapo
14 Aralık 2010, 21:36
Yağ olamaz o büyük ihtimalle hidrolik sıvılarından bahsediyordur, birdaha oku.:silent:

yok abi engine oil diyor hemen altinda da yag filtresi nin degisim periyodu var ikisinin de degistirme zamanlari ayni benim motor km hesabi yazmiyor mil hesabi yaziyor tam olarakta 600 mil 7500 mil 15000 mil 24000 mil ve 30000 milde yag degisimi yapmak gerektigini soyluyor.ayni zamanda yag ile beraber yag filtresini de degistirmemiz gerekiyormus + parantez olaraktanda ikinci bir sistem daha var eger son bir yil icinde 7500 mil yapmamis olsan bile yagi ve filtreyi degistirmemiz gerektigini soyluyor cok aciklayici bir bicimde net olarak yazmislar..

crypto
14 Aralık 2010, 21:44
Yağ değişimi için 12.000 km lik periyodlar çok uzun, devri yüksek racing bir motosiklet için.:santa:

Bir yanlışlık var ama nerede bilemiyorum.
Ninja kullanan arkadaşlar daha net bilgi vereceklerdir, onlar gelene kadar nöbet bende.::sigara::

DaBEL
14 Aralık 2010, 22:16
bu sözlerle morelimi düzeltiniz üstadlar.. zayıf derken sanırsam 250 cc icin agır bi motor olduğunu düşünüyor olabilir(cross kullandığından olabilir).. bide o motorcu arkadaş 130 kilo olunca bu motoru biraz zorlucagını düşündü.. tabi benim kiloyu hesaba katmadı..
gerçi 0 ile 2. el konusunda haklılık payı olabilir.. nedeni ise SS tarzı motorların rodajını pek umursamaz sahibi diye ekledi.. eger temizi 9.5 cıvarı ise 0 daha mantıklı diyor.. ona göre bu tarz motorlarda temizinde bile 1 kagıtlık masraf olduğudur.. ve ne kadar dogru onu bilemiyorum..
ama olsun.. keyfim yerine geldi.. mesajıma yorum yazan kckr, acun0, overcloud, tutku1982 üstadlara teşekkürler...

casillas00
15 Aralık 2010, 00:07
bu sözlerle morelimi düzeltiniz üstadlar.. zayıf derken sanırsam 250 cc icin agır bi motor olduğunu düşünüyor olabilir(cross kullandığından olabilir).. bide o motorcu arkadaş 130 kilo olunca bu motoru biraz zorlucagını düşündü.. tabi benim kiloyu hesaba katmadı..
gerçi 0 ile 2. el konusunda haklılık payı olabilir.. nedeni ise SS tarzı motorların rodajını pek umursamaz sahibi diye ekledi.. eger temizi 9.5 cıvarı ise 0 daha mantıklı diyor.. ona göre bu tarz motorlarda temizinde bile 1 kagıtlık masraf olduğudur.. ve ne kadar dogru onu bilemiyorum..
ama olsun.. keyfim yerine geldi.. mesajıma yorum yazan kckr, acun0, overcloud, tutku1982 üstadlara teşekkürler...

Merak etme 11.ooo TLye 600cc almayıp 250cc motor alan adam Motorcu Kültürüyle yaşayan adamdır.
Oda motorun Rodajınada yağınada suyunada kendisi gibi bakan adamdır.
Tanıdıklarım o şekilde (İstanbul Ninja Grubu):bounce:
Öyle abi buna verceğin paraya 600 alırdın bea abi diyen adamdan motor alırken 3-4 kere düşünmek lazım ama :queen:

tutku1982
15 Aralık 2010, 01:09
yok abi engine oil diyor hemen altinda da yag filtresi nin degisim periyodu var ikisinin de degistirme zamanlari ayni benim motor km hesabi yazmiyor mil hesabi yaziyor tam olarakta 600 mil 7500 mil 15000 mil 24000 mil ve 30000 milde yag degisimi yapmak gerektigini soyluyor.ayni zamanda yag ile beraber yag filtresini de degistirmemiz gerekiyormus + parantez olaraktanda ikinci bir sistem daha var eger son bir yil icinde 7500 mil yapmamis olsan bile yagi ve filtreyi degistirmemiz gerektigini soyluyor cok aciklayici bir bicimde net olarak yazmislar..

bakımlar 1000 km 5000km 10000km 15000km 20000km .....yag yag filtresi degişiyo...

sapo
15 Aralık 2010, 03:20
Yağ değişimi için 12.000 km lik periyodlar çok uzun, devri yüksek racing bir motosiklet için.:santa:

