PDA

Orijinalini görmek için tıklayınız : Kawasaki Kawasaki Ninja 250R Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı



Sayfa : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 [156] 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172 173 174 175 176 177 178 179 180 181 182

fevzikeles
14 Mart 2013, 14:08
Teşekkür ederim kardeşim aynen düşündüğün gibi kaskodan değiştirme kararı aldım

+1
kasgo boşuna olmasın bari ne için yapılıyor.

ejlover
14 Mart 2013, 14:42
takoz takacak arkadaslar youtubeda arastirirsa daha faydali seyler bulabilirler, canli canli nasil takildigini gosteren bir cok video var. bilginize..

hatta ben bir kac video linki vereyim, ne kadar basit oldugunu gorursunuz, civata sokup sikmaktan baska birsey degil :)

http://www.youtube.com/watch?v=Ag4Fju_UX7I
http://www.youtube.com/watch?v=GkMK8D06MHo
ozellikle su videoda hersey cok acik bir sekilde gosterilmis http://www.youtube.com/watch?v=WB3nKfyuj6k

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:12 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:50 ----------




Kolay zaten :) Ama yapmadan videolara bakıp yorum yapmasanız daha iyi olur. İlk videoda 2:40'ta o mili oyle elinde tutup cektiğini görmek isterim cidden. Adamlar daha önce çıkarmış temizlemiş yağlamış geri sokmuş oraya video için gösteriyor. O mil motor bloğunu taşıyor boydan boya metal metale nasıl kaynamış tahmin edemezsin.

orhanyor
14 Mart 2013, 18:27
Kolay zaten :) Ama yapmadan videolara bakıp yorum yapmasanız daha iyi olur. İlk videoda 2:40'ta o mili oyle elinde tutup cektiğini görmek isterim cidden. Adamlar daha önce çıkarmış temizlemiş yağlamış geri sokmuş oraya video için gösteriyor. O mil motor bloğunu taşıyor boydan boya metal metale nasıl kaynamış tahmin edemezsin.

tabiiki guc sarfetme bakimindan zor olabilir ona hic suphem yok, hangisini alacagima karar verdikten sonra en yakin zaman ben kendimde takacagim bir cift. bir cok seye kolay diyorum cunku teknik yada teorik bir bilgi gerektirmeyen biraz el becerisi ile bir kac seyi sokup tekrar takma gibi seyler gerektiren isler ne kadar zaman alirsa alsin sonucta kolaydir. zor olabilecek seyden kastim nedir mesela eline hic tornavida bile almamis bir insanin hic bir teknik bilgisi olmadan power commander takmaya calisip dyno ya sokup onun ayarlarini tek basina yapmak gibi seyler. cunku ne kadarda becerikli olsaniz on bilgi ve tecrube gerektiren bir olay.

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:27 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:25 ----------


alp59 h.g dostum
günaydın arkadaşlar sabah sabah koso bakıyorum

http://racetechelectric.com/i-8579183-koso-plug-n-play-bundle-for-the-rx-2-ninja-250-250r.html

en uygun fiyat bu sanırım bu

enjeksiyon ve karbüratör seçeneğide mevcut

adapter board ve plug and play kiti de dahil ise fiyat hakikatten cok iyi

murats123
14 Mart 2013, 21:39
Arkaşlar motorumu dün aldım (ninja 250r) yalnız çok ama çok acemiyim öyle böyle değil. Bisiklet ve araba sürmeyi biliyorum. Motoru arkadaş getirdi evin önüne bıraktı,az önce işten geldim bir cesaretle çalıştırdım sadece birinci vitesin yerini biliyorum birkaç stop ettirdim ama otoparkın içinde bir iki tur atabildim oda birinci vites.
Zorlandığım yanları kalkışta stop ettiririm korkusu ikincisi gaz tepkisi ya çok basıyorum birden hızlanıyor yada birden bırakıp yığıdıryorum bir türlü sabitleyemedim. Fren bana çok hassas geldi frende nazik fren yapmayı beceremedim genelde biraz sert fren yaptım oda sadece ön fren arkayı aklıma bile getirmedim. Dururken debriyaja basmayı unuttum direk stop ettirdim. Yani anlayacağınız araba sürmeyi ilk öğrendiğim yıllara döndüm bir anda.
Ama çok zevkli şimdi amacım otoparkta yada trafik olmayan düz bir yerde kendimi biraz iyi hissedene kadar bu şekilde kullanmak tatbiki sizin ilk öğrenmemde nelere dikkat etmem gerektiği konusunda tavsiyelerinizi alarak bu süreci sarsıntınız atlatmak. İkinci derdim sadece motorum var yani ne kask ve koruyucu hiçbirşeyi almadım önce kask lazım galiba kask ne tavsiye edersiniz şöyle rahat ve uzun yıllar kullanabileceğim bir kask olmalı çene açılır özelliği nedir örneğin yani ilk önce kask sonra tabiki trafiğe çıkmaya başlayınca mont lazım olur şimdi erken gibi ( yani kask mont giyip motor üstünde denetlenmen adam görüntüsü komik olur herhalde).
Kafanızı şişirdim ama işte nede olsa ilk gün heyacanı neyaparsınız.

---------- Mesajlar birleştirildi - 19:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:20 ----------

http://img716.imageshack.us/img716/4241/imagekieg.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/716/imagekieg.jpg/) Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

Twin
14 Mart 2013, 21:56
Arkaşlar motorumu dün aldım (ninja 250r) yalnız çok ama çok acemiyim öyle böyle değil. Bisiklet ve araba sürmeyi biliyorum. Motoru arkadaş getirdi evin önüne bıraktı,az önce işten geldim bir cesaretle çalıştırdım sadece birinci vitesin yerini biliyorum birkaç stop ettirdim ama otoparkın içinde bir iki tur atabildim oda birinci vites.
Zorlandığım yanları kalkışta stop ettiririm korkusu ikincisi gaz tepkisi ya çok basıyorum birden hızlanıyor yada birden bırakıp yığıdıryorum bir türlü sabitleyemedim. Fren bana çok hassas geldi frende nazik fren yapmayı beceremedim genelde biraz sert fren yaptım oda sadece ön fren arkayı aklıma bile getirmedim. Dururken debriyaja basmayı unuttum direk stop ettirdim. Yani anlayacağınız araba sürmeyi ilk öğrendiğim yıllara döndüm bir anda.
Ama çok zevkli şimdi amacım otoparkta yada trafik olmayan düz bir yerde kendimi biraz iyi hissedene kadar bu şekilde kullanmak tatbiki sizin ilk öğrenmemde nelere dikkat etmem gerektiği konusunda tavsiyelerinizi alarak bu süreci sarsıntınız atlatmak. İkinci derdim sadece motorum var yani ne kask ve koruyucu hiçbirşeyi almadım önce kask lazım galiba kask ne tavsiye edersiniz şöyle rahat ve uzun yıllar kullanabileceğim bir kask olmalı çene açılır özelliği nedir örneğin yani ilk önce kask sonra tabiki trafiğe çıkmaya başlayınca mont lazım olur şimdi erken gibi ( yani kask mont giyip motor üstünde denetlenmen adam görüntüsü komik olur herhalde).
Kafanızı şişirdim ama işte nede olsa ilk gün heyacanı neyaparsınız.

