Orijinalini görmek için tıklayınız : Kawasaki Kawasaki Ninja 250R Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı
Djnkt
19 Haziran 2012, 22:48
hocam birgün motorumu satarsam sırf bu yüzden satacam :) malesef ninja sport bike baslangıcı oldugu icin artcı konforunuda onlar gibi yapmıslar.. yani anlayacagın artcın icin oldukca üzüntü verici olabilir..
tesekkurler cevabin icin ozaman bu benim avrupa turu hayalim icin kotu oldu =) oturus pozisyonu daha cok sport touring gibi rahat diyolar peki bunun hakkinda ne dusunuyosun uzun yola cok yoruyormu?
ccman
20 Haziran 2012, 01:52
Bikaç sayfa geride hyosungdan ninjaya neden geçmek istendiğini merak edenler olmuş bende hem hyosung hemde ninja kullanan biri olarak birşeyler yazmak istedim. 8 ay kadar 2007 model hyosung 250R kullandım ve gerçektende sürekli ufak tefek sorunlar çıkaran bir motorsiklet,bir gün fren hidrolik pompası bir gün egzantrik zinciri bir gün orası bir gün burası bozulabiliyor lakin parçası çok pahalı olmadığından göze gelmiyor.gaza tepkisi ninjaya göre kötü ayrıca virajı dengesi ve özellikle FRENLERİ de öyle ön çift disk olmasına rağmen. bunlara karşın kalıbı,çizgileri,arka lastiğin 150 ebat olması ve parçalarının ucuzluğu çok cezbedici ve tabiki yakıtıda. ben hyosungun yağ filtresini 3.50 tl ye hava filtresini 13 tl ye alıyordum fren balatasını da 4 tl ye. geçen gün arkadaşımın ninjasının hava filtresinin sadece süngerini aradık 40 tl ye bulduk ve almadık,fren balatası sorduk 30-40 tl, yağ filtresinide Hiflo marka bulabildik okadar gezmemize rağmen oda 25 tl. yani hiç ekonomik değil. Birdaha 250cc alacak olsam kalitesinden dolayı ninja tercih sebebim olur fakat yedek parça ve buji,balata filtre vs fiyatlarının çok ucuz olması ve ''Hyosung GT250R kullanıcıları'' başlığındaki üyelerin her soruya severek ilgili bir şekilde cevap yazmalarından dolayı da hyosung tercih sebebim olur, yani yine kararsızlık hat safhada =))
ne güzel özetlemişsin aslında olayı,
her an bozulabilen arıza cıkaran ama parçasının ucuz olmasından dolayı tercih edilen bir motor ile,arıza nedir bilmez yolda bırakmaz ama parçası pahalı olan bir motoru !
tebrik ederim,
seçim yapmak isteyenler için güzel bir açıklama.
rio_mavi
20 Haziran 2012, 02:01
[QUOTE=dreamkiller;2722938]hocam bende kısıklıda oturuyorum ama o saatlerde gecen ben degilim benim evin oralarda bir tane daha siyah ninja dolanıyor onu bulursam shuriken fırlatcam arkasından.. bu arada namazgahta dolasmıslıgımız, madoda cay içmişliğimiz mc donalds amcada karnımı doyurmuslugumuz oluyor ama genelde aksam üstleri yada aksamları..
kışın ben kısmende olsa kullandım, iyi bir kışlık tekstil mont, kevler destekli pantolon, iyi bir eldiven, ve bence en önemlisi iyi bir balaklava ile o kısa mesafede çok üşümezsin ama genede üşürsün :) yanlış bilmiyorsam rio kullandı hemen hemen bütün kış.. O'na da danışmak lazım..
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:10 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:08 ----------
valla hocam basılmıyor :) sonraki kilometreleri düşünerek basamıyorsun :)
---------- Mesajlar birleştirildi - 18:15 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:10 ----------
Hocam değerli yorumlarınız için teşekkür ederim.
Üşümeyi dert etmedim etmem nede olsa karadenizden çıkmayız :)
kışdan kastım ıslanmak vesayre olurmuydu diye ama baktım ki suitler iyimiş :mrgreen:
Ehliyet başvurumu yaptım. dediğiniz gibi bekliyorum ehliyetten sonra Siyah bir ninja Farz olcak ::gazla::
kar dışında hergün bindim. Sağlam bir içlik giyin arkadaşlar bel altına. askeri tip kullanıyordum ben. üst için ise çift kazak ve deri mont, boyunluk ile kış boyu 4000km yol yaptım... Eldiven vs. aparatlarla çözülmüyecek sorun yok. dizliğide unutmamak lazım. kışın hayat kurtarıyor.
ccman
20 Haziran 2012, 02:04
Trakya da bir laf var söylemeden edemedim...
"ne kaa ekmek o kaa köfte":thumleft:
Alper Kaya
20 Haziran 2012, 02:56
Bikaç sayfa geride hyosungdan ninjaya neden geçmek istendiğini merak edenler olmuş bende hem hyosung hemde ninja kullanan biri olarak birşeyler yazmak istedim. 8 ay kadar 2007 model hyosung 250R kullandım ve gerçektende sürekli ufak tefek sorunlar çıkaran bir motorsiklet,bir gün fren hidrolik pompası bir gün egzantrik zinciri bir gün orası bir gün burası bozulabiliyor lakin parçası çok pahalı olmadığından göze gelmiyor.gaza tepkisi ninjaya göre kötü ayrıca virajı dengesi ve özellikle FRENLERİ de öyle ön çift disk olmasına rağmen. bunlara karşın kalıbı,çizgileri,arka lastiğin 150 ebat olması ve parçalarının ucuzluğu çok cezbedici ve tabiki yakıtıda. ben hyosungun yağ filtresini 3.50 tl ye hava filtresini 13 tl ye alıyordum fren balatasını da 4 tl ye. geçen gün arkadaşımın ninjasının hava filtresinin sadece süngerini aradık 40 tl ye bulduk ve almadık,fren balatası sorduk 30-40 tl, yağ filtresinide Hiflo marka bulabildik okadar gezmemize rağmen oda 25 tl. yani hiç ekonomik değil. Birdaha 250cc alacak olsam kalitesinden dolayı ninja tercih sebebim olur fakat yedek parça ve buji,balata filtre vs fiyatlarının çok ucuz olması ve ''Hyosung GT250R kullanıcıları'' başlığındaki üyelerin her soruya severek ilgili bir şekilde cevap yazmalarından dolayı da hyosung tercih sebebim olur, yani yine kararsızlık hat safhada =))sen herşeyin çakmasını alırsan isterse 20 fren kaliperi 20 disk olsun önde motor 4 tl lik balatayla durmazmış herşeyin orjinal ürünü ayrıca 2007 5 yaşında bi alet ! ayrıca hyosung un özelikle yenilerinde parçaları hiçte ucuz değil orjinal hava filtresi 65TL bikere çakması 13tl dir çakma bi hava filtresi ninjayada uydurulur ninjada ekonomik olur bu mantıkla OLAY ŞURDA BİTİYOR NİNJA ALAN ADAM PARADAN SAKINMIYOR HERŞEYİN DEĞERİNİ ALIYOR BAKIMINI YAĞINI SUYUNU DÜZGÜN YAPIYOR HYOSUNG ALAN ADAMDA 5 TL BALATA 10TL YAĞ 10TL HAVA FİLTRESİ ALIYOR SONUÇLAR ORTADA İŞTE YANLIŞIM VARSA ejlover üstat vur yüzüme
ejlover
20 Haziran 2012, 04:53
Selamlar ninja kardeşlerim:)0 alınan motorun en büyük sorunu rodaj süresi heralde, rodaj süresinde boş yolda basmayan varmıdır diye bi sorim dedim? insanda peygamber sabrı olması lazım gerek:/
Ben varim :) Evet tam bir iskence. Ama motoru risk almadan tanimak adapte olmak icin de mukemmel bir firsat. O yuzden bence kesinlikle deger.