Bir yanlışlık var ama nerede bilemiyorum.
Ninja kullanan arkadaşlar daha net bilgi vereceklerdir, onlar gelene kadar nöbet bende.::sigara::

crypto arkadasim valla servis kitabi yetmedi birde kullanici kitabini gozden gecirdim cunki servis kitabi 2008 modelller icin belki bir degisiklik olabilir diye kullanici kitabina da baktim ayni seylerden bahsediyor bu motoru ureten bu kitabi yazan mi yanlis yoksa yillardir bize sen her 2500 km de getir yagini degistirelim bakimlarini yapalim diyen adamlar mi yanlis ben karar veremedim.. aynen bir onceki sayfada dedigim gibi 12000 kilometrede bir diyor yani..valla motorda yag lambamiz var 12000 kilometre dolana kadar yanmazsa eger bu lamba kitap ne diyorsa onu yapcaz demektir.....

crypto
15 Aralık 2010, 06:26
crypto arkadasim valla servis kitabi yetmedi birde kullanici kitabini gozden gecirdim cunki servis kitabi 2008 modelller icin belki bir degisiklik olabilir diye kullanici kitabina da baktim ayni seylerden bahsediyor bu motoru ureten bu kitabi yazan mi yanlis yoksa yillardir bize sen her 2500 km de getir yagini degistirelim bakimlarini yapalim diyen adamlar mi yanlis ben karar veremedim.. aynen bir onceki sayfada dedigim gibi 12000 kilometrede bir diyor yani..valla motorda yag lambamiz var 12000 kilometre dolana kadar yanmazsa eger bu lamba kitap ne diyorsa onu yapcaz demektir.....


Şimdi zaten sadece yağ değişimi ile ilgili konuşacak olursak 12.000 (onikibin) km de bir yağ değişimi yapmak imkansız. Bu süreç çok uzun ve yağın özelliğini ve işlevini hiçbir şekilde yerine getiremeyecek hale getirecektir.

Yüksek devirli motosikletlerde hassas bir kullanıcıysan 2.000-2500 km de bir yağ değişimi yapman gerekir.


Sanırım o 1.000-5.000-10.000-15.000 diye giden süreç motosikletin genel bakımlarının oldugu süreçtir ve her servis aralıgında yağ değişimi yapmalısındır

bu yağ değişimini serviste veya kendin yapabilirsin.


Honda kitapçığında zorunlu bakımlar şu km aralıklarındaydı:
1000 / 4.000 / 8.000 / 12.000 diye devam eden 4.000 km lik aralıklarla süregelen bakımlar.

Ve tahmin ediyorum ki ninja için de bu süreç 5.000'er km lik periyotlarla belirlenmiş.



Ps: Motosikletlerin kullanım&bakım kılavuzunda yazan kilometre ve zaman aşımlarını servisler kendi kafasına göre yorumlayabiliyorlar mesela benim 4.000 bakımında hava filtresinin temizlenmesi (değişmesi değil) gerektiğini gösteren bir ibare olması rağmen ısrarla sorduğumda 8.000 bakımında gel ozman bakıcaz onlara demişlerdi.
ve bugüne kadar 3 defa servise gittim

1000 km zorunlu bakımı (sadece yağ degisti, vidalar sıkıldı, balatalar temizlendi)
2500 km yağ değişimi (sadece yağ degisti, vidalar sıkıldı, zincir gerginlik ayarı yapıldı)
4500 km yağ değişimi zorunlu bakım (sadece yağ degisti, vidalar sıkıldı, zincir gerginlik ayarı yapıldı)

şu an 5.500 km de 6.250 km de servise gitmeyi planlıyorum yağ değişimi için.

sapo
15 Aralık 2010, 21:10
evet arkadaslar simdi kullanma kilavuzundan cektigim fotograflari eklemeye calisacagim kawasaki yagi 12000 kilometrede bir degistirin diyor vede ayriyeten yagin cok fazla kirlenmesi ve icinde metal parcalari olmasi sart degil yag cok uzun zaman kullanildiginda yaglama ozelligini kaybeder diyor bu sebepten dolayida ya 12000 kilometreyi bitirdikten sonra yada son yag degisimini takip eden bir yil icerisinde 12000 kilometre yapilmamissa degistirin diyor.daha once resim eklemedigim icin bazi sorunlar olabilir simdiden ozur olabilecek kusurlar icin .http://img440.imageshack.us/img440/5652/dscf3869t.jpghttp://img33.imageshack.us/img33/1153/dscf3870.jpg

crypto
15 Aralık 2010, 21:19
85. sayfayı göndersene bir de, asıl yağ ile ilgili açıklama orada.

sapo
15 Aralık 2010, 21:41
85. sayfayı göndersene bir de, asıl yağ ile ilgili açıklama orada.

