PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Kawasaki Kawasaki Ninja 250R Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı



Sayfa : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 [29] 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182

volkanix
27 Ekim 2010, 19:16
@ overcloud
bende kitapçık var
ön 200 kPa (2.00 kgf/cm2) 28 psi
arka 225 kPa (2.25 kgf/cm2) 32 psi
yani ön 28 ve arka 32

tutku1982
27 Ekim 2010, 22:34
çok basit büyük motor insanı gaza getiriyor. olup olmadık yerde bastırıyorsun. insan genetiginde var hız yapmak ani ivmelenmek. teker ler çabuk eskiyor. 700 tl den başıyor lastik fiyatları. sadece lastik olsa neyse debriyaj balatası eksantirik zinciri normal dişli ve zincir aksamaları da çabucak takip ediyor. hiç bir şey eskimese bujinin biri ölüyor. teklerken öksürürken motorcuya gidiyorsun senkron ayarı bujiler ve hava filitresi derken masraf çıkarıyor. bu arada motorlarım hep sıfır yada sıfır ayarındadır. eski olsa en basiti sibop lastigi dahi euro ile geliyor. motorcu da sadece işcilik 1000 tl istiyor.

en büyük ızdırabımda büyük motorda dag yollarında viraj çekmek çok zor oluyordu. şehir içi ayı gibi motor trafik işkence şehir dışı gezilerinde her su birikintisini benzin sanıp duracak mubarek okadar çok yakıyor. kesin arkama bir insan buluyorum benzin masrafını paylaşıyoruz. fakat bir daha o kişi gelmiyor artık. hatta bir pazar günü artcı bulamadım da arkadaşın 125 cc motoruna artcı olarak bindim. şimdilerde yakıt fiyatları böyle oldugu sürece motor keyfi o senin dedigin gibi motora gazı verdim uçuyordu zevkin kalmaz davulun sesi uzaktan kulaga hoş gelirmiş. 3 tane büyük motor sahibi oldum ben denedim elim yandı . EVİNİZE eş diye manken almak gibi birşey bu büyük motor sevdası
herkesin bir kere ulaşmak istedigi bir şey zamanında bende çok hayal ettim mevla 3 tane birden verdi.
şimdi ise orta yolu buldum. hem karizmatik az yakan hızıda yeterli araç arasından sıyrılacak gücü var. düşmedigin sürece masrafsız bir motor oldugu için 12 bine 600 f imi satıp 10 bine bu motoru aldım. şimdi paşa gibi biniyorum. geçen günlerde akhisar drak yarışlarına seyir için gittik yolumuz dağ yollarından geçiyordu. arkadaşlarda er 6 n, gsr 600,gsf 600 s, 1000 rr vardı. ben 1000 rr ile beraber akhisara girdim. 160 ile girilen virajlar dan bahsediyorum. yakıt olarak hepsinden az yaktım. ve pist alanına geldigimizde okadar motor arasından insanların ninja 250 ye bakmaları ilgi gösterip fotograf çekilmek için izin istemeleri gögsümü kabartmadı degil yani.
işte böyle

sanırım dogru secım yapmışım artcılı cok uzun yollar yaptım bıraz sıkıcı oluyo er6f düşünmeye başladım suan sadece düşünüyorum...

---------- Mesaj ekleme zamanı: 21:34 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 21:30 ----------


@cem36: doğru söylüyorsun aslında, balatalar iyi kötü bir depo benzin fiyatında. bende kitapçık olmadığı için hangi kilometrelerde neler değişecek bilmiyorum ama 10bin olunca bujileride direk değiştiricem. cbr125'te 13binde değiştirmiştim kömür rengi olmuştu buji.

@volkanix: böyle dingillerde hep seni buluyo. alarmı tavsiye ederim. darbe hassasiyeti ayarlanabildiği için çok kullanışlı oluyor. ninja'yı alır almaz kadköy uğurlu motor'da taktırdım hemen.

artçı selesinin oraya bi file taktım (ahtapot mu deniyordu örümcek mi neyse işte) brandayı orda arkamda taşıyorum sürekli. iş yerim bahariyede, bazen çıkıp sinemaya fln gidiyorum. bu şartlar altında ya brandalıyacağım yada kapalı otoparka çekicem motoru, yoksa işimiz var insanlarla. direk arıza çıkartırım valla birisini üzerinde görürsem.

ayrıca şunu unutmayın ki tam korumalı ve kasklı bi motosiklet sürücüsü, motosikletinin yanında 10 insan gücündedir!! :queen:

bu arada kadıkoy'de de her yeri kazmaya başladılar, motoru park ettiğim kaldırımıda kazmışlar :)

brandaya dünyanın parasını vermek istemiyorsanız, lastikli yatak çarşafıda iş görüyor (yağışlı havalar hariç tabiki :) ), geniş yatak için olanından alırsanız ninja'ya tam olur. ben cbr125 için ufak çarşaf almıştım, tam oluyordu. ninja'ya takınca ön tekerlek ve ön çamurluk açıkta kalıyor ama kafa grenajının altından plakalığın altındaki kedi gözüne kadar kapatıyor :)

unutmadan, bende kitapçık yokta.. ön ve arka lastiklerin basınçlarının kaç olması gerekiyor?

kardeşim sanırım sen ömer cakkalın motorunu almışın sinyallerden tanıdım orjınallerde sinyaller beyaz senınkı sarı sebebi varmı dıkkatını cekmedımı...