---------- Mesajlar birleştirildi - 19:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:20 ----------

http://img716.imageshack.us/img716/4241/imagekieg.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/716/imagekieg.jpg/) Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

Allah kazasız belasın kullanmayı nasip etsin. Şu yeşil renge bayılıyorum çok tatlı bir rengi var bence. Murat bey sabırlı olun ve motorunuza koruma takozu alın. Mümkünse koruma takozu alıcak 2 kişi vardı. Sizinle beraber 3 ediyor. Satıcıyla anlaşıp daha iyi bir fiyata alabilirsiniz. Grenajlar çok pahalı. Cebiniz ve canınız yansın istemem açıkçası. Sabırlı olun bir kaç gün binmeyin takozları taktıktan sonra tekrar ufak ufak turlamaya başlarsınız.

murats123
14 Mart 2013, 22:20
Allah kazasız belasın kullanmayı nasip etsin. Şu yeşil renge bayılıyorum çok tatlı bir rengi var bence. Murat bey sabırlı olun ve motorunuza koruma takozu alın. Mümkünse koruma takozu alıcak 2 kişi vardı. Sizinle beraber 3 ediyor. Satıcıyla anlaşıp daha iyi bir fiyata alabilirsiniz. Grenajlar çok pahalı. Cebiniz ve canınız yansın istemem açıkçası. Sabırlı olun bir kaç gün binmeyin takozları taktıktan sonra tekrar ufak ufak turlamaya başlarsınız.
Koruma takozunu arba ile gidip almam lazım yoksa motoru servise kadar götüremem. Elden aldım diyelim kendim takabilirmiyim kolayımıdır acaba?

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:02 ----------

Bir de motor rölanti devri sanki yüksek gibi 2000 d/dak gibi arabalarda yaklaşık 750 devir olur motor için normalmidir

Twin
15 Mart 2013, 00:22
Koruma takozunu arba ile gidip almam lazım yoksa motoru servise kadar götüremem. Elden aldım diyelim kendim takabilirmiyim kolayımıdır acaba?

---------- Mesajlar birleştirildi - 20:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:02 ----------

Bir de motor rölanti devri sanki yüksek gibi 2000 d/dak gibi arabalarda yaklaşık 750 devir olur motor için normalmidir



Rölanti 1.500 devir olması gerekir. Fazlasına gerek yok. 1.200 ila 1.500 arası olması yeterli

Bu arada koruma takozlarını Y.dışından Ebay yoluyla getiricek almayı düşünen kişiler. Mutlaka koruma takozlarını taktıntan sonra kullanmaya başlayın motoru. Tek grenaj 1.000 küsür lira. Kalite ucuz olmuyor dolayısiyle. Benden size tavsiye takozları getirtin y.dışından, eşinize, akrabanıza birilerine rica edin serviste montajı yapılsın takozların sonra boş arazide binmeye başlayın ufak ufak. Gaz tepkisine gelince zamanla alışıcaksınız merak etmeyin.

Ercument
15 Mart 2013, 00:41
İşaretli yerde rölanti ayar düğmesi var. Motor sıcakkan istediğin devire ayarlayabilirsin.
http://g1303.hizliresim.com/17/g/l26mx.jpg
Bu resim Ninja almamdaki faktörlerin başında gelir bu arada.

hayvan
15 Mart 2013, 01:24
Arkaşlar motorumu dün aldım (ninja 250r) yalnız çok ama çok acemiyim öyle böyle değil. Bisiklet ve araba sürmeyi biliyorum. Motoru arkadaş getirdi evin önüne bıraktı,az önce işten geldim bir cesaretle çalıştırdım sadece birinci vitesin yerini biliyorum birkaç stop ettirdim ama otoparkın içinde bir iki tur atabildim oda birinci vites.
Zorlandığım yanları kalkışta stop ettiririm korkusu ikincisi gaz tepkisi ya çok basıyorum birden hızlanıyor yada birden bırakıp yığıdıryorum bir türlü sabitleyemedim. Fren bana çok hassas geldi frende nazik fren yapmayı beceremedim genelde biraz sert fren yaptım oda sadece ön fren arkayı aklıma bile getirmedim. Dururken debriyaja basmayı unuttum direk stop ettirdim. Yani anlayacağınız araba sürmeyi ilk öğrendiğim yıllara döndüm bir anda.
Ama çok zevkli şimdi amacım otoparkta yada trafik olmayan düz bir yerde kendimi biraz iyi hissedene kadar bu şekilde kullanmak tatbiki sizin ilk öğrenmemde nelere dikkat etmem gerektiği konusunda tavsiyelerinizi alarak bu süreci sarsıntınız atlatmak. İkinci derdim sadece motorum var yani ne kask ve koruyucu hiçbirşeyi almadım önce kask lazım galiba kask ne tavsiye edersiniz şöyle rahat ve uzun yıllar kullanabileceğim bir kask olmalı çene açılır özelliği nedir örneğin yani ilk önce kask sonra tabiki trafiğe çıkmaya başlayınca mont lazım olur şimdi erken gibi ( yani kask mont giyip motor üstünde denetlenmen adam görüntüsü komik olur herhalde).
Kafanızı şişirdim ama işte nede olsa ilk gün heyacanı neyaparsınız.

---------- Mesajlar birleştirildi - 19:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:20 ----------

http://img716.imageshack.us/img716/4241/imagekieg.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/716/imagekieg.jpg/) Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

Hayirli olsun.
Arkadaslar koruma takozu tavsiye etmis (motoru kisa zaman icinde devirecegini ongordukleri icin)

Takozun motoru ve surucusunu tamamen korumadigini biliyorsun degil mi?
Vites - fren gibi temel bilgilerde eksiklerin oldugunu yazmissin. Otoparkta bunlari ogrenebilecek misin?

Senin ihtiyacin oncelikle (bir cok konuda) egitim. Koruyucu kiyafetini de tamamla. Su an yapmaya calistigin sey sacma.
Ikinci paragrafta yazdiklarini okumadim. Cumle nerde basliyor nerde bitiyor belli degil.

orhanyor
15 Mart 2013, 02:28
Arkaşlar motorumu dün aldım (ninja 250r) yalnız çok ama çok acemiyim öyle böyle değil. Bisiklet ve araba sürmeyi biliyorum. Motoru arkadaş getirdi evin önüne bıraktı,az önce işten geldim bir cesaretle çalıştırdım sadece birinci vitesin yerini biliyorum birkaç stop ettirdim ama otoparkın içinde bir iki tur atabildim oda birinci vites.
Zorlandığım yanları kalkışta stop ettiririm korkusu ikincisi gaz tepkisi ya çok basıyorum birden hızlanıyor yada birden bırakıp yığıdıryorum bir türlü sabitleyemedim. Fren bana çok hassas geldi frende nazik fren yapmayı beceremedim genelde biraz sert fren yaptım oda sadece ön fren arkayı aklıma bile getirmedim. Dururken debriyaja basmayı unuttum direk stop ettirdim. Yani anlayacağınız araba sürmeyi ilk öğrendiğim yıllara döndüm bir anda.
Ama çok zevkli şimdi amacım otoparkta yada trafik olmayan düz bir yerde kendimi biraz iyi hissedene kadar bu şekilde kullanmak tatbiki sizin ilk öğrenmemde nelere dikkat etmem gerektiği konusunda tavsiyelerinizi alarak bu süreci sarsıntınız atlatmak. İkinci derdim sadece motorum var yani ne kask ve koruyucu hiçbirşeyi almadım önce kask lazım galiba kask ne tavsiye edersiniz şöyle rahat ve uzun yıllar kullanabileceğim bir kask olmalı çene açılır özelliği nedir örneğin yani ilk önce kask sonra tabiki trafiğe çıkmaya başlayınca mont lazım olur şimdi erken gibi ( yani kask mont giyip motor üstünde denetlenmen adam görüntüsü komik olur herhalde).
Kafanızı şişirdim ama işte nede olsa ilk gün heyacanı neyaparsınız.