evet crpto arkadasim nerdeyse duelloya donustu bu konu birbirimizden ogrenecegimiz cok sey var bu sitede.son cevabimi degistiremedim o sebepten dolayi resimleri yeniden yukledim reimlerde yag ile ilgili olan kisimlari kirmizi ile isaretledim.85 sayfada ise eger yag basinc lambasi rolantinin az ustunde bir devirde yanmaya devam ediyorsa hemen motoru stop edin ve nedenini bulun diyor diger bilgiler yag ve yag filtresinin nasil degistirilecegi ile ilgili.ama ben 85 ci sayfayi da ekledim.http://img69.imageshack.us/img69/3922/dscf3869.jpghttp://img143.imageshack.us/img143/7850/dscf3870y.jpghttp://img28.imageshack.us/img28/1103/dscf3871b.jpg

crypto
16 Aralık 2010, 01:10
sen yine de 2.500 km yi geçme, ya da geç bakalım birşey olmuyorsa hepimiz 12.000 de degistirelim yagları bosuna para harcamayalım. Kitapçıkta yazıyorsa vardır bi dogrulugu sonuçta. :)

ama o 81. sayfadaki engine oil yazan kısmın sonundaki "#" işaretine takıldım, + bir açıklaması mı var acaba?

kckr
16 Aralık 2010, 03:26
nedeni ise SS tarzı motorların rodajını pek umursamaz sahibi diye ekledi.. eger temizi 9.5 cıvarı ise 0 daha mantıklı diyor.. ona göre bu tarz motorlarda temizinde bile 1 kagıtlık masraf olduğudur.. ve ne kadar dogru onu bilemiyorum.....

Şu kadar söyleyebilirim ben motorumu 1600 kmde aldım. Şu ana kadar hiçbir masraf çıkartmadı biniyorum hala. Motorumdan çok ama çok memnunum. Sadece 4200 kmde yağını değiştirdim. Şu anda 5000 km ye yaklaştı o kadar her motor masraf çıkartacak diye düşünürsen yanlış olur.



ama olsun.. keyfim yerine geldi.. mesajıma yorum yazan kckr, acun0, overcloud, tutku1982 üstadlara teşekkürler...

Rica ederim kendi adıma :) Ortada yanlış bir düşünce varsa tabiki bende fikirlerimi söylerim.


Genel olarak yağ değişimi konusunda fikirlerim ise yüksek devir çeviren motorların bu kadar uzun süre yağını değiştirmeden kullanılmaması. Şahsen ben her 4000 km de bir yağımı değiştiririm 2500 km çok erken geliyor bana çünkü yağın tam olarak performans göstermesi zaten 1000 kmden sonra başlıyor motorumu seviyorum yağımıda en iyisinden alıyorum ve zamanından önce değiştiriyorum. Hee birisi gelir yaptığın yanlış der açıklamasını da yapar o ayrı ama şimdilik benim doğrum bu.

Saygılar

sapo
16 Aralık 2010, 04:27
sen yine de 2.500 km yi geçme, ya da geç bakalım birşey olmuyorsa hepimiz 12.000 de degistirelim yagları bosuna para harcamayalım. Kitapçıkta yazıyorsa vardır bi dogrulugu sonuçta. :)

ama o 81. sayfadaki engine oil yazan kısmın sonundaki "#" işaretine takıldım, + bir açıklaması mı var acaba?

evet crypto arkadasim 81. sayfadaki oil yazan kismin sonundaki " # " isaretinin anlami eger motoru sik sik agir kosullarda cok tozlu islak camurlu yollarda yada cok yuksek devirlerde kullaniyorsak ...yada cok fazla start stop yapiyorsak ( ki bu motor yaginin icinde daha fazla metal partikulleri olabilecegi anlamina gelir ) biraz daha erken yag degisimi gerekebilecegi anlamina geliyor.yani bu normal ustu bir durum cunki ben koyde tarlada racing motor kullanan birine rastlamadim ve hicbirimiz motorumuzu boyle hor kullanmayiz.

bu motoru ureten kisiler kac tane testden geciriyor satisa sunmadan once en agir kosullarda en yuksek devirlerde motorun dayanikliligini olcuyorlar o olcumlerin sonucuna gorede bakim karti hazirliyorlar bu kilometrajlar oylesine yazilmis olamaz simdi ben bir kullanici olarak hem sana hem butun motorsiklet sevdalisi arkadaslara soruyorum simdi biz ureticinin dedigi kosullarda kullanip ureticinin dedigi kosullarda bakim yapsak bize bunun ne zarari olur..