overcloud
27 Ekim 2010, 23:03
evet ömer çakkal'ın motorunu aldım. motoru sağa ve sola yatırmış birer kere. sağ yan grenajın değiştiğini biliyorum. bide arkada ufak bir çatlak var çamurluğun içinde görünmeyen bir yerde. alırken bunların farkındaydım zaten :)

acun0
28 Ekim 2010, 11:16
ben de uzun bir aradan sonra bir soru sorayım
umarım gereksiz görmezsiniz ve tek bir doğrusu olur sorunun
motorum 1000km yaptı sonunda şimdi ben istanbula ankaraya felan uzağım o yüzden servise çıkmam biraz zaman alacak
acaba bu 1000km'den sonra toplam kaç km daha yapabilirim
çünkü 200-300 kmlik daha son bir gezim olacak sanırım
ayrıca samsun'a gitmem de yine 300 km felan tutar herhalde
yani 1500km felan yapsam ve daha sonra servise götürsem motorumu riske atmış olur muyum acaba?
saygılar

bunu bakımını yaptırmayı düşündügün servis ile konuşmanda yarar var. yoksa motora bir şey olmaz. sonuçta ufak tefek kontrol ve yag değişimi, civata sıkmaktan başka önemli bir bakımı yok. ama servis illa 1000 km gelmeliydin der mi der. garantiye motoru sokmamak için ugraşan çok servis var malesef.

cem36
28 Ekim 2010, 16:42
Arkadaslar motorumu satılıga çıkardım keyfi olarak acelem yok halen cok memnunum fakat gsxr sevdası baska bişey.... Kısmetse sıfır gsxr600 alıcam önümüzdeki ay.
Eşe dosta gidicek bir motordur kesinlikle arkasındayım.

http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-kawasaki-zxr-250-ninja-250r-mivv-gp-egzos-puig-cam-kazasiz-bakimli-33686739/detay

mertyasartav
29 Ekim 2010, 18:58
var mı egzos satan :)

acun0
29 Ekim 2010, 19:17
aslına bakarsan cem 36 nikli arkadaş motoru satışa çıkarmış ondan eksozu alabilirsin oda daha uygun fiyata orjinal eksozu ile motorunu satar. nede olsa eksoz takmış diye 300 tl fazla vermiycekler.

bu bir görüştür cem 36 nında fikrini almak lazım

tutku1982
30 Ekim 2010, 01:46
var mı egzos satan :)

konusmak lazım mert cemi tanıyosun egsoz sesınıde duydun...

mertyasartav
30 Ekim 2010, 14:01
konusmak lazım mert cemi tanıyosun egsoz sesınıde duydun...

biliyorum, onun sattığını da biliyorum. başka satan vardır belki diye sordum.

cem36
30 Ekim 2010, 15:59
Valla benım ılk amacım egzoslu vermek. Hanı alıcı arkadasa o rakamlar uymazsa egzosu çıkarıp bir ikramıye yaparım dedım. Şuan görüştüğüm bir kaç kişi var ciddi bir arkadas egzossuzda olur diyor eger kı ona verirsek motoru egzosu yaptırdıgım ara boruyla sana verırım direk kesme biçme yapmadan takarsın motoruna

---------- Mesaj ekleme zamanı: 14:59 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 14:54 ----------

Ayrıca belirtmek isterim zxr250 için üretilmiş şuan tr de satılan 3 egzos var. Two Brothers, Mivv ve Muzzy... Ben bu egzosu almadan önce two brothers takmıstım sesi hiç hoşuma gitmedi chopper gibi geldı bana söktüm. İlk hedefim Mivv di aradık bulduk pendikte bayiisi var bizim motora uygunda iki tip mivv var bir fiyat al derim eğer ki sıfır almak ıstersen.

cem36
31 Ekim 2010, 02:47
Arkadaşlar selam. Motor buldugum için ninjamın fiyatını düşürdüm. Egzosu ayrı verebilirim. İsteyen arkadaşlar bana ulaşabılır.. Telefonunuzu pm ile atarsanız size geri dönüş yaparım.

overcloud
31 Ekim 2010, 15:50
dün vites pedalını ayağıma göre ayarlatmak için kadköy'de her zaman gittiğim ustaya uğradım, vites büyütürken biraz zorlanıyordum. neyse ayar yaptık tabi ayar yaparken pedaldaki çizilen yerleri sprey boya ile fln boyadık, usta motora şöyle bir göz gezdirirken fren balataların bitmiş olduğunu farkedip beni uyardı.

benim 15bine kadar idare eder diye düşündüğüm (motorun frenajına dayanarak böyle düşünüyordum) balatalardan geriye neredeyse hiçbir şey kalmamış. gidip hemen yenilerini aldım (serviste ne kadar bilmiyorum ama motoaksta ön ve arka için toplam 110tl verdim balatalara), eskilerle yenileri yan yana koyup karşılaştırdığımda durumun ne kadarda vahim olduğunu gördüm.

daha öğrenecek çooook şey var dedim kendime :)

o arada bi tane bmw 650gs geldi serviste. sahibiyle baya lafladık. yanlış hatırlamıyorsam ismi teoman idi. bunlara golf benzin filtresi oluyormuş diye lafa girdim ben adam hemen oracıkta gösterdi, golflere takılan benzin filtresini kullanıyormuş kendiside. 37bin'deydi motoru.

650gs'nin motorunda oluşan kurumları atması için bir kimyasalı benzinle karıştırıp sürekli gaz veriyordu usta. kimyasalı ekledikçe egzostan simsiyah kurum attı motor, kurum attıkça çok daha rahat çalışmaya başladı. 15 dakika içinde motorun çalışmasında şaşırtıcı derecede bir fark ve rahatlama meydana gelmişti. sonra daha fazla oyalanmadan ayrıldım.

yeni balata takıldıktan sonra motor çok pis oluyor. balataların alışma sürecinde fren neredeyse hiç tutmuyor, ön freni neredeyse tüm gücümle sıkmama rağmen motor çok isteksiz bir şekilde yavaşlıyordu, sanki dağ bisikletlerindeki eskitip fren pabuçlarına yağ bulaşınca frenin tutmaması gibiydi. akşama doğru arka fren kendine geldi ama ön fren halen kaçırıyor, bir süre daha dikkatli kullanmaya devam :cat:

mertyasartav
31 Ekim 2010, 20:30
dün vites pedalını ayağıma göre ayarlatmak için kadköy'de her zaman gittiğim ustaya uğradım, vites büyütürken biraz zorlanıyordum. neyse ayar yaptık tabi ayar yaparken pedaldaki çizilen yerleri sprey boya ile fln boyadık, usta motora şöyle bir göz gezdirirken fren balataların bitmiş olduğunu farkedip beni uyardı.