---------- Mesajlar birleştirildi - 19:39 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:20 ----------


dostum oncelikle hayirli olsun, insallah kazasiz belasiz binersin. ben sana kendi bir kac nacizane tecrubemi aktarayim. oncelikle motoru aynen bu sekilde trafikten uzak kullanmaya devam et.. tepkilerini iyice kavra frene, gaza ve vites gecislerine kendine guvenecek kadar hakim ol. bulabilirsen trafikten uzak bir yokus yada rampa bul ve motoru rampada durdurup ordan kalkis yapmaya calis. duz yoldaki kalkistan biraz farklidir ve azcikta olsa tecrube isteyebilir.. vitesi 1 e attiktan sonra ayagin arka frende olacak, arka freni birakirken tam o sirada gaz verip debriyaji biraktigindaki o kavrama noktasina cok iyi calis ve motoru geriye kaydirmamaya calis. cunku trafikte yokus uzerinde bir trafik isigina denk gelirsen cok zorluk cekersin heleki arkanda artcida olursa fena :) ekipman konusunda sunu al bunu alma diyemem bence herseyi almalisin, kask eldiven mont pantolon bot.. hangi ekipmanin seni nerde ne zaman koruyacagini kestiremezsin. kask konusunda bir kac onerim olabilir. cene korumasi olmayan kask kesinlikle alma. ceneden acilir yada kapali kask olsun. bende ikiside var ama soyle bir durum var. ceneden acilir kasklar daha kullanisli olmasi acisindan uretiliyorlar degisik ozellikleri var, tetikli gunes vizoru, ceneden acilmasi vs vs gibi ama bunun karsiliginda bence buyuk bir dez avantaji var oda kapali kasklara gore agirligini ciddi bir sekilde hissedebilmendir. ote yandan kapali kasklar daha guvenli ve cok daha hafiftirler. o fark gercekten hissediliyormu diye sorsan sana kesinlikle hissediliyor diye bir cevabi rahatlikla verirdim. ben Antalya dan Istanbul a bir gunde geldim ninja ile, yola ciktigimda kafamda ceneden acilir vardi ve iyiki diyorum iyiiiki yanima kapali kaskida almisim. 100km gecmeden degistirmek zorunda kaldim, sanki basimda tas varmista bir anda kaldirilmis gibi hissettim. markalara gelince iyi birsey almak istiyorum dersen kesinlikle shoei oneririm, ondan sonra nolan en sonda LS2 yi onerebilirim, fiyatlari ucuzdur ama http://sharp.direct.gov.uk dan 4 yildiz alan modelleri var hic yabana atmamak gerek bence. butun bu onerdigim kasklar icerisinde en guvenlisi sanirim shoei xr1100 olmali cunku aralarindaki tek snell sertifikali kask bu. arkadaslarimizinda onerdigi gibi koruma takozlarini siddetle oneriyorum.. motor sadece sen uzerindeyken degil durdugu yerdede birinin carpmasi sonucu cok rahat yere kapaklanabilir bu durumdada koruma takozu gorevini basariyla yapacaktir. uzerinde surat ile giderken allah korusun dusersen zaten o durumda ne takozu dusunursun ne de motoru. onemli olan bu tur ufak tefek durumlarda motoru kurtarabilmek cunku can tehlikesi olmayacagi icin motora gelecek zarar canini yakacaktir. insallah yardimci olabilecek birkac sey soylemisimdir, hadi bakalim kazasiz belasiz insallah :)

Twin
15 Mart 2013, 10:35
@Murats123

Bu arada akşam yorum yaparken aklıma gelmemiş. Motoru çek bir kenara honda sürüş eğitimlerine katıl. Senin için 1-2 yeterli olucaktır diye düşünüyorum. Bu yorumu yapmama sebeb ninja almış olmanız ki, hiç birşey bilmeden bu motoru aldığınıza göre maddi imkanlarınız iyidir diye düşünüyorum. Şimdilik takoz muhabbetinide bir kenara bırakırsan en önemlisi sürüş eğitimi. Honda'nın güvenli sürüş eğitimine katılmanız sizin için en sağlıklısı ve en iyisi olacaktır. Yine maddi imkanlarınızı düşünerekten kask alıcak olursanız Arai tavsiye ederim. Parasının hakkını veren bir kask.

---------- Mesajlar birleştirildi - 08:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:28 ----------


dostum oncelikle hayirli olsun, insallah kazasiz belasiz binersin. ben sana kendi bir kac nacizane tecrubemi aktarayim. oncelikle motoru aynen bu sekilde trafikten uzak kullanmaya devam et.. tepkilerini iyice kavra frene, gaza ve vites gecislerine kendine guvenecek kadar hakim ol. bulabilirsen trafikten uzak bir yokus yada rampa bul ve motoru rampada durdurup ordan kalkis yapmaya calis. duz yoldaki kalkistan biraz farklidir ve azcikta olsa tecrube isteyebilir.. vitesi 1 e attiktan sonra ayagin arka frende olacak, arka freni birakirken tam o sirada gaz verip debriyaji biraktigindaki o kavrama noktasina cok iyi calis ve motoru geriye kaydirmamaya calis. cunku trafikte yokus uzerinde bir trafik isigina denk gelirsen cok zorluk cekersin heleki arkanda artcida olursa fena :) ekipman konusunda sunu al bunu alma diyemem bence herseyi almalisin, kask eldiven mont pantolon bot.. hangi ekipmanin seni nerde ne zaman koruyacagini kestiremezsin. kask konusunda bir kac onerim olabilir. cene korumasi olmayan kask kesinlikle alma. ceneden acilir yada kapali kask olsun. bende ikiside var ama soyle bir durum var. ceneden acilir kasklar daha kullanisli olmasi acisindan uretiliyorlar degisik ozellikleri var, tetikli gunes vizoru, ceneden acilmasi vs vs gibi ama bunun karsiliginda bence buyuk bir dez avantaji var oda kapali kasklara gore agirligini ciddi bir sekilde hissedebilmendir. ote yandan kapali kasklar daha guvenli ve cok daha hafiftirler. o fark gercekten hissediliyormu diye sorsan sana kesinlikle hissediliyor diye bir cevabi rahatlikla verirdim. ben Antalya dan Istanbul a bir gunde geldim ninja ile, yola ciktigimda kafamda ceneden acilir vardi ve iyiki diyorum iyiiiki yanima kapali kaskida almisim. 100km gecmeden degistirmek zorunda kaldim, sanki basimda tas varmista bir anda kaldirilmis gibi hissettim. markalara gelince iyi birsey almak istiyorum dersen kesinlikle shoei oneririm, ondan sonra nolan en sonda LS2 yi onerebilirim, fiyatlari ucuzdur ama http://sharp.direct.gov.uk dan 4 yildiz alan modelleri var hic yabana atmamak gerek bence. butun bu onerdigim kasklar icerisinde en guvenlisi sanirim shoei xr1100 olmali cunku aralarindaki tek snell sertifikali kask bu. arkadaslarimizinda onerdigi gibi koruma takozlarini siddetle oneriyorum.. motor sadece sen uzerindeyken degil durdugu yerdede birinin carpmasi sonucu cok rahat yere kapaklanabilir bu durumdada koruma takozu gorevini basariyla yapacaktir. uzerinde surat ile giderken allah korusun dusersen zaten o durumda ne takozu dusunursun ne de motoru. onemli olan bu tur ufak tefek durumlarda motoru kurtarabilmek cunku can tehlikesi olmayacagi icin motora gelecek zarar canini yakacaktir. insallah yardimci olabilecek birkac sey soylemisimdir, hadi bakalim kazasiz belasiz insallah :)


Açık kask hakkında görüşlerinizi belirtmişsiniz ama daha katı olmanız gerekirdi. Açık kask kapalı kaska göre çok güvensiz bir kasktır. Markası modeli fark etmez benim gözümde bunun sebebi yüzünüzü yere vurucak olduğunuzda yada o kaskın kapanan bağlantı yerlerine herhangi bir darbe geldiği anda direk atıyor kendini ve yüzünüzün yerle teması çok yüksek. Kesinlikle kapalı kask (Full face) tavsiye ediyorum.