ilk cevap benden hicbir zarar gorecegimi dusunmuyorum cunki bu motorun tamiratini yapan adamlar bu isi rant haline donusturduler 6-7 sene oncesine kadar bir semt te kac tane servis yada motor tamircisi vardi simdi ne kadar var durust calisan arkadaslara sozum yok ama cakallarin sayisida azimsanacak kadar degil.ben turkiyede iken bir arkadasimin her bin kilometrede yag degisimi icin servise gittigini biliyorum.motorunun garantisi dolduktan sonra ver bi bakalim bakim kartina dedim o her bin kilometrede bakim yapan servis bozuntusu kayitlari 1000 kilometre bakimi 4000 kilometre bakimi 7000 kilometre bakimi 10000 km vs. diye kayit altina almis o aradaki 2,3,5,6,8,9 bin kilometrelere ait herhangi bir kayit yok bu da demek oluyorki bu motorun periyodik bakim kilometreleri her 3000 de bir zaten servisler fabrikanin dedigini tam olarak yapsalar istedikleri parayi kazanamazlar. burdan pay biciniz daha bisey demicem allaha emanet olun..

acun0
16 Aralık 2010, 11:33
bu kitapıklar her ülke için ayrı ayrı basılmış elimde motorsikletle verilen 3 tane büyük 1 tane türkce küçük garanti belgesi var.

her ülke için ayrı dilde çevrili bu kitapcıklarda yag degiştirme aralıgı
türkiye için her yıl yada ilk 800 km daha sonrada 5 er bin km sonra diye işaretlendirmiş

yabancı dildeki çevirilerde,İTALİANO 1,6bin 12bin diye gidiyor.

ESPANOL dilde çevrilende yine her 6 binde bir bakım önermiş.
oyüzden bu işi zevki olarak 3 bin kmde bir degiştirmek şahsen kendimi daha iyi hissettirmemi saglıyor.

sapo
16 Aralık 2010, 17:42
bu kitapıklar her ülke için ayrı ayrı basılmış elimde motorsikletle verilen 3 tane büyük 1 tane türkce küçük garanti belgesi var.

her ülke için ayrı dilde çevrili bu kitapcıklarda yag degiştirme aralıgı
türkiye için her yıl yada ilk 800 km daha sonrada 5 er bin km sonra diye işaretlendirmiş

yabancı dildeki çevirilerde,İTALİANO 1,6bin 12bin diye gidiyor.

ESPANOL dilde çevrilende yine her 6 binde bir bakım önermiş.
oyüzden bu işi zevki olarak 3 bin kmde bir degiştirmek şahsen kendimi daha iyi hissettirmemi saglıyor.

ben sili cumhuriyetinde yasiyorum ama motor japonyada amerika birlesik devletleri icin uretilmis o sebepten dolayi kilometre sayaci degil mil sayaci var bende bir satinalma yada urettirme politikasida olabilir ama isin ozu su her zaman ureticinin dedigi kosullarda kullanip bakimlarini da ureticinin belirttigi sekilde yapmak kullanicinin herzaman yuzunu guldurur uzun zaman problemsiz bir sekilde keyifli olarak motor kullanmamizi saglar ben kitabin dedigini yapacagim ha olduki yag lambasi kitapcigin dedigi kilometrelerden cok erken bir zamanda yanarsa bunu da ayriyeten burada duyuracagim herkese ...

forewer
16 Aralık 2010, 20:09
ben sili cumhuriyetinde yasiyorum ama motor japonyada amerika birlesik devletleri icin uretilmis o sebepten dolayi kilometre sayaci degil mil sayaci var bende bir satinalma yada urettirme politikasida olabilir ama isin ozu su her zaman ureticinin dedigi kosullarda kullanip bakimlarini da ureticinin belirttigi sekilde yapmak kullanicinin herzaman yuzunu guldurur uzun zaman problemsiz bir sekilde keyifli olarak motor kullanmamizi saglar ben kitabin dedigini yapacagim ha olduki yag lambasi kitapcigin dedigi kilometrelerden cok erken bir zamanda yanarsa bunu da ayriyeten burada duyuracagim herkese ...

1 yılda 12000 km yapabilir misin? Motosikletine bişey olmayabilir ama segman gibi parçaların ömrü azalabilir. Yani ne olacağı uzun vadede belli olur sanırım, ben de merak ediyorum ne olacak. Atıyorum çoğu ninjanın motoru 150.000 km dayanırken senin ki 100.000 de bitebilir. Başka da bişey olcağını sanmam şahsen.

sapo
16 Aralık 2010, 20:32
1 yılda 12000 km yapabilir misin? Motosikletine bişey olmayabilir ama segman gibi parçaların ömrü azalabilir. Yani ne olacağı uzun vadede belli olur sanırım, ben de merak ediyorum ne olacak. Atıyorum çoğu ninjanın motoru 150.000 km dayanırken senin ki 100.000 de bitebilir. Başka da bişey olcağını sanmam şahsen.

ya zaten .o bakim kitabinda wichever comes first diye bir yazi var ustte onun saginda ve altinda ok isaretleri var yani eger 12000 kilometre dolduysa yagi degistir diyor eger 12000 kilometre dolmamis fakat son yag degisiminden sonra bir yil gecmisse kilometrenin bir onemi kalmiyor yine de yagi degistirmek gerektigi anlamina geliyor yani ya 12000 kilometre yada 1 yil hangisi once denk gelirse o..bu kadar aciklamali bir bakim kartinida es gecmemek lazim...