benim 15bine kadar idare eder diye düşündüğüm (motorun frenajına dayanarak böyle düşünüyordum) balatalardan geriye neredeyse hiçbir şey kalmamış. gidip hemen yenilerini aldım (serviste ne kadar bilmiyorum ama motoaksta ön ve arka için toplam 110tl verdim balatalara), eskilerle yenileri yan yana koyup karşılaştırdığımda durumun ne kadarda vahim olduğunu gördüm.

daha öğrenecek çooook şey var dedim kendime :)

o arada bi tane bmw 650gs geldi serviste. sahibiyle baya lafladık. yanlış hatırlamıyorsam ismi teoman idi. bunlara golf benzin filtresi oluyormuş diye lafa girdim ben adam hemen oracıkta gösterdi, golflere takılan benzin filtresini kullanıyormuş kendiside. 37bin'deydi motoru.

650gs'nin motorunda oluşan kurumları atması için bir kimyasalı benzinle karıştırıp sürekli gaz veriyordu usta. kimyasalı ekledikçe egzostan simsiyah kurum attı motor, kurum attıkça çok daha rahat çalışmaya başladı. 15 dakika içinde motorun çalışmasında şaşırtıcı derecede bir fark ve rahatlama meydana gelmişti. sonra daha fazla oyalanmadan ayrıldım.

yeni balata takıldıktan sonra motor çok pis oluyor. balataların alışma sürecinde fren neredeyse hiç tutmuyor, ön freni neredeyse tüm gücümle sıkmama rağmen motor çok isteksiz bir şekilde yavaşlıyordu, sanki dağ bisikletlerindeki eskitip fren pabuçlarına yağ bulaşınca frenin tutmaması gibiydi. akşama doğru arka fren kendine geldi ama ön fren halen kaçırıyor, bir süre daha dikkatli kullanmaya devam :cat:
kardeş çok para vermişsin balatalara, ben ön arka 40a aldım.

overcloud
31 Ekim 2010, 21:07
biraz çaresizlikten oldu, motoru orda bırakmak zorunda kalcaktım yoksa. :pale: bakalım bunlar kaç km gidecek..

casillas00
01 Kasım 2010, 12:18
şu kurum temizleyen kimyasal neymiş acaba bizde yaptırsak.
Bu benzinliklerde satılan benzine karıştırılıp motorun karburatorunu fln temizleyen bişey varmış kullanan oldu mu acaba ?

overcloud
01 Kasım 2010, 12:28
fren balatalarının özelliklerine baktım.

goldfren marka s3 racing fren balatasıymış, altın - bakır rengi bir görünüşü var..

http://www.motoplus.com.tr/urun/30004653001/Gold-Fren-Balatasi-002-AD

web-sitesinde özelliklerini yazmış ama ne anlama geliyor hiçbir fikrim yok doğrusu. :silent:

Specific pressure: p < 3.0 Mpa
Sliding speed: V < 45 m.s-1
Constant maximum temp.: 450°C
Short time maximum temp.: 800°C

---------- Mesaj ekleme zamanı: 13:28 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 13:23 ----------


şu kurum temizleyen kimyasal neymiş acaba bizde yaptırsak.
Bu benzinliklerde satılan benzine karıştırılıp motorun karburatorunu fln temizleyen bişey varmış kullanan oldu mu acaba ?

motorun çalışmasında bi sıkıntı yoksa gerekli olmayabilir, o adamın motoru ilk geldiğinde belirgin bir şekilde tekliyordu.

KM ilerledikçe rutin olarak yapılması gereken bir şeydir belki

volkanix
01 Kasım 2010, 15:38
konularla alakasız olacak olacak ancak yine de paylaşmak istiyorum
çarşamba günü 1.000km bakımını yaptırmaya Samsun'a gidiyorum
motorum 1.000km'yi 150 km kadar aştı Samsun'a gittiğimde de 1450km'yi bulacağını ve hatta aşacağını düşünüyorum
servisle konuştuğumda bunun çok sıkıntı yaratmayacağını söylediler
umarım Samsun'daki servis telefondaki ilgi alakayı gittiğimde de gösterir
bu benim ilk uzun yol tecrübem olacak yaklaşık 240km kadar bir yol yapacağım
3:30 saat gibi bir zaman dilimi içinde gitmeyi planlıyorum ancak bu 4 saati de bulabilir
çünkü yoruluyorum nedense bedenen değil de kafa olarak yoruyor beni
bu yorgunluk da 1 saat hiç durmadan sürdüğüm zamanlar oluyor
ancak motoru kullandıktan sonra şunu keşfettim
özellikle gün içerisinde bir gezi yapmışsam 2-3 saatlik bir yol hiç farketmez bu 2 saati geçmiş ise eğer
akşam eve geldiğimde inanılmaz tatlı bir uyku hasıl oluyor kişide
sanırım motorun üstünde sarfettiğim efordan dolayı ki ne efor sarfediyorsunuz diye sorabilirsiniz, ben 3-4 aylık bir motorcuyum hala ilk başlardaki gibi olmasa da el bileklerim ağrır çok fazla olmasa da tabi
kafada gürültüden bir yoğunluk oluşur ağrımasa da
vücud sürekli dikkat halinde olduğu için malesef sürekli dikkat halinde oluyorum bu elimde değil
bir yorgunluk oluyor işte bu yorgunluk sonrası uyku çok tatlı oluyor
fazla uzattım kusuruma bakmayın
servisteki ilgiyi ve tecrübelerimi ilerki günlerde sizlerle paylaşacağım
umarım kazık yemem:)
sağlıcakla kalın..