Serk21
20 Haziran 2012, 05:41
sen herşeyin çakmasını alırsan isterse 20 fren kaliperi 20 disk olsun önde motor 4 tl lik balatayla durmazmış herşeyin orjinal ürünü ayrıca 2007 5 yaşında bi alet ! ayrıca hyosung un özelikle yenilerinde parçaları hiçte ucuz değil orjinal hava filtresi 65TL bikere çakması 13tl dir çakma bi hava filtresi ninjayada uydurulur ninjada ekonomik olur bu mantıkla OLAY ŞURDA BİTİYOR NİNJA ALAN ADAM PARADAN SAKINMIYOR HERŞEYİN DEĞERİNİ ALIYOR BAKIMINI YAĞINI SUYUNU DÜZGÜN YAPIYOR HYOSUNG ALAN ADAMDA 5 TL BALATA 10TL YAĞ 10TL HAVA FİLTRESİ ALIYOR SONUÇLAR ORTADA İŞTE YANLIŞIM VARSA ejlover üstat vur yüzüme
Ya yazdıklarımı çook hızlı okudun yada anlamadın bak bir önceki sayfada adam nekadar güzel özetlemiş olayı ''her an bozulabilen arıza cıkaran ama parçasının ucuz olmasından dolayı tercih edilen bir motor ile,arıza nedir bilmez yolda bırakmaz ama parçası pahalı olan bir motoru !''' diye..
şimdi suzuki an125 yada gs500 yağ filtresi ile hiflo HF401 yağ filtresi arasındaki o çook büyük farkı bana anlatırsan bende aydınlanmış olurum, yada 250 cc bir motosiklette arka fren balatasının 30 -40 euro olmasının mantığını açıklarsan yine aydınlanmış olurum.benim hyosungum 2008 trafiğe çıkışlıydı ve ben 2010 yılının ocak ayında aldım yani 2 yaşını doldurmamıştı garanti süresini ;) öyle turşu motorlardan değildi cillop gibiydi.hyosungun fabrikanın üzerinde gönderdiği fren balatası sence 12 tl lik brentalardan çok mu üstün?ben 4 tl lik çin işi balata taktım gayette memnun kaldım. 2010 yılında da kanuninin sitesinde 60 lira civarındaydı hava filtresi, oda kullanıcılarına kanuninin güzel bi öpücüğü ;) bu memlekette balonlara hava basıp ''uzay havası'' diye sattılar alanda çok oldu ;) aklını kullananlarda hep bir çıkış yolu buldu
dreamkiller
20 Haziran 2012, 09:57
tesekkurler cevabin icin ozaman bu benim avrupa turu hayalim icin kotu oldu =) oturus pozisyonu daha cok sport touring gibi rahat diyolar peki bunun hakkinda ne dusunuyosun uzun yola cok yoruyormu?
:) hocam sürücü için çok elzem bir durum yok daha çok spor touring şeklinde bir kullanımı var ama.. yüksek hızda yatmak ister zira standart cam ın rüzgar koruması iyi değil.. uzun yolda tek basınaysan cok yoracagını tahmin etmem..
56K
20 Haziran 2012, 10:14
Ben varim :) Evet tam bir iskence. Ama motoru risk almadan tanimak adapte olmak icin de mukemmel bir firsat. O yuzden bence kesinlikle deger.
Bende şu an rodaj problemi diye tabir ettiğiniz süreci yaşayacagim, ama benim için ejlover'in dedigi gibi yeni canavarimizi tanımak adına güzel bir süreç olacak. Zaten bir acelemiz yok. Sizlerden tek ricam bu forumda herşeyin güzel bir şekilde tartışıldığını gördüğüm için sizlerin görüş ve tecrübelerinden yararlanmak isterm.
Motorumun rengi klasik ninja rengi olan yeşildir. Ve acemilik sürecim boyunca Frame sliders ve Swingarm sliders almak istemekteyim. Sanırım karbon olması konusunda kararliyim ama ne secmem konusunda kararsızım.
Bu konuda yardımlarınızı bekliyorum. Hepinize şimdiden teşekkürler.
forewer
20 Haziran 2012, 10:19
Ben varim :) Evet tam bir iskence. Ama motoru risk almadan tanimak adapte olmak icin de mukemmel bir firsat. O yuzden bence kesinlikle deger.
Ejlover bilek ağrılarına hazır ol, tendinit ile ilgili bilgileri şimdiden toparla önlemini al.:) Hatta gidon yükseltme aparatlarını incele:P
Frank Lucas
20 Haziran 2012, 11:16
4 tl ye balatamı olur :)ucuzun da ucuzuna kaçmak bu olsa gerek :)
dreamkiller
20 Haziran 2012, 11:23
mukavvadır o :)
ccman
20 Haziran 2012, 11:32
mukavvadır o :)
koptum:mrgreen:
nich@tine
20 Haziran 2012, 11:54
benim de 2008 hyosung um vardi.