Mutlaka şu videoyu izlemelisin bu arada Murats123. Aslında herkes izlemeli.

KASK KONUSU:
http://www.izlesene.com/video/kask-konusu/6888345

enginar
15 Mart 2013, 14:13
Biraz da fotoğraf koyalım. 2 gün önce İzmir'e gittim gezinti maksadıyla. Havanın bugün itibariyle bozmasından dolayı da dün dönüş yaptım. (Hava durumunu http://poseidon.hcmr.gr/ sitesinden takip ediyorum. Marmara ve Ege bölgeleri için çok doğru sonuçlar veriyor.)

Manisa çevre yolundayken manzara hoşuma gitti, vızır vızır kamyon geçerken durup fotoğraf çektim.
http://sphotos-a.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc7/388777_10151472310318490_1894546491_n.jpg

Leman kültür diye bir yer açılmış Ankara, İstanbul'da falan da varmış, mekanı çok beğendim. Bu da karikatürlü servislerinin fotosu. Menüleri falan bi acayip. Ör: ekmek arası çorba, bencil tavuk, bayan yanı diyet kahvaltı vs.
http://sphotos-b.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-prn1/69256_10151472310663490_1515462576_n.jpg

Bunlar da dönüş yolunda bir kaç fotoğraf. Sol sinyalin kırık olduğunu görebilirsiniz, bilmeyen arkadaşlar için motoru ilk aldığım gün düşürmüştüm :)
http://sphotos-d.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc7/480423_10151473890133490_865707033_n.jpg
http://sphotos-b.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/254973_10151473893898490_2131327624_n.jpg
http://sphotos-d.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/487686_10151473892343490_1460457520_n.jpg
http://sphotos-e.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/599053_10151473895708490_1334054587_n.jpg

ibopaşa
15 Mart 2013, 17:45
http://img171.imageshack.us/img171/3619/img1725dl.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/171/img1725dl.jpg/) Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

BEYLER ELİMDE GÖRÜLDÜĞÜ GİBİ YEŞİL MANETLER MEVCUT DURUMU SIFIRDIR 250 TL YE ALMIŞTIM 150 TL YE VERİYORUM.. BOŞU BOŞUNA DOLABIMDA DURUYOR BİRİNİZ ALSIN ARTIK ŞUNU :)

orhanyor
15 Mart 2013, 23:17
alp59 h.g dostum
günaydın arkadaşlar sabah sabah koso bakıyorum

http://racetechelectric.com/i-8579183-koso-plug-n-play-bundle-for-the-rx-2-ninja-250-250r.html

en uygun fiyat bu sanırım bu

enjeksiyon ve karbüratör seçeneğide mevcut
http://racetechelectric.com/i-9377351-koso-rx-2-rx-2n-ninja-250-group-buy-free-led-voltmeter.html soyle bir versiyonunu buldum 340 dolar diyor. mail attim ozellikle enjeksiyonlu versiyonu icin olanini sordum bakalim ne cevap gelecek, ayrica takipli kargo parasinida sordum.

serkan3535
16 Mart 2013, 15:12
2013 Kawasaki Ninja 250R görünüşünü beğendim,performansı nasıldır kendi sitesinde bile bulamadım
0-100km e kaç saniye de cıkyor yakıt tüketimi nasıldır? Motor deneyimim olmadı ama araba,bisiklet iyi sürerim
Ayrıca yol tutuşu nasıldır, ani bir frenlemede güvenlik sistemi nasıldır

nosmangtr
16 Mart 2013, 18:20
Ninja 250 için Grenaj Koruma Takozu satan varsa bana ulaşırlarsa sevinirim

mastem13
16 Mart 2013, 18:53
beyler yaz aylarında kullanan biri için ceket önerisi olan varmı.

bi online satış yapan sitede.
DANE VALBY GORE-TEX ceket var 500tl
Dane Padborg Gore-Tex Ceket 500 tl
Kushitani Kaito Gore-Tex Ceket 540 tl

FORMA URBAN TOUCH HI-DRY SU GEÇRİMEZ MOTOSİKLETÇİ AYAKKABISI 220 tl

bunlar kullanışlımı daha farklı önerileriniz varsa... Adanada fuar var 16 nisanda fuarımı beklemek daha mantıklı. dediğim gibi daha çok yaz aylarında kullanacam kışın da sadece güneşli günlerde kullanacam önerilerinizde bunları göz önünde bulundurunuz.

site versem sorun olurmu bilmediğim için vermedim.

Ercument
16 Mart 2013, 19:15
Ninja 250 için Grenaj Koruma Takozu satan varsa bana ulaşırlarsa sevinirim

Banada banada

alp59
16 Mart 2013, 23:59
arkadaşlar amacım ninjanın yakıt ortalaması konusunu tekrar hortlatmak değil ama benim ninjamın depoyu şehir içi (içinde kalan benzinin üzerine) 72 tl ye fulledim ve sayacı sıfırladım. benzin ikaz lambası yanmaya başladıgında 220-225 km civarındaydı sayaç. 250 ye kadar kullandım ve tekrar 50 tl lik benzin alıp sayacı bir daha sıfırladım. şu anda 120 küsürlerde ve ışık yanmaya başladı. çevremdekiler egzozdandır diyorlar.

-motosikletimde devil tüp var egzoz olarak
-2008 model ve 33binde atmıyorum
-kullanım tarzımdan da bahsedeyim. yüksek süratleri pek göremiyorum malum istanbul trafiği ama agresif kullandıgımı söyleyebilirim. motorumdan çıkan sesi seviyorum çünkü biliyorsunuz ses için de biraz devir gerek ;)

size asıl sorum egzoz+agresif kullanım mıdır bu kadar yakmasının sebebi?
yoksa başka bi skıntısı bi sorunu olması durumu olabilir mi? baktırmam gereken bi yeri var mıdır?

son olarak ta anadolu yakasında tavsiye edebileceginiz güvenilir kawa ustası arıyorum. (kadıköy-maltepe-üsküdar civarları tercihimdir)

dunc
17 Mart 2013, 00:24
arkadaşlar amacım ninjanın yakıt ortalaması konusunu tekrar hortlatmak değil ama benim ninjamın depoyu şehir içi (içinde kalan benzinin üzerine) 72 tl ye fulledim ve sayacı sıfırladım. benzin ikaz lambası yanmaya başladıgında 220-225 km civarındaydı sayaç.