casillas00
01 Kasım 2010, 15:44
konularla alakasız olacak olacak ancak yine de paylaşmak istiyorum
çarşamba günü 1.000km bakımını yaptırmaya Samsun'a gidiyorum
motorum 1.000km'yi 150 km kadar aştı Samsun'a gittiğimde de 1450km'yi bulacağını ve hatta aşacağını düşünüyorum
servisle konuştuğumda bunun çok sıkıntı yaratmayacağını söylediler
umarım Samsun'daki servis telefondaki ilgi alakayı gittiğimde de gösterir
bu benim ilk uzun yol tecrübem olacak yaklaşık 240km kadar bir yol yapacağım
3:30 saat gibi bir zaman dilimi içinde gitmeyi planlıyorum ancak bu 4 saati de bulabilir
çünkü yoruluyorum nedense bedenen değil de kafa olarak yoruyor beni
bu yorgunluk da 1 saat hiç durmadan sürdüğüm zamanlar oluyor
ancak motoru kullandıktan sonra şunu keşfettim
özellikle gün içerisinde bir gezi yapmışsam 2-3 saatlik bir yol hiç farketmez bu 2 saati geçmiş ise eğer
akşam eve geldiğimde inanılmaz tatlı bir uyku hasıl oluyor kişide
sanırım motorun üstünde sarfettiğim efordan dolayı ki ne efor sarfediyorsunuz diye sorabilirsiniz, ben 3-4 aylık bir motorcuyum hala ilk başlardaki gibi olmasa da el bileklerim ağrır çok fazla olmasa da tabi
kafada gürültüden bir yoğunluk oluşur ağrımasa da
vücud sürekli dikkat halinde olduğu için malesef sürekli dikkat halinde oluyorum bu elimde değil
bir yorgunluk oluyor işte bu yorgunluk sonrası uyku çok tatlı oluyor
fazla uzattım kusuruma bakmayın
servisteki ilgiyi ve tecrübelerimi ilerki günlerde sizlerle paylaşacağım
umarım kazık yemem:)
sağlıcakla kalın..
bakıldığında kas gücü olarak çokta bişey yapmıyormuş gibi duruyor ama saatlerce aynı şekilde oturmak ve zorunlu olarak beyninizde yoruluyor.

Yarışcılar yarış başına 5 kılo kaybettiklerini söylüyordu.
Tabi saatlerce o tulumun ıcınde ter atmanında çok etkisi oluyodur.
Bende 1-2 kilo verdim motora binmeye başlıyalı yazın totoma kadar terlemekten :mrgreen::mrgreen:

volkanix
01 Kasım 2010, 15:55
ben zayıflamaya razıyım
motora bindiğimden beri veriyorum güzel bir şey 4-5 kilo verdim
şu uzun yolda da 2-3 kilo verirsem çok güzel olacak
samsun'a haftaya tekrar gidicem bakalım bu hafta servise götüreyim haftaya işim nedeniyle tekrar gidicem
bir de şu var ben motorla bazen bugün gibi hava güneşli olduğunda ilçeye duruşmaya gidiyorum, tabi duruşma olması şartıyla :)
adliyenin önüne park ediyorum
polis bir an için şaşırıyor eğer barobirliğin amblemini farketmediyse, farkettiyse ''avukatım'' lafını bekliyor, farketmediyse hayırdır hemşerim gibi bir tavırla yaklaşmaya geliyor
tabi vizörümü kaldırıp ''avukatım'' diye bağırınca şaşkınlık sakinliğe bırakıyor kendini
ama motordan inene kadar polisin gözü hep üzerimde ve motorumda süzüyor:)
yavaş yavaş hazırlanıyorum inmek için çantamı kaskımı korumalıklarımı felan filan
sonra gidiyorum sıramı beklemeye duruşmaya giriyorum çıktıktan sonra duruşmayla ilgili aklımda hiçbir şey kalmıyor :)
aklım motorumda, biniyorum ve gidiyorum
motorize av. oldum tabiri caizse
bilmiyorum istanbulda yaşam nasıl olurdu bu motorla ancak küçük memlekette çok zevkli oluyor

overcloud
01 Kasım 2010, 16:02
konularla alakasız olacak olacak ancak yine de paylaşmak istiyorum
çarşamba günü 1.000km bakımını yaptırmaya Samsun'a gidiyorum
motorum 1.000km'yi 150 km kadar aştı Samsun'a gittiğimde de 1450km'yi bulacağını ve hatta aşacağını düşünüyorum
servisle konuştuğumda bunun çok sıkıntı yaratmayacağını söylediler
umarım Samsun'daki servis telefondaki ilgi alakayı gittiğimde de gösterir
bu benim ilk uzun yol tecrübem olacak yaklaşık 240km kadar bir yol yapacağım
3:30 saat gibi bir zaman dilimi içinde gitmeyi planlıyorum ancak bu 4 saati de bulabilir
çünkü yoruluyorum nedense bedenen değil de kafa olarak yoruyor beni
bu yorgunluk da 1 saat hiç durmadan sürdüğüm zamanlar oluyor
ancak motoru kullandıktan sonra şunu keşfettim
özellikle gün içerisinde bir gezi yapmışsam 2-3 saatlik bir yol hiç farketmez bu 2 saati geçmiş ise eğer
akşam eve geldiğimde inanılmaz tatlı bir uyku hasıl oluyor kişide
sanırım motorun üstünde sarfettiğim efordan dolayı ki ne efor sarfediyorsunuz diye sorabilirsiniz, ben 3-4 aylık bir motorcuyum hala ilk başlardaki gibi olmasa da el bileklerim ağrır çok fazla olmasa da tabi
kafada gürültüden bir yoğunluk oluşur ağrımasa da
vücud sürekli dikkat halinde olduğu için malesef sürekli dikkat halinde oluyorum bu elimde değil
bir yorgunluk oluyor işte bu yorgunluk sonrası uyku çok tatlı oluyor
fazla uzattım kusuruma bakmayın
servisteki ilgiyi ve tecrübelerimi ilerki günlerde sizlerle paylaşacağım
umarım kazık yemem:)
sağlıcakla kalın..