1 yıl kullandım.
ilk motosikletim.
Surus pozisyonu daha yatik.
Motorun dengesiz oldugu falan yok, hersey surusle ilgili.
Bu muhabbeti hep duyuyorum.Yok iste motorda bi dengesizlik var, bilmemne virajinda bisey oldu falan.
Bos laf bence bunlar, hersey surucuyle ilgili.Bir dengesizlik varsa bilmemne virajinda yapmaz devamli yapar, sorun duzeltilmelidir.
Baslangic motoru olarak hyosung kullandigimda sirtim icbukey,toplarim depoya yapisik, kabiz bi oturus pozisyonum vardi.
5binkm oyle takildim.Her viraj bir kabus.Acemilik var cunku.Gidon acisi dar, surus pozisyonu yatik.
Biraz daha rahat oturabildigin bir motosikletle bu manevralara alismak daha dogru.
Tabiki de kisisel beceri meselesi bu.Kisiye gore degisir.Ama dusuncem zor motordur.Onun ustunde ogrenicem diyosan, kollari rahatlatman, donusleri kontrayla şiir gibi yapmaya alışman normalden biraz daha uzun zaman alabilir.
Hava filtresi buji balata dan banane yaw.3 para biri 5 para digeri.Servis kitabindan tek sayfa acmadan su filtre bu buji diye kulaktan dolma seyler yaptiginizda zaten yanlis yoldasiniz demektir.Oncelikle motorun servis kitabini indirin, kullanilan malzemelerin, bakim usullerinin iş sırasına bakın, her vida kaç torkla sıkılıyor ona bakın.Yag mesela viskositesi kac, ozelligi ne?Balata sinter metal mi?kevlar mi?Kaliper somunlarını kac torkla sıkıyorsun, amortisor yagin kac ml ve hangi ozellikte olmali vesayire vesayire uzar gider.
Ozetle onemli olan bilgidir, hyo foyo, ninja kunja degil.Hangisiyle ogrenme egrinizi en hizli arttirabilirsiniz ona bakin.
Saygi ve sevgilerimle
ejlover
20 Haziran 2012, 14:06
Ejlover bilek ağrılarına hazır ol, tendinit ile ilgili bilgileri şimdiden toparla önlemini al.:) Hatta gidon yükseltme aparatlarını incele:P
Yok hocam ne yükseltmesi gelsin demotor ben iyi olurum ;) Dik oturuştan sıkıldığım için sattım motoru zaten :)
Serk21
20 Haziran 2012, 14:58
benim de 2008 hyosung um vardi.
1 yıl kullandım.
ilk motosikletim.
Surus pozisyonu daha yatik.
Motorun dengesiz oldugu falan yok, hersey surusle ilgili.
Bu muhabbeti hep duyuyorum.Yok iste motorda bi dengesizlik var, bilmemne virajinda bisey oldu falan.
Bos laf bence bunlar, hersey surucuyle ilgili.Bir dengesizlik varsa bilmemne virajinda yapmaz devamli yapar, sorun duzeltilmelidir.
Baslangic motoru olarak hyosung kullandigimda sirtim icbukey,toplarim depoya yapisik, kabiz bi oturus pozisyonum vardi.
5binkm oyle takildim.Her viraj bir kabus.Acemilik var cunku.Gidon acisi dar, surus pozisyonu yatik.
Biraz daha rahat oturabildigin bir motosikletle bu manevralara alismak daha dogru.
Tabiki de kisisel beceri meselesi bu.Kisiye gore degisir.Ama dusuncem zor motordur.Onun ustunde ogrenicem diyosan, kollari rahatlatman, donusleri kontrayla şiir gibi yapmaya alışman normalden biraz daha uzun zaman alabilir.
Hava filtresi buji balata dan banane yaw.3 para biri 5 para digeri.Servis kitabindan tek sayfa acmadan su filtre bu buji diye kulaktan dolma seyler yaptiginizda zaten yanlis yoldasiniz demektir.Oncelikle motorun servis kitabini indirin, kullanilan malzemelerin, bakim usullerinin iş sırasına bakın, her vida kaç torkla sıkılıyor ona bakın.Yag mesela viskositesi kac, ozelligi ne?Balata sinter metal mi?kevlar mi?Kaliper somunlarını kac torkla sıkıyorsun, amortisor yagin kac ml ve hangi ozellikte olmali vesayire vesayire uzar gider.
Ozetle onemli olan bilgidir, hyo foyo, ninja kunja degil.Hangisiyle ogrenme egrinizi en hizli arttirabilirsiniz ona bakin.
Saygi ve sevgilerimle
sanki MCN videosu izler gibi hissettim kendimi, ''acedemi of japan motorcycle'' sen diyorsan ki ninja ile hyosung 250R ın virajı yol tutuşu freni rüzgara mukavemeti arasında bi fark yok,ben zaten daha hiç birşey demem sana,konuşma burada biter =)
bu arada hyosung benim başlangıç motorum değildi hyosungdan önce 1500 cc motosikletim vardı.ve ben 2008 zx6 da kullandım hep limitlerde ;) hyosunglada girdiğim virajdan çıkamadığım oldu ve ninja 250R ın da elimden geldiğince limitlerini zorladım fakat sen daha iyi biliyormuşsun demekki bende öğrenmiş oldum.
Ayrıca senin boşverin dedğin ve umrunda olmayan yağ filtresi,hava filtresi,fren balataları vs gibi belli preriyotlarla değişmesi gereken şeyler
hiçte boşverilcek şeyler değil ;) yağ motorun canıdır,fren balatası olmazsa da duramazsın. herkez ninjaya başlangıç için için binmiyor bende hoysunga o sebepten binmedim 600 lük makinaya param yetmediği için bindim,ninja 250R a binen arkadaşımda aynı sebepten 250 ye biniyor.parası olan adam fren balatasına 500 tl de verir ama Türkiyede yaşıyoruz,tamam bazılarımızın babası zengin olabilir ama 800 lira maaşla çalışan genç arkadaşlarımız gidipte bir bakım için 500 tl harcayamaz. burda hepiniz mi ninja 250yi geçiş motoru olarak kullanıyorusunuz? yoksa yakıtı az kawasaki kalitesine uygun fiyata binmeyim diye mi? çok parası olan gider suzuki gsxr 600 e biner, onda mod var ayarlıyosun silindir hacmi düşüyor al sana başlangıç motoru ;)
Biz SS lara debriyaj balatasından fren balatası çaktırıp kullandık hiçte sıkıntı yaşamadık,şuanda gölcükte bir bmw birde ninja aynı debriyaj balatasından kullanıyor.