acun0
17 Aralık 2010, 17:08
yag lambası yanar ise motorun işi bitmiş demektir zaten
erken yag degiştirmenin kimseye zararı bulunmaz artı motorun içinde biriken kurum eksoz gazı artıklarınında temizlenmesini saglar. bu parçalar sonuçta dişli silindir duvarlarına uzun yag degişimlerinde yapışma yapar ve malzemeleri karartır.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 16:08 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 15:26 ----------

birde senin motorsiklet amerika versiyonu ise enjeksiyon yerine kalbiratör olmalı

bunun farkındamısın

sapo
17 Aralık 2010, 17:55
tabi karburator mevcut motorda yag lambasinin yanmasi demek motorun isinin bitmesi demek degildir yagin artik katilasmaya basladigi ve yaglama icin gereken basincin artik olmadigi yag degistirme zamaninin artik geldigi ve kullanmaya devam edilirse gecmekte oldugu demektir yani yag lambasi yaninca motor hemen iflas etmez.sonuc itibari ile bunu soyleyen kawasaki ben degilim adamlar olcmusler bicmisler ve bu sonuca varmislar o sonuca bagli olarakta bu sekilde bir bakim periyodu hazirlamislar.bizede boyle yapmamizi soyluyorlar.ayrintilarina kadar aciklamislar bir problem olursa 2 sene garantisi var pasa pasa hasari giderirler.bakimlar serviste yapilacak 2 sene boyunca zaten burda teknik servisler kitapta ne yaziyorsa harfien yerine getiriyorlar.burda falanca usta fismanca usta bu adam motorun doktoru olmus profu olmus diye bir olay yok kisacasi fabrika ne diyorsa o ne eksik ne fazla sistem boyle isliyor...

tutku1982
18 Aralık 2010, 01:20
yag lambası yanar ise motorun işi bitmiş demektir zaten
erken yag degiştirmenin kimseye zararı bulunmaz artı motorun içinde biriken kurum eksoz gazı artıklarınında temizlenmesini saglar. bu parçalar sonuçta dişli silindir duvarlarına uzun yag degişimlerinde yapışma yapar ve malzemeleri karartır.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 16:08 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 15:26 ----------

birde senin motorsiklet amerika versiyonu ise enjeksiyon yerine kalbiratör olmalı

bunun farkındamısın

bu arada motorda yag lambası nerde???

aras1925
18 Aralık 2010, 01:28
Ya abi öyle diyorsunda 12000 km yağ değiştirmek için çok uzun bir süre bence en fazla oda bana göre en fazla 4500 km de bir yağ değiştirmekte yarar var şahsen ben 1500-2000 km aralığında değiştiriyorum yağ motoru temizler içindeki pislikleri temizler uzun süre kullanılırsa bir yağ eskir gerektiğinden fazla incelir ama sık değiştirmenin hiçbir zararı olamaz..:)

sapo
18 Aralık 2010, 05:20
bu arada motorda yag lambası nerde???

km gostergesinin sol ust kosesinde kontak acikken ( motor calismazken ) yanan kirmizi bir isik var marsa basip motoru calistirinca 1 yada 2 saniye icinde sonuyor iste o lamba yag lambasi oluyor...

---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:20 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:00 ----------


Ya abi öyle diyorsunda 12000 km yağ değiştirmek için çok uzun bir süre bence en fazla oda bana göre en fazla 4500 km de bir yağ değiştirmekte yarar var şahsen ben 1500-2000 km aralığında değiştiriyorum yağ motoru temizler içindeki pislikleri temizler uzun süre kullanılırsa bir yağ eskir gerektiğinden fazla incelir ama sık değiştirmenin hiçbir zararı olamaz..:)

yahu aslini sorarsaniz banada oyle geldi ilk okudugum zaman..aslinda pinti bir yapim yoktur surda 2 ayda bir 30-40 lira yag parasi vermek kimseyi fakir etmez benim maksadim kimseye zararli olmak degil kitabi okudum ve ureticinin bize onerdigi seyi bende burda diger kullanicilarla paylasmak istedim herkese uzun geliyor bu sure cunki bizi boyle alistirdilar cogumuz motoru alinca garanti ve kullanim sartlarini okumayiz servis ne diyorsa onu yapariz.