240km'lik yol seni çok ta fazla yormayacaktır. yolu ikiye bölerek her 120km'de 20dk'lık mola verirsen vücudun dinç olur ve sürüş sırasında yorgunluk hissetmezsin.

uzun yolda kullanmak ile şehir içinde kullanmak çok farklı. şehir içinde sürekli önüne çıkan seni sıkıştıran ve deyim yerindeyse acaba ne zaman b.ku yiyecem şeklinde pür dikkat bir şekilde kullanırken uzun yolda ise araçların hepsi bir düzen ve hemen hemen aynı hızda yol aldığı için kullanım daha rahat oluyor.

her zamanki gibi yolun yüzeyine çok dikkat etmek gerekiyor, bir beldeden diğerine geçerken farklı belediyelerin onardığı yollar yüzünden asfalt kalitesi bir anda değişebiliyor.

el bileklerinin yorulmaması için arada bir selede ileri geri hareket ederek vücudunun ağırlığını bacaklarınla taşımaya çalış. cbr125'te aynı sıkıntıyı bende çok çekiyordum fakat ninja bana bu konuda çok rahat geldi.

ayrıca mola vermek için yorulmayı bekleme, her mola verdiğindede enerji verecek şeyler içmeye özen göster (meyve suyu vs..)

iyi yolculuklar :cat:

unutmadan, hava ister güneşli ister yağışlı olsun mutlaka yanında bir yağmurluk götür. yağmur yağmasa bile eğer üşürsen yağmurluğu giyebilirsin, rüzgarı keseceğinden üşümeyi kesecektir.

motorcu-kaya
01 Kasım 2010, 17:22
bu motorun fiyatı ne?

volkanix
01 Kasım 2010, 17:47
bu motorun fiyatı ne?

5.500€
http://www.kawasaki.com.tr/fiyat-listesi.html
http://www.kawasaki.com.tr/index.html
bu sitelerden fiyat listesini
yetkili servis listesini ve yetkili satıcı listesini görebilirsiniz

ayrıca ufak bir araştırma sizin kolaycı bir üye olmadığınızgösterecektir..

HiAxiSheytan
03 Kasım 2010, 00:19
Önümüzdeki sezona kısmet olursa bende ninjalanacağım bu konu başlığında ne yazılsa sabah akşam takip ediyorum aşağıda birkaç egzos videosu var sizce hangisi tercih edilemli ???

http://www.youtube.com/watch?v=JZaUHx_Udqk Yoshi

http://www.youtube.com/watch?v=0PrRzjpAZSs akrapovic

http://www.youtube.com/watch?v=oCdn1QkuBhc leo vince

http://www.youtube.com/watch?v=-669kDx0CDE two brothers

http://www.youtube.com/watch?v=T9K58s9dj58 muzzy

casillas00
03 Kasım 2010, 00:30
Bence Yoshi ve Akrapovic gerisi yalan.
Cıbırımdada yoshi var gerçekten çok güzel egzoz.

HiAxiSheytan
03 Kasım 2010, 00:37
mayıs haziran gibi temiz bir ninja alıcam kısmet olursa

bende yoshi ve two brothersı beğendim bu ikisinden biri olabilir birde fransadan kuzenime kos rx 2n gösterge getirteceğim bu iki modifikasyonla daha bir çekici olacak

forewer
03 Kasım 2010, 23:40
mayıs haziran gibi temiz bir ninja alıcam kısmet olursa

bende yoshi ve two brothersı beğendim bu ikisinden biri olabilir birde fransadan kuzenime kos rx 2n gösterge getirteceğim bu iki modifikasyonla daha bir çekici olacak

O kosolara ben de çok bakmıştım zamanında :)

HiAxiSheytan
04 Kasım 2010, 00:51
O kosolara ben de çok bakmıştım zamanında :)

kuzenin gelmesine yakın isteyen olursa ona da getirtebilirim bilginiz olsun ben tekrar forumdan yazarım

cem36
04 Kasım 2010, 02:20
Arkadaşlar motorumu bugun verdim fakat aranıza yeni bir ninjacı katıldı :) Muhammed abi yeni başladı kısa sürede çözdü motoru Allah kaza bela göstermesin. Ekipmanlarınıda çok kaliteli aldık güzel bir başlangıc yaptı. Buluşma olursa burdan yazın takip edelim geliriz.

volkanix
04 Kasım 2010, 12:27
merhaba arkadaşlar
dün Samsun'a Dodo Motor'a yani karadenizdeki yetkili servise 1.000km bakımı için motorumu götürdüm
motorum servise gittiğinde 1.400km idi. Bulunduğum şehirde servis olmadığından Samsun'a giderek durumumu izah ettim sağolsun usta anlayışla karşıladı

1.000km bakım için yapılan değişiklikleri izah etmeye çalışayım;
motorumun yağı değiştirildi, tüm yağı akıtılarak yeni yağ koyuldu ustanın söylemesine göre 2,5LT yağ koyuldu
ikinci olarak da yağ filtresi değiştirildi, eski yağ filtresi atıldı yerine yenisi koyuldu
ekstra olarak zincir yağlandı, esnekliği kontrol edildi
motorumun rolantisi düşürüldü 2.000-3.000 civarında olan rolanti 1.100'e düşürüldü
rolantinin düşürülmesini beğenmedim çünkü öncekine alışmıştım, gelirken ışıklarda bir kaç kez istop ettirdim motoru, vites geçişlerinde zorluk çektim bu ayar yapılınca
ancak tek avantajı motor eskisi gibi bağırmıyor
tabi bir de fazla benzin yakmıyor
yaklaşık bir depo benzinle 240km felan gittim 240km geldim
ustanın ismi İbrahim Dodo,
kendisi temiz iş yaptı
çıkardığı her parçayı ustalıkla taktı, bu parça nerenin felan hiç karıştırmadan
şimdi gelelim fiyatlara, fiyatlar konusunda eminim kendi hakkını istedi ancak tabi para veren kişi olarak biraz yüksek buldum
yağ (2,5 lt) 75,00 TL
yağ filtresi 50,00 TL
işçilik 50,00 TL (işçiliğe 75 tl istemişti 50 tlde anlaştık)
zincir yağı 20,00 TL (25tl istemişti 5tl bozuk çıkmadığı içni 20tl verdim)
toplam 195,00 TL ile ayrıldım servistem
bu fiyatlar 03.11.2010 tarihlidir.
sizlere de bir fikir verebilir