anlamadığım birşey var,bazı arkadaşlar için söylüyorum,ille her lafa muhalefet etmek can sıkıntısından mı yoksa gerçekten çok iyi biliyorsunuz da ben mi kavrayamadım olayı? ayrı dünyalarda mı yaşıyoruz?
ejlover
20 Haziran 2012, 16:54
Yaw benim motor gelmedi hala :pr:
Anahtarlıktan, bi dolu aksesuara bi ton şey aldım motor yok ortalıkta hala :santa:
dreamkiller
20 Haziran 2012, 17:32
Yaw benim motor gelmedi hala :pr:
Anahtarlıktan, bi dolu aksesuara bi ton şey aldım motor yok ortalıkta hala :santa:
Yahu gelecektir sabret az :-)
Ortam gerilmis gene.. Arkadaslar motoru baslangic icin kullananda var ekonomiden dolayi kullananda.. Birde baslangic icin alip sonradan motoruna asik olup bir sure daha binmeye devam edende var..
Dostum bu arada surus mod lari ile bir dunya sey okudum ama silindir hacminin dusmesi ne demek? Motor gucu azaliyor mu demek istedin? İslak zemin surus modu gibimi?
medsul
20 Haziran 2012, 17:33
Yaw benim motor gelmedi hala :pr:
Anahtarlıktan, bi dolu aksesuara bi ton şey aldım motor yok ortalıkta hala :santa: Hocam bende şimdiden parçaları ayarladım ninja için :)
dreamkiller
20 Haziran 2012, 17:39
Yahu yeter isyan edecegim artik.. Hadi bir toplu surus artik.. Yetti gali..
ejlover
20 Haziran 2012, 17:42
Yahu gelecektir sabret az :-)
Ortam gerilmis gene.. Arkadaslar motoru baslangic icin kullananda var ekonomiden dolayi kullananda.. Birde baslangic icin alip sonradan motoruna asik olup bir sure daha binmeye devam edende var..
Dostum bu arada surus mod lari ile bir dunya sey okudum ama silindir hacminin dusmesi ne demek? Motor gucu azaliyor mu demek istedin? İslak zemin surus modu gibimi?
Yok motor hacmi düşmüyor tabii ki de. Sürüş modları (TCS'yi ayrı tutarak) gaz tepkisini azaltıyor sadece. Olay bu kadar ;) Yani genelde 30%'e kadar sakinleştiriyosunuz motoru.
600lükte sadece Suzuki'de var. Honda'nın 1000liğinde bile yok mesela. Böyle saçma sapan şeyler var. Ama daha saçması suzukinin 600-1000 arası fiyat farkı! 2.000 TL farkla 600 yerine 1000lik var. Arada bi yerde de Hayabusa var. Böyle fiyat politikası belirleyen zihniyeti ben........
nich@tine
20 Haziran 2012, 18:24
sanki MCN videosu izler gibi hissettim kendimi, ''acedemi of japan motorcycle'' sen diyorsan ki ninja ile hyosung 250R ın virajı yol tutuşu freni rüzgara mukavemeti arasında bi fark yok,ben zaten daha hiç birşey demem sana,konuşma burada biter =)
mesajimda viraj,yol tutuş,fren,rüzgar mukavemeti var mi?
bu açılardan degerlendirme yapmak istersen zevkle dinlerim.
bu arada hyosung benim başlangıç motorum değildi hyosungdan önce 1500 cc motosikletim vardı.ve ben 2008 zx6 da kullandım hep limitlerde ;) hyosunglada girdiğim virajdan çıkamadığım oldu ve ninja 250R ın da elimden geldiğince limitlerini zorladım fakat sen daha iyi biliyormuşsun demekki bende öğrenmiş oldum.
neyi daha iyi biliyormusum?
250lerde ilk kullanacak olan arkadaslar icin merak edilen konular bunlardir, zaten motoru bilen adam bilir sıkıntı yok ki.
Ayrıca senin boşverin dedğin ve umrunda olmayan yağ filtresi,hava filtresi,fren balataları vs gibi belli preriyotlarla değişmesi gereken şeyler hiçte boşverilcek şeyler değil ;) yağ motorun canıdır,fren balatası olmazsa da duramazsın. herkez ninjaya başlangıç için için binmiyor bende hoysunga o sebepten binmedim 600 lük makinaya param yetmediği için bindim,ninja 250R a binen arkadaşımda aynı sebepten 250 ye biniyor.parası olan adam fren balatasına 500 tl de verir ama Türkiyede yaşıyoruz,tamam bazılarımızın babası zengin olabilir ama 800 lira maaşla çalışan genç arkadaşlarımız gidipte bir bakım için 500 tl harcayamaz. burda hepiniz mi ninja 250yi geçiş motoru olarak kullanıyorusunuz? yoksa yakıtı az kawasaki kalitesine uygun fiyata binmeyim diye mi? çok parası olan gider suzuki gsxr 600 e biner, onda mod var ayarlıyosun silindir hacmi düşüyor al sana başlangıç motoru ;)
bakimlarinin iyi yapilmasi icin basvuru kaynaginin guvenilir kaynak olmasi gerektigini soyluyorum, bu kaynak da her motorun kendi servis kitabidir.
civatalar torkunda sıkılmalı deyip filtre neymis yag neymis der mi bir insan?burada soylemek istedigim dogru bilgi o dokumanlarda.
Abi ne yag koyacaz benim amortisore ? Fork oil= Castrol!????Mesela sen boyle bir cevap almadın mı?Ben aldım!!!!Peki abi baska ozellik bilgisi yok mu?Nereden ogreniyorsun nasil yapiyorsun?Yaw soylemek istedigim şu arkadaşım, HIFLO filtre o balata falan derken yanlış yunluş işler yapılıyor.Bak bu foruma bulursun, kaç litre yağ koyacaz demiş bir arkadaş, 1.9l demişler.Eh değil!!Şimdi oturup hay motul şöyle yağ şu yağ böyle diye konuşmadan önce bilinmesi gereken yağ miktarı ve yağ viskosite özelliği değil midir?Söylemek istediğim budur.Kafayı böyle çalıştırırsak sonuç olarak çok daha az paraya çok daha güvenli temiz ve bakımlı bir makinamız olur.