bunu ben de çok merak ediyorum, motoru aldığım kasım ayından beri hiç tam dolu bir depoyla 300km'li değerlere ulaşamadım, oysaki burada 400km'lere dahi çıkılabileceğinden bahsediliyor. Acaba motorlar yeniyken çok yakıyor da belli bir kilometreden sonra mı oturuyor yakıt sarfiyatı?

fevzikeles
17 Mart 2013, 01:35
bunu ben de çok merak ediyorum, motoru aldığım kasım ayından beri hiç tam dolu bir depoyla 300km'li değerlere ulaşamadım, oysaki burada 400km'lere dahi çıkılabileceğinden bahsediliyor. Acaba motorlar yeniyken çok yakıyor da belli bir kilometreden sonra mı oturuyor yakıt sarfiyatı?

motorum 4000 km de 50 tl lik alıyorum bu aralar hep genel olarak 200 km gidiyor 5 fazla oluyor yada 5 az oluyor 120 km demiş bir üstteki yorumda arkadaş o hiç normal değil ama 300 km olmasada en az 280 290 gitmesi lazım benim motorla gidişimi kıyaslarsak bende biraz agresif kullanırım ama redline yapacak kadar değil 10 11 bin devirlere çıkarım en fazla.

Ercument
17 Mart 2013, 01:42
bunu ben de çok merak ediyorum, motoru aldığım kasım ayından beri hiç tam dolu bir depoyla 300km'li değerlere ulaşamadım, oysaki burada 400km'lere dahi çıkılabileceğinden bahsediliyor. Acaba motorlar yeniyken çok yakıyor da belli bir kilometreden sonra mı oturuyor yakıt sarfiyatı?

Evet ilk 1.000 km.de bende 300 Km. görememiştim.
3 kere full depo ile deneme yaptım.
1. depo: 320 Km. Motorun hakkını vererek kullandım yolu buldummu bastım 140-150 km.
2. depo: 410 Km. Tamamı şehir içi trafiğinde sakin kullanım, kalkışlar falan çok sakin, ara hızlanma yok denecek kadar az.
3. depo: 380 Km. Ortaya karışık oldu biraz.

dunc
17 Mart 2013, 02:00
400km hayal benim için. 2200km'deyim ve son depom 220kmdeyken ışık yaktı. Egzostun bu kadar etki edeceğini sanmıyorum.

hayvan
17 Mart 2013, 02:02
bunu ben de çok merak ediyorum, motoru aldığım kasım ayından beri hiç tam dolu bir depoyla 300km'li değerlere ulaşamadım, oysaki burada 400km'lere dahi çıkılabileceğinden bahsediliyor. Acaba motorlar yeniyken çok yakıyor da belli bir kilometreden sonra mı oturuyor yakıt sarfiyatı?

Başlarda 270-300 km de lamba yanıyordu, şimdi ise 330-370 km arasında.
Şehirlerarası kullanımda (100 - 150 km/h arası, trafik olmadığında 120 km/h) 430 gibi lamba yanar. Kalan yakıtla da 100 km gidilebilir.

Uyguladıklarım:
- Önde 15li dişli (garantiyi bekleyemedim, kendim taktım - sorun olursa orijinali takar servise götürürüm)
- Yağ :Motul 300v (200 km de Motul 5100 - 1100 km den itibaren 300v)
- Rodajı farklı bir yöntemle yaptım
- Genelde 4000 - 9000 devırlerı arasında, peformans kullanımda da 8000-12000 arasında kullanırım. Asla düşük devirde ve soğukken zorlamam.
- Trafikte ileriye bakarak daha az fren kullanan akıcı bir tarz uygulamaya çalışırım. İstanbul'da sakin gifilmiyo tabii; ya dur-kalk, ya tam gaz.
- Lastik basınçlarına dikkat ederim.

dunc
17 Mart 2013, 02:52
ben sadece tiger marka full carbon egzost taktım motora, ama gördüğüm değerler en fazla 250km oldu bugüne kadar. iyi bir rodaj geçirdi motor ama neden bu kadar az kilometre yapabiliyorum anlamadım gerçekten.

Halil Zeber
17 Mart 2013, 16:31
http://d1303.hizliresim.com/17/k/l52cx.jpg (http://bit.ly/c25MCx)
http://d1303.hizliresim.com/17/k/l52y8.jpg (http://bit.ly/c25MCx)

Bende motorumun iki fotoğrafını koydum, haftasonu forum canlansın dedim. Beğenirsiniz inşallah. Herkese iyi pazarlar :)

Ercument
17 Mart 2013, 17:25
Takozları nerden temin ettiniz ve kaç TL. acaba.

fevzikeles
17 Mart 2013, 20:46
Başlarda 270-300 km de lamba yanıyordu, şimdi ise 330-370 km arasında.
Şehirlerarası kullanımda (100 - 150 km/h arası, trafik olmadığında 120 km/h) 430 gibi lamba yanar. Kalan yakıtla da 100 km gidilebilir.

Uyguladıklarım:
- Önde 15li dişli (garantiyi bekleyemedim, kendim taktım - sorun olursa orijinali takar servise götürürüm)
- Yağ :Motul 300v (200 km de Motul 5100 - 1100 km den itibaren 300v)
- Rodajı farklı bir yöntemle yaptım
- Genelde 4000 - 9000 devırlerı arasında, peformans kullanımda da 8000-12000 arasında kullanırım. Asla düşük devirde ve soğukken zorlamam.
- Trafikte ileriye bakarak daha az fren kullanan akıcı bir tarz uygulamaya çalışırım. İstanbul'da sakin gifilmiyo tabii; ya dur-kalk, ya tam gaz.
- Lastik basınçlarına dikkat ederim.

15 dişli çekiş veya hızlanma son hızı bulma da nasıl etkileri bilgi yazarsan bende değiştirmeyi düşünüyodum .ben arka dişliyi küçültmeyi düşünüyodum aslında

mastem13
17 Mart 2013, 21:29
Beyler fikri olan kimse yokmu kim ne marka model mont ve bot kullaniyor ve memnunmu

---------- Mesajlar birleştirildi - 19:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:26 ----------


beyler yaz aylarında kullanan biri için ceket önerisi olan varmı.

bi online satış yapan sitede.
DANE VALBY GORE-TEX ceket var 500tl
Dane Padborg Gore-Tex Ceket 500 tl
Kushitani Kaito Gore-Tex Ceket 540 tl

FORMA URBAN TOUCH HI-DRY SU GEÇRİMEZ MOTOSİKLETÇİ AYAKKABISI 220 tl

bunlar kullanışlımı daha farklı önerileriniz varsa... Adanada fuar var 16 nisanda fuarımı beklemek daha mantıklı. dediğim gibi daha çok yaz aylarında kullanacam kışın da sadece güneşli günlerde kullanacam önerilerinizde bunları göz önünde bulundurunuz.

site versem sorun olurmu bilmediğim için vermedim.
Beyler fikri olan yokmu

seigen
17 Mart 2013, 21:32
Gore-tex ceketin amacı yağmur geçirmemesi, yaz aylarında ve kışın sadece güneşli havalarda kullanacaksan çok anlamlı değil.