çok fazla resim çekemedim, çektiklerimi de yakın zamanda ekleyeceğim

saygılar


ek: giderken hava güneşliydi ancak soğuktu
gelirken daha da soğuktu, normalde tünellerin içi soğuk olur, gelirken yollar o kadar soğuktuki tünel benim için sığınak yeri gibi oldu:)
bu havalarda güneşe fazla aldanmayın özellikle gece inanılmaz soğuk oluyor, vücudum hala o soğuğu atamadı, sağlam ve sıcak bir uykuya ihtiyacım var hala:)

overcloud
04 Kasım 2010, 12:49
1.100devir rolanti için düşük bir devir, 1400 olması - beğenmemekte haklısın. :cat:

bnim motor rolatide birinci viteste stop etmeden gidebiliyor (düz yolda), senin motorda da aynı şekilde olması gerekir diye düşünüyorum.

kısmet olursa bende bayramda 2 farklı seyahat yapmayı planlıyorum. :) gezi raporunu buraya yazıcam :cat:

casillas00
04 Kasım 2010, 16:30
1.100rpm çok az olmuş gerçekten istop etti etçek gibi çalışıır motor :)
Zincir yağını sana sattı mı yoksa sadece sıktı mı o ne ya 20 Lira ?

volkanix
04 Kasım 2010, 17:23
1.100rpm çok az olmuş gerçekten istop etti etçek gibi çalışıır motor :)
Zincir yağını sana sattı mı yoksa sadece sıktı mı o ne ya 20 Lira ?

sattı yani kutusu bende içinde var çokca
sadece yağ fiyatı biraz yüksek geldi gerçi fiyat olarak aynı bu benzincilerde satılanlardan, ne bilim sonuçta toptan alıyordur ucuza alıyordur biraz fiyat kırsa iyidi:)
tüm ürünler castroldü
o rolantiyi kendim yükseltecem bakalım
gerçi bugün baktım kendi kendine biraz yükselmiş sanki ancak ışıklarda yine de istop edecek gibi çalışıyor motor
debriyajı bu kadar çok kullanmıyordum şimdi çok sık kullanır oldum
ayrıca yokuş aşağı inerken veya çıkarken sanki istop edecek gibi bir tedirginlik var
motora alıştıktan sonra bu yeni ayar biraz canımı sıkıyor gibi
neyse ya alışacağız ya da birazcık yükselteceğim
saygılar

overcloud
04 Kasım 2010, 17:32
seni tedirgin ediyorsa direk rolantisini yükselt, motoru kullanırken aklına takılmamaması lazım

bu arada elf zincir yağını tavsiye ederim. castrole göre daha iyi bir ürün. benzinliklerde olaibliyor.


bu videoda ninja'nın sahibi grenajlara ve arka maşaya takoz yerleştirmiş, sırıtmıyorda. türkiye'de bunlarda bulabilir miyiz acep..

http://www.youtube.com/watch?v=jL-t_7U15T0&feature=related

videoyu çeken kişi biraz çatlak bu arada :)

volkanix
04 Kasım 2010, 18:22
evet öyle olacak sanırım ama şimdilik üşeniyorum, bulunduğum şehirde 1 tane motor ustası var o da bisikletçiden bozma ve çok kazıkçı
kendim yandaki küçük parçayı çıkarım o ayar düğmesine ulaşmam lazım, sol taraftaydı hatırladığım kadarıyla
o değil de bu motorları bu kadar temiz nasıl tutuyorlar
benim motor bana hep kirli gözüküyor:)
ayrıca göstergeleri de beğendim
hararet göstergesi yerine yakıt göstergesi koyulmuş, sağda
ancak egzosu beğenmedim orjinal egzosu daha çok hoşuma gidiyor, mat olan
videoda da zaten bu hareketi neden yaptım diye soruyor kendisine:)
deponun ordaki deri koruma da hoşuma gitmedi değil, akıllıca olmuş
çamurluğu çıkarmış, bence orjinali daha iyi
plakanın üstündeki ışık güzel olmuş
fren pedalının ordaki ayaklığı (peg) da değiştirmiş, baya bir modifiye var motorda :)

forewer
04 Kasım 2010, 18:52
merhaba arkadaşlar
dün Samsun'a Dodo Motor'a yani karadenizdeki yetkili servise 1.000km bakımı için motorumu götürdüm
motorum servise gittiğinde 1.400km idi. Bulunduğum şehirde servis olmadığından Samsun'a giderek durumumu izah ettim sağolsun usta anlayışla karşıladı