Biz SS lara debriyaj balatasından fren balatası çaktırıp kullandık hiçte sıkıntı yaşamadık,şuanda gölcükte bir bmw birde ninja aynı debriyaj balatasından kullanıyor.
Abi bilmediğim bir durum.Olabilir takmışsındır çalışıyordur.Birşey diyemem ki.Aferin mi diyeyim.Anlamadım.
anlamadığım birşey var,bazı arkadaşlar için söylüyorum,ille her lafa muhalefet etmek can sıkıntısından mı yoksa gerçekten çok iyi biliyorsunuz da ben mi kavrayamadım olayı? ayrı dünyalarda mı yaşıyoruz?
sizin durumu tarif ediyor sanki bu söylediğiniz, bilemedim.
laf ebeliği mi yaptım ne yaptım tam neye takıldınız bi söyleyin direk anlayayım
Alper Kaya
20 Haziran 2012, 22:16
mesajimda viraj,yol tutuş,fren,rüzgar mukavemeti var mi?
bu açılardan degerlendirme yapmak istersen zevkle dinlerim.
neyi daha iyi biliyormusum?
250lerde ilk kullanacak olan arkadaslar icin merak edilen konular bunlardir, zaten motoru bilen adam bilir sıkıntı yok ki.
bakimlarinin iyi yapilmasi icin basvuru kaynaginin guvenilir kaynak olmasi gerektigini soyluyorum, bu kaynak da her motorun kendi servis kitabidir.
civatalar torkunda sıkılmalı deyip filtre neymis yag neymis der mi bir insan?burada soylemek istedigim dogru bilgi o dokumanlarda.
Abi ne yag koyacaz benim amortisore ? Fork oil= Castrol!????Mesela sen boyle bir cevap almadın mı?Ben aldım!!!!Peki abi baska ozellik bilgisi yok mu?Nereden ogreniyorsun nasil yapiyorsun?Yaw soylemek istedigim şu arkadaşım, HIFLO filtre o balata falan derken yanlış yunluş işler yapılıyor.Bak bu foruma bulursun, kaç litre yağ koyacaz demiş bir arkadaş, 1.9l demişler.Eh değil!!Şimdi oturup hay motul şöyle yağ şu yağ böyle diye konuşmadan önce bilinmesi gereken yağ miktarı ve yağ viskosite özelliği değil midir?Söylemek istediğim budur.Kafayı böyle çalıştırırsak sonuç olarak çok daha az paraya çok daha güvenli temiz ve bakımlı bir makinamız olur.
Abi bilmediğim bir durum.Olabilir takmışsındır çalışıyordur.Birşey diyemem ki.Aferin mi diyeyim.Anlamadım.
sizin durumu tarif ediyor sanki bu söylediğiniz, bilemedim.laf ebeliği mi yaptım ne yaptım tam neye takıldınız bi söyleyin direk anlayayımbırak arkadaşım hiç polemik yapma bu arkadaşla şu sözü tartışmayı bitirdi 'AKLINI KULLANANLARDA HEP BİR ÇIKIŞ YOLU BULDU' dediya arkadaş işte ozaman iş biti aklı kullanmak motora 4tl lik balata takmakmış 30tl lik balata takanlara sesleniyroum mallık yapmayın aklınız kullanın 4tl yede balata var fren tutmaz pek ama olsun çift disk var ama tutmuyor dersiniz.
Serk21
20 Haziran 2012, 23:16
bırak arkadaşım hiç polemik yapma bu arkadaşla şu sözü tartışmayı bitirdi 'AKLINI KULLANANLARDA HEP BİR ÇIKIŞ YOLU BULDU' dediya arkadaş işte ozaman iş biti aklı kullanmak motora 4tl lik balata takmakmış 30tl lik balata takanlara sesleniyroum mallık yapmayın aklınız kullanın 4tl yede balata var fren tutmaz pek ama olsun çift disk var ama tutmuyor dersiniz.
o kelimeden sen o anlamı çıkardın bence,ille açıklamak gerekirse 40 lira bir süngere vermeyip ben ninjanın süngerini yıkayıp kuruttuktan sonra uzaktan az bişey wd40 sıkıp geri taktım ;) 4 tl balata ninjaya takmadım ama debriyaj balatasından fren balatası yaptırıp taktım 20 liraya hallettim. bence bu yapılanlar aklını kullanmaktır sen neyden ne anlarsan anla. ben kawasaki bayisi değilim körü körüne motor övmüyorum,hyosunguda kullandım hemde rektefe yaptırdım piston segmanlar değişti silindir taşlandı vs.. hyosungada berbat kötü demiyorum msjları iyi okursan anlarsın.
benim anlamadığım forumda bir model hakkında olumsuz görüşünü yazdığın zaman hemen o modeli kullananların hucüma geçmesi çok anlamsız, nedir ki bunun sebebi?fenerbahçe galatasaray fanatikliği gibi model fanatikliği mi yoksa satarken zorluk çekmeyeyim sıkıntısı mı? madem burda bilgi paylaşımı yapmak amaç, neden bir insanın görüşüne saldırıyorsunuz? onun yerine bilgilerden yararlanmaya çalışsanız bence çok daha mantıklı olur. ben bu forum sayesinde çok güzel insanlar tanıdım ve çok pratik çözümler buldum,elimden geldiğince de paylaşmaya çalışıyorum. varsın olsun siz gidin 13 liraya almayın hava filtresini 65 tl ye alın, burda elbet imkanı kısıtlı olupta 13 liralık filtreyi kullanacak ve bana içinden de olsa ''Allah razı olsun'' diyecek insanlar vardır.