Tam tersini söylemiş olsan, yaz aylarında giymeyeceğim, özellikle kışın yağmurlu havalarda kullanmayı düşünüyorum desen ideal ceket :).

wolrath
17 Mart 2013, 22:34
Takozları nerden temin ettiniz ve kaç TL. acaba.

guzelmıs gercekten.

bı ust sayfadakı manetı de yesıller kacırmasın bence.cok yakısır metal yesıl :)

halılzeber:

maasallah kardesım.cok hos.
ilave :
mono kapak + egzoz dıyorum :cat:

KeaSH-07
18 Mart 2013, 00:48
Beyler fikri olan kimse yokmu kim ne marka model mont ve bot kullaniyor ve memnunmu

---------- Mesajlar birleştirildi - 19:29 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:26 ----------


Beyler fikri olan yokmu

sıcak havada kullanacaksan bende motomaxdan aldığım difi yazlık çeket var.gayet yeterli
http://www.motomaxonlineshop.com/Urun/DIFI-FREE-VENT-YAZLIK-CEKET-pmu390.html
ruzgar ve yagmur gecirir.ama sıcakta iyidir
bu rengi bitmiş diğer rengi stoklarda var

mastem13
18 Mart 2013, 01:39
Beyler yasadigim bi tecrubeyi paylasayim istedim belki lazim olur 2011 beyaz 250r me beyaz led sinyaller taktim cok super oldu ama silyaller kafayi yedi motor kontak acikken sinyal yakinca yanip sonra yavas yavas sonuklesmeye basladi calisirken yakinca dortlu yanmaya basladi sonra motoru aldigim arkadas elekronik muhendisiydi onunla paylastim ledler cok dusuk elektrik tukettiginden kapasitor demisti galiba elektrigi tam bosaltamiyorsa ondandir dedi eski sinyalleri taktim duzeldi simdi arkalar led onler ampullu fenada olmadi aslinda bilginiz olsun led takmak isteyen varsa basina bunlar gelebilir.

fevzikeles
18 Mart 2013, 01:45
Dostum bende led takdim 4lu yanmasi normal muhendis dogru soylemis ledleri takip granajdan içeri gorunmeyecek bir yere paralel eski sinyallerden 2 tanesini baglarsan sorun olmaz. Hepside led olur ve duzgun calisir ben oyle yaptim

mastem13
18 Mart 2013, 02:09
Aklima gelmedi degil aslinda ama yapmadim simdi on sinyallere beyaz ampul bulursam degistiricem bulamazsam seninde yaptigin gibi dusunuyorum

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:09 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:07 ----------

Belki direncte atabilirim

orhanyor
18 Mart 2013, 03:40
Beyler yasadigim bi tecrubeyi paylasayim istedim belki lazim olur 2011 beyaz 250r me beyaz led sinyaller taktim cok super oldu ama silyaller kafayi yedi motor kontak acikken sinyal yakinca yanip sonra yavas yavas sonuklesmeye basladi calisirken yakinca dortlu yanmaya basladi sonra motoru aldigim arkadas elekronik muhendisiydi onunla paylastim ledler cok dusuk elektrik tukettiginden kapasitor demisti galiba elektrigi tam bosaltamiyorsa ondandir dedi eski sinyalleri taktim duzeldi simdi arkalar led onler ampullu fenada olmadi aslinda bilginiz olsun led takmak isteyen varsa basina bunlar gelebilir.
bende tam bu problemle mesguldum.. butun gun modifikasyonla ugrastim. arkalar led onler orjinal sinyaldi ve normal calisiyordu ama bugun onleri ledler ile degistirdim ve surprizle karsilastim, sinyali verdigim an 4 u birden yanmaya basladi.. moralim acayip bozuldu cunku motorun bir tarafina zarar verdim sandim ama neyseki sorun baska birseymis. arkadasinin soyledigi malesef dogru degil. sorun, ninjadaki sag ve sol sinyal devrelerinin aslinda tek bir devre olmasindan kaynaklaniyor. ledler yeterli direnc gosteremedigi icin gostergedeki sinyalin aktif oldugunu gosteren lambaya gelen elektrik oteki tarafa besleme yapiyor ve diger tarafida calistiriyor. bu geri besleme zaten hep var ama orjinal sinyaller takiliyken yeterli direnc olustugundan yanmiyorlar. problemi cozene kadar biraz ugrastim bayagi bir arastirma yaptim ve bir kac yolunu buldum. yakinda resimlerle nasil yaptigimida aciklayacagim. orjinal sinyalleri takmadan, sadece 4 tane led sinyali kullanmanin bir yolunu buldum ama yarin is donusu deneyip onaylamam gerek.

arekbatmaz
18 Mart 2013, 12:30
:) Ben Ankara'dayim bi ara ortasi olsun diyip Abant'ta bulusmustuk biz eski ekip =D

Hocam, Bolu dağı ismailin yeri diyelim 10 numara ;)

mastem13
18 Mart 2013, 13:34
bu ceket ve botu kullanan varmı aramızda internetten sipariş vereceğim için deneme şanşım aldıktan sonra olacak kullanan veya dememiş bi arkadaş varsa yorum yaparmı

http://www.hudsonderi.com/?urun-266-K1126-15-HLK-Bay-Cordura-Tekstil-Ceket.html
http://www.hudsonderi.com/?urun-1587-TCX-X-SQUARE.html

bide beyaz 250r yakışırmı :D

fevzikeles
18 Mart 2013, 22:45
arkadaşlar iyi akşamlar öncelikle ninja 250r için 15 ön dişliyi nerden temin edebiliriz ben bulamadım fikri olan varmıdır acabaa

orhanyor
19 Mart 2013, 03:16
arkadaşlar iyi akşamlar öncelikle ninja 250r için 15 ön dişliyi nerden temin edebiliriz ben bulamadım fikri olan varmıdır acabaa
http://www.ebay.com/itm/Sunstar-Sprocket-Front-15T-520-Steel-Fits-Kawasaki-EX250-Ninja-250R-1986-1987-/330892522502?pt=Motorcycles_Parts_Accessories&hash=item4d0abb3406&vxp=mtr
40$ a kapinizda :cat: tabi cok cesitli firmalarin cesitli fiyatlarda dislileri var. '' ninja 250r 15T sprocket '' diye ebay.com da aratirsaniz degisik alternatifler cikacaktir karsiniza, yalniz kargo parasini dikkate alin kimisi 12 dolar kimisi 40 dolar istiyor.

---------- Mesajlar birleştirildi - 01:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:04 ----------


bu ceket ve botu kullanan varmı aramızda internetten sipariş vereceğim için deneme şanşım aldıktan sonra olacak kullanan veya dememiş bi arkadaş varsa yorum yaparmı

http://www.hudsonderi.com/?urun-266-K1126-15-HLK-Bay-Cordura-Tekstil-Ceket.html
http://www.hudsonderi.com/?urun-1587-TCX-X-SQUARE.html

bide beyaz 250r yakışırmı :D

ne kullandim nede denedim ama ceketin su versiyonunu gorunce http://www.hudsonderi.com/?urun-31-1126-01-HLK-Bay-Cordura-Tekstil-Ceket.html beyaz ninjaya kirmizi siyah beyazin daha iyi yakisacagini dusunuyorum, sahsi fikrim tabi :) ceket birde 4 mevsim galiba anladigim kadariyla, hic kullanmadim ama 4 mevsim tekstil ceket yazin belki sikinti yaratabilir. deri kesinlikle yaratiyor, bende tam yazlik bir ceket arayisi icerisindeyim soyle havadar havadar pufur pufur estiren birsey :) birde yerinde olsam asla kisa bot almazdim, biraz daha uzun versiyonlari var guvenlik acisindan daha iyiler.

mastem13
19 Mart 2013, 11:57
beyler michelin pilot activ mi pirelli diablo 2 mi aralarında 50 tl oynuyor pirelli takımı 600tl arkaya 140-70-17 varmış elinde pilot activ 550 tl takımı hangisini önerirsinz arkayı 140 yapsak nasıl olur.
daha uygun fiyatlı bi yer bilen varsa paylaşırmı.

dreamkiller
19 Mart 2013, 12:08
Beyler yasadigim bi tecrubeyi paylasayim istedim belki lazim olur 2011 beyaz 250r me beyaz led sinyaller taktim cok super oldu ama silyaller kafayi yedi motor kontak acikken sinyal yakinca yanip sonra yavas yavas sonuklesmeye basladi calisirken yakinca dortlu yanmaya basladi sonra motoru aldigim arkadas elekronik muhendisiydi onunla paylastim ledler cok dusuk elektrik tukettiginden kapasitor demisti galiba elektrigi tam bosaltamiyorsa ondandir dedi eski sinyalleri taktim duzeldi simdi arkalar led onler ampullu fenada olmadi aslinda bilginiz olsun led takmak isteyen varsa basina bunlar gelebilir.