size turkiyede iken basimdan gecen bir olayi anlatayim.bir kanuni seyhan 150 motorum vardi ben ikinci el almistim aldigimda garantisi dolmamisti ve kilometresi cok azdi sifir gibi biseydi yani.motoru aldim sagina soluna baktim iyi durumda.sonra garanti kitabini bastan sona okudum motorda yag degisimi 2500 km de bir oldugunu soyluyor kitap.bende motorun onceki sahibinin yagi degistirdigi km nin ustune 2500 km dolunca gittim servise bakimini ve yag degisimini yapmak icin adam bana dedi sen naptin bilader bunun yag degisim km si gecmis bi problem cikarsa garanti islemez sen bu motoru yakinda kucagina alirsin dedi.bunun yag degisimi 1500 km de bir sen 1000 km fazladan yapmissin dedi.Bende kullanma kilavuzundaki yag degisimi ile ilgili olan yeri gosterdim agzi acik kaldi sonra seyhan 125 ile karistirdik falan gibisinden sacmalamaya basladi.ben ayni kanuninin onerilerine uyaraktan 2 senede 35000 km den fazla yol yaptim tik demedi ayriyeten kanunide yag lambasi da yoktu.bunu yapan fabrikasindan daha iyi bilen kimse olamaz cunki ninja 250 cok uzun zaman once yokmus kawasaki uretmis adin ninja 250 olsun demis musterilerine de kullanma kilavuzu bastirmis matbaadan servislerinede servis kitabi yollamis .musteriler okumamis servislerde biz bu fabrikanin dedigi gibi bakim yaparsak ogle yemegimiz anca cikar bu isten demisler musterilerinde okumadigini bildikleri icinde kafalarina gore yag degistirip hava filtresinin kapagini bile acmadan temizlemisler en dandik mineral yag atmislar icine sonrada her 1500 km de bir bakima cagirip ceplerini doldurmuslar...biraz uzun oldu ama herkesi okumaya ve rantcilarin taklasina gelmemeye davet ediyorum...

kckr
18 Aralık 2010, 09:25
bir problem olursa 2 sene garantisi var pasa pasa hasari giderirler.

Keşke işler o şekilde yürüse... Motorsikletteki herhangi bir problemi, bu problem ne olursa olsun kullanıcı hatası diye yutturuyorlar resmen. Çok çok ekstra durumlar hariç tabi. Yok öyle kullanmamanız gerekiyordu. Ama öyle yaparsanız olmaz. Şudur budur.

Örnek olarak mesela benim yağımı kendim değiştirmem demek motorun garantisiz durumda kalması demek bunu hepimiz biliyoruz heralde. Ama ben onların koyduğu yağı kullanmak zorundamıyım bu nasıl bir zorlamadır ? İlla geleceksin bana paranı vereceksin mantığı... Misal ben daha kaliteli bir yağ koyuyorum motoruma hemde onların söylediği km'de ama onların cebine para girmediği için benim motorum garanti dışı kalıyor mantığa bakarmısınız ya ?

Bunları sadece kawasaki için yada sadece motorsikletler olarak düşünmemek gerek aslında. Diğer araçlarda da benzer mantık her zaman işliyor. Benim arkadaşım 2 sene önce bir araba aldı. Radyo - Teyp vardı üzerinde bildiğiniz kaset çalar yani. Değiştirip CD çalar taktırdı. Bakım zamanı servis elemanı görmüş CD çaları ve sizin elektrik donanımınız garanti dışı kalmış vs. diye söylemiş...

Yani araba motorsiklet otobüs uçak vs. yetkili servislerde mantık hep aynı şekilde işledikten sonra olayların sorumlusu hep kullanıcılar olacaktır. İzlenimlerim bu şekilde yani bir problem olduğunda bunu kullanıcı hatası olarak görüyorlar.

Saygılar.

acun0
18 Aralık 2010, 10:47
bu kitapcıklardaki periyodik bakımları harfiyen yerine getirmeye çalışsak motor binmekten zevk alamayız dogrusu.

_ ön çatal yag degişimi

_sogutma suyu degişimi

_kabiratör ayarı ve senkronize

_sübop ayarı

-hey ay yakıt sistemi kontrolü

-akü elektrot kontol sistemi

-firen hidroligi degişimi
gibi gereksiz şeyleride degiştirmek zorunda kalacagız
ama şu anda motorum 10 bin km de
ne sibop ayarı ne amartüsör yaglarının degişimi nede senronize gibi gereksiz şeyleri yaptırmayacagım yaptıranda yok zaten

overcloud
18 Aralık 2010, 11:00
bu yağ değişimi konusunda kckr'nin söylediklerine katılıyorum.

bizim binek aracımız olan i30'da 15bin'de bir periyodik bakıma gelin diyor servis.

yahu akıl var mantık var türkiyedeki yol şartlarında bir otomobilin yağı 15bin km yol yapar mı? o yağ temiz kalır mı..?