Alper Kaya
21 Haziran 2012, 00:15
o kelimeden sen o anlamı çıkardın bence,ille açıklamak gerekirse 40 lira bir süngere vermeyip ben ninjanın süngerini yıkayıp kuruttuktan sonra uzaktan az bişey wd40 sıkıp geri taktım ;) 4 tl balata ninjaya takmadım ama debriyaj balatasından fren balatası yaptırıp taktım 20 liraya hallettim. bence bu yapılanlar aklını kullanmaktır sen neyden ne anlarsan anla. ben kawasaki bayisi değilim körü körüne motor övmüyorum,hyosunguda kullandım hemde rektefe yaptırdım piston segmanlar değişti silindir taşlandı vs.. hyosungada berbat kötü demiyorum msjları iyi okursan anlarsın.
benim anlamadığım forumda bir model hakkında olumsuz görüşünü yazdığın zaman hemen o modeli kullananların hucüma geçmesi çok anlamsız, nedir ki bunun sebebi?fenerbahçe galatasaray fanatikliği gibi model fanatikliği mi yoksa satarken zorluk çekmeyeyim sıkıntısı mı? madem burda bilgi paylaşımı yapmak amaç, neden bir insanın görüşüne saldırıyorsunuz? onun yerine bilgilerden yararlanmaya çalışsanız bence çok daha mantıklı olur. ben bu forum sayesinde çok güzel insanlar tanıdım ve çok pratik çözümler buldum,elimden geldiğince de paylaşmaya çalışıyorum. varsın olsun siz gidin 13 liraya almayın hava filtresini 65 tl ye alın, burda elbet imkanı kısıtlı olupta 13 liralık filtreyi kullanacak ve bana içinden de olsa ''Allah razı olsun'' diyecek insanlar vardır.öpmüşüm hyosung u şeyimde değil emin ol bugün var yarın yok imkanı olmıyan adamın hyosung ninjada işi olmasın benim görüşüm bu bi aleti alıyorsan bakımını hakıyla yapıcaksın olay bu kadar yapamıyosan en ucuza kaçıcaksan mondial 151rs balatası takıcaksan git commuterler var onlardan al derim adama benim sorunum sünger değil süngeri bende öle yaparım çok dert değil balataya ve fren performansına takıldım
Frank Lucas
21 Haziran 2012, 00:28
herkese iyi akşamlar,bu ön cam alan arkadaşlar size birkaç sorum olucak
zeytünburnunda karizma motor diye biyer bulduk ninja 250 ön camı 100 lira ama indirim falan yaparm dedi,
rüzgarı kesme durumu nasıl eskisinden farkı gözle görülür derecedemi yoksa fark yokmudur merak ettim,
önceki sayfalara bak falan demeyin,isteyen yorum yapsın,istemeyen efendiliğini bozmasın :)
ccman
21 Haziran 2012, 01:13
O camI gordum,kilicli motorda 125 dediler takin dedim ama civata delikleri denk gelmedi ondeki kawasaki yazisida harbi cakmaydi.en bariz deformesi camin uc kisimlarinda hava kabarciklari vardi,ben yine karbon kaplayacagim icin sorun olmaz dedim takin dedim ama solust vida merkezden 5mm kadar kayikti,ayrica ustten bakinca bosluklarida gorunce vazgectim,birde o kabarciklar olan uclarda kenarlar duzgun degildi.gidip bizzat yerinde deneyerek al derim siparis degil.
Bilgin olsun
Saygilar.
Ilave olarak cam renkli buble cam tipindeydi.
Lightning
21 Haziran 2012, 01:23
250R'ın kırmızı versiyonu yok mu türkiyede :salut:
Siyah diye karar vermiştim taa ki kırmızıyı görene kadar.
Beyazda yokmuş 2012 sıfırlarda :pr:
Zaten yapılıyım Siyah motor aldımda renkten dolayı kaybolur diye düşünüyorum.
Açık renkler olursa Daha cok motor dikkat alacağından açık renklerin daha büyük gözüktügünden dolayı
Karar değiştiriyim dedim ama Kırmızı yokmuş türkiyede heralde..
ejlover
21 Haziran 2012, 01:32
herkese iyi akşamlar,bu ön cam alan arkadaşlar size birkaç sorum olucak
zeytünburnunda karizma motor diye biyer bulduk ninja 250 ön camı 100 lira ama indirim falan yaparm dedi,
rüzgarı kesme durumu nasıl eskisinden farkı gözle görülür derecedemi yoksa fark yokmudur merak ettim,
önceki sayfalara bak falan demeyin,isteyen yorum yapsın,istemeyen efendiliğini bozmasın :)
Hocam cam var cam var. Bahsettiginiz ccman'in dedigi gibi bi seyse ebayden 20liraya alirsiniz. Sacma sapan seylere para harcamayin. Sirf goruntuyse dert film kaplatin yok eger cidden aerodinamik performans bekliyorsaniz Puig ya da ZeroGravity marka bi sey alacaksiniz 80euro max. fiyat.
ccman
21 Haziran 2012, 01:51
Arkadasim uzulme sen motoru istedigin renk al sonrada e bay dan kirmizi komple grenaj al.bin$ a uzuntun gecer...iyide bu motorun kirmizisi hic gelmedi ki TR ye.nerden niyet ettinse kirmiziya ? Kawa nin rengi yesildir.yamaha mavi honda nin kirmizi,sen iyisimi CBR 250 ye bak.3 krs fazla olsuun kirmizi olsun hesabi...
Saygilar
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:38 ----------
Ejlover ben o cami gorunce zaten igrendim onu o sekilde takamazdim motora yazik.dedim basariz karbonu maksat buble cam olsun da.yok be usta bizim taklitciler cinlilerin yorungesinden bile gecemez.kalibi cikarmak icin adam gibi bir markanin camina verecek paralari yok.sallama is pesindeler.benim arka camurluk ta benim sallayip uydurmam oldu fakat camI yapandan daha iyi sallamisim demek uydu.camin ne bombesi uyuyor ne de baglanti delikleri...sallama is...Fatih Kilicli da bana diyorki ben bu gune kadar hep bunu sattim bi sorun cikmadi diyor.ben de icimden bu gune kadar kac tane sattinsa alanlarin hepsi de cakma ninja 250r sahibiymismis dedim.sahsi kanaatim,100 e o cam I alacak kisiye lafim ;100 zaten gitmis,100 daha ver de zero ya da puig sahibi ol,motorunu da kendini de rezil etme...
Saygilar
ejlover
21 Haziran 2012, 02:01
[/COLOR]Ejlover ben o cami gorunce zaten igrendim onu o sekilde takamazdim motora yazik.dedim basariz karbonu maksat buble cam olsun da.yok be usta bizim taklitciler cinlilerin yorungesinden bile gecemez.kalibi cikarmak icin adam gibi bir markanin camina verecek paralari yok.sallama is pesindeler.benim arka camurluk ta benim sallayip uydurmam oldu fakat camI yapandan daha iyi sallamisim demek uydu.camin ne bombesi uyuyor ne de baglanti delikleri...sallama is...Fatih Kilicli da bana diyorki ben bu gune kadar hep bunu sattim bi sorun cikmadi diyor.ben de icimden bu gune kadar kac tane sattinsa alanlarin hepsi de cakma ninja 250r sahibiymismis dedim.sahsi kanaatim,100 e o cam I alacak kisiye lafim ;100 zaten gitmis,100 daha ver de zero ya da puig sahibi ol,motorunu da kendini de rezil etme...