Dostum daha onceki sayfalarda bununla ilgili bilgi paylasimi yaptik.. Incelersen caresini bulursun..

enginar
19 Mart 2013, 13:49
bu ceket ve botu kullanan varmı aramızda internetten sipariş vereceğim için deneme şanşım aldıktan sonra olacak kullanan veya dememiş bi arkadaş varsa yorum yaparmı

http://www.hudsonderi.com/?urun-266-K1126-15-HLK-Bay-Cordura-Tekstil-Ceket.html
http://www.hudsonderi.com/?urun-1587-TCX-X-SQUARE.html

bide beyaz 250r yakışırmı :D

x-square ben kullanıyorum yazlık bir ayakkabı, mükemmel bir korumaya sahip değil. Şehir içi gezintileri için ideal tavsiye ederim.

mastem13
19 Mart 2013, 14:28
Eyvallah dostum saol bugun siparisini verdim ceketle botun yanliz ceket icin sana s olur dedi ben daha once baska bi marka m denemistim kucuk gelmisti bunlar amerikan kesim oluyor buyuk dedi tamm dedim
Bi lastikler kaldi onuda aldimmi 2 sene masraf yok insallah lastiklerde pilot activmi yoksa diablo 2 mi karar veremedim diablo arka 140 i var 130 uretimi yokmus

ccman
19 Mart 2013, 18:47
Parkboy dan benim eski ninja ya modifiye devam.

sanırım artık TÜRKİYE de full dendiği zaman bundan dolusu ŞAM DA KAYISI.

http://img24.imageshack.us/img24/9186/19032013115.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/24/19032013115.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

http://img213.imageshack.us/img213/6025/19032013116.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/213/19032013116.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:18 ----------


http://img171.imageshack.us/img171/3619/img1725dl.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/171/img1725dl.jpg/) Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

BEYLER ELİMDE GÖRÜLDÜĞÜ GİBİ YEŞİL MANETLER MEVCUT DURUMU SIFIRDIR 250 TL YE ALMIŞTIM 150 TL YE VERİYORUM.. BOŞU BOŞUNA DOLABIMDA DURUYOR BİRİNİZ ALSIN ARTIK ŞUNU :)

ibopaşa ara beni,numaran değişmiş.manetleri verdik

orhanyor
19 Mart 2013, 19:32
motor uzerindeki bugunku calismami sizlerle paylasmak istiyorum. daha oncede bahs ettigimi gibi ninjalarimizdaki butun sinyalleri led sinyaller ile degistirdigimizde cok kotu bir surprizle karsilasiyoruz. sinyal verdigimiz an sanki 4 lu yakmisiz gibi sinyallerin 4 u birden yanmaya baslar. forumda bu problemi arastirdim soyle bir konu var fakat problemi cozmekle yakindan uzaktan alakasi yok http://www.motosiklet.net/forum/moto-sohbet/91576-led-sinyal-taktim-ama-4-u-birden-yaniyo-hemde-fasilasiz-yardim.html sunu belirtmek istiyorum led flasor olmadan zaten motorda led sinyal kullanamazsiniz(alternatif olarak direnc kullanilabilir ama isindigi icin pek saglikli bir alternatif degil), led flasorun cozecegi olay sinyallerin hizli yanip sonmesini engellemektir yani bu 4 unun birden yanmasini kesinlikle cozmez. bizim basligimizdada bunun kitinin satildigi yeri bir arkadasimiz paylasmis, onu uygulamasi daha kolaydir ama ben size kendiniz nasil yapabilirsiniz onu gostermek istiyorum.

1- oncelikle kafa grenajini sokmemiz gerekiyor. gayet basit bir islem yan grenajlari soktukten sonra 6 civatayi sokerek kafa grenajini sokuyoruz, dikkat edilmesi gereken yer sokerken aceleci davranip birden cekmeyin cunku on farlarin baglantilarini sokmeniz gerekiyor ondan sonrada grenaji kenara koyuyoruz.
http://img708.imageshack.us/img708/2170/kafagrenaji.jpg

2- gostergelerin altindaki goruntu aynen su sekilde.. (mavi sari ile zipledigim HID parcalarina aldirmayin onlar sizlerde olmayabilir)
http://imageshack.us/a/img18/1659/resim2we.jpg

resimde isaretledigim yerden ampulu saga sola hafifce cevirerek nazik bir sekilde cikariyoruz. toprak diye gosterdigim yeri daha sonra kullanacagiz. topraga bagli olan kablonun rengi siyahtir uzerindede sari bir serit var. tam bu noktada uygulayabileceginiz bir test var. ampulun dibini resimdeki gibi tutarken, ampulun kendisini nazik bir sekilde yuvasindan ayirin, sanki ampulu degistirecekte yerine yenisi takacakmis gibi.. yani ampulun yuvasi bos kalsin ve anahtari takip sinyallerinizi test edin. eger 4 lu halde degilde normal bir sekilde yaniyorsa yani saga dogru sinyal verdiginizde sagdece sag, sola verdiginizde sadece sol yaniyorsa demekki dogru yoldasiniz. eger hala 4 lu halde yaniyorsa motoru actiginiz gibi aynen kapatin sorun baska bir yerdedir. bu noktada yine birsey belirtmek istiyorum. eger gostergedeki sinyal isigi sizin icin onemli degilse butun bu problemi sadece ampulu yuvasindan alarakta halledebilirsiniz ama dedigim gibi sinyal verdiginizde gostergede goremeyeceksiniz. kimimiz icin bu secenekte bir cozum olabilir.
http://imageshack.us/a/img189/1925/resim3bp.jpg

3- sorunu tespit ettikten sonra devam edebiliriz. semadaki kabloyu hazirlamamiz gerek (paintle ancak bu kadar:cherry: )

http://img402.imageshack.us/img402/7973/resim1jcn.png

resimdeki diyot kablosu bazi yabanci sitelerde no cut diode kit diye satilir ama biz onu kendimiz gerekli ekipmanlar ile cok profesyonel ve saglam bir sekilde hazirlayabiliriz. gerekli olan en onemli parca tabiiki diyot un kendisidir. ben 1N4001 kullandim onun yerine 1N4001 den 1N4007 ye kadar olan herhangi bir versiyonunu kullanabilirsiniz ve oldukca ucuz bir parcadir. ornek olarak http://www.direnc.net/10-ADET,PR-8376.html su sitede 10 tanesi 40 kurus :) bize sadece iki tane gerekiyor. diyotun gorevi elektrik akiminin sadece bir yonde gitmesini saglamaktir, boylece geri besleme dedigimiz problemi tamamen ortadan kaldiracak.