eski aracımızda olduğu gibi her 10bin'de bir yağ değişimi yaptırmaya karar verdik. tabi garanti gitmesin diye serviste yağ değişimi yaptıracağız. bakalım erken yağ değişimi yuzunden garantiden çıkar diye bir şey diyecekler mi çok merak ediyorum doğrusu..

sapo
18 Aralık 2010, 18:05
yavas yavas fikirlerimiz bagdasmaya basladi aslini sorarsaniz benim burda teknik servis ile ilgili bir problemim yok ben turkiyedeki sistemin isleyisini hazmedemiyordum fabrika servislere yetki vermis ama servisler sagolsunlar bu yetkiyi soyle kullaniyorlar.sizin motor yada arabanizin garanti disi kaldigini soyleyip sizden yaptiklari isin parasini aliyorlar siz servis istasyonundan ciktiktan sonra sizin araciniza ait yeni bir servis formu doldurup ayni islemi garanti dahili yapilmis gibi gosteriyorlar sonra bu formu fabrikaya gonderip bu islemin parasini fabrikadan tahsil ediyorlar buda demek oluyorki bir is iki para (garantinin dolmasina bir gun kala garanti dahili islem yapip musterisinden hic bir ucret talep etmeyen servislerde var ben sahsen birkac tane taniyorum bu sekilde calisan arkadaslara da sozum yok helal kazaniyorlar..)uzun lafin kisasi cogu servisler motorun garantisi dolana kadar motor kullanicisina kan aglatiyor benim maksadim butun motor kullanici arkadaslara fabrikanin istedigi kosullarda bakim yaptirmalari teknik servislerin zirvalarina aldiris etmemeleri eger servis kafasina gore is yapiyorsa direkt olarak uretici ile irtibata gecmeleri konusunda bilinclendirmek uretici bir tane kici kirik servis istasyonundan vazgecer ama musterisinden vazgecmez.aninda ellerinden tabelasini ve butun yetkisini alir.garanti dolduktan sonra da eger elinizden geliyorsa servis istasyonuna gitmeden hafta sonlari hem temizlik hem bakim hem yag degisimi gibi seyleri kendiniz yapmaniz hem maddi hem psikolojik yonden problem yasamamanizi saglar diye dusunuyorum.. hepinize saygilar..

tutku1982
19 Aralık 2010, 01:59
km gostergesinin sol ust kosesinde kontak acikken ( motor calismazken ) yanan kirmizi bir isik var marsa basip motoru calistirinca 1 yada 2 saniye icinde sonuyor iste o lamba yag lambasi oluyor...

---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:20 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:00 ----------



yahu aslini sorarsaniz banada oyle geldi ilk okudugum zaman..aslinda pinti bir yapim yoktur surda 2 ayda bir 30-40 lira yag parasi vermek kimseyi fakir etmez benim maksadim kimseye zararli olmak degil kitabi okudum ve ureticinin bize onerdigi seyi bende burda diger kullanicilarla paylasmak istedim herkese uzun geliyor bu sure cunki bizi boyle alistirdilar cogumuz motoru alinca garanti ve kullanim sartlarini okumayiz servis ne diyorsa onu yapariz.

size turkiyede iken basimdan gecen bir olayi anlatayim.bir kanuni seyhan 150 motorum vardi ben ikinci el almistim aldigimda garantisi dolmamisti ve kilometresi cok azdi sifir gibi biseydi yani.motoru aldim sagina soluna baktim iyi durumda.sonra garanti kitabini bastan sona okudum motorda yag degisimi 2500 km de bir oldugunu soyluyor kitap.bende motorun onceki sahibinin yagi degistirdigi km nin ustune 2500 km dolunca gittim servise bakimini ve yag degisimini yapmak icin adam bana dedi sen naptin bilader bunun yag degisim km si gecmis bi problem cikarsa garanti islemez sen bu motoru yakinda kucagina alirsin dedi.bunun yag degisimi 1500 km de bir sen 1000 km fazladan yapmissin dedi.Bende kullanma kilavuzundaki yag degisimi ile ilgili olan yeri gosterdim agzi acik kaldi sonra seyhan 125 ile karistirdik falan gibisinden sacmalamaya basladi.ben ayni kanuninin onerilerine uyaraktan 2 senede 35000 km den fazla yol yaptim tik demedi ayriyeten kanunide yag lambasi da yoktu.bunu yapan fabrikasindan daha iyi bilen kimse olamaz cunki ninja 250 cok uzun zaman once yokmus kawasaki uretmis adin ninja 250 olsun demis musterilerine de kullanma kilavuzu bastirmis matbaadan servislerinede servis kitabi yollamis .musteriler okumamis servislerde biz bu fabrikanin dedigi gibi bakim yaparsak ogle yemegimiz anca cikar bu isten demisler musterilerinde okumadigini bildikleri icinde kafalarina gore yag degistirip hava filtresinin kapagini bile acmadan temizlemisler en dandik mineral yag atmislar icine sonrada her 1500 km de bir bakima cagirip ceplerini doldurmuslar...biraz uzun oldu ama herkesi okumaya ve rantcilarin taklasina gelmemeye davet ediyorum...