Saygilar
Ekleyecek bi sey kalmamis :) :cat:
Frank Lucas
21 Haziran 2012, 02:06
adamın dediği cam bu sanırım,
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-aksesuar-tuning-motosiklet-kawasakininja-250-r-08-09-on-cam-80126079/detay/
ben camı performans için almak istiyorum,rüzgarı daha yukarı versin beni rahatsız etmesin diye,ccmanın dedikleri bi tuhaf geldi, vida delikleri nasıl oturmaz :) bi buna bakıcam olmadı puige bayılıcaz parayı,söyledikleriniz için teşekkürler
ccman
21 Haziran 2012, 03:19
arkadaşım söylediğim neresi tuhaf ?
bizzat deneyip gördüğümü yazdım,ne bombesi uyuyor ne de civata delikleri tutuyor.daha ne kaldı geriye...ben başka bir şey mi dedim...?
keşke adam gibi bir malzeme olsaydı da ben takmış ve sana tavsiye eder olurdum.satanı tanımam,adama gıcıklığım yok herkese pazar olsun malını satsın ekmek yesin.kimsenin ekmeğinde gözüm yok.adam gibi işçilik yapsınlar ki onları tavsiye edeyim burada.
örnek;ankara BRN motordan aldığım manetlerin renkleri çok az da olsa soldu,aradım durumu anlattım tek cevap şu oldu"abi gönder yenileri geldi değiştireyim garantiden"diye.esnaflık budur.hatırlarsanız kılıçlı motorda 150 lira olan manet için pazarlık yapmaya kalktığımda 149 olmazmı dediğimde olmaz dedikleri için uyuz olup 250 ye bu manetleri almıştım .işte para herşey değildir.100 e çakma alacağına 230 ver zero ya da puig cam al dememdeki amaç buydu...
BRN motor ankara Mecit kardeşime sevgiler buradan.
saygılar
ejlover
21 Haziran 2012, 03:41
arkadaşım söylediğim neresi tuhaf ?
bizzat deneyip gördüğümü yazdım,ne bombesi uyuyor ne de civata delikleri tutuyor.daha ne kaldı geriye...ben başka bir şey mi dedim...?
keşke adam gibi bir malzeme olsaydı da ben takmış ve sana tavsiye eder olurdum.satanı tanımam,adama gıcıklığım yok herkese pazar olsun malını satsın ekmek yesin.kimsenin ekmeğinde gözüm yok.adam gibi işçilik yapsınlar ki onları tavsiye edeyim burada.
örnek;ankara BRN motordan aldığım manetlerin renkleri çok az da olsa soldu,aradım durumu anlattım tek cevap şu oldu"abi gönder yenileri geldi değiştireyim garantiden"diye.esnaflık budur.hatırlarsanız kılıçlı motorda 150 lira olan manet için pazarlık yapmaya kalktığımda 149 olmazmı dediğimde olmaz dedikleri için uyuz olup 250 ye bu manetleri almıştım .işte para herşey değildir.100 e çakma alacağına 230 ver zero ya da puig cam al dememdeki amaç buydu...
BRN motor ankara Mecit kardeşime sevgiler buradan.
saygılar
Degistirmeleri iyi tabii ki onu da yapmayabilirlerdi ama adamlarin sattigi manetler 40-50TL'lik manetler. Gidip 5 kati fiyata satiyorlar bu cok sacma. 250TL'ye son nokta Rizoma manetler satiliyor yaw. Onlar da fazla ucmus vaziyette..
dreamkiller
21 Haziran 2012, 10:09
http://www.ebay.com/itm/Zero-Gravity-Double-Bubble-Windscreen-Smoke-Kawasaki-Ninja-250R-06-08-/230808507507?pt=Motorcycles_Parts_Accessories&hash=item35bd425473&vxp=mtr
http://www.ebay.com/itm/1628119-Zero-Gravity-Windscreen-Kawasaki-Ninja-250R-2008-2012-Double-Bubble-/350555162805?pt=Motorcycles_Parts_Accessories&hash=item519eb748b5&vxp=mtr
http://www.ebay.com/itm/2010-10-2011-11-Kawasaki-Ninja-250R-Zero-Gravity-Double-Bubble-Windscreen-/300664094790?pt=Motorcycles_Parts_Accessories&hash=item4600fa0046&vxp=mtr
....vb ilanlar mevcut hocam, gümrüktede sıkıntı yasamassın.. bence al gitsin..
@Lightning kırmızı malesef türkiyeye getirmediler.. beyazda yok su an geleneksel yeşil ve siyah renkler mevcut.. ama dedikleri gibi cok kırmızı olmasını istersen e-bay den grenaj seti getirip kırmızı yapabilirsin motorunu orjinal grenajınıda satabilirsin bu sayede daha mantıklı fiyata gelmiş olur.. saygılar..
ccman
21 Haziran 2012, 11:58
Degistirmeleri iyi tabii ki onu da yapmayabilirlerdi ama adamlarin sattigi manetler 40-50TL'lik manetler. Gidip 5 kati fiyata satiyorlar bu cok sacma. 250TL'ye son nokta Rizoma manetler satiliyor yaw. Onlar da fazla ucmus vaziyette..
ejlover
sende bilirsin ki bu piyasada motor parçası satanların hepsinde fiyatlar uçuktur,1x5 gibi çalışırlar,70$ a zero cam var 100 lira eder dışarda bizde çakması o para,getirende üstüne en az o kadar fiyat koyup satıyor,cam kadıköyde bir yerde 232 lira gibi bir rakkamdı yanlış hatırlamıyorsam bu satan da bir motomarket.
sonuçta brn olsun vb tüm satış yapan yerlerde mantık aynı,al birni vur diğerine.fiyatın ucuz olduğu bir parça daha görmedim,orjinal ekzos koruma demirine 325 lira yazan mantık gibi.
kötünün arasında iyisini arıyoruz aslında,olay bu.
artık şuna sükreder olduk "çok para verdim ama sağolsun benimle ilgilendiler"...