lehim kullanarak 3 parca kablo ve iki adet diyotu semadaki gibi lehimleyip uzerlerini isiyla daralan makaron kullanarak hem izole etmis hemde sapa saglam saglikli bir baglanti elde etmis oluyoruz. bu noktada can alici bir ayrinti var. diyotlarin uzerinde sag yada sol tarafinda serit seklinde bir halka bulunur onlarin yonunu sakin karistirmayin muhakkak semadaki gibi olmali yani seridin bulundugu taraf hortuma denk gelecek aman yani kibleye ahah nerden geldiyse aklima bu replik kendi kendime gulmeye basladim :cherry: herneyse halkalar ampulun oldugu tarafa denk gelmeli..
http://img820.imageshack.us/img820/9452/20130319003711.jpg

4- amulu lehimleyip tekrar gerekli baglantilari yapabilecegimiz sekilde gerekli payi vererek duzgun bir sekilde kablolarini kesip motordan ayiriyoruz ve lehimlemeye geciyoruz. assagi yukari gerekli olan malzemeler resimdeki gibidir. lehimlemeyi yapip yine makaron ile lehimleri kaplayacagiz.

http://imageshack.us/a/img402/5830/20130319143203resized.jpg

ampuldeki grip kablo yeni topragimiz olacak, yesil kablo ise 'Y' seklinde olan daha once yaptigimiz diyot kablomuzun tek kablolu tarafina denk gelecek sekilde lehimlenecek.

http://imageshack.us/a/img189/3161/20130319143533resized.jpg

lehimledikten sonra makaronlari es gecmiyoruz, yine ayni sekilde izole olmalari ve saglam bir baglanti olmasi icin makaron gecirip isi tabancasi ile makaronun daralmasini sagliyoruz. assagidaki gibi bir sonuc elde ettikten sonra artik motora donup baglantilari tamamliyoruz.
http://imageshack.us/a/img21/2415/20130319144547resized.jpg

5-resimdeki isaretledigim yerdeki vidayi sokuyoruz altinda bir kablo terminali var. onu alip bizim kendi yeni toprak kablo terminalimiz ile ust uste koyup vidayi yeniden daha once oldugu sikiyoruz ve topraklama isimiz bitiyor.
http://imageshack.us/a/img705/791/20130319145540resized.jpg

6- motor tarafinda kalan gri ve yesil kablonun uclarini siyirip, izoleli kablo uclarina gecirip kablo sikma pensesi ile sikistiriyoruz. izoleli kablo uclari su sekilde boru gibi icinde iletken bulunan kablo baglanti elemanidir. bu arada bu kablo baglanti elemanlarini diyotlari makaronlari vs vs hepsini karakoyde bulabirsiniz ben fazlasiyla aldim ve 5TL bile tutmadi.
http://www.dakikelektrik.com/admin/uresim/13481500822241108731803937805_b.jpg

motordan gelen gri ve yesil kablonun iki siyah kablodan hangisine baglandiginin hic bir onemi yoktur istediginiz ile eslestirebilirsiniz. baglantilari bu sekilde yapmak zorunda degilsiniz baska alternatifleriniz varsa onlarida kullanabilirsiniz ama baglantilarin saglikli ve saglam olmasina cok dikkat edin sonucta motorumuz devamli hareket eden birsey, zamanla bu baglantilarin acilmasini kopmasini istemeyiz. son nokta olarak herseyi bagladiktan ve ampulu yerine oturttuktan sonra ortada kalan sallanabilecek bir kablo kaldiysa onuda ziplerle sasiye oynmayacak bir sekilde sabitliyoruz.

http://imageshack.us/a/img803/8213/20130319145531resized.jpg

kafa grenajini takarken yine aynen soktugumuz gibi on far baglantilarini yapip yerine takiyoruz. vidalari sikmadan once kontagi acip tekrar sinyalleri, uzun kisa on farlarin calisip calismadigini kontrol ettikten sonra hersey ok ise motoru tamamen topluyoruz. yeni led sinyalleriniz hayirli ugurlu olsun :cherry:
inanin gercekten cok kolay bir is ve cok orjinal ve saglikli bir sekilde hersey olup bitiyor. bu ise kalkisacak, yardima ihtiyaci olan, yada bazi yerler anlasilmayip sorusu olan arkadaslar varsa elimden geldigince yardimci olurum :cat:

fevzikeles
19 Mart 2013, 20:52
beyler michelin pilot activ mi pirelli diablo 2 mi aralarında 50 tl oynuyor pirelli takımı 600tl arkaya 140-70-17 varmış elinde pilot activ 550 tl takımı hangisini önerirsinz arkayı 140 yapsak nasıl olur.
daha uygun fiyatlı bi yer bilen varsa paylaşırmı.

s.a kardeş ben 140-70-17 michelin pilot takdım acaib derecede memnunum . virajı gidişi çok iyi. fren mesafesi epey fark etti tabi diablo nasıldır bilmiyorum.

mastem13
20 Mart 2013, 00:27
s.a kardeş ben 140-70-17 michelin pilot takdım acaib derecede memnunum . virajı gidişi çok iyi. fren mesafesi epey fark etti tabi diablo nasıldır bilmiyorum.

Peki pilot activ 130 la 140 arasinda cok fark edilir fark varmi 140 takmaya senmi karar verdin tavsiye uzerinemi taktirdin

ejlover
20 Mart 2013, 00:28
motor uzerindeki bugunku calismami sizlerle paylasmak istiyorum. .....

Elinize saglik :thumleft:

Yalniz bi role degisimi bir de on sinyallere birer direnc baglayarak 4 LED sinyali ve gostergedeki isigi sorunsuz calistirabilirdiniz. Zor yolu secmissiniz ama detayli anlatim icin tebrikler.

orhanyor
20 Mart 2013, 00:59
Elinize saglik :thumleft:

Yalniz bi role degisimi bir de on sinyallere birer direnc baglayarak 4 LED sinyali ve gostergedeki isigi sorunsuz calistirabilirdiniz. Zor yolu secmissiniz ama detayli anlatim icin tebrikler.
yahu yapmisken tam olsun dedim birde zorluklar hosuma gidiyor motorlada ugrasmaktan zevk aliyorum o yuzden sorun olmadi :) roleyi ben 1 ay once degistirdim arka sinyalleri led takarken ebayden elektronik led rolesi almistim. roleyi degistirmeyeyim bakalim ne olacak dedim, sinyaller yanip sonmuyordu daha dogrusu hic sonmuyordu :cherry: neyse sonra roleyi degistirince yanip sonme hizi normale dondu. ben aslinda bunu uygulamadan once her sinyalin pozitif kablosuna 1 er diyot attim test ettim dun, ama olmadi sorun hala devam etti, belki negatif tarafada birer tane daha atsaydim sorun cozulebilirdi. toplamda 8 tane lazim olacakti. karakoye gitmeye usendim, bu diyotlarida zaten eski bir elektronik aletin board undan caldim ancak 3 tane cikarabildim :cherry: direnc konusunu yabanci bir forumda okudum yalniz pek onermiyorlar cok isindigi ve malzemeyi eritildigi gorulmus. bunu okuyunca risk almayayim temiz is olsun dedim :cat: on sinyallerle ilgili bir kac teknik puruz cikti simdi onuda halledip yine bu tarz birsey paylasacagim, zannedersem hafta sonuna kadar hallolur