bilgilerden dolayı teşekürler söyledigin ışık motor hararet ışıgı degilmi???

sapo
19 Aralık 2010, 19:14
bilgilerden dolayı teşekürler söyledigin ışık motor hararet ışıgı degilmi???

hareket isigi degil .zaten dikkatli bakarsan isigin ustunde yagdanlik simgesi var.bu isik kontak acikken fakat motor calismazken acik motora start verdikten 1-2 saniyede sonra sonuyor buda motorun yaglama yaptigi yaglama ile ilgili bir problem olmadigi anlamina geliyor.eger rolantinin az ustunde bir devirde hale yanmaya devam ediyorsa motor yaglama yapmiyor demektir hemen motoru stop edip problemin kaynagini bulmak gerekir eger o sekilde surmeye devam edersen cok gecmeden motoru kaybedersin..

kckr
19 Aralık 2010, 19:36
hareket isigi degil .zaten dikkatli bakarsan isigin ustunde yagdanlik simgesi var.bu isik kontak acikken fakat motor calismazken acik motora start verdikten 1-2 saniyede sonra sonuyor buda motorun yaglama yaptigi yaglama ile ilgili bir problem olmadigi anlamina geliyor.eger rolantinin az ustunde bir devirde hale yanmaya devam ediyorsa motor yaglama yapmiyor demektir hemen motoru stop edip problemin kaynagini bulmak gerekir eger o sekilde surmeye devam edersen cok gecmeden motoru kaybedersin..

Benzer mantık hemen hemen her araçta (araba motorsiklet vs.) vardır. Mantığı kısaca açıklamak gerekirse, kontak açılıp elektrik gelmeye başladığı anda genelde uzun far lambası harici tüm lambalar yanar ki bu, lambalar ile ilgili problem olmadığını göstermek içindir. Eğer öyle olmasaydı bozuk yağ lambası ampulü yüzünden motoru kaybedecektik. Sorunun ufacık bir lambadan olduğunu farketmek mümkün olmayacaktı. Bunu ampullerin ve sistemin çalışırlığının bir kontrolü olarak düşünebilirsiniz.

Saygılar.

tutku1982
20 Aralık 2010, 00:52
hareket isigi degil .zaten dikkatli bakarsan isigin ustunde yagdanlik simgesi var.bu isik kontak acikken fakat motor calismazken acik motora start verdikten 1-2 saniyede sonra sonuyor buda motorun yaglama yaptigi yaglama ile ilgili bir problem olmadigi anlamina geliyor.eger rolantinin az ustunde bir devirde hale yanmaya devam ediyorsa motor yaglama yapmiyor demektir hemen motoru stop edip problemin kaynagini bulmak gerekir eger o sekilde surmeye devam edersen cok gecmeden motoru kaybedersin..

peki arkadaşım motor hararet yaptıgında hangi ışık yanıyor???bunda hararet ışıgı yokmu???

sapo
20 Aralık 2010, 02:23
peki arkadaşım motor hararet yaptıgında hangi ışık yanıyor???bunda hararet ışıgı yokmu???

o isikta benzin gostergesinin sol ust tarafinda yer aliyor calisma sistemide yag lambasi ile ayni.

kefeeee
20 Aralık 2010, 02:27
Sapo şilideki ninjaların boya işi çoook iyi ya senden istesek parasını hesabına yollasak bize en büyük parça olan o motoru kapatan ve bizimkinden değişik boyası olan grenajı yollayabilirmisin arkadaşımın ninjaya takıcazda:)

sapo
20 Aralık 2010, 02:42
Sapo şilideki ninjaların boya işi çoook iyi ya senden istesek parasını hesabına yollasak bize en büyük parça olan o motoru kapatan ve bizimkinden değişik boyası olan grenajı yollayabilirmisin arkadaşımın ninjaya takıcazda:)

kefeeee kardesim simdi yarin ben bir gideyim burdaki motoru aldigim yere fiyatini ogreneyim sonra kargo fiyatlarini da ogreneyim eger sizinde isinize gelirse burda paketleyip size yollarim.turkiyede unuttugum bazi seyleri babamdan kargo ile yollamasini sitemistim 2 haftada geldi buraya sizin icin bakarim ..yarin bir cevap yazarim bu konuya..

acun0
20 Aralık 2010, 18:07
evet bak ordaki parça fiyatlarından biraz bahset bir sinyal burda 75 tl bir gıranj 450 tl

casillas00
20 Aralık 2010, 18:12
Honda var mı honda :)
Sizin sınyaller ucuzmuş gene ya cıbırınki 140lira :)