1.000km bakım için yapılan değişiklikleri izah etmeye çalışayım;
motorumun yağı değiştirildi, tüm yağı akıtılarak yeni yağ koyuldu ustanın söylemesine göre 2,5LT yağ koyuldu
ikinci olarak da yağ filtresi değiştirildi, eski yağ filtresi atıldı yerine yenisi koyuldu
ekstra olarak zincir yağlandı, esnekliği kontrol edildi
motorumun rolantisi düşürüldü 2.000-3.000 civarında olan rolanti 1.100'e düşürüldü
rolantinin düşürülmesini beğenmedim çünkü öncekine alışmıştım, gelirken ışıklarda bir kaç kez istop ettirdim motoru, vites geçişlerinde zorluk çektim bu ayar yapılınca
ancak tek avantajı motor eskisi gibi bağırmıyor
tabi bir de fazla benzin yakmıyor
yaklaşık bir depo benzinle 240km felan gittim 240km geldim
ustanın ismi İbrahim Dodo,
kendisi temiz iş yaptı
çıkardığı her parçayı ustalıkla taktı, bu parça nerenin felan hiç karıştırmadan
şimdi gelelim fiyatlara, fiyatlar konusunda eminim kendi hakkını istedi ancak tabi para veren kişi olarak biraz yüksek buldum
yağ (2,5 lt) 75,00 TL
yağ filtresi 50,00 TL
işçilik 50,00 TL (işçiliğe 75 tl istemişti 50 tlde anlaştık)
zincir yağı 20,00 TL (25tl istemişti 5tl bozuk çıkmadığı içni 20tl verdim)
toplam 195,00 TL ile ayrıldım servistem
bu fiyatlar 03.11.2010 tarihlidir.
sizlere de bir fikir verebilir

çok fazla resim çekemedim, çektiklerimi de yakın zamanda ekleyeceğim

saygılar


ek: giderken hava güneşliydi ancak soğuktu
gelirken daha da soğuktu, normalde tünellerin içi soğuk olur, gelirken yollar o kadar soğuktuki tünel benim için sığınak yeri gibi oldu:)
bu havalarda güneşe fazla aldanmayın özellikle gece inanılmaz soğuk oluyor, vücudum hala o soğuğu atamadı, sağlam ve sıcak bir uykuya ihtiyacım var hala:)
Fiyat yüksek volkan hocam, rolantin 1200-1300 rpm olması lazım. Bilgiler için teşekkürler.

overcloud
04 Kasım 2010, 19:00
evet öyle olacak sanırım ama şimdilik üşeniyorum, bulunduğum şehirde 1 tane motor ustası var o da bisikletçiden bozma ve çok kazıkçı
kendim yandaki küçük parçayı çıkarım o ayar düğmesine ulaşmam lazım, sol taraftaydı hatırladığım kadarıyla
o değil de bu motorları bu kadar temiz nasıl tutuyorlar
benim motor bana hep kirli gözüküyor:)
ayrıca göstergeleri de beğendim
hararet göstergesi yerine yakıt göstergesi koyulmuş, sağda
ancak egzosu beğenmedim orjinal egzosu daha çok hoşuma gidiyor, mat olan
videoda da zaten bu hareketi neden yaptım diye soruyor kendisine:)
deponun ordaki deri koruma da hoşuma gitmedi değil, akıllıca olmuş
çamurluğu çıkarmış, bence orjinali daha iyi
plakanın üstündeki ışık güzel olmuş
fren pedalının ordaki ayaklığı (peg) da değiştirmiş, baya bir modifiye var motorda :)

evet detay çalışmaları çok hoş olmuş o motorda. fakat egzos çok gurultulu uzun yolda kafa ütüler :)

depoda ki deri korumada çok iyi aynı şeyi yapmayı bende düşündüm izledikten sonra ama rüzgar tutma ihtimalide var.

bu arada benzin deposundan gelen geyirme sesi bni çok rahatsız ediyor yaf :pr:

volkanix
04 Kasım 2010, 19:56
evet o ses kapakla alakalı bir durum
shule arkadaşımız da o sese gıcık oluyordu:)
bakımdan birkaç fotoğraf;
yeni halini de motoru yıkatınca çekeceğim:)

http://666kb.com/i/bo3s5j61rd3pwwwaa.jpg

http://666kb.com/i/bo3s65r050c3anxiq.jpg

http://666kb.com/i/bo3s6rnevpuz7s5te.jpg

http://i52.tinypic.com/4pv808.png

http://666kb.com/i/bo3s970or0drugvw2.jpg

mertyasartav
04 Kasım 2010, 20:21
fiyat bana da yüksek geldi, yağ normalde 1.7 litre olarak yazıyor kitapçıkta. 2.5 kadar çok koyduysa motorun çalışmasına birşeyler oluyor demişti bana usta ama ne olduğunu bilmiyorum.

kolutuğu neden kaldırdı ki usta?

benim de her bakımdan sonra sesi değişiyor. şaşırıyorum ilk ama sonra alışıyorum. benim rölanti de 1500 devirde, ayarla onu rahat edersin.

bu arada benim balatalardan vıyak vıyak ses gelmeye başladı motoru yıkattıktan sonra, ne yapmak lazım, uyuz edici bir ses bu.

overcloud
04 Kasım 2010, 20:45
balata temizleyici sprey varsa kullanmayı deneyebilirsin. hepsiburada.com'dan ucuza bi tane almıştım.

eski motorumda balatadan ses gelince diskleri prille ve bulaşık süngeriyle iyice temizleyip duruluyodum ve ses kesiliyordu, bilmioyrum belki yanlıştır ama işe yarıyordu :P

---------- Mesaj ekleme zamanı: 19:45 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 19:38 ----------

bu arada 10bin bakımında değişmesi gereken şeyler nelerdir?

bujiler ve hava filtresi değiştiriliyor mu?

önceki sayfalar göz gezdirdim ama bulamadımda..

hoş bujileri servis gerekyok dese bile değiştirmek istiyorum yoksa için rahat etmeyecek :)

mertyasartav
04 Kasım 2010, 20:57
balata temizleyici sprey varsa kullanmayı deneyebilirsin. hepsiburada.com'dan ucuza bi tane almıştım.

eski motorumda balatadan ses gelince diskleri prille ve bulaşık süngeriyle iyice temizleyip duruluyodum ve ses kesiliyordu, bilmioyrum belki yanlıştır ama işe yarıyordu :P

---------- Mesaj ekleme zamanı: 19:45 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 19:38 ----------

bu arada 10bin bakımında değişmesi gereken şeyler nelerdir?

bujiler ve hava filtresi değiştiriliyor mu?