motor işi keyif işi,para işi...paran kadar bu işten keyif alırsın.
nich@tine
21 Haziran 2012, 12:39
o kelimeden sen o anlamı çıkardın bence,ille açıklamak gerekirse 40 lira bir süngere vermeyip ben ninjanın süngerini yıkayıp kuruttuktan sonra uzaktan az bişey wd40 sıkıp geri taktım ;)....
sunger suyla temizlenmez, bir solvent kullanman gerekir, en son suyla durulama yapabilirsin.
tamamen kurumaya birakildiktan sonra fazla ya da eksik olmadan hava filtresi yagiyiyla yaglanmalidir.wd40 olmaz.
bu bilgiler servis kitabinda var.kitap ingilizcedir, ingilizcen yeterli olmasa bile pek cok seyi anlayabilirsin.
ejlover
21 Haziran 2012, 13:22
ejlover
sende bilirsin ki bu piyasada motor parçası satanların hepsinde fiyatlar uçuktur,1x5 gibi çalışırlar,70$ a zero cam var 100 lira eder dışarda bizde çakması o para,getirende üstüne en az o kadar fiyat koyup satıyor,cam kadıköyde bir yerde 232 lira gibi bir rakkamdı yanlış hatırlamıyorsam bu satan da bir motomarket.
sonuçta brn olsun vb tüm satış yapan yerlerde mantık aynı,al birni vur diğerine.fiyatın ucuz olduğu bir parça daha görmedim,orjinal ekzos koruma demirine 325 lira yazan mantık gibi.
kötünün arasında iyisini arıyoruz aslında,olay bu.
artık şuna sükreder olduk "çok para verdim ama sağolsun benimle ilgilendiler"...
motor işi keyif işi,para işi...paran kadar bu işten keyif alırsın.
Hocam bazi ozel parcalarda haklisiniz (power commander gibi). Ama araba modifiyesinden motora gectigimde sunu farkettim kar marjlari cok daha dusuk. Tabii her yerde degil. Cogu parca gumrugu kargosuyla nerdeyse ayni fiyatlara yakin geliyor. Yani gayet makul kar marjlari var cogu parcada. Ama bazi firmalar abartiyor. Mesela cam onlardan biri. Yurt disi fiyatlar 60-70 euro civari. Kargi ile 80 euro gibi bi sey ediyor. TR fiyatlari da en fazla 90 euro civarinda. Yani beklemeye degmez alinir gider. Is cin mali urunlerde kopuyor. Uzerinde marka v.s. bi sey olmadigi icin adamlar 10 dolara aliyor marka urunlerin fiyati 200 dolarsa adam cin malina da 150dolar diyor. Iyi arastirmadan hic bi sey almamak lazim cidden. Ama her urun de kazik degil dedigim gibi.
Frank Lucas
21 Haziran 2012, 13:46
ccman,tuhaf derken saçma baabında demedim yani cam vidasının yeri nasıl uymaz,camda hava kabarcığı nasıl olabilir imitasyonun 5.kalite çakması gibi bişey :)
forewer
21 Haziran 2012, 15:01
Yok hocam ne yükseltmesi gelsin demotor ben iyi olurum ;) Dik oturuştan sıkıldığım için sattım motoru zaten :)
Ben yazdım seni uyardım hocam umarım yanılırım. :)
Lightning
21 Haziran 2012, 15:22
@Dreamkiller yorumun için teşekkür ederim.
an itibariyle istanbulda sadece sıfır olarak yeşil renk kalmış siyah düşünürken siyahtanda olduk:pr:
ccman
21 Haziran 2012, 15:42
Dun daytona motor kurucesmeye 2 yesil 1 siyah indi.ara sor...
ibopaşa
21 Haziran 2012, 18:20
Arkadaşlar ninja kardeşlerim:)dün itibariyle 200km de benzin ışığım yandı :sunny: aynen böle oldum şaştım kaldım,daha sonra 58 liraya fulledim depoyu 300 km de yanması gerekmiyomuydu bu zımbırtının ne oldu anlayamadım:pale:
ccman
21 Haziran 2012, 18:24
Arkadaşlar ninja kardeşlerim:)dün itibariyle 200km de benzin ışığım yandı :sunny: aynen böle oldum şaştım kaldım,daha sonra 58 liraya fulledim depoyu 300 km de yanması gerekmiyomuydu bu zımbırtının ne oldu anlayamadım:pale:
ilk km ler böyle.daha sonra düşüyor.
ibopaşa
21 Haziran 2012, 18:31
ilk km ler böyle.daha sonra düşüyor.
Eminsen mi gurban:) arabadan çok yaktı valla ne zaman düzelir peki rodajdan sonra mı??
dreamkiller
21 Haziran 2012, 21:20
An itibari ile 34 TH 0072 plakalı arkadasla libadiye mc donaldsda yemek yiyoruz ama o benim varlıgımdan haberdar degiil :)
ccman
21 Haziran 2012, 21:28
Araba hesabi yaparsan benimki 30krs yakmisti,simdi 16krs...
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:28 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:24 ----------
Parcalar alisana kadar bu boyle,hatta dikkat et kompresore bindiginde virajlarda arka fren basmis gibi kayar da.
ejlover
21 Haziran 2012, 22:38
Geldi geldi :queen:
Sonunda motorum geldi :flower:
Plaka, ruhsat icin belgeler gelmedi henuz ama dayanamayip takozlari, tankpad'i takip aldim hemen :rendeer:
http://c1206.hizliresim.com/y/p/8fzy7.jpg
http://c1206.hizliresim.com/y/p/8fzzw.jpg
http://c1206.hizliresim.com/y/p/8g03x.jpg
http://c1206.hizliresim.com/y/p/8g06k.jpg
http://c1206.hizliresim.com/y/p/8g0kp.jpg
http://c1206.hizliresim.com/y/p/8g0m3.jpg
http://c1206.hizliresim.com/y/p/8g0nd.jpg
ccman
21 Haziran 2012, 23:34
vay vay vayyy.yakışmış yanına.
gözün aydın Allah nazardan korusun.güle güle kullan:flower:
ejlover
21 Haziran 2012, 23:57
vay vay vayyy.yakışmış yanına.
gözün aydın Allah nazardan korusun.güle güle kullan:flower:
Cok sagol Abi :) Darisi basina insallah ;)
vBulletin v4.2.2, Copyright ©2000-2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by
vBSEO