önceki sayfalar göz gezdirdim ama bulamadımda..

hoş bujileri servis gerekyok dese bile değiştirmek istiyorum yoksa için rahat etmeyecek :)

10000 bakımı 5000 ile aynı, yağ,yağ filtresi değişiyor, hava filtresini çıkartıp temizliyorlar.
bakımı ben kendim yaptım, balata da değiştirdim, bujileri ebayden aldım pazar geliyor onları da değiştireceğim.

gerçi motor 12000 e dayandı ama. ben 14000 gibi takarım heralde bujileri yeni bir bakımla beraber.

overcloud
04 Kasım 2010, 21:06
servis çok ters bir yerde..

honda servis yönünden bnim için çok avantajlıydı, sabah işe giderken esengul'e bırakıyordum motoru akşam eve dönerken alıp eve gidiyordum, yada öğle arasında uğrayıp alıyordum motoru..

yağ filtresini başka bir yerden temin etme şansımız var mı acep..

hemen başliyim araştırmaya :)

mertyasartav
04 Kasım 2010, 21:10
servis çok ters bir yerde..

honda servis yönünden bnim için çok avantajlıydı, sabah işe giderken esengul'e bırakıyordum motoru akşam eve dönerken alıp eve gidiyordum, yada öğle arasında uğrayıp alıyordum motoru..

yağ filtresini başka bir yerden temin etme şansımız var mı acep..

hemen başliyim araştırmaya :)

ebay ya da yetkili servislerden alabiliyorsun, 25 tl, ebaydeki de http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Kawasaki-EX-250-Ninja-86-07-Oil-Filter-/160474998838?pt=Motorcycles_Parts_Accessories&hash=item255d0e2836

yakın bir fiyat

volkanix
04 Kasım 2010, 21:39
bu arada ben yazmayı unutmuşum bu 1.000km bakımda usta hava filtresini çıkarıp onu da bir güzel temizledi
değiştirmedi sadece temizledi
gerçi çok fazla kir yoktu
yağ filtresinde usta bana kazığı atmış desenize..

tutku1982
04 Kasım 2010, 21:47
bu arada ben yazmayı unutmuşum bu 1.000km bakımda usta hava filtresini çıkarıp onu da bir güzel temizledi
değiştirmedi sadece temizledi
gerçi çok fazla kir yoktu
yağ filtresinde usta bana kazığı atmış desenize..

selamlar kusura bakma ama tamamen kazık atmış sana..rolantın 1500 olmalı...motor 2 litre yag alıyo yag fıltresi degiştirmezsen 1,7 lıtre alıyo...bunu bi an önce hallet...saygılar

overcloud
04 Kasım 2010, 21:49
bende az önce eski sahibinin bana verdiği servis faturasına baktım, yağ filtresi 25tl olarak görünüyor.

anlamadığım şey faturaya göre 15/50 yağ koymuşlar motora.

bunlara 10/40 koyulmuyor mu :silent:

tutku1982
04 Kasım 2010, 21:52
bende az önce eski sahibinin bana verdiği servis faturasına baktım, yağ filtresi 25tl olarak görünüyor.

anlamadığım şey faturaya göre 15/50 yağ koymuşlar motora.

bunlara 10/40 koyulmuyor mu :silent:

kışın 10/40 kullanabılırsın...

mertyasartav
04 Kasım 2010, 22:23
selamlar kusura bakma ama tamamen kazık atmış sana..rolantın 1500 olmalı...motor 2 litre yag alıyo yag fıltresi degiştirmezsen 1,7 lıtre alıyo...bunu bi an önce hallet...saygılar

yok öyle değil, yağ filtresini değişirsen 1.7 litre

Viscosity: SAE 10W-40
Capacity: 1.3 L (1.4 US qt) (when filter is not
removed)
1.6 L (1.7 US qt) (when filter is removed)
1.7 L (1.8 US qt) (when engine is
completely dry)

demiş kawasaki amca

tutku1982
04 Kasım 2010, 22:26
yok öyle değil, yağ filtresini değişirsen 1.7 litre

Viscosity: SAE 10W-40
Capacity: 1.3 L (1.4 US qt) (when filter is not
removed)
1.6 L (1.7 US qt) (when filter is removed)
1.7 L (1.8 US qt) (when engine is
completely dry)

demiş kawasaki amca

banada burak amcam dedi:queen:

mertyasartav
04 Kasım 2010, 22:32
banada burak amcam dedi:queen:

selam söle :P

volkanix
04 Kasım 2010, 22:41
işte bu yüzden seviyorum bu forumu
farklı farklı tecrübelerden fikir edinebiliyorsunuz
şimdi bu usta bana kazık atarak ben mi kaybettim?
hayır tabiki
bir daha ne beni görebilir ne de diğer kawasaki motorcuları
yarın ben telefonla dile getireceğim bu yazılanları ve bana ne cevap verecek acaba merak ediyorum
hadi benim samsuna geri gelmem biraz zor ama bunun bir de 2.bakımı var e bu bakımı ben samsuna mı giderim
memlekette başka servis yok mu? var tabiki
uzak yakın bir şekilde giderim
ki o gün usta bana nutuk atıyodu ben hak gözetirim felan filan diye
neyse
Dodo Motor- İbrahim Dodo
burdan da dile getiriyorum
50,00TL-100,00TL ne kadar kazık atarsa atsın
sonuçta ustalığın da bir şerefi var değil mi? her mesleğin olduğu gibi
neyse bir kaç arkadaşın yazısına göre de tamamen olayı dramatize etmeyeceğim ancak verilen linklerde de bana söylenen miktarlarda da karşılaştırınca ortaya çıkan sonuç belli
bu bir tecrübe malesef bu şekilde oluyor..
bu arada motor yağını 10-40 olarak koydu..
teşekkürler
saygılar